Oef, niet echt fijn vandaag. Had een extruder jam, bleek dat een van de filamenten vastgelopen was op de rol en toen in de extruder afgebroken.
De filmpjes over hoe je het uit elkaar moet halen kloppen alleen voor geen meter. De stekkers van de extruder, hotend enz. zijn allemaal heel anders dan in het filmpje. Edit: Ah, die was van de X1, volgens mij is er geen apart filmpje van de P1. Ik kan die in elk geval niet vinden op de wiki, de troubleshooting sectie is erg summier.
Het was ook best lastig om dit te doen, bij mijn vorige printer kon ik de extruder met de hand terugdraaien, maar bij deze is het tandwiel (de gele) niet bereikbaar zonder de hele boel eerst te demonteren
Ik moet zeggen, als het allemaal werkt is het geweldig maar als je er aan moet sleutelen vind ik het niet echt een fijn systeem. Ik zie wel dat ze een hoop aan het verbeteren zijn (bij de A1 kan je de hotend nu gewoon losklikken zag ik).
Maargoed, ik heb nu wel de kans gehad de hardened hotend en extruder gear in te bouwen...
[
Voor 39% gewijzigd door
Llopigat op 10-02-2024 13:42
]