Acties:
  • 0 Henk 'm!
joepadmiraal schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:42:
[...]

Top surface heb ik (net als de outer wall) op 40 mm/s gezet.
Maar toch is de zijkant glimmender dan de bovenkant.

Nog even een screenshot voor de volledigheid:
[Afbeelding]
Helemaal gelijk ga je het niet krijgen, het is op een andere manier geprint, ik zat nog te denken aan ironing top surface, maar daar ga je denk ik niet hetzelfde resultaat krijgen als de zijkanten.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:21
iMars schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:15:
[...]

ik zat nog te denken aan ironing top surface, maar daar ga je denk ik niet hetzelfde resultaat krijgen als de zijkanten.
Ja inderdaad, dat geeft wel een mooiere gladde bovenkant, maar het lijkt minder te glimmen dan de langzame normale top laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 23:48
BambuLab Black Friday deals staan online, P1S & AMS Combo van 999 voor 899 euro :D (plus wat NL BTW-verschil)
X1C ook kortingen natuurlijk en hoewel het er niet bij staat krijg ik ook 20% korting op de hardened steel extruder en nozzles.

Ik heb lang getwijfeld en hij is niet ideaal qua geluid hier in mijn kleine appartement, maar met deze prijs ga ik eindelijk mijn Ender 3 V2 aan de kant schuiven. Kijk vooral uit naar de AMS, steeds 4 rollen op stand-by en ook automatische kleurenprints. Kopen!!

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:57

BreeeZe

Devt

Voor wie nog twijfelt, ze hebben nu best wel scherpe black friday deals bij Bambu : https://eu.store.bambulab.com/collections/sale

Heb de X1C AMS Combo net na een tijdje lurken eindelijk besteld 8)
€1.381,84 incl 2 gratis rollen PLA Silk & PLA Though (gratis voor de eerste 7000 orders)

Edit: net iets later gepost dan @MacorgaZ hier boven mij, Jij ook veel plezier met de voorpret, en straks je bambu :D

[ Voor 16% gewijzigd door BreeeZe op 17-11-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Lekker bezig @BreeeZe :D
Ik vond de X1C net wat te duur voor mijn gebruik, maar heb wel de hardened steel extruder besteld + hardened steel 0.6mm nozzle om in de buurt te komen :+ en ook een stainless 0.2mm nozzle, kijken wat voor detailed prints er uit te halen zijn in toch een hoge snelheid.

Nu, het wachten.... en hopen op geen bezorgingdrama's.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
Verdorie ben ik toch net even te snel geweest met bestellen ;)

Alvast veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

joepadmiraal schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:34:
Verdorie ben ik toch net even te snel geweest met bestellen ;)

Alvast veel plezier ermee!
M'n zwager ook, afgelopen dinsdag besteld. Hij heeft contact opgenomen met de vraag of hij ook kan meeprofiteren van de BF deals, dus duimen :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jammer dat de AMS niet in de sale is. Achteraf wat spijt dat ik die er niet meteen bij kocht. Maar het verschil is nu wel erg groot.
350€ voor een AMS+ 750€ voor de printer = 1100€
Huidige combo prijs is 900€, en 2 rollen filament er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
BreeeZe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:39:
Voor wie nog twijfelt, ze hebben nu best wel scherpe black friday deals bij Bambu : https://eu.store.bambulab.com/collections/sale

€1.381,84 incl 2 gratis rollen PLA Silk & PLA Though (gratis voor de eerste 7000 orders)

Edit: net iets later gepost dan @MacorgaZ hier boven mij, Jij ook veel plezier met de voorpret, en straks je bambu :D
X1C komt met PLA Sparkle en PLA-CF.
P1S komt met Silk en Tough.

Heb zelf ook de X1C combo besteld met nog wat extraatjes erbij en ben heel benieuwd wat het gaat geven. Ik zit momenteel nog op een Wanhao i3 Duplicator, dus al het geklooi met sd-kaartjes is binnenkort verleden tijd :)

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ok, dussssss... Ik heb een foutje gemaakt. Ik had heel fijn alles gerangschikt op de print plaat, om zo te zorgen dat er minimale overhang was en maximale gradient in de zichtbare zijkanten van het onderdeel (om stepping te voorkomen). Dit werkte perfect, maar nu heb ik vergeten op "Save" te drukken en ben ik alles kwijt voor de volgende print.

Nu zag ik dat de print via de cloud naar de printer gaat, is er toevallig een manier om de STL of Gcode daar nog uit vandaan te plukken? Ik zie het zo toevallig niet :'( Ik weet niet of ik het nog een keer zo precies krijg want het was ook een beetje toeval dat het zo goed uitkwam :'( Dom van me, meestal save ik het niet want dan luistert het niet zo nauw dus het was nogal "muscle memory" (ik weet niet hoe je dat op zijn Nederlands zegt) om nee te klikken.

Een ander puntje, ik heb tot nu toe met veel oudere printers/slicers gewerkt. Ik kwam nu net pas de "tree style support' tegen. Deze support is echt veel makkelijker te verwijderen dan die hele zigzag van laagjes die hij normaal maakt. Snap niet dat ze die niet de standaard support hebben gemaakt 8)7. Ik heb pas nog een 14 uur print gehad die zo onder de support zat dat ik per ongeluk een deel van de print zelf heb afgebroken tijdens het verwijderen van de support :'( Gelukkig bleek dat stuk (het is een robotmasker en het afgebroken stuk was voor een bevestigingsriem) niet zo heel belangrijk omdat het masker als gegoten op mijn gezicht past waardoor ik met 1 van de 2 riemen ook wel uit kan en bovendien kan ik het dan van mijn gezicht kantelen om te drinken.

Stom maar het zat ook echt helemaal onder en was niet los te krijgen. De tree style is echt geweldig _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 17-11-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
BreeeZe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:39:

Wow, ik had me dus 100 euro + 2 rollen kunnen besparen 2 maanden geleden :'( Maargoed, ik heb er wel 2 maanden plezier van gehad. En wat voor deal er aan komt weet je toch nooit.

Maar... 900 euro voor een P1S plus AMS is echt een megagoede deal. Enorm zeg. Het is zo'n geweldig apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Llopigat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:39:
Ok, dussssss... Ik heb een foutje gemaakt. Ik had heel fijn alles gerangschikt op de print plaat, om zo te zorgen dat er minimale overhang was en maximale gradient in de zichtbare zijkanten van het onderdeel (om stepping te voorkomen). Dit werkte perfect, maar nu heb ik vergeten op "Save" te drukken en ben ik alles kwijt voor de volgende print.

Nu zag ik dat de print via de cloud naar de printer gaat, is er toevallig een manier om de STL of Gcode daar nog uit vandaan te plukken? Ik zie het zo toevallig niet :'( Ik weet niet of ik het nog een keer zo precies krijg want het was ook een beetje toeval dat het zo goed uitkwam :'( Dom van me, meestal save ik het niet want dan luistert het niet zo nauw dus het was nogal "muscle memory" (ik weet niet hoe je dat op zijn Nederlands zegt) om nee te klikken.

Een ander puntje, ik heb tot nu toe met veel oudere printers/slicers gewerkt. Ik kwam nu net pas de "tree style support' tegen. Deze support is echt veel makkelijker te verwijderen dan die hele zigzag van laagjes die hij normaal maakt. Snap niet dat ze die niet de standaard support hebben gemaakt 8)7. Ik heb pas nog een 14 uur print gehad die zo onder de support zat dat ik per ongeluk een deel van de print zelf heb afgebroken tijdens het verwijderen van de support :'( Gelukkig bleek dat stuk (het is een robotmasker en het afgebroken stuk was voor een bevestigingsriem) niet zo heel belangrijk omdat het masker als gegoten op mijn gezicht past waardoor ik met 1 van de 2 riemen ook wel uit kan en bovendien kan ik het dan van mijn gezicht kantelen om te drinken.

