Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Goed hij is uitgepakt en aangesloten. De YouTube video was beter behulpzaam dan de site zelf qua duidelijkheid.

De lightbar en camera zijn zoals verwacht meegeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYhIpZRqLa0SIbhhUZ3dh99f3a8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJT5CVykh8HhZIt08rf2sorQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dan een vraag voor mensen die hem ook in een 'kast' met deuren hebben staan. Zouden jullie de mc fan dan ook aanschaffen en aansluiten? Ik zit erover te denken van wel, maar dat is meer voor de extra zekerheid.

Ps ik moet de pi/octoprint nog opruimen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:56
Guldan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:45:
Dan een vraag voor mensen die hem ook in een 'kast' met deuren hebben staan. Zouden jullie de mc fan dan ook aanschaffen en aansluiten? Ik zit erover te denken van wel, maar dat is meer voor de extra zekerheid.
Ambient temp is in mijn gesloten kast max 35c
Ik print geen extreme bruggen of wat ook, dus zie geen voordeel in nog een extra herriebak er bij.
(99% PLA, 1% PETG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Guldan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:45:
Goed hij is uitgepakt en aangesloten. De YouTube video was beter behulpzaam dan de site zelf qua duidelijkheid.

De lightbar en camera zijn zoals verwacht meegeleverd.

[Afbeelding]

Ps ik moet de pi/octoprint nog opruimen.
Leuk hoor, meteen plug&play?

Ik ben benieuwd waarom je voor de P1P hebt gekozen. Was het vooral de prijs?

Zelf gisternacht nog even goed nagedacht en ik denk toch wel dat ik voor de X1C met AMS ga omdat je die AMS niet per se hoeft te gebruiken voor multicolor prints. Je kunt bijvoorbeeld ook heel handig meerdere objecten printen in verschillende kleuren zonder dat je handmatige filament wissels hoeft uit te voeren. Ben niet van plan om heel veel multicolor prints te doen waar de kleuren multi zijn in een en hetzelfde object. Maar wat wel redelijk vaak voorkomt is dat ik meerder objecten wil printen waarbij niet elk object dezelfde kleur heeft. En daar is dit dus wel weer een perfecte oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
BizzieBis schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:26:
En de bundle is uitverkocht. Dat ging snel, binnen 25 minuten _O-
Was vandaag weer beschikbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Ohmarinus schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Leuk hoor, meteen plug&play?

Ik ben benieuwd waarom je voor de P1P hebt gekozen. Was het vooral de prijs?
Ik heb nu een anycubic vyper van 300+ euro, ik vond de stap naar de p1p al een behoorlijke.

Ik print voornamelijk pla en wil een starten met petg. Dit is al vele malen sneller dan mijn vyper en ik ben er tevreden mee.

Het is gewoon jammer dat je dan qua upgrade pad eigenlijk zegmaar rond een p1p/x1/mk3/mk4 zit. Ik vond het wel een argument voor de prusa dat die volledig open source is maar dan zit ik alsnog weer 100+ euro duurder dan de p1p. Dus iets meer bang for the buck.

Installatie was echt prima, alle schroefjes/reserve onderdelen zitten in gelabelde zakjes. De YouTube video was super duidelijk. Ik was er denk ik 20 minuten mee bezig (uitpakken, montage en op plek zetten). Ik ben het langst bezig geweest omdat ik eerst het filament niet ver genoeg had doorgedrukt in de kop.

Ik was bezig met de meegeleverde benchy en die was prima qua kwaliteit. Daarna een bakje opvangbakje aan de achterzijde (beide met sunlu pla+). Kwaliteit van de prints was prima.

Ik had alleen een keer spaghetti met mijn eigen geslicede model. Ik heb geen oorzaak, maar ik heb het idee dat dat kwam omdat de bed temperatuur te laag (ik meende 35 graden) was waardoor de print losliet. De tweede keer viel mij dat op en heb ik hem op 60 gezet (dat stond hij bij mijn vyper ook). Dus ik zal de volgende keer een eigen profiel maken waarbij ik die waarden aanpas.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, de X1C met AMS is besteld hoor! Heb nog even een dag lang filmpjes gekeken en forums afgespeurd en er direct de textured plate bij besteld en een tweede hotend assembly met 0.6mm nozzle. Omdat ik echt geen zin heb om nozzles te wisselen. Als de nozzle er goed op zit, ga ik daar liever niet aan rommelen en die hotend assembly heeft gewoon handige stekkertjes. Verder wat PTFE tube erbij en twee rollen filament. Een rol PLA en een rol PC, om eens te kijken of ik blij word van de kwaliteit die ze bieden.

Als dat filament inderdaad goed print, dan koop ik er waarschijnlijk nog wel wat andere varianten bij zoals PA6/12 en heel misschien zelfs PETG. Maar ik heb hier nog zeker 20 rollen met van alles liggen dus die ga ik eerst maar eens opmaken, in de hoop dat de Lidar inderdaad zo goed werkt en ook mooi de flow characteristics van non-proprietary rollen kan uitwerken.

Zelf de print temperatures en retraction instellen wil ik nog wel doen, maar echte flow calibratie laat ik vanaf nu lekker aan de machine over. Ik weet dat het de machine niet alles kan hoor, maar heb er zin in om al mijn oude filament er doorheen te rammen haha. Heb ook al twee goede filament dryers dus dat moet helemaal goed komen. Ik kan niet wachten tot de printer er eindelijk is!

Nog bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :) Much appreciated!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:29
Ohmarinus schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:42:
Nou, de X1C met AMS is besteld hoor! Heb nog even een dag lang filmpjes gekeken en forums afgespeurd en er direct de textured plate bij besteld en een tweede hotend assembly met 0.6mm nozzle. Omdat ik echt geen zin heb om nozzles te wisselen. Als de nozzle er goed op zit, ga ik daar liever niet aan rommelen en die hotend assembly heeft gewoon handige stekkertjes. Verder wat PTFE tube erbij en twee rollen filament. Een rol PLA en een rol PC, om eens te kijken of ik blij word van de kwaliteit die ze bieden.

Als dat filament inderdaad goed print, dan koop ik er waarschijnlijk nog wel wat andere varianten bij zoals PA6/12 en heel misschien zelfs PETG. Maar ik heb hier nog zeker 20 rollen met van alles liggen dus die ga ik eerst maar eens opmaken, in de hoop dat de Lidar inderdaad zo goed werkt en ook mooi de flow characteristics van non-proprietary rollen kan uitwerken.

Zelf de print temperatures en retraction instellen wil ik nog wel doen, maar echte flow calibratie laat ik vanaf nu lekker aan de machine over. Ik weet dat het de machine niet alles kan hoor, maar heb er zin in om al mijn oude filament er doorheen te rammen haha. Heb ook al twee goede filament dryers dus dat moet helemaal goed komen. Ik kan niet wachten tot de printer er eindelijk is!

Nog bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :) Much appreciated!
Let wel op dat flow calibration door de machine niet goed wordt uitgevoerd op de textured pei (uitzetten dus of in ORCA slicer zelf één keer helemaal uitpluizen).. Voor de rest heb je denk ik alle info wel binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Rabbitto schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Let wel op dat flow calibration door de machine niet goed wordt uitgevoerd op de textured pei (uitzetten dus of in ORCA slicer zelf één keer helemaal uitpluizen).. Voor de rest heb je denk ik alle info wel binnen!
Ja thanks, had ik inderdaad gezien! Al zag ik dat het voor sommige mensen wel goed werkte. En anders print ik gewoon de modellen voor PA en flow vanuit Orca. Ik zag al dat je in Orca alles kunt auto-generaten voor die calibraties dus helemaal top.

Zojuist ook al de shipping labels ontvangen dus ik gok dat het vlak na het weekend al binnen gaat zijn.

Tijd om plek te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Mijn eerste levering van de bestelling is binnen (4 rollen PLA) de printer komt morgen.
Nu komen die zonder spool dus begon m al te knijpen of ik nu wel een herbruikbare spoel erbij heb. Maar volgens meerdere sites zitten die erbij :) .

Ik zie toch redelijk wat boden tubes erin zitten (voor de AMS denk ) echter heb ik van mijn Ender 3 nog 2 meter Capricorn tube liggen . Is het nuttig om die daarvoor te gebruiken? of bewaren voor als het nodig is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Solid Seal schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:15:
Mijn eerste levering van de bestelling is binnen (4 rollen PLA) de printer komt morgen.
Nu komen die zonder spool dus begon m al te knijpen of ik nu wel een herbruikbare spoel erbij heb. Maar volgens meerdere sites zitten die erbij :) .

Ik zie toch redelijk wat boden tubes erin zitten (voor de AMS denk ) echter heb ik van mijn Ender 3 nog 2 meter Capricorn tube liggen . Is het nuttig om die daarvoor te gebruiken? of bewaren voor als het nodig is .
De BL bowden's hebben schijnbaar een binnen diameter van 2mm, groter dus dan normaal. De normale worden afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
midego schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Maar we kunnen eventueel wel voor elkaar bestellen :) Stuur maar een DM als je alsnog interesse hebt.
Ik heb laats vrij snel een bestelling geplaatst voor AMS en verschillende filament omdat ik toch bang was dat de levertijd zou oplopen. Niet wenselijk vanwege een aankomende vakantie. Dus sorry..

Hij staat al op zijn nieuwe vriend te wachten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im_RaofLtCnmIG1p7wPIeg3O_NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fnv6EE2gSipSUZRju0PmN2PS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Guldan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:40:
[...]

Ik had alleen een keer spaghetti met mijn eigen geslicede model. Ik heb geen oorzaak, maar ik heb het idee dat dat kwam omdat de bed temperatuur te laag (ik meende 35 graden) was waardoor de print losliet. De tweede keer viel mij dat op en heb ik hem op 60 gezet (dat stond hij bij mijn vyper ook). Dus ik zal de volgende keer een eigen profiel maken waarbij ik die waarden aanpas.
Ff mijn eigen reactie fixen, ik had de cold plate geselecteerd in de slicer. Vandaar dus 35 graden, toen ik textured Pei aangaf klopte de waarde wel. User error dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Solid Seal schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:15:

Bij de X1C zitten drie spoelen met filament samples. Deze spoelen schijnen deelbaar te zijn en dus geschikt voor de filament refills. Dit is wat iemand met een X1C mij weer heeft verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ohmarinus schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:53:
[...]

Bij de X1C zitten drie spoelen met filament samples. Deze spoelen schijnen deelbaar te zijn en dus geschikt voor de filament refills. Dit is wat iemand met een X1C mij weer heeft verteld.
Ja idd . PLA, PLA-Ca en PLA-support spul .
Nog kleine 2 uur wachten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Solid Seal schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Ja idd . PLA, PLA-Ca en PLA-support spul .
Nog kleine 2 uur wachten :D
Nice, veel plezier alvast! Ik heb de tracking code gisteren al ontvangen. Printer ligt sinds gisteren ook bij DHL, nadeel is dat DHL zelf niet in beweging lijkt te komen. Hopen dat 'ie er maandag of dinsdag is!

Bij mij komt het tweede pakket juist later (met filament en spare parts), die is alleen aangemeld maar nog niet geleverd aan DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:27:
[...]

Nice, veel plezier alvast! Ik heb de tracking code gisteren al ontvangen. Printer ligt sinds gisteren ook bij DHL, nadeel is dat DHL zelf niet in beweging lijkt te komen. Hopen dat 'ie er maandag of dinsdag is!

Bij mij komt het tweede pakket juist later (met filament en spare parts), die is alleen aangemeld maar nog niet geleverd aan DHL.
Best kans dat je ze morgen beiden krijgt... DHL is... "minder dan compleet" in hun communicatie, is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik kreeg netjes 2 verzend-codes... vraag mij alleen af waarom het niet in 1 keer kon .. scheelt weer een vracht.
Mja beide zijn binnen . Vanavond met paar vrienden ding opzetten en weereens een Benchy printen :P

Ik heb geen extra dingen bijbesteld (behalve filament) misschien had ik dat wel moeten doen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Solid Seal op 07-07-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MC Taz Man schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Best kans dat je ze morgen beiden krijgt... DHL is... "minder dan compleet" in hun communicatie, is mijn ervaring
Het lijkt erop dat je gelijk gaat hebben en dat de printer morgen komt en het filament en de spare parts maandag :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ben iig al dik tevreden . Heb gisteravond 3 dingen geprint die standaard in geheugen van de X1C staan. Benchy (duh) de dino puzzel, klein kubus puzzel ding. Ws had ik die dingen op mijn Ender 3 niet in dat tijdsbestek kunnen printen :D .

Ben nu een spoel aan het printen maar denk dat ik 2e deel van die spoel met die andere meegeleerde PLA-CF moet printen . Daarna kan ik mijn gekochte PLA-matte gebruiken .

Later maar eens kijken naar ABS of wat anders (welke filament is beste voor buiten ?? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Solid Seal schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:28:
Ben iig al dik tevreden . Heb gisteravond 3 dingen geprint die standaard in geheugen van de X1C staan. Benchy (duh) de dino puzzel, klein kubus puzzel ding. Ws had ik die dingen op mijn Ender 3 niet in dat tijdsbestek kunnen printen :D .

Ben nu een spoel aan het printen maar denk dat ik 2e deel van die spoel met die andere meegeleerde PLA-CF moet printen . Daarna kan ik mijn gekochte PLA-matte gebruiken .

Later maar eens kijken naar ABS of wat anders (welke filament is beste voor buiten ?? )
ABS is prima voor buiten, PLA niet en PETG is in veel gevallen niet UV resistent. Sommige mensen hebben wel PLA printjes die succesvol blijven werken buiten maar dat is dan naar alle waarschijnlijkheid geen echte PLA maar PLA met additieven.

Zwarte PETG is redelijk te doen in de zon, maar niet als het ook maar ietsjes translucent is.

Verder, houd de machine dicht bij printen met ABS want daar komen giftige stoffen bij vrij. Gelukkig zit er een activated carbon filter in, maar sowieso is printen met ABS aan te raden met het raam op een kiertje. Tenzij het even een korte print is, dan is het op zich geen ramp.

[ Voor 12% gewijzigd door Ohmarinus op 08-07-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Verder, houd de machine dicht bij printen met ABS want daar komen giftige stoffen bij vrij. Gelukkig zit er een activated carbon filter in, maar sowieso is printen met ABS aan te raden met het raam op een kiertje. Tenzij het even een korte print is, dan is het op zich geen ramp.
Wat ik hier doe bij ABS; raam open, plafond ventilator aan, printer dicht & deur naar die kamer dicht... Ook bij korte prints, om er een gewoonte van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

[...]

ABS is prima voor buiten, PLA niet en PETG is in veel gevallen niet UV resistent. Sommige mensen hebben wel PLA printjes die succesvol blijven werken buiten maar dat is dan naar alle waarschijnlijkheid geen echte PLA maar PLA met additieven.

Zwarte PETG is redelijk te doen in de zon, maar niet als het ook maar ietsjes translucent is.

Mijn printer staat in de schuur (zelf gemaakte schuur met 'redelijk' goede isolatie.
Ik kan, als ik thuis ben, de deur wel op een kier zetten.

Verders wil ik in de toekomst nog een ventilatie gat maken naar buiten (soort schoorsteen) met een actieve fan. Mijn schuur is 2.5x2 m .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Misschien doe ik iets niet goed .

Maar ik heb een 2e spoel in de AMS gedaan en die 'geload' . Purged netjes de oude eruit en ik dacht 'klaar'

Nu wil ik 2e deel van de spoel printen (direct van de touchscreen af) maar ik kan op de touch screen niet de 2e slot kiezen . Dus ik dacht hij is geload en das moet het werken. Maar als ik de print start dan unload ie de 2e slot weer en gaat gewoon printen met slot 1 :/

Als ik slot 3 kiest op touchscreen dan zegt ie wel iets met een vraagteken. Maar met slot 2 (staat wel dat het PLA-CF is) maar kan m niet 'selecteren'

Nu maar hopen dat er nog genoeg op die andere rol zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solid Seal schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:13:

Maar ik heb een 2e spoel in de AMS gedaan en die 'geload' . Purged netjes de oude eruit en ik dacht 'klaar'

Nu wil ik 2e deel van de spoel printen (direct van de touchscreen af) maar ik kan op de touch screen niet de 2e slot kiezen . Dus ik dacht hij is geload en das moet het werken. Maar als ik de print start dan unload ie de 2e slot weer en gaat gewoon printen met slot 1 :/

Als ik slot 3 kiest op touchscreen dan zegt ie wel iets met een vraagteken. Maar met slot 2 (staat wel dat het PLA-CF is) maar kan m niet 'selecteren'

Als de andere slot op raakt, gewoon slot 2 rol verplaatsen naar slot 1, gaat 'ie daar mee verder.

Verder... Waarom niet BambuStudio/OrcaSlicer gebruiken? Daar kan je in aangeven welke spoel je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

MC Taz Man schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Als de andere slot op raakt, gewoon slot 2 rol verplaatsen naar slot 1, gaat 'ie daar mee verder.

Verder... Waarom niet BambuStudio/OrcaSlicer gebruiken? Daar kan je in aangeven welke spoel je wil gebruiken.
Ja daar moet ik nog mee beginnen . maar wilde eerst een spoel printen en die zat al in de printer gebakken. Maar misshien had ik een spoel van printables moeten pakken en dan idd via bambu studio of wat anders.

Maar ik mag aannemen dat je ook via touchscreen ook het filament op de AMS kan kiezen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 08-07-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
[...]

Print altijd met goedkoop (18 euro de rol) PET-G en objecten staan nu al paar jaar hele jaar door buiten en ook in de volle zon met dagen boven de 30 graden en gebeurt niets mee. dus PET-G kan prima >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:30
MC Taz Man schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:20:
[...]

Wat ik hier doe bij ABS; raam open, plafond ventilator aan, printer dicht & deur naar die kamer dicht... Ook bij korte prints, om er een gewoonte van te maken.
En wil je nog veiliger dan pak je ASA, ( ABS maar dan beter/ minder nadelen) en/ of print je een Bentobox (zoek op bv Printables.com). Dan heb je minder giftige deeltjes en wordt de lucht in de printer schoongemaakt voordat het buiten de printer wordt afgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Solid Seal schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Ja daar moet ik nog mee beginnen . maar wilde eerst een spoel printen en die zat al in de printer gebakken. Maar misshien had ik een spoel van printables moeten pakken en dan idd via bambu studio of wat anders.

Maar ik mag aannemen dat je ook via touchscreen ook het filament op de AMS kan kiezen ?
Als je 2 dezelfde materialen in de printer hebt zitten, krijg je de keuze welke slot je wilt gebruiken. Maar omdat de included file is gesliced is voor PLA, en wat je wilt gebruiken PLA-CF is, zegt de printer bekijk het maar. Wat ook wel logisch is, want als je kijkt in BambuStudio worden voor bijde net wat andere settings gebruikt. (CF wat trager en warmer)

Je kan cheaten en de tag er uit de rol CF halen, en op de touchscreen aangeven dat het PLA is, maar zo is er natuurlijk wel kans dat print failed/nozzle clogged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Solid Seal schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:13:

Het wordt trouwens afgeraden om abrasives met de AMS te printen, handig om te weten, die kun je beter vanaf een aparte ingang aansluiten aan de achterkant. Daar moet je dan wel weer een splitter voor printen en in elkaar zetten.

https://www.reddit.com/r/...erial_filaments_with_and/

Eerste comment heeft veel goede info hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou de X1C is vanmiddag geleverd en natuurlijk kon ik er niet vanaf blijven. Het is nu dus wel een aantal graden warmer geworden in de woonkamer hahaha, maar het werkt.

Ik baal er wel heel erg van dat vrijwel geen enkele rol filament die ik heb, in de AMS past. Nu moet ik een machine gaan bouwen om rollen van de ene naar de andere te wikkelen, en dat is iets dat mij eigenlijk best wel tegenstaat. Maar okay, ik moet eraan geloven want ik wil per se de AMS gebruiken en niet de feed van buitenaf.

Tijd om deze te bouwen, en te printen met oud filament dat ik toch niet echt meer ging gebruiken. Misschien maak ik alle kleine restjes hier wel aan op ofzo.

https://www.printables.co...filament-spool-switcher-w

Heb er trouwens net gewoon 10 jaar oud PLA in gegooid dat nog in mijn drybox lag zonder ook maar iets aan te passen en de auto flow calibratie heeft er naar gekeken en vond het mooi zo. Het print gewoon direct perfect. Dat had ik eigenlijk niet verwacht!

Ohja, tevens wel 1 error:
"build plate localization marker was not found"

Plaat ligt er perfect recht in en werkt naar behoren. Ik print momenteel PLA op de cool plate. Ik ontdek net dat dit alleen met de Cool Plate kant is, de engineering plate lijkt de machine perfect te lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ohmarinus op 08-07-2023 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ohmarinus schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:00:
[...]

Het wordt trouwens afgeraden om abrasives met de AMS te printen, handig om te weten, die kun je beter vanaf een aparte ingang aansluiten aan de achterkant. Daar moet je dan wel weer een splitter voor printen en in elkaar zetten.

https://www.reddit.com/r/...erial_filaments_with_and/

Eerste comment heeft veel goede info hierover!
Ja de AMS had er wel moeite mee maar had denk meer te maken dat de vacuum verpakking de spool had geplet :/. Heb voor de rest alleen bambu labs PAL Matte :) . ik heb de splitter gedownload en ga daarmee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Ohmarinus schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:45:
Nou de X1C is vanmiddag geleverd en natuurlijk kon ik er niet vanaf blijven. Het is nu dus wel een aantal graden warmer geworden in de woonkamer hahaha, maar het werkt.

Ik baal er wel heel erg van dat vrijwel geen enkele rol filament die ik heb, in de AMS past. Nu moet ik een machine gaan bouwen om rollen van de ene naar de andere te wikkelen, en dat is iets dat mij eigenlijk best wel tegenstaat. Maar okay, ik moet eraan geloven want ik wil per se de AMS gebruiken en niet de feed van buitenaf.
Hij is vaker voorbij gekomen, maar check de Hydra AMS mod. Daarmee passen er tot 78 mm brede rollen in. (gele 123-3D rollen passen nogsteeds NET niet helaas... :( )

90% van mn rollen was 2.85mm omdat mijn andere printer een Ultimaker2 is. Dus moest sowieso nieuw kopen, kon ik mooi rond shoppen voor passende rollen. Maar met de Hydra word die keuze wel een stuk groter. (zeker in ABS hebben een hoop merken beperkte keuze)

Nu nog een 2kg-spool mod, ben het slepen met die krengen wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo na een avondje zwoegen, zweten en frustreren, heb ik denk gevonden waarom een van mijn printers raar deed...

Symptoom: AMS laad filament naar toolhead, wacht paar seconde en trekt het vervolgen weer terug.
In het begin ging het na paar keer retry weer goed, maar na een tijdje helemaal niet meer. Ik als eerste de ptfe tube vervangen in de printer (extruder - kast) maar mocht niet baten. Filemant sensor getest, werkte. Toch maar even de filament sensor losgemaakt om met perslucht schoon te blazen, en toen zag ik de boosdoener: Er zat een stukje filament in de extruder. Eruit gehaald, resume en ja hoor, verder printen. Maar na een color change of 10~20 weer hetzelfde geneuzel, dit keer was het stukje filament langer. Mooi (zo leek het) afgesneden bovenaan, en een smelt kopje onderaan.

