Geen haat, het is gewoon enorm inferieur tov printables. Dat daar de meeste modellen staan, houdt niet in dat het een goede website it.1of6Billion schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:54:
[...]
Wat is er met die haat richting Thingiverse? Heb ik wat gemist?
In een vrij lange periode voordat Printables er was werd de website overduidelijk verwaarloosd. Het was traag en van uploads was het maar gokken of ze daadwerkelijk (helemaal) verwerkt werden. Met de concurrentie van Printables, Thangs en wat andere alternatieven werden ze gelukkig weer wakker en nu werkt het technisch gezien in ieder geval weer naar behoren. Het achterstallig onderhoud qua gebruikersinterface blijft echter pijnlijk zichtbaar.1of6Billion schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:54:
[...]
Wat is er met die haat richting Thingiverse? Heb ik wat gemist?
Vraagje: ik heb de P1S met AMS besteld. De ETA is <20 september. Welke levertijd kan ik reëel verwachten?
Ik heb hetzelfde besteld met ETA 30 Augustus, hij is nog niet eens verstuurd, dus het kan nog even duren ben ik bangbokkie72 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:53:
Vraagje: ik heb de P1S met AMS besteld. De ETA is <20 september. Welke levertijd kan ik reëel verwachten?
Dat blijft een gok. Mijne(XC! Combo) was een maanden terug na melding van verzending binnen 1 week binnen. Maar tot het moment van versturen is het rustig (hoe moeilijk ookbokkie72 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:53:
Niemand weet wat de voorraden zijn en hoeveel orders er verstuurd moeten worden.
Tot die tijd lekker inlezen en leuke dingen zoeken die je straks kunt gaan printen en dan ineens gaat de deurbel
Ik kom van een CR10 dus sommige dingen zijn nog wat wennen. Ik zag vanmorgen via de cam dat de print mislukt was na een cm of 2 liggen de lijnen niet meer op elkaar alsof er under extrusie is.
Zal vanvond een foto plaatsen. Maar mijn vraag is het is geprint met PETG en het default PETG profiel staat op 250/255 graden en als lagen eerst binnen dan buiten.
Ik heb dat aangepast naar 240 graden wat volgens de filament rol de max is en eerst de buitenste laag laten printen met 175 ipv 200 mm. Ik zag bij een andere print namelijk wat artefacten in de buitenlaag en dacht dit gaat het verbeteren. Helaas niet dus vrees ik. Door dat een Bambu met hogere snelheid print moet de temp dan ook standaard hoger zijn dan ik gewend was?
Zal vanvond een foto plaatsen. Maar mijn vraag is het is geprint met PETG en het default PETG profiel staat op 250/255 graden en als lagen eerst binnen dan buiten.
Ik heb dat aangepast naar 240 graden wat volgens de filament rol de max is en eerst de buitenste laag laten printen met 175 ipv 200 mm. Ik zag bij een andere print namelijk wat artefacten in de buitenlaag en dacht dit gaat het verbeteren. Helaas niet dus vrees ik. Door dat een Bambu met hogere snelheid print moet de temp dan ook standaard hoger zijn dan ik gewend was?
Xiaomi 13T Pro
Was het object niet losgekomen van je bed ?Btje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:46:
Ik kom van een CR10 dus sommige dingen zijn nog wat wennen. Ik zag vanmorgen via de cam dat de print mislukt was na een cm of 2 liggen de lijnen niet meer op elkaar alsof er under extrusie is.
Print alleen maar PET-G en gebruik de standaard profiles en soms aangepaste maar beide werken prima.
Zelfs op de hoogste snelheid gaat het goed zonder aanpassingen.
Kan natuurlijk zijn dat het filament zelf het probleem veroorzaakt. Eens testen met een andere merk.
Maar foto's zeggen altijd meer om iets te kunnen inschatten
Hier ook petg met het standaard profiel (alleen flow gevalideerd) en geen enkel probleem. Sunlu filament wat ik voor de zekerheid had gedroogd van te voren.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Als je een timelapse hebt, kan je daar in zien wat er mis ging. Eén van de redenen dat ik altijd timelapses maak van elke print.Btje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:46:
Zo kwam ik vanmorgen aan bij heul veul spaghetti, bleek in de timelapse dat de print losgekomen was van de supports.
Update voor de verzendingen, mijn P1S combo (ETA 30-8, besteld op 13-8) is verzonden en is bij DHL.
Yes, same here!KartonFabriek schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:44:
Update voor de verzendingen, mijn P1S combo (ETA 30-8, besteld op 13-8) is verzonden en is bij DHL.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aJ9FaQgEdb4e9pGrnkPeHJeX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RXLjSk1vGaORr5sZn6Be8mLx.jpg?f=user_large)
Het begint dus al wat eerde met wat lijnen die niet lekker ingevuld zijn. En dan bivenin gaat het helemaal mis.
Btje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:46:
[ Voor 13% gewijzigd door Btje op 30-08-2023 18:18 ]
Xiaomi 13T Pro
Nog steeds niks gehoord hier van de KS order die ik 10 augustus gemaakt heb. Ik wil gerust wachten, maar lijkt erop dat ze dingen beloven die ze slecht kunnen waarmaken en dan doel ik op de hoeveelheid filament die ze nodig hebben om de KS leden tevreden te houden haha
In mijn order staat 'before 25 august', maar geluk voor ze dat ze het jaartal er niet bij hebben gezet haha
In mijn order staat 'before 25 august', maar geluk voor ze dat ze het jaartal er niet bij hebben gezet haha
[ Voor 17% gewijzigd door Yzord op 30-08-2023 20:22 ]
Nog redelijk binnen planning, dat is goed om te horen.KartonFabriek schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:44:
Er is geen aparte discussie voor de P1S, zijn vragen en berichten over de P1 hier welkom?
Voor zover ik weet, zeker. Mss idd handig om het topic een algemener naam te geven?bokkie72 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 06:56:
[...]
Nog redelijk binnen planning, dat is goed om te horen.
Er is geen aparte discussie voor de P1S, zijn vragen en berichten over de P1 hier welkom?
Mijn ervaring is dat hun ETA redelijk goed zit. Vaak inderdaad op de ETA of een dag ervoor in huis.
Ik lees al even mee in dit topic, maar deze maand voorzie ik eindelijk een X1-Carbon met AMS te bestellen. Het zal mijn allereerste 3D-printer worden dus ook een grote stap in het onbekende. De hoeveelheid informatie online en videos op YouTube is overweldigend, dus ik denk dat ik al doende ga moeten leren.
Nu zie ik hier dat er 2 combo's mogelijk zijn: https://eu.store.bambulab.com/en-be/products/x1-carbon-combo
Mijn vraag als totale beginner is daarom of combo 2 de moeite waard is? Mocht ik de extra onderdelen later nog (moeten) bestellen, dan zou ik (met de huidige prijzen) ongeveer 28 euro duurder uit zijn. Een peulschil op zo'n bedrag, dat wel, maar dan geef ik dat liever uit aan filament
Of kan ik beter gewoon voor combo 1 gaan en later zien wat ik al dan niet nodig heb?
Nu zie ik hier dat er 2 combo's mogelijk zijn: https://eu.store.bambulab.com/en-be/products/x1-carbon-combo
Mijn vraag als totale beginner is daarom of combo 2 de moeite waard is? Mocht ik de extra onderdelen later nog (moeten) bestellen, dan zou ik (met de huidige prijzen) ongeveer 28 euro duurder uit zijn. Een peulschil op zo'n bedrag, dat wel, maar dan geef ik dat liever uit aan filament
Of kan ik beter gewoon voor combo 1 gaan en later zien wat ik al dan niet nodig heb?
Persoonlijk zou ik combo 2 doen als je het nu kan missen. Dan heb je de belangrijke dingen meteen als reserve liggen.fanatic_david schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:28:
Ik lees al even mee in dit topic, maar deze maand voorzie ik eindelijk een X1-Carbon met AMS te bestellen. Het zal mijn allereerste 3D-printer worden dus ook een grote stap in het onbekende. De hoeveelheid informatie online en videos op YouTube is overweldigend, dus ik denk dat ik al doende ga moeten leren.
Mijn vraag als totale beginner is daarom of combo 2 de moeite waard is? Mocht ik de extra onderdelen later nog (moeten) bestellen, dan zou ik (met de huidige prijzen) ongeveer 28 euro duurder uit zijn. Een peulschil op zo'n bedrag, dat wel, maar dan geef ik dat liever uit aan filament![]()
Als het met zo gaat als bij mij (van nooit geprint jaar dat ding fulltime aan) dan gaat er vast een keer iets kapot of verslijt.
Ik zou altijd voor combo 2 gaan. Die onderdelen ga je altijd wel een keer nodig hebben, en dan heb je ze gewoon in de la liggen. Buildplates zijn consumables, dus het is eigenlijk altijd handig om er eentje in reserve te hebben. Dus ja, als je het op dit moment kunt missen, zou ik het doen. Zit je krap, dan moet je maar filament kopen voor dat geld.fanatic_david schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:28:
Mijn vraag als totale beginner is daarom of combo 2 de moeite waard is? Mocht ik de extra onderdelen later nog (moeten) bestellen, dan zou ik (met de huidige prijzen) ongeveer 28 euro duurder uit zijn. Een peulschil op zo'n bedrag, dat wel, maar dan geef ik dat liever uit aan filament![]()
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoewel ik het eens ben dat combo 2 de betere optie is, indien de knaken aanwezig zijn, ben ik ook heel benieuwd waarom je kiest voor de X1, ipv de P1s? Die laatste is nagenoeg gelijk, maar mist een paar optie, is echter ook een paar honderd euro goedkoper.fanatic_david schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:28:
Voor een eerste printer zou ik persoonlijk die aanraden, ipv de veel duurdere variant. Tenzij je natuurlijk redenen hebt om meteen hoog in te zetten.
Ik heb laatst wat PTFE in de AMS moeten vervangen... Het gebeurt dus toch...RoelsRules schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:32:
[...]
Persoonlijk zou ik combo 2 doen als je het nu kan missen. Dan heb je de belangrijke dingen meteen als reserve liggen.
Als het met zo gaat als bij mij (van nooit geprint jaar dat ding fulltime aan) dan gaat er vast een keer iets kapot of verslijt.
@MC Taz Man dat het gaat gebeuren ben ik ook van overtuigd ;-)
en terechte vraag; waarom niet de p1p/s? Ik heb bewust voor p gekozen (was de S nog net niet uit) en zou zo weer voor de S kiezen. Ja de C heeft lidar en een mooier scherm maar of dat de meerprijs waard is? Alleen het automatisch flow calibreren lijkt me wel handig maar dan moet je weer een andere (zonder structuur) bouwplaat nemen.
en terechte vraag; waarom niet de p1p/s? Ik heb bewust voor p gekozen (was de S nog net niet uit) en zou zo weer voor de S kiezen. Ja de C heeft lidar en een mooier scherm maar of dat de meerprijs waard is? Alleen het automatisch flow calibreren lijkt me wel handig maar dan moet je weer een andere (zonder structuur) bouwplaat nemen.
Ik heb 0 problemen met de cold/engineering plate, maar goed..RoelsRules schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:07:
@MC Taz Man dat het gaat gebeuren ben ik ook van overtuigd ;-)
Als ik niet aan de KS meegedaan had, zou ik nu kiezen voor de P1s, met een hardened hotend. Kan je nagenoeg alles printen wat je wil, met als enige nadelen de mindere camera, de lidar en verwante functies.
Nu ik de X1c heb, zou ik persoonlijk niet anders willen qua camera. Maar mss is die te upgraden, dat weet ik niet.
Oh & de mogelijkheid om timelapses te downloaden vanuit de Bambu Studio vin'k ook heul prettig
[ Voor 5% gewijzigd door MC Taz Man op 01-09-2023 14:23 ]
Ze hebben wel heel kleine batches van die upgrade kits naar een P1S. Ik zit al de hele dag meermaals per uur te refreshen. Ik kreeg een mail om 15:04 dat ie op voorraad was, maar ik was even weggedommeld op de bank. Om 15:11 las ik het mailtje maar toen was het al uitverkocht?!
Pffffffff
Pffffffff
ingen vill veta var du köpt din tröja
Vandaag voor het eerst de officiële PETG van Bambu geprobeerd. Wat een poep filament zeg. Ik heb het Bambu profiel gebruikt dat bij de laatste versie van Bambu Slicer zit. Niets dan slechte layer adhesion, doffe afwerking en buiten wanden die loslaten bij openingen in de print. Ik heb zelfs de temperatuur opgekrikt naar 265 graden, geen verschil.
