Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 14:40

SambalBij

We're all MAD here

bing69 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:56:
[...]

Blijkbaar niet, ben wel al twee dagen constant aan het printen.
Tip; gebruik die zakjes niet.
Schijnbaar (niet uit eigen ervaring) is dat van een type dessicant (calcium chloride) wat op een gegeven moment rotzooi in je AMS gaan veroorzaken wanneer je ze te lang zou laten zitten.
Wanneer die dingen verzadigd raken stoppen ze niet met werken maar blijven ze vocht aantrekken, wat zich verzamelt onderin dat bakje net zo lang tot dat vol is en die corrosieve zooi de rest van je AMS in loopt.
Zie https://www.reddit.com/r/...ear_liquid_in_the_bottom/

Beter een paar bakjes voor silica gel korrels printen en die plaatsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door SambalBij op 31-03-2024 21:21 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 08:47
SambalBij schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:19:
[...]

Schijnbaar (niet uit eigen ervaring) is dat van een type dessicant (calcium chloride) wat op een gegeven moment rotzooi in je AMS gaan veroorzaken wanneer je ze te lang zou laten zitten.
Wanneer die dingen verzadigd raken stoppen ze niet met werken maar blijven ze vocht aantrekken, wat zich verzamelt onderin dat bakje net zo lang tot dat vol is en die corrosieve zooi de rest van je AMS in loopt.

Al gedaan en morgen komen de korrels binnen, thanks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 16:14
Vraagje: ik zie veel van die bloempotjes met lekbakje: ik weet de geprint plastic poreus is maar is water ook echt slecht? Lost PLA op bv? Kan het niet goed vinden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nee maar het is nogal onhandig als er elke keer een kring water onder je potje komt en daar opdroogt.
Het PLA zelf zal er niet veel last van ondervinden, alhoewel het misschien wat bros kan worden (en in de vensterbank bijvoorbeeld te warm wordt of aangetast raakt door UV licht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Wat suf dat ze die dan bijleveren zeg...

Ik heb ook maar een kilootje van die korrels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mday schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:13:
Vraagje: ik zie veel van die bloempotjes met lekbakje: ik weet de geprint plastic poreus is maar is water ook echt slecht? Lost PLA op bv? Kan het niet goed vinden…
Tegen die porositeit kun je trouwens wel wat doen. Zie ook https://blog.prusa3d.com/...-other-open-models_48949/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 02:03
Ik heb van eSUN 2 files gekregen per E-mail, op mijn vraag naar de settings voor hun PLA-ST (= Super Though, wat ik net binnen heb), en dat zijn 2 .json bestanden, die heb ik gedownload, en geïmporteerd in Studio (links boven) File> Import
So far so good, maar wist toen niet meer de volgende stap, dit staat in de
Bambu WiKi>Bambu Studio &Handy>Import Preset.
Daar aangekomen krijg je een filmpje dat op je scherm voorbij flitst.
Ik heb dat een poosje aangezien, en kan hier echt niks mee, want het gaat een factor 25 te snel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7q6LmoZLWnz7rUXDB2M8XJI4gE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NdrTtsF48KMJa96RuzFbfc8S.png?f=user_large

Vraag: hoe kan ik dat op een voor mij normale snelheid bekijken, al moet dat frame bij frame.
Ik heb al 1 scherm waar dit filmpje flitst, en een ander met de Studio settings voor mijn Printer, maar ik geef dit op. Wie kan me dat ding vertragen of stoppen zoals je bij een 'normaal ' filmje kan , op YT of waar dan ook. :?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Naalroc Link 's naar dat filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Dat is embedded in Studio, daarom heb ik het in zoveel detail beschreven, dus volg de stappen en ga naar de "Import Preset", dan komt het vanzelf,
Zorg dat je stevig zit, anders wordt je meegezogen.....

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik schreef "filmpje" maar ik denk dat het een GIF is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[...]

Oei, bedankt!

Maar wel even de vraag: Welke van de twee standaard zakjes bedoel je dan?

Ik heb deze die meegeleverd werden met de AMS: Een soort papiertje met daartussen een plakkerige bruine smurrie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6stHynpcVzgrzq1v48nbUyk6Jg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JEwKdTdYYLSm5mcbXOudqIMX.png?f=fotoalbum_large

En dit zijn de zakjes die ik heb nabesteld (hervulling dessicant AMS):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIZX9jDBM1xnkwOvopiPDG8zWM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G2rU1xshrGiORzAvIO3qr7Ax.png?f=fotoalbum_large

Die laatste zijn zakjes met aangekoekt poeder erin, geen korrels.

Ik zal beiden inderdaad maar vervangen door silicaatkorrels als ik die hier lokaal kan vinden.

In elk geval zal het niet lang duren voor die standaard bakjes overlopen nee want er zit op 1mm hoogte al een flinke inkeping.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 01-04-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Llopigat schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:42:
[...]

Oei, bedankt!

Maar wel even de vraag: Welke van de twee standaard zakjes bedoel je dan?

Ik heb deze die meegeleverd werden met de AMS: Een soort papiertje met daartussen een plakkerige bruine smurrie:

[Afbeelding]

En dit zijn de zakjes die ik heb nabesteld (hervulling dessicant AMS):

[Afbeelding]

Die laatste zijn zakjes met aangekoekt poeder erin, geen korrels.

Ik zal beiden inderdaad maar vervangen door silicaatkorrels als ik die hier lokaal kan vinden.

In elk geval zal het niet lang duren voor die standaard bakjes overlopen nee want er zit op 1mm hoogte al een flinke inkeping.
Die papiertjes met die bruine smurrie zijn ook begonnen als wit poeder toen ze nieuw waren. En de zakjes die Bambu zelf los levert zien er idd anders uit, maar zit wel hetzelfde spul in. (https://eu.store.bambulab...roducts/desiccant-for-ams)

Ze geven zelf aan het elke 2 weken te checken en tijdig te vervangen; dan zal het goed gaan idd... Maar wanneer je het vergeet, of een paar weken langer met vakantie bent ofzo... Schijnt wel dat dat spul een stuk beter/sneller water uit de lucht haalt dan silica, dat zal wel de reden zijn dat ze dat leveren ipv silica.
Heb zelf die bakjes met silica korrels (zak van een paar kilo besteld op Amazon) in die slots zitten, en ook bakjes aan de hele voorkant naast en tussen de pickups.

