Oh ik zie nu dit topic pas.
Ik heb pas een P1S binnen gekregen. Ik had al een P1P besteld en net de dag dat die afgeleverd werd, werd de P1S aangekondigd

Heb hem toen teruggestuurd want de upgrade kit vond ik nogal veel gedoe (en was bang fouten te maken met het installeren) bovendien was de hele kit met P1S+AMS ook nog eens 100 euro goedkoper dan de meerprijs van de AMS bij de P1P en kwam met een PEI printbed die niet bij de upgradekit zat. Retoursturen kostte me 30 euro (en wat gemor van de klantenservice) en het kostte een maand wachten maar dat was het wel waard.
Ik ben daar nu erg blij mee. De P1S is een geweldige printer en de luchtfilter houdt de geurtjes goed binnen. Ik ben erg blij dat ik die heb genomen in plaats van de P1P. Het was het wachten en retourgedoe helemaal waard, het is echt fijn een werkende printer zo uit de doos te halen zonder gedoe.
Maar de dag dat de P1S werd afgeleverd, kwam toevallig net de aankondiging van het A1 evenement

Omdat het niet duidelijk was waar het om ging had ik zoiets van shit, heb ik dat weer

Gelukkig was dat toch een heel andere categorie waar ik niet zo in geinteresseerd ben. Ik wilde juist een flinke stap hoger ten opzichte van mijn oude printer. Dus helemaal prima zo.
Ik baalde wel een beetje dat ik bambulab op kosten had gejaagd met het terugsturen maar de P1P was nog helemaal ingepakt. En voor mij was dit gewoon de beste optie. Ik wilde juist een bambu omdat ik dat continu sleutelen aan mijn printers helemaal zat was en het meteen helemaal uit elkaar halen zag ik niet zitten. Ik ben er nu dan ook erg blij mee.
Het multicolor printen is ook enorm fijn, natuurlijk heeft het wel flinke nadelen maar die zijn vaak redelijk te bedwingen met de juiste orientatie door de wissels zo laag mogelijk te houden. Ik zie het als een fijne optie voor af en toe, als je echt continu multicolor wil printen dan kan je beter een Prusa XL pakken met meerdere toolheads. Maar voor mij is dit meer dan voldoende en bovendien minder dan de helft van de prijs van zo'n volledig uitgeruste prusa. Voor dat geld kan hij heel wat filament wegpoepen

Vraagje, waar kan je die Y-splitter krijgen? Ik zie die niet op de website van Bambu.
[
Voor 45% gewijzigd door
GekkePrutser op 10-10-2023 18:33
]