Dus weer terug naar eSun PETG.. Met het standaard profiel print het als een zonnetje, geen issues van welk soort dan ook.
Ik denk dat Bambu nog wat tijd nodig heeft voor hun PETG.
Dus weer terug naar eSun PETG.. Met het standaard profiel print het als een zonnetje, geen issues van welk soort dan ook.
Ik denk dat Bambu nog wat tijd nodig heeft voor hun PETG.
Tip voor de volgende keer: even nieuwe browser cq geheugen leeg maken dan vind je er vaak weer 1.gday schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:17:
Ze hebben wel heel kleine batches van die upgrade kits naar een P1S. Ik zit al de hele dag meermaals per uur te refreshen. Ik kreeg een mail om 15:04 dat ie op voorraad was, maar ik was even weggedommeld op de bank. Om 15:11 las ik het mailtje maar toen was het al uitverkocht?!
Pffffffff
Had laatst hetzelfde dat het al uitverkocht was. Half uur later met nieuwe browser en er was weer voorraad.
Vandaag de P1S Combo ontvangen en geïnstalleerd. Icm het unboxing filmpje van Bambu Lab was dat een fluitje van een cent. Komend van een Prusa mini+, wat mijn eerste 3d printer was, voelt dit ook wel echt next level!
De printsnelheid en de kwaliteit van de benchy vond ik indrukwekkend.
:strip_exif()/f/image/HXkNaJBPJcQKSdVVXp84eS9D.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu bezig met een Poopchute, want ik kom niet zo makkelijk aan de achterkant van de printer 😁
:strip_exif()/f/image/7yufgFfeqEKkUf2VytmoBaGB.jpg?f=fotoalbum_large)
AMS voelt ook degelijk (net als de printer zelf), ben benieuwd hoe het multi colour printen ermee gaat bevallen.
De printsnelheid en de kwaliteit van de benchy vond ik indrukwekkend.
:strip_exif()/f/image/HXkNaJBPJcQKSdVVXp84eS9D.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu bezig met een Poopchute, want ik kom niet zo makkelijk aan de achterkant van de printer 😁
:strip_exif()/f/image/7yufgFfeqEKkUf2VytmoBaGB.jpg?f=fotoalbum_large)
AMS voelt ook degelijk (net als de printer zelf), ben benieuwd hoe het multi colour printen ermee gaat bevallen.
Gefele en welkom @Rammz bij de club 
Die poopchute past toch niet in deze opstelling of is dat gezicht bedrog? Of gaat de ams ook de lucht in.
Ams is alleen al fijn voor het snel en makkelijk wisselen van kleur
Veel print plezier!
Die poopchute past toch niet in deze opstelling of is dat gezicht bedrog? Of gaat de ams ook de lucht in.
Ams is alleen al fijn voor het snel en makkelijk wisselen van kleur
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltjeRammz schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:03:
Als het kastje aangepast mag worden zou je ook een gat kunnen boren in de bovenkant van de kast en de poop via een pijp door kunnen voeren naar een bak in het kastje. Dan kom je er zeker makkelijker bij
Thx, ik ben wel zoet de komende tijd verwacht ik 
Het past precies, maar ga de AMS er toch weer bovenop zetten. Nu ik heb gezien hoe makkelijk je er een nieuwe rol instopt is het niet erg als deze wat hoger staat..RoelsRules schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:37:
Gefele en welkom @Rammz bij de club
Ams is alleen al fijn voor het snel en makkelijk wisselen van kleurVeel print plezier!
Oh dat is ook nog een goeie tip, ga ik eens over nadenken thx!MikeOO schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:17:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje![]()
Als het kastje aangepast mag worden zou je ook een gat kunnen boren in de bovenkant van de kast en de poop via een pijp door kunnen voeren naar een bak in het kastje. Dan kom je er zeker makkelijker bij
Volgende prints: https://www.printables.co...lab-ams-hydra-and-stock-v
En
https://www.printables.co...bambu-ams-disconnect-tool
En
https://www.printables.co...bambu-ams-disconnect-tool
Ik hoop dat eind deze maand mijn P1S AMS wordt geleverd. Mijn allereerste 3D printer, besloten om gelijk een goede aan te schaffen. Begrijp ik het goed dat er twee rollen filament bij worden geleverd, met niet al te veel erop?
Welk filament zouden jullie aanraden voor deze 3D print noob (en waar het beste te kopen)?
Welk filament zouden jullie aanraden voor deze 3D print noob (en waar het beste te kopen)?
Ik ben erg gecharmeerd van eSunbokkie72 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:19:
Ik hoop dat eind deze maand mijn P1S AMS wordt geleverd. Mijn allereerste 3D printer, besloten om gelijk een goede aan te schaffen. Begrijp ik het goed dat er twee rollen filament bij worden geleverd, met niet al te veel erop?
Sunlu.com heeft ook leuke aanbiedingen. De pla(+) en petg doen het hier goed en de rollen vliegen er doorheenbokkie72 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:19:
Na een aantal jaar geleden enorm teleurgesteld geweest bij het gebruik van een Ultimaker (meer aan het klooien dan printen), ben ik na alle positieve berichten over Bambulabs weer overstag gegaan en sinds vrijdag hier een X1 Carbon staan.
Wat een geweldig apparaat, een wereld van verschilt tov een aantal jaar geleden. Printables induiken, model uitzoeken, inladen in de software, kllik, klik, printen maar! Heerlijk.
Ik bleek bij uitpakken een beschadiging in de meegeleverde cold plate te hebben, één mailtje naar support en ze sturen een nieuwe op. Aftersales dus ook positief.
Krijg nog een assortiment filament van Bambulab binnen, leek me voor het begin het makkelijkst in troubleshooting . Ben echter nog op zoek naar goed 'hout' filament, want er moet uiteraard een grote 'Groot' komen. Iemand goede ervaring met een merk?
Wat een geweldig apparaat, een wereld van verschilt tov een aantal jaar geleden. Printables induiken, model uitzoeken, inladen in de software, kllik, klik, printen maar! Heerlijk.
Ik bleek bij uitpakken een beschadiging in de meegeleverde cold plate te hebben, één mailtje naar support en ze sturen een nieuwe op. Aftersales dus ook positief.
