Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:40
Heeft iemand hier een truukje om de infill op bepaalde plekken in een part te veranderen? Specifiek op een locatie meer walls kan denk ik ook. Hieronder even een foto van wat ik probeer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXUFPAKhcU1eLHM2VtP5cl9Vc9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qcaxddKbz5bSMAuJEQV7TVly.png?f=user_large

Ik heb deze part zelf geknutseld, het zijn gaten voor M10 schroeven en er komt nog een keer en ander zelfde deel op z'n kop bovenop, zodat je een klem hebt voor een redelijk dikke 10kV kabel. Ik zou graag cirkels om de gaten maken van 100% infill, zodat er meer verticale krachten kunnen zijn als je de bouten aandraait. Of dus gewoon wat extra walls rondom de 4 gaten in het midden van de part. Iemand een idee? :)

Edit: Ik heb zelf al gezien dat je een part in stukken kan knippen en dan zo de infill kan aanpassen, maar dat werkt helaas niet.

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 11-07-2024 17:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:22
dehardstyler schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:39:
Heeft iemand hier een truukje om de infill op bepaalde plekken in een part te veranderen? Specifiek op een locatie meer walls kan denk ik ook. Hieronder even een foto van wat ik probeer:

[Afbeelding]

Ik heb deze part zelf geknutseld, het zijn gaten voor M10 schroeven en er komt nog een keer en ander zelfde deel op z'n kop bovenop, zodat je een klem hebt voor een redelijk dikke 10kV kabel. Ik zou graag cirkels om de gaten maken van 100% infill, zodat er meer verticale krachten kunnen zijn als je de bouten aandraait. Of dus gewoon wat extra walls rondom de 4 gaten in het midden van de part. Iemand een idee? :)

Edit: Ik heb zelf al gezien dat je een part in stukken kan knippen en dan zo de infill kan aanpassen, maar dat werkt helaas niet.
Je kan dit doen met modifiers, ik gebruik zelf orca slicer :

Rechtermuis op je object, add modifier -> cylinder
Gooi deze cylinder over het desbetreffende gat met de grootte die je wenst, vervolgens in de objects tab kan je dan de infill van de modifier op 100% zetten, daarbij vult hij alles om het gat met 100% infill.

Als goed is, is dit wat je graag wilde? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcEiduA09TvSFu3zk4F3X356UAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DWjbVaeBAJosV5cZ78oprRSw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJnwWW1kGvH7rPXse9teeqDADVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RzRve3e9GeXEDvNxGYdFlicl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
D3StRoY40 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:05:
[...]

Je kan dit doen met modifiers, ik gebruik zelf orca slicer :

Rechtermuis op je object, add modifier -> cylinder
Gooi deze cylinder over het desbetreffende gat met de grootte die je wenst, vervolgens in de objects tab kan je dan de infill van de modifier op 100% zetten, daarbij vult hij alles om het gat met 100% infill.

Als goed is, is dit wat je graag wilde? :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep, dat is hem! Dank je wel! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:22
dehardstyler schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Jep, dat is hem! Dank je wel! :)
Kijk top! Nu snel printen die spullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
mphilipp schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Ennehh...misschien iets lulligs, maar staat alles goed voor jouw printer? Is het niet een gedownload ding met allerlei settings voor een andere Bambu printer? Is dit de enige/eerste print waar het mis gaat, of gaat alles wat je print fout?
Problemen met adhesion lijken in de plaat te zitten. Ik heb een A1 erbij gekocht in de sale, 1 succesvolle print op de a1 die heel goed vastzat, toen in de X1 gestopt, zelfs met die moeilijke zwart, perfecte adhesion. Wellicht is de PEI plate nog verbeterd, of is vooral mijn originele plaat heel hard achteruit gegaan. (glassex en afwasmiddel+borstel geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Problemen met adhesion lijken in de plaat te zitten. Ik heb een A1 erbij gekocht in de sale, 1 succesvolle print op de a1 die heel goed vastzat, toen in de X1 gestopt, zelfs met die moeilijke zwart, perfecte adhesion. Wellicht is de PEI plate nog verbeterd, of is vooral mijn originele plaat heel hard achteruit gegaan. (glassex en afwasmiddel+borstel geprobeerd)
Die gouden platen zijn inderdaad stukken beter met adhesion dan de voorlopers (zwarte platen).
Maar ik heb sinds de kickstarter op niks anders dan die zwarte textured platen geprint. Mogelijk heb je net een rotte appel, wat natuurlijk kan gebeuren.

Glassex gebruik ik niet, alleen IPA en heel soms warmwater met dreft.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb een gouden PEI plaat voor een gouden PEI plaat gewisseld. Zou dus niet moeten verschillen..... Zal ook eens kijken naar IPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:15
Ik gebruikte in het begin ook de zwarte plaat - waar ze als een sticker op zitten - dat ging een paar weken goed.
Daarna kreeg ik het niet meer voor elkaar om iets te laten plakken, ongeacht de hoeveelheid Dreft of IPA.

Ik had de Gouden PEI bij de printer besteld, dus die heb ik er toen maar opgelegd. Problemen waar voorbij, zodra ik weer problemen krijg met de aanhechting is een warme douche met wat Dreft de oplossing.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
De A1 uit mei heeft ook een net iets andere PEI plaat dan de A1 uit december en de P1S uit juli 2023.
Hij voelt "zachter" zit een dikkere coating overheen heb ik het idee.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:45:
Ik heb een gouden PEI plaat voor een gouden PEI plaat gewisseld. Zou dus niet moeten verschillen..... Zal ook eens kijken naar IPA
Ah ok, toen ik de foto zag dacht ik aan een zwarte textured plate:
arjandijk162 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:42:
[Afbeelding]Ik heb de laatste tijd veel problemen met de eerste laag op mijn X1. Ik heb in de Gcode de Zhoogte voor het textured PEI bed al .03 lager gezet, maar blijf dit houden. Tips?
Ik heb zelf zo'n spray bottle gekocht (foto is van ikea, maar ik heb er een van amazon):
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/en/images/products/pepprig-spray-bottle__0993583_pe820618_s5.jpg?f=s
Paar keer sprayen, schoon keukenrol velletje erover en gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:13
Post verwijderd; ander keertje

[ Voor 102% gewijzigd door PepieNL op 13-07-2024 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hoe ziet de tandwiel eruit van een extruder na ~3500 uur in gebruik? :')
Tijd voor wat groter onderhoud aan m’n X1C “farm”…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97HWGbuZeghHshkNQLMUcqf4Wso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B94DNzYyEhgAvixbonebGHSL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Net weer wat leuks met de printer, deze was nu ongeveer een uur in de lucht aan het printen. Er kwam ook geen filament meer uit. Maar even unload gedaan van de filament en dat ging goed. Daar kwam deze verrassing uit, mijn eerste Esun filament probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85_OEk1sqQnFminv34M8fRIzLDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9YkGbxq6Vr4eFU64KBBWUsX.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen nou vroeg ik mij af: waarom is de printer niet gestopt? Is het bij een plaatselijke verdikking van de filament mogelijk dat de filament blijft steken, maar dat toch de filament sensor wel geraakt wordt en de printer dus vrolijk verder gaat?

