Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-09 15:58
Mday schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:58:
Ik merk toch dat ik klaar zit om weer veel en veel teveel filament te kopen, bye bye vakantiegeld. Korting zet echt wel zoden aan de dijk. Maar... is dit icm bulk korting? look like it. :D
Vind je? Ik keek net en in Europa is het iets van 2-3 euro korting op pla/petg en 5 euro korting op silk/speciaal filament. Omdat bambu filament al behoorlijk aan de prijs is vind ik het nou niet echt een deal.
De korting op filament lijkt een stuk hoger in de US store.
Denk dat ik deze oversla :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29
icegodd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Van FAQ
1. Can I get a refund for the price difference since I recently made a purchase?
A: If you purchased your printer from our official web store and received it on or after May 20, 2024, we can provide you with a price adjustment. Click here to submit your application. Please note that the price adjustment applies only to printers.

https://eu.store.bambulab...tion-terms-and-conditions
Toch mooi een giftcard van €129 gekregen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:40
Waarom heb ik dit probleem toch ook altijd... :')
Ik wil al een tijdje een 3d printer, voor onder andere:
- Printen van diverse handige dingen voor in m'n werkplaats
- Miniaturen, terain e.d.

En dan gaat het dus als volgt :X
1. Een A1 mini leek mij wel een leuk instap model voor heeeel weinig geld.
2. Maar daar zit dus geen AMS bij, en ik verwacht wel met meerdere kleuren te willen printen
3. Dus dan gaan we voor de A1 mini + AMS Lite
4. Hmmm misschien is het handig als ik voor de normale A1 ga ipv de mini zodat ik voor in de werkplaats wat makkelijker grotere objecten kan printen.
5. Als ik dan toch voor een groter model ga, laat ik eens bij de andere series kijken.
6. Hmm die P1S ziet er wel leuk uit, en dat met AMS geen geld!
7. Ow wacht, stomme Bambu Labs site... Met AMS is ie ineens een heel stuk duurder.
8. Maar het is nu wel voordeliger om de P1S met AMS te bestellen, dan om nu zonder te bestellen en over een paar maanden alsnog de AMS te bestellen.

Dus dan gaan we van: €199 --> €349 --> €499 --> €849 :X

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Remy!!!! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:14:

2. Maar daar zit dus geen AMS bij, en ik verwacht wel met meerdere kleuren te willen printen
4. Hmmm misschien is het handig als ik voor de normale A1 ga ipv de mini zodat ik voor in de werkplaats wat makkelijker grotere objecten kan printen.
5. Als ik dan toch voor een groter model ga, laat ik eens bij de andere series kijken.
7. Ow wacht, stomme Bambu Labs site... Met AMS is ie ineens een heel stuk duurder.
8. Maar het is nu wel voordeliger om de P1S met AMS te bestellen, dan om nu zonder te bestellen en over een paar maanden alsnog de AMS te bestellen.

Dat is niet alleen jij. Dat is gewoon marketing, upselling :) Dat doen ze expres.

Een vriendin van me wou ook voor de A1 gaan maar is nu ook "thuisgekomen" met een P1S + AMS.

En laten we eerlijk wezen, dat blijft ook een top deal natuurlijk. Het is veel fijner dan het open design. Geen geurtjes, de filamenten blijven lekker droog in de AMS. Geen rondspringende ptfe tubes van de AMS lite. Ik heb er 999 voor betaald en dat was vergeleken met een paar maanden daarvoor (toen alleen de P1P bestond) ook weer een geweldige deal.

PS: Let wel, multicolour printing moet je een beetje zien als een extraatje. Vaak is het veel en veel efficienter om de onderdelen gewoon los te printen en vast te plakken ofzo.

Ik had afgelopen zaterdag nog een masker in mooie blauw/groen/paarse silk PLA met wat zilveren details. Printen in 1x was 1 dag 3 uur met 500+ filament changes en enorm veel verspilde filament

Los printen en gewoon wat secondenlijm: 6 uur voor het masker en 20 minuten voor de details. Dus gewoon meer dan 4x zo snel! 1 baantje afstand gehouden tussen de details zodat het goed past (0,2mm aan alle kanten). Secondenlijm, klik, klak, klaar.

Het werkt super als je de kleurchanges binnen enkele lagen kan houden zoals platte bordjes ofzo. En soms ontkom je er niet aan als je verschillende materialen binnenin wil hebben (bijv. transparant voor lichtgeleiding, zwart om verstrooiing te voorkomen, daaromheen weer een andere kleur). Dat krijg je qua constructie meestal niet zo los in elkaar gefrummeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 08:13
Zo zeg die sale gaat hard!
Zit wat kleuren filament uit te zoeken en ze verdwijnen uit mn mandje waar je bij zit.. (out of stock)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:58

S2K

<verwijderd>

Hier vergelijkbaar. Ik wil al een 3d printer sinds een paar maanden. Een vriend had een Creality Ender, maar dat was gedoe. Dus Bambulab moest het worden. Eerst de X1C, prima, zat al in winkelmandje. Maar toen kwam ik er achter dat het voordeliger kon. A1 mini was te klein, A1 leek prima, maar die AMS-lite neemt veel ruimte in beslag en met die beugel erop leek me niet echt stabiel. Dus dan toch maar eentje groter. Heb nu ook de P1S Combo besteld met een hoop filamenten. De X1C is te groot prijsverschil, daar kan je veel filament voor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:56
HSlegend schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Vind je? Ik keek net en in Europa is het iets van 2-3 euro korting op pla/petg en 5 euro korting op silk/speciaal filament. Omdat bambu filament al behoorlijk aan de prijs is vind ik het nou niet echt een deal.
Snap je punt. Normaal haal ik Polymaker maar vind Bambu ook uitstekend werken, de automatische RFID herkenning is best relaxed, en met 12 rollen gemiddeld 17,25 per rol kan ik oprecht nergens anders krijgen. Ja, je moet een bulkbestelling doen maar dan ben je ook even zoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik ben hetzelfde aan het overwegen.
Heb ik het echt nodig? Wellicht niet.
Is het leuk om te hebben? Ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 16:01
De filament voorraad was weer treurig... Ik had iets van 14 rollen in m'n mandje, nog even een rondje door de winkel en zie de eerste rollen zo uit het mandje verdwijnen. Shit, wat zat er nou ook alweer in m'n mandje? Even kijken bij filaments waar er opeens een streep doorheen staat, en hoppa weer is m'n mandje een rol armer |:(.
Uiteindelijk 8 rollen afgerekend, dan zit ik in ieder geval op de maximale korting per rol :+ Ik zie het later deze maand wel, misschien dan maar weer 8 rollen kopen O-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fanatic_david schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:43:
[...]

Ik ben hetzelfde aan het overwegen.
Heb ik het echt nodig? Wellicht niet.
Is het leuk om te hebben? Ja >:)
Mijn grootste probleem was: "Kan ik 'm kwijt". Mijn lieftallige echtgenote heeft aangegeven waar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 16:50
Wat is nu de beste combinatie om aan te schaffen als je ook met verschillende kleuren wilt printen. Ik heb nu een prusa mk3 maar ik zie het niet zo zitten om daarvan de mmu aan te schaffen. Dus ik zal aan een algehele upgrade te denken. Nu is de XL wel wat overkill, dus dacht ik aan de bambulab.

En tot mijn verbazing is er nog een sale gaande ook ;-)

wat is het verschil nu exact tussen de P1S en de X1-Carbon (beide wil ik dan wel met de AMS)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Tribunus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:47:

wat is het verschil nu exact tussen de P1S en de X1-Carbon (beide wil ik dan wel met de AMS)
https://bambulab.com/en-eu/compare
;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tribunus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:47:
Wat is nu de beste combinatie om aan te schaffen als je ook met verschillende kleuren wilt printen. Ik heb nu een prusa mk3 maar ik zie het niet zo zitten om daarvan de mmu aan te schaffen. Dus ik zal aan een algehele upgrade te denken. Nu is de XL wel wat overkill, dus dacht ik aan de bambulab.

En tot mijn verbazing is er nog een sale gaande ook ;-)

Tenzij je echt rare filamenten gaat printen, zou ik altijd de P1s aanraden. Uiteraard met AMS, want gewoon makkelijk & korting.

Sws kan je de AMS dan gebruiken om filament in op te slaan & multi-kleur/materiaal te printen wanneer je dat wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15

Kijk ook nog even naar de X1 Carbon. :+

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor mij ook een P1S Combo geworden. Ben heel benieuwd :) Nu hopen dat verzending een beetje vlot/soepel gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 05-06-2024 14:56 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 09:55
Nou, ondanks dat ik met m`n huidige printer nooit meer print toch lekker hebberig gedaan en een nieuwe besteld.

Omdat iedereen al de P1S heeft ben ik toch gewoon lekker voor de X1C combo gegaan, naast de paar bekende verschillen onderling zitten er nog wel een aantal kleine verbeteringen in zag ik, allemaal geen noodzaak maar voor die paar euro meer... Afwachten maar nu. (8>

[ Voor 7% gewijzigd door FSSF op 05-06-2024 14:58 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 16:50
FSSF schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:56:
Nou, ondanks dat ik met m`n huidige printer nooit meer print toch lekker hebberig gedaan en een nieuwe besteld.

Omdat iedereen al de P1S heeft ben ik toch gewoon lekker voor de X1C combo gegaan, naast de paar bekende verschillen onderling zitten er nog wel een aantal kleine verbeteringen in zag ik, allemaal geen noodzaak maar voor die paar euro meer... Afwachten maar nu. (8>
Een paar euro is wel een understatement toch? Apparaat is bijna 500 euro duurder, dus als ik mag vragen: wat maakt dit voor jou het verschil in prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Voor mij zijn het 5 rollen filament geworden.
Supertof dat ze PLA Marble nu ook weer in stock hadden, wil daar al tijden wat scans van oude objecten mee printen voor in de huiskamer maar greep vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 09:55
Voornamelijk omdat ik vaak gewoon t beste model van iets wilt hebben 8)7

Verder zal de printer wel gebruikt worden voor het printen van matrijsjes t.b.v. vacuümvormen, of het experimenteren er mee in ieder geval. Het gebruik van meer hittebestendig materiaal is dus wel van toepassing. Kan ook vast met de P1S met een ander hot end.

Verder, schermpje, alu behuizing i.p.v. zwart, duurder dus meer zakelijk af te schrijven. _O- Het dusdanig grote prijsverschil is m.i. verder ook niet echt te verantwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door FSSF op 05-06-2024 15:13 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!

Ik ben uiteindelijk voor optie 4- gegaan, de normale A1 zonder AMS.
Laat ik eerst eens kijken of dit echt iets voor mij is voordat ik er gelijk teveel geld tegenaan gooi (wat ik al te vaak doe...).
Helaas was de 0.2mm hotend tijdens m'n twijfelmoment al uitverkocht. Eens kijken waar ik die los kan kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Jo4jzmsOuY6t0ZY9BgjvUMjaws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/arYt3T5wMDh3InJKEKxJEohV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 13:32
HSlegend schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Toch maar vier rollen besteld, 3 pla en 1 abs

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 06:09
FSSF schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:56:
Je hebt zeker ook een auto voor de deur staan maar geen rijbewijs? 8)7

edit, ach, verrassend, kwartiertje later blijkt hij toch wel gebruikt te worden.
#tweakerssomszovermoeiend

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 05-06-2024 15:55 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:18

3_s

Om dan te zeggen 'Nee, vind ik te duur.'
En de volgende dag opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Remy!!!! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:13:
[...]
Helaas was de 0.2mm hotend tijdens m'n twijfelmoment al uitverkocht. Eens kijken waar ik die los kan kopen.
Schijnt voor de 11e alweer in stock te zijn. Ik wil hem ook gaan kopen, op de A1 is de hotend veel makkelijker te vervangen dus ik denk dat ik die onder andere daarvoor ga inzetten. Met de A1 erbij is het ook minder vervelend als hij enorm lang bezig is <3

Maar ik baal ook wel dat ik er niet meteen aan gedacht heb die 0,2mm te bestellen :)

Edit: En inderdaad, ik heb bambu onderdelen ook nog nooit elders gezien voor een ok prijs.

[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSSF schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:11:
Voornamelijk omdat ik vaak gewoon t beste model van iets wilt hebben 8)7

Verder zal de printer wel gebruikt worden voor het printen van matrijsjes t.b.v. vacuümvormen, of het experimenteren er mee in ieder geval. Het gebruik van meer hittebestendig materiaal is dus wel van toepassing. Kan ook vast met de P1S met een ander hot end.

