[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat ook inderdaad, maar ik zonder de “reviews” gezien te hebben niet een idee of de spoelen actief gedreven worden of dat de motor in de AMS Lite aan het filament trekt.gday schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:46:
[...]
Oh, en kartonnen spoelen zijn geen probleem met de Lite.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
hmm, dat klinkt niet echt funny. Jammer, had graag mijn eigen apple watch bandjes in elkaar geprintSebazzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:47:
[...]
Nee, wel met andere TPU (95A), maar dat is toch een partij onbetrouwbaar hoor. Ik heb een gat gemaakt aan de zijkant van de extruder en de schroef voor de spanning gedeeltelijk eruit gedraaid en dat ging wel wat beter, maar toch is het niet volledig betrouwbaar.
Hier uw antwoordSebazzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:49:
[...]
Dat ook inderdaad, maar ik zonder de “reviews” gezien te hebben niet een idee of de spoelen actief gedreven worden of dat de motor in de AMS Lite aan het filament trekt.
/f/image/jPf0prc9iN2jPLSFrr7XoPLf.png?f=fotoalbum_large)
ingen vill veta var du köpt din tröja
Het schijnt wel te kunnen alleen niet icm de AMS (zelf moet ik het nog een keer proberen). Als het om een keer een bandje gaat is de kans dat het mis gaat een stuk kleiner dan wanneer je iets print met veel detail en veel retractions.Yzord schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:50:
[...]
hmm, dat klinkt niet echt funny. Jammer, had graag mijn eigen apple watch bandjes in elkaar geprint
Ik zou m'n Apple Watch niet toevertrouwen aan een geprint bandje tbhYzord schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:50:
[...]
hmm, dat klinkt niet echt funny. Jammer, had graag mijn eigen apple watch bandjes in elkaar geprint
Met ninjaflex moet je er toch leuke dingen mee kunnen maken.gday schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:01:
[...]
Ik zou m'n Apple Watch niet toevertrouwen aan een geprint bandje tbh
Natuurlijk, maar de bevestiging van Apple Watch-bandjes is een soort connector met bewegende delen om te locken. Of ga je die connector ergens apart kopen en daar dan je geprinte bandje aan koppelen?Yzord schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:35:
[...]
Met ninjaflex moet je er toch leuke dingen mee kunnen maken.
Ja die kan je bestellen op Ali 🤪gday schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:51:
[...]
Natuurlijk, maar de bevestiging van Apple Watch-bandjes is een soort connector met bewegende delen om te locken. Of ga je die connector ergens apart kopen en daar dan je geprinte bandje aan koppelen?
Bedenk wel dat ze nog maar iets langer dan een jaar bestaan. Voor een startend bedrijf doen ze het heel erg goed door zo snel al verschillende printers op de markt te brengen.Sebazzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:38:
Ik was eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld. AMS is niet te retrofitten op de X1/P series, ik had ook een silent stepper board gehoopt. Ook had ik verwacht dat de hot-end compatible zou zijn voor de X1/P series. En eigenlijk wel meer gehoopt dan de aankondiging van slechts één printer.
Ik verwacht dat ze pas over een poosje een printer gaan uitbrengen waar al die nieuwe ontwikkelingen in verwerkt zijn. Dat kunnen ze niet te snel doen, want dan blijven ze met alle oude printers zitten.
Maar … ik kies er ook soms voor om de AMS er af te halen en de mini gewoon op mijn werkbank te zetten. Met de spoelhouder neemt hij echt nauwelijks plaats in.
Zal straks eens wat foto’s plaatsen hier voor zover ik ze mag delen.
Heb eerder vanmiddag ook een video gedeeld op mijn YouTube waarin ik de hotend vervang, 50 seconden zonder gereedschap. Maar ik weet niet of ik die link hier mag delen?
Maar aan de andere kant heb ik nu wel al vaak dingen gezien die mooier zouden zijn met meerdere kleuren.
Keuzes, keuzes..
Ik weet wel dat ik geen cent meer dan nodig meer ga steken in mijn ender. Ik ben benieuwd wat Prusa gaat doen met de prijs van de Mini+, want die is nu wel een stuk duurder..
Het logo zou er in moeten zitten maar als ik het laad zie ik het niet. Kan het dan ook niet kleuren. Hoe werkt dit?
Xiaomi 13T Pro
Heb je wel de lid mét logo gedownload? Ik heb het net geprobeerd voor de PS1 versie, maar ik zie het logo gewoon. Wel aan de onderkant van de print.Btje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:32:
https://www.printables.co...y-card-storage-box-with-l
Het logo zou er in moeten zitten maar als ik het laad zie ik het niet. Kan het dan ook niet kleuren. Hoe werkt dit?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Blijft speculerenTorxWorx schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:33:
@iMars Los van dat het natuurlijk nog speculeren is vraag ik mij wel af voor hoeveel meer ze een 3D printer in de markt kunnen zetten. Met 1500 euro voor een X1C zit je naar mijn mening al wel in het gebied waar mensen heel zeker moeten weten dat ze er genoeg toepassingen voor hebben om de aanschaf te rechtvaardigen. Als je met een apparaat van meer dan 2k aankomt dan wordt de markt al snel een stuk kleiner of ze moeten met revolutionaire features komen.
Maar als ze met een een CoreXY IDEX komen, of een multi toolhead, dan is dat zeker meer dan 1500 euro.
De 5K zijn Australische dollars, wat omgerekend om en nabij 3K in euro’s is.
Dan zit je in dezelfde prijsklasse als de Prusa XL, en die is, ondanks de hoge prijs en vertragingen, toch veel gepreordered.
Ze concurreren nu met de mini, MK4 en misschien dadelijk ook wel met de XL.
We zullen het zien
Had ook niet anders verwacht dan dat 'ie goed zou printen.smoken schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:38:
Hier alvast een klein voorbeeldje van de print kwaliteit. Standaard instellingen gebruikmakend van Bambu Basic PLA
[Afbeelding] [Afbeelding]
Lijkt me een leuke eerste printer voor heul veul mensen
Let wel ik ben nog steeds een groot fan van Prusa, heb nog steeds een MK3S+ staan welke op dit moment echter werkeloos in een hoekje staat. Bambu Lab schijnt ook veel sneller te leveren dan Prusa, dus ik zie voor mijzelf weinig redenen om voor mijn volgende printer een Prusa te kiezen.
