Ik voel me bedrogen... Uncle Jesse heeft niets kapot gemaakt 
Deze is ook interessant:
Deze is ook interessant:
[ Voor 27% gewijzigd door MC Taz Man op 14-12-2023 15:46 ]
[ Voor 27% gewijzigd door MC Taz Man op 14-12-2023 15:46 ]
Oh, ik weet dat de A1 zelf al even geen geheim meer was maar ik nam aan dat de prijzen nog niet bekend waren, toch?mphilipp schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:45:
[...]
Worst kept secret
Ondanks de (strengere) NDA die Bambu inmiddels heeft ingesteld na het debâcle met The Next Layer. Maar ik denk dat het 'lekken' van de A1 deel uitmaakte van een zorgvuldig georchestreerde marketincampagne.
[ Voor 23% gewijzigd door gday op 17-12-2023 21:09 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
P serie nog niet nee, komt er binnenkort aan. X serie is al wel bijgewerkt_ferry_ schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:41:
[...]
Nou, voor nu zie ik het gewoon als een verwijzing, als de discussie gewoon daar plaats vindt, kunnen we hier weer verder over de printers. Lijkt mij prima.
In aanvulling mbt de introductie van de A1, Tested en CNC kitchen hebben er al een video over.
Maar ik hoorde in die video iets over dat de geluidsdempende firmware ook voor de P-serie uit is. Dat is nog niet het geval toch? Gisteren was hij bij mij iig nog up to date. Toen even hulpstukken voor de AMS geprint. Dan kan ik kijken of daarmee het terugtrekken van slot3 wel goed gaat.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
[ Voor 24% gewijzigd door Llopigat op 14-12-2023 22:11 ]
Je moet er wel rekening mee houden dat de printer niet lief speelt met 5/2.4GHz combi netwerken. 2.4GHz only is de beste keuze.Naalroc schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:46:
Vervolg, : Had wat moeite met in te loggen, dat 3 x geprobeerd, en toen opeens pakte die wel de wifi/modemnaam op; ingelogd op de modem en ging daarna aan het calibreren; Ik had de Handy App al wel gedownload, maar hij wilde hem toch opnieuw installeren, dus maar gedaan. De selftest is vrij langdurig en lawaaierig, maar dat hoort er bij volgens de instructies. Daarna een spoel er in en de bedschraper aan het printen gegaan, waarbij hij eerst wel een uitgebreide bedlevel scan uitvoerde op wel 25 punten denk ik , daarna aan het printen geslagen, wat een uurtje duurt, dus kon ik nu rustig wat typen...
DHL bezorgt op Zaterdag en vaak in deze periode regelmatig op Zondagmphilipp schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:36:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar mijn X1C is nu onderweg uit Duitsland naar Nederland. Kan ik er dan vanuit gaan dat ie morgen of zaterdag wordt geleverd? Bezorgt DHL op zaterdag? Ik heb altijd een hekel aan dit soort vragen omdat ik dan denk 'heb geduld, je ziet 'm wel komen'. Maar wij vliegen zondag weg voor een weekje.
Ik kan er dan toch niet mee spelen, maar als ie morgen niet komt en ze doen niets in het weekend, kan ik alvast contact opnemen met DHL dat ie na de kersemis moet komen.
Ik heb de update op de x1c ook gedaan.Llopigat schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:09:
Dus er komt een stille(re) firmware aan? En is er al voor de X1C?
Moet je daarvoor ook de silent mode aanzetten? (Dus 50% langzamer)? Of werkt het altijd?
offtopic:
PS: Ik begrijp dat het in een van de vele gelinkte filmpjes genoemd wordt maar ik vind het altijd zo'n marteling om videofilmpjes door te moeten worstelen op zoek naar infoWaarom kunnen die "influencers" niet gewoon een artikel schrijven?
Edit: Ik heb inmiddels een bron gevonden: https://www.reddit.com/r/...celation_firmware_010700/
Schijnt dus geen silent mode nodig te hebben..
Geluidskalibratie gedaan?my_fiero schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:31:
[...]
Ik heb de update op de x1c ook gedaan.
maar moet zeggen dat ik geen verschil merk dat hij stiller zou zijn??
heb de printer ook kompleet uit gezet na de update, en opnieuw opgestart.
Maar geen verschil
Het is geen magie, je moet 'm ff kalibrerenmy_fiero schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:31:
[...]
