Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Same here, ook gisteren een nozzle block met ABS. Na de ABS wilde ik pla printen en dat ging niet. Vervolgens PETG geladen. Dat triggered een poep van de ABS/PETG. En dan vervolgens lukte PLA printen wel.

Lijkt me te maken hebben met de temperatuur...
AH, zelfs met PETG ging hij bij mij niet meer vooruit, 't is net of de warmte niet in de ABS wou trekken. Misschien probeer ik het vanavond nog een keer. of anders misschien toch een nieuw rolletje bestellen (heeft iemand tips voor goede ABS icm de P1S en AMS?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Met de nieuwste firmware (op X1C) en de nieuwste Bamsu Studio (met langere retract enabled) kun je sowieso de multiplier op 0.5 zetten.
Crap dit ben ik helemaal vergeten. Is dit de enige wijziging die je zelf moet doen om dat nieuwe in te schakelen voor multicolor prints?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:48
Bz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Same here, ook gisteren een nozzle block met ABS. Na de ABS wilde ik pla printen en dat ging niet. Vervolgens PETG geladen. Dat triggered een poep van de ABS/PETG. En dan vervolgens lukte PLA printen wel.

Lijkt me te maken hebben met de temperatuur...
vreemd.
Ik heb nu ook voor het eerst een print gedaan met ABS, en ook een vastloper
toen ik weer met PLA aan de gang ging :?
een extruder clog, alles open gemaakt en schoon gemaakt. nu print hij weer als een malle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:56
Klein duitje in het IKEA zakje: ik heb een KALLAX waar hij op staat en zelfs dat ding wiebelt alle kanten op. Printer zelf staat op een tegel antitrillingsmat met daarbovenop een plaat mdf. Geen issues met printkwaliteit.

@mphilipp en @MC Taz Man die nozzle wiper werkt goed voor jullie? Ik zie te vaak meuk hangen aan de nozzle en vond die van de a1 eigenlijk wel heel chill.

Echt heerlijk om van een niet nader te noemen Waddeneiland een printje op afstand te starten en dan via de camera mee kijken hoe het weer perfect gaat. echt top dit ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mday schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:55:
Klein duitje in het IKEA zakje: ik heb een KALLAX waar hij op staat en zelfs dat ding wiebelt alle kanten op. Printer zelf staat op een tegel antitrillingsmat met daarbovenop een plaat mdf. Geen issues met printkwaliteit.

@mphilipp en @MC Taz Man die nozzle wiper werkt goed voor jullie? Ik zie te vaak meuk hangen aan de nozzle en vond die van de a1 eigenlijk wel heel chill.

Echt heerlijk om van een niet nader te noemen Waddeneiland een printje op afstand te starten en dan via de camera mee kijken hoe het weer perfect gaat. echt top dit ding.
Zie de video die ik net postte... Zie je 2 kleurwisselingen & het wipen in het begin.

Is wel de A1 mini versie, maar ok. Werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
MC Taz Man schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Zie de video die ik net postte... Zie je 2 kleurwisselingen & het wipen in het begin.

Is wel de A1 mini versie, maar ok. Werkt ook
Ah ik zie het, wel nog met de p1/x1 nozzle wiper erbij. In het linkje van @mphilipp zie ik geen p1 nozzle wiper erbij zitten, heb jij dezelfde mod? Nah ja never mind, ik kom er wel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mday schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Ah ik zie het, wel nog met de p1/x1 nozzle wiper erbij. In het linkje van @mphilipp zie ik geen p1 nozzle wiper erbij zitten, heb jij dezelfde mod? Nah ja never mind, ik kom er wel uit.
Ik gebruik deze mod. Op de één of andere manier vind ik dit prettiger. Dubbel op, zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:58:
[...]

0.5 != 0 :P Minder is meer goed :D
Nee, snap ik. Maar 0 was toch niet voor alle gevallen? Dus dan is 0,5 altijd weer beter dan 1. Daar ging het even om.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Nee, snap ik. Maar 0 was toch niet voor alle gevallen? Dus dan is 0,5 altijd weer beter dan 1. Daar ging het even om.
Correct, dit is enkel 100% toepasbaar op kleurwisselingen in de hoogte. Dus een hele laag die gewisseld wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Afgelopen tijd aan het klooien geweest met een Mandalorian.
Lading Vallejoverf gehaald en aan het prutsen geslagen. Grogu als eerste gedaan, misschien nog een keer dat hoofdje opnieuw doen, of bijkleuren.
Wel leuk om weer eens ouderwets aan het hobbyen te zijn. Gaat wel veel tijd in zitten :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXpmwHYWUdC-hP88kNC8wbR1c64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahWznM0SIwaTA90nyF0ehyA4.jpg?f=fotoalbum_large

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 23-09 15:15
matthijst schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:08:
Lading Vallejoverf gehaald en aan het prutsen geslagen. Grogu als eerste gedaan, misschien nog een keer dat hoofdje opnieuw doen, of bijkleuren.
Wel leuk om weer eens ouderwets aan het hobbyen te zijn. Gaat wel veel tijd in zitten :D

[Afbeelding]
Best een heel cool model! Heb je hem in parts geprint of het volledige model in 1x geprint?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13
matthijst schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:08:

[Afbeelding]
Heeee grappig, die heb ik ook staan 👍👍
Tof hoe je Grogu z'n ogen geverfd hebt, erg mooi met zo'n glinstering erin.

Eén van de laatste projectjes vanaf mn Ender, wat wel te herkennen is aan al die layerlines haha :+
Tijdens dit hele project drie dingetjes meegemaakt in True creality fashion.. m'n extruder brak af, de nozzle blokkeerde en een bowden tube schoot los.

Geloof dat de romp een dikke 20 uur duurde om te printen op dat ding toen.
Zo blij met Bambu nu, zulke lange prints maak ik niet meer mee gelukkig.
Ook wel ff zoet mee geweest qua paint, fors ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSwhWfgMSds6aCRpMXl0xcnm76c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKV3QI3SsNRbTwF3hiRO3xBl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had zelf zo'n moeite met Grogu z'n ogen.
Ze lijken zo simpel donker maar er zitten vele tinten in verstopt.
Had op een gegeven moment maar een hele rits geprint om te oefenen. De mooiste heb ik op het model gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jApSBreSXC13vX1lEzKgJtwYmkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E02hqQmzPuG2qh6021ofRQEH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door PepieNL op 19-06-2024 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
PepieNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:52:
[...]

Heeee grappig, die heb ik ook staan 👍👍
Tof hoe je Grogu z'n ogen geverfd hebt, erg mooi met zo'n glinstering erin.
Ja ik zag die van jou hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
SacreBleu schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Best een heel cool model! Heb je hem in parts geprint of het volledige model in 1x geprint?
In delen.
Makkelijker met verven ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje6
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-08 21:35
Hi,

Ik heb sinds kort 2 Bambu-Lab printers:

- A1 mini
- X1 Carbon

Ik loop tegen het volgende "probleem" aan.

Als ik in Bambu Studio bezig ben met de A1 mini met Rood, Oranje, Groen, Geel en vervolgens wissel naar de X1 Carbon printer. Dan neemt die automatisch die kleuren mee.

Terwijl er in die X1 printer hele andere kleuren zitten, ik moet dit dus continu handmatig wisselen. Is hier een trucje voor? Als ik op Synchroniseren druk, dan neemt die de instelling over en dat wil ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31
Edje6 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:36:
Hi,

Ik heb sinds kort 2 Bambu-Lab printers:

- A1 mini
- X1 Carbon

Ik loop tegen het volgende "probleem" aan.

Als ik in Bambu Studio bezig ben met de A1 mini met Rood, Oranje, Groen, Geel en vervolgens wissel naar de X1 Carbon printer. Dan neemt die automatisch die kleuren mee.

Terwijl er in die X1 printer hele andere kleuren zitten, ik moet dit dus continu handmatig wisselen. Is hier een trucje voor? Als ik op Synchroniseren druk, dan neemt die de instelling over en dat wil ik ook niet.
Goeie vraag, ik wissel nu ook telkens de onder device de printer, maar zou mooi dat het makkeljker kan.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 12:24
@matthijst en @PepieNL welke instellingen hebben jullie hiervoor gebruikt? en hoe groot is het model? En wat hebben jullie gedaan om het model "strak" te krijgen voordat je ging printen.

Ziet er erg mooi uit.

Zou grogus ogen net als madalorian armor met Gloss finish afmaken. Dan krijg je denk ik ook beter de "shine" in zijn ogen.

Hebben mensen tips voor modellen met een staff/zwaard op 28mm scale? Deze breken bij mij vaak af als ik de supports aan het weg halen ben. Dit omdat het dan max 1 mm dik is. Zou makkelijk zijn geweest als je in Bambulab kan aangeven dat dit deel van het model een of 2 extra wall loops nodig heeft op dit specifieke deel. (buiten wat dus in het model aanwezig is) dit zodat je de staf/zwaard net wat dikker/steviger kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje6 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:36:
Klopt, dat heb ik ook als ik een model download van Makerworld. Razend irritant. Maar ik heb gevonden hoe je het op kunt lossen. In Bambu Studio zie je op het hoofdscherm links de kleuren in je AMS. Dat zijn dan de 'verkeerde' kleuren van je andere printer. Dan kun je één voor één op die kleuren klikken en een kleur kiezen die in de AMS van de huidige printer zitten. Een soort kleur-mapping.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan011
  • Laatst online: 23-09 19:44
MC Taz Man schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Je kan idd ook "gewoon" Cura laten slicen, dat op een SD kaart zetten & van de SD kaart printen.
Het probleem is opgelost door Bambu lab opnieuw te installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje6
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-08 21:35
@mphilipp Is er geen mogelijkheid om per pinter kleuren te koppelen en deze ergens op te slaan?

Als dit kan, hoef je alleen maar te selecteren met welke printer je iets wil printen en klaar is kees.

Met jou manier blijf je nog steeds handmatig op kleuren moet klikken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:14:
[...]

Klopt, dat heb ik ook als ik een model download van Makerworld. Razend irritant. Maar ik heb gevonden hoe je het op kunt lossen. In Bambu Studio zie je op het hoofdscherm links de kleuren in je AMS. Dat zijn dan de 'verkeerde' kleuren van je andere printer. Dan kun je één voor één op die kleuren klikken en een kleur kiezen die in de AMS van de huidige printer zitten. Een soort kleur-mapping.
Is het niet makkelijker om gewoon de kleuren te hersyncen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDbewrg0ugs3mmuPuw70-E55Flk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kKLnil2Z9waq2o0FI17GH9QA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:34:
[...]
Is het niet makkelijker om gewoon de kleuren te hersyncen?
[Afbeelding]
Nee, want dan zit alles door elkaar. En soms, met modellen die je download, is het niet zo simpel om dan de kleuren aan te passen. Remappen is dan makkelijker, dan ben je meteen klaar.
Of....kijken hoe de kleuren op je andere AMS zitten en de rollen dan op die volgorde leggen, maar dat is ook weer wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje6 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:13:
@mphilipp Is er geen mogelijkheid om per pinter kleuren te koppelen en deze ergens op te slaan?

Als dit kan, hoef je alleen maar te selecteren met welke printer je iets wil printen en klaar is kees.

Met jou manier blijf je nog steeds handmatig op kleuren moet klikken etc..
Geen idee. Ik denk het niet, want dan zou je een overkloepelend programma moeten hebben die bv een farm beheert waarin je dergelijke mogelijkheden hebt. Studio is daar niet echt voor gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
Voor mensen die zich afvragen hoeveel stroom een P1S zo'n beetje verbruikt: Ik heb m'n printer in een smartplug geprikt en monitor nu een paar dagen het gebruik.

In idle verbruikt hij zo'n 6-7W.

Verbruik tijdens printen wisselt een beetje per print. Bij de poop bucket die ik geprint heb was dat rond de 80W en met de Desiccant tray voor de AMS was het gebruik rond de 100W.