Het enige wat ik nog wel eens zou willen een groter formaat printer, ik heb dan ook de Prusa XL vol aandacht zitten volgen. Echt een fantastische printer welke uiteindelijk de beste gaat zijn op dat formaat. Alleen als Bambu Lab binnenkort ook met een groter formaat printer komt wat hetzelfde kan doen voor minimaal (verwacht ikzelf dan) de helft van de prijs, tja. Ik ben ook een zuinige Hollander he
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Btje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:32:
/f/image/ZBMl1KYj0nQlxi9HIRLcAGCT.png?f=fotoalbum_large)
Als ik de lids download zien ze er zo uit in Bambu Studio?
Ik heb hetzelfde: mijn MK3S+ gebruik ik niet zo heel vaak meer. Meestal als ik ga printen met filamenten die snel cloggen want ik kan met de Revo heel snel schakelen tussen 0.25, 0.4, 0.6 en 0.8. De MINI+ gebruik ik als ik vooral rust wil en geen zin heb in het lawaai van een van de BL-printers. Ik heb nog een day 1 preorder staan voor de XL, en ik kan mijn bestelling ook afronden en geleverd krijgen maar de snelheid valt me gewoon tegen terwijl ik het grotere formaat niet echt heel erg nodig heb.TTLCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 06:57:
@smoken Dat is toch wel weer hele goede kwaliteit. Bambulab is hard bezig Prusa een doodsteek te geven. Want wat zijn nog de redenen om voor een Prusa mini te gaan ? Ja, open source, ik weet het, maar hoeveel mensen boeit dat echt als de printer zo goedkoop is en zo goed print.
Let wel ik ben nog steeds een groot fan van Prusa, heb nog steeds een MK3S+ staan welke op dit moment echter werkeloos in een hoekje staat. Bambu Lab schijnt ook veel sneller te leveren dan Prusa, dus ik zie voor mijzelf weinig redenen om voor mijn volgende printer een Prusa te kiezen.
Het enige wat ik nog wel eens zou willen een groter formaat printer, ik heb dan ook de Prusa XL vol aandacht zitten volgen. Echt een fantastische printer welke uiteindelijk de beste gaat zijn op dat formaat. Alleen als Bambu Lab binnenkort ook met een groter formaat printer komt wat hetzelfde kan doen voor minimaal (verwacht ikzelf dan) de helft van de prijs, tja. Ik ben ook een zuinige Hollander he
Hopelijk kan een @smoken een goed woordje doen voor zij die zich aan willen melden

Je moet hier wel onderscheid maken voor het doel waarvoor het gebruikt wordt. Er zijn genoeg farms met Prusa mini's welke je niet 1-2-3 wilt vervangen door de Bambu A1. In Farms is het juist belangrijk dat je een printer snel aan de praat kan krijgen als er issues zijn, dan is open source perfect omdat je elk onderdeel (op mainboard na dan) makkelijk zelf kan sourcen, of zelf kan printen. En met de nieuwe firmware is de Prusa mini ook rete snel geworden.TTLCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 06:57:
@smoken Dat is toch wel weer hele goede kwaliteit. Bambulab is hard bezig Prusa een doodsteek te geven. Want wat zijn nog de redenen om voor een Prusa mini te gaan ? Ja, open source, ik weet het, maar hoeveel mensen boeit dat echt als de printer zo goedkoop is en zo goed print.
Ben jij iemand die voor een eerste printer gaat, en 1 printer voldoende is, en ook nog eens big bang for the buck wil, dan snap ik de keuze zeker. Maar de omvang van de Bambu A1 met de AMS samen is gewoon groter dan een P1/X1. Mijn keuze zou het niet zijn.
Daarnaast vind ik snelheid niet het belangrijkste. Ja ik had 2x MK3S+ en kocht daarna 3x X1C omdat het wel een beetje belangrijk is, maar nu ik de MK3 heb vervangen voor MK4 met IS, merk ik dat de MK4 een betere kwaliteit heeft en niet heel veel langzamer is. Had laatst een print welke op de MK4 juist een paar minuten sneller was dan op de X1C
De AMS is voor mij wel een zeer grote plus punt t.o.v. de MMU2/MMU3, alleen al omdat het mooi compact is en geen losse spoelen naast de printer is.
Valt toch wel mee? De MK4 heeft een lead time van 2~3 weken... Laten we maar niet beginnen over de XLLet wel ik ben nog steeds een groot fan van Prusa, heb nog steeds een MK3S+ staan welke op dit moment echter werkeloos in een hoekje staat. Bambu Lab schijnt ook veel sneller te leveren dan Prusa, dus ik zie voor mijzelf weinig redenen om voor mijn volgende printer een Prusa te kiezen.

Maar de MK3s+ werkeloos in een hoekje is ook weer zonde, ik gebruikte mijn MK3S+ en nu MK4's juist voor andere projecten ernaast. De X1C's draaien hier om behuizingen te maken (multi color) en de MK's voor print opdrachten. Merk dat ik toch de Prusa's een net even betere print kwaliteit geeft als de X1C's.
Dat is inderdaad de grote vraag... waar zal Bambulab mee komen? Als ze willen concureren met de XL, moet het minimaal een IDEX zijn of een multi toolhead. Anders krijg je alleen een groter formaat met nog steeds de AMS. Niks mis met AMS, maar als je grote meerkleuren prints wil doen, krijg je gewoon gigantisch veel poep-/restafval en dat is gewoon zonde. Daar ligt de kracht van meerdere tool heads, alleen een prime tower, maar geen extra afval.Het enige wat ik nog wel eens zou willen een groter formaat printer, ik heb dan ook de Prusa XL vol aandacht zitten volgen. Echt een fantastische printer welke uiteindelijk de beste gaat zijn op dat formaat. Alleen als Bambu Lab binnenkort ook met een groter formaat printer komt wat hetzelfde kan doen voor minimaal (verwacht ikzelf dan) de helft van de prijs, tja. Ik ben ook een zuinige Hollander he
Bottomline: er bestaat niet 1 beste printer. Wat voor mij de beste keuze is, is niet de beste keuze voor een ander. Ik vind het wel mooi om te zien dat de komst van een printer van de concurrent ervoor zorgt dat de printer bij een andere partij daardoor verbeterd wordt (*kuch*

Eens, maar alleen omdat het gen1 van het product is, dit:iMars schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:33:
[...]