Ik heb de update op de x1c ook gedaan.
maar moet zeggen dat ik geen verschil merk dat hij stiller zou zijn??
heb de printer ook kompleet uit gezet na de update, en opnieuw opgestart.
Maar geen verschil
Ja, dat netwerk heb ik; maar als hij eenmaal ingesteld is, dan is er hopelijk geen probleem meer in de toekomst.?MC Taz Man schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:24:
[...]
Je moet er wel rekening mee houden dat de printer niet lief speelt met 5/2.4GHz combi netwerken. 2.4GHz only is de beste keuze.
De kans dat je een FW-update heb is altijd groot als hij net is geleverd. Kan geen kwaad om hem up-te-daten, wat dat betreft zijn er vaak wel goede fixes of zelfs functies die worden toegevoegd.Naalroc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:09:
Overigens, toen ik met de installatie van mijn printer bezig was, kreeg ik wel een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was. Omdat ik niet het risico wilde lopen dat het daar alsnog fout ging heb ik die update maar geweigerd, kan altijd later gedaan worden. De huidige firmware werd gegeven als zijnde 01.04.00.00
Zegt dat iemand hier iets?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik hoor dat vaker maar ik begrijp dat niet helemaal. Ik heb gewoon dezelfde SSID voor 2.4 en 5 GHz en geen problemen. Ik zou ook niet weten waarom dat een probleem zou zijn, want als ie niet werkt op 5 GHz kan ie ook geen last hebben van 5 GHz ...?MC Taz Man schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:24:
[...]
Je moet er wel rekening mee houden dat de printer niet lief speelt met 5/2.4GHz combi netwerken. 2.4GHz only is de beste keuze.
Heeft te maken met interferentie en mogelijk ook modulatie van een gecombineerd netwerk. Je zou idd denken dat het niets uit moet maken, maar goed... Het is ICT, geen logische apparatuur. In de praktijk blijkt dat apparaten die enkel op een a WiFi kunnen, nog vaak verbindingsproblemen hebben op een ac netwerk.gday schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:23:
[...]
Ik hoor dat vaker maar ik begrijp dat niet helemaal. Ik heb gewoon dezelfde SSID voor 2.4 en 5 GHz en geen problemen. Ik zou ook niet weten waarom dat een probleem zou zijn, want als ie niet werkt op 5 GHz kan ie ook geen last hebben van 5 GHz ...?
Ik kreeg vanmorgen bericht dat ie onderweg is naar mijn deurmatMikeOO schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:33:
[...]
DHL bezorgt op Zaterdag en vaak in deze periode regelmatig op Zondag![]()
Via Tracktrace code kun je zien of hij bij het depot is in jouw omgeving. Pas daarna kan het geleverd worden en dat hangt af hoe druk ze het hebben en hoe laat hij bij het depot aangekomen is.
Kortom: pas als de bezorger onderweg kun je er voor 95% zeker van zijn dat hij bezorgd wordt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Er was jammer genoeg geen echte scade te zien aan de doos.Naalroc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:05:
[...]
Ja, dat netwerk heb ik; maar als hij eenmaal ingesteld is, dan is er hopelijk geen probleem meer in de toekomst.?
De printer staat gelukkig maar een meter of 4 van het modem vandaan, met alleen een binnendeur er tussen. En de wifi werd opgepakt, nadat ik een paar van de gegeven hints had gevolgd, in dit geval van de telefoon de BlueTooth uit en weer aan gezet. Daarna lukte het en kon ik mijn password ingeven.
@Alpha0 Maar nu ik gezien heb hoe schitterend de verpakking is, moet je toch wel een behoorlijke schade aan de doos hebben opgemerkt, en dat op de scanner uitdrukkelijk gemeld!!??
Misschien was het beter geweest om dat ding te weigeren, maar ja, je wilt hem zo graag hè!
Hopelijk wordt dit netjes afgehandeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Alpha0 op 15-12-2023 14:24 ]
Begrijp ik helemaal. Is een duur product en sommige bezorgers, niet alleen DHL, gaan om met je spullen of het niets is. Bambu zou het ook eigenlijk aangetekend moeten versturen maar ja dat is denk ik te simpel gedacht.mphilipp schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:30:
[...]
Ik kreeg vanmorgen bericht dat ie onderweg is naar mijn deurmat
Normaal wacht ik het altijd rustig af, maar nu ivm de vakantie was ik even bezorgd dat ze 'm zomaar hier op de gang (20ste verdiep van een flat) zouden flikkeren. Deden ze met de PS5 van de buurman ook...
[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 15-12-2023 14:37 ]
Ik heb mezelf niet ingehouden. Maar goed mijn huidige printer is een Anet AM8, dus het mocht wel een keer.gday schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:07:
A1 is net uitgebracht ... ik heb me ingehouden. 😛
€429 voor de printer zelf en €599 voor de combo.
Maar omdat het twee verschillende frequentiebanden zijn kán er juist geen interferentie plaatsvinden. Er is ook geen overlap in onderlinge kanalen. Volgens mij heeft 5 GHz geen kanaal dat potentieel harmonische interferentie heeft met 2.4 GHz. Het zou anders zijn als het 4.8 GHz was geweest. Als er al problemen zijn ligt dat echt niet aan een bestaand 5 GHz netwerk. Hoogstens dat er een 5 GHz netwerk is dat de bandbreedte dichttrekt maar verder dan dat is er volgens mij niks dat problemen op kan leveren. Het is voor zover ik weet dan ook een misvatting dat simpelweg het bestaan van een 5 GHz signaal een 2.4 GHz signaal kan storen.MC Taz Man schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:43:
[...]
Heeft te maken met interferentie en mogelijk ook modulatie van een gecombineerd netwerk. Je zou idd denken dat het niets uit moet maken, maar goed... Het is ICT, geen logische apparatuur. In de praktijk blijkt dat apparaten die enkel op een a WiFi kunnen, nog vaak verbindingsproblemen hebben op een ac netwerk.
We zo niet (meer) waarom, maar ik vermoed dat het te maken heeft met een andere modulatie op ac.
[ Voor 8% gewijzigd door gday op 15-12-2023 18:21 ]
Dat doet Bambu ook, in de DHL app staat netjes dat er voor het pakket getekend moet worden, maar de meeste DHL (en ook PostNL) bezorgers hebben daar, iig in mijn regio, geen boodschap aan en tekenen gewoon zelf en zetten het pakket voor je deur als je niet thuis bent.MikeOO schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:36:
[...]
Begrijp ik helemaal. Is een duur product en sommige bezorgers, niet alleen DHL, gaan om met je spullen of het niets is. Bambu zou het ook eigenlijk aangetekend moeten versturen maar ja dat is denk ik te simpel gedacht.
...
Ik weet dan ook niet precies wáár de problemen precies vandaan komengday schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:08:
[...]
Maar omdat het twee verschillende frequentiebanden zijn kán er juist geen interferentie plaatsvinden. Er is ook geen overlap in onderlinge kanalen. Volgens mij heeft 5 GHz geen kanaal dat potentieel harmonische interferentie heeft met 2.4 GHz. Het zou anders zijn als het 4.8 GHz was geweest. Als er al problemen zijn ligt dat echt niet aan een bestaand 5 GHz netwerk. Hoogstens dat er een 5 GHz netwerk is dat de bandbreedte dichttrekt maar verder dan dat is er volgens mij niks dat problemen op kan leveren. Het is voor zover ik weet dan ook een misvatting dat simpelweg het bestaan van een 5 GHz signaal een 2.4 GHz signaal kan storen.
Gebeurd inderdaad ook vaak helaas. Ze mogen het niet doen maar wordt gewoon niets mee gedaan.BreeeZe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:28:
[...]
Dat doet Bambu ook, in de DHL app staat netjes dat er voor het pakket getekend moet worden, maar de meeste DHL (en ook PostNL) bezorgers hebben daar, iig in mijn regio, geen boodschap aan en tekenen gewoon zelf en zetten het pakket voor je deur als je niet thuis bent.
Bij de bezorging van mijn X1C werd ook niet om m'n handtekening gevraagd door de bezorger terwijl ik de doos persoonlijk van hem heb aangepakt, en er staat nu wel een handtekening in de DHL app...
Nou, als er problemen zijn liggen die dus niet aan het bestaan van een 5 GHz netwerk. Dat is natuurkundig niet mogelijk dus dan zal confirmation bias een rol spelen. 2.4 GHz kan door allerlei zaken gestoord worden en er bestaat ook zoiets als non-WiFi interferentie, maar niet door een 5 GHz WiFi-netwerk.MC Taz Man schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:30:
[...]
Ik weet dan ook niet precies wáár de problemen precies vandaan komen. Ik weet alleen, uit veel ervaring, dat er apparatuur is die domweg weigert te werken in een combi netwerk. Er ís dus een causaal verband.
Zo ook de X1(c). Die heeft problemen in een combi netwerk. Sws de KS versie, maar ik hoor ook verhalen van latere productie modellen.
Een magnetron kan het filament niet gelijktijdig verwarmen zoals een oven.Naalroc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:11:
Even iets anders, meer algemeen:
Met name bij het gebruik van ABS (en ASA, ) wordt veel aandacht besteed aan het drogen van het filament, en dan praten wel over 6-8 uren in een hete luct oven, bij 50° + graden.
Met het doel het 'uitkoken' van water/vocht.
Nergens ben ik tegen gekomen om dat zelfde te doen in een magnetron, wat, net als eten, veel sneller zou moeten gaan in een magnetron dan in een gewone oven; bovendien veel korter en dus energie vriendelijker.
Wordt dit desondanks wel gedaan, en wat zijn de resultaten?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Je filament zal ongelijk verwarmd worden en je hebt geen manier om de temperatuur te reguleren. Recipe for disaster. Ik kwam onlangs nog ergens iemand tegen die het toch had geprobeerd maar dat liep niet goed af. Weet alleen niet meer op welke manier.Naalroc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:11:
Even iets anders, meer algemeen:
Met name bij het gebruik van ABS (en ASA, ) wordt veel aandacht besteed aan het drogen van het filament, en dan praten wel over 6-8 uren in een hete luct oven, bij 50° + graden.
Met het doel het 'uitkoken' van water/vocht.
Nergens ben ik tegen gekomen om dat zelfde te doen in een magnetron, wat, net als eten, veel sneller zou moeten gaan in een magnetron dan in een gewone oven; bovendien veel korter en dus energie vriendelijker.
Wordt dit desondanks wel gedaan, en wat zijn de resultaten?
Die van mij (X1C) doet het anders prima in mijn gecombineerde 2.4 en 5ghz netwerk. Zit allemaal op één enkel AP van Ubiquity (U6Pro). Ik heb eigenlijk nog geen enkel apparaat gehad dat niet werkte, en het is hier toch een aardige speeltuin aan spulletjes, oud en nieuw, 2.4 en 5Ghz. Alles loopt als een zonnetje.MC Taz Man schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:30:
[...]
Ik weet dan ook niet precies wáár de problemen precies vandaan komen. Ik weet alleen, uit veel ervaring, dat er apparatuur is die domweg weigert te werken in een combi netwerk. Er ís dus een causaal verband.
Zo ook de X1(c). Die heeft problemen in een combi netwerk. Sws de KS versie, maar ik hoor ook verhalen van latere productie modellen.
Het laat water moleculen vibreren en uiteindelijk worden die warm/heet. Die warmte wordt overgedragen aan de rest. Oftewel, je filament wordt dus ook warm.Naalroc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:45:
Dat laatste klopt, maar een droger speciaal voor filament is ook > €60+
En dat smelten?.... Zou het? Een magnetron verwarmd toch (alleen) water? Als je er een leeg bord van steen of plastic in zet, wordt dat ook niet warm.
Toch?
Je gaat vast een stand en tijd vinden dat het werkt, voor 1 rol. Vraag is of dat werkt voor andere rollen en hoeveel rollen zul je verpesten voordat je de juiste stand vindt?Naalroc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:58:
Dat ben ik helemaal met je eens, dus misschien allen op een laag wattage?
Veel magnetrons werken met een principe dat bijvoorbeeld een 1000 Watt magnetron waar 250 Watt gevraagd wordt, deze dan 25% van de tijd aanstaat. Er is dus maar 1 vermogen stand welke gedurende een tijd gebruikt wordt om aan het gevraagde vermogen te voldoen.Naalroc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:58:
Dat ben ik helemaal met je eens, dus misschien allen op een laag wattage?
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Kan je dit kwantificeren of is dit een gevoel?mphilipp schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:20:
Die standaard afzuiging heeft niet voldoende capaciteit om al die dampen tijdig af te voeren. Als ik al kijk hoe lang het bij mij duurt voordat alle stoom uit de badkamer weg is als de deur dicht zit en de afzuiging op max.... Duurt wel effe. Dus vandaar een actieve filter of in een kast met goede afzuiging naar buiten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Ik zie nu bij een 2e print wat je bedoeld. Dat lostte het inderdaad netjes opRoelsRules schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:52:
1x gehad waarbij de popup de verkeerde slot aangaf. Daar in gecorrigeerd en toen mooi het restje opgemaakt.
Daarna nooit meer gezien. As we speak print Hij weer een restje op en gaat dan door op de nieuwe. (ideale functie van de ams)
Xbox
Kijk, das handig!L.N. schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:39:
Het is vast al eens langsgekomen, maar Amazon verkoopt luchtdichte voorraaddozen waar precies een rol filament in past.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh ja, een link is wel handig. Het gaat om GoMaihe 4L voorraaddozen en die zijn te koop per 4 of 6. De afmeting is 21,5 cm x 10 cm x 23,6 cm (LxBxH).AKOEL schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:46:
[...]
Kijk, das handig!
Heb je toevallig een link of partnr? (als dat toegestaan is...)
Dat heb ik gisteren dus gelijk gedaan......gday schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:36:
[...]
Ik heb er nog een paar staan die ik deze maand nog op Marktplaats wil zetten dus als je er eentje wilt hebben voor een uiterst zacht prijsje kun je me DM’en.
Ik heb een voedseldroger, Zou dat ook kunnen?gday schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:36:
[...]
Je filament zal ongelijk verwarmd worden en je hebt geen manier om de temperatuur te reguleren. Recipe for disaster. Ik kwam onlangs nog ergens iemand tegen die het toch had geprobeerd maar dat liep niet goed af. Weet alleen niet meer op welke manier.![]()
Ik zou sowieso nooit een oven gebruiken waar ik ook eten in wil bereiden. Neem dan gewoon een filamentdroger. Ik heb er nog een paar staan die ik deze maand nog op Marktplaats wil zetten dus als je er eentje wilt hebben voor een uiterst zacht prijsje kun je me DM’en.
Ik weet dat er een hoop mensen zijn die inderdaad voedseldrogers gebruiken. Jouw model zou volgens mij voor de meeste soorten PLA, PETG en TPU wel geschikt zijn.bszz schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:23:
[...]
Ik heb een voedseldroger, Zou dat ook kunnen?
De temperatuur is instelbaarNaalroc schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:33:
De spec zegt:
Temperatuurinstelling: tussen 35 en 68 graden
en in de lijst van Bambu lab stan heel andere temperaturen: vanaf 50 tot 80 graden bij ASA, ABS en PC.
En juist bij deze laatsten is het essentieel dat ze droog zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 17-12-2023 21:35 ]
Ik ben benieuwd wat die logs allemaal zeggen en hoe dit gaat escaleren in de community. Misschien de printer toch naar even in LAN-modi zetten. *aluhoedje*.gday schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:07:
Ik heb net uit een nieuwe video van Grant van 3D Musketeers begrepen dat de log files nu decrypted kunnen worden, en dat het niet best is wat voor data er allemaal naar China wordt gestuurd. Hij komt later nog met een aparte video hierover.
YouTube: Bambu Lab vs. The Competition! - Making Awesome 166 (vanaf 38:55)
Ik volg zijn kanaal niet, maar telkens als ik ‘m zie komt hij nooit met iets concreets. “Ze loggen alle sensorwaardes…!” Lijkt mij persoonlijk vrij voor de hand liggend. Maar goed, even de vervolgvideo afwachten dan maar.gday schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:07:
Ik heb net uit een nieuwe video van Grant van 3D Musketeers begrepen dat de log files nu decrypted kunnen worden, en dat het niet best is wat voor data er allemaal naar China wordt gestuurd. Hij komt later nog met een aparte video hierover.
YouTube: Bambu Lab vs. The Competition! - Making Awesome 166 (vanaf 38:55)
[ Voor 26% gewijzigd door Erebus1 op 18-12-2023 08:20 ]
Als ik de plaatjes bekijk zit er gewoon een mini-sd reader op, lijkt me veilig aanname dat je daarmee ook gcode files kunt gebruiken.Erebus1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:17:
Heb al een X1C, maar nu ook een a1 bestellen !
Voor prijs/kwaliteit is dit best buy.
Benieuwd wat hun volgende move gaat zijn qua product ontwikkeling.
Andere brands staan te beven lijkt me.
Edit : hoe krijg je bestanden op de a1 ? via de cloud, maar ook offline, via een usb of sd card ? kan er niet meteen info over vinden.
Xbox
Uit het nieuwsbericht:Erebus1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:17:
Edit : hoe krijg je bestanden op de a1 ? via de cloud, maar ook offline, via een usb of sd card ? kan er niet meteen info over vinden.
Ik ben zelf ook aan het twijfelen om er eentje te kopen.De bediening verloopt via een touchscreen met een 3,5"-diagonaal en een SD-kaartje, via een app op de telefoon of direct via de slicer op de pc.
Ik heb de comments zitten lezen. Ergens geeft hij aan dat hij wel snapt dat dit soort logbestanden worden verzonden. Alleen 'beseft' hij zich wat ze allemaal met die informatie zouden kunnen doen.Trasos schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:49:
[...]
Ik volg zijn kanaal niet, maar telkens als ik ‘m zie komt hij nooit met iets concreets. “Ze loggen alle sensorwaardes…!” Lijkt mij persoonlijk vrij voor de hand liggend. Maar goed, even de vervolgvideo afwachten dan maar.
Het hangt er vanaf wat er allemaal meegestuurd wordt dus dat moeten we nog even afwachten. Als er nu bijv allemaal informatie over apparaten op je lokale netwerk meegestuurd wordt, dan vind ik dat al minder fris. Dat er data over sensoren meegestuurd moet worden is op zich ook wel logisch, maar omdat je daar ook meer uit kan halen dan alleen info over mijn print beperkt ik de logs tot puur het tijdstip van wanneer mijn probleem optrad. Bovendien zijn die logs anders echt bizar groot dus ook dat scheelt dan weer.SacreBleu schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:35:
[...]
Ik heb de comments zitten lezen. Ergens geeft hij aan dat hij wel snapt dat dit soort logbestanden worden verzonden. Alleen 'beseft' hij zich wat ze allemaal met die informatie zouden kunnen doen.
China heeft waarschijnlijk iets minder toezicht en regels op de persoonlijke informatie van anderen.
Ik denk dat het meer een storm in een glas water is, tbh.
Nou, ik wil je toch even bedanken voor deze suggestie waar ik snel mee aan de slag zal gaan. Ik heb een eSun eVacuum Kit Pro 2 gekocht een tijdje terug maar de lucht lijkt steevast terug in de "luchtdichte" zakken te geraken. Deze voorraaddozen lijken mij dan het beste alternatief te zijn, voor mijn situatie dan toch.L.N. schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:39:
Het is vast al eens langsgekomen, maar Amazon verkoopt luchtdichte voorraaddozen waar precies een rol filament in past.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk je goed? Is gewoon in stock in de EU Store?Erebus1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:48:
Wou om 09.00 een A1 kopen, maar kon niet verder afronden door omstandigheden.
Wou ie net kopen, is ie uitverkocht 😥😣😣😣
[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 18-12-2023 12:31 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
puur de A1 alleen. Nuja, zal wel gauw terug in de aanbieding komen zeker.Nitai schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:30:
[...]
Kijk je goed? Is gewoon in stock in de EU Store?De combo dan.... of ging je puur voor de A1 alleen?
https://eu.store.bambulab.com/products/a1
Ik heb het niet altijd standaard aan staan. Verder is het tikje wat de plaat krijgt zo klein dat het mij geen probleem lijkt om dit aan te laten staan als je daar behoefte aan hebt.AKOEL schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:52:
Vraagje, als je een print verstuurd via Bambu Studio, kun je ook bedleveling aanvinken (of uitvinken). Doen jullie dat elke keer?
Bij mijn 'oude' Ender 3, levelde ik het bed eens in de zoveel tijd. Maar nu het automatisch gaat met de BambuLabs... kan het geen kwaad toch, anders dan dat het een minuutje kost?
Ergens ben ik bang dat doordat de nozzle steeds tegen dezelfde plek op het bed tikt, dat daar kleine beschadigingen komen?
Ik hoor graag wat jullie doen, thanks!
Ik doe het sws bij de eerste print na reboot, of als de printer een tijdje uit staat/niet print. Echter hoeft dit natuurlijk niet.AKOEL schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:52:
Vraagje, als je een print verstuurd via Bambu Studio, kun je ook bedleveling aanvinken (of uitvinken). Doen jullie dat elke keer?
Bij mijn 'oude' Ender 3, levelde ik het bed eens in de zoveel tijd. Maar nu het automatisch gaat met de BambuLabs... kan het geen kwaad toch, anders dan dat het een minuutje kost?
Ergens ben ik bang dat doordat de nozzle steeds tegen dezelfde plek op het bed tikt, dat daar kleine beschadigingen komen?
Ik vink het eigenlijk alleen uit als ik een hele kleine print heb die ik precies in het midden plaats, wat de plek is waar de Z gehomed wordt. Dan voegt bedleveling verder niks toe.AKOEL schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:52:
[ Voor 3% gewijzigd door gday op 18-12-2023 15:26 ]
Meestal uit bij mij, tenzij het een grote oppervlakte print is, of ik van buildplate wissel. een minuut is een minuut, De X1C is zo snel dat hij me alleen maar meer ongeduldig heeft gemaakt.AKOEL schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:52:
Ik heb toevallig van de week diezelfde vacuumzakkenset gekocht...fanatic_david schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:07:
[...]
Nou, ik wil je toch even bedanken voor deze suggestie waar ik snel mee aan de slag zal gaan. Ik heb een eSun eVacuum Kit Pro 2 gekocht een tijdje terug maar de lucht lijkt steevast terug in de "luchtdichte" zakken te geraken. Deze voorraaddozen lijken mij dan het beste alternatief te zijn, voor mijn situatie dan toch.
Ik heb hetzelfde probleem met die vacuumzakkensetTrasos schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:44:
[...]
Ik heb toevallig van de week diezelfde vacuumzakkenset gekocht...![]()
Nou ja, we zien wel hoe goed het gaat werken.
Moet eigenlijk nog (herbruikbare) silica hebben, om er bij in te doen.
[ Voor 35% gewijzigd door Nitai op 18-12-2023 17:44 ]
Ik heb de dozen nog net iets goedkoper bij amazon.com.be vandaan:Nitai schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:44:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met die vacuumzakkenset
Die cerealboxen heb ik iets goedkoper bij Amazon.de vandaan.
https://www.amazon.de/gp/product/B0CBPVPDYR
Ik heb meteen 3 sets van 6 dozen besteld![]()
Samen met dit erbij:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07JW7K2M5 (een temp/vocht indicatie erbij en je bent klaar (afgezien van wat silica dan).
Op Amazon.nl
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B07JW7K2M5/
[ Voor 16% gewijzigd door fanatic_david op 18-12-2023 20:02 ]
Serieuze vraag: wat zou je er nog meer uit kunnen halen dan info over je prints?gday schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:59:
[...]
Het hangt er vanaf wat er allemaal meegestuurd wordt dus dat moeten we nog even afwachten. Als er nu bijv allemaal informatie over apparaten op je lokale netwerk meegestuurd wordt, dan vind ik dat al minder fris. Dat er data over sensoren meegestuurd moet worden is op zich ook wel logisch, maar omdat je daar ook meer uit kan halen dan alleen info over mijn print beperkt ik de logs tot puur het tijdstip van wanneer mijn probleem optrad. Bovendien zijn die logs anders echt bizar groot dus ook dat scheelt dan weer.
Post is 11 minuten oud, maar krijg dit:RoelsRules schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:26:
Mbt silica, ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/silica-gel-oranje-2-5mm-1kg/
Heb ze al een keer opnieuw geactiveerd en tot nu toe op 3 plekken (grote ikea doos waar alle rollen in liggen, de ams en nu ook mijn auto) een prima oplossing. Werkt prima.
Denk dat ik te veel heb weggehaald dan. Nieuwe poging;Naalroc schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:38:
[...]
Post is 11 minuten oud, maar krijg dit:
[h1]Oeps! Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden[/h1]
Het apparaat zit toch op je netwerk? Nu ga ik er niet vanuit dat het gebeurt, maar bij mij kun je echt een shitload aan info halen over mijn leven als je op mijn netwerk zit …, maar zoals gezegd: we moeten even afwachten. Ik heb wel begrepen van Grant dat ie een hoop gezeik krijgt over z’n uitspraken tot nu toe en dat ie daarom ook nog zoekende is over hoe hij z’n video wil gaan insteken. Afwachten dus._Eend_ schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:33:
[...]
Serieuze vraag: wat zou je er nog meer uit kunnen halen dan info over je prints?
[ Voor 23% gewijzigd door gday op 19-12-2023 01:16 ]
Nee niet goedkoop maar het is herbruikbaar en veel goedkoper heb ik niet kunnen vinden... Of shady of dure verzendkosten of maar een paar korrelsNaalroc schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:52:
had het inmiddels al gevonden aan de hand van de beschikbare tekst.
Bedankt!
Is niet goedkoop?