[ Voor 4% gewijzigd door SambalBij op 01-04-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
SambalBij schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:49:
[...]
Die papiertjes met die bruine smurrie zijn ook begonnen als wit poeder toen ze nieuw waren.
Denk je? Want het "poeder" zit niet opgesloten. Het zit in een papiertje gevouwen alsof het een taco was dus de zijkanten zijn gewoon open (die heb ik zelf niet opgengemaakt). Dus als het wit poeder was geweest dan was het er destijds uitgevallen.
[...]
Ze geven zelf aan het elke 2 weken te checken en tijdig te vervangen; dan zal het goed gaan idd...
Ja ik had de instructies gezien alleen aan die plaatjes heb ik helemaal niks want mijn zakjes zijn niet transparant dus ik kan niet zien hoe het er van binnen uit ziet :'( Dat vind ik wel vaker een dingetje met bambu, dan veranderen ze wat maar ze werken de instructies niet goed bij.
[...]Schijnt wel dat dat spul een stuk beter/sneller water uit de lucht haalt dan silica, dat zal wel de reden zijn dat ze dat leveren ipv silica.
Aha ik heb sinds je het noemde de andere zakjes er juist uit gehaald omdat ik al eerder problemen heb gehad met dat spul, mijn beste materiaal was helemaal plakkerig geworden inderdaad.

Ja ik ga dat dan ook maar doen, bedankt voor de links!

[ Voor 21% gewijzigd door Llopigat op 01-04-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb zo'n aliexpress plaat besteld. Maar dat is geen succes geworden. Weliswaar een klein bloemetje (3-4 cm doorsnee) voor bij pasen maar ik krijg dat ding met geen mogelijkheid geplakt op de PEO plate.

60-65-70-75 graden
-0.04 -0.02 -0.00 0.04 Z offset
3 soorten filament
Geen adhesie, haarlak, gluestick

En als ik hetzelfde model probeer op de standaard PEI textured is het 100% succes.

Verwacht ik teveel hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Wat bedoel je met :"zo'n aliexpress plaat"?
Kennelijk niet een vervanging van de PEI plaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Llopigat schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:08:
[...]

Denk je? Want het "poeder" zit niet opgesloten. Het zit in een papiertje gevouwen alsof het een taco was dus de zijkanten zijn gewoon open (die heb ik zelf niet opgengemaakt). Dus als het wit poeder was geweest dan was het er destijds uitgevallen.
Het poeder zit toch wel opgesloten :)
Het is een vierkant zakje, met aan de ene kant doorzichtige folie, en aan de andere kant een soort papier.
Dat zakje zit dubbel gevouwen, en met een beetje lijm/tape dichtgeplakt. De foto die je postte is van tussen dat dubbelgevouwen stuk, waar bij jou zo te zien de smurrie mogelijk al door het zakje heen begint te komen.

Heb ze hier nog nieuw en nooit gebruikt liggen, dan zien ze er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwZO8ceJUkGrTOTrZxuPLf4q6Ro=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4bsvfVgM38VB1baOkXhov05.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C40SjV9vFpkMCioemjhWFKvq_xU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xnmjnl4gnEjAs9lbNZQeaGdw.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykLEx9Ozc9Qn-_orBl30XCfhT1w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5nqnpN76uSlXCWZkVi8NfWy.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
SambalBij schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:29:
[...]

Het poeder zit toch wel opgesloten :)
Het is een vierkant zakje, met aan de ene kant doorzichtige folie, en aan de andere kant een soort papier.
Dat zakje zit dubbel gevouwen, en met een beetje lijm/tape dichtgeplakt. De foto die je postte is van tussen dat dubbelgevouwen stuk, waar bij jou zo te zien de smurrie mogelijk al door het zakje heen begint te komen.
Aha bedankt, dat was me niet duidelijk. Inderdaad shit dan. De 2 kanten van de "taco" zitten hier al helemaal aan elkaar geplakt. Maar bij nadere inspectie leek het meer een plakstrip te zijn die aan 1 kant zit.

Maar inderdaad is het poeder helemaal bruin en een soort pasta geworden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

delorean7

Let's take the Aston toni

Naalroc schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:28:
Wat bedoel je met :"zo'n aliexpress plaat"?
Kennelijk niet een vervanging van de PEI plaat?
Er zijn verschillende namaak platen beschikbaar van allerhande materiaal. Die komen er gemiddeld best aardig vanaf als je de YT's mag geloven.

Ik beb er 2 gekocht, PEO (diamand)/kevlar PEI (textured)/Smooth - maar bevalt vooralsnog voor geen meter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:17

watercoolertje

Untertitel

delorean7 schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:12:
[...]

Er zijn verschillende namaak platen beschikbaar van allerhande materiaal. Die komen er gemiddeld best aardig vanaf als je de YT's mag geloven.

Ik beb er 2 gekocht, PEO (diamand)/kevlar PEI (textured)/Smooth - maar bevalt vooralsnog voor geen meter ;)
Hier dezelfde ervaringen met die platen (heb diezelfde met nog andere texturen aan de andere kant), al lukt het vakerop 50% eerste laag snelheid en 60C temp voor de plate.

Vindt ze ook te dun, is denk de helft van de default plaat, dus het voelt sowieso beetje goedkoop. Daarna de smooth plate van bambu gekocht en daar krijg ik printjes juist moeilijker af dan van de textured pei :+

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-07 20:33
Mday schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:13:
Plastic lost niet op in water.
Ik vind zelf de 'self watering' modellen wel handig. Lekt niets onder uit in mijn ervaring. Wel genoeg 'walls' printen (3 of meer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ah kijk, de A1 komt terug met een volledig opnieuw ontworpen heatbedkabel, 12 miljoen keer getest.