Je moet hier wel onderscheid maken voor het doel waarvoor het gebruikt wordt. Er zijn genoeg farms met Prusa mini's welke je niet 1-2-3 wilt vervangen door de Bambu A1.
klopt natuurlijk niet. Blijkbaar zijn de onderdelen van de A1 snel te vervangen en je kan deze gewoon (indien beschikbaar) bij BL kopen en op voorraad hebben. Eén van de YT'ers zei het heel mooi; van mijn magnetron verwacht ik ook niet dat die open-source is, hij moet gewoon werken en de onderdelen die ik nodig heb koop ik wel bij de fabrikant.In Farms is het juist belangrijk dat je een printer snel aan de praat kan krijgen als er issues zijn, dan is open source perfect omdat je elk onderdeel (op mainboard na dan) makkelijk zelf kan sourcen, of zelf kan printen.
OS heeft zeker voor (en na)delen, maar dat is geen argument voor printfarms imo. Je kan er gewoon voor zorgen dat je de benodigde onderdelen op voorraad hebt. Dat is iets wat je, imo, sws moet doen. OS, of niet.
[ Voor 198% gewijzigd door MC Taz Man op 21-09-2023 10:46 . Reden: Per ongeluk op "verstuurd" geklikt ]
Juist, en daarmee denk ik een de gemiddelde/simpele consumer ... als jij een farm hebt, en goed moet onderhouden, kan je makkelijk(er) zelf de hele printer uit elkaar halen en in elkaar zetten.MC Taz Man schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:42:
[...]
klopt natuurlijk niet. Blijkbaar zijn de onderdelen van de A1 snel te vervangen en je kan deze gewoon (indien beschikbaar) bij BL kopen en op voorraad hebben. Eén van de YT'ers zei het heel mooi; van mijn magnetron verwacht ik ook niet dat die open-source is, hij moet gewoon werken en de onderdelen die ik nodig heb koop ik wel bij de fabrikant.
[...]
Als je een deadline hebt en één of meerdere printers kappen ermee, dan ben je blij dat je dat zelf snel kan verhelpen zonder dat je een halve week moet wachten op onderdelen.
Voor de gemiddelde gebruiker gaat dit niet op
Tot nu toe was geen onderhoud klus op mijn X1 van zo'n niveau dat iemand met een farm dat niet zou moeten kunnen. Ik dit niet als een argument tegen closed source in deze.iMars schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:54:
[...]
Juist, en daarmee denk ik een de gemiddelde/simpele consumer ... als jij een farm hebt, en goed moet onderhouden, kan je makkelijk(er) zelf de hele printer uit elkaar halen en in elkaar zetten.
Als je een deadline hebt en één of meerdere printers kappen ermee, dan ben je blij dat je dat zelf snel kan verhelpen zonder dat je een halve week moet wachten op onderdelen.
Voor de gemiddelde gebruiker gaat dit niet opIk zelf heb meerdere nozzles, printbedden, filament cutters, nozzle wipers, extruders, etc liggen zodat ik snel kan vervangen en door kan printen. Een bewuste keuze
De meeste andere argumenten die ik heb gehoord/gelezen zijn bijna allemaal persoonlijke overwegingen en natuurlijk 100% valide
Ik verwacht eigenlijk dat een beetje farm wel wat onderdelen op voorraad heeft. En dat geldt ook voor alle andere printers. Niet alles van een Prusa of welk ander merk dan ook kun je printen, en je zult altijd zien dat dat soort onderdelen stuk gaan.iMars schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:54:
[...]
Als je productie cruciaal is, zorg je dat je de spullen hebt. En als ik naar de prijzen van de Bambu's kijk, kun je ook makkelijk eentje in reserve hebben. Als een A1 mét AMS momenteel net zoveel kost als een Prusa Mini zonder MMU, dan zou ik het wel weten. Een kale A1 is net zo duur als een Ender 3, maar is volgens de verhalen die ik zo links en rechts gezien heb, sneller in bedrijf, print beter/sneller en eerder vergelijkbaar met een Prusa Mini, maar dan voor de Ender 3 prijs. Waar heb je het dan nog over?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik kom op deze pagina uit, en hier is niks klikbaar.MC Taz Man schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:32:
Mochten mensen zich aan willen melden voor makerworld (heb ik net gedaan), dat kan via http://makerworld.com. Blijkbaar gesloten beta, maar ik ben zeeeeer benieuwd.
Hopelijk kan een @smoken een goed woordje doen voor zij die zich aan willen melden
nvm, ik heb me nu ook aan kunnen melden na een paar keer herladen van de pagina
[ Voor 30% gewijzigd door gday op 21-09-2023 11:39 ]
Blijkbaar populaire paginagday schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:34:
[...]
Ik kom op deze pagina uit, en hier is niks klikbaar.
nvm, ik heb me nu ook aan kunnen melden na een paar keer herladen van de pagina
Ervan uitgaande dat je een Bambu met een AMS hebt en de BambuStudio gebruikt, zou het automatisch zichtbaar moeten zijn zoals @gday eerder aangaf.Btje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:32:
Heb je toevallig "Lid - no logo.3mf" geopend/gebruikt? Die heeft inderdaad geen logo (zoals de naam ook vermeld
@MC Taz Man & @mphilipp valide punten, waarmee ik mijn eerste deel al gelijk ontkrachtte door ze vermelden dat ik zelf onderdelen e.d. ook op voorraad heb.