Printer P1S
Filament Esun PETG black, echt net uit de verpakking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dehardstyler schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:10:
Net weer wat leuks met de printer, deze was nu ongeveer een uur in de lucht aan het printen. Er kwam ook geen filament meer uit. Maar even unload gedaan van de filament en dat ging goed. Daar kwam deze verrassing uit, mijn eerste Esun filament probleem:

[Afbeelding]

Alleen nou vroeg ik mij af: waarom is de printer niet gestopt? Is het bij een plaatselijke verdikking van de filament mogelijk dat de filament blijft steken, maar dat toch de filament sensor wel geraakt wordt en de printer dus vrolijk verder gaat?

Printer P1S
Filament Esun PETG black, echt net uit de verpakking.
Kennelijk was de filament sensor gewoon getriggerd en "dacht" de printer dat er gewoon filament aanwezig was.

Ik had hetzelfde met 1 van mijn X1C's (zie foto hierboven :+ ) Ook lekker in de lucht aan het printen, filamentsensor getriggerd, maar geen nieuwe filament naar binnen trekken/duwen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Kennelijk was de filament sensor gewoon getriggerd en "dacht" de printer dat er gewoon filament aanwezig was.

Ik had hetzelfde met 1 van mijn X1C's (zie foto hierboven :+ ) Ook lekker in de lucht aan het printen, filamentsensor getriggerd, maar geen nieuwe filament naar binnen trekken/duwen :o
Ja dat zal het gewoon zijn. Er zijn gewoon hele happen uit je gears? :P

[ Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 15-07-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dehardstyler schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Ja dat zal het gewoon zijn. Er zijn gewoon hele happen uit je gears? :P
Yup, mooi weggesleten, zie nu ook behoorlijke wear op de gele tanden :+
Binnenkort maar 3 extruders bestellen naast wat ander "groot" onderhoud
(Mja, 3500+ uur ... dat is bijna 146 dagen non-stop printen, 24/7 :9 :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Yup, mooi weggesleten, zie nu ook behoorlijke wear op de gele tanden :+
Binnenkort maar 3 extruders bestellen naast wat ander "groot" onderhoud
(Mja, 3500+ uur ... dat is bijna 146 dagen non-stop printen, 24/7 :9 :o )
Ja het is een lange tijd indd, zo lang is de printer ongeveer uit. :+
Je zei dat dit van de X1C was trouwens, dus dit zijn ook nog eens de hardend gears toch?
Blijkbaar is alleen het deel waar de filament door heen gaat hardend dus? Want dit ziet er uit als de gears die in mijn P1S zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Ik heb dit weekend eens kunnen spelen met de 0,2mm nozzle op m'n A1 mini, ik was er nog niet aan toe gekomen om dat ding te gebruiken.. zag ook nog geen reden.
Mn huidige project verijst een paar heel kleine accesoires, denk aan 3mm x 2mm objecten enne.. dat ging niet meer op 0,4 dus ben even aan het spelen geweest met de 0,2 mm nozzle.
Assemblage van de nozzle ging als verwacht, was in 10 sec klaar denk ? :)
Plastic kapje eraf, silicone kous eraf.. klemmetjes naar buiten en los lag de hotend.
Ben echt onder de indruk!

Dit test figuurtje is 3cm groot (0,06mm layerlines) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AvTjd1y0uijsXMpCAiwIPZ06_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a96geL2IMrD3x826ZtHKBRdF.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door PepieNL op 15-07-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dehardstyler schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Ja het is een lange tijd indd, zo lang is de printer ongeveer uit. :+
Je zei dat dit van de X1C was trouwens, dus dit zijn ook nog eens de hardend gears toch?
Blijkbaar is alleen het deel waar de filament door heen gaat hardend dus? Want dit ziet er uit als de gears die in mijn P1S zitten.
Yup! Deze is toevallig van de kickstarter (dus echt een van de eerste :) ).
Alleen de de wieltjes wat je filament pakt is kennelijk gehard. Grote gele wiel is gewoon plastic (hard plastic? :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
PepieNL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:04:
Ik heb dit weekend eens kunnen spelen met de 0,2mm nozzle op m'n A1 mini, ik was er nog niet aan toe gekomen om dat ding te gebruiken.. zag ook nog geen reden.
Mn huidige project verijst een paar heel kleine accesoires, denk aan 3mm x 2mm objecten enne.. dat ging niet meer op 0,4 dus ben even aan het spelen geweest met de 0,2 mm nozzle.
Plastic kapje eraf, silicone kous eraf.. klemmetjes naar buiten en los lag de hotend.

Dit test figuurtje is 3cm groot (0,06mm layerlines) :
[Afbeelding]
Welke settings heb je gebruikt?

Ik heb zelf veel minder layerlines als ik .02 gebruikt met 0.08 layerheight.
Kan ook zo zijn omdat erg klein is en dat je er met de camera op zit :X

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hier ook nog een kleine update, ik had support gevraagd over het overmatige Y-band stof, maar is normaal blijkbaar..
Bambu Lab
2024-07-11 03:54:43
Hello,
Thank you for contacting Bambu Lab support,

This is a normal phenomenon and will not affect printing. Sorry to bring you a bad experience, the tilt of the X-axis belt does not affect the movement of the tool head and the printing quality, you can rest assured.

When the printer is working, the X belt will be limited to the left idler wheel and the right X motor drive wheel, and the distance between the belt itself and the aluminum profile of the X axis is about 1mm, which has been designed to ensure that the belt will not interfere with the aluminum profile, and there is no need to worry about the tilt will accelerate the wear of the belt;

The moving path of the tool head is guaranteed by the X-axis rail, and the deviation of the belt will not affect the tool head's moving direction and the printer's performance.

