• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hey wat geinig @NiGeLaToR die ga ik vanavond eens opzetten :)

Mijn P1S is voldoende voor mij, maar leuk zo eens een mede-tweaker te zien op de YT, weer eens wat anders dan een post met tekst hier :) .

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:24
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:06:
[...]

Ben er nog niet aan toegekomen, maar heb wel een YT video gemaakt met hulp van het halve gezin :7

[Embed: Bambu Lab P2S Review: Unboxing, AMS 2 Pro en Eerste Print]

Als ik er aan toe kom ga ik dat topic opzetten :)
Leuk om een keer een nederlandse unboxing te zien, leuk gedaan. En heel herkenbaar, eerst zelf lopen hannussen voordat je de manual erbij pakt en merkt dat die heel belangrijk is.
Ik mis wel heel veel info, de video kan niet gebruikt worden om zelf de P2S te installeren zonder zelf de manual erbij te houden en er kloppen een aantal aannames niet. Je kan op het scherm niet direct via makerworld iets printen (de P1S kan ook via internet verbonden worden) en de exra spoolholder kan niet tegelijk gebruitk worden met de AMS, je kan dus niet 5 verschillende filamenten gebruiken

Ik kan iedereen, die hier aan begint, aanraden om alle tutorial videos van bambu te bekijken op hun youtube kanaal.

[ Voor 22% gewijzigd door gielie op 28-08-2026 09:38 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:18

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De X2D sinds van de week in gebruik. En support kunnen printen met ander materiaal is voor sommige prints een verademing. Het top glas raiser is zo'n print. Waar je echt moet peuteren om support los te krijgen. Nu in PETG geprint en support in PLA. Gelijk nieuwe geprint voor de P2S ;-)

Was wel even gedoe met de Filament Track Switch. 1 van de AMS 2 had niet voldoende kracht om doorheen te drukken omgewisseld en het werkt nu. 2x AMS 2 en 2x HT op aangesloten.

Alleen nog niet alles goed kunnen aansluiten miste een 6pin kabeltje bij de Track Switch. Wordt nagezonden door Bambu. De P2S en AMS staan even stil tot die tijd.

Hoe sluiten jullie de AMS HT aan op de printer om TPU te printen. Zie zoveel voorbij komen. Zelf zat ik te denken om een 4-1 aan te sluiten op linker Nozzele waar rode rondje zit. Dan heb ik mogelijkheid om de Tracker Switch daarop aan te sluiten en de HT als nodig is voor TPU.

Niet foto ;-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdWxFNIq3f4KJulKD8xbU5zDz0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jn874hIB61mRsoZZcAJDmZTk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 28-08-2026 11:04 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
Daan_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:10:

Hoe sluiten jullie de AMS HT aan op de printer om TPU te printen. Zie zoveel voorbij komen. Zelf zat ik te denken om een 4-1 aan te sluiten op linker Nozzele waar rode rondje zit. Dan heb ik mogelijkheid om de Tracker Switch daarop aan te sluiten en de HT als nodig is voor TPU.

Niet foto ;-) [Afbeelding]
Ik heb daar ook een zelfgeprinte 2-1 op aangesloten, die gaat naar de vaste nozzle, en print ik TPU van een spoolholder. TPU op bowden gaat echt niet lekker.
Je zou daar de HT dan ook op aan kunnen sluiten. Als je zachter dan 90A (95A in HT?) wil printen moet je wel iets anders bedenken.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

rinkel schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:19:
[...]

Ik heb daar ook een zelfgeprinte 2-1 op aangesloten, die gaat naar de vaste nozzle, en print ik TPU van een spoolholder. TPU op bowden gaat echt niet lekker.
Je zou daar de HT dan ook op aan kunnen sluiten. Als je zachter dan 90A (95A in HT?) wil printen moet je wel iets anders bedenken.
Dank.. Ja in de HT. Op de deksel zit een filament doorvoer. Op Bambu site wordt hierna verwezen voor TPU.

Op de P2S wel eens buiten om geprobeerd vond het niet zo prettig werken. Glasplaat eraf dan spoel buitenom direct op de nozzle. Dacht deze oplossing is wat praktischer en makkelijker om te switchen....

• rinkel
Daan_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:30:
[...]

Dank.. Ja in de HT. Op de deksel zit een filament doorvoer. Op Bambu site wordt hierna verwezen voor TPU.

Op de P2S wel eens buiten om geprobeerd vond het niet zo prettig werken. Glasplaat eraf dan spoel buitenom direct op de nozzle. Dacht deze oplossing is wat praktischer en makkelijker om te switchen....
Dit gaat ook zeker lukken, alleen niet voor bijvoorbeeld 85A, dat is te zacht.
Ik heb daar overigens nog niet mee geprint, maar staat wel op de todo. Ik denk er aan om dan toch de TPU feeder te kopen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

d:)b

85A was ook nog niet het plan. De TPU feeder wel overwogen, nog niet overtuigd van de toegevoegde waarde ervan. Of het de extra centen waard is.

Ben er nog niet aan toegekomen, maar heb wel een YT video gemaakt met hulp van het halve gezin :7
Leuk filmpje! Het is denk ik vooral voor absolute beginners erg informatief omdat je alle stappen doorloopt als iemand die nog nooit een 3D printer heeft gehad en er alleen maar over heeft gelezen. Dat is een heel andere invalshoek als de 'professionele' reviewers die even snel door de basisstappen gaan. Ik heb 'm gewoon op bepaalde punten even op 1.5x gezet om toch niets te missen.
Al met al een leuke, informatieve en uitgebreide unboxing met ingebruikname en eerste testprintjes. Meteen weer een abonnee erbij :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• rinkel
[...]

[Embed: Bambu Lab P2S Review: Unboxing, AMS 2 Pro en Eerste Print]

Als ik er aan toe kom ga ik dat topic opzetten :)
"Best een grote unit"
Wacht maar tot je de H2 serie eens in je handen hebt, krijg je meteen een hernia...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

gielie schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

Leuk om een keer een nederlandse unboxing te zien, leuk gedaan. En heel herkenbaar, eerst zelf lopen hannussen voordat je de manual erbij pakt en merkt dat die heel belangrijk is.
Ik mis wel heel veel info, de video kan niet gebruikt worden om zelf de P2S te installeren zonder zelf de manual erbij te houden en er kloppen een aantal aannames niet. Je kan op het scherm niet direct via makerworld iets printen (de P1S kan ook via internet verbonden worden) en de exra spoolholder kan niet tegelijk gebruitk worden met de AMS, je kan dus niet 5 verschillende filamenten gebruiken

Ik kan iedereen, die hier aan begint, aanraden om alle tutorial videos van bambu te bekijken op hun youtube kanaal.
Thanks voor de feedback!

Ah apart, ik had uit de app echt de indruk dat je dus 5 kleuren kunt printen, verkeerd begrepen.
Dus de modellen die je kunt doorbrowsen via de interface die zijn allemaal lokaal begrijp ik - als je ze zonder app wilt printen moet je ze op een USB stick zetten en die inladen begrijp ik.

Tis echt een begin met de vids, dus leer elke keer weer! :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:06
@NiGeLaToR Cool en relaxed filmpje. Kijkt makkelijk 'weg'. Hulde hiervoor. En ga zo door!

Hier sinds gisteren ook een P2S (met AMS 2 Pro) draaien. Zeer gebruiksvriendelijk. Geluid vind ik enorm meevallen. Maar ik ben industrieel lasersnijders gewend van 20kW+. O-)

[ Voor 59% gewijzigd door Noord27 op 28-08-2026 14:36 ]

Enexis Netbeheer Engineer | 19,5kW Victron + 48kWh LFP | Bambu P2S

• rinkel
Noord27 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:24:. Geluid vind ik enorm meevallen. Maar ik ben industrieel lasersnijders gewend van 20kW+. O-)
En dus doof? :P

De P2S/X2D zijn een stuk stiller geworden dan de P1/X1, dat waren echt bladblazers.
De H2 is echter nog een stuk stiller. Ik print meestal op de X2, vanwege het formaat (meeste prints passen daar met gemak op), maar als ik een nacht door moet printen doe ik dat op de H2.

Wat ook enorm helpt is een supertack buildplate kopen. De bedtemperatuur kan dan een stuk lager, met als gevolg dat de kamertemperatuur lager blijft, en dus de fans niet op volle toeren gaan draaien.

De P2 en X2 kijken naar de smelttemperatuur van het filament (bij filament settings) om te bepalen of de aux fans harder moeten draaien als de kamertemp daar te dicht bij komt.
(ja, als die die smelttemp heel hoog zet, gaan de aux fans nooit aan..... ahum....)

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 28-08-2026 15:25 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:36:
[...]

Thanks voor de feedback!

Ah apart, ik had uit de app echt de indruk dat je dus 5 kleuren kunt printen, verkeerd begrepen.
Dus de modellen die je kunt doorbrowsen via de interface die zijn allemaal lokaal begrijp ik - als je ze zonder app wilt printen moet je ze op een USB stick zetten en die inladen begrijp ik.

Tis echt een begin met de vids, dus leer elke keer weer! :)
Heet is ook best verwarrend. Je kunt ook 5 kleuren printen, maar dan wel met tweede AMS aangesloten. Als ik goed heb kun je maximaal 20 kleuren printen. Al is dat wel heel veel wissels en poop ;-)

Met de externe spoel kan helaas niet automatisch worden gewisseld tijdens een multicolor print. Hiervoor heb je extra AMS nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 28-08-2026 16:13 ]

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik ben even benieuwd of er al mensen ervaring hebben met de A2L, en dan niet alleen het printen maar ook het snijden.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@Daan_ nou de enige issues die ik had was een vastloper door een poop opvang bakje wat ramvol zat. Ik laat het nu achter de machine in een bak vallen zodat als die onverhoopt vol zit de machine niet vast loopt.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.