Het blijft een persoonlijke keuze/mening, waar een ieder z'n eigen keuze maakt (en gelukkig maar
Ikzelf ben pro Prusa (maar dat is denk inmiddels wel duidelijk
Ik wacht (nog steeds) geduldig af op de XL, maar ben zeker ook zeer nieuwsgierig naar wat BL gaat brengen als tegenhanger voor de XL
Zekers, daarom ageerde ik ook enkel tegen je argument mbt reserver onderdeleniMars schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:49:
@MC Taz Man & @mphilipp valide punten, waarmee ik mijn eerste deel al gelijk ontkrachtte door ze vermelden dat ik zelf onderdelen e.d. ook op voorraad heb.
Het blijft een persoonlijke keuze/mening, waar een ieder z'n eigen keuze maakt (en gelukkig maar).
Ikzelf ben pro Prusa (maar dat is denk inmiddels wel duidelijk). Dat weerhoudt me er niet van om andere printers er naast te gebruiken. Mijn productie is voornamelijk met meerdere kleuren op de eerste lagen (logo's e.d.) en dan valt het poepen wel mee. Maar grotere prints, of prints met veel support heeft mijn voorkeur om eerder een IDEX of multi toolhead printer voor te gebruiken.
En natuurlijk persoonlijke voorkeuren
Same. Ik wacht ook op jouw XLIk wacht (nog steeds) geduldig af op de XL, maar ben zeker ook zeer nieuwsgierig naar wat BL gaat brengen als tegenhanger voor de XL
3D print farms zijn sowieso weer een heel verhaal apart. Prusa verkoopt volgens mij rond de 9000 printers per maand? Bij Bambulab heb ik geen idee hoeveel ze verkopen. Ik denk dat maar een klein percentage daarvan in een print farm terecht komen. Daarbovenop zie ik 3D print farms ook niet als gemiddelde consument maar meer als een semi-bedrijfsmatige groep afnemers. Als je er bedrijfsmatig mee bezig bent is 250 euro voor een volwaardig apparaat niks, in de industrie zijn een paar reserve onderdelen al snel een veelvoud.
Hier staat de AMS-Lite dus achter de printer waardoor er qua breedte een stuk minder oppervlak nodig is.
De ruimte waar de combinatie hier staat is 49cm breed en 62 cm diep. Zoals je ziet kan het smaller want er is aan beide zijden ruimte over.
Overigens kan de AMS-Lite ook boven (bijv aan een muur) de A1 mini geplaatst worden.
:strip_exif()/f/image/mGt7km8gB7h4ZR7ARXT3l4nB.jpg?f=fotoalbum_large)
Oeh, een AMS aan de muur lijkt me erg cool.smoken schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:27:
Deze zou ik nog even delen.
Hier staat de AMS-Lite dus achter de printer waardoor er qua breedte een stuk minder oppervlak nodig is.
De ruimte waar de combinatie hier staat is 49cm breed en 62 cm diep. Zoals je ziet kan het smaller want er is aan beide zijden ruimte over.
Overigens kan de AMS-Lite ook boven (bijv aan een muur) de A1 mini geplaatst worden.
[Afbeelding]
Maar je moet ook nog rekening houden met een poepbakjesmoken schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:27:
Deze zou ik nog even delen.
[Afbeelding]
Volgens mij hebben de eerste generatie Prusa Mini ook genoeg problemen gehadMC Taz Man schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:42:
[...]
Eens, maar alleen omdat het gen1 van het product is, dit:
Daarom. Plus dat de eerste versie (KS versie) van de X1 genoeg issues had. Allemaal opgelost in vervolg iteraties van het productie proces, maar toch.Sebazzz schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:30:
[...]
Volgens mij hebben de eerste generatie Prusa Mini ook genoeg problemen gehad
YouTube: Super fast Benchy, on the Bambu Lab A1 Mini
En in mijn shorts zie je ook de hotend swap
Voor mensen die niet willen betalen voor de Bambu Storage Box van Jorge Rui op Printables: hier issie gratis.MC Taz Man schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:32:
Mochten mensen zich aan willen melden voor makerworld (heb ik net gedaan), dat kan via https://makerworld.com/nl/open-beta . Blijkbaar gesloten beta, maar ik ben zeeeeer benieuwd.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ben mijn modellen aan het uploaden
Is het een smartphone APP of ook een webversie?MC Taz Man schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:17:
En makerworld is (semi) live... Open beta: https://twitter.com/Bambu...tatus/1705145723182895588
Ben mijn modellen aan het uploaden
Overigens ben ik niet zo blij met dit soort versplintering.
[ Voor 44% gewijzigd door Sebazzz op 22-09-2023 11:35 ]
Import werkt goed, en ja. Versplintering is een crime. Maar dat was er sws al. Hopelijk kunnen Prusa & BL samenwerken om de markt te domineren, of niet...Sebazzz schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:35:
Hebben ze ook een import in MakerWorld?
Overigens ben ik niet zo blij met dit soort versplintering.
Thingiverse heeft z'n beste tijd al heel lang gehad.
Ik kijk atm op de site. Schijnbaar kan je via de handy dingen doen.Solid Seal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:28:
[...]
Is het een smartphone APP of ook een webversie?
Sebazzz schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:14:
Waar zit de import dan? Ik kan 'm niet vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/37WoojIN8yJjtb3uVQB0LFR3.png?f=user_large)
Samenwerken zal er wel niet in zittenMC Taz Man schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:36:
[...]
Import werkt goed, en ja. Versplintering is een crime. Maar dat was er sws al. Hopelijk kunnen Prusa & BL samenwerken om de markt te domineren, of niet...
Maar ik heb niets tegen een aantal sites voor onze dagelijkse fixx. Prusa deed het goed met Printables aangezien Thingiverse aan haar lot leek overgelaten. Bambu heeft ook met deze zet laten zien op wie ze haar pijlen richt. Eigenlijk alleen maar goed voor ons: concurrentie zorgt er voor dat ze beide lekker hard blijven werken om het zo goed mogelijk te laten werken. Wat ik erg mooi vind aan Printables is dat ze echt een community willen opbouwen en ook de challenges om leuke prints te ontwerpen zijn top. Er komen echt hele leuke dingen voorbij. Dat stimuleert enorm!