Verder, schermpje, alu behuizing i.p.v. zwart, duurder dus meer zakelijk af te schrijven. _O- Het dusdanig grote prijsverschil is m.i. verder ook niet echt te verantwoorden.
Ja, dat scherm heeft mij extreem verwend. Ik wil niet meer zonder. Ook de webcam is extreem veel beter dan die op de P1s, wat ik weer fijn vind bij het in de gaten houden en af en toe streamen naar YT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Llopigat schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Schijnt voor de 11e alweer in stock te zijn. Ik wil hem ook gaan kopen, op de A1 is de hotend veel makkelijker te vervangen dus ik denk dat ik die onder andere daarvoor ga inzetten. Met de A1 erbij is het ook minder vervelend als hij enorm lang bezig is <3

Maar ik baal ook wel dat ik er niet meteen aan gedacht heb die 0,2mm te bestellen :)
Ik zag het idd al, kan hem ook nergens anders (betaalbaar) vinden, dus dan maar even wachten tot de 11e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

AMS €299. Tijd op mijn makerworld punten te gaan inlossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SoulDrinker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 10:58
Zo, na jaren de Ender3 Pro te hebben ondergaan (bewust, want het is mijn inziens een mooie leercurve voor 3D printing), heb ik het toch well even gehad met de traagheid, continue tinkeren etc ..

Dus meteen met deze mooie sales maar een X1C met een paar spare parts en een kudde filament besteld. Meteen ook ideaal voor de dochters die wetenschap willen studeren, en uiteraard ook voor de vader zijn D&D en boardgame hobby.

Ik hoop dat mijn 'old school 3D printing experience' veel kan bijdragen aan deze nieuwe next gen (toch voor mij) machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
SoulDrinker schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:47:
Zo, na jaren de Ender3 Pro te hebben ondergaan (bewust, want het is mijn inziens een mooie leercurve voor 3D printing), heb ik het toch well even gehad met de traagheid, continue tinkeren etc ..

Dus meteen met deze mooie sales maar een X1C met een paar spare parts en een kudde filament besteld. Meteen ook ideaal voor de dochters die wetenschap willen studeren, en uiteraard ook voor de vader zijn D&D en boardgame hobby.

Ik hoop dat mijn 'old school 3D printing experience' veel kan bijdragen aan deze nieuwe next gen (toch voor mij) machine.
Been there, done that. Het is vooral supernuttig om de hele specifieke dingen die je hebt geleerd om je Ender aan de praat te krijgen/houden nu kunnen bijdragen aan het verfijnen van je print, niet het fiksen ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SoulDrinker schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:47:

Zo ben ik ook gegaan... Had wel het geluk om met de KS in te mogen stappen, maar ok. Ook van een Ender3v2 naar X1c+AMS. Geen seconde spijt gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulDrinker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 10:58
Bedankt voor de motivatie. Kan alvast niet meer wachten om de eerste print erdoor te jagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 24-09 17:51
vorige week een A1 met AMS lite besteld, niet wetende van de aankomende sale, maak al een paar dagen met veel plezier gebruik van de printer en zag tot mijn verbazing dat ik een compensatie kan krijgen voor het prijsverschil met de sale die nu gaande is.
verzoekje ingediend en dan kan ik die giftcard mooi gebruiken voor wat onderdelen en of filament :)

ik kom van een ender 3 eerste versie af die ik helemaal verbouwd heb (noctua fan, ander mainboard, direct drive, bl touch etc),. Moet zeggen dat het nu ook wel chill is dat ik gewoon zonder gezeik kan printen.
Althans zonder gezeik... kreeg op mijn foon een melding dat het filament niet doorliep, of ik even wilde checken wat er loos was. Aah filament vastgelopen tussen spoel en AMS, even losgehaald en op retry geklikt en de boel ging weer verder. Stiekem best blij met al die sensors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:54
weet iemand waarom bij deze print https://makerworld.com/en/models/134780#profileId-214840 of een andere print met AMS.
Een kleuren toren nodig heeft ik zie nergens een optie om te te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Evertt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:08:
weet iemand waarom bij deze print https://makerworld.com/en/models/134780#profileId-214840 of een andere print met AMS.
Een kleuren toren nodig heeft ik zie nergens een optie om te te verwijderen.
Je bedoelt de prime tower? Die kan je uit zetten onder 'Others'. Die toren gebruikt de printer om de nozzle weer op druk te brengen zodat je geen under-extrusion krijgt. Dus als je hem uit zet heb je kans dat waar je wisselt een zwakke plek word, niet zo erg bij een enkele wissel elke paar layers, maar bij veel wissels bij elkaar (tekst bijv.) wil het wel eens gatenkaas worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Vraagje: Komt de A1 Mini standaard met gewoon stalen extruderwiel (dus niet hotend!) of is dat standaard al de hardened versie? Ik kan het in de specs niet terugvinden.

Ik zit te kijken naar wat onderdelen om te bestellen en ik zie dat je alleen een hardened versie daarvan kan bestellen. Dus ik vraag me af of het zin heeft als upgrade of dat de hardened er al in zit.

Edit: Volgens reddit zit die er al in: https://www.reddit.com/r/...me_with_a_hardened_steel/

Edit2: @Remy!!!! De 0.2mm nozzle voor de A1 Mini is momenteel op voorraad! Ik zeg het even omdat ik een notificatie had ingesteld maar die niet heb ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 12:24
lekrutes schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:35:

Ik heb een ander probleem. Het volgende filament (PLA silk dual color van Bambulab) wil niet printen. Gaat prima door de AMS heen, maar in de printerkop wordt het niet goed gepakt (lijkt het) en daarom ook niet geprint. Andere hier ook last van en zo ja hoe lossen jullie dit op?