Dit is het verbruik tijdens het printen van de Desiccant tray voor de AMS. Aan het begin een piek van 900W en daarna stabiliseert het ongeveer rond 100W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnT1etMP9YkFjJBh8m6D7faZMh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRuZeUl1imp251T5bG2oFWHJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
rutgerdj schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:18:
Voor mensen die zich afvragen hoeveel stroom een P1S zo'n beetje verbruikt: Ik heb m'n printer in een smartplug geprikt en monitor nu een paar dagen het gebruik.

In idle verbruikt hij zo'n 6-7W.

Verbruik tijdens printen wisselt een beetje per print. Bij de poop bucket die ik geprint heb was dat rond de 80W en met de Desiccant tray voor de AMS was het gebruik rond de 100W.

Dit is het verbruik tijdens het printen van de Desiccant tray voor de AMS. Aan het begin een piek van 900W en daarna stabiliseert het ongeveer rond 100W:
[Afbeelding]
Verbruik op de 1XC deze maand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTcC-zN_14VbTFq9IagAKwwGxgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/84I2iTIVV8OocY2HaB6cj1pN.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:30

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Vraagje:

Zijn er hier mensen die een LED strip boven hun 3D printer hebben hangen? Of aan dezelfde groep/fase hebben aangesloten? Ik heb nu een goedkopere ali express led strip van 2meter boven mijn werkbank hangen en deze knippert als de P1S bezig is.

Komt het er dan op neer dat ik een betere led strip zou moeten kopen? of hoort dit er bij? Als de printer niet bezig is. Dan knippert de led strip niet.

Wellicht iemand hier die een tip heeft voor een oplossing of een bepaald type led strip kan aanraden?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13
lekrutes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:51:
@matthijst en @PepieNL welke instellingen hebben jullie hiervoor gebruikt? en hoe groot is het model? En wat hebben jullie gedaan om het model "strak" te krijgen voordat je ging printen.
De mijne kwam nog vanaf een Creality Ender met een oudere Curaslicer, niet zo relevant meer voor je denk ik :P
Zou eerlijk gezegd de settings ook niet eens meer weten.. ding staat stof te happen sinds er Bambu naast staat.
De kwaliteit van Matthijst zn print is aanzienlijk hoger (die dus op een Bambu is geprint) t.o.v. de mijne vanaf een Ender
Weten we van beiden niet eens de layerhoogte maar met het oog is dit al duidelijk te zien op de foto's.
Modelhoogte in totaliteit is zo'n 30 cm gok ik ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mydogisgone schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:48:
Vraagje:

Zijn er hier mensen die een LED strip boven hun 3D printer hebben hangen? Of aan dezelfde groep/fase hebben aangesloten? Ik heb nu een goedkopere ali express led strip van 2meter boven mijn werkbank hangen en deze knippert als de P1S bezig is.

Komt het er dan op neer dat ik een betere led strip zou moeten kopen? of hoort dit er bij? Als de printer niet bezig is. Dan knippert de led strip niet.

Wellicht iemand hier die een tip heeft voor een oplossing of een bepaald type led strip kan aanraden?
Neu, ik heb dit wel met de Magneto, daar heb ik een 24v ledstrip aan de PWM / FAN poort van de controler aangesloten (lang leve klipper), maar als die op max staat en de heat bed gaat aan (1000W) dan zie je wel wat flikkering :+ Als ik het op 20% zet weer niet.

Op mijn X1C's heb ik geen ledstrips... hoe heb je het aangesloten? Ledstrip eigen voeding en die op dezelfde groep als de printer(s)?

edit: lees nu B) dat het niet om led in de printer gaat, maar boven de werkbank... Lijkt mij dat 1 P1S niet zomaar je groep belast (tenzij je er meer ander apparatuur erop hebt). Mijn ledstrips in mijn kamer (2x 3 meter) doen niks raars als ik hier een XL, Magneto, 2x X1C en een Voron aan heb staan, maar deze zitten op een UPS, misschien dat genoeg bufferd/filterd?

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 20-06-2024 11:10 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Vraagje:

Action heeft kleine usb led strips, heb er twee in de X1C hangen

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:27
Vraagje:

Zelf ben ik er tevreden met deze COB strips, ook dimbaar en gewoon op een USB ladertje aansluiten, zelf heb ik er 1 in de X1C zitten en geeft een mooi effect. Ik heb hem wel extern aangesloten dus niet op het stekkertje in de X1C

https://nl.aliexpress.com/item/1005006528339328.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

iMars schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Neu, ik heb dit wel met de Magneto, daar heb ik een 24v ledstrip aan de PWM / FAN poort van de controler aangesloten (lang leve klipper), maar als die op max staat en de heat bed gaat aan (1000W) dan zie je wel wat flikkering :+ Als ik het op 20% zet weer niet.

Op mijn X1C's heb ik geen ledstrips... hoe heb je het aangesloten? Ledstrip eigen voeding en die op dezelfde groep als de printer(s)?

edit: lees nu B) dat het niet om led in de printer gaat, maar boven de werkbank... Lijkt mij dat 1 P1S niet zomaar je groep belast (tenzij je er meer ander apparatuur erop hebt). Mijn ledstrips in mijn kamer (2x 3 meter) doen niks raars als ik hier een XL, Magneto, 2x X1C en een Voron aan heb staan, maar deze zitten op een UPS, misschien dat genoeg bufferd/filterd?
De UPS kan het inderdaad wel filteren. Wil je eens kijken wat ze doen als deze los zijn van je UPS?
bing69 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Action heeft kleine usb led strips, heb er twee in de X1C hangen
Ik bedoel een LED Strip voor boven mijn werkbank :)
Pedro_Newbie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:37:
[...]

Zelf ben ik er tevreden met deze COB strips, ook dimbaar en gewoon op een USB ladertje aansluiten, zelf heb ik er 1 in de X1C zitten en geeft een mooi effect. Ik heb hem wel extern aangesloten dus niet op het stekkertje in de X1C

https://nl.aliexpress.com/item/1005006528339328.html
Mijn huidige ledstrip is ook extern. Is een 220v Led strip.

Maar je hebt ze op dezelfde fase als je printer en je hebt geen knippering?

[ Voor 85% gewijzigd door mydogisgone op 20-06-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@bing69 @rutgerdj

Vreemd, dat X1C minder verbruikt dan de P1S.
De grafiek voor de P1S zo is die van mij ook ongeveer. A1 weet ik zo eigenlijk niet. denk het zelfde, of iets meer ivm geen behuizing.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:27
Nee totaal geen last van knippering o.i.d., zit zelfs op hetzelfde stekkerblok als de printer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
ik heb toevalig deze geprint/gemaakt vorige week

https://www.amazon.nl/dp/B0B255L8F3?th=1

https://makerworld.com/en/models/152071#profileId-166724

mooie ervan is dat de led strip een lange licht bron is, dus geen losse led lampjes op een strip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mydogisgone schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:48:

[...]

Mijn huidige ledstrip is ook extern. Is een 220v Led strip.

Maar je hebt ze op dezelfde fase als je printer en je hebt geen knippering?
220v ledstrip? Als in: 220v naar voeding en voeding naar ledstip? Of 220v direcht naar ledstrip?
Dat laatste kan een hoop verklaren, dan zit er de meest simpele vorm van voeding tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
25-30 cm zon beetje.
Geprint op 0.08mm fine stand. Verder niks aan gedaan, was de eerste keer dus wilde gewoon testen of dat verven een beetje te doen was voordat ik de boel helemaal glad ging schuren voor niks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

iMars schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:13:
[...]

220v ledstrip? Als in: 220v naar voeding en voeding naar ledstip? Of 220v direcht naar ledstrip?
Dat laatste kan een hoop verklaren, dan zit er de meest simpele vorm van voeding tussen.
Dat laatste idd. Ga de strip vervangen voor een betere versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

[...]

Hebben mensen tips voor modellen met een staff/zwaard op 28mm scale? Deze breken bij mij vaak af als ik de supports aan het weg halen ben. Dit omdat het dan max 1 mm dik is. Zou makkelijk zijn geweest als je in Bambulab kan aangeven dat dit deel van het model een of 2 extra wall loops nodig heeft op dit specifieke deel. (buiten wat dus in het model aanwezig is) dit zodat je de staf/zwaard net wat dikker/steviger kan maken.
Ik kan het even niet testen wat ik zit niet thuis op dit ogenblik. Maar volgens mij kan je dit bekomen door een modifier toe te voegen aan je model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
matthijst schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:40:
[...]

25-30 cm zon beetje.
Geprint op 0.08mm fine stand. Verder niks aan gedaan, was de eerste keer dus wilde gewoon testen of dat verven een beetje te doen was voordat ik de boel helemaal glad ging schuren voor niks :)
Dat is wel stuk groter dan een DnD minatuurtje. Ziet er wel echt toff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdj
Renegade666 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:55:
@bing69 @rutgerdj

Vreemd, dat X1C minder verbruikt dan de P1S.
De grafiek voor de P1S zo is die van mij ook ongeveer. A1 weet ik zo eigenlijk niet. denk het zelfde, of iets meer ivm geen behuizing.
Inderdaad opmerkelijk, op welke temperaturen print jij @bing69? Dat zou nog een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:55

watercoolertje

Untertitel

rutgerdj schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:21:
[...]

Inderdaad opmerkelijk, op welke temperaturen print jij @bing69? Dat zou nog een verklaring kunnen zijn.
Kan het niet een meetafwijking zijn (andere meetapparatuur) ? De ene is van 1 print en de ander van een week printen dat de pieken daar wegvallen (meer een weergave-ding, de ene hoekige pieken en de ander afgeronde pieken)?

Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat de ene beter isoleert dan de ander omdat ze van andere materialen zijn. Of de kamer waarin de printer staat warmer is.

Maar zoals jij aandraagt kan de temp van het bed en nozzle ook nog verschillen geven. Zelfs de printsnelheid, want langzaam printen hoeft er langzamer opgewarmt te worden (gaat wel langer door, dus lagere piek maar langer verbruik)

Denk dat iemand met een p1s en x1c die dezelfde print (gcode) op beide print en beide op exact dezelfde manier meet dat je dan een veel beter beeld krijgt van de verschillen in verbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 20-06-2024 15:31 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
[...]

Stel .. dat de X1C print op de Cool Plate (welke eerder standaard geleverd werd bij de X1C) en de P1S op de Textured Build plate (welke standaar bij de P1S zit), dan zit daar je verschil.

Opwarmen en warm houden van het heatbed is hetgeen het meeste energie verbruikt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
smoken schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:13:
[...]

Stel .. dat de X1C print op de Cool Plate (welke eerder standaard geleverd werd bij de X1C) en de P1S op de Textured Build plate (welke standaar bij de P1S zit), dan zit daar je verschil.

Opwarmen en warm houden van het heatbed is hetgeen het meeste energie verbruikt namelijk.
Dat is idd een goeie. 30 vs 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
[...]

Om eerlijk te zijn op de standaard temp van Bambu voor PLA en ABS en een enkele keer Esun (220 en 50)

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
bing69 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:40:
[...]

Om eerlijk te zijn op de standaard temp van Bambu voor PLA en ABS en een enkele keer Esun (220 en 50)
ABS heeft een VEUL hogere bed en nozzle temp dan PLA.
ABS bed 90 graden op high temp plate vs PLA bed op 35 graden Cool Plate
Nozzle 270 vs 220

Daar zit wel een energie verschilletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
watercoolertje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:30:
[...]

Kan het niet een meetafwijking zijn (andere meetapparatuur) ? De ene is van 1 print en de ander van een week printen dat de pieken daar wegvallen (meer een weergave-ding, de ene hoekige pieken en de ander afgeronde pieken)?

Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat de ene beter isoleert dan de ander omdat ze van andere materialen zijn. Of de kamer waarin de printer staat warmer is.