Wie weet gaat BL dat ook doen op termijn. We gaan het zien.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
No sh**!!RoelsRules schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:23:
Net even een snel printje direct uit de App en makersworld... Dat is toch echt wel fantastisch handig! Vanuit de tuin gekozen en uur later klaar
Dat is echt super! Loop al zo lang "te klagen" en te mopperen dat ik het jammer vind dat ik niet op de iPad kan slicen, elke keer moet ik de computer pakken. Nu gewoon via de telefoon
Je kan natuurlijk niet zien welke settings er gebruikt wordt, dus lange prints zou ik nog niet 1-2-3 doen, maar leuk onnozele dingen, helemaal geweldig!
Dus ff in Fusion360 nwe gemaakt meest simpele manier van doen maar voorheen gebruikte ik Sketchup.
https://www.printables.com/model/590233-spiritlevel-cap
Deze zitten goed vast
iMars schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:05:
@Btje Ik heb alle 3 de deksels bij elkaar gezet en dit is wat ik zie, 2 met logo en 1 zonder logo:
[Afbeelding]
Xiaomi 13T Pro
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Mi heb je dan alles in huis (naast filament maar dat zou ik niet daar halen) om het maanden vol te houden... Alleen bij defect heb je direct iets nodig dus kunt evt een spare set mee bestellenTrasos schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:33:
Wat zijn eigenlijk must-haves om bij te bestellen, als je nog helemaal niks in huis hebt? Ik ben ook voornemens om een X1C met AMS te bestellen.
Wat en waar zou je het dan wel halen? Ik heb eSun maar die zijn inmiddels over op karton. Ik heb een adapter geprint maar ik kan mijn AMS niet 'op slot' doen want dan komt de rol tegen de bovenkant aan.RoelsRules schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:17:
[...]
Mi heb je dan alles in huis (naast filament maar dat zou ik niet daar halen) om het maanden vol te houden... Alleen bij defect heb je direct iets nodig dus kunt evt een spare set mee bestellen
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Al heb ik vernomen dat die ook naar karton gaan cq zijn gegaan. Gelezen dat daar adapters voor zijn en niets gehoord over problemen met ams..
Dat is natuurlijk aan jezelf.. Ik heb aan de standaard maat genoeg en vooralsnog geen behoefte aan een andere plaatTrasos schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:24:
Dus geen extra maat nozzle, of een andere plate ofzo?
Zou zeker een extra nozzle bestellen. Stel dat hij beschadigd raakt dan ben je klaar met printen en moet je wachten op een nieuwe en dat duurt toch een aantal dagen. Gaat niet snel stuk maar je ziet wel eens foto's op FB voorbij komen dat ze helemaal krom raken doordat ze ergens tegen aan komen als bv de print los komt.Trasos schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:33:
Wat zijn eigenlijk must-haves om bij te bestellen, als je nog helemaal niks in huis hebt? Ik ben ook voornemens om een X1C met AMS te bestellen.
Zelf bestel ik elke maand wat extra onderdelen zodat ik het meeste op voorraad heb. Er kan altijd iets stuk gaan en heb dan geen zin dagen te moeten wachten. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
En een Pei-scheet is top om te hebben. Print zoveel makkelijker en geen gedoe met lijm.
Kun je bij Bambu mee bestellen maar heb hem zelf via Aliexpress besteld en print daar alleen nog maar mee.
Filament zou ik gewoon in NL bestellen waar het goedkoop is. Zelf print ik voornamelijk met Devil Desgin (18 euro) de rol en print top. Maar Sunlu heeft soms ook leuke acties en zo beetje zoeken naar aanbiedingen.
Op Printables zijn vulranden te vinden zodat je AMS wel netjes dicht kan en er geen vocht bij kan komen.SacreBleu schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:25:
[...]
Wat en waar zou je het dan wel halen? Ik heb eSun maar die zijn inmiddels over op karton. Ik heb een adapter geprint maar ik kan mijn AMS niet 'op slot' doen want dan komt de rol tegen de bovenkant aan.
Zijn er volgens mij nog een paar te vinden.
Sinds woensdag staat hier een P1S combo. Wil graag, als 3D print noob, wat eerste ervaringen delen voor diegene die overwegen zo’n apparaat te kopen. Daar gaan we:
Het is lang wachten op de bestelling, ongeveer een maand. De aangegeven ETA klopt heel redelijk. Je moet dus geduld hebben.
Eenmaal ontvangen blijkt dat het apparaat zeer degelijk verpakt is. Installatie in 15 min is in theorie mogelijk, in mijn geval was ik ongeveer 60 minuten bezig. Heb dan wel echt de tijd en rust genomen.
De printer ziet er aan de buitenkant mooi uit. Omdat ik een AMS heb, vraag ik me af of de houder voor de externe spoel overbodig is. Een stevige tafel of kast is noodzakelijk want de hoge printsnelheid veroorzaakt trillingen. Tijdens de eerste calibratie maakt de printer een boek herrie (opzoeken van resonantie?). Dit blijkt normaal, zou handig zijn als het ergens vermeld stond zodat noobs zoals ik zich geen zorgen hoeven te maken.
Tijdens de allereerste print een aantal vastlopers. Na wat speurwerk bleek dit veroorzaakt door de meegeleverde filamentrol : die was niet goed opgewikkeld. Dus verklaarbaar en niet aan de printer te wijten. Aan het eind van de printjob echter een fout, daarover later meer. De kwaliteit van het resultaat vond ik erg goed, overtrof mijn verwachting! Snelheid van printen ook prima, naar verwachting.
Aan het eind van elke print kreeg ik vervolgens de error dat het filament niet uit de extruder getrokken kon worden. (foutcode vergeten). Proberen op te lossen met een cold pull en de nozzle temperatuur iets te verhogen, daarna ging het goed.
(herkent iemand dit? wellicht een gevolg van de eerste vastloper?)
De combo komt me drie rollen filament. De hoeveelheden zij niet veel maar in mijn geval nog niet op, ik doe er langer mee dan verwacht. Ik moet nog wel ontdekken wat het gebruik is van het supportfilament.