Krijg nog een assortiment filament van Bambulab binnen, leek me voor het begin het makkelijkst in troubleshooting . Ben echter nog op zoek naar goed 'hout' filament, want er moet uiteraard een grote 'Groot' komen. Iemand goede ervaring met een merk?
Zie [3D printen] Welke (PLA) filament merken raden jullie aan?bokkie72 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:19:
je bent niet de eerste die op zoek is naar filament
https://bambulab.com/en-e...YXRZgPUcXynw1h0oiRa1LcEW4
wat denken jullie dat het nieuwe nieuws gaat zijn ????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat denken jullie dat het nieuwe nieuws gaat zijn ????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hmm lijkt op een filament menger of zoiets ? Interessant.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Ziet er uit als (de achterkant van) een toolhead, en met de 4 bowden tubes (?) die uit de bovenkant steken doet het me sterk denken aan de "ouderwetse" dual-nozzle set-ups.
Nu lijkt mij 4 nozzles op 1 toolhead een beetje overkill, maar ik denk zeker dat iig dual-nozzle interresant zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld voor het printen met 2 normaal niet compatible filaments. denk aan Abs met Pva supports.
Al zou ik dan gokken dat je een filament cutter aan bijde kanten zou hebben? Of kijken we wel tegen de voorkant en is het idd een extra cutter aan de rechter kant. Maar waar hebben ze de Partcooling fan gelaten dan?
Nu lijkt mij 4 nozzles op 1 toolhead een beetje overkill, maar ik denk zeker dat iig dual-nozzle interresant zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld voor het printen met 2 normaal niet compatible filaments. denk aan Abs met Pva supports.
Al zou ik dan gokken dat je een filament cutter aan bijde kanten zou hebben? Of kijken we wel tegen de voorkant en is het idd een extra cutter aan de rechter kant. Maar waar hebben ze de Partcooling fan gelaten dan?
In willekeurige volgorde raad ik deze aan:bokkie72 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:19:
- Polymaker PolyTerra
- Extrudr
- eSun
Geen idee, maar ben zeker heel benieuwd. Potentiële instant buyErebus1 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:19:
https://bambulab.com/en-e...YXRZgPUcXynw1h0oiRa1LcEW4
Als het een multi-tool is, dan wordt het de vervanger
Zo, het heeft even drie of vier weken geduurd, maar eindelijk is de Kickstarter gift order verzonden met het CF filament
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Same, zie ik nu. Samen met PTFE (6m versie) & TPUSebazzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:02:
Zo, het heeft even drie of vier weken geduurd, maar eindelijk is de Kickstarter gift order verzonden met het CF filament
Gewoon ernaast zetten.MC Taz Man schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:44:
[...]
Geen idee, maar ben zeker heel benieuwd. Potentiële instant buy
Als het een multi-tool is, dan wordt het de vervangerMaw; als deze X1c stuk is, gaat die multi-header er komen, indien goed genoeg geprijsd
. Is tóch beter dan de AMS.
Ligt vooral aan de kosten & wat het precies is
Mijn vermoeden is dat ze denk een single toolhead op de markt gaan brengen voor andere printers.MC Taz Man schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:44:
[...]
Geen idee, maar ben zeker heel benieuwd. Potentiële instant buy
Als het een multi-tool is, dan wordt het de vervangerMaw; als deze X1c stuk is, gaat die multi-header er komen, indien goed genoeg geprijsd
. Is tóch beter dan de AMS.
Dat je hun AMS systeem kan gebruiken op andere printers.
Mocht het inderdaad een multitoolhead worden, wordt dat een insta buy (wacht al veel te lang op de Prusa XLLLLL
Josef is een huilend klein kind, die zich niet eens aan z'n eigen uitspraken houdt & z'n spul veeeeeel te duur verkoopt. In mijn huis geen Prusa.iMars schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:17:
[...]
Mijn vermoeden is dat ze denk een single toolhead op de markt gaan brengen voor andere printers.
Dat je hun AMS systeem kan gebruiken op andere printers.
Mocht het inderdaad een multitoolhead worden, wordt dat een insta buy (wacht al veel te lang op de Prusa XLLLLL)
Dat gezegd hebbend
Geproduceerd in Europa heeft wel een prijs.MC Taz Man schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:27:
[...]
Josef is een huilend klein kind, die zich niet eens aan z'n eigen uitspraken houdt & z'n spul veeeeeel te duur verkoopt. In mijn huis geen Prusa.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
So? Hoeft Prusa zelf zich niet te gedragen als een klein kind, noch vind ik de machines de prijs waard. Die combo zorgt er voor dat er hier nooit een Prusa zal komen.Sebazzz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:36:
[...]
Geproduceerd in Europa heeft wel een prijs.
Wat heeft Josef jou misdaan?MC Taz Man schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:27:
[...]
Josef is een huilend klein kind, die zich niet eens aan z'n eigen uitspraken houdt & z'n spul veeeeeel te duur verkoopt. In mijn huis geen Prusa.
Dat gezegd hebbendWacht ik eerst af wat het is & wat het moet gaan kosten.
Prusa MK3 is jarenlang de beste prijskwaliteit printer geweest.
Nu zijn die Bambus wel interessant.
Mij persoonlijk uiteraard niets, maar zijn gejank op twitter over wat anderen doen, gevolgd door zijn enorme hypocriete houding met wat hij zelf wil doen, zette bij mij wat kwaad bloed.
Prusa MK3 is jarenlang de beste prijskwaliteit printer geweest.
:fill(white):strip_exif()/f/image/B1nIUtVebpBOrT0BDJqBi04H.png?f=user_large)
Nee, prijs/kwaliteit is imo niet de reden voor mensen om een Prusa te kopen, net zoals dat bij Apple niet het geval is.
Dat sws.Nu zijn die Bambus wel interessant.
Ik zit toch met veel interesse naar die Prusa XL te kijken hoor. Met 5 toolheads en Prusa printkwaliteit moet dat wel een fantastisch ding worden uiteindelijk. keuze tussen Bambu en Prusa is niet zo moeilijk voor mij. Als Prusa voor 50% meer geld hetzelfde had geleverd had ik 100% die genomen. Jammer dat die Prusa XL met 5 toolheads €3700,- moet kosten.MC Taz Man schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:27:
[...]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Er zijn altijd veel goedkopere printers geweest, maar Prusa (net als Apple) werkte gewoon meteen als je hem uit de doos haalde. Ik heb zelf nooit Prusa gehaald,maar vaak genoeg aangeraden aan mensen die vooral wilde printen en vooral niet wilde uitzoeken hoe het moest.MC Taz Man schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:32:
[...]
