Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:58
is het mogelijk om in bambu studio een rechte lijn te kleuren
dus voorbeeld:
het hele opject is groen, en ik wil daar met rood een rechte lijn in zetten om vervolgens ook in die kleuren te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:45

watercoolertje

Untertitel

Erebus1 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:12:
Iemand die skills heeft met de bambu studio en lightboxes omtrent ?
Ik ben er hoorndol van aan het worden. Het tekenen etc is me allemaal niet vreemd.
Als ik het in de slicer gooi, kleur tegen aan pleur, doe ie vreemde dingen. Het probleem is een setting maar ik kan niet vinden welke.
Op de 1e laag vult ie het blauwe mooi in, en laag 2 gaat er gewoon zwart over.
Terwijl ik het hete oog (object) blauw gekleurd heb.

Of als iemand me een handige tutorial of YT channel kan aanbevelen, be my guest.
Ik weet het helemaal niet meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je niet een kleurwissel op de layers ingesteld, dus bij de preview van je slice dan rechts in de 'laag'-slider?

Zoiets dus (plaatje van internet gejat):
Afbeeldingslocatie: https://cdn-forum.bambulab.com/optimized/2X/c/c1a4c4b2d2e4a4e22209eebac020c09b74cb2289_2_690x488.png

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:14
Ter lering ende vermaek....
Was een aantal onderdelen aan het maken, en kort na de start van een nieuw deeltje viel de printer in storing, met een heel behulpzaam (?) berichtje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vs9UHoMyo_6RqWTlTGy_OJOa8jU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K0tk0nBEExLC3Ma25utvn5re.png?f=user_large

Goed de fan er af en even goed op het plugje gedrukt, en weer opgestart na de foutmelding te hebben verwijderd.
Prompt weer hetzelfde; deze maal het plugje er uit en gecontroleerd dat de fan soepel draaide... enz: weer hetzelfde.
Toen wakker geschud en las het nog eens goed: het gaat hier over het piepkleine fannetje voor het hot end.
zelfde procedure als hiervoor, ook hier de plug (middelste van de drie) eruit en weer er in: storing.
inmiddels ook nog een paar keer gekeken wat je kreeg als je op de button" check assistant" drukt, maar daar werd ik niet veel wijzer van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEN0z7p5WX5cHQUm7G8hdqoIgvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZgsIK9adnxlqCIJhgH4zcKmD.png?f=fotoalbum_large
maar dat rode puntje achter 'HMS" had ik nog niet eerder gezien, maar wat moet je daar mee?
Fannetje nogmaals een paar keer handmatig rond gedraaid, toen ik iets geels tussen de bladen zag zitten: een stukje haardun filament, dus dat er uit gepeuterd met een pincet, weer alles in elkaar en printen maar...
Niet dus, zelfde storing.
Weer alles los, en met pincet fannetje verdraaid, gaat prima, maar na vele omwentelingen, zie ik weer wat geels, weer een draadje dun filament, nu veel langer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDXJo5MDsNXRQRRtqo-Pdx5di40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8uDS3GZRTZogrrLS7I5LRzd.jpg?f=fotoalbum_large

Dàt was het dus. alles in elkaar en het loopt weer fenomenaal.
Maar wat dat rode puntje was? geen idee; weet trouwens ook niet wat HMS betekent (uren minuten seconden?? of zo, en wat doe je daar mee?

Ik ben echt blij dat dit met geel filament is gebeurd, want als het zwart/donker filament was geweest dan had je dat nooit kunnen zien, zo "om de hoek" tussen de zwarte fan bladen.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas voor zij die per sé dit jaar een nieuwe BL Printer willen... Hun nieuwe vlaggenschip is vertraagd naar Q1 volgend jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:09:
Helaas voor zij die per sé dit jaar een nieuwe BL Printer willen... Hun nieuwe vlaggenschip is vertraagd naar Q1 volgend jaar.
Ik hoop mede ook dat ze dat doen om eventuele niet vervangbare componenten toch vervangbaar te maken :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
liever een printer die goed werkt, dan dat je weer halverwege deels moet vervangen (A1) :P
Ben benieuwd, formaat Prusa XL zou wel mooi zijn. Heb toch geregeld spul wat ik in delen moet printen wat dan net niet past namelijk. of zo moet oriënteren dat je shitload aan supports nodig hebt.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:10:
[...]

Ik hoop mede ook dat ze dat doen om eventuele niet vervangbare componenten toch vervangbaar te maken :+
Renegade666 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

liever een printer die goed werkt, dan dat je weer halverwege deels moet vervangen (A1) :P
Ben benieuwd, formaat Prusa XL zou wel mooi zijn. Heb toch geregeld spul wat ik in delen moet printen wat dan net niet past namelijk. of zo moet oriënteren dat je shitload aan supports nodig hebt.
Eensch met beiden :D Maar wel jammer dat de printer niet dit jaar nog komt... Ah well, mijn X1 doet het nog geweldig :D

Hoop zelf op een betaalbare IDEX/multi-head machine. En nee, die XL vind ik niet betaalbaar. Verre van, zelfs. Groter hoeft van mij niet, maar is wel in de lijn der verwachting.

Ideaal zou zijn; Betaalbare IDEX, waar je een AMS per kop kan gebruiken. Als dat het geval is (ja ja, droom lekker verder :D) wordt dat een insta-buy voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Heel benieuwd, ik heb mijn Makerworld punten opgespaard voor deze 3D printer. Klinkt veelbelovend!

To help you make an informed decision about whether to wait for this new release, here's what we can share now:
- This new printer will integrate technology that pushes the boundaries of consumer 3D printing
- It will be positioned above our current X1 Series, targeting prosumers who demand cutting-edge performance
- We're focusing on features that will enable capabilities previously not possible in consumer 3D printing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Igor92 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Heel benieuwd, ik heb mijn Makerworld punten opgespaard voor deze 3D printer. Klinkt veelbelovend!

To help you make an informed decision about whether to wait for this new release, here's what we can share now:
- This new printer will integrate technology that pushes the boundaries of consumer 3D printing
- It will be positioned above our current X1 Series, targeting prosumers who demand cutting-edge performance
- We're focusing on features that will enable capabilities previously not possible in consumer 3D printing
We gaan het zien, ben erg benieuwd. Maar zoals gezegd, nodig is het niet :D Mijn printer werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

[...]

Eensch met beiden :D Maar wel jammer dat de printer niet dit jaar nog komt... Ah well, mijn X1 doet het nog geweldig :D

Hoop zelf op een betaalbare IDEX/multi-head machine. En nee, die XL vind ik niet betaalbaar. Verre van, zelfs. Groter hoeft van mij niet, maar is wel in de lijn der verwachting.

Ideaal zou zijn; Betaalbare IDEX, waar je een AMS per kop kan gebruiken. Als dat het geval is (ja ja, droom lekker verder :D) wordt dat een insta-buy voor me.
In willekeurige volgorde hoop ik op:
* grotere printvolume (minimaal 300 of 400 cube)
* multitoolhead zal mooi zijn, maar de prijs voor extra tools (hot end, extruder, extra hardware om aan te sturen) is altijd veel duurder.
* IDEX zou een slimmere keuze zijn, en dan hoop ik op zo’n snelle tool change als de ratrig, dan heb je geen wipe/purge tower meer nodig.
* betere mogelijkheid tot repareren/onderhoud :+

Dan wil ik nog wel overwegen om een andere Bambu te kopen 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozijnpak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 12:37
iMars schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:16:
[...]
* IDEX zou een slimmere keuze zijn, en dan hoop ik op zo’n snelle tool change als de ratrig, dan heb je geen wipe/purge tower meer nodig.
Die moest ik even opzoeken, maar dan heb je dus twee toolheads die los van elkaar naar links/rechts kunnen bewegen en extruderen? :o Kunnen slicers dat al aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rozijnpak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Die moest ik even opzoeken, maar dan heb je dus twee toolheads die los van elkaar naar links/rechts kunnen bewegen en extruderen? :o Kunnen slicers dat al aansturen?
Tuurlijk! Slicers kunnen 5 tools aansturen, waarom niet 2 :+

Zoek maar als voorbeeld op YouTube naar Ratrig V-Core 4 IDEX.