De AMS heb ik er gelijk bijgekocht, ik vraag me nu wel af of ik die echt nodig heb, we gaan het zien.
Tot nu toe een hand vol kleine objecten geprint, en daarmee is de ontdekkingsreis in de 3D print wereld net van start. Het is magisch om te zien hoe een object laagje voor laagje opgebouwd wordt.
Je kan ook 4 rollen van zelfde filament(kleur enzo) in de AMS mikken . Dan pakt ie zelf (na aanzetten optie?) een nwe rol als er eentje leeg raakt(alleen bambu rollen? ).bokkie72 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:45:
Goedemorgen allen,
Sinds woensdag staat hier een P1S combo. Wil graag, als 3D print noob, wat eerste ervaringen delen voor diegene die overwegen zo’n apparaat te kopen. Daar gaan we:
Het is lang wachten op de bestelling, ongeveer een maand. De aangegeven ETA klopt heel redelijk. Je moet dus geduld hebben.
Eenmaal ontvangen blijkt dat het apparaat zeer degelijk verpakt is. Installatie in 15 min is in theorie mogelijk, in mijn geval was ik ongeveer 60 minuten bezig. Heb dan wel echt de tijd en rust genomen.
De printer ziet er aan de buitenkant mooi uit. Omdat ik een AMS heb, vraag ik me af of de houder voor de externe spoel overbodig is. Een stevige tafel of kast is noodzakelijk want de hoge printsnelheid veroorzaakt trillingen. Tijdens de eerste calibratie maakt de printer een boek herrie (opzoeken van resonantie?). Dit blijkt normaal, zou handig zijn als het ergens vermeld stond zodat noobs zoals ik zich geen zorgen hoeven te maken.
Tijdens de allereerste print een aantal vastlopers. Na wat speurwerk bleek dit veroorzaakt door de meegeleverde filamentrol : die was niet goed opgewikkeld. Dus verklaarbaar en niet aan de printer te wijten. Aan het eind van de printjob echter een fout, daarover later meer. De kwaliteit van het resultaat vond ik erg goed, overtrof mijn verwachting! Snelheid van printen ook prima, naar verwachting.
Aan het eind van elke print kreeg ik vervolgens de error dat het filament niet uit de extruder getrokken kon worden. (foutcode vergeten). Proberen op te lossen met een cold pull en de nozzle temperatuur iets te verhogen, daarna ging het goed.
(herkent iemand dit? wellicht een gevolg van de eerste vastloper?)
De combo komt me drie rollen filament. De hoeveelheden zij niet veel maar in mijn geval nog niet op, ik doe er langer mee dan verwacht. Ik moet nog wel ontdekken wat het gebruik is van het supportfilament.
De AMS heb ik er gelijk bijgekocht, ik vraag me nu wel af of ik die echt nodig heb, we gaan het zien.
Tot nu toe een hand vol kleine objecten geprint, en daarmee is de ontdekkingsreis in de 3D print wereld net van start. Het is magisch om te zien hoe een object laagje voor laagje opgebouwd wordt.
zou handig zijn als het ergens vermeld stond zodat noobs zoals ik zich geen zorgen hoeven te maken.
Volgens mij staat dat gewoon in het boekje en je had natuurlijk tijdens het wachten op je printer vele youtube filmpjes kenne kijkenhttps://wiki.bambulab.com/en/x1/manual/setup-for-first-print
Ik heb zel (zoals vele) de X1C met AMS . Heb nu een maand of 2 en nog nooit vastlopers of problmen gehad die aan de printer te verwijten waren (meeste is user error)
Wel een week geleden de belts weer aangespannen (denk 5 min werk) daar vraagt de X1C zelf om en je ziet het ook aan de prints.
Als je dan toch de belts moet aanspannen kan je ook meteen wat ander maintenance doen .
Zoek op yoputube naar x1c maintenance (voor alle versies min of meer hetzelde.)
Zeker niet overbodig. Niet alles kan en mag in de AMS.bokkie72 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:45:
Omdat ik een AMS heb, vraag ik me af of de houder voor de externe spoel overbodig is.
https://wiki.bambulab.com/en/knowledge-sharing/notes-AMS
En wat duurt dat wachten lang 😂🤣🤣.
Komend van een Ender pro 3 en een Ender 3 Neo (oid). De Ender Pro 3 ga ik ombouwen naar een laser voor wat klein laserwerk. De neo ga ik verkopen, wanneer ik de BL binnenkrijg is die zeker niet meer nodig.
Ik heb een p1p met ams maar vind niet dat die erg mooi print. Ik heb twee p1ps de 2e print veel strakker als deze met de ams maar ik kan het probleem niet vinden.
Ik heb een maand of 2 geleden de gear veranderd naar een hardend gear en een hardend nozzle, maar niet direct dit probleem geconstateerd. De gear zit goed gemonteerd naar mijn idee.
Wat heb ik gister gedaan:
Steel 0.4mm nozzle gemonteerd
Onderhouds beurtje gegeven: alles schoon gemaakt en ingevet en belts gespannen.
Maar vervolgens print die er niet beter van hebben jullie ideeën?
Wat ik nog kan proberen:
Oude gear installeren
Of is de spanning van de gear nier goed?
Graag hoor ik ook jullie tips.
Ik print overigens met bambu lab matte filament.
:strip_exif()/f/image/LSGL8tr98HGCc6K0LEhBC4tg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zkvWa2Z4Va1i73Kmo4SL0mnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
PS ik kan je ook anraden om een issue aan te maken bij Bambu Lab, ze reageren meestal binnen een werkdag en zijn best wel behulpzaam.
[ Voor 15% gewijzigd door TTLCrazy op 27-09-2023 07:27 ]
Dankjewel, Ik vind het persoonlijk ook raar dat er alleen alcohol op moetTTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:02:
@KevinSetz Ik heb ook print problemen gehad met mijn X1C en wat uiteindelijk heeft geholpen is het schoonmaken van de carbon rods, de X as zeg maar. Ik had last van onder extrusie, zo zag het er in ieder geval wel uit. Nu gebruik ik silicium vet op die rods want ik vind het raar dat die lagers alleen maar alcohol krijgen na het schoonmaken en nooit eens nieuw vet. Werkt tot zover goed.
PS ik kan je ook anraden om een issue aan te maken bij Bambu Lab, ze reageren meestal binnen een werkdag en zijn best wel behulpzaam.

Ik heb BambuLab support ticket gestuurd hoop dat zij ook nog bruikbare tips hebben
Resultaat is super, maar voor een printje van nog geen 5cm hoog niet iets wat ik heel vaak zal doen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die lagers zijn zelfsmerend dus ik zou beslist niet met vet gaan smeren. Dat heeft bij veel mensen voor problemen gezorgd die niet altijd meteen aan het licht kwamen.TTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:02:
@KevinSetz Ik heb ook print problemen gehad met mijn X1C en wat uiteindelijk heeft geholpen is het schoonmaken van de carbon rods, de X as zeg maar. Ik had last van onder extrusie, zo zag het er in ieder geval wel uit. Nu gebruik ik silicium lithium vet op die rods want ik vind het raar dat die lagers alleen maar alcohol krijgen na het schoonmaken en nooit eens nieuw vet. Werkt tot zover goed.
Het zal best, maar deze oplossing werkt bij mij tot nog toe goedgday schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:47:
[...]
Die lagers zijn zelfsmerend dus ik zou beslist niet met vet gaan smeren. Dat heeft bij veel mensen voor problemen gezorgd die niet altijd meteen aan het licht kwamen.
Als ik trouwens zoek op welke lager er in zit, is dit nog niet zo duidelijk. Op dit filmpje op Reddit kan je het lager wel goed zien. Maar dat is dus niet dezelfde als degene op mijn Prusa met kogeltjes erin. Het zal dus inderdaad wel een bushing zijn met zelfsmerend materiaal. Nou ja, dat lithium vet kan nooit kwaad imo.
Het zijn zelfsmerende glijlagers met grafiet, zoiets als dit:TTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:43:
[...]
Het zal best, maar deze oplossing werkt bij mij tot nog toe goed
Als ik trouwens zoek op welke lager er in zit, is dit nog niet zo duidelijk. Op dit filmpje op Reddit kan je het lager wel goed zien. Maar dat is dus niet dezelfde als degene op mijn Prusa met kogeltjes erin. Het zal dus inderdaad wel een bushing zijn met zelfsmerend materiaal. Nou ja, dat lithium vet kan nooit kwaad imo.
:fill(white):strip_exif()/f/image/b56JVGuVd8eqEljHvX7qqa8N.png?f=user_large)
Door beweging van de printkop blijft er een laagje grafiet achter op de koolstofvezel assen. Lithiumvet heeft een hogere viscositeit en zal altijd zorgen voor meer weerstand. Er is daarom echt geen enkele reden om hier lithiumvet voor te gebruiken, de ingenieurs bij Bambulab hebben over dit soort zaken echt wel goed nagedacht
Uiteindelijk gaat het in deze toepassing om schuifspanningen in de richting van de translatie van de printkop. Grafiet is geen vloeibaar medium, alsnog is er sprake van viscositeit tussen het grensvlak van grafiet en koolstofvezel in de vorm van lucht. (Het verhaal wat je vaak hoort dat de laagjes van grafiet ten opzichte van elkaar bewegen is onjuist). Als je vervolgens lithiumvet gaat toevoegen voeg je dus een viskeuze (c.q. stroperige) laag toe wat voor meer weerstand zorgt als je die laag moet "afschuiven".TTLCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:34:
@TorxWorx Grafiet is toch geen vet en kan je dan qua viscositeit dan ook niet vergelijken met lithium vet of ben ik nu gek ?
Zondag toch de X1-Carbon met AMS besteld. en extra’s zoals nozzle 0,2 en 0,6 en alle plates. als ook filament 🤣
Het filament tis gisteren ontvangen, nu de printer nog. en dan duurt dat wachten lang 🤣.
Heb al heeeeeel veel filmpjes van de printer en de AMS zitten kijken op youtube, en ben nu hier het toppic aan het lezen.
Om zo zoveelmogelijk info te verzamelen zodat ik goed voorberied bijn als ik kan gaan printen.
Ik heb al een klein beetje ervaring met een anycubic mega X (die geef ik nu aan mijn zoon)
daarnaast print ik voor al op mijn Anycubic Photon Mono, en de Anycubic Photon Mono 4K
Deze gebruik ik vooral om F1 figuren mee te maken zoals op de foto hieronder.
groeten Stan
:strip_exif()/f/image/vye3MKBrIjaXhxBvYSruddg1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HX7O5aC7amuY3ot6O3NYyF7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3E67ESHWFHbdp5o115IzVnVI.jpg?f=fotoalbum_large)
Okay dan moet dat maar niet maar wat zal dan het probleem veroorzaken? Met mijn andere p1p print ik wel zuiver Met het zelfde filament.gday schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:47:
[...]
Die lagers zijn zelfsmerend dus ik zou beslist niet met vet gaan smeren. Dat heeft bij veel mensen voor problemen gezorgd die niet altijd meteen aan het licht kwamen.
Heb je ditzelfde probleem ook in de andere richting? Al de resonantie kalibratie opnieuw uitgevoerd? Voel je speling op de printkop?KevinSetz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:19:
[...]
Okay dan moet dat maar niet maar wat zal dan het probleem veroorzaken? Met mijn andere p1p print ik wel zuiver Met het zelfde filament.
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=Y81RiotmCKgW
Vooral omdat ik dacht het ziet er wel geinig uit, maar ik moet zeggen dat het zelfs ook een van de mooiste eerste lagen heb gekregen van de gladde onderkant prints die ik tot nu toe heb gedaan. Ook de textured kant maakt een goede eerste laag.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
iMars schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:45:
[...]
eSun gaat zo ver ik weet altijd goed, geen problemen mee gehad. Persoonlijk vind ik Extrudr NX2 matte zwart het mooiste printen. Dat bestel ik dan ook per 20~30 rollen. Devil Design ken ik niet, weet dat PETG wel als een malle het, op de textured print ik zonder lijm o.i.d., plaat goed af laten koelen en het laat vanzelf los, wel minder makkelijk dan PLA)
Xiaomi 13T Pro
Generic PLABtje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:21:
Net een rol extruder nx2 binnen. Welk profiel gebruik je?