Ik de filament cutter nakijken (nog steeds de orginele van kickstarter :X ) en zag er naar mijn mening nog goed uit. Preventief toch vervangen, en wat denk je? Daarna geen issues meer.

Blij dat ik altijd van alles op voorraad heb, anders had ik de print moeten stoppen. En ik was daar heel dichtbij qua gevoel dat ik dacht, bekijk het maar :+

Dus tip van flip: Bestel altijd wat extra onderdelen/parts van een printer :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:45:

Tijd om deze te bouwen, en te printen met oud filament dat ik toch niet echt meer ging gebruiken. Misschien maak ik alle kleine restjes hier wel aan op ofzo.

https://www.printables.co...filament-spool-switcher-w

Heb er trouwens net gewoon 10 jaar oud PLA in gegooid dat nog in mijn drybox lag zonder ook maar iets aan te passen en de auto flow calibratie heeft er naar gekeken en vond het mooi zo. Het print gewoon direct perfect. Dat had ik eigenlijk niet verwacht!

Ohja, tevens wel 1 error:
"build plate localization marker was not found"

Plaat ligt er perfect recht in en werkt naar behoren. Ik print momenteel PLA op de cool plate. Ik ontdek net dat dit alleen met de Cool Plate kant is, de engineering plate lijkt de machine perfect te lezen.
Ischium schreef op zondag 9 juli 2023 @ 01:23:
[...]

Hij is vaker voorbij gekomen, maar check de Hydra AMS mod. Daarmee passen er tot 78 mm brede rollen in. (gele 123-3D rollen passen nogsteeds NET niet helaas... :( )

90% van mn rollen was 2.85mm omdat mijn andere printer een Ultimaker2 is. Dus moest sowieso nieuw kopen, kon ik mooi rond shoppen voor passende rollen. Maar met de Hydra word die keuze wel een stuk groter. (zeker in ABS hebben een hoop merken beperkte keuze)

Nu nog een 2kg-spool mod, ben het slepen met die krengen wel zat.
Weet niet welke filament je nu gebruikt, maar ik kan je de volgende merken aanraden (en nee, ik wordt helaas niet gesponsord ;) ):
Polymaker (deze zet ik om naar de BL spoel met adapter)
Extrudr
Fillamentum
eSun
Eryone

Je kan je filament wat niet past natuurlijk ook zonder AMS gebruiken op de printer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Laatst online: 13:51
Een p1p met kast? Zal wellicht tussen de p1p en x1 zitten? Zou wellicht interessant voor me zijn... Ik wil er graag 1 aanschaffen maar twijfel, de p1p lijkt me voor mij als starter fantastisch maar wil ook tzt de filamenten kunnen gebruiker die afgesloten kast nodig hebben.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoelsRules schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:16:
Een p1p met kast? Zal wellicht tussen de p1p en x1 zitten? Zou wellicht interessant voor me zijn... Ik wil er graag 1 aanschaffen maar twijfel, de p1p lijkt me voor mij als starter fantastisch maar wil ook tzt de filamenten kunnen gebruiker die afgesloten kast nodig hebben.
In essentie kan je gewoon de omkasting printen, de STL's/3MF's zijn gewoon te downloaden bij BL, of op andere sites.

Maar goed, moet je wel dat geld & die tijd er in willen steken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:14
Interessant! Als deze ook gelijk CF kan printen, vraag ik mij af waarom iemand nog een X1C zou kopen? Dan blijft echt alleen lidar en het scherm over. Benieuwd wat dit gaat kosten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dehardstyler schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Interessant! Als deze ook gelijk CF kan printen, vraag ik mij af waarom iemand nog een X1C zou kopen? Dan blijft echt alleen lidar en het scherm over. Benieuwd wat dit gaat kosten. :)
Er gaan geruchten dat er een X1L gaat komen... P1S was ook soort van gelekt.

YouTube: Bambu Lab P1S, X1S, X1E 🚨 THREE NEW BAMBU LAB PRINTERS COMING SOON 🚨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:53
Zou de kortingen ook verklaren, dan zijn ze oude voorraad aan het opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
MC Taz Man schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:51:
[...]

In essentie kan je gewoon de omkasting printen, de STL's/3MF's zijn gewoon te downloaden bij BL, of op andere sites.

Maar goed, moet je wel dat geld & die tijd er in willen steken ;).
Ja had gezien dat je de omkasting kan printen (tzt) maar zit dan nog met afzuiging, ventilator etc. Allemaal te doen maar of ik er zin in heb haha

Edit;
En ik heb net de p1p besteld... Zag dat de korting tot vanavond loopt... In ergste geval moet ik hem terugsturen maar denk dat ik de omkasting tzt zelf wel maak...
Nu eerst maar leren printen met pla en me het eea eigen maken. Nog suggesties voor goed filament? Anders bestel ik er een paar bij Bambu nu die korting heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door RoelsRules op 10-07-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

THM0 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:48:
Zou de kortingen ook verklaren, dan zijn ze oude voorraad aan het opmaken.
Lijkt me niet, maar als je de video had gekeken ;) dan had je ook gezien dat deze modellen 'naast' de X1C en P1P komen te staan, en geen vervangers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ohhh, morgen komen eindelijk de extra filaments en spare parts die ik had besteld. Printer was er met drie dagen, gek dat de rest er veel langer over deed.

Anyway, vandaag voor het eerst met PETG gaan printen na een halve dag het filament te dehydraten en dat ging ook al zo fantastisch. Meteen een splitter geprint zodat ik makkelijk een externe feed kan aansluiten voor het geval ik ooit met abrasives wil printen.

Ik ben voor deze gegaan, omdat ik die er het best uit vond zien kwa ontwerp. Met dubbelzijdig tape aan de machine bevestigd en de PTFE couplings had ik nog liggen, dus dat kwam mooi uit:
https://www.printables.co...ter-for-bambu-x1c-updated

PETG print echt super op deze machine, en ondanks dat ik het eigenlijk veel te snel print is er geen delamination aanwezig. Erg gek dat mijn vorige machine dat wel heel erg had, zal toch wel door de gesloten kamer komen.

Het gaat er dus op neerkomen dat mijn oude Delta printer een volledig PLA printer wordt en dat verder alles op de X1C geprint gaat worden. Wel handig, mocht ik nou eens veel verschillende onderdelen moeten printen, dan kan ik gewoon beide machines laten werken. Maar eerst de Bento Box maken voor de X1C, want ik ga geen PC printen zonder scrubber.

Dit is de BentoBox, iemand hier die hem ook al heeft geprint?
https://www.printables.co...r-for-bambu-lab-x1c-enclo

Voor het drogen van filament gebruik ik de Eibos filament dryer:
https://www.eibos3d.com/easdry-detail

Werkt ook al zo goed. Ik droog er ook mijn vochtvangers mee voor het filament. Moet alleen nog wel even wat houdertjes ontwerpen voor in de AMS want ik ben bang dat het filament anders toch wel vocht gaat vangen.

Die AMS is echt zo chill, ben heel blij dat ik die erbij heb genomen. Ik kan nu al niet meer zonder :+

Heb vandaag eens in mijn oude folder gekeken naar projecten die ik niet op mijn oude printer kon printen omdat ze te ingewikkeld waren. Nou de X1C poept ze een voor een uit hoor.

Lang niet zoveel plezier gehad in 3D-printen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrKnzQ9y_hEBHiPQa0Yw_9zq9Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehCt8g55VIcHIpU7Tk2iLXj0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Ohmarinus op 10-07-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ohmarinus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:44:

Werkt ook al zo goed. Ik droog er ook mijn vochtvangers mee voor het filament. Moet alleen nog wel even wat houdertjes ontwerpen voor in de AMS want ik ben bang dat het filament anders toch wel vocht gaat vangen.
Zijn ook beschikbaar, scheelt weer ontwerpen >:)
https://www.printables.co...ydra-desiccant-containers

of

https://www.printables.co...or-silica-gel-spool-weigh

Nog een voordelige tip wat welke silcagel je erin stopt? De meeste die je kunt vinden zijn aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MikeOO schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:53:
[...]

