Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45

BM

Moderator Spielerij
Mday schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:06:
[...]

Ha, je had me even aan het denken gezet... zéker geen domme opmerking en sowieso wat geleerd. Maar in dit geval zat aan de bovenkant (onzichtbare deel) van het model allerlei indents en andere niet-platte vormen die hij mee zou nemen in de print, maar dan squished - en dus niet plat. Zou zijn doel als stencil nog steeds dienen maar dan enkel vanaf één kant.
Helder, dan misschien de cut tool om 'm op 1mm door te snijden? In het kader van : meerdere opties aandragen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
BM schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:13:
[...]

Helder, dan misschien de cut tool om 'm op 1mm door te snijden? In het kader van : meerdere opties aandragen :)
Huh. that'd work. Zo zou je zelfs bottom én top layers kunnen maken. Ik ga er eens in duiken, ik zie mogelijkheden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

[...]

Ha, je had me even aan het denken gezet... zéker geen domme opmerking en sowieso wat geleerd. Maar in dit geval zat aan de bovenkant (onzichtbare deel) van het model allerlei indents en andere niet-platte vormen die hij mee zou nemen in de print, maar dan squished - en dus niet plat. Zou zijn doel als stencil nog steeds dienen maar dan enkel vanaf één kant.
Vele wegen lijden naar rome, niks mis mee met een beetje creatief zijn! Nog een weg is de Cut tool [C] te gebruiken. :Y)

Edit: wat BM zei dus... Had moeten F5'en

[ Voor 3% gewijzigd door Ischium op 18-04-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

W'rom niet gewoon op 1mm gesneden? Als in de cut-optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-08 21:48
Ook hier last van brekend PLA+ filament van eSUN, zou deze uitdrogen in de AMS? Ik heb hem net een stukje afgerold en alleen het begin lijkt aangetast.

Extra pijnlijk gezien de prijs ten opzichte van Sunlu. Ik ben een 1:1 T-rex kop aan het printen waarvoor ik inmiddels al 13 kilo Sunlu PLA probleemloos van op heb geprint. Hiervoor heb ik nog geen 10 euro per rol betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lars Kremers schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:47:
Ook hier last van brekend PLA+ filament van eSUN, zou deze uitdrogen in de AMS? Ik heb hem net een stukje afgerold en alleen het begin lijkt aangetast.

Extra pijnlijk gezien de prijs ten opzichte van Sunlu. Ik ben een 1:1 T-rex kop aan het printen waarvoor ik inmiddels al 13 kilo Sunlu PLA probleemloos van op heb geprint. Hiervoor heb ik nog geen 10 euro per rol betaald.
Geen enkele problemen mee gehad, maar ik lees hier meer en meer issues mee. Mogelijk nieuw productieproces? Ik heb nog maar 1 rol PLA+ (bot) sinds de kartonnen rollen, maar daar nog niet heel veel mee geprint.

Zou erg klote zijn als het productieproces dusdanig is verandert dat ze niet meer te gebruiken zijn. Bot is dé perfecte kleur voor D&D mini's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bszz schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:28:
[...]

Hier ook een stalen frame maar wel een werkplek ernaast. Andere geschikte ruimte heb ik helaas niet.
[...]

De Noctua fans uit de link hebben juist een 50% grotere airflow... en verder blijven alle functies intact als je hem op de juiste manier aansluit. Ik durf het risico wel aan.
Beetje laat, maar je kan bij een fan absoluut niet uit gaan van alleen de CFM. De static pressure is ook van belang. Zo heeft Arctic de P serie fans en F serie. De ene gemaakt voor flow, de andere voor druk (door radiatoren, koellichamen etc.)
Hetzelfde zie je ook bij server fans, waar er vaak 2 in serie staan. 1 met de bladen vrij recht (drukopbouw) en daarachter 1 met de bladen meer haaks op de as, voor de flow.

Voor een 5cm koelertje op een alu koelblokje zal het allemaal niet zoveel uitmaken, en is een beetje flow al voldoende om de koeling te bewerkstelligen.

Maar de exhaust fan zuigt bijvoorbeeld door het actief kool filter heen, en ook nog eens door een geperforeerde plaat welke de nodige luchtweerstand geeft. Daar heb je dus veel meer aan een hogere static pressure. En daarin zijn Noctua fans eigenlijk gewoon slecht in vergelijking met andere fabrikanten. (Niet voor niets dat ze worden afgeraden voor de bentobox luchtfilter)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08
_ferry_ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:44:
[...]

Beetje laat, maar je kan bij een fan absoluut niet uit gaan van alleen de CFM. De static pressure is ook van belang. Zo heeft Arctic de P serie fans en F serie. De ene gemaakt voor flow, de andere voor druk (door radiatoren, koellichamen etc.)
Hetzelfde zie je ook bij server fans, waar er vaak 2 in serie staan. 1 met de bladen vrij recht (drukopbouw) en daarachter 1 met de bladen meer haaks op de as, voor de flow.

Voor een 5cm koelertje op een alu koelblokje zal het allemaal niet zoveel uitmaken, en is een beetje flow al voldoende om de koeling te bewerkstelligen.

Maar de exhaust fan zuigt bijvoorbeeld door het actief kool filter heen, en ook nog eens door een geperforeerde plaat welke de nodige luchtweerstand geeft. Daar heb je dus veel meer aan een hogere static pressure. En daarin zijn Noctua fans eigenlijk gewoon slecht in vergelijking met andere fabrikanten. (Niet voor niets dat ze worden afgeraden voor de bentobox luchtfilter)
Ah, thanks voor dit inzicht 😉. Inmiddels sta ik wel al op het punt een alternatieve fan in te bouwen en in dit geval durf ik het wel aan. Volgens mij worden deze Noctua fans veel gebruikt om een koelblok je te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
bszz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:53:
[...]

Ah, thanks voor dit inzicht 😉. Inmiddels sta ik wel al op het punt een alternatieve fan in te bouwen en in dit geval durf ik het wel aan. Volgens mij worden deze Noctua fans veel gebruikt om een koelblok je te koelen.
True, meestal wel ja.

Laat ons weten hoe de build gaat :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online

Ik heb exact dat van andere merken. eSUN heb ik volgens mij helemaal geen rollen van.

Maar inderdaad, het stuk dat in de AMS zit wordt snel broos en breekt vaak af bij begin van printen als ik een paar weken neits geprint heb. Dus ik trek het nu meestal terug uit de AMS voor ik begin en gooi het begin weg (waar je voelt dat er in 'gebeten' is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-07 22:29
Bij mij breekt eSun regelmatig het begin af en dan komt het vast te zitten in de AMS. Dat is voornamelijk als ik het een tijdje niet gebruikt heb en weer ga printen. Tegenwoordig buig ik het begin een paar keer voor ik begin en dan breekt het in ieder geval in mijn handen en niet in de AMS. Het is alleen het eerste stukje. Daarna gaaat het printen prima.

Het lijkt alsof er spanning op blijft staan in de AMS en dat hij daarom breekt ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:06
Llopigat schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:10:
[...]

Ik heb exact dat van andere merken. eSUN heb ik volgens mij helemaal geen rollen van.

Maar inderdaad, het stuk dat in de AMS zit wordt snel broos en breekt vaak af bij begin van printen als ik een paar weken neits geprint heb. Dus ik trek het nu meestal terug uit de AMS voor ik begin en gooi het begin weg (waar je voelt dat er in 'gebeten' is).
Ik denk dat het probleem voornamelijk ontstaat doordat de tandwielen in de AMS, die verantwoordelijk zijn voor het transporteren van het filament, kleine beschadigingen achterlaten op het filament. Je kan die beschadigingen makkelijk voelen. Als ik het filament afknip tot net achter die beschadigingen, dan heb ik vrijwel nooit problemen met afbreken. Ook niet als ik het filament lange tijd niet gebruik maar toch in de AMS laat zitten. Laat ik het beschadigde deel op de rol/in de feeder zitten, dan breekt het in meerdere stukken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-08 12:47

xak

Ik heb zojuist mijn nieuwe heatbed van Bambu Lab ontvangen en mijn A1 printer gerepareerd. Ik moet hem nu eigenlijk laten testen, wil dat best wel doen maar waar kan ik daarvoor terecht? Ik heb geen zin om hem naar Bambu Lab op te sturen, dan kan ik weer een maand niet printen. Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23
xak schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:39:
Ik heb zojuist mijn nieuwe heatbed van Bambu Lab ontvangen en mijn A1 printer gerepareerd. Ik moet hem nu eigenlijk laten testen, wil dat best wel doen maar waar kan ik daarvoor terecht? Ik heb geen zin om hem naar Bambu Lab op te sturen, dan kan ik weer een maand niet printen. Iemand suggesties?
Ik heb hier hetzelfde. Ik heb hem gisteren weer in elkaar gezet. Alles functioneert goed.
Ik heb alles opgestuurd maar nog geen formulier. Wacht rustig de reactie af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 19:23
Hier inmiddels bericht dat ik gewoon de kortingscode krijg binnen 2 dagen met de foto's die ik heb aangeleverd. Niets gehoord van die keuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 22:43
Van wie en waarom MOET je hem laten testen?
Als je alles goed hebt aangesloten ( ik vermoed 2 of 3 draadjes, wat de electriciteit aansluiting betreft) dan ga je hem toch gewoon gebruiken, na een normale calibratie?
En Bambu Lab wil hem vast niet hebben, want die hebben het betreffende onderdeel juist naar jou opgestuurd, om door jou, of een ander persoon te monteren.
Of mis ik iets?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-09 08:11
Naalroc schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:58:
[...]

Van wie en waarom MOET je hem laten testen?
Als je alles goed hebt aangesloten ( ik vermoed 2 of 3 draadjes, wat de electriciteit aansluiting betreft) dan ga je hem toch gewoon gebruiken, na een normale calibratie?
En Bambu Lab wil hem vast niet hebben, want die hebben het betreffende onderdeel juist naar jou opgestuurd, om door jou, of een ander persoon te monteren.
Of mis ik iets?
https://forum.bambulab.co...recall-in-europe/69982/58

Europese wetgeving.
Bambu kan hier fikse juridische problemen krijgen als iemand z'n huis afbrand omdat hij z'n bed niet goed aangesloten heeft.
Er moet een elektromonteur naar kijken en ergens voor tekenen, daarnaast moet de gebruiker 3 foto's inzenden en dan pas krijgt de klant z'n 120,- store credit.

edit: lees nu dat iedereen, niet alleen Europeanen, 3 foto's moet overdragen om recht te krijgen op die store credit.

Meer:
https://all3dp.com/4/what...-the-bambu-lab-a1-recall/

[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 22-04-2024 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Beetje out of the blue post; Ik ben aan het orienteren op een 3d printer. Ik ben wel nieuw in de wereld; al kan ik al best een tijdje modelleren e.d.

Ik heb al een beetje ervaring met een SLA printer (elegoo mars), maar dat is een heel ander ding dan deze. Nu viel mijn oog op de X1; die heeft een hoop opties, en wordt goed ontvangen. Andere optie was de P1S.

Echter, nu een vriend van me die ervaring heeft met zowel hobby als professioneel gebruik van printers, om eerst lekker aan de slag met een A1 te gaan. Scheelt een hoop geld, en kan ik eerst leren. Mijn printjes zullen vooral nog eerst bakjes op maat voor opslag worden, en dan wat behuizingen voor wat esp32 projectjes. Dus in meeste gevallen gaat een A1 wel werken. Als PLA en TPU mijn meest gebruikte filament zal worden. ABS/ASA leek me ook wel tof, maar is de A1 niet de meest logische keuze. Al staat er op de site dat in kleine prints dit wel prima kan (En dat zal wel zo blijven komende periode).

De reden dat de X1 me wel goed leek, is een machine die tijdje vooruit kan, en wat meerdere materiaalsoorten kan gebruiken. Zoals filament met metaalfiber/glasfiber/pc etc. Nu zijn die materialen lastiger te printen (abrasive voor de nozzle, andere eigenschappen). Maar dan ook de all-in optie meer dan 2x zo duur.

Ik dacht, vooruit, hij heeft gelijk, lekker eerst op de A1 proberen, en als ik het echt nodig heb, eventueel bij hem wat printen, of ooit over naar duurdere. Maar zo te horen zijn er wel wat issues. Wat zouden jullie aanraden? Wachten op Bambu A1? of toch een andere? (Prusa heeft een goed alternatief, maar is ook wel een stuk duurder gelijk)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
gitaarwerk schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:03:
Beetje out of the blue post; Ik ben aan het orienteren op een 3d printer. Ik ben wel nieuw in de wereld; al kan ik al best een tijdje modelleren e.d.

Ik heb al een beetje ervaring met een SLA printer (elegoo mars), maar dat is een heel ander ding dan deze. Nu viel mijn oog op de X1; die heeft een hoop opties, en wordt goed ontvangen. Andere optie was de P1S.

Echter, nu een vriend van me die ervaring heeft met zowel hobby als professioneel gebruik van printers, om eerst lekker aan de slag met een A1 te gaan. Scheelt een hoop geld, en kan ik eerst leren. Mijn printjes zullen vooral nog eerst bakjes op maat voor opslag worden, en dan wat behuizingen voor wat esp32 projectjes. Dus in meeste gevallen gaat een A1 wel werken. Als PLA en TPU mijn meest gebruikte filament zal worden. ABS/ASA leek me ook wel tof, maar is de A1 niet de meest logische keuze. Al staat er op de site dat in kleine prints dit wel prima kan (En dat zal wel zo blijven komende periode).

De reden dat de X1 me wel goed leek, is een machine die tijdje vooruit kan, en wat meerdere materiaalsoorten kan gebruiken. Zoals filament met metaalfiber/glasfiber/pc etc. Nu zijn die materialen lastiger te printen (abrasive voor de nozzle, andere eigenschappen). Maar dan ook de all-in optie meer dan 2x zo duur.

Ik dacht, vooruit, hij heeft gelijk, lekker eerst op de A1 proberen, en als ik het echt nodig heb, eventueel bij hem wat printen, of ooit over naar duurdere. Maar zo te horen zijn er wel wat issues. Wat zouden jullie aanraden? Wachten op Bambu A1? of toch een andere? (Prusa heeft een goed alternatief, maar is ook wel een stuk duurder gelijk)
Moeilijke keuze om voor iemand te maken. Er is niets mis met een A1. Alleen, als je straks toch de X1 wil hebben, heb je meer uitgeven dan als je meteen voor het vlaggenschip zou gaan.

Als je twijfelt kun je er ook tussenin gaan zitten met de P1S. Daar kun je nagenoeg hetzelfde mee als de X1. Dus lever je vrij weinig in en zit je ietsjes voordeliger.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 01-09 11:29
gitaarwerk schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:03:

Mijn zoektocht lijkt hier wel wat op. Uitgekomen bij de A1 met AMS. Die was niet leverbaar, na een tijdje beraadslagen gegaan voor de P1S, die komt binnenkort binnen. De enclosure en mogelijkheden om andere materialen te printen waren voor mij de hoofdreden. Mocht je goedkoop willen instappen heb je ook nog de A1 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

SacreBleu schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:08:
[...]

Moeilijke keuze om voor iemand te maken. Er is niets mis met een A1. Alleen, als je straks toch de X1 wil hebben, heb je meer uitgeven dan als je meteen voor het vlaggenschip zou gaan.

Als je twijfelt kun je er ook tussenin gaan zitten met de P1S. Daar kun je nagenoeg hetzelfde mee als de X1. Dus lever je vrij weinig in en zit je ietsjes voordeliger.
Thanks voor je reactie. Ja, het is altijd wat lastig om een keuze voor iemand te maken. Het advies van de vriend van mij, is natuurlijk wel gegrond dat ik nog geen ervaring heb voor de filament printers. Het vlaggenschip is wellicht dan dus ook niet nodig. En 'als ik het niet leuk vind' is het wat zonde geld.

De reden voor een X1 vind ik voor mijzelf niet gegrond nog eigenlijk in verband met een paar ideetjes. De P1S is inderdaad een mooi alternatief. Enige wat ik mij daar nog afvroeg, is de mogelijkheid om zowel bed als nozzle hoger te verhitten, voor bijvoorbeeld polycarbonaat of carbon/kevlar printen. Daarbij, vind ik de upgrade prijs tov een X1 dan weer minder, als je kijkt vanaf een A1 -> P1S. P1B kun je natuurlijk wel ombouwen naar P1S.

Aan de andere kant denk ik, hoe moeilijk wil ik het voor mijzelf maken, als ik vooral PLA, PETG en TPU en af en toe wat ASA zal printen.
Hercul3s schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:19:
[...]

Mijn zoektocht lijkt hier wel wat op. Uitgekomen bij de A1 met AMS. Die was niet leverbaar, na een tijdje beraadslagen gegaan voor de P1S, die komt binnenkort binnen. De enclosure en mogelijkheden om andere materialen te printen waren voor mij de hoofdreden. Mocht je goedkoop willen instappen heb je ook nog de A1 mini.
Ben benieuwd hoe die bevalt voor je. Direct bij Bambu Europe? (is vanuit Duitsland geloof ik). Vraag me af wat de levertijd is. Mocht ik besluiten, dat 'ie niet ineens in mijn vakantie voor de deur achter gelaten is :+

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 22-04-2024 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gitaarwerk schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:28:
[...]

Thanks voor je reactie. Ja, het is altijd wat lastig om een keuze voor iemand te maken. Het advies van de vriend van mij, is natuurlijk wel gegrond dat ik nog geen ervaring heb voor de filament printers. Het vlaggenschip is wellicht dan dus ook niet nodig. En 'als ik het niet leuk vind' is het wat zonde geld.

De reden voor een X1 vind ik voor mijzelf niet gegrond nog eigenlijk in verband met een paar ideetjes. De P1S is inderdaad een mooi alternatief. Enige wat ik mij daar nog afvroeg, is de mogelijkheid om zowel bed als nozzle hoger te verhitten, voor bijvoorbeeld polycarbonaat of carbon/kevlar printen. Daarbij, vind ik de upgrade prijs tov een X1 dan weer minder, als je kijkt vanaf een A1 -> P1S. P1B kun je natuurlijk wel ombouwen naar P1S.

Aan de andere kant denk ik, hoe moeilijk wil ik het voor mijzelf maken, als ik vooral PLA, PETG en TPU en af en toe wat ASA zal printen.

[...]

Ben benieuwd hoe die bevalt voor je. Direct bij Bambu Europe? (is vanuit Duitsland geloof ik). Vraag me af wat de levertijd is. Mocht ik besluiten, dat 'ie niet ineens in mijn vakantie voor de deur achter gelaten is :+
Tenzij je geld teveel hebt, of 100% zeker zaken als CF gaat printen, zou ik je afraden om de X1 te kopen. Ja het is de vlaggenschip, maar ook overkill voor een eerste FDM printer imo. De P1s kan bijna alles wat de X1c ook kan (standaard), maar is een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MC Taz Man schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:33:
[...]

Tenzij je geld teveel hebt, of 100% zeker zaken als CF gaat printen, zou ik je afraden om de X1 te kopen. Ja het is de vlaggenschip, maar ook overkill voor een eerste FDM printer imo. De P1s kan bijna alles wat de X1c ook kan (standaard), maar is een stuk goedkoper.
Thanks! :Y)

ik denk dat ik jullie advies voor de P1S dan ga volgen. Scheelt een hoop. Is de AMS een aanrader? Ik vind het wel een tof ding an sich. Las ook dat de AMS wat praktische voordelen had (behalve kleurtjes). Het scheelt natuurlijk een beetje als ik het gelijk mee bestel. Maar ik zie voorlopig nog geen use-case voor meerdere/materialen kleuren tegelijk printen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
gitaarwerk schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:04:
[...]

ik denk dat ik jullie advies voor de P1S dan ga volgen. Scheelt een hoop. Is de AMS een aanrader? Ik vind het wel een tof ding an sich. Las ook dat de AMS wat praktische voordelen had (behalve kleurtjes). Het scheelt natuurlijk een beetje als ik het gelijk mee bestel. Maar ik zie voorlopig nog geen use-case voor meerdere/materialen kleuren tegelijk printen.
De AMS komt ook van pas als je wel vaak verschillende materialen print, je hoeft dan niet telkens de rol te vervangen. Ook als je nog een rol hebt die bijna op is kan de AMS overgaan op een andere rol.

Op die manier zit je niet met rollen waar eigenlijk net te weinig filament omheen zit maar te veel om gewoon weg te gooien.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

AMS is altijd handig, als was het alleen maar om 4 rollen filament ergens makkelijk op te slaan, zonder dat je enige moeite hoeft te doen om die in de printer te krijgen :D Maw; ik ben lui :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
[..]
Ik heb mijn P1S+AMS nu een maand of 4, en ben blij dat ik hem mèt de AMS heb genomen ook al twijfelde ik erg of ik dit wel ging gebruiken, en idd ik heb 1 of 2 x iets met 2 kleuren gedaan, en ik heb daar ook geen behoefte aan. Maar het is echt handig om meerdere rollen/soorten/kleuren in de AMS te hebben liggen en niet steeds te hoeven wisselen, (fysiek dan); ik denk dat ik, net als @MC Taz Man gewoon lui ben, maar dat bevalt me best! 8)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
gitaarwerk schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:28:
[...]

Bambu EU store idd. Is net vandaag verstuurd, hij is weer op voorraad. Het filament dat ik meebesteld had kwam al eerder, volgens mij binnen 2 dagen na bestellen. Vrij rap allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 17:35

Bz

Ik heb de P1S met AMS gekocht. Ik had zelf geen ervaring met 3D printen. Wel printte een vriend van me af en toe iets voor me.
Nu 6 maanden later, print ik regelmatig iets voor die vriend. Simpelweg omdat de kwaliteit beter is, Ik meer materialen (bv TPU) veel mooier kan printer. En de P1S is snel.
Inmiddels overweeg ik om een 2de AMS te kopen. Gewoon omdat het gebruiksgemak zo enorm hoog is. Ik gebruik veel PETG en ABS en inmiddels moet ik toch regelmatig spoelen wisselen, hetgeen me stoort.

