Pedro_Newbie schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:27:
@mphilipp Hoe zit dat precies met de raderen?
Ik neem aan dat als de spool bijna leeg is deze meer omwentelingen moet maken om deze weer op te winden dan een (bijna) volle spoel.
Geen idee, kijk ik niet naar. Geen issue.
Als ik 3 x de Kraken moet printen ben ik wel even bezig.
Klopt.
~
Ik zie ook geen andere opvul ringen (behalve dan die voor de Bambu). Wel de adaptive spool holders. Wordt erg veel printwerk aangezien ik ook diverse spoelen heb met verschillende diameters.~
Ik heb nu eigenlijk alleen maar de adaptive ring en die werkt goed. Alleen bij spools met een heel groot gat loopt op de Python concentrisch. Geen probleem, maar je ziet 'm een beetje zwalken van onder naar boven omdat ie niet helemaal goed blijft zitten. Dat zou op de Kraken wel een probleem zijn omdat je daar minder ruimte hebt. Dus dan heb je wel die opvulringen nodig. Maar volgens mij zijn er niet zo veel merken die een belachelijk gat hebben. Maar ja, het zal je favoriete merk maar zijn... :+
Ik denk wel dat er nog meer houders komen voor allerhande spools. Dit is nog heel nieuw, dus er zal vast nog wel wat komen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.