Uniform scale is de checkbox welke ik bedoel... schalen naar de juiste grootte, daarna uniform scale uit en de dikte/hoogte aanpassen (heb hier even 5mm gedaan):TravockMD schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:41:
[...]
Ik heb de file (print profile) eens geopend in Bambuslicer en zie dat de kleuren door-en-door zijn.
Als ik deze versie vergroot tot het buildplate van mijn X1c met een dikte van 1cm, wordt de print iets van 12 uur met alle color swaps.
Aangezien alle randen zwart zijn raad ik aan om met de color-paint tool een color-range op zwart in te stellen vanaf laag 5 ofzo tot 5 lagen onder de bovenkant. Hierdoor heb je bovenop en onderop netjes de kleuren maar midenin zal hij zwart printen en dus geen color change doen.
Dit scheelde in mijn snelle test al zo'n 6 uur print tijd. (En de nodige grammen fillament ofc.)
(Tevens zou ik de infill misschien iets minder vol zetten zoals 10 a 12%)
Standaard settings:
[Afbeelding]
aangepaste settings:
[Afbeelding]
/f/image/OvhvqdmVw6q86xSGBganlIPc.png?f=fotoalbum_large)
Door alleen de eerste 3 lagen te printen in kleur, en de rest gewoon in zwart, bespaar je inderdaad veel tijd:
/f/image/JTtLi4QcUINH2kCMZxRjwTCb.png?f=fotoalbum_large)
Als je wil dat beide kanten kleur heeft, zou je ook bijvoorbeeld eerste 2 en laatste 2 lagen kleur kunnen doen en de overige lagen zwart maken...