De aankondiging was misschien niet helemaal gepland voor dat exacte moment. Hoewel ze misschien al wel zo links en recht wat spionnen hebben (over en weer denk ik) zodat ze wel grofweg weten waarmee de concurrent bezig is, alleen de timing nog niet.
Waar Ross echter aan voorbij gaat, of niet aan denkt, is dat dit ook gewoon BL's bewuste keuze kan zijn uit de overtuiging dat dit beter is.
Misschien niet persé beter, maar het beste compromis voor wat zij denken dat hun doelgroep wil.
Kijk, BL is er voorlopig in geslaagd waar Prusa met de MMU totaal niet in geslaagd is: 'iedereen' aan het kleurenprinten krijgen. Elk zichzelf respecterend merk heeft inmiddels een AMS-achtige kloon in het programma staan. Geen MMU kloon, en ook geen Chameleon kloon, maar een AMS kloon. Dus ja, op dat moment deed Bambu Lab iets heel erg goed. Toolchangers waren er al, tenminste, qua concept en in de professionele wereld was het er al, maar voor de consument was het nog te duur. Het wachten is gewoon op een fabrikant die het goed en goedkoop maakt. Nouja, ik denk dat Snapmaker die prijs gewonnen heeft.
Bondtech heeft met INDX iets super-interessants, maar dat is vooralsnog voorbehouden aan Prusa en Voron klanten. En die moeten echt een beetje geduld hebben, want het duurt nog even voordat het spul in het groot verkrijgbaar is. Maar heel veelbelovend. Ik zag al een Voron met 6 tools, en aangezien je die Vorons in principe zo groot kan maken als je wilt, kan dat meer worden. De Prusa Core One XL kunnen er dacht ik 8 op. Kost ook wat, maar als je zoveel tools nodig hebt, is het het waard denk ik. Voor mij hoeft een print niet in recordtijd klaar te zijn, dus de H2C voldoet voor mij nog prima. Met fotocamera's zeggen ze altijd dat de beste camera degene is die je bij je hebt. Nouja...dat dus. Die H2C staat hier bij mij lekker te printen. Een INDX moet ik wachten tot weetikwanneer...
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL