Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56
peligro2k schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:11:
[...]

Vorige week een P1S besteld met AMS. De gratis filament (copper silk en tough blauw) zijn net binnen. Helaas geen verdere info over de printer.
Komt vandaag binnen 🤩

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10 16:19
joepadmiraal schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:27:
Ik probeer nu voor het eerst iets hogere printjes te maken met de P1S.
Het lijkt er op alsof er na 5 a 6 cm iets geks gebeurd.
Hier zie je bijvoorbeeld dat de hoek ineens niet meer strak is:

[Afbeelding]

En hier dat er rechts van de supports ineens een soort raster door de buitenwand heen komt:

[Afbeelding]

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb de printer al eens opnieuw laten calibreren via device->calibration in Bambu Studio.
Heb dergelijk fenomeen ook eens gehad.
Printer iets verplaatst, + object op ander plaats op printplaat had ook geholpen toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan1211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-10 13:33
Vannacht een melding gekregen dat het filament vandaag binnenkomt en de printer ook verstuurd is :)
Een levertijd kan ik helaas nog niet zien maar ik ben hier in ieder geval alvast heel blij mee.

Jij veel plezier met je nieuwe aanwinst vandaag!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:54
Vandaag de knoop doorgehakt.. en ook de P1S + AMS besteld..
vd week was de pei sheet uitverkocht en nu klikte ik eigenlijk zonder te checken door en heb de printer zonder extra sheet besteld, maar welke pei sheet is aan te raden?

als ik het zo zie, zit er standaard geen flexible sheet bij, maar lijkt me dit wel ideaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:16
Richard89 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:23:
Vandaag de knoop doorgehakt.. en ook de P1S + AMS besteld..
vd week was de pei sheet uitverkocht en nu klikte ik eigenlijk zonder te checken door en heb de printer zonder extra sheet besteld, maar welke pei sheet is aan te raden?

als ik het zo zie, zit er standaard geen flexible sheet bij, maar lijkt me dit wel ideaal?
Elke sheet bij Bambu is flexibel. Als het goed is krijg je bij je huidige printer al een PEI sheet.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Beetje stomme vraag, maar ik merk dat tijdens het printen het printbed continu een beetje op en neer gaat. Ik dacht eerst dat hij niet goed gecalibreerd was en de printkop er tegenaan drukt, maar dat lijkt toch niet het geval, want ik zie de schroefdraad ook gewoon draaien als het gebeurt. Dus het lijkt zo met opzet gedaan te zijn.

De printers die ik tot nu heb gehad deden dat nooit. Weet iemand waarom de bambu dit doet?

[Afbeelding]

En hier dat er rechts van de supports ineens een soort raster door de buitenwand heen komt:

[Afbeelding]

Ik heb de printer al eens opnieuw laten calibreren via device->calibration in Bambu Studio.
Volgens mij is dit een slicing issue... Ik zie dit ook bij mijn behuizingen soms. Meestal omdat er ergens een opening is. Print maar eens een blok zonder openingen, tekst e.d. ... als het goed is zie je het dan niet.

Zo wel, dan is er idd iets aan de hand.

Koop hier mijn P1 reader :)

Llopigat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:01:
Beetje stomme vraag, maar ik merk dat tijdens het printen het printbed continu een beetje op en neer gaat. Ik dacht eerst dat hij niet goed gecalibreerd was en de printkop er tegenaan drukt, maar dat lijkt toch niet het geval, want ik zie de schroefdraad ook gewoon draaien als het gebeurt. Dus het lijkt zo met opzet gedaan te zijn.

De printers die ik tot nu heb gehad deden dat nooit. Weet iemand waarom de bambu dit doet?
Z-hop ... normaal gaat de printkop omhoog, maar dat kan met deze BL niet, dus de bed doet de z-hop.

• Llopigat
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:03:
[...]

Z-hop ... normaal gaat de printkop omhoog, maar dat kan met deze BL niet, dus de bed doet de z-hop.
Ahh okee, dat is waar, met mijn oude printer bewoog de kop. Maar met mijn oude printer gebeurde dat ook niet. De Z-axis was tijdens het printen altijd helemaal stil per laag.

Maar wellicht had die printer geen "Z-Hop", het was dan ook best een oud model, ik heb hem meer dan 8 jaar geleden gekocht :) Ik had ook nog niet van deze techniek gehoord. Ik heb alles in de slicer helemaal standaard staan behalve dat ik de supports aangezet heb (en op tree-style, sinds ik die ontdekt heb vind ik ze geniaal, ze zijn veel beter los te maken dan die zigzag support).

Maar die Z-Hop is dus om te zorgen dat het plastic beter loskomt als de kop tussen verschillende onderdelen beweegt? Nice.

[ Voor 26% gewijzigd door Llopigat op 23-11-2023 12:10 ]

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 14:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Llopigat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:05:
[...]

Ahh okee, dat is waar, met mijn oude printer bewoog de kop. Maar met mijn oude printer gebeurde dat ook niet. De Z-axis was tijdens het printen altijd helemaal stil per laag.

Maar wellicht had die printer geen "Z-Hop", het was dan ook best een oud model, ik heb hem meer dan 8 jaar geleden gekocht :)
Z-hop is trouwens iets dat in de slicer wordt gedaan en niet in de firmware :) Dus elke printer zou Z-hop moeten kunnen doen (y)

Verder even benieuwd, ik heb de doos van mijn X1C nog altijd bewaard omdat ik las dat soms bij problemen, je de machine moet terugsturen... En ik heb echt geen materialen daarvoor om dat veilig terug te kunnen zenden.

Hebben jullie de doos nog bewaard? Het begint hier aardig in de weg te staan :D :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ohmarinus op 23-11-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Ohmarinus schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:06:
[...]
Z-hop is trouwens iets dat in de slicer wordt gedaan en niet in de firmware :) Dus elke printer zou Z-hop moeten kunnen doen (y)
Ahhh en de slicer heb ik ook nooit geupdate. Dat verklaart een hoop.

Het probleem was namelijk dat het bedrijf (Printrbot) redelijk snel failliet ging nadat ik de printer besteld had. Hij werkte wel met nieuwere versies van Cura maar die waren niet speciaal meer toegesneden op de printer.
Ohmarinus schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:06:
[...]
Hebben jullie de doos nog bewaard? Het begint hier aardig in de weg te staan :D :+
Ja ik heb hem bewaard maar hij staat ook enorm in de weg. ik denk dat ik hem binnenkort plat vouw en achter een kast gooi ofzo. En dan de piepschuimen blokken in een grote zak en ergens anders wegbergen.

Ik ben van plan om tzt te gaan verhuizen dus dan is het wel erg fijn, ik heb ook alle plastic dingen enzo bewaard.

[ Voor 32% gewijzigd door Llopigat op 23-11-2023 12:10 ]

Llopigat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:05:
[...]

Maar wellicht had die printer geen "Z-Hop", het was dan ook best een oud model, ik heb hem meer dan 8 jaar geleden gekocht :)
Prusaslicer heeft de waarde van 0.2 voor mijn Prusa's. Voor BL heb ik dat niet opgezocht, dat doet ie uit zitchzelf.

Een maat van me had regelmatig last dat de printer prints omgooide mid-print. Bleek in zijn instellingen de waarde op 0 te staan. Aangepast naar 0.2 en geen last meer.

Als de printer naar een ander gebied moet om te printen en daardoor over een gebied gaat waar al geprint is, is de nozzle op gelijke hoogte en kan problemen geven. Ik weet niet beter dat elk printer/slicer dat standaard doet, mits je zelf een printer toevoegd aan de slicer die niet standaard ondersteund wordt (geval van mijn maat).

Ik heb de dozen inmiddels allemaal weg gedaan ;)

• Llopigat
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:10:
[...]
Als de printer naar een ander gebied moet om te printen en daardoor over een gebied gaat waar al geprint is, is de nozzle op gelijke hoogte en kan problemen geven. Ik weet niet beter dat elk printer/slicer dat standaard doet, mits je zelf een printer toevoegd aan de slicer die niet standaard ondersteund wordt (geval van mijn maat).
Bedankt voor de uitleg! Het omgooien deed mijn printrbot inderdaad ook wel eens, vooral als de print hoger werd. Nu printte ik destijds altijd op schilderstape en dat werkte wel behoorlijk goed. Maarja, hoe hoger, hoe minder, kracht maal arm..

De bambu is zo veel beter <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Llopigat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:12:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Het omgooien deed mijn printrbot inderdaad ook wel eens, vooral als de print hoger werd. Nu printte ik destijds altijd op schilderstape en dat werkte wel behoorlijk goed. Maarja, hoe hoger, hoe minder, kracht maal arm..

De bambu is zo veel beter <3
Als je de printer nog gebruikt, kijk eens naar de z-hop (naam kan verschillen)...
ff opgezocht: onder kopje retractie heb je "beweeg z omhoog" (NL) of Printer settings > Extruder > Lift Z (voor PrusaSlicer)

Linkje met uitleg: https://all3dp.com/2/z-hop-cura-simply-explained/

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 23-11-2023 12:17 ]

• Llopigat
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:14:
[...]

Als je de printer nog gebruikt, kijk eens naar de z-hop (naam kan verschillen)...
ff opgezocht: onder kopje retractie heb je "beweeg z omhoog" (NL) of Printer settings > Extruder > Lift Z (voor PrusaSlicer)

Linkje met uitleg: https://all3dp.com/2/z-hop-cura-simply-explained/
Bedankt! Ja ik gebruik hem nog wel soms. Met name voor wat 'riskanter' filament zoals glow in the dark en flexPLA. Ik zal het proberen met een nieuwe versie van Cura.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 23-11-2023 13:06 ]

• Rickrebr
  • Laatst online: 13-10 13:41
CT schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:47:
[Afbeelding]
±6 uurtjes hele ding af (met standaard) en dat was op normale snelheid op m'n p1s
hele huis staat al vol rotzooi onderhand _/-\o_ kan er niks aan doen, tot nu toe is er alleen iets mis gegaan met printen omdat ik te snel en enthousiast iets van die PEI plaat aftrok :+
..je hebt er echt geen omkijken naar (y)
Met welke instellingen heb je deze geprint?

[ Voor 3% gewijzigd door Rickrebr op 23-11-2023 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Rickrebr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
[...]
Met welke instellingen heb je deze geprint?
Alles standaard (0.20 standaard) met tree support / buildplate only en als infill honeycomb / 10% als ik het goed herinner.

Support was met name 'in' de schedel wel beetje lastig weghalen maar is met wat gepruts goed gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mmZsLSr3gYYTP24MDNlnttYmx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/LCVu4lE4bzS7O9HJatOp6hhy.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAc-UhygMuXTu1yzBdG_KJYHILU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/p45CQCBlcAMdR5BM4TnvR2E7.gif?f=user_large

edit:
heb natuurlijk de timelapses :9

[ Voor 36% gewijzigd door CT op 23-11-2023 14:52 ]

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:57

BreeeZe

Devt

Gister m’n X1C binnen gehad, en eerste print met het standaard groene PLA wat er bij zat was niet heel netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICdeqGUYiBP_XFERvidUUuwUF6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90Nqh2ezNpmHP4sSjCsf9z9m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vdpJYOIk0AfdGr_hV_PpIucd7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0kKuZmgE7pzWGtHz9sLFoFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEiyhfhVBT2YU96ytpn2qWtQeQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOa7pZ1fxqLqrcvSLl3WybNo.jpg?f=fotoalbum_large

Maar deze geprint met zwart PLA-CF is erg goed gelukt:
( https://cults3d.com/en/3d...n-place-skeleton/comments )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9hawk_S_tgcubWLT2MidI_r--g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIl3uu8RQKREpsYutgjiaD7J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEiklreiXh5wHW0EuOVcliYM_Es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6b0wh2EMFJK9FVouiw69cC5B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkVY2Mc1dHJMjfKEQvLutdFENmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUvbr2CVrEOgzCbAqHG0ghfH.jpg?f=fotoalbum_large

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

xshredx

Is het verschil dat die eerste print (in groene PLA) geprint is met één van de default modellen die al op de printer stonden, en die tweede met zwart PLA-CF wel gesliced?
Mijn P1S+AMS is besteld, en nu komt het lange wachten. Ik wilde deze tijd besteden aan wat preparaties. Omdat ik een heel aantal dingen in ABS (of ASA) moet printen ivm the temperatuur bestendigheid, en sterkte dacht ik een afvoer naar buiten te maken vanaf de ventilator uitgang achter op de printer. Daarvoor heb ik zelfs al een soort trechter gevonden die je op de achterkant kunt schroeven voor een verbinding naar flexibele buis naar buiten.

MAAR, hoe erg is die stank van ABS nu helemaal? Ik heb hier geen enkele ervaring mee, en ken ook in mijn nabijheid niemand met een printer die ook ABS gebruikt.
Nu lees is ook dat ASA minder stinkt, maar meer kost ...

Dus, graag advies over het al dan niet aanleggen van een afvoer; de machine komt in een (ruime) hal te staan, in een kast, maar die is natuurlijk niet luchtdicht.
Ga ik die afvoer aanleggen?
Ik hoor het graag

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:57

BreeeZe

Devt

xshredx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:11:
Is het verschil dat die eerste print (in groene PLA) geprint is met één van de default modellen die al op de printer stonden, en die tweede met zwart PLA-CF wel gesliced?
Correct 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xshredx
  • Laatst online: 12:06

xshredx

Er zijn op de Bambu Lab reddit behoorlijk wat berichten te vinden van hoe die pre-sliced models op de sd card niet altijd goed samengaan met nieuwere versies van firmware, en sowieso, los daarvan, zijn die misschien te veel gericht op snelheid ipv kwaliteit. + nog eens de mogelijke mismatch tussen jouw filament/build plate/... en die waarvoor de oorspronkelijke g-code op die sd card gegenereerd werd.

Ik zou gokken dat als je het nog eens opnieuw zou proberen met een STL vanop https://wiki.bambulab.com...aring/Links-to-STL-models en die zelf slicet met betere instellingen het wel een mooie print wordt...

[ Voor 18% gewijzigd door xshredx op 23-11-2023 17:09 ]

• Llopigat
  • Niet online
Naalroc schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:26:
MAAR, hoe erg is die stank van ABS nu helemaal? Ik heb hier geen enkele ervaring mee, en ken ook in mijn nabijheid niemand met een printer die ook ABS gebruikt.
Nu lees is ook dat ASA minder stinkt, maar meer kost ...
Behoorlijk. Pak eens een legoblokje en een aansteker eronder. En ruik... :')
Naalroc schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:26:
Dus, graag advies over het al dan niet aanleggen van een afvoer; de machine komt in een (ruime) hal te staan, in een kast, maar die is natuurlijk niet luchtdicht.
Ga ik die afvoer aanleggen?
Ik hoor het graag
Ik weet het niet. Ik print nooit zoveel ABS om twee redenen: Zonder verwarmde enclosure krijg je alsnog warping, en voor zulke stank heb je wel meer filters nodig dan de standaard P1S filter.
Llopigat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:34:

Ik weet het niet. Ik print nooit zoveel ABS om twee redenen: Zonder verwarmde enclosure krijg je alsnog warping, en voor zulke stank heb je wel meer filters nodig dan de standaard P1S filter.
Maar die P1S is toch helemaal gesloten, maar heeft wèl een ventilator om de lucht af te zuigen naar buiten toe, dus dat mag dan ook wel in een buis naar buiten lijkt me; hij krijgt dan niet meer ventilatie dan de ingebouwde ventilator normaal gaat afvoeren, hoogstens iets minder vanwege de tegendruk opbouw in de buis.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Naalroc schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:53:
[...]

Maar die P1S is toch helemaal gesloten, maar heeft wèl een ventilator om de lucht af te zuigen naar buiten toe, dus dat mag dan ook wel in een buis naar buiten lijkt me; hij krijgt dan niet meer ventilatie dan de ingebouwde ventilator normaal gaat afvoeren, hoogstens iets minder vanwege de tegendruk opbouw in de buis.
De ingebouwde fan gaat niet voldoende druk leveren om ook naar buiten te blazen. Stel dat de wind op je woning staat, dan is die kracht vele malen hoger dan dat kleine fannetje kan leveren. Daar heb je gewoon een mechanische ventilatiebox of desnoods zo'n doucheventilator voor nodig.
Daar had ik al wel over gedacht, maar juist omdat @Llopigat suggereerde dat er een verwarmde enclosure nodig is, en dus misschien teveel lucht afgezogen zou kunnen worden, heb ik dat nog niet gepland, maar is best mogelijk; dan det is er een extra ventilator bij in de afvoerbuis. Wat wind betreft, ik was van plan om dit te voorkomen door er zo'n windvaan op de afvoer te zetten; weet niet of dit nog een gangbare benaming is: een GEK.
Dan krijg je daarmee dus nooit druk opbouw.
Lijkt dat wat?

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 20:11
Ik heb sinds kort ook deze printer. Eerste resultaten zijn goed.
Maar sinds van de week krijg ik bij het opstarten al de melding dat het knip mechanisme vast zit.
Dat is niet zo want de hendel en mesje staan op de juiste positie.
Hij doet helemaal niks meer............

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:21
Je zou even kunnen kijken of de kabeltjes nog goed zitten in de printkop.
Wellicht is er 1 van een sensortje losgekomen.

In dit filmpje laten ze nog zien hoe je het mesje kunt loshalen/vastzetten, mischien helpt dat nog:
YouTube: How to replace the extruder of Bambu Lab X1 series 3D printer

• Llopigat
  • Niet online
Naalroc schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:05:
Daar had ik al wel over gedacht, maar juist omdat @Llopigat suggereerde dat er een verwarmde enclosure nodig is, en dus misschien teveel lucht afgezogen zou kunnen worden, heb ik dat nog niet gepland, maar is best mogelijk; dan det is er een extra ventilator bij in de afvoerbuis. Wat wind betreft, ik was van plan om dit te voorkomen door er zo'n windvaan op de afvoer te zetten; weet niet of dit nog een gangbare benaming is: een GEK.
Dan krijg je daarmee dus nooit druk opbouw.
Lijkt dat wat?
De verwarmde enclosure is niet zozeer nodig voor de geur maar voor de temperatuurgradient tijdens het printen. Zodat het ongelijkmatig afkoelt. ABS is daar gevoelig voor. Ik heb er zelf nooit echt goede resultaten mee gehad (met open printers, met de P1S nooit geprobeerd).

De X1E heeft dat geloof ik wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 23-11-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:13
daan1211 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:23:
[...]

Vannacht een melding gekregen dat het filament vandaag binnenkomt en de printer ook verstuurd is :)
Een levertijd kan ik helaas nog niet zien maar ik ben hier in ieder geval alvast heel blij mee.

Jij veel plezier met je nieuwe aanwinst vandaag!
Vandaag bericht ontvangen: your order has been delivered
Heb besteld op vrijdag de 17e. Het cadeau is wel binnen.
Maar de printer niet. Ze doen wel alsof de printer is afgeleverd. Vreemd.
Heb een ticket ingediend. Ze hebben het (te) druk.
Nog maar even geduld. Gelukkig draait mijn Ender nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

_ferry_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:56:
[...]

De ingebouwde fan gaat niet voldoende druk leveren om ook naar buiten te blazen. Stel dat de wind op je woning staat, dan is die kracht vele malen hoger dan dat kleine fannetje kan leveren. Daar heb je gewoon een mechanische ventilatiebox of desnoods zo'n doucheventilator voor nodig.
Helemaal gelijk in, je zou dan een buis moeten gebruiken met een ventilator in de buis zelf om te helpen met de afvoer van de lucht omdat de fan in de printer zelf nooit de benodigde druk kan leveren om de lucht te evacueren door de buis.

Veel mensen gebruiken hier in-line fans voor die je tussen een stuk buis kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:20:
[...]

De verwarmde enclosure is niet zozeer nodig voor de geur maar voor de temperatuurgradient tijdens het printen. Zodat het ongelijkmatig afkoelt. ABS is daar gevoelig voor. Ik heb er zelf nooit echt goede resultaten mee gehad (met open printers, met de P1S nooit geprobeerd).

De X1E heeft dat geloof ik wel.
Ja, dat snap ik! vandaar dat ik eerder voorstelde om de interne fan van de P1S het werk te laten doen, maar die zou weer te zwak zijn (@_ferry_ ). Om te veel koeling te vermijden is het dan misschien het beste om met een aparte fan de kast, waarin de printer staat te ontluchten, dan blijft de interne koeling/afvoer van de printer in takt, terwijl de ABS keuren uit de kast waar hij in staat, wèl worden afgevoerd en niet in de ruimte terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan1211
irab schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:
[...]

Vandaag bericht ontvangen: your order has been delivered
Heb besteld op vrijdag de 17e. Het cadeau is wel binnen.
Maar de printer niet. Ze doen wel alsof de printer is afgeleverd. Vreemd.
Heb een ticket ingediend. Ze hebben het (te) druk.
Nog maar even geduld. Gelukkig draait mijn Ender nog.
Ik heb mijn bestelling ook op de 17e geplaatst, maar heb de 21e een mail gekregen dat mijn bestelling wordt opgesplitst in twee pakketten. De eerste, met het filament, is gisteren bezorgd en heb gisteren ook de tracking voor de printer gekregen. Deze is inmiddels onderweg en de tracking is actief dus ik verwacht 'm met geluk morgen maar waarschijnlijk maandag of dinsdag.

Heb jij geen mail gekregen dat je bestelling is opgesplitst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:13
daan1211 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:17:
[...]

Ik heb mijn bestelling ook op de 17e geplaatst, maar heb de 21e een mail gekregen dat mijn bestelling wordt opgesplitst in twee pakketten. De eerste, met het filament, is gisteren bezorgd en heb gisteren ook de tracking voor de printer gekregen. Deze is inmiddels onderweg en de tracking is actief dus ik verwacht 'm met geluk morgen maar waarschijnlijk maandag of dinsdag.

Heb jij geen mail gekregen dat je bestelling is opgesplitst?
Bedankt voor je reactie.
Heb inderdaad ook bericht ontvangen dat ik 2 pakketten ga ontvangen.
Echter heb ik van pakket 2 geen tracking informatie ontvangen.
Pakket 1, met het gratis filament, heb ik woensdag de 22e ontvangen.
Plus vandaag de 24e een bevestigings mail dat de order is afgerond.
Het betreft een p1s combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan1211
irab schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:39:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Heb inderdaad ook bericht ontvangen dat ik 2 pakketten ga ontvangen.
Echter heb ik van pakket 2 geen tracking informatie ontvangen.
Pakket 1, met het gratis filament, heb ik woensdag de 22e ontvangen.
Plus vandaag de 24e een bevestigings mail dat de order is afgerond.
Het betreft een p1s combo.
Dan heb je er goed aan gedaan om een ticket aan te maken want dit lijkt niet de goede weg.
Hopen dat er snel duidelijkheid komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Hmmm :'(

Die tree style support waar ik zo dol op ben, is helaas toch niet altijd ideaal. :'(

Ik wou vandaag een onderdeel in 1 deel printen dat ik eerder in 2 delen heb gedaan, maar je zag de lijmlaag te veel. Het is uiteindelijk gelukt om deze op de printplaat te fixen door hem dubbel te kantelen (horitontaal en vertikaal) zodat hij net precies in het build volume paste. Normaal past X en Y wel maar hij is 27cm hoog.

Helaas brak een van de supports van de build plate af, die in rood gemarkeerd. Vreemd want die is helemaal niet aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veOZMwHHfdBja-7gjJqIM8tsFsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T4ZPC35EydtbiN7AP87JzUO8.png?f=fotoalbum_large

Hierdoor is het op die plek enorm gaan stringen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yihBSZ1NYy6MVLXI3mWpCCC1eE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmOgVJelDCuu1YWjTK9DqmCm.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPDulfhMIX69S2Rm0j3AJL6QqPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07sauh2E084UX3Pq2R89ZVM1.png?f=fotoalbum_large

Gewone support geeft erg veel 'schade' aan het model en duurt bovendien 19 uur in plaats van 11 uur waardoor ik diep in de nacht moet gaan printen en dat is niet fijn voor de buren... Ik weet niet echt wat ik verder kan proberen tenzij het gewoon nog eens doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 24-11-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
smoken schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:01:
Ik had al een tijdje het printen met ColorFabb Copperfill op mijn wensenlijstje staan.
Het filament is verre van goedkoop en ik had me niet gerealiseerd dat 1500 gram neerkomt op 1/3e van de lengte van 1KG normaal PLA (wat het nóg duurder maakt natuurlijk).

Maar nu dacht ik ... gewoon doen.
Deze print is gemaakt op de P1P, en daarna:
Ik heb sinds vandaag de bronzefill binnen, maar krijg het niet lekker aan de praat.

Ik heb een x1c, met een 0.6mm geharde nozzle en de spoel gaat buiten de AMS om.
Maar al in de flow calibratie krijg ik de waarschuwing dat het filament op is, en hij lijkt inderdaad ook geknapt te zijn. Dat lijkt op te lossen te zijn door de rol een stuk af te rollen (alsof de rol teveel weerstand heeft en daar daardoor de boel knapt, maar met gewoon PLA werkt het prima).

Daarnaast wil het niet plakken op mijn plaat, heb de aanbevolen temp gebruikt (55/215 volgens mij), maar op zowel de "standaard" bambu plaat als mijn goldplated PEI plaat blijft het niet zitten (beide gewassen en de eerst met en zonder lijm).

Nu ben ik nog een beginner, maar iemand die wat tips kan geven?
Overigens ben ik de rol nu aan het drogen, puur om dat uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 01-10 09:27
Fly-guy schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:09:
[...]

Ik heb sinds vandaag de bronzefill binnen, maar krijg het niet lekker aan de praat.

Maar al in de flow calibratie krijg ik de waarschuwing dat het filament op is, en hij lijkt inderdaad ook geknapt te zijn. Dat lijkt op te lossen te zijn door de rol een stuk af te rollen (alsof de rol teveel weerstand heeft en daar daardoor de boel knapt, maar met gewoon PLA werkt het prima).

Daarnaast wil het niet plakken op mijn plaat, heb de aanbevolen temp gebruikt (55/215 volgens mij), maar op zowel de "standaard" bambu plaat als mijn goldplated PEI plaat blijft het niet zitten (beide gewassen en de eerst met en zonder lijm).

Ik heb al heel wat killo's metalfill geprint. Het filament is wat brozer en kan makkelijk breken. Ik print het met een 0.4mm nozzle en dat gaat goed.
Ik gebruik de high temp plate op 55 of 60°C. Bij een schone plaat werkt dat normaal gesproken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
kikkeraap schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb al heel wat killo's metalfill geprint. Het filament is wat brozer en kan makkelijk breken. Ik print het met een 0.4mm nozzle en dat gaat goed.
Ik gebruik de high temp plate op 55 of 60°C. Bij een schone plaat werkt dat normaal gesproken wel.
Ik zal de plaat nog eens goed wassen en eens kijken of ik het afrollen wat vloeiender krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 17:39
Fly-guy schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:09:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf het antwoord al geeft, ervan uitgaande dat je de standaard houder gebruikt voor de "side-spool". De spoel is zwaar en van karton, en zal veel weerstand genereren.

Ik heb een spoelhouder geprint met van die "skate board lagers" erin en dat werkt prima want die rolt super soepel. Dus dat zou mijn eerste advies zijn.

Daarnaast, voor de Gold Plate PEI:

1: wassen met warm water, afwasmiddel en een ruwe spons (met zo'n groene bovenkant, of onderkant als je hem omdraait :+ )

2: drogen met een schone handdoek

3: niets (!) meer op doen

4: temperatuur op 65 zetten

Voor het filament: 225 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
smoken schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:16:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf het antwoord al geeft, ervan uitgaande dat je de standaard houder gebruikt voor de "side-spool". De spoel is zwaar en van karton, en zal veel weerstand genereren.

Ik heb een spoelhouder geprint met van die "skate board lagers" erin en dat werkt prima want die rolt super soepel. Dus dat zou mijn eerste advies zijn.

Daarnaast, voor de Gold Plate PEI:

1: wassen met warm water, afwasmiddel en een ruwe spons (met zo'n groene bovenkant, of onderkant als je hem omdraait :+ )

2: drogen met een schone handdoek

3: niets (!) meer op doen

4: temperatuur op 65 zetten

Voor het filament: 225 graden
Op het moment helaas geen lagers in huis, zal eens kijken of een geprinte "buis" genoeg wrijving weghaalt.

De rest zal ik (nog eens) doen en kijken of de iets hogere bed temp gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Inmiddels (gedeeltelijk) succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_F5-cQ6vuAcd2_8cK7rvPBj3CQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtRu7UsLbmgsVT2RUATaNhz8.jpg?f=fotoalbum_large

In het echt is deze testprint 4x3cm, dus de onregelmatigheden zijn aanwezig, maar ook flink ingezoomd.

In ieder geval goed genoeg voor de echte print waarvoor ik dit filament heb gekocht. Hopen dat die na 5 uur ook beetje OK eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren m'n X1C met AMS binnen gekregen, vandaag heeft ie helaas al de geest gegeven. Het bed wil niet meer opwarmen. Temperatuur sensor geeft 17 graden aan.
Ik heb de printer al een tijdje van de stroom gehad en laatste firmware update staat erop. Zelf-test blijft ook steken op 'Heating Bed'.

Vanochtend ticket geopend bij Bambu Labs en die reageerde supersnel (AI?) met de vraag of ik deze stappen kan uitvoeren; https://wiki.bambulab.com...oting/heatbed-not-heat-up

Heeft er iemand ervaring met dit euvel?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Freekers schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:12:
Gisteren m'n X1C met AMS binnen gekregen, vandaag heeft ie helaas al de geest gegeven. Het bed wil niet meer opwarmen. Temperatuur sensor geeft 17 graden aan.
Ik heb de printer al een tijdje van de stroom gehad en laatste firmware update staat erop. Zelf-test blijft ook steken op 'Heating Bed'.

Vanochtend ticket geopend bij Bambu Labs en die reageerde supersnel (AI?) met de vraag of ik deze stappen kan uitvoeren; https://wiki.bambulab.com...oting/heatbed-not-heat-up

Heeft er iemand ervaring met dit euvel?
Gaar, lijkt mij een QC issue. Ik zou die kabels inderdaad even checken. Als dat het niet oplost sturen ze je waarschijnlijk een nieuw bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Fly-guy schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:54:
Inmiddels (gedeeltelijk) succes.

[Afbeelding]

In het echt is deze testprint 4x3cm, dus de onregelmatigheden zijn aanwezig, maar ook flink ingezoomd.

In ieder geval goed genoeg voor de echte print waarvoor ik dit filament heb gekocht. Hopen dat die na 5 uur ook beetje OK eruit komt.
Ziet er wel uit alsof je veel last hebt van under-extrusion. Let er ook op dat je niet aan de max volumetric flow komt. Met een 0.6mm nozzle kan dat nog weleens gebeuren. Maar ik weet niet of je die bronzefill met een kleinere nozzle kunt printen, waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ohmarinus schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:15:
[...]

Ziet er wel uit alsof je veel last hebt van under-extrusion. Let er ook op dat je niet aan de max volumetric flow komt. Met een 0.6mm nozzle kan dat nog weleens gebeuren. Maar ik weet niet of je die bronzefill met een kleinere nozzle kunt printen, waarschijnlijk niet.
Bedankt voor de input, zo leer ik het een en ander herkennen

Op zich hoeft dat in de beoogde print ("oud" standbeeldje) niet eens zo'n probleem te zijn, noemen we dan gewoon schade die door de jaren ontstaan is.
Ook is het oppervlak nergens echt vlak, dus met wat schuren, wat ik toch ga doen, is het wel weg te werken (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:56
Mijn X1C is ook binnen. Ik liep tegen wat problemen met verbinden met het internet, maar dat is uiteindelijk ook gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sOt5JtzNyAG4g_lreg8hn6Yig0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRfaeqWNxZPkr5g0BJRPKTtA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEB0J0gxjuY_wvephEh4x_AxnwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1yaIREZQPxoyEy9chNijDjU.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu staat de X1C op een stellagekast in de kelder. Op termijn wil ik die vervangen voor een betere kast/enclosure. De printer staat in de kelder, want de luchtvochtigheid is daar lager dan in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 01-10 09:27
Ohmarinus schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:15:
[...]

Ligt aan welk merk. In het verleden ging bijvoorbeeld copperfill van Colorfabb prima op een 0.4mm, maar op de een of andere dag niet meer. Formfutura copperfill gaat dan weer wel prima. Bronzefill gaat van beide dan wel weer prima op een 0.4mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Inmiddels is de print klaar (weet niet waarom de slicer 5 uur aangaf als het ongeveer de helft was :? ).

Duidelijk te zien is dat de eerste laag toch niet helemaal 100% goed heeft gehecht, maar dat is letterlijk alleen de eerste laag en had geen effect op de rest (en is prima weg te schuren). Verder zie ik geen defecten, sterker nog, deze versie lijkt mooier te zijn dan de 0.4mm "normaal" PLA.

Het gewicht is ook een aangename verrassing, het beeldje heeft echt massa.

Nu de post processing, maar dat gaat even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Fly-guy schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:00:
Inmiddels is de print klaar (weet niet waarom de slicer 5 uur aangaf als het ongeveer de helft was :? ).

Duidelijk te zien is dat de eerste laag toch niet helemaal 100% goed heeft gehecht, maar dat is letterlijk alleen de eerste laag en had geen effect op de rest (en is prima weg te schuren). Verder zie ik geen defecten, sterker nog, deze versie lijkt mooier te zijn dan de 0.4mm "normaal" PLA.

Het gewicht is ook een aangename verrassing, het beeldje heeft echt massa.

Nu de post processing, maar dat gaat even duren.
In de praktijk is de eerste laag de belangrijkste omdat die de rest van je hele project aan het bed geplakt houdt ;)

Heb je de flowrate al getuned met dit filament? Verder kun je in je filament profiel de max flowrate beperken om te kijken of dat helpt.

Is het PLA, en print je het met een heated bed? Probeer dan voor de gein eens zonder de glass plate bovenop te printen, of met het deurtje open en de chamber fan op 70%. Het kan zomaar zijn dat je filament vastloopt in de hotend door heat-creep. Dan wordt het filament zachter voor het de hotend in komt. Dit gebeurt alleen wanneer de chamber temperature boven de 35 graden uitkomt tijdens het printen met PLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ohmarinus schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:00:
[...]

In de praktijk is de eerste laag de belangrijkste omdat die de rest van je hele project aan het bed geplakt houdt ;)
Zoveel geen ik inderdaad al geleerd, maar dit keer ging het goed.
De eerste laag was een vierkant, waarbij er eerst een buitenlijn gemaakt werd en deze dan ingevuld werd.
1 van de 4 zijkanten lag duidelijk niet "vast" op de plaat, maar werd in bedwang gehouden door de inhoud en uiteindelijk de lagen erboven.
Resultaat was verder prima, je ziet iets van een opening aan die bewuste kant, maar alleen aan de onderkant.
Heb je de flowrate al getuned met dit filament? Verder kun je in je filament profiel de max flowrate beperken om te kijken of dat helpt.
Zover was ik niet, natuurlijk eerst gewoon proberen en dan zien we wel. Print is gelukt, volgende week maar aan de slag met tunen. Al is de 750gr spoel al aardig leeg.
Is het PLA, en print je het met een heated bed? Probeer dan voor de gein eens zonder de glass plate bovenop te printen, of met het deurtje open en de chamber fan op 70%. Het kan zomaar zijn dat je filament vastloopt in de hotend door heat-creep. Dan wordt het filament zachter voor het de hotend in komt. Dit gebeurt alleen wanneer de chamber temperature boven de 35 graden uitkomt tijdens het printen met PLA.
Het is PLA met bronspoeder erin.
Het vastlopen lag juist waarschijnlijk aan teveel wrijving van de kartonnen spoel op de houder.
Heb met ander PLA een koker geprint die in de spoel past en zo veel gladder draaide.
Daarna brak het filament niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Erebus1 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:04:
[...]

Heb dergelijk fenomeen ook eens gehad.
Printer iets verplaatst, + object op ander plaats op printplaat had ook geholpen toen.
Ik heb hem nu op de betonnen vloer gezet.
Het lijkt wel ietsjes beter, maar echt strak is het nog niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq2FjXQeyNptEq8VQx3lrA6aFd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ica5FMAs16v5pa6Tprdb0ni5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met bambu lab filament dat bij de printer zelf zat, geprint met een P1S+AMS.
Qua instellingen gewoon alles default gelaten, maar wel supports aangezet.
Andere onderdelen, bijvoorbeeld de pootjes, zien er wel goed uit.

Als iemand nog ideeen heeft voor iets dat ik zou kunnen proberen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:06

Nitai

Live the life you love.

joepadmiraal schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:41:
[...]

Ik heb hem nu op de betonnen vloer gezet.
Het lijkt wel ietsjes beter, maar echt strak is het nog niet:
[Afbeelding]

Dit is met bambu lab filament dat bij de printer zelf zat, geprint met een P1S+AMS.
Qua instellingen gewoon alles default gelaten, maar wel supports aangezet.
Andere onderdelen, bijvoorbeeld de pootjes, zien er wel goed uit.

Als iemand nog ideeen heeft voor iets dat ik zou kunnen proberen hoor ik het graag.
Heb je de snelheid omlaag gezet? Soms helpt dat wel eens. Een ander noemde dat het schoonmaken van de carbon rods met IPA en een microvezel doekje het voor hem oploste, maar je hebt de printer nog niet zo lang toch? Kijk eens op de Bambu user group en even zoeken naar ‘ringing’.
https://www.facebook.com/...rs/posts/937293983881288/

Tot slot is dat PLA of PETG?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Nitai schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:50:
[...]

Heb je de snelheid omlaag gezet? Soms helpt dat wel eens. Een ander noemde dat het schoonmaken van de carbon rods met IPA en een microvezel doekje het voor hem oploste, maar je hebt de printer nog niet zo lang toch? Kijk eens op de Bambu user group en even zoeken naar ‘ringing’.
https://www.facebook.com/...rs/posts/937293983881288/

Tot slot is dat PLA of PETG?
Snelheid nog niet geprobeerd, zal ik eens doen.
Printer heb ik idd nog maar een paar weken.
En dit is met PLA.

Bedankt voor die link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je pressure advance al getuned? Ik denk dat dat heel veel gaat helpen met die hoeken die uitsteken. Daarnaast raad ik ook aan om de flowrate te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Ohmarinus schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:35:
[...]

Heb je pressure advance al getuned? Ik denk dat dat heel veel gaat helpen met die hoeken die uitsteken. Daarnaast raad ik ook aan om de flowrate te tunen.
Nog niet gedaan, maar aangezien de 1e cm's wel goed zijn kan het niet aan tuning liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

joepadmiraal schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:42:
[...]

Nog niet gedaan, maar aangezien de 1e cm's wel goed zijn kan het niet aan tuning liggen toch?
Ik moet toegeven dat ik het ook vaag vind dat het op die hoogte pas ineens ontstaat. Om dat te kunnen begrijpen is het handig om meer van het model te kunnen zien en eventueel de STL als die niet heel erg geheim moet blijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 18:17
Wachten wachten...
20 November een P1S combo besteld (ETA stond toen op 5dec), en nog een losse bestelling met filamenten.
Filamenten zijn onderweg, maar van de P1S Combo nog geen enkele update mogen ontvangen.
Ben toch erg benieuwd wanneer ik 'm mag verwachten.

Iemand hier vergelijkbare bestelling gedaan en/of meer info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, ook diezelfde dag besteld, maar geen filament....en verder niets meer vernomen, ook geen bericht dat het vertraagd is, zoals anderen hier al gemeld hebben

""Your order is confirmed
You’ll receive an email when your order is ready.

Bambu Lab P1S 3D Printer
P1S Combo / ETA: Before Dec 5th""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

Bz

Same here, maar dan in Duitsland, wel filament ontvangen. Website zegt dat alles geleverd is, maar geen printer ontvangen. De email gaf aan dat er 2 pakketten komen. En het pakket met filament zegt pakket 1 van 1. Ik wacht op Sinterklaas...

Net gezien dat ik ook een email heb gekregen over de bestelling. Daarin zit een link waarmee je met je ordernr en email kunt inloggen. Dan zie je de status van beide pakketten. De P1S met AMS moet nog bij DHL aangemeld worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Bz op 28-11-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Ohmarinus schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:29:
[...]

Ik moet toegeven dat ik het ook vaag vind dat het op die hoogte pas ineens ontstaat. Om dat te kunnen begrijpen is het handig om meer van het model te kunnen zien en eventueel de STL als die niet heel erg geheim moet blijven :)
Haha zeker niet geheim hoor:
https://drive.google.com/...hsJlcEGC/view?usp=sharing

Ik heb nog niet verder kunnen testen want mn zoontje heeft de printer de hele tijd in gebruik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

joepadmiraal schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:55:
[...]

Haha zeker niet geheim hoor:
https://drive.google.com/...hsJlcEGC/view?usp=sharing

Ik heb nog niet verder kunnen testen want mn zoontje heeft de printer de hele tijd in gebruik :P
Ah ja sorry ik doelde meer op het model met die grijze tekst. Bij dat poppenstoeltje is denk ik de oplossing om 'Slow printing down for better layer cooling' uit te zetten als dat nog aan staat in je filament profiel onder 'cooling'.

In de print preview kun je dan de cooling preview checken en kijken of de afwijkingen in lagen overeen komen met de verkleuringen in de print speed preview:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOKTw3j5h3RcNr9gR0mUT4n-gAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bn9G3Vxws2oEqgdkTG6oYx4Y.png?f=fotoalbum_large

Verder is het waarschijnlijk de oplossing om zowel Pressure Advance (flow tuning) als Flowrate tuning toe te passen op het specifieke filament waar je een issue mee hebt. Meestal kun je de andere filaments van hetzelfde merk ook wel met deze settings printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 16:02
Naalroc schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:15:
Ja, ook diezelfde dag besteld, maar geen filament....en verder niets meer vernomen, ook geen bericht dat het vertraagd is, zoals anderen hier al gemeld hebben

""Your order is confirmed
You’ll receive an email when your order is ready.

Bambu Lab P1S 3D Printer
P1S Combo / ETA: Before Dec 5th""
Ik heb de 22 besteld en verder ook nog helemaal niets vernomen.
Bij mij staat ie op "P1S Combo / ETA: Before Dec 12th"

Die ETA houdt effectief in dat het een pre-order is. De FAQ zegt dit erover.
In-stock orders usually ship within 2-4 business days.
Pre-orders have an estimated time of arrival(ETA) when the order will be shipped out from the local warehouse. You may find the ETA time in your order summary via email or in your account.
Once your order has shipped, you will receive a shipping confirmation via email with a tracking number.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 22:45

duronbug

Step on it.....!

Kwam zojuist bij toeval deze tegen:

FLSun S1:

Product Features:
• 1200mm/s Max Speed and 40000mm/s ² Acceleration
• 320*320*430 mm³ Large Build Volume
• Microtac Radar to Control Printing Quality and Accuracy
• All Metal Hotend can Reach to 350℃
• Equipment Self-check to Maintain Printer Stability

Wordt dit de nieuwe Bambu Lab X1C killer? De specs zijn veelbelovend! En de prijs is vergelijkbaar met de X1C. _/-\o_

https://store.flsun3d.com...rinters/products/flsun-s1
https://all3dp.com/4/flsu...1-delta-flagship-printer/

Benchy onder de 8 min:
YouTube: Benchy Printed in 7 mins 57 s | FLSUN S1

Hij is sinds 23 november te bestellen, maar de levertijden zijn nog lang. Als je nu besteld wordt hij 20 feb 2024 geleverd.

[ Voor 33% gewijzigd door duronbug op 30-11-2023 00:08 ]

• daan1211
Ik heb vrijdag de 17e een order geplaatst voor de P1S combo, toen stond de ETA op 24 novemeber.
Nu is die 23 november verzonden maar staat sinds 27 november op de volgende status:

2023-11-27 05:05
Germany, The international shipment has been processed in the export parcel center

Hierna is er geen beweging meer te zien helaas. Heeft iemand dit ook meegemaakt of die dit ook heeft nu?
Ik heb inmiddels een ticket ingediend bij Bambu Labs aangezien die aangeven om na 3 dagen geen status verandering te zien, dit te melden.

Kijk er zo naar uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:08
De X1c nu sinds maart in huis.
En gisteravond voor het eerst een probleem.

Blijkbaar is de nozzle verstopt.
maar het filament werd in de extruder zo hard de nozzle in gedrukt dat er daar een verdikking ontstaan was.

Hierdoor op geen mogelijkheid het filament terug te trekken, en ik kreeg de ptfe tube er ook niet af.
Uiteindelijk de hele extruder maar gedemonteerd terwijl hij nog aan de ptfe tube zat.

Toen de spanning eenmaal van het filament af was kreeg ik de ptfe tube wel los.

Nu alleen nog de nozzle ontstoppen, denk dat ik een cold pull moet gaan doen.

Moet wel zeggen dat ik positief ben over de kwaliteit, alles ziet er echt super doordacht uit, en past spelingvrij waardoor alles ook weer precies op dezelfde plek terecht komt bij montage.
Het kunststof voelt ook goed aan.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 23:48
Wat is de P1S een geweldig apparaat en dan vooral samen met de AMS!

Ik kom van de Ender 3 V2 af, hoewel die met OctoPrint en wat mods ook erg goed werkte is deze one-click-print ervaring toch wel echt hemels :) Inmiddels ook de eerste multi-color prints gedaan voor logo's, toch bijzonder om te zien hoe strak het wordt en met die textured plate is de bottom layer ook echt 'textured egaal' ipv duidelijk de walls te zien.

Net ook een flinke bestelling bij Eryone3D gedaan van 10 rollen met 50% korting + 1 gratis rol, komt op 168 euro / 11 rollen, ongeveer 15 euro per rol voor PLA/PLA+/Silk/Tri-color spul. Actie lijkt vandaag af te lopen.
Ik heb ook twee rollen High-Speed PLA besteld, heeft iemand daar hier ervaring mee? Ik heb normaal eSUN PLA+ van Amazon en die lijkt nu ook perfect te werken, maar ik lees dat High-Speed filament wel beter geoptimaliseerd is qua flow/melting points voor de hoge snelheden waar o.a. de Bambu's aan komen.

Bambu Lab P1S Combo

@MacorgaZ Heb je enige ervaring met dit merk ??? èn op je Bambu Lab machine?
Ik kom van dezelfde 'achtergrond', met eenzelfde machine als jij in bestelling, maar ben wat huiverig om zomaar 10 rollen te bestellen van iets wat je niet kent. Had tot 5 minuten geleden nog nooit hiervan gehoord, maar altijd wel geïnteresseerd in een koopje ;-)
Vertel.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 10:48
Naalroc schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:37:
Ik kom van dezelfde 'achtergrond', met eenzelfde machine als jij in bestelling, maar ben wat huiverig om zomaar 10 rollen te bestellen van iets wat je niet kent. Had tot 5 minuten geleden nog nooit hiervan gehoord, maar altijd wel geïnteresseerd in een koopje ;-)
Vertel.....
Ik gebruik heeeeeeel veel Eryone (naast Ziro3d en eSun).
Eryone komt wel vaker met kartonnen spoelen, hiervoor heb ik van die randjes geprint die je eromheen kan doen. Doe je dit niet dat krijg je stukjes karton in je AMS door het slijten van de spoel met het heen en weer rollen, dat schijnt het AMS niet lekker te vinden.

Maar Eryone (met geprinte randen) gaat verder perfect!
Dank! @Nederlandhc Hoewel ik prima met PLA overweg kan, geef ik toch de voorkeur aan PETG, omdat dit veel stabieler is met iets verhoogde omgevings temperaturen, volgens vele berichten, en ik zit niet te wachten op ingezakte onderdelen.
Heb je ook goede ervaring met PETG van dit merk op je Bambu?

goed te weten over die kartonnen spoelen, maar daarvoor zijn vele oplossingen te vinden op het net (ja ik heb ook de AMS komende....)

• Nederlandhc
@Naalroc Ik heb geen ervaring met PETG dat gebruik ik niet haha.

Ja die oplossingen voor de spoelen kan je gewoon op thingiverse e.d. zoeken.
Wat heb jij dan gebruikt van dit merk op je Bambu? @Nederlandhc

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 22:43

gday

TENACIOUS D TIME!!!

daan1211 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:44:
Ik heb vrijdag de 17e een order geplaatst voor de P1S combo, toen stond de ETA op 24 novemeber.
Nu is die 23 november verzonden maar staat sinds 27 november op de volgende status:

2023-11-27 05:05
Germany, The international shipment has been processed in the export parcel center

Hierna is er geen beweging meer te zien helaas. Heeft iemand dit ook meegemaakt of die dit ook heeft nu?
Ik heb inmiddels een ticket ingediend bij Bambu Labs aangezien die aangeven om na 3 dagen geen status verandering te zien, dit te melden.

Kijk er zo naar uit...
Die ETA is het moment waarop ze verwachten te kunnen versturen, dus eigenlijk de ETA voor hun distributiepunt in Duitsland. Verder gewoon een kwestie van wachten en geduld hebben. Uiteindelijk zal ie wel komen. Ik zou me pas zorgen maken als je je zending niet binnen 2 weken na verzenden ontvangen hebt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• MacorgaZ
Naalroc schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:37:
Vertel.....
Ik heb 2 rollen van hun Marble-filament gebruikt en zo’n sample-pack van de Tri-Color, dat was hoge kwaliteit die zonder issues printte. Goed strak gedraaid op de spoel ook. Ik vond het juist een duurder merk met 28-30 euro voor de Marble en 30 euro voor de Tri-Color met eSUN PLA+ voor 20 euro in de aanbieding bij Amazon, dus vandaar dat ik deze deal wel vertrouw. Lees wel dat ze soms de verkeerde kleur sturen maar dan krijg je het geld terug na wat klagen en mag je die rol houden :P

Je hebt of had ook Sunlu deals voor 10 euro per kg filament voor basic kleuren PLA maar die heb ik zelf dan nog nooit gebruikt.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24
Nederlandhc schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik heeeeeeel veel Eryone (naast Ziro3d en eSun).
Eryone komt wel vaker met kartonnen spoelen, hiervoor heb ik van die randjes geprint die je eromheen kan doen. Doe je dit niet dat krijg je stukjes karton in je AMS door het slijten van de spoel met het heen en weer rollen, dat schijnt het AMS niet lekker te vinden.

Maar Eryone (met geprinte randen) gaat verder perfect!
Ook al veel met Eryone (PLA) geprint. Gaat uitermate prima.
De kartonnen spools zijn voorzien van een of andere gladde coating op de rand, dus geen ruw karton.
Ik print derhalve zonder additionele randen. Nog geen tekenenen van kartonresten in de AMS gezien.
Sebazzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:14:
[...]

Ik heb begrepen dat Formnext altijd meer industrieel was en niet echt voor het normale publiek toegankelijk is?

Ik ga wel naar SMRRF in december maar daar zal Bambu uiteraard niet staan :)
Formnext is zeer zeker de moeite waard om naar toe te gaan, zo veel moois daar. Ja ook heul veel voor de grotere industrie wat wij never nooit kunnen/willen betalen :+ maar nog steeds gaaf om allemaal te zien.

Ik vertrek morgenochtend naar SMRRF, zie ik je daar (al heb ik geen flauw idee of ik je überhaupt tegen kom en je herken :+ :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

iMars schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:29:
[...]

Ik vertrek morgenochtend naar SMRRF, zie ik je daar (al heb ik geen flauw idee of ik je überhaupt tegen kom en je herken :+ :+ )
Postman hoodie :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:23
Afgelopen nacht een print van 10 uur aan gezet. O-)
Mocht het fout gaan dan zit er toch spaghetti detectie op de printer. _/-\o_

Ja toch? :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Cug5TLTz3zpRYzoLx-a2BiehYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi4yB1NW1pTDFKvfj6WTn7EQ.jpg?f=fotoalbum_large

Toch niet 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Geen idee waarom dat niet heeft gewerkt, was overigens ook niet met BL filament maar van Extrudr.

Heb nu de print opnieuw gestart maar dan met BL filament, is nu al op 65% zonder problemen :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• my_fiero
Deze was beter gelukt :)

Een beeldje van 34cm hoog, geprint voor een vriend die Star wars fan is.

beetje airbrushen en dan is dit het eind resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wQmJgArFhdMTBAzBg3jMbnrKeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7x49086XgBa5hLDbeYOkl9j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EERAFII8ahcpvl4Lkgd0kz0_Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIhlhNkVZ6TGWcUI45mIXaYt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRgXuLg4BAIUQnhCxyRwZz3fRG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOpaDdtMMEjUrhAZgfUzcVat.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Naalroc schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:57:
Wat heb jij dan gebruikt van dit merk op je Bambu? @Nederlandhc
Ik gebruik nagenoeg alleen maar PLA.
Dan inderdaad van Eryone, eSun, Devil Design en Ziro3d.
Her en der een los rolletje van een ander merk omdat die dan weer een kleur hebben die ik niet binnen deze 4 kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
Ohmarinus schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:55:
[...]

Ah ja sorry ik doelde meer op het model met die grijze tekst. Bij dat poppenstoeltje is denk ik de oplossing om 'Slow printing down for better layer cooling' uit te zetten als dat nog aan staat in je filament profiel onder 'cooling'.
Thanks, die 'Slow printing down for better layer cooling' lijkt inderdaad voor snelheidsverschillen te zorgen. Ik print hem nu nog een keer met deze optie uit.

18:12
Hij is nu klaar, maar resultaat is er nog niet helemaal.
In bambu ziet het er nu wel een stuk beter uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7E7WisKZ-jvFGKHZfm1didDglY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hLzS2EDLn3qsB5QUM1ixd6rz.png?f=fotoalbum_large

De andere 'color schemes' geven ook een egaal beeld.

Het resultaat is al wat beter, maar we zijn er nog niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cw9gvpllYTok8aJ4XKuU5ETu0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmstlKRQtYUAdLB4TDnqRchW.jpg?f=fotoalbum_large

Dat wordt dus toch maar handmatig calibreren met het Bambu filament.

[ Voor 49% gewijzigd door joepadmiraal op 01-12-2023 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
my_fiero schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:12:

beetje airbrushen en dan is dit het eind resultaat

[Afbeelding]
Gaaf hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
my_fiero schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:05:
Afgelopen nacht een print van 10 uur aan gezet. O-)
Mocht het fout gaan dan zit er toch spaghetti detectie op de printer. _/-\o_

Ja toch? :Y

[Afbeelding]

Toch niet 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Geen idee waarom dat niet heeft gewerkt, was overigens ook niet met BL filament maar van Extrudr.