Zijn ook beschikbaar, scheelt weer ontwerpen >:)
https://www.printables.co...ydra-desiccant-containers

of

https://www.printables.co...or-silica-gel-spool-weigh

Nog een voordelige tip wat welke silcagel je erin stopt? De meeste die je kunt vinden zijn aardig prijzig.
Yes, die je in de filament spool stopt had ik inderdaad ook al gevonden. Maar wat mij opviel is dat er dus ook ruimte is op andere plekken en dat daar tot nu toe nog geen enkel ontwerp voor is gemaakt. Dus ik zat te denken om daar zelf iets voor te ontwerpen.

Wat betreft de silica balletjes, die heb ik jaren terug al gekocht via aliexpress want ik bouwde zelf al printers sinds 2012. Dus ik heb gewoon heel veel tools (en heel veel filament).

Destijds was het al duur spul, echter, zelfs als het nu iets van €30 euro kost voor een kilo zou ik dat er wel voor over hebben, helemaal gezien de prijs van de machine is het alsnog een kleine uitgave. Ik weet niet hoe duur het is overigens, ik ga meteen even kijken. Maar filament drying is gewoon net zo belangrijk als een werkende nozzle hebben, het is gewoon zo dat veel mensen het niet doen en dan is dat de zwakke schakel.

Heb wel twee fijne drying boxes maar het is gedoe om die steeds aan te sluiten en in die boxes kan ik ook de silica bolletjes ontvochtigen en dat is een stuk makkelijker om af en toe te doen.

Uiteindelijk moet je toch ook je filament af en toe ontvochtigen want die balletjes nemen ook alleen maar op wat er bij ze in de buurt komt.

Ps ik zie dat Amazon €27,- vraagt 2Kg voor silica gel balletjes, dat valt in mijn ogen best mee en is goedkoper dan wat ik heb betaald. Denk dat ik het meteen even bestel want ik wil in de filament storage ook wat silica gel beads hebben. Oh crap, zie nu wel dat het €25 verzendkosten heeft... Waarom Amazon... Waarom..

Edit2:
Misschien is dit iets?
https://www.baktotaal.nl/brandnewcake-silica-gel-500-gram

https://www.bol.com/nl/nl...5mm-1kg/9300000003123870/

Lijkt erop dat Ali en Amazon in dit geval duurder zijn dan lokaal bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ohmarinus op 11-07-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Ohmarinus schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Yes, die je in de filament spool stopt had ik inderdaad ook al gevonden. Maar wat mij opviel is dat er dus ook ruimte is op andere plekken en dat daar tot nu toe nog geen enkel ontwerp voor is gemaakt. Dus ik zat te denken om daar zelf iets voor te ontwerpen.

Wat betreft de silica balletjes, die heb ik jaren terug al gekocht via aliexpress want ik bouwde zelf al printers sinds 2012. Dus ik heb gewoon heel veel tools (en heel veel filament).

Destijds was het al duur spul, echter, zelfs als het nu iets van €30 euro kost voor een kilo zou ik dat er wel voor over hebben, helemaal gezien de prijs van de machine is het alsnog een kleine uitgave. Ik weet niet hoe duur het is overigens, ik ga meteen even kijken. Maar filament drying is gewoon net zo belangrijk als een werkende nozzle hebben, het is gewoon zo dat veel mensen het niet doen en dan is dat de zwakke schakel.

Heb wel twee fijne drying boxes maar het is gedoe om die steeds aan te sluiten en in die boxes kan ik ook de silica bolletjes ontvochtigen en dat is een stuk makkelijker om af en toe te doen.

Uiteindelijk moet je toch ook je filament af en toe ontvochtigen want die balletjes nemen ook alleen maar op wat er bij ze in de buurt komt.

Ps ik zie dat Amazon €27,- vraagt 2Kg voor silica gel balletjes, dat valt in mijn ogen best mee en is goedkoper dan wat ik heb betaald. Denk dat ik het meteen even bestel want ik wil in de filament storage ook wat silica gel beads hebben. Oh crap, zie nu wel dat het €25 verzendkosten heeft... Waarom Amazon... Waarom..

Edit2:
Misschien is dit iets?

Gebruik zelf deze ook en die passen perfect en met die meter erbij handig om gelijk wat info te zien.
https://www.printables.co...ox-for-bambulab-ams-hydra.

Nu nog silica erin >:)

Nu moet ik er bij zeggen dat ik het nooit droog en ook een rol van 2KG PET-G hangt als maanden open en bloot bij de printer en gebruik ik af en toe en print uitstekend >:)

Misschien dat ik geluk heb maar met geen enkele rol ooit problemen gehad en gebruik aantal merken.
Tijd terug een filmamentdroger gekocht maar die ga ik zelf binnenkort maar in de verkoop doen omdat hij nu maar staat te staan en dat is zonde.

Die Amazon ook gezien tijdje geleden en dacht voor 13 euro voor 1 KG en dacht mooie prijs maar dan die verzendkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:48
Misschien nog interessant voor iemand. Amazon heeft de eSun PLA+ in de aanbieding in de Prime dagen.

Edit: nvm - zie hieronder!

[ Voor 6% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 11-07-2023 13:29 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:30
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:48:
Misschien nog interessant voor iemand. Amazon heeft de eSun PLA+ in de aanbieding in de Prime dagen.
Niet super goedkoop, standaard prijs van deze is goedkoper.
https://www.filamentenmee...mm-zwart-plaplus-filament

en als je een paar rollen koopt ook geen verzend kosten.

(en als je een herbruikbare spool hebt kan het nog goedkoper https://www.filamentenmee...zwart-plaplus-refillament )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:38
Ik heb zojuist voor 68,03 een AMS aangeschaft…

Een dag voor de price drop bestelde ik de P1P
Zodoende een ticket geopend met de vraag of er iets gedaan kon worden met het prijsverschil. Daar een tijd geen bevestiging of reactie van gekregen, dus maar een tweede ticket geopend met een ander email adres met dezelfde vraag en vermelding dat ik mogelijk al een ticket heb lopen en als dat zo is ze mijn tweede ticket kunnen negeren.

Een tijdje later kreeg ik een coupon voor 50euro korting op de AMS en twee coupons met het prijsverschil van de pricedrop. Ondertussen ook nog de coupon gekregen voor de twee rollen filament. Die heb ik dus ook nog maar besteld met wat extra spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
pboelhouwer schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:25:
[...]

(en als je een herbruikbare spool hebt kan het nog goedkoper https://www.filamentenmee...zwart-plaplus-refillament )
Dan kan je denk ik beter Sunlu pakken, zelfde kwaliteit maar aanzienlijk goedkoper per rol.

https://www.ebay.nl/itm/3...D7tx%7Ctkp%3ABFBMysr8y6hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 10:09
midego schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Dan kan je denk ik beter Sunlu pakken, zelfde kwaliteit maar aanzienlijk goedkoper per rol.

heb je effectief via deze verkoper op ebay al iets gekocht ? Anders is het maar louche, esun voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
@Erebus1 @midego

Ik heb toevallig op bij de Sunlu store op Aliexpress gisteren wat filament besteld.
Voor mij persoonlijk iets meer betrouwbaarder dan Ebay.
https://www.aliexpress.com/item/1005005226207208.html

En de store daar heeft diverse "aanbiedingen", ook met iets kleinere hoeveelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Ohmarinus schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Edit2:
Misschien is dit iets?

Ik koop doorgaans deze: https://www.123-3d.nl/123...50-gram-i2668-t15033.html

Die knip ik dan open en giet ze over in geprinte bakjes. Kost geen drol en je doet er behoorlijk lang mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MikeOO schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Gebruik zelf deze ook en die passen perfect en met die meter erbij handig om gelijk wat info te zien.
https://www.printables.co...ox-for-bambulab-ams-hydra.
Ha! Kijk nou, ja dit is wat ik wilde ontwerpen. Nou, blijkbaar ook al niet meer nodig dus. Ik ga ze direct printen :9

Stiekem ook wel fijn dat ik een keer niet alles zelf hoef te ontwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

pboelhouwer schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:25:
[...]