IDEX-en kunnen in copy mode (object 2x tegelijkertijd), mirror mode (zelfde als copy maar dan mirror) en 2 materiaal optie. Dus 2 kleuren, of met oplosbaar support, of twee materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Groter volume ligt wel in de lijn der verwachtingen, want al wil je groter moet je naar de concurrentie zeg maar. En dan zou ik denken aan een ander manier van x/y aandrijving. Lineair wellicht? Dat zou het wel duidelijk boven de huidige range kunnen positioneren, zonder "gewoon" een XL versie te zijn van de huidige X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
  • Laatst online: 00:56
Wat de huidige printers missen, naar mijn mening, zijn:

- Een roterend printbed.
- Een hopper om restjes filament, of pellets, te kunnen gebruiken
- Printkop gemonteerd aan robotarm ipv rails.

Maar wel graag een beetje betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 14:37
Al die dingen bestaan eigenlijk al, alleen zijn ze nog niet zo goed uitgewerkt dat ze gemeengoed zijn.
Ik begreep ook dat slicers nog steeds niet goed om kunnen gaan met non-planar slicing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JorneB schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:51:
Wat de huidige printers missen, naar mijn mening, zijn:

- Een roterend printbed.
- Een hopper om restjes filament, of pellets, te kunnen gebruiken
- Printkop gemonteerd aan robotarm ipv rails.

Maar wel graag een beetje betaalbaar :)
Vooral dat laatste... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ben nu klaar met de Low Poly World Map. https://www.printables.co...-2-meter-version/comments.

Alleen nu nog ophangen.

Ik heb eventueel een idee om een houten plaat te gebruiken daar de prints te monteren en vervolgens de plaat op de muur te monteren.

Of met kit of andere lijm gebruiken deze moet wel makkelijk te verwijderen in de toekomst.

Ik weet nog niet wat de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
@mphilipp / @iMars Het is de P1S met AMS geworden en een panda touch..
Als volgend jaar dan een grotere uitkomt kan ik mijn Kobra Max retiren - en hopelijk kan ik dan de AMS re-usen ..

Bedankt iedereen voor het advies!

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel ik een heel groot fan van BS blijf, blijven sommige supports-plaatsingen een raadsel :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfq_8AnSdH2hZztxqQpLFXLNFww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FumAidkB5PukTdK6eQk0I4Jg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
iMars schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 00:31:
[...]

Tuurlijk! Slicers kunnen 5 tools aansturen, waarom niet 2 :+

Zoek maar als voorbeeld op YouTube naar Ratrig V-Core 4 IDEX.

IDEX-en kunnen in copy mode (object 2x tegelijkertijd), mirror mode (zelfde als copy maar dan mirror) en 2 materiaal optie. Dus 2 kleuren, of met oplosbaar support, of twee materialen.
Op YT is er iemand bezig om 7 koppige monster te maken (sovol volgens mij? of voron (of nog iets anders)).
Ben zijn naam alleen even kwijt, is een Isreallier.

Leuke uitdaging :X

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
_ferry_ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 01:34:
Groter volume ligt wel in de lijn der verwachtingen, want al wil je groter moet je naar de concurrentie zeg maar. En dan zou ik denken aan een ander manier van x/y aandrijving. Lineair wellicht? Dat zou het wel duidelijk boven de huidige range kunnen positioneren, zonder "gewoon" een XL versie te zijn van de huidige X1
Als ze slim waren, hadden ze iig een A1 Max of zo moeten uitbrengen. Dan heb je al een grote markt te pakken.
Want de huidige A1 doet niet onder P1S in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Renegade666 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Als ze slim waren, hadden ze iig een A1 Max of zo moeten uitbrengen. Dan heb je al een grote markt te pakken.
Want de huidige A1 doet niet onder P1S in mijn optiek.
De A1 print zelfs beter dan de P1S.
Voor mij hoeft het geen grotere te zijn, wel een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
rinkel schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

De A1 print zelfs beter dan de P1S.
Voor mij hoeft het geen grotere te zijn, wel een betere.
Voor Sommige dingen, (dunne hoge prints), is de p1s beter dan a1.
Maar in algemeen is het gelijk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Renegade666 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Voor Sommige dingen, (dunne hoge prints), is de p1s beter dan a1.
Maar in algemeen is het gelijk spel
->ik<- vind de A1 beter, ik heb zelf de P1S, maar de VFA op lagere snelheden vind ik echt slecht. Dat is op de A1 veel minder, en dus een betere kwaliteit print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-09 09:50
Ik heb een A1 maar welke smeer middelen kan ik het best gebruiken voor x, y en z assen?
De 2 tubetjes die er bij zitten beginnen al aardig op te raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mojo-45 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:27:
Ik heb een A1 maar welke smeer middelen kan ik het best gebruiken voor x, y en z assen?
De 2 tubetjes die er bij zitten beginnen al aardig op te raken.
Ik gebruik superlube:
Afbeeldingslocatie: https://www.3dfilamentshop.nl/storage/product/418/92003-silicone-lubricating-compound-with-syncolon-ptfe-85-gr-2250-grijs-2383_1000x1000.webp

Edit:
Voor rods gebruik ik deze dunnere olie:
Afbeeldingslocatie: https://super-lube.eu/98-medium_default/51004-multi-use-synthetic-oil-with-ptfe-118-ml.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 10-10-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb een vraag in hoeverre het resultaat van mijn prints met support acceptabel is; ik laat 3 plaatjes zien hoe het uit de printer komt, waarbij in het 2e plaatje ook een spiegelbeeld is opgenomen dat al opgeknapt is.
Het zijn 'technische' onderdelen, met als basis een 'verwrongen' ruit vorm.
Mogelijk is dit al wat ik verwachten kan, maar nadat de grote delen support zijn verwijderd, was ik nog wel een uurtje bezig om dit op te knappen (vijlen, schuren en fijn schuren).
Het is niet erg, maar kan dit beter? Het is ABS van eSun op standaard BambuLab instellingen, 6 lagen 100% vulling normale support. 3,3 uur print.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7QyWhUmoBpOL_sz0Y1yzBKsr1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cD2rlB1DYIgEljxQN4IalQ1f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzDQaMnQh2we59QNkEIVxoZX7tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TU7m6KOYOiTovn0Wp8G3P8sx.jpg?f=fotoalbum_large

Detail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6X9Go-ZkECzIFKugAddywZZNwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfIhtlCMZTbaRVf8ThHj83jH.jpg?f=fotoalbum_large

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Weer een X1C project geprint en geschilderd.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPFnuGP491qdcjFGtM0-IqfTi_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyCpzEY98tQVNAZDwzB0dFUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOGqzfgwE4BRsn2-QJHBatNA65c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuZMVUk6e3aGeG3AOQsI3sQm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op_rJfaqz2BDHws_YhIEZ3M4AOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIIO2EmilTRXngU9ZSfPmNJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfF8AkxMW8XvrjKYo-aYyr1gXpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLm2WO7EDLR5X96XPxMYJjJM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cEBzstSPlqVYmckU82rQI0An_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QLxiZnZYnFngVZOvbj7kZev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYwFmFvEF52BC75PzHUDRvcJXoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NP2hFtIkSDw56QttM19e91nI.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft een prima printer, maar de afgelopen dagen heb ik 'm wel een beetje vervloekt door een issue bij mijn nieuwe project. Tijdens een print van bijna 4 dagen (vlak tegen het einde :'( ) zag ik ineens dat de printkop in de lucht aan het printen was. Elke nieuwe print gaf na een x aantal uren hetzelfde issue. Aantal cold pulls verder en nog altijd niet opgelost. Uiteindelijk maar een nieuwe 0.2 nozzle besteld en na ontvangst deze geplaatst. Issue opgelost! :? Ik vrees dat heat creep de nozzle de das om gedaan heeft. Dus vanaf heden PLA maar printen met de deur open.. 8)

Heb overigens de lange print wel gered door het laatste stuk (van ruim 1 dag) opnieuw te printen. Dit vandaag op het onderste stuk gelijmd. Je kan de naad in het bovenlichaam zien, maar verwacht dat deze prima weg te werken is met milliput.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5-AdGXzUHFlD9Luiud5nqBcHG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nQZLkAUOdjoTFL2vasTYv6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

Superflip

*pwiet*

Naalroc schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:19:
Ik heb een vraag in hoeverre het resultaat van mijn prints met support acceptabel is; ik laat 3 plaatjes zien hoe het uit de printer komt, waarbij in het 2e plaatje ook een spiegelbeeld is opgenomen dat al opgeknapt is.
Het zijn 'technische' onderdelen, met als basis een 'verwrongen' ruit vorm.
Mogelijk is dit al wat ik verwachten kan, maar nadat de grote delen support zijn verwijderd, was ik nog wel een uurtje bezig om dit op te knappen (vijlen, schuren en fijn schuren).
Het is niet erg, maar kan dit beter? Het is ABS van eSun op standaard BambuLab instellingen, 6 lagen 100% vulling normale support. 3,3 uur print.
Ik gok dat je met tree supports al een heel eind verder komt. Maar dat kan je eventueel in de slicer al controleren. Ik verwacht dat het aantal contactpunten minder zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Daar had ik op voorhand al naar gekeken @Superflip maar dat duurde langer, en zag er heel druk uit. Kan je ergens bepalen wat het aantal contactpunten zal zijn?

