Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:05
Primen moet je altijd doen. Anders "plakt" de verf niet. 0,08 mm is nog kleiner dan de wurm die ik hier boven stuurde. Dus dan zie je praktisch al geen layer lines meer en maakt het een prima print. met beetje primen en verf verdwijnt dat volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lekrutes schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:23:
Primen moet je altijd doen. Anders "plakt" de verf niet. 0,08 mm is nog kleiner dan de wurm die ik hier boven stuurde. Dus dan zie je praktisch al geen layer lines meer en maakt het een prima print. met beetje primen en verf verdwijnt dat volledig.
Ik print al m'n mini's op 0.08, met de 0.4mm nozzle O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26
Heeft iemand een goede plek om miniaturen (liefst zonder support) te vinden? Wil er ook wel eens 1 printen maar kan ze moeilijk vinden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekrutes
Wat zoek je precies?

Op cults 3D, thingyverse en printables staat van alles op.

Wil je ze zelf maken/ontwerpen. Kijk eens naar hero forge of eldritch foundry. Er zijn andere hier heb ik ervaring mee.

Aantal voorbeelden:
https://www.printables.com/model/112029-purple-worm
Dit model is heel netjes opgeknipt.

https://cults3d.com/en/3d-model/art/castlevania-cyclops
Bij deze heb ik de base en voeten even van elkaar afgehaald. Is makkelijker voor de supports.

https://www.printables.co...w-and-phantasmal-dreadmaw
Deze nog niet geprobeerd maar lijkt me wel geinig.

[ Voor 28% gewijzigd door lekrutes op 02-06-2024 22:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Van die verfpennen van Posca werken ook wel goed. Voor kleine onderdelen zonder primer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5xwL_1ssAHilDC2JiJZcjHGD_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8MyOifSsGRigvj9E25LuXql.jpg?f=fotoalbum_large

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hercul3s schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:41:
Heeft iemand een goede plek om miniaturen (liefst zonder support) te vinden? Wil er ook wel eens 1 printen maar kan ze moeilijk vinden..
Niet zonder supports, maar MZ4250 heeft nagenoeg ALLE D&D monsters gemodelleerd. Gratis ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 02:42
Hercul3s schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:41:
Fat Dragon Games heeft 2 series minis hier en hier die suportless of met minimale support (maar dan wel pre-supported) geleverd worden, speciaal voor FDM printers gemaakt.

Gratis samples zijn hier, hier en hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Vraagje over supports: soms krijg je die dingen er echt nauwelijks af, of blijft er een laagje op het model zitten.
Heb ook het idee dat ergens tussen een maand terug en nu er een update is geweest waardoor die supports steviger blijven zitten.

Dat, of blijft Esun basic PLA beter plakken dan Bambu PLA (en wellicht ook beter dan Esun PLA+)?

En nog een vraag: wat gebruiken jullie om de modellen glad te maken? Schuurpapier lukt aardig, maar soms heb je van die kleine putjes die ik er niet uitgeschuurd lijk te krijgen. Kan je zoiets ook opvullen?
Bijvoorbeel dmet Super Sculpey en dan in de oven op 60 graden droog bakken?
Of zijn daar betere middelen en manier voor?

En gebruikt iemand hier ook een dremel om een model op te schuren?
Zo ja: wat voor kop gebruik je daarvoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 09:45
matthijst schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:59:
Vraagje over supports: soms krijg je die dingen er echt nauwelijks af, of blijft er een laagje op het model zitten.
Heb ook het idee dat ergens tussen een maand terug en nu er een update is geweest waardoor die supports steviger blijven zitten.

Dat, of blijft Esun basic PLA beter plakken dan Bambu PLA (en wellicht ook beter dan Esun PLA+)?
Ik gebruik voor support voor het allerlaatste stukje PETG volgens bijgaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7fCfjaI_3Qy3mCBpoY3UQS9p6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0qcWnwHzHZnmYfz7EnUN4ag3.png?f=user_large

Wel voor tree support kiezen

Bing

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:58
matthijst schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:59:
En nog een vraag: wat gebruiken jullie om de modellen glad te maken? Schuurpapier lukt aardig, maar soms heb je van die kleine putjes die ik er niet uitgeschuurd lijk te krijgen. Kan je zoiets ook opvullen?
Bijvoorbeel dmet Super Sculpey en dan in de oven op 60 graden droog bakken?
Of zijn daar betere middelen en manier voor?

En gebruikt iemand hier ook een dremel om een model op te schuren?
Zo ja: wat voor kop gebruik je daarvoor?
Ik print van 0,08 mm layerheight tot 0,16 mm met een 0,4 mm nozzle.
Voorop gesteld, ik verwacht met een FDM printer geen perfecte prints zoals een resin printer maar probeer het wel dicht daarbij te krijgen.
Afhankelijk van mn project stop ik er veel/weinig tijd in.
Soms is het helemaal niet zo nodig.. of heb ik geen zin/tijd om er zoveel moeite in te steken.
je wilt ook niet te diep schuren want dan verlies je details.
Hier bijv niet veel nabewerking gedaan behalve schilderen, daarentegen weer wel veel tijd in de berg zelf gestoken maar die kwam niet uit de printer. Dit is gips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdaUnnpys4Myslt73x71aimAw34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9VCnNq9HzenW8Ocb7qFzMdu.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is bijv minimaal geschuurd en gevuld (print nog vanaf een ender, niet een bambu)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kzqt104OfrY9YhfL1q1c-4cLh4g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aYetSSQavdzIdNV0cJtu9Q1R.jpg?f=user_large

Als ik all-out ga schuur ik het op vanaf 250 grit naar 1000, daarna een primer erover en dat weer met 1000 grit opschuren en dan nog een keer primer.
Dat weer opschuren en dan heb je alles wel gevuld.
Er zijn ook primers met vulmiddel voor de auto-industrie war ik veel over lees maar heb er geen ervaring mee.
Wel speel ik een beetje met UV resin, onlangs een mooie hoorn daarmee spiegelglad (en sterk) kunnen krijgen. Dat dun aanbrengen met een zachte kwarst, uitharden met een UV lamp of een zomer zonnetje en dat dan nabewerken zoals hierboven beschreven.
Voor rechte plakken zou ik dat alleen niet gebruiken maar voor ronde objecten is het prima.
Deze is spiegelglad geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgY_sjC_A4LsPHvQLaVhMuHhE-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RYOARP6Sv4JZRYtDNStOuQpz.jpg?f=user_large

Het is ook maar net de vraag of het nodig is, ik bedoel.. zie dit project.
Helemaal glad schuren (en detail verliezen) is niet nodig gezien de lagen die er daarna nog overeen gingen incl sneeuw ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhTmDNmRKaQP_Zh5w1d4mZR1054=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcWg7Y4CMqXoU3nGUvTHgWkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Opschuren met een dremel raad ik af, gaat veels te hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 13:48
PepieNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Ik print van 0,08 mm layerheight tot 0,16 mm met een 0,4 mm nozzle.
Voorop gesteld, ik verwacht met een FDM printer geen perfecte prints zoals een resin printer maar probeer het wel dicht daarbij te krijgen.
Afhankelijk van mn project stop ik er veel/weinig tijd in.
Soms is het helemaal niet zo nodig.. of heb ik geen zin/tijd om er zoveel moeite in te steken.
Hier bijv niet veel nabewerking gedaan behalve schilderen, daarentegen weer wel veel tijd in de berg zelf gestoken maar die kwam niet uit de printer. Dit is gips.

[Afbeelding]

Deze is bijv minimaal geschuurd en gevuld (print nog vanaf een ender, niet een bambu)
[Afbeelding]

Als ik all-out ga schuur ik het op vanaf 250 grit naar 1000, daarna een primer erover en dat weer met 1000 grit opschuren en dan nog een keer primer.
Er zijn ook primers met vulmiddel voor de auto-industrie war ik veel over lees maar heb er geen ervaring mee.
Wel speel ik een beetje met UV resin, onlangs een mooie hoorn daarmee spiegelglad (en sterk) kunnen krijgen. Dat dun aanbrengen met een zachte kwarst, uitharden met een UV lamp of een zomer zonnetje en dat dan nabewerken zoals hierboven beschreven.
Voor rechte plakken zou ik dat alleen niet gebruiken maar voor ronde objecten is het prima.
Deze is spiegelglad geworden.

[Afbeelding]

Het is ook maar net de vraag of het nodig is, ik bedoel.. zie dit project.
Helemaal glad schuren (en detail verliezen) is niet nodig gezien de lagen die er daarna nog overeen gingen incl sneeuw ;)

[Afbeelding]

Opschuren met een dremel raad ik af, gaat veels te hard.
Wat een werk moet daar allemaal in zitten zeg :o.
Ik ben jaloers op je geduld en je kunde _/-\o_.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 18:58
[...]

Ik print van 0,08 mm layerheight tot 0,16 mm met een 0,4 mm nozzle.......Opschuren met een dremel raad ik af, gaat veels te hard.
Wow, dit ziet er goed uit man! heel gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Capa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Wat een werk moet daar allemaal in zitten zeg :o.
Ik ben jaloers op je geduld en je kunde _/-\o_.
Thnx! Maar juist dat 'werk' is voor mij de hobby.
Printen is maar een fractie van het werk aan een project..
Toegegeven, de kwaliteit van de bambu mini is dermate hoog dat er veel minder nabewerking nodig is als ik het vergelijk met prints vanaf mn oude Ender.
En ik heb de 0,2 mm nozzle nog niet geprobeerd ook.. nog niet aan toegekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 03-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 14-10 21:59
Er is onlangs een 0.2mm nozzle challenge geweest op MakerWorld.
Wellicht zitten daar leuke ontwerpen tussen voor de mensen die op zoek zijn (ik zag dat er in de laatste berichten om wat bronnen gevraagd werd):

https://makerworld.com/en...gn%20Challenge#tab-Winner

Als je kiest voor "all entries" krijg je ongeveer 600 ontwerpen, misschien zit er iets leuks tussen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Wow, wat een supermooie projecten!

Ik had deze stl gekocht, de bovenkant kwem er heel strak uit (jasje bijvoorbeeld), maar dat lichaam is uit 1 deel (met die knik erin) en dan moet hij dus ergens op de plaat liggen.

https://www.patreon.com/posts/michael-jackson-104171489

Ik had 'm nu met de voorkant van de benen naar beneden geprint, daarbij zijn is die broek niet meer mooi glad na verwijderen van de supports.
Kan hem ook nog een keer andersom printen, dan zouden de supports aan de achterkant zitten en minder zichtbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
matthijst schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:32:
[...]

Wow, wat een supermooie projecten!

Ik had deze stl gekocht, de bovenkant kwem er heel strak uit (jasje bijvoorbeeld), maar dat lichaam is uit 1 deel (met die knik erin) en dan moet hij dus ergens op de plaat liggen.

https://www.patreon.com/posts/michael-jackson-104171489

Ik had 'm nu met de voorkant van de benen naar beneden geprint, daarbij zijn is die broek niet meer mooi glad na verwijderen van de supports.
Kan hem ook nog een keer andersom printen, dan zouden de supports aan de achterkant zitten en minder zichtbaar zijn.
Gaaf model zeg!
Ik snap je dilemma :) Helpt niet dat de kleur wit niet heel subtiel is en je alles wel ziet wat er 'mis' is gegaan.
Je kan het model in delen knippen via Studio en in een betere positie in de slicer zetten, mischien dat dat een oplossing is.
Of schuren en opvullen. Moet natuurlijk wel weer heel glad worden.
Cartoony figuren zijn zo glad als boter..

Hier trouwens het UV resin die ik tegenwoordig wel eens gebruikt.
Heb er meerdere gehad maar bleven nog een beetje zweterig na uitharden, deze niet.
https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000127454090/?s2a=

heb je geen consistente zonneschijn overdag moet je echt wel een UV bron aanschaffen (lamp of zaklamp) anders wordt het niks.

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 03-06-2024 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
Greenstuf of liqued greenstuf is misschien een oplossing om naden verder op te vullen (zeker als je hem knipt in de studio slicer? Al gekeken naar hoe mensen miniaturen afwerking in het algemeen?

Ik heb een ander probleem. Het volgende filament (PLA silk dual color van Bambulab) wil niet printen. Gaat prima door de AMS heen, maar in de printerkop wordt het niet goed gepakt (lijkt het) en daarom ook niet geprint. Andere hier ook last van en zo ja hoe lossen jullie dit op?

Heb de kop al warmer gezet. dacht eerst dat het kwam omdat het filament niet wou smelten, maar dit was dus niet de reden andere Matte PLA print zonder problemen.

https://eu.store.bambulab...ducts/pla-silk-dual-color
Ik heb de Midnight Blaze kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:51
Oef komen een paar prachtige printjes voorbij zeg! En ik maar Makita accuhouders rammen. Die niet passen omdat het geen LXT is. Iemand nog een makita accu/bodyhouder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend ein-de-lijk mijn Lightyear G10 Pro voor de X1C ontvangen. Ik had 'm in februari besteld. Toen stond er nog op de site 'pre-order, delivery in January' maar ik heb na vele (onbeantwoorde) mailtjes, chatgesprekken e.d. en uiteindelijk een mail waarin ik verzoek om een refund en de order cancel, uiteindelijk een mail gekregen dat er een order onderweg was. Communiceren kunnen ze daar in ieder geval niet...

Nouja...ondanks dat je voor 1 Lightyear plaat 3 Ali Express platen kunt kopen, ben ik er toch wel blij mee. Het is een veel dikkere kwaliteit dan die Ali platen, en er staat tenminste een QR code op, dus geen gerommel met het uitzetten van die check. Die vind ik nl toch wel handig in geval ik de verkeerde plaat er nog op heb liggen.
De eerste print ging goed, alleen brak de printer de first layer check af vanwege iets dat ik net niet meer kon lezen omdat ik te snel was met wegdrukken :+ Ik vermoed reflecties, want de plaat is glanzend zwart. Ik kan mij voorstellen dat ie allerlei ongewenste reflecties krijgt op zijn sensortje. Maar de benchy bleef goed plakken en de onderkant was inderdaad perfect glad. First layer ook perfect. Ik zal eens wat delicate dingetjes proberen die zelfs op de textured plate niet bleven zitten zonder brim. Op zich vind ik een brim geen probleem, maar als torture test lijkt het mij wel geschikt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mday schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:46:
Oef komen een paar prachtige printjes voorbij zeg! En ik maar Makita accuhouders rammen. Die niet passen omdat het geen LXT is. Iemand nog een makita accu/bodyhouder :+
Nee, maar deze Duitser wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55

Bambu Lab Store 2nd Anniversary

Van 5 juni 2024, 20:00 uur (UTC+8) tot 5 juli 2024, 20:00 uur (UTC+8).
URL: https://eu.store.bambulab...ages/2nd-anniversary-sale
  • 3D-printers vanaf € 199.
  • Premiumfilamenten vanaf € 15,99.
  • tot 35% Kortingen: accessoires, hardwarekits en meer!.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpsKGltasiPMIyqk0QIrA_zpN80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3MIDbXAQsafDqSQoCTppOJZ7.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyDaLBGOqHTDCxAqAF_VtvGg7BU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bNqkiUuuTEGrJoLOA6VCNIrd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door icegodd op 03-06-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:51
icegodd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:29:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was al een tijdje met een schuin oog naar een 3d printer aan het kijken, maar die A1 mini voor €199 is een insta-buy! _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 13:48

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker is dat, daar gaat m'n vakantiegeld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 09:53

Ik hoop oprecht dat ze ook wat parts in de sale doen... 0,2mm nozzle of zo

Ben benieuwd!
[edit]
oe! gewoon op de link klikken, meer info
Anniversary Sales Accessories
The promotion will take effect on June 5th 8:00PM (UTC+8)

Tiered Discounts (only items in this collection)
10% Off for 1 | 20% Off for 2 | 35% Off for 3 or more
35% is toch wel lekker! :9

[ Voor 31% gewijzigd door Zilverdael80 op 03-06-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Was ook al aan kijken voor de mini. Nog niet gekocht, maar verwacht dat woensdag het wel gaat gebeuren (met AMS lite dan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar wanneer ik in Makerworld een ontwerper volg waar vind ik die dan terug? Als ik later op makerworld terugkom kan ik met geen mogelijkheid de ontwerpers vinden die ik volg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mday schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:46:
Ik heb in het verleden weldie accu houder geprint, voor m'n buur, en dat paste goed, maar weet niet meer welke; heb je dus niets aan.
Maar ik heb wèl een week geleden een accuhouder voor Makita geprint om daarop een 12-24V LED schijnwerper (automotive) te zetten, en die paste bijna : die houder gaat er op, maar klemt nèt iets te veel voor mijn smaak, hoewel die dus ook weer niet te los moet zitten. Als ik een volgende zou drukken, dan zou ik hem in de breedte dus0,5 mm breder maken.
Je kunt de .STL toch gemakkelijk aanpassen?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS: sommige filamenten ((mèt spoel) zijn 41% off in de sale overmorgen, dat zet zoden aan de dijk :*)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:54

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Potverdorie, die aanbiedingen zijn niet verkeerd. Heb net 3 weken geleden m'n Creality Ender V3 KE ontvangen... Maar 199 voor een mini of 599 voor de P1S :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56

• 3D-printers vanaf € 199.
  • Premiumfilamenten vanaf € 15,99.
  • tot 35% Kortingen: accessoires, hardwarekits en meer!.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net vorige week een P1S combo gekocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:43
Deze ochtend nog PLA-CF besteld, maar gelukkig lijkt dat niet in de promo te staan overmorgen. Was nog aan het twijfelen om gewoon filament ook te bestellen.

Gelukkig heb ik dat maar geskipped gezien niet dringend, maar overmorgen toch eens bestellen samen met een smooth PEI sheet.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
Dynazap schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:18:
Potverdorie, die aanbiedingen zijn niet verkeerd. Heb net 3 weken geleden m'n Creality Ender V3 KE ontvangen... Maar 199 voor een mini of 599 voor de P1S :D :D
Oh God, Creality. Hoe bevalt de printer? Ik heb destijds van mijn Creality alleen maar hoofdpijn gehad. Ik wil het merk zelf niet bashen. Maar Prusa en Bambulab hebben de hobby voor mij nog kunnen redden.

In zekere zin Elegoo ook maar dat was resin en daar ben ik mee gestopt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
tlpeter schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Net vorige week een P1S combo gekocht :o
Van FAQ
1. Can I get a refund for the price difference since I recently made a purchase?
A: If you purchased your printer from our official web store and received it on or after May 20, 2024, we can provide you with a price adjustment. Click here to submit your application. Please note that the price adjustment applies only to printers.

https://eu.store.bambulab...tion-terms-and-conditions

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SacreBleu schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Oh God, Creality. Hoe bevalt de printer? Ik heb destijds van mijn Creality alleen maar hoofdpijn gehad. Ik wil het merk zelf niet bashen. Maar Prusa en Bambulab hebben de hobby voor mij nog kunnen redden.

In zekere zin Elegoo ook maar dat was resin en daar ben ik mee gestopt.
Creality als merk is niets mis mee, hun QC daarentegen is domweg afwezig. Althans, dat is wat ik begrijp op het grote boze internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
200 euro A1 mini met AMS. Als je wil starten met 3d printen moet je nu instappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:51
lekrutes schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:02:
200 euro A1 mini met AMS. Als je wil starten met 3d printen moet je nu instappen.
Ik vermoed dat de A1 mini niet met AMS komt voor €200.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantar
  • Laatst online: 21:57
Zouden de AMS units apart ook onderhevig zijn aan extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Remy!!!! schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:10:
[...]

Ik vermoed dat de A1 mini niet met AMS komt voor €200.
349 wordt die.
Zou bijna een combo kopen en dan de printer doorverkopen voor 180 ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 03-06-2024 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
Alle actieprijzen in een overzicht, prijzen van accessoires ed zie link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhnA--j2dqkWGW8szjn2Q1KSQ3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A6LVuoGHVbiTSLYYEIdndYV3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm...een mini is wel leuk voor erbij. Als je kleine dingen wilt printen in PLA of PETG. Soms zijn er ook projecten met meerdere buildplates, waar er vaak een pak kleine onderdelen bij zit. Dan is een kleintje wel handig. Zeker voor nog geen tweehonderd euro...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:47
Lees ik nou goed dat deze actie 1 minuit lang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvRijn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:24:
[...]
Oh, daarom staat er dat je het nu alvast in je mandje moet doen om snel uit te checken. Ik denk dat die site de fik in gaat straks...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Superflip

*pwiet*

[...]

Juni > Juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:47
Dat is logischer, ik kan gewoon niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvRijn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:30:
[...]
Dat is logischer, ik kan gewoon niet lezen
Ik zag het ook niet hoor...
Evengoed moet je er snel bij zijn voordat de magazijnen leeg gekocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6pack15 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:32:
Alle actieprijzen in een overzicht, prijzen van accessoires ed zie link

[Afbeelding]
Geen losse AMS in de aanbieding dus? Kan het iig nergens zien :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
MC Taz Man schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:36:
[...]
Creality als merk is niets mis mee, hun QC daarentegen is domweg afwezig. Althans, dat is wat ik begrijp op het grote boze internet.
Niet alleen dat maar het is ook een stukje handmatiger dan Bambu. Je moet er echt een 3D print liefhebber voor zijn en het ding goed onderhouden.

Bij ons op de makerspace zijn het vooral creality's die daar staan. Want het zijn echte werkpaarden maar je moet ze wel goed verzorgen. Ze hebben er ook Klipper firmware op en de hele rambam. Die dingen staan daar dag in dag uit te printen. Klipper zit er standaard ook niet bij (je hebt wel een tablet accessoire maar dat geeft niet de volledige klipper functionaliteit heb ik me laten vertellen). QC klachten hoor ik weinig over maar dingen die niet goed afgesteld staan worden door deze experts meteen in de kiem gesmoord. Ik hoor wel enorm veel klachten over hun resin printers trouwens.

Ik vind het zelf vervelend om aan de printer te sleutelen en wil gewoon printen, en dan is bambulab gewoon een veel betere optie. Van hen hoor ik vooral klachten dat je niet alles er 100% aan kan tunen. Ja snap ik maar dat wil ik ook niet.

En een Ender is echt iets voor beginners, niet voor experts. Dan zou ik zeker voor de A1 mini gaan voor ongeveer dezelfde prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 03-06-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 15:01

S2K

[...]

Huh nee 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:29:
[...]
En een Ender is echt iets voor beginners, niet voor experts. Dan zou ik zeker voor de A1 mini gaan voor ongeveer dezelfde prijs.
Ja en nee. Voor een beginner kan een Ender juist een frustrerende ervaring zijn.
Aan de andere kant is het ook niet altijd zo dramatisch en als je je vooraf een beetje inleest en braaf de setup guide van bv Teaching Tech volgt, kom je al een heel eind.
Een expert daarentegen, heeft wellicht liever een machine waar ie zelf kan bepalen hoe alles moet. Iemand als Nero3D 'spuugt' (figuurlijk, hij heeft er echt respect voor) op Bambu's, want hij kan lezen en schrijven met een Voron. Met een Ender ook. Als je zeg maar alles van 3D printers weet, van de techniek, de materialen en het printen, maakt het weinig uit waarmee je print. Alleen is het op een Voron makkelijker om invloed uit te oefenen op het proces en de snelheid van de printer te tweaken als je dat wilt.

Het hangt er ook vanaf wat voor soort beginner je bent. Als je echt het idee hebt om alles ervan te snappen, kun je beter eerst een half jaartje met een Ender 3 printen, daarna een Voron bouwen en van daaruit kijken hoe je verder gaat. Met een volautomaat zoals ik de Bambu's maar zal noemen, leer je in eerste instantie niet zo veel van het 3D printen. En dat blijkt ook wel uit de vragen en opmerkingen die je op FB in de Bambu groepen ziet langskomen. Velen denken dat een Bambu Lab printer net zoiets is als hun inkjet. Gewoon op print drukken en het komt goed....totdat het een keer niet goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 01:03:
[...]

Ja en nee. Voor een beginner kan een Ender juist een frustrerende ervaring zijn.
Aan de andere kant is het ook niet altijd zo dramatisch en als je je vooraf een beetje inleest en braaf de setup guide van bv Teaching Tech volgt, kom je al een heel eind.
Een expert daarentegen, heeft wellicht liever een machine waar ie zelf kan bepalen hoe alles moet.
Ja dat is ook wat ik bedoelde te zeggen. Ik bedoel dat een Ender ook bedoeld is voor beginners maar een veel minder zorgeloze ervaring biedt. Ik extrapoleerde dat naar de wens van beginners (in mijn ogen) om sneller te beginnen zonder leercurve maar dat is inderdaad niet voor iedereen het geval.

Als je dat wil leren dan is dat prima natuurlijk. Maar zelf gaat het me om het maken van dingen en helemaal niet om de techniek van het 3D printen. Ik besteed mijn tijd liever aan mooie ontwerpen dan het afstellen en upgraden van de printer.

Ik vind het juist fijn dat 3D printen steeds meer zo wordt als die inkjet (laat alleen de dure cartridges maar achterwege). Dat leerpad heb ik allang doorgaan en ik ben blij dat ik niet meer hoef te levellen en Z axis calibratie enzovoorts hoef te doen. Mijn eerste 3D printer was 5 uur fixen voor 1 uur succesvol printen (het was echt een bagger ding). Mijn tweede was 5 uur printen tegen 1 uur onderhoud. De Bambu is 50 uur fixen tegen 1 uur onderhoud. En print ook nog eens sneller.

En ja er zijn nog zat dingetjes die je moet leren maar de vooruitgang is enorm. Voor mij is creativiteit altijd het doel geweest en niet het printen op zich. Ik denk ook dat dat echt een niche gaat worden. Huis 3D printen wordt volwassen (de professionele versies waren dat all langer maar onbetaalbaar)

Als ik een echte techniek enthousiast was dan zou ik trouwens eerder voor een echte prusa gaan dan voor een creality.

Maar ik ben zo blij met de Bambu... Echt. Ik maak nu dingen in een dag waar ik met mijn printrbot niet van kon dromen. Qua kwaliteit, snelheid, grootte... Ik ben echt dol op dat ding <3 Als er nu een groot feest is dan maak ik in 1 dag een mooi masker om te dragen in het juiste thema, van de eerste streep in het ontwerp naar het ding dat ik die avond op mijn hoofd zet. Dat vind ik echt fantastisch.

En ja het gaat wel eens mis. Voornaamste probleem is het los raken van het object tijdens het printen. Maar dat is simpel op te lossen (al zag ik in de slicer dat de tree support brim size instelling opeens niet meer werkt :'( Ze blijven gewoon dezelfde grootte.). Maar dat hele gedoe om bijvoorbeeld een perfect first layer te pakken is gewoon over.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 04-06-2024 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
OPGELOST!

Koop je speciaal Bambu PLA wordt het niet, ondanks sync en resync, herkend, zie rol 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9G5OMQkm75RRDnloSXK2HScqmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uiEKbnJFci8Evv96ZgUknU6y.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door bing69 op 04-06-2024 11:18 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

MC Taz Man schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:11:
[...]

Geen losse AMS in de aanbieding dus? Kan het iig nergens zien :X
Nee, dat is wel erg jammer... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 15:26
Bz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Nee, dat is wel erg jammer... :|
Same, zit wel te kijken naar een 2e AMS, maarja, die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-10 09:43
[...]

Heb je tips over welk gereedschap & schuurpapier handig is om te kopen?
Ik zie van alles van schuurpapier dat per 5 m verkocht wordt tot kleine vierkantjes uit Japan voor 10 euro :D
Een setje met meerdere grit sizes lijkt me handig.

Ik zou graag nog eens dit model willen printen, opschuren en verfen:
YouTube: Lilith Bust Diablo 4 | Fotis Mint | 3D Printing Ideas

(Ik heb geen xl dus zou kleiner worden of ik split het in meerdere delen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Llopigat schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 03:46:
[...]
Ik vind het juist fijn dat 3D printen steeds meer zo wordt als die inkjet (laat alleen de dure cartridges maar achterwege).
Inderdaad. Het is eigenlijk voornamelijk de bediening die wordt als de inkjet. Er zijn natuurlijk nog steeds zaken die je gewoon moet leren (vaak door schade en schande). Maar de Bambu's zijn inderdaad erg fijn om mee te werken. Print ook duidelijk veel preciezer dan de Ender 3. Ik printte laatst iets dat ik (half) zelf had ontworpen opnieuw op de X1C en ineens zag ik gewoon een spleet in het model, waar dat op de Ender een streepje was. Ook de kwaliteit verbaasd mij soms gewoon. Superstrakke ASA prints, stringvrije TPU prints. En hoewel multicolour heel lang duurt, is het wel heel cool om dat te kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chippie777
bing69 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:37:
Koop je speciaal Bambu PLA wordt het niet, ondanks sync en resync, herkend, zie rol 2[Afbeelding]
En als je rol 2 in een ander slot doet, gaat probleem dan mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
chippie777 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:30:
[...]

@bing69 probeer inderdaad bovenstaande eens, maar doe dan wel slot 3 of 4.
Dit omdat 1&2 en 3&4 apart gekoppeld zijn qua RFID.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSlegend
  • Laatst online: 14-10 09:43
bing69 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:37:
Koop je speciaal Bambu PLA wordt het niet, ondanks sync en resync, herkend, zie rol 2[Afbeelding]
Probeer eens in de slicer te navigeren naar de 'device' tab. Er is een optie voor AMS settings en 'update on startup'.
Dat hielp bij mij (de setting laat je spoelen roteren zodat de RFID voor de lezer komt die in de AMS zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PepieNL
HSlegend schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:38:
[...]

Heb je tips over welk gereedschap & schuurpapier handig is om te kopen?
Ik zie van alles van schuurpapier dat per 5 m verkocht wordt tot kleine vierkantjes uit Japan voor 10 euro :D
Een setje met meerdere grit sizes lijkt me handig.

Ik zou graag nog eens dit model willen printen, opschuren en verfen:
YouTube: Lilith Bust Diablo 4 | Fotis Mint | 3D Printing Ideas

(Ik heb geen xl dus zou kleiner worden of ik split het in meerdere delen)
Schuurpapier haal ik niet online maar alles tot grit 500 haal ik gewoon bij de bouwmarkt of de action.
Alles daarboven (en daar begint de kwaliteit van het materiaal wel mee te tellen) kan ik in mijn regio alleen maar vinden bij een modelbouw winkel.
Dan haal ik daar gelijk ook weer een voorraadje verf, spuitbussen en allerlei andere tooling,
Het is zo'n oud winkeltje met tot het plafond aan toe bouwdozen wat je helaas tegenwoordig nog amper in NL vind.
Als ik vragen heb waar ik mee worstel kan ik dat bij hem dan ook altijd wel een opbrengen bij een bakkie koffie.
Die oude garde is zo praktisch als wat, leer je een hoop van.
3d printing is voor dat soort lui abra cadabra maar qua materiaalkennis leer je nog een hoop van dat soort lui.

Primer gebruik ik van Tamiya als het hele fijne details betreft, zoniet dan van de Action en schuur ik weer lichtjes op met 1000 grit papier (paar keer vegen is genoeg).
Verf gebruik ik tegenwoordig allen nog maar van Vallejo (zowel airpaint potjes als normale paint), Tamiya stinkt en vloeit niet zo lekker als vallejo.
Tevens vind ik persoonlijk de kleuren ook veel mooier en ze mixen beter.

Ik heb een airbrush maar gebruikt die incidenteel of om grote oppervlaktes een basislaag te leggen.
Meestal gebruik ik gewoon penselen. Werkt ook veel rustiger en ontspannender :)
Goedkope zachte kwastjes van de Action voor het lompe werk of om kleuren te mixen maar het echte precisie werk heb ik een collectie dure kwastjes voor van bepaalde merken (+/- 20 euro ps)
Dan nog wat speciale drybrush kwasten, rond en recht van verschillende diameters.

Voor echt detailwerk vertrouw ik mn ogen niet meer en draag een helm met daaraan verschillende sterktes loepjes met LED verlichting.
Ziet er niet uit, maar het helpt me gigantisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
chippie777 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Inderdaad, was aan het printen dus kon het niet testen. Slot 1 en 2 verwisselt en nu doen ze het beide wel!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
't is natuurlijk ook wel een ding, ik heb nog geen AMS, maar ben wel in de markt voor een. Als je dan toch een AMS koopt dan ben je ook sneller geneigd om 'orignele' BL fillament te gebruiken, dus ik snap sowieso niet dat ze die AMS los nog niet aangepast hadden.

Ik ben benieuwd wat de prijs wordt...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dizzytal schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:14:
[...]

't is natuurlijk ook wel een ding, ik heb nog geen AMS, maar ben wel in de markt voor een. Als je dan toch een AMS koopt dan ben je ook sneller geneigd om 'orignele' BL fillament te gebruiken, dus ik snap sowieso niet dat ze die AMS los nog niet aangepast hadden.

Ik ben benieuwd wat de prijs wordt...
We gaan het zien morgen. FF kijken of ik dat hier überhaupt door de ballotage commissie kan krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Had tot voor kort de theorie dat AMS niet meedeed omdat ze met een AMS v2 gaan komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat zit er in zo'n AMS Lite dat dat ding zo duur maakt?
Lijkt zo vaag: de printer is goedkoper dan het accessoire.
Of is het meer dan een houdertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Hahaha, ik zal het doorgeven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
matthijst schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:56:
Wat zit er in zo'n AMS Lite dat dat ding zo duur maakt?
Lijkt zo vaag: de printer is goedkoper dan het accessoire.
Of is het meer dan een houdertje.
Korte samenvatting: het is veel meer dan een houdertje ...

(zie website / wiki voor de techniek die in de AMS zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
chippie777 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:06:
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar wanneer ik in Makerworld een ontwerper volg waar vind ik die dan terug? Als ik later op makerworld terugkom kan ik met geen mogelijkheid de ontwerpers vinden die ik volg.
Het lag dus echt aan mijzelf. Het was even zoeken maar ik heb het gevonden.
Je moet klikken op je account plaatje rechtsboven, dan krijg je je account te zien, en ongeveer in het midden aan de linkerkant zie je following staan, en daar moet je dus op klikken. 8)7 Snap niet waarom ik dat niet eerder heb gezien/gevonden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Superflip

*pwiet*

Is zo'n AMS enkel handig als je meerdere kleuren wil printen? Of zijn er nog andere voordelen aan zo'n AMS?

Gezien ik enkel maar 1 materiaal en 1 kleur wil printen per print zie ik het voordeel niet zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Laatst online: 21:13
Superflip schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:04:
Is zo'n AMS enkel handig als je meerdere kleuren wil printen? Of zijn er nog andere voordelen aan zo'n AMS?

Gezien ik enkel maar 1 materiaal en 1 kleur wil printen per print zie ik het voordeel niet zo in.
Wil je alles wat je ooit print in zwart PLA printen? Dan heb je de AMS niet nodig.

Wil je af en toe Zwart pla printen, dan weer een printje Antraciet PETG en dan weer een printje roze ABS.... dan is die AMS toch wel heel luxe. Veel minder vaak wisselen met de hand.

Ik heb standaard PETG zwart en Lichtgrijs PLA in 2 slots zitten. En de andere 2 slots wisselen.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster

Ik print ook niet in kleur, maar niet alle prints zijn hetzelfde filament bij mij.
Ik steek mijn 4 meest gebruikte filamenten in de AMS en dan hoef ik niet telkens naar zolder te lopen als ik een printje wil starten als ik een ander materiaal nodig heb.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777

Als je inderdaad alleen maar met 1 kleur en materiaal print dan zie ik de noodzaak ook niet. Echter ik heb wel een AMS en mede daardoor print ik nu toch wel erg vaak in meerdere kleuren. Al is het maar om iets te accentueren. Daarnaast is het laden van een nieuwe rol een makkie met een AMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilverdael80
Wat ik nog niet heb gehoord,
Je kan de AMS zo instellen dat hij automagisch overgaat op een ander slot zodra je filament op is. Zo kan je je rollen echt helemaal op printen...
Maar als dat de enige usecase is ... Duurt het best lang voor je financieel voordeel uit de aanschaf haalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 02:42
Nog een gehoorde usecase van een ams: je kan de aanhechting van supports printen met een ander materiaal. Dat maakt het verwijderen van de supports schijnbaar een stuk makkelijker.

In jouw geval dus lekker 3 dezelfde rollen in de ams, en 1 met 'ander' type filament; dan kan je dus lekker door printen als je rol opraakt, en dan makkelijk je supports weghalen doordat dat nu wel steun maar minder hechting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Dus morgen is dat om 14:00 dat het ingaat, toch? 20:00 UTC+8.

Ik vraag me af of ik de tijd goed heb omgerekend :+ Ik heb al een P1S + AMS maar ik heb besloten een A1 mini erbij te nemen als het tenminste lukt die te bestellen.

Edit: Bedankt @matthijst!

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 04-06-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Blaurens schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:55:
Nog een gehoorde usecase van een ams: je kan de aanhechting van supports printen met een ander materiaal. Dat maakt het verwijderen van de supports schijnbaar een stuk makkelijker.

In jouw geval dus lekker 3 dezelfde rollen in de ams, en 1 met 'ander' type filament; dan kan je dus lekker door printen als je rol opraakt, en dan makkelijk je supports weghalen doordat dat nu wel steun maar minder hechting geeft.
Klopt. Dat gebruik ik wel vaak.
Nu heb ik onlangs een rol Bambu matte black open gedaan en daarmee werkt het dus niet goed. De PETG kleeft toch deels aan het matte black PLA. Terwijl met basic PLA het er gewoon aftrekt zoals een sticker. Ik vermoed dat er additieven toegevoegd zijn om het PLA mat te krijgen en dat dit toch wat hecht met PETG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Blaurens schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:55:

Klopt, heb altijd een rol Petg voor het laatste stukje ondersteuning en in een mooi opvallend kleurtje

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu

Het zal heel moeilijk worden om je rollen 'precies' op te maken. Met de AMS kun je zorgen dat wanneer een rol op is er over wordt gegaan op een nieuwe rol. Scheelt dus wat 'afval'.

Een ander voordeel is dat je niet steeds je rol hoeft te vervangen als je toch een ander materiaal of kleur wil gebruiken. Tevens, als je het goed bijhoud, dan blijven je rollen 'droog'.

Oftewel, er is gemak en je mogelijkheden breidt je uit. Het is, natuurlijk, per persoon afhankelijk of ze daarvoor extra geld willen betalen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik mijn AMS deels voor opslag en deels voor multi-kleur/materiaal prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 16:37
Ondanks dat ik mijn huidige Flashforge Creator nooit meer aan heb staan wil ik toch een stukje van de hype meepakken door een Bambu te scoren :+ :+ :+

Ik heb gister een ''aanvraag'' gedaan voor een B2B account op de Bambu website zelf zodat de BTW direct vervalt. Dit kan echter tot vijf dagen duren zag ik. Aangezien er vanaf morgen e.e.a. in de aanbieding is daarzo wil ik eigenlijk morgen ook bestellen.

Als ik deze aanvraag niet wilt afwachten maar gewoon wil bestellen, krijg ik dan wel gewoon een factuur met het correcte BTW percentage?

Iemand dit mij dit kan vertellen? O-)

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Aanbiedingen lopen een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Zolang de voorraad strekt", gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:16

3_s

MC Taz Man schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:59:
[...]

"Zolang de voorraad strekt", gok ik
Staat niet bij de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:54

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Volgende keer wat beter lezen :D. Dacht om 00:00 gaan de prijzen omlaag... is het pas 5 juni 8:00 +8 UTC :| :F .

Slaaplekker dan maar :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb (al een poos) een issue met een van de feeders in de AMS. Die detecteert niet dat er filament in of uit is. Lampje brandt constant. Ik heb al 2 keer de AMS uit elkaar gehaald, een keer vanwege afgebroken filament bij die splitsing onderin de AMS. Maar beide keren was er niets te zien aan die feeders. Er zat niets in en er leek niets gebroken. Ik heb erin geblazen om evt stof eruit te krijgen.
Ik geloof dat ie het precies één keer goed heeft gedaan daarna, maar toen was het weer zoals vanouds.

Allemaal goed en wel, AMS werkt in principe gewoon, maar het is niet zoals het hoort. Dus ik probeerde net een ticket in te schieten bij Bambu, maar dat systeem dwingt mij om een log toe te voegen van de issue. Die heb ik niet, want het printen werkt gewoon en ik denk niet dat er in de log iets zinvols staat, anders dan dat ie filament detecteert in alle slots. Er zijn geen foutcodes oid, geen failed prints ofzo.

Hoe kom ik hier doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Llopigat schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:03:
Dus morgen is dat om 14:00 dat het ingaat, toch? 20:00 UTC+8.

Ik vraag me af of ik de tijd goed heb omgerekend :+ Ik heb al een P1S + AMS maar ik heb besloten een A1 mini erbij te nemen als het tenminste lukt die te bestellen.

Edit: Bedankt @matthijst!
Staat een tellertje op de site onder de eerste banner: https://eu.store.bambulab...ages/2nd-anniversary-sale
Nu nog zo'n 6 uur ... Dus inderdaad 14.00 'Nederlandse' tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

mphilipp schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 01:13:
Ik heb (al een poos) een issue met een van de feeders in de AMS. Die detecteert niet dat er filament in of uit is. Lampje brandt constant. Ik heb al 2 keer de AMS uit elkaar gehaald, een keer vanwege afgebroken filament bij die splitsing onderin de AMS. Maar beide keren was er niets te zien aan die feeders. Er zat niets in en er leek niets gebroken. Ik heb erin geblazen om evt stof eruit te krijgen.
Ik geloof dat ie het precies één keer goed heeft gedaan daarna, maar toen was het weer zoals vanouds.

Allemaal goed en wel, AMS werkt in principe gewoon, maar het is niet zoals het hoort. Dus ik probeerde net een ticket in te schieten bij Bambu, maar dat systeem dwingt mij om een log toe te voegen van de issue. Die heb ik niet, want het printen werkt gewoon en ik denk niet dat er in de log iets zinvols staat, anders dan dat ie filament detecteert in alle slots. Er zijn geen foutcodes oid, geen failed prints ofzo.

Hoe kom ik hier doorheen?
Gewoon het log bijvoegen, zij kunnen er waarschijnlijk meer uit halen dan je denkt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
FSSF schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:08:
Ondanks dat ik mijn huidige Flashforge Creator nooit meer aan heb staan wil ik toch een stukje van de hype meepakken door een Bambu te scoren :+ :+ :+

Ik heb gister een ''aanvraag'' gedaan voor een B2B account op de Bambu website zelf zodat de BTW direct vervalt. Dit kan echter tot vijf dagen duren zag ik. Aangezien er vanaf morgen e.e.a. in de aanbieding is daarzo wil ik eigenlijk morgen ook bestellen.

Als ik deze aanvraag niet wilt afwachten maar gewoon wil bestellen, krijg ik dan wel gewoon een factuur met het correcte BTW percentage?

Iemand dit mij dit kan vertellen? O-)
Yep, je krijgt gewoon een factuur met de NL BTW er op.

Voordat ik voor Bambu Lab ging werken had ik ook al zo'n B2B account aangevraagd, maar uiteindelijk bestel ik 99,9% van mijn zaken via de normale weg. B2B is wat omslachtiger en die BTW krijg ik toch terug ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit al een poosje een P1S combo te eyeballen, en als er straks een mooie korting op komt kan dit wel eens het moment worden om er een aan te schaffen.

Om mijn verwachting een beetje te temperen (of juist aan te wakkeren) heeft er iemand ervaring met upgrade vanaf een Ender 3 (v2 met cr-touch)? Mijn Ender 3 draait al eigenlijk bijzonder mooi met Klipper. Vrijwel fire-and forget en zonder enig issue.

Waarom ik toch wil upgraden:
- Meerdere filaments. Kleuren zijn erg leuk, maar ook de combo flexibel met een ander soort filament kan erg handig zijn.
- Flexibel filament printen.
- ABS printen.
- Wegdoen SLA printer. Ik heb ook nog een SLA printer voor kleinere modellen als kleine bustes e/d die ik daarna schilder, maar ben die rommel eigenlijk meer dan zat. Ik zie dat in dit topic meer mensen mini's ed printen met een bambulab printer met prima resultaten, hier ben ik zelf wel heel nieuwsgierig naar verdere ervaringen :)
- Staat mooier op het bureau: bijna een non-issue, maar het oog wil ook wat.

Waar ik me nog wel wat zorgen over maak is de printduur bij printen met meerdere filamenten, en of de resolutie voor mini's echt zo goed is, of dat daar allemaal toeren voor uitgehaald moeten worden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Magic schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:24:
Ik zit al een poosje een P1S combo te eyeballen, en als er straks een mooie korting op komt kan dit wel eens het moment worden om er een aan te schaffen.

Om mijn verwachting een beetje te temperen (of juist aan te wakkeren) heeft er iemand ervaring met upgrade vanaf een Ender 3 (v2 met cr-touch)? Mijn Ender 3 draait al eigenlijk bijzonder mooi met Klipper. Vrijwel fire-and forget en zonder enig issue.

