Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
my_fiero schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:38:
ik heb sinds de update alleen problemen met printen?
er is geen enkele print meer gelukt??
kan me niet voorstellen dat het door de update zou komen, maar is wel toevallig.

heb de update gedaan, vervolgens de printer uit gezet en op nieuw opgestart.
Daarna de kalibratie en de zelf test gedaan.
Dit gaat allemaal goed.

Alleen als ik dan iets wil printen (BL filament) dan gaat de kalibratie flow goed en die blijft ook goed op de build plate zitten.

Maar de print zelf gaat meteen in het begin al los, en hoopt zich op om en rond de nozzel.
De buildplate is diversen keren goed schoon gemaakt met water en een klein beetje dreft.

Het lijkt net alsof de afstand tussen de buildplate en de nozzel te hoog is????

printer: X1C, buildplate: enginering layerhight: 0,12
ik gebruik geen prit stift (nog nooit gebruikt en altijd goed gegaan)
Diverse filaments geprobeerd, en ook een oude print die eerst wel zonder problemen is geprint

Iemand een idee of gouden tip?
Ik heb helaas geen suggestie voor je. Ik heb de eerste paar weken de standaard plate ook gebruikt.
Daarbij was het ook van de een op andere dag dat er niets meer vast bleef zitten.

Ben toen aan de haal gegaan met IPA en Dreft, maar dat mocht niet baten. Sindsdien de PEI-sheet gebruikt (de goude) en daarna amper problemen gehad.
Enige nadeel is dat mijn fans harder draaien omdat de PEI wordt verhit naar 55 graden.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Desnoods even een printje doen waarbij je na laag 1 pauzeert (of maar 1 laag slicen ;) ) Dan kun je checken of hij goed geleveld is, want de laagjes moeten mooi tegen elkaar aan sluiten en een klein beetje platgedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:31
Ik ben nu al een tijdje een tevreden gebruiker van de X1C. Echter snap ik niet dat filament profielen zo moeilijk moeten zijn in Bambu studio.

Nu kan je eindelijk custom filament profielen aanmaken, maar blijft allemaal zo minimaal. Na jaren 3D printen heb ik in ieder geval ervaren dat elke rol filament wel iets kan afwijken. En nu kan je dat misschien nog een beetje voor lief nemen als je steeds hetzelfde merk en type neemt. Maar het blijft een feit dat verschillende kleuren van hetzelfde type filament daadwerkelijk redelijk groot verschil kunnen hebben in Flow rate, daarnaast het missen van redelijk cruciale functie zoals Shrinkage (zit wel in Orca), zorgt ervoor dat dimensioneel accurate prints een uitdaging worden, (vooral met ASA, ABS,etc).

Zo moeilijk lijkt met het toch niet om filament profielen voor type, merk, kleur, etc aan te maken die ook met de printer gesynchroniseerd worden. Waarom moeten er nu weer lossen Pressure Advance (Flow Dynamics) profielen zijn? Deze data kan toch gewoon opgenomen worden in het bijbehorende filament profiel.

Dit onderdeel vind ik echt slecht uitgewerkt in Bambu studio, hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
KiefDelicious schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:03:
Ik ben nu al een tijdje een tevreden gebruiker van de X1C. Echter snap ik niet dat filament profielen zo moeilijk moeten zijn in Bambu studio.

Nu kan je eindelijk custom filament profielen aanmaken, maar blijft allemaal zo minimaal. Na jaren 3D printen heb ik in ieder geval ervaren dat elke rol filament wel iets kan afwijken. En nu kan je dat misschien nog een beetje voor lief nemen als je steeds hetzelfde merk en type neemt. Maar het blijft een feit dat verschillende kleuren van hetzelfde type filament daadwerkelijk redelijk groot verschil kunnen hebben in Flow rate, daarnaast het missen van redelijk cruciale functie zoals Shrinkage (zit wel in Orca), zorgt ervoor dat dimensioneel accurate prints een uitdaging worden, (vooral met ASA, ABS,etc).

Zo moeilijk lijkt met het toch niet om filament profielen voor type, merk, kleur, etc aan te maken die ook met de printer gesynchroniseerd worden. Waarom moeten er nu weer lossen Pressure Advance (Flow Dynamics) profielen zijn? Deze data kan toch gewoon opgenomen worden in het bijbehorende filament profiel.

Dit onderdeel vind ik echt slecht uitgewerkt in Bambu studio, hoe kijken jullie hier tegenaan?
Eh. Nooit gebruikt, tbh.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Nee ik denk dat de meeste mensen hier geen gebruik van maken, maar als ik iets ontwerp met een gat o.i.d. van 20mm dan wil ik dat dat gat 20mm is (waarbij een minimale afwijking nog te accepteren is), en niet 19,5 of 20,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KiefDelicious schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:12:
[...]

Nee ik denk dat de meeste mensen hier geen gebruik van maken, maar als ik iets ontwerp met een gat o.i.d. van 20mm dan wil ik dat dat gat 20mm is (waarbij een minimale afwijking nog te accepteren is), en niet 19,5 of 20,5.
Meh, nooit problemen mee gehad, met de standaard profielen. De maten zijn altijd ruim binnen de toleranties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
MC Taz Man schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:03:
[...]

Meh, nooit problemen mee gehad, met de standaard profielen. De maten zijn altijd ruim binnen de toleranties.
Ook met ASA en ABS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee. ASA print is sws niet mee & ABS zo weinig mogelijk. Eigenlijk alleen als ik per ongeluk een verkeerde rol besteld heb. Dat gebeurt zo zelden, dat ik geen enkele notie heb over die toleranties.

Dat gezegd hebbende, ga ik er van uit dat het idd geen enkel probleem is.

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:18
Ik heb destijds 2 bentoboxen (1 in gebruik andere preloaded om hot te swappen) geprint in ASA. Geen last gehad van toleranties op de X1C.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:17

3_s

Ik ben ook overstag aan het gaan om eentje te kopen.
Maar ik twijfel over welke accessoires ik erbij moet kopen.
Heeft zo'n mat meerwaarde voor een beginner? En welke dan, smooth of textured?
Maakt het veel uit waar ik filament koop? Ik zou starten met PLA.

• SacreBleu
3_s schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:33:
Welke printer schaf je aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:59
Ik zou niet teveel kijken naar accessoires. Zoals het spul standaard wordt geleverd kan je prima uit de voeten. Wellicht een andere nozzle (.2/.6 of hardened). Wel zou ik sterk een AMS overwegen. Ook al ga je geen multicolor prints doen is het zo ideaal om niet elke keer je filament te hoeven vervangen. En je hebt het voordeel dat die automatisch over kan schakelen naar een andere rol als de ene rol op is tijdens je print.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:17

3_s

Dat is inderdaad basisinformatie :).
Ik zou de A1 combo kopen.
Marco1994 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:38:
[...]

Ik zou niet teveel kijken naar accessoires. Zoals het spul standaard wordt geleverd kan je prima uit de voeten. Wellicht een andere nozzle (.2/.6 of hardened). Wel zou ik sterk een AMS overwegen. Ook al ga je geen multicolor prints doen is het zo ideaal om niet elke keer je filament te hoeven vervangen. En je hebt het voordeel dat die automatisch over kan schakelen naar een andere rol als de ene rol op is tijdens je print.
De AMS zou ik er inderdaad bijnemen.

Koop ik best het filament van Bambu zelf, of is dat niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
3_s schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:02:
[...]

[...]

In dat geval heb je al de beste printplaat, in mijn ervaring. Namelijk de textured PEI.
Mocht je de textuur op de bodem van je print niet mooi vinden, zou je nog de smooth PEI kunnen overwegen. Dit zorgt alleen voor een andere 'finish' aan de onderkant van je prints.

Verder zijn er geen noemenswaardige accessoires, het zijn vooral onderdelen.
Qua filament kun je alles kopen wat je wil. Je krijgt bij Bambu wel vaak korting op filament bij aanschaf van een printer.

