Acties:
  • +1 Henk 'm!
TravockMD schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb de file (print profile) eens geopend in Bambuslicer en zie dat de kleuren door-en-door zijn.
Als ik deze versie vergroot tot het buildplate van mijn X1c met een dikte van 1cm, wordt de print iets van 12 uur met alle color swaps.

Aangezien alle randen zwart zijn raad ik aan om met de color-paint tool een color-range op zwart in te stellen vanaf laag 5 ofzo tot 5 lagen onder de bovenkant. Hierdoor heb je bovenop en onderop netjes de kleuren maar midenin zal hij zwart printen en dus geen color change doen.
Dit scheelde in mijn snelle test al zo'n 6 uur print tijd. (En de nodige grammen fillament ofc.)

(Tevens zou ik de infill misschien iets minder vol zetten zoals 10 a 12%)

Standaard settings:
[Afbeelding]

aangepaste settings:
[Afbeelding]
Uniform scale is de checkbox welke ik bedoel... schalen naar de juiste grootte, daarna uniform scale uit en de dikte/hoogte aanpassen (heb hier even 5mm gedaan):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6v7TY0Hyuh680XE79EkW81M614=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OvhvqdmVw6q86xSGBganlIPc.png?f=fotoalbum_large

Door alleen de eerste 3 lagen te printen in kleur, en de rest gewoon in zwart, bespaar je inderdaad veel tijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqZC90_pHdPIyjRXVsGwgRJ3wTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JTtLi4QcUINH2kCMZxRjwTCb.png?f=fotoalbum_large

Als je wil dat beide kanten kleur heeft, zou je ook bijvoorbeeld eerste 2 en laatste 2 lagen kleur kunnen doen en de overige lagen zwart maken...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 20:04

nielsvv

100% Afol

iMars schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:56:
[...]

Uniform scale is de checkbox welke ik bedoel... schalen naar de juiste grootte, daarna uniform scale uit en de dikte/hoogte aanpassen (heb hier even 5mm gedaan):
[Afbeelding]

Door alleen de eerste 3 lagen te printen in kleur, en de rest gewoon in zwart, bespaar je inderdaad veel tijd:
[Afbeelding]

Als je wil dat beide kanten kleur heeft, zou je ook bijvoorbeeld eerste 2 en laatste 2 lagen kleur kunnen doen en de overige lagen zwart maken...
Hartelijk bedankt voor de duidelijke toelichting! _/-\o_ Ik ga het proberen, moet juist nog even uitzoeken hoe ik de eerste en laatste lagen de kleur kan aanpassen en wachten tot bambu mijn bestelling verzonden heeft.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 11:14
Heeft iemand nog iets gehoord van Bambu support?

Ik heb een bestelling gedaan op 22-11 en een aanmelding van het pakket bij DHL ontvangen maar daarna geen status wijzigingen gezien. Op 28-11 een support ticket aangemaakt maar ook daar nog geen reactie op gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

mvh0712 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:43:

Ik heb een bestelling gedaan op 22-11 en een aanmelding van het pakket bij DHL ontvangen maar daarna geen status wijzigingen gezien. Op 28-11 een support ticket aangemaakt maar ook daar nog geen reactie op gekregen.
Ik doe de support via de Chat en dat gaat eigenlijk best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
Mijn A1 wordt inmiddels goed gebruikt. Ben ook blij dat ik, na wat wikken en wegen, mezelf toch heb verplicht om niet de mini te halen. Qua footprint was die handiger geweest, maar ik "ontwerp" net een laptop/tablet houder voor achter de bank en dan komt het grotere oppervlak toch ineens van pas :D To-taal niet over nagedacht toen ik aan het tekenen was, bij importeren in Bambu Studio zag ik ineens hoe groot hij eigenlijk was in vergelijking met het printoppervlak
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/original/3d/c9/8e67aba1648aa31bd8334159032a.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:14
lolgast schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:11:
Mijn A1 wordt inmiddels goed gebruikt. Ben ook blij dat ik, na wat wikken en wegen, mezelf toch heb verplicht om niet de mini te halen. Qua footprint was die handiger geweest, maar ik "ontwerp" net een laptop/tablet houder voor achter de bank en dan komt het grotere oppervlak toch ineens van pas :D To-taal niet over nagedacht toen ik aan het tekenen was, bij importeren in Bambu Studio zag ik ineens hoe groot hij eigenlijk was in vergelijking met het printoppervlak
[Afbeelding]
Zie ik nu een homewizard powerplug? Als je de printer daar op zet kan je hem remote aan en uitzetten zodat je via bambu app alvast een printje kan starten als je wat leuks ziet. (Er van uit gaand dat er een spool op/in ams zit) 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Ik zie maar 1x PTFE erin zitten, dus alleen een spoel.

Daar kan je nog een kapje voor printen zodat die andere 3 ingangen stofvrij blijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Hercul3s schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:03:
[...]

Wat moet het zijn? Het lijkt schroefdraad maar dan vrij groot?
Gear worm voor in dit geval een spool winder. Ik heb hem zelf namelijk laatst ook gemaakt.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:58

3_s

Ik heb enkele rollen zonder spoel. Ik heb ook rollen met nog draad op. Zou dit graag omwisselen.
Is het doenbaar om zo'n spoel te openen en de rol terug op de kartonnen spoel te wringen? Zo heb ik er nog eentje liggen.
Durf het niet goed proberen, bang dat het helemaal in de knoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze zijn toch altijd op karton gedraaid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
pboelhouwer schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:34:
[...]

Zie ik nu een homewizard powerplug? Als je de printer daar op zet kan je hem remote aan en uitzetten zodat je via bambu app alvast een printje kan starten als je wat leuks ziet. (Er van uit gaand dat er een spool op/in ams zit) 😁
Volgens mij een Shelly, maar dat maakt niet uit. Heb hier alles op Homey draaien ook de X1C en de verlichting van de X1C ook. Bovendien is de Bambu helemaal uit te lezen in Homey...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T4bZ8FfXsLYysmtqiGRDejoPoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jdioolTewEDmL9evkswmdX3w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door bing69 op 02-12-2024 16:24 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@pboelhouwer @bing69 Beide fout, het is een Blitzwolf SHP-6, met ESPhome erop. Wordt momenteel niet gebruikt, zat een aquariumlamp op. Ik zet de A1 nooit uit dus geen slimme stekker voor nodig, standby is goed genoeg en zo vaak staat hij niet te wachten :+

De A1 is bij mij gekoppeld aan Home Assistant, maar veel doe ik er nog niet mee. Wil nog wel een extra LED strip toevoegen maar moet nog een goede houder maken. Alles wat ik in Makerworld kon vinden spreekt me niet zo aan.. En ik wil hem zo maken dat hij in de AMS Lite plug kan, daar komt 24v uit dus als ik een 24v LED strip gebruik hoef ik niet met converters te klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

lolgast schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:11:
[Afbeelding]
Je kunt je ontwerp soms ook nog 45 graden draaien om nog wat ruimte te winnen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:33
mvh0712 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:43:

ik heb een bestelling staan van 27 november, alleen een trackingnummer van dpd en dhl, er isnog niets verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Señor Sjon schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:12:
Ze zijn toch altijd op karton gedraaid?
Dan heb ik het fout onthouden, maar dat kan wel.
Denk je dat ik de spoel goed kan houden, als ik de houder verwijder? Of gaat hij dan helemaal in de war gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik zou het zeker niet proberen, dat gaat zijdelings van de kartonnen kern afschuiven, en dan krijg je het er niet meer op.
Denk ik, maar ik heb het dan ook nooit geprobeerd. >:)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 11:51
MijnCommentaar schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:27:
[...]

ik heb een bestelling staan van 27 november, alleen een trackingnummer van dpd en dhl, er isnog niets verstuurd.
Hier ook een bestelling, van 24 november, waarvan alleen de X1C Combo binnen is. Eén ander pakket is nog ergens in Duitsland en het derde pakket is alleen nog maar aangemeld.

Denk dat ze een beetje veel orders hebben gehad afgelopen weken met hun Black Friday actie...

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:35
lolgast schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:33:
@pboelhouwer @bing69 Beide fout, het is een Blitzwolf SHP-6, met ESPhome erop. Wordt momenteel niet gebruikt, zat een aquariumlamp op. Ik zet de A1 nooit uit dus geen slimme stekker voor nodig, standby is goed genoeg en zo vaak staat hij niet te wachten :+

De A1 is bij mij gekoppeld aan Home Assistant, maar veel doe ik er nog niet mee. Wil nog wel een extra LED strip toevoegen maar moet nog een goede houder maken. Alles wat ik in Makerworld kon vinden spreekt me niet zo aan.. En ik wil hem zo maken dat hij in de AMS Lite plug kan, daar komt 24v uit dus als ik een 24v LED strip gebruik hoef ik niet met converters te klooien :)
Om een ledstrip aan te sluiten op de ams poort heb ik wel iets voorbij zien komen.
Ik zal eens kijken of ik he terug kan vinden.

Gevonden: https://makerworld.com/en/models/820631#profileId-763625

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo-45 op 02-12-2024 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Mojo-45 Thanks. Het plan is om iets te maken wat via een ESP32 een ledstrip kan schakelen, die zijn stroom vanuit de AMS poort haalt. Handig om te weten hoe die connector heet, die kan ik meteen bestellen. Ik snap alleen niet waarom iemand al die moeite doet om materialen te halen en dan een 12v strip koopt ipv een 24v strip.
Ik heb nog een Tracopower TSR 1-2450 liggen dus de ESP kan vanuit diezelfde AMS poort gevoed worden. Hoe minder onderdelen hoe beter :)

Mijn printje is best mooi geworden, al zeg ik het zelf. Geen gedoe meer met onderuit geschoven iPads waardoor de volgende bijna tussen de plank en de bank op de grond klettert :+
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/original/3e/0b/b7c6dfed02ceb135717870771d29.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 02-12-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
@lolgast Je kunt natuurlijk niet oneindig veel stroom uit die 24V aansluiting halen; ik heb daarom een 12 V voeding aangeschaft die de verlichting verzorgt, dan kan ik er net zoveel led's op aansluiten als ik zelf wil.
Ik blaas de voeding van de Bambu liever niet op, voor het besparen van een paar euro's voor een fatsoenlijke voeding.
Als je tóch voor een 24 system gaat, dan kan je het beste een korte kabel bestellen en die op lengte knippen, en dan heb je nóg een connector voor als je nog meer wilt aftappen.....

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Voor slechts een paar euro heb je bij Aliexpress een kabel met ledjes en juiste connector.

https://nl.aliexpress.com/item/1005007596313575.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Goede tip! Maar die strip is wel erg kort, ik heb die in mijn P1S/AMS rondom, dan zie je tenminste wat! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Naalroc schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:30:
Goede tip! Maar die strip is wel erg kort, ik heb die in mijn P1S/AMS rondom, dan zie je tenminste wat! 8)
De link was ook meer bedoeld voor de persoon met de A1. Voor de X en P zijn andere strips te krijgen volgens mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
Voor verlichting had ik eerst twee ledstrips van de action op USB, leuk maar fel. Heb nu een zigbee ledstrip van Ali die slechts op 10% brand voor perfect licht. Voor onderhoud gaat/kan hij uiteraard hoger.

https://nl.aliexpress.com...xiRr&gatewayAdapt=glo2nld

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh0712
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 11:14
HGM schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:51:
[...]

Ik doe de support via de Chat en dat gaat eigenlijk best goed.
Ik zou ook best de chat willen gebruiken alleen met UTC+8 zijn dat niet echt praktische tijden voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
lolgast schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:12:
@Mojo-45 Thanks. Het plan is om iets te maken wat via een ESP32 een ledstrip kan schakelen, die zijn stroom vanuit de AMS poort haalt. Handig om te weten hoe die connector heet, die kan ik meteen bestellen. Ik snap alleen niet waarom iemand al die moeite doet om materialen te halen en dan een 12v strip koopt ipv een 24v strip.
Ik heb nog een Tracopower TSR 1-2450 liggen dus de ESP kan vanuit diezelfde AMS poort gevoed worden. Hoe minder onderdelen hoe beter :)
Misschien heb je hier iets aan mbt je led-strip. Hij heeft gewoon een extra Bambu kabel besteld en doorgeknipt:
YouTube: Fixing The WORST Thing About My 3D Printer With Home Assistant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 09:16
..daar wordt toch niets meer aan verdiend joh?!
Ik heb al twee A1's staan, hou me tegen joh!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMyC6SoU8dJ7SfhBQjzPhGcfSrQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hIbRBoowZnWegSCMNIlvhTJn.jpg?f=user_large

[ Voor 103% gewijzigd door PepieNL op 03-12-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
PepieNL schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:32:
..daar wordt toch niets meer aan verdiend joh?!
Ik heb al twee A1's staan, hou me tegen joh!

[Afbeelding]
Overdrijven is ook een vak...Deze aanbieding valt onder het kopje misleidende "van-voor" reclame. Gisteren was het nog van €299 voor €199 en nu is de "van" prijs €20 hoger :? . Die printer is al sinds ~september in de aanbieding voor €199!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

Asteroid9

General Failure

Deels is het een nepkorting natuurlijk, zoals zoveel op BF, maar als ik puur naar de prijs kijk en wat je er voor krijgt?
Dat is toch echt een hele leuke printer voor zo weinig geld, ik heb een X1C staan maar zou deze er bijna bij bestellen! :D

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Asteroid9 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:24:
Deels is het een nepkorting natuurlijk, zoals zoveel op BF, maar als ik puur naar de prijs kijk en wat je er voor krijgt?
Dat is toch echt een hele leuke printer voor zo weinig geld, ik heb een X1C staan maar zou deze er bijna bij bestellen! :D
Handig toch….voor als je grote nog uren staat te draaien >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
chrisO schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:01:
[...]

Overdrijven is ook een vak...Deze aanbieding valt onder het kopje misleidende "van-voor" reclame. Gisteren was het nog van €299 voor €199 en nu is de "van" prijs €20 hoger :? . Die printer is al sinds ~september in de aanbieding voor €199!
Mijn enthousiasme werd eerder getriggered doordat ze nog even 20,- onder de huidige prijs van 199,- duiken, al is het maar voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik eindelijk een keer genoeg Prusameters om wat Prusament te kopen, werken die k-spools voor geen meter in de AMS. Moet ik ook die weer gaan respoolen ofzo? Hoe kunnen ze dergelijke kleredingen maken? Ze lijken te glad voor de AMS ofzo? Draaien heel even en lijken daarna door te slippen. Als ik dan (jaja...nu pas) Google lees ik allerlei problemen in de AMS. Als ik dat geweten had...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het is 10% korting. Het is maar wat je nep noemt. Misschien bedoel je insignificant?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
De kartonnen spoelen van eSUN die ik nogal eens gebruik, doen het prima in de AMS, mèt of zonder PVC isolatie tape strak om de buitenkant van de spoel getrokken.
Dat zou je dan ook best kunnen proberen met de Prusa spoelen, als het aan de gladheid van het spoelmateriaal ligt tenminste; maar ik zou niet weten waardoor het anders zou kunnen komen.
Proberen waard, en kost je niets....Ook zo gebeurd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezeo nepkorting? Straks is ie weer de normale prijs toch? Het is een extra korting bovenop de korting die er al was, maar die is toch niet eeuwig?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naalroc schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:47:
De kartonnen spoelen van eSUN die ik nogal eens gebruik, doen het prima in de AMS, mèt of zonder PVC isolatie tape strak om de buitenkant van de spoel getrokken.
Dat zou je dan ook best kunnen proberen met de Prusa spoelen, als het aan de gladheid van het spoelmateriaal ligt tenminste; maar ik zou niet weten waardoor het anders zou kunnen komen.
Proberen waard, en kost je niets....Ook zo gebeurd trouwens.
Tsja...als het helpt. Maar als ik érgens een hekel aan heb, is het wel gekloot. En daar valt dit onder. Prusa mensen merken dit niet omdat zij een spoolholder gebruiken waar ie gewoon in hangt, dus maakt de constructie van die plastic buitenkant helemaal niets uit. Maar ja....in de AMS levert het allerlei problemen op als het niet helemaal goed is. Ook als het een beetje strak opgewonden is, heeft die motor het zwaar.

Ik moest maar een snel die Python toestand gaan printen, dan heb ik van al dat gemieter geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
[...]

Marketing 💩

Zelfs in Nederland hebben wij er last van:
Consumentenbond: "Supermarkten misleiden klanten met nepaanbiedingen"
Aldi vermeldde bij een rol bakpapier dat de prijs was gedaald, van 1,09 euro naar 0,99 euro. Die prijsdaling was wel correct, maar al bijna een jaar oud is. De Consumentenbond vindt dat supermarkten niet langer dan 30 dagen met een prijsverlaging mogen adverteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[...]

Dat is waar, maar dit is toch weer 20 euro van een toch al hele scherpe prijs af en daarmee de laagste prijs ooit van de A1 mini. Ik denk ook dat er vrijwel geen winst meer op zit op die prijs. Dat kan haast gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Algemeen vraagje: printen jullie ook als je niet thuis bent? Momenteel doe ik dat nooit, maar weet eigenlijk niet waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
3_s schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:26:
Algemeen vraagje: printen jullie ook als je niet thuis bent? Momenteel doe ik dat nooit, maar weet eigenlijk niet waarom niet...
Ja hoor, dat gebruik ik best vaak. Niets zo fijn als bij thuiskomst te printer al klaar is ipv dat je nog 2 uur moet wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

Asteroid9

General Failure

Jerie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:46:
[...]

Het is 10% korting. Het is maar wat je nep noemt. Misschien bedoel je insignificant?
mphilipp schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:01:
[...]

Hoezeo nepkorting? Straks is ie weer de normale prijs toch? Het is een extra korting bovenop de korting die er al was, maar die is toch niet eeuwig?
Speciaal voor BF de oorspronkelijke prijs verhogen (van 299 wordt ineens van 319) dus, daarmee is 20 euro van de korting inderdaad nep.

Dat hij onderaan de streep nog iets goedkoper is dan eerder klopt, daarom noem ik het deels een nepkorting ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Duurde even om te wennen maar praktisch elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Als het moet heb ik daar geen problemen mee, maar dan wel veilig.
Heb een webcam naast de printers staan waar ik dan de boel mee monitor en een stekker die ik op afstand uit kan schakelen zodat ik de hele boel kan killen als het mis gaat.
En natuurlijk een rookmelder erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik print wanneer het nodig is en heb er absoluut geen problemen mee dat het in de nacht door print. Ook ga ik gewoon met een gerust hart de deur uit als mn printers aan staan.

Zolang je geen QIDI 4 hebt die bekend staat als brand-onveilig ;)

Mijn grotere prints (letterlijk en figuurlijk) print ik recentelijk op de XL en die durf ik dag en nacht aan te laten staan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, we zijn onderweg hoor :P de P1S is aan het werk gezet.

Installeren was een eitje, de printer en AMS krijgen nog een definitieve plek op de werkbank maar voor nu kon ik even proefprinten. Benchy kwam er goed uit in elk geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHj-0XQJIiwI31MyO4b6COVGbiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHL9h1zE5vE1O5R7lmFTETKg.jpg?f=fotoalbum_large

As we speak draait er wat Gridfinity-spul voor in de lades van mijn gereedschapswagen.

Tijd om eens wat tutorials te gaan bekijken :P

What a time to be alive d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:28:
Nou, we zijn onderweg hoor :P de P1S is aan het werk gezet.

Installeren was een eitje, de printer en AMS krijgen nog een definitieve plek op de werkbank maar voor nu kon ik even proefprinten. Benchy kwam er goed uit in elk geval.

[Afbeelding]

As we speak draait er wat Gridfinity-spul voor in de lades van mijn gereedschapswagen.

Tijd om eens wat tutorials te gaan bekijken :P

What a time to be alive d:)b
Nice! Dat ziet er goed en jaloersmakend uit. Al ziet het er naar uit dat ik 1 dag respijt krijg en i.p.v. mijn verjaardag op zondag het “cadeau” mogelijk zaterdag al krijg zodat ik er het hele weekend mee aan de slag kan. Of doet dat toch af aan mijn ijzeren wil? :+

Even een compleet andere vraag. Mijn vader is sinds een paar jaar met pensioen, en probeert zijn tijd een beetje te vullen. Dat lukt aardig, maar merk soms dat hij op zoek is naar een nieuwe hobby. Afgelopen weekend had ik het met hem over 3D printen, en hij had er toevallig ook al e.e.a. over gelezen.

Mijn vader kan redelijk met computers om gaan, maar bij de iets lastiger kwesties schakelt hij mij toch in. Dat vind ik uiteraard helemaal niet erg.
Een Ender zou ik hem niet aan willen doen :P, maar de komst van de Bambu Lab printers tezamen met de gebruiksvriendelijkheid geeft mij het gevoel dat hij hier "prima" mee overweg zou kunnen. Ik zie hem geen modellen ontwerpen, maar via Makerworld leuke modellen downloaden en printen zou te doen moeten zijn.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is mijn denkwijze correct of heeft het toch wel iets meer voeten in de aarde dan ik hier schets.
Hij heeft een pittig jaar achter de rug dus ik zit er aan te denken om hem cadeau te doen. En dan komt de volgende vraag: Wordt het een Mini of een standaard A1 :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
Denman schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:24:
[...]

Wordt het een Mini of een standaard A1 :P
Zeker te doen,
en lekker de Standaard met een paar leuke kleurtjes PLA

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nice! Dat ziet er goed en jaloersmakend uit. Al ziet het er naar uit dat ik 1 dag respijt krijg en i.p.v. mijn verjaardag op zondag het “cadeau” mogelijk zaterdag al krijg zodat ik er het hele weekend mee aan de slag kan. Of doet dat toch af aan mijn ijzeren wil? :+

Even een compleet andere vraag. Mijn vader is sinds een paar jaar met pensioen, en probeert zijn tijd een beetje te vullen. Dat lukt aardig, maar merk soms dat hij op zoek is naar een nieuwe hobby. Afgelopen weekend had ik het met hem over 3D printen, en hij had er toevallig ook al e.e.a. over gelezen.

Mijn vader kan redelijk met computers om gaan, maar bij de iets lastiger kwesties schakelt hij mij toch in. Dat vind ik uiteraard helemaal niet erg.
Een Ender zou ik hem niet aan willen doen :P, maar de komst van de Bambu Lab printers tezamen met de gebruiksvriendelijkheid geeft mij het gevoel dat hij hier "prima" mee overweg zou kunnen. Ik zie hem geen modellen ontwerpen, maar via Makerworld leuke modellen downloaden en printen zou te doen moeten zijn.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is mijn denkwijze correct of heeft het toch wel iets meer voeten in de aarde dan ik hier schets.
Hij heeft een pittig jaar achter de rug dus ik zit er aan te denken om hem cadeau te doen. En dan komt de volgende vraag: Wordt het een Mini of een standaard A1 :P
Tja, om je laatste vraag als eerste te beantwoorden: Ik zou de standaard A1 adviseren. En om langzaam terug naar het begin te gaan ( :+ ) Er kan "weinig" verkeerd gaan als je hun systeem gebruikt. Bambu printer, Bambu Slicer en Bambu materiaal. Het is op elkaar afgestemd. En ja, er gaat altijd wel wat verkeerd, dat is het "leuke" van 3d printing, je leert ervan. Waarom ging het mis, waar moet ik de volgende keren op letten.

Ik zou het gewoon doen, en als het later niks blijkt te zijn, kan je het altijd nog verkopen. Als je zelf ook geinteresseerd bent in 3d printen, heb je nog een leuke raakvlak waar je samen tijd mee kan doorbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MijnCommentaar
Het is rete druk, het versturen van een oder kan lang duren.....

Ik wacht al een week en het is nog niet verstuurd

2024-12-04 16:33:46
Dear customer,

Thank you for contacting Bambu Lab.
We deeply appreciate your trust in us. However, we regret to inform you that due to an unprecedented surge in orders during the Black Friday period, we are currently experiencing delays in our shipping schedule.
Under normal circumstances, we aim to fulfill orders within 3 working days. However, during peak times such as sales events, there may be unavoidable delays in processing.
Please rest assured that we are working tirelessly to expedite the processing of your order and will promptly provide you with the tracking information once it is dispatched.
In case of any changes to the estimated shipping date, we will notify you promptly via email.
If your order (or a portion of it) has already been fulfilled, but there has been no movement in the tracking information for several days, please be assured that it is likely to resume normal transit status within 1 to 7 days( from today).
We sincerely apologize for any inconvenience this delay may have caused you and want to assure you that we are actively collaborating with our logistics partners to minimize these disruptions. You can track your order's status for the most up-to-date information on your order [here].
Your understanding and support during this time are greatly appreciated. We are fully committed to enhancing our services and are dedicated to providing you with an even better experience in the future.
Should you have any further questions or require assistance, please do not hesitate to reach out to our Customer Support team. We are here to help.
Thank you for choosing us. Your patience and loyalty mean the world to us.

Warm Regards,
Bambu Lab Customer Support

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:31
Op commissie van Sinterklaas deze gemaakt voor het zoontje van een collega. Drie dagen ontwerp, drie dagen printen, en bijna 1700 filament wissels en dus twee bergen met p00p, maar Sinterklaas is er blij mee. Volgende week waarschijnlijk publishen op Makerworld. Schijnt een populair item te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_X_78wVO4us1sETTQ3SlVzWbVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSsH2psaN3fDk1gow12q3tI1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGoMwh7sxpJ-Geep5FGIrQ7fWU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9lZHwPcVSxMJoUbIjkQOohP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDxzJ6NPBmwBl2byWyrTyaoTGaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQahZMR4Xr3uVDX307ico0Mz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MssxumDxDmxzmV2UKXQ2QwVV7Zk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4IosEWUShiMkZVAGfyHRAlH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JorneB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:55:
Op commissie van Sinterklaas deze gemaakt voor het zoontje van een collega. Drie dagen ontwerp, drie dagen printen, en bijna 1700 filament wissels en dus twee bergen met p00p, maar Sinterklaas is er blij mee. Volgende week waarschijnlijk publishen op Makerworld. Schijnt een populair item te zijn.
Super! Dat wordt een hit op MW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Nou, als deze analoge digibeet een Benchy en inmiddels een Gridfinity raster en een bakje uit een P1S geworsteld krijgt dan lijkt mij zo’n ding echt haast foolproof :P

Het lijkt mij ideaal omdat hij jou ook nog als achtervang heeft mocht het nodig zijn.

Ik zou verder zeker kiezen voor de Standaard, paar rolletjes erbij en gaan met dat ding_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eigenlijk niet. De enige keer dat ik hem door liet gaan toen ik een paar uurtjes weg moest had ik weer 's een geblokkeerd draad op de rol. Gebeurt relatief vaak bij nieuwe rollen dat ie of nog in de rand van de spoel klemt of ergens gekruist zit. Natuurlijk net een nieuwe rol gestart.

---
A1 mini met AMS lite is 349-20=329. Verschil bij een A1 combo is 170 euro, A1 mini maar 150 euro. Normaal 269.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MijnCommentaar schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:41:

Dear customer,

We deeply appreciate your trust in us. However, we regret to inform you that due to an unprecedented surge in orders during the Black Friday period, we are currently experiencing delays in our shipping schedule.
Under normal circumstances, we aim to fulfill orders within 3 working days. However, during peak times such as sales events, there may be unavoidable delays in processing.
Please rest assured that we are working tirelessly to expedite the processing of your order and will promptly provide you with the tracking information once it is dispatched.
In case of any changes to the estimated shipping date, we will notify you promptly via email.
If your order (or a portion of it) has already been fulfilled, but there has been no movement in the tracking information for several days, please be assured that it is likely to resume normal transit status within 1 to 7 days( from today).
We sincerely apologize for any inconvenience this delay may have caused you and want to assure you that we are actively collaborating with our logistics partners to minimize these disruptions. You can track your order's status for the most up-to-date information on your order [here].
Your understanding and support during this time are greatly appreciated. We are fully committed to enhancing our services and are dedicated to providing you with an even better experience in the future.
Should you have any further questions or require assistance, please do not hesitate to reach out to our Customer Support team. We are here to help.

Warm Regards,
Ik heb een ticket voor een ontbrekende spoel PLA in mijn order, maar daar zit ook weinig beweging in kan ik je zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wow, die moet ik hebben! Zie hem graag spoedig verschijnen op MW, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:24

Inderdaad. Mijn zoon heeft afgelopen vrijdagavond de A1 besteld, al wel een DPD nummer gekregen maar track&trace laat zien dat het pakket nog niet opgehaald is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Jazeker. Ik print heel veel met de 0.2 nozzle en dan duren de printjes lang. Daar ga ik niet voor thuisblijven.
Via de camera kan ik de print in de gaten houden en dat werkt voor mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:58
Ik vind de printer overdag en ‘s nachts aanlaten ook steeds iets minder spannend. Nu 2x gehad dat de filament op was en 1x zat de spoel vast. Maar de printer (A1) weet dat goed aan te voelen en pauzeert dan netjes tot je ingrijpt. Gisteren kwam toevallig iets van de plaat los, te weinig brim voor de hoogte, dat heeft ie niet door. Dus dan gaat ie gewoon door met printen. Volgens mij kan je met domotica en webcams de boel zo instellen dat je een externe camera laat meekijken en scannen op afwijkende geluiden of beelden, maar voor mijn use-case is dat echt nog niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 21:06
Ik print ook gewoon dag en nacht bijna ☺️.
Heb mijzelf daar ook wel druk om gemaakt, of het verstandig is of niet. Staat in de bijkeuken, rookmelders overal.
En een slimme stekker, die ik op afstand kan schakelen.
Afgelopen vrijdag melde de app wel dat het niet helemaal goed ging en de p1s stond op pauze 🫣

Half uur later was ik thuis, en leek het wel of alles nog aan stond, nozzle en plaat, het was erg warm in de printer.
Geen schade, en oorzaak gevonden. Van de ams riser V2 heeft onderdeel 6 bij mij veel problemen gegeven. Blijkt op de een of andere manier geen support te printen, waardoor iets loskomt met dit tot gevolg.
Uiteindelijk wel gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcdTeyUNzOLPh8N9mQy0i0RMngs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gpeQP8A1tDOsHgQsW7tTrn8O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKJFyvXyltrXcmOiMwkmvB6xbik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ow47SAba4lfjUby1yB1h6Rgt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 10:00
PepieNL schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:04:
[...]

Als het moet heb ik daar geen problemen mee, maar dan wel veilig.
Heb een webcam naast de printers staan waar ik dan de boel mee monitor en een stekker die ik op afstand uit kan schakelen zodat ik de hele boel kan killen als het mis gaat.
En natuurlijk een rookmelder erboven.
En wat doe je als je een vlammetje op je webcam ziet in de printer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 19-09 10:13

watercoolertje

Untertitel

wim62 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:50:
[...]

Misschien is zijn stekker zo slim dat ie ook kan blussen? Want eenmaal brand doet de stroom er ook niet meer toe, dat is meer iets om beschadigingen door je printer aan je print(er) tegen te gaan.

Maargoed dat risico moet ieder voor zich nemen natuurlijk, in print zoveel mogelijk als ik thuis ben maar bij hele lange prints is het niet anders. Zoals alles in het leven risico heeft en alles dus een afweging is.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi ontwerp! Hoe moeilijk doet Sony eigenlijk over IP-rechten? Kan wel eens een dingetje worden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
ocf81 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:02:
[...]

Mooi ontwerp! Hoe moeilijk doet Sony eigenlijk over IP-rechten? Kan wel eens een dingetje worden.
Geen idee hoe dat in de praktijk uitpakt. Daarom zal ik hem alleen als model/printprofiel aanbieden, en niet als product op Etsy of Marktplaats. :)

Er staat op Makerworld een hoop spul waarvan ik verbaasd ben dat het er lang op staat. We gaan het uitproberen. Pas zodra ik het verder getweaked heb. Ook een variant voor PETG omdat dat iets beter geschikt is voor speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheInsider schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:23:
Ik print ook gewoon dag en nacht bijna ☺️.
Heb mijzelf daar ook wel druk om gemaakt, of het verstandig is of niet. Staat in de bijkeuken, rookmelders overal.
En een slimme stekker, die ik op afstand kan schakelen.
Afgelopen vrijdag melde de app wel dat het niet helemaal goed ging en de p1s stond op pauze 🫣

Half uur later was ik thuis, en leek het wel of alles nog aan stond, nozzle en plaat, het was erg warm in de printer.
Geen schade, en oorzaak gevonden. Van de ams riser V2 heeft onderdeel 6 bij mij veel problemen gegeven. Blijkt op de een of andere manier geen support te printen, waardoor iets loskomt met dit tot gevolg.
Uiteindelijk wel gelukt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had hetzelfde denk 1,5 jaar geleden gehad, ik kon alleen wel gelijk een nieuwe front cover kopen omdat er plastic in de fan was gekomen en de helft van zijn tanden miste _O-

Edit: maak er maar 2jr geleden van: iMars in "Bambu Lab 3D Printers"

[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 04-12-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
[...]

Wat ik al zei, ik schakel op afstand de stroom uit ?

Kwam deze laatst ook tegen, een detector die via een radio signaal de stroom uitschakeld.
https://www.alveo3d.com/en/product/wireless-smoke-detector/
Ik vond ze ook hardwired naar elkaar maar die worden enkel in amerika verkocht, europese webshops verkopen het niet.. zal dat met regeltjes te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
[...]

De brandweer of iemand met een huissleutel die in de buurt is bellen als het niet dooft zodra de stroom eraf is? Het blijft natuurlijk een afweging, maar ook als je thuis bent loop je risico toch? Als je een print hebt van 14 uur, blijf je dan 14 uur lang kijken naar wat de printer doet en of er niet ergens een vlammetje ontstaat? Met oplosmiddelen in de buurt, bijvoorbeeld een sprayfles IPA vlak naast de printer zoals je soms ziet kan een brand snel gaan. Dus ook als je thuis bent, dan kan je nog fikse schade hebben tegen de tijd dat de rookmelder afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Asteroid9 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:33:
[...]

[...]

Speciaal voor BF de oorspronkelijke prijs verhogen (van 299 wordt ineens van 319) dus, daarmee is 20 euro van de korting inderdaad nep.

Dat hij onderaan de streep nog iets goedkoper is dan eerder klopt, daarom noem ik het deels een nepkorting ;)
Ik neem het gedeelte van bij van/voor vrijwel mijn hele leven al niet meer serieus. Als klein kind meegemaakt dat men daarover jokt, gezegd dat het niet klopte, en mogen horen 'tja, zo werkt de wereld'. Men misbruikt dat getal om een deal aantrekkelijker te laten lijken. De van prijs moet je zelf weten (en als geïnteresseerde in het product weet je 'm), ofwel onderzoeken.

Hier een handige tool van een handige website: https://tweakers.net/pricewatch specifiek uitvoering: Bambu Lab A1 Mini

Daarbij zie je dat 180 EUR een 10% korting is. Een ware korting, geen nepkorting.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Jerie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:14:
[...]

Ik neem het gedeelte van bij van/voor vrijwel mijn hele leven al niet meer serieus. Als klein kind meegemaakt dat men daarover jokt, gezegd dat het niet klopte, en mogen horen 'tja, zo werkt de wereld'. Men misbruikt dat getal om een deal aantrekkelijker te laten lijken. De van prijs moet je zelf weten (en als geïnteresseerde in het product weet je 'm), ofwel onderzoeken.

Hier een handige tool van een handige website: https://tweakers.net/pricewatch specifiek uitvoering: Bambu Lab A1 Mini

Daarbij zie je dat 180 EUR een 10% korting is. Een ware korting, geen nepkorting.
Het grappige: op de website is de A1 mini juist de enige die (aardig) eerlijk geadverteerd wordt qua korting. Bij de rest staan de bedragen korting vermeld als originele adviesprijs - prijs nu. Bij de A1 mini staat als korting '€20 off', terwijl het verschil met de vermelde adviesprijzen wel 140-160 euro is... Alleen de adviesprijzen slaan nergens op. De A1 mini Christmas bundle en Combo Christmas bundle hebben een lagere adviesprijs dan de niet-gebundelde versies, ondanks dat 't dezelfde printers zijn met 4 extra rollen filament. Maar ja, dat zal wel hetzelfde zijn als bij andere elektronica, de bundel heeft een andere SKU met een lagere adviesprijs of zo. 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Even een -met recht- klein projectje tussendoor geprint en geschilderd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni1gnEPKqYMW7a1HjdrAlNI6vw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFeplz0zPN0Jm1FbKo5Dk8Np.jpg?f=fotoalbum_large

En klein kan je zo beter zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c1MD-BmIQYVys-M04pTzOFdI4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmUYemR6C0bOOIKOrTQnDYbT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSUMfEVMGQuF2OzLESU0c8pdhBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft7uGUY5dZYAX7yc92Z6pozs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
bvsteyn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:59:
Even een -met recht- klein projectje tussendoor geprint en geschilderd:

[Afbeelding]

En klein kan je zo beter zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supergaaf weer! Mooi werk. Heb je de 'scherpe rand' van dat zwaard met wit aangestipt of is dat filament wat ik zie? Het effect is in ieder geval goed, ziet er haast schitterend uit. Stokpaardje is ook een leuk detail d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

mphilipp schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:31:
Heb ik eindelijk een keer genoeg Prusameters om wat Prusament te kopen, werken die k-spools voor geen meter in de AMS. Moet ik ook die weer gaan respoolen ofzo? Hoe kunnen ze dergelijke kleredingen maken? Ze lijken te glad voor de AMS ofzo? Draaien heel even en lijken daarna door te slippen. Als ik dan (jaja...nu pas) Google lees ik allerlei problemen in de AMS. Als ik dat geweten had...
Wat ik zelf ervaren heb is dat de prusament spoelen net wat te groot is om in de ams te gebruiken met de deksel dicht. Met de deksel open heb ik geen probleem. De spoel kan dan makkelijk draaien. Maar dit was mijn ervaring van meer dan een jaar geleden, ik weet niet of er nu wat veranderd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfQyshHD8zxiKms-oyyraqE_Mh8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/do9uUEvAYDN03W5UeZJrnoFd.jpg?f=user_large

De oogst voor vandaag, een 5x6 grid met wat finity-bakjes :+

Een assortimentje aan wat maten geprint zodat ik een idee heb wat waarin zou kunnen passen. :)
Morgen de laatste 1x4 even regelen ;)

Leuk dit d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 04-12-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35

chromeeh

the Gnome

Een vraag voor de doorgewinterde Bambu experts hier :)
(Ik gebruik BambuStudio voor het gemak)

Ik heb een 1kg rol Bambu (Marble PLA) filament achter op m'n P1S hangen.

Nu heb ik volgens mijn eigen kundige rekenwerk, het optel sommetje van wat ik tot nu aan toe geprint heb met die rol opgeteld en kom tot 478g. (Dus 1000g - 478g = 522g resterend)

Vrijdag wil ik een print gaan doen met een doorloop tijd van bijna 12 uur....

Nu kom ik met tree (auto)* support na slicen op een totaal van 428,68g benodigd.
Dit moet qua marge toch gaan lukken :?
(Geen zin om 12 uur print werk te riskeren om op de laatste layers zonder te komen zitten, aangezien ik nu geen 2e rol van dit filament heb liggen)

* = gezien de complexiteit van deze print pakt tree het beste uit in de preview

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
chromeeh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:18:

Nu heb ik volgens mijn eigen kundige rekenwerk, het optel sommetje van wat ik tot nu aan toe geprint heb met die rol opgeteld en kom tot 478g. (Dus 1000g - 478g = 522g resterend)

Nu kom ik met tree (auto)* support na slicen op een totaal van 428,68g benodigd.
(Geen zin om 12 uur print werk te riskeren om op de laatste layers zonder te komen zitten, aangezien ik nu geen 2e rol van dit filament heb liggen)

Bambu Lab geeft zelf aan dat een low temp spool, de standaard lichtgrijze spoel (waar PLA Marble ook op geleverd word) zo'n 208 gram weegt. De kartonnen binnenspoel heeft een enigzins variërend gewicht, maar moet uiteraard ook meegeteld worden, en daardoor hanteren zij, bij BL, een 250 gram per lege low temp spool incl. karton.

Je kunt dus je aangebroken rol wegen op een keukenweegschaal en daar 250 gram vanaf cijferen, en je hebt een prima schatting van je resterende filament (met marge).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35

chromeeh

the Gnome

JorneB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:49:
[...]

Bambu Lab geeft zelf aan dat een low temp spool, de standaard lichtgrijze spoel (waar PLA Marble ook op geleverd word) zo'n 208 gram weegt. De kartonnen binnenspoel heeft een enigzins variërend gewicht, maar moet uiteraard ook meegeteld worden, en daardoor hanteren zij, bij BL, een 250 gram per lege low temp spool incl. karton.

Je kunt dus je aangebroken rol wegen op een keukenweegschaal en daar 250 gram vanaf cijferen, en je hebt een prima schatting van je resterende filament (met marge).
Note 2 self:
Volgende keer ff de rollen eerst wegen dan pas op de printer O-)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

chromeeh schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:18:

Geen expert maar met slechts zo weinig marge nam ik de gok niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
Ik ook niet. Kans is vrij groot dat ik eerdere geprinte failures, kleine tussendoorprints en zelf weggeknipte stukjes vergeet mee te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 20:04

nielsvv

100% Afol

De support van bl is ook echt triestig! Bij mijn bestelling ontbrak er 1 pla filament, dit keurig doorgegeven aan de support. Vragen ze eerst een foto van de doos, het verzendlabel en van het ontbrekende onderdeel 8)7

Na enkele dagen antwoord en willen ze foto's van alles wat geleverd is met het artikel label goed zichtbaar, terwijl ik de doosjes niet meer heb. Hoe moeilijk kan het zijn om hun fout toe te geven en mijn ontbrekend filament na te sturen. Denk dat ik de volgende keer elders kijk voor filament.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-07 11:16
Ik ben voorlopig ook niet te spreken over de klantenservice. Ik had drie items besteld. Daarvan heb ik er 1 ontvangen + een "gift pack 1" met daarin 3 items. Ik had in eerste instantie niet door dat dat zo'n gift pack was waar anderen het ook over hebben gehad, dus ik heb een ticket gemaakt met als probleem "Received the wrong item". Vlak daarna zag ik die tekst "gift pack 1" op de verpakking en heb een reply toegevoegd dat ik het verkeerd had en ik dus gewoon 2 items niet heb ontvangen.

Na door de hoepels te zijn gesprongen van foto's maken van wat ik heb ontvangen (gelukkig is aan mij niet gevraagd om een foto te maken van de missende items), heb ik 5 werkdagen moeten wachten, omdat ze blijkbaar zo lang nodig hebben om bij het magazijn te verifieren of ze inderdaad een fout hebben gemaakt.

Tot zo ver kan ik er nog in meegaan, al is 5 werkdagen schandalig lang. Maar, vannacht kreeg ik antwoord dat ik uit twee opties kan kiezen:
  • Ik kan 14,28 euro betalen om die "gift pack 1" te houden en dan sturen ze meteen de missende items op
  • Ik krijg een retour label om die "gift pack 1" terug te sturen en dan sturen ze de missende items op wanneer "Once we receive notification of the return shipment's tracking information". Dit heb ik onvertaald gelaten omdat ik geen idee heb wat ze hier uberhaupt mee bedoelen
Sorry? Wat? Je stuurt een "gift pack" op en gaat dat vervolgens gebruiken om me meer te laten betalen om meteen m'n missende items te krijgen, of ik moet langer wachten om die items terug te sturen? Met wat voor bananen republiek bedrijf hebben we hier te maken?

Ik heb geen hele aardige reactie teruggestuurd. Ben benieuwd of ze voet bij stuk houden of hun keutel intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar

Dear customer,

Warm Regards,
gisteren is met DHL e fillament aangekomen. Status van het pakket was na het schrijven van dit bericht gewijzigd. Nu nog wachten op de printer, die wordt met DpD verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ik twijfel ernstig over de aanschaf van een Bambu X1C vs de nieuwe Creality K2 plus. Afwegingen zijn:
  • Bambu reeds bewezen kwaliteit, Creality is nog afwachten;
  • Creality groter printbed, maar daarmee ook veel groter en zwaardere printer;
  • Bambu onderdelen minder open-source dan die van Creality?
  • Snelheid printen lijkt hoger bij de Creality;
  • Creality heeft een heated chamber, Bambu niet?
  • Filament past niet altijd op rol in de Bambu? Ik gebruik voornamelijk de standaard 123-3d filament, passen die?
Nog meer mensen die de afweging gaan maken tussen de Bambu X1C en K2 plus?

[ Voor 11% gewijzigd door S1W op 05-12-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Hier afgelopen donderdag een bestelling gedaan voor de X1C..

- Nozzles ontvangen
- FIlament ontvangen
- Vandaag komt de dual printplate binnen

De printer ligt nog ergens in een hoekje te wachten tot de DPD hem komt ophalen :F #duurtLang

Maar 2 vrienden hebben hem dus weet wel wat ik uiteindelijk ga krijgen. Flinke upgrade van mijn Prusa mk3 uit 2017 :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:29
S1W schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:04:
Ik twijfel ernstig over de aanschaf van een Bambu X1C vs de nieuwe Creality K2 plus. Afwegingen zijn:
  • Filament past niet altijd op rol in de Bambu? Ik gebruik voornamelijk de standaard 123-3d filament, passen die?
De rollen van 123-3D passen tegenwoordig in de AMS, tegenwoordig want ze hebben nu 'nieuwe' 1,1kg rollen. Die werken prima.

Ik ken de K2 plus niet, dus ik kan niet uit ervaring spreken over dat model.
Wel over Creality en dat is niet bijster in hun voordeel. Ik zal never-ever-nooit een creality meer kopen. Beroerde kwaliteit en slechte after sales. Ik heb 4 verschillende modellen gehad, en bij alle 4 was er binnen een paar maanden wel weer gedoe mee.
De bambu P1 die ik nu heb heb ik al meer dan een jaar volgens mij en nog nooit gedoe mee gehad.

Merk technisch zou ik voor Bambu gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik ben pas in dit wereldje ingestapt met een P1S Combo; maar dit is de reden dat ik een Bambu heb gekozen. Ik heb al jaren zo'n printer gewild maar de faalratio en het geklooi eromheen hield me nog tegen.

Met wat ik naar boven heb kunnen halen print je out of the box het meest succesvol met een (te) dure Prusa of een Bambu, even kort door de bocht.

Gewoon point and shoot click and print _/-\o_

Diskleemert: IMHO en FWIW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
Semoi schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:54:
Ik ben voorlopig ook niet te spreken over de klantenservice. Ik had drie items besteld. Daarvan heb ik er 1 ontvangen + een "gift pack 1" met daarin 3 items. Ik had in eerste instantie niet door dat dat zo'n gift pack was waar anderen het ook over hebben gehad, dus ik heb een ticket gemaakt met als probleem "Received the wrong item". Vlak daarna zag ik die tekst "gift pack 1" op de verpakking en heb een reply toegevoegd dat ik het verkeerd had en ik dus gewoon 2 items niet heb ontvangen.

[..]

Ik heb geen hele aardige reactie teruggestuurd. Ben benieuwd of ze voet bij stuk houden of hun keutel intrekken.
Nou, het is daadwerkelijk een bananen republiek bedrijf. Ze zeggen zelf dat die "gift pack" bedoeld is voor kopers die ervoor in aanmerking kwamen tijdens de black friday sale. Ik heb het ontvangen, dus ik kwam dan toch in aanmerking? Nee, Bambu blijft erbij dat ik ervoor moet betalen en dan krijg ik de missende items "meteen", of ik moet het retourneren en ze sturen de missende items op als ze die free gift hebben ontvangen.

Ik ga er serieus over nadenken of ik ooit nog wat bij Bambu koop. Wat een achterlijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Semoi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:40:
[...]

Nou, het is daadwerkelijk een bananen republiek bedrijf. Ze zeggen zelf dat die "gift pack" bedoeld is voor kopers die ervoor in aanmerking kwamen tijdens de black friday sale. Ik heb het ontvangen, dus ik kwam dan toch in aanmerking? Nee, Bambu blijft erbij dat ik ervoor moet betalen en dan krijg ik de missende items "meteen", of ik moet het retourneren en ze sturen de missende items op als ze die free gift hebben ontvangen.

Ik ga er serieus over nadenken of ik ooit nog wat bij Bambu koop. Wat een achterlijk bedrijf.
Dat schrijven ze toch niet.
Zodra je het pakket hebt afgegeven sturen ze de missende spullen op.

Is toch een kleine moeite? Waarom zou je eerst je missende spullen willen hebben en dat pas het andere retour willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wtf is dit nu weer... Ik wil bij Bambu wat (voor het eerst) bestellen maar hij loopt vast op mijn adres :(

'Cannot ship to packingstation'. ik weet toch echt wel waar ik woon.

En de support geeft een error 500... lekker

[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 05-12-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
HGM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:42:
[...]

Dat schrijven ze toch niet.
Zodra je het pakket hebt afgegeven sturen ze de missende spullen op.

Is toch een kleine moeite? Waarom zou je eerst je missende spullen willen hebben en dat pas het andere retour willen sturen?
Dit schrijven ze:
Return the Free Gift Pack: If you are unwilling to pay any additional fees, we can provide you with a shipping label to return the free gift pack. Once we receive the returned package, we will process your order for the missing items immediately and expedite their delivery to you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Dit stond er in je bericht: ""Once we receive notification of the return shipment's tracking information"

Dus notification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
HGM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:47:
[...]

Dit stond er in je bericht: ""Once we receive notification of the return shipment's tracking information"

Dus notification.
Sorry voor de verwarring. Dat was de reactie van Bambu van gisternacht. Na mijn niet-aardige reactie heb ik vanochtend een nieuwe reactie gekregen en daar komt die laatste quote vandaan, waarin ze zeggen dat ze de missende items pas versturen als ze de free gift package retour hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Semoi schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:54:

Na door de hoepels te zijn gesprongen van foto's maken van wat ik heb ontvangen (gelukkig is aan mij niet gevraagd om een foto te maken van de missende items), heb ik 5 werkdagen moeten wachten, omdat ze blijkbaar zo lang nodig hebben om bij het magazijn te verifieren of ze inderdaad een fout hebben gemaakt.

Tot zo ver kan ik er nog in meegaan, al is 5 werkdagen schandalig lang. Maar, vannacht kreeg ik antwoord dat ik uit twee opties kan kiezen:
  • Ik kan 14,28 euro betalen om die "gift pack 1" te houden en dan sturen ze meteen de missende items op
  • Ik krijg een retour label om die "gift pack 1" terug te sturen en dan sturen ze de missende items op wanneer "Once we receive notification of the return shipment's tracking information". Dit heb ik onvertaald gelaten omdat ik geen idee heb wat ze hier uberhaupt mee bedoelen
Sorry? Wat? Je stuurt een "gift pack" op en gaat dat vervolgens gebruiken om me meer te laten betalen om meteen m'n missende items te krijgen, of ik moet langer wachten om die items terug te sturen? Met wat voor bananen republiek bedrijf hebben we hier te maken?

Ik probeer hier wijs uit te worden:
Hoe groot was de order met wat voor een dingen?
Had je wel een artikel besteld waarop een giftpack van toepassing was? Zo niet, dan heb je die dus per ongeluk gekregen.
Wat is de waarde van de ontbrekende dingen?
Als zij de melding van de verzender krijgen met de track en trace sturen ze de rest op. Dat is het onvertaalde deel. Ze hebben het stervensdruk door de BF-verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Semoi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:50:
[...]

Sorry voor de verwarring. Dat was de reactie van Bambu van gisternacht. Na mijn niet-aardige reactie heb ik vanochtend een nieuwe reactie gekregen en daar komt die laatste quote vandaan, waarin ze zeggen dat ze de missende items pas versturen als ze de free gift package retour hebben ontvangen.
Dan zou ik ze nu aardig vragen of je van het eerste aanbod gebruik kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35
@S1W ik kom van een Ender 3 dus kan je niet helpen in de overweging. Wel heb ik geen goede ervaringen met 123-3D filament. De nieuwe rollen van 1,1 kg passen weliswaar in de AMS maar ik heb regelmatig problemen dat deze “vastlopen” bij het terugtrekken van het filament. Ik wat aanpassingen gemaakt maar zonder bevredigend resultaat. Ik print mijn 123-3D rollen nu op via de externe spoelhouder wanneer 1 kleur volstaat. (Ps zelfde rollen geven zelfde problemen bij andere P1S met AMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
Señor Sjon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:51:
[...]
Ik probeer hier wijs uit te worden:
-> Build plate en 2 hotends

Had je wel een artikel besteld waarop een giftpack van toepassing was? Zo niet, dan heb je die dus per ongeluk gekregen.
-> Goede vraag, dit is niet eens bij me opgekomen. Dit zou het enige kunnen zijn wat een redelijke verklaring zou kunnen zijn. Op mijn opmerking dat ik niet snap waarom ik voor een free gift pack zou moeten betalen of terug zou moeten sturen om de missende items te krijgen, is in ieder geval niet gereageerd dat ik er geen recht op heb

-> De twee hotends, dus ongeveer 64 euro

Als zij de melding van de verzender krijgen met de track en trace sturen ze de rest op
-> In een latere reactie (vanochtend ontvangen) hebben ze geschreven dat ze de missende items opsturen zodra ze het retour pakket hebben ontvangen. En om het nog onduidelijker te maken was er nog een tweede reactie vanuit Bambu en daarin gebruiken ze weer de originele manier van schrijven. Kortom, geen idee wat het nou eigenlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Dat @nielsvv even foto's moet maken van een niet geleverd artikel is wel gewoon een gebrekkige klantenservice. Als hij er een foto van kon maken, was het geleverd. 8)7 Zelfde vind ik van foto's moeten maken van wat wel geleverd is., als nielsvv al zou sjoemelen (wat ik al geen erg nette insteek vind van een klantenservice), dan kan dat nog steeds door eerst het artikel apart te leggen en dan een foto te nemen. Voor uitzoeken waar in het proces het misgegaan is en daarvoor een foto van bijvoorbeeld het verzendlabel vragen vind ik dan wel weer prima, zo lang het naleveren daar niet op hangt.

Maar...
Semoi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:40:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het klinkt alsof je zo'n mystery gift, bedoeld voor bij aanschaf van een printer hebt ontvangen. Als je geen printer hebt gekocht tijdens de BF-periode terwijl de free gift nog genoemd werd, heb je geen recht op dat artikel en is dat inderdaad verkeerd geleverd. Dan kan je dus betalen voor dat artikel waar je geen recht op hebt, of terugsturen. Je kan er misschien wat van vinden dat ze eerst zeker willen weten dat je het wel teruggestuurd hebt, maar dat ze onterecht ontvangen artikelen terug verwachten vind ik eigenlijk niet meer dan logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Semoi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:48:
[...]

-> Build plate en 2 hotends

-> Goede vraag, dit is niet eens bij me opgekomen. Dit zou het enige kunnen zijn wat een redelijke verklaring zou kunnen zijn. Op mijn opmerking dat ik niet snap waarom ik voor een free gift pack zou moeten betalen of terug zou moeten sturen om de missende items te krijgen, is in ieder geval niet gereageerd dat ik er geen recht op heb

-> De twee hotends, dus ongeveer 64 euro

Als zij de melding van de verzender krijgen met de track en trace sturen ze de rest op
-> In een latere reactie (vanochtend ontvangen) hebben ze geschreven dat ze de missende items opsturen zodra ze het retour pakket hebben ontvangen. En om het nog onduidelijker te maken was er nog een tweede reactie vanuit Bambu en daarin gebruiken ze weer de originele manier van schrijven. Kortom, geen idee wat het nou eigenlijk is.
Daar zat geen free gift bij. Heb je al bij je bestelhistorie gekeken en de trace via de Bambu pagina? Ik heb mijn twee bestellingen in respectievelijk 5 en 3 pakketten opgedeeld zien worden. Makkelijker te zien op desktop overigens, dus misschien moeten die hotends nog komen? Logica hoef je niet te verwachten in vervoerders en samenstellingen van pakketten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPUvYiOCqh0G8NyoZy9jmA3yFNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E67Ghg8XFNlxOQh1PNixlTnl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicpixel
@DeGroteMuis @Semoi Beetje afhankelijk van de waarde van die mystery gift denk ik.

De gift die bij mijn X1C + Filament etc zat was de clock components kit die ze verkopen voor eur 10.16.
Wat zal hun inkoopprijs zijn? 5 euro?
En dan nog verzendkosten voor het terugsturen op kosten van Bambu... blijft vrijwel niets meer van over.

Als ik Bambu had geweest zou ik gezegd hebben: veel plezier er mee, foutje van ons. (En we hopen dat je nog veel filament of een volgende printer bij ons bestelt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35
musicpixel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:19:
@DeGroteMuis @Semoi Beetje afhankelijk van de waarde van die mystery gift denk ik.

De gift die bij mijn X1C + Filament etc zat was de clock components kit die ze verkopen voor eur 10.16.
Wat zal hun inkoopprijs zijn? 5 euro?
En dan nog verzendkosten voor het terugsturen op kosten van Bambu... blijft vrijwel niets meer van over.

Als ik Bambu had geweest zou ik gezegd hebben: veel plezier er mee, foutje van ons. (En we hopen dat je nog veel filament of een volgende printer bij ons bestelt)
Maar als je er als klant met gestrekt been ingaat moet je niet raar opkijken dat zo'n support agent ook een beetje op zijn strepen gaat staan en moeilijk gaat doen, ook als dat economisch niet per se handig is voor het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Mijn mystery gift die ik kreeg bij aanschaf van een printer tikte bijna 40,- aan,. dat is een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:29
  • Creality groter printbed, maar daarmee ook veel groter en zwaardere printer;
  • Bambu onderdelen minder open-source dan die van Creality?
  • Snelheid printen lijkt hoger bij de Creality;
  • Creality heeft een heated chamber, Bambu niet?
want waarom is creality afwachten? de K1C is volledig opensource tot aan de firmware aan toe en is nu toch ook echt wel bewezen een hele goede printer te zijn. dan mag je enigszins verwachten dat de K2 ook dikke prima gaat zijn.

vind alleen de prijs vrij hoog ten opzichte van de K1C
Pagina: 1 ... 78 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.