Heb de kop al warmer gezet. dacht eerst dat het kwam omdat het filament niet wou smelten, maar dit was dus niet de reden andere Matte PLA print zonder problemen.

https://eu.store.bambulab...ducts/pla-silk-dual-color
Ik heb de Midnight Blaze kleur.
ook 0.4 mm en 0.2 mm nozzle geprobeerd en andere AMS slot allemaal het zelfde. Lijkt dat het niet wordt gevoerd in printhead. Ik heb case aangemaakt bij Bambulab. Alle matte filamenten die ik heb gaan zonder problemen. Kijken hoe dit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ik verbaas me erover hoeveel filament er nog in de machine (AMS/P1S) zit als de spoel op is... Jammer dat hij die laatst 50cm gewoon wegpurged... -O-

edit: scratch that: mijn print was klaar met 20-30cm nog in de buis; dat moest er wel uit gepurged worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Mday op 06-06-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Mday schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:32:
Ik verbaas me erover hoeveel filament er nog in de machine (AMS/P1S) zit als de spoel op is... Jammer dat hij die laatst 50cm gewoon wegpurged... -O-

edit: scratch that: mijn print was klaar met 20-30cm nog in de buis; dat moest er wel uit gepurged worden.
Puur toeval maar had het net ook, vond eigenlijk dat hij het netjes oploste!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Llopigat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:52:

Edit2: @Remy!!!! De 0.2mm nozzle voor de A1 Mini is momenteel op voorraad! Ik zeg het even omdat ik een notificatie had ingesteld maar die niet heb ontvangen.
Bedankt voor de info, maar bij mij staat hij nog steeds op 'back in stock before Jun 11th'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:25:
[...]
Bedankt voor de info, maar bij mij staat hij nog steeds op 'back in stock before Jun 11th'.
Nee, alweer dus. Vanmorgen was hij bestelbaar, nu dus niet meer. Notificatie is nooit verstuurd geweest blijkbaar. Je kan beter zelf checken dan daarop te vertrouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Twee vraagjes:

- Weten jullie hoe je kan voorkomen dat het filament zichzelf kruist op de rol en vastloopt? Ik heb een rol waar dit steeds weer mee gebeurt. Dan trek ik het weer los en gaat hij door, maar elke keer trekt hij zich helemaal vast en krijg ik waarschuwingen dat de "AMS Assist motor overloaded" is. Ik weet dat je het filament niet hard terug moet laten springen maar volgens mij is dat met die rol ook niet gebeurd. En ik vind het ook zonde om hem weg te gooien.

Ik hoop dat dit geen problemen geeft voor die motor want dat is een erg duur onderdeel (40 euro) Met name als de tandwielen in de AMS hub er ook aan gaan want de motor + hub is 100 euro bij elkaar.

- Hebben jullie ooit een rare slijtplek gezien op de textured PEI plate? Ik snap niet waar dit vandaan kan komen. Want op die plek kan je niet printen en ik zie ook niks dat er tegenaan gekomen kan zijn :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vbeYdDfAvtR6FTjOTOI00OiHOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1at0pONnZkzr5MsiPWtU3umX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2024 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 24-09 16:01
Llopigat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:12:
Twee vraagjes:

- Hebben jullie ooit een rare slijtplek gezien op de textured PEI plate? Ik snap niet waar dit vandaan kan komen. Want op die plek kan je niet printen en ik zie ook niks dat er tegenaan gekomen kan zijn :?
Is dat achterop bij dat lipje?
Zo ja, dan hoort dat, daar reinigt hij de nozzle voor het levelen.

Info van de Bambu Store:
Bambu Textured PEI Plate
Before auto-leveling, it is necessary to repeatedly rub the nozzle in the special wiping area of the build plate to completely remove any residual material at the tip of the nozzle. The coating in the special-designed wiping area will gradually become worn over time. This is normal and does not affect print quality or nozzle lifetime, so there is no need to worry about any quality issues.

[ Voor 40% gewijzigd door Capa op 06-06-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Capa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:13:
[...]
Is dat achterop bij dat lipje?
Zo ja, dan hoort dat, daar reinigt hij de nozzle voor het levelen.
Ja klopt, is moeilijk te zien maar idd dat stuk waar hij uitsteekt. Bedankt, dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Twee vraagjes:

- Weten jullie hoe je kan voorkomen dat het filament zichzelf kruist op de rol en vastloopt? Ik heb een rol waar dit steeds weer mee gebeurt. Dan trek ik het weer los en gaat hij door, maar elke keer trekt hij zich helemaal vast en krijg ik waarschuwingen dat de "AMS Assist motor overloaded" is. Ik weet dat je het filament niet hard terug moet laten springen maar volgens mij is dat met die rol ook niet gebeurd. En ik vind het ook zonde om hem weg te gooien.

Ik hoop dat dit geen problemen geeft voor die motor want dat is een erg duur onderdeel (40 euro) Met name als de tandwielen in de AMS hub er ook aan gaan want de motor + hub is 100 euro bij elkaar.

[Afbeelding]
Gebeurt het met een Bambu rol?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
bing69 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:19:
[...]
Gebeurt het met een Bambu rol?
Nee, geen bambu deze. Ik koop eigenlijk nooit bambu rollen, die zijn me te duur. En elke keer als ik er een nodig heb is net de kleur die ik nodig heb weer uitverkocht. De enigen die ik heb zijn die ik er bij kreeg.

Maar het probleem is niet dat hij niet goed in de AMS loopt. Dat loopt wel los. Bovendien is het ook gewoon een plastic rol (ik heb gelukkig geen kartonnen, ik kan hier nog makkelijk plastic krijgen). Het filament springt opeens gekruisd op de rol zodat hij niet meer door kan en dan trekt de AMS er heel hard aan zodat het helemaal vastloopt.

Ik heb trouwens ook veel andere rollen van hetzelfde merk en die gaan wel goed. Het is een of ander raar merk maar ze liggen hier in de electronicawinkel voor 18 euro dus ik kan er zo heen gaan en eentje meepakken als ik er een nodig heb.

Ik maak me vooral zorgen over die motor :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2024 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:02
Het filament kan niet opeens gekruisd zijn. (dat is knooptechnisch namelijk onmogelijk)
Ergo: het filament is al gekruisd voor je begint, alleen valt het minder op als de wikkelingen wat ruim om de rol liggen. De volgende keer als hij vastloopt dus goed opletten, het filament terugdraaien, en onder de knoop vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

SambalBij

We're all MAD here

Twee vraagjes:

Dat kan gebeuren wanneer je perongeluk, bij het uitpakken. laden of ontladen van de rol, het uiteinde los laat, waardoor er loops op de rol gekruisd raken, en je filament feitelijk in de knoop raakt.
Tijdens printen, waarbij het redelijk langzaam en los van de rol spoelt, kan het een hele tijd goed gaan, omdat bij langzaam spoelen die knoop meeschuift. Zo af en toe trekt hij het toch strak, en krijg je jouw probleem. Even aan de rol rammelen trekt het weer los, en dan gaat het weer een paar meter goed.
Enige om dat echt op te lossen is die knoop er uit te halen...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:54

watercoolertje

Untertitel

OverTheTop schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:30:
Het filament kan niet opeens gekruisd zijn. (dat is knooptechnisch namelijk onmogelijk)
Ergo: het filament is al gekruisd voor je begint, alleen valt het minder op als de wikkelingen wat ruim om de rol liggen. De volgende keer als hij vastloopt dus goed opletten, het filament terugdraaien, en onder de knoop vandaan halen.
Kan ook dat er meerdere knopen zijn natuurlijk, dan kom je er later pas (weer) achter.