Het hangt natuurlijk van je budget af. Maar ik vind de investering in een P1S het volledig waard. En ook de AMS is het waard. Deze combi maakt 3D printen eenvoudig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik heb vandaag geleerd dat we een mooi zooitje luie mensen zijn. Conclusie: AMS is nooit een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 19:14
Als ik multicolor print maakt de printer zo'n rechthoekig vlakje waar de resten van de vorige kleur worden gedropt. Nu heb ik een ronde vorm die de volledige diameter bestrijkt, maar de vorige keer dat ik dit model heb geprint gingen de kleuren mengen en heb ik volgens mij ook geen mengvlak gezien. Kan ik handmatig bepalen dat deze ergens in de hoek moet komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 06:44
arjandijk162 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:13:
Als ik multicolor print maakt de printer zo'n rechthoekig vlakje waar de resten van de vorige kleur worden gedropt. Nu heb ik een ronde vorm die de volledige diameter bestrijkt, maar de vorige keer dat ik dit model heb geprint gingen de kleuren mengen en heb ik volgens mij ook geen mengvlak gezien. Kan ik handmatig bepalen dat deze ergens in de hoek moet komen?
Als je het bestand meerdere kleuren / filamenten geeft in bambu studio zie je (default) rechts bovenin de zogeheten purge tower (dat vakje)
Die kan je verslepen naar een positie waar jij van vindt dat het beter is.
Aan / uit zetten doe je bij het linker menu bij tabblad 'others' waar het 'prime tower' heet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb m gevonden, de "prime tower"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb vandaag een printje geprobeerd op deze vrij gladde plaat, maar zie wat problemen ontstaan bij hechting van de eerste laag die ik niet heb bij de textured bambu sheet. Meer mensen hier last van?

https://www.amazon.nl/dp/..._pop_dt_b_asin_title&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 12:31

watercoolertje

Untertitel

arjandijk162 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:41:
Ik heb vandaag een printje geprobeerd op deze vrij gladde plaat, maar zie wat problemen ontstaan bij hechting van de eerste laag die ik niet heb bij de textured bambu sheet. Meer mensen hier last van?

https://www.amazon.nl/dp/..._pop_dt_b_asin_title&th=1
Mijn persoonlijke ervaring qua hechting als ik PLA print:
Textured (bambu): 9/10 (10/10 op 60 graden plate, 50% speed)
Smooth (bambu): 8/10 (9/10 op 60 graden plate, 50% speed) (geeft soms wel een echo van de vorige print)
Smooth (ali): 5.5/10 (7/10 op 60 graden plate, 50% speed)

Die van ali zijn er zo veel van dat misschien niet iedereen dezelfde aanbiedt en amazon staat er ook vol mee, die (2) van mij waren 15 euro p/s en ik had die 30 euro achteraf liever uitgegeven aan een extra plaat van bambu zelf. Maarja die patroontjes he, de verleiding was groot :9

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:04:
[...]
Die van ali zijn er zo veel van dat misschien niet iedereen dezelfde aanbiedt en amazon staat er ook vol mee, die (2) van mij waren 15 euro p/s en ik had die 30 euro achteraf liever uitgegeven aan een extra plaat van bambu zelf. Maarja die patroontjes he, de verleiding was groot :9
Ik heb ook zo'n Ali plaat en het werkt inderdaad prima en die patroontjes zijn leuk! Alleen even een gekloot met de QR code. Jammer dat die Chinezen dat niet even zelf erop kunnen knutselen. Of zijn er onderhand platen van Ali die dat wel al hebben?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben persoonlijk geen fan van Ali producten waar je op moet vertrouwen. Veel te veel variatie in kwaliteit en legaliteit. Maar "you do you, Boo" :D.

Verder heb ik alleen problemen met de adhesie op de Textured sheet wanneer deze niet schoon meer is. FF Dreft'en en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

mphilipp schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook zo'n Ali plaat en het werkt inderdaad prima en die patroontjes zijn leuk! Alleen even een gekloot met de QR code. Jammer dat die Chinezen dat niet even zelf erop kunnen knutselen. Of zijn er onderhand platen van Ali die dat wel al hebben?
Mijn printer kan geen QR-codes lezen helaas.

Maar was de truc niet om die uit te printen (2d printer niet 3d :P) op een sticker oid en er dan zelf op de juiste plek op plakken?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:16:
[...]
Maar was de truc niet om die uit te printen (2d printer niet 3d :P) op een sticker oid en er dan zelf op de juiste plek op plakken?
Klopt, maar je moet van tijd tot tijd die platen wassen en dan gaat het er weer af enzo. Ik heb er een stel afgedrukt en dat werkt allemaal prima, maar gemak dient de mens, toch? :+
Had net niet iemand geconstateerd dat we een zooitje luilakken zijn?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

mphilipp schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:19:
[...]
Had net niet iemand geconstateerd dat we een zooitje luilakken zijn?
Weet niet, ben te lui om terug te lezen :O :z

Maar het is zeker waar, daarom ligt mijn voorkeur ook bij bambu (en hun plates) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Nog een vraagje, ik ben een logo lightbox aan het printen, met 4 kleuren en 5 lagen per kleur is dat 20 wissels.

Nu las ik dat als ik de kleuren als aparte objecten kan definieren en dan zou ik kleur voor kleur kunnen printen (waarbij het dan wel belangrijk is dat hij bij een linkbeweging 1mm omhoog gaat. Heeft iemand ervaring met meerdere lagen per kleur te printen voordat je overgaat naar de volgende kleur?

Voor nu als ik splits in losse objecten, meld bambu collisions tussen de objecten, en ik heb nog geen slice kunnen doen waarbij de volgorde juist lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

arjandijk162 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:
Nog een vraagje, ik ben een logo lightbox aan het printen, met 4 kleuren en 5 lagen per kleur is dat 20 wissels.
Hij wisselt hier standaard iets minder vaak is mijn ervaring, hij doet de laatste kleur van een laag als eerst op de volgende laag (dus het is dan -1 wissel per laag tov het aantal kleuren, in jouw geval dus 3 wissels per laag ipv 4, dus 15 wissels totaal)
Nu las ik dat als ik de kleuren als aparte objecten kan definieren en dan zou ik kleur voor kleur kunnen printen (waarbij het dan wel belangrijk is dat hij bij een linkbeweging 1mm omhoog gaat. Heeft iemand ervaring met meerdere lagen per kleur te printen voordat je overgaat naar de volgende kleur?
Volgens mij kan dat niet, wel als losse onderdelen indien ver genoeg uit elkaar (dus zonder collision) die je in elkaar kan klikken, maar dat gaat voor een lightbox niet echt op die je als 1 geheel wilt printen en dus eigenlijk ook niet als losse objecten print.

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 23-04-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
watercoolertje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:58:

Volgens mij kan dat niet, wel als losse onderdelen indien ver genoeg uit elkaar (dus zonder collision) die je in elkaar kan klikken, maar dat gaat voor een lightbox niet echt op die je als 1 geheel wilt printen en dus eigenlijk ook niet als losse objecten print.
Ik hoopte dat vanwege de beperkte diepte de collisions geen probleem zouden zijn. Dit is mijn resultaat nu. Geprint ziet het er super uit, maar je ziet oa dat de kleuren wat overlopen met licht erachter. Vooral opvallend bij wit. Is dit bij te stellen met de Prime tower?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHuXgTo2ZjxUOtoov6yc_NsrNT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cL3jPV6AsHwljPqdhFfYPHs3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84VjJPxWEa8daqsApmbwcznqX5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVhnbPjH3bYM7BdqCHF6Fs9D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

arjandijk162 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:11:
[...]
Vooral opvallend bij wit. Is dit bij te stellen met de Prime tower?
Die primetower is eigenlijk enkel voor het op druk brengen van het filament na het wisselen van de kleur (en daarmee purge je ook een beetje want het kost filemant). Je zou even moeten zoeken hoe je in bambu je purge hoger kan zetten (dus wat in de poopshute beland), dan kan je die ophogen voor het wisselen naar wit bijv. om een 'schoner' wit te krijgen.

https://wiki.bambulab.com...ng-during-filament-change (en dan de hoeveelheid dus verhogen van elke kleur naar wit toe).