The detached debris comes from the excess protective rubber on the side of the timing belt. You only need to remove it, and it will not have any impact on the timing belt or the printer itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Yup! Deze is toevallig van de kickstarter (dus echt een van de eerste :) ).
Alleen de de wieltjes wat je filament pakt is kennelijk gehard. Grote gele wiel is gewoon plastic (hard plastic? :+ )
Apart, want het is dus wel een slijtage deel.

Ik heb even snel gezocht, maar er zijn nog geen metalen versies te vinden op Aliexpress.
Gat in de markt? :+

Misschien kan ik zo die SLS printer verantwoorden voor thuis. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PepieNL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:04:
Ja, daar ben ik wel een beetje jaloers op. Niet dat het op de X1C zo'n vreselijke klus is, maar zekr meer werk als op een A1. Jammer dat je 'm niet kunt ombouwen. Ja, er is een hotend van Slice Engineering, maar dan ben je weer een pak geld kwijt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Renegade666 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Welke settings heb je gebruikt?

Ik heb zelf veel minder layerlines als ik .02 gebruikt met 0.08 layerheight.
Kan ook zo zijn omdat erg klein is en dat je er met de camera op zit :X
De camera zit er recht op joh 😉
Met blote oog zie je de layers niet.

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 15-07-2024 18:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben de laatste tijd veel TPU aan het printen, en dat gaat echt zoveel makkelijker dan met de Ender 3.

Ender 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ds4m74KpPyV4oaqrINbGTntQfz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Te3GDFGsElxqCHUzRgBDYksC.jpg?f=fotoalbum_large
Een case voor mijn Caddx Walnut actioncam. De witte was een test, ik had zo'n proef setje TPU gekocht om te testen op mijn Ender 3. Het resultaat was ok.

Printtijd voor een volledige case: 4-5 uur (tenzij je al eerder door je filament bent :$ )

Bambu Lab A1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTLL3XvXHj7CZdwLVrZZ31kFriQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xyrdd47Q7AGBKiUcGIJwLie4.jpg?f=fotoalbum_large
Een GoPro case voor iemand anders, dit had ik nooit zo mooi op mijn Ender 3 kunnen doen. En ook niet zo snel. Printen duurde 3,5-4 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2Bra4PEDiKcy3t03oDkck5tHjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFHLxBsvIS9rhD7LBEPNSMge.jpg?f=fotoalbum_large
Op de achtergrond dezelfde GoPro case, op de voorgrond de tweede poging om de Walnut case te printen op mijn oude Ender 3, die zag er al een stuk beter uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_j5pzbIb6T7kvQixvEMoirn1X8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19YmgsqiCIXVQnn2dEWApJVE.jpg?f=fotoalbum_large
Een andere GoPro case voor iemand anders, die had dit logo op de achterkant en ik ben echt blij met het resultaat :)

Alles wat ik op de A1 heb geprint was met het Generic TPU profiel in Bambu Studio zonder er ook maar iets in aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

Japie.G

Colour Classic

Op mijn werkplek gebruik ik een X1E. Die zit met een LAN only optie aan het netwerk. Als ik Bambu Studio opstart en ik klik op device, en vervolgens het plusje bij 'No printer', dan popt de X1E netjes op onder het kopje 'Other devices'. Klik ik aan, vul de code in en voila, ik kan printen. Allemaal supermooi. Echter...

Enkel en alleen op mijn PC popt de printer op als beschikbaar, op pc's van collega's niet. Voordat ik met de netwerkbeheerder in gesprek ga, kan het zijn dat die printer in LAN only mode op de een of andere manier toch alleen aan mijn Bambu Studio / account getoond wordt?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:47
Japie.G schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:30:
Op mijn werkplek gebruik ik een X1E. Die zit met een LAN only optie aan het netwerk. Als ik Bambu Studio opstart en ik klik op device, en vervolgens het plusje bij 'No printer', dan popt de X1E netjes op onder het kopje 'Other devices'. Klik ik aan, vul de code in en voila, ik kan printen. Allemaal supermooi. Echter...

Enkel en alleen op mijn PC popt de printer op als beschikbaar, op pc's van collega's niet. Voordat ik met de netwerkbeheerder in gesprek ga, kan het zijn dat die printer in LAN only mode op de een of andere manier toch alleen aan mijn Bambu Studio / account getoond wordt?
Hebben je collega’s de netwerk plug-in wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Crusader1978 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Hebben je collega’s de netwerk plug-in wel geïnstalleerd?
Jep die is geïnstalleerd! Ikzelf zit op een macbook, de rest op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Japie.G schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Jep die is geïnstalleerd! Ikzelf zit op een macbook, de rest op windows.
En zitten hun toestellen in hetzelfde subnet als jou en de printer?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Broodro0ster schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:44:
[...]

En zitten hun toestellen in hetzelfde subnet als jou en de printer?
Ook dat :-) Wellicht zit er in de magaged windows pc's wel iets dicht dat die autodiscovery tegen houdt. Mijn MacBook is unmanaged. Iemand een idee wat voor poorten/protocol Bambu Studio gebruikt om te zoeken naar lan-only printers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hij zoekt niet, het luistert naar broadcasts. Deed het maar zoeken of liet het maar toe dat je een printer handmatig kan configureren. Dat zou een hele hoop gezeik schelen :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

Japie.G schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Ook dat :-) Wellicht zit er in de magaged windows pc's wel iets dicht dat die autodiscovery tegen houdt. Mijn MacBook is unmanaged. Iemand een idee wat voor poorten/protocol Bambu Studio gebruikt om te zoeken naar lan-only printers?
https://wiki.bambulab.com/en/general/printer-network-ports

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Okee thanks! Die had ik nog niet gevonden. Wat stom. Dank nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb van de 3D effects sheets gekocht bij Bambu. Geplakt met de aanbevolen tool. Maar ze lijken, zonder verdere schoonmaak, niet zo best te werken. Prints blijven er niet op plakken.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

Ik heb ze niet van Bambulab maar van Ali. Bambu PLA silk wilde niet plakken, andere PLA en PETG wel. Ik maak ze wel regelmatig schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Zag vandaag dat ze bij bambu nu nieuwe petg hf hebben. Prijstechnisch in bulk niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:50:
Ik heb ze niet van Bambulab maar van Ali. Bambu PLA silk wilde niet plakken, andere PLA en PETG wel. Ik maak ze wel regelmatig schoon.
Heb hem schoongemaakt met Dreft en water en de bed temperatuur naar 65 gezet. Het leek nu iets beter te gaan, maar het haalt het lang nog niet vergeleken met de textured pei plate. Print kwam los na tweede layer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Renegade666 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:00:
Zag vandaag dat ze bij bambu nu nieuwe petg hf hebben. Prijstechnisch in bulk niet duur.
Zag het ook, wacht ff tot de PLA matte er weer is voor ik bestel.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:56
Renegade666 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:00:
Huh. Dat lijkt meer op PLA dan PETG, maar dan geschikt voor alles wat PLA niet kan/mag. Interesting.