Verder heb ik altijd goed resultaat gehad met eSun en Sunlu. Bij eSun heb ik wel vaker last van filament wat breekt. Sunlu is voor nu mijn favoriet, zeker gezien de acties die ze vaak hebben op hun website.
In het meest ideale geval heb je daar een rol filament voor de helft van een Bambu rol.

De meerwaarde die een Bamburol biedt is dat er een RFID-chip in zit, die de kleur, type en volume kan bijhouden. Zo weet je wanneer het bijna tijd is om te vervangen.
De rest kun je ook zelf beheren, dus kleur en type kun je ook zelf instellen.

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Nog iemand die de laatste tijd opmerkt dat het opladen van prints naar de cloud vanuit Bambu Studio een pak trager gaat? Ook het terug downloaden uit de cloud door de printer nadien is niet bijster snel.

Misschien dat dit is begonnen met de installatie van de nieuwste firmware en ook de nieuwste versie van Bambu Studio, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door fanatic_david op 21-12-2023 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:59
3_s schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:02:
[...]

[...]

Dat is wel het makkelijkste, echter wel prijzig. Ik koop altijd 10kg bundels van sunlu. Dat is een van de leveranciers van BambuLab. Super goede kwaliteit en betaal gemiddeld 11 euro per rol.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Wat is de ideale temperatuur/vochtigheidsgraad voor PLA in de AMS? Iedere keer als ik een paar dagen niet geprint heb en gebruik dan de AMS weer breekt het filament weer in de AMS af, echt een hoofdpijn ding op deze manier.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• KiefDelicious
robbinonline schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:50:
Wat is de ideale temperatuur/vochtigheidsgraad voor PLA in de AMS? Iedere keer als ik een paar dagen niet geprint heb en gebruik dan de AMS weer breekt het filament weer in de AMS af, echt een hoofdpijn ding op deze manier.
Dit gebeurt bij mij alleen bij oud PLA, met PLA+ en PLA Matte (Sunlu) geen probleem mee gehad. Welk PLA gebruik je?

• SacreBleu
KiefDelicious schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:11:
[...]

Dit gebeurt bij mij alleen bij oud PLA, met PLA+ en PLA Matte (Sunlu) geen probleem mee gehad. Welk PLA gebruik je?
Ik heb het juist bij PLA+ van eSun. Hier kan ik het filament ook als een stokje breken.
Lijkt net op saté-stokjes. :P

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

BFS

Rude awakening

fanatic_david schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:40:
Nog iemand die de laatste tijd opmerkt dat het opladen van prints naar de cloud vanuit Bambu Studio een pak trager gaat? Ook het terug downloaden uit de cloud door de printer nadien is niet bijster snel.

Misschien dat dit is begonnen met de installatie van de nieuwste firmware en ook de nieuwste versie van Bambu Studio, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Dit is mij ook opgevallen, het lijkt ook niet continue het geval te zijn?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
Marco1994 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:25:
[...]

Dat is wel het makkelijkste, echter wel prijzig. Ik koop altijd 10kg bundels van sunlu. Dat is een van de leveranciers van BambuLab. Super goede kwaliteit en betaal gemiddeld 11 euro per rol.
Wel jammer dat er bijna niks verkrijgbaar is op het moment bij Bambu Lab.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:21
SacreBleu schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:22:
[...]

Ik heb het juist bij PLA+ van eSun. Hier kan ik het filament ook als een stokje breken.
Ik heb ergens gelezen dat als je filament makkelijk breekt, het te vochtig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
Voor sommige fillamenten (voorheen ook sommige pla varianten, zoals silk) raden ze een hardened steel nozzle aan. Let er op dat je ook een hardened steel extruder gear mee besteld als je dat doet.

Ik print zelf niet super veel, dus gebruik bambu pla. Dan ziet de software vanzelf welke rol je in je ams hebt zitten en past ie zelf al wat instellingen aan.

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

robbinonline schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:50:
De AMS geeft aan in de app wat de vochtigheid is. Dus groen is ok, de rest minder. Als de vochtigheid te hoog is moet je de korrels vervangen. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met de AMS of met filament. Wel de voordelen van kleurenprinten en opvolgen met een nieuwe rol als de oude op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:56
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met brekend filament.
Ik print rollen van 4+ jaar die in een 80%+ vochtige omgeving hebben gelegen.
Mijn AMS geeft na zo'n 3 dagen verse silica te hebben geplaatst diep rood aan.
De ruimte is zo'n 16 graden en tijdens het printen loopt dat op tot ongeveer 28 graden (print in een kast)
Merken 123-3D, 3DJake ECO PLA, Bambulab, eSun en nog enkele andere exoten.

Dus vocht, merk, temparatuur? ik let daar niet eens echt op, dat ding vreet en print alles.
Wat dat aan gaat, top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

BFS schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:28:
[...]

Dit is mij ook opgevallen, het lijkt ook niet continue het geval te zijn?
Inderdaad, op sommige momenten gaat het terug iets vlotter. Misschien wordt er gewoon meer geprint vanwege de feestdagen en kunnen de cloud services van BL niet goed overweg met de drukte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fanatic_david schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:47:
[...]

Inderdaad, op sommige momenten gaat het terug iets vlotter. Misschien wordt er gewoon meer geprint vanwege de feestdagen en kunnen de cloud services van BL niet goed overweg met de drukte :P
Ga ik wel van uit idd... Ook ik heb me toegevoegd aan de zooi mensen van "printen, want printen, zodat ik kan printen"-voor de kerst.

Heb wel leuke dingen geprint voor de familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Om nog een klein beetje bij te dragen aan de 'discussie' over privacy.
Bambu heeft zelf een reactie geschreven op hun blog:

Setting the record straight

Op Reddit is iemand ook de diepte in gedoken en lijken de claims en verhalen van 3D Musketeers
niet helemaal te kloppen:

Reddit link

Lijkt dus vooral een storm in een glas water en een individu die zo'n haat heeft voor Bambu dat hij allerlei dingen aan het verzinnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:58
Eergisteren is mijn A1 afgeleverd maar ik denk dat ik pas na de Kerst rustig de tijd heb om deze uit te pakken...
Wanneer ik een laptop meeneem kan ik wel alvast wat ideeën uitwerken voor de eerste prints.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SacreBleu schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:54:
Om nog een klein beetje bij te dragen aan de 'discussie' over privacy.
Bambu heeft zelf een reactie geschreven op hun blog:

Setting the record straight

Op Reddit is iemand ook de diepte in gedoken en lijken de claims en verhalen van 3D Musketeers
niet helemaal te kloppen:

Reddit link

Lijkt dus vooral een storm in een glas water en een individu die zo'n haat heeft voor Bambu dat hij allerlei dingen aan het verzinnen is.
Welkom op het internet.

Is overigens niet de eerste keer dat BL dit "overkomt". Lijkt echt wel alsof BL de Apple van de 3D printer productenten is. Een hoop terechte kritiek kan gegeven worden, maar men doet liever liegen over het bedrijf. Al dan niet door "niet het hele verhaal" te vertellen.

Ah well, blij dat ik zelden meegezogen wordt in dit soort hypes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
MC Taz Man schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:27:
[...]

Welkom op het internet.

Is overigens niet de eerste keer dat BL dit "overkomt". Lijkt echt wel alsof BL de Apple van de 3D printer productenten is. Een hoop terechte kritiek kan gegeven worden, maar men doet liever liegen over het bedrijf. Al dan niet door "niet het hele verhaal" te vertellen.

Ik ken de Youtuber zelf niet, maar het werd in zijn livestream wel overdreven dramatisch gebracht.
Sindsdien, lijkt het dat hij over alles maar een beetje aan het backtracken is, zijn eerdere uitspraken aan het verdraaien is, etc.

Uiteindelijk heeft hij héél veel geroepen, maar uiteindelijk heeft hij nog geen enkel stukje bewijs geleverd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Na veel wikken en wegen toch ook een A1 gekocht net. Was het handmatig moeten levellen en het stoeien met de Ender wel zat. Ben erg benieuwd, alles wat ik er van zie en lees is het echt een mooi apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
SacreBleu schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:22:
[...]

Ja het is hier ook met eSUN PLA+ misschien is dat de boosdoener.
Ik heb de mod geprint met de digitale meters en korrels die in je die bakjes extra kan doen.

De temperatuur in de ruimte en luchtvochtigheid in de ruimte waar de printer staat is verder constant.
De AMS is op deze manier onbruikbaar.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 22:57

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MC Taz Man schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:27:
[...]

Welkom op het internet.

Ik wil toch graag horen wat de 'ontdekking' precies omvat. Ik lees in het blog-artikel namelijk nog geen rechtvaardiging voor het encrypten van de data waardoor wij zelf niet kunnen zien wat er verstuurd wordt. Misschien is die er wel, maar ik lees hem nog niet. Nog even rustig afwachten dus. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil eSun ABS+ gaan gebruiken op mijn P1S, en heb op de eSun site gezocht naar de instellingen daarvoor, omdat dit niet in de standaard settings van deze P1S voorkomt. Nu heb ik dat uiteindelijk wel gevonden, en heb het betreffende .json file geopend met Notepad++, maar zie dat daar 178 lines met gegevens in staan.
Betekent dat dat ik nu een paar uur mag zoetbrengen met al die gegevens in Studio in te voeren? Of is daar een meer technische methode voor, want eerlijk gezegd heb ik daar niet erg veel zin in.
Graag uitgelegd aan een niet-zo-verschrikkelijk-pctechnisch-onderlegd persoon
Mijn dank is groot.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou die code wel kunnen toevoegen denk ik, als dat zinvol is?

dit zijn de eerste 20 lines:

"accel_to_decel_enable": "0",
"accel_to_decel_factor": "50%",
"bottom_shell_layers": "3",
"bottom_shell_thickness": "0",
"bottom_surface_pattern": "monotonic",
"bridge_angle": "0",
"bridge_flow": "1",
"bridge_no_support": "0",
"bridge_speed": "50",
"brim_object_gap": "0.1",
"brim_type": "auto_brim",
"brim_width": "5",
"compatible_printers": [
"Bambu Lab X1 Carbon 0.4 nozzle",
"Bambu Lab X1 0.4 nozzle",
"Bambu Lab P1S 0.4 nozzle"
],
"compatible_printers_condition": "",
"default_acceleration": "10000",
:X

[ Voor 83% gewijzigd door Naalroc op 22-12-2023 17:31 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Naalroc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:28:
Ik wil eSun ABS+ gaan gebruiken op mijn P1S, en heb op de eSun site gezocht naar de instellingen daarvoor, omdat dit niet in de standaard settings van deze P1S voorkomt. Nu heb ik dat uiteindelijk wel gevonden, en heb het betreffende .json file geopend met Notepad++, maar zie dat daar 178 lines met gegevens in staan.
Betekent dat dat ik nu een paar uur mag zoetbrengen met al die gegevens in Studio in te voeren? Of is daar een meer technische methode voor, want eerlijk gezegd heb ik daar niet erg veel zin in.
Graag uitgelegd aan een niet-zo-verschrikkelijk-pctechnisch-onderlegd persoon
Mijn dank is groot.
File →import→import configuration…

Volgens mij moet je in bambu studio daar dat bestand kunnen importeren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Had gisteren wat van die bewaardozen van Amazon besteld, en vandaag al ontvangen.

Ziet er prima uit al zeg ik het zelf. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iDBaY_JsWJYhrmuwxYA3CFOSE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FicOj8RCDWM6RLgbZzEIogaS.jpg?f=fotoalbum_large

Silicazakjes en vochtmeters zijn ook al onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou, voor jou dan nog een tipje: er zitten 2 batterijen in elk van die vochtmetertjes, maar die zitten gewoon parallel, dus tijdelijk kan je met 1 volstaan. Die batterijen zijn LR44, en die kosten bij de Action 99 cent per 12!
(Bij de kassa)
Die vocht (en ook de temperatuur metertjes) heb ik al jaren in gebruik (ander doel) en gaan zeker 2 jaar minimaal mee.
Die metertjes had ik destijds, 5-6 jaar geleden rechtstreeks uit China voor een habbekrats om mijn warmte pomp te monitoren; nu gaat dat allemaal electronisch (Home Assistant en Grafana)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFYAD1D8Yi2OxnIYzztulc7b6_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgUlays8iHG4WHvDOACDE9or.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:34
Ik moet zo stilaan wel eens de firmware van m'n P1S updaten, en na de update moet de printer kennelijk even zonder stroom worden gezet en dan opnieuw worden gekalibreerd. Maar biedt de printer zelf de optie aan om opnieuw te kalibreren, of hoe gaat dat in z'n werk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
https://eu.store.bambulab...os=6&_sid=86c537aa5&_ss=r

Deze is nieuw volgens mij hè? Zo te zien aternatief voor de zelf te printen Y-splitter voor filament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me geen geld, voor iets origineels, en zonder de aparte 4mm x M10 adapters die je anders toch moet kopen. Nieuw idd, nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

THM0 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:29:
https://eu.store.bambulab...os=6&_sid=86c537aa5&_ss=r

Deze is nieuw volgens mij hè? Zo te zien aternatief voor de zelf te printen Y-splitter voor filament.
Ja die is nieuw, de beschrijving is ook heel interessant. Ik zag het van de week voorbij komen op de Bambulab facebook groep. Er ontstond een hele speculatie dat ze waarschijnlijk ook de AMS lite gaan uitbrengen voor de P1/X1 series. Ik heb hem maar besteld om uit te proberen als alternatief voor de y splitter.

Discussie er bij gezocht:
https://www.facebook.com/...rmalink/1108864656724219/

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 24-12-2023 16:13 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Heeft iemand toevallig nog wat gehoord over de noise cancelling firmware van de P1S?

Ik heb er nog niks van gezien, en de laatste firmware is van Oktober.

Ik wou volgende week wat grote printjes doen omdat ik dan vrij heb maar ik wachtte eigenlijk op de stille firmware om de buren wat herrie te besparen :)

PS: Die splitter ziet er goed uit. Ga ik zeker bestellen.

AMS Lite voor de P1 serie lijkt me nou niet echt interessant dan weer. De AMS is die 250 euro (icm P1S) me prima waard, hij houdt het filament ook nog een beetje droog en er steekt niet van alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik heb gelezen dat er een Beta versie beschikbaar is; staat dacht ik ook op de Bambu site.....en idd die laatste firmware is die jij linkt; die heb ik geïnstalleerd op mijn inmiddels een dag of 10 oude P1S, die mij gelijk een waarschuwing gaf, dat er nieuwe firmware beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:16
Vandaag weer een update binnen gekregen (01.0701.00)
Als ik nu ga printen gaat hij in het midden de noise calibratie elke keer doen
print verder wel goed ( en nu lijkt hij wel stiller als voorheen)
Was met de vorige update niet het geval, terwijl iedereen het er over had

[ Voor 15% gewijzigd door my_fiero op 24-12-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
01.07.01.00
Werkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XOR schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:32:
[...]
Kan je dit kwantificeren of is dit een gevoel?

Het idee is niet om de dampen volledig uit de naaste ruimte te trekken, maar de printer(s) aan te sluiten op de ventilatie om zo een lichte onderdruk te creëren.
Ik weet niet of dat laatste een goed idee is. Dit met het oog op de interne ventilatoren die dan misschien te zwaar belast worden door die onderdruk.

Maar wat ik bedoel met de naar mijn idee (te) lage capaciteit van je eigen ruimte afzuiging is gebaseerd op de ervaring in bv een badkamer. Waar is de stoom ook niet zo heel snel afgezogen, ook al staat ie op max. Als je zo'm afzuigkanaal aansluit op die flowkast waar je aan refereert, zou het denk ik wel gaan. Maar rechtstreeks op de printer is denk ik niet goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 21:40
Llopigat schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:45:
Heeft iemand toevallig nog wat gehoord over de noise cancelling firmware van de P1S?

Ik heb er nog niks van gezien, en de laatste firmware is van Oktober.

Ik wou volgende week wat grote printjes doen omdat ik dan vrij heb maar ik wachtte eigenlijk op de stille firmware om de buren wat herrie te besparen :)

PS: Die splitter ziet er goed uit. Ga ik zeker bestellen.

AMS Lite voor de P1 serie lijkt me nou niet echt interessant dan weer. De AMS is die 250 euro (icm P1S) me prima waard, hij houdt het filament ook nog een beetje droog en er steekt niet van alles uit.
Er is idd een open-beta beschikbaar. Zie m'n post van wat eerder deze week; jj85 in "Bambu Lab 3D Printers"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz3PgIS_dPQc0NAMSWyy4E6V2UI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/snLWKz7Xlrk6s6b4Xl9Q3WNF.png?f=fotoalbum_large

Draait nu ongeveer een week. Erg tevreden mee, stuk stiller.
Je hebt nu ook toegang tot de SD-card via Bambu Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is dat raar? Ik zit ook op 01.07.01.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:38
Ik heb niet goed opgelet bij een bestelling en een aantal refills gekocht ipv met spool. Wat gebruiken jullie om de refill op een spool te krijgen? Er zijn genoeg ontwerpen te vinden om dit te doen, maar ik weet niet welke goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz

Bz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Nu online
L.N. schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:35:
Ik heb niet goed opgelet bij een bestelling en een aantal refills gekocht ipv met spool. Wat gebruiken jullie om de refill op een spool te krijgen? Er zijn genoeg ontwerpen te vinden om dit te doen, maar ik weet niet welke goed werken.
Je kunt die spools gewoon zelf printen. En dan het filmpje wat hierboven gedeeld is.

https://wiki.bambulab.com...ring/bambu-reusable-spool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil voor externe rollen (overmaats, niet geschikt voor AMS) filament zo'n drybox van Amazon (eigenlijk een cerealbox/cornflakes bewaardoos) gebruiken die je her en der ziet. Nou vraag ik mij af hoe groot die dingen van binnen zijn. Dit naar aanleiding van een opmerking bij een van de ontwerpen voor een spoolholder die in zo'n box past dat de spool maximaal 6.5cm breed mag zijn. Laat ik nou rollen hebben die iets meer dan 7cm zijn. Ik kan niet goed bepalen of dat nou aan zijn spoolholder ligt of dat die box niet groter is. Bij een van de boxen die op Amazon staan, staat als breedtemaat 11cm. Volgens mij is dat plastic niet 3cm dik, dus zou je zeggen dat er voldoende ruimte moet zijn.
Ik heb nu for the time being de oude vertrouwde TUSH geprint zodat ik de rollen naast de printer kan zetten (nee, ik ga ze niet achterop de printer hangen aan dat stukje metaal; veel te onhandig). Maar mijn doel is wel om zo'n plastic bewaardoos te gebruiken. Vraag is dus wie zo'n ding toevallig heeft en mijn brandende vraag kan beantwoorden...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
afgelopen nacht een lange print aan gezet.
en 2 rollen filament (dezelfde black NX2 extrudr) in de AMS gedaan
1 bijna leeg en 1 nieuwe, in de studio software ook duidelijk ingesteld.
maar s'morgens een halve print en de melding dat filament op was?

wat heb ik verkeerd gedaan dat de AMS niet zelf naar de tweede rol is gegaan???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:38
THM0 schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:57:
[...]

Je kunt die spools gewoon zelf printen. En dan het filmpje wat hierboven gedeeld is.

https://wiki.bambulab.com...ring/bambu-reusable-spool
Thanx! Ik ben ze al aan het printen!
mphilipp schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:17:
Ik wil voor externe rollen (overmaats, niet geschikt voor AMS) filament zo'n drybox van Amazon (eigenlijk een cerealbox/cornflakes bewaardoos) gebruiken die je her en der ziet. Nou vraag ik mij af hoe groot die dingen van binnen zijn. Dit naar aanleiding van een opmerking bij een van de ontwerpen voor een spoolholder die in zo'n box past dat de spool maximaal 6.5cm breed mag zijn. Laat ik nou rollen hebben die iets meer dan 7cm zijn. Ik kan niet goed bepalen of dat nou aan zijn spoolholder ligt of dat die box niet groter is. Bij een van de boxen die op Amazon staan, staat als breedtemaat 11cm. Volgens mij is dat plastic niet 3cm dik, dus zou je zeggen dat er voldoende ruimte moet zijn.
Ik heb nu for the time being de oude vertrouwde TUSH geprint zodat ik de rollen naast de printer kan zetten (nee, ik ga ze niet achterop de printer hangen aan dat stukje metaal; veel te onhandig). Maar mijn doel is wel om zo'n plastic bewaardoos te gebruiken. Vraag is dus wie zo'n ding toevallig heeft en mijn brandende vraag kan beantwoorden...
De bewaardoos is aan 1 kant smaller, zodat je deze beter vast kunt pakken. Aan de buitenkant is deze daar ongeveer 8 cm breed. Aan de binnenkant kan ik die niet meten, maar denk 7,5 cm of meer. Een spool van 6,5 cm heeft aan beide kanten minstens 0,5 cm over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
my_fiero schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:55:
afgelopen nacht een lange print aan gezet.
en 2 rollen filament (dezelfde black NX2 extrudr) in de AMS gedaan
1 bijna leeg en 1 nieuwe, in de studio software ook duidelijk ingesteld.
maar s'morgens een halve print en de melding dat filament op was?

wat heb ik verkeerd gedaan dat de AMS niet zelf naar de tweede rol is gegaan???
Heb ik ook wel eens gehad maar toen bleek dat er ergens een stuk plastic vast zat (de laatste 20 cm van de rol omdat het eindpunt gedraaid was) waardoor de nieuwe rol dus niet kon starten. Bij het verwijderen kom ik hem vervolgens laten hervatten.
Ook een keer gehad dat ik dacht 2 x dezelfde kleur ingesteld te hebben maar was toch net anders... Maar ook daar kon ik hervatten.

Kun je hem niet hervatten?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
ja dat is wel gelukt door de rol te wisselen.
maar de AMS zou het toch zelf moeten doen

PS. print is gewoon goed door gegaan tot het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:25
Als ik zo'n P1P zou kiezen, hoe gaat hij dan om met andere merken PLA? Ik heb nu zo'n 15kg liggen met oa (3D Jake) EcoPLA en rPLA, Fiberlogy, (123-3D) Jupiter, Eryone, (Amazon) BasicFil. Zijn al dit soort merken te gebruiken op de P1P? En zijn die ook op 300mm/s te gebruiken?

En mag je die ook gebruiken voor de modplates? Ik kan ook wel de P1S kopen, maar die modplates zijn juist het leukste deel..Had gelezen dat je voor de modplates enkel Bambu's eigen PLA mocht gebruiken.

Heeft hier iemand ook al Armor modplates gemaakt? Heb je aan één volle 1kg rol voldoende?

Nog één laatste vraag: hoe bruikbaar zou een P1P nog zijn, mocht BambuLab failliet gaan? Lees veel over enkel via app kunnen printen, niets offline etc. Heb je bij het wegvallen van de app een vrij prijzige brick in je kamer staan?

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Kiwi schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:36:
Als ik zo'n P1P zou kiezen, hoe gaat hij dan om met andere merken PLA? Ik heb nu zo'n 15kg liggen met oa (3D Jake) EcoPLA en rPLA, Fiberlogy, (123-3D) Jupiter, Eryone, (Amazon) BasicFil. Zijn al dit soort merken te gebruiken op de P1P? En zijn die ook op 300mm/s te gebruiken?

En mag je die ook gebruiken voor de modplates? Ik kan ook wel de P1S kopen, maar die modplates zijn juist het leukste deel..Had gelezen dat je voor de modplates enkel Bambu's eigen PLA mocht gebruiken.
Degene die je dat verteld heeft deed of liegen, of wist de waarheid niet. Op geen enkele manier dwingt BL je om hun filament te gebruiken. Je mag en kan, alle filamenten gebruiken die je wil.

