Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 20:13
Elpenoor schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Ja, dat speelt ook al mee, en het feit dat bij die AMS lite de spoelen niet in een enclosure zitten. Ik ben wel in de war met al die types plates die je kan kopen - ik ben zo van het type dat graag reserveonderdelen in huis heeft. Ik neem aan dat ik dan het beste de gold PEI plate kan bij bestellen als ik gewoon wil starten met PLA en PETG? (Zo'n 0.2 nozzle is wellicht al overkill voor een beginner?)
Er zitten al wat reserve onderdelen bij. Zo heb je voor de cold sheet extra stickers, wat extra wipers en een extra nozzle.

De textured PEI sheet is altijd een goede keuze voor extra. Maar meer is niet perse nodig. Ik zou daar filament voor halen. Want zonder filament heb je niets aan de printer. ;)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 22:06
SacreBleu schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Er zitten al wat reserve onderdelen bij. Zo heb je voor de cold sheet extra stickers, wat extra wipers en een extra nozzle.

De textured PEI sheet is altijd een goede keuze voor extra. Maar meer is niet perse nodig. Ik zou daar filament voor halen. Want zonder filament heb je niets aan de printer. ;)
Bij de p1p zat een textured bij, de s heeft de nieuwe gouden textured er bij toch?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
RoelsRules schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Bij de p1p zat een textured bij, de s heeft de nieuwe gouden textured er bij toch?
Nu je het zegt. Dat zou heel goed kunnen kloppen. Dat is lekker voordeel. In dat geval zou ik investeren in filament.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
SacreBleu schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:21:
[...]
Nu je het zegt. Dat zou heel goed kunnen kloppen. Dat is lekker voordeel. In dat geval zou ik investeren in filament.
Het voordeel van de gouden plate is dat je de lijmstick niet hoeft te gebruiken met PLA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Llopigat schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Het voordeel van de gouden plate is dat je de lijmstick niet hoeft te gebruiken met PLA.
Ook bij de niet gouden variant is dat het geval ;)

Overigens zou ik niet de pla bij bambu zelf halen. Ja voordeel dat er een nfc chip in zit maar vind persoonlijk de meerprijzen niet waard. Het gerucht gaat dat het sunlu rollen zijn met chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:16
RoelsRules schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

Overigens zou ik niet de pla bij bambu zelf halen. Ja voordeel dat er een nfc chip in zit maar vind persoonlijk de meerprijzen niet waard. Het gerucht gaat dat het sunlu rollen zijn met chip.
Daar ben ik het totaal niet mee eens,
ja ze zijn duurder, maar ik vind dat het wel waard, het is waar je zelf voor kiest.
ik heb gisteren een 123-3D rol geprobeerd (niet in de AMS ) en ja dat werkt ook

Wat ook kan is de chip van een lege rol over zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
my_fiero schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

ja ze zijn duurder, maar ik vind dat het wel waard, het is waar je zelf voor kiest.

Je mag het er natuurlijk niet mee eens zijn ;)
Vind alleen het echt aan de prijs, zeker ivt sunlu rollen (in de aanbieding). Heb ze hier beide en beide meer dan prima. Dan steek ik liever het verschil in eigen zak. (of koop daar de touch screen update van)

Chip overzetten gaat helaas niet (meer) daar ze bijhouden hoeveel er op rol zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
my_fiero schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

En zo zijn de meningen verdeeld, ik zou juist geen BL filament kopen maar gewoon Polymaker, Extrudr, Fillamentum, eSun... allemaal goedkoper dan de BL filament, en als je het mij vraagt, allemaal beter.

Ja je hebt geen RFID, maar lekker boeiend, bij het plaatsen van de rol even selecteren welk materiaal en kleur het is en klaar.
RoelsRules schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Je mag het er natuurlijk niet mee eens zijn ;)
Vind alleen het echt aan de prijs, zeker ivt sunlu rollen (in de aanbieding). Heb ze hier beide en beide meer dan prima. Dan steek ik liever het verschil in eigen zak. (of koop daar de touch screen update van)

Sunlu vertrouw ik niet in mijn printers. Ik heb daar paar jaar geleden wat mee geprint en destijds werd daar veel rotzooi in verwerkt om een "goede adhesie" te krijgen. Weet niet of het inmiddels verbeterd is, maar ik blijf er ver van weg ;)

