• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
erikafoort schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:02:
Vanmorgen vroeg de X1-Carbon combo besteld. Wat extra’s zoals nozzle 0,2 en 0,6 en alle plates. Wat filament erbij om de eerste dagen door te komen 🤣🤣🤣

En wat duurt dat wachten lang 😂🤣🤣.

Komend van een Ender pro 3 en een Ender 3 Neo (oid). De Ender Pro 3 ga ik ombouwen naar een laser voor wat klein laserwerk. De neo ga ik verkopen, wanneer ik de BL binnenkrijg is die zeker niet meer nodig.
Zo, die is gisteren binnengekomen.
Unboxing tot eerste print was een eitje en ging erg snel.

En wat een verademing zeg! Tering snel en echt goeie printjes komen er uit. Tot nu toe een paar "kleine" printjes gemaakt van een uurtje tot anderhalf uur max. Veel grotere prints zal ik ook niet snel maken.

Ik had nog wel wat oude Real spoelen liggen, die passen net niet lekker in de AMS maar daar zijn oplossingen voor zag ik al. Dus dat komt ook goed.

Zie de voordelen van de RFID in de AMS wel. Niks lastig doen met instellingen, gewoon printen.

Qua geluid ook helemaal approbed by the GF. Woon in een appartement en de onderbuurman kon de oude Ender horen als ik aan het printen was dus moet nog even navragen of dat met deze ook het geval is.

Dit weekend lekker ermee gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:11
verkoop graag in v&a plaatsen ipv het forum

[ Voor 88% gewijzigd door _ferry_ op 30-09-2023 17:50 ]

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:09

Redwood

The Truth Is In Here

fanatic_david schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:22:
[...]

Op Windows doet de camera van mijn X1-Carbon ook heel eigenaardig. Bambu Studio lijkt er heel lang over te doen om de stream te starten, en vervolgens krijg ik 1 frame per 2-3 seconden ofzo. Soms krijg ik het vloeiend aan de praat door de stream te stoppen en terug te starten, soms door de resolutie eens te wisselen, maar geen van beide werkt altijd. Bambu Studio maakt gebruik van de legacy Windows Media Player dus ik wijt het eerder daar aan. Wat een achterhaalde manier om een videostream aan te bieden 8)7

Toen gisteren de camera opnieuw moeilijk deed op Windows deed ik de Handy app open op mijn Galaxy S21 en daar was het beeld gewoon vloeiend. Ik zou nog eens moeten kijken hoe het gaat onder macOS.

Ik heb overigens geen ervaring met het microSD gebeuren want ik heb er nog geen kaartje ingestoken.

Na een herinstallatie werkt de camera. Vloeiende beelden heb ik echter nog niet gezien. Ik ging er vanuit dat dat een beetje is zoals het is, maar blijkbaar niet dus.
De wifi verbinding is overigens prima.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Rammz schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:48:
[...]

Zover ik weet kun je met de p1s de sd kaart alleen uitlezen door hen uit de printer te halen en vervolgens via pc uit te lezen. Dit lukt niet via de app(s).
Dat zou dan dat verklaren. Op het display geeft hij idd wel gewoon de SD aan en ook dat er al een aantal gb’s bezet zijn.

Zal ongetwijfeld in een manual staan, maar die lezen wij als tweakers natuurlijk niet :p

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

BM

Moderator Spielerij
Redwood schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:22:
[...]

Na een herinstallatie werkt de camera. Vloeiende beelden heb ik echter nog niet gezien. Ik ging er vanuit dat dat een beetje is zoals het is, maar blijkbaar niet dus.
De wifi verbinding is overigens prima.
De camera van de P1(S) is heel anders dan die van de X1C. Als ik even snel google heeft de P1 serie een camera die 720p, op 0,5fps doet. Dat verklaard wel waarom het beeld niet vloeiend is :+

Camera is meer bedoeld om even snel te kijken hoe het gaat, dan voor echte livebeelden

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:56

_Eend_

🌻🇺🇦

2 SPF dus :+

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik heb gisteren mijn grootste print tot nu toe gedaan. Ik ben erg onder de indruk van het resultaat overall, maar de hoeken van de overhangs hadden beter gekund. In dit geval kan het geen kwaad, het is een poop bin die achter de printer verdwijnt. Maar had ik deze artifacts kunnen voorkomen?

Wellicht relevante info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc5Hj4UR4fGe6hrAVl-6dn4QStM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GWGkowwvqVZktUPj2aS0nEL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu6XUduU5n2p7SVsWvuifU_QkQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa4e5OeV64SaiKD7x092EuTa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyMIGD-YnUEhvUWBPOegxZfJZGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vpaymHeg3oH5V5sEsS1HG1b.jpg?f=fotoalbum_tile
fanatic_david schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:09:
Ik heb gisteren mijn grootste print tot nu toe gedaan. Ik ben erg onder de indruk van het resultaat overall, maar de hoeken van de overhangs hadden beter gekund. In dit geval kan het geen kwaad, het is een poop bin die achter de printer verdwijnt. Maar had ik deze artifacts kunnen voorkomen?

Wellicht relevante info:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
... en je printte op 100% snelheid? Dus niet sport of ludricious?

Ik heb een keer op sport mode geprint (was iets simpels en wilde meer vaart erin) en dan zien de lijnen van oppervlakte (waar het de buitenste wall's raakt) er ook zo slecht uit.

Koop hier mijn P1 reader :)

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

CTVirus

Dexterslab FAN

Adam Savage, begint ook wat content uit te brengen over zijn Bambu X1's: YouTube: Adam Savage's Essential 3D Print Farm Upgrades!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

iMars schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:13:
[...]

... en je printte op 100% snelheid? Dus niet sport of ludricious?

Ik heb een keer op sport mode geprint (was iets simpels en wilde meer vaart erin) en dan zien de lijnen van oppervlakte (waar het de buitenste wall's raakt) er ook zo slecht uit.
Yup, gewoon de standaard 100% snelheid.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Ik heb wat anders waar ik tegenaan loop. Niet met de printer zelf, maar met uberhaupt software.
Ik heb een STL bestand van een iPhone stand met een Magsafe. Nu heb ik een Aliexpress magsage met een afwijkende maat en wil ik dus de uitsparing wat verkleinen.