Mij persoonlijk uiteraard niets, maar zijn gejank op twitter over wat anderen doen, gevolgd door zijn enorme hypocriete houding met wat hij zelf wil doen, zette bij mij wat kwaad bloed.
[...]
Voor dit geld kan ik een Ender3v2 krijgen, die met upgrades net zo goed (zo niet beter) print als die MK3 & net zo betrouwbaar is:
[Afbeelding]
Nee, prijs/kwaliteit is imo niet de reden voor mensen om een Prusa te kopen, net zoals dat bij Apple niet het geval is.
[...]
Dat sws.
Ik durf ook wel te zeggen dat mijn frankenstein printers beter zijn, maarja, bouw die maar eens na.
En dát tijdstip zijn we nu gelukkig officieel voorbij met de X/P-series, de MK4, Ankermake schijnt een goede te hebben, etc. Steeds meer printers van het niveau "druk knop, krijg plastic" komen uit, voor betaalbare prijzen (muv de MK4, die gewoon te duur is).chaoscontrol schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:49:
[...]
Er zijn altijd veel goedkopere printers geweest, maar Prusa (net als Apple) werkte gewoon meteen als je hem uit de doos haalde. Ik heb zelf nooit Prusa gehaald,maar vaak genoeg aangeraden aan mensen die vooral wilde printen en vooral niet wilde uitzoeken hoe het moest.
Goede tijd om te leven
P1S upgrade-kit is weer beschikbaar. Net eentje kunnen scoren!
(Die kits komen steeds vlak na 15.00 beschikbaar, dus als je nu weer achter het net vist: doe er je voordeel mee en ga op het juiste moment F5'en. Ik had mijn bestelling klaar voordat het voorraadmailtje binnen kwam.
)
En weer uitverkocht! 8 september dus klaar zitten vanaf 15.00
(Die kits komen steeds vlak na 15.00 beschikbaar, dus als je nu weer achter het net vist: doe er je voordeel mee en ga op het juiste moment F5'en. Ik had mijn bestelling klaar voordat het voorraadmailtje binnen kwam.
En weer uitverkocht! 8 september dus klaar zitten vanaf 15.00
[ Voor 81% gewijzigd door gday op 05-09-2023 15:25 ]
Waar kopen jullie adhesive stick voor de bambu's ?
Kan ze via hun zelf kopen, maar beetje prijzig... En ik denk dat andere merken ook goed werken maar wil men plates ni verkluten
Kan ze via hun zelf kopen, maar beetje prijzig... En ik denk dat andere merken ook goed werken maar wil men plates ni verkluten
MC Taz Man schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:27:
[...]
Dit dus, en ze heb 24/7 support waar je altijd terecht kan, dat is zeer zeker ook wat waard. Alle onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen, zelf te printen etc. Makkelijk te repareren, iets wat bij Bambu stukken minder is en alles is closed source.Sebazzz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:36:
[...]
Geproduceerd in Europa heeft wel een prijs.
Ik heb de Creality CR6 destijds als eerste printer gehad, altijd (redelijk) goed geprint, totdat ik m’n eerste Prusa kreeg, wat een verademing was dat. Ender is leuk, maar niet voor iedereen weggelegd. Ik raad een beginnende printer gebruiker eerder een Sovol (Prusa kloon) aan dan een Ender.MC Taz Man schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:32:
[...]
[...]
Voor dit geld kan ik een Ender3v2 krijgen, die met upgrades net zo goed (zo niet beter) print als die MK3 & net zo betrouwbaar is:
[Afbeelding]
[...]
Dat sws.
Iemand met veel ervaring (of technisch kennis) kan makkelijk met een Ender voor minder geld net zo goed printen. Persoonlijk verafschuw ik de vslot wheels, maar ieder z’n keuze.
We zijn in een tijdperk gekomen dat steeds meer printers gelijk goed kunnen printen, gelukkig. Persoonlijk ben ik een groot Prusa fan, maar heb ook naast m’n Prusa’s 3x X1C, binnenkort een Zaxe IDEX en een Voron v2.4
Kwam deze trouwens op Twitter tegen:

Links boven een tensioner, ik zeg een hotend voor andere printers die dan ook de AMS kunnen gebruiken.
Links boven een tensioner, ik zeg een hotend voor andere printers die dan ook de AMS kunnen gebruiken.
Ben benieuwd wat je met zoveel printers doet @iMars? Ga bijna uit van iets zakelijks?
Ja, ik verkoop wat electronica wat ik zelf maak en daarbij bied ik de optie om met behuizing te kopen, Ik wil niet dat mijn printers 24/7 non-stop moeten printen, dus neem ik een paar printers extraRoelsRules schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:41:
Ben benieuwd wat je met zoveel printers doet @iMars? Ga bijna uit van iets zakelijks?
Plus met de extra capaciteit kan ik ook printopdrachten voor anderen doen, al doe ik dat niet veel.
Ben nu die honeycomb wall aan het printen met normale PLA-basic. En het is de 2e grid die aan het printen is nu. Wat mij opvalt is dat op exact dezelfde plek(ook plek op printplaat) dat het misgaat (geen adhesie- wel bed schoon gemaakt en nwe laag lijm) . Ik laat m gewoon doorprinten en snij dat stukje eraf.
De prints komen niet na elkaar heb eerste grid week of 2 geleden gedaan, tussendoor veel andere prints gedaan (ook op die locatie) en die gaan prima . Zou het dan aan het bestand kunnen liggen ?
De prints komen niet na elkaar heb eerste grid week of 2 geleden gedaan, tussendoor veel andere prints gedaan (ook op die locatie) en die gaan prima . Zou het dan aan het bestand kunnen liggen ?
[ Voor 25% gewijzigd door Solid Seal op 06-09-2023 12:29 ]
Gebruik je de standaard cold plate of de textured PEI? Vaak kun je door de plaat een beetje schuin in het licht te houden zien of er nog iets van vettigheid opzit. Zelf had ik hier ook een keer last van, bij prints die met een hoek rond die plek zaten krulde de hoek omhoog, zat de plek in het midden van een print dan zag je slechts een lichte onregelmatigheid in de first layer.Solid Seal schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:20:
Wat mij opvalt is dat op exact dezelfde plek(ook plek op printplaat) dat het misgaat (geen adhesie- wel bed schoon gemaakt en nwe laag lijm) .
