Ik meen me te herinneren dat Nero3D ooit zei dat de X1Plus firmware dat zou moeten kunnen.Evertt schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:46:
Zijn er connector/adapter te koop waar je van een wifi connector naar Ethernet connector gaat?
Snap nog steeds niet waarom er 2.4 ghz op zit op de p1s zeker op dit moment.
Verder ben ik nog steeds er tevreden zeker over de ams.
Goedkoper, ook al is het maar 2.5cent... Zo rekenen de fabrikanten in ieder geval.Evertt schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:46:
Snap nog steeds niet waarom er 2.4 ghz op zit op de p1s zeker op dit moment.
Maar het maakt toch niet zoveel uit? 95% van de connected apparaten in huis werken met 2.4Ghz. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb wel eens gehoord dat sommige routers blijkbaar een probleem hebben met bepaalde apparaten in een gemixde omgeving. Ik heb daar zelf nog nooit last van gehad.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het is meer andersom, dat apparaten een gemixed netwerk niet altijd leuk vinden en dan connectie issues hebben. Maar daar is een simpele oplossing voor.mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:45:
[...]
Goedkoper, ook al is het maar 2.5cent... Zo rekenen de fabrikanten in ieder geval.
Maar het maakt toch niet zoveel uit? 95% van de connected apparaten in huis werken met 2.4Ghz. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb wel eens gehoord dat sommige routers blijkbaar een probleem hebben met bepaalde apparaten in een gemixde omgeving. Ik heb daar zelf nog nooit last van gehad.
Gewoon een 2.4ghz only iot SSID aan maken met een ander vlan/ip range. Moet met de meeste routers wel lukken lijkt me, en kun je dan ook nog wat rules op los laten. Dat dat vlan niet bij de rest van je netwerk mag komen bijv.
Dieper daar op in gaan past echter meer bij een thuis netwerk topic
Sinds ik dat heb werkt dat perfect maar met een mixed netwerk even 5Ghz uitzetten, device aanmelden en daarna 5Ghz weer aan heeft voor mij altijd gewerkt.Loen schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:05:
[...]
Het is meer andersom, dat apparaten een gemixed netwerk niet altijd leuk vinden en dan connectie issues hebben. Maar daar is een simpele oplossing voor.
Gewoon een 2.4ghz only iot SSID aan maken met een ander vlan/ip range. Moet met de meeste routers wel lukken lijkt me, en kun je dan ook nog wat rules op los laten. Dat dat vlan niet bij de rest van je netwerk mag komen bijv.
Dieper daar op in gaan past echter meer bij een thuis netwerk topic
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Leuk trucje, maar ik heb mijn iot apparaten liever niet gemixt met de rest van mijn netwerk spulwatercoolertje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:13:
[...]
Sinds ik dat heb werkt dat perfect maar met een mixed netwerk even 5Ghz uitzetten, device aanmelden en daarna 5Ghz weer aan heeft voor mij altijd gewerkt.
Jammer dat het niet beschikbaar is voor de p1iMars schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:52:
[...]
Ik meen me te herinneren dat Nero3D ooit zei dat de X1Plus firmware dat zou moeten kunnen.
@smoken Leuk initiatief. Niet zeker of ik erbij kan zijn maar ik luister mee. Avans Breda, Communicatie en Multimedia Design heeft naar mijn weten best wel toffe locaties beschikbaar met 3D printers en lasersnijders al op locatie. Met een beetje lullen kunnen we best wel één dagje regelen, wellicht?
Daarnaast hoor ik veel over NYMA Makersplaats in Nijmegen, iets commercieler, maar ook hier kun je vast wat sponsoring fiksen ergens.
Daarnaast kan ik aan mijn werkgever even vragen of Eindhoven nog een makerspace heeft, moet absoluut kunnen. Wellicht op de high-tech Campus? Ik heb daar ook contacten. Wat is je LinkedIn?
Daarnaast hoor ik veel over NYMA Makersplaats in Nijmegen, iets commercieler, maar ook hier kun je vast wat sponsoring fiksen ergens.
Daarnaast kan ik aan mijn werkgever even vragen of Eindhoven nog een makerspace heeft, moet absoluut kunnen. Wellicht op de high-tech Campus? Ik heb daar ook contacten. Wat is je LinkedIn?
Heel erg bedankt voor alle ideeën!Mday schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:29:
@smoken Leuk initiatief. Niet zeker of ik erbij kan zijn maar ik luister mee. Avans Breda, Communicatie en Multimedia Design heeft naar mijn weten best wel toffe locaties beschikbaar met 3D printers en lasersnijders al op locatie. Met een beetje lullen kunnen we best wel één dagje regelen, wellicht?
Ik ben op dit moment druk met de resellers waarvoor ik verantwoordelijk ben een plan aan het maken, ze hebben meerdere professionele klanten welke we graag zouden bezoeken.
Maar daarnaast ben ik ook heel benieuwd naar andere bedrijven/makers/starters, dus je input is zeer gewaardeerd!
Met TU/e ben ik reeds in gesprek, daarover spoedig meer
Sorry als dit teveel off-topic gaat... was niet mijn intentie
Ah ja dat was het, de X1 draait op Linux vandaag dat dat kon, maar de P1 is weer wat minder krachtig.
Hey het gaat over Bambu, daar is niks off-topics aansmoken schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:40:
[...]
Heel erg bedankt voor alle ideeën!
Ik ben op dit moment druk met de resellers waarvoor ik verantwoordelijk ben een plan aan het maken, ze hebben meerdere professionele klanten welke we graag zouden bezoeken.
Maar daarnaast ben ik ook heel benieuwd naar andere bedrijven/makers/starters, dus je input is zeer gewaardeerd!
Met TU/e ben ik reeds in gesprek, daarover spoedig meer![]()
Sorry als dit teveel off-topic gaat... was niet mijn intentie
Ik ben toch weer eens verder op onderzoek uitgegaan en heb een simpele print gepakt welke ik per printbeurt, in 4 verschillende kleuren print.chippie777 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:06:
Ik heb problemen met een rol pla van 123-3d. Ik krijg regelmatig de volgende foutmelding:
Failed to pull back the filament from the toolhead to AMS. Soms helpt een retry, soms ook niet. Ik probeer het dan een aantal keer en dan lukt het wel. Desalniettemin probeer ik met deze rol maar geen meer kleuren print.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- Een ander slot in in de AMS, zelfde probleem.
- Flow dynamiek calibratie uitgevoerd, zelfde probleem.
- Flow rate calibratie uitgevoerd, zelfde probleem.
Het vreemde is dat ik wel meer rollen van 123-3d heb welke wel zonder problemen printen. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Dit doe ik dan vier keer zodat elke kleur een keer in een van de 4 AMS sloten zit.
Dit resulteerde in het volgende:
Eerste print beurt:
wit, rood, blauw, oranje. Geen problemen al leek het of blauw in positie 3 van de AMS het zwaar had. maar alle vier de prints waren netjes en werkte.
Tweede print beurt:
oranje, wit, rood, blauw. Rood in positie 3 kreeg de fout melding: "Unable to retract" met een beetje hulp van mij (Rol met de hand een zetje geven) lukte het om het printen door te laten gaan. Wel was het bijzonder dat de blauwe print niet werkte (Schakelaar niet te bedienen)
Derde print beurt:
blauw, oranje, wit, rood. Alle prints gelukt maar het leek of de AMS het wat zwaar had met positie 3.
Vierde print beurt:
rood, blauw, oranje, wit. Hier ging het fout met oranje in AMS slot 3. Het lukte niet om het filament uit de extruder te krijgen. Print afgebroken, dus wit is niet geprint.
Het lijkt erop dat AMS slot 3 kwetsbaar is, maar aan de andere kant is het vreemd dat het twee keer wel goed gaat. Op dit moment zit oranje ook muurvast.
Je zou de de first stage feeder van slot 3 eens kunnen vervangen met die van slot 1 of 2 (niet die van 4 in ieder geval).chippie777 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:20:
[...]
Ik ben toch weer eens verder op onderzoek uitgegaan en heb een simpele print gepakt welke ik per printbeurt, in 4 verschillende kleuren print.
Dit doe ik dan vier keer zodat elke kleur een keer in een van de 4 AMS sloten zit.
Dit resulteerde in het volgende:
Eerste print beurt:
wit, rood, blauw, oranje. Geen problemen al leek het of blauw in positie 3 van de AMS het zwaar had. maar alle vier de prints waren netjes en werkte.
Tweede print beurt:
oranje, wit, rood, blauw. Rood in positie 3 kreeg de fout melding: "Unable to retract" met een beetje hulp van mij (Rol met de hand een zetje geven) lukte het om het printen door te laten gaan. Wel was het bijzonder dat de blauwe print niet werkte (Schakelaar niet te bedienen)
Derde print beurt:
blauw, oranje, wit, rood. Alle prints gelukt maar het leek of de AMS het wat zwaar had met positie 3.
Vierde print beurt:
rood, blauw, oranje, wit. Hier ging het fout met oranje in AMS slot 3. Het lukte niet om het filament uit de extruder te krijgen. Print afgebroken, dus wit is niet geprint.
Het lijkt erop dat AMS slot 3 kwetsbaar is, maar aan de andere kant is het vreemd dat het twee keer wel goed gaat. Op dit moment zit oranje ook muurvast.
https://wiki.bambulab.com...eplace-first-stage-feeder
Test dan hetzelfde nog eens.
Heeft het slot waar eerst de first stage feeder van slot 3 in zat nu het probleem: dan is het de feeder.
Blijft het probleem in slot 3 bestaan, dan is het bijvoorbeeld de PTFE tube in de AMS. Die kan een te grote knik hebben en daar zijn wel wat fixes online voor te vinden.
Als die fix niet helpt, zou het eventueel nog een motor probleem kunnen zijn, maar in dat geval adviseer ik contact op te nemen met support.
Geef dan alle stappen die je al getest hebt door in je bericht en upload de printer log.
@smoken Ik ga er mee aan de slag. Om Oranje uit slot 3 los te krijgen ben ik stapje voor stapje PTFE tubes gaan loshalen om in ieder geval uit te sluiten dat het niet in de printer zat. Toen ik de hele AMS had los gekoppeld inclusief de PTFE tube aan de buitenkant van de AMS, zat oranje nog steeds vast. Ik kreeg oranje pas los toen ik feeder naar "achteren" duwde. Ik heb de AMS uit elkaar gehaald maar kon niets vreemds aan de 4 PTFE tubes zien.
Ik ga weer printen, mocht het probleem zich weer voordoen dan wissel ik de feeders 2 en 3 van positie.
keep you posted.
Ik ga weer printen, mocht het probleem zich weer voordoen dan wissel ik de feeders 2 en 3 van positie.
keep you posted.
Bambu is ook op de buildplate met carbon en sterretjes e.d. hypetrain gesprongen.
Kreeg net en mailing met een link naar deze 4 nieuwe sheet stickers.
Mailing geeft wel aan dat je ze zelf nog effe op de steel sheet moet plakken.
Vind ze zelf een beetje duur in vergelijking met Ali waar je keuze hebt tussen meer varianten en zelfs sheets met aan beide kanten een ander patroontje.
Vind ze zelf een beetje duur in vergelijking met Ali waar je keuze hebt tussen meer varianten en zelfs sheets met aan beide kanten een ander patroontje.
Boullie
Wss zit er, naast de prijs, ook een "beetje" verschik in kwaliteit tussen wat BL levert en wat je op Ali kan krijgenBoullie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:11:
Bambu is ook op de buildplate met carbon en sterretjes e.d. hypetrain gesprongen.
Ik heb recent voor €12 een gladde plaat met ringen en cirkels laten komen. Kwaliteit is goed maar niet perfect, er zit een enkele oneffenheid aan 1 kant. Printen gaat echt super, en zelfs het relief is zichtbaar op de print (in het bijzonder by PLA).
Ik ben erg tevreden over de Ali plaat. En het prijsverschil van €12 vs €29,95 is wel erg groot. Ik ga binnenkort een 0.6 nozzle met element en extruder bestellen. Helaas is de hotend fan voor de P1 nog niet te krijgen.
Ik ben erg tevreden over de Ali plaat. En het prijsverschil van €12 vs €29,95 is wel erg groot. Ik ga binnenkort een 0.6 nozzle met element en extruder bestellen. Helaas is de hotend fan voor de P1 nog niet te krijgen.
Ik heb in het begin ook veel problemen gehad met slot 3 van de AMS. Mijn AMS stond toen op de printer en heb ik toen naast de printer gezet. Ik heb nadien bijna geen problemen meer ondervonden. Ik was dit probleem tegengekomen op internet met de verklaring dat door de bochten van de PTFE tubes kon komen.chippie777 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:57:
@smoken Ik ga er mee aan de slag. Om Oranje uit slot 3 los te krijgen ben ik stapje voor stapje PTFE tubes gaan loshalen om in ieder geval uit te sluiten dat het niet in de printer zat. Toen ik de hele AMS had los gekoppeld inclusief de PTFE tube aan de buitenkant van de AMS, zat oranje nog steeds vast. Ik kreeg oranje pas los toen ik feeder naar "achteren" duwde. Ik heb de AMS uit elkaar gehaald maar kon niets vreemds aan de 4 PTFE tubes zien.
keep you posted.
Je leest ook vaak dat de aansluitingen op filament buffer (achterzijde) netjes recht moeten lopen (maar dat zal dan een aanvoer probleem kunnen zijn).
"If it ain't broke, don't fix it!"
@Gerritjuh Mijn AMS staat ook op de printer, ik zie niet zo snel waarom juist slot 3 daar last van zou kunnen hebben? Maar het is het proberen waard natuurlijk. Even kijken of ik ruimte kan organiseren.
Iemand ervaring met de TPU van Bambulab? Hij is vrij aan de prijs met €45, op Amazon (https://amzn.eu/d/hTZabm6) een alternatief voor €23. Het lijkt erop dat die van bambulab sneller kan printen en die van Amazon een stuk langzamer.
Mwja, zeggen ze, maar ik heb 'm gekocht en print er nu veel langzamer mee (4mm^3/s in plaats van 12) zodat er veel minder stringing is.Hercul3s schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:17:
Iemand ervaring met de TPU van Bambulab? Hij is vrij aan de prijs met €45, op Amazon (https://amzn.eu/d/hTZabm6) een alternatief voor €23. Het lijkt erop dat die van bambulab sneller kan printen en die van Amazon een stuk langzamer.
Waar je vooral op moet letten is de hardheid (shore) van de TPU. Hoe flexibeler het materiaal, hoe moeilijker het is om mee te printen. Niet alle soorten zijn ook geschikt voor de AMS. Die van bambu zullen ze wel zo geëngineerd hebben dat ze kunnen garanderen dat hij met de AMS te printen is.Hercul3s schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:17:
Lees je even goed in op de bambu wiki over de hardheden en de mogelijkheden, het is niet een bepaald simpel nummering systeem. (Shore 55D is harder dan 95A)
Geen ervaring mee, maar ik heb wel goede ervaringen met Sainsmart. Gewoon met het generic TPU profiel. TPU moet je niet snel willen printen.Hercul3s schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:17:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De HF TPU van Bambu Lab print perfect met het bijbehorende profiel.Zsub schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:36:
[...]
Mwja, zeggen ze, maar ik heb 'm gekocht en print er nu veel langzamer mee (4mm^3/s in plaats van 12) zodat er veel minder stringing is.
Snelheid hoef je niet aan te passen, want dat is al geoptimaliseerd.
LET OP: TPU en AMS is in alle gevallen een no-go
BL geeft, laatste keer dat ik keek, expliciet aan dat TPU NIET in de AMS mag en kan.Ischium schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:54:
[...]
Waar je vooral op moet letten is de hardheid (shore) van de TPU. Hoe flexibeler het materiaal, hoe moeilijker het is om mee te printen. Niet alle soorten zijn ook geschikt voor de AMS. Die van bambu zullen ze wel zo geëngineerd hebben dat ze kunnen garanderen dat hij met de AMS te printen is.
Lees je even goed in op de bambu wiki over de hardheden en de mogelijkheden, het is niet een bepaald simpel nummering systeem. (Shore 55D is harder dan 95A)
Euh, 18 uur in de droger, printen vanuit de droger die nog draaide, met defaults was echt stringy als ik weet niet wat. Wellicht heb ik nog iets anders fout gedaan, maar ik was er niet bepaald tevreden mee in de default. Zodra ik de volumetric speed naar beneden gedraaid had was er niet zo veel meer aan de hand, print het eigenlijk prima.smoken schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:13:
[...]
De HF TPU van Bambu Lab print perfect met het bijbehorende profiel.
Heb je het na het drogen ook nog op standaard instellingen geprobeerd?Zsub schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:21:
[...]
Euh, 18 uur in de droger, printen vanuit de droger die nog draaide, met defaults was echt stringy als ik weet niet wat. Wellicht heb ik nog iets anders fout gedaan, maar ik was er niet bepaald tevreden mee in de default. Zodra ik de volumetric speed naar beneden gedraaid had was er niet zo veel meer aan de hand, print het eigenlijk prima.
Ik ben blind, soz
Weer een projectje af; een vikinghoorn voor op de kast.
Veel plezier mee gehad om te maken, veel geleerd ook weer.
Losse parts zijn geprint op een A1 mini en zijn opgeschuurd en lichtjes gecoat met UV hars.
Dit laat je even zn weg zoeken en dan hard je het uit met een UV lamp, daarna tot steeds kleiner grit opschuren/polijsten.. en dan aan de gang met verf om het zo natuurgetrouw mogelijk te maken.
Veel plezier mee gehad om te maken, veel geleerd ook weer.
Losse parts zijn geprint op een A1 mini en zijn opgeschuurd en lichtjes gecoat met UV hars.
Dit laat je even zn weg zoeken en dan hard je het uit met een UV lamp, daarna tot steeds kleiner grit opschuren/polijsten.. en dan aan de gang met verf om het zo natuurgetrouw mogelijk te maken.
:strip_exif()/f/image/r43OZtDYLBafbzVFzWGXjIYC.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed om te weten, maar dan klopt de wiki niet (meer). Daar staat specifiek dat 77D en 55D TPU geschikt zijn voor AMS gebruik. Wellicht dat jij of een van je collega's dat dan kan aanpassen, ik zie zo snel geen mogelijkheid om een account of melding te maken. (gewone bambu account werkt iig niet op de wiki)smoken schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:13:
[...]
De HF TPU van Bambu Lab print perfect met het bijbehorende profiel.
Ah, ik zie het! Nou, als het daar staat dat 77D en 55D (welke uiteraard een stuk minder flexibel zijn) werken, dat is het als dusdanig getest en goed bevonden!Ischium schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:08:
[...]
Goed om te weten, maar dan klopt de wiki niet (meer). Daar staat specifiek dat 77D en 55D TPU geschikt zijn voor AMS gebruik. Wellicht dat jij of een van je collega's dat dan kan aanpassen, ik zie zo snel geen mogelijkheid om een account of melding te maken. (gewone bambu account werkt iig niet op de wiki)
Deze zojuist geprint met TPU 95 Polyflex - inderdaad niet via de AMS. Het Generic TPU Profile in Bambu werkt uitstekend! Zelfs een bridge op een overhang werkte gewoon. Ik wordt hier zó blij van
Ik bewaar overigens mijn TPU in een gesealde zak (vacuumgetrokken) omdat het giga hydroscopisch is.
Ik bewaar overigens mijn TPU in een gesealde zak (vacuumgetrokken) omdat het giga hydroscopisch is.
![]() | ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door Mday op 27-05-2024 18:48 ]
Vandaag na totaal met mijn A1 mini 5 kilo filament geprint te hebben. Toch wat probleemtjes gehad.
1. Een rol was op. Maar het uiteinde van de oude rol was al voorbij de AMS. Maar nog niet vergenoeg zodat ik de nieuwe rol er in kon doen. Wat ook vervelend was is dat er geen optie op de printer was om het filament bij het hot end te laten extruden. Waardoor ik wel verder had gekunt. Nu moest ik de doorzichtige kabel loshalen. De kabel uit deze buis halen en de volgende er in doen. Tips hiervoor zijn welkom.
2. Door al dit gepriegel was uiteindelijk de rol die ik er in wilde doen ook wat door de war gegaan. Waardoor ik paar keer de print stopte en het filament vast kwam te zitten op de rol.
3. Bed adhesion. Ik heb een print die aantal scherpe hoeken heeft. De eerste print faalde omdat deze hoeken niet vast bleven zitten.Print hem nu stuk langzamer vooral de initiële laag en dan gaat het een heel stuk beter. Wat ik soms vreemd vind is dat hij dan bij een van die hoeken wil beginnen met printen. Terwijl hij binnen 5 mm al weer andere kant op moet wat juist slecht werkt. Is er mogelijkheid om aan te geven waar hij moet beginnen? Of andere tips hiervoor om dit te voorkomen.
Verder ben ik echt super tevreden over de printen. Buiten het bovenstaande is het gewoon naar de printer versturen en weglopen wat echt perfect is.
1. Een rol was op. Maar het uiteinde van de oude rol was al voorbij de AMS. Maar nog niet vergenoeg zodat ik de nieuwe rol er in kon doen. Wat ook vervelend was is dat er geen optie op de printer was om het filament bij het hot end te laten extruden. Waardoor ik wel verder had gekunt. Nu moest ik de doorzichtige kabel loshalen. De kabel uit deze buis halen en de volgende er in doen. Tips hiervoor zijn welkom.
2. Door al dit gepriegel was uiteindelijk de rol die ik er in wilde doen ook wat door de war gegaan. Waardoor ik paar keer de print stopte en het filament vast kwam te zitten op de rol.
3. Bed adhesion. Ik heb een print die aantal scherpe hoeken heeft. De eerste print faalde omdat deze hoeken niet vast bleven zitten.Print hem nu stuk langzamer vooral de initiële laag en dan gaat het een heel stuk beter. Wat ik soms vreemd vind is dat hij dan bij een van die hoeken wil beginnen met printen. Terwijl hij binnen 5 mm al weer andere kant op moet wat juist slecht werkt. Is er mogelijkheid om aan te geven waar hij moet beginnen? Of andere tips hiervoor om dit te voorkomen.
Verder ben ik echt super tevreden over de printen. Buiten het bovenstaande is het gewoon naar de printer versturen en weglopen wat echt perfect is.
Bij mij was de oplossing om zo'n hulpstukje te printen welke je in de AMS plaatst, om de 4 ptfe tubes goed richting uitgang te geleiden.chippie777 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:15:
@Gerritjuh Mijn AMS staat ook op de printer, ik zie niet zo snel waarom juist slot 3 daar last van zou kunnen hebben? Maar het is het proberen waard natuurlijk. Even kijken of ik ruimte kan organiseren.
Edit, deze;
https://makerworld.com/en/models/56906#profileId-61163
[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 27-05-2024 20:19 ]
Ah, dat wilde ik ook al printen. Welk design is dat?Mday schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:46:
Deze zojuist geprint met TPU 95 Polyflex - inderdaad niet via de AMS. Het Generic TPU Profile in Bambu werkt uitstekend! Zelfs een bridge op een overhang werkte gewoon. Ik wordt hier zó blij van![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
speciaal voor jou geuploadHercul3s schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:14:
[...]
Ah, dat wilde ik ook al printen. Welk design is dat?
Omdat printables gewoon roeleertBz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:37:
Waarom niet op makerworld? Dat is de bambulab site!
De A1 mini heeft geen run-out sensor? Op mijn X1 pauzeert de pinter gewoon, voer ik nieuw filament in de AMS & tik op "retry". Nieuwe filament wordt geladen & de printer gaat verder.lekrutes schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:51:
Vandaag na totaal met mijn A1 mini 5 kilo filament geprint te hebben. Toch wat probleemtjes gehad.
Voorbeeld:
Deze heb ik geprint om wat spoelen op te maken, met bovenstaande stappen.
Jawel hoor, die heeft de A1 ook, dus je kunt inderdaad ook gewoon wachten tot het filament op is, de print op pauze gaat en dan de spoel vervangen.MC Taz Man schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:46:
[...]
De A1 mini heeft geen run-out sensor? Op mijn X1 pauzeert de pinter gewoon, voer ik nieuw filament in de AMS & tik op "retry". Nieuwe filament wordt geladen & de printer gaat verder.
Waarbij je wel erg op moet letten dat de kleuren gelijk blijven. Waarschijnlijk als je meerdere rollen van dezelfde batch hebt zal het wel goed gaan, maar tussen fabrikanten kan ik je uit ervaring vertellen dat er tamelijk grote verschillen zijn
Meh, ligt aan je doelZsub schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:23:
Waarbij je wel erg op moet letten dat de kleuren gelijk blijven. Waarschijnlijk als je meerdere rollen van dezelfde batch hebt zal het wel goed gaan, maar tussen fabrikanten kan ik je uit ervaring vertellen dat er tamelijk grote verschillen zijn
Dit heb ik al aantal keer gedaan inderdaad. Gisteren lukte dit alleen niet. Kabel was voorbij de AMS terug trek wiel, maar nog niet ver genoeg dat ik er nieuwe kabel filament in kon doen. Daardoor was het wat gepriegel.smoken schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:57:
[...]
Jawel hoor, die heeft de A1 ook, dus je kunt inderdaad ook gewoon wachten tot het filament op is, de print op pauze gaat en dan de spoel vervangen.
Waarom niet gewoon gewacht tot het filament helemaal op was?lekrutes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Dit heb ik al aantal keer gedaan inderdaad. Gisteren lukte dit alleen niet. Kabel was voorbij de AMS terug trek wiel, maar nog niet ver genoeg dat ik er nieuwe kabel filament in kon doen. Daardoor was het wat gepriegel.
De filament sensor zit bij de extruder dus die pauzeert de print op het moment dat het laatste stukje filament de sensor passeert.lekrutes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Dit heb ik al aantal keer gedaan inderdaad. Gisteren lukte dit alleen niet. Kabel was voorbij de AMS terug trek wiel, maar nog niet ver genoeg dat ik er nieuwe kabel filament in kon doen. Daardoor was het wat gepriegel.
Met andere woorden: je kunt beter wachten tot het systeem aangeeft dat het filament op is. Op dat moment zit er namelijk geen filament meer in de PTFE tube en zou nieuw filament laden dan ook geen probleem moeten zijn.
Probleem is ik kreeg hier voor al een foutmelding en kon in dit geval de print niet verder laten afdrukken anders had ik dit gedaan.
ik heb mijn X1C al een geruime tijd. Gisteren is mijn PFTE tube erdoor gegaan. Degene die uit de extruder komt.
Hoogstwaarschijnlijk omdat deze continu tegen de glazen plaat schuurt. Heeft iemand een tip of print stuk dat dit zou voorkomen. Ik kom er vele tegen, maar heb geen zin om ze allemaal te proberen.
Ik heb al een printstuk die voorkomt dat de tube een te scherpe bocht maakt net voor die de extruder inkomt.
Hoogstwaarschijnlijk omdat deze continu tegen de glazen plaat schuurt. Heeft iemand een tip of print stuk dat dit zou voorkomen. Ik kom er vele tegen, maar heb geen zin om ze allemaal te proberen.
Ik heb al een printstuk die voorkomt dat de tube een te scherpe bocht maakt net voor die de extruder inkomt.
Plaats op de tube waar het het glas raakt op diverse strategische plaatsen wat tie wraps (of tyraps) op de tube en richt het “slotje” naar het glas zodat niet de tube maar het slotje over het glas schuurt. Er zijn ook wel printjes voor zoiets maar dit is snel en simpel.
Het is sws een stuk gebruiksgoed. Dus wat je ook doet, je zal 'm een keer moeten vervangen.Erebus1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:21:
ik heb mijn X1C al een geruime tijd. Gisteren is mijn PFTE tube erdoor gegaan. Degene die uit de extruder komt.
Buiten dat ik de glasplaat verhoogd heb ivm verlichting gebruik ook deze clips:Erebus1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:21:
https://makerworld.com/en...m=search#profileId-250844
Bing
Ik heb er een meubelviltje tegenaan geplakt. Werkt al enkele maanden probleemloos en voorkomt ook het soms nare schrapende geluid van PTFE tegen glas. Was in het begin nog even bang dat de lijm het zou begeven en dat het afgevallen viltje een print zou laten mislukken, maar (afkloppen) dat is dus niet gebeurd.Erebus1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:21:
Pfff, die AMS Lite kit is ook belachelijk duur, vergeleken met de combo (273 vs 163).
Iemand een idee of die nog weleens in de aanbieding zijn (of iemand die binnenkort een losse Mini wil kopen en dan de AMS Lite wil doorverkopen).
Iemand een idee of die nog weleens in de aanbieding zijn (of iemand die binnenkort een losse Mini wil kopen en dan de AMS Lite wil doorverkopen).
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb helaas problemen met Polymaker Polylite ABS. Dat AMS niet goed terugrolt ook met de spool adapter https://makerworld.com/en/models/29869#profileId-26233.
Het lijkt erop dat deze strak op de filament rol zit
Meer mensen hier last van?
Ben eigenlijk nog steeds aan het zoeken naar goede filament geschikt voor de p1s/AMS.
Ik weet niet wat de ervaring zijn met de Bambu filamenten?
Ben eigenlijk nog steeds aan het zoeken naar goede filament geschikt voor de p1s/AMS.
eSun plastic rollen werken perfect, SunLu plastic rollen ook.Evertt schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:13:
Ik heb helaas problemen met Polymaker Polylite ABS. Dat AMS niet goed terugrolt ook met de spool adapter https://makerworld.com/en/models/29869#profileId-26233.
Ik heb echt een enorme hekel aan kartonnen rollen, want geprinte adapters vin'k niet fijn & omspoelen is een hels karwei.
Verder, uiteraard, gewoon de BL rollen, refills vooral. Als je er 3 koopt krijg je én korting & gratis verzenden. Worden ze 19 euro per refill-rol voor PLA basic & matte.
Ik ga ook steeds meer over op Bambu rollen, bevallen goed en zoals gezegd niet echt duurder per drieMC Taz Man schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:16:
[...]
eSun plastic rollen werken perfect, SunLu plastic rollen ook.
Ik heb echt een enorme hekel aan kartonnen rollen, want geprinte adapters vin'k niet fijn & omspoelen is een hels karwei.
Verder, uiteraard, gewoon de BL rollen, refills vooral. Als je er 3 koopt krijg je én korting & gratis verzenden. Worden ze 19 euro per refill-rol voor PLA basic & matte.
Bing
Ik ben sinds een paar maanden volledig afgestapt van andere merken PLA filament, gebruik nu alleen maar van Bambu zelf.bing69 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:22:
[...]
Ik ga ook steeds meer over op Bambu rollen, bevallen goed en zoals gezegd niet echt duurder per drie
Het gemak van de RFID chip vind ik zelf erg handig en de prijs is zeer interessant, vooral als je de refill optie gebruikt als je toch genoeg spoelen hebt thuis.
Als ze wat vaker een fatsoenlijke voorraad hadden, had ik ook zeker wat meer van hen gekocht.daan1211 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
[...]
Ik ben sinds een paar maanden volledig afgestapt van andere merken PLA filament, gebruik nu alleen maar van Bambu zelf.
Volgens mij is het de laatste tijd best okee, ik heb iig daarvoor al meegeholpen aan de schaarste en lekker veel gekocht toen er al weinig wasmphilipp schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:31:
[...]
Als ze wat vaker een fatsoenlijke voorraad hadden, had ik ook zeker wat meer van hen gekocht.
maar als ik nu kijk is bijna alles in PLA (iig mat en basic) verkrijgbaar.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik gebruik zelf deze adapter, het werkt bij mij uitstekend in de AMS.Evertt schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:13:
https://www.printables.co...-lab-ams-cardboard-spool-
Hetzelfde type gebruik ik ook voor eSun.
https://www.printables.co...dboard-spool-adapter-ring
Ja, nu ik niet meer nodig heb, is alles ineens op voorraad...watercoolertje schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:33:
[...]
maar als ik nu kijk is bijna alles in PLA (iig mat en basic) verkrijgbaar.
Ik heb even terug een paar rolletjes besteld. Maar goed, ze hebben ook niet alles. En ik heb een paar keer met Eryone gewerkt en dat is heel erg fijn spul. Die hebben hele mooie silk filamenten die Bambu niet heeft, qua eindresultaat en effect.
Ik merk dat ik voor de minder standaard filament gauw gauw geneigd ben (lees: te lui) om voor BL te gaan. Laatst wat ABS-GF besteld en dat print toch erg mooi (mijn advies is wel om bed geen 90 maar 110 te gebruiken).daan1211 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
[...]
Ik ben sinds een paar maanden volledig afgestapt van andere merken PLA filament, gebruik nu alleen maar van Bambu zelf.
Het gemak van de RFID chip vind ik zelf erg handig en de prijs is zeer interessant, vooral als je de refill optie gebruikt als je toch genoeg spoelen hebt thuis.
Maar voor PLA zweer ik bij PolyTerra, Extrudr NX2, Aurapol en Fillamentum... denk ook wel in die volgorde. Je kan bijna niks verkeerds instellen, default Generic PLA profiel poept alles heel mooi eruit.
Dan vind ik Polymaker toch ver boven BL staan. Meer kleur, goedkoper, makkelijk verkrijgbaar, mooier resultaat. Maar goed... ymmv zeggen we dan maar
Dat is idd ook het enige probleem wat ik écht heb met BL, hopen dat de voorraad nu een beetje aanwezig blijft.mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:31:
[...]
Als ze wat vaker een fatsoenlijke voorraad hadden, had ik ook zeker wat meer van hen gekocht.
Misschien ook wel een gevalletje. Ondergaan aan je eigen succes.MC Taz Man schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:23:
[...]
Dat is idd ook het enige probleem wat ik écht heb met BL, hopen dat de voorraad nu een beetje aanwezig blijft.
Volgens mij was het ook veel breder dan BL alleen qua supply chain, bijna alle PLA fabrikanten hadden beetjes bij beetjes voorraad. Nu zie je dat dat overal een stuk beter is. (Sunlu, Eryone, etc)lekrutes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:05:
[...]
Misschien ook wel een gevalletje. Ondergaan aan je eigen succes.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja, dat merk je inderdaad wel. Het kost ook even wat tijd om de productie op te krikken; je moet inderdaad die hele supply chain aanpassen, en misschien zelfs de fabrieken uitbreiden.Nitai schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:54:
[...]
Volgens mij was het ook veel breder dan BL alleen qua supply chain, bijna alle PLA fabrikanten hadden beetjes bij beetjes voorraad. Nu zie je dat dat overal een stuk beter is. (Sunlu, Eryone, etc)
zijn er mensen met een smooth plate van Bambu zelf en van bijv. Ali? is het origineel het extra geld waard?
Volgens mij is er ondertussen toch al best vaak gevraagd naar ervaringen van die Chinese platen...Richard89 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:21:
zijn er mensen met een smooth plate van Bambu zelf en van bijv. Ali? is het origineel het extra geld waard?
Het zijn maar een paar pagina's waar je prima doorheen kan zoeken naar ervaringen (en/of de zoekopdracht gerichter maken):
Bambu Lab 3D Printers
[ Voor 14% gewijzigd door watercoolertje op 30-05-2024 10:27 ]
Ik print met Ali plate(s) zonder enig enkel probleem.Richard89 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:21:
Heb smooth PEI, textured PEI en die met patroontjes, allemaal prima prints zonder gedoe.
Sterker nog, als ik gemiddeld kijk, heb ik meer gedoe (loslatende prints) met bambu plates dan met ali plates.
Maar dat is slechts mijn ervaring natuurlijk
Inmiddels aangeschaft en de printjes gemaakt voor onder de rollen in de AMS. Bambulabstudio gaf inmiddels al stand 4 aan met de vochtindicator. Dus printjes gevuld met de korrels en na een dagje geeft bambustudio stand 1 aan bij de vochtigheidsindicator. Voorlopig hou ik het even bij de printjes onder de roosters. Eens kijken hoe dat gaat. Ben ook benieuwd hoe het weer activeren van de korrels gaat.bing69 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:13:
Deze voldoen https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details en als je dit print het en het daarin doet dan komt het goed.
https://makerworld.com/en...om=search#profileId-58657
Ik heb voor in de opslag zakken met korrels, toevallig vanmiddag in de magnetron 10min op 700 watt. Zak was verband en open. Dat was dus mislukt😡chippie777 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:43:
[...]
Inmiddels aangeschaft en de printjes gemaakt voor onder de rollen in de AMS. Bambulabstudio gaf inmiddels al stand 4 aan met de vochtindicator. Dus printjes gevuld met de korrels en na een dagje geeft bambustudio stand 1 aan bij de vochtigheidsindicator. Voorlopig hou ik het even bij de printjes onder de roosters. Eens kijken hoe dat gaat. Ben ook benieuwd hoe het weer activeren van de korrels gaat.
Bing
Ik zou dat zelf nooit op magnetronstand doen eigenlijk, als ik ervaar hoe mijn eten soms bloedheet is aan de ene kant en nog ijskoud aan de andere kant heb ik twijfels over hoe egaal dit dan gedroogd gaat worden.bing69 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:24:
[...]
Ik heb voor in de opslag zakken met korrels, toevallig vanmiddag in de magnetron 10min op 700 watt. Zak was verband en open. Dat was dus mislukt😡
Al zeggen de verkopers dat het wel kan (iig toen ik z'n zak kocht), ik heb ze nog niet hoeven drogen maar zou aanraden dat in de oven te doen, veel meer controle over de warmte want die stel je letterlijk in op je oven (tenminste bij 9/10 ovens).
Is het volledig verbrand of kan je het nog wel wat redden?
Ik mag mijzelf sinds gisteren een hele blije eigenaar noemen van een P1S
Ik kom van een Elegoo 3 pro af en dit is toch wel een heel groot verschil.

Ik kom van een Elegoo 3 pro af en dit is toch wel een heel groot verschil.
Zak was kapot en sommige korrels ook, nu wordt de container droog gehouden...watercoolertje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:35:
[...]
Ik zou dat zelf nooit op magnetronstand doen eigenlijk, als ik ervaar hoe mijn eten soms bloedheet is aan de ene kant en nog ijskoud aan de andere kant heb ik twijfels over hoe egaal dit dan gedroogd gaat worden.
Al zeggen de verkopers dat het wel kan (iig toen ik z'n zak kocht), ik heb ze nog niet hoeven drogen maar zou aanraden dat in de oven te doen, veel meer controle over de warmte want die stel je letterlijk in op je oven (tenminste bij 9/10 ovens).
Is het volledig verbrand of kan je het nog wel wat redden?
Bing
Hoe is het filament van Sunlu/Esun over het algemeen?MC Taz Man schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:16:
[...]
eSun plastic rollen werken perfect, SunLu plastic rollen ook.
Qua prijs vind ik het er interessant uitzien (vooral de 10 kg zwart pla voor 80-100 euro bijv.), maar ik las laatst bijv. over een batch zeer broos filament dat brak in de AMS. En bij meerdere budget merken lees ik wel vaker over quality control issues. Zijn er mensen die hun filament standaard door een droger gooien? Ik zou verwachten dat dat het probleem oplost.
Voor nu gebruik ik bambu omdat het gewoon lekker werkt, ook met de AMS. Maar ik heb ook een aantal concurrenten geprobeerd omdat ze gewoon andere kleuren hadden die ik wilde hebben of toch significant goedkoper waren (vooral voor non-basic/matte kleuren). Moest daarvoor bijna altijd vanaf de external spool holder printen omdat ze niet in de ams passen.
Wat betreft Hydra AMS, respoolers (v-spooler, pastamatic) etc. weet ik nog niet wat ik zou willen. Hydra lijkt me eigenlijk het minste werk omdat je maar één keer wat hoeft te doen en niet bij elke filament levering.
Wat is de consensus hier op het forum?
Overigens kan ik met bambu basic pla veel sneller printen dan met bijv. 3djake, devil design, polymaker. De andere merken printen gewoon minder goed/mooi op hoge snelheid (wordt heel dof, dunne lijntjes printen slecht, etc.). Heeft iemand hier tips voor?
[ Voor 7% gewijzigd door HSlegend op 31-05-2024 13:28 ]
Ik gebruik nu een tijdje Sunlu, over het algemeen prima, alleen vind ik zwart af en toe wat stringy, maar niet prima mee te leven. Goede prijs kwaliteit denk ik.
Twee jaar met Esun geprint, nu met de Bambu X1c ga ik steeds meer over op Bambu. Printkwaliteit van Esun is prima maar van bambu ook. Voordeel van Bambu is de spoel die perfect past plus de RFID. Voor special kleuren wijk ik nog uit...HSlegend schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:25:
[...]
Hoe is het filament van Sunlu/Esun over het algemeen?
Qua prijs vind ik het er interessant uitzien (vooral de 10 kg zwart pla voor 80-100 euro bijv.), maar ik las laatst bijv. over een batch zeer broos filament dat brak in de AMS. En bij meerdere budget merken lees ik wel vaker over quality control issues. Zijn er mensen die hun filament standaard door een droger gooien? Ik zou verwachten dat dat het probleem oplost.
Voor nu gebruik ik bambu omdat het gewoon lekker werkt, ook met de AMS. Maar ik heb ook een aantal concurrenten geprobeerd omdat ze gewoon andere kleuren hadden die ik wilde hebben of toch significant goedkoper waren (vooral voor non-basic/matte kleuren). Moest daarvoor bijna altijd vanaf de external spool holder printen omdat ze niet in de ams passen.
Wat betreft Hydra AMS, respoolers (v-spooler, pastamatic) etc. weet ik nog niet wat ik zou willen. Hydra lijkt me eigenlijk het minste werk omdat je maar één keer wat hoeft te doen en niet bij elke filament levering.
Overigens kan ik met bambu basic pla veel sneller printen dan met bijv. 3djake, devil design, polymaker. De andere merken printen gewoon minder goed/mooi op hoge snelheid (wordt heel dof, dunne lijntjes printen slecht, etc.). Heeft iemand hier tips voor?
Bing
Ik heb van een van die 10kg Sunlu ABS aanbieding net de laatste open gebroken, print dikke prima en totaal geen problemen mee gehad. Maar verder met geen enkel merk ooit echt problemen feitelijk.
Ik heb nu 15 kilo PLA en 5 kilo PLA+ van Sunlu geprint voor nog geen 10 euro per rol. Tot nu toe 0 problemen mee gehad. Koopje
eSun vind ik qua filament perfect printen, al hoor ik hier wel andere verhalen. Ik ben alleen van ze afgestapt ivm die stomme karton spoelen & te lui om te herspoelen.HSlegend schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:25:
[...]
SunLu heb ik slechts 1 rol van gebruikt en 100% tevreden. Beetje kleine sample size, maar ok
Dat heb je al een paar keer gezegd, en dat klopt ook; maar het is niet nodig met mijn kostenloze fix die in 5 minuten uitvoerbaar is, en ook hier al een paar maal eerder aangedragen:MC Taz Man schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:01:
[...]
eSun vind ik qua filament perfect printen, al hoor ik hier wel andere verhalen. Ik ben alleen van ze afgestapt ivm die stomme karton spoelen & te lui om te herspoelen.
SunLu heb ik slechts 1 rol van gebruikt en 100% tevreden. Beetje kleine sample size, maar ok
neem een rol vinyl isolatieband, en trek dat strak om de buitenkant van de rol heen; als je dat strak doet, dan zullen de beide zijkanten zich naar binnen en buiten vouwen, en kan je die heel simpel aandrukken; zorg voor een cm of 10 overlap van de tape, en het blijft prima zitten, het vormt geen verdikking, en is stofvrij, wat de kartonvezels betreft.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Ik print altijd met eSun en heb de laatste nog wel eens een rol Sunlu erbij. Ik vindt heel OK spul, meestal haal ik bij Amazon als er weer een aanbieding is, bestellen en volgende dag in huis (als voorraad). Zie eigenlijk geen reden om te switchen naar wat anders.HSlegend schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:25:
[...]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Zou ongetwijfeld goed werken, maar was gewoon niet blijven hangenNaalroc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:36:
[...]
Dat heb je al een paar keer gezegd, en dat klopt ook; maar het is niet nodig met mijn kostenloze fix die in 5 minuten uitvoerbaar is, en ook hier al een paar maal eerder aangedragen:
neem een rol vinyl isolatieband, en trek dat strak om de buitenkant van de rol heen; als je dat strak doet, dan zullen de beide zijkanten zich naar binnen en buiten vouwen, en kan je die heel simpel aandrukken; zorg voor een cm of 10 overlap van de tape, en het blijft prima zitten, het vormt geen verdikking, en is stofvrij, wat de kartonvezels betreft.
Kan dat niet met een rolletje isolatietape van de action??MC Taz Man schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:58:
[...]
Zou ongetwijfeld goed werken, maar was gewoon niet blijven hangen. Hebbie een linkje naar dat spul? We hebben thuis geen vinyl tape, enkel ducttape.
(geen kartonnen rollen, maar kan me zo voorstellen dat dat prima zou werken)
Ductape gaat het niet worden, dat rekt niet!
Misschien een soortnaam gebruikt, en had ik beter gewoon :" isolatieband" moeten schrijven. Bij elke DIY zaak te koop voor een paar dubbeltjes, denk ik
bijvoorbeeld: https://www.gamma.nl/asso...d-15mm-5-rollen/p/B275890
5 rollen voor 2€
.
Misschien een soortnaam gebruikt, en had ik beter gewoon :" isolatieband" moeten schrijven. Bij elke DIY zaak te koop voor een paar dubbeltjes, denk ik
5 rollen voor 2€
:strip_exif()/f/image/68cyrSFcUioNXC4fANV7ssVq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Naalroc op 31-05-2024 16:09 ]
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Voor mij dus niet: ik had ze gedownload van de site van eSUN; op de eerste spoel pasten ze beide, op de 2e spoel paste die op 1 zijde, de andere lag los, en op de 3de spoel kon ik de eSUN-ringen niet plaatsen want te klein, en 1 ervan brak bij een hardhandige poging op die erom te krijgen.
En de verschillen zaten dus in het karton, als je ze opmeet met een digitale schuifmaat.
Nee geen ringen meer voor mij.......
Het ging hier een tijd goed, ze krijgen steeds meer moeite met terug draaien en ik zag dat er een aanliep tegen de kap. Dus tape ga ik proberen tot ze op zijn en/of voor de enkele kleur die ik persee nodig heb.Naalroc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Voor mij dus niet: ik had ze gedownload van de site van eSUN; op de eerste spoel pasten ze beide, op de 2e spoel paste die op 1 zijde, de andere lag los, en op de 3de spoel kon ik de eSUN-ringen niet plaatsen want te klein, en 1 ervan brak bij een hardhandige poging op die erom te krijgen.
En de verschillen zaten dus in het karton, als je ze opmeet met een digitale schuifmaat.
Nee geen ringen meer voor mij.......
Bing
Ik zie op de store van Bambu dat er een sale aankomt. Iemand enig idee wat er in de sale gaat zijn?
Zag het ook, alleen nu niet meer? Wilde net afrekenen hahaHercul3s schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:55:
Ik zie op de store van Bambu dat er een sale aankomt. Iemand enig idee wat er in de sale gaat zijn?
Volgens mij staat het op elke pagina behalve de store homepage.6pack15 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:18:
[...]
Zag het ook, alleen nu niet meer? Wilde net afrekenen haha
Ik zag het net bij de hardened gears.. die wilde ik samen met de hardened nozzle voor p1s kopen, maar ik krijg error 404 als ik de nozzles wil zoeken.. lijken van de website af te zijn. Wil PLA-CF gaan printen, dus dacht dan wil ik ook hardened onderdelen in mn printer..
Ter Info/toevoeging:Hercul3s schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:55:
/f/image/rAST4wGqDgF3G7Kdoj06GrWf.png?f=fotoalbum_large)
Helft goedkoperNaalroc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:05:
Ductape gaat het niet worden, dat rekt niet!
5 rollen voor 2€
[Afbeelding].
https://www.action.com/nl-nl/p/3014580/isolatietape/
Zojuist Bambulab PLA silk, Bambulab PLA basic en Sunlu PLA glow geprint op een Ali gladde plaat. Prima hechting, behalve voor de Bambulab PLA basic. Daar had ik een hele lange string in de machine liggen bij thuiskomst...
Wel een verrassende ontdekking.
Wel een verrassende ontdekking.
Op mijn A1 mini nu een 0,2 mm nozzle gezet. Kwaliteit is echt stuk scherper. Bijna alle layerlines zijn zo goed als verdwenen. Deze print duurde 8 uur ipv 3 met de 0,4 mm nozzle.
Had verwacht dat het beter zou gaan, maar zoveel beter had ik niet verwacht. Dit is nu geprint met 0,1 mm layerhight.
:strip_exif()/f/image/LJIP64aRj8WcGWfMXAgWCX87.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: ik gebruik gewoon bambu filament. In dit geval mat blauw.
Edit2: beter verwoord.
Had verwacht dat het beter zou gaan, maar zoveel beter had ik niet verwacht. Dit is nu geprint met 0,1 mm layerhight.
:strip_exif()/f/image/LJIP64aRj8WcGWfMXAgWCX87.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit2: beter verwoord.
[ Voor 8% gewijzigd door lekrutes op 02-06-2024 18:20 ]
Wat valt je tegen dan? Ziet er toch bijzonder keurig uit, of zie ik iets over het hoofd?lekrutes schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:43:
Had verwacht dat het beter zou gaan.
Heb je hierbij nog iets aangepast aan de preset? Of gewoon 'Bambu PLA Basic', 'Nozzle .2', en dan '0.1 standard of high' gekozen?
Ziet er gewoon goed uit, beide. Imo moet je je afvragen of het die investering van tijd waard is. Ik hanteer zelf de 1 meter regel. Alle details die je niet ziet op 1 meter, zijn nutteloze details.lekrutes schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:43:
Op mijn A1 mini nu een 0,2 mm nozzle gezet. Kwaliteit is echt stuk scherper. Bijna alle layerlines zijn zo goed als verdwenen. Deze print duurde 8 uur ipv 3 met de 0,4 mm nozzle.
Had verwacht dat het beter zou gaan. Had deze kwaliteit vooruitgang niet verwacht. Dit is nu geprint met 0,1 mm layerhight.
[Afbeelding]
Maar dat ben ik
Slecht geschreven. Bedoel juist dat het veel beter is dan ik had verwacht.
Er zijn natuurlijk meerdere dingen om te overwegen. Dingen met layer lines zijn niet goed te schilderen. Dan moet je eerst gaan schuren, dan filler er over en dan weer schuren.MC Taz Man schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:13:
[...]
Ziet er gewoon goed uit, beide. Imo moet je je afvragen of het die investering van tijd waard is. Ik hanteer zelf de 1 meter regel. Alle details die je niet ziet op 1 meter, zijn nutteloze details.
Maar dat ben ik
Dan zou ik er liever voor kiezen met een kleinere nozzle een langere print te doen. Kost uiteindelijk minder hands-on tijd.
Of als je de optie hebt resin-printen.
Maar ik vind deze 0.2mm versie er erg geschikt uitzien voor bijv. een bordspel (zonder te verfen).
Ik verf geen enkele van mijn mini's. Dus da's geen overweging voor mijHSlegend schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:13:
[...]
Er zijn natuurlijk meerdere dingen om te overwegen. Dingen met layer lines zijn niet goed te schilderen. Dan moet je eerst gaan schuren, dan filler er over en dan weer schuren.
Dan zou ik er liever voor kiezen met een kleinere nozzle een langere print te doen. Kost uiteindelijk minder hands-on tijd.
Of als je de optie hebt resin-printen.
Maar ik vind deze 0.2mm versie er erg geschikt uitzien voor bijv. een bordspel (zonder te verfen).
Oh & primen is verplicht, anders krijg je waardeloze paints, op mijn filament iig.
[ Voor 5% gewijzigd door MC Taz Man op 02-06-2024 13:48 ]
Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.