Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Renegade666 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:10:
[...]

Ja dat vfa mogen ze weleens oplossen bij bambu😓
Er lopen 2 topics over op bambu forum, eerste post in dec 2022, andere eerste post in okt 2023.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:12:
[...]

Er lopen 2 topics over op bambu forum, eerste post in dec 2022, andere eerste post in okt 2023.
...
Mss kan @_ferry_ ze samenvoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Ik bedoelde op forum.bambulab.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om mijn A1 Mini uit te pakken. Die ik had gekocht tijdens de verjaardagskorting (die uiteindelijk definitief bleek want hij is nooit meer naar de oude prijs teruggegaan!)

Wat me enorm opvalt aan de A1 Mini is hoe stil deze is. Hij is echt enorm veel stiller dan mijn P1S. Zoals ik al eerder had gezegd, heeft mijn P1S een soort bonkend geluid als de kop heen en weer slingert en dat hoor je door het hele gebouw heen. De A1 Mini doet dit niet! Erg tof.

Fijne printer verder, klein bouwoppervlak maar dat wist ik natuurlijk. Maar de P1S zou ik nooit 's nachts draaien om die reden en met deze zou dat wel kunnen. Als ik dat geweten had, had ik wellicht wel de A1 Mini + AMS gekocht. Nouja, volgende keer :)

Zoals het is, had ik de A1 Mini bedacht voor printen met de ultrafijne nozzle (0,2mm), waarbij de lage prijs handig was voor 'drbij' en het kleine build volume geen bezwaar omdat het printen toch 4x zo lang duurt dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Llopigat op 25-09-2024 13:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:14
@JorneB @rinkel @Zilverdael80 @MikeOO @flowrider84

Bedankt voor alle tips.
Ik heb de volgende acties ondernomen:
- buildplate nogmaals schoon gemaakt met afwasmiddel en een (nieuwe)schuurspons
- Slicer settings gecontroleerd
- buildplate setting in de slicers gecontroleerd, deze staat goed(goede tip wist niet dat dit een setting was)
- Manual Bed Tramming uitgevoerd

Ik ben bezig met het printen van de AMS riser, de eerste 3 build plates heb ik zonder problemen of instellingen te veranderen geprint.

Vanochtend heb ik het volgende deel weer gestart, dit keer geen problemen meer met de eerste laag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfgjUBsdNTN274F5fwyzj7r2Jic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPguIMh8vzpedLkHvR68KFE5.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor gefaalde eerste laag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ze9-ACpLIsKa1ESImCDubhkLrpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQaP3rvdJJbxL9oPXAZWltRN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:56
Wat een waanzinnig mooi en gedetailleerd werk zeg! Diepe buiging _/-\o_
Zelfs het straatwerk.. geweldig! Geef je ook cursussen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
JorneB schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:00:
[...]

Wat een waanzinnig mooi en gedetailleerd werk zeg! Diepe buiging _/-\o_
Zelfs het straatwerk.. geweldig! Geef je ook cursussen? :)
Dank je wel! :D
Cursus geven? Zo goed ben ik echt niet, maar voel me zeker gevleid! O+

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

rinkel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:12:
[...]

...
Op de officiele facebook pagina stond het er sinds de kickstarter machines geleverd werden op, maar die posts werden in het begin steeds verwijderd. Weet niet waarom, maar na een tijdje bleven ze erop staan. Dus je kunt ervan uit gaan dat ze er geen simpele fix voor hebben.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
RvRijn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:50:
@JorneB @rinkel @Zilverdael80 @MikeOO @flowrider84

Bedankt voor alle tips.
Ik heb de volgende acties ondernomen:
- buildplate nogmaals schoon gemaakt met afwasmiddel en een (nieuwe)schuurspons
- Slicer settings gecontroleerd
- buildplate setting in de slicers gecontroleerd, deze staat goed(goede tip wist niet dat dit een setting was)
- Manual Bed Tramming uitgevoerd

Ik ben bezig met het printen van de AMS riser, de eerste 3 build plates heb ik zonder problemen of instellingen te veranderen geprint.

Vanochtend heb ik het volgende deel weer gestart, dit keer geen problemen meer met de eerste laag:
[Afbeelding]

Hiervoor gefaalde eerste laag:
[Afbeelding]
Zou dan eens ga kijken naar je hotend. Mogelijk heb je wel mogelijk een kleine verstopping (clog).
https://wiki.bambulab.com/en/x1/troubleshooting/nozzle-clog

Of als je hebt tijdelijk een andere monteren als test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RvRijn schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:55:
Ik heb tijdens de sale een P1S gekocht, tot nu toe zeer tevreden mee hij is wel iets luid maar dat is niet heel erg.
Heb er nu ongeveer 3 kilo PLA mee geprint (2 volle rollen en stukken verschillende kleuren). Maar sinds één week heb ik problemen met de eerste laag, deze blijft niet(goed) vast zitten op het print bed.
Voor de slicer gebruik ik bambustudio met het standaard profiel voor bambu PLA deze heeft mij hiervoor geen problemen opgeleverd. Zelfs met PLA van derde (recyclingfabrik en SUNLU).
Als de eerste laag goed ligt gaat de rest van de print volledig goed en ziet er ook nog goed uit.

Nu heb ik all een heel stuk door dit forum gelezen en de volgende acties al uitgevoerd:
1. Printbed schoon gemaakt met warm water, zeep en een borstel
2. De printbed omgedraait naar de kant die ik het minst heb gebruikt
3. Vers filament mogelijk is het andere filament nat
4. volledige calibratie opnieuw laten uitvoeren
5. printkop gecontroleerd kan hier niks raars aan zien of overgebleven materiaal vinden

Dit lijkt het wel te hebben verbeterd maar het probleem is niet weg.
Nu probeerde ik vanochtend met een verse rol PLA META van SUNLU te printen maar op sommige plekken blijft het materiaal niet(goed) op de printbed zitten.
Het lijkt erop dat hoe verder naar achter hoe slechter het materiaal blijft plakken.
Ik zat te denken aan het handmatig levelen van de printbed maar hierover heb ik nog nooit iemand gehoord dat dit nodig is

Heeft iemand hier nog tips over wat ik kan uitproberen of moet onderzoeken?
Heb even alles doorgelezen, en er zijn een paar dingen waar ik aan denk:
  • Ik zie dat je de gold plate gebruikt, die heeft een adhesion die echt goed is. Zeker voor PLA/PETG.
  • Ik lees dat je het meerdere keren schoongemaakt hebt, als dat met warm water en simpele dreft is geweest, moet dat goed zijn. Andere zepen (handzeep bijvoorbeeld) geven issus. Ikzelf gebruik IPA na elke printbeurt en warm water dreft 1x per kwartaal als ik wat issues krijg met adhesion.
  • De nozzle zelf zal niet versleten zijn, ik had in mijn eerste X1C de originele nozzle pas na 2500~3000 print uur vervangen.
  • Sowieso is je printer nog nieuw, dus ik verwacht niet dat er iets echt defect is.
  • Maar dan kom ik bij de volgende punt: Sunlu... Ik vermijd dat filament, loop er met een grote boog omheen. Ik heb Sunlu in het begin gebruikt (4 jaar geleden) en wat ik in die tijd geleerd heb, is dat dit soort goedkopere filamenten extra troep erdoorheen mixem om een betere adhesion te krijgen/claimen. Die rotzooi zorgt voor veel kans op verstropte nozzles. Ik koop alleen nog betere merken, je hoeft niet de duurste van de duurste te kopen (volgens mij kost PolyTerra 20 euro per rol). Eerlijk is eerlijk, ik heb het al 3 jaar niet aangeraakt, ik weet niet of hun kwaliteit inmiddels verbeterd is,
  • Slicer settings, en dan met name temperaturen. Zwart filament is (kennelijk) moeilijker met warmte dan andere kleuren, heb er in het verleden ook last van gehad. Bed niet hoger dan 55 graden, deur open en als het even kan bovenkant ook open. Maat van me had dat zijn objecten ook los lieten. Maar hij printe met 60 als bed temperatuur en alles dicht, deur/top/etc. Temperatuur omlaag, deur open top eraf en print weer normaal.
  • Als allerlaatste, doe wat cold pulls... Door combinatie van alles (slecht materiaal en misschien hogere temperaturen) kan het zomaar zijn dat de nozzle gedeeltelijk geclogged is.

Koop hier mijn P1 reader :)

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:42
Llopigat schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:39:
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om mijn A1 Mini uit te pakken. Die ik had gekocht tijdens de verjaardagskorting (die uiteindelijk definitief bleek want hij is nooit meer naar de oude prijs teruggegaan!)

Wat me enorm opvalt aan de A1 Mini is hoe stil deze is. Hij is echt enorm veel stiller dan mijn P1S. Zoals ik al eerder had gezegd, heeft mijn P1S een soort bonkend geluid als de kop heen en weer slingert en dat hoor je door het hele gebouw heen. De A1 Mini doet dit niet! Erg tof.

Fijne printer verder, klein bouwoppervlak maar dat wist ik natuurlijk. Maar de P1S zou ik nooit 's nachts draaien om die reden en met deze zou dat wel kunnen. Als ik dat geweten had, had ik wellicht wel de A1 Mini + AMS gekocht. Nouja, volgende keer :)

Zoals het is, had ik de A1 Mini bedacht voor printen met de ultrafijne nozzle (0,2mm), waarbij de lage prijs handig was voor 'drbij' en het kleine build volume geen bezwaar omdat het printen toch 4x zo lang duurt dan.
Ik print eigenlijk alles op 0.2 nozzle op mijn A1 mini. Het duurt inderdaad 4x zolang maar wordt echt veel mooier. A1 mini staat hier gewoon snachts te printen. Hebben er wel rubbermat ondergelegd omdat de kast begon mee te resoneren. Dit zorgt ervoor dat de printer eigenlijk niet te horen is als hij in andere ruimte staat en de deur dicht is.

• rinkel
Doet die "mech mode" eigenlijk iets?
Het is niet hetzelfde als de calibratie die je handmatig doet.
In de gcode staat ook "mech mode fast check"

Ik heb nu een 2e printer aangemaakt die deze code niet uitvoert, ik zie geen verschil in print eigenlijk.

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-09 09:50
rinkel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:28:
Doet die "mech mode" eigenlijk iets?
Het is niet hetzelfde als de calibratie die je handmatig doet.
In de gcode staat ook "mech mode fast check"

Ik heb nu een 2e printer aangemaakt die deze code niet uitvoert, ik zie geen verschil in print eigenlijk.
Dat heb ik me ook afgevraagd. Ik heb de A1 (niet mini) maar die doet deze test ook altijd voor elke print.
Waarom zou je dit ook niet uit kunnen zetten net als bed leveling voor elke print.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
iMars schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:10:
[...]

Heb even alles doorgelezen, en er zijn een paar dingen waar ik aan denk:
  • Ik zie dat je de gold plate gebruikt, die heeft een adhesion die echt goed is. Zeker voor PLA/PETG.
  • Ik lees dat je het meerdere keren schoongemaakt hebt, als dat met warm water en simpele dreft is geweest, moet dat goed zijn. Andere zepen (handzeep bijvoorbeeld) geven issus. Ikzelf gebruik IPA na elke printbeurt en warm water dreft 1x per kwartaal als ik wat issues krijg met adhesion.
  • De nozzle zelf zal niet versleten zijn, ik had in mijn eerste X1C de originele nozzle pas na 2500~3000 print uur vervangen.
  • Sowieso is je printer nog nieuw, dus ik verwacht niet dat er iets echt defect is.
  • Maar dan kom ik bij de volgende punt: Sunlu... Ik vermijd dat filament, loop er met een grote boog omheen. Ik heb Sunlu in het begin gebruikt (4 jaar geleden) en wat ik in die tijd geleerd heb, is dat dit soort goedkopere filamenten extra troep erdoorheen mixem om een betere adhesion te krijgen/claimen. Die rotzooi zorgt voor veel kans op verstropte nozzles. Ik koop alleen nog betere merken, je hoeft niet de duurste van de duurste te kopen (volgens mij kost PolyTerra 20 euro per rol). Eerlijk is eerlijk, ik heb het al 3 jaar niet aangeraakt, ik weet niet of hun kwaliteit inmiddels verbeterd is,
  • Slicer settings, en dan met name temperaturen. Zwart filament is (kennelijk) moeilijker met warmte dan andere kleuren, heb er in het verleden ook last van gehad. Bed niet hoger dan 55 graden, deur open en als het even kan bovenkant ook open. Maat van me had dat zijn objecten ook los lieten. Maar hij printe met 60 als bed temperatuur en alles dicht, deur/top/etc. Temperatuur omlaag, deur open top eraf en print weer normaal.
  • Als allerlaatste, doe wat cold pulls... Door combinatie van alles (slecht materiaal en misschien hogere temperaturen) kan het zomaar zijn dat de nozzle gedeeltelijk geclogged is.
Om even op Sunlu in te haken. Ik print er nu denk ik een jaar mee. Geen enkel probleem hiermee? Kilo's geprint inmiddels. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 11:46
Bambu companion app beta voor de mensen die niet aan de cloud willen hangen en toch via een app in hetzelfde netwerk willen gebruiken

YouTube: Bambu Companion | Pre Release Demo

• rinkel
Mojo-45 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:56:
[...]

Dat heb ik me ook afgevraagd. Ik heb de A1 (niet mini) maar die doet deze test ook altijd voor elke print.
Waarom zou je dit ook niet uit kunnen zetten net als bed leveling voor elke print.
Ik heb de start gcode aangepast en dit uitgezet, opgeslagen als andere printer. Kan ik kiezen. Meestal uit nu.
Maar heb nog steeds geen idee of dit nu echt iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MADG0BLIN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:27:
[...]

Om even op Sunlu in te haken. Ik print er nu denk ik een jaar mee. Geen enkel probleem hiermee? Kilo's geprint inmiddels. :)
Heb dezelfde ervaring en print uitstekend en nooit problemen mee. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
C4veman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:00:
Bambu companion app beta voor de mensen die niet aan de cloud willen hangen en toch via een app in hetzelfde netwerk willen gebruiken

YouTube: Bambu Companion | Pre Release Demo
Is wel alleen voor Apple producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
rinkel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:50:
[...]

Ik heb de start gcode aangepast en dit uitgezet, opgeslagen als andere printer. Kan ik kiezen. Meestal uit nu.
Maar heb nog steeds geen idee of dit nu echt iets doet.
Voordat ik dit ook ga doen zou ik wel graag willen weten waarom het altijd aan staat.
Hou er namelijk niet zo van om de g-code zomaar aan te passen het vast bewust aan gezet denk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:18
MikeOO schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:03:
[...]

Heb dezelfde ervaring en print uitstekend en nooit problemen mee. ;)
Wordt sunlu nog op plastic spoelen geleverd?? Dat overzetten van Esun karton naar een andere rol is nl een drama. Overspoelen is ook zoiets

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56
bing69 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:14:
[...]

Wordt sunlu nog op plastic spoelen geleverd?? Dat overzetten van Esun karton naar een andere rol is nl een drama. Overspoelen is ook zoiets
Ja die worden op plastic spoelen geleverd en zijn zelfs herbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Dancis schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:52:
[...]

Ja die worden op plastic spoelen geleverd en zijn zelfs herbruikbaar.
Niet alle spoelen, maar wel een aantal filament typen, PLA+ volgens mij sowiezo. Heb gister nog PETG binnen gehad maar nog niet opengemaakt :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56
Oh dat zou kunnen , tot nu toe alleen PLA besteld en die zijn allemaal op van die herbruikbare spoelen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancis schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:02:
Oh dat zou kunnen , tot nu toe alleen PLA besteld en die zijn allemaal op van die herbruikbare spoelen geleverd.
Verkopen ze ook refills dan? Anders is een herbruikbare spoel behoorlijk nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
MC Taz Man schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:48:
[...]

Verkopen ze ook refills dan? Anders is een herbruikbare spoel behoorlijk nutteloos
Ik heb zelf 3 spoelen PLA Meta van SUNLU gekocht, deze zijn op herbruikbare spoelen geleverd.
Dat verbaasde mij ook omdat ik op de website geen refills kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
RvRijn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:12:
[...]

Ik heb zelf 3 spoelen PLA Meta van SUNLU gekocht, deze zijn op herbruikbare spoelen geleverd.
weliswaar 2 kgr maar hier wel: https://www.amazon.de/SUN...ll%2Caps%2C71&sr=8-5&th=1

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
bing69 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:14:
[...]

Enige nadeel is dat ze niet goed op de AMS passen, je moet hiervoor een converter printen. Dan wil het wel.
Tenminste, op de A1 AMS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
FRANQ schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:05:
Omdat mijn printbed toch wel behoorlijk krom is geworden (achter rechts 1,2mm lager en links 0.9mm) ben ik eens gaan rondzoeken op internet.
Ik had natuurlijk de V3 kunnen bestellen van bambu, maar ik heb een cnc gefreesd printbed gevonden.

https://princore.de/produ...n-p1p-p1s-druckbett-set-1

Helaas verzenden ze niet naar Nederland, en is Berlijn toch wel een stukje rijden.
Dus Amazon.de eens geraadpleegd, en jawel hoor, hij staat erop.
Wel een stuk duurder, maar toch besteld.

Ik zal jullie op de hoogte houden als hij binnen is.
Nou mijn telefoon wilde niet scherpstellen, maar hij zit erin.
En het ging behoorlijk vlotjes. Ongeveer een half uurtje werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8U6bfJgdrW_h1R1881RJ1_fyZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwjo248xrVnsd7aKacHyca30.jpg?f=fotoalbum_large

De plaat is behoorlijk dikker, en echt mooi vlak.

Mijn oude plaat had dit bed mesh, wat gewoon te krom is.
Ik kon nooit 2 dingen vlak op elkaar plakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghI9jtM2tCYx7ZXBn1NbpuMi7yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ortyJ2YxRduPbduqbOQXL2Jh.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe plaat moet ik nog een beetje trammen, maar is echt veel vlakker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArVva7lpEN_XAIeXkIs_iJ7DXvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMt59M5FhJgYCdaSSFrCOKR4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem dus uit duitsland, Printcore verstuurt alleen naar duitsland en oostenrijk.
Maar hij staat op de duitse amazon, en vanuit daar kan je wel naar nederland verzenden.
Het is een paar tientjes duurder, maar als je een pakket-doorstuur-service gebruikt ben je dat ook kwijt.
En dan vind ik amazon zelf betrouwbaarder.

Hier het instructiefilmpje van de verkoper (duits):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
MADG0BLIN schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:35:
[...]

Enige nadeel is dat ze niet goed op de AMS passen, je moet hiervoor een converter printen. Dan wil het wel.
Tenminste, op de A1 AMS.
Heb je zo een link naar die converter, heb namelijk vandaag net 2 rollen sunlu besteld.

• MADG0BLIN
Mojo-45 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:07:
[...]

Heb je zo een link naar die converter, heb namelijk vandaag net 2 rollen sunlu besteld.
Er zijn er nogal wat. :)

https://www.yeggi.com/q/sunlu+adapter/

• redfoxert
  • Niet online
RvRijn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:12:
[...]

Vooralsnog zie ik alleen nog maar PETG als refill beschikbaar: https://www.sunlu.com/pro...al-accuracy-1-75mm-0-02mm

Mijn nieuwe PETG rollen kwamen ook op reusable spools. Kan ik alle lege non-reusable spools eens weg doen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
FRANQ schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:39:
[...]

Nou mijn telefoon wilde niet scherpstellen, maar hij zit erin.
En het ging behoorlijk vlotjes. Ongeveer een half uurtje werk.

[Afbeelding]

De plaat is behoorlijk dikker, en echt mooi vlak.

Mijn oude plaat had dit bed mesh, wat gewoon te krom is.
Ik kon nooit 2 dingen vlak op elkaar plakken.
[Afbeelding]

De nieuwe plaat moet ik nog een beetje trammen, maar is echt veel vlakker.
[Afbeelding]

Ik heb hem dus uit duitsland, Printcore verstuurt alleen naar duitsland en oostenrijk.
Maar hij staat op de duitse amazon, en vanuit daar kan je wel naar nederland verzenden.
Het is een paar tientjes duurder, maar als je een pakket-doorstuur-service gebruikt ben je dat ook kwijt.
En dan vind ik amazon zelf betrouwbaarder.

Hier het instructiefilmpje van de verkoper (duits):
[YouTube: BAMBULAB ist super, ABER...[Druckbett-Umbau Bambulab X1 CARBON - Anleitung/Tutorial]]
Interessant menuutje. Is er ook iets voor de p1s waar je dit ook kan zien?

• Miled0898
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-05 14:27
Nieuw hier..
Ben van plan een Bambu X1 Carbon Combo 3D printer aan te schaffen.
Waar kun je deze het best en het veiligst in Nederland aanschaffen?
Natuurlijk is de goedkoopste het fijnst, maar een goed en veilig adres waar je nog eens op terug kunt vallen, vind ik nog wel belangrijker.

• rinkel
Miled0898 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:54:
Nieuw hier..
Natuurlijk is de goedkoopste het fijnst, maar een goed en veilig adres waar je nog eens op terug kunt vallen, vind ik nog wel belangrijker.
Ik ben wel tevreden over 123-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Mday schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:47:
[...]

Interessant menuutje. Is er ook iets voor de p1s waar je dit ook kan zien?
Misschien dat het in de Bigtreetech panda touch display zit.
Maar ik weet dat niet zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FRANQ schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:27:
[...]

Misschien dat het in de Bigtreetech panda touch display zit.
Maar ik weet dat niet zeker.
Als ik het goed zie, is het van de X1Plus firmware. Niet iets wat de officiële firmware ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:35:
[...]
Tenminste, op de A1 AMS.
Ah, dat komt natuurlijk door het gat in het midden. Met de P1 AMS heb ik geen problemen met sunlu (logisch want die doet niks met het gat maar drijft de rollen aan vanaf de rand).

Alle rollen die ik tot nu toe binnen heb gekregen waren plastic gelukkig. Ik bestel altijd bij Amazon dus als er toch karton binnen gaat komen dan stuur ik het terug. Ik heb pas ook een paar rollen PETG terug moeten sturen omdat de vacuum zak kapot was (en de doos ook helemaal platgedrukt en uitpuilend in de hoeken, ze gaan bij amazon echt ruig met de spullen om 8)7 ).

Ik moet ook eens echt op zoek naar een mooie droger. Ik wacht alleen eigenlijk op een optie die de rol ook echt kan draaien tijdens het drogen. Maar die heb ik nog nergens gezien.

PS: Nog een vraagje: Weten jullie misschien of er stofhoezen bestaan voor de P1 serie (liefst ook met de AMS erbij).

[ Voor 16% gewijzigd door Llopigat op 29-09-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:14
Alweer een update gisteren van BambuStudio, (nu versie 1.9.7.52) maar nog steeds loopt mijn filmje niet door, maar gaat naa een minuut of 10 in de slaapstand. En dàt ondanks het feit dat het betreffende vinkje in 'Preferences' nog steeds 'aan' stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Naalroc op 29-09-2024 12:07 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:14
Llopigat schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:39:
[...]

Ah, dat komt natuurlijk door het gat in het midden. Met de P1 AMS heb ik geen problemen met sunlu (logisch want die doet niks met het gat maar drijft de rollen aan vanaf de rand).

Alle rollen die ik tot nu toe binnen heb gekregen waren plastic gelukkig. Ik bestel altijd bij Amazon dus als er toch karton binnen gaat komen dan stuur ik het terug. Ik heb pas ook een paar rollen PETG terug moeten sturen omdat de vacuum zak kapot was (en de doos ook helemaal platgedrukt en uitpuilend in de hoeken, ze gaan bij amazon echt ruig met de spullen om 8)7 ).

Ik moet ook eens echt op zoek naar een mooie droger. Ik wacht alleen eigenlijk op een optie die de rol ook echt kan draaien tijdens het drogen. Maar die heb ik nog nergens gezien.

PS: Nog een vraagje: Weten jullie misschien of er stofhoezen bestaan voor de P1 serie (liefst ook met de AMS erbij).
De Eibos polyphemus droger rolt de 2 rollen tijdens het drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
Nieuw hier..
Bambu kent in de Benelux twee officiële resellers zie hiervoor: https://bambulab.com/en/dealer?region=Benelux. Ik heb de mijne bij https://www.lay3rs.nl/desktop-3dprinters/bambu-lab-reseller/ aangeschaft. Erg prettig bedrijf, wat telefonisch goed bereikbaar was en ophalen was geen enkel probleem.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:43
Nieuw hier..
Specifieke reden om hem niet bij Bambu Lab zelf kopen? Ze versturen gewoon vanuit EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
De nozzle van mijn A1 zit volgens mij toch verstopt.
Ik kan het pinnetje wel door de nozzle heen drukken maar dat gaat stroef.
Wanneer ik zonder nozzle met de hand een stukje filament door de extruder draai dan gaat dat gewoon.
Als ik weer filament wil laden dan begint de exruder te tikken en stopt de indicator met draaien.
Dus hij kan het filament op de 1 of andere manier het filament niet goed door de nozzle drukken.
Er komt dan wel een heel klein beetje uit.

Heb al heel wat filmpjes bekeken gekeken maar krijg hem niet goed los.
Iemand nog een goed idee om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Nieuw hier..
Gewoon via de Europese bambulab store kopen.
Ze versturen vanuit Duitsland.

Bij de garantie afwikkeling heb je dan met bambulab te maken, en niet met een tussenpersoon.
Bambu zegt dan namelijk dat je bij de tussenpersoon moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
MC Taz Man schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:58:
[...]

Als ik het goed zie, is het van de X1Plus firmware. Niet iets wat de officiële firmware ondersteund.
Ik heb inderdaad X1Plus geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:43
mphilipp schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:40:
Iemand bekend met de Python AMS upgrade/ombouw? Dit is van de maker van de Hydra mod voor de AMS, maar dit gaat verder: je hele AMS moet uit elkaar... :o
[YouTube: Python AMS - Ultimate Bambu Lab AMS - Showcase Video]
deze video laat trouwens een extra feature zien van Python: je kunt 2 Bambu Lab printers tegelijk voeden, door 1 van de slots aan te wijzen als externe spool.

Alles staat op Makerworld, en is in principe gratis, hoewel donaties welkom zijn. De enclosure is een aparte print en daar moet je dan plexiglas voor kopen. De dxf files zijn beschikbaar. Er is ook een active heated variant beschikbaar, waar je dan heater elementen voor moet kopen. Ik geloof dat je er een PolyDryer voor moet gebruiken, maar eigen knutsels zullen ook wel kunnen denk ik.

Wijzigingen/verbeteringen tov standaard AMS
  • Compatible with all types of spools and sizes, up to around 80 mm wide.
  • All spool diameters fit, from tiny sample spools up to 210 mm diameter spools.
  • External spool function (bypasses the AMS) possible for all four spool slots.
  • Actively heated enclosure with up to four heaters (optional).
  • No need for spool weights.
  • No need to rely on roller grip or worry about stuck spools.
  • High torque self-centering double helical gears.
  • No support for RFID tags.
  • PTFE Load Buttons to both save the funnels and improve ergonomics (optional, it's a separate download).
Het mooie van deze oplossing is dat je gewoon alle spools kunt gebruiken; groot, klein, karton, extra breed, whatever. Voor de mensen met een printfarm is een versie in ontwikkeling die 3Kg spools aan kan.
De spools worden niet meer rondgedraaid door de rollertjes, wat nog al eens voor problemen zorgt als ie even niet soepel loopt. De spool zit op een as in een gelagerde spoolholder. Een hexical gear drijft dat grote tandwiel aan zodat ie genoeg kracht heeft om de spools te laten draaien. En omdat ze soepel lopen op die as en de lagers, zul je denk ik niet snel last hebben met oververhitte motoren (tenzij het filemant in de knoop raakt natuurlijk).
En je hoeft niet meer bang te zijn voor kartonnen spools of om te spoolen naar iets anders. Het scheelt echt wel een hoop gedoe denk ik zo. Het is alleen even een operatie: je AMS moet open om je feeders eruit te halen en het mainboard. Door de constructie van Python is het alleen niet meer mogelijk om de RFID functie te gebruiken. De spools zitten wat verder uit elkaar en er zitten maar 2 bordjes in een AMS voor 4 spools. Als er nou voor elk slot een apart printje was, dan had je dat gewoon kunnen overzetten. Ook is het kabeltje niet lang genoeg. Er wordt wel aan gewerkt, maar ik denk dat de maker het niet heel hoog op het lijstje heeft staan. Voor mij persoonlijk is het geen punt; ik heb haast geen Bambu filament, want het is altijd op en ik heb ook goede resultaten met andere merken. Minor nuisance zou ik zeggen.

Is iemand hier al bekend met dit fenomeen? Meningen? Mij lijkt het wel wat eigenlijk. Je krijgt tegenwoordig alleen nog maar kartonnen spools en die geven dan zogenaamd weer problemen in de AMS. En dat respoolen is ook een groot fiasco. Ik heb al 2 van die rotdingen geprint, maar echt ideaal vind ik het niet.
Inmiddels al iemand met ervaringen? RFID support zit ook in nu...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 14:37
Ik heb ook prima ervaring met sunlu PLA+ , had een 5 kg rol gekocht. Zeer goede value/money. Ik kan eventueel mijn printprofiel voor dat filament wel delen als dat zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
Ik ben aan het kijken om na de A1 een chambered versie te kopen.. echter is het me niet duidelijk of de P1S echt zoveel slechter is als de X1C.
De hardware in de P1S voor sturing is minder robuust en sturing is minder flexibel (maar daar is een addon voor van 60 euro door een 3rd party om dit op te lossen).
De X1C kan hogere temperatuur aan op de plate, maar ik werk niet met materialen welke deze het vereisten...

Is er nog een ander voordeel/nadeel tussen X1C en P1S waar ik van moet weten?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:02:
Is er nog een ander voordeel/nadeel tussen X1C en P1S waar ik van moet weten?
De X1C heeft een veel betere videostream, de P1S kan maar 1 frame per seconde. De X1S heeft ook Lidar voor betere first layer en spaghetti detectie. Deze wordt ook voor preciezere bed leveling gebruikt (de P1S bonkt gewoon de kop tegen het bed op diverse plaatsen :P )

PS: Over wat voor addon heb je het hier? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb zelf de P1S omdat ik de X1S C gewoon te duur vond.