Een fout in het bestand lijkt mij niet zo waarschijnlijk en dat zou ook snel te zien zijn als je kijkt hoe die de first layer print.
Edit: Nu ik de foto zie lijkt hier iets meer aan de hand te zijn. Volgt de printkop wel die walls in het begin of laat de print daar los en lijkt het daarom alsof die een andere lijn volgt dan zou moeten?
[ Voor 11% gewijzigd door TorxWorx op 06-09-2023 12:43 ]
Heb op de P1s net een 6tal honeycomb matrixen gemaakt op de pei plaat zonder lijm. Zien er allemaal top uit. Is het bestand gemaakt voor de Bambu (heeft dat in de naam staan)
Als ie klaar is ga ik ff de timelapse bekijken .TorxWorx schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:38:
[...]
Gebruik je de standaard cold plate of de textured PEI? Vaak kun je door de plaat een beetje schuin in het licht te houden zien of er nog iets van vettigheid opzit. Zelf had ik hier ook een keer last van, bij prints die met een hoek rond die plek zaten krulde de hoek omhoog, zat de plek in het midden van een print dan zag je slechts een lichte onregelmatigheid in de first layer.
Een fout in het bestand lijkt mij niet zo waarschijnlijk en dat zou ook snel te zien zijn als je kijkt hoe die de first layer print.
Edit: Nu ik de foto zie lijkt hier iets meer aan de hand te zijn. Volgt de printkop wel die walls in het begin of laat de print daar los en lijkt het daarom alsof die een andere lijn volgt dan zou moeten?
Oh ja dat is waar, die p1 behuizingen ediMars schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:22:
[...]
Ja, ik verkoop wat electronica wat ik zelf maak en daarbij bied ik de optie om met behuizing te kopen, Ik wil niet dat mijn printers 24/7 non-stop moeten printen, dus neem ik een paar printers extra
Plus met de extra capaciteit kan ik ook printopdrachten voor anderen doen, al doe ik dat niet veel.
Klopt zijn meerdere bestanden en ik heb de Bambu optie gekozenRoelsRules schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:48:
Heb op de P1s net een 6tal honeycomb matrixen gemaakt op de pei plaat zonder lijm. Zien er allemaal top uit. Is het bestand gemaakt voor de Bambu (heeft dat in de naam staan)
Weet niet of je de lijmstick gebruikt maar bij mijn vrienden werkt die juist averechts. met 3DLAC hecht het daarintegen supergoed aan. Ik kan je dat aanraden, sinds ik dat zelf gebruikt heb op mijn niet pei-platen (daar was de hechting al top) heb ik altijd perfecte adhesie.Solid Seal schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:50:
[...]
Klopt zijn meerdere bestanden en ik heb de Bambu optie gekozen
Wat ik absoluut zeker weet is dat ik een printer met enclosure wil, dus op zich zou ik aan de P1S genoeg kunnen hebben. Maar mijn vakantieplannen voor deze zomer zijn niet doorgegaan, dus dan wil ik mezelf even verwennen met tof speelgoed zijnde de X1. Op zich zijn de verschillen tussen de P1S en de X1 wel iets om over na te denken natuurlijk dus bedankt voor de opmerking, alsook aan iedereen die combo 2 heeft aanbevolen. Nu weet ik alleen niet of het de moeite zou lonen om nog te wachten op de aankondiging van 20 september alvorens te bestellenMC Taz Man schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:31:
[...]
Hoewel ik het eens ben dat combo 2 de betere optie is, indien de knaken aanwezig zijn, ben ik ook heel benieuwd waarom je kiest voor de X1, ipv de P1s? Die laatste is nagenoeg gelijk, maar mist een paar optie, is echter ook een paar honderd euro goedkoper.
Voor een eerste printer zou ik persoonlijk die aanraden, ipv de veel duurdere variant. Tenzij je natuurlijk redenen hebt om meteen hoog in te zetten.
The only difference between men and boys is the price of their toys
[ Voor 3% gewijzigd door fanatic_david op 06-09-2023 13:30 ]
Voor realtime kijken naar het printen vind ik de camera van de P1S erg meh (1 frame per 2 seconden geloof ik). Maar voor de rest heb ik niet het idee iets te missen, en wel $$$ goedkoper dan de X1.
Het is ook een beetje wat je wil bereiken.pyotr schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:44:
Voor realtime kijken naar het printen vind ik de camera van de P1S erg meh (1 frame per 2 seconden geloof ik). Maar voor de rest heb ik niet het idee iets te missen, en wel $$$ goedkoper dan de X1.
Wil je live feed zitten kijken omdat je het tof vind? Dan ben ik het met je eens.
Ik gebruik het zelf om af en toe te kijken of de print nog goed gaat, dan is er niks aan de hand en kan die lage framerate me niet zo boeien.
Timelapses daarentegen vind ik goed genoeg, ook met deze camera.
Als de knaken er zijn (zoals @MC Taz Man ook al zei) zou ik zeker voor de X1C gaan en dan de combo2.fanatic_david schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:28:
[...]
Wat ik absoluut zeker weet is dat ik een printer met enclosure wil, dus op zich zou ik aan de P1S genoeg kunnen hebben. Maar mijn vakantieplannen voor deze zomer zijn niet doorgegaan, dus dan wil ik mezelf even verwennen met tof speelgoed zijnde de X1. Op zich zijn de verschillen tussen de P1S en de X1 wel iets om over na te denken natuurlijk dus bedankt voor de opmerking, alsook aan iedereen die combo 2 heeft aanbevolen. Nu weet ik alleen niet of het de moeite zou lonen om nog te wachten op de aankondiging van 20 september alvorens te bestellen![]()
The only difference between men and boys is the price of their toys
Je gaat altijd experimenteren met verschillende nozzle sizes en welke bed je het fijnste vindt. Ik raad de textured plate aan (ik gebruik niks anders) maar anderen zullen weer de gladde of zelfs cold plate aanraden. Daar moet je zelf achter komen wat jij het fijnste vindt. Ik heb een schurft hekel aan lijm gebruiken, en op de textured heb ik dat helemaal niet nodig.
En je vind een enclosure het fijnste, maar wat ga je printen? PLA? dan heb je kans dat je de deur open moet zetten en/of deksel eraf (indien je met een hotplate print), anders is er kans op heatcreep. M'n vrouw print met deur dicht en een riser tussen de deksel waardoor warmte eruit kan, ik print met deur open en deksel erop.
En verschil tussen P1P/P1S en de X1,... ik vind de touchscreen geweldig. Maar ik print 99% alles voorgesliced vanaf de sd kaart, komt geen computer bij kijken, dan is de touchscreen erg fijn.
Wil je een enclosure, print je voornamelijk PLA/PETG, is touchscreen niet nodig, kijk dan naar de P1S.
Hmm ik heb nog een flesje 3DLac staan die ik gebruikte op mijn Ender 3 .. Maar dan zet het TE goed vast(geen flexi bed)Bloodhoundje schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:01:
[...]
Weet niet of je de lijmstick gebruikt maar bij mijn vrienden werkt die juist averechts. met 3DLAC hecht het daarintegen supergoed aan. Ik kan je dat aanraden, sinds ik dat zelf gebruikt heb op mijn niet pei-platen (daar was de hechting al top) heb ik altijd perfecte adhesie.
Die maar eens gebruiken dan
Als je lakspray gaat gebruiken, koop dan geen dure 3DLAC, maar koop gewoon goedkopte sterke haarlak van de action, werkt net zo goed (geen persoonlijke ervaring, maar een maat van me wel).Solid Seal schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:07:
[...]
Hmm ik heb nog een flesje 3DLac staan die ik gebruikte op mijn Ender 3 .. Maar dan zet het TE goed vast(geen flexi bed)
Die maar eens gebruiken dan
Ohja, kleine toevoeging. Toen ik in het begin printte met cold plate en lijmstick, had ik ook veel issues. Mijn workaround was na elk print job de plaat met lauw/warm water omspoelen (zeep niet nodig, als lijm er maar van af is) en daarna als het droog is even met IPA ontvetten/schoonmaken (@MC Taz Man zal dit tegenspreken
[ Voor 28% gewijzigd door iMars op 06-09-2023 14:23 ]
Ik heb nu al een paar keer gelezen dat mensen bij het printen van PLA de deur/deksel een stukje open zetten. Ik vraag me hierbij af of men daadwerklijk wel eens tegen problemen is aangelopen wanneer je dit niet doet? Ik heb zelf nu een aantal dagen de P1S en heb eigenlijk non-stop PLA geprint met de enclosure volledig gesloten, heb tot op heden 0 problemen gehad. Heb er een temperatuur meter in gedaan en die zit tussen de 35/37 graden op de bodem.
Ik had hiervoor een Mini+ waar ik ook een enclose voor had, ook deze altijd dicht gehad (uitsluitend PLA + PETG geprint) en temperatuur zat ook altijd zo rond de 37 graden. Ook daar heb ik eigenlijk nooit (bewust) problemen gezien omtrent te omgevingstemperatuur voor het printen van PLA.
Heb ik dan gewoon geluk gehad?
Ik had hiervoor een Mini+ waar ik ook een enclose voor had, ook deze altijd dicht gehad (uitsluitend PLA + PETG geprint) en temperatuur zat ook altijd zo rond de 37 graden. Ook daar heb ik eigenlijk nooit (bewust) problemen gezien omtrent te omgevingstemperatuur voor het printen van PLA.
Jazeker, zoek maar eens op mijn post van een ruime 3/4 jaar geleden,...Rammz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:24:
Ik heb nu al een paar keer gelezen dat mensen bij het printen van PLA de deur/deksel een stukje open zetten. Ik vraag me hierbij af of men daadwerklijk wel eens tegen problemen is aangelopen wanneer je dit niet doet? Ik heb zelf nu een aantal dagen de P1S en heb eigenlijk non-stop PLA geprint met de enclosure volledig gesloten, heb tot op heden 0 problemen gehad. Heb er een temperatuur meter in gedaan en die zit tussen de 35/37 graden op de bodem.
Edit: correctie, een jaar geleden:
iMars in "Bambu Lab 3D Printers"
Ik had alleen met bepaalde merken hier last van en alleen met zwart,...
Aangezien ik veel productie draai/print, wil ik geen risico nemen en print ik met deur open en deksel erop.
[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 06-09-2023 14:29 ]
zachte kans sponsje met dreft, goed inwrijven en dan met water afspoelen en een schone doek droogwrijven was hier altijd voldoende voor mijn plate. lakspray is ideaal voor materialen die te hard aanhechten want dan zit er een tussenlaag die beide beschermd. (Ik print veel petg/abs).iMars schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:20:
[...]
Als je lakspray gaat gebruiken, koop dan geen dure 3DLAC, maar koop gewoon goedkopte sterke haarlak van de action, werkt net zo goed (geen persoonlijke ervaring, maar een maat van me wel).
Ohja, kleine toevoeging. Toen ik in het begin printte met cold plate en lijmstick, had ik ook veel issues. Mijn workaround was na elk print job de plaat met lauw/warm water omspoelen (zeep niet nodig, als lijm er maar van af is) en daarna als het droog is even met IPA ontvetten/schoonmaken (@MC Taz Man zal dit tegensprekenmaar voor mij werkte dit prima!)
Oh kijk, dat is interessant om te lezen thx!iMars schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:26:
[...]
Jazeker, zoek maar eens op mijn post van een ruime 3/4 jaar geleden,...
Edit: correctie, een jaar geleden:
Ik had alleen met bepaalde merken hier last van en alleen met zwart,...
Aangezien ik veel productie draai/print, wil ik geen risico nemen en print ik met deur open en deksel erop.
Ik heb eigenlijk altijd met eSun PLA geprint (en Devil Design PETG) dat zou dan verklaren dat ik er (nog) geen last van heb gehad. Heb nu sinds kort dan ook de Bambu PLA basic en hier lijkt het vooralsnog ook geen probleem mee te zijn.
Maar na het lezen van je post ga ik hier wel iets voorzichtiger mee zijn iig
[ Voor 0% gewijzigd door Rammz op 06-09-2023 14:40 . Reden: typo ]
eSun gaat zo ver ik weet altijd goed, geen problemen mee gehad. Persoonlijk vind ik Extrudr NX2 matte zwart het mooiste printen. Dat bestel ik dan ook per 20~30 rollen. Devil Design ken ik niet, weet dat PETG wel als een malle het, op de textured print ik zonder lijm o.i.d., plaat goed af laten koelen en het laat vanzelf los, wel minder makkelijk dan PLARammz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:38:
[...]
Oh kijk, dat is interessant om te lezen thx!
Ik heb eigenlijk altijd met eSun PLA geprint (en Devil Design PETG) dat zou dan verklaren dat ik er (nog) geen last van heb gehad. Heb nu sinds kort dan ook de Bambu PLA basic en hier lijkt het vooralsnog ook geen probleem mee te zijn.
Maar na het lezen van je post ga ik hier wel iets voorzichtiger mee zijn iig
Oh, ik zal het zeker niet tegenspreken. Als het werkt voor jou, is het goed, toch? Mijn methode is anders, maar dat maakt jouw methode niet minder valide.iMars schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:20:
[...]
Als je lakspray gaat gebruiken, koop dan geen dure 3DLAC, maar koop gewoon goedkopte sterke haarlak van de action, werkt net zo goed (geen persoonlijke ervaring, maar een maat van me wel).
Ohja, kleine toevoeging. Toen ik in het begin printte met cold plate en lijmstick, had ik ook veel issues. Mijn workaround was na elk print job de plaat met lauw/warm water omspoelen (zeep niet nodig, als lijm er maar van af is) en daarna als het droog is even met IPA ontvetten/schoonmaken (@MC Taz Man zal dit tegensprekenmaar voor mij werkte dit prima!)
Was meer als grap bedoeld hèMC Taz Man schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:08:
[...]
Oh, ik zal het zeker niet tegenspreken. Als het werkt voor jou, is het goed, toch? Mijn methode is anders, maar dat maakt jouw methode niet minder valide.
Lol, fair
[ Voor 18% gewijzigd door MC Taz Man op 06-09-2023 15:21 ]
Tippie: https://www.printables.co...-x1c-or-p1p-4-layer-printSolid Seal schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:20:
Ben nu die honeycomb wall aan het printen met normale PLA-basic. En het is de 2e grid die aan het printen is nu. Wat mij opvalt is dat op exact dezelfde plek(ook plek op printplaat) dat het misgaat (geen adhesie- wel bed schoon gemaakt en nwe laag lijm) . Ik laat m gewoon doorprinten en snij dat stukje eraf.
[Afbeelding]
Als je de PLA Support W gebruikt, kun je er een aantal op elkaar printen. Moet zelf nog aan die klus beginnen....
Nice . Die ga ik ff doorlezen .MasterMaceMichu schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:34:
[...]
Tippie: https://www.printables.co...-x1c-or-p1p-4-layer-print
Als je de PLA Support W gebruikt, kun je er een aantal op elkaar printen. Moet zelf nog aan die klus beginnen....
Check! Bij mij gaan vannacht de eerste 4 geprint worden....Ben benieuwd!
En daar ging de bel, de postmeneer was daar, met een cadeautje 
M'n KS bestelling is binnen
Ik heb de mijne ook binnen als laatste KS backer met early bird lol. Toch leuk meegenomen. Alleen moet ik even uitzoeken waar ik dit filament voor kan gebruiken daar ik er een paar niet ken. Iemand ergens een lijst met de kwaliteiten per filament?
Meer nieuws op het forum over wat er te verwachten valt 20 september:
Keep Quiet! Fast 3D printing is ongoing!
Stay tuned for the September 20th Bambu Lab New Product Release to see how we can “Magically” tune down the noise. :shushing_face:
[ Voor 29% gewijzigd door Rammz op 07-09-2023 15:26 ]
Hopelijk wordt het een upgrade kit voor de X1C
Beter wat doen aan de buildplates.
Sommige mensen moeten nooit glue stick gebruiken, ik vrijwel altijd.
Dat zou mijn vrouw wel waarderen. Ik mag niet 's nachts printen
Wat is je first layer height? De standaard 0.20 was bij mij nogal drama, maar Ik heb sinds ik die van mij omlaag naar 0.12 gezet heb feitelijk nooit meer ergens last van.Erebus1 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:41:
Beter wat doen aan de buildplates.
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Ga het gelijk eens proberen van de week!Ischium schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:58:
[...]
Wat is je first layer height? De standaard 0.20 was bij mij nogal drama, maar Ik heb sinds ik die van mij omlaag naar 0.12 gezet heb feitelijk nooit meer ergens last van.
Heh, nooit aan gedacht. Uit voorzorg (kan mijns inziens nooit echt kwaad) maar meteen omlaag gedaan voor al mijn profielen. Lost mss ook de sporadische adhesie issues op bij mijn Texured PEI sheetIschium schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:58:
[...]
Wat is je first layer height? De standaard 0.20 was bij mij nogal drama, maar Ik heb sinds ik die van mij omlaag naar 0.12 gezet heb feitelijk nooit meer ergens last van.
Bij mij heeft het gisteren niet gewerktMC Taz Man schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:28:
[...]
Heh, nooit aan gedacht. Uit voorzorg (kan mijns inziens nooit echt kwaad) maar meteen omlaag gedaan voor al mijn profielen. Lost mss ook de sporadische adhesie issues op bij mijn Texured PEI sheet
Zal maar lijm stiftjes bijkopen
Dan kan het ook zijn dat je filament te vochtig is. Ik stal mijn filament in 70L waterdichte opbergbakken (met rubberen afdichting in de deksel) tesamen met twee grote 1kg vochtballetjes. Filament is werkelijk kurkdroog als ik het wil gebruiken 👍🏻
Bij mij staan ze op default,... nooit echt issues, en ik print toch een kilo of 5+ per week (ik zal wel weer een geluksvogel zijnIschium schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:58:
[...]
Resultaat is mwoah... De voorkant van een plaat wordt er niet mooier op en weinig echte tijdsbesparing.MasterMaceMichu schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:34:
[...]
Tippie: https://www.printables.co...-x1c-or-p1p-4-layer-print
Ik print ze maar per stuk. 44 nodig, ben bij nummer 7...
Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.
:strip_exif()/f/image/lnzJ9N6cQTm6ha5c00bZ2mdg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WQnFWVPltiWWFbqZunrXJWHG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/300V9fMpfpdKi2qaC9jAukXa.jpg?f=fotoalbum_large)