Maar zoals jij aandraagt kan de temp van het bed en nozzle ook nog verschillen geven. Zelfs de printsnelheid, want langzaam printen hoeft er langzamer opgewarmt te worden (gaat wel langer door, dus lagere piek maar langer verbruik)

Denk dat iemand met een p1s en x1c die dezelfde print (gcode) op beide print en beide op exact dezelfde manier meet dat je dan een veel beter beeld krijgt van de verschillen in verbruik.
Mijne staat in een inpandige berging, met de zelfde temperaturen als de rest van het huis. Met een Shelly, hoe nauwkeurig weet ik uiteraard niet. Bijgaande grafiek was van vandaag, eerste piek PLA en de andere twee met ABS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvX2QHlEaChJjJWiqP46YrYJl9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PQxI0Dss1CsaYEEWrq6FFes6.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
Blijkbaar heeft Bambu een overzicht van het verbruik van de verschillende printers: https://wiki.bambulab.com/en/general/power-consumption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-09 21:09
Kan iemand mij hier wat wijzer maken over hoe lang bambu erover doet voordat ze de een nieuwe printer versturen? Heb een p1s besteld met AMS op zondag en een deel van de order (filament) is al binnengekomen wat niet helpt met het geduldig wachten op de daadwerkelijk printer |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:47
Ik heb mijn A1 mini vorige week dinsdagavond besteld. Printer kwam op vrijdag en filament op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-09 21:09
Crusader1978 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:51:
Ik heb mijn A1 mini vorige week dinsdagavond besteld. Printer kwam op vrijdag en filament op zaterdag.
Hmm okee, ik heb nog niet eens een verzendbevestiging gekregen en volgens de website was het op voorraad. Denk dan dat ik toch tot volgende week geduldig moet wachten ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quepee
  • Laatst online: 23-09 22:37
Ik denk dat door de actie ze het nu gewoon heel druk hebben, ik bestelde de donderdag toen de actie begon en had hem maandag in huis filament kwam een dag later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
hollandje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:33:
Kan iemand mij hier wat wijzer maken over hoe lang bambu erover doet voordat ze de een nieuwe printer versturen? Heb een p1s besteld met AMS op zondag en een deel van de order (filament) is al binnengekomen wat niet helpt met het geduldig wachten op de daadwerkelijk printer |:(
Ik heb dinsdag de a1 mini besteld met 4 rollen filament en die komen als het goed is zometeen tegelijk binnen, volgens DHL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quepee
  • Laatst online: 23-09 22:37
Dhl zei eerst online dat hij er 15:00 zou zijn , maar kwam uiteindelijk 17:30 wachten duurt echt lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Bambu Studio 1.9.3 is uit

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Ik weet niet of het hier mag ... of dat het per se in vraag&aanbod moet.

Ik zag wat mensen die op zoek zijn naar lege Bambu Lab spoelen.
Zelf heb ik er nog wat liggen die weg mogen (9 op dit moment, de collectie groeit nog).
Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een DM, komen we vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 19:26
@smoken waar moeten die vandaan komen, anders is de porto ws hoger dan de waarde van het artikel; tóch maar even publiekelijk gedaan vanwege het "algemeen belang" :+

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:29:
@smoken waar moeten die vandaan komen, anders is de porto ws hoger dan de waarde van het artikel; tóch maar even publiekelijk gedaan vanwege het "algemeen belang" :+
"gewoon" uit NL uit mijn garage (ik bedoel natuurlijk, workshop) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier ook een sloot aan BL spoelen liggen... Ergens ook hun eigen schuld, als ze aanbiedingen doen waar op spoel goedkoper is dan de refill & 4 spoelen meeleveren met een AMS...

Ah well, eet geen brood, dit, dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
smoken schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:35:
[...]

"gewoon" uit NL uit mijn garage (ik bedoel natuurlijk, workshop) :+
En waar staat die garage dan ergens in Nederland? Voor 't geval dat iemand wil afhalen ipv verzenden, wat ook €7 kost.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
MC Taz Man schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:01:
Ik heb hier ook een sloot aan BL spoelen liggen... Ergens ook hun eigen schuld, als ze aanbiedingen doen waar op spoel goedkoper is dan de refill & 4 spoelen meeleveren met een AMS...

Ah well, eet geen brood, dit, dat
Nou, bij de mijne niet hoor, zal ook wel een tijdelijke aanbieding zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naalroc schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:19:
[...]

Nou, bij de mijne niet hoor, zal ook wel een tijdelijke aanbieding zijn geweest?
Durf ik je niet te zeggen, kreeg ze bij de AMS tijdens de 2jr bestaan korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:17:
[...]

En waar staat die garage dan ergens in Nederland? Voor 't geval dat iemand wil afhalen ipv verzenden, wat ook €7 kost.
Die garage zit vast aan mijn huis, in Limburg
Verdere contactinformatie vind ik prima in DM ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:24:
[...]

Durf ik je niet te zeggen, kreeg ze bij de AMS tijdens de 2jr bestaan korting.
Verschil tussen losse AMS en X1CC/P1SC

Losse AMS komt altijd met 3 lege spoelen + 1 lege HT spoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:30:
[...]

Verschil tussen losse AMS en X1CC/P1SC

Losse AMS komt altijd met 3 lege spoelen + 1 lege HT spoel
Dat verklaard, dank :D Mss handig om de klant de optie te geven om die rollen NIET te nemen, dmv een vinkje, of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:35:
[...]

Dat verklaard, dank :D Mss handig om de klant de optie te geven om die rollen NIET te nemen, dmv een vinkje, of zo?
Ik gok dat dit niet echt mogelijk is, aangezien e.e.a. al direct uit de fabriek als dusdanig wordt ingepakt.
En in het warehouse geven dit soort opties met name de mogelijkheid tot het maken van fouten (yes, ervaring)

De gedachte is waarschijnlijk dat de losse AMS met name gekocht wordt door mensen die nog geen AMS hebben (en dus wellicht geen voorraad aan lege spoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Ik gok dat dit niet echt mogelijk is, aangezien e.e.a. al direct uit de fabriek als dusdanig wordt ingepakt.
En in het warehouse geven dit soort opties met name de mogelijkheid tot het maken van fouten (yes, ervaring)

De gedachte is waarschijnlijk dat de losse AMS met name gekocht wordt door mensen die nog geen AMS hebben (en dus wellicht geen voorraad aan lege spoelen).
Enquete doen om de interesse te peilen? Vanaf fabriek kan je makkelijk eindes aan een productielijn inrichten. 1 met de rollen, 1 zonder.