[ Voor 25% gewijzigd door Llopigat op 02-10-2024 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Llopigat schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:02:
[...]

De X1C heeft een veel betere videostream, de P1S kan maar 1 frame per seconde. De X1S heeft ook Lidar voor betere first layer en spaghetti detectie. Deze wordt ook voor preciezere bed leveling gebruikt (de P1S bonkt gewoon de kop tegen het bed op diverse plaatsen :P )

PS: Over wat voor addon heb je het hier? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb zelf de P1S omdat ik de X1S gewoon te duur vond.
Ik neem aan dat je de X1c bedoelt... De X1s heeft, voor zover ik weet, nooit bestaan & de X1 is al een tijd uit de verkoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
@Llopigat ik heb het over https://www.3djake.be/nl-BE/bigtreetech/panda-touch-v10
De slechte reviews zijn niet nodig aangezien ik nooit het scherm gebruik - wat een valid use case is - maar als je geen pc in de buurt hebt .... :)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:57:
@Llopigat ik heb het over https://www.3djake.be/nl-BE/bigtreetech/panda-touch-v10
De slechte reviews zijn niet nodig aangezien ik nooit het scherm gebruik - wat een valid use case is - maar als je geen pc in de buurt hebt .... :)
Aha bedankt. Ik heb die wel eens ergens langs zien komen maar ik wist niet dat dat meer deed dan alleen een nieuw schermpje toevoegen.

Maar wat voegt dit dan toe wat het schermpje niet betreft? Het is me niet helemaal duidelijk uit de beschrijving.

Edit: @MC Taz Man Ja "X1S" was een typo, sorry.

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 02-10-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb ook een P1S, dat scherm gebruik ik alleen maar om even te kijken hoe ver de print is.
Ik heb erover gedacht om die pand-touch te kopen, maar ik heb dat scherm dus echt niet nodig.

Groter probleem vind ik de VFA, die is er bij zowel de X1C en de P1S. Je kunt gewoon niet langzaam printen, tenzij je die ribbels niet erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
rinkel schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:10:
Ik heb ook een P1S, dat scherm gebruik ik alleen maar om even te kijken hoe ver de print is.
Ik heb erover gedacht om die pand-touch te kopen, maar ik heb dat scherm dus echt niet nodig.

Groter probleem vind ik de VFA, die is er bij zowel de X1C en de P1S. Je kunt gewoon niet langzaam printen, tenzij je die ribbels niet erg vind.
Ohh ok. Als ik aan het printen ben dan hou ik gewoon bambu studio open op een tweede scherm dus daar heb ik het niet voor nodig.

Wat is VFA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Llopigat schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Ohh ok. Als ik aan het printen ben dan hou ik gewoon bambu studio open op een tweede scherm dus daar heb ik het niet voor nodig.

Wat is VFA?
Hier ook P1S, en ja, schermpje is niet heilig, maar werkt prima. en gebruik voornamelijk de studio. Dus die 60 euro hou wel.

VFA > is dat er verticale lijntjes op voornamelijk rechte vlakken zitten. Hebben de P1S/X1C last van. Ik heb het nog niet 1.2.3 ontdekt op mijn A1's. maar kan komen omdat die vaak andere dingen printen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
Ik heb een P1S en heb ook nagedacht om de panda touch te kopen maar toch vanaf gezien. Ik stuur de printer eigenlijk altijd aan van af de PC/laptop, het enige moment dat ik het scherm gebruik is voor onderhoud en dan is het scherm ruim voldoende.

Ik heb eigenlijk geen klachten over de P1S en heb ook niet het gevoel dat ik echt iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Was voor iemand iets ana het printen met Nylon (overture easy nylon), maar dat gebruik ik ook niet weer.
Wat ellende met supports. en het was ook iets relatief groot, dus wat scheef op de plaat, maar word er niet mooi op. Klein iets zonder support dat is netjes (benchy/cube), maar dit is gewoon ruk spul.

Geef mij maar gewoon PLA en PETG

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bvsteyn
Inmiddels bijna 50 uur verder en 'the joker' is geprint. Moet hier en daar nog wat supports wegpeuteren en daarna kan hij in de primer en de verdere afwerking. Maar goed...dit is er eentje voor de backlog qua schilderen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRGaHmf-m9ywHaNEp4lR89TDZoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLYIEWXN8in8sd5toHKGujDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iutBQj5XPgW5uCwLgaqiuW77yeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwKVUm030n3bIkSPZ6sxDT4s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsvRLBN2iLtizw9UVZ01DBqqvZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqQZKFjYTf9X4NlgZceawmZe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
bvsteyn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:06:
Inmiddels bijna 50 uur verder en 'the joker' is geprint. Moet hier en daar nog wat supports wegpeuteren en daarna kan hij in de primer en de verdere afwerking. Maar goed...dit is er eentje voor de backlog qua schilderen. 8)
Zo, die kwam er mooi uit, zeg! Is dit met een 0,2mm nozzle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Llopigat schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Zo, die kwam er mooi uit, zeg! Is dit met een 0,2mm nozzle?
Ja, met 0.2 mm nozzle idd.

[ Voor 13% gewijzigd door bvsteyn op 04-10-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

HSlegend schreef op maandag 30 september 2024 @ 00:10:
Ik heb ook prima ervaring met sunlu PLA+ , had een 5 kg rol gekocht. Zeer goede value/money. Ik kan eventueel mijn printprofiel voor dat filament wel delen als dat zou helpen.
Past SunLu ook gewoon in de AMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Solid Seal schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Past SunLu ook gewoon in de AMS ?
De normale 1 kg wel..5 kg niet.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
bvsteyn schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

De normale 1 kg wel..5 kg niet.. :+
Ik zag vandaag deze 'abomination' (zie ook al het gebroken glas) - dus het kan welAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgCdxqGNr5GTG-hZg3PYKnHRTac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2RBSjiX1G6XOimyDymq0NcU.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig niet mijn bedrijf
:^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
HSlegend schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Ik zag vandaag deze 'abomination' (zie ook al het gebroken glas) - dus het kan wel[Afbeelding]

Gelukkig niet mijn bedrijf
:^)
Briefje op de printer is inmiddels nutteloos >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
Ja, erg jammer voor dit bedrijf. Hun kantoorruimte werd gebruikt door wat andere mensen tijdens het weekend voor presentaties. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het risico hadden kunnen verminderen door de top open te zetten (eventueel ams riser) ipv het deurtje aan de voorkant. Maar misschien mis ik iets?
Heb online ook wel foto's gezien van mensen die het deurtje gewoon helemaal er af hadden gehaald omdat ze toch alleen maar PLA printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HSlegend schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:12:
Ja, erg jammer voor dit bedrijf. Hun kantoorruimte werd gebruikt door wat andere mensen tijdens het weekend voor presentaties. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het risico hadden kunnen verminderen door de top open te zetten (eventueel ams riser) ipv het deurtje aan de voorkant. Maar misschien mis ik iets?
Heb online ook wel foto's gezien van mensen die het deurtje gewoon helemaal er af hadden gehaald omdat ze toch alleen maar PLA printen.
Beter is wss om een 270 graden mod te installeren

[ Voor 5% gewijzigd door MC Taz Man op 06-10-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen met ervaring voor het vervangen van pulley's op de X1C (oude model)? @smoken misschien? Ik vind nergens op hun wiki hoe je pulley's kan/moet vervangen, alleen die van de idlers,... maar ik moet andere pulley's vervangen (ik gok dat de kogellagers daarvan verrot zijn).

Niet mijn foto, deze is van Reddit, maar bij mij is het exact dezelfde pulley:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/help-with-idler-replacement-v0-3h4awy6wp2bc1.jpg?width=3024&format=pjpg&auto=webp&s=2b236796c6ff9c99266473cb4af946af30a29282

Op Reddit zeggen ze ook al dat deze slecht tot niet te vervangen is...