Aldus marketingpraatje van Bambu op instagram: https://www.instagram.com/p/C5QUbpULJZP

Hebben ze allemaal best snel gefikst eigenlijk!

[ Voor 21% gewijzigd door sOid op 02-04-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
Ik heb problemen met een rol pla van 123-3d. Ik krijg regelmatig de volgende foutmelding:
Failed to pull back the filament from the toolhead to AMS. Soms helpt een retry, soms ook niet. Ik probeer het dan een aantal keer en dan lukt het wel. Desalniettemin probeer ik met deze rol maar geen meer kleuren print.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- Een ander slot in in de AMS, zelfde probleem.
- Flow dynamiek calibratie uitgevoerd, zelfde probleem.
- Flow rate calibratie uitgevoerd, zelfde probleem.
Het vreemde is dat ik wel meer rollen van 123-3d heb welke wel zonder problemen printen. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Het filament afknip-mesje misschien wat bot geworden? Wel vreemd dat het met één specifieke rol is dan, maar misschien is die rol nét even een fractie anders (droger/natter/taaier/brozer) dan de rest..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Vraagje, ik teken altijd in Fusion 360 voor mijn vorige alswel voor deze X1C printer. Heb echter nooit in kleuren getekend, wel geprint uit de bambu store.

De vraag is waar ontwerpen jullie de meerkleuren ontwerpen in???

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-07 20:33
Met 123-3d filament heb ik slechte ervaring (erg inconsistent tussen batches). De fout die jij aangeeft heb ik wel eens gehad met rollen die niet goed passen in de AMS, je zou even met de hand kunnen voelen of de rol klemt komt te zitten of vrij draait. Als hij vastzit is de oplossing te printen vanaf de externe spoelhouder.

Meerkleuren prints kun je gewoon ontwerpen in fusion 360. Waarom zou dit een probleem zijn?
Voorbeeld van 6 jaar geleden hier: YouTube: 3D Printed Candy Cane! How to use Sweeps in Fusion 360: CAD For Newbies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

bing69 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:55:
Vraagje, ik teken altijd in Fusion 360 voor mijn vorige alswel voor deze X1C printer. Heb echter nooit in kleuren getekend, wel geprint uit de bambu store.

Ik ben er nog niet zo goed in maar ik 'ontwerp' alle delen als losse bodies en die kan je dmv de optie
appearance een andere kleur geven.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb geen reactie gezien op mijn eerdere vraag, en is intussen een beetje ondergesneeuwd.
Willen jullie nog even hier kijken?
Naalroc in "Bambu Lab 3D Printers"
Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Naalroc schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:30:
Ik heb geen reactie gezien op mijn eerdere vraag, en is intussen een beetje ondergesneeuwd.
Willen jullie nog even hier kijken?
Naalroc in "Bambu Lab 3D Printers"
Bedankt. ;)
Ik kan niet helemaal achterhalen wat je daar bedoelt :)
Je hebt het over snelle fimpljes e.d die ik nergens kan terugvinden.

Importeren van een filament profile is dan voor zover ik dat had gedaan wel weer simpel? Importeren en daarna staat hij in de lijst...?

Ik had eerder ergens wat filament profiles gedownload o.a. voor eSun PETG... (Geen idee meer waar though)
In Bambu studio naar File->Import->Configs
Dan bladeren naar het betreffende .json bestand
Na importeren wordt het geimporteerde profiel zichtbaar bij de filament keuze onder User Profiles;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecMcEsOgh2KN1k9bviNuBH0bdlo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/H7xjyUk5q1hIOfOZn7WIEx4m.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e81VjQ9tXkDdMdcj8g8rBizzo3Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/VVAdwhdUxloG6tfw9mVGGJfl.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bML5np2JAypToBHAAcjhJUHNPlg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zRzanXqDoRi7EcQhIweOOR3D.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwV6FRNDKR_gVXB851eIlPb5kU8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/EPkLM6g6TLPmW6TFiY1gEqaJ.png?f=fotoalbum_medium

(Ok, dat is natuurlijk een "oplossing" in de categorie works on my pc... Maar meer stappen kan ik er niet van maken, en ik zie zelf nergens (snelle) filmpjes voorbij komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Naalroc Wat @SambalBij zegt indd; ik kom nergens filmpjes tegen. (Meest recente versie van Bambu Studio op macOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik dacht dat ik het goed beschreven had, maar kennelijk niet goed genoeg. Kijk even naar deze screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18oQgQXcQr0bGq4_nmzktcesDtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n9LL0rEHGi1DObWJ8STMYgzt.png?f=user_large
en volg deze stappen in het menu op deze pagina; als je bij "preset" bent aangekomen, dan scroll je helemaal naar onderen, en dan kom je op de "Import |Preset", en dan hoef je niets meer te doen om die gif/filmpje te zien.

Maar misschien maak ik het mezelf te moeilijk, want ik heb idd in de te kiezen filamenten het eSUN-PLA-ST gevonden, dus dat is er 'vanzelf' terecht gekomen, kennelijk door de import, zoals @SambalBij al stelde, en hoef je niets meer te doen.
Lost niet mijn probleem met de snelle .GIF op, maar wel heb ik nu het profiel van dit filament op de juiste plek staan.
Dank voor de interesse!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 14:56
Naalroc schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:55:
Ik dacht dat ik het goed beschreven had, maar kennelijk niet goed genoeg. Kijk even naar deze screenshot:

[Afbeelding]
en volg deze stappen in het menu op deze pagina; als je bij "preset" bent aangekomen, dan scroll je helemaal naar onderen, en dan kom je op de "Import |Preset", en dan hoef je niets meer te doen om die gif/filmpje te zien.

