• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-01 11:36
Leuk om al die ervaringen te lezen.
Ik gebruik diezelfde zakjes als @mphilipp (ikea), in combinatie met de silica bakjes die @bing69 aandraagt.
Overigens zijn er maar 15 van de 30 zakjes bruikbaar, de 6L zakken. De overige 15 stuks 4,5L zakken zijn te klein (maar wel superhandig in de rest van het huishouden). Maar dan nog is de prijs prima voor wat je krijgt.
Ik zuig de zakken 'vacuum' via een opzetstukje aan een stofzuigerslang :s :+

Ik heb laatst wat experimentjes gedaan met mn droger (creality space pi plus), gewicht meten voor en na het drogen.
Ik gebruik praktisch alleen maar Bambu PLA en haal 3 gram vocht uit een nieuwe rol zo uit de verpakking.
Dat is maar 0,3% en eigenlijk is het niet de moeite waard dus bij dit PLA. Maar toch blijf ik ze drogen :)

[ Voor 18% gewijzigd door PepieNL op 30-10-2025 17:22 ]

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:51
Ik heb een aantal van deze "bakjes" in gebruik. Voordeel is dat ze gewoon met spoel in de AMS kunnen. Nadeel is dat ze in het midden en niet rondom het filament zitten. Goede vraag wat beter is... waarschijnlijk gevalletje "ieder voordeel heeft zijn nadeel"...

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 16:18
iMars schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:47:
[...]

Als je er direct "veel" mee wilt kunnen, moet je sowieso met een enclosed beginnen (is mijn advies ivm ABS/ASA e.d.). Ik heb me al tijden niet meer verdiept in de verschillende soorten acties. Welke je ook neemt (P1 of P2 etc) het zal allemaal goed printen (iets wat je van elke Bambu kan verwachten naar mijn mening).

Geen idee wat de prijzen zijn en wat je budget is, zou ik persoonlijk eerder naar de P2 kijken. Daarin is veel veranderd, waarin o.a. mijn pijnpunt: makkelijker te fixen idlers enzo. Het is de verbeterde P1.
Dank voor je antwoord. De P2s is inderdaad na het zien van wat reviews wel interessanter en toekomstbestendiger. Is rechtstreeks bestellen bij Bambu slim? ik ga er even vanuit dat verzendtijd wel even duurt?

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 14:27

Daan_

Alles op zijn tijd !!

P1S AMS 2 combo en P2S Combo rechtstreeks bij Bambu besteld. En prima service. Kan alleen zijn dat ze meerdere pakketen er van maken. Zo kreeg ik de P1S via DPD en de AMS 2 en extra's via DHL. De P2S had ik binnen week binnen.

Als goed heb is er nog een actie met 20 euro korting als je inschrijft voor nieuws brief. En anders is dit een 10 euro.

Houdt er ook mee dat er een BTW correctie komt van 19% naar 21%. Valt dan nog steeds mee. Was inclusief verzenden voor de P2S combo zo'n 757 kwijt.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 28-01 14:35
rafvhoof schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:38:
Ik heb een aantal van deze "bakjes" in gebruik.
Zoiets heb ik ook in gebruik :Y
Werkt prima, ik heb ze in bewaarbakken met luchtvochtigheidsmeters (de meter in de bak, niet in de korrel tube) en allemaal trekt hij ze van zo'n 50% na het openen naar zo rond de 10% in een uurtje of 6. Wat helemaal prima is voor gewoon bewaren.

En voordeel is ook dat als het filament in de droger gaat, ik ze er gewoon in laat zitten en ze dan ook meedrogen.

Ik gebruik trouwens deze. Lekker weinig fillament nodig en print snel :)

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 07:58
Welk type filament gebruiken jullie zelf het meeste? Is dat gewoon PLA?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:03
stomley schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:47:
Ja. Dat is voor de meeste toepassingen prima.

TPU kan leuk zijn als je flexibele of zachte dingen wilt printen. PETG is (simpel gezegd) sterker dan PLA, maar kan wat moeilijker te printen zijn. Beide filamenttypes moet je drogen voor goede printresultaten. Bij PLA hoeft dat niet.

Kort door de bocht is duurder filament vaak makkelijker te printen dan goedkoper filament. Ook kan de variatie bij goedkoper filament wat groter zijn. Bijvoorbeeld in kleur of printmoeilijkheid. Zelf heb ik goede ervaringen met Bambu Lab, Sunlu en Overture. eSUN filament heb ik beduidend meer moeite mee. Maar YMMV.

• stomley
alex3305 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

TPU kan leuk zijn als je flexibele of zachte dingen wilt printen. PETG is (simpel gezegd) sterker dan PLA, maar kan wat moeilijker te printen zijn. Beide filamenttypes moet je drogen voor goede printresultaten. Bij PLA hoeft dat niet.

Kort door de bocht is duurder filament vaak makkelijker te printen dan goedkoper filament. Ook kan de variatie bij goedkoper filament wat groter zijn. Bijvoorbeeld in kleur of printmoeilijkheid. Zelf heb ik goede ervaringen met Bambu Lab, Sunlu en Overture. eSUN filament heb ik beduidend meer moeite mee. Maar YMMV.
Top! Heb voor nu gewoon van alles wat gehaald om uit te proberen van Bambu zelf om uit te proberen wat fijn is.

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:30
Volgens dit onderzoekje van All3dp.com is 84 procent van al het wereldwijd verkochte 1,75mm filament PLA.
Volgens hetzelfde onderzoek is 73 procent van al het verkochte 1,75mm filament Zwart van kleur. 8)

• alex3305
stomley schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Top! Heb voor nu gewoon van alles wat gehaald om uit te proberen van Bambu zelf om uit te proberen wat fijn is.
Dan zit je altijd goed. Ik heb nog nooit problemen gehad met Bambu Lab filament.

• stomley
alex3305 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Heb je toevallig nog een tip voor een goeie lijm (als deze nodig is?) en waar te kopen :)

• alex3305
stomley schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Heb je toevallig nog een tip voor een goeie lijm (als deze nodig is?) en waar te kopen :)
Ik weet niet wat je wilt plakken?