Stom maar het zat ook echt helemaal onder en was niet los te krijgen. De tree style is echt geweldig _/-\o_
Volgens mij staat hij dan als cache in de bestandslijst op het schermpje, en dus kun je hem wellicht ook als cache.gcode ofzo van de SD kaart halen? (En dat kan dan geloof ik weer via ftp bij de P1 serie, en via de software bij de X1 serie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 11:13
Heb de sprong gewaagd en net mijn eerste 3D printer besteld. De P1S met AMS. Gelijk ook maar 10 rollen filament erbij gedaan en wat reservespullen. Ben benieuwd hoe mijn eerste creaties eruit gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
_ferry_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:59:
[...]

Volgens mij staat hij dan als cache in de bestandslijst op het schermpje, en dus kun je hem wellicht ook als cache.gcode ofzo van de SD kaart halen? (En dat kan dan geloof ik weer via ftp bij de P1 serie, en via de software bij de X1 serie)
Bedankt, ik ga het proberen! Ik geloof niet dat er FTP op zit, in elk geval wist ik dat dan nog niet. Edit: Nee, ik zie geen FTP server op dat IP :-( Maargoed ik trek de kaart er straks wel ff uit.

Edit: Duuuussssch. Ik kom net dit pas tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lntaZj1UjHzaq7_l4KQ_8GiGalU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G4SuPn6MvPjdKJ3yp9BNqPt1.png?f=user_large

Ik had geen enkel idee dat je on the fly de snelheid aan kan passen. Blijkt dus ook een silent instelling te zijn, fijn om 's avonds nog ff een printje te doen terwijl de buren TV kijken. Want het gebonk hoor je het hele gebouw door, helaas. Ik heb speciale voeten gemaakt van kurk en polystyreen maar dat helpt niet echt. Ik moet de officiele anti-vibration feet nog bestellen en proberen. Maargoed, ik dacht dat je de snelheid alleen ergens in de slicer kon instellen. En ik had geen idee dat er een silent mode was. Nice.

Het is heel erg verborgen, het komt alleen tevoorschijn als je op de "100%" klikt. Er is geen icoon voor. Vreemd, voor zoiets belangrijks. Ik zag het toevallig omdat ik misklikte en toen snapte ik niet waar het vandaan komt. Toen heb ik gegoogled op "Ludicrous" wat ik zag staan (leuke spaceballs referentie trouwens).

Ik neem aan dat de hogere snelheden gepaard gaan met lagere kwaliteit dus die heb ik niet geprobeerd. Maar dit ding blijft me verbazen _/-\o_ Mijn vorige printer was meer dan 8 jaar oud dus had nog niet eens silent steppers :)

[ Voor 64% gewijzigd door Llopigat op 17-11-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-10 17:33
@Llopigat uit mijn hoofd is sport 124%, Ludicrous 166% van default snelheid; silent is dan weer 50% volgens mij.

Default is ongeveer 300mm/s en Ludicrous zou dan bijna maximaal snelheid zijn 498mm/s (volgens printer specificatie)

50% stille modes maakt nog steeds super veel lawaai; fyi.

[ Voor 45% gewijzigd door ilaurensnl op 17-11-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ilaurensnl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:47:
@Llopigat uit mijn hoofd is sport 124%, Ludicrous 166% van default snelheid; silent is dan weer 50% volgens mij.

Default is ongeveer 300mm/s en Ludicrous zou dan bijna maximaal snelheid zijn 498mm/s (volgens printer specificatie)

En is verre van 50% overall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
MC Taz Man schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:19:
[...]

En is verre van 50% overall...
Hmm het duurde hier 1 uur 6 minuten in plaats van 28 minuten. Redelijk 50%. Maar inderdaad de herrie is er nog wel. Het probleem is dat sommige bewegingen veel herrie maken en sommigen niet. Het zou veel beter zijn als hij de niet herriemakende bewegingen gewoon op 100% deed en de rest op 25% ofzo. Zoals het heen en weer tikken van de kop. Maargoed, wellicht komt dat nog. Bambu is wel erg goed in het verbeteren van hun produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:23:
[...]

Hmm het duurde hier 1 uur 6 minuten in plaats van 28 minuten. Redelijk 50%. Maar inderdaad de herrie is er nog wel. Het probleem is dat sommige bewegingen veel herrie maken en sommigen niet. Het zou veel beter zijn als hij de niet herriemakende bewegingen gewoon op 100% deed en de rest op 25% ofzo. Zoals het heen en weer tikken van de kop. Maargoed, wellicht komt dat nog. Bambu is wel erg goed in het verbeteren van hun produkten.
Mijn huidige print begon met een einde van morgenavond 22:nogwat, staat nu op 18:56 morgen & gegarandeerd dat dat nog behoorlijk eerder gaat worden.

Het "probleem" met de calculatie is dat die 50% wordt toegepast op de tijd, ipv enkel op de print die op snelheid wordt gedaan. De overhangs, ironing, etc gaan namelijk op dezelfde snelheid. Ook kleurwijzigingen gaan op dezelfde snelheid als "Normaal", etc.

Heb er geen probleem mee, maar het doet verre van kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:22
Llopigat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:23:
[...]

Ik heb de XC1 met AMS op een archiefkast staan.
Daarbovenop een dempingsmat (die voor wasmachines) gemaakt en daarop een plaat hout en printer staat daar op.
Plaat hout en muur ook gescheiden door wat dempingsmat er tussen.
Mat bij de Hornbach gekocht.
De ventilator staat hier standaard op 70% ipv 100% wat prima werkt en de boel een stuk stiller maakt.

Ik hoor de printer maar heel zachtjes terwijl het een oud huis (1953) is met houten vloeren en hele dunnen muren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bij bijvoorbeeld warmtepompen werkt het massa-veer-massa principe goed. Dus je printer met rubberen voetjes op een dikke plaat hout of tegel, en daar dan ook weer dempende voetjes onder. Bij de Hornbach heb je voor een paar euro zo'n mat voor de wasmachine van een soort rubberkorrels (mochten niet meer op het kunstgras, dus dan moet je er toch wat anders mee....) Kun je makkelijk snijden en spelen met het aantal laagjes op elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Nitai schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:20:
[...]

M'n zwager ook, afgelopen dinsdag besteld. Hij heeft contact opgenomen met de vraag of hij ook kan meeprofiteren van de BF deals, dus duimen :D
Nou hij heeft gewoon een voucher gehad met 100 euro als compensatie van Bambulabs. Is een jaar geldig, maar wel alleen in de Bambustore natuurlijk. Netjes :)

Dus mocht je onlangs hebben besteld, een mailtje naar Support wagen en wie weet?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:56
Mijn X1C is ook besteld. Ik twijfel of ik deze in de kelder of werkplaats neer ga zetten.

De kelder heeft een redelijk constante temperatuur, maar wel een hoge luchtvochtigheid. Er is een elektrische ontvochtiger, maar dan nog is de luchtvochtigheid relatief hoog. We hebben houten vloeren, waardoor het kan zijn dat de X1C hoorbaar is in de woonkamer.

De garage is de tweede optie. Daar is ook mijn houtwerkplaats, dus tools voor verder verwerking zijn dichtbij. Het nadeel is dat het een enkelsteense garage is zonder verwarming of isolatie. De temperatuur is in de winter maar iets hoger dan de buitentemperatuur. Hierdoor kan het in een uiterst geval vriezen in de garage (bij -10 C buitentemperatuur).

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de kelder, maar wat denken jullie? Het is eventueel een optie om de printer in de zomer in de garage te zetten en in de winter in de kelder. Maar een vaste plek heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:54:
[...]

Mijn huidige print begon met een einde van morgenavond 22:nogwat, staat nu op 18:56 morgen & gegarandeerd dat dat nog behoorlijk eerder gaat worden.

Het "probleem" met de calculatie is dat die 50% wordt toegepast op de tijd, ipv enkel op de print die op snelheid wordt gedaan. De overhangs, ironing, etc gaan namelijk op dezelfde snelheid. Ook kleurwijzigingen gaan op dezelfde snelheid als "Normaal", etc.