Dacht ik, met verzending. Maar had hierop nog niet eerder gezocht.
Ah, dan had ik je post verkeerd begrepen. Ik zat me al af te vragen wat voor data je uit de sensor data kunt halen, behalve info over je prints.gday schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:52:
[...]
Het apparaat zit toch op je netwerk? Nu ga ik er niet vanuit dat het gebeurt, maar bij mij kun je echt een shitload aan info halen over mijn leven als je op mijn netwerk zit …, maar zoals gezegd: we moeten even afwachten. Ik heb wel begrepen van Grant dat ie een hoop gezeik krijgt over z’n uitspraken tot nu toe en dat ie daarom ook nog zoekende is over hoe hij z’n video wil gaan insteken. Afwachten dus.
Nee, Ik heb een kant en klare voor de A1 gepakt. Kan ik die nog een keer aanpassen met slicer software?Naalroc schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:19:
Heb je wel een "brim" of eventuel zelfs een "raft" ingesteld? dat helpt om de print goed op de plaat vast te houden
Positief! Heel klein printje gedaan.
[aluhoedje]_Eend_ schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:15:
[...]
Ah, dan had ik je post verkeerd begrepen. Ik zat me al af te vragen wat voor data je uit de sensor data kunt halen, behalve info over je prints.
Probleem lijkt opgelost nadat ik de plaat eens even goed ontvet heb. Printer is nu lekker bezig en het lijkt goed te gaan.bszz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:56:
[...]
Nee, Ik heb een kant en klare voor de A1 gepakt. Kan ik die nog een keer aanpassen met slicer software?
Hoort er wel bij te zitten in die kitSpaceship! schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:27:
w00t, zojuist mijn p1p -> p1s upgrade kit binnen, en het valt me nu pas op dat je er geen activated carbon filter er bij krijgt. Is dit überhaupt mogelijk bij de p1p?
Wat ik lees op de site is dit zeker niet het geval, het staat dik rood ondersteept gebrukt
Het wordt nu ook geen upgrade kit (meer) genoemd, maar een enclosure kitPlease note that the Activated Carbon Air Filter is optional, and it is not included in the enclosure kit. If you have a need for printing ABS/PC/PA, you can add the Activated Carbon Air Filter to your purchase separately
Xbox
Oh apart! Bij mijn twee upgradekits zat het namelijk zeker weten wel. Ik heb ze sowieso ook standaard op voorraad voor m’n printers.Zilverdael80 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:42:
[...]
Wat ik lees op de site is dit zeker niet het geval, het staat dik rood ondersteept gebrukt
[...]
Het wordt nu ook geen upgrade kit (meer) genoemd, maar een enclosure kit
link
Dat zegt ie toch ook? Bij de upgrade kit zat het filter erbij, tegenwoordig wordt ie verkocht als ‘enclosure kit’ en zit het er niet bij.gday schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:59:
[...]
Oh apart! Bij mijn twee upgradekits zat het namelijk zeker weten wel. Ik heb ze sowieso ook standaard op voorraad voor m’n printers.
Heb je al een nieuwe kalibratie geprobeerd? Eventueel met een andere plate?my_fiero schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:38:
ik heb sinds de update alleen problemen met printen?
er is geen enkele print meer gelukt??
kan me niet voorstellen dat het door de update zou komen, maar is wel toevallig.
heb de update gedaan, vervolgens de printer uit gezet en op nieuw opgestart.
Daarna de kalibratie en de zelf test gedaan.
Dit gaat allemaal goed.
Alleen als ik dan iets wil printen (BL filament) dan gaat de kalibratie flow goed en die blijft ook goed op de build plate zitten.
Maar de print zelf gaat meteen in het begin al los, en hoopt zich op om en rond de nozzel.
De buildplate is diversen keren goed schoon gemaakt met water en een klein beetje dreft.
Het lijkt net alsof de afstand tussen de buildplate en de nozzel te hoog is????
printer: C1X, buildplate: enginering layerhight: 0,12
ik gebruik geen prit stift (nog nooit gebruikt en altijd goed gegaan)
Diverse filaments geprobeerd, en ook een oude print die eerst wel zonder problemen is geprint
Iemand een idee of gouden tip?
Ik zie het al, je printer staat op z'n kopmy_fiero schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:38:
printer: C1X
Xbox
Juiste plate in de slicer geselecteerd?my_fiero schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:38:
Iemand een idee of gouden tip?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq