Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:44
FRANQ schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:05:
Pak eens een oude router/accesspoint en zet een 2.4ghz B netwerk op.
Laat hem niks anders uitzenden.
Ik heb een AP nu op 2 meter van de printer liggen (2.4ghz), nu gaat het verbinden wel. (Alsnog wel maar 1 streepje ontvangst)

Anderen hebben dus geen problemen met slechte WiFi ontvangst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 20:41
Aerox.2000 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:51:
[...]

Ik heb een AP nu op 2 meter van de printer liggen (2.4ghz), nu gaat het verbinden wel. (Alsnog wel maar 1 streepje ontvangst)

Zou je een ticket aan kunnen maken en “Harm” in het onderwerp kunnen zetten?

Indien mogelijk, ook meteen even de printer log uploaden bij het aanmaken svp,

Als het goed is, komt het bij mij en dan ga ik er maandag mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

smoken schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:56:
[...]
En daar is de huidige oplossing van Bambu Lab dus al een stuk vriendelijker, je krijgt een retour label en stuurt het naar een warehouse in Duitsland. En dan krijg je een nieuwe printer of refund. Max 3 weken, maar doorgaans 2.
Het blijft een online aankoop, met alle voor- en nadelen die daarbij horen. Dus daar moet een koper zich inderdaad vooraf bewust van zijn.
Hoe zit het met de koop op afstand wet. Binnen een bepaalde tijd zou je het retour kunnen sturen en het gehele aankoopbedrag terug krijgen, maar een kennis had een P1P gekocht en wou toch liever een X1C en had de P1P retour gestuurd. Maar hij kreeg niet het gehele bedrag retour, want ze rekende een restocking fee (iets van 10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Volgens mij in de EU sowieso 14 dagen. Dus mocht hij binnen deze tijd de boel hebben terug gestuurd zou ik toch maar eens gaan schermen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Niet online

ATL

Het was al een aantal maanden geleden dat het gebeurd is. Hij had het binnen 14 dagen retour gestuurd en hij had het aankoopbedrag retour ontvangen minus 10%. Daarna had hij meerdere berichten gestuurd naar Bambulabs, maar geen reactie meer terug gekregen. Resultaat is dat hij de X1C ook niet meer hoefde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
ATL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:37:
Het was al een aantal maanden geleden dat het gebeurd is. Hij had het binnen 14 dagen retour gestuurd en hij had het aankoopbedrag retour ontvangen minus 10%. Daarna had hij meerdere berichten gestuurd naar Bambulabs, maar geen reactie meer terug gekregen. Resultaat is dat hij de X1C ook niet meer hoefde.
Kan ook zijn dat het de verzendkosten waren wellicht, maar dat weet ik niet zeker.

Eventueel wil ik het volgende week wel nakijken maar dan heb ik wat gegeven nodig, mag via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATL
  • Niet online

ATL

smoken schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:06:
[...]

Kan ook zijn dat het de verzendkosten waren wellicht, maar dat weet ik niet zeker.

Eventueel wil ik het volgende week wel nakijken maar dan heb ik wat gegeven nodig, mag via DM.
Support zei dat er een restocking fee was van 10%, maar je hoeft er niet naar te kijken. Het was ergens in januari gebeurd en hij is er al klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
Sinds vandaag doer bambu app op android, bij mij wazig.. blijft op loading hangen en kom zo niet bij peinterstatus. Gek genoeg meteen nadat ik notification krijg wel.. :/ laptop/windows app doet her wel gewoon.

Laatst ook al uitlogs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Ben erg benieuwd naar deze printer. of de P1P of de Carbon

Ik heb nu een 8 jaar oude Ender 3 en was aan het kijken naar een Ender 3 S1 pro .. toen kwam Prusa ineens om de hoek met de MK4... en, while scrolling on youtube, kwam ik dit merk tegen ..

Qua prijs natuurlijk hoger dan de S1 (al is de P1P niet veel hoger) maarde Carbon wel .

Ik lurk dit topic nog wel ff door. Zijn de huidige gebruikers nog tevreden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:42
Solid Seal schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:16:
[...]Zijn de huidige gebruikers nog tevreden ?
P1P owner upgrade vanaf S1 pro. Nu 2 maanden in gebruik zo ongeveer
Sneller en de AMS is héérlijk voor multi color printing.
Vanmorgen mijn eerste nozzle clog gehad, cold pull en weer door.
Makkelijk op te lossen met de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 07:33

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Alright, ik zal ook eens reageren ipv alleen maar lezen 😀

Een 3D printer stond al heel lang op m'n verlanglijstje maar heb al genoeg hobby's en structureel tijd tekort. Tot ik op de kickstarter van de Bambulabs terecht kwam, uiteindelijk niet gedaan (vergeten) en eind januari een X1C met AMS gekocht via hun eigen website.

Halverwege februari stond hij op de stoep, direct uitgepakt en binnen 15 minuten stond hij een Benchy te printen. Heb 0 ervaring met andere printers en nog vrij weinig materiaal kennis (filament) maar print elke dag wel iets en er is eigenlijk nog niks echt mislukt.

Blijf me verbazen over de kwaliteit en snelheid. Print veel functionele dingen en zo af en toe een cadeau. Heb al een monitor standaard gerepareerd met de PACF rol die erbij zat. Verder wat rollen eSun en momenteel veel met Polymaker PolyTerra aan het printen.

Ik ben heel blij met m'n printer en lichtelijk verslaafd aan het raken 😀

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasfilius schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:46:
Alright, ik zal ook eens reageren ipv alleen maar lezen 😀

Een 3D printer stond al heel lang op m'n verlanglijstje maar heb al genoeg hobby's en structureel tijd tekort. Tot ik op de kickstarter van de Bambulabs terecht kwam, uiteindelijk niet gedaan (vergeten) en eind januari een X1C met AMS gekocht via hun eigen website.

Halverwege februari stond hij op de stoep, direct uitgepakt en binnen 15 minuten stond hij een Benchy te printen. Heb 0 ervaring met andere printers en nog vrij weinig materiaal kennis (filament) maar print elke dag wel iets en er is eigenlijk nog niks echt mislukt.

Blijf me verbazen over de kwaliteit en snelheid. Print veel functionele dingen en zo af en toe een cadeau. Heb al een monitor standaard gerepareerd met de PACF rol die erbij zat. Verder wat rollen eSun en momenteel veel met Polymaker PolyTerra aan het printen.

Ik ben heel blij met m'n printer en lichtelijk verslaafd aan het raken 😀
FF een "pro"-tip mbt het filament, dat PA-CF spul is erg abrasive. Dat houdt in dat het in principe zorgt voor veel slijtage aan al je onderdelen.

Nu is de X1C daar op gebouwd, maar de AMS niet. Specifiek zal PA-CF veel sneller dan andere filamenten de PTFE tubes slijten. BL raadt (mede daarom) aan om dat filament (en andere abrasive filamenten) niet via de AMS te printen.

Op de discord hebben een aantal BL mensen al aangegeven dat de meegeleverde rol an sich geen issue is. Is niet genoeg, maar na een kilo of 2/3 moet je er wel rekening mee gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius

thomasfilius

zappaeske strapatsen

MC Taz Man schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:56:
[...]

FF een "pro"-tip mbt het filament, dat PA-CF spul is erg abrasive. Dat houdt in dat het in principe zorgt voor veel slijtage aan al je onderdelen.

Nu is de X1C daar op gebouwd, maar de AMS niet. Specifiek zal PA-CF veel sneller dan andere filamenten de PTFE tubes slijten. BL raadt (mede daarom) aan om dat filament (en andere abrasive filamenten) niet via de AMS te printen.

Op de discord hebben een aantal BL mensen al aangegeven dat de meegeleverde rol an sich geen issue is. Is niet genoeg, maar na een kilo of 2/3 moet je er wel rekening mee gaan houden.
Dank voor de tip maar dat had ik al gelezen in de beschrijving op de webshop. Heb de rol PACF niet via de AMS geladen maar op beugel aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@smoken FF een vraagje over hoe BL met garantie om gaat. Wettelijk is het zo; vervangend apparaat != nieuwe garantie termijn. Doet BL dit ook, of gaat er een nieuwe garantie termijn in bij een vervangend apparaat?

Ik vraag het voor een vriend :D :+

Nah, ben gewoon nieuwsgierig. Ik weet dat Apple geen nieuwe periode geeft, ook al krijg je een compleet nieuw apparaat. Weet niet wat anderen doen, maar ga uit van hetzelfde. Ben nu benieuwd wat BL's positie hierin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje: zijn er gebruikers van PolyTerra en/of Polylite? Ik merk recentelijk dat de ingebakken profielen daarvan niet zo'n mooie resultaat geven. Ik gebruik sinds kort de standaard GEN PLA profiel wat een mooier resultaat geeft.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:49:
@smoken FF een vraagje over hoe BL met garantie om gaat. Wettelijk is het zo; vervangend apparaat != nieuwe garantie termijn. Doet BL dit ook, of gaat er een nieuwe garantie termijn in bij een vervangend apparaat?

Ik vraag het voor een vriend :D :+

Nah, ben gewoon nieuwsgierig. Ik weet dat Apple geen nieuwe periode geeft, ook al krijg je een compleet nieuw apparaat. Weet niet wat anderen doen, maar ga uit van hetzelfde. Ben nu benieuwd wat BL's positie hierin is.
Ik ga ervan uit dat de originele garantie datum wordt aangehouden, maar voor de zekerheid zal ik het morgen eens navragen.

Consumentenbond zegt:

"Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie."

[ Voor 16% gewijzigd door smoken op 17-04-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:20:
[...]

Ik ga ervan uit dat de originele garantie datum wordt aangehouden, maar voor de zekerheid zal ik het morgen eens navragen.
Yes, please :D
Consumentenbond zegt:

"Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie."
I know, maar ben gewoon benieuwd naar het beleid van BL hier in. Ik weet, uit ervaring, dat de Ikea bijvoorbeeld de wet negeert en gewoon een nieuwe garantie-termijn geeft. Er zijn dus bedrijven die verder gaan dan de wet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius

thomasfilius

zappaeske strapatsen

iMars schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:54:
Vraagje: zijn er gebruikers van PolyTerra en/of Polylite? Ik merk recentelijk dat de ingebakken profielen daarvan niet zo'n mooie resultaat geven. Ik gebruik sinds kort de standaard GEN PLA profiel wat een mooier resultaat geeft.
Ik heb net een aantal PolyTerra rollen besteld en een snel printje meegedaan met bijbehorende profiel. Resultaat was redelijk maar heb nog niet echt kritisch gekeken. Was van plan om morgen met OrcaSlicer die kalibratie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:09
Ik heb voor mijn verjaardag 5 rollen polyterra gekregen. Vrijdag eerste 3 freesmallen geprint in lava red met het bijbehorende profiel.

Vond het er goed uit zien.
Maar vooral de maatvoering was belangrijk.

Maar zal binnenkort eens kritischer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
thomasfilius schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:24:
[...]

Ik heb net een aantal PolyTerra rollen besteld en een snel printje meegedaan met bijbehorende profiel. Resultaat was redelijk maar heb nog niet echt kritisch gekeken. Was van plan om morgen met OrcaSlicer die kalibratie te doen.
Ik heb ook al redelijk wat PolyTerra geprint. Het gedrag verschilt wel per kleur. Oranje print bij mij bijvoorbeeld perfect. Maar blauw, met de zelfde eigenschappen en zelfde profiel, print met een beetje under-extrusion.

Dat kalibreren met OrcaSlicer is leuk als je een P1P hebt, maar volgens mij niet echt doeltreffend bij een X1. De printer houd altijd het laatste kalibratie profiel vast wat uitgevoerd is geworden bij de laatste print met "Flow Calibration" ingeschakeld (Lidar). Die krijg je er niet uit, ook niet met een power-cycle. Oftewel, elke kalibratie die je handmatig doet met OrcaSlicer is relatief ten opzichte van de laatste Flow Calibration. Print je daarna nog een keer met Flow Calibration aan, en constateert de printer andere flow settings, dan verandert je handmatige kalibratie mee.

Dat is althans wat ik heb kunnen opmaken uit een hoop (reddit) posts over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 11:29
Ik heb nu al een tijdje een naar geluid als de Z as omhoog beweegt. Op de wiki van Bambu lees ik dat een squeaking geluid "normaal" gevonden wordt.

Ik ben benieuw of dit onder de noemer normaal valt : zie filmpje.
Ik heb er al van alles aan gedaan om het geluid te verminderen, schoonmaken, smeren, vet , olie etc.. niks helpt. Vooralsnog doet de printer gewoon zijn werk.

YouTube: X1C squeaking Z

edit: @smoken , jij een idee ?

[ Voor 3% gewijzigd door DvD77 op 26-04-2023 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DvD77 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:19:
Ik heb nu al een tijdje een naar geluid als de Z as omhoog beweegt. Op de wiki van Bambu lees ik dat een squeaking geluid "normaal" gevonden wordt.

Ik ben benieuw of dit onder de noemer normaal valt : zie filmpje.
Ik heb er al van alles aan gedaan om het geluid te verminderen, schoonmaken, smeren, vet , olie etc.. niks helpt. Vooralsnog doet de printer gewoon zijn werk.

YouTube: X1C squeaking Z
Klinkt als een probleem met de smering. Heb je je Z-as wel onderhouden? Zie: https://wiki.bambulab.com...tenance/basic-maintenance

Ik gebruik dit spul daar voor: https://www.123-3d.nl/Sup...-Lube-Vet-i1467-t242.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 11:29
MC Taz Man schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:28:
[...]

Klinkt als een probleem met de smering. Heb je je Z-as wel onderhouden? Zie: https://wiki.bambulab.com...tenance/basic-maintenance

Ik gebruik dit spul daar voor: https://www.123-3d.nl/Sup...-Lube-Vet-i1467-t242.html
DvD77 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:19: Ik heb er al van alles aan gedaan om het geluid te verminderen, schoonmaken, smeren, vet , olie etc.. niks helpt
:)

[ Voor 8% gewijzigd door DvD77 op 18-04-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
Aerox.2000 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:51:
[...]

Ik heb hetzelfde. 3m geen obstakels. 2.4ghz iot netwerk. 0/1 streepje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1of6Billion schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:05:
[...]

Hmm... Mijn "oude" printer geen issues met de WiFi. Deze wordt omgeruild ivm andere issues, ff kijken wat er met het nieuwe model gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nu weet ik dat deze printer best wat herrie maakt op hoge snelheden. Maar als de printer op 50mm/s print is ie dan net zo stil als bijvoorbeeld een Ender 3 met TMC 2208 drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solid Seal schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:15:
Nu weet ik dat deze printer best wat herrie maakt op hoge snelheden. Maar als de printer op 50mm/s print is ie dan net zo stil als bijvoorbeeld een Ender 3 met TMC 2208 drivers?
Waarom zou je zo langzaam gaan printen met deze printer? Da's een beetje als een Ferrari kopen en enkel in een 30 zone gaan rijden...

Maar; geen idee. De "Silent"-mode is verre van stil. Maar ook veel sneller dan 50mm/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

MC Taz Man schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:21:
[...]

Waarom zou je zo langzaam gaan printen met deze printer? Da's een beetje als een Ferrari kopen en enkel in een 30 zone gaan rijden...

Maar; geen idee. De "Silent"-mode is verre van stil. Maar ook veel sneller dan 50mm/s
Ja geen idee.. was zomaar een vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius

thomasfilius

zappaeske strapatsen

BizzieBis schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:04:
[...]

Ik heb ook al redelijk wat PolyTerra geprint. Het gedrag verschilt wel per kleur. Oranje print bij mij bijvoorbeeld perfect. Maar blauw, met de zelfde eigenschappen en zelfde profiel, print met een beetje under-extrusion.

Dat kalibreren met OrcaSlicer is leuk als je een P1P hebt, maar volgens mij niet echt doeltreffend bij een X1. De printer houd altijd het laatste kalibratie profiel vast wat uitgevoerd is geworden bij de laatste print met "Flow Calibration" ingeschakeld (Lidar). Die krijg je er niet uit, ook niet met een power-cycle. Oftewel, elke kalibratie die je handmatig doet met OrcaSlicer is relatief ten opzichte van de laatste Flow Calibration. Print je daarna nog een keer met Flow Calibration aan, en constateert de printer andere flow settings, dan verandert je handmatige kalibratie mee.

Dat is althans wat ik heb kunnen opmaken uit een hoop (reddit) posts over dit onderwerp.
Aha, dat is goed om te weten maar ook een beetje jammer want dat zou betekenen dat je minder invloed hebt op het resultaat. Of zeg je, pas alles aan behalve de flow settings.

Welk profiel gebruik jij dan voor PolyTerra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Solid Seal schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:15:
Hij staat hier op mijn bureau in de kamer naast de slaapkamer van mijn dochter.
Ik print vaak snachts op normale snelheid.
Dus niet standje stil/langzaam, maar ook niet op standje idioot snel. Gewoon de standaard snelheid.

Onze bovenverdieping bestaat uit houtskelet wanden voorzien van 12mm gips aan beide zijden en een plaat steenwol ertussen.

Je hoort de printer niet/nauwelijks in mijn dochters kamer.
In de hal hoor je hem wel een beetje door de deur heen.

Ja hij maakt teveel herrie voor op je nachtkastje, maar in een andere kamer is het echt prima te doen.

Zorg ervoor dat hij een beetje vrij staat en kan "dansen" zodat de trillingen niet doorgegeven worden.

Ik heb hem op een kastje staan met zwenkwielen.

Beneden (wederom houtskelet vloer, dus houten balken met underlayment boven en gips onder) hoor ik hem helemaal niet.

Toen ik hem beneden op het granieten aanrechtblad had staan hoorde he hem door het hele huis, dus zorg ervoor dat de ondergrond ontkoppeld is.

Verder kan je de ventilatoren aanpassen.

Handdoek over de boven en zijkanten heen draperen scheelt ook (ook qua warmte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 22:50
Afgelopen weekend de P1P besteld, na 8 jaar diverse printers te hebben gehad kijk ik er erg naar uit een printer te hebben die wat minder 'thinkering' nodig heeft.

Inmiddels is de printer verzonden, nu heb ik een paar vragen.

- Hoe lang duurde het verzenden bij jullie ongeveer?
- Wat voor accessoires / parts zijn aan te raden om in elk geval in huis / op voorraad te hebben? (Filament en een/enkele spare nozzles in elk geval). Ik was al van plan de Auxiliary Part Cooling Fan bij te bestellen.
- Iemand ervaring met de anti-vibration feet? Heeft dit meerwaarde? Ook betreft geluid, gezien de berichten hierboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
Igor92 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:00:
3 dagen voordat ik een bericht kreeg van DHL, daarna nog eens 3 dagen voordat het pakket in huis was.
- Wat voor accessoires / parts zijn aan te raden om in elk geval in huis / op voorraad te hebben? (Filament en een/enkele spare nozzles in elk geval). Ik was al van plan de Auxiliary Part Cooling Fan bij te bestellen.
Licht er aan wat je wil printen? Ik heb die aux fan niet en ook niet nodig gehad. Het is een open kamer dus koeling van PLA is sowieso niet echt een probleem. die fan maakt alleen maar meer kabaal. De parts van je vorige printers zijn veelal genoeg, gooi gelijk je alcohol in de prullenbak, die molt je buildplate.
- Iemand ervaring met de anti-vibration feet? Heeft dit meerwaarde? Ook betreft geluid, gezien de berichten hierboven?
Nope, heb een zelfbouw oplossing, werkt prima. Scheelt zeker in de vibraties die worden doorgegeven, dus als je een geluidsdempende oplossing zoekt zijn die voetjes helemaal niet slecht. .. *denk ik*

Hope this helps ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

TTLCrazy

Listen to Frankie

[b]Zilverdael80 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 06:45:[
[...]

gooi gelijk je alcohol in de prullenbak, die molt je buildplate.

[...]
Alcohol molt je buildplate niet. Agressieve oplossingen zoals aceton e.d. doen dat wel. Voor de cold plate en de PEI plate gebruik ik zelf meestal glassex voor het printen. Bij tijd en wijle ook alcohol of anders met vaatwasmiddel onder de kraan eens goed schoonmaken.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 07:30
Afgelopen weekend de P1P besteld, na 8 jaar diverse printers te hebben gehad kijk ik er erg naar uit een printer te hebben die wat minder 'thinkering' nodig heeft.

Inmiddels is de printer verzonden, nu heb ik een paar vragen.

Bij mij duurde het exact 1 week. Dinsdag besteld en Dinsdag erop afgeleverd. Maar zijn zoveel factoren die dit bepalen dus geen garantie welke termijn. Pas als je een mail krijgt dat het verstuurd is kun je gaan duimen dat het verzendtraject vlekkeloos verloopt.