Maar je hebt wel gelijk, dingen kunnen zo goed als niet in de war/knoop als je het einde gewoon vast hebt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Bedankt voor de tips allemaal! Als deze print voorbij is zal ik het proberen. Dat klinkt wel logisch. Het kan inderdaad wel wezen dat het ooit bij het uitpakken is gebeurd. Toen ik die rol kocht heb ik hem eerst ook in mijn oude printer gebruikt. Hij heeft niet altijd in de AMS gezeten. Ik vraag me alleen af of ik het niet erger maak als ik hem zo ver afrol. Maargoed gelukkig is deze rol nu toch bijna op. Het is vooral de printermotor waar ik me zorgen over maak. Ik denk dat ik met deze rol gewoon kap nu.

Edit: Jullie hadden gelijk. De print was klaar en ik heb die rol verder afgerold en idd het was een kruising die steeds verder opschoof. Bedankt.

[ Voor 81% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:54
Heb vandaag deze geprint https://makerworld.com/en/models/134780#profileId-214840.

Bij de reddingsboei print weegt 2gram en poept er bijna 10 gram eruit. Ik vindt dit aardig veel is er nog wat aan te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:35:
Heb vandaag deze geprint https://makerworld.com/en/models/134780#profileId-214840.

Bij de reddingsboei print weegt 2gram en poept er bijna 10 gram eruit. Ik vindt dit aardig veel is er nog wat aan te tweaken?
Ja, je kan kiezen om de flushing naar het binnenwerk van het model te doen (dus waar je het niet ziet). Let wel op dat je dat met zeer contrasterende kleuren wel ziet (zwarte infill binnen een wit model bijvoorbeeld). En met transparant helemaal.

Wat ik ook vaak doe is de boel losmaken en gewoon apart printen. Is niet altijd een optie maar het is natuurlijk veel economischer.

PS: Nog een stomme vraag: De nieuwste rol van die fijne electronicawinkel blijkt toch op karton te zitten :( :( Dus dat merk is ook al over. Grr.

Zou het mogelijk zijn dat karton gewoon los te snijden en het op een Bambu reusable spool te doen? Dus zonder die hele rambam met een motor en alles overspoelen?

Zonee dan gebruik ik die wel voor andere printers.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 16:30
Llopigat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Ja, je kan kiezen om de flushing naar het binnenwerk van het model te doen (dus waar je het niet ziet). Let wel op dat je dat met zeer contrasterende kleuren wel ziet (zwarte infill binnen een wit model bijvoorbeeld). En met transparant helemaal.

Wat ik ook vaak doe is de boel losmaken en gewoon apart printen. Is niet altijd een optie maar het is natuurlijk veel economischer.

PS: Nog een stomme vraag: De nieuwste rol van die fijne electronicawinkel blijkt toch op karton te zitten :( :( Dus dat merk is ook al over. Grr.

Zou het mogelijk zijn dat karton gewoon los te snijden en het op een Bambu reusable spool te doen? Dus zonder die hele rambam met een motor en alles overspoelen?

Zonee dan gebruik ik die wel voor andere printers.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt ook isolatietape over de kartonnen spoelen plakken zodat AMS ze wat leuker vindt. paar pagina's terug hebben er een aantal mensen het hier over gehad.

En heb ook filmpjes gezien dat ze de kartonnen randen eraf trekken, en dan de reusable spoelen gebruiken om m weer in elkaar te zetten, zonder respoolen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 15:26

Thermomet3r

het is warm of koud

Llopigat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Je kan een border/randen printen die je om je kartonen rollen kan doen (mits deze allemaal de zelfde omtrek hebben)

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evertt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:35:
Ik begreep dat, in ieder geval voor de X1C zowel in de nieuwste firmware als in de nieuwste Bambu Studio de optie zit om eerst een 2cm retract te doen voor het knippen en purgen. Dat is zeg maar de oplossing die iemand op Makerworld al een poos heeft staan als handmatige actie dmv een aanpassing in de print profiles. Je moet dan ook in het flushing volumsn menu de factor op 0.5 zetten en in Studio het printer profile aanpassen door in het extruder tabje 'long retract when cutting' aan te vinken. Dit is een beta feature.
Dat scheelt zo'n 50% in poop.

Je kunt ook tests doen met de filamenten die je wilt gebruiken. Je kunt dan de flushing voilumes heel precies instellen. Handig voor grote prints. Kost een paar gram filament, maar dan weet je precies hoeveel je moet purgen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Llopigat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Nee, alweer dus. Vanmorgen was hij bestelbaar, nu dus niet meer. Notificatie is nooit verstuurd geweest blijkbaar. Je kan beter zelf checken dan daarop te vertrouwen.
2 uur geleden heb ik hem besteld (heb geen melding gehad) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:28:
[...]

Ik begreep dat, in ieder geval voor de X1C zowel in de nieuwste firmware als in de nieuwste Bambu Studio de optie zit om eerst een 2cm retract te doen voor het knippen en purgen. Dat is zeg maar de oplossing die iemand op Makerworld al een poos heeft staan als handmatige actie dmv een aanpassing in de print profiles. Je moet dan ook in het flushing volumsn menu de factor op 0.5 zetten en in Studio het printer profile aanpassen door in het extruder tabje 'long retract when cutting' aan te vinken. Dit is een beta feature.
Dat scheelt zo'n 50% in poop.

Je kunt ook tests doen met de filamenten die je wilt gebruiken. Je kunt dan de flushing voilumes heel precies instellen. Handig voor grote prints. Kost een paar gram filament, maar dan weet je precies hoeveel je moet purgen.
Voor zover ik weet, is op dit moment deze optie enkel beschikbaar voor BL filament. Is, als ik het goed begrepen heb, voor het finetunen van deze optie, met (voor hun) bekend filament.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 16:02
Richard89 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:11:
[...]

En heb ook filmpjes gezien dat ze de kartonnen randen eraf trekken, en dan de reusable spoelen gebruiken om m weer in elkaar te zetten, zonder respoolen of iets.
Dit heb ik met succes met Elegoo rollen gedaan. Het uiteinde van het filament aan één kant vastmaken, rol met de kant waar het filamenteinde vastzit naar beneden op tafel leggen, de andere/bovenste zijwand van de rol af halen (met enig gedoseerd geweld), inkepinkje snijden met 'n scherp mes, ene kant van de herbruikbare spoel erop leggen, voorzichtig omkeren, filament aan de herbruikbare spoel maken, weer plat leggen, andere kartonnen zijkant eraf trekken en als laatste de tweede kant van de herbruikbare spoel erop zetten.

Appeltje eitje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
Ik ben een idioot... Bestel woensdag 5 rollen zwart filament tijdens de sale omdat ik dacht daarmee wel eventjes verder te kunnen. Als ik nu nog eens goed reken, dan had er 3 extra gekregen als ik er nog 2 extra had betaald.

Ik heb ook een rolletje Sparkle black besteld. Prusament Galaxy black was altijd mijn favoriet en ik ben benieuwd hoe Sparkle black het doet tegenover Galaxy Black van Prusament.

Ook eerder deze week (voor de sale) nog een paar rollen PLA-CF besteld. Die had ik als sample bij m'n X1C gekregen, maar heeft nog een paar maand in de verpakking gezeten tot ik daar een week of 2 geleden iets mee geprint heb. Dat is ook prachtig spul en misschien wel nog mooier dan Galaxy Black.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:48
Ik kwam deze oplossing tegen:

AMS oplossing

dat ziet er super handig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
my_fiero schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:56:
Ik kwam deze oplossing tegen:
AMS oplossing
dat ziet er super handig uit
Mooi hoor. Maar ik wil zoiets aan de muur hebben. Mijn AMS hangt ook aan de muur. Enorm onhandig om dat ding bovenop je printer te hebben vind ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Mooi hoor. Maar ik wil zoiets aan de muur hebben.
The AMS stakers can then be placed next to the printer or on the floor. Alternatively, there is also an option for mounting under a shelf or table. I also recommend attaching at least one staker to a wall to prevent it from tipping over. There are attachments with different lengths for this purpose.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naalroc schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:33:
[...]
The AMS stakers can then be placed next to the printer or on the floor. Alternatively, there is also an option for mounting under a shelf or table. I also recommend attaching at least one staker to a wall to prevent it from tipping over. There are attachments with different lengths for this purpose.
Ja, dat zag ik ook, maar dat is volgens mij alleen maar als een preventieve maatregel om kantelen te voorkomen. Net zoals je een linnenkast aan de muur moet verankeren.
In principe kun je natuurlijk planken aan de muur monteren en dit ding daaraan vast maken, maar liever zou ik een directe bevestiging hebben. Ik heb nu ook 2 geprinte dragers voor een AMS unit. Passen precies in de openingen onderop en het zit als een huis. Maar die optie om ze naar voren te kunnen trekken en naar je toe kantelen klinkt erg goed. Er komt vast een oplossing voor directe muurmontage. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alternatively, there is also an option for mounting under a shelf or table

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Light het aan mij of werkt de filamentkorting bij de anniversary sale niet :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7sXdcsbOWGDKsq2tXga7vhVpuY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H6gpjOQac5t1PiuaHHgMzp12.png?f=user_large

Als ik vervolgens naar de aankooppagina gaat is het filament niet afgeprijst en gewoon 22 euro?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bz
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

vanaf 8 stuks oid... check de link voor bulk pricing

[ Voor 44% gewijzigd door Bz op 08-06-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 12:07
De korting zie je pas bij afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Bz schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:31:
vanaf 8 stuks oid... check de link voor bulk pricing
Nou dat is dan ook nepkorting :')

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 16:02
Maar wat er niet heel duidelijk bij staat en wel werkt, is dat ze het aantal spoelen tellen en die hoeven niet hetzelfde te zijn. Dus bijv. 4* PLA Basic en 4* PLA Matte krijg je alsnog de maximale korting op alle rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 14:19
Also, bij elke 4 rollen refill kun je voor €2 een lege spool mee bestellen. Dat is €1 goedkoper dan als je filament op rol besteld (dan is hij €3 duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Al gezocht in het topic dus sorry als het wel ergens genoemd is.
Iemand een tip om te voorkomen dat filament vast komt te zitten op de rol?
Esun karton. Zo tegen het einde van de rol lijkt het wat losser te komen en dan trekt de filament zichzelf soms vast tussen de slierten op de rol.
Lijkt alsof de kartonnen rol te licht is oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb er zelf geen probleem mee, maar als je op de diverse makers sites kijkt, dan staat het daar bol van de verzwarende vullingen die in de rollen geplaatst kunnen worden; soms zelfs met oude batterijen er in om aan het gewicht te komen!
Zelf nooit geprobeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
M'n eerste echte poging om met de A1 Mini wat te maken (incl verven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2uCwIN-CHhmxEOzizwgzwxvnrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Rqz5u1lhA0eZj3YKN5vG83g.jpg?f=fotoalbum_large

Hoofd bestaat uit 2 helften, had verkeerd gekeken, dacht dat het 3 delen waren: 2 aan elkaar en dan 1 groot stuk eroverheen die die naad zou bedekken, maar helaas, dat 3e deel bleek het hoofd in 1x te zijn :D
Wel geprobeerd te vullen en schuren. En voor spuiten zag het er wel aardig glad uit. Lesson Learned: schuren, schuren, schuren...
Logo niet geprimed, ook een puntje voor de volgende keer, met primen wordt het mooier en pakt die verf meteen veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
matthijst schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:10:
[Afbeelding]

Hoofd bestaat uit 2 helften, had verkeerd gekeken, dacht dat het 3 delen waren: 2 aan elkaar en dan 1 groot stuk eroverheen die die naad zou bedekken, maar helaas, dat 3e deel bleek het hoofd in 1x te zijn :D
Wel geprobeerd te vullen en schuren. En voor spuiten zag het er wel aardig glad uit. Lesson Learned: schuren, schuren, schuren...
Logo niet geprimed, ook een puntje voor de volgende keer, met primen wordt het mooier en pakt die verf meteen veel beter.
Gaaf man! Hartstikke tof. Gedurft project voor een eerste _/-\o_
Je zult echt merken dat met elk nieuwer project je skills groeien.