By the by, er is wat buzz gaande over een mogelijk nieuw BambuLab printer (of AMS). Meerdere youtubers hebben een teaser gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Mday schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:19:
[...]

Huh. Dat lijkt meer op PLA dan PETG, maar dan geschikt voor alles wat PLA niet kan/mag. Interesting.

By the by, er is wat buzz gaande over een mogelijk nieuw BambuLab printer (of AMS). Meerdere youtubers hebben een teaser gedeeld.
Vond ik ook. Zal binnenkort even wat bestellen :)

En qua buzz, ik denk een grotere printer. Dat was laatst op een beurs wat doorgeschimmerd. Alleen de vraag is. bedslinger of die andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 14:37
Heb voor het eerst een hueforge print gemaakt maar moet zeggen dat ik het niet perfect gelukt vind, zie foto hieronder. Defecten heb ik daar aangegeven met paarse pijltjes. Misschien moet je even inzoomen voordat je het goed kunt zien. Iemand tips voor verbetering?

Wat vooral opvalt:
-infill pattern (rectilinear) is goed te zien door de toplagen heen. Heb de instelling nu aangepast naar 'monotonic line', hopelijk is dat beter. Concentric zou ook nog een optie kunnen zijn
-sommige lagen zijn gewoon niet goed geprint en er mist filament waar het wel hoort te zitten. ik zag op makerworld dat andere mensen hetzelfde probleem hebben (alhoewel ze het misschien niet erg vonden). Zie de hoek rechtsonder en het stuk onder de rechterarm van pikachu. Reviews van andere mensen hier https://makerworld.com/en/models/536786#profileId-453730
-ironing gaf wel een mooiere glans aan het oppervlak vond ik, maar omdat je meer materiaal neerlegt verandert de 'transmissie', met andere woorden: je ziet minder van de onderliggende lagen. Wat zijn jullie ervaringen?
-de lijntjes sluiten vaak niet mooi op elkaar aan, dit zie je vooral in het rode & gele gedeelte.

Ik heb online mooie hueforge prints langs zien komen en ben benieuwd naar jullie successen & adviezen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwhY8Reu9VbG4U3ckSae-WBlBHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLzPGhzOvTsVfjUnaTM7MK6C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
HSlegend schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:02:
Heb voor het eerst een hueforge print gemaakt maar moet zeggen dat ik het niet perfect gelukt vind, zie foto hieronder. Defecten heb ik daar aangegeven met paarse pijltjes. Misschien moet je even inzoomen voordat je het goed kunt zien. Iemand tips voor verbetering?

Wat vooral opvalt:
-infill pattern (rectilinear) is goed te zien door de toplagen heen. Heb de instelling nu aangepast naar 'monotonic line', hopelijk is dat beter. Concentric zou ook nog een optie kunnen zijn
-sommige lagen zijn gewoon niet goed geprint en er mist filament waar het wel hoort te zitten. ik zag op makerworld dat andere mensen hetzelfde probleem hebben (alhoewel ze het misschien niet erg vonden). Zie de hoek rechtsonder en het stuk onder de rechterarm van pikachu. Reviews van andere mensen hier https://makerworld.com/en/models/536786#profileId-453730
-ironing gaf wel een mooiere glans aan het oppervlak vond ik, maar omdat je meer materiaal neerlegt verandert de 'transmissie', met andere woorden: je ziet minder van de onderliggende lagen. Wat zijn jullie ervaringen?
-de lijntjes sluiten vaak niet mooi op elkaar aan, dit zie je vooral in het rode & gele gedeelte.

Ik heb online mooie hueforge prints langs zien komen en ben benieuwd naar jullie successen & adviezen :)

[Afbeelding]
Heb een tijdje terug ook een geprint (groepsfoto dus kan hem niet laten zien). Heb hem gereed gemaakt om te printen met het programma Hueforce (https://shop.thehueforge.com/) en met de settings van de X1C:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvitL15Yhj7iUITHXKRXIxTGdNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mR04uXTZO6iAZ1rLPeYxZHGT.png?f=user_large
Was aangenaam verrast door het resultaat en zag er goed uit!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
HSlegend schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:02:

Wat vooral opvalt:

[Afbeelding]
Heb je een X1/P1S of een A1? In het eerste geval, vooral die lijntjes die niet goed aansluiten - al je filamentjes even calibreren met Flow Dynamics calibration en Flow Rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
Mday schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Heb je een X1/P1S of een A1? In het eerste geval, vooral die lijntjes die niet goed aansluiten - al je filamentjes even calibreren met Flow Dynamics calibration en Flow Rate.
Heb een P1S staan. Filament komt van Bambu dus had verwacht dat de kalibratie die standaard is ingebakken wel goed zou zijn. Eigenlijk ook 0 problemen gehad met deze filamenten buiten de hueforge print om. Maar ik print dan eigenlijk ook nooit met laaghoogtes <0.16 mm en hueforge is 0.08 mm.

Run de kalibraties wel voor materiaal van andere leveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
HSlegend schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Heb een P1S staan. Filament komt van Bambu dus had verwacht dat de kalibratie die standaard is ingebakken wel goed zou zijn. Eigenlijk ook 0 problemen gehad met deze filamenten buiten de hueforge print om. Maar ik print dan eigenlijk ook nooit met laaghoogtes <0.16 mm en hueforge is 0.08 mm.

Run de kalibraties wel voor materiaal van andere leveranciers.
Ik kalibreer meestal alleen als ik krijg wat jij ziet, ongeacht fabrikant. Het kan soms nog behoorlijk schelen en niet elke rol Bambu is hetzelfde. Just my 2 cts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
Update van Bambu Studio gaat fout.