Zou zeker extra onderdelen zoals cutters, hotend (een complete set) voor het geval een andere onderdeel defect raakt, PTFE tubes etc etc. Ik bestel nu elke maand wat nieuwe dingen zodat ik uiteindelijk van de meeste zaken wel een reserve heb. Bestellen en leveren van de losse spullen duurt meestal 1 week en dat is ineens heel lang als je dan niet meer kunt printen >:)

Voetjes kun je zelf ook printen met TPU. Werken erg goed op de XC1 maar zullen neem ik aan ook passen op de P1P en anders kun je ze altijd aanpassen: https://www.thingiverse.com/thing:5883486

Ik heb een dempingsmat van een wasmachine met daarop een plaat hout en dat de printer op de voetjes.
Geluiden in huis zijn hierdoor vrijwel onhoorbaar geworden. Natuurlijk hoor je hem wel als je erop let maar zolang je er niet naast zit is prima werkbaar. En heb houten vloeren en oud huis dus dat wil wat zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:08:
[...]

Bij mij duurde het exact 1 week. Dinsdag besteld en Dinsdag erop afgeleverd. Maar zijn zoveel factoren die dit bepalen dus geen garantie welke termijn. Pas als je een mail krijgt dat het verstuurd is kun je gaan duimen dat het verzendtraject vlekkeloos verloopt.

Zou zeker extra onderdelen zoals cutters, hotend (een complete set) voor het geval een andere onderdeel defect raakt, PTFE tubes etc etc. Ik bestel nu elke maand wat nieuwe dingen zodat ik uiteindelijk van de meeste zaken wel een reserve heb. Bestellen en leveren van de losse spullen duurt meestal 1 week en dat is ineens heel lang als je dan niet meer kunt printen >:)

Voetjes kun je zelf ook printen met TPU. Werken erg goed op de XC1 maar zullen neem ik aan ook passen op de P1P en anders kun je ze altijd aanpassen: https://www.thingiverse.com/thing:5883486

Ik heb een dempingsmat van een wasmachine met daarop een plaat hout en dat de printer op de voetjes.
Geluiden in huis zijn hierdoor vrijwel onhoorbaar geworden. Natuurlijk hoor je hem wel als je erop let maar zolang je er niet naast zit is prima werkbaar. En heb houten vloeren en oud huis dus dat wil wat zeggen >:)
Welke TPU raad je aan? Ik wil ooit beginnen met flexibel printen en de voetjes lijken me een goede start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
MC Taz Man schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:56:
[...]

Welke TPU raad je aan? Ik wil ooit beginnen met flexibel printen en de voetjes lijken me een goede start
Gebruik op dit moment het merk Eryone TPU maar kijk eigenlijk vaker naar de prijs dan naar het merk.
Heb nog geen filament gehad wat niet goed ging. Zowel toen ik nog de Ender 3 printer gebruikte als nu de XC1.

Print gewoon allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
MC Taz Man schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:56:
[...]

Laats eSUN TPU via Amazon. Werkt super en is me nooit echt goed gelukt op met mijn Craftbot+. Generiek TPU profiel.

Wel de rol los aan de achterkant hangen. TPU gaat niet via de AMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:13:
[...]

Alcohol molt je buildplate niet. Agressieve oplossingen zoals aceton e.d. doen dat wel. Voor de cold plate en de PEI plate gebruik ik zelf meestal glassex voor het printen. Bij tijd en wijle ook alcohol of anders met vaatwasmiddel onder de kraan eens goed schoonmaken.
Dit dus! @Igor92 let er wel op dat je goede IPA (Isopropanol) hebt met een zo hoog mogelijk percentage, zoals de 99,9% van 3DJake.

Als je lijmstick gebruikt, dan niet met IPA schoonmaken, maar gewoon warm water, eens in de zoveel tijd ook met een paar druppeltjes dreft (o.i.d.). Ik zelf zweer erbij om voor het printen altijd de buildplate even met IPA te sprayen en schoonmaken met een droog nieuw velletje keukenrolpapier. Zelden tot nooit adhesion issues (en als die er zijn is dat meestal mijn eigen schuld :+ )

Er zullen een paar anderen in dit forum zijn die juist IPA afraden (niet omdat het agressief is, maar omdat het volgens hen juist voor slechtere adhesion zorgt). Mijn advies, probeer het uit en kijk wat voor jou het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:03:
[...]

Gebruik op dit moment het merk Eryone TPU maar kijk eigenlijk vaker naar de prijs dan naar het merk.
Heb nog geen filament gehad wat niet goed ging. Zowel toen ik nog de Ender 3 printer gebruikte als nu de XC1.

Print gewoon allemaal prima.
d:)b
tyfoon_2 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:45:
[...]

Laats eSUN TPU via Amazon. Werkt super en is me nooit echt goed gelukt op met mijn Craftbot+. Generiek TPU profiel.

Wel de rol los aan de achterkant hangen. TPU gaat niet via de AMS
Dat van de AMS wist ik al... Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
iMars schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:06:
[...]

Dit dus! @Igor92 let er wel op dat je goede IPA (Isopropanol) hebt met een zo hoog mogelijk percentage, zoals de 99,9% van 3DJake.

Als je lijmstick gebruikt, dan niet met IPA schoonmaken, maar gewoon warm water, eens in de zoveel tijd ook met een paar druppeltjes dreft (o.i.d.). Ik zelf zweer erbij om voor het printen altijd de buildplate even met IPA te sprayen en schoonmaken met een droog nieuw velletje keukenrolpapier. Zelden tot nooit adhesion issues (en als die er zijn is dat meestal mijn eigen schuld :+ )

Er zullen een paar anderen in dit forum zijn die juist IPA afraden (niet omdat het agressief is, maar omdat het volgens hen juist voor slechtere adhesion zorgt). Mijn advies, probeer het uit en kijk wat voor jou het beste werkt.
Ik deed hetzelfde met IPA
Al jaren op mijn oude printer met buildtak printbed.
En 2 maanden op de BL X1c, voordat ik adhesie problemen kreeg.

Afwassen met afwasmiddel op advies van @smoken , en nu gebruik ik al weken helemaal niets op mijn printbed.

Is op de high temp plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:15:
[...]

Ik deed hetzelfde met IPA
Al jaren op mijn oude printer met buildtak printbed.
En 2 maanden op de BL X1c, voordat ik adhesie problemen kreeg.

Afwassen met afwasmiddel op advies van @smoken , en nu gebruik ik al weken helemaal niets op mijn printbed.

Is op de high temp plate.
Mijn 3 X1C's draaien allemaal met de textured PEI sheet van BL. Print al vele maanden er mee sinds de kickstarter en later 2 extra erbij gekocht, totaal geen adhesion issues. Wel doe ik "preventief" onderhoud door 1x per week ofzo de platen even met warm water en dreft te ontvetten. Maar dat doe ik pas sinds een paar maandjes, maar ook daarvoor nooit issues.

edit: Elk printer print meerdere keren per dag op de buildplate (ben een grootverbruiker)

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 20-04-2023 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
iMars schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:20:
[...]

Mijn 3 X1C's draaien allemaal met de textured PEI sheet van BL. Print al vele maanden er mee sinds de kickstarter en later 2 extra erbij gekocht, totaal geen adhesion issues. Wel doe ik "preventief" onderhoud door 1x per week ofzo de platen even met warm water en dreft te ontvetten. Maar dat doe ik pas sinds een paar maandjes, maar ook daarvoor nooit issues.

edit: Elk printer print meerdere keren per dag op de buildplate (ben een grootverbruiker)
Ja ik ben ook wel tevreden met de buildplates.
Lees veel negativiteit, maar herken me er niet in.