[...]
Die platen heb ik veel voorbij zien komen en staan nog op mijn lijstje om een keer te proberen (maar de default textured van BL blijft mn favorietJeru schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:59:
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de meeste mensen hier als prettig ervaren als printbed. Ik heb een tijdje terug twee van deze gekocht (kon ze toen voor 8 euro per stuk krijgen en dacht daar kan je niet veel aan miskopen):
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=Y81RiotmCKgW
Vooral omdat ik dacht het ziet er wel geinig uit, maar ik moet zeggen dat het zelfs ook een van de mooiste eerste lagen heb gekregen van de gladde onderkant prints die ik tot nu toe heb gedaan. Ook de textured kant maakt een goede eerste laag.
[ Voor 70% gewijzigd door iMars op 27-09-2023 22:30 ]
Deze heeft dus ook een textured kant, maar die is iets minder grof dan die van BL. Voor het geld zeker waard naar mijn mening.iMars schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:28:
[...]
Generic PLAgeen speciale aanpassingen
[...]
Die platen heb ik veel voorbij zien komen en staan nog op mijn lijstje om een keer te proberen (maar de default textured van BL blijft mn favoriet)
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
setup was inderdaat zo klaar, alleen wel moeten zoeken naar de instelling om het printbed tempratuur te kunnen aanpassen. (zit dus bij instelling van filament

Een waarschuwing bij de setup dat de kalibratie vreemde harde geluiden maakt, zou niet verkeerd zijn :
eerste print zonder aanpassinge (Y-tube) gedaan zonder problemen (alleen foutmelding heatbed mag niet 0 zijn), aangepasf bij filament, en gaan.......
8 min en klaar
Waar wel wat moeite mee had was de AMS om het filament in te voeren, je moet stevig door drukken voordat de ams het pakt, klopt dat??
Nu eerst een Poop Bucket, Filament Waste Bin printen, want die heb je toch wel nodig .
en omdat het zo makkelijk en goed gaat meteen 5 extra rollen besteld
Aangezien dat per type filament wisselt is dat juist een hele logische plek, volgens mij heeft (bijna) elke slicer dat daar zittenmy_fiero schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:22:
alleen wel moeten zoeken naar de instelling om het printbed tempratuur te kunnen aanpassen. (zit dus bij instelling van filament![]()
)
Je kunt op dat grijze 'knopje' drukken waar je het filament invoert (daar is vast een naam voor), dan gaat het een stuk handiger. Je kunt ook gewoon doorduwen jaWaar wel wat moeite mee had was de AMS om het filament in te voeren, je moet stevig door drukken voordat de ams het pakt, klopt dat??
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
:strip_exif()/f/image/tJOfVrncCePXvtKE5t40tkXU.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier is de upgrade van p naar s gereed
Instructie filmpje gevolgd en heeft nog wel wat ruimte ter verbetering maar is allemaal goed te doen.
@my_fiero je kunt het grijze knopje in de ams een beetje naar voren duwen waardoor het wat makkelijker gaat. Vooral handig voor verwijderen uit de ams.
:strip_exif()/f/image/yJiUGzeo696Otqyf7JGHHlSX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie eigenlijk niets bijzonders nog waardoor hij dat zou doen.
Dat is raar... Ik zou met bambu contact opnemen en niet teveel zelf doen bij zo ietsJeru schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:16:
Mijn eerste grote issue, mijn printkop blijft aan de linkerkant helemaal vasthangen en krijgt zichzelf niet echt los. Dus hij zit op de x-as gewoon vast als hij ver naar links gaat. [Afbeelding]
Ik zie eigenlijk niets bijzonders nog waardoor hij dat zou doen.
Heb ik ook gedaan, echt bizar probleem tot nu toe.RoelsRules schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:32:
[...]
Dat is raar... Ik zou met bambu contact opnemen en niet teveel zelf doen bij zo iets
Vanmiddag binnengekregen en na ongeveer een uurtje weer was ik met de eerste prints bezig. De kwaliteit vergeleken met hiervoor is fenomenaal. Wat heb ik een tijd verspilt met creality.
De AMS is ook voortreffelijk. Enkel kijken hoe nu het beste te switchen tussen de AMS en de 123-3D rollen die er niet inpassen.
Paar dingen vielen op.
De camera doet het niet op de Windows app. Op de iPhone app prima. En op de Windows app is de sd kaart niet leesbaar. Maar dat zoek ik nog wel uit.
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Op Windows doet de camera van mijn X1-Carbon ook heel eigenaardig. Bambu Studio lijkt er heel lang over te doen om de stream te starten, en vervolgens krijg ik 1 frame per 2-3 seconden ofzo. Soms krijg ik het vloeiend aan de praat door de stream te stoppen en terug te starten, soms door de resolutie eens te wisselen, maar geen van beide werkt altijd. Bambu Studio maakt gebruik van de legacy Windows Media Player dus ik wijt het eerder daar aan. Wat een achterhaalde manier om een videostream aan te bieden[b]Redwood in "Bambu Lab 3D Printers"
Paar dingen vielen op.
De camera doet het niet op de Windows app. Op de iPhone app prima. En op de Windows app is de sd kaart niet leesbaar. Maar dat zoek ik nog wel uit.

Toen gisteren de camera opnieuw moeilijk deed op Windows deed ik de Handy app open op mijn Galaxy S21 en daar was het beeld gewoon vloeiend. Ik zou nog eens moeten kijken hoe het gaat onder macOS.
Ik heb overigens geen ervaring met het microSD gebeuren want ik heb er nog geen kaartje ingestoken.
Zover ik weet kun je met de p1s de sd kaart alleen uitlezen door hen uit de printer te halen en vervolgens via pc uit te lezen. Dit lukt niet via de app(s).Redwood schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:07:
Paar dingen vielen op.
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.