Tot zover heb ik:
Blender
FreeCad
Cura
Tinkercad

Geprobeerd, maar nergens heb ik een optie zo'n vorm aan te passen. Ik heb veel ervaring met Photoshop en Illustrator. Daarin zou je dus een lijn selecteren en verkleinen.

Welke (simpele) software gebruiken jullie?

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Redwood schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:00:
Ik heb wat anders waar ik tegenaan loop. Niet met de printer zelf, maar met uberhaupt software.
Ik heb een STL bestand van een iPhone stand met een Magsafe. Nu heb ik een Aliexpress magsage met een afwijkende maat en wil ik dus de uitsparing wat verkleinen.

Tot zover heb ik:
Blender
FreeCad
Cura
Tinkercad

Geprobeerd, maar nergens heb ik een optie zo'n vorm aan te passen. Ik heb veel ervaring met Photoshop en Illustrator. Daarin zou je dus een lijn selecteren en verkleinen.

Welke (simpele) software gebruiken jullie?
Het toeval wil dat ik recent een video heb gekeken daarover. Misschien heb je er wat aan:

Opgelet wel: de gebruikte software in die video, Onshape, is volledig cloud based. Daarnaast zijn al de designs die je maakt in Onshape sowieso publiekelijk gedeeld. Als je ze private wil maken, dan moet je betalen voor het gebruik van Onshape. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:24
Man man, ik heb eindelijk wat nieuws over mijn vastlopende toolhead, ze sturen een nieuwe carbon rod op. Ik was dus maar vast begonnen met alles uit elkaar halen, maar ik heb een van de oudere versies van Kickstarter, die is blijkbaar aanzienlijk steviger gebouwd dan de nieuwe. Wat een gedoe om de carbon rods te vervangen. Je moet zoveel meer uit elkaar halen dan in de filmpjes voor de nieuwere modellen dat ik eigenlijk haast vind dat dit niet meer voor de normale consument de bedoeling moet zijn. Maargoed dat is ook het risico van de Kickstarter backen ben ik bang.
Ik ben benieuwd hoe makkelijk dit weer allemaal in elkaar te krijgen is...Bijzondere is dat zelfs nu alles gestript is zie ik nog geen reden waarom ik dit issue heb.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeru schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:43:
Man man, ik heb eindelijk wat nieuws over mijn vastlopende toolhead, ze sturen een nieuwe carbon rod op. Ik was dus maar vast begonnen met alles uit elkaar halen, maar ik heb een van de oudere versies van Kickstarter, die is blijkbaar aanzienlijk steviger gebouwd dan de nieuwe. Wat een gedoe om de carbon rods te vervangen. Je moet zoveel meer uit elkaar halen dan in de filmpjes voor de nieuwere modellen dat ik eigenlijk haast vind dat dit niet meer voor de normale consument de bedoeling moet zijn. Maargoed dat is ook het risico van de Kickstarter backen ben ik bang.
Ik ben benieuwd hoe makkelijk dit weer allemaal in elkaar te krijgen is...Bijzondere is dat zelfs nu alles gestript is zie ik nog geen reden waarom ik dit issue heb.
Het was dan ook niet de bedoeling dat consumenten dit zelf uit, althans... Ik meen mij te herinneren dat BL dat ooit gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
MC Taz Man schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Het was dan ook niet de bedoeling dat consumenten dit zelf uit, althans... Ik meen mij te herinneren dat BL dat ooit gezegd heeft.
Dat merk je hier ook wel echt aan hoor, ze zijn nu makkelijker te vervangen, maar je hebt veel extra schroeven in de originele versie. Ik heb ze ook aangegeven dat ik dit niet echt normaal vind voor een consument om te doen, helemaal voor het product wat dit zou moeten zijn. Maargoed vooralsnog heb ik nu de belts losgehaald en blijft hetzelfde probleem, dus mijn hoop is wel dat het echt in de x-as en dus de rods zit.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeru schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Dat merk je hier ook wel echt aan hoor, ze zijn nu makkelijker te vervangen, maar je hebt veel extra schroeven in de originele versie. Ik heb ze ook aangegeven dat ik dit niet echt normaal vind voor een consument om te doen, helemaal voor het product wat dit zou moeten zijn. Maargoed vooralsnog heb ik nu de belts losgehaald en blijft hetzelfde probleem, dus mijn hoop is wel dat het echt in de x-as en dus de rods zit.
Tja, toen ik de problemen met mijn print kop had, heb ik "gewoon" een vervangende machine gekregen. Maar dat was nog in garantie. Geen idee of die van jou nog in garantie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
MC Taz Man schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Tja, toen ik de problemen met mijn print kop had, heb ik "gewoon" een vervangende machine gekregen. Maar dat was nog in garantie. Geen idee of die van jou nog in garantie zit.
Je hebt altijd twee jaar garantie. Als hun producten verkopen in de EU horen ze zich daar aan te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
MC Taz Man schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Geen idee, stiekem hoop ik dat ze dat alsnog doen. Ik zat bij een van de eerste lichtingen van kickstarter. Dus qua garantie is dat sowieso anders en ben je meer afhankelijk van coulance volgens mij. Ben ook nog de a1 aan het overwegen voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nee hoor, geen coulance. Twee jaar of langer. Misschien dat ze het je wijsmaken dat je geen garantie meer hebt, maar daar trap ik niet in. En geloof mij, ik krijg mijn garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Yzord schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:48:
Nee hoor, geen coulance. Twee jaar of langer. Misschien dat ze het je wijsmaken dat je geen garantie meer hebt, maar daar trap ik niet in. En geloof mij, ik krijg mijn garantie.
Sorry hoor, maar kickstarter is geen webshop ofzo. Dus je koopt geen product, maar krijgt een beloning voor je support in principe. Daarnaast proberen ze mij niets wijs te maken. Alleen sturen ze mij nu een onderdeel op wat wel erg veel werk vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Laat ik voorop stellen dat BL altijd heel erg met je mee denkt dus het was geen aanval op ze. Maar ze hebben zelf een jaar garantie geleverd op de KS modellen en dat wordt dan automatisch 2 jaar omdat dat minimaal is bij ons. En ik weet zeker als je BL daar op wijst dat ze alsnog met je meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Yzord schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
Laat ik voorop stellen dat BL altijd heel erg met je mee denkt dus het was geen aanval op ze. Maar ze hebben zelf een jaar garantie geleverd op de KS modellen en dat wordt dan automatisch 2 jaar omdat dat minimaal is bij ons. En ik weet zeker als je BL daar op wijst dat ze alsnog met je meedenken.
Ohja tot nu toe helpen ze ook zeker mee. Maar vind wel dat de oplossing nu wel redelijk veel vraagt van de gebruiker in verhouding. Sommige schroeven ga ik ook zeker niet meer terug erin krijgen. In dit geval was het gewoon netter geweest de machine te ruilen naar mijn idee. Helemaal aangezien ze zelf ook al laten blijken dat reparatiegehalte echt lager is bij de versie die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

fanatic_david schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:05:
[...]

Het toeval wil dat ik recent een video heb gekeken daarover. Misschien heb je er wat aan:

[YouTube: How to modify an STL or mesh - 3D design for 3D printing pt7]

Opgelet wel: de gebruikte software in die video, Onshape, is volledig cloud based. Daarnaast zijn al de designs die je maakt in Onshape sowieso publiekelijk gedeeld. Als je ze private wil maken, dan moet je betalen voor het gebruik van Onshape. YMMV.
AH YES! Niet dat het er heel veel gemakkelijker van word. Nooit verdiept in het .STL formaat. Geen idee hoe deze was opgemaakt.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:50

BM

Moderator Spielerij
Gister 2 prints die gefaald zijn omdat ze los kwamen van het bed. Positieve is dat de spaghetti detectie in beide gevallen prima z'n werk gedaan heeft.

Straks wel eens kijken waarom dat gebeurde. De eerste snap ik nog, dat wat een hele hoge print met een hele smalle footprint. Met een brim was dat geen probleem meer. De tweede waren wat tandwielen die plat op het bed liggen, en opzich oppervlak genoeg moeten hebben. Eerst printbed maar eens goed schoonmaken denk ik.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
Redwood schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

AH YES! Niet dat het er heel veel gemakkelijker van word. Nooit verdiept in het .STL formaat. Geen idee hoe deze was opgemaakt.
Thanks
Kun je niet gewoon de slicer gebruiken? Prusaslicer ondersteunt de functie om vormen te importeren en deze te gebruiken als negatief volume. Dit lijkt me de kortste klap als je alleen de uitsparing moet vergroten.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Yzord schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
Ze gaan vooralsnog alleen de rods opsturen. Vroeg of ze op zijn minst dan ook een nieuwe belt wilden sturen. Aangezien die ook wel wat slijtage vertoont en ik weinig zin heb die over een half jaar ofzo ook te moeten vervangen en dus weer zon enorme operatie ondernemen. Maar ook daarin lijken ze niet mee te willen gaan. Had eerlijk gezegd gehoopt dat ze hier wat makkelijker mee om waren gegaan. Probeerde nog de machine te laten ruilen door ook aan te geven dat de kans wel hoog is dat er straks nog meer issues zijn die ook moeilijk op te lossen gaan zijn. Maar helaas. Ene kant snap ik het, andere kant denk ik qua loyaliteit helpt dit wat mij betreft niet.

edit: Ondertussen weer wat dagen verder, nog steeds geen onderdeel dat opgestuurd is, ze wachten op een of andere bevestiging van mij. Geen idee wat. Dit begint mij wel heel erg tegen te vallen van de support kant, ze zeggen al sinds vorige week dat ze mij rods willen opsturen, maar doen dat vervolgens gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeru op 04-10-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Inmiddels bijna een weekje verder. Behoorlijk wat afgeprint zonder issues. Heerlijk. Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik soms geen gebruik kan maken van een ander merk rollen in de AMS. Ik kan soms de desbetreffende spool wel selecteren en soms niet. Het is vast ergens een setting.
Volgens mij is het ook enkel met designs van de bambu site met bambu profielen. Maar ook daar kan het soms wel.

Er komt in het oranje dan wel een foutmelding. Iets dat er alleen dezelfde soort materiaal gebruikt kan worden.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redwood schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:05:
Inmiddels bijna een weekje verder. Behoorlijk wat afgeprint zonder issues. Heerlijk. Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik soms geen gebruik kan maken van een ander merk rollen in de AMS. Ik kan soms de desbetreffende spool wel selecteren en soms niet. Het is vast ergens een setting.
Volgens mij is het ook enkel met designs van de bambu site met bambu profielen. Maar ook daar kan het soms wel.

Er komt in het oranje dan wel een foutmelding. Iets dat er alleen dezelfde soort materiaal gebruikt kan worden.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Screenshot van de foutmelding? Klinkt namelijk alsof je idd ergens iets niet helemaal correct uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Sommige rollen zijn net iets te groot waardoor deze ook niet goed past in de AMS. heb ik zelf ook ervaren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 12:59
Jeru schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

Ze gaan vooralsnog alleen de rods opsturen. Vroeg of ze op zijn minst dan ook een nieuwe belt wilden sturen. Aangezien die ook wel wat slijtage vertoont en ik weinig zin heb die over een half jaar ofzo ook te moeten vervangen en dus weer zon enorme operatie ondernemen. Maar ook daarin lijken ze niet mee te willen gaan. Had eerlijk gezegd gehoopt dat ze hier wat makkelijker mee om waren gegaan. Probeerde nog de machine te laten ruilen door ook aan te geven dat de kans wel hoog is dat er straks nog meer issues zijn die ook moeilijk op te lossen gaan zijn. Maar helaas. Ene kant snap ik het, andere kant denk ik qua loyaliteit helpt dit wat mij betreft niet.

edit: Ondertussen weer wat dagen verder, nog steeds geen onderdeel dat opgestuurd is, ze wachten op een of andere bevestiging van mij. Geen idee wat. Dit begint mij wel heel erg tegen te vallen van de support kant, ze zeggen al sinds vorige week dat ze mij rods willen opsturen, maar doen dat vervolgens gewoon niet.
Ook ik ben met al 1,5 week met support bezig maar nu al 5 dagen radio stilte :F En geen oplossing van hun kant de printer is hier 8 maand oud.