Heb nu de print opnieuw gestart maar dan met BL filament, is nu al op 65% zonder problemen :+
Misschien dacht je printer dat je een bramenstruik uit Mordor aan het printen was, dan is het prima gelukt.

Zelf nu 50% succeset spaghetti detectie (1 om 1), gelukkig niet zo laat (zelf) opgemerkt als jij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
joepadmiraal schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:32:
[...]

Thanks, die 'Slow printing down for better layer cooling' lijkt inderdaad voor snelheidsverschillen te zorgen. Ik print hem nu nog een keer met deze optie uit.

18:12
Hij is nu klaar, maar resultaat is er nog niet helemaal.
In bambu ziet het er nu wel een stuk beter uit:
[Afbeelding]

De andere 'color schemes' geven ook een egaal beeld.

Het resultaat is al wat beter, maar we zijn er nog niet:
[Afbeelding]

Dat wordt dus toch maar handmatig calibreren met het Bambu filament.
Ik zou de print opknippen. Hartje naar beneden op direct op de plaat printen. Poten los printen en dan eraan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Ja hoor, alweer spaghetti :( :( :(

en WEER geen detectie melding!!!!!!!! :-(

En WEER met filament van Extrudr. :o
Wat een rommel!!!!! |:(

Als ik hetzelfde item print met BamboLab's filament gaat het goed.
En zodra ik extrudr pak is het hopeloos NOOIT meer exrtudr voor mij. (maar ja blijf nu wel met 7 rollen zwart zitten :( )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTPVj-MowYtP1VtjZUNTQmoM8zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaDXTUPAbehPA6w5jiQWEeMt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Laatst online: 13-10 18:17
Ieder filament zijn settings.
Kan zomaar dat je met wat tweaken ook met de Extruder filament succes boekt.
Welke settings/profiel heb je voor de Extruder filament gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Fietstasss schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:09:
Ieder filament zijn settings.
Kan zomaar dat je met wat tweaken ook met de Extruder filament succes boekt.
Welke settings/profiel heb je voor de Extruder filament gebruikt?
die staan op standaard pla.

heb nu de settings gedownload van de site

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7dvUnpdBnd4KeSLQETPDAgH2mI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9Cw7qtIHVUPPpGAeu7OWXU0.jpg?f=fotoalbum_large

ik zal deze settings eens proberen, als de printer klaar is _/-\o_ (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

my_fiero schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:56:
[...]

die staan op standaard pla.

heb nu de settings gedownload van de site

[Afbeelding]

ik zal deze settings eens proberen, als de printer klaar is _/-\o_ (y)
Welk printbed gebruik je en op welke temperatuur? Dat zou nogal kunnen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
De standard instellingen van Bambu zelf op de Pei plaat met structuur.
Ik heb alles op die plaat geprint (nog geen andere gebruikt) en ook geen plak stift
564 uur geprint zonder enkel probleem,
Het enigste wat nu anders is, is het filament van extrudr i.p.v. bambu.

Maar wat ik nog het meest vreemde vind is dat de spaghetti detectie niet heeft gewerkt????

Ik heb wel eens vaker een spaghetti fout gehad, maar dan stopte de printer ook netjes met een melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Mocht iemand een keer wat bestellen uit de store, ik wil wel een P1S 0.4mm hardened nozzle assembly (compleet incl fan, 37 euro). Of als iemand deze nog ongebruikt heeft liggen.
Ik heb al de hardened extruder erop en een 0.6mm hardened nozzle en een 0.2mm stainless steel op voorraad, maar wil eigenlijk de P1S even afmaken. Nu met de standaard stainless 0.4mm glow-in-the-dark gaan printen gaat hem toch iets slijten...

[ Voor 12% gewijzigd door MacorgaZ op 01-12-2023 22:38 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hey @smoken; Steek deze maar in je reet... & in de reet van je collega's...

Deze veren dan... Omdat jullie het goed doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
Ik heb vandaag ook de eerste error, filament stuck in extruder, clogged or magnetic switch or hal sensor issue.
Morgen maar even naar kijken, maar ik lees her en der dat het waarschijnlijk een probleem dat door de ptfe komt net voordat hij de printing head gaat. Te krappe bocht.

Iemand bekend mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:16
PVG555 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:20:
Ik heb vandaag ook de eerste error, filament stuck in extruder, clogged or magnetic switch or hal sensor issue.
Morgen maar even naar kijken, maar ik lees her en der dat het waarschijnlijk een probleem dat door de ptfe komt net voordat hij de printing head gaat. Te krappe bocht.

Iemand bekend mee?
Vorige week mijn eerste filament gehad wat in de extruder bleef hangen.
Was eigenlijk heel simpel te verhelpen, maar moest wel alles loshalen. Uiteindelijk met een pincet het filament naar boven geduwd en daarna beetgepakt en eruit getrokken.

PTFE-tube was nog prima, geen mankementen of dergelijke. Hopelijk is het voor jou ook zo op te lossen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Was je build plate eens met afwas middel. Ik had het laatst met mat zwart en na wassen plakte het filament weer goed.
my_fiero schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:42:

En zodra ik extrudr pak is het hopeloos NOOIT meer exrtudr voor mij. (maar ja blijf nu wel met 7 rollen zwart zitten :( )

[Afbeelding]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
my_fiero schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:42:

[Afbeelding]
Ik wil die rollen wel overnemen hoor! Ik print niks anders dan NX2 zwart voor al m’n behuizingen. Ik gebruik gewoon generic pla, niks aangepast.

Is het de bed adhesion waar je problemen mee hebt?
Btje schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:30:
Was je build plate eens met afwas middel. Ik had het laatst met mat zwart en na wassen plakte het filament weer goed.

[...]
Dit!!

Voor elke print job spray ik IPA op de plaat om goed schoon te maken. En denk 1x per kwartaal ofzo even onder warm water met dreft als er wat adhesie issues zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door iMars op 04-12-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dit berichtje helaas niet eerder gezien dan nu :o weer nu niet of ik je gezien heb :+

Maar man wat een leuke RepRap was dit! Zoveel leuks en zoveel enthousiasme van iedereen. Wel leuk om sommige in real life te zien die je anders nooit zo gauw zou ontmoeten. Volgend jaar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Ik had hem ook schoon gemaakt met IPA en juist toen plakte het weer niet.
Rondje dreft en het was weg.
iMars schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:51:
[...]

Ik wil die rollen wel overnemen hoor! Ik print niks anders dan NX2 zwart voor al m’n behuizingen. Ik gebruik gewoon generic pla, niks aangepast.

Is het de bed adhesion waar je problemen mee hebt?

[...]

Dit!!

Voor elke print job spray ik IPA op de plaat om goed schoon te maken. En denk 1x per kwartaal ofzo even onder warm water met dreft als er wat adhesie issues zijn.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:15:
Ik had hem ook schoon gemaakt met IPA en juist toen plakte het weer niet.
Rondje dreft en het was weg.

[...]
IPA werkt slechts beperkt. Op een gegeven moment moet de Dreft er aan te pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Ik heb om de paar keer de plate met IPA schoon gemaakt.
En ik raak de plate veder niet aan.

toen het fout ging heb ik alleen de PLA vervangen met BaboLab PLA en anders niks aangepast, vervolgens gaat de print wel goed.

Maar wat ik wel zou willen weten is:

Waarom de spagheti detectie niet heeft gewerkt.

Bij de BL filament krijg ik wel een melding?
Zou dit met de chip te maken hebben??
Kan het mij niet voorstellen. maar vind het wel toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 15:06

BFS

Rude awakening

@my_fiero Ik heb de melding rondom spaghetti detectie bij Sunlu op de bijgeleverde plastic spool ook wel eens voorbij zien komen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1 ... 32 ... 116 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.