Lees je eens in op 'washes' , 'weathering' en 'drybrushing',dat zijn vrij simpele acties waarmee je details kan laten poppen en kleuren kan blenden.
Lijmnaden wegwerken kan idd prima met filler (hout of resin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:10:
[Afbeelding]

Wat je eventueel kan doen in de toekomst, wanneer de modellen niet helemaal naar verwachting zijn, is deze opsplitsen in BS of OS. Je kan zijn deuvels ed toevoegen om de 2 helften weer aan elkaar te plakken. Maakt het printen, potentieel, ook een stuk makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Zaterdag al mijn woensdag bestelde P1S combo binnengekregen, had hem zo snel niet verwacht, maar mag niet klagen :)

Waar ik even van schrok is dat de bezorger de doos ondersteboven in de bus had staan, terwijl het label duidelijk "Fragile this side up" zegt. Natuurlijk alles goed bekeken en ik zie niks geks, printen doet ie ook prima. Maar is er misschien nog iets om even extra te controleren?

Gister lekker mee gespeeld, en wat een mooi apparaat zeg. Hoewel de eerste print (de default benchy van de SD-kaart) mij wel erg tegenviel. Wat een enorme bak lawaai en matige print is dat. Daarna zelf een benchy gesliced en die was perfect geprint met een stuk minder lawaai. Jammer dat ze zo'n sample standaard meeleveren, want die is (gelukkig) niet representatief.

Daarna even wat QoL dingetjes geprint voor de P1S zoals een poop slide met bakje zodat ie niet alles achter mijn bureau op de grond dumpt. Allemaal perfect met eSun filament wat ik al had liggen.

Wat me wel opvalt is dat het lijkt of er geen silent stepper driver gebruikt wordt. Hij whined wel een stuk meer dan mijn Ender 3 v2 namelijk. Persoonlijk vind ik dit een minpuntje, hoewel de totale geluidsproductie een stuk lager ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Magic schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:56:
Zaterdag al mijn woensdag bestelde P1S combo binnengekregen, had hem zo snel niet verwacht, maar mag niet klagen :)

Waar ik even van schrok is dat de bezorger de doos ondersteboven in de bus had staan, terwijl het label duidelijk "Fragile this side up" zegt. Natuurlijk alles goed bekeken en ik zie niks geks, printen doet ie ook prima. Maar is er misschien nog iets om even extra te controleren?
Gezien je hem al goed heb kunnen gebruiken, is er niets aan de hand. Het toestel doet zelf vooral veel controleren of het goed zit. Dus als iets aandacht nodig had gehad, dan had je dat snel genoeg gehoord of gezien. Lekker verder mee spelen.
Wat me wel opvalt is dat het lijkt of er geen silent stepper driver gebruikt wordt. Hij whined wel een stuk meer dan mijn Ender 3 v2 namelijk. Persoonlijk vind ik dit een minpuntje, hoewel de totale geluidsproductie een stuk lager ligt.
De Bambu print ook een heel stuk sneller, sommige geluiden kun je dan simpelweg niet meer onderdrukken.
Je kan de Bambu ook een snelheid lager zetten, dan hoor je hem amper.
Althans, ik heb een X1 maar ik verwacht niet dat er veel verschil met de P1P is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
SacreBleu schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Gezien je hem al goed heb kunnen gebruiken, is er niets aan de hand. Het toestel doet zelf vooral veel controleren of het goed zit. Dus als iets aandacht nodig had gehad, dan had je dat snel genoeg gehoord of gezien. Lekker verder mee spelen.

[...]

De Bambu print ook een heel stuk sneller, sommige geluiden kun je dan simpelweg niet meer onderdrukken.
Je kan de Bambu ook een snelheid lager zetten, dan hoor je hem amper.
Althans, ik heb een X1 maar ik verwacht niet dat er veel verschil met de P1P is.
Thanks, ik had zelf ook al wel een vermoeden dat de self-test wel wat had gevonden als er een probleem zou zijn. Hij is inderdaad een heel stuk rapper, ik heb hem inderdaad op silent ook geprobeerd, dat helpt wat, maar de whine is nog wel behoorlijk aanwezig, en 50% reductie in snelheid is wel een flinke opoffering :P
Misschien dat de whine ook wel extra opvalt omdat de fans gewoon minder geluid produceren. denk wel dat de X1 nog iets stiller is, aangezien het plastic ook wel wat geluid doorbrengt. Naja, niks onoverkomelijks. Moet ook nog zien dat ik de printer beter isoleer van het bureau waar hij opstaat. dat helpt allemaal straks weer in resonanties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Magic schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Thanks, ik had zelf ook al wel een vermoeden dat de self-test wel wat had gevonden als er een probleem zou zijn. Hij is inderdaad een heel stuk rapper, ik heb hem inderdaad op silent ook geprobeerd, dat helpt wat, maar de whine is nog wel behoorlijk aanwezig, en 50% reductie in snelheid is wel een flinke opoffering :P
Misschien dat de whine ook wel extra opvalt omdat de fans gewoon minder geluid produceren. denk wel dat de X1 nog iets stiller is, aangezien het plastic ook wel wat geluid doorbrengt. Naja, niks onoverkomelijks. Moet ook nog zien dat ik de printer beter isoleer van het bureau waar hij opstaat. dat helpt allemaal straks weer in resonanties :)
Bambu verkoopt zelf voetjes die je kan gebruiken. Ik gebruik ze zelf en merk niet heel van de resonantie. Printer staat op hetzelfde buraua als waar ik zelf op aan zit.

Mijn bureaublad is wel verankerd aan de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:48
SacreBleu schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Printer staat op hetzelfde buraua als waar ik zelf op zit.

Mijn bureaublad is wel verankerd aan de muur.
mischien een stoel kopen dan 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
my_fiero schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:55:
[...]

mischien een stoel kopen dan 8)7 :+
Waarom denk je dat 'ie verankerd is? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mday

Gister lekker mee gespeeld, en wat een mooi apparaat zeg. Hoewel de eerste print (de default benchy van de SD-kaart) mij wel erg tegenviel. Wat een enorme bak lawaai en matige print is dat. Daarna zelf een benchy gesliced en die was perfect geprint met een stuk minder lawaai. Jammer dat ze zo'n sample standaard meeleveren, want die is (gelukkig) niet representatief.

Daarna even wat QoL dingetjes geprint voor de P1S zoals een poop slide met bakje zodat ie niet alles achter mijn bureau op de grond dumpt. Allemaal perfect met eSun filament wat ik al had liggen.