De support kan wel wat verbetering tonen maar goed.. Was ook verwend met prusa O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
KevinSetz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

Ook ik ben met al 1,5 week met support bezig maar nu al 5 dagen radio stilte :F En geen oplossing van hun kant de printer is hier 8 maand oud.

De support kan wel wat verbetering tonen maar goed.. Was ook verwend met prusa O-)
Ja bijzonder, soms krijg je vrij rap respons, en dan als de vervolgstap makkelijk is in mijn ogen, een nieuw onderdeel opsturen, duurt het in een keer lang. Gisteren ook gewoon geen enkele respons gehad trouwens. Ik vind het vooral jammer omdat ik verder echt super positief ben over ze. Dan vraag ik mij toch echt af of ik er nog steeds zo positief over ben als dit afgerond is straks.

Jouw issue is ook behoorlijk pittig lijkt mij qua troubleshooten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeru op 04-10-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

MC Taz Man schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Screenshot van de foutmelding? Klinkt namelijk alsof je idd ergens iets niet helemaal correct uitvoert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu1dUloikbv9J_8sxxafWjcz-Tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zMDAQfZm53xNxyrk6uV4VPA3.png?f=fotoalbum_large
Edit: Nu met de goede screenshot

Yes! Bijv. nu weer.
Ik heb in slot 1 van de AMS een Creality rol zitten waarmee ik al het één en ander heb geprint. Soms kan ik daar niet mee printen en soms wel.
Als het niet lukt krijg ik de melding. Maar ik denk zelf eigenlijk dat het te maken heeft met de filament selectie rechts. Daar heb ik hem op bambu laten staan, maar dien ik in dit geval een generic pla te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Redwood op 04-10-2023 16:47 . Reden: Aanpassen screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Laatst online: 20:14
Wat is nu de foutmelding dan of mis ik wat?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
RoelsRules schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:33:
Hahah dat dacht ik ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

RoelsRules schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:33:
Sorry! Aangepast met de goede screenshot. Vergeef mij mijn lompheid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
Redwood schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Sorry! Aangepast met de goede screenshot. Vergeef mij mijn lompheid :P
Hoe ik dit zou zien is dat je het model gesliced hebt met een bepaald filament. Maar dat je nu een ander type filament probeert te selecteren voor printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Ja eens met hierboven. Ik klik ook altijd even op sync met ams voor ik ga slicen zodat ik daar al de juiste kleur heb geselecteerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEG3_4GXn30hf5L_YXI_za28nZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgTgwootMpjWFDxamruhdCKg.jpg?f=fotoalbum_large
Daar dus.
En dan met 1 tot 4 juiste kleur selecteren per onderdeel

[ Voor 63% gewijzigd door RoelsRules op 04-10-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
RoelsRules schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:50:
Ja eens met hierboven. Ik klik ook altijd even op sync met ams voor ik ga slicen zodat ik daar al de juiste kleur heb geselecteerd

[Afbeelding]
Daar dus.
Eens zo doe ik het ongeveer ook. Meestal sliced hij alleen in de verkeerde kleur hooguit, maar wel altijd met het juiste materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-10 14:57
Ik kwam deze tegen.
is wel een nette print, goed idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB9WnKbgQ9YBKntuelN9WxIBJ0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NscOTPdXLiohasVjVYZAxg5J.webp?f=fotoalbum_large

https://www.printables.co...organizer-drawer-modul-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

RoelsRules schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:50:

[Afbeelding]
Daar dus.
Ah yes. Juiste materiaal geselecteerd. Dus de Creality spool op Generic Pla gezet, opnieuw slicen en toen was het goed.

Dat synch is wel raar. I.p.v. 4 spools laat hij er dan drie zien en alleen de officiële bambu spools. Ik moet een extra aanmaken en de volgorde weer goed zetten. Is dat normaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Redwood schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Ah yes. Juiste materiaal geselecteerd. Dus de Creality spool op Generic Pla gezet, opnieuw slicen en toen was het goed.

Dat synch is wel raar. I.p.v. 4 spools laat hij er dan drie zien en alleen de officiële bambu spools. Ik moet een extra aanmaken en de volgorde weer goed zetten. Is dat normaal gedrag?
Ik doe dit vanaf de printer zelf meestal. Dan volgt bambustudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Als ik de ams vul of aanpas dan pas ik dat direct in de app aan zodat ik zeker weet waar wat zit. Dan naar de laptop/pc (andere ruimte), sync en ready to go :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Zoals ik eerder zei deed ik het eerst met een Creality Ender-3. Voor elke print was dat handmatig afstellen en dan om onbekende redenen mislukte 60-70% van de prints.

Tot nu toe met de Bambu, waar ik overigens niets hoef te calibreren is elke print gelukt.
Om een aantal 123-3D rollen welke te breed zijn toch te kunnen gebruiken heb ik eerst eens een Spoolwinder geprint. Alle losse onderdelen op de plaat en printen. Na 7 uur kwam onderstaand er perfect uit.

Wat een verademing als dingen werken zoals ze moeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQ0lLPHwA50Qn6HhK99p9S7JjGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/guc96swUjxyMluNfHB3abAvb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Redwood schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:06:
Zoals ik eerder zei deed ik het eerst met een Creality Ender-3. Voor elke print was dat handmatig afstellen en dan om onbekende redenen mislukte 60-70% van de prints.

Tot nu toe met de Bambu, waar ik overigens niets hoef te calibreren is elke print gelukt.
Om een aantal 123-3D rollen welke te breed zijn toch te kunnen gebruiken heb ik eerst eens een Spoolwinder geprint. Alle losse onderdelen op de plaat en printen. Na 7 uur kwam onderstaand er perfect uit.

[Afbeelding]
Probeer anders de Hydra Mod voor de AMS eens. Werkt top en en heb je meer mogelijkheden qua diameters.
Installeren is niet ingewikkeld en geen dag spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:58

Magnatic

5x A1 Mini, 2x Mini+, X1C, XL

MikeOO schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Probeer anders de Hydra Mod voor de AMS eens. Werkt top en en heb je meer mogelijkheden qua diameters.
Helaas passen daar de rollen van 123D Jupiter niet in. Nog steeds te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

MikeOO schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Die staat idd nog op mijn lijst, maar zoals gezegd werd passen die 123 dingen niet.

Hoe lang duurde het printen van die hydra mod ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Redwood schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Die staat idd nog op mijn lijst, maar zoals gezegd werd passen die 123 dingen niet.

Hoe lang duurde het printen van die hydra mod ongeveer?
Weet het niet precies meer maar maar kon er volgens mij 2 op 1 dag printen. Maar kan zijn dat het model veranderd is waardoor de tijden ook weer anders zijn. Even het model in Bambu Slicer laden met de juiste instellingen en je weet de exacte tijden. Hangt ook af waar je het mee print. Zelf met PET-G gedaan en dat gaat prima. PLA zou ik persoonlijk niet doen omdat dit bij warmte kan vervormen.

Ik deed ze wel apart van elkaar. Sommige zijn creatief en printen ze alle 3 in 1 keer maar voor mij is het risico dat het fout gaat te groot.

Ombouwen is op zich niet veel werk maar je bent wel even bezig. Maar vooraf foto's van de bedrading en nummer de stekkers zodat je weet wat waar zit. Het spreekt redelijk voor zich maar toch handig als je precies kan terugvinden wat waar hoort >:)
Magnatic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Helaas passen daar de rollen van 123D Jupiter niet in. Nog steeds te breed.
Ok wist niet dat die zo breed zijn. Zijn wel meerdere updates geweest van de Hydra sinds ik hem heb geprint, paar maanden terug al weer.

Misschien een idee een dan een bericht naar de maker te sturen met de maten van de rollen. Mogelijk kan hij nog iets aanpassen.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeOO op 05-10-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnatic

Magnatic

MikeOO schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

[...]

Ok wist niet dat die zo breed zijn. Zijn wel meerdere updates geweest van de Hydra sinds ik hem heb geprint, paar maanden terug al weer.

Misschien een idee een dan een bericht naar de maker te sturen met de maten van de rollen. Mogelijk kan hij nog iets aanpassen.
Is voor mij ook zeker een maand of 4 geleden. Misschien zijn ze inmiddels wel zover dat het past.
Maar 123-D verkoopt nu zelf ook Bambu-printers (als reseller?). Dus misschien gaan ze langzaam over naar nieuwe smallere rollen. Of ben ik daar te optimistsch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Magnatic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Is voor mij ook zeker een maand of 4 geleden. Misschien zijn ze inmiddels wel zover dat het past.
Maar 123-D verkoopt nu zelf ook Bambu-printers (als reseller?). Dus misschien gaan ze langzaam over naar nieuwe smallere rollen. Of ben ik daar te optimistsch? :)
Tja dat wordt de vraag inderdaad. Maar ja het productie proces zullen ze pas gaan aanpassen als ze er ook genoeg verkopen incl AMS. Zolang het bij Bambu zelf goedkoper is en levering ook best snel gaat weet ik niet of het er zoveel zijn om dit te veranderen >:)

Maar zou zeker een mail naar ze sturen met je klacht. Hoe meer er klagen hoe sneller de kans bestaat dat er iets veranderd of dat ze al bezig zijn. Koop zelf altijd Devil Design PET-G en PLA. Scheelt gemiddeld 4.50 euro euro per rol t.o.v 123inkt en die passen prima in de AMS en printen super >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnatic

Magnatic

MikeOO schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Tja dat wordt de vraag inderdaad. Maar ja het productie proces zullen ze pas gaan aanpassen als ze er ook genoeg verkopen incl AMS. Zolang het bij Bambu zelf goedkoper is en levering ook best snel gaat weet ik niet of het er zoveel zijn om dit te veranderen >:)

Maar zou zeker een mail naar ze sturen met je klacht. Hoe meer er klagen hoe sneller de kans bestaat dat er iets veranderd of dat ze al bezig zijn. Koop zelf altijd Devil Design PET-G en PLA. Scheelt gemiddeld 4.50 euro euro per rol t.o.v 123inkt en die passen prima in de AMS en printen super >:)
Ben zelf inmiddels ook naar Devil Design overgestapt, is goedkoper en print inderdaad net zo goed. De voorraad Jupiter (nog een kilo of 15 in diverse kleuren) gaat natuurlijk nog op, en is voor een groot deel al overgespooled naar geprinte spools. Daarna geen gedoe meer met te brede spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnatic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Bij 123-xx blijf ik zo ver mogelijk van weg (slechte ervaring met op meerdere vlakken). Wat dat betreft kan je beter bij 3djake bestellen, heeft ook nog eens gratis verturen vanaf een bepaald bedrag (volgens mij al vanaf 3 rollen).

Extrudr en Polymaker haal ik direct bij de bron (is voor mij in mijn aantallen goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnatic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Ben zelf inmiddels ook naar Devil Design overgestapt, is goedkoper en print inderdaad net zo goed. De voorraad Jupiter (nog een kilo of 15 in diverse kleuren) gaat natuurlijk nog op, en is voor een groot deel al overgespooled naar geprinte spools. Daarna geen gedoe meer met te brede spoelen.
Interessant merk, qua prijs. Waar koop je dat? En passen de 1kg rollen wel in de AMS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 09:19
E3D Revo nozzle?? En een glasplaat? Dat gaat die Lidar niet leuk vinden lijkt me... Maar die nozzle lijkt me redelijk overbodig? Die van Bambu zijn niet echt moeilijk te verwisselen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zilverdael80 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:18:
E3D Revo nozzle?? En een glasplaat? Dat gaat die Lidar niet leuk vinden lijkt me... Maar die nozzle lijkt me redelijk overbodig? Die van Bambu zijn niet echt moeilijk te verwisselen toch
Als ik mag kiezen tussen de Revo en BL kies ik toch voor de Revo.

Moeilijk is dat van BL niet, maar iedere keer de hele koelblok los en kabeltjes los…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik ben nog steeds bezig met de support maar nog steeds 0,0 reactie.. Zijn nu 6 dagen verder en heb vandaag een berichtje gedaan (vanochtend 05:30) Dat ik graag de printer wil opsturen ter repartie. Ben benieuwd of ze hier op gaan reageren.

Anders toch eens uitzoeken waar ik dan wel recht op heb, moed zakt me beetje in de schoenen zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KevinSetz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:02:
Ik ben nog steeds bezig met de support maar nog steeds 0,0 reactie.. Zijn nu 6 dagen verder en heb vandaag een berichtje gedaan (vanochtend 05:30) Dat ik graag de printer wil opsturen ter repartie. Ben benieuwd of ze hier op gaan reageren.

Anders toch eens uitzoeken waar ik dan wel recht op heb, moed zakt me beetje in de schoenen zo. :(
Mss dat @smoken je enigszins kan helpen met de voorspoedigheid van reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru

Ik moet zeggen dat het bij mij gelukkig niet zo lang is, maar inmiddels ook ruim 24 uur geen reactie terwijl wat hun betreft de vervolgstap is, het onderdeel opsturen. Heb ze er maar even op gewezen dat het volgende letterlijk onder hun website staat: The Bambu Lab Warranty
All Bambu Lab printers come with a hassle-free warranty. This includes the repair or replacement and ongoing support of your printer. We want to ensure a great service experience for our customers.

Tot nu toe vind ik het heel traag aanvoelen en onnodig ingewikkeld.
Maar heb je echt 6 dagen geleden laatste reactie gehad? Of hoe lang geleden is de laatste reactie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Jeru schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Ik moet zeggen dat het bij mij gelukkig niet zo lang is, maar inmiddels ook ruim 24 uur geen reactie terwijl wat hun betreft de vervolgstap is, het onderdeel opsturen. Heb ze er maar even op gewezen dat het volgende letterlijk onder hun website staat: The Bambu Lab Warranty
All Bambu Lab printers come with a hassle-free warranty. This includes the repair or replacement and ongoing support of your printer. We want to ensure a great service experience for our customers.

Tot nu toe vind ik het heel traag aanvoelen en onnodig ingewikkeld.
Maar heb je echt 6 dagen geleden laatste reactie gehad? Of hoe lang geleden is de laatste reactie geweest?
De laatste reactie was op 29-09-2023 om 10:03 Ik heb op daar op gereageerd binnen 30 minuten en op 02-10-2023 bericht gestuurd en op 04-10-2023 een bericht gestuurd.

Dus ja we zijn nu echt 6 dagen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
KevinSetz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

De laatste reactie was op 29-09-2023 om 10:03 Ik heb op daar op gereageerd binnen 30 minuten en op 02-10-2023 bericht gestuurd en op 04-10-2023 een bericht gestuurd.

Dus ja we zijn nu echt 6 dagen onderweg.
Dat is echt ronduit belachelijk. Ik merk nu ook al dat snel reageren soms zin heeft, maar soms ook totaal niet. Gisteren reactie binnen een kwartier gegeven, tot nu toe geen respons. Je hebt in ieder geval al aanzienlijk meer geduld dan ik zou hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Jeru schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:40:
[...]

Dat is echt ronduit belachelijk. Ik merk nu ook al dat snel reageren soms zin heeft, maar soms ook totaal niet. Gisteren reactie binnen een kwartier gegeven, tot nu toe geen respons. Je hebt in ieder geval al aanzienlijk meer geduld dan ik zou hebben hiervoor.
Ja echt vervelend is het wel, ik snap ook dat zij het druk hebben maarja daar mag de klant niet de duper van worden. Mijn geduld is al lang op. Maar heb weinig keus ben ik bang.

Terwijl ik voor de rest heel tevreden ben met hun hardware hoor! Heb gister nog een 2e ams besteld voor de kapotte printer xD

Kan wel zeggen dat ik best al veel geld heb uit gegeven aan bambulab haal alles daar weg ook filament. Maar goed al zal je een klant van 10 euro zijn je moet ze gewoon allemaal helpen. Maar bijna een week geen reactie is wel wat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
KevinSetz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Ja echt vervelend is het wel, ik snap ook dat zij het druk hebben maarja daar mag de klant niet de duper van worden. Mijn geduld is al lang op. Maar heb weinig keus ben ik bang.

Terwijl ik voor de rest heel tevreden ben met hun hardware hoor! Heb gister nog een 2e ams besteld voor de kapotte printer xD

Kan wel zeggen dat ik best al veel geld heb uit gegeven aan bambulab haal alles daar weg ook filament. Maar goed al zal je een klant van 10 euro zijn je moet ze gewoon allemaal helpen. Maar bijna een week geen reactie is wel wat lang.
Ik ben helemaal fan van bambulab als bedrijf, en gelijk sinds de kickstarter al overtuigd. Maar ik vind dit gewoon niet wat je verwacht voor de prijs. En vind dat ze hier ook gewoon wat aan moeten doen. Leuk dat ze dan nu dus een A1 goedkope printer hebben gemaakt, maar daar moet ook support op komen en die markt is nog veel groter dan de duurdere printers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnatic

Magnatic

MC Taz Man schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Interessant merk, qua prijs. Waar koop je dat? En passen de 1kg rollen wel in de AMS?
https://www.tinytronics.n.../filament/1.75mm-filament
En die rollen passen inderdaad wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnatic op 05-10-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Redwood schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:06:

[Afbeelding]
Linkje??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero

Mischien dat dit de oorzaak is dat ze niet snel reageren nu:

China's National Day Vacation From 28th Sept. - 7th Oct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
my_fiero schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Zou kunnen idd, maar dan moeten ze dat gewoon vermelden. Daarnaast betwijfel ik dit gezien de tijdstippen dat ik reacties heb ontvangen.

Maar stiekem hoop ik het wel dat er een goede reden is voor zulke trage support. Theoretisch kan het zijn dat bij wijze van de helft van hun support nu vakantie heeft natuurlijk.

Staat ook iets als je een nieuw ticket maakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enz6JETOgfIWXyri6uIuLrPDoNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOkt9zHL4QRDVV5V9VAB2M9P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Jeru op 05-10-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

https://www.printables.co...7-reimagined-spool-winder
Deze

Geen idee of het wat is :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m-RtTU7oqTlgIdPxXaNQbtUJNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJYVaGztDz7r9yD0KGpXv3n9.jpg?f=fotoalbum_large

Draait soepel en voelt erg sterk

[ Voor 47% gewijzigd door Redwood op 05-10-2023 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:45

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zilverdael80 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:18:
Een Revo nozzle vervangen vind ik 100x fijner dan een Bambu nozzle vervangen. Ik zit altijd te klooien met die stekkertjes met m’n worstenvingers en te korte nagels.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
iMars schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:21:
[...]

Bij 123-xx blijf ik zo ver mogelijk van weg (slechte ervaring met op meerdere vlakken). Wat dat betreft kan je beter bij 3djake bestellen, heeft ook nog eens gratis verturen vanaf een bepaald bedrag (volgens mij al vanaf 3 rollen).

Extrudr en Polymaker haal ik direct bij de bron (is voor mij in mijn aantallen goedkoper).
Prijzen voor PET-G zijn aanzienlijk hoger dus gaat het voor mij niet worden aangezien ik vrijwel alleen maar PET-G print. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2PwXtXEREBJ5EOpVgIwhN4sQR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/avIva5ZQnhFIip1nLjoK6Tia.png?f=fotoalbum_large
https://www.printables.co...witcher-w/comments/717718

Iets gecompliceerdere spoolwinder, maar hij werkt echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
my_fiero schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Het lijkt er toch wel op dat de support vanuit China komt, er zit een timestamp bij hun support, die net op 2023-10-06 16:57:44 was. @KevinSetz ik heb net weer een respons gehad dat ze het part versturen, jij ook een reactie?

En wat interessant is ze zeiden het volgende: We have been addressing tickets in chronological order, and the addition of further messages to the ticket has slowed down the process.

Dit zou betekenen dat je afgestraft wordt voor toevoegen van informatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeru op 06-10-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Jeru schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Dit zou betekenen dat je afgestraft wordt voor toevoegen van informatie.
Ja, want dan komt je ticket gewoon weer achteraan in de wachtrij.
Dat is (volgens mij) al sinds dag 1 bij Bambu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Zilverdael80 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Ja, want dan komt je ticket gewoon weer achteraan in de wachtrij.
Dat is (volgens mij) al sinds dag 1 bij Bambu
Dat is wel een behoorlijk domme methode, op die manier duurt het oplossen alleen maar langer, want zo ga je dus geen informatie meer toevoegen die zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Net voor het eerst ander merk en type filament gekocht RepRapWorld PETG in 4 kleurtjes..

Geen idee hoe die gaan printen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Een vraag aan de experts hier:

Ik wil een 2de AMS erbij kopen, samen met de AMS-hub
De AMS-hub heeft 4 ingangen voor eventueel 4x AMS.

Maar kan ik ook bv 2x AMS en 2 losse spoelen er in aanvoeren voor de printer?
Zodat ik dan dus 10 rollen ter beschikking heb (die 2 andere rollen zitten dan in een filament droger oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
my_fiero schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:12:

Zodat ik dan dus 10 rollen ter beschikking heb (die 2 andere rollen zitten dan in een filament droger oid.
Voor zover ik weet; Nope, dat gaat niet werken. De AMS hub is enkel voor de AMS. De AMS heeft een motor die het filament in beweging zet, de hub niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, die hub is echt bedoeld voor de AMS. Er zitten ook sensoren in, en weet niet of die gaan tegenwerken als je er lossen spool daarin gaat feeden. Misschien dat @smoken daar meer over kan zeggen.

Ik weet niet beter dat je de ptfe boven aan even los maakt en daar de losse filament in feed.

edit:
MC Taz Man schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Voor zover ik weet; Nope, dat gaat niet werken. De AMS hub is enkel voor de AMS. De AMS heeft een motor die het filament in beweging zet, de hub niet.
Ik had jouw reactie helemaal niet gezien :+

Zoals ik zijn vraag interpreteerde is, kan je de twee ongebruikte ingangen van de hub handmatig gebruiken door een ptfe tube van de droger naar de hub aan te sluiten (ja je moet dan wel handmatig de filament invoeren). Maar mogelijk zitten er sensoren in de hub die ook filament kan detecteren...

[ Voor 29% gewijzigd door iMars op 06-10-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru

Wel interessante vraag, maar ik zou verwachten van niet persoonlijk. Omdat de filament niet tot aan de printkop gedrukt wordt, door een droger. Dat doet de ams wel. Dus ik durf wel te zeggen voor 99% zeker dat het niet kan werken. In ieder geval niet automatisch. Misschien zou je het wel als handmatige invoer kunnen gebruiken, maar die zou ik niet via de ams doen maar een y splitter printen en dichter bij de printer gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeru op 06-10-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 21:59
Het is inderdaad niet mogelijk om filamenten anders dan met AMS aan te sluiten op de HUB.
De intelligentie en automatisering zit in de AMS en niet in de hub.

Filament dat wordt gevoed via een andere manier dan de AMS kan bijvoorbeeld niet automatisch teruggetrokken worden op de spoel, aangezien de motoren in de AMS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
smoken schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:36:
Het is inderdaad niet mogelijk om filamenten anders dan met AMS aan te sluiten op de HUB.
De intelligentie en automatisering zit in de AMS en niet in de hub.

Filament dat wordt gevoed via een andere manier dan de AMS kan bijvoorbeeld niet automatisch teruggetrokken worden op de spoel, aangezien de motoren in de AMS zitten.
Dat snap ik, is ook duidelijk.
Maar ik bedoel eigenlijk:
AMS-hub poort 1 -> de AMS 1 met PLA rood, geel, groen en blauw
AMS-hub poort 2 -> de AMS 2 met ABS rood, geel, groen en blauw
AMS-hub poort 3 -> PLA zwart
AMS-hub poort 4 -> PETG wit

Als ik dan alleen met PLA zwart wil printen (dus niet het wisselen van filament) zou dit toch moeten kunnen lijkt mij :?

De printer zelf trekt toch het filament naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
my_fiero schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Als ik dan alleen met PLA zwart wil printen (dus niet het wisselen van filament) zou dit toch moeten kunnen lijkt mij :?

Ik durf het eerlijk gezegd niet met 100% zekerheid te bevestigen dan wel uit te sluiten :)

Zelf heb ik dit nog nooit geprobeerd, ik heb de hub maar nog niet geïnstalleerd. Wellicht kan ik het binnenkort even voor je testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:11:
[...]

Ik durf het eerlijk gezegd niet met 100% zekerheid te bevestigen dan wel uit te sluiten :)

Zelf heb ik dit nog nooit geprobeerd, ik heb de hub maar nog niet geïnstalleerd. Wellicht kan ik het binnenkort even voor je testen
Nu je toch reageert hier... Al nagedacht of de A1 wiper de X1 nozzle wiper zou kunnen vervangen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Nu je toch reageert hier... Al nagedacht of de A1 wiper de X1 nozzle wiper zou kunnen vervangen? O-)
De originele wiper van de a1 zal te groot zijn om dit te doen denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat iemand er wel een mod voor verzint om zoiets mogelijk te maken (net als mensen die een deel van een staalborstel gebruiken ipv de normale wiper).

Werkt in ieder geval super, die wiper op de A1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 00:14:
[...]

De originele wiper van de a1 zal te groot zijn om dit te doen denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat iemand er wel een mod voor verzint om zoiets mogelijk te maken (net als mensen die een deel van een staalborstel gebruiken ipv de normale wiper).

Werkt in ieder geval super, die wiper op de A1!
FF met de financiële commissie hier overleggen om te zien of we dat kunnen gaan proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Toch maar gewoon een tweede AMS besteld.
dan kan ik het zelf ff testen of het werkt wat ik van plan was:)

Ook de eerste grote print (2x 10uur) gedaan, SUPER wat een printer

een AMS stand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_VE5aVCKHPTziZ3u3PIpbVuJAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFqxuLEInVUs0J2R0brxzbUV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Wat doet zo’n stand precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• my_fiero
Yzord schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:38:
Wat doet zo’n stand precies?
Daar kun je de 2de AMS opzetten (twee boven elkaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVbJ6jmxjNrQI686lmD_2iN3_No=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nFvcK73TIcekKTEtuf2wQn0I.webp?f=fotoalbum_large

https://www.printables.com/model/563930-bambu-lab-ams-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nice, dat ziet er wel ok uit. Maar goed, alleen functioneel dus als je twee ams systemen hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Yzord schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:19:
Nice, dat ziet er wel ok uit. Maar goed, alleen functioneel dus als je twee ams systemen hebt
Of als je iets onder je AMS wilt zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
my_fiero schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Dat gaat toch niet werken, de ams voed de filament tot de printkop. Daarna pakt de printkop het pas op. Wat gaat bij jou voeden voor poort 3 en 4 dan? Of bedoel je handmatig voeden tot de kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Jeru schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Dat gaat toch niet werken, de ams voed de filament tot de printkop. Daarna pakt de printkop het pas op. Wat gaat bij jou voeden voor poort 3 en 4 dan?
maar hoe werkt het dan als je een y-splitter ertussen hebt zitten.
Dan heb je ook geen extra aanvoer van het filament?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sO-6mOzaqqfKiEawLp1QbgJ2Gw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LOJLikrcvB2J21meqfy1JGEX.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
my_fiero schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

[Afbeelding]
Ik had net mij post nog bewerkt. Net te laat, dat werkt dus alleen als je die handmatig voedt tot aan de kop. Begrijp niet zo goed waarom je niet gewoon dan een 3 splitter zou gebruiken, veel goedkoper dan een extra hun lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Die hub is nodig om de 2de AMS aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Vorig jaar werd er al eens over gesproken. Maar heeft er iemand negatieve ervaringen met Filalab -> https://filalab.shop/prod...VA6Q1eYE-t6Fmdsn4lZbL_kn0

Of ik kijk verkeerd, maar dat zijn wel hele mooie prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Klopt, maar je kan óók niet van filament wisselen in die situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
[...]

[Afbeelding]
Die Y splitter gebruik je om niet steeds de AMS los te hoeven koppelen als je een incompatible spool hebt om mee te printen (bv TPU)
Scheelt pielen met de AMS connector, da's all.
Loaden en Unloaden moet, ook met een Y-splitter, nog steeds handmatig op de externe spoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
my_fiero schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:51:
Die hub is nodig om de 2de AMS aan te sluiten
Maar je wil toch geen tweede ams gebruiken was het hele idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
Jeru schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Maar je wil toch geen tweede ams gebruiken was het hele idee?
Heb de tweede al gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Redwood schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:21:
Vorig jaar werd er al eens over gesproken. Maar heeft er iemand negatieve ervaringen met Filalab -> https://filalab.shop/prod...VA6Q1eYE-t6Fmdsn4lZbL_kn0

Of ik kijk verkeerd, maar dat zijn wel hele mooie prijzen.
Tot je de verzendkosten/belasting erbij krijgt. Begint bij 10.50 euro en is het niet echt goedkoper meer dan ergens anders waarvan je weet hoe het print ;)
Pagina: 1 ... 26 ... 117 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.