Heb er geen probleem mee, maar het doet verre van kloppen.
Update hierover; De huidige eindtijd die Orca aangeeeft is nu 15:26

SImpel om een punt te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 11:13
L.N. schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:42:
Mijn X1C is ook besteld. Ik twijfel of ik deze in de kelder of werkplaats neer ga zetten.

De kelder heeft een redelijk constante temperatuur, maar wel een hoge luchtvochtigheid. Er is een elektrische ontvochtiger, maar dan nog is de luchtvochtigheid relatief hoog. We hebben houten vloeren, waardoor het kan zijn dat de X1C hoorbaar is in de woonkamer.

De garage is de tweede optie. Daar is ook mijn houtwerkplaats, dus tools voor verder verwerking zijn dichtbij. Het nadeel is dat het een enkelsteense garage is zonder verwarming of isolatie. De temperatuur is in de winter maar iets hoger dan de buitentemperatuur. Hierdoor kan het in een uiterst geval vriezen in de garage (bij -10 C buitentemperatuur).

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de kelder, maar wat denken jullie? Het is eventueel een optie om de printer in de zomer in de garage te zetten en in de winter in de kelder. Maar een vaste plek heeft mijn voorkeur.
Ik zit met een soortgelijke situatie. Ik wil de P1S ook in de garage zetten maar daar heb ik ook last van een hoge luchtvochtigheid en lage temperaturen.

Ik ben erover na aan het denken om een soort van box te maken waarop ik dan de afzuiging aan kan sluiten en binnen in de box heel veel silica gel balletjes kan plaatsen om de lucht te ontvochtigen. Zijn er anderen die zoiets hebben gedaan? (of een andere oplossing...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
Deathsquad_187 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:44:
[...]

Ik zit met een soortgelijke situatie. Ik wil de P1S ook in de garage zetten maar daar heb ik ook last van een hoge luchtvochtigheid en lage temperaturen.

Ik ben erover na aan het denken om een soort van box te maken waarop ik dan de afzuiging aan kan sluiten en binnen in de box heel veel silica gel balletjes kan plaatsen om de lucht te ontvochtigen. Zijn er anderen die zoiets hebben gedaan? (of een andere oplossing...)
kan helpen, maar helaas is de bambu niet echt luchtdicht, kieren bij deuren b.v. dus ik denk dat het dan ook niet echt optimaal is, maar als je alles goed invet zou roesten oid geen issue moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ilaurensnl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:47:

Ik zag op Formnext de X1C op 500mm/s printen met PolySonic PLA PRO. En dat zag er darn goed uit. Snel, mooie lijnen/lagen... binnenkort ook maar even proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door iMars op 18-11-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
iMars schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:01:
[...]

Ik zag op Formnext de X1C op 500mm/s printen met PolySonic PLA PRO. En dat zag er darn goed uit. Snel, mooie lijnen/lagen... binnenkort ook maar even proberen :)
Yeah, gehoord mits je goede flow filament hebt dat het erg mooi zonder te veel kwaliteit verlies, maar zorgt wel voor meer wear.

Zou je aanraden dat te doen met een goed ondergrond, en niet een tafel die wiebelt haha.

Nog niet geprobeerd overigens, 100% is prima maar ga het zeker nog proberen als een keertje mijn printer op de grond staat! Mocht jij ondergrond veranderen vergeet niet even opnieuw te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ilaurensnl schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:07:
[...]

Yeah, gehoord mits je goede flow filament hebt dat het erg mooi zonder te veel kwaliteit verlies, maar zorgt wel voor meer wear.

Zou je aanraden dat te doen met een goed ondergrond, en niet een tafel die wiebelt haha.

Nog niet geprobeerd overigens, 100% is prima maar ga het zeker nog proberen als een keertje mijn printer op de grond staat! Mocht jij ondergrond veranderen vergeet niet even opnieuw te calibreren.
Bij mij staan de printers op een self build printer bench, gemaakt van 4040 extrusions en 28mm dik eikenhout (dacht ik) werkblad. Rock solid :)

Nu wachten op een rolletje PolySonic :) en de juiste profiel (heb Polymaker gevraagd naar die zij gebruikt hebben op de beurs).

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 18-11-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag trouwens m’n Extrudr filament mogen ontvangen O+ Genoeg zwart filament voor een paar maandjes. Best snel, denk een krappe weekje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Interessante vergelijking tussen de MK4 en de P1p:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allen!
Nieuw hier, met een paar vragen betreffende de benodigde ruimte rondom de P1S + AMS:

Ik weet wat de afmetingen zijn van de bovenstaande combinatie, maar ik wil hem in een bestaande ruimte/kast plaatsen.
Daarom wil ik graag van jullie als ervaren gebruikers, weten hoeveel ruimte ik nodig heb om deze machine te kunnen bedienen, rollen draad te laden, de bovenkap open te zetten en te houden en eventueel, is er ruimte nodig aan de zijkant om hem bij de dagelijkse handelingen goed te kunnen bereiken.

Ik denk dat de meeste ruimte nodig is aan de bovenkant voor de AMS, maar hoor graag ervaringen.
Natuurlijk gaat hij pas op zijn plek, nadat hij is opgebouwd (dus na een kwartiertje, als ik het goed heb ;) >:) )

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 14:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Naalroc schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:01:
Hallo allen!
Nieuw hier, met een paar vragen betreffende de benodigde ruimte rondom de P1S + AMS:

Ik weet wat de afmetingen zijn van de bovenstaande combinatie, maar ik wil hem in een bestaande ruimte/kast plaatsen.
Daarom wil ik graag van jullie als ervaren gebruikers, weten hoeveel ruimte ik nodig heb om deze machine te kunnen bedienen, rollen draad te laden, de bovenkap open te zetten en te houden en eventueel, is er ruimte nodig aan de zijkant om hem bij de dagelijkse handelingen goed te kunnen bereiken.

Ik denk dat de meeste ruimte nodig is aan de bovenkant voor de AMS, maar hoor graag ervaringen.
Natuurlijk gaat hij pas op zijn plek, nadat hij is opgebouwd (dus na een kwartiertje, als ik het goed heb ;) >:) )
For future reference:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXQPzLML9KXej6a45frgIAtHtNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8M1nlekjCG3vpfDNM4exl8BR.png?f=fotoalbum_large

De rest kun je hier denk ik wel mee uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is precies wat ik graag wilde zien! Dank daarvoor @Ohmarinus

heb je nog opmerkingen of observaties betreffende de noodzaak om bij de zijkanten te (moeten) komen in gebruik?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nitai schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:22:
[...]

Nou hij heeft gewoon een voucher gehad met 100 euro als compensatie van Bambulabs. Is een jaar geldig, maar wel alleen in de Bambustore natuurlijk. Netjes :)

Dus mocht je onlangs hebben besteld, een mailtje naar Support wagen en wie weet?
Hier ook een compensatie, niet volledig, had de printer ook al iets langer, maar wat mij betreft genoeg om de AMS upgrade toch aan te schaffen.

Volgende probleem is dan de plek waar hij staat onder het schuine dak, dat gaat dan niet meer passen. Was juist zo'n handig plekje :+

@Naalroc er zijn ook nog opties om een steun te printen zodat de AMS verhoogd boven de printer komt. Kan handig zijn, en kan dus ook iets zijn waar je rekening mee wilt houden qua hoogte.

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 20-11-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

_ferry_ schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:10:
[...]

Hier ook een compensatie, niet volledig, had de printer ook al iets langer, maar wat mij betreft genoeg om de AMS upgrade toch aan te schaffen.

Volgende probleem is dan de plek waar hij staat onder het schuine dak, dat gaat dan niet meer passen. Was juist zo'n handig plekje :+

@Naalroc er zijn ook nog opties om een steun te printen zodat de AMS verhoogd boven de printer komt. Kan handig zijn, en kan dus ook iets zijn waar je rekening mee wilt houden qua hoogte.
De AMS hoeft er niet per se bovenop he :+

De kabels zijn lang genoeg om de AMS ernaast te plaatsen gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 18:17
Nou, hier ook maar de sprong genomen en een P1S met AMS besteld.
Ben erg benieuwd naar de levertijd, kan daar nog niet veel van vinden nu.

Interesse is toch wat verschoven de laatste jaren van hobby in 3D printen (en alle tweaking, prutsen, modificeren, e.d. ) met een CR10, naar de printer meer als 'tool' zien om daadwerkelijk iets geprint te hebben.

Hoop daarmee met de BambuLab de juiste stap gemaakt te hebben.
Ergens nog wel twijfel of ik niet voor de X1C met AMS had moeten gaan, maar denk dat 'k met de P1S goed zit.
Ga vooral PETG printen, en als 'k echt een keer spannendere materialen wil gaan printen dan zal 't voornamelijk PETG-CF of Nylon worden, t.z.t. zal 'k dan de exruder en hotend upgraden.

Denk dat 'k gauw al een XTouch erop zet om 't af te maken.

Laat het wachten maar beginnen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:59
Nitai schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:22:
[...]

Heb mijn X1C vorige week ontvangen zag dat ze nu een korting gaven.
Ook ik heb contact opgenomen met Bambu support en een voucher aangeboden gekregen.
Hopelijk wordt deze snel verstrekt zodat ik nog ff black friday filament daarmee kan bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
[...]

Dat is ook wel weer zo, alleen het bureau er naast vul ik natuurlijk liever met andere zaken.... Alhoewel, nu ik dit schrijf besef ik mij dat daar nu rollen liggen die ik veel gebruik en anders gewoon in de AMS kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
[...]

Héé, dat wist ik dus weer niet, en is interessant, want mijn kast, waar die in moet komen, is exact 1 cm te LAAG, waardoor die ronde kap van de AMS niet opengedraaid kan worden.

Maar die kast is 83 cm breed inwendig, dus als de AMS naast de printer kan staan, dan is dat mogelijk mijn oplossing. (want AMS+printer = breed 2 x 368mm, toch?)

Maar hoe zit dat dan met die luchtdichte afsluiting van de kap? Is die AMS dan van onderen dicht? Ik zie op foto's wel dat er een bowdentube achter langs loopt en ik neem aan dat dit de verbinding is tussen de AMS en de printer zelf (en mogelijk wat electra kabels. En moet er dan een afdekking boven de printer komen, of is dat nergens voor nodig. Zit er anders nog iets bij wat je niet meer gebruikt als je de AMS later/apart koopt?
Kunt u hierover war meer vertellen, of mij naar publicaties hierover verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Naalroc schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:05:
[...]

Héé, dat wist ik dus weer niet, en is interessant, want mijn kast, waar die in moet komen, is exact 1 cm te LAAG, waardoor die ronde kap van de AMS niet opengedraaid kan worden.

Maar die kast is 83 cm breed inwendig, dus als de AMS naast de printer kan staan, dan is dat mogelijk mijn oplossing. (want AMS+printer = breed 2 x 368mm, toch?)

Maar hoe zit dat dan met die luchtdichte afsluiting van de kap? Is die AMS dan van onderen dicht? Ik zie op foto's wel dat er een bowdentube achter langs loopt en ik neem aan dat dit de verbinding is tussen de AMS en de printer zelf (en mogelijk wat electra kabels. En moet er dan een afdekking boven de printer komen, of is dat nergens voor nodig. Zit er anders nog iets bij wat je niet meer gebruikt als je de AMS later/apart koopt?
Kunt u hierover war meer vertellen, of mij naar publicaties hierover verwijzen?
Yes, die AMS is helemaal luchtdicht. Er zit ook een rubberen seal langs de rand :)

Ik heb er zelf een Hydra drybox in liggen (3 stuks om precies te zijn, met hygrometer):
https://www.printables.co...ox-for-bambulab-ams-hydra

Deze dryboxjes passen ook prima zonder dat je de 'AMS hydra mod' hebt toegepast, ik heb die hydra mod ook niet gedaan namelijk.

De AMS verbindt met 1 6-polige kabel en een bowden tube, de printer heeft sowieso al een glazen plaat aan de bovenkant, daar *kan* de AMS op staan, maar zonder AMS is het gewoon een mooi glazen paneel bovenop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat is mooi! Goed nieuws voor mij, dan kan het dus netjes naast elkaar staan.
Ik hoef bij normaal gebruik toch nergens bij, aan de zijkanten van de de AMS en de printer zelf?

Want ik heb dan dus in totaal 9 cm ruimte , in de breedte, in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Naalroc schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:58:
Maar dat is mooi! Goed nieuws voor mij, dan kan het dus netjes naast elkaar staan.
Ik hoef bij normaal gebruik toch nergens bij, aan de zijkanten van de de AMS en de printer zelf?

Want ik heb dan dus in totaal 9 cm ruimte , in de breedte, in de kast.
Ja, tenzij er dus iets vastloopt, dan moet je wel makkelijk bij de achterkant kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:20:
[...]

Ja, tenzij er dus iets vastloopt, dan moet je wel makkelijk bij de achterkant kunnen ;)
Meh, heb hier de printer ook in een kast staan, werkt perfect. Zo vaak hoef je niet bij de achterkant. Zo'n één keer per maand, voor het standaard onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MC Taz Man schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:12:
[...]

Meh, heb hier de printer ook in een kast staan, werkt perfect. Zo vaak hoef je niet bij de achterkant. Zo'n één keer per maand, voor het standaard onderhoud.
Meh..? Maar ik zeg ook niet dat het niet perfect werkt, alleen dat het handig is omdat in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:14:
[...]

Meh..? Maar ik zeg ook niet dat het niet perfect werkt, alleen dat het handig is omdat in je achterhoofd te houden.
Dat sws, mijn "meh" was meer gericht op de hoeveelheid moeite die het kost. FF de printer omdraaien kost, naar mijn mening, geen moeite. Niet goed om er problemen mee te hebben.

Wat wél een potentieel issue is, is het behoorlijk irritante/domme design van de connectors voor de AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MC Taz Man schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:21:
[...]

Dat sws, mijn "meh" was meer gericht op de hoeveelheid moeite die het kost. FF de printer omdraaien kost, naar mijn mening, geen moeite. Niet goed om er problemen mee te hebben.

Wat wél een potentieel issue is, is het behoorlijk irritante/domme design van de connectors voor de AMS.
Ah, okay duidelijk! Ja, omdat er soms gewoon iets vast kan lopen in de AMS zonder dat je iets verkeerd doet is het wel handig dat de machine er makkelijk uit kan. Ik heb hem nu nog op een tafel staan, maar als 'ie in een kleinere ruimte komt te staan ga ik de machine op een draaiplateau zetten denk ik (en de AMS er niet op, maar op een plankje vlak boven de printer, zodat de glass panel er makkelijk af kan als ik PLA met een warm bed ga printen).

[ Voor 9% gewijzigd door Ohmarinus op 20-11-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:24:
[...]

Ah, okay duidelijk! Ja, omdat er soms gewoon iets vast kan lopen in de AMS zonder dat je iets verkeerd doet is het wel handig dat de machine er makkelijk uit kan. Ik heb hem nu nog op een tafel staan, maar als 'ie in een kleinere ruimte komt te staan ga ik de machine op een draaiplateau zetten denk ik (en de AMS er niet op, maar op een plankje vlak boven de printer, zodat de glass panel er makkelijk af kan als ik PLA met een warm bed ga printen).
Draaiplateau is een heel goed idee. Vergeet niet de één of andere helper te printen, zodat je de AMS kabels (PTFE & Data/stroom) makkelijk kan loskoppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een oudere versie van deze in gebruik, denk da'k over ga naar de nieuwe. Deze lijkt me vele malen praktischer:
https://www.printables.co...ms-tube-release-helper-v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MC Taz Man schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:30:
[...]