Ja de sticker is dun, dus oppassen met schrapen.
Die bambu schrapper dook zo mijn buildplate in.

Ben fan van deze, die kan je heel mooi vlak drukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwfG70Ph0UQ0oDuPdeiycXKWmvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ASdvP5GU9CXEO90jscZOQ9lR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:28:
[...]

Ja ik ben ook wel tevreden met de buildplates.
Lees veel negativiteit, maar herken me er niet in.

Ja de sticker is dun, dus oppassen met schrapen.
Die bambu schrapper dook zo mijn buildplate in.

Ben fan van deze, die kan je heel mooi vlak drukken.
[Afbeelding]
Ik gebruik gewoon zo'n verf-ding. Zo één:
https://evdo8pe.cloudimg....pl/userdata/gfx/56290.jpg

Werkt perfect. Als release-agent gebruik ik glasex, af en toe schoonmaken met Dreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Vandaag de fan vervangen van het moederbord. Begon al vrij snel herrie te maken als je hem aanzetten.
Na een tijdje werd hij gelukkig weer stiller maar stoorde mij behoorlijk.

Nu kun je wel een claim indienen maar ja dan krijg je uiteindelijk weer hetzelfde probleem dus maar gelijk een Noctula 4410 besteld en deze nu vervangen. Lekker stukje stiller geworden en irritatie verdwenen >:)

De Noctula icm https://www.printables.co...rboardmcu-fan-holder-for- werkt perfect. Oude fan kun je lekker laten zitten op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerox.2000
1of6Billion schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:05:
[...]

Net de hardware gecontroleerd, de draad van de WiFi antenne zit los in de connector van het board. De connector zelf zit wel vast. Nu nog bekijken hoe dit het beste opgelost kan worden, andere antenne, of de draad in de connector vastzetten.
(Hier staat de handleiding om het board te vervangen, waarbij ook de WiFi connector wordt genoemd, https://wiki.bambulab.com/en/x1/maintenance/replace-ap-board)

Edit:
Er wordt een nieuwe antenne opgestuurd (handleiding om deze te vervangen:
https://wiki.bambulab.com...ance/replace-wifi-antenna)

[ Voor 11% gewijzigd door Aerox.2000 op 20-04-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MikeOO schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:02:
Vandaag de fan vervangen van het moederbord. Begon al vrij snel herrie te maken als je hem aanzetten.
Na een tijdje werd hij gelukkig weer stiller maar stoorde mij behoorlijk.

Nu kun je wel een claim indienen maar ja dan krijg je uiteindelijk weer hetzelfde probleem dus maar gelijk een Noctula 4410 besteld en deze nu vervangen. Lekker stukje stiller geworden en irritatie verdwenen >:)

De Noctula icm https://www.printables.co...rboardmcu-fan-holder-for- werkt perfect. Oude fan kun je lekker laten zitten op deze manier.
Met een nieuwe fan van Bambu Lab had je het probleem ook niet gehad, aangezien deze nu (andere) lagers hebben.

Let bij de Noctua er even op dat de airflow minder is (daarom stiller) en je wilt niet dat je MC-Board gaat oververhitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_one
  • Laatst online: 23-05 10:59
Aerox.2000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:28:
[...]

Net de hardware gecontroleerd, de draad van de WiFi antenne zit los in de connector van het board. De connector zelf zit wel vast. Nu nog bekijken hoe dit het beste opgelost kan worden, andere antenne, of de draad in de connector vastzetten.
(Hier staat de handleiding om het board te vervangen, waarbij ook de WiFi connector wordt genoemd, https://wiki.bambulab.com/en/x1/maintenance/replace-ap-board)

Edit:
Sturen ze ook de "Silicone glue" mee? Want die heeft niet iedereen op de plank liggen.

Zelfde probleem hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A62wjDpXWILcnq2BCgHVm4Zkuz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92FhMHVJBhRhGafItIdlVUiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist het slecht-wifi-ticket van vorige week weer opgewarmd met deze info en foto.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerox.2000
big_one schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:18:
[...]

Sturen ze ook de "Silicone glue" mee? Want die heeft niet iedereen op de plank liggen.

Zelfde probleem hier:

[Afbeelding]

Zojuist het slecht-wifi-ticket van vorige week weer opgewarmd met deze info en foto.
Ben benieuwd.
Ik denk alleen de antenne, met een lijmpistool opnieuw vastzetten moet ook wel kunnen lijkt me? (uiteraard moet je die dan ook wel hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
smoken schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:03:
[...]

Met een nieuwe fan van Bambu Lab had je het probleem ook niet gehad, aangezien deze nu (andere) lagers hebben.

Let bij de Noctua er even op dat de airflow minder is (daarom stiller) en je wilt niet dat je MC-Board gaat oververhitten
Tnx en was niet op de hoogte dat ze dit al veranderd hebben. Maar goed was lastig om hier toch een ticket voor aan te maken omdat het random gebeurt en lastig om dit vast te leggen.
Maar als ik het had geweten dan had ik mogelijk alsnog geprobeerd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Aerox.2000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:28:
[...]

Edit:
Yep, zelfde issue hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6XmFFQmZURK-h63zdvzD0s6cCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZjBYBvBQMlvWnY50v70Q3Vx.jpg?f=fotoalbum_large

ticket geüpdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:50
Sinds vrijdag de P1P. Het lukt me maar niet om de live feed van de bambu handy app te zien.

Via de studio gaat het wel gewoon prima. Ik krijg trouwens de printer ook niet via de app gebind, zodra ik de studio windows app open dan kan ik de printer wel binden met mijn account. Ik zie op me telefoon dan ook gelijk de printer tempratuur etc maar de camera werkt gewoon niet. Ik krijg elke keer connection failed.

Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Rickrebr schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:10:
Sinds vrijdag de P1P. Het lukt me maar niet om de live feed van de bambu handy app te zien.

Via de studio gaat het wel gewoon prima. Ik krijg trouwens de printer ook niet via de app gebind, zodra ik de studio windows app open dan kan ik de printer wel binden met mijn account. Ik zie op me telefoon dan ook gelijk de printer tempratuur etc maar de camera werkt gewoon niet. Ik krijg elke keer connection failed.

Iemand hier een idee?
Je zou dit eens kunnen proberen.
Eventueel, zonder het resetten naar factory default (mocht je dat liever niet doen)

1 : Unbind the printer from both the Handy App and Bambu Studio. 

For the APP, you go to the 3 dashes on the top right of the screen and select "remove device". 
For Bambu Studio: 

- go to the devices tab
- open the printers tab (top left corner)
- hover over the printer en click the icon with the arrow

2: sign out of Bambu Studio 

3: remove the BBLprinter device from your phones Bluetooth settings (!)
4: reset the printer to factory defaults
5: start the set-up and bind using the app when requested

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Igor92
Bedankt voor alle tips en adviezen naar aanleiding van mijn vorige bericht. (Betreft accessoires etc.) Een hoop van de tips was ik al van op de hoogte, maar ook het een en ander nieuws geleerd.

Mijn P1P is ook afgelopen vrijdag aangekomen en draait bijna constant, echt een verademing betreft snelheid en kwaliteitna alle printers die ik hiervoor heb gehad. Het geluid vind ik ook nog meevallen. Maar mogelijk ga ik hem in een ikea ivar kastje wat ik heb zetten met wat geluiddempend foam o.i.d.

@Rickrebr Ben je wel op hetzelfde wifi netwerk verbonden? Bij mij werkt de camera ook niet als ik niet op hetzelfde netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Igor92 schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:43:

@Rickrebr Ben je wel op hetzelfde wifi netwerk verbonden? Bij mij werkt de camera ook niet als ik niet op hetzelfde netwerk zit.
Daar had ik in mijn tips niet aan gedacht.
Zelfde netwerk is inderdaad mandatory voor de P1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:48:
[...]

Daar had ik in mijn tips niet aan gedacht.
Zelfde netwerk is inderdaad mandatory voor de P1P
Oef... Weer een reden, voor mij, om blij te zijn met de keuze voor de X1C :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:59
Ik heb nu een week of wat de P1P maar sinds een paar dagen als ik de app wil gebruiken moet ik opnieuw inloggen op de app.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik gebruik de app op een iPhone 14 pro, zelfde netwerk.
Als ik opnieuw ingelogd ben kan ik de printer zien en besturen tot ik van app wissel (of de handy app eruit gooi) en als ik dan de app weer opstart lijkt hij de printer niet te zien.
Wanneer ik dan opnieuw inlog kan ik hem die "sessie" weer zien. Wissel ik van app moet ik weer opnieuw inloggen. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Camera van de action, beter beeld en overal ter wereld bereikbaar.
Die P1P camera is geinig, maar matig beeld, matige hoek (zie liever meer van de buildplate dan de hele hotend assembly, persoonlijke voorkeur denk ik). Simpel cameratje bij de Action gekocht, mount voor op de printer geknutseld en klaar. (USB van de camera aansluiten op USB poort die achter je display verstopt zit, werkt prima!)
Nederlandhc schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:27:
Ik heb nu een week of wat de P1P maar sinds een paar dagen als ik de app wil gebruiken moet ik opnieuw inloggen op de app.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Is me nu inmiddels 2 keer gebeurd afgelopen maand ... Erger nog is dat de app op de PC dan ook uitlogd en dit niet aangeeft. Gevolg is dat je print niet start. Zal wel snel opgelost worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zilverdael80 op 24-04-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik denk dat ik eindelijk iets gevonden heb waardoor ik de flow kalibratie succesvol kan laten verlopen op een Texured PEI plate. Ik heb een stuk tesa schilders tape op de plaat geplakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szlCkacwXo391Z-rNOoBLiP8wsI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i4KOU8jXDpvjeJ8GLdxu0a2p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUgEbfJ67lrwI9DhYf6Ilp1NCII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UmkGscabp60yjF4OkX2LZH1Q.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dit op 2 verschillende sheets geprobeerd, met meerdere print jobs. Tot nu toe geen problemen meer. Ook niet met een rol PLA die eerder veel problemen gaf :)
De tape heb ik gemakkelijk al 5 keer kunnen gebruiken. Hij komt ook zonder resten weer los wanneer de plaat afgekoeld is.

Misschien dat een wat smallere rol tape beter werkt. Dan ben je niet direct zo'n groot print oppervlak kwijt.

Ik ga er voorlopig nog even mee verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearke1988
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Goedeavond,

Heeft iemand al ervaring met de tectured buildplate in de x1c ?

Werkt dat goed met de lidar of totaal niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Bearke1988 letterlijk de post boven jou heeft het hierover :P

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerox.2000
1of6Billion schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:23:
[...]

Yep, zelfde issue hier:
[Afbeelding]

ticket geüpdate :)
Vandaag heb ik de nieuwe antenne binnen gekregen en vervangen, de printer heeft nu goed bereik en kan met het WiFi netwerk verbinden.
(Het ging iets lastiger, maar ik heb die platte connector niet los gehaald)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATL
  • Niet online

ATL

BizzieBis schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:44:
Ik denk dat ik eindelijk iets gevonden heb waardoor ik de flow kalibratie succesvol kan laten verlopen op een Texured PEI plate. Ik heb een stuk tesa schilders tape op de plaat geplakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dit op 2 verschillende sheets geprobeerd, met meerdere print jobs. Tot nu toe geen problemen meer. Ook niet met een rol PLA die eerder veel problemen gaf :)
De tape heb ik gemakkelijk al 5 keer kunnen gebruiken. Hij komt ook zonder resten weer los wanneer de plaat afgekoeld is.

Misschien dat een wat smallere rol tape beter werkt. Dan ben je niet direct zo'n groot print oppervlak kwijt.

Voor de mensen die al op de nieuwste firmware zitten heeft dit geen nut meer. Bambu heeft flow calibration uitgeschakeld bij de textured plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:26

Sebazzz

3dp

iMars schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:06:
[...]

Zo extreem hoog hoeft ook niet hoor :) Standaard spul van de Kruidvat van 96% is ook prima en ik denk dat je het met 70% ook nog wel red (gewoon even laten drogen - het water zelf is gedemineraliseerd).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Aerox.2000 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:16:
[...]

Vandaag heb ik de nieuwe antenne binnen gekregen en vervangen, de printer heeft nu goed bereik en kan met het WiFi netwerk verbinden.
(Het ging iets lastiger, maar ik heb die platte connector niet los gehaald)
Noice. Het was nog lastig, begrijp ik?
Ik moet een nieuwe foto sturen met een briefje met het warranty claim nummer er bij :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sebazzz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:49:
[...]

Zo extreem hoog hoeft ook niet hoor :) Standaard spul van de Kruidvat van 96% is ook prima en ik denk dat je het met 70% ook nog wel red (gewoon even laten drogen - het water zelf is gedemineraliseerd).
True, maar als ik zo rond kijk, is die van 3Djake de beste prijs: €9,99 voor een liter. Kruidvat is €2,99 voor 120ml (€24,92 voor een liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dit topic niet zoveel gevolgd de laatste tijd ivm drukte, maar wat zijn de issues met flow kalibraties? Ik print op niks anders textured plate en elke batch start gewoon standaard met een full kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasfilius schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:24:
[...]

Het is ook niet super ernstig bij merendeels van de prints, maar ik merk bij kleine tussen stukjes dat de print kwaliteit belabberd is, terwijl zelfde maar dan met GEN PLA profiel het er super goed uit komt, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_r-7DAoy9Oyb3mY-heYpGaJZ_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQVpuD6qstivlwb7tKA4LJvS.jpg?f=fotoalbum_large
Links: Generic PLA profiel
Rechts: PolyTerra PLA profiel

Nu ben ik van nature te lui om dit uit te zoeken en gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de generic profielen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerox.2000
1of6Billion schreef op woensdag 26 april 2023 @ 07:24:
[...]

Noice. Het was nog lastig, begrijp ik?
Ik moet een nieuwe foto sturen met een briefje met het warranty claim nummer er bij :/
Valt mee, in een minuut of 5 was de antenne wel vervangen. Maar omdat die ene kabel er gedeeltelijk voor zit, ging het iets lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
iMars schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:03:
[...]

Het is ook niet super ernstig bij merendeels van de prints, maar ik merk bij kleine tussen stukjes dat de print kwaliteit belabberd is, terwijl zelfde maar dan met GEN PLA profiel het er super goed uit komt, zie hieronder:
[Afbeelding]
Links: Generic PLA profiel
Rechts: PolyTerra PLA profiel

Nu ben ik van nature te lui om dit uit te zoeken en gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de generic profielen :+
Een ongevraagd advies, maar ik zou even de printer uitzetten (!) en dan:

1: je carbon rods goed schoonmaken met IPA
2: dan de carbon rods goed nat maken met diezelfde IPA en de Tool Head er een paar keer overheen bewegen
3: rods schoonvegen met een doekje en stap 2 en 3 herhalen tot er geen zwart meer op het doekje komt
4: de belt tensioners aan de achterkant losdraaien
5: de gantry helemaal naar voren bewegen en tegen blijven duwen
6: de belt tensioners weer vastdraaien (niet te strak)
7: kalibreren op de plek waar je de printer gebruikt

Zelfde print nogmaals doen

(ik zie wat afwijkingen in de print die hiermee op te lossen zouden moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
Sebazzz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:49:
[...]

Voor de mensen met Amazon prime (ik koop meestal bij de .de variant); Daar is de 99.9% nog goedkoper. 6L voor 27 euri....ze hebben ook 1 of 2 liter en dan kom je ook zo rond de 9 a 10 euro maar wel incl verzenden als je prime hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:06:
[...]

Een ongevraagd advies, maar ik zou even de printer uitzetten (!) en dan:

1: je carbon rods goed schoonmaken met IPA
2: dan de carbon rods goed nat maken met diezelfde IPA en de Tool Head er een paar keer overheen bewegen
3: rods schoonvegen met een doekje en stap 2 en 3 herhalen tot er geen zwart meer op het doekje komt
4: de belt tensioners aan de achterkant losdraaien
5: de gantry helemaal naar voren bewegen en tegen blijven duwen
6: de belt tensioners weer vastdraaien (niet te strak)
7: kalibreren op de plek waar je de printer gebruikt

Zelfde print nogmaals doen

(ik zie wat afwijkingen in de print die hiermee op te lossen zouden moeten zijn)
Toevallig allemaal gedaan met groot onderhoud :) geen verschil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
iMars schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:52:
[...]

Toevallig allemaal gedaan met groot onderhoud :) geen verschil
Mocht je willen, ik check graag een keer je instellingen. Aangezien ik zeker weet dat dit (nog) beter kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik mij eigenlijk afvraag is . Wat doet de printer als je zoveel gaat printen en er geen ruimte is voor die calibratie print ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:14:
[...]

Mocht je willen, ik check graag een keer je instellingen. Aangezien ik zeker weet dat dit (nog) beter kan :)
DM binnen paar tellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Solid Seal schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:13:
[...]

Wat ik mij eigenlijk afvraag is . Wat doet de printer als je zoveel gaat printen en er geen ruimte is voor die calibratie print ?
Hij negeert de calibratie print gewoon, dus je ziet die lijnen ip de onderkant van je print.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Solid Seal schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:13:
[...]

Print 'ie er gewoon overheen. Gaat gewoon goed, heb ik al vaak gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 12:53
Ik had mijn eerste support ticket gemaakt omdat na 6 week me textured sheet helemaal los laat bij verwijderen prints. Geen gebruik van haarlak, lijm etc.

Maar na 4 dagen nog steeds geen reactie.. Ik mis wel de prusa service :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud7M__NbS8udqgAYa6m6jYBnLD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQrpaDwRUwh22DNx7mT2M6PM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Heb de P1P nu een week in bezit, en ben er tot nu toe erg over te spreken!

Nu viel me 1 ding op. Mijn printbed temperatuur staat nu op 13 graden (onverwarmd) terwijl mijn hotend netjes 19 graden aan geeft (kamertemperatuur). Hebben jullie toevallig ook een verschil in hotend en printbed temperatuur?

Verder lijkt wel alles naar behoren te werken. Ik zal morgen even nameten met een IR thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Igor92 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:08:
Hebben jullie toevallig ook een verschil in hotend en printbed temperatuur?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CO2f1QDvJrczX7fn1Tlvzfn5k2o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OSOEyhWfzCI0cuGJ66zY2Ijc.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sX5EYzy-Apta4QakOgnTJAlY2q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a69E3Dg4RHgBHUjMrdOFHGXY.jpg?f=fotoalbum_large
Best wel accuraat als je het mij vraagt.

Lijkt er dus op dat je sensor toch iets er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Deel je de aanpassingen? Ben wel benieuwd namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:55
Hebben mensen hier ervaring met het retour sturen van een printer die beschadigd is aangekomen?

Wij hebben een printer ontvangen waarvan het glas verbrijzeld is en waar er een deuk in de behuizing zit.
Hebben aan de support aangegeven dat we de printer retour willen sturen, maar het retourlabel hebben ze nog niet gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 12:53
simson0606 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:34:
Hebben mensen hier ervaring met het retour sturen van een printer die beschadigd is aangekomen?

Wij hebben een printer ontvangen waarvan het glas verbrijzeld is en waar er een deuk in de behuizing zit.
Hebben aan de support aangegeven dat we de printer retour willen sturen, maar het retourlabel hebben ze nog niet gegeven.
https://www.reddit.com/r/...udio_beta_holiday_notice/
We would like to inform our customers that our team will take a short holiday for the International Worker's day (April 29th 2023 - May 3rd 2023 GMT+8).

During this period, you can expect a slower response time from our customer support due to the limited number of agents available.

Ook ik hem vorige week een support ticket gestuurd maar nog niks gehoord |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simson0606 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:34:

Niet met dat, maar wel mijn printer retour moeten sturen door issues. Helaas nog niets gehoord over een vervanging/de status. Maar goed, die vakantie zit er wel tussen idd.

[edit]
FFS... Net ik dit verstuur, zie ik een update in m'n ticket... Ah well, goed nieuws; printer is onderweg *O*. 19 april verstuurd, ik verwacht de printer uiterlijk woensdag (ivm internationale verzending), wat precies de "verwachte" 3 weken is.

[ Voor 17% gewijzigd door MC Taz Man op 04-05-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:55
KevinSetz schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:43:
[...]

https://www.reddit.com/r/...udio_beta_holiday_notice/
We would like to inform our customers that our team will take a short holiday for the International Worker's day (April 29th 2023 - May 3rd 2023 GMT+8).

During this period, you can expect a slower response time from our customer support due to the limited number of agents available.

Ook ik hem vorige week een support ticket gestuurd maar nog niks gehoord |:( |:(
Van die vakantieperiode kreeg ik vanochtend een melding in de app, daar had ik geen rekening mee gehouden.
MC Taz Man schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:47:
[...]

Niet met dat, maar wel mijn printer retour moeten sturen door issues. Helaas nog niets gehoord over een vervanging/de status. Maar goed, die vakantie zit er wel tussen idd.

[edit]
FFS... Net ik dit verstuur, zie ik een update in m'n ticket... Ah well, goed nieuws; printer is onderweg *O*. 19 april verstuurd, ik verwacht de printer uiterlijk woensdag (ivm internationale verzending), wat precies de "verwachte" 3 weken is.
Support lijkt inderdaad weer wakker te worden, heb ook een update in de ticket. Alleen nog geen label. Ben benieuwd.

Edit:
Zojuist nog een update gehad, ik heb een verzendlabel *O* (Zouden ze doorhebben dat we het hier over ze hebben? :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door simson0606 op 04-05-2023 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
simson0606 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:57:
[...]

(Zouden ze doorhebben dat we het hier over ze hebben? :+ )
"ze" hebben dat zeker door ;)

Maar het feit dat jullie vandaag reactie gekregen hebben staat daar volledig los van.
Dat komt "gewoon" omdat men weer aan het werk is en de betreffende afdelingen nu zaken kunnen afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:31:
[...]

"ze" hebben dat zeker door ;)

Maar het feit dat jullie vandaag reactie gekregen hebben staat daar volledig los van.
Dat komt "gewoon" omdat men weer aan het werk is en de betreffende afdelingen nu zaken kunnen afhandelen
Ik had al rekening gehouden met maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Ik had al rekening gehouden met maandag ;)
Een groot deel van het team is aan het werk geweest, echter niet full-time.
Zelf heb ik ook net deze week vakantie, maar dat was toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:49:
[...]

Een groot deel van het team is aan het werk geweest, echter niet full-time.
Zelf heb ik ook net deze week vakantie, maar dat was toeval
Meh, het gebeurt, no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zit nog steeds te dubben .. Of de P1P of de X1C ..
Ik vraag mij nog steeds af of die Lidar echt een toegevoegde waarde is .

P1P heeft geen enclosure maar die kan ik zelf ook wel maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solid Seal schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:47:

Ik vind de X1C mooier, en vind de touch display super fijn. Als je dat allemaal niet uit maakt, dan zou ik voor de p1p gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De X1 is op alle fronten superieur, maar je moet je afvragen of je dat nodig hebt/wil hebben. Ja de LIDAR voegt daadwerkelijk wat toe, imo, maar da's een kleinigheid. De camera is voor mij een echte meerwaarde, als ook de aux-fan. En enclosure idd niet te vergeten, die wss beter aan zal sluiten dan een zelf geprinte versie. Het bedieningspaneel van de P1P schijnt ook bagger te zijn, zeker in vergelijking met het touch screen van de X1.

Maar goed, da's allemaal mijn mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Solid Seal schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:47:

Wellicht Creality K1 een optie, sneller, goedkoper en met behuizing. Eventueel de max als je in de toekomst ook AMS wilt.

Ik wacht zelf even de reviews nog af, zit te dubben tussen de Carbon en de K1 max.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferio op 05-05-2023 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferio schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:30:
[...]

Wellicht Creality K1 een optie, sneller, goedkoper en met behuizing. Eventueel de max als je in de toekomst ook AMS wilt.

Ik wacht zelf even de reviews nog af, zit te dubben tussen de Carbon en de K1 max.
Het probleem met Creality is de enorm variërende QC. Persoonlijk zou ik daar nooit zo'n complete machine van kopen. Een bouwpakket, sure. Maar iets wat kant en klaar perfect zou moeten werken? Nope. Daar zijn andere merken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

MC Taz Man schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 06:38:
De X1 is op alle fronten superieur, maar je moet je afvragen of je dat nodig hebt/wil hebben. Ja de LIDAR voegt daadwerkelijk wat toe, imo, maar da's een kleinigheid. De camera is voor mij een echte meerwaarde, als ook de aux-fan. En enclosure idd niet te vergeten, die wss beter aan zal sluiten dan een zelf geprinte versie. Het bedieningspaneel van de P1P schijnt ook bagger te zijn, zeker in vergelijking met het touch screen van de X1.

Maar goed, da's allemaal mijn mening :+
Zag wel op de Bambu website dat ze bij de P1P een Cam pre-installen . :)
En het display is idd een betere dan de P1P .

* Solid Seal gaat er nog maar ff goed voor zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
MC Taz Man schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:54:
[...]

Het probleem met Creality is de enorm variërende QC. Persoonlijk zou ik daar nooit zo'n complete machine van kopen. Een bouwpakket, sure. Maar iets wat kant en klaar perfect zou moeten werken? Nope. Daar zijn andere merken voor.
Dat is wel echt een nadeel idd, het is een hit & miss bij hun.

Op zich zal de K1 max met AMS voor een veel goedkopere prijs wel erg aantrekkelijk zijn, maar ik ga geen proefkonijn zijn. Van de normale K1 zijn wel wat reviews uit en gaat vrijwel gelijk op aan de K1C (zonder ams) kwa kwaliteit.

Echter eerst ff echt de die hard reviews afwachten die geen test exemplaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferio schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:26:
[...]

Dat is wel echt een nadeel idd, het is een hit & miss bij hun.

Op zich zal de K1 max met AMS voor een veel goedkopere prijs wel erg aantrekkelijk zijn, maar ik ga geen proefkonijn zijn. Van de normale K1 zijn wel wat reviews uit en gaat vrijwel gelijk op aan de K1C (zonder ams) kwa kwaliteit.

Echter eerst ff echt de die hard reviews afwachten die geen test exemplaar hebben.
Ik zou echt de reviews over een paar maanden afwachten. De units die nu uitgezonden zijn, zijn ongetwijfeld door een hele goede QC heen gekomen. Ik ga er van uit dat elk bedrijf dat doet, is nl gewoon goede reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
MC Taz Man schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:34:
[...]

Ik zou echt de reviews over een paar maanden afwachten. De units die nu uitgezonden zijn, zijn ongetwijfeld door een hele goede QC heen gekomen. Ik ga er van uit dat elk bedrijf dat doet, is nl gewoon goede reclame.
Daarom, we wachten het wel even af. Zou mooi zijn als ze is kwaliteit leveren voor zo een prijs. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ferio schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Daarom, we wachten het wel even af. Zou mooi zijn als ze is kwaliteit leveren voor zo een prijs. :)
Ik geloof het niet. De innovatie van Creality zit juist in het zo goedkoop mogelijk aanbieden van een product met "acceptabel"-als kwaliteit doel.

Voor zover ik in kan schatten.

Overigens helemaal niets mis mee, aangezien Creality mogelijk verantwoordelijk is voor de meeste nieuwe 3D printer eigenaren :D Meer mensen, meer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:56
MC Taz Man schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Ik geloof het niet. De innovatie van Creality zit juist in het zo goedkoop mogelijk aanbieden van een product met "acceptabel"-als kwaliteit doel.

Voor zover ik in kan schatten.

Overigens helemaal niets mis mee, aangezien Creality mogelijk verantwoordelijk is voor de meeste nieuwe 3D printer eigenaren :D Meer mensen, meer goed
Misschien hebben ze het niet goed uitgelegd bij de opleiding, wij denken dat QC voor Quality Check staat, maar wie weet denkt iemand wel dat het Quick Check is.... :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 ... 16 ... 105 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.