SacreBleu schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:08:
[...]
Moeilijke keuze om voor iemand te maken. Er is niets mis met een A1. Alleen, als je straks toch de X1 wil hebben, heb je meer uitgeven dan als je meteen voor het vlaggenschip zou gaan.
Als je twijfelt kun je er ook tussenin gaan zitten met de P1S. Daar kun je nagenoeg hetzelfde mee als de X1. Dus lever je vrij weinig in en zit je ietsjes voordeliger.
Thanks voor je reactie. Ja, het is altijd wat lastig om een keuze voor iemand te maken. Het advies van de vriend van mij, is natuurlijk wel gegrond dat ik nog geen ervaring heb voor de filament printers. Het vlaggenschip is wellicht dan dus ook niet nodig. En 'als ik het niet leuk vind' is het wat zonde geld.
De reden voor een X1 vind ik voor mijzelf niet gegrond nog eigenlijk in verband met een paar ideetjes. De P1S is inderdaad een mooi alternatief. Enige wat ik mij daar nog afvroeg, is de mogelijkheid om zowel bed als nozzle hoger te verhitten, voor bijvoorbeeld polycarbonaat of carbon/kevlar printen. Daarbij, vind ik de upgrade prijs tov een X1 dan weer minder, als je kijkt vanaf een A1 -> P1S. P1B kun je natuurlijk wel ombouwen naar P1S.
Aan de andere kant denk ik, hoe moeilijk wil ik het voor mijzelf maken, als ik vooral PLA, PETG en TPU en af en toe wat ASA zal printen.
Hercul3s schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:19:
[...]
Mijn zoektocht lijkt hier wel wat op. Uitgekomen bij de A1 met AMS. Die was niet leverbaar, na een tijdje beraadslagen gegaan voor de P1S, die komt binnenkort binnen. De enclosure en mogelijkheden om andere materialen te printen waren voor mij de hoofdreden. Mocht je goedkoop willen instappen heb je ook nog de A1 mini.
Ben benieuwd hoe die bevalt voor je. Direct bij Bambu Europe? (is vanuit Duitsland geloof ik). Vraag me af wat de levertijd is. Mocht ik besluiten, dat 'ie niet ineens in mijn vakantie voor de deur achter gelaten is
[
Voor 10% gewijzigd door
gitaarwerk op 22-04-2024 16:28
]