Ter lering ende vermaek....
Was een aantal onderdelen aan het maken, en kort na de start van een nieuw deeltje viel de printer in storing, met een heel behulpzaam (?) berichtje:
Goed de fan er af en even goed op het plugje gedrukt, en weer opgestart na de foutmelding te hebben verwijderd.
Prompt weer hetzelfde; deze maal het plugje er uit en gecontroleerd dat de fan soepel draaide... enz: weer hetzelfde.
Toen wakker geschud en las het nog eens goed: het gaat hier over het piepkleine fannetje voor het hot end.
zelfde procedure als hiervoor, ook hier de plug (middelste van de drie) eruit en weer er in: storing.
inmiddels ook nog een paar keer gekeken wat je kreeg als je op de button" check assistant" drukt, maar daar werd ik niet veel wijzer van:
/f/image/ZgsIK9adnxlqCIJhgH4zcKmD.png?f=fotoalbum_large)
maar dat rode puntje achter 'HMS" had ik nog niet eerder gezien, maar wat moet je daar mee?
Fannetje nogmaals een paar keer handmatig rond gedraaid, toen ik iets geels tussen de bladen zag zitten: een stukje haardun filament, dus dat er uit gepeuterd met een pincet, weer alles in elkaar en printen maar...
Niet dus, zelfde storing.
Weer alles los, en met pincet fannetje verdraaid, gaat prima, maar na vele omwentelingen, zie ik weer wat geels, weer een draadje dun filament, nu veel langer:
Dàt was het dus. alles in elkaar en het loopt weer fenomenaal.
Maar wat dat rode puntje was? geen idee; weet trouwens ook niet wat HMS betekent (uren minuten seconden?? of zo, en wat doe je daar mee?
Ik ben echt blij dat dit met geel filament is gebeurd, want als het zwart/donker filament was geweest dan had je dat nooit kunnen zien, zo "om de hoek" tussen de zwarte fan bladen.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos