Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skip-e
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-06 23:07
Ah verrek 😅 je hebt gelijk, thanks! Las op andere posts dat je dit ook zelf kan doen maar dit is makkelijker. Thanks!
fanatic_david schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:14:
[...]

Je hoeft toch geen silicone te kopen? Het ontwerp op MakerWorld waarnaar je linkt (en ook de nieuwere V3) maakt gebruik van de A1 wiper die je kan kopen bij BL zelf: https://eu.store.bambulab...s/heatbed-nozzle-wiper-a1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 14:25
Twee geprinte delen passen niet in elkaar, kan ik binnen studio 1 van die delen , zeg 0,5% verkleinen? Ik heb het niet kunnen vinden.
Ik kan het wel in een extern programma, maar het zou handig zijn als dit ook zou kunnen, nadat de .stl's geladen zij op de buildplate

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
Naalroc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:50:
Twee geprinte delen passen niet in elkaar, kan ik binnen studio 1 van die delen , zeg 0,5% verkleinen? Ik heb het niet kunnen vinden.
Ik kan het wel in een extern programma, maar het zou handig zijn als dit ook zou kunnen, nadat de .stl's geladen zij op de buildplate
Interlocking joints accuracy

When interlocking joints are manufactured in injection molding, a tolerance of 0.1mm is applied. For 3D printing, tolerances vary between technologies as summarized in the table below.
Process Interlocking parts tolerances
FDM 0.5 mm
SLA 0.2 mm
SLS 0.2 mm
Material Jetting 0.1 mm

https://www.hubs.com/know...s-and-interlocking-joints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Dat is niet wat ik zoek: ik heb bestaande .stl's en van 1 van deze moet ik alles (x, y en z maten) verkleinen, met, zeg 0,5 %, dus hoe doe ik dat in Studio?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:10
Naalroc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:50:
Als je een onderdeel hebt geselecteerd in de preview-tab, dan heb je rechtsboven een tool om te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
DAAR, in de preview, was ik dus ook aan het zoeken, maar daar is die niet; wèl gevonden nu, maar die rij met mogelijkheden is alleen te zien in "prepare"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITErQX3geAeags5W-Tk2rv0CyLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cdYTv2ZFDnrDu0rugOsneqDO.png?f=fotoalbum_large

Maar, opgelost dus, dank voor het sturen in de richting ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

Boullie

Da Bulster

Naalroc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:31:
DAAR, in de preview, was ik dus ook aan het zoeken, maar daar is die niet; wèl gevonden nu, maar die rij met mogelijkheden is alleen te zien in "prepare"
Dat klopt want in de preview is hij al gesliced en kun je dus afmetingen van het object niet meer aanpassen.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:09
De P1S Combo is vandaag binnen gekomen.

Staat nu te printen en wat een snelheid.

Nu wordt dit mij hoofd printer naast de Voron 2.4.

Waar ik niet zo tevreden over bent dat de WIFI en de bluetooth. Waarom niet gewoon via een netwerk kabel.

Is er een optie om hem minder filament te laten dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

netwerk via kabel heeft de p1 serie niet.
de hoeveel filament dat wordt geflushed is heel klein. bij meerkleuren prints kun je het als infill gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 21:51
Hallo allen,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar.

Sinds twee dagen een P1S aangeschaft, print goed. maar ik durf mijn deur niet dicht te doen temp gaat makkelijk richting 31 graden. ik gebruik voor nu eSun PLA+. kan de warmte kwaad?

Alvast bedankt.

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Acties:
  • +2 Henk 'm!
isman schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:52:
Hallo allen,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar.

Sinds twee dagen een P1S aangeschaft, print goed. maar ik durf mijn deur niet dicht te doen temp gaat makkelijk richting 31 graden. ik gebruik voor nu eSun PLA+. kan de warmte kwaad?
Ik laat de deur van mijn X1C vaak dicht. Temp loopt op tot 41+. Aangezien de bed temperatuur 65 is (ik gebruik een high temp plate) lijkt mij niet dat het kwaad kan. Soms doe ik de bovenste klep wel een kiertje open. Mijn kamer is sowieso altijd minimaal 20C, dus het wordt lekker warm hier.

n=1, maar naar mijn idee kan het geen kwaad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
bedankt voor het antwoorden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dit is een interessante video:

Sinds een maand of wat zijn er alternatieve hotends voor de Bambu Lab printers te koop, officiële en officieuze zullen we het maar noemen. Sommigen (ik inclusief) vroegen zich af of het zin heeft om zo'n hotend te kopen. De belofte is in eerste instantie sneller printen, omdat het om highflow hotends gaat. Echter, er blijken nog meer voordelen aan te zitten, zoals de meneer van deze video ontdekte. Tenminste, als je de performance van de E3D HF ObXidian bekijkt, zie je dat je én sneller kunt printen, maar ook beter. De layer adhesion wordt aanmerkelijk verbeterd. Dat betekent dat je sneller kunt printen met dezelfde layer adhesion als wanneer je 'langzaam' print. Want dát is vaak wat je opoffert als je de snelheid en de flowrate verhoogt. Gek genoeg is dit niet iets waar E3D mee adverteert.

Interessant verhaal, al vind ik die meneer soms moeilijk verstaanbaar en wordt het ook best technisch.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Sorry misschien hoort het niet hier, maar ik moet het kwijt.

Ik heb in december 2023 een A1 mini gekocht. zeer tevreden alleen vond ik print oppervlakte te klein.
Nu heb ik sinds 3 dagen de P1S aangeschaft.

Vandaag wilde ik een Linebin uitprinten aangezien deze dingen langer zijn., heb dit 4 keer geprobeerd ja 4 keer. opeens viel mijn oog op filament spoel en wat zie ik staan PET-G. dus ik kijk nog eens goed en het is echt petg. waarom ging dit op mijn A1mini vlekkeloos (waarom omdat er nog een kwart filament op zit) en op mijn P1S totaal niet. de A1 mini staat altijd bij mij op nozzle 220 / bed 65 en heb dit ook op mijn P1S ingesteld.

Nu ben ik dus met petg aan het printen op mijn P1S nozzle 245/ bed 80 de standaard geeft aan Petg generic nozzle 255/ bed 80. zelf heb ik hem nu op speed 50% gezet

Raar verhaal he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
isman schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:38:
Nu ben ik dus met petg aan het printen op mijn P1S nozzle 245/ bed 80 de standaard geeft aan Petg generic nozzle 255/ bed 80. zelf heb ik hem nu op speed 50% gezet

Raar verhaal he?
Nee, niet heel raar. Het zijn niet dezelfde machines, dus er kan best verschil zijn. Het is denk ik geen Bambu filament, want dan had je die default gepakt en was het goed gegaan (waarschijnlijk :+ ).
Je kunt even kijken of je zo'n flowrate calibratie kunt uitvoeren (zit dat ook op een P1S?). Normaal gesproken werkt het generic profiel redelijk, maar uitzonderingen bestaan altijd.

Misschien even googlen op het merk/type filament met Bambi P1S erbij. Er is altijd wel iemand die hetzelfde probleem heeft. Ik ga er overigens zomaar vanuit dat je in Bambu Studio de juiste printer e.d. gekozen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Nee is geen bambu filament maar van het merk dddrop.
Ja flowrate zit er ook op, deze niet gedaan. bij de 3 poging heb ik calibratie gedaan dacht dat het hier aan lag maar nee 4 was net zo slecht. dus nu vingers gekruist. heb ben nu bazin van het huis een kitchen Utensil holder aan printen nu ik toch Petg heb. ik stuur een update als het gelukt is.

Misschien dat dit iemand kan helpen, weet alleen niet of het gaat lukken.
Ik heb ook Fuzzy skin point en dikte op 0.2 mm staan.

Part fan 40%
Aux fan 10%
Cham fan 50%
Nozzle 245
Bed 80
Speed 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
isman schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:00:
Ja flowrate zit er ook op, deze niet gedaan. bij de 3 poging heb ik calibratie gedaan dacht dat het hier aan lag maar nee 4 was net zo slecht. dus nu vingers gekruist. heb ben nu bazin van het huis een kitchen Utensil holder aan printen nu ik toch Petg heb. ik stuur een update als het gelukt is.

Part fan 40%
Aux fan 10%
Cham fan 50%
Nozzle 245
Bed 80
Speed 50%
Is niet een merk wat ik zou halen maar goed. Wat gaat er precies mis, eigenlijk?

Edit: het is trouwens algemeen bekend (lees: 10+ Reddit threads gezien) dat PETG best wel slecht print op standaard settings en PETG profile binnen Bambu studio met een P1S. Daarnaast doet de A1 auto flow calibration en dat heeft de P1S niet. Dat moet je handmatig doen (zowel flow rate als flow dynamics!). Met wat tweaken werkt het uiteindelijk top!

[ Voor 19% gewijzigd door Mday op 12-05-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
De P1s heb ik nu een paar dagen.

- is dat de video van de webcam niet vloeiend loopt bij live kijken via Bambu studio.

- filament backup van AMS werkte helaas Bambu studio melde dat a1 en a2 backup maar de printer stopt en gaf melding dat de filament op was maar ging niet automatisch naar a2. Of werkt dit alleen bij Bambu filament rollen?

Verder ben ik zeer tevreden alleen erg jammer dat er 2.4 ghz wifi op zit en geen wifi 5 of lan kabel connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Evertt schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:26:
De P1s heb ik nu een paar dagen.

- is dat de video van de webcam niet vloeiend loopt bij live kijken via Bambu studio.
Dat is een fysieke beperking van de camera in de P1 serie.
Low Rate Camera 1280 x 720/0.5fps
Uit de specs van de P1S :)
- filament backup van AMS werkte helaas Bambu studio melde dat a1 en a2 backup maar de printer stopt en gaf melding dat de filament op was maar ging niet automatisch naar a2. Of werkt dit alleen bij Bambu filament rollen?
Ben ik met de X1C ook wel eens tegenaan gelopen. Op het moment dat je de print naar de printer stuurt even heel goed opletten dat de juiste filament slots geselecteerd zijn.

Heb het hier toentertijd nog gevraagd zie ik, zie: BM in "Bambu Lab 3D Printers" en verder.
Verder ben ik zeer tevreden alleen erg jammer dat er 2.4 ghz wifi op zit en geen wifi 5 of lan kabel connector.
Ik zou persoonlijk ook heel graag een ethernet port op mijn printer erbij hebben, maar helaas :-(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
isman schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:00:

Part fan 40%
Aux fan 10%
Cham fan 50%
Nozzle 245
Bed 80
Speed 50%
Ik ken het filament niet, maar:

1: zorg dat het droog is, het ene PETG is er gevoeliger voor dan het andere
2: gebruik het generic PETG profiel en de enige aanpassing die je doet is de flow rate omlaag zetten naar 8mm3/s

Mocht dat niet helpen: laat even precies weten wat er mis gaat (foto's zeggen vaak meer dan 1000 woorden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isman
smoken schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Ik ken het filament niet, maar:

1: zorg dat het droog is, het ene PETG is er gevoeliger voor dan het andere
2: gebruik het generic PETG profiel en de enige aanpassing die je doet is de flow rate omlaag zetten naar 8mm3/s

Mocht dat niet helpen: laat even precies weten wat er mis gaat (foto's zeggen vaak meer dan 1000 woorden)
Vandaag mijn collega gesproken over mijn avontuur die ik gister mee hebt gemaakt met mijn printer en PET-G.
Hoe raar ik het vond dat ik een spoel Petg thuis had maar kon niets vinden in die kleur in mijn cave. kids kamer ook gekeken of ik misschien iets voor ze geprint had in die kleur maar nee.

Hij gaf ook aan elke printer is anders, welk merk petg was het dan en kleur. kleur zilver en merk DDDrop. en kreeg een klap op mijn achterhoofd en tegelijk werd gezegd prutser.. dat is die spoel die je van werk hebt meegenomen om eens petg uit te proberen. (daarna vergeten) ergens in januari.