Wat grappig, dit is volgens mij de webwinkel van Jonnie Zwartjes. Ooit begonnen als lid van de RepRap forums waar ik alweer een decennium admin ben en eigenlijk nooit meer kom :o

Leuk om te zien dat ze nog in business zijn. In het begin verkocht hij alleen kleine partijen via het forum, toen opende hij die webshop, zo te zien nog redelijk succesvol ook. Het is ze gegund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

BizzieBis schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:17:
[...]

Ik koop doorgaans deze: https://www.123-3d.nl/123...50-gram-i2668-t15033.html

Die knip ik dan open en giet ze over in geprinte bakjes. Kost geen drol en je doet er behoorlijk lang mee.
Zit hier ook een indicator in die laat zien wanneer ze 'vol' zitten? Want ik ben wel op zoek naar silica bolletjes met een indicator omdat ik hergebruik erg belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Ohmarinus schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:30:
[...]

Zit hier ook een indicator in die laat zien wanneer ze 'vol' zitten? Want ik ben wel op zoek naar silica bolletjes met een indicator omdat ik hergebruik erg belangrijk vind.
Volgens mij niet. Maar ik heb er een luchtvochtigheid sensor bij zitten, dus wanneer die begint op te lopen zijn de korrels verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

BizzieBis schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Volgens mij niet. Maar ik heb er een luchtvochtigheid sensor bij zitten, dus wanneer die begint op te lopen zijn de korrels verzadigd.
Alright dat werkt natuurlijk ook prima, wist je dat je die korrels ook kunt drogen in de oven trouwens? Dat werkt eigenlijk net zoals die korrels die wel een indicator hebben. Ik heb zelf graag dat ze verkleuren maar dat is omdat ik dan weer geen sensor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Erebus1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:05:
[...]

heb je effectief via deze verkoper op ebay al iets gekocht ? Anders is het maar louche, esun voor die prijs
2x zelfs, het is het de officiele fabrikant.

sunlu_official_store (4066)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
midego schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Ik ken Sunlu van ~3 jaar geleden ... dat gaat bij mij niet meer in de printer. Mag misschien inmiddels verbeterd zijn, maar ik blijf bij de merken die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
Misschien dat ik hier raad kan vinden.

Ik heb inmiddels al enkele grote prints gedaan. Waarbij ik groten stukken moet samenvoegen/lijmen.

Dus grote walls/oppervlakken. De walls zelf zijn supersmooth, maar ze zijn iets of wat gebogen of hoe je ook kunt noemen.

Meer infill ? meer wall layers ? Ik zit op 15% infill en 2 walls. Het is opzich niet dramatisch erg, maar wel als je grotere vlakken tegen elkaar moet lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
midego schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:01:
[...]

2x zelfs, het is het de officiele fabrikant.

sunlu_official_store (4066)
passen de rollen in de ams ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Erebus1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:17:

Ik heb inmiddels al enkele grote prints gedaan. Waarbij ik groten stukken moet samenvoegen/lijmen.

Dus grote walls/oppervlakken. De walls zelf zijn supersmooth, maar ze zijn iets of wat gebogen of hoe je ook kunt noemen.

Meer infill ? meer wall layers ? Ik zit op 15% infill en 2 walls. Het is opzich niet dramatisch erg, maar wel als je grotere vlakken tegen elkaar moet lijmen.
Is je bed wel echt plat? Ik zag een filmpje waarin iemand liet zien dat zijn bed krom was en dat je daardoor dus de platte vlakken aan de onderkant niet goed op elkaar kon lijmen. Schijnt een issue bij de X1C te zijn, met als bijnaam 'Bananalab'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Erebus1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:26:
[...]

passen de rollen in de ams ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat niet gewoon een lichte vorm van warping? Ik merk/zie dat meer bij gladde print oppervlakte. Zie hier een paar foto's wat ik eerder gepost heb. Daar zie je op het gladde gedeelte bij de hoeken dat de glans anders is (door de andere schuine hoek).
Ohmarinus schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:15:
[...]

Is je bed wel echt plat? Ik zag een filmpje waarin iemand liet zien dat zijn bed krom was en dat je daardoor dus de platte vlakken aan de onderkant niet goed op elkaar kon lijmen. Schijnt een issue bij de X1C te zijn, met als bijnaam 'Bananalab'.
Heb 3x de X1C staan hier, even afkloppen, maar ik merk daar niks van. Ik denk dat elk printer wel een paar miskleunen tussen hebben zitten. Wat ik mooi vind van de Prusa (als je het als kant en klaar besteld) dat er een testprint op zit waarmee gecontroleerd wordt of het goed print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

iMars schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:47:

[...]

Heb 3x de X1C staan hier, even afkloppen, maar ik merk daar niks van. Ik denk dat elk printer wel een paar miskleunen tussen hebben zitten. Wat ik mooi vind van de Prusa (als je het als kant en klaar besteld) dat er een testprint op zit waarmee gecontroleerd wordt of het goed print.
Ja maaaar, met die ABL die ze hebben kun je dus ook succesvol printen op een krom bed ;) Dus eigenlijk geeft het alleen aan dat de ABL goed werkt en niet of je bed ook daadwerkelijk plat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:21:
[...]

Ja maaaar, met die ABL die ze hebben kun je dus ook succesvol printen op een krom bed ;) Dus eigenlijk geeft het alleen aan dat de ABL goed werkt en niet of je bed ook daadwerkelijk plat is.
Haha ja true, als we zo gaan beginnen zijn alle bedden krom ;) (zeker op consumenten niveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler

Ik heb precies dit gehad! Uiteindelijk moest ik gewoon mijn Textured PEI sheet schoonmaken met afwaszeep en warm water.

Zie hier: dehardstyler in "Bambu Lab X1: CoreXY Color 3D Printer met Lidar en AI"

Nu ben ik overgestapt op de PEO/PEI en PEI/PEI sheet van Aliexpress. Daar heb ik minder problemen mee lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

dehardstyler schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Ik heb precies dit gehad! Uiteindelijk moest ik gewoon mijn Textured PEI sheet schoonmaken met afwaszeep en warm water.

Zie hier: dehardstyler in "Bambu Lab X1: CoreXY Color 3D Printer met Lidar en AI"

Nu ben ik overgestapt op de PEO/PEI en PEI/PEI sheet van Aliexpress. Daar heb ik minder problemen mee lijkt het..
Is dat die sheet met dat mooie patroon erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
iMars schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:47:
[...]

Is dat niet gewoon een lichte vorm van warping? Ik merk/zie dat meer bij gladde print oppervlakte. Zie hier een paar foto's wat ik eerder gepost heb. Daar zie je op het gladde gedeelte bij de hoeken dat de glans anders is (door de andere schuine hoek).

[...]

Het gaat om oppervlakken die niet op het printbed liggen. Oppervlakken van op het bed zijn zo recht als een lijntje coke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Ohmarinus schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:11:
[...]

Is dat die sheet met dat mooie patroon erin?
Ja klopt indd! De PEO/PEI is met die driehoekjes en de PET/PEI is aan de ene kant een carbon fiber look en aan de andere kant een "normale" textured PEI sheet. Ik heb ze beide hier gekocht: https://nl.aliexpress.com...mY2B&gatewayAdapt=glo2nld

En kan ze absoluut beide aanraden. Net magie, zeker met zwart filament. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

dehardstyler schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:05:
[...]

Ja klopt indd! De PEO/PEI is met die driehoekjes en de PET/PEI is aan de ene kant een carbon fiber look en aan de andere kant een "normale" textured PEI sheet. Ik heb ze beide hier gekocht: https://nl.aliexpress.com...mY2B&gatewayAdapt=glo2nld

Ja, ik heb nu al twee platen, de standaard en de double sided textured PEI plaat van Bambu zelf. Ik vind nog twee erbij een beetje overkill, maar ik ben wel geinteresseerd in die PEO plate vooral omdat je daarop zou kunnen printen zonder toevoegingen dus die ga ik er wel bij halen. Helemaal omdat ik ook wel multi-plate prints wil gaan doen waarbij je dan niet meer echt van plaat hoeft te wisselen. Of ik de textured plates ooit ga gebruiken is de vraag omdat ik toch heb begrepen dat die LIDAR niet goed werkt met die textured plates alhoewel er ook mensen zijn die zeggen dat het voor hun gewoon prima werkt (wat ik raar vind want die textuur doet zeker wel iets met de meting omdat het geextrudeerde volume niet meer op een plat vlak ligt en dus gelijkmatiger wordt verdeeld en daardoor minder goed afwijkingen te zien zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
dehardstyler schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:05:
[...]

Mag ik vragen op welke temperaturen je het bed ingesteld hebt staan bij deze 3 "textures" bij het printen van PLA?
Mijn plates zijn onderweg maar ik ben al aan het zoeken wat een beetje de instellingen voor deze plates zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
TravockMD schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:35:
[...]

Mag ik vragen op welke temperaturen je het bed ingesteld hebt staan bij deze 3 "textures" bij het printen van PLA?
Mijn plates zijn onderweg maar ik ben al aan het zoeken wat een beetje de instellingen voor deze plates zijn.
Bij alle 3 gebruik ik 220 graden voor de nozzle en 60 graden voor de buildplate. Dit doe ik voor Sunlu, eSUN en GST3D filament in ieder geval. K value 0.03 voor wat het waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, eerste issue gevonden! Gebroken filament in de AMS. Wat een hell haha.

Hele AMS uit elkaar gehaald om bij de PTFE tubes te komen... Waarom hebben ze geen klep aan de onderkant gemaakt? Ik denk dat ik een gat ga maken in de onderkant met een klepje zodat ik makkelijk bij de PTFE tubes kan vanaf de onderkant want ik heb zomaar het gevoel dat gebroken filament vaker gaat voor komen.

Gelukkig werkt het nu weer, maar ik baalde wel van het feit dat die schroefjes die er in en uit moeten dus van die parker schroeven zijn en geen M3 boutjes die je in een messing draad schroeft. Wellicht dat ik die eruit slijp en er knurled inserts in epoxy. Even kijken hoeveel ik kan aanpassen voordat ik de warranty void.

Ohja, en die kabeltjes in de AMS zijn ook niet gemaakt om er vaak in en uit te doen dus een gat aan de onderkant is waarschijnlijk de beste oplossing als je voor longevity gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
dehardstyler schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Bij alle 3 gebruik ik 220 graden voor de nozzle en 60 graden voor de buildplate. Dit doe ik voor Sunlu, eSUN en GST3D filament in ieder geval. K value 0.03 voor wat het waard is. :)
Slechts 220? Waarom niet wat hoger, of heb je de volumetric mm3 niet aangepast zodat je sneller kunt printen?

[ Voor 9% gewijzigd door midego op 12-07-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
midego schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:55:
[...]
Slechts 220? Waarom niet wat hoger, of heb je de volumetric mm3 niet aangepast zodat je sneller kunt printen?
Ik gebruik de Bambu Lab templates, dus als ik het goed heb gebruik ik de hogere mm3 value. Als je Generic gebruikt templates gebruikt, dan is dit lager toch?

Ik print lekker rap in ieder geval, maar dit vergelijk ik met een Ender 3 pro die ik hiervoor had, dus misschien ga jij mij nu vertellen dat ik nog veel sneller kan printen dan ik dacht? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

dehardstyler schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Ik gebruik de Bambu Lab templates, dus als ik het goed heb gebruik ik de hogere mm3 value. Als je Generic gebruikt templates gebruikt, dan is dit lager toch?

Ik print lekker rap in ieder geval, maar dit vergelijk ik met een Ender 3 pro die ik hiervoor had, dus misschien ga jij mij nu vertellen dat ik nog veel sneller kan printen dan ik dacht? :D
Ja klopt, die generic profiles heb ik direct weer weggehaald want die bambu profiles werkten ook veel beter voor mijn non-bambu PLA :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
dehardstyler schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Maar de filament voor Bambo PLA is anders dan regulier PLA ?
Ik ga het eens testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Heeft iedereen hier de code's voor de Bambulab anniversary al ontvangen? Ik heb helaas nog niets in mijn mailbox ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Igor92 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:43:
Heeft iedereen hier de code's voor de Bambulab anniversary al ontvangen? Ik heb helaas nog niets in mijn mailbox ontvangen.
Nope, nog niets gezien, maar dat klopt ook. Ik krijg 'm pas op 18 juli. https://eu.store.bambulab...dle?ref=blog.bambulab.com

[ Voor 20% gewijzigd door MC Taz Man op 12-07-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ah, ik snap nu wel een nadeel van met niet-Bambu filaments printen wanneer je multicolour print. De machine gaat natuurlijk niet voor de print elke offbrand filament checken.

Zit nu een four-colour printje te doen met per-object printing en elk object in een andere kleur. Elk filament is oud en afkomstig van een andere producent. Alleen bij het eerste filament doet de machine een calibratie natuurlijk, dus bij een switch heb je kans dat je under- of over-extrusion hebt.

Al met al print 'ie nog steeds wel lekker hoor, maar ik snap nu wel dat ik wel echt voor elk filament gewoon vooraf een eigen profiel moet maken als ik multi-colour prints doe.

Verder zit er in de AMS een loader die sneller vast lijkt te lopen. Heb ook al een keer gehad dat deze bay het filament kapot heeft getrokken en het lijkt erop dat in deze bay harder aan het filament wordt getrokken en dat daardoor duidelijker spoortjes op de rubberen rollers te zien zijn. Kan dit een fabricagefout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Ik zat even naar de upgrade kit te kijken van P1P naar P1S: https://eu.store.bambulab...ts/p1p-to-p1s-upgrade-kit

Echt erg mooi, nog mooier dan de X1C wat mij betreft door dat zwart. Maar: waar zijn de hardend nozzle etc? Wordt de P1S geleverd zonder de "CF upgrades"?

[ Voor 6% gewijzigd door dehardstyler op 13-07-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Op die upgrade zat ik precies te wachten :)
P1p vandaag binnen gekregen in de hoop dat het een goede zet was ipv te wachten op de s.

De p wordt al uitgeleverd met een hardend nozzle. Weet niet wat je dan nog mist met dit pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
RoelsRules schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:18:
Op die upgrade zat ik precies te wachten :)
P1p vandaag binnen gekregen in de hoop dat het een goede zet was ipv te wachten op de s.

De p wordt al uitgeleverd met een hardend nozzle. Weet niet wat je dan nog mist met dit pakket?
De P1P wordt zeker niet met een hardend nozzle geleverd. :P
Verder kan je je afvragen hoe goed jou zet geweest is. Ik had hem mooi terug gestuurd denk ik. Je koopt een P1S nu voor 749. Als je dan weer gaat upgraden ben je voor 60 euro het schip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Ja je hebt gelijk zie ik net van die nozzle. Voorals voor de hardere materialen is het nodig zie ik en zit het er niet op. Dacht ik ergens gelezen te hebben.

En ja ik zie ook net dat de upgrade iets duurder is dan de s zelf is wel klote... Maar wist bij bestellen niet of en hoe wat precies uit zou komen.
Retour sturen kost ook aardig wat zie ik en dat maakt het verschil weer klein.
Balen maar goed, ga de p nu toch maar installeren en proef draaien met pla en dan later dit jaar met deze upgrade set of zelf iets maken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
RoelsRules schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:30:
Ja je hebt gelijk zie ik net van die nozzle. Voorals voor de hardere materialen is het nodig zie ik en zit het er niet op. Dacht ik ergens gelezen te hebben.

En ja ik zie ook net dat de upgrade iets duurder is dan de s zelf is wel klote... Maar wist bij bestellen niet of en hoe wat precies uit zou komen.
Retour sturen kost ook aardig wat zie ik en dat maakt het verschil weer klein.
Balen maar goed, ga de p nu toch maar installeren en proef draaien met pla en dan later dit jaar met deze upgrade set of zelf iets maken of zo.
Aii, ja als je retourkosten hebt enzo dan veranderd de balans weer. Het is ook zeker niet dat de P1P slecht is ofzo, in tegendeel.

En ik ga indd ook even wachten, heb hem in april gekocht voor 801 euro. Eerst nog maar even met PLA en PETG klooien en dan hopen op mooie black friday deals voor de P1S kit en de AMS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wel lekker: ik heb maandenlang het printen van onderdelen voor enclosures uitgesteld, en afgelopen week alsnog mee begonnen. Vandaag panelen binnen voor m'n enclosure binnen vanuit Duitsland. En toen kwam een paar dagen later de aankondiging van de P1S ... :P

Op basis van die ervaring zou ik m'n 2e P1P ook om willen bouwen, maar die upgrade kit voor de P1S is natuurlijk veel aantrekkelijker. Dat past ook wat mooier naast m'n X1C's. Ik ga een P1P nog wel ombouwen met die geprinte enclosure maar die gaat er dan over een tijdje weer vanaf.

Moet de 1e batch nog in de verkoop of is die al meteen uitverkocht?

[ Voor 42% gewijzigd door gday op 13-07-2023 15:47 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
gday schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:40:
Ah, ik krijg net vandaag panelen binnen voor m'n Vision enclosure. Op basis van die ervaring zou ik m'n 2e P1P ook om willen bouwen, maar die upgrade kit voor de P1S is natuurlijk veel aantrekkelijker. Dat past ook wat mooier naast m'n X1C's.

Moet de 1e batch nog in de verkoop of is die al meteen uitverkocht?
Er staat bij dat de tweede batch een ETA heeft van 10 augustus. Ik was hier ook al begonnen met de Vision enclosure, alle 3D prints al gedaan, moest alleen nog de acryl panelen zoeken... Aangezien dat richting de 80 euro gaat ofzo, ga ik toch maar even wachten en gelijk voor de P1S kit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

dehardstyler schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:47:
[...]

Er staat bij dat de tweede batch een ETA heeft van 10 augustus. Ik was hier ook al begonnen met de Vision enclosure, alle 3D prints al gedaan, moest alleen nog de acryl panelen zoeken... Aangezien dat richting de 80 euro gaat ofzo, ga ik toch maar even wachten en gelijk voor de P1S kit. :P
Ja, ik had ze van Netlaser uit Duitsland. Het voordeel van die Vision enclosure is nog wel dat je makkelijk de zijpanelen eraf kunt halen en dat ze natuurlijk transparant zijn. Ik ga de komende paar weken zien of ik daar echt iets aan heb ... :P

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 13-07-2023 15:52 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
gday schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Ja, ik had ze van Netlaser uit Duitsland. Het voordeel van die Vision enclosure is nog wel dat je makkelijk de zijpanelen eraf kunt halen. Ik ga de komende paar weken zien of ik dat echt ga gebruiken ...
Ja ik overwoog Netlaser inderdaad ook, daar is het 80 euro ofzo. Laat vooral weten hoe het gaat met de Vision enclosure! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyotr
  • Laatst online: 11:44
Slik. Heb 'm besteld :> (de P1S dus).

Met AMS, 0.6 hardened nozzle, hardened extruder gear en high temp. PEI plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pyotr schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:04:
Slik. Heb 'm besteld :> (de P1S dus).

Met AMS, 0.6 hardened nozzle, hardened extruder gear en high temp. PEI plate.
Hoeveel is 'ie uiteindelijk? Met BTW etc... Hij staat voor €761,59 in hun EU shop, maar de uiteindelijke prijs varieerde in het verleden nog al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
MC Taz Man schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:06:
[...]

Hoeveel is 'ie uiteindelijk? Met BTW etc... Hij staat voor €761,59 in hun EU shop, maar de uiteindelijke prijs varieerde in het verleden nog al.
Dit is opgelost. Is nu inclusief BTW allemaal. Komt alleen 15 euro bij voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
Mijn vriendin heeft ondertussen ook opgemerkt da mijn bambu'tje geweldige resultaten oplevert.
Kwaliteit,snelheid.

Ennnn ze wilt natuurlijk er ook iets "nuttigs" mee doen. Ze wilt er namelijk centen mee verdienen. :+
Ik heb haar dat afgeraden, aangezien het moeilijk is in deze wereld.(je moet een moat hebben, een nood aanvulling,je moet kunnen tekenen en vooral kunnen printen...)

Het printen zou ik opzich op mij kunnen nemen maar de rest niet, dat vertik ik.
Ze zou dan klant en klare stl's willen aankopen en zo verkopen. In de zin van op marktjes,2e hands sites etc etc.

Ik heb haar voorbeelden genoeg gegeven dat het niet zo gemakkelijk is.
Geef iemand a u b een argument om haar om te praten, ik heb geen overtuigingskracht meer 8)7 8)7

Er is een reden waarom je bijvoorbeeld geen standjes zie op marktjes met printjes. Of op 2e hands websites. Er is gewoon geen markt voor.
Pls people, help me out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Erebus1 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:08:
Mijn vriendin heeft ondertussen ook opgemerkt da mijn bambu'tje geweldige resultaten oplevert.
Kwaliteit,snelheid.

Ennnn ze wilt natuurlijk er ook iets "nuttigs" mee doen. Ze wilt er namelijk centen mee verdienen. :+
Ik heb haar dat afgeraden, aangezien het moeilijk is in deze wereld.(je moet een moat hebben, een nood aanvulling,je moet kunnen tekenen en vooral kunnen printen...)

Ze zou dan klant en klare stl's willen aankopen en zo verkopen. In de zin van op marktjes,2e hands sites etc etc.

Geef iemand a u b een argument om haar om te praten, ik heb geen overtuigingskracht meer 8)7 8)7

Er is een reden waarom je bijvoorbeeld geen standjes zie op marktjes met printjes. Of op 2e hands websites. Er is gewoon geen markt voor.
Pls people, help me out
Waarom zou je je vriendin ervan af praten? Ik zou haar mooi Tinkercad laten zien en als dat een beetje gaat OnShape / Plasticity. Klinkt als een match made in heaven. Jij lekker printen, zij lekker ontwerpen, samen geld verdienen. :)

Dat je geen standjes ziet klopt niet. Kijk eens op Etsy. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyotr
  • Laatst online: 11:44
MC Taz Man schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:06:
€1.120,64 in totaal (dus met AMS en genoemde accessoires) inclusief verzending en BTW.

Nu begint het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erebus1 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:08:
Kwaliteit,snelheid.

Pls people, help me out
YouTube: Why My 3D Printing Business Failed, and How to Prevent it for Yours ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
dehardstyler schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Aii, ja als je retourkosten hebt enzo dan veranderd de balans weer. Het is ook zeker niet dat de P1P slecht is ofzo, in tegendeel.

En ik ga indd ook even wachten, heb hem in april gekocht voor 801 euro. Eerst nog maar even met PLA en PETG klooien en dan hopen op mooie black friday deals voor de P1S kit en de AMS. :)
Ja retour kosten en evt discussie... Is helaas niet anders maar ga gewoon met dit ding aan de slag (prima prijs voor deze printer) en bestel tzt die enclosure wel of ik ga hem zelf regelen (al denk ik niet dat dat uitkan).

Moet toch eerst ff dit ding leren en dat tzt uitbreiden met ams lijkt me ook wel wat. We gaan het zien! Nu eerst even bureautje maken zodat ik hem kwijt kan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
The Next Layer heeft een review online gezet van de P1S

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 ... 19 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.