Kreeg zojuist bij het openen van BL Studio een melding over nieuwe firmware, met ondersteuning voor hun nieuwe PETG filament. Klik! Die moet ik natuurlijk hebben,

Gevolg: App crashed. Bij herstart van de app begint een setup wizard welke mij verplicht een nieuwe printer toe te voegen. In de lijst mag ik alle merken kiezen, maar er staat geen enkele BL printer tussen. Vreemd. Kan nu dus niets meer. Zowel de A1 als de X1C niet meer te vinden, aan te sturen, of uberhaupt toe te voegen.

Wat gaat er hier fout, en hoe fix ik het. Iemand hetzelfde probleem?

Edit: Ik kan ze nog wel zien, als online, in mijn Bambu Handy app.

Edit 2: Zojuist Bambu Studio maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu kan ik wel weer BL printers toevoegen. Opgelost, voor nu.

[ Voor 14% gewijzigd door JorneB op 19-07-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Mday schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:55:
Ik heb PETG meteen na wat teleurstellende resultaten mijn eigen profiel gemaakt. Een van de belangrijkste edits: max volumetric speed omlaagschroeven (in filament opties). aka: gewoon iets langzamer gaan.
Ik had je al eerder gequote dat het kingroon petg filament goed print met de standaard bambu settings. Nu net wat PETG filament binnen van Sunlu en Jayo(volgens mij hetzelfde) en dit ging in eerste instantie helemaal niet. Op basis van wat posts op het bambulab forum de temperatuur wat omhoog gegooid naar 275° en dan lukt het wel, vind dit zelf wel vrij hoog dus ga waarschijnlijk weer terug naar het kingroon filament maar op deze temperatuur print het prima, verder niks gedaan naast het instellen van de pressure advance met de line test in orcaslicer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
AldoRaine schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:44:
[...]

Ik had je al eerder gequote dat het kingroon petg filament goed print met de standaard bambu settings. Nu net wat PETG filament binnen van Sunlu en Jayo(volgens mij hetzelfde) en dit ging in eerste instantie helemaal niet. Op basis van wat posts op het bambulab forum de temperatuur wat omhoog gegooid naar 275° en dan lukt het wel, vind dit zelf wel vrij hoog dus ga waarschijnlijk weer terug naar het kingroon filament maar op deze temperatuur print het prima, verder niks gedaan naast het instellen van de pressure advance met de line test in orcaslicer.
Ik print Sunlu Pet-G prima op 255 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

ja3

Ik heb van makerworld diverse prints ingeladen waarbij de instellingen staan op de 0,12mm layer height (0,4mm nozzle). Deze prints worden over het algemeen niet erg mooi bij mij. Hoort dit wel goed te lukken of is het gebruikelijk dat dit effect ontstaat bij (te) lage layer hoogtes? Het lijkt alsof de infill gedeeltelijk doorloopt in de wall (wall thickness = 2 lines). Opzich heb ik als workaround om altijd alles naar 0,2mm te zetten maar vroeg het me toch even af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fM3k7EpvuMTLVw-_4RAwc1_Qfo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeGgY4sYUpCn4S3Z8RcPtdoI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
ja3 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:43:
Ik heb van makerworld diverse prints ingeladen waarbij de instellingen staan op de 0,12mm layer height (0,4mm nozzle). Deze prints worden over het algemeen niet erg mooi bij mij. Hoort dit wel goed te lukken of is het gebruikelijk dat dit effect ontstaat bij (te) lage layer hoogtes? Het lijkt alsof de infill gedeeltelijk doorloopt in de wall (wall thickness = 2 lines). Opzich heb ik als workaround om altijd alles naar 0,2mm te zetten maar vroeg het me toch even af.

[Afbeelding]
Ben benieuwd wat dit is.
Ik heb dit ook wel eens met mijn p1s met 0.4 en 0.2
Met de a1's heb ik dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:48
JorneB schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:45:
Update van Bambu Studio gaat fout.
..........
Gevolg: App crashed. Bij herstart van de app begint een setup wizard welke mij verplicht een nieuwe printer toe te voegen. In de lijst mag ik alle merken kiezen, maar er staat geen enkele BL printer tussen. Vreemd. Kan nu dus niets meer. Zowel de A1 als de X1C niet meer te vinden, aan te sturen, of uberhaupt toe te voegen.

........................
Dit probleem had ik ook na de update een BL printer te kiezen 8)7
software verwijderd en een oudere maar, versie maar weer terug gezet, kan anders ook niet printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
my_fiero schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:25:
[...]

software verwijderd en een oudere maar, versie maar weer terug gezet, kan anders ook niet printen
Hier op de Mac geen probleem.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
my_fiero schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:25:
[...]

Ik heb zelf de meest recente versie van de website gedownload, geïnstalleerd, en gestart. Kreeg toen opnieuw de melding voor de filament update. Deze ook opnieuw geprobeerd en ditmaal met succes.

Ben weer helemaal bij, blij en operationeel 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
ja3 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:43:

[Afbeelding]
Als je iets direct van Makerworld pakt kun je beter even checken wat de wall printing order is. Arachne of classic wall generator kan ook nog wel een verschil maken.

Kan je niet vertellen waarom dit anders zou zijn met A of P series, misschien andere default instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Vraag me af nu PLA Matte en Petg HF net zo duur zijn en snelheid etc hetzelfde het zelfde zijn of er argumenten zijn om niet alles standaard in Petg HF te printen??

Hoe denken jullie daarover?

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renegade666
@bing69
Denk dat de hoeveel kleuren het verschil wat maakt.
Ik moet de PETG HF nog even bestellen, maar 8 kleuren vs heel veel is toch nog wel een dingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nou weer iets raars... In de AMS zit generic PLA, in de Slicer (Prepare) staat er PLA, zodra ik print, zegt ie dat er ASA in zit. Ga ik naar Device, geeft ie aan dat er ASA in zit. Klik ik om te wijzigen, is er Generic PLA geselecteerd 8)7 ik klik op confirm, en bam, staat er ASA in het overzicht ...

Printers herstart, slicer afgesloten en opnieuw geopend... Nu PolyTerra PLA geselecteerd en pakt ie 'm wel ...

Heel raar :?

Gewoon standaard rollen, geen RFID stickers o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
iMars schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:45:
Ik heb nou weer iets raars... In de AMS zit generic PLA, in de Slicer (Prepare) staat er PLA, zodra ik print, zegt ie dat er ASA in zit. Ga ik naar Device, geeft ie aan dat er ASA in zit. Klik ik om te wijzigen, is er Generic PLA geselecteerd 8)7 ik klik op confirm, en bam, staat er ASA in het overzicht ...