En ja, fouten komen voor, that's life :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:50:
[...]

Enquete doen om de interesse te peilen? Vanaf fabriek kan je makkelijk eindes aan een productielijn inrichten. 1 met de rollen, 1 zonder.

En ja, fouten komen voor, that's life :D.
Ik zal het eens voorstellen intern!
Geen idee of de kosten van de keuze opwegen tegen de besparing van de spoelen (daar heb ik geen inzicht in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ik kan een paar losse lege rollen prima gebruiken… :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Probleem met de led strip is opgelost door een 24v strip te kopen incl adapter. Geen geknipper meer. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEznvpUYX7Ok7tflKtbm5Jm83fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlfDRvTX75kx1ib19ikf7Sfm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik had ook dat de led lampen boven mijn bureau wat knipperden.
Bleek dat de betreffende groep een hoop keer opgelast was. Nu een eigen groep voor de mancave, kortere kabel, geen 8 lasdozen in serie, en het geknipperd is nu alleen voor het geoefende oog nog waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

_ferry_ schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:19:
Ik had ook dat de led lampen boven mijn bureau wat knipperden.
Bleek dat de betreffende groep een hoop keer opgelast was. Nu een eigen groep voor de mancave, kortere kabel, geen 8 lasdozen in serie, en het geknipperd is nu alleen voor het geoefende oog nog waarneembaar.
Dat is bij deze groep niet zo. Komt rechtstreeks uit de meterkast. Zat echt in de vorige les strip. Was met andere woorden gewoon rommel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• my_fiero
Toch ook nog maar een 3de AMS besteld.

Alleen de aanbieding is niet zo sterk als bambu voor doet komen.

Adverteren met € 299,- (maar is € 305,-)
en normaal € 399,- ( is € 365,- dit is wat ik voor de 2de heb betaald zonder actie) :X

dus verschil is niet € 100,- maar € 60,- (dat is 40% minder als ze doen laten lijken) :-(

Maar toch nog goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
my_fiero schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:14:
Toch ook nog maar een 3de AMS besteld.

Alleen de aanbieding is niet zo sterk als bambu voor doet komen.

Adverteren met € 299,- (maar is € 305,-)
en normaal € 399,- ( is € 365,- dit is wat ik voor de 2de heb betaald zonder actie) :X

dus verschil is niet € 100,- maar € 60,- (dat is 40% minder als ze doen laten lijken) :-(

Maar toch nog goedkoper :+
Had het ook gezien, die is een beetje lullig.
Al is dat van 299/305 een btw ding. Ze rekenen standaard 19%, wij 21%. dus die moet extra betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Mooie aanbieding, zo'n A1 + AMS Lite combo! :)
Ik ga denk ik een dezer dagen dit ook bestellen. Ik zat er aan te denken om een tweetal rollen PLA erbij te bestellen in neutrale kleuren, maar helaas zijn deze niet leverbaar....

Nu zie ik hier op T.net diverse topics lopen over filament, maar om heel eerlijk te zijn ben ik wel het overzicht kwijt door het grote aanbod aan merken (eSun, SUNLU, JAYO, etc) en alle aanbiedingen en webshops.
Iemand een goede suggestie voor een beginnende AMS Lite gebruiker die op zoek is naar PLA in neutrale kleuren (wit/creme/zwart), en die bv. ook nog geen spools ter beschikking heeft? :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Thrace Grumble schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:42:
Mooie aanbieding, zo'n A1 + AMS Lite combo! :)
Ik ga denk ik een dezer dagen dit ook bestellen. Ik zat er aan te denken om een tweetal rollen PLA erbij te bestellen in neutrale kleuren, maar helaas zijn deze niet leverbaar....

Nu zie ik hier op T.net diverse topics lopen over filament, maar om heel eerlijk te zijn ben ik wel het overzicht kwijt door het grote aanbod aan merken (eSun, SUNLU, JAYO, etc) en alle aanbiedingen en webshops.
Iemand een goede suggestie voor een beginnende AMS Lite gebruiker die op zoek is naar PLA in neutrale kleuren (wit/creme/zwart), en die bv. ook nog geen spools ter beschikking heeft? :)
Heb goede ervaringen met Esun, heb van de week mijn eerste rol ATA gekocht maar moet er nog mee beginnen dus nog geen ervaring er mee.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een ieder die thrid-party software gebruiken (en dan worden OrcaSlicer & PrusaSlicer NIET bedoelt) om hun BL printer te beheren opgelet:

https://x.com/BambulabGlobal/status/1805193307494162576
Dear Bambu Lab users,

We want to share some insight on a problem we are experiencing with third-party apps and services.

The simple explanation is that some customers decide to integrate their Bambu Lab printers with third-party apps which generate an excessive amount of connections and requests to the Bambu servers. (Our investigation shows account generates over 1000 MQTT Client connections simultaneously and kept in cycles of nearly 1 miniute)

Until a better solution is implemented with future updates, we are forced to apply temporary bans for high-requests made to the servers, which is between 24 hours and 7 days.

More technical information can be found in this forum post: https://forum.bambulab.co...ab-mqtt-limitations/83440

Please note: This temporary ban will not impact regular users that don't use third-party integrations.

Users will continue to be able to send prints remotely from Bambu Studo to the printers, but remote interaction, camera access or metrics reporting will stop working.

Thank you for your understanding.
Bambu Lab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
MC Taz Man schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:55:
Voor een ieder die thrid-party software gebruiken (en dan worden OrcaSlicer & PrusaSlicer NIET bedoelt) om hun BL printer te beheren opgelet:

https://x.com/BambulabGlobal/status/1805193307494162576

[...]
Was dat het probleem dat ik (met orginele bambu software) mijn print niet kon uploaden/starten
De printer bleef dit weekend een paar keer hangen op 0% upload.
Moest de printer uitzetten en opnieuw opstarten, toen ging het weer wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 18:01
Ik snap iets niet.