En chip overzetten... ook al zou het kunnen/werken, die moeite... :+

[ Voor 35% gewijzigd door iMars op 17-10-2023 10:37 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
RoelsRules schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
Dat heb ik nog niet gemerkt, ook kan ik nerens zien (software) hoeveel er nog op een rol zou zitten.
Voor zover ik weet zit er alleen een code in de chip, die overeen komt met een filament uit de lijst van de slicer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
my_fiero schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Dat heb ik nog niet gemerkt, ook kan ik nerens zien (software) hoeveel er nog op een rol zou zitten.
Voor zover ik weet zit er alleen een code in de chip, die overeen komt met een filament uit de lijst van de slicer
nee ik zie ook nergens hoeveel er nog op zit maar dat is wat ik heb gelezen toen ik ben gaan zoeken naar re-use van de tags. Zijn ook wel gasten die met wat 'hackwerk' het wel (deels) voor elkaar (lijken te) krijgen maar daar ben ik bij afgehaakt. Ik gooi een rol in de ams, open de app op de telefoon en selecteer kleur etc en klaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoelsRules schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

nee ik zie ook nergens hoeveel er nog op zit maar dat is wat ik heb gelezen toen ik ben gaan zoeken naar re-use van de tags. Zijn ook wel gasten die met wat 'hackwerk' het wel (deels) voor elkaar (lijken te) krijgen maar daar ben ik bij afgehaakt. Ik gooi een rol in de ams, open de app op de telefoon en selecteer kleur etc en klaar. :-)
Dit dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
my_fiero schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Jawel hoor, staat er gewoon bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw52biNuKjcdqkbhm2OAouaNC4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Ldf66wAAKVBk3CWCkkbwaoI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe ik gewoon op de printer zelf. Sta er toch naast. Die 30-60s wachten tot de rol verwerkt is, kan er ook wel bij. Plus dat ik de interface op de printer fijner vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Bij mij blijven die geheel vol?????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGqne796L7CfcKr02KuHDd9Uv90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHM2ZhK6mXmzmq9TapXOvxrw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
MC Taz Man schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Doe ik gewoon op de printer zelf. Sta er toch naast. Die 30-60s wachten tot de rol verwerkt is, kan er ook wel bij. Plus dat ik de interface op de printer fijner vind werken.
zou ik ook doen, als ik de X had ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker geen BL rollen? Anders ff een ticket inschieten... Dit hoort niet

[ Voor 5% gewijzigd door MC Taz Man op 17-10-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
MC Taz Man schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Zeker geen BL rollen? Anders ff een ticket inschieten... Dit hoort niet
Alleen maar orginele BL filament.
Alle 8 die in de 2 AMS zitten, en bij bijde AMS geven ze het niet aan, maar de rollen worden wel herkent en goed weergegeven.

geen ticket >:) zo kan ik ze blijven gebruiken
:+

[ Voor 7% gewijzigd door my_fiero op 17-10-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
verschil in app wellicht?
Ik heb het bij mij ook nooit gezien in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Bij mij werkt het wel, maar meer dan een gimmick is het niet. Ik kan aan de rol zelf ook zien hoe leeg of vol hij is. En aangezien er geen getallen zie, blijft het gissen hoeveel er op de rol zit.

Ik heb zelf nu Sunlu besteld printkwaliteit is prima en de rollen passen prima in de AMS.
Met eSun heb ik problemen gehad dat de rollen langzaam cardboard worden. En met adapter zijn ze te groot voor de AMS waardoor hij niet goed kan terugrollen.

Misschien een keertje kijken naar een andere adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowrider84
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 16:43
my_fiero schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Alleen maar orginele BL filament.
Alle 8 die in de 2 AMS zitten, en bij bijde AMS geven ze het niet aan, maar de rollen worden wel herkent en goed weergegeven.

geen ticket >:) zo kan ik ze blijven gebruiken
:+
Mogelijks heb je die optie niet aan staan. Lijkt me gelinkt aan deze :
"update remaining capacity"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvLVEv_HGQrvmuMRLe-JtL04A90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3DZ0E3vIO1ngPwrP6d5bP39.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij wordt dit niet naar de rfid weg geschreven, maar zitten er meerdere in, waardoor die ongeveer weet hoeveel er nog op de rol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flowrider84 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Mogelijks heb je die optie niet aan staan. Lijkt me gelinkt aan deze :
"update remaining capacity"

[Afbeelding]

Volgens mij wordt dit niet naar de rfid weg geschreven, maar zitten er meerdere in, waardoor die ongeveer weet hoeveel er nog op de rol zit?
RFID is alleen een tag, je printer houdt dit volgens mij bij. Of zou het zelfs in je account zitten? Wat als je de rol in een andere printer plaatst, weet ie dan ook wat er nog op de rol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
RoelsRules schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Ook bij de niet gouden variant is dat het geval ;)
Volgens Bambu moet dat wel bij de gewone cool plate.

Bij de gewone PEI plate en de gouden versie doen ze dat niet, maar we hadden het over de meegeleverde plate bij de P1P en dat is de cool plate, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Dit is toch echt de plate die ik bij de p heb gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/je8wzU1JVVzf2vE5VZVTrKdrud4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQz4bbj0EVrUE1zMEyMhhkhO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:20:
Bij mij werkt het wel, maar meer dan een gimmick is het niet. Ik kan aan de rol zelf ook zien hoe leeg of vol hij is. En aangezien er geen getallen zie, blijft het gissen hoeveel er op de rol zit.
Dat idd, al hou ik in een excel bij ongeveer hoeveel er nog op de rol zit. Kan ik het veel beter inschatten.
Ik heb zelf nu Sunlu besteld printkwaliteit is prima en de rollen passen prima in de AMS.
Met eSun heb ik problemen gehad dat de rollen langzaam cardboard worden. En met adapter zijn ze te groot voor de AMS waardoor hij niet goed kan terugrollen.