Echt, hoe kunnen ze zo printers ontwerpen? Ik wacht op antwoord van Bambu support, maar hoop dat er iemand is die deze pulley ooit al eens vervangen heeft...

Een soort gelijk pulley aan de andere kant:

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 06-10-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Mojo-45 schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:40:
De nozzle van mijn A1 zit volgens mij toch verstopt.
Ik kan het pinnetje wel door de nozzle heen drukken maar dat gaat stroef.
Wanneer ik zonder nozzle met de hand een stukje filament door de extruder draai dan gaat dat gewoon.
Als ik weer filament wil laden dan begint de exruder te tikken en stopt de indicator met draaien.
Dus hij kan het filament op de 1 of andere manier het filament niet goed door de nozzle drukken.
Er komt dan wel een heel klein beetje uit.

Heb al heel wat filmpjes bekeken gekeken maar krijg hem niet goed los.
Iemand nog een goed idee om te proberen?
Probeer is deze op 250 graden te zetten en de filament doorheen te laten vloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Probeer is deze op 250 graden te zetten en de filament doorheen te laten vloeien.
@Mojo-45 Had exact hetzelfde met m’n vrouw d’r A1. Nozzle naar 270, met naald van onderen erin porren, totdat het weer extrude. Daarna meerdere cold pulls gedaan. Leek allemaal goed te werken, totdat de print begon te printen. Weer tikkend geluid in de extruder,… nozzle vervangen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
Ik heb hem uit eindelijk los gekregen met een paar keer cold pulls en begon hij wat te meer filament te geven.
Daarna heb ik via het menu wat heen weer ge-exrude en tot nu toe werkt het allemaal weer.
Heb voor de zekerheid tog maar een extra nozzle besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:14
Ik opende de link die Mr. @MC Taz Man hierboven gaf en was erg teleur gesteld dat dit een 270°schanier is voor een kast deur van de ombouw waar de printer in staat, dus dacht even verder te moeten zoeken, maar @bing69 geeft de juiste oplossing hierboven, dus daarmee gauw aan de gang, morgen.....
Bedankt voor de tip, _/-\o_ want ik ben (was) nogal bang dat die bij mij zou sneuvelen.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naalroc schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:23:
[...]

Ik opende de link die Mr. @MC Taz Man hierboven gaf en was erg teleur gesteld dat dit een 270°schanier is voor een kast deur van de ombouw waar de printer in staat, dus dacht even verder te moeten zoeken, maar @bing69 geeft de juiste oplossing hierboven, dus daarmee gauw aan de gang, morgen.....
Bedankt voor de tip, _/-\o_ want ik ben (was) nogal bang dat die bij mij zou sneuvelen.
Makerworld deed geen plaatjes laden bij mij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
Naalroc schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:23:
[...]

Heb hem hier al een tijdje terug aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqVod0xX_NHEZoztTAV9UfHa-sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOzZ8MCzlqKzdVBs0zuKY39Q.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:43:
Zijn er hier mensen met ervaring voor het vervangen van pulley's op de X1C (oude model)? @smoken misschien? Ik vind nergens op hun wiki hoe je pulley's kan/moet vervangen, alleen die van de idlers,... maar ik moet andere pulley's vervangen (ik gok dat de kogellagers daarvan verrot zijn).

Niet mijn foto, deze is van Reddit, maar bij mij is het exact dezelfde pulley:
[Afbeelding]

Op Reddit zeggen ze ook al dat deze slecht tot niet te vervangen is...

Echt, hoe kunnen ze zo printers ontwerpen? Ik wacht op antwoord van Bambu support, maar hoop dat er iemand is die deze pulley ooit al eens vervangen heeft...

Een soort gelijk pulley aan de andere kant:
[YouTube: Bambu 3d printer front idler squeaky, pulley removal. All jacked up.]
Kleine update:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GZR853EWMAAZOkI?format=jpg&name=medium

I'm f-ed ... I'm on my own now -O-

Dit is de reden dat ze printers zo betaalbaar kunnen maken, het is gewoon letterlijk een wegwerp printer.
Een pulley ter waarde van een paar euro kan je printer van 1000 euro in een dure paper weight transformeren.

Ik laat het hier niet bij, ik verwacht geen garantie, ik verwacht hulp. Het is een kwestie van 1 pin eruit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Kleine update:
[Afbeelding]

I'm f-ed ... I'm on my own now -O-

Dit is de reden dat ze printers zo betaalbaar kunnen maken, het is gewoon letterlijk een wegwerp printer.
Een pulley ter waarde van een paar euro kan je printer van 1000 euro in een dure paper weight transformeren.

Ik laat het hier niet bij, ik verwacht geen garantie, ik verwacht hulp. Het is een kwestie van 1 pin eruit krijgen.
is dat niet dit gewoon??
https://wiki.bambulab.com.../replaec-the-idler-pulley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

Was het maar zo simpel... zie stap 6 ... da's een andere idler...
ja sorry, is idd de andere kant.
Idd, waarom 1 wel, en de rest nei :X |:(

Maar je hebt toch 2 jaar min. garantie in EU?
Dus als zo iets niet kunnen repareren, moeten ze het vervangen?

[ Voor 17% gewijzigd door Renegade666 op 07-10-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

ja sorry, is idd de andere kant.
Idd, waarom 1 wel, en de rest nei :X |:(
Was het maar die van de voorkant, die schijnt nog wel quote makkelijk quote te vervangen zijn.
De twee pulley's zitten om een as, deze as is van onderen erin geschoven... one way assembly...

Als ik deze eruit kan krijgen is het simpel, maar de pin eruit krijgen ... ziet er nu nog onmogelijk uit.

Enige wat ik van Bambu wil is weten hoe ik die pin eruit kan halen.

Deze is van kickstarter, halverwege '22 gekocht, dus geen garantie meer. (als kickstarter uberhaupt 2jr heeft voor NL)

Leuke fun fact: deze pulley's worden niet beschreven in hun onderhoud. Ik heb altijd alle pulley's waar ik bij kon en alle kogellagers en assen goed onderhouden en van olie en/of vet voorzien... Deze pulleys wordern daarin niet meegenomen, en je komt er ook niet makkelijk bij.

[ Voor 25% gewijzigd door iMars op 07-10-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Was het maar die van de voorkant, die schijnt nog wel quote makkelijk quote te vervangen zijn.
De twee pulley's zitten om een as, deze as is van onderen erin geschoven... one way assembly...

Als ik deze eruit kan krijgen is het simpel, maar de pin eruit krijgen ... ziet er nu nog onmogelijk uit.

Deze is van kickstarter, halverwege '22 gekocht, dus geen garantie meer. (als kickstarter uberhaupt 2jr heeft voor NL)
Gaat de garantie niet in op het moment dat het product geleverd is of was dit ook halverwege '22? Als hij pas eind '22 geleverd is heb je misschien nog geluk, maar ze zullen het je niet makkelijk maken om die garantie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacredRose schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:22:
[...]

Gaat de garantie niet in op het moment dat het product geleverd is of was dit ook halverwege '22? Als hij pas eind '22 geleverd is heb je misschien nog geluk, maar ze zullen het je niet makkelijk maken om die garantie te krijgen.
Ik had 'm rond zomer '22, heb rond november '22 er nog 3 bij gekocht ... maar serienummer gebruiken ze om dat te valideren... dus garantie is een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 13:23

SambalBij

We're all MAD here

[...]