Overigens gebruik ik meestal wel de standaard tree support, de andere smaken (dan de default, dus slim, strong hybrid of organic) heb ik niet uitgeprobeerd, en de helpscreens zeggen me eerlijk gezegd niet bijster veel.
Maar om dit 'eventjes' te proberen wordt het een beetje lange print dan. Nog enig advies, incl betr. de contactpunten?

Dit is de default:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b2DJSc4eh4OXIkAuvhm4DtbTUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0j4L3UpPXCMKy5nV1C11U6v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Naalroc schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:23:
Daar had ik op voorhand al naar gekeken @Superflip maar dat duurde langer, en zag er heel druk uit. Kan je ergens bepalen wat het aantal contactpunten zal zijn?

Overigens gebruik ik meestal wel de standaard tree support, de andere smaken (dan de default, dus slim, strong hybrid of organic) heb ik niet uitgeprobeerd, en de helpscreens zeggen me eerlijk gezegd niet bijster veel.
Maar om dit 'eventjes' te proberen wordt het een beetje lange print dan. Nog enig advies, incl betr. de contactpunten?

Dit is de default:

[Afbeelding]
Je zou nog support filament kunnen gebruiken op de interference layer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
my_fiero schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:20:
is het mogelijk om in bambu studio een rechte lijn te kleuren
dus voorbeeld:
het hele opject is groen, en ik wil daar met rood een rechte lijn in zetten om vervolgens ook in die kleuren te printen.
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Teken het eens in Paint, ik snap niet precies wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2secq9m8x3gwmuQghN2PvXQaYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgzDA6khyYhzeIFHcRT4gIUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxWrswMxti7aqJtj56DTFSYxgio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/br3xOOC3PRbCzsLDmLG2LVCi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bJp-1rHMUIIEwYb4Dk_lOnMHzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4emqQCxK62dniiqzugAkneu.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe teken ik deze lijn recht (dus met een andere kleur kan printen)
Normaal werkt zoiets als shift vast houden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
my_fiero schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je zou met Height Range dat kunnen doen, eventueel in combi met fill. Afhankelijk als je meerdere kanten ook die kleur moet hebben of alleen 1 kant.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j8wNGhT/kubus.png

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 14-10-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:43
bvsteyn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:45:
Weer een X1C project geprint en geschilderd.. [Afbeelding]
Je zou bijna denken dat het zo uit de schap van een store komt, zo clean weer!
Wat kan jij strakke lijnen leggen, tjonge _/-\o_
bvsteyn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:45:
Heb overigens de lange print wel gered door het laatste stuk (van ruim 1 dag) opnieuw te printen. Dit vandaag op het onderste stuk gelijmd. Je kan de naad in het bovenlichaam zien, maar verwacht dat deze prima weg te werken is met milliput.
Milliput is zo geweldig spul..
Ik heb bij mn huidig project Vallejo Putty gebruikt om lijnen te vullen.
Laat die maar links staan, wat een troep. Het krimt en na droogtijd is het een nog beetje flexibel.
Man man man.. wat een drama.
Na meerdere lagen aangebracht (want krimp..) lijkt de rand eindelijk gevuld wilde ik schuren en dan zie ik het materiaal gewoon meebewegen met je schuurpapiertje, een soort van dikke kit.
Nee doe dan maar milliput. Wordt loeihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Renegade666 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:54:
[...]

Je zou met Height Range dat kunnen doen, eventueel in combi met fill. Afhankelijk als je meerdere kanten ook die kleur moet hebben of alleen 1 kant.

[Afbeelding]
dit is geen oplossing, omdat niet de hele lengte die kleur moet krijgen maar een gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
my_fiero schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

dit is geen oplossing, omdat niet de hele lengte die kleur moet krijgen maar een gedeelte
Die height kun je natuurlijk ook 90 graden draaien als je de kubus omzet, en dan zo de juiste lengte maken.

En anders zul je hem toch echt moeten teken in een ander programma, zodat het een los vakje is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Even een PSA voor mensen die bij eSun hebben besteld, eSun heeft alle wachtwoorden gereset en zowel de login als het wachtwoord zijn nu je emailadres.

Dit is een zware security risk en je kunt zo gedoxt worden als iemand jouw emailadres heeft en je hebt een account bij eSun en je hebt daar je adres in staan ivm een bestelling.

Dus als je een eSun account hebt, ga als de wiedeweer je wachtwoord aanpassen:
https://www.reddit.com/r/.../esun_store_update_email/

ps ik post deze zowel in het Bambu topic als in het 3D print topic omdat het toch wel een belangrijk onderwerp is en filament niet merkgebonden is kwa printermerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:06
my_fiero schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat kan perfect als je kiest voor:
Tool = Circle
Pen size b.v. 5
Vertical of Horizontal aanvinken in combinate met
View: Keep Vertical (of horizontal)
Als je dan een lijn trekt blijft ie perfect recht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45y4rpqZQPNvrV1njO4fQl0HVzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aMYBeVrOeI9LzkQbkq6PLl9j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIkF2bDe7XrNursQh3SU5fJQ3q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SHTib4O0D7u85gvljlY0NG5x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Pedro_Newbie op 14-10-2024 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Dat is wat ik zoek ja, alleen zie ik die optie niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bJp-1rHMUIIEwYb4Dk_lOnMHzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4emqQCxK62dniiqzugAkneu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Welke versie gebruik jij?
Ik heb versie 1.9.7.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
1.7.7.88 (niet geupdate i.v.m. de camera die uitschakeld na aantal minuten)

ik zal eens op de laptop de nieuwste instaleren en kijken of dat zo werkt, en dan met de pc printen met de oude versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
In de laatste versie zit de optie in de voorkeuren om de liveview aan te laten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3xip4gnFT5eGXt1mzjc1JJQqM4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vbudYvMDPqkPD5B2SSHexL0L.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:18
Pffft, net knalde de aardlek uit (waarom is onduidelijk) print werd netjes hervat. Perfect!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Pedro_Newbie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Dat kan perfect als je kiest voor:
Tool = Circle
Pen size b.v. 5
Vertical of Horizontal aanvinken in combinate met
View: Keep Vertical (of horizontal)
Als je dan een lijn trekt blijft ie perfect recht
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben verbluft!
Wat doet dit in feite? Ik heb dit nu ook geprobeerd in dat 'paint' maar wat is het resultaat in een model? Alleen een enkele , heel ondiepe laag met een andere kleur aan het buiten oppervlak?, dat zijn dan nogal wat filament wisselingen, als je een verticale lijn hebt getrokken. Mogelijk is dit ook ergens wel beschreven, maar waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:30:
Pffft, net knalde de aardlek uit (waarom is onduidelijk) print werd netjes hervat. Perfect!
Lang leve de UPS (maar die krengen zijn duur :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Naalroc schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Ik ben verbluft!
Wat doet dit in feite? Ik heb dit nu ook geprobeerd in dat 'paint' maar wat is het resultaat in een model? Alleen een enkele , heel ondiepe laag met een andere kleur aan het buiten oppervlak?, dat zijn dan nogal wat filament wisselingen, als je een verticale lijn hebt getrokken. Mogelijk is dit ook ergens wel beschreven, maar waar?
Het nut ervan ontgaat mij ook een beetje maar de vraag was of een rechte lijn mogelijk was, en dat is het dus ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
@my_fiero
je kunt ook de lijn methode van seam-painting gebruiken.
  • Op beginpunt linker muisknop ingedrukt houden
  • Alt toets kort indrukken
  • Linker muisknop loslaten
  • Eindpunt aaklikken.
Voila, een rechte lijn van a naar b.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 14-10-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Pedro_Newbie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Het nut ervan ontgaat mij ook een beetje maar de vraag was of een rechte lijn mogelijk was, en dat is het dus ook
waarvoor is dit nodig:

ik heb een reclame bord gemaakt dat uit meerdere delen bestaat,
en daar waar de kleur anders is op de snijvlakken krijg je kleur verschil omdat bv de zijkant wit is en de text rood.
je ziet dan een hele erge witte waas op de snijkant.
door de daar een gekleurde lijn te zetten in de kleur van de letter zie je dit totaal niet.
maar omdat het niel lukte om een rechte lijn te krijgen kreeg ik heel veel kleur wisselingen.
nu niet als de lijn recht is

ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :+ (anders plaats ik nog een foto voorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje6
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-08 21:35
Ik heb sinds kort een verstopte 0.2 mm nozzle.