Voor de build plate heb je in principe geen lijm nodig. Al helemaal niet met de Textured PEI plate. In veel gevallen kun je dan beter de print anders oriënteren in de slicer, een brim, raft, skirt of mouse ears toevoegen om een betere hechting te krijgen. Of gewoon wat langzamer printen. Zo heb ik laatst een asje geprint voor een speelgoed rolkoffertje. Dat heb ik uiteindelijk met een raft gedaan, op 50% en een wat hogere temperatuur +5 graden C ging dat prima.

Ik heb overigens wel lijm liggen voor het geval dat, maar dat is gewone schoollijm van de Wibra. Dat is in veel gevallen namelijk ook gewoon PVA.

Prints lijm ik meestal met houtlijm. Dat is wederom PVA, maar heeft vaak ook toevoegingen zoals biociden. Dat wil ik niet op mijn build plate. Wel is dat eenvoudig schoon te maken en heeft een goede verwerkingstijd. Of secondelijm als de hechting wat twijfelachtig is. Maar secondelijm kan mogelijk een chemische reactie veroorzaken met filament. Daar ben ik dus wat terughoudender in.

Kort door de bocht hè, maak je niet zo druk en ga gewoon lekker printen :). Begin 'klein' en probeer wat uit. Een scraper, een poop bucket, een handvat (bijv. A1) en dat soort dingen. Dat zijn prints van 1 - 2 uur met weinig risico. Een batterij bierkratje is bijvoorbeeld al wat complexer en duurt ook langer. Maar is nog steeds een leuke, kleine print die relatief weinig filament kost.

• stomley
alex3305 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:34:
[...]

Ik weet niet wat je wilt plakken?

Voor de build plate heb je in principe geen lijm nodig. Al helemaal niet met de Textured PEI plate. In veel gevallen kun je dan beter de print anders oriënteren in de slicer, een brim, raft, skirt of mouse ears toevoegen om een betere hechting te krijgen. Of gewoon wat langzamer printen. Zo heb ik laatst een asje geprint voor een speelgoed rolkoffertje. Dat heb ik uiteindelijk met een raft gedaan, op 50% en een wat hogere temperatuur +5 graden C ging dat prima.

Ik heb overigens wel lijm liggen voor het geval dat, maar dat is gewone schoollijm van de Wibra. Dat is in veel gevallen namelijk ook gewoon PVA.

Prints lijm ik meestal met houtlijm. Dat is wederom PVA, maar heeft vaak ook toevoegingen zoals biociden. Dat wil ik niet op mijn build plate. Wel is dat eenvoudig schoon te maken en heeft een goede verwerkingstijd. Of secondelijm als de hechting wat twijfelachtig is. Maar secondelijm kan mogelijk een chemische reactie veroorzaken met filament. Daar ben ik dus wat terughoudender in.

Kort door de bocht hè, maak je niet zo druk en ga gewoon lekker printen :). Begin 'klein' en probeer wat uit. Een scraper, een poop bucket, een handvat (bijv. A1) en dat soort dingen. Dat zijn prints van 1 - 2 uur met weinig risico. Een batterij bierkratje is bijvoorbeeld al wat complexer en duurt ook langer. Maar is nog steeds een leuke, kleine print die relatief weinig filament kost.
Dit helpt mij zoveel :D soms moet ik ook wat langzamer willen doen en niet alles tegelijk willen doen :P
We gaan gewoon beginnen en kijken waar we komen. Als je tips hebt mag je die altijd sturen :D
PepieNL schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:19:
Overigens zijn er maar 15 van de 30 zakjes bruikbaar, de 6L zakken. De overige 15 stuks 4,5L zakken zijn te klein (maar wel superhandig in de rest van het huishouden).
Oh? Ik gebruik ze allemaal. De 4.5L is een 'tight fit' maar het past wel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• bakkie1985
  • Laatst online: 28-01 16:18
Daan_ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:34:
P1S AMS 2 combo en P2S Combo rechtstreeks bij Bambu besteld. En prima service. Kan alleen zijn dat ze meerdere pakketen er van maken. Zo kreeg ik de P1S via DPD en de AMS 2 en extra's via DHL. De P2S had ik binnen week binnen.

Als goed heb is er nog een actie met 20 euro korting als je inschrijft voor nieuws brief. En anders is dit een 10 euro.

Houdt er ook mee dat er een BTW correctie komt van 19% naar 21%. Valt dan nog steeds mee. Was inclusief verzenden voor de P2S combo zo'n 757 kwijt.
Ook dank voor jouw antwoord! Zojuist mijn allereerste 3d printer besteld :9 O+ !
Hopelijk ontvang ik het snel! op de website van Bambu lab werd aangegeven verzending rond 31-10 (morgen):
Bambu Lab P2S 3D-printer combo
PLA Basic Starter Classic Pack
PLA CMYK Lithophane Bundle

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:43

Oxigeon

En zo is dat!

bakkie1985 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Ook dank voor jouw antwoord! Zojuist mijn allereerste 3d printer besteld :9 O+ !
Hopelijk ontvang ik het snel! op de website van Bambu lab werd aangegeven verzending rond 31-10 (morgen):
Bambu Lab P2S 3D-printer combo
PLA Basic Starter Classic Pack
PLA CMYK Lithophane Bundle
Ik ben vorige week gestart met een simpele A1. Je hebt een puike printer in huis gehaald met bovenstaande. Ik ben nu aan het wachten op de ams lite. De PLA die ik dinsdag heb besteld bij Bambu komt als het goed is maandag allemaal binnen hier.

Nu nog uitvogelen hoe ik gemakkelijk bepaalde objecten in een print een ander kleurtje maak. Geen idee of dat on Bambu Studio kan of dat ik in een andere app moet zijn.