- Meerdere filaments. Kleuren zijn erg leuk, maar ook de combo flexibel met een ander soort filament kan erg handig zijn.
- ABS printen.
- Wegdoen SLA printer. Ik heb ook nog een SLA printer voor kleinere modellen als kleine bustes e/d die ik daarna schilder, maar ben die rommel eigenlijk meer dan zat. Ik zie dat in dit topic meer mensen mini's ed printen met een bambulab printer met prima resultaten, hier ben ik zelf wel heel nieuwsgierig naar verdere ervaringen :)

Waar ik me nog wel wat zorgen over maak is de printduur bij printen met meerdere filamenten, en of de resolutie voor mini's echt zo goed is, of dat daar allemaal toeren voor uitgehaald moeten worden.
Ik heb wat mindere ervaring met de Ender 3 V2 die ik had gekocht. Deze heb ik uiteindelijk uitgerust met;

*BLtouch
*BigTreeTech SKR Mini E3
*Silicone offsets ipv springs
*Touchscreenscherm
*Extra motortje voor Gantry leveling

Uiteindelijk was het nog steeds niet helemaal naar mijn wens. Dit kan ook te maken hebben dat ik toen nog niet zo deskundig was als nu. Ik heb de Enders achter het schot getoverd en ben toen overgestapt naar Prusa. Dat was, voor mij, een wereld van verschil.
De overstap van Prusa naar Bambu was voor mij ook groot, vooral qua snelheid, de app vind ik ook tof, want ik kan op afstand iets in de gaten houden.

Miniaturen heb ik nog niet geprint met FDM. Ik denk dat je dan ook een 0.2 nozzle nodig hebt. Lijkt mij onhandig als je niet alleen miniatures wil printen - als je hoofdzakelijk mini's wil printen, dan hoef je de nozzle niet telkens aan te passen. Natuurlijk verlengd dit wel je printtijd.
Dat geldt ook voor de AMS. Er is nog best wat filament wat verloren gaat en je print duurt ineens een héél stuk langer.

Waste kun je bijna niet voorkomen, tenzij je meerdere toolheads hebt, zoals op de Prusa XL. Maar dan zit je ook in een héél ander prijssegment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Ik merk toch dat ik klaar zit om weer veel en veel teveel filament te kopen, bye bye vakantiegeld. Korting zet echt wel zoden aan de dijk. Maar... is dit icm bulk korting? look like it. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Mday op 05-06-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:24:

- ABS printen.

Qua mini's printen, hier een "aantal" timelapses: YouTube: BambuLab X1Carbon Mindflayer Quartet Timelapse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SacreBleu schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb wat mindere ervaring met de Ender 3 V2 die ik had gekocht. Deze heb ik uiteindelijk uitgerust met;

*BLtouch
*BigTreeTech SKR Mini E3
*Silicone offsets ipv springs
*Touchscreenscherm
*Extra motortje voor Gantry leveling

Uiteindelijk was het nog steeds niet helemaal naar mijn wens. Dit kan ook te maken hebben dat ik toen nog niet zo deskundig was als nu. Ik heb de Enders achter het schot getoverd en ben toen overgestapt naar Prusa. Dat was, voor mij, een wereld van verschil.
De overstap van Prusa naar Bambu was voor mij ook groot, vooral qua snelheid, de app vind ik ook tof, want ik kan op afstand iets in de gaten houden.

Miniaturen heb ik nog niet geprint met FDM. Ik denk dat je dan ook een 0.2 nozzle nodig hebt. Lijkt mij onhandig als je niet alleen miniatures wil printen - als je hoofdzakelijk mini's wil printen, dan hoef je de nozzle niet telkens aan te passen. Natuurlijk verlengd dit wel je printtijd.
Dat geldt ook voor de AMS. Er is nog best wat filament wat verloren gaat en je print duurt ineens een héél stuk langer.

Waste kun je bijna niet voorkomen, tenzij je meerdere toolheads hebt, zoals op de Prusa XL. Maar dan zit je ook in een héél ander prijssegment.
Dank je voor je ervaring! Miniaturen zullen zeker de uitzondering vormen, en ik verzamel de STL's om in eens meer te printen. Nu met de SLA printer verzamel ik ook een buildplate vol voordat ik de printer aanzet, dat zal in FDM niet heel anders zijn (misschien wel 1 voor 1, maar dan wel een aantal achter elkaar zodat ik weer een poos vooruit kan). die 2 a 3 keer in het jaar een nozzle vervangen zal niet zo'n issue zijn :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 14:33
Ben ik nou zo slecht in zoeken of kan ik de hardened steel 0.4 nozzle niet meer vinden op de website voor de P1S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 15:01

S2K

Richard89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:50:
Ben ik nou zo slecht in zoeken of kan ik de hardened steel 0.4 nozzle niet meer vinden op de website voor de P1S?
Op het plaatje staat gewoon hardened steel, alleen de 0.2 nozzle staat stainless steel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 14:33
S2K schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Op het plaatje staat gewoon hardened steel, alleen de 0.2 nozzle staat stainless steel.
Aahhh.....ff doorklikken en ik had t kunnen zien, thanks.. ik dacht dat je de non-hardened ook kon kopen op 0.4 maar blijkbaar is er maar 1 soort te koop. thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 12:45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
De deals zijn nu al actief!

Helaas wordt er wel 15 euro shipping gerekend nu, zelfs bij een A1 Mini die boven de 55 euro is. Edit: Oh wacht dat klopt, printers zijn uitgezonderd van free shipping, dat was ik vergeten.

PS De korting op de AMS is best meh. Bij een AMS met printer krijg je al 100 euro korting dus 60 op de basisprijs is niet echt veel. Als het 249 was geweest, was ik wellicht wel voor een tweede AMS gegaan. Edit: er is wel 7% extra korting bij meer dan 1 AMS, maar 1tje was nou ook wel weer voldoende.
Richard89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
[...]
Aahhh.....ff doorklikken en ik had t kunnen zien, thanks.. ik dacht dat je de non-hardened ook kon kopen op 0.4 maar blijkbaar is er maar 1 soort te koop. thanks!
Dat was eerst ook zo maar toen ik laatst mijn nieuwe nozzle kocht was er ook alleen nog maar de hardened.

Wel mooi ook want waarom zou je voor de stainless gaan. Ik heb nu alles geupgrade, het extruder gear en de hotend.

[ Voor 101% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Toch maar zo'n ams lite besteld.
Blijft een kutprijs, maar goed, scheelt weer leuren op marktplaats met een printer.

Pagina: 1 ... 54 ... 117 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.