Draaiplateau is een heel goed idee. Vergeet niet de één of andere helper te printen, zodat je de AMS kabels (PTFE & Data/stroom) makkelijk kan loskoppelen
Yes, gebruik die oude eerste versie nog. Werkt prima. Wat jij nu linkt ziet er wel goed uit, geen gehannes meer je hand om hem in dat gaatje te krijgen d:)b

Ik zat naar zo'n soort plateau te kijken, ben alleen bang dat de lagers gaan meerammelen tijdens een print:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0C2B94MKW/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:34:
[...]

Yes, gebruik die oude eerste versie nog. Werkt prima. Wat jij nu linkt ziet er wel goed uit, geen gehannes meer je hand om hem in dat gaatje te krijgen d:)b

Ik zat naar zo'n soort plateau te kijken, ben alleen bang dat de lagers gaan meerammelen tijdens een print:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0C2B94MKW/
Lijkt mij persoonlijk veel te klein. Ik zou gaan voor groot, grof & stevig. Niveau 200+kg hondje, maar dan in draaiplateau variant.

Ter illustratie (zonder draaiplateau), dit is mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVtR-DypYJ6fwxLSz9-vjHRfWwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsCWHxiMdEVf6yms1GnyIOIA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MC Taz Man schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:42:
[...]

Lijkt mij persoonlijk veel te klein. Ik zou gaan voor groot, grof & stevig. Niveau 200+kg hondje, maar dan in draaiplateau variant.

Ter illustratie (zonder draaiplateau), dit is mijn situatie:
[Afbeelding]
Nu denk ik wel dat die 400mm of groter best wel wat kan hebben hoor. Ze verkopen het zelfs met een diameter van 1 meter ;)

Maar voor ik zoiets aanschaf wil ik eerst mijn eigen plateau ontwerpen, zonder lagers! Wat dat gaat worden zal ik wel delen wanneer het af is en eventueel werkt/niet werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net een p1s met AMS binnen.

Was bang dat de AMS nageleverd werd maar die zat in de printer!

Wel in afwachting op een reactie ivm nét mislopen black friday aanbieding.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MC Taz Man , @Ohmarinus Interessante spin-off van mijn vraag, maar betreffende die draaitafel: ik had opgepikt dat de printer op een zo solide mogelijke tafel/plank/werkbank geplaatst moet worden in verband met de hoger snelheden/versnellingen van de printkop, die het geheel anders zo kunnen doen schudden, met alle kwaliteits gevolgen van dien.
Of valt dit erg mee?
En nu ik de opstelling van MC Taz zie, ik zou mijn AMS ook bovenop die betreffende kast kunnen zetten, mits de kabel (en tube) lang genoeg zijn om dat te verwezenlijken, want de 2 units naast elkaar geeft me maar een paar cm zijdelingse speelruimte IN die kast. Ik weet nu dus dat die AMS 100% dicht is, dus dat zou ook voor stof ed. niet veel uitmaken.
En wat die draaischijf betreft waar jullie het over hebben: ik heb nog zo'n oude stalen draaitafel uit het TV-Beeldbuizentijdperk, die zou ik dan kunnen gebruiken, na evt. iets smaller gemaakt te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben geen fan van het idee. Ben meer van de zekere stabiliteit. Maar je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Naalroc schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:33:
@MC Taz Man , @Ohmarinus Interessante spin-off van mijn vraag, maar betreffende die draaitafel: ik had opgepikt dat de printer op een zo solide mogelijke tafel/plank/werkbank geplaatst moet worden in verband met de hoger snelheden/versnellingen van de printkop, die het geheel anders zo kunnen doen schudden, met alle kwaliteits gevolgen van dien.
Of valt dit erg mee?
En nu ik de opstelling van MC Taz zie, ik zou mijn AMS ook bovenop die betreffende kast kunnen zetten, mits de kabel (en tube) lang genoeg zijn om dat te verwezenlijken, want de 2 units naast elkaar geeft me maar een paar cm zijdelingse speelruimte IN die kast. Ik weet nu dus dat die AMS 100% dicht is, dus dat zou ook voor stof ed. niet veel uitmaken.
En wat die draaischijf betreft waar jullie het over hebben: ik heb nog zo'n oude stalen draaitafel uit het TV-Beeldbuizentijdperk, die zou ik dan kunnen gebruiken, na evt. iets smaller gemaakt te hebben
Ik dacht er zelf aan om de printer op een betonnen tegel te zetten, daaronder een rubberen tegel en daaronder een gelamineerde plaat. Daaronder komt pas het draaiplateau.

Echter is die massa van de tegel vooral om het geluid de dempen. Je zult de machine voor zover ik weet ook gewoon aan een touw kunnen hangen en dezelfde printkwaliteit verwachten. Met een bedslinger is het een heel ander verhaal, die wil je wel op een solide ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Naalroc schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:01:
Ik heb hem onder een schuin dak staan waar het net aan past.
Er is wel wat ruimte boven de AMS nodig om hem open te maken, maar hij hoeft niet per se helemaal open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-Q6e58se49BR8YKT1aC_0hOR6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG0ABsN1xkxLJDpaZTEpQRo2.jpg?f=fotoalbum_large

De AMS er naast zetten ipv er bovenop is wel handiger denk ik, maar dat gaat vind ik zonde van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja @joepadmiraal dat is misschien ook een mogelijkheid, omdat ik in feite maar 1 cm te kort kom. Dat kan ik wel proberen, want hij moet natuurlijk wel ver genoeg open gaan om de spoelen er in- en uit te krijgen: dat weet je pas asl je het probeert natuurlijk, maar als ik het zo bekijk, dan zou het moeten lukken.
Of boven op die kast, zoals ik eerder schreef, alleen weet ik niet of dan de bowdentube, die 530 mm lang is, (heb ik gevonden), lang genoeg is om de extra afstand te overbruggen.
En de volgende lengte buis die te koop is, is 4 meter, à €11
En ook de kabel moet lang genoeg zijn, die is ook maar 510 mm, en een langer kabel, eigenlijk bedoeld voor een montage van een AMS naar een hub, is 1500mm, lijkt me redelijk geprijsd voor €8
Ik heb nog wel een 80 cm Capricorn tube, maar die is inwendig krap 2,0 mm, en de Bambu buis is inwendig 2,5mm, volgens de sales specificaties. Maar goed, ik zie wel, want hij kan er altijd naast tenslotte.
Dank voor de info en de foto..

Nog even heel iets anders: er wordt overal in de documentatie gesuggereerd dat een 'Glue Stick' of Liquid Glu' noodzakelijk is voor de meeste gangbare filamenten.
Nu heb ik op mijn huidige machine, met glasplaat nooit enig middel gebruikt om hechting te verbeteren, alleen om de paar weken de plaat schoon maken met alcohol> spiritus, en dat werkte voor mij.
Is het noodzakeljk op de Bambu? Ze printen wel op een hogere temperatuur, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:18
Hier nog geen enkele keer de lijm nodig gehad.. Alleen bij gladde platen vziw

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

joepadmiraal schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:33:
[...]

Er is wel wat ruimte boven de AMS nodig om hem open te maken, maar hij hoeft niet per se helemaal open:

[Afbeelding]

De AMS er naast zetten ipv er bovenop is wel handiger denk ik, maar dat gaat vind ik zonde van de ruimte.
Sowieso kun je zo te zien de AMS nog wel wat naar voren schuiven op de machine, dan heb je erboven ook meteen wat meer ruimte. Maar ik gok dat op deze plek waar je hem nu hebt staan, de klep al net genoeg open kan om er een rol in te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:10:
Ook net een p1s met AMS binnen.

Was bang dat de AMS nageleverd werd maar die zat in de printer!

Wel in afwachting op een reactie ivm nét mislopen black friday aanbieding.
Wanneer had je deze besteld, en kwam 'ie vandaag binnen?
Welke info-updates heb je verkregen wat betreft de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Ohmarinus schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:48:
[...]