Maar misschien maak ik het mezelf te moeilijk, want ik heb idd in de te kiezen filamenten het eSUN-PLA-ST gevonden, dus dat is er 'vanzelf' terecht gekomen, kennelijk door de import, zoals @SambalBij al stelde, en hoef je niets meer te doen.
Lost niet mijn probleem met de snelle .GIF op, maar wel heb ik nu het profiel van dit filament op de juiste plek staan.
Dank voor de interesse!
Deze bedoel je: https://wiki.bambulab.com...udio/preset#import-preset
Moet eerlijk zeggen, die is toch vrij goed te volgen?

Anders kun je hem hier nog wel vertragen
https://ezgif.com/speed/ezgif-3-cf298c90cb.gif

[ Voor 3% gewijzigd door jj85 op 02-04-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
ja, die bedoel ik, maar goed te volgen? Nee, niet echt, maar als je hem 20 x gezien hebt, ....... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Naalroc schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:55:

[Afbeelding]

Dank voor de interesse!
Ah, ik zie nu wat je bedoelt idd :)

Ik was in de veronderstelling dat je in de Bambu Studio software een filmpje te zien kreeg, omdat je in een later post dit zei:
Naalroc schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:20:
Dat is embedded in Studio, daarom heb ik het in zoveel detail beschreven, dus volg de stappen en ga naar de "Import Preset", dan komt het vanzelf,
Zorg dat je stevig zit, anders wordt je meegezogen.....
Daarom ging ik uit van een filmpje in Studio, en niet op de wiki :)

Dat filmpje gaat inderdaad wat snel, maar je mist daarvan denk ik alleen de laatste stap.
Filmpje doet eigenlijk maar 2 dingen; preset importeren en daarna selecteren.
(Importeren alleen een process preset, geen filament preset)

Zit alleen een rare montage in dat filmpje lijkt het. Ze importeren een preset (file->import, en dan dat chinese explorer venster) en selecteren dan de nieuwe preset (switchen van 0.24mm draft system preset naar de geimporteerde 0.20mm standard user preset) - Maar daarna zit er wat raars dat ze nog een keer lijken te switchen voordat het ding opnieuw begint...

[ Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 03-04-2024 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:58
bing69 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:55:

Wat is de reden dat je in kleur wilt tekenen. Je kunt wel object bv een materiaal en kleur geven.
Als je van elke kleur in je ontwerp een eigen Body of Component maakt dan kun je deze in Bambu Slicer ook apart een kleur geven en hiermee bepaal je dan eenvoudig de kleuren.

En zijn vele filmpje te vinden hoe dit precies gaat maar deze heeft mij in het begin geholpen >:)
YouTube: Fusion 360 Multicolor Model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Naalroc schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:15:
Ik heb van eSUN 2 files gekregen per E-mail, op mijn vraag naar de settings voor hun PLA-ST (= Super Though, wat ik net binnen heb), en dat zijn 2 .json bestanden, die heb ik gedownload, en geïmporteerd in Studio (links boven) File> Import
So far so good, maar wist toen niet meer de volgende stap, dit staat in de
Bambu WiKi>Bambu Studio &Handy>Import Preset.
Daar aangekomen krijg je een filmpje dat op je scherm voorbij flitst.
Ik heb dat een poosje aangezien, en kan hier echt niks mee, want het gaat een factor 25 te snel.
[Afbeelding]

Vraag: hoe kan ik dat op een voor mij normale snelheid bekijken, al moet dat frame bij frame.
Ik heb al 1 scherm waar dit filmpje flitst, en een ander met de Studio settings voor mijn Printer, maar ik geef dit op. Wie kan me dat ding vertragen of stoppen zoals je bij een 'normaal ' filmje kan , op YT of waar dan ook. :?
Kun/wil je die files ook delen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
MikeOO schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:46:
[...]

Wat is de reden dat je in kleur wilt tekenen. Je kunt wel object bv een materiaal en kleur geven.
Als je van elke kleur in je ontwerp een eigen Body of Component maakt dan kun je deze in Bambu Slicer ook apart een kleur geven en hiermee bepaal je dan eenvoudig de kleuren.

En zijn vele filmpje te vinden hoe dit precies gaat maar deze heeft mij in het begin geholpen >:)
YouTube: Fusion 360 Multicolor Model
De reden is dat ik bij de voorbeelden in de store bv onderzetters zie waar de kleuren in de onderzetter zit.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
bing69 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:57:
[...]

Kun/wil je die files ook delen??
Dat wil ik best, maar ze zijn mij gestuurd via de mail; als je mij middels een pm jouw email adres stuurt, dan stuur ik die mail aan je door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
bing69 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:47:
[...]

De reden is dat ik bij de voorbeelden in de store bv onderzetters zie waar de kleuren in de onderzetter zit.
Snap niet helemaal wat je bedoelt, misschien handig om een voorbeeld of link te plaatsen.

Je kunt verschillende kleuren in bv een onderzetter gebruiken.
Elke body of component zorgt ervoor dat je die een eigen kleur kan geven. Dus je kunt in de top laag gewoon zoveel kleuren aanbrengen als je body's hebt. Dus al wil je 4 kleuren of bij meerdere AMS systemen nog meer kleuren.

In de slicer kun je zo elk element zijn eigen kleuren geven en de printer doet de rest.

Mooiste resultaat krijg je dan door de bovenkant op zijn kop te zetten zodat deze als eerste wordt geprint en je dus 1 mooie egale laag krijgt.

Wel zorgen dat je de eerste laag goed bewaakt aangezien het nog wel eens wil voorkomen dat er iets van een andere kleur achterblijft op een deel waar een andere kleur moeten komen en dan krijg je vlekjes.

Door erbij te blijven voor de eerste laag kun je het snel weghalen of de printer even op pauze te zetten.
Dan krijg je een zeer mooi eind resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07 16:54
bing69 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:47:
[...]

Het filmpje waar @MikeOO naar verwijst lijkt mij ideaal hiervoor? Ik heb deze zojuist ook gevolgd omdat ik ook nog niet wist hoe je dit soort dingen moest doen, maar als je deze helemaal volgt dan krijg je precies waar jij naar op zoek bent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Richard89 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:29:
[...]

Het filmpje waar @MikeOO naar verwijst lijkt mij ideaal hiervoor? Ik heb deze zojuist ook gevolgd omdat ik ook nog niet wist hoe je dit soort dingen moest doen, maar als je deze helemaal volgt dan krijg je precies waar jij naar op zoek bent :-)
Klopt!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mday schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Dude, letterlijk onder het kopje ‘first print’…

[Afbeelding]
Nou moet ik eerlijk zeggen, ik heb de handleiding nog nooit gelezen van mijn X1C :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:09
Wellicht niet geheel on-topic maar aangezien ik Makerworld etc. gebruik:

Ik ben bezig met het maken va plantlabels, heel eenvoudig een soort ijsstokje met tekst er op. Nu typ ik elke keer een andere tekst maar ik vroeg mij af of er een slimmere manier is. De namen staan ook in ee xls/csv, dus wellicht is er een slimmerik die hier een soort mail-merge voor heeft bedacht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb nu een stuk of 6 rollen filament opgebruikt en ik moet zeggen dat ik de (geringe) meerprijs van het Bambu filament wel de moeite waard vind.

Die RFID-tags icm de AMS zijn echt wel een pluspuntje. En ook de refills werken goed. Daarnaast zijn ze ook netjes gewikkeld en kun je ze echt tot het einde gebruiken zonder dat de boel vastloopt. Bij andere merken filament heb ik een paar keer gehad dat het laatste stukje vast bleef zitten en de extruder logischerwijs vastliep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan1211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07 14:16
sOid schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:00:
Ik heb nu een stuk of 6 rollen filament opgebruikt en ik moet zeggen dat ik de (geringe) meerprijs van het Bambu filament wel de moeite waard vind.

Die RFID-tags icm de AMS zijn echt wel een pluspuntje. En ook de refills werken goed. Daarnaast zijn ze ook netjes gewikkeld en kun je ze echt tot het einde gebruiken zonder dat de boel vastloopt. Bij andere merken filament heb ik een paar keer gehad dat het laatste stukje vast bleef zitten en de extruder logischerwijs vastliep.
Hier ben ik het zeker mee eens. Wanneer ik ooit af en toe problemen had in mijn AMS kwam dit van een rol af die niet van Bambu was. Ik vind de prijs ook heel redelijk als je 4 rollen koopt of meer, ik keek eerst al op tegen het einde van mijn 6-maanden subscriptie, aangezien die binnenkort zou zijn afgelopen, maar gelukkig is dat verleden tijd. Nu nog hopen dat ze de voorraad voortaan wel op peil kunnen houden.

Sinds gisteren bezit ik naast mijn P1S met AMS een A1 mini met AMS Lite en wat is dat ook een top apparaat. De printer werkt ''gewoon'' en vooral de filament switches van de AMS Lite vind ik heel efficiënt vergeleken met de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38
daan1211 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:29:
[...]

Hier ben ik het zeker mee eens. Wanneer ik ooit af en toe problemen had in mijn AMS kwam dit van een rol af die niet van Bambu was. Ik vind de prijs ook heel redelijk als je 4 rollen koopt of meer, ik keek eerst al op tegen het einde van mijn 6-maanden subscriptie, aangezien die binnenkort zou zijn afgelopen, maar gelukkig is dat verleden tijd. Nu nog hopen dat ze de voorraad voortaan wel op peil kunnen houden.

Sinds gisteren bezit ik naast mijn P1S met AMS een A1 mini met AMS Lite en wat is dat ook een top apparaat. De printer werkt ''gewoon'' en vooral de filament switches van de AMS Lite vind ik heel efficiënt vergeleken met de andere.
Wat is het verschil tussen de filament switches van het gewone of de Lite AMS?

(Zit te denken over een P1S met AMS of A1 met AMS).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hercul3s schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:16:
[...]

Ik heb (even) een A1 gehad, en nu een P1S.

Hoewel de printresultaten vergelijkbaar zijn, voelt de A1 wel echt meer als een hobbyapparaat en de P1S meer professioneel en meer solide. Ook is de AMS van de P1S is makkelijker in gebruik en meer foolproof. Daarnaast is je filament bij de AMS Light blootgesteld aan de luchtvochtigheid in de ruimte. Terwijl dat bij de reguliere AMS in een vrij goed afgesloten ruimte zit.

Als het budget en de ruimte het toelaten, zou ik dus ook de P1S aanraden.

Bijkomend voordeel is dat je er ABS mee kan printen, wat met de A1 onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zijn deze dingen eigenlijk al gejailbreaked? Voor deze prijs (1500 EUR incl. covers voor de rollen) is dit de beste prijs/kwaliteit voor een CoreXY. Ik overweeg dan ook om eentje aan te schaffen. Maar het zint me niet dat ik een of andere Chinese cloud moet gebruiken. Ik heb daar slechte ervaringen mee.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

BM

Moderator Spielerij
Jerie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:08:
Zijn deze dingen eigenlijk al gejailbreaked? Voor deze prijs (1500 EUR incl. covers voor de rollen) is dit de beste prijs/kwaliteit voor een CoreXY. Ik overweeg dan ook om eentje aan te schaffen. Maar het zint me niet dat ik een of andere Chinese cloud moet gebruiken. Ik heb daar slechte ervaringen mee.
Ja.
En je hoeft die cloud niet te gebruiken, ding werkt prima in lan-only mode

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 10-07 16:14
Volgens mij was daar ooit een hele hetze over met de community, waar uiteindelijk uit kwam dat het wel mogelijk is geworden om custom firmware te installeren. Ik geloof dat het x1 plus heet ofzo? Of dat de Chinese cloud omzeilt weet ik niet though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan1211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07 14:16
Hercul3s schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:16:
[...]

Het verschil zit 'm vooral in de connectie met de extruder. De AMS bij de P1S heeft maar 1 uitgaande PTFE tube die naar de extruder gaat. Bij een kleurwissel moet het filament volledig teruggetrokken worden voordat er een nieuwe in kan.

Bij de Lite zit er een connector op je extruder die 4 PTFE tubes verbindt, het filament hoeft dan dus ook maar tot daar teruggetrokken te worden (Enkele centimeters)

Maar wat sOid zegt is ook belangrijk om mee te nemen in je afweging. Het zijn beiden geweldige machines maar ik heb nog steeds een voorkeur voor de P1S met AMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
BM schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:16:
[...]

Ja.
En je hoeft die cloud niet te gebruiken, ding werkt prima in lan-only mode
Wel met de kanttekening dat een groot deel van de features dus niet werkt in LAN-mode.
Het printen an sich gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:24:
[...]

Wel met de kanttekening dat een groot deel van de features dus niet werkt in LAN-mode.
Het printen an sich gaat wel.
Tja, als je dat per sé wil, kan je de X1e kopen. Werkt 100% in LAN modus.

Een beetje inherent aan het kopen van een product van een bedrijf als Bambulab. Ze zijn heel duidelijk over de mogelijkheden die je, in de standaard firmware, wel en niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MC Taz Man schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:40:
[...]

Tja, als je dat per sé wil, kan je de X1e kopen. Werkt 100% in LAN modus.

Een beetje inherent aan het kopen van een product van een bedrijf als Bambulab. Ze zijn heel duidelijk over de mogelijkheden die je, in de standaard firmware, wel en niet hebt.
Daar ben ik het niet volledig mee eens, maar deze discussie hebben we een aantal pagina's terug ook al gevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Gebruiken jullie trouwens skirt loops? Zo ja, wanneer en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ik wil hem dan in een apart VLAN zetten, welke ik dan over een VPN tunnel. Want ik wil hem wel kunnen bereiken. Ik begrijp dat Octoprint niet mogelijk is. Enorm spijtig.

Wat betreft X1e. Ik vind het raar dat een ethernet controller de prijs bijna 2x omhoog drijft. Het lijkt me duidelijk dat de gebruiker hier het product is, gezien de alternatieven expres onaantrekkelijk zijn (crippled non-cloud versie met een alternatief met LAN dat bijna 2x zo duur is). Voor dat geld kan ik dan net zo goed een Construct halen.

Op den duur zal het wel gekraakt worden denk ik zo.

Deze dev maakt enige voortgang https://github.com/jneilliii/OctoPrint-BambuPrinter

[ Voor 4% gewijzigd door Jerie op 05-04-2024 15:20 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb gisteren silica-boxjes voor de AMS geprint en gevuld. Het resultaat is enorm tov de bijgeleverde zakjes. Zie hier de sensor die in de AMS zit.

Zat eerst vrij stabiel op ~40%, toen even een piek naar 45% (toen ik het bakje met sensor uit de AMS haalde om te vullen) en sindsdien in vrije val naar beneden. Zit intussen op 5.6%!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ll8_c34zYWTtBPz6Kd3XqxI-SSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Kk2yqqz3uovdn8vlAlXMJQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
sOid schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:12:
Ik heb gisteren silica-boxjes voor de AMS geprint en gevuld. Het resultaat is enorm tov de bijgeleverde zakjes. Zie hier de sensor die in de AMS zit.

Zat eerst vrij stabiel op ~40%, toen even een piek naar 45% (toen ik het bakje met sensor uit de AMS haalde om te vullen) en sindsdien in vrije val naar beneden. Zit intussen op 5.6%!

[Afbeelding]
Waar vind ik die gegevens??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
bing69 schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:41:
[...]

Waar vind ik die gegevens??
Ik heb een Zigbee sensor in dat ding, gekoppeld aan Home Assistant. Is standaard dus niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
sOid schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:31:
[...]

Ik heb een Zigbee sensor in dat ding, gekoppeld aan Home Assistant. Is standaard dus niet beschikbaar.
Aha zelfde als ik mijn filament boxen heb.

Voor de AMS kon echter geen kleine vinden die in de Silica Box paste, heb er daar een zitten zonder Zigbee. Welke heb jij er in zitten??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA4zrJsjuUdybTsCn39dABcizPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Wo9cMPVLGZqrEgh9exuEY0N.png?f=user_large

Bing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
bing69 schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:03:
[...]

Aha zelfde als ik mijn filament boxen heb.

Voor de AMS kon echter geen kleine vinden die in de Silica Box paste, heb er daar een zitten zonder Zigbee. Welke heb jij er in zitten??

[Afbeelding]
Ik heb een Xiaomi LYWSD03MMC die ik geflasht heb naar Zigbee en het geheel zit hier in. Past allemaal perfect!

En hier de rest van de doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
sOid schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:31:
[...]

Ja er zit standaard overigens wel een vochtigheidssensor in maar die geeft alleen maar een "stoplicht" reading, rood, oranje of groen. Heb je weinig aan.

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij. Helaas loopt mijn sensor steeds vast. En moet ik de batterij er even uithalen. Vreemd. Ik weet ook niet of je de firmware nog kan updaten als hij eenmaal op zigbee zit :'(

Voordeel van die Xiaomi is wel dat ie geen drol kost.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 07-04-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Llopigat schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:23:
[...]

Ja er zit standaard overigens wel een vochtigheidssensor in maar die geeft alleen maar een "stoplicht" reading, rood, oranje of groen. Heb je weinig aan.

Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij. Helaas loopt mijn sensor steeds vast. En moet ik de batterij er even uithalen. Vreemd. Ik weet ook niet of je de firmware nog kan updaten als hij eenmaal op zigbee zit :'(

Hmm vreemd. Al een andere batterij geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
Hallo allemaal,
Ik wil graag een X1c gaan halen. Maar ik ben bang als ik hem aanschaf dat er misschien een week of maand later een nieuw model uitkomt. En dat zou ik jammer vinden. Het dit al vaker mee gemaakt :p

Dus de vraag of iemand weer of hier geruchten over zijn want dan wil ik misschien me aanschaf nog even uitstellen.

Hoop dus jullie iets meer weten dan ik. Haha

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
sOid schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:52:
[...]

Hmm vreemd. Al een andere batterij geprobeerd?
Ja goede vraag, zal ik proberen. Maar elke keer dat ik hem open doe springt hij weer omhoog in vochtigheid en hij zat net op 21% dus ik wou het ff zo laten.

Overigens heb ik nu van die 50g siliconen zakjes gekocht in plaats van losse korrels. Minder rommel en ook niet duur en ik hoef dan ook geen nieuwe bakjes te printen. In de achterste 2 klepjes passen elk 2 zakjes en in de uitsparingen tussen de AMSen passen elk 3 zakjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Llopigat op 07-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Llopigat Check wel even of het 't juiste spul is, die zakjes. Een paar pagina's terug is hier over gesproken; sommige van die zakjes zijn het verkeerde spul en gaan lekken. Zelfs het bijgeleverde spul vanuit Bambu heeft dat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
sOid schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:04:
@Llopigat Check wel even of het 't juiste spul is, die zakjes. Een paar pagina's terug is hier over gesproken; sommige van die zakjes zijn het verkeerde spul en gaan lekken. Zelfs het bijgeleverde spul vanuit Bambu heeft dat :X
Ja klopt, ik weet het.

Maar er staat hier duidelijk dat het silicaat is. Ook is het voedselveilig en dat zijn die lekkende zakjes niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 07-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
offtopic:
Ben wel benieuwd hoe representatief zo'n meting werkt als die nog net niet in de silicakorrels zit. Zou de lucht rondom/in de sensor droger zijn dan bij de filamentrollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
jj85 schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:14:
[...]

offtopic:
Ben wel benieuwd hoe representatief zo'n meting werkt als die nog net niet in de silicakorrels zit. Zou de lucht rondom/in de sensor droger zijn dan bij de filamentrollen?
Goed punt. Ik kan er nog wel even een andere sensor in leggen om te verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Llopigat schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:03:
[...]

Ja goede vraag, zal ik proberen. Maar elke keer dat ik hem open doe springt hij weer omhoog in vochtigheid en hij zat net op 21% dus ik wou het ff zo laten.

Overigens heb ik nu van die 50g siliconen zakjes gekocht in plaats van losse korrels. Minder rommel en ook niet duur en ik hoef dan ook geen nieuwe bakjes te printen. In de achterste 2 klepjes passen elk 2 zakjes en in de uitsparingen tussen de AMSen passen elk 3 zakjes.
FF gekeken op hun Twitter en er zijn geen hints, of aankondigingen. De komende maand ben je dus veilig. Daarna, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
MC Taz Man schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:43:
[...]

FF gekeken op hun Twitter en er zijn geen hints, of aankondigingen. De komende maand ben je dus veilig. Daarna, geen idee.
Huh? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wou je misschien op iemand anders reageren?

Edit: Ik denk dat je reactie bedoeld was op @Cobus_NL: Cobus_NL in "Bambu Lab 3D Printers"

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 07-04-2024 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:50:
[...]

Huh? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wou je misschien op iemand anders reageren?

Edit: Ik denk dat je reactie bedoeld was op @Cobus_NL: Cobus_NL in "Bambu Lab 3D Printers"
ROFL, je hebt gelijk :') Soz man

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cobus_NL schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:54:
Hallo allemaal,
Ik wil graag een X1c gaan halen. Maar ik ben bang als ik hem aanschaf dat er misschien een week of maand later een nieuw model uitkomt. En dat zou ik jammer vinden. Het dit al vaker mee gemaakt :p

Dus de vraag of iemand weer of hier geruchten over zijn want dan wil ik misschien me aanschaf nog even uitstellen.

Hoop dus jullie iets meer weten dan ik. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Gebruik zelf ook een sensor in die bakjes maar vergeet niet dat de sensor niet heel betrouwbaar meet.

De sensor zit natuurlijk vlak bij de korrels en er is vrijwel geen luchtstroom.
Sensor van mij blijft vanaf het moment van erin stoppen op 10% staan en je ziet het niet meer veranderen totdat ik de box uit de AMS haal en gewoon neerzet.

Idee is leuk maar zou er niet teveel waarde aan hechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
MC Taz Man schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:29:
[...]

Thanks voor jullie bericht en het kijken :)

PSN: CobusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 10-07 03:16
Llopigat schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:23:
[...]

In de nieuwe versie van Bambu Studio (Beta is the downloaden op GitHub) is dit aangepast en een stuk duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNnEOaobeS9ZLbigqPvdlnbG2_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p8RBIaJedSp0e4kI8x9q2djF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist op Git een feature request gedaan voor een "jigsaw"-snij methode... Mochten mensen interesse hebben, gaarne dit uiten in de request (ja, schaamteloze promotie :D ): https://github.com/bambulab/BambuStudio/issues/3839

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:02:
[...]

In de nieuwe versie van Bambu Studio (Beta is the downloaden op GitHub) is dit aangepast en een stuk duidelijker:

[Afbeelding]
*O* lekker dat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smoken schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
W'rom had je er niet bij gezegd dat deze beta óók de fila-poep met 25% kan verminderen? :P *O*

https://twitter.com/Bambu...tatus/1777337009914462554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:11:
[...]

W'rom had je er niet bij gezegd dat deze beta óók de fila-poep met 25% kan verminderen? :P *O*

https://twitter.com/Bambu...tatus/1777337009914462554
Hahahaha, omdat die informatie pas NÉT bekend gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:48:
[...]

Hahahaha, omdat die informatie pas NÉT bekend gemaakt is :)
flauw hoor :P

Enig idee wanneer 1.07.03 vrijgegeven wordt in EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:51:
[...]

flauw hoor :P

Enig idee wanneer 1.07.03 vrijgegeven wordt in EU?
Werkelijk geen idee, dit soort informatie krijg ik doorgaans pas op de dag dat het gebeurd (is).
Maar er zal wel even wat Beta testing nodig zijn om zeker te weten dat werkt zoals men voor ogen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
smoken schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:53:
[...]

Werkelijk geen idee, dit soort informatie krijg ik doorgaans pas op de dag dat het gebeurd (is).
Maar er zal wel even wat Beta testing nodig zijn om zeker te weten dat werkt zoals men voor ogen heeft.
Hij is nu te te installeren! Alleen de Bambu studio nog niet :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlBLYC2BiVtbQV-fHaq7PoH2Jjk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ABwjBWhzsEPzCYW3nQjlBuW3.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 08-04-2024 17:47 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:44:
[...]

Hij is nu te te installeren! Alleen de Bambu studio nog niet :(

[Afbeelding]
BS is een beta, moet je downloaden via de github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
MC Taz Man schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:02:
[...]

BS is een beta, moet je downloaden via de github.
Daar wacht ik ff mee, heb teveel beta's draaien. De X1C hou ik ff zo origneel mogelijk, hij werkt te goed!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ben bang dat mijn X!C dyslexie heeft!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVfP3tTxrosmFqGJpreZZOGrdIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9cgOjQ1aGKvoYoh5wDKNBIhi.png?f=fotoalbum_large

Dit is het in de bambu slicer en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsoV5t3c2QsFydNL69de5ZoMEdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOC5BH3JVW08u1KpdDqWkhF6.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

bing69 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:37:
Jij ook :+

Groter font gebruiken (en/of het bordje groter maken) of een kleinere nozzle misschien een oplossing? (dat laatste kan je wel checken hoe het dan gesliced wordt maar als je die niet hebt kan je het alsnog niet printen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In het screenshot van de slicer staat twee keer geloof achter elkaar.

Het resultaat lijkt mij een probleem met slicen. Hoe zag het "voorbeeld" eruit? Ik heb zelf pas een paar multi color prints gemaakt maar dat ging ook niet gelijk goed en ben er nog niet uit wat nou de beste werkwijze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Beekforel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:32:
[...]

In het screenshot van de slicer staat twee keer geloof achter elkaar.

Het resultaat lijkt mij een probleem met slicen. Hoe zag het "voorbeeld" eruit? Ik heb zelf pas een paar multi color prints gemaakt maar dat ging ook niet gelijk goed en ben er nog niet uit wat nou de beste werkwijze is.
Geloof heb ik inderdaad twee keer ingegeven :(, ga morgen eens verder testen ik meende dat inderdaad de eerste ,C, tijdens het slicen niet zichtbaar was maar geen aandacht aan geschonken

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
@bing69 controleer of je Arachne aan hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Plot twist: even op Streetview zoeken naar deze text :+

E25,0 is overigens niets. 25 EUR wel. Je zou ook €25 kunnen gebruiken.

Verder kun je hier ook e-ink voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
jj85 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:43:
@bing69 controleer of je Arachne aan hebt staan
Wat is Arachne?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Je kunt in Bambu Studio onder Wall Generator kiezen voor Classic, of Arachne. Kort door de bocht is Arachne het nieuwe, en slimmere broertje, en is die slim genoeg om lijnen van variable breedte te genereren om daarmee details te kunnen printen die eigenlijk niet helemaal zouden werken op de standaard manier. Of om miniscule openingen tussen 2 lijnen te voorkomen door ze allebei net iets dikker te printen.

Je kunt eenvoudig controlleren wat het doet door die setting om te zetten, en opnieuw te slicen. Als de preview het niet laat zien, is dat een vrij goede indicatie dat het ook niet geprint gaat worden :+

Arachne is geen wondermiddel verder, soms ontkom je er niet aan om je design aan te passen, of een kleinere nozzle te gebruiken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Gaat steeds slechter en zal opnieuw moeten beginnen.
Voor het slicen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7EaK7z4fHGUUEhg5_nS6WFCgdQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fjiYF5cFmzlCn9OEfA7DIwYL.png?f=fotoalbum_large

Na het slicen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWALy1Pr3VoAIgshphSh6h3mhsw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GuhbSBmNKl0qLvZYxhLkAxBp.png?f=fotoalbum_large

Iets doe ik niet goed maar wat??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
bing69 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:51:
Gaat steeds slechter en zal opnieuw moeten beginnen.
Voor het slicen:

Na het slicen:

Iets doe ik niet goed maar wat??
Wellicht de STL file even delen zodat men met je mee kan kijken?
Ook de afmetingen van het plaatje, hoe groot wordt dit geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Zilverdael80 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:59:
[...]

Wellicht de STL file even delen zodat men met je mee kan kijken?
Ook de afmetingen van het plaatje, hoe groot wordt dit geheel?
de 3mf file is niets anders dan een plaatje, de tekst zet ik er in bambu studio op. Als deze gecorrigeerd wordt verdwenen de letters of andere rare dingen

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:08:
[...]

de 3mf file is niets anders dan een plaatje, de tekst zet ik er in bambu studio op. Als deze gecorrigeerd wordt verdwenen de letters of andere rare dingen
W'rom maak je dit niet gewoon in een Tinkercad-achtig programma?

Mocht je dat niet willen, probeer eens te slicen op een lagere layer height. Lijkt er op dat je letters domweg te dun zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
bing69 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:08:
[...]

Heb je de tekst wel hoogte gegeven?
Hoe dan ook, als je niks deelt, blijft het gissen. Delen van de 3mf is zinvol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
jj85 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:24:
[...]

Heb je de tekst wel hoogte gegeven?
Hoe dan ook, als je niks deelt, blijft het gissen. Delen van de 3mf is zinvol.
Was er dankzij Taz Man (en jou ook tuurlijk) net achter, de laaghoogte van de letters was te laag. Verhoogd en nu blijft alles na het slicen zichtbaar!! Stomme fout maar al doende leert men.

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Dat soort dingen kun je overigens ook maken via Makerworld's Make My Sign :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bing69
de aanhouder wint:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r19fKsa6bzYsJa9-ArUaz2LyrLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4H2fu3fUoAR9wf3KdfP2qpVc.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Pagina: 1 ... 48 ... 108 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.