Van alles geprobeerd maar in het laatste stuk zit nog steeds wat oude filament vast.

Heeft iemand nog een goede tip om dit eruit te halen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgmZGnuAuklQa-TuHnueo9LNcx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xaW0ue801b76uKYq9ClDk4ij.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Edje6 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:01:
Ik heb sinds kort een verstopte 0.2 mm nozzle.

Van alles geprobeerd maar in het laatste stuk zit nog steeds wat oude filament vast.

Heeft iemand nog een goede tip om dit eruit te halen?

[Afbeelding]
heb ondertussen een stapel verstopte .2 nozzles, drama om ze leeg te krijgen vreemd genoeg :(
Dus als iemand weet hoe, hoor ik het ook graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 15-10-2024 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
Vastklampen in een bankschroef, nozzle verhitten met een aansteker en een stuk filament erdoorheen persen? Werkte bij mij prima bij 0,4mm nozzles, nog niet geprobeerd met 0,2 nozzle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

JorneB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:41:
Vastklampen in een bankschroef, nozzle verhitten met een aansteker en een stuk filament erdoorheen persen? Werkte bij mij prima bij 0,4mm nozzles, nog niet geprobeerd met 0,2 nozzle.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit ook met een 0.2 nozzle werkt.

Deze instructies van Bambu zijn heel duidelijk. Er zijn een aantal dingen belangrijk:
  1. Let op dat je de kant van de inbus gebruikt met de kleine ronding er op (voor de grip)
  2. Zorg ervoor dat de inbus voldoende verwarmt voor je hem in de achterkant van de hot-end stopt.
  3. Laat de inbus/filament voldoende afkoelen voordat je de onderkant van het hot-end gaat verwarmen
  4. Zorg ervoor dat je de onderkant van het hot-end niet te lang verwarmt. 20s met een aansteker was in mijn geval echt voldoende. Verwarm je hem te lang, dan smelt het deel wat zich moet hechten aan de inbus, en dan krijg je het filament er dus niet uit.
  5. Zorg ervoor dat je handschoenen draagt. Het wordt namelijk "best heet"
Ik heb alle vastlopers op deze manier weten te verhelpen.

Wel heb ik spare hot-ends op de plank liggen in het geval ik er echt niet meer uit zou komen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door rally op 15-10-2024 11:15 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JorneB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:41:
Ik zou het iets subtieler doen :+ Je kan van die adapters printen waar je de hotend aan kan schroeven, dan kan je deze daarmee vast houden terwijl je het verwarmd naar 250C en vervolgend filament er doorheen probeert te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
Wat ook kan helpen is de nozzle verhitten en dan de meegeleverde 'nozzle cleaning needle' in de nozzle uitgang duwen, en een beetje manipuleren. Draaien, op en neer, flink roeren. Mogelijk zit er een stukkie verbrand filament klem voor de uitgang, welke je alleen via de bovenkant er weer uit kan krijgen, met inbus of filament.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JorneB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:19:
Wat ook kan helpen is de nozzle verhitten en dan de meegeleverde 'nozzle cleaning needle' in de nozzle uitgang duwen, en een beetje manipuleren. Draaien, op en neer, flink roeren. Mogelijk zit er een stukkie verbrand filament klem voor de uitgang, welke je alleen via de bovenkant er weer uit kan krijgen, met inbus of filament.
Dat is precies wat in de link van @rally staat :o Dit is ook de makkelijkste manier en eerste stap om te doen omdat je niks los hoeft te schroeven. Als dat niet werkt, dan nozzle los halen, daar wordt het al wat meer "trickey".

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had liever gezien dat de printers goed serviceable en repairable waren, maar moet toegeven, ze werken wel aan een oplossing. Ze zijn bezig met replacable parts:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GZ76um3WwAAqee6?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GZ76um7WQAAUVZq?format=jpg&name=large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
6 pins kabel besteld bij Bambu waarmee ik 24V van de AMS snoep. Deze zet ik om met een buck converter naar 5V die een ESP32 met WLED en een 5V LED strip voedt.
De ESP32 is gekoppeld aan Home Assistant die de kleurtjes aanpast naargelang de status van de printer. Strip gaat ook uit, wanneer de originele LED uit gaat i.v.m. lidar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5E3ojKK3c9NKFegk1cl3dXUWMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOob9CMsbTXU3WMmJpV5zbh7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GByL-OA9C9HRPlGbtcJd5ABX_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prVKyv79rGJq9qZCe0iA2e0h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srpXAN85mQWFOUCdH2UPeOnEZaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DSZEEVHviBNlJV8zV3GZGZJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUPylzR6b3aF2hsC-qF0mL3Eqcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUbHMHI2JvNLz7ghCJtRdWvl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uge4jPMropYVlJ0aaXRz6MvcczY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/he8c1JzGoAq4MOUVBDQJzyXM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJl20oB5i0GEEDH852BksgKj8Po=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XiZ4EveWevbaVhXxFiIs4IoF.png?f=fotoalbum_tile

D1 mini ESP32 CH9102/CP2104 ESP-32 WiFi+Bluetooth-compatible Internet of Things development board based ESP8266 Fully functional https://a.aliexpress.com/_EuTzijb

10PCS LM2596 DC - DC Buck Converter Voltage Regulator 3.0-40V to 1.5-35V Buck Converter Power Supply Step Down Module 2596 https://a.aliexpress.com/_EwQdJv7

5V RGB LED strip (no link)

To install WLED on the ESP32: https://install.wled.me/

Home Assistant blueprint: https://community.home-as...bu-labs-3d-printer/609134

AMS riser: https://makerworld.com/en/models/28948#profileId-25322

Buck converter/ESP32 case: https://www.printables.co...ay-and-buck-converter-opt

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Xyphoid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 01:59:
6 pins kabel besteld bij Bambu waarmee ik 24V van de AMS snoep. Deze zet ik om met een buck converter naar 5V die een ESP32 met WLED en een 5V LED strip voedt.
De ESP32 is gekoppeld aan Home Assistant die de kleurtjes aanpast naargelang de status van de printer. Strip gaat ook uit, wanneer de originele LED uit gaat i.v.m. lidar.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

D1 mini ESP32 CH9102/CP2104 ESP-32 WiFi+Bluetooth-compatible Internet of Things development board based ESP8266 Fully functional https://a.aliexpress.com/_EuTzijb

10PCS LM2596 DC - DC Buck Converter Voltage Regulator 3.0-40V to 1.5-35V Buck Converter Power Supply Step Down Module 2596 https://a.aliexpress.com/_EwQdJv7

Buck converter/ESP32 case: https://www.printables.co...ay-and-buck-converter-opt
Geweldig, ziet er leuk uit. Extra verlichting wordt bij mij (extern) aan gezet als de printer aan gaat. Via telegram (kan uit uiteraard ook met Whatsapp of met wat dan ook) lsst ik mij berichten laten sturen van de status van de printer. Doe dit met Homey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1d_YMdzU8P26EyBGDBqXjStwoU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VZ6sW2Dq1l4wIvaqLfrIk7He.png?f=user_large

Heb in Homey oa de beschikking over onderstaande parameters:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdhYEXjwz7u-KBHnduJ1XsbgVzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mHTf7FwGJyJhLYP0pWG3uW3U.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 16-10-2024 09:42 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13
bing69 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Geweldig, ziet er leuk uit. Extra verlichting wordt bij mij (extern) aan gezet als de printer aan gaat. Via telegram (kan uit uiteraard ook met Whatsapp of met wat dan ook) lsst ik mij berichten laten sturen van de status van de printer. Doe dit met Homey.
Ik krijg al genoeg onzin berichten via Whatsapp en Signal :P
Ik hou het bij notificaties van de Bambulab app. Licht was eigenlijk meer omdat ik een nieuw project moest hebben (ja, ik heb een hobby probleem) en omdat ik wat meer licht wilde, als ik naar binnen kijk.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Xyphoid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Ik krijg al genoeg onzin berichten via Whatsapp en Signal :P
Ik hou het bij notificaties van de Bambulab app. Licht was eigenlijk meer omdat ik een nieuw project moest hebben (ja, ik heb een hobby probleem) en omdat ik wat meer licht wilde, als ik naar binnen kijk.
Dat licht heb ik via twee led strips van de action..... 1,85 per stuk

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
Hoi,

Ik heb eindelijk tijd en ruimte om een 3D-printing hobby op te starten. Ook doordat Bambulab de A1 mini heeft uitgebracht dacht ik; dat is een redelijk betaalbare manier om in te stappen.