Hoe maak ik bijvoorbeeld (die letters in onderstaand voorbeeld )F1 rood. En de rest zoals hier zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qhjndVb-qRuUVBqs0zvmSd4ubw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWAUbdFiHbMmZvlDL1xjEMv5.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 14:46
Oxigeon schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:53:
[...]
Hoe maak ik bijvoorbeeld (die letters in onderstaand voorbeeld )F1 rood. En de rest zoals hier zwart.
Denk toch echt dat je daarvoor de PC app 'Bambu Studio' nodig gaat hebben.
Vanaf je mobiel kan je alleen eigenlijk de objecten 1:1 overnemen zoals ze op makerworld staan

• PepieNL
mphilipp schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:58:
[...]

Oh? Ik gebruik ze allemaal. De 4.5L is een 'tight fit' maar het past wel.
..valt van stoel 8)7 ok...! Dan ga ik wat zakjes terug claimen :+

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:43

Oxigeon

En zo is dat!

Zilverdael80 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:11:
[...]

Denk toch echt dat je daarvoor de PC app 'Bambu Studio' nodig gaat hebben.
Vanaf je mobiel kan je alleen eigenlijk de objecten 1:1 overnemen zoals ze op makerworld staan
Bedankt voor je antwoord. Ik kan in dur bambu studio volgens mij alleen maar per laag aangeven welke kleur het moet worden. Maar dat moet ik even uitvogelen.

Gisteren heb ik mijn ams lite en 10 rollen pla binnen gekregen. Nu is de eerste print bezit die uit meerdere kleuren bestaat (de a1 toolbox). Het werkt toxh allemaal fijn. Je voert de pla in en de rest wordt gedaan door de machine zelf. Een verademing tov zelf handmatig van kleur wisselen in een print

Edit: tevens de timelaps functie eens uitgezet. De eerste 2 prints zien er stukken beter uit dan wat ik voorheen heb geprint

[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 01-11-2025 12:58 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:59
Oxigeon schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:55:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik kan in dur bambu studio volgens mij alleen maar per laag aangeven welke kleur het moet worden. Maar dat moet ik even uitvogelen.
Nee hoor, je kunt in BambuStudio met de paint tool helemaal los gaan, je hebt meerdere tools tot je beschikking, één daarvan is de laag-tool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_84vkVaQnYsEXW1L-kPRp9-63Es=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B0PzdH68ZKZsNCvxR3DYiWB0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door rinkel op 01-11-2025 16:08 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
Ik ben sinds woensdag begonnen, wat ik merk is bij kleine onderdelen lijkt de eerste laag de mist in te gaan kijken of we de snelheid wat lager kunnen zetten voor kleine onderdelen

verder is het wel echt heel makkelijk om mee te beginnen zeg :) erg veel lol van beste aankoop voor een hobby in jaren

• rinkel
Wognummer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:09:
Ik ben sinds woensdag begonnen, wat ik merk is bij kleine onderdelen lijkt de eerste laag de mist in te gaan kijken of we de snelheid wat lager kunnen zetten voor kleine onderdelen

verder is het wel echt heel makkelijk om mee te beginnen zeg :) erg veel lol van beste aankoop voor een hobby in jaren
Buildplate niet schoon genoeg?
Even wassen met een spons met afwasmiddel doet wonderen (en dan niet meer met je vingers eraan zitten)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

stomley schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:47:
Draai zelf het meeste in PETG/PETG HF. Maak een en ander aan functionele prints die in PETG moeten (ivm kruip en UV bestendigheid) veel lastiger print het niet. Na PLA printen moet je voor grotere prints met hoge infill/veel walls je bed goed schoonmaken ivm wrapping, daar heb ik niet zo veel zin in dus dan print ik liever gewoon random printjes ook in PETG.
rafvhoof schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:38:
Ik heb een aantal van deze "bakjes" in gebruik. Voordeel is dat ze gewoon met spoel in de AMS kunnen. Nadeel is dat ze in het midden en niet rondom het filament zitten. Goede vraag wat beter is... waarschijnlijk gevalletje "ieder voordeel heeft zijn nadeel"...
Voordeel van deze, of vergelijkbaar is ook dat de Spoel wat zwaarder wordt, heb je minder kans dat hij scheef gaat lopen als hij bijna leeg is. Heb zelf ook nog van die Action vochtvreters in m'n Ikea dryboxen liggen https://www.action.com/nl...ikbare-auto-ontvochtiger/ keertje voor 2,50 per stuk gehaald.

[ Voor 42% gewijzigd door GoldenSample op 01-11-2025 16:33 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• ErwinN174
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:45
Hoe zijn de ervaringen met een 0,8 norzel met ABS? Ik heb wat prints die sterk moeten zijn en het is nogal groot. Heeft norzel diameter ook effect op wrapping?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ErwinN174 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:50:
Hoe zijn de ervaringen met een 0,8 norzel met ABS? Ik heb wat prints die sterk moeten zijn en het is nogal groot. Heeft norzel diameter ook effect op wrapping?
Je komt sneller aan de kritische grens qua flowrate, dat kan nogal funest zijn voor de sterkte (en daarom heeft het niet altijd veel nut tov. de .6 nozzle). Voor de rest opzich niet maar hangt van je part af.

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 01-11-2025 19:02 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb nu een a1 mini. Die natuurlijk zo zijn beperkingen heeft...

In een zoektocht naar een upgrade kwam ik op de black friday aanbiedingen van Bambu. De p1s is hierdoor ineens toch wel interessant tov de p2s. Of toch beter die paar honderd extra uitgeven?

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 19:59
MikeyMan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:07:
De p1s is hierdoor ineens toch wel interessant tov de p2s. Of toch beter die paar honderd extra uitgeven?
Ik heb zelf net de p1s verkocht en de p2s gekocht. De p1s een prachtige printer, maar als je al ervaring hebt en weet dat je er veel gebruik van maakt zou ik zelf voor de p2s gaan. De kleine verbeteringen plus waarschijnlijk iets langer updates etc maakt het voor mij wel de moeite waard.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je aan de hobbie wilt uitgeven.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

In een zoektocht naar een upgrade kwam ik op de black friday aanbiedingen van Bambu. De p1s is hierdoor ineens toch wel interessant tov de p2s. Of toch beter die paar honderd extra uitgeven?
De P1S is nog steeds goede printer. Heb je groter scherm, betere camera, sneller nozzles kunnen wisselen, AI detectie, out of the box geschikt voor 2x AMS, etc... nodig ?