Maar dat ter zijde, foto's geeft aan hoe het is gegaan met mijn bovengenoemde instelling, flow rate8mm3/s ga ik ook eens proberen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrEL0Ax5s2TAgtyuszYZRHkYuZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCA2efnF2Foh9viocr3EoxfW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNl6h4dp5wjA26JDq42wzqZPj1A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3oZ6DMnmVDcBIS0wdtRuL0bk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfekNUdd43L_P8asj8OhG8iw_gs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kZBPG4oakJz8VosPFIx36Ttm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrpRm6cJTs1y7PEvfmvjz3wOpiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PmSjXxTQuaKP6M3MgZuYJnND.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyrc6JE7J2e9MSSWDjB6AuSElh4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OQwJLG15J4DEINnicoV99gke.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door isman op 13-05-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
isman schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Vandaag mijn collega gesproken over mijn avontuur die ik gister mee hebt gemaakt met mijn printer en PET-G.
Hoe raar ik het vond dat ik een spoel Petg thuis had maar kon niets vinden in die kleur in mijn cave. kids kamer ook gekeken of ik misschien iets voor ze geprint had in die kleur maar nee.

Hij gaf ook aan elke printer is anders, welk merk petg was het dan en kleur. kleur zilver en merk DDDrop. en kreeg een klap op mijn achterhoofd en tegelijk werd gezegd prutser.. dat is die spoel die je van werk hebt meegenomen om eens petg uit te proberen. (daarna vergeten) ergens in januari.

Maar dat ter zijde, foto's geeft aan hoe het is gegaan met mijn bovengenoemde instelling, flow rate8mm3/s ga ik ook eens proberen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht ook even een uurtje of 8 drogen, aangezien de rol als ik het goed begrijp al een tijdje geleden uit de verpakking gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
@smoken

Nadat ik dit heb meegekregen, thuis in een 20 liter Zwitsal luier box gedaan met daarin 250 gram silica per box heb er drie staan en luchtvochtigheid in deze boxen variëren nu 18, 23 en 28. Gister direct uit één van deze boxen gehaald.

Ik heb vandaag zoveel gelezen op google/youtube over Petg, ik heb geen stringen gehad, geknetter heb ik niet naar geluisterd kon deze ook niet horen met gesloten kast. "dus goed van afgekomen" zie ook geen sporen van vocht bultjes/geknapte vocht. maar misschien ook niet te zien omdat ik fuzzy skin heb gebruikt.

Misschien het merk DDDrop goeie filament. niet belangrijk op mijn werk hebben ze 2 van deze prints staan.
Maar kan je nu vertellen wie nu mijn beste collega is oOo, morgen ochtend meteen maar 4 bakkies koffie voorschotelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Weer een nieuwe Bambu Slicer uitgekomen v1.9.1.66 met weer leuke extra's.

Release notes: https://wiki.bambulab.com...elease/release-note-1-9-1

Download: https://github.com/bambulab/BambuStudio/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
Er is al veel overgeschreven maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welk vocht absorberend spul kun je nu het beste in je AMS doen? Ik heb nu allerlei merken en winkels voorbij zien komen maar wat is nu het juiste spul en de juiste winkel om dit aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
@chippie777 Dit snap ik nu niet helemaal: je hebt allerlei merken en winkels al voorbij zien komen, en vraagt nu hier om nog meer winkels en meningen; die krijg je vast wel, maar welke ga je nu gebruiken/geloven? Het bos groeit welig :+ :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Teeeriiing, ik ga nog een X1C halen. :o

Ben bezig met wat Gridfinity spul printen, en dacht zet naast de X1c mijn oude printers ook lekker in. Een Ultimaker2, Ender5 Plus, en een Delta. Met alles helemaal tot bagger gesliced voor snelheid is de X1c nogsteeds sneller klaar met alles in standaard kwaliteit dan die 3 printers tegelijk aan het werk. En niet zo'n beetje sneller ook, gewoon in bijna half de tijd, en in mooiere kwaliteit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
Naalroc schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:13:
@chippie777 Dit snap ik nu niet helemaal: je hebt allerlei merken en winkels al voorbij zien komen, en vraagt nu hier om nog meer winkels en meningen; die krijg je vast wel, maar welke ga je nu gebruiken/geloven? Het bos groeit welig :+ :X
Oké, eigenlijk zoek ik ervaringsdeskundigen omdat het (voor mij) nou niet bepaald duidelijk is welk soort (merk) ik nu het best kan gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Deze voldoen https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details en als je dit print het en het daarin doet dan komt het goed.
https://makerworld.com/en...om=search#profileId-58657

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chippie777 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Oké, eigenlijk zoek ik ervaringsdeskundigen omdat het (voor mij) nou niet bepaald duidelijk is welk soort (merk) ik nu het best kan gebruiken.
In essentie kan je die korrels NIET gebruiken om je filament te drogen. Het onttrekt namelijk enkel vocht uit de lucht. Ja het zal ongetwijfeld ook iets uit je filament halen, maar niet voldoende. Het doet echter wel je lucht droog houden en daarmee voorkomen dat je filament nat(ter) wordt, dus het heeft zeker nut.

Mocht je nat filament hebben, gewoon in de over op 40/50 graden voor 8-10 uur (afhankelijk van type filament & hoe nat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isman
chippie777 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:
Er is al veel overgeschreven maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welk vocht absorberend spul kun je nu het beste in je AMS doen? Ik heb nu allerlei merken en winkels voorbij zien komen maar wat is nu het juiste spul en de juiste winkel om dit aan te schaffen?
Ik heb helaas geen ams maar ik gebruik in opslag-box gewoon silica 3-5mm wit van kleur als ze op zijn kan je ze in de oven weer opwekken en weer gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door isman op 14-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 12:02
Vacuumzak van temu. Stofzuiger erop en klaar.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
De P1s maakt wel meer geluid dan in vergelijking met de voron 2.4.

Wil kijken om deze te isoleren. Zijn er meer die dit hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Evertt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:30:
De P1s maakt wel meer geluid dan in vergelijking met de voron 2.4.

Wil kijken om deze te isoleren. Zijn er meer die dit hebben gedaan?
Heb je de laatste firmware draaien en de motor noise compensation uitgevoerd in de calibratie?
Daarna zou de printer, op de fans na, aardig stil moeten zijn.

De fans kun je uiteraard gewoon wat langzamer laten draaien.
Mijn chamber fan is doorgaans uit of 20% en mijn aux fan 20-50%

Wel gebruik ik risers voor mijn glasplaat, aangezien PLA het niet zo fijn vind als de kamer temperatuur hoger dan 39 graden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Ongerelateerd aan Bambu lab, dus hoop dat het hier alsnog mag, maar dit biedt veel potentie :)
https://twitter.com/minchoi/status/1790396782200987662

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:34:
[...]
Wel gebruik ik risers voor mijn glasplaat, aangezien PLA het niet zo fijn vind als de kamer temperatuur hoger dan 39 graden is.
Niet veel van gemerkt. Bij mij loopt het wel eens op tot 41C. En als de plaat 65C is, denk ik niet dat 40C een probleem is. Ik heb er iig geen nadelige gevolgen van ondervonden, ook niet bij grote werkstukken die een uur of 7 lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Niet veel van gemerkt. Bij mij loopt het wel eens op tot 41C. En als de plaat 65C is, denk ik niet dat 40C een probleem is. Ik heb er iig geen nadelige gevolgen van ondervonden, ook niet bij grote werkstukken die een uur of 7 lopen.
Ik heb op mijn zolder daar juist weer veel last mee in de zomermaanden. Zelfs met dakramen tegenover elkaar open komt er nauwelijk "verkoeling" en ik merk het zeker met sommige prints. Gewoon te weinig koeling op dat moment... Misschien moet ik mijn "printerfarm" toch maar van een airco voorzien ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
mphilipp schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Nou ... een jaartje werken voor Bambu Lab customer support heeft heel duidelijk gemaakt dat het wel degelijk voor problemen kan zorgen. Niet zozeer met een 1 kleur print, maar als je een print hebt met veel kleurwissels PLA dan gaat er vanzelf een clog optreden.

Dit is ook de reden waarom duidelijk bij diverse filamenten en build plates staat dat de deur open moet.

Toevoeging: de technische reden is dat de PLA bij temperaturen rond de 40 graden al zacht kan worden.
Als dit gebeurd wordt het filament al in de extruder zacht en blokkeert het in de extruder.
Het is dus niet zozeer een hotend/nozzle clog, maar een extruder clog.

[ Voor 15% gewijzigd door smoken op 15-05-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
iMars schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb op mijn zolder daar juist weer veel last mee in de zomermaanden. Zelfs met dakramen tegenover elkaar open komt er nauwelijk "verkoeling" en ik merk het zeker met sommige prints. Gewoon te weinig koeling op dat moment... Misschien moet ik mijn "printerfarm" toch maar van een airco voorzien ;)
Precies dit

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeOO
Handig site gevonden waarmee je zeer makkelijk en netjes boxen kunt ontwerpen incl inlay vakken.
Je kunt ook alleen ervoor kiezen om een inlay te maken voor bv bestaande bakjes/lades etc.

https://bento3d.design/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Vraagje: zojuist mijn eerste (meegeleverde) bambu rol leeg geprint. Zag dat het op karton gespoold was en dat de spool herbruikbaar is (zelfs eSun past er op)
Vraag is nu zijn alle rollen zo dat ze herbruikbaar zijn??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Ik heb al andwoord op onderstaande vraag. Het is JA
bing69 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:25:
Vraagje: zojuist mijn eerste (meegeleverde) bambu rol leeg geprint. Zag dat het op karton gespoold was en dat de spool herbruikbaar is (zelfs eSun past er op)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:25:
Gelukkig niet, heb een hekel aan de karton zooi. Moet je of herspoelen, of een adapter voor printen, of kunnen niet in de AMS.

Hervullende rollen (zoals bijv. BL levert) werken ook lang niet altijd (goed) in de spools van BL.

Wat dat betreft hebben we nog heeeeeeel ver te gaan voor er een fatsoenlijke standaard is voor hervulbare filament spoelen. De vorige poging daartoe is jammerlijk gefaald en BL's poging wordt (imo) ook niet (goed genoeg) omarmt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
MC Taz Man schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Gelukkig niet, heb een hekel aan de karton zooi. Moet je of herspoelen, of een adapter voor printen, of kunnen niet in de AMS.

Hervullende rollen (zoals bijv. BL levert) werken ook lang niet altijd (goed) in de spools van BL.

Wat dat betreft hebben we nog heeeeeeel ver te gaan voor er een fatsoenlijke standaard is voor hervulbare filament spoelen. De vorige poging daartoe is jammerlijk gefaald en BL's poging wordt (imo) ook niet (goed genoeg) omarmt.
Je hebt het niet helemaal goed gelezen :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:39:
[...]

Je hebt het niet helemaal goed gelezen :)
Best kans, maar mijn mening blijft staan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
MC Taz Man schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Best kans, maar mijn mening blijft staan :P
Ben het met je eens, maar het inwendige van de bambu is ook karton. Echter waar het om gaat is dat je de spoelen weer kunt hergebruiken om bv de kartonnen eSUN spoelen niet te gebruiken!

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OK, dit was irritant... We hebben een onderhouds"rooster" voor de printer, waar ook de PTFE tubes gecontroleerd worden. Kreeg net de melding dat het filament niet naar de kop gebracht kon worden.

Bleek; de PTFE tube van AMS naar Printer was stuk en gebarsten... Na wat chirurgie alles kunnen fiksen en een nieuwe tube er tussen gefrot.

Moraal van het verhaal; Do not skip PTFE day, maar dan nog; geen garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Welke filament raden jullie aan om een cardboard voor een karton filament PLA of ABS?

Of zijn er bij die het op een andere rol rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Evertt schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:37:
Welke filament raden jullie aan om een cardboard voor een karton filament PLA of ABS?

Of zijn er bij die het op een andere rol rollen.
Als je een lege Bambu rol hebt kun je die gebruiken, hoef je niet over te spoelen. Deze spool staat ook op ATA site https://www.ata-3d.com/nl/blogs/support-center
Ik heb hem gewoon in pla geprint

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:28
MC Taz Man schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:17:
OK, dit was irritant... We hebben een onderhouds"rooster" voor de printer, waar ook de PTFE tubes gecontroleerd worden. Kreeg net de melding dat het filament niet naar de kop gebracht kon worden.

Bleek; de PTFE tube van AMS naar Printer was stuk en gebarsten... Na wat chirurgie alles kunnen fiksen en een nieuwe tube er tussen gefrot.

Moraal van het verhaal; Do not skip PTFE day, maar dan nog; geen garanties.
Inmiddels is dit bijna dagelijkse routine. Ik heb de afgelopen paar weken een paar dingen willen printen, kon telkens de PTFE tube bij de extruder loshalen. Zat weer wat PLA los. |:(

Ik ben voornemens om zsm die S4 van Sunlu aan te schaffen zodat ik het filament in één keer kan drogen en dan de AMS kan inklakken. Daarna nog wat doosjes printen voor extra silicaat in de AMS. Ben er helemaal klaar mee. :|

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

TTLCrazy

Listen to Frankie

Vandaag een print afgerond welke rond 1 dag duurde totaal. Nogal wat filament wisselingen en er ging dan ook aardig wat mis doordat mijn filament steeds brak. Ik denk dat mijn oude rollen Prusa te bros zijn geworden of zo. Als dit gewoon print gaat het goed, maar steeds wisselen in de AMS laat het breken.

Enfin, op een gegeven moment heb ik de filament feeders er uit moeten halen, loskoppelen, en fixen door het oude filament eruit te halen. en dit alles terwijl hij gewoon aan bleef staan. Dus ik had een AMS met 2 losgekoppelde feeders, binnenframe op zijn kant in de behuizing en ondertussen aan het uitpuzzelen hoe het eruit te krijgen.

Wonder boven wonder ging de AMS gewoon verder na weer aansluiten en is de print wonderbaarlijk goed gelukt :) Het is toch wel een pluim naar Bambu dat alles gewoon is door blijven werken.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Inmiddels is dit bijna dagelijkse routine. Ik heb de afgelopen paar weken een paar dingen willen printen, kon telkens de PTFE tube bij de extruder loshalen. Zat weer wat PLA los. |:(

Ik ben voornemens om zsm die S4 van Sunlu aan te schaffen zodat ik het filament in één keer kan drogen en dan de AMS kan inklakken. Daarna nog wat doosjes printen voor extra silicaat in de AMS. Ben er helemaal klaar mee. :|
Lullig is dat... Bij mij kwam het filament dóór de tube heen :')... Ah well, gewoon slijtage & de printer print die print nu nog steeds. Nog zo'n 7 uur, liegt* 'ie :D

* - Bij veel filamentwisselingen is de tijdsinschatting op 50% een leugen. Dit gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

TTLCrazy schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:03:
Vandaag een print afgerond welke rond 1 dag duurde totaal. Nogal wat filament wisselingen en er ging dan ook aardig wat mis doordat mijn filament steeds brak. Ik denk dat mijn oude rollen Prusa te bros zijn geworden of zo. Als dit gewoon print gaat het goed, maar steeds wisselen in de AMS laat het breken.

Enfin, op een gegeven moment heb ik de filament feeders er uit moeten halen, loskoppelen, en fixen door het oude filament eruit te halen. en dit alles terwijl hij gewoon aan bleef staan. Dus ik had een AMS met 2 losgekoppelde feeders, binnenframe op zijn kant in de behuizing en ondertussen aan het uitpuzzelen hoe het eruit te krijgen.

Wonder boven wonder ging de AMS gewoon verder na weer aansluiten en is de print wonderbaarlijk goed gelukt :) Het is toch wel een pluim naar Bambu dat alles gewoon is door blijven werken.
Ik heb nog stuk of 8 rollen die van mijn oude Ender 3 waren . Die breken gewoon af. Maar keer weggooien en zooi nwe bestellen.

Ook maar eens kijken naar andere build plates. Gebruiken jullie bambu plates of 3d party plates en zoja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Gebruik nog steeds de originele Bambu plate. Ben er erg tevreden mee en heb zelf nog geen aanleiding om een andere te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

Solid Seal schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Ik heb nog stuk of 8 rollen die van mijn oude Ender 3 waren . Die breken gewoon af. Maar keer weggooien en zooi nwe bestellen.

Ook maar eens kijken naar andere build plates. Gebruiken jullie bambu plates of 3d party plates en zoja welke ?
Ik heb de hotplate van bambu gekocht omdat ik soms wel een gladdere onderkant wil en wat dingen van ali, maar die laatste ben ik niet tevreden over.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik gebruik eigenlijk standaard deze printplaat voor alles.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Solid Seal schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Als ik jou was, zou ik eerst proberen om dat filament te drogen in een over. Uurtje of 4-6 op 40-60 graden. Kijken wat het dan doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43
Nou de eerste 2 kilo filament hebben we geprint. Leverd echt mooie dingen op. Mijn benchy kwam er beter uit dan van mijn collega met zijn prusa 4.

Wil nog wel die 0,2mm nozzle proberen. Ben die alleen met mijn nieuwe filament vergeten mee te bestellen...

Handige dingen die we tot nu toe geprint hebben:
- Gitaar houder
- Batterij doosje
- Spuitbus/kit spuit houder

Leuke dingen die we geprint hebben:
- 3D puzzel van een libelle.
- Aantal minaturen/sleutelhangers
- Hardware kit (knikkerbaan). Duurde even om te printen en koste 1 kilo filament maar hij is nu af en ziet er echt leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lekrutes schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:22:
Nou de eerste 2 kilo filament hebben we geprint. Leverd echt mooie dingen op. Mijn benchy kwam er beter uit dan van mijn collega met zijn prusa 4.

Wil nog wel die 0,2mm nozzle proberen. Ben die alleen met mijn nieuwe filament vergeten mee te bestellen...

Handige dingen die we tot nu toe geprint hebben:
- Gitaar houder
- Batterij doosje
- Spuitbus/kit spuit houder

Leuke dingen die we geprint hebben:
- 3D puzzel van een libelle.
- Aantal minaturen/sleutelhangers
- Hardware kit (knikkerbaan). Duurde even om te printen en koste 1 kilo filament maar hij is nu af en ziet er echt leuk uit.
Die gitaarhouder is leuk, maar onthoud wel dat PLA filament verre van inherent sterk is ;). Als je iets print wat een behoorlijk gewicht aan moet kunnen, over een langere periode, zorg er dan voor dat je 100% zeker bent dat het model het kan & je print instellingen het kunnen.

Dat gezegd hebben; Welkom bij de club :D Je zal nog veel filament gaan bestellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
MC Taz Man schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:36:
[...]

Die gitaarhouder is leuk, maar onthoud wel dat PLA filament verre van inherent sterk is ;). Als je iets print wat een behoorlijk gewicht aan moet kunnen, over een langere periode, zorg er dan voor dat je 100% zeker bent dat het model het kan & je print instellingen het kunnen.

Dat gezegd hebben; Welkom bij de club :D Je zal nog veel filament gaan bestellen :P
Heb het met PTEG geprint ipv PLA. Lijkt inderdaad zover te houden. Mocht het falen. Weet ik nu wat ik verder anders kan doen in de instellingen. Al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bambu kan ondeugend zijn en een ander stickertje op de PSU's plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
"On May 1, 2024, the U.S. Treasury Department added Monsun to the Specially Designated Nationals List, as part of the targeting of PRC entities supporting Russia’s defense industrial base."

Volgende Bambu Lab ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Bambu spullen levert aan Rusland wel. Maar voorlopig gaat het alleen om de fabrikanten op de lijst.

Tsja...het is wat het is. Kijken wat Bambu doet. In principe weet de douane niet direct dat er in die printers zo'n PUS zit, maar dat hoeft niet lang te duren en dan weten ze gewoon dat die Bambu's er niet meer in komen. Ik denk ook wel dat Bambu Lab zich nu aan het beraden is. Op zich zal het niet zo moeilijk zijn om een andere leverancier te vinden die dezelfde specs PSU kan leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekrutes
MikeOO schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:21:
Weer een nieuwe Bambu Slicer uitgekomen v1.9.1.66 met weer leuke extra's.

Release notes: https://wiki.bambulab.com...elease/release-note-1-9-1

Download: https://github.com/bambulab/BambuStudio/releases
Nu deze update zijn de supports wel echt makkelijker weg te halen. Veel kleinere contact points op het model.

Deze badboy gisteren geprint. Ziet er echt fantastisch uit. Zelfs met de 0,4 mm nozzle.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SljfU33gFhPdvyQXeixn6DUtRLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIkEEi7l0MWx3kHw40chRZa6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lekrutes schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:14:
[...]

Nu deze update zijn de supports wel echt makkelijker weg te halen. Veel kleinere contact points op het model.

Deze badboy gisteren geprint. Ziet er echt fantastisch uit. Zelfs met de 0,4 mm nozzle.
[Afbeelding]
Welke instellingen gebruik je? Ik heb er juist last van dat supports meer restjes achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft er nog meer last van een Bambu Handy app die achter de feiten aan loopt? Ik had het net weer: heb eea op de printer gedaan, onder andere een flow dynamic test, waarbij de kap van de printkop af viel. Kan zijn dat ik 'm er niet goed op had gedaan, want ik heb een 0.6 nozzle geplaatst. Maar dan ga ik iets printen en dat is dan al een half uur bezig, krijg ik een melding op mijn foon dat je kap van de kop is gevallen... :+
Leuk hoor, maar de printer weet van niets en is gewoon vrolijk aan het printen. Was het gewoon de oude melding. Zo krijg ik ook wel eens na een aborted print de melding dat de print aborted is, terwijl ie al lang en breed aan een nieuwe poging bezig is. Ook gereedmeldingen komen heeeeel langzaam door.
Is dat een bekende issue? Is die cloud zo traag?

Settings op mijn foon nagekeken en de app staat niet in batterijspaarstand, dus dat is niet niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

Ik was op zoek naar hoe ik snel een doos voor electronica kan maken en ik kwam deze 2 handige apps tegen:de eerste is een meer rechttoe rechtaan oplossing. de tweede is een script voor Openscad een kan bv ook ventilatieopeningen toevoegen. En ook eenvoudig in gebruik. Beiden zijn sneller dan even in Tinkercad iets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Net ff onderhoud gedaan aan de printer..
Bij de AMS zo een plasje gel van die gelpacks.
Ik had al die oranje zooi besteld maar komt donderdag pas. Eerst maar de trays aan het printen die eerder hier in dit topic langskwamen.

Maar voor de time being maar ff zooi zakjes van die silica korrels erin gemikt (met zakje niet los )

Ook maar ff van die mesjes bestellen .. dacht dat die erbij zaten ? of ik ben kwijt geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
MC Taz Man schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Welke instellingen gebruik je? Ik heb er juist last van dat supports meer restjes achterlaten.
De standaard tree instelling voor support of ik teken ze zelf.

De update hiervoor was het contact punt veel dikker en steviger had ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Wat is er zo speciaal aan die power supplies dat ze geband moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:17:
[...]
Wat is er zo speciaal aan die power supplies dat ze geband moeten worden?
Niets, maar de producent levert aan Defensie van Rusland en dag mag niet. Iets met sancties. Dat is de manier van de VS andere landen te dwingen om sancties die zij opleggen uit te voeren. Zo doen zij dat ook met sancties tegen Iran: onze banken zijn verplicht mee te doen, anders mogen zij geen zaken meer doen met de VS. Dus ik kan mijn credit card niet daar gebruiken als ik daarheen zou gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nou, dan kan je volgens mij alles wel opdoeken. Nu zijn het PSU's, over een jaar de tapschroeven? En als ze het echt op de heupen krijgen en de wind staat richting Rusland kan men ook de boel sluiten vanwege levering van zuurstof aan Rusland 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
lekrutes schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:14:
[...]

[Afbeelding]
Leuk model! Heb je er een linkje naartoe? Ben benieuwd hoe al die tanden er goed uit kunnen komen? Had hij een mond vol supports?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
Blaurens schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:30:
[...]

Leuk model! Heb je er een linkje naartoe? Ben benieuwd hoe al die tanden er goed uit kunnen komen? Had hij een mond vol supports?
https://www.printables.com/model/112029-purple-worm

Hij had inderdaad een mond vol supports. Was beetje een prutsen om het los te halen. Met een klein tangetje ging dit best makkelijk. Wil de worm verder strak maken en schilderen, Dit zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mphilipp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:02:
Wie heeft er nog meer last van een Bambu Handy app die achter de feiten aan loopt? Ik had het net weer: heb eea op de printer gedaan, onder andere een flow dynamic test, waarbij de kap van de printkop af viel. Kan zijn dat ik 'm er niet goed op had gedaan, want ik heb een 0.6 nozzle geplaatst. Maar dan ga ik iets printen en dat is dan al een half uur bezig, krijg ik een melding op mijn foon dat je kap van de kop is gevallen... :+
Leuk hoor, maar de printer weet van niets en is gewoon vrolijk aan het printen. Was het gewoon de oude melding. Zo krijg ik ook wel eens na een aborted print de melding dat de print aborted is, terwijl ie al lang en breed aan een nieuwe poging bezig is. Ook gereedmeldingen komen heeeeel langzaam door.
Is dat een bekende issue? Is die cloud zo traag?

Settings op mijn foon nagekeken en de app staat niet in batterijspaarstand, dus dat is niet niet.
Heb ook last van vertraging. Zelf als hij al lang klaar is met printen krijg ik veel later de melding dat hij klaar is 8)7
Ook als ik de camera start met de app duurt het vrij lang, was voorheen niet zo. In de slicer opent de camera wel gewoon gelijk.

Heb ook nog geen oplossing voor gevonden en zijn veel melding over al een tijd.
Zoek maar eens op: bambu app slow notification
Dus ze hebben niet echt haast om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:53:
[...]
Heb ook nog geen oplossing voor gevonden en zijn veel melding over al een tijd.
Zoek maar eens op: bambu app slow notification
Dus ze hebben niet echt haast om het op te lossen.
Ik vermoedde al dat ik niet de enige was. Echt heel erg is het niet want mijn huis is niet zo groot dat ik de printer 3 verdiepingen verder heb staan. Maar soms wel verwarrend als je de melding krijgt dat er iets mis is, wat inmiddels al een uur geleden is opgelost.

Het is voor Bambu ook een kwestie van prioriteit. Er staat meer op de backlog dat veel belangrijker is denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaurens
lekrutes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:26:
[...]

https://www.printables.com/model/112029-purple-worm

Hij had inderdaad een mond vol supports. Was beetje een prutsen om het los te halen. Met een klein tangetje ging dit best makkelijk. Wil de worm verder strak maken en schilderen, Dit zal nog wel even duren.
Dankjewel! Succes! Lijkt me inderdaad wel even een klusje. Heb te doen met je party, zodra ze 'm tegen komen.

Maar: goeie link! Die persoon heeft wel een grote berg interessante mini's, zal ik waarschijnlijk wel ook wat uit putten! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:28
De app is bij mij ook iets langzamer dan ik gewend ben, maar er zit bij mij geen vertraging van een uur in. Het komt dichter bij een kwartier.

Wat mij wel opvalt is dat de playback van de camera in de app, veel beter en vloeiender is dan in Bambu Studio. Daar ligt de frame rate lager en lijkt het beeld ook iets lager qua resolutie. De resolutie kan ik nog wegschrijven op basis van groter beeld en hogere resolutie waardoor het meer opvalt op mijn monitor dan op mijn telefoon. Maar de frame rate is wel een rare.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Zodra de plaat zakt als hij klaar is komt de melding dat hij klaar is!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bij elke print vink ik altijd bed leveling aan.

Alleen vindt de volgorde vreemd. Om eerst de nozzle op te warmen om vervolgens de nozzle terug naar 140 graden om te levelingen.

Bij de voron is dit anders eerste levelingen dan de nozzle op temperatuur.

Kan je dit wijzigingen of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

SambalBij

We're all MAD here

Evertt schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:38:
Bij elke print vink ik altijd bed leveling aan.

Alleen vindt de volgorde vreemd. Om eerst de nozzle op te warmen om vervolgens de nozzle terug naar 140 graden om te levelingen.

Bij de voron is dit anders eerste levelingen dan de nozzle op temperatuur.

Kan je dit wijzigingen of is dit niet mogelijk?
De Bambu levelt via de nozzle zelf en sensoren onder het bed.
Om goed te kunnen levellen moet de nozzle daarom schoon en vlak zijn, zonder achtergebleven blobs e.d.
Daarom warmt hij hem initieel op naar hogere temperatuur, en maakt hem schoon via de wiper en de zone daarvoor op het bed.
Daarna koelt hij hem terug om te voorkomen dat er tijdens het levellen toch weer filament uit blijft lopen.
En omdat materialen uitzetten wanneer ze warm worden, moet hij sowieso levellen met een warme nozzle én bed.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• smoken
Als het volgende bericht hier niet mag: laat het me weten, of verwijder het gerust ...

Van 25 tot en 27 Juni worden er enkele Bambu Lab evenementen in NL georganiseerd en op dit moment gaat de communicatie met name via mijn LinkedIn, op een later moment zal dit nog via andere kanalen gepromoot worden.

Het gaat dan om het volgende:

1: Van 25 tot en met 27 juni bezoeken we professionals die voor het realiseren van hun droomprojecten 3D printing toepassen en willen ze het podium bieden dat ze verdienen.

2: Daarnaast organiseren we op 2 locaties een meetup, waarbij we graag kennis maken met iedereen die geïnteresseerd is in de wondere wereld van het 3D Printen

Wellicht zijn er hier ook mensen geïnteresseerd om deel te nemen aan de "meet-ups"?
Zoals het er nu naar uitziet zal er 1 moment in Eindhoven zijn en voor het andere moment ben ik nog op zoek naar een inspirerende locatie.

Op dit moment vind eenzelfde event plaats in Barcelona.

Mochten mensen hier op Tweakers ook geïnteresseerd zijn: laat het me weten want dan post ik de updates en inschrijflijsten ook hier zodra ze beschikbaar zijn.

FYI: het doel van deze City Trips is totaal niet vanuit een commercieel oogpunt en gaat niet specifiek over onze printers. Het doel is om te delen, leren en verbinden en te laten zien wat er allemaal mogelijk is met 3D printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:21:
Als het volgende bericht hier niet mag: laat het me weten, of verwijder het gerust ...

Van 25 tot en 27 Juni worden er enkele Bambu Lab evenementen in NL georganiseerd en op dit moment gaat de communicatie met name via mijn LinkedIn, op een later moment zal dit nog via andere kanalen gepromoot worden.

1: Van 25 tot en met 27 juni bezoeken we professionals die voor het realiseren van hun droomprojecten 3D printing toepassen en willen ze het podium bieden dat ze verdienen.

2: Daarnaast organiseren we op 2 locaties een meetup, waarbij we graag kennis maken met iedereen die geïnteresseerd is in de wondere wereld van het 3D Printen

Wellicht zijn er hier ook mensen geïnteresseerd om deel te nemen aan de "meet-ups"?
Zoals het er nu naar uitziet zal er 1 moment in Eindhoven zijn en voor het andere moment ben ik nog op zoek naar een inspirerende locatie.

Mochten mensen hier op Tweakers ook geïnteresseerd zijn: laat het me weten want dan post ik de updates en inschrijflijsten ook hier zodra ze beschikbaar zijn.

FYI: het doel van deze City Trips is totaal niet vanuit een commercieel oogpunt en gaat niet specifiek over onze printers. Het doel is om te delen, leren en verbinden en te laten zien wat er allemaal mogelijk is met 3D printen.
Ik heb zeker interesse, maar ligt er aan wie, wat, waar, hoe & waarom... Eindhoven is een behoorlijk eind weg voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh & @smoken mss handig om ff contact op te nemen met https://www.youtube.com/@properprinting. Nederlandse 3D printer, die ook een BL heeft, en veel interessante projecten heeft lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 12:02
Nu een week of 3 de Mini in huis.
Wat een mooi apparaat, echt een aanrader: tot nu toe printen zonder gedoe. Plug & Play :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb zeker interesse, maar ligt er aan wie, wat, waar, hoe & waarom... Eindhoven is een behoorlijk eind weg voor mij.
Zodra de planning duidelijk is, zal ik hem hier ook delen :)

Eindhoven is 1 locatie, de andere zal anders in het land zijn maar ik ben nog op zoek naar een inspirerende plek in de buurt van 1 van onze andere meetings die dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smoken schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:33:
[...]

Zodra de planning duidelijk is, zal ik hem hier ook delen :)

Eindhoven is 1 locatie, de andere zal anders in het land zijn maar ik ben nog op zoek naar een inspirerende plek in de buurt van 1 van onze andere meetings die dagen.
Gezien het genre... Ikea Zwolle? :P, dat of de Hornbach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Gezien het genre... Ikea Zwolle? :P, dat of de Hornbach
;-) ik denk meer aan toffe Makerspaces en zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

smoken schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Moest ik ook aan denken, die staan daar ook wel (snel) open voor natuurlijk, past helemaal in het straatje!

Fablab Alkmaar/Kaasfabriek zou wel leuk zijn, dat is dan voor velen aan de andere kant van NL maar voor mij dus wel om de hoek :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekrutes
matthijst schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:26:
Nu een week of 3 de Mini in huis.
Wat een mooi apparaat, echt een aanrader: tot nu toe printen zonder gedoe. Plug & Play :D
Heb exact de zelfde ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
watercoolertje schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:31:
[...]
Moest ik ook aan denken, die staan daar ook wel (snel) open voor natuurlijk, past helemaal in het straatje!

Fablab Alkmaar/Kaasfabriek zou wel leuk zijn, dat is dan voor velen aan de andere kant van NL maar voor mij dus wel om de hoek :D
:-) dat is inderdaad 1 van de omgevingen die al (als tweede locatie) op mijn lijst staat.
Ik probeer het te combineren met bedrijven die we bezoeken om hun use-case the belichten.
Samen met de resellers waarmee ik werk ben ik dat nu vorm aan het geven.

MAAR: we denken in dezelfde richting, zowel qua locatie als omgeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 10:09
smoken schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:21:

opzich wel enige interesse. Heb momenteel 2 BL's staan.
ik overweeg al een tijd om over te schakelen naar deeltijds zelfstandige. Op gebied van CAD design, Reverse engineering + 3D print service. Uiteraard met uitsluitend BL's.
Past dit in het 'doel' van deze meet up ? Louter om info uit te wisselen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Erebus1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:13:
[...]

opzich wel enige interesse. Heb momenteel 2 BL's staan.
ik overweeg al een tijd om over te schakelen naar deeltijds zelfstandige. Op gebied van CAD design, Reverse engineering + 3D print service. Uiteraard met uitsluitend BL's.
Past dit in het 'doel' van deze meet up ? Louter om info uit te wisselen etc.
Ja hoor, dit valt in principe prima binnen het doel van de meet-up met de community.
Het zal dan vooral gaan om onderling informatie en ervaringen en de presentatie van de professionals die aanwezig zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Ik heb een toffe makerspace, *kuch* O-) *kuch*, maar mn zoldertje is zo klein :+ :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
iMars schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:48:
[...]

Ik heb een toffe makerspace, *kuch* O-) *kuch*, maar mn zoldertje is zo klein :+ :o
hahahha, I know that feeling! Mijn "makerspace" (lees: garage) viel ook al af als optie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaurens
smoken schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:56:
[...]

hahahha, I know that feeling! Mijn "makerspace" (lees: garage) viel ook al af als optie ;)
Is de Waag in amsterdam nog steeds een maker space? Er zat ook iets naast het spoor als je amsterdam vanuit het oosten binnen rijdt, ben even kwijt hoe die heet. Ook vrij bekend.

Edit: Mediamatic was die andere

[ Voor 4% gewijzigd door Blaurens op 23-05-2024 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Blaurens schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Is de Waag in amsterdam nog steeds een maker space? Er zat ook iets naast het spoor als je amsterdam vanuit het oosten binnen rijdt, ben even kwijt hoe die heet. Ook vrij bekend.

Edit: Mediamatic was die andere
Ga ik beiden bekijken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Zijn er connector/adapter te koop waar je van een wifi connector naar Ethernet connector gaat?

Snap nog steeds niet waarom er 2.4 ghz op zit op de p1s zeker op dit moment.

Verder ben ik nog steeds er tevreden zeker over de ams.
Pagina: 1 ... 52 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.