Ik heb een object geprint (handvat) en deze was eigenlijk net iets te kort. Ik heb daarom in tinkercad even lopen kopieren en plakken om deze wat langer te maken. Daarna weer uitgeprint.

1 setting veranderd en dat is in plaats van standaard 0.2mm naar strength 0.2mm. Dan hoor het object toch niet groter te worden? Nu net ook even controle gedaan en na het slicen ziet het er op zich ook even groot uit (behalve langer)

De print die ik iets langer heb gemaakt komt er nu ineens op alle plekken groter uit, lijkt wel alsof deze gescaled is met 5-10% extra ofzo. Alleen heb ik er geen scaling op toegepast.

Iemand wellicht een idee hoe dit kan komen?

Kan ik wellicht mij gesliced files terug vinden die ik naar de printer heb gestuurd om eens te controleren of die daar wel groter was?

[ Voor 9% gewijzigd door Tribunus op 24-06-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Tribunus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:50:
Ik snap iets niet.

Ik heb een object geprint (handvat) en deze was eigenlijk net iets te kort. Ik heb daarom in tinkercad even lopen kopieren en plakken om deze wat langer te maken. Daarna weer uitgeprint.

1 setting veranderd en dat is in plaats van standaard 0.2mm naar strength 0.2mm. Dan hoor het object toch niet groter te worden? Nu net ook even controle gedaan en na het slicen ziet het er op zich ook even groot uit (behalve langer)

De print die ik iets langer heb gemaakt komt er nu ineens op alle plekken groter uit, lijkt wel alsof deze gescaled is met 5-10% extra ofzo. Alleen heb ik er geen scaling op toegepast.

Iemand wellicht een idee hoe dit kan komen?

Kan ik wellicht mij gesliced files terug vinden die ik naar de printer heb gestuurd om eens te controleren of die daar wel groter was?
Je kan in bambu studio met je ruler het object opmeten. als je een voor en na-model nog hebt kun je ze zelfs digitaal naast elkaar leggen en kijken of er wat mm's gesmokkeld wordt door de strength setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smoken schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:33:
Even nog een keer het Bambu Lab even promoten hier ... aangezien ik nu ook wat gastsprekers kan delen.
Copy/paste van mijn LinkedIn post, vandaar de opmaak:

📍 Locatie: Stadslab Eindhoven, Gasfabriek 6, 5613 CP Eindhoven
🗓️ Datum & Tijd: dinsdag 25 juni, 19:00 - 22:00
💰 Kosten: GRATIS maximaal 40 deelnemers, wees snel!!
🔗 Inschrijven: https://lnkd.in/eDpfe-ut

Hier is alvast een voorproefje van wat je kunt verwachten:

🔹 Byldis: Ontdek het revolutionaire gebruik van 3D prints in de bouwsector.
🔹 SOLE by PodoPrinter BV: Leer alles over de transformatie van traditionele steunzolen naar op maat gemaakte 3D-geprinte medische steunzolen.
🔹 ETZ 3D Lab: alles over 3D prints in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis
🔹 TomoDesign: Duik in de wereld van 3D design en ontdek hoe je jouw ontwerpen kunt aanbieden op populaire platforms.
🔹 marsgizmo: Ontdek hoe 3D-printen en social media samenkomen.
🔹 Reflow: 3D printen met gerecycled filament van hoge kwaliteit.
Ik was dit helemaal vergeten :X en zie dat het volgeboekt is ...
Jammer dat Bambu in verschillende teams werken, mijn vrouw wordt door de Main Global Team gesponsord en wist hier niks vanaf. Prash heeft nu geregeld dat ze ook kan komen :)

Wie komen er allemaal vanavond van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Vraag voor diegene die onlangs een P1s of andere printer heeft besteld. Op de site van Bambu Lab staat levering 3 tot 10 werkdagen. Hoe lang was voor jullie de levering in de praktijk? Van bestellen tot in huis hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Fruitschaal op 25-06-2024 13:52 ]

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09 16:41
Fruitschaal schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:52:
Vraag voor diegene die onlangs een P1s of andere printer heeft besteld. Op de site van Bambu Lab staat levering 3 tot 10 werkdagen. Hoe lang was voor jullie de levering in de praktijk? Van bestellen tot in huis hebben?
dinsdag besteld vrijdag in huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryan
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-08 19:03
Vorige week dinsdag besteld, nog niet in huis. Pakket met extra filament en dergelijke was er zaterdag. P1S zelf laat nog op zicht wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 18:44
Ik had mijn P1S op maandag besteld en op vrijdag is hij geleverd, inclusief het filament wat ik erbij besteld had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Woensdag P1S combo besteld, Zaterdag in huis. Daarna wat toebehoren/filament besteld de donderdag erop, die kwam maandags binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:58
Viel me zojuist op dat de bovenzijde van de PTFE buis die naar de printkop loopt aan het slijten is op mijn P1S.
Zag op makerworld verschillende oplossingen:
-klemmetjes om de ptfe vast te maken aan de cable chain; ik begrijp dat dit soms kan zorgen dat het 'filament path' heel hoekig wordt wat retract/feed fouten kan veroorzaken
-tpu/pla klemmetje dat boven op de ptfe buis komt, soort van tussenstukje. Lijkt mij dat PLA krassen geeft op het glas eerlijk gezegd.
-simpel viltje op de ptfe plakken (die bijv. ook onder stoelen gaan):

Daarnaast schijnt een schroefje aan de rechterkant van de printkamer te kunnen zorgen voor slijtage, waar je een kapje op kunt zetten, maar ik print meestal in het midden van het bed.

Iemand die zijn ervaringen wil delen?
Er zijn nogal wat 'mods' die soms meer problemen veroorzaken dan ze oplossen, dus was even benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
HSlegend schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:31:
Viel me zojuist op dat de bovenzijde van de PTFE buis die naar de printkop loopt aan het slijten is op mijn P1S.
-klemmetjes om de ptfe vast te maken aan de cable chain; ik begrijp dat dit soms kan zorgen dat het 'filament path' heel hoekig wordt wat retract/feed fouten kan veroorzaken
-tpu/pla klemmetje dat boven op de ptfe buis komt, soort van tussenstukje. Lijkt mij dat PLA krassen geeft op het glas eerlijk gezegd.