Vervolgens lees ik over multi-colour printing en de A1 + AMS en zo loopt de prijs alweer aardig op voor iets waarvan ik niet zeker weet of ik het echt leuk vind en dat ik er over drie maanden niet meer naar omkijk óf het zo geweldig vind dat die printer 24/7 aanstaat.

Mijn voorkeur leek op de A1 mini te liggen, maar in het verleden heb ik een medium size barbeque gekocht waarvan ik vandaag de dag vurig wenste dat ik de large had gekocht.
De A1 mini lijkt voor een instapper prima te zijn, met een FOMO dat het print oppervlakte te klein is. Hierdoor neig ik naar de A1, onder andere vanwege het auto kalibreren van de print plaat.

Om niet gelijk op de multi-colour printing trein te stappen overweeg ik een AMS later aan te schaffen, maar die kan ik als losse aankoop niet direct vinden. Hoe is jullie ervaring met multi-colour printen? Eerst klein begonnen en later bijgekocht of direct erbij gehaald omdat sommige prints multi-colour zijn?

Op MakerWorld kwam ik de AMS Mini print tegen.
Dit lijkt het probleem van van het aanschaffen van de AMS 'op te lossen', maar daar staat bij vermeldt dat de RFID niet werkt.
Is dat een nice to have of eigenlijk een functie die je niet kan missen? Wat kan ik ermee?
Heeft er iemand ervaring met de bovenstaande print? Hoe zijn de rollen vastgemaakt? Zitten die zoals op het plaatje te zien; in een aparte box met doorvoer?

Ook ben ik benieuwd wat de meerwaarde is van verschillende print platen. Is dat puur voor de textuur? Ik dacht dat het afhankelijk van je print files was of er een patroon in zat of niet.

Overigens had ik met deze vraag kunnen beginnen, maar is er een reden om niét voor de Bambulab te kiezen en voor een ander gerenommeerd merk te gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door CuBras op 16-10-2024 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 08:03
CuBras schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:46:
...Om niet gelijk op de multi-colour printing trein te stappen overweeg ik een AMS later aan te schaffen, maar die kan ik als losse aankoop niet direct vinden. ...
Ik ben zelf ook aan het oriënteren op het kopen van een 3D-printer en ik ben al wel voor 90% zeker dat het de A1 in combinatie met de AMS-lite gaat worden. De AMS-Lite kan je wel later bestellen, hij staat gewoon bij Bambu op hen webshop maar hij is dan wel een heel stuk duurder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 20:50

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik ben meteen voor de ams gegaan, en voor de p1.
Fijn dat de kap van de ams dicht is, scheelt problemen met luchtvochtigheid, en de 3d printer zelf vangt door de kappen minder stof.

En je kan zoveel leukere prints maken met meerdere kleuren..

[ Voor 21% gewijzigd door prein2 op 17-10-2024 08:33 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:43
en zo loopt de prijs alweer aardig op voor iets waarvan ik niet zeker weet of ik het echt leuk vind en dat ik er over drie maanden niet meer naar omkijk óf het zo geweldig vind dat die printer 24/7 aanstaat.
Dan neem je toch niet de AMS erbij? Kan altijd later nog, al kost het je dan 100,- extra.
Al kan verkopen altijd nog natuurlijk, ook met de AMS.
Qua groottte is dat altijd een hekelpunt om iemand te vertellen wat hij/zij moet kopen.
Heb je nog totaal geen printervaring en twijfel je of je uberhaupt wel die hoek in wilt.. ga dan voor de mini en dan stap je voor 200,- de hobby in.
Hierdoor neig ik naar de A1, onder andere vanwege het auto kalibreren van de print plaat.
..en automatische flow rate calibratie van je filament 8)
Om niet gelijk op de multi-colour printing trein te stappen overweeg ik een AMS later aan te schaffen, maar die kan ik als losse aankoop niet direct vinden. Hoe is jullie ervaring met multi-colour printen? Eerst klein begonnen en later bijgekocht of direct erbij gehaald omdat sommige prints multi-colour zijn?
Had de AMS er direct bijgenomen, ik doe af en toe een multicolor print. Meestal prul om weg te geven; onderzetters en koelkast magneten :P
Je hebt wel veel afval helaas en prints duren minstens 2x zo lang. Maar het is zo uniek..
Ook ben ik benieuwd wat de meerwaarde is van verschillende print platen. Is dat puur voor de textuur? Ik dacht dat het afhankelijk van je print files was of er een patroon in zat of niet.
Textuur of glad idd.
Ik pak meestal de 'Smooth' plate omdat mijn prints vaak uit meerdere delen bestaan en dan wil je juist dat ze strak aansluiten en niet een zijde een textuur heeft.
Ik heb alleen ervaring met de 'smooth' en 'texture' plates; beide voorzien een goede hechting van het filament op de printplaat overigens.
Overigens had ik met deze vraag kunnen beginnen, maar is er een reden om niét voor de Bambulab te kiezen en voor een ander gerenommeerd merk te gaan?
- Het werkt gewoon.
- Je ontvangt de doos en binnen een half uur staat je bambu op de tafel klaar om te printen, kost je geen halve dag om dat ding op te bouwen.
- Relatief stil t.o.v. de concurrenten door Active Motor Noise Cancellation.
- Snel en erg precies
- Super gebruiksvriendelijk in gebruik en onderhoud.
Ik kom zelf vanaf een Creality, dat ding had bijna wekelijks onderhoud nodig en ik moest alles zelf calibreren. Printen zelf is maar een onderdeel van mn hobby en had hier na een paar jaar echt geen trek meer in.
- Prijs

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 17-10-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:49

3_s

@CuBras Ik gebruik mijn AMS niet zoveel om prints met meerdere kleuren te maken, maar eerder om eenvoudig te kunnen wisselen van kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:55
Hier ook na lang wikken en wegen de a1 met Ams besteld als eerste 3D printer.
Gebruik ik de Ams niet kan ik deze alsnog aan kostprijs doorverkopen.

Wilde eigenlijk een closed zoals de X1 ( maar die is wel prijzig en volgend jaar opvolger) en de andere merken poos gevolgd, maar teveel gedoe en nog probleempjes zoals bij de Qidi plus 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
@CuBras ik zit grotendeels met dezelfde vragen. Maar je gaat ook nog naar verschillende hotends (korting bij meebestellen A1) en goh ook wat rollen filament natuurlijk. Geen idee hoe hard een kilo erdoorheen gaat, maar je klikt je snel arm. Zelf kan je de AMS ook gebruiken voor 2 dezelfde rollen, dan hoef je niet te gaan rekenen of er nog genoeg op de rol zit voor een print (houdt de printer daar rekening mee?), maar kan hij verder vanuit de tweede rol.

Zelf neig ik ook naar de A1 combo. A1 mini is de enige met een klein printvlak, dan ben je minder flexibel met de modellen die je online vindt. De P1S had eigenlijk mijn voorkeur, maar de ontwikkelingen gaan snel bij Bambu. De A1 heeft een veel makkelijker, toolless te wisselen kop en is nieuwer. Moet er nog wel een hoes voor gaan vinden denk ik dan, want anders wordt het te stoffig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Señor Sjon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:48:
Zelf kan je de AMS ook gebruiken voor 2 dezelfde rollen, dan hoef je niet te gaan rekenen of er nog genoeg op de rol zit voor een print (houdt de printer daar rekening mee?), maar kan hij verder vanuit de tweede rol.

Zelf neig ik ook naar de A1 combo. A1 mini is de enige met een klein printvlak, dan ben je minder flexibel met de modellen die je online vindt. De P1S had eigenlijk mijn voorkeur, maar de ontwikkelingen gaan snel bij Bambu. De A1 heeft een veel makkelijker, toolless te wisselen kop en is nieuwer. Moet er nog wel een hoes voor gaan vinden denk ik dan, want anders wordt het te stoffig.
Ik gebruik de AMS ook voornamelijk voor het wisselen met dezelfde kleur als deze bijna op is. Erg handig!

De A1 is beter dan de P1S (die heb ik).
Ik heb het hier al een paar keer geroepen, maar de P1S kan niet goed langzaam printen, dat probleem heeft de A1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Zelf kan je de AMS ook gebruiken voor 2 dezelfde rollen, dan hoef je niet te gaan rekenen of er nog genoeg op de rol zit voor een print (houdt de printer daar rekening mee?), maar kan hij verder vanuit de tweede rol.
Daar is een optie voor, maar volgens mij werkt die alleen met Bambu-filament, en geen idee hoe goed dat werkt. Maar ga er voor de veiligheid maar van uit dat de printer (of eigenlijk de slicer) dat niet weet :)

Wat je beschrijft is wel een superhandige optie om 'restjes' filament op te maken die anders ongebruikt in de kast blijven liggen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
BM schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:54:
[...]

Daar is een optie voor, maar volgens mij werkt die alleen met Bambu-filament, en geen idee hoe goed dat werkt. Maar ga er voor de veiligheid maar van uit dat de printer (of eigenlijk de slicer) dat niet weet :)

Wat je beschrijft is wel een superhandige optie om 'restjes' filament op te maken die anders ongebruikt in de kast blijven liggen.
Zolang de kleur en merk hetzelfde is werkt het.
Mar je kan de AMS ook gewoon foppen door wit als zwart en/of eSun als Polymaker aan te merken
Meermalen met Polymaker rollen gedaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• my_fiero
Ik heb nu onder tussen 3x een AMS en moet zeggen supper !!!!!!!
zeker een aanrader ook als je niet in kleur print maar wel met verschillende materialen of kleur
Ook niet te vergeten dat je een print kan doen ook al s de rol filament bijna op is, de AMS pakt dan zelf de nieuwe rol !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piY1FGMi472u2I3UvBGM51kBojQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eV8oDSmCqpvY8qa9sOU1md7V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rinkel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Zolang de kleur en merk hetzelfde is werkt het.
Mar je kan de AMS ook gewoon foppen door wit als zwart en/of eSun als Polymaker aan te merken
Meermalen met Polymaker rollen gedaan.
Hoeven niet hetzelfde te zijn, enkel als hetzelfde ingesteld te staan in de AMS/op de printer. Als je dus geen BL filament gebruikt, kan je gerust verder printen in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
rogierba schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Ik ben zelf ook aan het oriënteren op het kopen van een 3D-printer en ik ben al wel voor 90% zeker dat het de A1 in combinatie met de AMS-lite gaat worden. De AMS-Lite kan je wel later bestellen, hij staat gewoon bij Bambu op hen webshop maar hij is dan wel een heel stuk duurder
Ah dank! Ik weet niet waarom ik daar gewoon niet terecht kwam.
prein2 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:32:
Ik ben meteen voor de ams gegaan, en voor de p1.
Fijn dat de kap van de ams dicht is, scheelt problemen met luchtvochtigheid, en de 3d printer zelf vangt door de kappen minder stof.

En je kan zoveel leukere prints maken met meerdere kleuren..
Bedankt voor je bericht! Wat betreft luchtvochtigheid en de AMS heb je een goed punt. Ik zie dat er in de community flink wat oplossingen zijn om de luchtvochtigheid naar beneden te brengen.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik niet eventueel een extra AMS ernaast kan zetten.
PepieNL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Dan neem je toch niet de AMS erbij? Kan altijd later nog, al kost het je dan 100,- extra.
Al kan verkopen altijd nog natuurlijk, ook met de AMS.
Qua groottte is dat altijd een hekelpunt om iemand te vertellen wat hij/zij moet kopen.
Heb je nog totaal geen printervaring en twijfel je of je uberhaupt wel die hoek in wilt.. ga dan voor de mini en dan stap je voor 200,- de hobby in.

[...]

..en automatische flow rate calibratie van je filament 8)

[...]

Had de AMS er direct bijgenomen, ik doe af en toe een multicolor print. Meestal prul om weg te geven; onderzetters en koelkast magneten :P
Je hebt wel veel afval helaas en prints duren minstens 2x zo lang. Maar het is zo uniek..

[...]

Textuur of glad idd.
Ik pak meestal de 'Smooth' plate omdat mijn prints vaak uit meerdere delen bestaan en dan wil je juist dat ze strak aansluiten en niet een zijde een textuur heeft.
Ik heb alleen ervaring met de 'smooth' en 'texture' plates; beide voorzien een goede hechting van het filament op de printplaat overigens.

[...]

- Het werkt gewoon.
- Je ontvangt de doos en binnen een half uur staat je bambu op de tafel klaar om te printen, kost je geen halve dag om dat ding op te bouwen.
- Relatief stil t.o.v. de concurrenten door Active Motor Noise Cancellation.
- Snel en erg precies
- Super gebruiksvriendelijk in gebruik en onderhoud.
Ik kom zelf vanaf een Creality, dat ding had bijna wekelijks onderhoud nodig en ik moest alles zelf calibreren. Printen zelf is maar een onderdeel van mn hobby en had hier na een paar jaar echt geen trek meer in.
- Prijs
Bedankt voor deze uiteenzetting. Dat heeft veel duidelijker gemaakt. Ik heb een aantal comparisons gezien op Youtube en daar zijn ze over het algemeen eens dat de A1 - als instapper - een goede/veilige keuze is.
3_s schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:44:
@CuBras Ik gebruik mijn AMS niet zoveel om prints met meerdere kleuren te maken, maar eerder om eenvoudig te kunnen wisselen van kleur.
Jeweetje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:43:
Hier ook na lang wikken en wegen de a1 met Ams besteld als eerste 3D printer.
Gebruik ik de Ams niet kan ik deze alsnog aan kostprijs doorverkopen.

Wilde eigenlijk een closed zoals de X1 ( maar die is wel prijzig en volgend jaar opvolger) en de andere merken poos gevolgd, maar teveel gedoe en nog probleempjes zoals bij de Qidi plus 4.
rinkel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Ik gebruik de AMS ook voornamelijk voor het wisselen met dezelfde kleur als deze bijna op is. Erg handig!

De A1 is beter dan de P1S (die heb ik).
Ik heb het hier al een paar keer geroepen, maar de P1S kan niet goed langzaam printen, dat probleem heeft de A1 niet.
Dit is een heel goede use case. Mooie manier om je laatste restje filament te kunnen gebruiken. Ook het gebruiksgemak lijkt heel hoog te liggen.
@CuBras ik zit grotendeels met dezelfde vragen. Maar je gaat ook nog naar verschillende hotends (korting bij meebestellen A1) en goh ook wat rollen filament natuurlijk. Geen idee hoe hard een kilo erdoorheen gaat, maar je klikt je snel arm. Zelf kan je de AMS ook gebruiken voor 2 dezelfde rollen, dan hoef je niet te gaan rekenen of er nog genoeg op de rol zit voor een print (houdt de printer daar rekening mee?), maar kan hij verder vanuit de tweede rol.

Als ik alle bovenstaande berichten lees denk ik dat ik voor de A1 Combo variant ga. Via Bambulab kan je inderdaad wat extra filament en printkoppen bestellen met een leuke introductie korting.

Verder las ik dit bij één type filament:

code:
1
2
3
Cautions for Use

PLA Glow is not compatible with AMS lite.
bron: https://eu.store.bambulab.com/nl-nl/products/halloween-box
Weet iemand waarom dit niet compatible is met de AMS Lite? Er staat zeer weinig uitleg over. Komt dit door het type textuur van het filament of de diameter daarvan?
Beetje jammer als ik in de toekomst filament bestel en dat blijkt 'not compatible...'

Het zal er dan ongetwijfeld bij staan dat het niet compatible is, maar ik wil graag begrijpen wat de reden is.
my_fiero schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:58:
Ik heb nu onder tussen 3x een AMS en moet zeggen supper !!!!!!!
zeker een aanrader ook als je niet in kleur print maar wel met verschillende materialen of kleur
Ook niet te vergeten dat je een print kan doen ook al s de rol filament bijna op is, de AMS pakt dan zelf de nieuwe rol !!

[Afbeelding]
Haha! Als ik deze opstelling zo zie ga ik wel weer kwijlen! :o

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 17-10-2024 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWolken
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10-2024
CuBras schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:41:
Verder las ik dit bij één type filament:

code:
1
2
3
Cautions for Use

PLA Glow is not compatible with AMS lite.
bron: https://eu.store.bambulab.com/nl-nl/products/halloween-box
Weet iemand waarom dit niet compatible is met de AMS Lite? Er staat zeer weinig uitleg over. Komt dit door het type textuur van het filament of de diameter daarvan?
Beetje jammer als ik in de toekomst filament bestel en dat blijkt 'not compatible...'

Het zal er dan ongetwijfeld bij staan dat het niet compatible is, maar ik wil graag begrijpen wat de reden is.
Glow in the dark filament heeft zeer harde deeltjes in het PLA zitten die voor de glow zorgen, vergelijkbaar met carbon fiber of glass fiber versterkt filament (en voor zover ik begrijp nog abbrasiever zelfs). Hiermee slijten alle relatief zachte componenten in je AMS extreem snel. Denk er ook aan dat je printkop ook van gehard staal moet zijn, anders kun je die na een rol GITD ook weggooien.

Overigens kun je dit filament wel gewoon gebruiken, maar dan op de losse spoelhouder die bij je printer geleverd wordt (een printer zonder AMS print alles vanaf die spoel, een printer met AMS alleen de abbrasieve filaments).

Heb zelf twee maanden geleden de A1 combo aangeschaft en ben er nog altijd enorm blij mee. Die AMS scheelt zo veel gedoe. Ik heb er vier verschillende kleuren op zitten en kan nu vanuit de app een print starten en kiezen welke kleur ie moet gebruiken, zonder naar mijn printer te lopen en de juiste spoel op te hangen en in de extruder te voeren. Multi-color is ook fantastisch, maar zoals eerder gezegd gooit ie daarmee wel vrij veel filament weg met elke keer wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 08:30
Wil ook even aanhaken: heb in eerste instantie de A1 los gekocht zonder AMS,

Hier heb ik toch spijt van gekregen en later de A1 Mini combo gekocht,
Vervolgens de A1 mini weer los verkocht.

AMS is toch een leuke extra, niet voor het multicolor maar voor het makkelijk switchen tussen PETG en PLA tussen prints echt ideaal! zou niet meer zonder willen en heb absoluut geen spijt van de aankoop

ik zou de combo kopen met de kennis van nu. bespaart je geld en waarschijnlijk kun je de AMS ook nog wel weer door verkopen als je hem toch niet zo veel gebruikt aan sukkelaars zoals ik die geen AMS gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb al opstellingen gezien met de AMS lite en de reguliere spoel. Alleen kan de A1 dat niet managen als 5 feeds, dus moet je alsnog handmatig de boel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-07 11:16
Ik heb ook besloten me in deze hobby te gaan verdiepen. Ik heb een tijd geleden al eens een poging gedaan met een Ender 3, maar vanwege loslopende en nieuwsgierige kittens en omdat ik meer aan het klooien was dan printen, is die printer in de kast beland.

Na de verhalen gelezen te hebben over de gebruiksvriendelijkheid van Bambu Lab printers, heb ik na wat wikken en wegen besloten er eentje aan te schaffen. Mede vanwege de katten (inmiddels volwassen, maar nog steeds nieuwsgierig) ben ik gegaan voor de P1S Combo aangezien die dicht is, incl. de AMS die ook dicht is.

De printer heb ik vanochtend ontvangen, ik moet 'm alleen nog uitpakken en installeren, maar dat wordt morgen omdat ik vandaag helaas geen tijd heb. Wat me wel tegenvalt en dat is meteen een vraag aan anderen die ook weleens direct bij Bambu Labs besteld hebben, is de verzending. Ik heb er ook wat accessoires en filament bijbesteld en dat hebben ze in 2 dozen verstuurd, dus 3 in totaal. Van alle dozen heb ik dinsdag de verzendmelding ontvangen. De eerste doos met de printer is in de nacht van dinsdag op woensdag bij DHL aangekomen en later die dag doorgestuurd naar Nederland en heb ik vandaag ontvangen.

De tweede doos is gisteren bij DHL aangekomen en is vandaag verwerkt om naar Nederland door te sturen. En ten slotte de derde doos. Die is pas zojuist bij DHL aangekomen en moet nog verwerkt worden om doorgestuurd te gaan worden. Persoonlijk vind ik dit nogal vreemd. Drie pakketten die nagenoeg tegelijk worden verzonden waar zoveel verschil in zit . En dan met name de laatste. Er heeft haast 3 dagen gezeten tussen de verzendmelding en dat de doos bij DHL is aangekomen. Is dit normaal als je direct bij Bambu Lab bestelt?

Maar los van dat alles. Ik heb er zin in en heb al wat projectjes op het oog waarvoor ik al het een en ander heb getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er van uit dat BL op geen enkele manier het kern-design van de volgende printer aan gaat passen, maar alsnog heeft deze dude best leuke ideeën:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

Boullie

Da Bulster

Semoi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:14:
Ik heb ook besloten me in deze hobby te gaan verdiepen. Ik heb een tijd geleden al eens een poging gedaan met een Ender 3, maar vanwege loslopende en nieuwsgierige kittens en omdat ik meer aan het klooien was dan printen, is die printer in de kast beland.

Na de verhalen gelezen te hebben over de gebruiksvriendelijkheid van Bambu Lab printers, heb ik na wat wikken en wegen besloten er eentje aan te schaffen. Mede vanwege de katten (inmiddels volwassen, maar nog steeds nieuwsgierig) ben ik gegaan voor de P1S Combo aangezien die dicht is, incl. de AMS die ook dicht is.

De printer heb ik vanochtend ontvangen, ik moet 'm alleen nog uitpakken en installeren, maar dat wordt morgen omdat ik vandaag helaas geen tijd heb. Wat me wel tegenvalt en dat is meteen een vraag aan anderen die ook weleens direct bij Bambu Labs besteld hebben, is de verzending. Ik heb er ook wat accessoires en filament bijbesteld en dat hebben ze in 2 dozen verstuurd, dus 3 in totaal. Van alle dozen heb ik dinsdag de verzendmelding ontvangen. De eerste doos met de printer is in de nacht van dinsdag op woensdag bij DHL aangekomen en later die dag doorgestuurd naar Nederland en heb ik vandaag ontvangen.

De tweede doos is gisteren bij DHL aangekomen en is vandaag verwerkt om naar Nederland door te sturen. En ten slotte de derde doos. Die is pas zojuist bij DHL aangekomen en moet nog verwerkt worden om doorgestuurd te gaan worden. Persoonlijk vind ik dit nogal vreemd. Drie pakketten die nagenoeg tegelijk worden verzonden waar zoveel verschil in zit . En dan met name de laatste. Er heeft haast 3 dagen gezeten tussen de verzendmelding en dat de doos bij DHL is aangekomen. Is dit normaal als je direct bij Bambu Lab bestelt?

Maar los van dat alles. Ik heb er zin in en heb al wat projectjes op het oog waarvoor ik al het een en ander heb getekend.
De printer is sowieso een losse doos(en een beste waarvan ze willen dat je hem bewaard :? ). Filament en andere accessoires vermoed ik van dat die in aparte afdelingen/warenhuizen liggen. Had namelijk precies hetzelfde bij mijn bestelling.
Black friday is nu al meer dan een maand? Vind het prima maar wordt wel een beetje overdreven. Nog even en het is het hele jaar black friday.

[ Voor 9% gewijzigd door Boullie op 18-10-2024 14:45 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:01
Zijn er meer mensen die regelmatig problemen hebben met officieel BBL filament dat het filament zichzelf overlapt heeft op de spoel en daardoor vastloopt in de ams? Heb dat nu al een paar keer gehad en de laatste keer was de printer/ams daardoor van slag en kon ik een print die al 8u liep weggooien. De printer was namelijk verder gegaan met printen maar zonder dat er filament uit de kop kwam, terwijl niets op of verstopt was want kon meteen verder met een andere print zonder iets te hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lijkt op 50 euro extra korting op de A1 en 12 november komt er en nieuwe build plate en flexibel filament voor AMS. Op 19 november komt daar een 'hout'soort bij.

Basis filament 13.99 bij 8+ rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pimlie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:57:
Zijn er meer mensen die regelmatig problemen hebben met officieel BBL filament dat het filament zichzelf overlapt heeft op de spoel en daardoor vastloopt in de ams?
Je bedoelt dat de draad naast de spoel komt? Ik heb dat wel eens gehad en volgens mij komt het doordat de rol slipt en daarme 'achter' loopt op het filament dat teruggetrokken wordt. Misschien de rollen schoonmaken oid.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:01
mphilipp schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:20:
[...]