Leuke fun fact: deze pulley's worden niet beschreven in hun onderhoud. Ik heb altijd alle pulley's waar ik bij kon en alle kogellagers en assen goed onderhouden en van olie en/of vet voorzien... Deze pulleys wordern daarin niet meegenomen, en je komt er ook niet makkelijk bij.
Kun je die pin niet terug naar beneden krijgen?
Ik vond nog wat anders op reddit; https://www.reddit.com/r/...ble_x1_rear_idler_pulley/
Mogelijk dat je dat hele kunststof blok waar idlers én de motor aan zitten uit het frame schroeven, en dan mogelijk wel bij de bovenkant van die pin om hem er uit te tikken?
Anders eventueel vanaf boven voorzichtig boren, tot je de bovenkant van de pin bereikt en die er dan uit tikken?
Als het alternatief is de printer weggooien, is zoiets wellicht het proberen wel waard?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SambalBij schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

Kun je die pin niet terug naar beneden krijgen?
Ik vond nog wat anders op reddit; https://www.reddit.com/r/...ble_x1_rear_idler_pulley/
Mogelijk dat je dat hele kunststof blok waar idlers én de motor aan zitten uit het frame schroeven, en dan mogelijk wel bij de bovenkant van die pin om hem er uit te tikken?
Anders eventueel vanaf boven voorzichtig boren, tot je de bovenkant van de pin bereikt en die er dan uit tikken?
Als het alternatief is de printer weggooien, is zoiets wellicht het proberen wel waard?
Yup, maar ik ga niet zomaar het wiel opnieuw uitvinden als het mogelijk al door iemand anders is gedaan...
Vandaar dat ik via meerdere kanalen opzoek ben naar info... Had eigenlijk gehoopt dat bambu er toch iets van howto voor had ... maar krijg nu een dikke middelvinger.

Het plastic blok zit tegen en onder metalen frame, dus de hele printer moet dan uit elkaar om het werkend te krijgen.

Sta nu sowieso op punt om alle X1C's weg te doen en te vervangen voor andere printers, mogelijk Ratrig Vcore 4 IDEX o.i.d. Print voornamelijk 2 kleur en meerdere kleuren print ik wel op de XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vv3sl3y
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:50
[...]

Mocht die pin er niet uit kunnen, lijkt het me wel mogelijk dat gehele kunststof blok te kunnen vervangen waar de idlers in verwerkt zitten. Zou tenminste nog een proberen waard kunnen zijn mocht die pin er totaal in vast zitten gegoten o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het is nog niet einde verhaal :+

Maar het bewijst maar weer dat goedkoop duurkoop kan zijn. Een Voron, Prusa, Magneto, zelfs Enders zijn allemaal makkelijk te repareren ... en dit is zo machinaal inelkaar gezet (en daarom zo goedkoop in verhouding met andere printers) dat het gewoon slecht te repareren is.

The journey continues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:57:

Maar het bewijst maar weer dat goedkoop duurkoop kan zijn. Een Voron, Prusa, Magneto, zelfs Enders zijn allemaal makkelijk te repareren ... en dit is zo machinaal inelkaar gezet (en daarom zo goedkoop in verhouding met andere printers) dat het gewoon slecht te repareren is.

The journey continues...
Mijn mening is ook, dat Bambu meer een echt consumenten apparaten is, en de rest meer op hobbisten gericht is.
Maar de A1 is bijvoorbeeld wel (tot zover) makkelijk te repareer, dus denk wel dat ze het nodige hebben geleerd in de tijd. Deze heb ik namelijk ook volledig uit elkaar moeten halen om de X band te vernieuwen :X

Die andere merken gebruiken ook voornamelijk allemaal standaard spul met eigen software hier en daar. Dus dan is het ook wat meer "hobby-bob" in elkaar gezet zeg maar (bedoel hier niks negatiefs mee btw!)

Maar daarom vind ik wel dat zij je gewoon of een vervanging moeten kunnen sturen, of dikke korting of zo op een nieuwe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:57:

The journey continues...
Wat aan de X1(c) is "goedkoop"? Je gebruikt dat woord vrij veel, maar volgens mij weet je niet wat dat woord betekent. 1000+ euro voor een 3D printer is niet goedkoop imo, al helemaal niet ten tijde van de KS waar je een Ender 3 voor 100 euro of zo kon krijgen. Ook toen waren er meerdere CoreXT printers te koop die veel goedkoper waren dan de X1(c).

Neemt natuurlijk niet weg dat het een behoorlijke designfout is dat een onderdeel welke slijt niet te vervangen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Wat aan de X1(c) is "goedkoop"? Je gebruikt dat woord vrij veel, maar volgens mij weet je niet wat dat woord betekent. 1000+ euro voor een 3D printer is niet goedkoop imo, al helemaal niet ten tijde van de KS waar je een Ender 3 voor 100 euro of zo kon krijgen. Ook toen waren er meerdere CoreXT printers te koop die veel goedkoper waren dan de X1(c).

Neemt natuurlijk niet weg dat het een behoorlijke designfout is dat een onderdeel welke slijt niet te vervangen is.
Goedkoop is een relatief begrip. Laat ik het anders verwoorden. Koop een Prusa MK4S met MMU3 en een enclosure, kost je €1809 (assembled, geen kit). Daar koop je twee P1S combo’s voor (€863,27). X1C combo is €1524,19.

Of een Voron trident 250 kit, kost je ook €1500 en moet je ‘m nog in elkaar zetten en printed parts regelen.

Wat dat betreft weten we allemaal dat Bambu gewoon voor dat geld (relatief goedkoop in verhouding) een goede printer kan leveren. Goed als in printgemak en kwaliteit.

Maar de catch is, succes met het vervangen van onderdelen. Waar je op een Prusa, Voron, Ender, Magneto, Ratrig (en zo zijn er meer, duur en goedkoop) makkelijk alles kan vervangen, wens ik je veel succes met het vervangen van deze non-replaceable parts.

Ik bedoelde met goedkoop, goedkoop in verhouding.

Laten we eerlijk wezen, ik koop de printers zakelijk, dat is makkelijker dan privé. Als ik een printer nodig heb, koop ik het gewoon. Dat kunnen velen niet zomaar privé zeggen. (Ik trouwens ook niet hoor ;) ). Ik komt er wel overheen, even flink klagen online, beetje awareness rond spreiden en hopen dat ik het kan maken. Ondertussen ben ik aan het kijken of ik nu al mijn X1C’s kan/ga vervangen. Zit al heel lang te loeren naar de ratrig vcore4 (dan wel de idex). Maar geen ruimte, nu ik bambu niet meer zo vertrouw, maar even kijken of ik ruimte kan maken in m’n mini farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:02:
Ik ben aan het kijken om na de A1 een chambered versie te kopen.. echter is het me niet duidelijk of de P1S echt zoveel slechter is als de X1C.
Slechter is het nooit. Het is denk ik eerder een geval van verbeterd gebruiksgemak dan dat ie echt heel veel andere dingen kan of meer kan. Als ik het zo links en rechts hoor, is de P1S nét zo goed. Misschien een paar fringe gevallen met exotische materialen of je moet erg gesteld zijn op het scherm enzo.
Ik heb de X1C en heb er geen moment spijt van. Ik ben wel van het gemak, maar volgens mij kun je net zo goed je geld in je zak houden en een P1S kopen. Het is toch €700 die je in je zak houdt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:04:
[...]

Slechter is het nooit. Het is denk ik eerder een geval van verbeterd gebruiksgemak dan dat ie echt heel veel andere dingen kan of meer kan. Als ik het zo links en rechts hoor, is de P1S nét zo goed. Misschien een paar fringe gevallen met exotische materialen of je moet erg gesteld zijn op het scherm enzo.
Ik heb de X1C en heb er geen moment spijt van. Ik ben wel van het gemak, maar volgens mij kun je net zo goed je geld in je zak houden en een P1S kopen. Het is toch €700 die je in je zak houdt.
Ik deel deze mening @Icekiller2k6 … ook ik ben van het gemak. Als je eigenlijk alleen maar vanaf de slicer print opdrachten verstuurd naar de printer is de P1 net zo goed als de X1. X1 is wat luxer en vriendelijker, heeft een sterkere processor/mainboard en betere camera dan de P1. Maar ik gebruik de camera alleen om te checken of het goed print. Ik print heel veel vanaf sd kaart (voor mijn productie) en weet niet hoe dat gaat op de P1.