Printers herstart, slicer afgesloten en opnieuw geopend... Nu PolyTerra PLA geselecteerd en pakt ie 'm wel ...

Heel raar :?

Gewoon standaard rollen, geen RFID stickers o.i.d.
En als je hem op de printer zelf wijzigt??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
ik heb bij sommige gezien dat de printer aangeeft hoeveel filament er nog op de rol zit.
bij mij laat hij dit (nog) niet zien.
Gekeken waar ik dat zou kunnen instellen, maar ik zie het niet. :?

Iemand een tip waar ik dat aan/uit kan zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZQGERqQEQ7fOIt16UQVfYb0I_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W71ZBsmWIWYLRpHEoEDDb5TY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• my_fiero
Ik heb nu de muur versie geprint (ABS) voor de 3 AMS
nadat ik de derde had binnen kekregen was stapelen zeker geen optie meer.

Beugel zit stevig vast aan de muur, en je kunt het zelf 1-2-3-4 of meer boven elkaar plaatsen.
Naar voren kantelen om makkelijk de rollen te wisselen of onderhoud gaat goed

Ben er blij mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piY1FGMi472u2I3UvBGM51kBojQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eV8oDSmCqpvY8qa9sOU1md7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD61YjvzrxYDr4MkrWzfHd70QKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yX6yInIy8wdJHkWOsUfvwITo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
my_fiero schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:35:
ik heb bij sommige gezien dat de printer aangeeft hoeveel filament er nog op de rol zit.
bij mij laat hij dit (nog) niet zien.
Gekeken waar ik dat zou kunnen instellen, maar ik zie het niet. :?

Iemand een tip waar ik dat aan/uit kan zetten?

[Afbeelding]
Heb je een link naar de wall mount?

Ook in bambu studio:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lztF5B3aRJxP17y07W7lkiwS6RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tTE93pGbhSs0eJFpOesanoJY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door bing69 op 25-07-2024 08:41 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
my_fiero schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:40:
Ik heb nu de muur versie geprint (ABS) voor de 3 AMS
nadat ik de derde had binnen kekregen was stapelen zeker geen optie meer.

Beugel zit stevig vast aan de muur, en je kunt het zelf 1-2-3-4 of meer boven elkaar plaatsen.
Naar voren kantelen om makkelijk de rollen te wisselen of onderhoud gaat goed

Ben er blij mee

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Derde knop van rechtsonder en dan kom je hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI8pc1erAd9iEYWuS2JTkC6JwCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzHpE39eZzUQz04P4fM1isiD.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 06:45:
[...]

En als je hem op de printer zelf wijzigt??
Dat is wat ik altijd doe, daar staat het goed ... maar we zijn een nachtje verder, zo maar ff kijken of het er nog steeds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:45:
Ik doe altijd een resync in het prepare tabje. Als je bv een 3mf hebt gedownload, neemt ie de filamenten van de maker en doe ik altijd even resyn en dan 'weet' ie het weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BIHS0H-ZtkmdoR19_mvI8BsCkk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5C7mbqlyMy6AYrqrulYlFFTv.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 25-07-2024 08:32 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Is toch niets mis mee? Zit een hoop werk in, en als het erg nuttig is, mag iemand er wat mij betreft best wat mee verdienen. Het is ook maar $5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
mphilipp schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Is toch niets mis mee? Zit een hoop werk in, en als het erg nuttig is, mag iemand er wat mij betreft best wat mee verdienen. Het is ook maar $5...
Ben maar een arme AOWer.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:31:
[...]

Ik doe altijd een resync in het prepare tabje. Als je bv een 3mf hebt gedownload, neemt ie de filamenten van de maker en doe ik altijd even resyn en dan 'weet' ie het weer.

[Afbeelding]
Heb die resync nog niet geprobeerd, maar was een nieuw project/stl... selecteer filament (want daar staat het gewoon goed). Klik slice en daarna op print, maar in dat popup venster staat dat er ASA in de bak zit.

Heel raar, en ook op alle printers... maar goed, workaround was om polymaker polyterra te kiezen, dat stond wel goed. Zo weer effe checken op de printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45
mphilipp schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]
Dat doe ik ook altijd maar dat ging niet altijd goed. Tegenwoordig ga ik eerst naar “apparaat” en selecteer dan een van de rollen in de AMS. Die hoor/zie je even bewegen. Dan ga ik terug en voer de re-sync uit wat tot nu toe altijd het juiste resultaat geeft. (= zelfde filament als in de printer/AMS)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• my_fiero
Het zou mooi zijn als je in Bambu Studio de filament rollen vast kunt zetten.
Zodat deze niet veranderen als je een 3mf laad.
en alleen met re-sync de instellingen veranderen als je dat zelf wilt

gewoon een optie (slotje) erlangs !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Heb die resync nog niet geprobeerd, maar was een nieuw project/stl... selecteer filament (want daar staat het gewoon goed). Klik slice en daarna op print, maar in dat popup venster staat dat er ASA in de bak zit.

Heel raar, en ook op alle printers... maar goed, workaround was om polymaker polyterra te kiezen, dat stond wel goed. Zo weer effe checken op de printers.
Het is computer gebonden... Op mn Mac Mini is er niks aan de hand, op mijn MacBook Pro zegt ie ASA ipv Generic PLA ...

Heel bijzonder, beide Mac's up2date en de laatste Orca Slicer... Maar weer verder werken op de mini vandaag :+
chippie777 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Dat doe ik ook altijd maar dat ging niet altijd goed. Tegenwoordig ga ik eerst naar “apparaat” en selecteer dan een van de rollen in de AMS. Die hoor/zie je even bewegen. Dan ga ik terug en voer de re-sync uit wat tot nu toe altijd het juiste resultaat geeft. (= zelfde filament als in de printer/AMS)
Dat is voor mij ook de way to go! Ik wil niet alle kleuren in mijn Prepare tabblad, alleen de kleuren die ik gebruik. In de tijd dat ik 4x AMS aangesloten had, zag je soms 16 kleuren/materialen, terwijl je een 2-kleur object ging printen. Dat kon mijn OCD/ADHD niet handlen :+

Edit:
MBP even herstart, en nog steeds dezelfde issues :|
BambuStudio laat het wel goed zien ... Even Orca maar opnieuw installeren...

[ Voor 34% gewijzigd door iMars op 25-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bing69 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:41:
[...]
Ben maar een arme AOWer.....
altijd gratis gewerkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
inderdaad bijna voor niks ;)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
maar alle gekheid op een stokje, hij staat de printen en die jongen kan weer een boterham eten!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Ik zag dat anycubic nu ook een AMS heeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC8RpcdJqS3BDQk7Yi2YtZyG8UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCTRgz54mTJg5QNnUpVt3531.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
my_fiero schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:13:
Ik zag dat anycubic nu ook een AMS heeft

[Afbeelding]
Heb 'm hier staan,... maar zou mijn keuze niet zijn ;) Ik vind 'm niet fijn printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
Ik heb anderhalve maand geleden een A1 mini gekocht als eerste 3D printer en hij bevalt me prima!
Erg makkelijk in gebruik en ik heb al heel wat geprint.

Nu heb ik alleen het probleem dat de kleur op layers waar minder filament wordt gebruikt, lichter uitvallen zoals hier te zien is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNF0BNOhKokuAQ5fkgiJ-k5eoSk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/PRmuJqMQpKTXPJTbnd6cCopa.gif?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe je dit oplost?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

ja3

Crusader1978 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:14:
...
Iemand een idee hoe je dit oplost?
Ik denk dat hij nu langzamer print in het lichtblauwe gebied vanwege de minimale layer time. Als dat zo is kun je of de minimale layer time naar beneden halen of de algemene maximale snelheid (Outer wall denk ik) naar beneden zetten. Met als doel om alles even snel te printen.
Je kunt dit controleren door in de preview de 'speed' te bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door ja3 op 26-07-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
ja3 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat hij nu langzamer print in het lichtblauwe gebied vanwege de minimale layer time. Als dat zo is kun je of de minimale layer time naar beneden halen of de algemene maximale snelheid (Outer wall denk ik) naar beneden zetten. Met als doel om alles even snel te printen.
Je kunt dit controleren door in de preview de 'speed' te bekijken.
Dank je! Weer wat geleerd! _/-\o_
Ik ga kijken of ik het aangepast krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:27

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik heb tijdens de Juni sale een X1C met AMS gekocht. Al het nodige mee geprint toen ik hem net had, voornamelijk Bambu PETG en dat ging prima. Daarna de printer een aantal weken niet gebruikt. Vandaag had ik een afdekkapje nodig, dus even getekend, gesliced met de Bambu slicer en laten printen. Dit keer met Bambu PLA, een rolletje die ik bij de printer kreeg en al in het AMS zat.

Toen de print klaar was had ik het volgende resultaat. Is dit under extrusion? Ik heb de part nog eens geprint waarbij het gehele part er uit zag zoals de bovenste laag van de foto. Ik vraag mij af wat te doen hiermee, de filament lijkt soepel te lopen door de standaard 0.4 nozzle vanuit het AMS. Flow calibratie stond bij beide printjes ingeschakeld. Iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YTXxTqs/Afbeelding-van-Whats-App-op-2024-07-28-om-20-06-15-3beb7e4e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
dj_dysaster schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:16:
Ik heb tijdens de Juni sale een X1C met AMS gekocht. Al het nodige mee geprint toen ik hem net had, voornamelijk Bambu PETG en dat ging prima. Daarna de printer een aantal weken niet gebruikt. Vandaag had ik een afdekkapje nodig, dus even getekend, gesliced met de Bambu slicer en laten printen. Dit keer met Bambu PLA, een rolletje die ik bij de printer kreeg en al in het AMS zat.

Toen de print klaar was had ik het volgende resultaat. Is dit under extrusion? Ik heb de part nog eens geprint waarbij het gehele part er uit zag zoals de bovenste laag van de foto. Ik vraag mij af wat te doen hiermee, de filament lijkt soepel te lopen door de standaard 0.4 nozzle vanuit het AMS. Flow calibratie stond bij beide printjes ingeschakeld. Iemand een tip?

[Afbeelding]
Wilde gok: vochtig filament. Droog je spoel eens in de oven of in je printer zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ziet er idd uit als een klassieke "nat filament"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

rally

Deyterra Consultancy

[Afbeelding]
Heb je wel voldoende silica (of gelijkwaardige) gel in je AMS gedaan? Veel gebruikers (inclusief mijzelf) printen silica houders om het filament nog deoger te krijgen/houden.
Er zijn ook versies met hygrometers er in. Dat is mijn tip iig

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_dysaster

dj_dysaster

Stoom \o/

Bedankt voor jullie reacties! In het AMS zitten de bijgeleverde zakjes silica. Bambu studio rapporteert een "2" als vochtigheids getal, geen idee hoe betrouwbaar dat is. Ik ga me verdiepen in een aanvullende houder en drybox.

Voor nu ligt de spoel in de X1C op standje drogen, mooie optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dj_dysaster schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:17:
Bedankt voor jullie reacties! In het AMS zitten de bijgeleverde zakjes silica. Bambu studio rapporteert een "2" als vochtigheids getal, geen idee hoe betrouwbaar dat is. Ik ga me verdiepen in een aanvullende houder en drybox.

Het eerste waar ik aan denk is of vochtig filament, of de nozzle. Ik heb in het verleden zoooo vaak dit soort issues gehad, en toen bleek het de nozzle te zijn. Echter waren dat messing nozzles (revo's in m'n oudere Prusa), en die zitten niet in de X1C (plus die van jou is van juni/juli).

Heb je het alleen met deze PETG, of ook andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dj_dysaster schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:17:

Het lijkt er op dat het filament niet in het begin vochtig was, wat het een en-fabriek probleem maakt. Maw; maakt niet uit hoeveel silica je in de AMS heeft & wat de AMS aangeeft, het vocht zit al in je filament.

Als we gelijk hebben, uiteraard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 15:14
Ik loop hier al een tijdje mee te klooien en kan maar niet de oplossing vinden online, daarom hier eens een poging.

ik heb een object in bambulab waarbij de onderkant plat is en de bovenkant ronde hoeken heeft.
Ik wil dat ook aan de onderkant, dus ik wil het object splitsen, waarbij ik dus eigenlijk 2x de bovenkant overhou, die wil omdraaien en beid op elkaar wil "plakken".

Maar zodra ik 1 deel omhoog wil hebben, zakt hij automatisch weer plat op het bed. op internet wat zitten zoeken en dan schijn je het te moeten samenvoegen, maar ik krijg het niet voor elkaar.. iemand de gouden truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 12:58
Richard89 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:04:
Ik loop hier al een tijdje mee te klooien en kan maar niet de oplossing vinden online, daarom hier eens een poging.

ik heb een object in bambulab waarbij de onderkant plat is en de bovenkant ronde hoeken heeft.
Ik wil dat ook aan de onderkant, dus ik wil het object splitsen, waarbij ik dus eigenlijk 2x de bovenkant overhou, die wil omdraaien en beid op elkaar wil "plakken".

Maar zodra ik 1 deel omhoog wil hebben, zakt hij automatisch weer plat op het bed. op internet wat zitten zoeken en dan schijn je het te moeten samenvoegen, maar ik krijg het niet voor elkaar.. iemand de gouden truc?
tinkercad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666

In de studio kun je gewoon een object splitsen. Staat boven in de werkbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben bang dat @Zilverdael80 inderdaad gelijk heeft; je zal zelf dit object moeten editten. Makkelijkste is (imo) om tinkercad te gebruiken, maar die heeft nogal wat beperkingen mbt importeren, grootte, etc.

Een alternatief is om het object te "snijden" op een hoogte waarbij je de helft van het gewenste object overhoudt (dus als je 100mm wil, op 50mm van de top knippen) & vervolgens het object dupliceren zodat 'ie 2 keer wordt geprint.

Daarna; Superglue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Je kunt twee delen gewoon aan elkaar plakken binnen bambustudio.
Dacht dat dit de optie was:

https://wiki.bambulab.com...u-studio/stacking-objects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
Split to objects ipv Split to parts, en je kunt er mee doen wat je wil, draaien, verplaatsen, arrangeren, clonen etc. Bij Split to parts zijn je mogelijkheden wat beperkter, en moet het object weer assembled zijn voordat je print.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij

Dit kan wel.

Neem het object wat je nu hebt, en splits dat zoals je het wilt hebben, en gooi de 'onderkant' weg. Clone vervolgens het object wat je over houd, en draai die 180 graden zodat deze op z'n kop op de plaat ligt.
Daarna selecteer je beide objecten, rechtsklik en dan Assemble. Nu krijg je 1 Assembly, met daarin beide objecten. Als je nu de 'bovenste' verplaatst (letop: niet de Assembly selecteren, maar je object binnen die assembly) zakt ie niet meer direct terug naar de plaat. Vervolgens kun je met wat handigheid die objecten precies boven op elkaar zetten, en als 1 geheel printen.

(hopelijk is het te volgen :X)

Edit: wat @tlpeter beter gevonden heeft dan ik dus

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bedoel je dus eigenlijk dat je het door de helft wil knippen en dan het bovenste deel twee keer printen en dan aan elkaar lijmen? Dan kan je de cut (c) optie gebruiken. Onderste deel niet bewaren en bovenste deel dupliceren. Printen. Lijmen. Klaar :)

Als je het als 1 geheel wilt printen dan eigenlijk dezelfde stappen, maar dan na dupliceren 1 v/d 2 omdraaien/roteren. Dan deze twee delen assembleren. Daarna onder objecten de bovenste deel selecteren en met de move (m) tool op zijn juiste plek zetten.

edit:
BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Dit kan wel.

Neem het object wat je nu hebt, en splits dat zoals je het wilt hebben, en gooi de 'onderkant' weg. Clone vervolgens het object wat je over houd, en draai die 180 graden zodat deze op z'n kop op de plaat ligt.
Daarna selecteer je beide objecten, rechtsklik en dan Assemble. Nu krijg je 1 Assembly, met daarin beide objecten. Als je nu de 'bovenste' verplaatst (letop: niet de Assembly selecteren, maar je object binnen die assembly) zakt ie niet meer direct terug naar de plaat. Vervolgens kun je met wat handigheid die objecten precies boven op elkaar zetten, en als 1 geheel printen.

(hopelijk is het te volgen :X)
Wat @BM zegt dus ;)

[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 29-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 15:14
Ah kijk, daar kan ik wat mee :-D!

Ik wil m inderdaad in 1 geheel printen, zonder te hoeven lijmen.. vanavond eens uitvogelen met de tips van jullie hier, dank..!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Richard89 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:22:
Ah kijk, daar kan ik wat mee :-D!

Ik wil m inderdaad in 1 geheel printen, zonder te hoeven lijmen.. vanavond eens uitvogelen met de tips van jullie hier, dank..!
d:)b

Je begrijpt natuurlijk wel dat we nu erg nieuwsgierig zijn geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
MC Taz Man schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:15:
[...]

Het lijkt er op dat het filament niet in het begin vochtig was, wat het een en-fabriek probleem maakt. Maw; maakt niet uit hoeveel silica je in de AMS heeft & wat de AMS aangeeft, het vocht zit al in je filament.

Als we gelijk hebben, uiteraard :D
Ik geloof dat de x1 ook een droogfunctie heeft toch voor filament? Anders lijkt mij dat wel een goede keuze. Heb zelf een losse droger hiervoor...

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_dysaster

dj_dysaster

Stoom \o/

De rol PLA heeft gisteren 8 uur liggen drogen in de X1, na het terugplaatsen van de rol in het AMS een nieuwe printpoging gedaan. Helaas het zelfde resultaat. Vannacht heeft de rol nog 12 uur liggen drogen EN ik heb hem zojuist in een ander AMS slot geplaatst. Er loopt nu een nieuwe printpoging, ik ga het resultaat melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dj_dysaster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:52:
De rol PLA heeft gisteren 8 uur liggen drogen in de X1, na het terugplaatsen van de rol in het AMS een nieuwe printpoging gedaan. Helaas het zelfde resultaat. Vannacht heeft de rol nog 12 uur liggen drogen EN ik heb hem zojuist in een ander AMS slot geplaatst. Er loopt nu een nieuwe printpoging, ik ga het resultaat melden!
Ik heb hetzelfde gehad met een bakje geprint in PETG-CF, de hogere dunne wand was slecht geprint, onderaan gewoon goed. Zag er niet zo erg uit als op jouw foto, maar het kan ook met snelheid te maken hebben als de top een dunne(re) wand is als onderste gedeelte. Dat kan ik op de foto niet goed zien. Je zou kunnen proberen om eventueel met outerwall op een lagere snelheid te printen.

Edit:
Blijft het trouwens op dezelfde plek zo lelijk printen? Zo ja, dan kan je filament uitsluiten omdat deze op de eerste gedeelte goed print, terwijl het daarvoor slecht printe op het laatste gedeelte.

Ben wel benieuwe naar het object en de slicer settings...

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 30-07-2024 10:09 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.