Je bedoelt dat de draad naast de spoel komt? Ik heb dat wel eens gehad en volgens mij komt het doordat de rol slipt en daarme 'achter' loopt op het filament dat teruggetrokken wordt. Misschien de rollen schoonmaken oid.
Nee, niet naast de spoel maar dat de volgende wikkeling op de 1 of andere manier over de huidige wikkeling is gekomen waardoor de huidige wikkeling vast komt te zitten onder de volgende wikkeling. Hetzelfde idee als een knoop leggen dus als dat het duidelijker maakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
De volledige lijst obv 19% BTW van Duitsland.
[bron Telegram kanaal Bambulab]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNWVr2-JOKyn4usMCd12tW51LBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8uow4fetxa3VxKM4jKZ2LC8E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lku_C2AU5fQ2CxrV4N52Q3tdaR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPrXWDrmsELAVw6zdSJRzCKr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI0w6zLEN828RFNh64R5x4ytJts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9yNqUqaOhEaGU857j9ZZ5m3O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCK2NLcNqB3MyZX1wfwyBqwzUDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83N0nWmgLwCw0OCrLWF9lfpW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pimlie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:32:
[...]
Nee, niet naast de spoel maar dat de volgende wikkeling op de 1 of andere manier over de huidige wikkeling is gekomen waardoor de huidige wikkeling vast komt te zitten onder de volgende wikkeling. Hetzelfde idee als een knoop leggen dus als dat het duidelijker maakt.
Ja, die heb ik ook wel eens gehad. Dan legt ie 'm in de knoop. Dat is misschien wel hetzelfde probleem. Als de AMS kleur wisselt, trekt ie aan het filament én draait ie de rol terug. Maar dat gaat niet altijd lekker. Of ie nou slipt, of de rol niet snel genoeg/te snel draait, er ontstaat een verschil en daardoor kan ie ofwel naast de rol gaan lopen óf lussen maken waardoor ie de boel in de knoopt trekt. Een klein lusje geeft ruimte voor filament om er onder te gaan zitten en zo een knoopt te maken. Een grote lus kan naast de rol komen en zo de boel verstieren.

Volgens mij is het Python systeem uiteindelijk op alle fronten beter wat het goed oprollen van filament betreft. Het is dan niet meer afhankelijk van de frictie van de spool. Ik ga er toch maar eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
MC Taz Man schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:20:
... een AMS-compatible flexibel filament incoming:
Wat houdt dat in? Nieuwe kleuren of nieuw type filament?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CuBras schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

Wat houdt dat in? Nieuwe kleuren of nieuw type filament?
Ja? Is atm nog niet bekend (bij ons, mogelijk dat @smoken uit de school wil klappen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
mphilipp schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:52:
[...]

Ja, die heb ik ook wel eens gehad. Dan legt ie 'm in de knoop. Dat is misschien wel hetzelfde probleem. Als de AMS kleur wisselt, trekt ie aan het filament én draait ie de rol terug. Maar dat gaat niet altijd lekker. Of ie nou slipt, of de rol niet snel genoeg/te snel draait, er ontstaat een verschil en daardoor kan ie ofwel naast de rol gaan lopen óf lussen maken waardoor ie de boel in de knoopt trekt. Een klein lusje geeft ruimte voor filament om er onder te gaan zitten en zo een knoopt te maken. Een grote lus kan naast de rol komen en zo de boel verstieren.

Volgens mij is het Python systeem uiteindelijk op alle fronten beter wat het goed oprollen van filament betreft. Het is dan niet meer afhankelijk van de frictie van de spool. Ik ga er toch maar eens aan beginnen.
Of als het einde van het filament aan de spoel vast zit. Dan wil je doorspoelen naar een andere spoel, stopt ie alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 10:27
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:33:
De volledige lijst obv 19% BTW van Duitsland.
[bron Telegram kanaal Bambulab]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bwoah dat zijn echt best wel prima deals he... Daar zou best wel eens een tweede (of zelfs derde :+ ) AMS tussen kunnen zitten voor me. Ik hoop ook erg vurig dat de huidige serie AMSen met toekomstige flagships zal kunnen werken. Zodra ik dat zou weten is een tweede AMS echt een nobrainer.

[ Voor 6% gewijzigd door Zsub op 19-10-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:35
Zsub schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Bwoah dat zijn echt best wel prima deals he... Daar zou best wel eens een tweede (of zelfs derde :+ ) AMS tussen kunnen zitten voor me. Ik hoop ook erg vurig dat de huidige serie AMSen met toekomstige flagships zal kunnen werken. Zodra ik dat zou weten is een tweede AMS echt een nobrainer.
Aanbiedingen zijn idd goed.
Wil eerst zien wat er straks in Q1 uitkomt.
Het zou me niks verbazen als er een AMS 2 (in de nabije toekomst) komt. Er zijn met Hydra en andere AMS mods zoveel mogelijkheden dat ze met gemak een nieuwe versie kunnen maken vanuit Bambu.
(Met de feestdagen de oude meuk opmaken alvorens met het nieuwe te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg ineens niets meer met ASA geprint. Ik heb 2 rollen Bambu ASA gekocht en probeer iets te printen, maar het wil niet blijven plakken en bij eentje (met een mega brim) liet ie zelfs na een paar lagen los van de brim.
Printer is een X1C, voorverwarmd; de kamer is >45C. Zowel de textured PEI plate van Bambu als de G10Pro smooth PEI plate geprobeerd. Uiteraard beiden goed schoongemaakt onder de kraan met een beetje zeepsop zoals ik dat altijd doe.

Ik ga voor de gein kijken of mijn Polymaker ASA ook zo raar doet ineens. Ik heb daar eerder mee geprint, maar wilde Bambu ASA eens proberen. Je zou zeggen dat dat goed moet werken...beetje radeloos aan het worden.

[edit]
Nu bezig met PolyMaker PolyLite ASA en dat gaat veel beter. Wat is er aan de hand met dat Bambu Lab spul? Dat zou toch out of the box beter moeten werken?

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 19-10-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Xyphoid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 01:59:

Doet heel veel denken aan BLLED Daarmee kan je echter wel 24v LED strip gebruiken.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
mphilipp schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:09:
Ik krijg ineens niets meer met ASA geprint. Ik heb 2 rollen Bambu ASA gekocht en probeer iets te printen, maar het wil niet blijven plakken en bij eentje (met een mega brim) liet ie zelfs na een paar lagen los van de brim.
Printer is een X1C, voorverwarmd; de kamer is >45C. Zowel de textured PEI plate van Bambu als de G10Pro smooth PEI plate geprobeerd. Uiteraard beiden goed schoongemaakt onder de kraan met een beetje zeepsop zoals ik dat altijd doe.

Ik ga voor de gein kijken of mijn Polymaker ASA ook zo raar doet ineens. Ik heb daar eerder mee geprint, maar wilde Bambu ASA eens proberen. Je zou zeggen dat dat goed moet werken...beetje radeloos aan het worden.

[edit]
Nu bezig met PolyMaker PolyLite ASA en dat gaat veel beter. Wat is er aan de hand met dat Bambu Lab spul? Dat zou toch out of the box beter moeten werken?
Ik print ook altijd met Polymaker ASA dat supergoed print, en wou ook eens Bambu ASA proberen: warpt als een malle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:37:
[...]
Ik print ook altijd met Polymaker ASA dat supergoed print, en wou ook eens Bambu ASA proberen: warpt als een malle
Ik heb er net even op gegoogled en ik zie dat het inderdaad niet best is. Nu draait de tweede print weer met PolyLite en dat gaat als prima. Bambu ASA gaat niet lekker.

En drogen is onzin. Mijn Poly ASA heeft weken/maanden zo in de doos gezeten en pas de laatste weken in een plastic zakje met een doosje korrels. Nooit last gehad. Dus als die Bambu nat zou zijn, zou ie moeten druipen in echt verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:50:
[...]

Ik heb er net even op gegoogled en ik zie dat het inderdaad niet best is. Nu draait de tweede print weer met PolyLite en dat gaat als prima. Bambu ASA gaat niet lekker.

En drogen is onzin. Mijn Poly ASA heeft weken/maanden zo in de doos gezeten en pas de laatste weken in een plastic zakje met een doosje korrels. Nooit last gehad. Dus als die Bambu nat zou zijn, zou ie moeten druipen in echt verschil te maken.
Nee, drogen is onzin voor je Poly ASA. Tot je het BL spul hebt gedroogd, weet je het zin, of onzin, daarvan nog niet :P

Misschien komt dat spul wel uit een enorm vochtige omgeving.
Pagina: 1 ... 69 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.