Misschien een keertje kijken naar een andere adapter.
:? Vaag. De eSun rollen die ik koop zijn allemaal van plastic. Ik wist niet dat ze ook karton verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:24
MC Taz Man schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Dat idd, al hou ik in een excel bij ongeveer hoeveel er nog op de rol zit. Kan ik het veel beter inschatten.

[...]

:? Vaag. De eSun rollen die ik koop zijn allemaal van plastic. Ik wist niet dat ze ook karton verkochten.
Ik denk oude voorraad dan, als ik kijk bij esun nu zie ik veel kartonnen spoelen.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
MC Taz Man schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Ik heb een grote bestelling bij eSun gedaan omdat iedereen lyrisch was. En toen waren ze bijna allemaal van karton.

Dus nu naar Sunlu gegaan. Want het filament van BL is mij te duur. Hoewel ze nu voordeliger dan de rest zijn met dat nieuwe subscription plan van hun.

Alleen is dat nog steeds een stuk duurder dan de deal die ik met Sunlu had. 12 rollen filament voor nog geen 155 euro. Daar kan ik voorlopig nog wel mee vooruit. Nu nog wachten op mijn tweede AMS zodat ik wat serieus multicolor prints kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.3djake.nl/esun/pla-bone-white?sai=12685

Gelukkig nog plastic, volgens het plaatje... Als ze echt overgaan naar karton, zijn ze mij kwijt als klant. Ga niet elke rol opnieuw spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
MC Taz Man schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:25:

Gelukkig nog plastic, volgens het plaatje... Als ze echt overgaan naar karton, zijn ze mij kwijt als klant. Ga niet elke rol opnieuw spoelen.
Er zijn ook ringen die je kunt printen en om de kartonnen spoelen kunt doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:25:
[...]

Er zijn ook ringen die je kunt printen en om de kartonnen spoelen kunt doen ;)
Dat werkt de ene keer goed en de andere keer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
iMars schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Dat werkt de ene keer goed en de andere keer niet...
Daar was ik dan weer niet van op de hoogte. Gelukkig nog geen kartonnen spoelen gehad maar bijzonder dat het soms wel en soms niet werkt.

Zou dat niet met het lichte gewicht van de spoelen te maken hebben?
Daar heb je dan nog inserts voor om de spel te verzwaren. Andere verklaring zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 15:28
Het grootste probleem met de ringen is dat ze daardoor te groot worden voor de AMS..

Je kan wel een nieuwe insert printen die er voor zorgt dat er meer ruimte is:

https://makerworld.com/en/models/18570#profileId-19327

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Voornamelijk omdat ik geen zin heb om mijn AMS open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:55
MC Taz Man schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:25:

Van de week heb ik 3 rollen binnen gekregen van bone-white, wel via amazon en een andere webshop.
Allemaal plastic!
Tot nu toe ben ik dus nog blij. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
rob-bo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:19:
Het grootste probleem met de ringen is dat ze daardoor te groot worden voor de AMS..

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Voornamelijk omdat ik geen zin heb om mijn AMS open te schroeven.
Gebruik deze al een paar maanden en is prima te doen. Met een uurtje is alles omgebouwd. 2 schroeven en het binnenwerkt is al los.
Vooraf paar foto's maken voor de zekerheid al is de Wiki vrij uitgebreid en heb je wat meer mogelijkheiden.

Geen seconden spijt van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:15
Had ik ook maar als je de kleine ringprint past het wel. Ik heb er nu een karton esun in zitten en en karton polymaker. Bij beide gaat het goed. Ik dan dat met de tijd alles over gaat naar karton.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Btje
Mijn grijs was 2 keer al van karton.
Nederlandhc schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Van de week heb ik 3 rollen binnen gekregen van bone-white, wel via amazon en een andere webshop.
Allemaal plastic!
Tot nu toe ben ik dus nog blij. _/-\o_

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:01

Nitai

Live the life you love.

Hydra mod draait hier ook al een tijdje, werkt prima! Installatie is zo gebeurd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 22:43

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen zoveel problemen hebben met kartonnen spoelen. Ik heb er echt nooit problemen mee, ook als ik er geen ring omheen doe.

Ik wil ook juist zo min mogelijk plastic spoelen, dus ik koop doorgaans refill spoelen (Bambu of eSun) of kartonnen spoelen (meestal Polymaker). Standaard plastic spoelen vind ik echt een waste.

Het enige filament dat ik ooit heb moeten herspoelen was van 123-3D (koop ik nooit meer) en Real, maar dat was alleen vanwege de afmetingen.

