Ik heb helaas geen suggestie voor je. Ik heb de eerste paar weken de standaard plate ook gebruikt.my_fiero schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:38:
ik heb sinds de update alleen problemen met printen?
er is geen enkele print meer gelukt??
kan me niet voorstellen dat het door de update zou komen, maar is wel toevallig.
heb de update gedaan, vervolgens de printer uit gezet en op nieuw opgestart.
Daarna de kalibratie en de zelf test gedaan.
Dit gaat allemaal goed.
Alleen als ik dan iets wil printen (BL filament) dan gaat de kalibratie flow goed en die blijft ook goed op de build plate zitten.
Maar de print zelf gaat meteen in het begin al los, en hoopt zich op om en rond de nozzel.
De buildplate is diversen keren goed schoon gemaakt met water en een klein beetje dreft.
Het lijkt net alsof de afstand tussen de buildplate en de nozzel te hoog is????
printer: X1C, buildplate: enginering layerhight: 0,12
ik gebruik geen prit stift (nog nooit gebruikt en altijd goed gegaan)
Diverse filaments geprobeerd, en ook een oude print die eerst wel zonder problemen is geprint
Iemand een idee of gouden tip?
Daarbij was het ook van de een op andere dag dat er niets meer vast bleef zitten.
Ben toen aan de haal gegaan met IPA en Dreft, maar dat mocht niet baten. Sindsdien de PEI-sheet gebruikt (de goude) en daarna amper problemen gehad.
Enige nadeel is dat mijn fans harder draaien omdat de PEI wordt verhit naar 55 graden.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x