Sowieso kun je zo te zien de AMS nog wel wat naar voren schuiven op de machine, dan heb je erboven ook meteen wat meer ruimte. Maar ik gok dat op deze plek waar je hem nu hebt staan, de klep al net genoeg open kan om er een rol in te plaatsen.
Zat inderdaad nog een klein beetje ruimte tussen.
Daar heb ik in alle enthousiastme na het installeren nooit meer naar gekeken.
Hij ging net genoeg open om het filament te wisselen.
Ik heb hem nu nog een paar cm meer naar voren gezet en nu blijft hij netjes open staan i.p.v. dat ik hem vast moet houden.
:D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 13-10 21:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hclL-1VMZ52B6Bwx5rZWnmoYEB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QicPxwK5MKLpbtKDeF4ioQC2.jpg?f=fotoalbum_large
±6 uurtjes hele ding af (met standaard) en dat was op normale snelheid op m'n p1s
hele huis staat al vol rotzooi onderhand _/-\o_ kan er niks aan doen, tot nu toe is er alleen iets mis gegaan met printen omdat ik te snel en enthousiast iets van die PEI plaat aftrok :+
..je hebt er echt geen omkijken naar (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
CT schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:47:
±6 uurtjes hele ding af (met standaard) en dat was op normale snelheid op m'n p1s
Gaaf hoor!

Ik wil mn filament gaan opbergen in plastic bakken.
Hebben jullie nog tips voor welke bakken makkelijk verkrijgbaar zijn en goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 19:24
@CT mooi gelukt! Wat voor model en filament heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joepadmiraal schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:20:
[...]

Gaaf hoor!

Ik wil mn filament gaan opbergen in plastic bakken.
Hebben jullie nog tips voor welke bakken makkelijk verkrijgbaar zijn en goed werken?
Wij gebruiken Hema bakken... Eén of andere stadsnaam. Zoals je in mijn foto kunt ziet, passen er 4 rollen per bak in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

jj85 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:26:
@CT mooi gelukt! Wat voor model en filament heb je gebruikt?
marble pla van eryone, overigens hebben ze altijd 50% kortingen lopen dus je kan op die website de bedragen door de helft doen :P de base had ik in 'regenboog' paars van eryone maar het is eigenlijk gewoon paars met wat overloop, vind het weinig regenboog.
en hier op printables staat het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na alle info hier te hebben ingewonnen, dacht ik vanmorgen maar de machine te gaan bestellen; wat denk je? De aanbieding van 2 gratis rollen filament is "uitverkocht", offer no longer available........ :X

Klopt het dat de nozzles alleen verkocht worden mèt dat hele koel gebeuren er bij (voor €16) en de nozzle niet los? Kan het niet vinden op de site met hun accessoires.
https://eu.store.bambulab...le?variant=42935475339483

En welke printplaat wordt standaard met de machine mee geleverd, ook dat kan ik nog niet vinden; wel belangrijk, omdat ik (ook) ABS wil printen.
https://eu.store.bambulab...accessories-for-p1-series
Hier staan ze aangeboden als extra's maar welke krijg je bij de machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:45
Naalroc schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:55:

En welke printplaat wordt standaard met de machine mee geleverd, ook dat kan ik nog niet vinden; wel belangrijk, omdat ik (ook) ABS wil printen.
Onderaan de pagina bij 'What's in the box' lijkt het te gaan om de Bambu Textured PEI Plate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:35
Na alle info hier te hebben ingewonnen, dacht ik vanmorgen maar de machine te gaan bestellen; wat denk je? De aanbieding van 2 gratis rollen filament is "uitverkocht", offer no longer available........ :X

Klopt het dat de nozzles alleen verkocht worden mèt dat hele koel gebeuren er bij (voor €16) en de nozzle niet los? Kan het niet vinden op de site met hun accessoires.

Klopt, ze verkopen geen losse nozzles. Je hebt de hotend erbij of een versie waarbij de gehele assembly erbij zit.

Wat betreft build plates, is afhankelijk van de printer. Bij de X-serie is het de coldplate. be de P-serie is het de textured PEI sheet, de gouden versie.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Laatst online: 19:24
Dit is als één geheel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik krijg eerdaags van ali deze hotend binnen, is ook zoals de p1s/p1p etc assembly met cool-blok en aansluiting, maar je kan er (wel) losse nozzle's bij bestellen (heb alle maten genomen).
Leek mij inderdaad handig om sowieso is alle maten te (kunnen) proberen zonder met een overschot aan complete hotends te zitten :) dus dat is ook een optie. Je krijgt trouwens sowieso nog een 0.4 hotend bij je p1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CT schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:19:
Ik krijg eerdaags van ali deze hotend binnen, is ook zoals de p1s/p1p etc assembly met cool-blok en aansluiting, maar je kan er (wel) losse nozzle's bij bestellen (heb alle maten genomen).
Leek mij inderdaad handig om sowieso is alle maten te (kunnen) proberen zonder met een overschot aan complete hotends te zitten :) dus dat is ook een optie. Je krijgt trouwens sowieso nog een 0.4 hotend bij je p1s.
Imo, is een BL printer niet een apparaat waar je Ali-meuk op wil installeren. The Next Layer heeft er iig een video over gemaakt:

Grootste probleem waar je tegen aan loopt is de enorme QC verschillen en domweg het (potentiële) gebrek aan kwaliteit van Ali producten. Persoonlijk ga ik niet lopen kutten met mijn printer en potentieel veel problemen veroorzaken.

Dat gezegd hebbende, is dat natuurlijk wél een onderdeel van het hele 3D printen gebeuren :D Dus als je het risico wil lopen; veel plezier, ben benieuwd naar het resultaat op korte & langere termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweakable @SacreBleu @jj85 Allen bedankt, voor de supersnelle in complete info; tja, "what 's in the box"dat heb je dan al wel een paar keer gezien, maar op het juiste moment, denk je daar niet aan 8)7

@CT Dat is mooi, ikhaal ook wel het nodige bij Ali, maar voor deze printer nog niet naar gekeken; kennelijk spelen ze daar in China snel op in, bij dit toch tamelijk nieuwe product (dacht ik)
En het is te geef, zo'n setje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Naalroc schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:34:
@CT Dat is mooi, ikhaal ook wel het nodige bij Ali, maar voor deze printer nog niet naar gekeken; kennelijk spelen ze daar in China snel op in, bij dit toch tamelijk nieuwe product (dacht ik)
Bambulab is chinees dus dat zal er wel mee te maken hebben 8)

@MC Taz Man de hele printer staat op ali, dus ik vrees dat je al 'meuk' thuis hebt staan...

[ Voor 11% gewijzigd door CT op 21-11-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CT schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:50:
[...]

Bambulab is chinees dus dat zal er wel mee te maken hebben 8)

@MC Taz Man de hele printer staat op ali, dus ik vrees dat je al 'meuk' thuis hebt staan...
De Aldi verkoopt ook A-merken, neemt niet weg dat ze ook heel veel meuk verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan1211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-10 13:33
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een p1s met AMS gekocht, inclusief de actie van de 2 rollen filament.

Ik vroeg me af of sommige al een leverdatum hebben gekregen van de printer aangezien ik zojuist
een mail heb gekregen dat mijn bestelling wordt opgedeeld in twee pakketten waarvan er 1 nu verzonden is.
Echter weegt deze volgens DHL 2,81 kg waaruit ik opmaak dat het om het filament gaat.

Heeft er iemand rond dezelfde tijd ook een order geplaatst en weet die al meer? Mijn ETA toen ik bestelde stond nog op 24-11 i.p.v. 5-12 waar die nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen ook hetzelfde besteld en ook levertijd 5 december; maar ik krijg de 'gratis filament' rollen niet meer:

Uitverkocht, zeggen ze. mailtje gestuurd, maar dan krijg je het beruchte:"Vanwege de grote drukte......" :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
MC Taz Man schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:29:
[...]

Wij gebruiken Hema bakken... Eén of andere stadsnaam. Zoals je in mijn foto kunt ziet, passen er 4 rollen per bak in.
Bedankt voor de tip.
Zijn die wel een beetje lucht dicht?
Als ik zo op de Hema site kijk lijkt het niet of ze een rubber afsluiting hebben oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joepadmiraal schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:10:
[...]

