Voor de geïnteresseerden:
Er zijn veel verbeteringen/aanpassingen voor de P1S en ams door anderen ontworpen en gedeeld voor gebruik.
Onderstaande 3d-geprinte aanpassingen/ uitbreidingen vind ik nuttig voor mijn P1S met ams:
Y splitter voor TPU filament: (wel de goede koppelingen bestellen die binnenin taps loopt of een nauwe doorgang heeft, anders loopt je filament steeds vast)
Losse filament holder : (gebruik ik in combinatie met de y-splitter voor TPU omdat die niet in de ams kan.)
Rooster voor de fan van de printerkop. ( geen idee of het echt nodig is)
Rooster voor de fan van de behuizing zelf.
Bakje om het afval filament op te vangen; deze kan voor de helft losgehaald worden om leeggegooid te worden.
Meerdere dingen voor de ams:
-silicakorrels houders met in het midden een hygrometer in de ams en een hygrometer buiten de ams. (eerste is een aanrader!)
- rode koker met lege batterijen (voor in het center van de spool) om de spool te verzwaren als hij bijna leeg is en niet meer lekker wil rollen.
- plaatjes aan de voorkant waarin in aan kan geven wat voor soort filament erin zit. (ik ben lui...)
Vergrote drukknop om het filament te laden of verwijderen; ook om slijtage tegen te gaan.
Beschermkapje voor de lagers om het vuil tegen te gaan.
Extra tube geleider.
Achterop de behuizing zit nog een geluidsabsorber over de luidruchtige fan uitgang heen. ( geen foto van)
https://www.printables.co...mbu-lab-x1-p1s-full-ams-h
Als er nog mensen zijn met andere nuttige aanpassingen, dan houd ik me aanbevolen.