Wat BL wél doet, is het aantrekkelijk maken om hun filament te gebruiken door de profielen en RFID identificatie. Maat that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
X-Kiwi schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:36:
Nog één laatste vraag: hoe bruikbaar zou een P1P nog zijn, mocht BambuLab failliet gaan? Lees veel over enkel via app kunnen printen, niets offline etc. Heb je bij het wegvallen van de app een vrij prijzige brick in je kamer staan?
Dit vraag ik me ook wel eens af. Maar de kans lijkt me gelukkig erg klein. Bambu is echt de darling van de 3D print industrie momenteel dus vooralsnog zie ik dat niet gebeuren. Ze introduceren ook zo veel nieuwe produkten waardoor ze onder de aandacht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens aan...custom firmware voor de X1C!

Ik vind het wel grappig: toen de Bambu X1C kwam, had iedereen het over dat er nu eindelijk een printer was die gewoon werkte uit de doos. De ideale printer voor iemand die gewoon wilde printen, en er niet steeds aan wilde kloten... En wat gebeurt er nu? Men blijkt er toch mee te willen kloten. Sommigen proberen AliExpress hotends, andere buildplates, sluiten verlichting aan op de interne stroombron enzovoorts...

Helemaal goed hoor, ik ga hier niet roepen dat het niet mag/moet ofzo. Ik vind het alleen zo typisch (maar te verwachten natuurlijk). En het is een beetje net als Apple, werkt ook allemaal zoals bedoeld door Apple, en moeilijk(er) te modden. En Apple doet moeite om te voorkomen dat mensen er van alles aan gaan zitten kloten omdat ze dan (zo gaat het verhaal) een slechte user experience hebben. Dus ja, dat ga je hiermee straks ook krijgen. Iemand pleurt er een andere hotend op en dan print ie ineens niet lekker meer. Niet dat alles af fabriek 100% werkt, maar dan kun je tenminste nog bij BL te rade gaan.

Geen idee of ik het wil gaan proberen. Ooit was ik zo iemand die overal custom troep op zette: andere rom's op mijn Android, andere firmware op de router, xbox (xbmc) zelfs op mijn iPod. Als er een weg terug is, en de voordelen de nadelen overtreffeb, misschien. Ik heb nog even geen beeld hoe (en of) ie nog lekker met Bambu Studio werkt. Je hebt dan wel Orca Slicer, maar die loopt natuurlijk altijd ietsje achter. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:26:
Ik vind het wel grappig: toen de Bambu X1C kwam, had iedereen het over dat er nu eindelijk een printer was die gewoon werkte uit de doos. De ideale printer voor iemand die gewoon wilde printen, en er niet steeds aan wilde kloten... En wat gebeurt er nu? Men blijkt er toch mee te willen kloten. Sommigen proberen AliExpress hotends, andere buildplates, sluiten verlichting aan op de interne stroombron enzovoorts...
Tja, die "men" die gewoon wilde printen zijn waarschijnlijk niet precies dezelfde "men" die nu loopt te modden ;) Niet iedereen denkt er immers hetzelfde over.

Ik ben zelf ook heel erg van het modden normaal gezien, ik ben afgestapt van Apple macs omdat ik er niet meer tegen kon dat alles met elke release weer overhoop gegooid wordt zonder dat ik er iets aan kan doen. Over mijn PC wil ik volledige controle hebben. Dus die draait heel veel custom software.

Maar 3D printen is voor mij iets dat gewoon moet werken dus modding doe ik juist niet aan. Ik heb zelfs de P1P retourgestuurd en een P1S besteld omdat ik geen zin had om de ombouwkit naar de P1S te doen. De printer is gewoon een stukje gereedschap voor me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:26:
Kijk eens aan...custom firmware voor de X1C!
[YouTube: BambuLab X1 Custom Firmware is ALMOST Here!]

Helemaal goed hoor, ik ga hier niet roepen dat het niet mag/moet ofzo. Ik vind het alleen zo typisch (maar te verwachten natuurlijk). En het is een beetje net als Apple, werkt ook allemaal zoals bedoeld door Apple, en moeilijk(er) te modden. En Apple doet moeite om te voorkomen dat mensen er van alles aan gaan zitten kloten omdat ze dan (zo gaat het verhaal) een slechte user experience hebben. Dus ja, dat ga je hiermee straks ook krijgen. Iemand pleurt er een andere hotend op en dan print ie ineens niet lekker meer. Niet dat alles af fabriek 100% werkt, maar dan kun je tenminste nog bij BL te rade gaan.

Geen idee of ik het wil gaan proberen. Ooit was ik zo iemand die overal custom troep op zette: andere rom's op mijn Android, andere firmware op de router, xbox (xbmc) zelfs op mijn iPod. Als er een weg terug is, en de voordelen de nadelen overtreffeb, misschien. Ik heb nog even geen beeld hoe (en of) ie nog lekker met Bambu Studio werkt. Je hebt dan wel Orca Slicer, maar die loopt natuurlijk altijd ietsje achter. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat...
Twee punten, ten eerste, je hoeft niet te modden om een werkende printer te hebben. Het voordeel van bambu is dat modden en keuze geworden is. Wil je niets aan je printer doen, dan werkt deze ook prima.
Andere printers (even overdreven) moet je eerst een uur aan de slag met aanpassingen en onderdelen voordat je eerste print mogelijk is.

Ten tweede is de vergelijking met apple niet correct, aangezien apple niet (noemenswaardig) te modden is.
Een bambu printer kun je vrijwel voor de volle 100% aanpassen, succes met een iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ten tweede is de vergelijking met apple niet correct, aangezien apple niet (noemenswaardig) te modden is.
Een bambu printer kun je vrijwel voor de volle 100% aanpassen, succes met een iphone.
Punt 1: neem het nou niet tè serieus :+ ik vind het gewoon een grappig fenomeen dat een 3D printer die bejubeld wordt omdat ie het gewoon doet en je er niet aan hoeft te modden, nu volop gemod wordt. Uiteraard niet door iedereen, maar dat doet er niet toe, het gaat om de tendens.
En inderdaad, je hoeft niet te modden. Maar dat hoef je met een Ender 3 ook. Er zijn mensen die een printfarm hebben met Ender 3 printers, die alleen een mod hebben op de bed level schroeven geloof ik. Iets heel kleins. Dus ja, ook die hoef je niet te modden als je weet waarmee je bezig bent. Wat ze er niet bij zeggen is dat ze ook precies weten wát ze dan op die Enders printen. Maar een goed getunede Ender 3, kan heel mooi printen. En als je ze dan ook nog juist onderhoudt, kan er weinig mis gaan. Probleem ontstaat vaak bij de argeloze beginner die al die dingen nog niet weet. Maar goed, we dwalen af...

Ik ben wel bijzonder benieuwd naar wat die custom firmware gaat brengen. Altijd leuk, dit soort ontwikkelingen.

Overigens valt het modden van de Bambu's nog best wel mee. Honder procent modden vind ik wat overdreven, want het gaat nog lang niet zo ver als bij de Enders. Daar worden moederborden, hotend, nozzles, extruders, bewegingsmechanismen, eigenlijk ALLES vervangen of aangepast. Bij Bambu's wordt er eigenlijk helemaal niets aan de electronica gedaan (op het aansluiten van een LEDje na dan) en de hotend wordt nu wat aan gerommeld, maar ook niets aan de mechanische kant. Wat er aan de AMS wordt gedaan is klein mechanisch en voornamelijk gericht op grotere/andere spools (Hydra mod bv). Dit is geen uitputtende opsomming, dus pin me niet vast op iets dat ik weglaat, maar punt is dat iets als een Ender compleet wordt gemod en bij Bambu richt het zich op zaken die wat makkelijker te vervangen zijn. Lees: niet proprietair zijn. Die hotends van Ali zijn denk ik gewoon illegaal, want het is een ontwerp van Bambu, maar dat is normaal in deze handel. De dingen worden constant gekloond. Maar een hoop onderdelen van de Bambu zijn eigen ontwerp, dus kun je er moeilijk iets voor kopen dat past. Iemand moet maar zin hebben om er een te slopen en te reverse engineeren voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-10 19:00
Dillema vraag.
Ik heb nu een ender 3 en wil graag upgraden.
Twijfel tussen de bambu lab a A1 Combo l.
Of de P1P met 1 kleur.
Ik vraag me af hoe vaak ik de meerdere kleuren ga gebruiken.
Als ik filmpjes online check zeggen ze dat ze nagenoeg hetzelfde zijn.
Ze kosten alle 2 ook 550 ongeveer.
Verschil zou zitten dat je net de P1P harde matterialen kan maken.
En op de A1 alleen een paar, wat zouden jullie kiezen tussen deze 2 als beginnen een stapje verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou sowieso de P1P links laten liggen en voor de P1S gaan, dan heb je een dichte behuizing en nog wat meer. Je kan eventueel ook later nog de P1P Enclosure kit er bij kopen, maar dat lijkt mij zelf niet zo handig.

Met de P1S kan je lekker printen met 1 kleur en wil je later meer dan koop je de AMS er gewoon bij.

edit: Ik ga er wel vanuit dat je materialen zoals ABS, ASA, PC etc later wil kunnen printen, wil je dat niet dan is de A1 zeker een goede keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door TTLCrazy op 27-12-2023 13:01 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
P1s kaal kost me 650 euro en de A1 conpleet 550.
En pak ik hem zoals de p1 dan is het maar 380 euro.
Daarom vind ik de keuze erg lastig, heb tot nu toe altijd alleen met pla geprint.dus vind het heel lastig te kiezen.
Plus prijsverschil is best groot.
Ik denk dat ik me best lang nog met pla en tpu vermaak.

[ Voor 30% gewijzigd door Demiesehv op 27-12-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Nu online
Demiesehv schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:50:
Dillema vraag.
Of de P1P met 1 kleur.
En op de A1 alleen een paar, wat zouden jullie kiezen tussen deze 2 als beginnen een stapje verder
De AMS is ook enorm handig met filament wisselen, ook als al je prints in 1 kleur zijn (maar je wel afwisselt qua kleuren tussen prints). Maar je kunt hem altijd later toevoegen. Persoonlijk zou ik voor de meer flexibele printer gaan en evt later de AMS toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dillema vraag.
Of de P1P met 1 kleur.
Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een AMS-set. Het feit dat ik, zonder enige moeite, uit 4 filamenten kan kiezen is mij veel waard. Scheelt moeite, energie en gedoe. Multi-kleur is leuk hoor, maar het gemak van niet meer hoeven te wisselen is voor mij _/-\o_

Nog een voordeel van de A1 is het touchscreen. Ik vind die van de X1 heeeeeeel fijn en denk dat ik niet meer zonder zou willen. De P1s zou, alleen al daar door, voor mij een enorme downgrade zijn. En men zegt dat het scherm van de A1 beter is, qua menu etc, dan die van de X1. Ik snap dat je niets fancy gewend bent, komende van een Ender, maar dat maakt de upgrade naar het A1-scherm des te groter :+

Tevens is, zoals al gezegd, de P1p inferieur aan de P1s. Ik vind die enkel het overwegen waard wanneer je écht die extra 100 euro niet uit kan geven. Dan nog zou ik er persoonlijk voor kiezen om door te sparen. De mogelijkheid om ABS en andere hitte-gevoelige filamenten te kunnen printen, zonder extra kosten, is mij veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz

Bz

Als de keuze is tussen a1 combo of p1p, dan kues voor de a1 combi vanwege het gemak van wisselen van rol/materiaal.

Ik heb vanwege de veel ruimere filament keuze voor de p1s met AMS gekozen. Bijna 2x zo duur, maar echt elke cent waard. Het schermpje boeit me niet. Dat gebruik ik aleen om een print job te stoppen. Voor de rest gebruik ik de app of website. Dan is wisselen van materiaal en of kleur heel erg eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Bz schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:12:
Als de keuze is tussen a1 combo of p1p, dan kues voor de a1 combi vanwege het gemak van wisselen van rol/materiaal.

Ik heb vanwege de veel ruimere filament keuze voor de p1s met AMS gekozen. Bijna 2x zo duur, maar echt elke cent waard. Het schermpje boeit me niet. Dat gebruik ik aleen om een print job te stoppen. Voor de rest gebruik ik de app of website. Dan is wisselen van materiaal en of kleur heel erg eenvoudig.
Dan kan ik er ook voor kiezen de p1s pakken zonder ams.
Om meer te wennen aan het printen met hardere matterialen en daarna de ams bijkooen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Waar vinden jullie die printers allemaal zo voordelig? Bambulab zelf wil €750 voor een P1S of €650 voor een P1P hebben, excl €20 verzenden. En iets als 123-3D gooit er nog een schepje bovenop.

Zelfde dat ik verhalen lees over de Creality K1 die men voor €300 koopt..

Gebruiken jullie andere webshops?

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bz schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:12:

Ik heb sinds kort ook de P1S, en het schermpje boeit mij ook niet, want alles doe je vanuit de PC; maar wat ik nog niet heb gevonden, is hoe je een print stopt (omdat je iets verkeerd hebt gedaan bv) maar heb dat nog niet kunnen vinden!
Nu dus via de nooduitgang: POWER OFF.
Hoort natuurlijk niet, maar werkt wel; daarna helemaal opnieuw beginnen.
Dus hoe stop je een print op een nette manier? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Naalroc schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb sinds kort ook de P1S, en het schermpje boeit mij ook niet, want alles doe je vanuit de PC; maar wat ik nog niet heb gevonden, is hoe je een print stopt (omdat je iets verkeerd hebt gedaan bv) maar heb dat nog niet kunnen vinden!
Nu dus via de nooduitgang: POWER OFF.
Hoort natuurlijk niet, maar werkt wel; daarna helemaal opnieuw beginnen.
Dus hoe stop je een print op een nette manier? 8)7
Via dat schermpje, waarschijnlijk met pijltje naar rechts een keer of 2 a 3 het stop icoontje selecteren (rechts van de progress bar), en dan de OK knop.

Wel leuk, kennis van me speelt met treintjes, dus ik dacht, eens kijken hoe het uitpakt als je H0 formaat dingetjes afdrukt.
0.4 nozzle, 0.12 layer;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOxnwaPW68sfjQbrrv7AqrwUa7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHChG3pQX63a2CUM4sOajzlx.jpg?f=fotoalbum_large
Pakt al best goed uit. Onder de Triangel van die kar hangen wat lusjes, maar dat is met een scalpel of vijltje ook wel weer op te lossen. Ook nog eens in die flow calibration duiken, dan gaat het misschien nog beter.

[ Voor 37% gewijzigd door _ferry_ op 27-12-2023 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
"Als je iets niet hebt, gebruik je het ook niet". Klinkt als een Cruyff uitspraak, maar ik probeer ermee aan te geve dat als je iets niet kunt, je je schikt naar de beperking.
Ik heb ook ooit een Ender 3 gehad, en heb daar op de oldskool manier multi-color prints gedaan. Het kan op elke printer, alleen ga je natuurlijk geen SuperMario printen in 4 kleuren op een Ender 3. De mogelijkheid van multi color is altijd leuk, maar uiteraard niet essentiëel voor de hobby.
Ik heb het tot nu toe ook maar spaarzaam gebruikt voor bv logo's. Maar sowieso makkelijk om een aantal veel gebruikte filamenten 'onder de knop' te hebben in de AMS. En als je veel grote prints doet, is de overloop functie makkelijk voor het overschakelen naar een tweede rol als de eerste op is.

Het is uiteindelijk ook een financiële overweging en die kan ik niet voor je maken. Persoonlijk ben ik altijd voor de optie die mij het meeste biedt in de zin van flexibiliteit en bang for the buck. En dan is een AMS een goede keus, en in de combo deal ook iets goedkoper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Demiesehv
Heb net de p1s besteld 645 euro, bestel ik over 3 of 3 maanden wel de ams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Demiesehv schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:03:
Ik denk dat je er erg blij mee gaat zijn.
Ik heb zelf ook de p1s (met ams) en kan m zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Hier inmiddels ook een paar weken de P1S met de AMS, duurde even voor hij er was (blijbaar was zwarte vrijdag wat druk :-) ). Inmiddels alweer teveel uitgegeven aan reserve onderdelen, geharde gears en natuurlijk filament. Denk dat er nu een kilo of 3 doorheen is gegaan zonder problemen. Moest alleen mijn 3dJake rollen omspoelen omdat die te groot zijn voor de AMS.

