Ik heb tijdens de sale een P1S gekocht, tot nu toe zeer tevreden mee hij is wel iets luid maar dat is niet heel erg.
Heb er nu ongeveer 3 kilo PLA mee geprint (2 volle rollen en stukken verschillende kleuren). Maar sinds één week heb ik problemen met de eerste laag, deze blijft niet(goed) vast zitten op het print bed.
Voor de slicer gebruik ik bambustudio met het standaard profiel voor bambu PLA deze heeft mij hiervoor geen problemen opgeleverd. Zelfs met PLA van derde (recyclingfabrik en SUNLU).
Als de eerste laag goed ligt gaat de rest van de print volledig goed en ziet er ook nog goed uit.
Nu heb ik all een heel stuk door dit forum gelezen en de volgende acties al uitgevoerd:
1. Printbed schoon gemaakt met warm water, zeep en een borstel
2. De printbed omgedraait naar de kant die ik het minst heb gebruikt
3. Vers filament mogelijk is het andere filament nat
4. volledige calibratie opnieuw laten uitvoeren
5. printkop gecontroleerd kan hier niks raars aan zien of overgebleven materiaal vinden
Dit lijkt het wel te hebben verbeterd maar het probleem is niet weg.
Nu probeerde ik vanochtend met een verse rol PLA META van SUNLU te printen maar op sommige plekken blijft het materiaal niet(goed) op de printbed zitten.
Het lijkt erop dat hoe verder naar achter hoe slechter het materiaal blijft plakken.
Ik zat te denken aan het handmatig
levelen van de printbed maar hierover heb ik nog nooit iemand gehoord dat dit nodig is
Heeft iemand hier nog tips over wat ik kan uitproberen of moet onderzoeken?