Qua print kwaliteit lijkt het mij dat ze gelijk zijn. Zelfde CoreXY systeem, volgens mij ook dezelfde printkop (alleen geen “lidar”).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of je wacht nog heel even. Bambu Lab heeft gezegd dat er dit jaar een nieuwe printer zou komen en er is gehint op een opvolger van de X1C. Sowieso zitten we tegen de feestdagen aan, dus je kunt dan ook wel een nieuwe kortingsactie verwachten denk ik. Ik heb die van mij vorig jaar eind november besteld als ik het goed heb, en toen was er ook een actie. Dus even een maandje wachten kan je zomaar een honderdje of 2 opleveren...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Goedkoop is een relatief begrip. Laat ik het anders verwoorden. Koop een Prusa MK4S met MMU3 en een enclosure, kost je €1809 (assembled, geen kit). Daar koop je twee P1S combo’s voor (€863,27). X1C combo is €1524,19.

Of een Voron trident 250 kit, kost je ook €1500 en moet je ‘m nog in elkaar zetten en printed parts regelen.

Wat dat betreft weten we allemaal dat Bambu gewoon voor dat geld (relatief goedkoop in verhouding) een goede printer kan leveren. Goed als in printgemak en kwaliteit.

Maar de catch is, succes met het vervangen van onderdelen. Waar je op een Prusa, Voron, Ender, Magneto, Ratrig (en zo zijn er meer, duur en goedkoop) makkelijk alles kan vervangen, wens ik je veel succes met het vervangen van deze non-replaceable parts.

Ik bedoelde met goedkoop, goedkoop in verhouding.

Laten we eerlijk wezen, ik koop de printers zakelijk, dat is makkelijker dan privé. Als ik een printer nodig heb, koop ik het gewoon. Dat kunnen velen niet zomaar privé zeggen. (Ik trouwens ook niet hoor ;) ). Ik komt er wel overheen, even flink klagen online, beetje awareness rond spreiden en hopen dat ik het kan maken. Ondertussen ben ik aan het kijken of ik nu al mijn X1C’s kan/ga vervangen. Zit al heel lang te loeren naar de ratrig vcore4 (dan wel de idex). Maar geen ruimte, nu ik bambu niet meer zo vertrouw, maar even kijken of ik ruimte kan maken in m’n mini farm.
Ik snap je punt, maar er waren toen al legio (veel) goekopere CoreXY printers op de markt. Dus deze goedkoop noemen is, imo, domweg incorrect.

Maar goed, het probleem wat jij nu ervaart is door BL ook opgelost in latere revisies. Dus je conclusie dat dat hier een catch in zit, is ook niet correct imo. Dat de KS versie veel minder goed/makkelijk/onmogelijk te servicen is, is uiteraard niet goed. Aan de andere kant was dit het eerste ontwerp van een nieuw bedrijf. Imo dus te vergeven, mits ze het ontwerp opgelost hebben. Dat laatste is gebeurt. Dat de ondersteuning op KS versies beter kan/moet, kan je een functionele discussie over beginnen.

Ik heb het "geluk" dat mijn KS model binnen de garantie problemen kreeg met de print kop. Heb toen een nieuwe printer gekregen. Maar da's puur geluk. Wellicht dat @smoken dit intern aan kan kaarten, omdat meer KS backers dit probleem gaan krijgen. Die pulleys zijn nu eenmaal gewoon dingen die slijten en uiteindelijk vervangen zullen moeten gaan worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Zo te zien heeft Bambu dit probleem nu verder aangepakt (https://x.com/BambulabGlobal/status/1843492183892209883)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO_AZHHx2Dfl4njFtIr2ndh50P8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7kyN6Ussbzm7W3mFJQhl1wLa.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, jammer dat ze dat niet gelijk hadden vermeld,.. ik ben echt niet de eerste met dit issue ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Dus ipv van 1 dingen van een paar euro, moet men gokje, 100 euro, en 2 uren werk doen om dat te vervangen, gaat iets mis denk ik🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Yup, jammer dat ze dat niet gelijk hadden vermeld,.. ik ben echt niet de eerste met dit issue ;)
Of de laatste :X
Renegade666 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Dus ipv van 1 dingen van een paar euro, moet men gokje, 100 euro, en 2 uren werk doen om dat te vervangen, gaat iets mis denk ik🙈
Tja, ligt er aan. In de KS versie van de X1 zitten de pulleys dusdanig vast dat je deze niet met goed fatsoen kan vervangen. Dan is dit daadwerkelijk een alternatief.

Bij de latere revisies kan je de pulleys wél vervangen. Zie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat zeker!
[...]

Tja, ligt er aan. In de KS versie van de X1 zitten de pulleys dusdanig vast dat je deze niet met goed fatsoen kan vervangen. Dan is dit daadwerkelijk een alternatief.

Bij de latere revisies kan je de pulleys wél vervangen. Zie hier.
Nee, dit is een andere pulley... Dit is om de belt op spanning te zetten. Deze is op mijn kickstarter variant ook gewoon makkelijk te vervangen. Het zijn de twee pulleys aan beide weerszijde die de belts voor de xy-motion mogelijk maken.

Zie ook deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/help-with-idler-replacement-v0-3h4awy6wp2bc1.jpg?width=3024&format=pjpg&auto=webp&s=2b236796c6ff9c99266473cb4af946af30a29282

De idler waar jij naar linkt zit links, waar de schroefjes eruit gehaald zijn. Die idler is op deze foto al verwijderd.

Het gaat om de idlers die nog verder aan de buitenkant zitten. Zal een dezer dagen even op mijn andere X1's kijken (die zijn niet van kickstarter en zijn de nieuwere modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Ja dit dus! Als ze i.p.v. een blind hole een open hole gebruikt hadden, met redelijk vrije toegang vanaf boven, dan had je de pin er nog uit kunnen tikken, bearing vervangene en de pin terug plaatsen. Maar nee, laten we het moelijk doen zodat we meer kunnen verkopen 8)7 |:(

Eerlijk is eerlijk, dat laatste wist ik al vanaf het begin, dit soort printers zijn "goegkoper" in aanschaf, maar duurder in onderhoud daarna. (om de goedkoop-discussie voor te zijn, met goedkoper bedoel ik niet wat het kost, maar goedkoper produceren dan een gelijkwaardig concurrent die duurder zijn in aanschaf, maar weer makkelijker te servicen/repareren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Is het niet wat slecht om uit te gaan van een bewuste ontwerpfout?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:19:
Is het niet wat slecht om uit te gaan van een bewuste ontwerpfout?
Ik ga nergens vanuit, alleen mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 16:20
Iemand die skills heeft met de bambu studio en lightboxes omtrent ?
Ik ben er hoorndol van aan het worden. Het tekenen etc is me allemaal niet vreemd.
Als ik het in de slicer gooi, kleur tegen aan pleur, doe ie vreemde dingen. Het probleem is een setting maar ik kan niet vinden welke.
Op de 1e laag vult ie het blauwe mooi in, en laag 2 gaat er gewoon zwart over.
Terwijl ik het hete oog (object) blauw gekleurd heb.

Of als iemand me een handige tutorial of YT channel kan aanbevelen, be my guest.
Ik weet het helemaal niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW7A3YoaEUyeo5syj-VEt1TgchA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qrdg3bDkTYUtDSRXMQfdpenj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwmEL_MiB8dGg_tTKdHai29HsAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gRTlEedwNO5NdzyW2pG7mbBy.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 68 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.