Had hiervoor een Ender 3V2 maar dit is zoveel gemakkelijker. Draadloos versturen, de camera (al is die wat stotterig) en natuurlijk de snelheid en printkwaliteit. Mijn Ender was een betrouwbaar ding hoor, netjes levelen zo af en toe en de glasplaat schoon houden en alles kwam er zonder problemen doorheen. Maar nu is het een echt feestje om te printen, zeker met de kleuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Duncan_R schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:53:
Had hiervoor een Ender 3V2 maar dit is zoveel gemakkelijker. Draadloos versturen, de camera (al is die wat stotterig) en natuurlijk de snelheid en printkwaliteit. Mijn Ender was een betrouwbaar ding hoor, netjes levelen zo af en toe en de glasplaat schoon houden en alles kwam er zonder problemen doorheen. Maar nu is het een echt feestje om te printen, zeker met de kleuren....
Heb de nog iets oudere Ender, de 3Pro. Voor printen op afstand en de (niet stotterige) camera heb ik Octopi. Iets van €60 aan onderdelen en zelf de behuizing printen. Kwaliteit is ook erg netjes. Maar dat tempo... :z

Meer kleuren leek mij ook fijn, maar meer een nice to have. Zeker als je in reviews leest hoeveel afval het kost (130gr afval bij 80gr print?) en hoeveel extra tijd het kost (10uur voor een print die in één kleur 1.5uur zou kosten). Dan doe mij maar een P1 zonder AMS.

Multicolor doe ik op de ouderwetse methode: print de individuele onderdelen in de gewenste kleuren en lijm het totaal in elkaar.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Demiesehv schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:03:
Als je nog zou willen delen waar je ze kan vinden voor die prijs..

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
X-Kiwi schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:17:
[...]

Als je nog zou willen delen waar je ze kan vinden voor die prijs..
Bambu lab b2b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

X-Kiwi schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:15:
[...]

Meer kleuren leek mij ook fijn, maar meer een nice to have. Zeker als je in reviews leest hoeveel afval het kost (130gr afval bij 80gr print?) en hoeveel extra tijd het kost (10uur voor een print die in één kleur 1.5uur zou kosten). Dan doe mij maar een P1 zonder AMS.

Multicolor doe ik op de ouderwetse methode: print de individuele onderdelen in de gewenste kleuren en lijm het totaal in elkaar.
Dat zijn ook wel echt cherry-picked voorbeelden om gewoon te bashen. Het is niet alsof een 80g print ten allen tijden 130g afval brengt, en een print duurt niet inneens magisch 10x zo lang zodra je ook maar 1 extra kleur toevoegt.

Ja, multi-color kost wat extra tijd, en levert wat waste op. Afhankelijk van wat je print kan het wel eens zijn dat dat een afweging is die je maakt.

Gemak, en wat extra waste. Of 3 uur bezig zijn models splitsen, 4 keer filament wisselen tussen prints, alles schuren en verlijmen. Kut, tolerantie net niet groot genoeg, alles weer opnieuw printen. Weg winst in tijd en filament.

• Demiesehv
Heb jet toppic eem beetje doorgespit over de extras voor de p1s.
Maar zie alleen dat ik de nozzle zou moeten upgraden naar een geharde staal en 0.6.
Is er ook nog een plaat die ik moet aanschaffen.
En pak je die orgineel of bv 3e party?

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:17
jj85 schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:40:
[...]

Er is idd een open-beta beschikbaar. Zie m'n post van wat eerder deze week; jj85 in "Bambu Lab 3D Printers"

[Afbeelding]

Draait nu ongeveer een week. Erg tevreden mee, stuk stiller.
Je hebt nu ook toegang tot de SD-card via Bambu Studio.
Ik zit in 't Beta programma, maar de printer wil deze update maar niet laten zien. Hoe kan ik dit forceren/helpen?
Heb de printer al meermaals opnieuw aangezet, heeft ook internet, maar de update lijkt maar niet zichtbaar te worden

• SacreBleu
Demiesehv schreef op donderdag 28 december 2023 @ 02:43:
Heb jet toppic eem beetje doorgespit over de extras voor de p1s.
Maar zie alleen dat ik de nozzle zou moeten upgraden naar een geharde staal en 0.6.
Is er ook nog een plaat die ik moet aanschaffen.
En pak je die orgineel of bv 3e party?
Origineel lijkt mij de eerste twee jaar het handigst. Echt duur zijn de nozzles niet.
Een geharde staal nozzle is handig(er) als je filament gebruikt wat 'abresive' is.
Vooral Carbon Fiber en Glow in the Dark filamenten zijn erg abresive.

Je kunt eigenlijk nooit misstaan met een geharde nozzle, gaan sowieso langer mee.
Of een 0,6 nozzle nodig is, is vrij persoonlijk. Prints gaan sneller, maar je hebt ook dikkere lijnen.
Dus qualiteit van bepaalde prints kan dan minder zijn.

Op mijn Prusa MK3 had ik wel een 0.6 nozzle, maar die deed lang niet zo snel printen als de X1C die ik nu heb.

Ik zie op Twitter dat mensen niet meer kunnen downgraden naar 1.7.00.00, of lager. Kan iemand dat bevestigen?

Geruchten gaan dat dit komt door de custom firmware die geïnstalleerd kan worden:

Persoonlijk, interessante firmware. FF nadenken over of ik dit wel wil :D

[edit]
Ik zie iig geen oudere firmware versies in mijn Handy (iOS)

[ Voor 8% gewijzigd door MC Taz Man op 28-12-2023 09:42 ]

• SacreBleu
MC Taz Man schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:41:
Ik zie op Twitter dat mensen niet meer kunnen downgraden naar 1.7.00.00, of lager. Kan iemand dat bevestigen?

Geruchten gaan dat dit komt door de custom firmware die geïnstalleerd kan worden:
[YouTube: BambuLab X1 Custom Firmware is ALMOST Here!]

Persoonlijk, interessante firmware. FF nadenken over of ik dit wel wil :D

[edit]
Ik zie iig geen oudere firmware versies in mijn Handy (iOS)
Ik zit op 1.7.00.10 en kan niet verder meer terug. Dus het lijkt erop dat ze dit geblokkeerd hebben.
Ik wacht het verder af, vind cFW meestal niet al te interessant en misschien dat Bambu uiteindelijk sommige functionaliteit zelf gaat toevoegen. Lijkt erop dat de cFW de data ergens vandaan kan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie snel genoeg was met downgraden (en deze custom fw wil installeren) heeft geluk.
Volgens mij zagen zij het aankomen, want de laatste firmware 'brak' deze jailbreak al (pun intended). Is een beetje als het kat en muis spel tussen Apple en de jailbreakers. Steeds bij een nieuwe fw voor de iPhone werkte de jailbreak niet meer, en dan was het even wachten op een nieuwe. En die kwam altijd. Ook zo voor Android. Samsung had ook altijd een nieuwe encryptie oid voor de bootloader.

Op zich geining zo'n custom firmware als je er iets mee opschiet. In principe wist iedereen sinds de introductie dat de Bambu Lab printers 'closed systems' zijn. Dus ja, het is niet gek als BL dat zo wil houden. Beetje apart dat men er nu zo over klaagt. Het is gewoon niet de bedoeling (van Bambu Lab gezien) om custom firmware te installeren, dus ja....wat wil je dan?

• SacreBleu
mphilipp schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:23:
Wie snel genoeg was met downgraden (en deze custom fw wil installeren) heeft geluk.
Volgens mij zagen zij het aankomen, want de laatste firmware 'brak' deze jailbreak al (pun intended). Is een beetje als het kat en muis spel tussen Apple en de jailbreakers. Steeds bij een nieuwe fw voor de iPhone werkte de jailbreak niet meer, en dan was het even wachten op een nieuwe. En die kwam altijd. Ook zo voor Android. Samsung had ook altijd een nieuwe encryptie oid voor de bootloader.

Op zich geining zo'n custom firmware als je er iets mee opschiet. In principe wist iedereen sinds de introductie dat de Bambu Lab printers 'closed systems' zijn. Dus ja, het is niet gek als BL dat zo wil houden. Beetje apart dat men er nu zo over klaagt. Het is gewoon niet de bedoeling (van Bambu Lab gezien) om custom firmware te installeren, dus ja....wat wil je dan?
Waar klaagt men dan over? Als je je richt op de mensen die nu 'klagen' omdat ze op de meest recente versie van de FW zitten en niet meer kunnen downgraden, kan ik die mensen nog steeds begrijpen.
Die slaan nét de plank mis om cFW te installeren.

Wat ze willen is vrij duidelijk, die cFW kunnen installeren. Dus wat ze niét willen is dat Bambu kleine kwetsbaarheden die cFW mogelijk maken dichttimmeren

mphilipp schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:23:

Ik vind het ook geen enkel probleem, was alleen benieuwd :D Ik heb nog 1.7.00.00 en ga voorlopig niet upgraden, tenzij de nieuwere FW functies toevoegen/problemen oplossen waar ik interesse in/last van heb.

De custom FW ga ik iig niet installeren voorlopig, aangezien Nero niet aangeeft of we nog terug kunnen naar de officiële. Vind ik nogal een ding. Bij de aaifoon konden we gewoon terug naar de Apple firmware, wat imo essentieel is.
SacreBleu schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:44:
[...]

Waar klaagt men dan over? Als je je richt op de mensen die nu 'klagen' omdat ze op de meest recente versie van de FW zitten en niet meer kunnen downgraden, kan ik die mensen nog steeds begrijpen.
Die slaan nét de plank mis om cFW te installeren.

Wat ze willen is vrij duidelijk, die cFW kunnen installeren. Dus wat ze niét willen is dat Bambu kleine kwetsbaarheden die cFW mogelijk maken dichttimmeren
Op twitter zie ik idd mensen enkel klagen dát ze niet meer terug kunnen. Uiteraard wordt er geen reden gegeven, want de custom FW is nog een schaduw gebied, voor zover ik weet.

BL heeft er, vziw, nog niets over gezegd.

• SacreBleu
MC Taz Man schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:46:
[...]

Op twitter zie ik idd mensen enkel klagen dát ze niet meer terug kunnen. Uiteraard wordt er geen reden gegeven, want de custom FW is nog een schaduw gebied, voor zover ik weet.

BL heeft er, vziw, nog niets over gezegd.
Denk dat dat te maken heeft met de custom firmware. Ik wacht op de zijlijn wel af wat de ontwikkelingen daarin zijn. Ik zag nog nieuwe functies - die ik moet hebben - en vooral meer informatie over data uit de sensoren.
Dat vind ik zelf niet interessant, tenzij ik het nodig heb voor problemen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:45:
[...]
Ik vind het ook geen enkel probleem, was alleen benieuwd :D Ik heb nog 1.7.00.00 en ga voorlopig niet upgraden, tenzij de nieuwere FW functies toevoegen/problemen oplossen waar ik interesse in/last van heb.

De custom FW ga ik iig niet installeren voorlopig, aangezien Nero niet aangeeft of we nog terug kunnen naar de officiële. Vind ik nogal een ding. Bij de aaifoon konden we gewoon terug naar de Apple firmware, wat imo essentieel is.
Zo zit ik er ook in, behalve dan dat ik wél op de laatste fw zit. Maakt mij verder ook niet uit. Ik was op zich wel nieuwsgierig, maar zou het alleen doen als ik nog terug kon. Voorlopig zie ik nog geen echte voordelen, en alleen maar nadelen. Want Bambu is een ecosysteem, en - voor mij persoonlijk dan - werkt alles gewoon. En als het niet werkt, komt er (hopelijk dan) een fix in de firmware of print profielen. Ga je de CFW route, dan raak je dat kwijt en kun je weer zoals vanouds uren gaan kloten om het zelf op te lossen. Ook leuk, maar ik heb daar de Bambu niet voor gekocht. Ik heb nog mijn omgebouwde Ender 5 staan (met Hydra mod, zeg maar een poor mans Voron) die ik nog moet afmaken. Dát is een tinker printer, waar je dus van alles zelf moet uitzoeken.

Leuk als je met die CFW met SSH op de printer kan inloggen....hoera! :+ Ik kan zonder zeg maar...

• jj85
  • Laatst online: 21:40
Fietstasss schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:18:
[...]

Ik zit in 't Beta programma, maar de printer wil deze update maar niet laten zien. Hoe kan ik dit forceren/helpen?
Heb de printer al meermaals opnieuw aangezet, heeft ook internet, maar de update lijkt maar niet zichtbaar te worden
Volgens mij is het niet te forceren en werken ze met een soort van beta-wachtrij...
Er is net (vandaag?) weer een nieuwe beta-versie uitgebracht. Misschien verschijnt die nu wel bij je?

• Duncan_R
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

[...]

Heb de nog iets oudere Ender, de 3Pro. Voor printen op afstand en de (niet stotterige) camera heb ik Octopi. Iets van €60 aan onderdelen en zelf de behuizing printen. Kwaliteit is ook erg netjes. Maar dat tempo... :z

Ik gebruik het nu vooral voor dingen als opgelegde letters ed voor labels van een opbergsysteem. Dan heb je maar 1 kleurwissel. Maar idd, je moet wel een beetje nadenken of het voorwerp niet minder verbruikt dan het oplevert in afval.
Duncan_R schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik het nu vooral voor dingen als opgelegde letters ed voor labels van een opbergsysteem. Dan heb je maar 1 kleurwissel. Maar idd, je moet wel een beetje nadenken of het voorwerp niet minder verbruikt dan het oplevert in afval.
Plus dat het altijd een afweging is. In bepaalde gevallen wil ik gewoon het model, in die kleuren, op die manier. Fuck de hoeveelheid afval. Maar dat is wel een bewust keuze.

• MCC
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-09-2024

MCC

Ik hoop dat dit de juiste manier is om een probleem te melden. Ik heb een Bambulab P1S en ben totaal nieuw in deze wereld. Ik print cutters voor kleioorbellen. Ik heb al veel geprint, maar wil graag nog optimaliseren. De snijrand mag nog wel wat scherper/dunner zonder dat de kwaliteit slecht wordt.

Ook worden sommige lijnen worden niet goed gepakt. Ik zal een afbeelding bijvoegen.

Hebben jullie nog tips? Ik print met een 0.4 nozzle en het filament is matt.

• SacreBleu
MCC schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:16:
Ik hoop dat dit de juiste manier is om een probleem te melden. Ik heb een Bambulab P1S en ben totaal nieuw in deze wereld. Ik print cutters voor kleioorbellen. Ik heb al veel geprint, maar wil graag nog optimaliseren. De snijrand mag nog wel wat scherper/dunner zonder dat de kwaliteit slecht wordt.

Ook worden sommige lijnen worden niet goed gepakt. Ik zal een afbeelding bijvoegen.

Hebben jullie nog tips? Ik print met een 0.4 nozzle en het filament is matt.
Scherper zou kunnen door de dikte van de snijrand te verkleinen, ga ik vanuit.
Voor de rest zouden we je instellingen moeten hebben, een foto van de print hoe het moet zijn en hoe het eruit komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

Ik had eerst ook zoiets van; ajoh, multicolor, boeiuhhh.

Totdat je merkt dat de wissel wat irritaties geeft, nozzle laten opwarmen, filament terugtrekken, filament opruimen (zak met vochtvreters), filament invoeren, en dan de printjob starten.
En dan heb ik blauw voor een bepaalde batch die ik zo nu en dan draai, en dan moet ik eerst weer wisselen, en daarna weer terug naar wit bijvoorbeeld.

Nu druk ik op de file die ik wil start, en klaar. Geen omkijken naar. Dus je koopt het misschien niet zozeer voor multicolor prints, maar voor een stuk gemak (geen rollen pakken, geen werkzaamheden alvorens een print te starten).

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 28-12-2023 18:43 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 116 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.