Hij blijft grappig!pix3l8e schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:40:
Grappig nieuw design wat ik heb gemaakt: [Afbeelding]
Heb m'n vrouw een schuifmaat gegeven om uit te vinden hoe dit kan....
Linkje: https://makerworld.com/en...-square#profileId-2127737
Wat @mphilipp ook al zegt: Stevige ladingen filament! Denk aan minimaal 5 keer zoveel als je in gedachten hebtWachten... schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:54:
Ik wil vandaag een A1 printer kopen. Maar het wordt mijn eerste printer en was benieuwd of jullie nog iets kunnen adviseren (must haves) om erbij te kopen?
Of is de A1 out of the box al goed genoeg om de eerste tientallen uren lekker mee te printen?
Oké, hier een P1S combo, dus niet helemaal 1 op 1 ervaring misschien, maar hier waren de eerste meebestelde rollen echt razendsnel op. En wachten op nieuwe is niet leuk. Verder schijnt de A1 uit de doos al prima te printen, dus niet echt direct iets nodig. Een AMS is een beetje eigen keus, de gesloten AMS van de P/X/H series zijn wel erg fijn.
Andere dingen? Beetje zo gek als je het wil maken.
Als je standaard PLA gaat printen, kan je meestal wel zonder droger uit de voeten, met PETG is een filamentdroger wel handig, ook al heb ik ook wel eens een (Bambu) PETG rol er zo ingegooid met succes. Rond BF komen die vaak ook wel in de aanbieding. Verder kan een klein gereedschapsetje wel handig zijn voor priegelklusjes als kleine restjes support verwijderen, ruwe randjes afwerken en zo en kunnen als je wat mechanische dingen wil maken schroefjes, magneetjes en zo wel leuk zijn. Elektrische theelichtjes, ledlampjes, motortjes en accessoiresetjes kunnen je nog meer plezier geven. En natuurlijk diverse hotend maten, buildplates en zo.
Maar als je start met alleen voldoende (PLA) filament en de printer kan je al een hoop leuke dingen maken. De onderhoudsmaterialen die je de eerste tijd nodig hebt zoals vet, filament cutters en zo zitten er volgens mij gewoon bij.
:strip_exif()/f/image/eVbyqI8F9BD5LQDWyKh53of3.jpg?f=fotoalbum_large)