Yep. Precies hetzelfde meegemaakt, zelfs met schade aan de doos. Gelukkig het deel waar de spoelen zaten. Die benchy geprint en me rotgeschrokken van het geluid haha. Wat een geschraap. Maar dit is een algemeen bekend issue en veelvuldig op de bambulab Reddit besproken. Mocht je het nog niet gedaan hebben even de calibraties uitvoeren waaronder de motor noise cancelling.

Overigens heb ik een wasmachinevibratiemat met daarbovenop een 20mm dikke mdf plaat waar hij op staat. Scheelt best veel nog.

Ps; misschien een idee om een FAQ in de TS te plaatsen voor issues zoals ‘de schade op je print plate’ en de schraapbenchy te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster

De X1C heeft noise cancelation gekregen en dat scheelt echt een pak. Nu zijn de fans het luidste aan m'n printer.
Geen idee als de P1S ook al een firmware er voor heeft, maar ik moet het wel apart aanzetten en een calibratie doen. Misschien even opzoeken als dat voor jouw printer ook al kan, want het scheelt een pak.

Overigens is mijn bestelling van woensdag nog niet verzonden, maar ik heb enkel filament, een smooth sheet en 0.6mm nozzle besteld dus ik heb geen haast. Laat de mensen zoals jou met een nieuwe machine eerst maar genieten :D

[ Voor 6% gewijzigd door Broodro0ster op 10-06-2024 11:37 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Net kwam de DHL mevrouw met een leuk cadeautje... M'n 2e AMS... Nu wachten tot de huidige print klaar is & installeren die zooi :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 16:30
MC Taz Man schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:09:
Net kwam de DHL mevrouw met een leuk cadeautje... M'n 2e AMS... Nu wachten tot de huidige print klaar is & installeren die zooi :D
Nice! Ik zou ruig gaan, deze print cancelen en direct aansluiten :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard89 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Nice! Ik zou ruig gaan, deze print cancelen en direct aansluiten :-P
Nope, heb de print morgen nodig bij D&D... Duurt 7 uur & ik wil 'm af zien :P

Maar ik snap je punt...

T'is dat ik ook nog m'n silica korrels moet drogen... Die zitten nu ook in de oven. Eerste wat ik ga printen met de 2e AMS, zijn nieuwe silica houders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje6
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-08 21:35
Ik overweeg een Bambu X1-Carbon + Combo te kopen.

Is het zo dat als je een splitter module bijbesteld, je dan met 5 kleuren kan printen? Ik kwam zoiets tegen op internet maar begrijp niet helemaal hoe dit dan werkt.

Door welk motortje wordt dan deze 5e (externe) filament doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Edje6 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:58:

Is het zo dat als je een splitter module bijbesteld, je dan met 5 kleuren kan printen? Ik kwam zoiets tegen op internet maar begrijp niet helemaal hoe dit dan werkt.

Dat kan, inderdaad, niet, zover ik weet. Tenzij je iets regelt in de Slicer dat je het filament zelf elke keer wijzigt.
De splitter is, volgens mij, wel handig als je ook vaak print met filament wat niet geschikt is voor de AMS.
Maar je kunt alleen selecteren dat je met de AMS wil printen of de houder. Niet allebei.
Of ik heb iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster

Nee, dat kan helaas niet. Het is of via AMS printen of via een externe spool. 5 kleuren kan enkel maar als je 2x de AMS hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik had mijn A1 ook woensdag besteld, samen met wat rollen filament. Beide heb ik ook zaterdag binnen gekregen. Een collega had die woensdag ook wat rollen besteld, maar die komen pas vandaag. Terwijl hij een twee uur eerder dan ik de bestelling had geplaatst. Dus we hebben geluk :)

En als je van een Ender 3 af komt.. Wat is dat ding snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Gauw werk maken van je eerste print, is nu nog erg vochtig ;)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:04:
[...]

Gauw werk maken van je eerste print, is nu nog erg vochtig ;)
Meh, we gaan het zien... Uit de oude AMS moet de silica ook nog vervangen... Komt vast goed :D

Print is klaar, alle Silica vervangen *O* Nu afwachten tot alles droger is...

Heb overigens het idee dat de nieuwe AMS een heeeeeeeel stuk beter vacuüm afsluit dan de KS versie. De nieuwe is iig een stuk moeilijker te openen :+

[ Voor 30% gewijzigd door MC Taz Man op 10-06-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
MC Taz Man schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Meh, we gaan het zien... Uit de oude AMS moet de silica ook nog vervangen... Komt vast goed :D

Print is klaar, alle Silica vervangen *O* Nu afwachten tot alles droger is...

Heb overigens het idee dat de nieuwe AMS een heeeeeeeel stuk beter vacuüm afsluit dan de KS versie. De nieuwe is iig een stuk moeilijker te openen :+
Heb gisteren toch een losse droger besteld, weet dat het in de Bambu kan of in de oven maar los is toch prettiger.

Vandaag voor het eerst met ABS geprint, hartstikke goed!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 20:52

Magnatic

5x A1 Mini, 2x Mini+, X1C, XL

Vandaag 1 van mijn 2 bestelde A1 Mini's ontvangen. Beide printers kregen hetzelfde trackingnummer, maar DHL had maar 1 doos. Staan nu wel beiden als geleverd in mijn order-overzicht. Ik heb een ticket bij Bambu ingeschoten, maar eens kijken hoe ze dit gaan afhandelen.

Heb eerder al eens twee mini's besteld en die kregen wel een eigen trackingnummer.

De geleverde printer staat inmiddels (na de obligatore benchy) wel al naar tevredenheid te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Kun je mooi een y-splitter printen zodat de externe spel nog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter

Alleen als je een tweede ams hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Weet iemand of je ergens een beetje nette hoes kan kopen om over de bambulab P1S + AMS te doen als je hem niet gebruikt? Het is nogal een gevaarte dus ik weet het niet... Maar ik zou er wel graag een hebben.

Ik heb ernaast een soldeer setup en ik wil hem beschermen tegen wegspringende onderdeeltjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
tlpeter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Kun je mooi een y-splitter printen zodat de externe spel nog kan gebruiken.
Of kopen. Ze worden nu verkocht door bambu zelf: https://eu.store.bambulab...bambu-4-in-1-ptfe-adapter

PS: Reserve onderdelen zijn (in tegenstelling tot het filament) wel erg netjes geprijsd daar _/-\o_
Pagina: 1 ... 55 ... 115 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.