[ Voor 16% gewijzigd door gday op 18-10-2023 16:37 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gday schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:35:
Ik begrijp niet helemaal waarom mensen zoveel problemen hebben met kartonnen spoelen. Ik heb er echt nooit problemen mee, ook als ik er geen ring omheen doe.
Vandaar de uitdrukking: "Your mileage may vary"

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mphilipp schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Vandaar de uitdrukking: "Your mileage may vary"
Jep, en dat is dus exact wat ik niet snap :P

Het verschil in ervaring is namelijk echt levensgroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
KevinSetz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:02:
Ik ben nog steeds bezig met de support maar nog steeds 0,0 reactie.. Zijn nu 6 dagen verder en heb vandaag een berichtje gedaan (vanochtend 05:30) Dat ik graag de printer wil opsturen ter repartie. Ben benieuwd of ze hier op gaan reageren.

Anders toch eens uitzoeken waar ik dan wel recht op heb, moed zakt me beetje in de schoenen zo. :(
Hoe is het hiermee eigenlijk?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:29
Ik zou de interesse willen peilen voor een inkoop actie van 'Activated Carbon' voor in de X1C, Bentoboxen , Nevermores, etc. Dat wat commercieel verkrijgbaar is, is reteduur en ik heb de supplier gevonden van Carbon dat aangeraden wordt om in de Bentoboxen te doen. Die leveren echter alleen per 20 kilo uit, en daar ga ik zo snel niet doorheen.

Ik kan het hele proces verzorgen, nagenoeg tegen kostprijs. Mijn idee is om te her-verpakken in vacuum zakken van 500 gram en 1 Kg, maar ben daar flexibel in.

Hoor graag van eventuele geïnteresseerden.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Wat gebruiken jullie als infill. Ik vind hem door de snelheid met gyroid erg bewegen en vraag me af of het op langere termijn een goed idee is.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 21:59
Jeru schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Alles opgelost (door een collega van me, dus ik ken de ins-and-outs niet).
Vertraging qua communicate was ivm National Holiday in China, helaas lopen we daar nog tegenaan maar ook hier worden oplossingen voor bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

TTLCrazy

Listen to Frankie

Btje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:10:
Wat gebruiken jullie al infill. Ik vind hem door de snelheid met gyroid erg bewegen en vraag me af of het op langere termijn een goed idee is.
Dat vind ik dus ook, ik gebruik meestal cubic, is voor mij prima. Ook een goeie sterkte verticaal en horizontaal.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Btje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:10:
Wat gebruiken jullie al infill. Ik vind hem door de snelheid met gyroid erg bewegen en vraag me af of het op langere termijn een goed idee is.
Persoonlijk gebruik ik altijd Gyroid en relatief gezien wordt Gyroid juist "trager" geprint dan rechtlijnige support types.

Daarnaast is de stevigheid horizontaal en verticaal gelijk, waardoor het 1 van de meer stevige infills is.
En, zeer prettig ... geen "schraapgeluiden" van de nozzle die over de infill gaat (zoals bij Grid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
smoken schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:23:
[...]

Alles opgelost (door een collega van me, dus ik ken de ins-and-outs niet).
Vertraging qua communicate was ivm National Holiday in China, helaas lopen we daar nog tegenaan maar ook hier worden oplossingen voor bedacht.
Lichtelijk verward over dat jij reageert, maar geloof het wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Lichtelijk verward over dat jij reageert, maar geloof het wel :*)
Excuses voor de verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
smoken schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Excuses voor de verwarring :)
Hahah, maar neem dan aan collega's/baas medewerker situatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Hahah, maar neem dan aan collega's/baas medewerker situatie is?
Nee hoor, ik werk voor Bambu Lab en weet toevallig dat dit opgelost is.
Maar ik heb zelf het ticket niet behandeld, dus ik ken de volledige details niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
gday schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:35:
Het enige filament dat ik ooit heb moeten herspoelen was van 123-3D (koop ik nooit meer) en Real, maar dat was alleen vanwege de afmetingen.
toevallig voor de anycubic mega X gebruikte ik wel altijd de rollen van 123-3d en real.
Werkte goed genoeg.

heb ook aan 123-3d gemailt of ze de bambuLab filament gaan verkopen, maar dat gaan ze niet doen.
wel kreeg ik bij het antwoord deze info:

"Wij zijn er van op de hoogte dat onze (oude) rollen niet passen. Onze nieuwe rollen passen gelukkig wel in het AMS systeem omdat deze 6.8cm breed zijn."

niet dat ik nu overstap naar 123-3d (ik blijf bij BL). maar terinfo voor wie wel 123-3d gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
smoken schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Nee hoor, ik werk voor Bambu Lab en weet toevallig dat dit opgelost is.
Maar ik heb zelf het ticket niet behandeld, dus ik ken de volledige details niet.
Ah dat wist ik niet, ik zag wel veel promotie vanaf jou komen maar wist niet dat het als medewerker was. Is dat al vanaf het begin zo, of later pas zo gegroeid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Ah dat wist ik niet, ik zag wel veel promotie vanaf jou komen maar wist niet dat het als medewerker was. Is dat al vanaf het begin zo, of later pas zo gegroeid?
Ik was al met Bambu Lab in contact op het moment van de Kickstarter campagne en vanaf dat moment veel contact met ze gehouden. Sind Januari van dit jaar (dus best al een tijdje) doe ik zo goed als fulltime technical customer support (en meer) voor ze.