Bedankt voor de tip.
Zijn die wel een beetje lucht dicht?
Als ik zo op de Hema site kijk lijkt het niet of ze een rubber afsluiting hebben oid.
Wss verre van, maar aangezien er nagenoeg enkel PLA in zit, is silica korrels imo voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joepadmiraal schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:33:
[...]

[Afbeelding]

Herkenbaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnuK35HQMIj30Bn8N0SYwweOv_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7R9LPHNmnD86gZAHXl8K6vZ.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb moeite met m'n AMS-en een goed plekje te geven... Ben nu de AMS-en aan het verdelen. Huidige setup is:
X1C + 4x AMS
X1C + 1x AMS
X1C + 1x AMS

Maar dat gaat denk worden:
X1C + 3x AMS
X1C + 2x AMS
X1C + 1x AMS
MC Taz Man schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:34:
[...]

Imo, is een BL printer niet een apparaat waar je Ali-meuk op wil installeren. The Next Layer heeft er iig een video over gemaakt:
[YouTube: Improving My Bambu Lab X1 Carbon... With Cheap Knockoffs!]

Grootste probleem waar je tegen aan loopt is de enorme QC verschillen en domweg het (potentiële) gebrek aan kwaliteit van Ali producten. Persoonlijk ga ik niet lopen kutten met mijn printer en potentieel veel problemen veroorzaken.

Dat gezegd hebbende, is dat natuurlijk wél een onderdeel van het hele 3D printen gebeuren :D Dus als je het risico wil lopen; veel plezier, ben benieuwd naar het resultaat op korte & langere termijn
@MC Taz Man & @CT ,... Nozzle's hoeven niet duur te zijn, zeker niet de brass nozzles. Als hobbyist kan je het makkelijk proberen. Ik zelf draai productie en wil geen gezeik. Als er nu iets met een nozzle is, of een printkwaliteit issues heb, kan ik BL zeggen: dit is het probleem, dit heb ik geprobeerd, wat geven jullie als advies. Daarnaast vind ik, je koopt een printer van 600~1500 euro (afhankelijk P1/X1/AMS-combo) en dan ga je lopen beknibbelen op dat soort onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
iMars schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:32:
[...]

Herkenbaar ;)
[Afbeelding]
Ik heb moeite met m'n AMS-en een goed plekje te geven...
Haha dat is voor mij ook wel een idee, gewoon 4 amsen kopen ipv opbergdozen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@iMars het gaat niet om beknibbelen, zoals je ziet kosten de nozzle's net zoveel, dus je bespaard niet echt, alleen het ging om dat BL alleen complete sets verkoopt. En in dit geval wil je gewoon een X aantal maten testen, dan is het handig als je gewoon het minst kostende onderdeel (het puntje van de nozzle) kan vervangen, en dat kan wel bij deze nozzle. Het is geen 100% drop-in replacement voor de BL onderdelen.
Hier is overigens een review over deze hotend/nozzle combi: YouTube: PRINT up to 58% FASTER! – HARDENED STEEL Nozzle with COPPER INSERT (... en daar zie je dat het inderdaad 'anders' is.

En ik heb 't ding puur voor hobby overigens en 't argument van de prijs vind ik niet zo relevant, het ding is geen 5k maar juist erg schappelijk in de markt als consumenten product neer gezet.

Maar, als kanttekening, weet ik eerlijk gezegd niet waar de garantie van Bambu precies start of stopt.
denk dat er uberhaupt op de nozzle en pei plate geen garantie zit en het als gebruiksvoorwerpen wordt gezien? misschien wel iets om nog even te bekijken voor ik er thirdparty dingen gehobbyt gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
daan1211 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:22:
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een p1s met AMS gekocht, inclusief de actie van de 2 rollen filament.

Ik vroeg me af of sommige al een leverdatum hebben gekregen van de printer aangezien ik zojuist
een mail heb gekregen dat mijn bestelling wordt opgedeeld in twee pakketten waarvan er 1 nu verzonden is.
Echter weegt deze volgens DHL 2,81 kg waaruit ik opmaak dat het om het filament gaat.

Heeft er iemand rond dezelfde tijd ook een order geplaatst en weet die al meer? Mijn ETA toen ik bestelde stond nog op 24-11 i.p.v. 5-12 waar die nu op staat.
Idem, vrijdag rond 13.30 besteld, kreeg zondag al een DHL-melding en mailtje van BL over de shipment. DHL geeft bij mij 2.914kg maar ik heb 2x complete hotends en PTFE-tubes erbij besteld, geen idee of dat dan erbij komt of het straks nog meer losse pakketten worden. Zo dom, ik zag dat gewicht al eerder staan maar dacht alsnog dat dit de printer zelf was uit optimisme :+
Het is wel wat onduidelijk, ze zullen een gigantische drukte hebben want de gratis filament was voor de eerste 7000? orders dacht ik, dus dan hebben ze flink wat bestellingen te verwerken. Ik hoop hem eigenlijk op vrijdag te ontvangen want die dag heb ik toevallig vrij :D

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
MacorgaZ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:50:
[...]

Idem, vrijdag rond 13.30 besteld, kreeg zondag al een DHL-melding en mailtje van BL over de shipment. DHL geeft bij mij 2.914kg maar ik heb 2x complete hotends en PTFE-tubes erbij besteld, geen idee of dat dan erbij komt of het straks nog meer losse pakketten worden. Zo dom, ik zag dat gewicht al eerder staan maar dacht alsnog dat dit de printer zelf was uit optimisme :+
Het is wel wat onduidelijk, ze zullen een gigantische drukte hebben want de gratis filament was voor de eerste 7000? orders dacht ik, dus dan hebben ze flink wat bestellingen te verwerken. Ik hoop hem eigenlijk op vrijdag te ontvangen want die dag heb ik toevallig vrij :D
Moet je die hotends zo vaak vervangen dan?

Ik heb zelf nog geen nieuwe besteld maar het zou wel zuur zijn als hij kapot gaat en ik moet wachten. Ik wil wel uiteindelijk naar de hardened steel extruder en hotend toe (heb nu de P1S dus gewone stalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Naalroc schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:22:
Nog even heel iets anders: er wordt overal in de documentatie gesuggereerd dat een 'Glue Stick' of Liquid Glu' noodzakelijk is voor de meeste gangbare filamenten.
Nu heb ik op mijn huidige machine, met glasplaat nooit enig middel gebruikt om hechting te verbeteren, alleen om de paar weken de plaat schoon maken met alcohol> spiritus, en dat werkte voor mij.
Is het noodzakeljk op de Bambu? Ze printen wel op een hogere temperatuur, dat wel.
Die "lijm" is juist om het makkelijker los te maken. Omdat sommige platen gewoon een stalen plaat zijn met een sticker erop geplakt, en als het dan te hard vast zit trek je die sticker kapot.

Daarom is het met de textured PEI plaat meestal niet nodig. Want die heeft de coating direct op de plaat zitten.

Zo las ik het op het Reddit forum iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
Llopigat schreef op woensdag 22 november 2023 @ 01:09:
[...]

Moet je die hotends zo vaak vervangen dan?

Ik heb zelf nog geen nieuwe besteld maar het zou wel zuur zijn als hij kapot gaat en ik moet wachten. Ik wil wel uiteindelijk naar de hardened steel extruder en hotend toe (heb nu de P1S dus gewone stalen).
Nee, het is de hele assembly puur om heel makkelijk de nozzle te vervangen met een paar connectors en 2 schroeven. Ik heb nu op mijn Ender 3 V2 een 0.6mm stainless nozzle zitten zodat ie lekker snel print tegenover een beetje kwaliteitsverlies en zodat je ook speciaal filament kan printen zonder problemen (Eryone Marble PLA+ dan). Bij de P1S heb ik juist de 0.2mm stainless besteld om heel gedetailleerd te kunnen printen maar door de techniek alsnog lekker snel, en de 0.6mm hardened voor als ik straks ook raar filament met CF of glow-in-the-dark wil gaan printen ofzo.
Ik ga niet uit van dat de hot ends zelf kapot gaan :D

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:04
Heeft iemand ervaring met de sparkle filaments van Bambu? Ik vind bijvoorbeeld de Galaxy Black van Prusa er erg mooi uit zien. Is dat vergelijkbaar? Of zijn er betere betaalbare alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietstasss
@peligro2k, daarop inhakend ben ik sowieso wel benieuwd naar ervaringen met Prusament PETG in een BambuLab printer.
Gebruik ook erg graag o.a. de Galaxy Black van Prusament, en heb hier nog wel een aantal rollen van liggen. Hoop die ook succesvol in de bambu lab te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Laatst online: 07:36
Gisteren m'n A1 Mini binnen gekregen. Heel erg tevreden over!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gB-x0tFWZuVgduRtFdomeEPRUGo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/XP11eQmdLnYUsBrLVDlRmTlQ.gif?f=fotoalbum_large

Benchy in 19min, alles op default straight out of the box:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYiJZowq1N9mjDUUv9BwEOEzmn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2IbcLAzsjibI7d37bkAGnUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zKnaHdmknGaPZc5zPF_bDQ31Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cde5hOVsqXubXHrCYWSMa1iu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Mehmeeeh op 22-11-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Oprechte vraag, wat is precies de overweging om voor een Mini te gaan als de X1 en P1 bestaan?

Zelf zie ik, behalve dat Bambu een soort strategisch marktsegment wil domineren, 0 nut van de mini..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 16:47
CT schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:15:
Oprechte vraag, wat is precies de overweging om voor een Mini te gaan als de X1 en P1 bestaan?

Zelf zie ik, behalve dat Bambu een soort strategisch marktsegment wil domineren, 0 nut van de mini..
Zelf zit ik erover na te denken er een mini bij te halen dit is vooral omdat ik nu veel productie draai van grote en kleinere dingen.
Dan kan ik het voor mezelf ook opsplitsen en de mini een soort van dedicated toewijzen aan de kleine items.
Deze zijn veelal toch dezelfde kleuren combi's.

Op dit moment is het meer zo dat ik op het moment kijk waar ik goed aan doe qua welke printer wat pakt (5 stuks totaal). Maar een dedicated voor de kleine dingen zou prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mijn vrouw gisteren ook zei (nav de video hieronder); geld. Als instapper in de hobby, wil je misschien niet 5/600 euro uitgeven aan alleen een printer. De A1 is zeer goed geprijsd met de 325 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel simpel eigenlijk (imho)... prijs en kwaliteitsverhouding. Als je meerdere printers hebt/wilt, dan raad ik deze niet aan met de combo. De voetprint is gewoon behoorlijk groot en dan zou ik eerder voor de P1 combo gaan, ja is duurder, maar als je toch meerdere printers wilt, praat je al over een ander budget.

Meerdere van deze A1 zonder de AMS is niet zo verkeerd als je een farm wilt waarin je veel niet te grote onderdelen moet printen. Er zijn genoeg mensen/bedrijven met een Prusa mini farm. En wat Nero3D altijd zegt: "if you want more speed, get more printers". Wat @Nederlandhc zegt, al zou ik het zonder de AMS doen.

Voor iemand die begint en een kleiner budget heeft, is het zeker geen verkeerde keuze. Printer is snel en je kan 4 kleuren printen. Wat @MC Taz Man zegt, ideale printer om te beginnen.

Zelf zou ik deze nooit kopen. Zeker niet met AMS omdat dat te veel ruimte in neemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:13
daan1211 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:22:
Hallo,

Hier hetzelfde verhaal. Vrijdag de 17e besteld. P1S met AMS, plus 2 rollen filament cadeau.
Vandaag (woensdagochtend 22 nov) 2 rollen filament ontvangen. Bezorgd door dhl.
Geen printer. En ook geen info wanneer wel.
ETA op de website is inmiddels 12 dec!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan1211
  • Laatst online: 10-10 13:33
irab schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:19:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Vrijdag de 17e besteld. P1S met AMS, plus 2 rollen filament cadeau.
Vandaag (woensdagochtend 22 nov) 2 rollen filament ontvangen. Bezorgd door dhl.
Geen printer. En ook geen info wanneer wel.
ETA op de website is inmiddels 12 dec!
Ah oke je hebt de rollen al binnen, ik had nog de hoop dat het gewicht niet klopte maar daar ga ik inmiddels niet meer vanuit.

Wanneer ik bij mijn order kijk staat daar wel nog steeds 24-11 als ETA, maar ga er voorzichtig al niet meer vanuit, alhoewel ik wel hoop dat de printer er eerder is dan 12-12.

Wat me wel opvalt is dat de P1S los gewoon nog 24-11 als ETA heeft en de AMS 28-11 als ETA. Nu ben ik ervan op de hoogte dat ze de AMS in de P1S verpakken maar het geeft in ieder geval aan dat ze genoeg producten op voorraad hebben lijkt me.

Mocht ik een update krijgen over de verzending van de printer zal ik dat ook laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:35
daan1211 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:30:
[...]

Ah oke je hebt de rollen al binnen, ik had nog de hoop dat het gewicht niet klopte maar daar ga ik inmiddels niet meer vanuit.

Wanneer ik bij mijn order kijk staat daar wel nog steeds 24-11 als ETA, maar ga er voorzichtig al niet meer vanuit, alhoewel ik wel hoop dat de printer er eerder is dan 12-12.

Wat me wel opvalt is dat de P1S los gewoon nog 24-11 als ETA heeft en de AMS 28-11 als ETA. Nu ben ik ervan op de hoogte dat ze de AMS in de P1S verpakken maar het geeft in ieder geval aan dat ze genoeg producten op voorraad hebben lijkt me.

Mocht ik een update krijgen over de verzending van de printer zal ik dat ook laten weten!
Ik had hetzelfde met mijn bestelling voor een losse AMS. Ik denk dat die niet voldoende op voorraad zijn.
In september besteld, en gisteren ontvangen. ETA was 21-11 maar dit is wanneer het product in hun warehouse komt. Daarna wordt het verzonden binnen enkele werkdagen.

Ik had op een donderdag een ticket geplaatst. Daarop kreeg ik ergens in de nacht bericht op. Een aantal uur later volgde de bevestiging dat mijn bestelling onderweg was. Gisteren dus ontvangen.
Nu nog tijd vrijmaken om een plank aan de muur te zetten, want op mijn bureau past geen AMS meer. :+

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
daan1211 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:30:
[...]

...

...
Waar zie jij de ETA vermeld? Ik zie nergens iets staan daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:04
Fietstasss schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:44:
[...]

Waar zie jij de ETA vermeld? Ik zie nergens iets staan daarover.
Vorige week een P1S besteld met AMS. De gratis filament (copper silk en tough blauw) zijn net binnen. Helaas geen verdere info over de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Ik probeer nu voor het eerst iets hogere printjes te maken met de P1S.
Het lijkt er op alsof er na 5 a 6 cm iets geks gebeurd.
Hier zie je bijvoorbeeld dat de hoek ineens niet meer strak is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMQS1GYFkBy9XAcPPlS4zUIgPvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIWl1owJafrS4nRtW6bo7ewT.jpg?f=fotoalbum_large

En hier dat er rechts van de supports ineens een soort raster door de buitenwand heen komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YsbUOLxJmDvDNwRrgL3yb-ZQ-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZjThIicwN9H4JyirG5xYGLY.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb de printer al eens opnieuw laten calibreren via device->calibration in Bambu Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
Hier ook een Bambu Labs X1C met AMS besteld.

Iemand iets zinnigs te vertellen over het gebrui van E-Sun ABS+ met deze printer?
Dit filament gebruik ik namelijk al lange tijd naar tevredenheid op mijn Voron's V0.1 en V2.4.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel aangepaste profielen.

Thx.
Pagina: 1 ... 31 ... 116 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.