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 23-04-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb hier echt geen kaas van gegeten, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of je niet wit als eerste kleur kunt instellen?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 01-09 18:43
[...]

Ik hoopte dat vanwege de beperkte diepte de collisions geen probleem zouden zijn. Dit is mijn resultaat nu. Geprint ziet het er super uit, maar je ziet oa dat de kleuren wat overlopen met licht erachter. Vooral opvallend bij wit. Is dit bij te stellen met de Prime tower?[Afbeelding][Afbeelding]
Wellicht helpt deze wiki?
Kijk vooral ook naar de flushing volumes (van rood naar wit = veel flushing)

https://wiki.bambulab.com...ng-during-filament-change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Naalroc schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:25:
Ik heb hier echt geen kaas van gegeten, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of je niet wit als eerste kleur kunt instellen?
:?
Dat kan zeker voor de eerste laag, maar uiteindelijk moet ie weer terug naar wit bij laag 2. Met licht erachter kan je elk vuiltje nog zien in de lagen erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb pas een paar coasters gedrukt met 2 kleuren, maar daarbij was alleen de eerste laag met 2 kleuren, en alle volgende lagen waren maar 1 kleur; dat kwam er goed uit te zien, maar daaraan had ik zelf niets gedaan, de .3mf stond ergens op een "printables" of zo.....

edit: Even terug gezocht, het was deze:
https://www.printables.co...-multicolor-fast-printing

En, nee, niet mijn auto.... :+

[ Voor 22% gewijzigd door Naalroc op 23-04-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Dank voor de links.Ga ik mee aan de slag. Hier gaan we tot 1mm door met de onderkant, en gezien de grootte is dat wellicht ook wel nodig. Het voelt nu al wat zwak op de naden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik hoopte dat vanwege de beperkte diepte de collisions geen probleem zouden zijn. Dit is mijn resultaat nu. Geprint ziet het er super uit, maar je ziet oa dat de kleuren wat overlopen met licht erachter. Vooral opvallend bij wit. Is dit bij te stellen met de Prime tower?[Afbeelding][Afbeelding]
Flushing volumes + meer toplagen zou dit op moeten lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
wat bedoel je met meer toplagen? Het moet doorschijnend zijn, dus idd flushing volume lijkt me belangrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
bing69 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:55:
Vraagje, ik teken altijd in Fusion 360 voor mijn vorige alswel voor deze X1C printer. Heb echter nooit in kleuren getekend, wel geprint uit de bambu store.

De vraag is waar ontwerpen jullie de meerkleuren ontwerpen in???
Ik ook altijd in Fusion 360. Werkt goed. Je kiest een ander materiaal en dan kan je dat in bambulab verder uitwerken. Ik doe heel veel met meerkleuren. Daarmee kan je ook kiezen hoe diep de kleur gaat. Zelfs 1mm is niet genoeg om bijvoorbeeld wit op een oranje achtergrond goed te laten zien, dan zie je de achtergrondkleur er nog een beetje door.

Je moet daar wel het object in componenten splitsen, het gaat helaas niet automatisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 24-04-2024 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:54
mphilipp schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:14:
[...]

Je kunt plaatdetectie ook gewoon uitzetten dan heb je er geen last meer van >:)

Kun je op de printer doen en anders via Bambu Slicer
Tabblad: device
Rechtsboven: Print Options
Vinkje uit bij: enable detection of build plate position

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:36:
[...]
Je kunt plaatdetectie ook gewoon uitzetten dan heb je er geen last meer van >:)

Kun je op de printer doen en anders via Bambu Slicer
Tabblad: device
Rechtsboven: Print Options
Vinkje uit bij: enable detection of build plate position
Weet ik, maar ik vind het wel handig dat ie dat voor mij controleert. Ik ben niet feilloos, en ik heb meerdere plates en wissel wel eens. Dan is het wel handig als dat ding het voor mij controleert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-08 12:47

xak

Een kennis heeft van zijn werk een meet apparaat geleend en heeft mijn A1 getest. Foto's opgestuurd en Bambu is tevreden. Mijn A1 is alweer met zijn derde print bezig,dus ik ben ook bli dat ik weer kan printen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Llopigat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 01:50:
[...]

Ik ook altijd in Fusion 360. Werkt goed. Je kiest een ander materiaal en dan kan je dat in bambulab verder uitwerken. Ik doe heel veel met meerkleuren. Daarmee kan je ook kiezen hoe diep de kleur gaat. Zelfs 1mm is niet genoeg om bijvoorbeeld wit op een oranje achtergrond goed te laten zien, dan zie je de achtergrondkleur er nog een beetje door.

Je moet daar wel het object in componenten splitsen, het gaat helaas niet automatisch.
Is Fusion 360 lastig om te leren? Ik speel veel met Sketchup maar ik loop tegen wat issues aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-09 08:11
xak schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:20:
Een kennis heeft van zijn werk een meet apparaat geleend en heeft mijn A1 getest. Foto's opgestuurd en Bambu is tevreden. Mijn A1 is alweer met zijn derde print bezig,dus ik ben ook bli dat ik weer kan printen :-)
Wat heeft je kennis voor een meetapparaat gebruikt en daarmee getest als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Mday schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:24:
[...]
Is Fusion 360 lastig om te leren? Ik speel veel met Sketchup maar ik loop tegen wat issues aan.
Ja ik ben begonnen met Sketchup maar ik liep ook tegen veel dingen aan. Zoals dat het niet goed bolvormige designs kan maken en oneindig dunne muurtjes maakt waardoor als er een heel klein punt niet aansluit het model niet geprint kan worden. Het is meer bedoeld voor architectuur op google earth.

Overigens is het jaaaaren geleden dat ik het gebruikt heb hoor. Misschien is het tegenwoordig anders. Ik zag dat het nu alleen nog maar webbased is. Ik hou niet van web tooltjes dus ik gebruik het nooit meer.

Daarna ben ik 123D Design gaan gebruiken, dat was een super fijn pakket maar helaas niet meer ondersteund door Autodesk. Vanaf daar was het makkelijk naar Fusion 360 want het werkt ongeveer hetzelfde. Het heeft alleen veeeel meer functies. Waarvan je er veel niet echt nodig hebt voor 3D printen. Dat maakt het leerpad wat lastiger als je direct met Fusion begint. Maar ik vond het wel te doen en ik ben niet zo grafisch aangelegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 24-04-2024 15:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-07 22:29
Mday schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:24:
[...]

Definieer moeilijk..

Je kan deze cursus Fusion in 30 dagen volgen en dan kan je al een hele hoop: https://yewtu.be/channel/UCooViVfi0DaWk_eqxIXXiOQ

Je kan Fusion gratis gebruiken voor persoonlijk gebruik (met wat beperkingen) dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Llopigat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:29:
[...]

Ja ik ben begonnen met Sketchup maar ik liep ook tegen veel dingen aan. Zoals dat het niet goed bolvormige designs kan maken en oneindig dunne muurtjes maakt waardoor als er een heel klein punt niet aansluit het model niet gerpint kan worden. Het is meer bedoeld voor architectuur op google earth.

Overigens is het jaaaaren geleden dat ik het gebruikt heb hoor. Misschien is het tegenwoordig anders. Ik zag dat het nu alleen nog maar webbased is. Ik hou niet van web tooltjes dus ik gebruik het nooit meer.

Daarna ben ik 123D Design gaan gebruiken, dat was een super fijn pakket maar helaas niet meer ondersteund door Autodesk. Vanaf daar was het makkelijk naar Fusion 360 want het werkt ongeveer hetzelfde. Het heeft alleen veeeel meer functies. Dat maakt het leerpad wat lastiger als je met Fusion begint. Maar ik vond het wel te doen en ik ben niet zo grafisch aangelegd.
Ja, precies. Goed om te horen. Ik gebruik Sketchup vooral voor mijn houtwerk maar het leende zich tot dusver ook wel sort-of voor mijn prints, maar ik vooral op micro-niveau kreeg ik de issues die jij omschreef.
rob-bo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:30:
[...]

Definieer moeilijk..

Je kan deze cursus Fusion in 30 dagen volgen en dan kan je al een hele hoop: https://yewtu.be/channel/UCooViVfi0DaWk_eqxIXXiOQ

Je kan Fusion gratis gebruiken voor persoonlijk gebruik (met wat beperkingen) dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ah, goeie! vind ik ook belangrijk, geen adobe-achtige monthly's ofzo. Moeilijk als in, learning curve. Ik zal die link eens checken. Sketchup was ook even pielen maar kwam er wel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mday op 24-04-2024 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39
rob-bo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:30:
[...]

Definieer moeilijk..

Dankjewel, ik heb gisteren Fusion voor het eerst geïnstalleerd op de pc.

Mijn eerste indruk is dat het toch heel anders werkt dan AutoCAD of Civil3D.
Inzoomen en uitzoomen (scrollen) is tegenovergesteld dan AutoCAD.
Ik heb er ook nog maar 15 minuten mee gespeeld, dus ik kan nog niet heel veel zeggen.

Gisteren heb ik ook mijn eerste printer ontvangen, de Bambu Lab P1S met AMS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
_AcS_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:54:
[...]

En ook weer anders dan in Unity ja. Ik vind het ook irritant. De XYZ assen zijn trouwens ook andersom dan in Unity 8)7

Ik gebruik nu een 3DConnexion spacemouse, dat kan ik erg aanbevelen. Maar is duur en er zijn geen goedkope alternatieven.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 24-04-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-08 01:02
_AcS_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:54:
[...]

Ik heb er ook nog maar 15 minuten mee gespeeld, dus ik kan nog niet heel veel zeggen.

Gisteren heb ik ook mijn eerste printer ontvangen, de Bambu Lab P1S met AMS. :)
Dat tegenovergestelde zoomen kun je aanpassen in Fusion. Indien nodig is dat altijd het eerste wat ik doe in een nieuw programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39
Llopigat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:06:
[...]

En ook weer anders dan in Unity ja. Ik vind het ook irritant. De XYZ assen zijn trouwens ook andersom dan in Unity 8)7

Ik gebruik nu een 3DConnexion spacemouse, dat kan ik erg aanbevelen. Maar is duur en er zijn geen goedkope alternatieven.
Unity ken ik verder niet, maar aangezien Fusion ook van AutoDesk is, was het fijn geweest dat ze de programma's op elkaar aan laten sluiten qua bediening. :P

De muis heb ik een keer eerder gezien, zelf niet in gebruik.
Ik zal eens een paar reviews bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door _AcS_ op 24-04-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
_AcS_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:21:
[...]
Unity ken ik verder niet, maar aangezien Fusion ook van AutoDesk is, was het fijn geweest dat ze de programma's op elkaar aan laten sluiten qua bediening. :P
Unity is ook niet hiervoor. Het is een game ontwikkelingsomgeving, ik gebruik het om content voor VR te maken. Er is een beetje overlap omdat beiden 3D zijn.

Wat wel een optie is als alternatief met veel overlap met gamedev is Blender. Helemaal gratis en de UI schijnt sinds de laatste major versie flink verbeterd te zijn. Ik heb er nooit aan kunnen wennen echter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mday
Huh, dat viel alles mee. Volkomen anders werken dan Sketchup, maar je merkt aan alles dat Fusion veel beter geschikt is voor millimeterwerk :) Thanks voor de tips all! Zo tof deze community d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgYg3Hpge5KL9Ql0uILRi6dLn5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8XOZmkipE1okpN2F21FTbMxN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeOO
Llopigat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:06:
[...]

Kan wel goedkoper als Tweaker >:)
https://www.instructables...Fusion-360-Using-Magnets/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hercul3s
Nou, de P1S is sinds eergisteren binnen. Gister in elkaar gezet en de eerste prints gemaakt. Voornamelijk PLA basic en mat, vandaag de eerste ABS print.

Eerste indruk is heel positief, printen gaat makkelijk en snel. Een paar prints ook vanaf de telefoon met app geprint, dat ging eigenlijk ook prima. Alle prints verder gelukt en komen makkelijk van de plaat. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Even een reactie hierop, al geef ik toe dat dit en beetje off-topic zou kunnen zijn: uit interesse heb ik naar die link gekeken, waarbij je op “instructables” terecht komt, waarin op een gegeven moment, aan het einde van “step 2”, je een aantal mogelijkheden ziet om daar de betreffende .stl files in 3d te zien, soortgelijk als is in het plaatje er boven.
Dan krijg je idd die 3D display te zien, en wat mij daarin opvalt is dat je daar gewoon de ruler (liniaal icon)kunt gebruiken om de details van het voorwerp op te meten.
Dat gebruik ik regelmatig op Fusion, maar daar kan ik nog erg slecht mee overweg; maar ik zou graag op een soortgelijke manier mijn .stl files willen bekijken, en met name : opmeten, en doorsneden tonen.

Hoe doe ik dat? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Naalroc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:08:
[...]

Even een reactie hierop, al geef ik toe dat dit en beetje off-topic zou kunnen zijn: uit interesse heb ik naar die link gekeken, waarbij je op “instructables” terecht komt, waarin op een gegeven moment, aan het einde van “step 2”, je een aantal mogelijkheden ziet om daar de betreffende .stl files in 3d te zien, soortgelijk als is in het plaatje er boven.
Dan krijg je idd die 3D display te zien, en wat mij daarin opvalt is dat je daar gewoon de ruler (liniaal icon)kunt gebruiken om de details van het voorwerp op te meten.
Dat gebruik ik regelmatig op Fusion, maar daar kan ik nog erg slecht mee overweg; maar ik zou graag op een soortgelijke manier mijn .stl files willen bekijken, en met name : opmeten, en doorsneden tonen.

Opmeten kun je met de toets i doen in Fushion. Daarna klik je op 2 punten en opent een scherm met de maten.Misschien lukt het daarmee ook voor je.

Wat je op de site te zien krijgt is natuurlijk geen Fusion zelf meer maar een mogelijk die op de website zelf gebruikt wordt zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
ja, dat öpmeten" weet ik @MikeOO , en dat doe ik dan ook ; ik schreef daarom:
........dat je daar gewoon de ruler (liniaal icon)kunt gebruiken om de details van het voorwerp op te meten.
Dat gebruik ik regelmatig op Fusion, maar daar kan ik nog erg slecht mee overweg......
Ik had gehoopt om dit meten e.d. op een makkelijker manier op te starten. Niet dus...
Maar bedankt voor de reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:15
Naalroc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:49:
ja, dat öpmeten" weet ik @MikeOO , en dat doe ik dan ook ; ik schreef daarom:

[...]

Ik had gehoopt om dit meten e.d. op een makkelijker manier op te starten. Niet dus...
Maar bedankt voor de reactie ;)
En doorsnedes maak je met een ‘section analysis’. Zie oa YouTube voor hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:19
HSlegend schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:00:
Met 123-3d filament heb ik slechte ervaring (erg inconsistent tussen batches). De fout die jij aangeeft heb ik wel eens gehad met rollen die niet goed passen in de AMS, je zou even met de hand kunnen voelen of de rol klemt komt te zitten of vrij draait. Als hij vastzit is de oplossing te printen vanaf de externe spoelhouder.

<KNIP>
Ik heb nu met een nieuwe rol van 123 hetzelfde probleem. Als ik bij het terugtrekken de rol "help" gaat het goed. Zou het misschien komen omdat de rol 1,1 kg is (ipv 1 kg)? Misschien is een nieuwe rol te zwaar voor de AMS?
Misschien ga ik eens een stuk van de rol op een lege rol spoelen en dan opnieuw printen met de 123 rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
chippie777 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:49:
[...]

Ik heb nu met een nieuwe rol van 123 hetzelfde probleem. Als ik bij het terugtrekken de rol "help" gaat het goed. Zou het misschien komen omdat de rol 1,1 kg is (ipv 1 kg)? Misschien is een nieuwe rol te zwaar voor de AMS?
Misschien ga ik eens een stuk van de rol op een lege rol spoelen en dan opnieuw printen met de 123 rol.
Heeft de rol wel genoeg ruimte als de kap van de AMS dicht is?
Sommige rollen zijn te groot en klemmen. Of gebeurd het ook met de kap omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
123-3D heeft sinds enige tijd de 1,1kg rollen, die passen prima in de AMS.
Zelf heb ik hier tot op heden ook 0 problemen mee ondervonden, zo'n 10 rollen leeg geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Zilverdael80 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:04:
123-3D heeft sinds enige tijd de 1,1kg rollen, die passen prima in de AMS.
Zelf heb ik hier tot op heden ook 0 problemen mee ondervonden, zo'n 10 rollen leeg geprint.
Dat is wel vreemd, ik heb het nu bij 2 rollen van 123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
smoken schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:01:
[...]

Heeft de rol wel genoeg ruimte als de kap van de AMS dicht is?
Sommige rollen zijn te groot en klemmen. Of gebeurd het ook met de kap omhoog?
Ruimte is oke. Ik heb ook rollen van 123 die het probleem niet geven (en ook 1,1 kg zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Heeft de P1s een LAN port of werkt dit alleen op Wifi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
Evertt schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:48:
Heeft de P1s een LAN port of werkt dit alleen op Wifi?
Wifi. Volgens mij heeft alleen de X1E een ethernet poort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 14:13
Voor degene die het nodig heeft:
Ik zag net dat er weer best wat kleuren PLA basic in de bambu shop staan: https://eu.store.bambulab...oducts/pla-basic-filament

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 22:43
Jerie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:08:
Zijn deze dingen eigenlijk al gejailbreaked? Voor deze prijs (1500 EUR incl. covers voor de rollen) is dit de beste prijs/kwaliteit voor een CoreXY. Ik overweeg dan ook om eentje aan te schaffen. Maar het zint me niet dat ik een of andere Chinese cloud moet gebruiken. Ik heb daar slechte ervaringen mee.
Ja, er is het X1plus project. Daar heb je dus wel een X1 voor nodig, blijkbaar draait die intern op een linux variant. En de A en P series niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
Naalroc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:08:
[...]

In prusaslicer zit een meetfunctie, die zit ook in de meer recente releases van orca slicer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
HSlegend schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:42:
[...]

In prusaslicer zit een meetfunctie, die zit ook in de meer recente releases van orca slicer.
@Naalroc rechtsboven in Bambu Studio (naast het paint "emmertje") zit een liniaal icoontje voor measurements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Bedankt voor je commentaar: om te beginnen kon het paint 'emmertje' helemaal nèrgens vinden, maar vond het zo stom om daarnaar te gaan vragen hier; eindelijk bij Reddit een hint gevonden: het ontbreekt, als je niet meer dan 1 kleur in de filamentengroep, links tamelijk boven aan op het scherm. Dat was dus de oplossing, een 2e kleur er bij gezet, en voilà, daar is het emmertje (rechts van de Ta. Maar geen meetliniaal, dus toch maar weer hier terug met deze vraag: waar is de liniaal? 8)7
Ik zie dit, nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct8Jux72bGOWjS5YLi1wYmPrcVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t2fBPCInSHlWOtUOo9RHlOJ3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:37:
Bedankt voor je commentaar: om te beginnen kon het paint 'emmertje' helemaal nèrgens vinden, maar vond het zo stom om daarnaar te gaan vragen hier; eindelijk bij Reddit een hint gevonden: het ontbreekt, als je niet meer dan 1 kleur in de filamentengroep, links tamelijk boven aan op het scherm. Dat was dus de oplossing, een 2e kleur er bij gezet, en voilà, daar is het emmertje (rechts van de Ta. Maar geen meetliniaal, dus toch maar weer hier terug met deze vraag: waar is de liniaal? 8)7
Ik zie dit, nu:

[Afbeelding]
welke versie van Bambu Studio heb je?
Ik draai de Beta (te downloaden op Github), wellicht is het een nieuwe functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
@Naalroc Bambu studio heeft geen meetfunctie. Vandaar dat ik specificeerde dat Prusaslicer of Orca Slicer nodig is. Deze functie is namelijk eerst geimplementeerd in prusaslicer. Orca heeft het vervolgens van die slicer overgenomen. Bambu zal later nog volgen (gezien de opmerking over een beta met meetfunctie hierboven).

Voor instructies:
Orca: https://github.com/SoftFever/OrcaSlicer/releases en zoek op 'measure' (2e hit)
Prusa: https://help.prusa3d.com/article/measurement-tool_399451

[ Voor 22% gewijzigd door HSlegend op 28-04-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
@smoken Studio versie 1.8.4.51

@HSlegend Ik had het wel gezien, en daarom ook een duimpje bij je antwoord gezet, maar daar nog niet aan toe gekomen, om 1 van die slices te installeren; en dat zou enkel voor die meet functie zijn. En het kan tenslotte ook , voor mij via een lastige omweg, in Fusion.
Maar ik ga er even naar kijken, bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:30:
@smoken Studio versie 1.8.4.51

@HSlegend Ik had het wel gezien, en daarom ook een duimpje bij je antwoord gezet, maar daar nog niet aan toe gekomen, om 1 van die slices te installeren; en dat zou enkel voor die meet functie zijn. En het kan tenslotte ook , voor mij via een lastige omweg, in Fusion.
Maar ik ga er even naar kijken, bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGwEVimG-mTA5RafuLYrZbLIxYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cGFxMwBYYlcUUA3X6cedYe2x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU5EHY_iCFoxqBTMAcciQ4iZwIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnQJ3FnNXVfA8VHOa7MJLgQM.png?f=fotoalbum_large

Public Beta is hier te downloaden:
https://github.com/bambulab/BambuStudio/releases/

En dit vinden veel mensen vast en zeker ook een leuk begin:

"We are excited to announce a new feature in our latest release: Multi-device Management. With this feature, you can now send print jobs to multiple printers simultaneously and monitor the printers' status, print history, and task queuing."

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 29-04-2024 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Shit, coole update... Ik begreep dat de beta ook de "retract-voor-poepen"-optie heeft? Indien de laatste firmware op de printer staat tenminste...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:26:
Shit, coole update... Ik begreep dat de beta ook de "retract-voor-poepen"-optie heeft? Indien de laatste firmware op de printer staat tenminste...
Correct! Dus een stukje minder waist :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
smoken schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:40:
[...]

Correct! Dus een stukje minder waist :)
Body shaming in dit topic?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
SacreBleu schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:42:
[...]

Body shaming in dit topic?!
Ik heb het louter en alleen over mijn eigen waist, zou niet durven het ergens anders over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb de Hydra AMS gemaakt in de hoop dat de filamentrollen van 123-3D beter zouden passen. Het maakt echter niet veel uit. Doordat deze rollen zo vol zitten komt het filament bij een volle rol tegen de feeder aan. Ik heb begrepen dat sommige mensen hier dit filament zonder problemen gebruiken in hun AMS, hebben jullie soms een nieuwere versie ? Mijnes is een kickstarter versie, geen idee of dat wat uitmaakt.

Hmm, lijkt alsof ik hier last van heb. Ik zal eens kijken als ik thuis ben.

edit: link doet het niet, maar in de comments staan wat plaatjes over hetzelfde probleem, de rollen komen ergens tegenaan schijnt. Deze gebruiker heeft wat materiaal weggehaald en dan lopen ze wel goed.

[ Voor 32% gewijzigd door TTLCrazy op 29-04-2024 09:46 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
smoken schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:17:
[...][Afbeelding]
[Afbeelding]

Public Beta is hier te downloaden:
https://github.com/bambulab/BambuStudio/releases/

En dit vinden veel mensen vast en zeker ook een leuk begin:

"We are excited to announce a new feature in our latest release: Multi-device Management. With this feature, you can now send print jobs to multiple printers simultaneously and monitor the printers' status, print history, and task queuing."
Kijk, dàt is het nu helemaal! Zijn er nog observaties (lees : Problemen) waarom ik dat nièt zou downloaden?
En wat betreft die 'Multi device management": dat geldt natuurlijk alleen voor meerdere Bambu printers die je nu dus gelijktijdig op hetzelfde onderdeel aan het werk kunt zetten, als ik aan neem dat je dit nu apart, achter elkaar voor elke printer moest doen.
Alleen interessant voor die 'Printfarms" dan, denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:39:
[...]
Kijk, dàt is het nu helemaal! Zijn er nog observaties (lees : Problemen) waarom ik dat nièt zou downloaden?
En wat betreft die 'Multi device management": dat geldt natuurlijk alleen voor meerdere Bambu printers die je nu dus gelijktijdig op hetzelfde onderdeel aan het werk kunt zetten, als ik aan neem dat je dit nu apart, achter elkaar voor elke printer moest doen.
Alleen interessant voor die 'Printfarms" dan, denk ik?
Ik gebruik de Beta nu een tijdje en hij is netjes stabiel. Zelf nog niets gevonden dat niet lekker werkt EN er zit een nieuw infill type is dat ook super is (een combinatie tussen Gyroid en Grid).

Qua multi-device is jouw constatering vooralsnog correct.
Dat gezegd hebbende, dat je 1 pagina hebt waarin je de status ziet van alle printers is eigenlijk ook wel "chill".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
TTLCrazy schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:38:
Ik heb de Hydra AMS gemaakt in de hoop dat de filamentrollen van 123-3D beter zouden passen. Het maakt echter niet veel uit. Doordat deze rollen zo vol zitten komt het filament bij een volle rol tegen de feeder aan. Ik heb begrepen dat sommige mensen hier dit filament zonder problemen gebruiken in hun AMS, hebben jullie soms een nieuwere versie ? Mijnes is een kickstarter versie, geen idee of dat wat uitmaakt.

Hmm, lijkt alsof ik hier last van heb. Ik zal eens kijken als ik thuis ben.

edit: link doet het niet, maar in de comments staan wat plaatjes over hetzelfde probleem, de rollen komen ergens tegenaan schijnt. Deze gebruiker heeft wat materiaal weggehaald en dan lopen ze wel goed.
Mijn AMS is nu een jaar oud denk ik? Zeker een heel stuk later dan de kickstarter, heb ook een P1P.
De rollen die ik heb gebruikt van 123-3D komen zeker niet tegen de feeder aan, maar het scheelt echt verdomd weinig.
Ik heb wel eens een smalle 0.5kg rol via 3D Jake gehad die dit 'probleem' wel had, maar de AMS deed daar niet echt moeilijk over, met terugfeeden bij initialisatie even helpen, daarna print hij zo veel dat je er sowieso geen last meer van hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
smoken schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:47:
[...]

Ik gebruik de Beta nu een tijdje en hij is netjes stabiel. Zelf nog niets gevonden dat niet lekker werkt EN er zit een nieuw infill type is dat ook super is (een combinatie tussen Gyroid en Grid).

Qua multi-device is jouw constatering vooralsnog correct.
Dat gezegd hebbende, dat je 1 pagina hebt waarin je de status ziet van alle printers is eigenlijk ook wel "chill".
Welke Beta gebruik je nu?
De laatste is 3 dagen oud, dat is deze:
1.9.1 Public Beta 4, maar 'oudere' staan ook op de pagina jij linkte; ben het aan het bestuderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:01:
[...]

Welke Beta gebruik je nu?
De laatste is 3 dagen oud, dat is deze:
1.9.1 Public Beta 4, maar 'oudere' staan ook op de pagina jij linkte; ben het aan het bestuderen....
Ik gebruik 1.9.1.56 naar mijn weten de meest recente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
chippie777 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:49:
[...]

UPDATE: Ik heb twee rollen van 123 met dit probleem. Voor de zekerheid heb ik de rollen in een andere positie in de AMS gedaan maar het probleem gaat dan gewoon mee.
Ik heb nu de helft van zo'n 123 rol om-gespoold op een lege bambulab rol en deze "nieuwe" in de ams gedaan en voila, werkt zonder problemen.
Toen heb ik de 123 rol ook in de AMS gedaan (deze is nu dus minder vol = minder zwaar) maar weer hetzelfde probleem.
Wat ik zie is dat bij de bambulab rol, is dat de rand van de rol gewoon vlak is. Bij de 123 rol is de rand niet vlak, dus minder contact met de aandrijf rollen van de AMS. Echter ik zie dit ook bij de rollen van 123 waar ik geen problemen mee heb.
Gelukkig heb ik nog een lege bambulab rol waar ik de andere 123 rol op ga spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:15
chippie777 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:39:
[...]

UPDATE: Ik heb twee rollen van 123 met dit probleem. Voor de zekerheid heb ik de rollen in een andere positie in de AMS gedaan maar het probleem gaat dan gewoon mee.
Ik heb nu de helft van zo'n 123 rol om-gespoold op een lege bambulab rol en deze "nieuwe" in de ams gedaan en voila, werkt zonder problemen.
Toen heb ik de 123 rol ook in de AMS gedaan (deze is nu dus minder vol = minder zwaar) maar weer hetzelfde probleem.
Wat ik zie is dat bij de bambulab rol, is dat de rand van de rol gewoon vlak is. Bij de 123 rol is de rand niet vlak, dus minder contact met de aandrijf rollen van de AMS. Echter ik zie dit ook bij de rollen van 123 waar ik geen problemen mee heb.
Gelukkig heb ik nog een lege bambulab rol waar ik de andere 123 rol op ga spoelen.
Hoe oud zijn die rollen waar je problemen mee hebt? Ze zijn ooit overgestapt naar andere spools toen ze zelf Bambu Lab gingen verkopen, precies om de reden van compatibiliteit met de AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
chippie777 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:39:
[...]

Zijn die 1.1KG rollen misschien net iets breeder dan de AMS aankan?
50-68mm qua breedte kan de AMS aan
Pagina: 1 ... 50 ... 113 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.