Daarnaast schijnt een schroefje aan de rechterkant van de printkamer te kunnen zorgen voor slijtage, waar je een kapje op kunt zetten, maar ik print meestal in het midden van het bed.

Er zijn nogal wat 'mods' die soms meer problemen veroorzaken dan ze oplossen, dus was even benieuwd :)
Een riser printen, komt de glas plaat hoger te liggen. Kun je evt wat led verlichting er bij in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
Houd je het probleem dan niet voor prints waarbij je de kamer dicht wilt hebben (bijv. ASA/ABS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online

Er zijn ook wat mods die de glasplaat iets verhogen zodat hij er niet meer langs schuurt, vaak nog met extra opties als vent poorten en mogelijkheid tot extra leds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
HSlegend schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:48:
Houd je het probleem dan niet voor prints waarbij je de kamer dicht wilt hebben (bijv. ASA/ABS)?
Hij is dan nog steeds dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69

ik gebruik deze inderdaad klemmetje + een riser voor mijn glasplaat

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
Hebben jullie de riser uit PLA geprint of iets met een hogere glastransitietemperatuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
HSlegend schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:41:
Hebben jullie de riser uit PLA geprint of iets met een hogere glastransitietemperatuur?
Ik heb het met pla gedaan.
Print ook voornamelijk pla. Dus dat moet goedkomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lekrutes
Nieuwe kast gehaald voor op zolder om de printer netjes op neer te zetten en het filament op te bergen. Zo hebben we ook minder last van de geluidjes die de printer maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz3LQH1nP3Cs_h7vOkrpqQR_1xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0YOxX15qu62mcjBF8dba29l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPRfkV2TAVa1iFRgd_uHewycWc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFCX49EnTgU2QzRn7uqSTYPj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

HSlegend schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:41:
PETG hier, en ik heb deze riser geprint:
https://www.printables.co...-riser-for-bambu-lab-x1p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
iMars schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Ik was dit helemaal vergeten :X en zie dat het volgeboekt is ...
Jammer dat Bambu in verschillende teams werken, mijn vrouw wordt door de Main Global Team gesponsord en wist hier niks vanaf. Prash heeft nu geregeld dat ze ook kan komen :)

Wie komen er allemaal vanavond van Tweakers?
Nog geweest? Ik kreeg dinsdagmiddag nog te horen dat er plek was, waarschijnlijk hebben veel mensen vanwege de voetbal afgezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

lekrutes schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:13:
Nieuwe kast gehaald voor op zolder om de printer netjes op neer te zetten en het filament op te bergen. Zo hebben we ook minder last van de geluidjes die de printer maakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi en netjes! Past ook mooi, volgens mij zijn de standaard Kallax kasten van Ikea net te ondiep. Ben dus ook nog op zoek naar een mooi kastje. Suggestie?

Algemene vraag aan jou: bij hoe lang niet gebruik van de printer haal je de rollen van de AMS Lite en berg je ze (vacuüm/droog?) op? Oftewel: vanaf wanneer merk je over t algemeen met PLA degradatie?

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 27-06-2024 17:10 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
Kallax inderdaad beetje krap. Daar stond hij eerst op.

Ik heb nu deze kast gehaald:
https://www.ikea.com/nl/n...rp-eikenfineer-s29476813/

Zoals je ziet heeft deze 800+kleuren combinaties. Vast ook wel een combinatie die jij mooi vind. Was goed in elkaar te zetten. Met de deuren afhangen heb je wel extra set handen nodig.

Ik heb de printer net 2 maanden ongeveer. De printer zelf gebruik ik redelijk vaak. Heb daarom die noodzaak nog niet gehad. Het is op zolder warmen/droger dan de rest van het huis. Wat ook wel handig is voor mooiere prints. Vermoed dat het goed gaat, maar of dat echt zo is weet ik niet. Tijd zal het moeten uitwijzen.

Alle rollen die ik niet gebruik doe ik weer terug in de plastic zak met zoon droog houd zakje erbij in de kartonnen doos in de kast.

Edit: vind het inderdaad ook mooi staan. Tijd om de rest van de zolder eens af te werken :P.

[ Voor 5% gewijzigd door lekrutes op 27-06-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

lekrutes schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:47:
Kallax inderdaad beetje krap. Daar stond hij eerst op.

Ik heb nu deze kast gehaald:
https://www.ikea.com/nl/n...rp-eikenfineer-s29476813/

Zoals je ziet heeft deze 800+kleuren combinaties. Vast ook wel een combinatie die jij mooi vind. Was goed in elkaar te zetten. Met de deuren afhangen heb je wel extra set handen nodig.

Ik heb de printer net 2 maanden ongeveer. De printer zelf gebruik ik redelijk vaak. Heb daarom die noodzaak nog niet gehad. Het is op zolder warmen/droger dan de rest van het huis. Wat ook wel handig is voor mooiere prints. Vermoed dat het goed gaat, maar of dat echt zo is weet ik niet. Tijd zal het moeten uitwijzen.

Alle rollen die ik niet gebruik doe ik weer terug in de plastic zak met zoon droog houd zakje erbij in de kartonnen doos in de kast.

Edit: vind het inderdaad ook mooi staan. Tijd om de rest van de zolder eens af te werken :P.
Thanks! Worden volop ook op MP aangeboden, zie ik. Maar eens kijken. En ook hier: zolder maar eens fatsoeneren, de plinten moeten ook nog steeds…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42
Ik heb dezelfde geprint en hij bevalt heel goed.
Ook de extra ledverlichting erin is een aanrader. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXiwZts4Dwgbe2lUrlajMKVUgvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63jCYhALYUqDoYTCWp990yuz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWiJ0DDWjxbd9tEr-vYsRno54pM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRrIpghG5UwMmMNwdLDDDN6c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phGS9M_Cke4TYe9JCmeBkievAlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNKPu3NyvsZA3m851FJjodro.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 59 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.