Iets met: van je hobby je werk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
smoken schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Ik was al met Bambu Lab in contact op het moment van de Kickstarter campagne en vanaf dat moment veel contact met ze gehouden. Sind Januari van dit jaar (dus best al een tijdje) doe ik zo goed als fulltime technical customer support (en meer) voor ze.

Iets met: van je hobby je werk maken :)
Tof, thanks ook voor zo transparant zijn. Lijkt mij ook wel mooi en ben het steeds meer aan het overwegen.
Merk dat ik echt super blij word van iets simpels in Fusion360 maken en iets maken wat nog niet heeft bestaan tot dan. Daarnaast ook nog wel redelijk uitgebreide houtwerkplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Jeru schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Tof, thanks ook voor zo transparant zijn. Lijkt mij ook wel mooi en ben het steeds meer aan het overwegen.
Merk dat ik echt super blij word van iets simpels in Fusion360 maken en iets maken wat nog niet heeft bestaan tot dan. Daarnaast ook nog wel redelijk uitgebreide houtwerkplaats...
Het is graag gedaan hoor! Ik had een jaar geleden echt niet gedacht full-time met 3D printen bezig te zijn (buiten het werk dat ik voor Bambu doe, print en schilder ik veel cosplay en collector items)

En als het iets is wat je energie geeft: altijd kijken wat mogelijk is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30
smoken schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Het is graag gedaan hoor! Ik had een jaar geleden echt niet gedacht full-time met 3D printen bezig te zijn (buiten het werk dat ik voor Bambu doe, print en schilder ik veel cosplay en collector items)

En als het iets is wat je energie geeft: altijd kijken wat mogelijk is!
Valt me wel een beetje tegen dat je als ambassadeur nog geen Tweakers korting hebt geregeld. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
chaoscontrol schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Valt me wel een beetje tegen dat je als ambassadeur nog geen Tweakers korting hebt geregeld. :P
hahahah, dat zou mooi zijn he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
smoken schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

hahahah, dat zou mooi zijn he!
Heb net een x1c gekocht, dus die korting zal je vast een deze dagen wel kunnen regelen :')

mijn talent is werkelijk alles net voor een aanbieding te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Fly-guy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Heb net een x1c gekocht, dus die korting zal je vast een deze dagen wel kunnen regelen :')

mijn talent is werkelijk alles net voor een aanbieding te kopen
Maak je geen zorgen, ik denk niet dat er snel kortingen zullen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 12:59
Jeru schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Ja is keurig opgelost! Alles werkt weer zoals het hoort en draait weer als een zonnetje! Heeft wel even geduurd maar daarvoor wel excuus voor aangeboden. Misschien was ik wel iets te ongeduldig :9 Bleek achteraf allemaal aan de K-factor te liggen op 1 of andere manier sloeg die het niet op, Na een hard reset van de printer werkt alles weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
KevinSetz schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Ja is keurig opgelost! Alles werkt weer zoals het hoort en draait weer als een zonnetje! Heeft wel even geduurd maar daarvoor wel excuus voor aangeboden. Misschien was ik wel iets te ongeduldig :9 Bleek achteraf allemaal aan de K-factor te liggen op 1 of andere manier sloeg die het niet op, Na een hard reset van de printer werkt alles weer..
Super goed om te horen. Wat is de K-factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:25:
Ik zou de interesse willen peilen voor een inkoop actie van 'Activated Carbon' voor in de X1C, Bentoboxen , Nevermores, etc. Dat wat commercieel verkrijgbaar is, is reteduur en ik heb de supplier gevonden van Carbon dat aangeraden wordt om in de Bentoboxen te doen. Die leveren echter alleen per 20 kilo uit, en daar ga ik zo snel niet doorheen.

Ik kan het hele proces verzorgen, nagenoeg tegen kostprijs. Mijn idee is om te her-verpakken in vacuum zakken van 500 gram en 1 Kg, maar ben daar flexibel in.

Wie weet interesse, ligt er natuurlijk aan wat en de prijs. ( we blijven toch Holanders _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Daarom doe ik dit ook, betaal niet graag 'te veel'. Je moet rekenen op rond de EUR 6 per kilo, exclusief verzend en verpakkingskosten.
Ter vergelijking: Nevermore kost EUR 24 per kilo, exclusief verzendkosten (en komt uit Duitsland, verzendkosten EUR 14,99).

Lijkt mij een mooie deal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:34
Heeft iemand ervaring met de aankoop van de X1C via 3dprima.com?

En zit er al een spool filament bij een X1C met AMS? En dan bedoel ik niet de starter kit met 2 rollen die je kan kiezen qua kleur op de site van Bambu Labs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:49:
Daarom doe ik dit ook, betaal niet graag 'te veel'. Je moet rekenen op rond de EUR 6 per kilo, exclusief verzend en verpakkingskosten.
Ter vergelijking: Nevermore kost EUR 24 per kilo, exclusief verzendkosten (en komt uit Duitsland, verzendkosten EUR 14,99).

Hier heb ik wellicht ook oren naar, is het recyclebaar met de magnetron?
Pandanl schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:17:
Ze zitten kennelijk in Denemarken en zijn wel een officiele reseller, verder heb ik geen ervaring met ze.
Bij de X1C zitten sowieso drie of vier rollen filament (250gram +/-) met verschillende materialen die je kunt proberen. Er zat geen hele rol filament in mijn pakket van ongeveer een maand geleden.

[ Voor 70% gewijzigd door SacreBleu op 20-10-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
SacreBleu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Hier heb ik wellicht ook oren naar, is het recyclebaar met de magnetron?
Nee, dat gaat niet. Dat moet via een industrieel proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:54
En zit er al een spool filament bij een X1C met AMS? En dan bedoel ik niet de starter kit met 2 rollen die je kan kiezen qua kleur op de site van Bambu Labs.
Dat staat er toch vrij duidelijk bij op de productpagina onder "What's in the box"?
https://eu.store.bambulab.com/en-nl/products/x1-carbon-combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu

Als je Bumbulab filament wil gaan gebruiken, krijg je 'gratis' een 6 maanden abonnement, waarmee je met korting o.a. Pla en PETG filament kunt kopen.
Koop je bij een reseller, krijg je dat voordeel niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Als je Bumbulab filament wil gaan gebruiken, krijg je 'gratis' een 6 maanden abonnement, waarmee je met korting o.a. Pla en PETG filament kunt kopen.
Koop je bij een reseller, krijg je dat voordeel niet.
@Pandanl en: als je bij een reseller koopt gaat garantie via de reseller, als je bij Bambu Lab koopt gaat garantie rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Nee, dat gaat niet. Dat moet via een industrieel proces.
Ik zie dat mijn bewording waardeloos was. Ik bedoelde of je ze te hergebruiken zijn als ze verzadigd zijn en je ze verwarmt.

Misschien begreep je mijn cryptisch bericht wel, maar just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

SacreBleu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Ik zie dat mijn bewording waardeloos was. Ik bedoelde of je ze te hergebruiken zijn als ze verzadigd zijn en je ze verwarmt.

Het lijkt mij dat jij aan het denken bent aan desiccant/silica gel. De voorgestelde groepsaankoop gaat over activated carbon, dat is iets geheel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
fanatic_david schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Het lijkt mij dat jij aan het denken bent aan desiccant/silica gel. De voorgestelde groepsaankoop gaat over activated carbon, dat is iets geheel anders.
Oeps, dat is het geval. Dacht dat het ging om silica. Mijn fout, vond het al raar waarom ik er nog niet op had gereageerd. De eerste keer las ik wel dat het ging om carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
SacreBleu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Nog worries, had ik inderdaad wat uitgebreider kunnen beantwoorden. Bij Silica is dit inderdaad mogelijk.

Wat veel mensen nog onvoldoende op hun netvlies hebben is het belang van goede filtering. Niet alleen bij ABS. En filtering door het ingebouwde filterdoosje in de X1C is echt onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Heb hier de p1s met zo'n filter bakje wat volgens mij ook activated carbon is? Is daar de 'inkoop' ook voor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
RoelsRules schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:47:
Heb hier de p1s met zo'n filter bakje wat volgens mij ook activated carbon is? Is daar de 'inkoop' ook voor geschikt?
Je kunt beter zoiets printen/bouwen: https://www.printables.co...r-for-bambu-lab-x1c-enclo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:49:

Ik zou wel interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
RoelsRules schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:47:
Jazeker! Op Printables staan legio doosjes om te printen en dan te vullen. Bijvoorbeeld https://www.printables.co...ated-carbon-filter-replac

Zelf gebruik ik een oplossing die aan de buitenkant hangt, die ook gelijk hepa filter heeft: https://www.printables.co...arbon-hepa-exhaust-filter

Bij ABS na het printen de fan een paar minuten op 100% en alle vuile deeltjes worden gefilterd.

In de printer staan nog twee Anycubic Airpurifiers, waarop ook bakjes met Carbon staan.

[ Voor 30% gewijzigd door MasterMaceMichu op 20-10-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
@smoken bestaat de bambu xc + ams combo 2 niet meer? Staat nu alleen combo 1, niet de optie met nog reserve extruder en sheets.

Of tijdelijk uitverkocht

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou, ik meld me hier ook maar eens; de kogel is door de kerk..
Ik twijfelde enorm tussen de Bambu P1S of de Prusa MK4..

Ik had me een beetje voorgenomen om wat minder Chinese producten te kopen (dus niet made in China, daar heb ik weinig invloed op) maar van Chinese fabrikanten 'direct'

In dit geval ben ik toch (nog) maar gezwicht... Ik print nu (nog) met een Tronxy XY 2 Pro (zelfbouw) maar wel toe aan wat anders. De MK4 was dus een optie, maar ik zoek nu iets om voor de hobby om mee te printen.. de printer 'zelf' hoeft geen hobby op zich meer te zijn...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
dizzytal schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:02:
Nou, ik meld me hier ook maar eens; de kogel is door de kerk..
Ik twijfelde enorm tussen de Bambu P1S of de Prusa MK4..

Ik had me een beetje voorgenomen om wat minder Chinese producten te kopen (dus niet made in China, daar heb ik weinig invloed op) maar van Chinese fabrikanten 'direct'

In dit geval ben ik toch (nog) maar gezwicht... Ik print nu (nog) met een Tronxy XY 2 Pro (zelfbouw) maar wel toe aan wat anders. De MK4 was dus een optie, maar ik zoek nu iets om voor de hobby om mee te printen.. de printer 'zelf' hoeft geen hobby op zich meer te zijn...
De P1S is wat dat betreft, in mijn mening, de betere optie voor het geld.
Een P1S mét AMS is volgens mij zelfs niet eens veel duurder dan een voor-geassembleerde MK4.

Ik zat in hetzelfde schuitje, alleen had ik al 2x MK3S+'en. Ik ben groot fan van Prusa, alleen trok de X1C met AMS mijn oog. Na veel video's kijken en mezelf een beetje 'hypen' heb ik besloten om de X1C te halen.
Dat was een groot verschil met de MK3S+. Daar heb ik er nu eentje van weggedaan. Eentje heb ik nog staan, als eerbetoon voor het werk wat hij heeft gedaan en dat Prusa mij toch in de hobby heeft gehouden.
Had het aan Creality gelegen dan had ik afscheid genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Jampot007 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:36:
@smoken bestaat de bambu xc + ams combo 2 niet meer? Staat nu alleen combo 1, niet de optie met nog reserve extruder en sheets.

Of tijdelijk uitverkocht
Werkelijk geen idee eerlijk gezegd, kan zijn dat het tijdelijk niet beschikbaar is of dat er een aanpassing qua aanbod is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Laatst online: 14-10 22:49

Redwood

The Truth Is In Here

Heel wat anders, maar wat gebruikt iedereen om zijn rollen in op te slaan?
Dankzij het Bambu virus heb ik de smaak te pakken en is het gat in mijn hand ook groter geworden. Het aantal rollen is behoorlijk aan het groeien.

Zijn er leuke betaalbare oplossingen of leuke Ikea kast hacks om een zo goed mogelijke storage te maken?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Ik heb ze in transparanta ikea dozen gegooid. Paar silica houders er in en vooralsnog werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik sla ze op in vacuumzakken die ik met een USB-pompje leegzuig. Vervolgens stash ik ze waar ik maar plek kan vinden, want ik heb nooit ruimte genoeg voor filament. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Redwood schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:18:
Dankzij het Bambu virus heb ik de smaak te pakken en is het gat in mijn hand ook groter geworden. Het aantal rollen is behoorlijk aan het groeien.

Zijn er leuke betaalbare oplossingen of leuke Ikea kast hacks om een zo goed mogelijke storage te maken?
Ik gebruik ook iets van IKEA maar geen dozen of kasten, maar van die plastic diepvrieszakken. En dan silica zakjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:40:
Ik sla ze op in vacuumzakken die ik met een USB-pompje leegzuig. Vervolgens stash ik ze waar ik maar plek kan vinden, want ik heb nooit ruimte genoeg voor filament. :P
Wat voor pompje is dat? Ik zoek ook nog zoiets want het is lastig om de lucht er uit te krijgen.

Bovendien als het echt goed vacuum is, zie je het ook meteen als er een lek in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 20-10-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Is dat ingebouwde bakje dan zo slecht? Ik moet zeggen dat ik vrijwel niks ruik na het printen van PLA, dat was met mijn oude printer wel anders. Ik ben er wel tevreden mee.

En ik heb ook geen zin om het hele binnenwerk van de printer overhoop te halen. Liever gewoon het standaard filter of eentje die daar precies in past, tenzij er echt grote kwaliteitsbezwaren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Laatst online: 14-10 22:49

Redwood

The Truth Is In Here

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Llopigat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Is dat ingebouwde bakje dan zo slecht? Ik moet zeggen dat ik vrijwel niks ruik na het printen van PLA, dat was met mijn oude printer wel anders. Ik ben er wel tevreden mee.

En ik heb ook geen zin om het hele binnenwerk van de printer overhoop te halen. Liever gewoon het standaard filter of eentje die daar precies in past, tenzij er echt grote kwaliteitsbezwaren zijn?
Nou, het is maar heel klein (bij de X1E is dit behoorlijk opgewaardeerd) én je moet regelmatig een nieuwe kopen bij Bambulab, die met EUR 5,95 behoorlijk aan de prijs zijn. Als je zelf een bakje print en er losse carbon in doet, ben je veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Redwood schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:18:

Ik heb twee Ikea Vesken besteld. Zijn bedoel voor ik de badkamer maar filament past er precies op. Goed voor twintig rollen per Vesken. Belangrijker: spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Ik heb twee Ikea Vesken besteld. Zijn bedoel voor ik de badkamer maar filament past er precies op. Goed voor twintig rollen per Vesken. Belangrijker: spotgoedkoop.
Ik heb momenteel twee van die Billy kasten met glazen deuren staan, en kan er denk nog wel twee bij hebben nu zoveel rollen heb ik nu :+ :+

Wel "ietsjes" duurder dan wat @SacreBleu zei, maar ja, vrouwlief print nu ook en wilde wat mooiers :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Llopigat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Wat voor pompje is dat? Ik zoek ook nog zoiets want het is lastig om de lucht er uit te krijgen.

Bovendien als het echt goed vacuum is, zie je het ook meteen als er een lek in zit.
https://www.amazon.nl/eSU...Verzegelde/dp/B0C2TBYJ3Z/

Zo'n setje kopen met een USB-pompje erbij en in het vervolg alleen de zakken kopen per 20 ofzo. Ze gaan ook wel eens lek inderdaad. :)

[ Voor 29% gewijzigd door gday op 21-10-2023 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:06
[Als het hier niet mag, dan hoor ik graag waar wel :)]
De P1S is besteld (met dank aan alle adviezen hier 👍), en ik plan die in mijn bureau te zetten (ik zie dan wel hoe ik het probleem van het lawaai oplos). Maar ik zoek nog een goede 'stand' om de printer op te zetten, liefst op wieltjes. Ik had de Ikea Bror-werktafel in gedachten, maar ongetwijfeld zijn er betere oplossingen. Als jullie suggesties hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:25:

Heb er ook zeker intresse in. Misschien een apart topic voor aanmaken met extra info over de inkoop en welke 3D filter je het beste kunt printen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 17:59
Elpenoor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:40:
[Als het hier niet mag, dan hoor ik graag waar wel :)]
De P1S is besteld (met dank aan alle adviezen hier 👍), en ik plan die in mijn bureau te zetten (ik zie dan wel hoe ik het probleem van het lawaai oplos). Maar ik zoek nog een goede 'stand' om de printer op te zetten, liefst op wieltjes. Ik had de Ikea Bror-werktafel in gedachten, maar ongetwijfeld zijn er betere oplossingen. Als jullie suggesties hebben ...
Mijn p1p staat sinds kort op een https://www.ikea.com/nl/n...roltafel-berken-30240348/
Had die nog in de schuur staan en de printer past er perfect op.
Filament mooi op de planken eronder en printer bovenop.
Volgende upgrade is wel een mooie betontegel van 50*50cm maar ik ga er niet speciaal voor naar de bouwmarkt voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
chrisborst schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Mijn p1p staat sinds kort op een https://www.ikea.com/nl/n...roltafel-berken-30240348/
Volgende upgrade is wel een mooie betontegel van 50*50cm maar ik ga er niet speciaal voor naar de bouwmarkt voor rijden.
Wiebelt dat niet enorm als je aan het printen bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
MikeOO schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:59:
[...]

Heb er ook zeker intresse in. Misschien een apart topic voor aanmaken met extra info over de inkoop en welke 3D filter je het beste kunt printen >:)
Ik werd door een Mod gewezen op het feit dat inkoop acties niet zijn toegestaan, maar ik wel een V&A mag plaatsen. Deze net aangemaakt en die vindt je hier: KLIK

Hier kun je ook terecht met al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 17:59
@THM0
Nee, hij staat op vloerbedekking en 1 zijkant staat tegen de muur aan. Tussen de muur en de rand van de tafel heb ik wel een 1cm dikke rubberen strip zitten.
Moet wel zeggen dat ik met TPU dempende voetjes heb geprint waarop de printer staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:06
[...]

Lekker, we hadden zo'n tafeltje en hebben dat een maand of twee geleden verkocht 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoelsRules schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:36:
Ik heb ze in transparanta ikea dozen gegooid. Paar silica houders er in en vooralsnog werkt dat prima.
Minus de silica houders (gooi die zooi gewoon in de dozen), werkt dit perfect idd. Voor PLA iig. Mijn CF & PVA zitten nog in de verpakking.

PVA is te duur om zomaar open te maken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Gewoon uit de tuin van de buren :+ :o

Pagina: 1 ... 28 ... 117 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.