Persoonlijk vindt ik grotere scherm en makkelijk en snel nozzle verwisselen wel zo prettig... En dat ik zonder extra's de twee AMS 2 kan aansluiten. Alleen nog uitzoeken hoe ik straks de AMS HT erbij aansluit ;-)

• warbisshop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-12-2025
hey. Ik ben aan het kijken naar men eerste printer.
Mijn oog is wat gevallen op de nieuwe p2s maar ik lees dat dit wat last heeft met VFA's. Is het echt zo erg dat dit een probleem is ? Ik heb er wat angst voor.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@joepadmiraal @Daan_ prijs is nu 599 vs 749. Met AMS2.

Meerdere AMS ga ik denk ik niet nodig hebben. Neig stiekem toch naar de 1. Keuzes, keuzes...

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:44

Ik zou voor de P2S gaan met AMS.

Ik had al de X1C met AMS.
Nog geen 2 weken geleden heb ik de P1S zonder AMS besteld. Die gaat terug. Enerzijds omdat ie binnenkwam met een defect lampje, en anderzijds omdat ik het een flinke stap terug vond tov de X1C die ik al had. Vond 'm behoorlijk lawaaiig en ik miste best wel de AMS.
En hoewel de P2S met AMS een stuk duurder is dan de P1S zonder vind ik de P2S een veel betere deal met alle upgrades. P2S zal waarschijnlijk ook beter z'n waarde houden komende tijd.

Vanmiddag was de P2S binnen gekomen dus morgen maar eens installeren dan kan ik pas echt meer er over zeggen.

Feel free to Buy me a coffee

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je toch de P1S overweegt, kijk dan gewoon voor een tweedehands, ik zie dat ze voor een combo 400-500€ vragen. Waarbij 500€ natuurlijk wat overpriced is als je een nieuwe P1S voor 540€ koopt. Terwijl iedereen nu natuurlijk liever de P2S wil. Dat geeft je als koper weer een voordeel, want weinig vraag en waarschijnlijk een toenemend aanbod vanuit de mensen die upgraden.
Als je voor 400€ een tweedehands op de kop tikt met wat accessoires erbij, heb je volgens mij een prima deal.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

P1S 391,- inclusief verzendkosten. Krijg je er nog gratis setje Anti-Vibration Feet bij.

Persoonlijk zou ik kiezen voor de P1S + AMS 564,- inclusief verzenden en ook gratis setje Anti-Vibration Feet.

En als er wat is heb je ook gelijk garantie etc.... Zou persoonlijk tweedehands met deze prijzen links laten liggen. Zeker gezien de prijzen die ik afgelopen week voorbij zag komen op MP. ;-)

Edit:
Je kunt de combo met AMS 2 Pro overwegen, maar voor droog functionaliteit etc. Heb je nog wat extra accessoires nodig. Dan kom je als goed is op 625 uit inclusief verzenden en de gratis voetjes

[ Voor 51% gewijzigd door Daan_ op 01-11-2025 22:25 ]

• alex3305

Ik heb ook de upgrade van een A1 Mini naar een P1S Combo gemaakt, alleen dan alweer een tijdje geleden. De A1 Mini is echt geen perfecte printer, maar ik miste vooral het AMS gedeelte enorm. Kort door de bocht had ik vooral spijt dat ik destijds geen AMS (Lite) erbij had gekocht.

Ik heb de printers nu een paar maanden naast elkaar staan en de P1S is duidelijk 'de fijnere printer'. Niet beter overigens, want o.a. de automatische flow control en touchscreen zijn echt wel mooie QoL upgrades op de A1 Mini. Maar door het dichte karakter en Core XY tov bed slinger voel ik mij comfortabeler bij het printen op de P1S. De AMS vind ik echt geweldig en handmatig laden van filament voelt nu gewoon stom. Het vreemdste vind ik nog dat de footprint van beide printers bijna gelijk is, terwijl de P1S een veel groter printoppervlakte heeft.

De P1S is wel een stuk luidruchtiger. Vooral omdat deze dicht is. Dat kan echt een groot nadeel zijn. En ook is het wisselen van hotends wel een stuk meer gedoe dan bij de A1 Mini.

Tweedehands heb ik ook nog overwogen, maar die printers waren duurder of even duur als een nieuwe. Tja, dan is de keuze snel gemaakt.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-01 18:25
GoldenSample schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:30:
[...]
Voordeel van deze, of vergelijkbaar is ook dat de Spoel wat zwaarder wordt, heb je minder kans dat hij scheef gaat lopen als hij bijna leeg is. Heb zelf ook nog van die Action vochtvreters in m'n Ikea dryboxen liggen https://www.action.com/nl...ikbare-auto-ontvochtiger/ keertje voor 2,50 per stuk gehaald.
Welke bakken zijn dat?

Heb zelf aantal van die rechte, enkele, voorraad containers.
Maar na weer een voorraadje via Black Friday gekocht te hebben, worden die containers wel wat duur.

Liefst gewoon een lage bak waar een aantal rollen naast elkaar in kunnen.

Zo'n 365+ bak vind ik weer te groot, en loze ruimte, voor maar 2 rollen.

• Zilverdael80
Ik heb de upgrade van P1P (binnenkort te koop) naar P2S gemaakt.
Nu al heeft deze printer me geld bespaard op een print van 14 uur die op laag 3 de mist in ging. camera ziet het en pauzeert de print. Alleen al voor die feature vind ik het het geld waard als ik bedenk hoeveel uren en filament die P1P heeft verdingest op spaghetti.
Daarnaast is het drogen van filament (PETG) in de AMS2 handig, PLA heb ik nog nooit gedroogd en geen problemen mee ondervonden.
2e AMS zonder gedoe aansluiten
Groter scherm, al gebruik ik die zelf niet echt
Groter print oppervlak (dat hoekje links voor zit bij de P1P en P1S een filament cutter daar kan je niet printen, met de P2S kan je daar nu gewoon wel printen)
Makkelijker schoonmaken

Ben heel blij met de overstap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67K4bG0oE82V_nl3rjq80rt3tgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLZAlxpl0vypFVc1ZTHViiuy.jpg?f=fotoalbum_large

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:55
Iemand nog tips hoe dit beter wordt? Standaard PLA+ van eSun. Snelheid overall was 75mm/s, dus lekker traag. Bij overhangs rond de 15mm/s

Overhangs zijn wel flink.

Andere koeling, of juist sneller printen? Ik heb m op de ronde flens geprint op de buildplate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xWIRKFcSBkuSoojauVjtFU618E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXI3eBzQD0rLw0E1BKATmuwt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I_BUYmmPEL0OcPN8paKFjl_ByI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FPDcQNQvc6oBJJk9eZ79Qal.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECVWJ7iHSu3Ws-uA0Wkox6rQQeU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYH2POXuBcMq1Sf652LvyLao.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avrOAdZHHZYq2lKP8oX3mgH0Pvw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdiURXO2cu0yfKKHWubXuBvC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv7QOe-lj5sSFrFxcpTrqG-G1MM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6Sb6Q4tZx5FYrliM5qjgRty.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 21% gewijzigd door Thomox op 02-11-2025 10:31 ]

• rinkel
Thomox schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:28:
Iemand nog tips hoe dit beter wordt? Standaard PLA+ van eSun. Snelheid overall was 75mm/s, dus lekker traag. Bij overhangs rond de 15mm/s

Andere koeling, of juist sneller printen? Ik heb m op de ronde flens geprint op de buildplate
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk inderdaad een koeling probleem, lastige is dat harder dan 100% fan niet gaat.
Je zou eens supports kunnen proberen. Eventueel met PETG als support layer, als je een AMS hebt.

• musicpixel

[Afbeelding][Afbeelding]
Als je het model kunt aanpassen (en het past binnen de situatie) dan zou ik de kleine/onderste ring aan de buitenzijde iets vergroten zodat je de overhang wat minder extreem kunt maken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zitten jullie me nou alsnog over te halen om een p2s te kopen? :D

• warbisshop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-12-2025
Zilverdael80 schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:55:
Ik heb de upgrade van P1P (binnenkort te koop) naar P2S gemaakt.
Nu al heeft deze printer me geld bespaard op een print van 14 uur die op laag 3 de mist in ging. camera ziet het en pauzeert de print. Alleen al voor die feature vind ik het het geld waard als ik bedenk hoeveel uren en filament die P1P heeft verdingest op spaghetti.
Daarnaast is het drogen van filament (PETG) in de AMS2 handig, PLA heb ik nog nooit gedroogd en geen problemen mee ondervonden.
2e AMS zonder gedoe aansluiten
Groter scherm, al gebruik ik die zelf niet echt
Groter print oppervlak (dat hoekje links voor zit bij de P1P en P1S een filament cutter daar kan je niet printen, met de P2S kan je daar nu gewoon wel printen)
Makkelijker schoonmaken

Ben heel blij met de overstap.
[Afbeelding]
Heb je last van VFA ? op internet lijken mensen dit echt als een issue aan te geven maar als leek weet ik nie hoe erg het is

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01
MikeyMan schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:40:
Ik heb van de zomer een P1S gekocht, daar heb ik nu wel spijt van. Kan hem natuurlijk verkopen maar ze zijn nu waarschijnlijk een stuk minder waard.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[Afbeelding][Afbeelding]
Je kunt het met settings en support proberen op te lossen, maar in je ontwerp kun je nog een hoop winnen als de usecase het toelaat qua ruimte/montage;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5dmeiPRbbwjw63E6aAggioVPB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8DtcWDbS1rlm4WcIOnWIKBJ.png?f=fotoalbum_large
De "schaal" kun je aan de buitenkant een paar graden minder steil maken, zoals de rode lijn. Dus meteen vanaf de build plate schuin omhoog, en misschien kun je de ring een grotere buitendiameter geven? Nogmaals, als de usecase het toelaat hoeft de buitenkant niet eens schuin te lopen, en heb je helemaal geen of nauwelijks overhang.
En rond de bevestigingsgaten kun je een loft maken richting de "schaal" zoals blauwe lijnen, en daarmee maak je de boel ook minder steil, en een stuk sterker.

• Thomox
@rinkel @musicpixel @_ferry_

Dankjewel voor jullie uitgebreide antwoord. Ik heb het modelletje zelf getekend in Fusion en de usecase laat het wel toe om het anders te tekenen. Toch ben ik wel benieuwd hoe dit printtechnisch is op te lossen.

Zou het echt in de koeling en snelheid zitten? Dit is met een P1S geprint met compleet dichte behuizing, wellicht eens het glazen deksel weglaten?

• musicpixel
Ja ;)

Net de P2S geinstalleerd (na de P1S vorige week, die gaat terug).

Wat me direct opviel:
1. P2S is een stuk stiller dan de P1S. Waar de printkop van de P1S door de zijkant heen leek te willen tijdens de benchy (boenk boenk), is de P2S een stuk subtieler. Qua geluidsvolume vergelijkbaar met de X1C denk ik, al heb ik geen vergelijkingstest uitgevoerd.
2. De P2S danst flink, in ieder geval tijdens de benchy, die op ludicrious snelheid print volgens mij. Was een centimeter of 2 weggelopen tijdens het printen van de benchy, al komt dat bij mij ook door de ondergrond denk ik. Even in de gaten houden maar.
3. Algehele indruk P2S lijkt wat hogere bouwkwaliteit dan P1S, gaat richting de X1C.
4. Geen filament sample meegeleverd. Voor mij niet erg, was toch niet wild van Bambu Green ;)

En natuurlijk de verschillen die overal al te vinden zijn, zoals: beter lampje, betere camera, beter scherm, standaard hardened nozzles, makkelijker hotend vervangen, en ik meen dat je nu PLA kunt printen met de deur dicht door ingebouwde koeling (is ook stiller)

Nu eens een gridfinity bakje printen om te zien hoe een vlakke wall er uit ziet en of er iets te zien is van die VFA zoals hier genoemd.

• Zilverdael80
warbisshop schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:42:
[...]
Heb je last van VFA ? op internet lijken mensen dit echt als een issue aan te geven maar als leek weet ik nie hoe erg het is
Last vind ik een groot woord.
ik heb er geen last van
De objecten die ik heb geprint (nog niet zo veel) ook niet echt.
Op m’n poopchute zie ik het een beetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1K2vBsJEOZFmCAUXVaTGlnZMuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Or1NqlJ4RQKoEWC8MPa4bT7M.jpg?f=fotoalbum_large
(Dit is macro van zo’n 2cm) PETG translucent

Een ander object zie ik niets van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OUb92UA5cDY-iA-i2jgkARvVwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lQx1xsjoA9y2CHrdCvLWDDS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joYULappHr4j5CgqCBzcQFMQ4_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w43rt2JhoLEFIJZgcZ0qvmZP.jpg?f=fotoalbum_large

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Thomox schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:23:

Dankjewel voor jullie uitgebreide antwoord. Ik heb het modelletje zelf getekend in Fusion en de usecase laat het wel toe om het anders te tekenen. Toch ben ik wel benieuwd hoe dit printtechnisch is op te lossen.

Zou het echt in de koeling en snelheid zitten? Dit is met een P1S geprint met compleet dichte behuizing, wellicht eens het glazen deksel weglaten?
Ik moest een keer ASA met flinke overhang doen (zo rond de 60-70 graden begint het allemaal wat lastiger te worden). Daar was het een beetje een tradeoff: Lagere temperatuur (part cooling staat bij ASA laag/uit) printte mooier qua overhang, maar de concessie zat hem een beetje in de sterkte.
Kortom, je zou ook de temperatuur nog in stappen van 10 graden kunnen veranderen. En dan even zo'n overhang test printen. Ik ben wel fan van deze; https://www.printables.co...all-in-one-stress-test-be

• rinkel
Thomox schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:23:

De P1S kan PLA niet goed printen met de deur en top dicht (ik doe dit al jaren met open deur en top), de kamer wordt te warm. Ik weet dat er hier mensen zijn die er anders over denken, maar Bambu geeft dit zelf ook aan op de site (ivm heat creep).
When printing PLA with the default Textured PEI Plate or High-Temperature PEI Plate, it is recommended to print with the front door open and/or the top cover removed to help keep the chamber temperature low, thus minimizing the chances of getting an extruder or hotend clog.
Je kan het nogmaals proberen met de deur open en de top eraf of op een kier.

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:18
rinkel schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:08:
[...]

De P1S kan PLA niet goed printen met de deur en top dicht (ik doe dit al jaren met open deur en top), de kamer wordt te warm. Ik weet dat er hier mensen zijn die er anders over denken, maar Bambu geeft dit zelf ook aan op de site (ivm heat creep).

[...]

Je kan het nogmaals proberen met de deur open en de top eraf of op een kier.
Dat zal vast ook zo zijn, alleen hebben mensen de printer in verschillende ruimtes staan. Ik heb het in de zomer een paar keer gehad, en kwam ik erachter dat het daar mee te maken had, en moest ik de deur op een kier laten. In de komende maanden kan bij mij de deur en top, gewoon dicht blijven, het is in die ruimte gewoon veel frisser nu, en dan zijn er geen problemen, bij mij iig met de P1S.

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:18
Ik heb nog wel een extra P1S gekocht ipv een P2S, omdat ik er al heel erg tevreden mee ben, en nu voor dat geld helemaal.
De eerste P1S een jaar geleden gekocht, en zit nu iets boven de 900 uur, erg veel plezier van. Wissel eigenlijk niet van nozzle, dat heb ik alleen een paar keer op de A1 mini gedaan. Heb zelfs de hardened steel nozzle en gear zaken nog liggen, maar nog nooit geplaatst.
Geluid is voor mij ook geen issue, staat in een ruimte waar ik er nu ook geen last van heb.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

NeutraleTeun schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:43:
[...]

Welke bakken zijn dat?

Heb zelf aantal van die rechte, enkele, voorraad containers.
Maar na weer een voorraadje via Black Friday gekocht te hebben, worden die containers wel wat duur.

Liefst gewoon een lage bak waar een aantal rollen naast elkaar in kunnen.

Zo'n 365+ bak vind ik weer te groot, en loze ruimte, voor maar 2 rollen.
Bedoel die 365+ dingen, print gelijk uit die bakken en dan heb je nog ruimte over voor droogmiddel. Kan qua ruimte iets efficiënter en voor opslag moet je die niet nemen nee.

Ik heb weer iets raars met Bambu Studio (laatste versie 2.3.1.51). Ik heb op de externe spool TPU geladen, ingevuld in het device tabblad, gesynced (overwrite) op de prepare en het object ook daadwerkelijk geselecteerd en set filament gedaan (double checked) naar de TPU rol. En dan ga ik slicen, waarbij hij laat zien dat het filament 3 is (er zitten maar 2 rollen in de AMS). Als ik dan zeg printm beweert ie dat er niets assigned is aan de gewenste TPU. Ik had dat eergisteren ook al met PLA dat ie met vage shit kwam dat het niet gemapped was (er zat een rol PETG in de AMS, dus was ie in de war).
En het is niet dat ik BS voor de eerste keer gebruik, dus wat ik doe is echt niet nieuw voor me. Maar dat ie zo vaag reageert is wel nieuw. Zit er een vette bug in die nieuwe release ofzo? Of moet je nu ineens die dingen anders doen? Het lijkt met of het klikken op overwriting ipv mapping geen effect heeft in het sync scherm. Ik vind dat sowieso irritant, want ik heb geen H2D dus bij mij is het altijd overwriting ipv mapping, ik zou graag zien dat ik kan kiezen dat ie default op overwriting staat.

Maar de issue is nu dat ie dat syncen niet goed doet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Thomox
@_ferry_ @rinkel

Ondertussen het modelletje iets minder steil getekend en print uiteraard als een tierelier. Voor de zekerheid toch maar even het glazen dak eraf gehaald :)

Ik heb ook de laagdikte nog even wat lager gezet, dat las ik overal, dan is je 'oversteek' ook lager.

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-01 09:15
Freezhost schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:59:
[...]

Ik heb van de zomer een P1S gekocht, daar heb ik nu wel spijt van. Kan hem natuurlijk verkopen maar ze zijn nu waarschijnlijk een stuk minder waard.
Ik heb vorig jaar bij de black friday sale de p1s gekocht, heb er geen spijt van haha. De upgrade naar de p2s maak ik vanzelf een keer, maar de p1s draait nog steeds prima.

• rinkel
mphilipp schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:57:
Ik heb weer iets raars met Bambu Studio (laatste versie 2.3.1.51). Ik heb op de externe spool TPU geladen, ingevuld in het device tabblad, gesynced (overwrite) op de prepare en het object ook daadwerkelijk geselecteerd en set filament gedaan (double checked) naar de TPU rol. En dan ga ik slicen, waarbij hij laat zien dat het filament 3 is (er zitten maar 2 rollen in de AMS). Als ik dan zeg printm beweert ie dat er niets assigned is aan de gewenste TPU. Ik had dat eergisteren ook al met PLA dat ie met vage shit kwam dat het niet gemapped was (er zat een rol PETG in de AMS, dus was ie in de war).
En het is niet dat ik BS voor de eerste keer gebruik, dus wat ik doe is echt niet nieuw voor me. Maar dat ie zo vaag reageert is wel nieuw. Zit er een vette bug in die nieuwe release ofzo? Of moet je nu ineens die dingen anders doen? Het lijkt met of het klikken op overwriting ipv mapping geen effect heeft in het sync scherm. Ik vind dat sowieso irritant, want ik heb geen H2D dus bij mij is het altijd overwriting ipv mapping, ik zou graag zien dat ik kan kiezen dat ie default op overwriting staat.

Maar de issue is nu dat ie dat syncen niet goed doet.
Ik had iets vergelijkbaars met de H2D gisteren.
Externe spool op links, maar na mapping (overwrite) beweerde Bambu Studio dat die kleur op rechts zat. Als ik dan op print klik kan ie de spool niet vinden.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fietsbel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:08:
Zo zo, dat is dikke korting op de H2S :+
Nu de A1 in de korting is ga ik deze aanschaffen, ik merk dat de A1 mini vaak net te klein is. Dit is een mooie upgrade aangezien ik de AMS lite en diverse printheads heb vind ik het zonde om nu een H2S te kopen - volgend jaar wanneer die in de aanbieding is.
Inmiddels is de A1 binnen, samen met een stapel Bambulab rollen. De A1 is wel aanzienlijk groter dan de A1 mini, zowel in volume als buildplate, die paar centimeters maakt een wereld van verschil.
Moet zeggen dat het instellen van de AMS bij het vervangen van een rol geen moeite was, maar de luxe van een BambuRol met NFC chip maakt het wel erg gemakkelijk. _/-\o_
De AMS Lite heb ik nu aan de muur gemonteerd, het loshalen van rollen gaat nu ook makkelijker, zonder dat de AMS lite begint te schuiven toen die nog op een bureau stond.

Een vraag, veel buildplates van de A1 zijn ook bruikbaar op de X1 en P1, maar bij de Smooth PEI plate ontbreekt de vermelding van de A1:
https://eu.store.bambulab...ts/bambu-smooth-pei-plate

Kan ik er vanuit gaan dat de X1/P1 plaat ook past op de A1?

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 03-11-2025 11:06 ]

39

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 09:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Dus, AMS 2 Pro binnen, nu nog wachten op de upgrade kit.... AMS geleverd vanuit Duitsland en de upgrade kit, die moet helemaal uit Hong Kong komen, via Duitsland. Handig 😅

• PepieNL
Fietsbel schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:03:
[...]
Een vraag, veel buildplates van de A1 zijn ook bruikbaar op de X1 en P1, maar bij de Smooth PEI plate ontbreekt de vermelding van de A1:
https://eu.store.bambulab...ts/bambu-smooth-pei-plate

Kan ik er vanuit gaan dat de X1/P1 plaat ook past op de A1?
Oh dat is idd een beetje gek zoals het nu in de store staat.
Je kan de X1/P1 plaat idd gerust bestellen voor je A1, bedformaat is hetzelfde.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

PepieNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:20:
[...]

Oh dat is idd een beetje gek zoals het nu in de store staat.
Je kan de X1/P1 plaat idd gerust bestellen voor je A1, bedformaat is hetzelfde.
Top, dank je :)

39

Ik ben erg benieuwd hoe de ombouw/upgrade eruit gaat zien van de H2D/S naar een C, dus eigenlijk de inbouw van de Vortex. Ze geven al voorzichtig aan dat het niet voor de 'faint of heart' of beginners is...
Zo te zien moet de hele linkerkant eraf, want daar zit die Vortex. En de toolhead moet aangepast/vervangen worden. Best een operatie.
Prijs is ook nog een groot vraagteken, maar dat zal wel iets van €3000 worden (of €2999 :+ ) voor de all-singing-all-dancing versie met AMS/Laser/Cutter/Plotter.

mphilipp schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:05:
Ik ben erg benieuwd hoe de ombouw/upgrade eruit gaat zien van de H2D/S naar een C, dus eigenlijk de inbouw van de Vortex. Ze geven al voorzichtig aan dat het niet voor de 'faint of heart' of beginners is...
Zo te zien moet de hele linkerkant eraf, want daar zit die Vortex. En de toolhead moet aangepast/vervangen worden. Best een operatie.
Prijs is ook nog een groot vraagteken, maar dat zal wel iets van €3000 worden (of €2999 :+ ) voor de all-singing-all-dancing versie met AMS/Laser/Cutter/Plotter.
Als ik het goed onthouden heb, was dat 'faint of heart' voor de H2S. Ze gaven, wederom IIRC, vrij expliciet aan dat de H2D een upgrade pad krijgt/heeft.

• Rikkie8
Wilde ik eens instappen in de 3d printer wereld en een p1s kopen voor een mooi prijsje nu, zie ik allemaal goeie ervaringen met p2s. Nu twijfel ik toch weer, denk dat ik als beginner voor de p1s ga. En tzt altijd upgraden, of toch direct de p2s... Argh

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Nu dus een paar dagen aan het printen met een P2S met AMS 2 Pro. Kom van een Ender3 met hoop upgrades (bed leveling, PEI flex sheet, octoprint enz.). En moet zeggen de upgrade is groter dan ik verwacht had.
Je hoeft met deze printer echt 0 voorkennis nodig om vanuit de makerworld projecten efficient te printen.
Het snelheid verschil is veel nuttiger dan ik verwacht had (denk 5 keer zo snel).
En de mogelijkheid om handsfree and tijdens printen kleuren te wisselen is ook verrassend nuttig. Vaak valt het aantal kleurenwissels erg mee: Door bijvoorbeeld print bij object te gebruiken en dan meerderen kleuren op 1 plate. Of paar lagen op 1 kleur en dan de rest van de lagen op een anderen kleur.
Merkt dat ik nu opeens in plates denk ipv van object per object (een plate duurt nu ook ongeveer net zo lang als een object eerst)
Heel tevreden met de P2S en AMS2 pro.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Rikkie8 schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:11:
Wilde ik eens instappen in de 3d printer wereld en een p1s kopen voor een mooi prijsje nu, zie ik allemaal goeie ervaringen met p2s. Nu twijfel ik toch weer, denk dat ik als beginner voor de p1s ga. En tzt altijd upgraden, of toch direct de p2s... Argh
Als je het geld hebt, zou ik altijd de P2S aanraden boven de P1s, of zelfs maar de X1c (die ik heb). Is in alle opzichten een upgrade.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 22:18
MC Taz Man schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:20:
[...]

Als je het geld hebt, zou ik altijd de P2S aanraden boven de P1s, of zelfs maar de X1c (die ik heb). Is in alle opzichten een upgrade.
Ik snap ff niet hoe ik je bericht moet lezen :) Raadt je de P2S aan boven zowel de P1S als de X1C? Of Raadt je de P2S alleen aan over de P1S, met als je geld hebt, doe dan de X1C?

Heb alleen ervaring met de X1C die door Made with layers (iemand, nog ff verder googlen, was de thumbnail geloof ik) op YT als obsolete benoemd wordt sinds de P2S :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zsub op 03-11-2025 13:29 ]

• stomley
Vandaag komen 30 rollen filament binnen + 2 hotends. Nu alleen nog wachten tot mijn P2S verzonden word :P

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-01 14:26
Iemand nog een leuke verticale oplossing voor een dubbele AMS / AMS2, liefst zonder wandmontage of kastjes? We hebben de P1S combo hier nu op een werkblad staan met de AMS1 erbovenop en vandaag komt er een AMS2 binnen. De AMS2 past in principe nog wel naast de printer, maar het lijkt erop dat er toch al sneller dan verwacht mogelijk een tweede Bambu combo naast komt staan, dus dan moeten er 2 AMS2 de hoogte in voor de nieuwe printer.

• Zilverdael80
DeGroteMuis schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:59:
Iemand nog een leuke verticale oplossing voor een dubbele AMS / AMS2, liefst zonder wandmontage of kastjes? We hebben de P1S combo hier nu op een werkblad staan met de AMS1 erbovenop en vandaag komt er een AMS2 binnen. De AMS2 past in principe nog wel naast de printer, maar het lijkt erop dat er toch al sneller dan verwacht mogelijk een tweede Bambu combo naast komt staan, dus dan moeten er 2 AMS2 de hoogte in voor de nieuwe printer.
Ik heb bij de Praxis wat spul gekocht om 2 AMS'en boven elkaar te hebben en via een lade rail naar voor te halen voor wisselen filament rol. Zo is de hoogte 60cm, net iets hoger dan de printer zelf.
Kost ~€20 en een uurtje klussen.
Zal vast mooier / beter kunnen, maar dit was een acceptabele snelle, betaalbare, bruikbare en nette oplossing.

Zorg wel voor lange AMS en PTFE kabels, anders kan je 'm niet naar voor halen en geen rol wisselen

[ Voor 8% gewijzigd door Zilverdael80 op 03-11-2025 14:09 ]

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:11
...bij de Praxis wat spul gekocht om 2 AMS'en boven elkaar te hebben ...
offtopic:
Daar heb je de printer toch juist voor? https://makerworld.com/en...g-system#profileId-112806

• Zilverdael80
Zonder meer waar!
Echter, print tijd veel langer dan zelf bouwen en hoogte (voor mijn situatie) veel te hoog
Ik heb mijn P2S in een kast staan, maakt de ruimte een stuk beperkter
Overigens is dit model wel compact. Geen idee waar je die 14" hickory rails vandaan haalt wat de hele setup voor mij dan weer lastiger maakt om aan te beginnen

[ Voor 22% gewijzigd door Zilverdael80 op 03-11-2025 14:19 ]

• DeGroteMuis
Zsub schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:28:
[...]

Ik snap ff niet hoe ik je bericht moet lezen :) Raadt je de P2S aan boven zowel de P1S als de X1C? Of Raadt je de P2S alleen aan over de P1S, met als je geld hebt, doe dan de X1C?

Heb alleen ervaring met de X1C die door Made with layers (iemand, nog ff verder googlen, was de thumbnail geloof ik) op YT als obsolete benoemd wordt sinds de P2S :)
Zelf geen ervaring met de P2S, maar wat ik zo lees en hoor, P2S > X1C > P1S. De P1S is nog steeds een prima printer hoor, de combo draait hier intussen ruim 2000 uur met alleen basis onderhoud, maar de P2S is qua features, snelheid, geluid en zelfs bruikbaar printoppervlak schijnbaar echt wel een upgrade.
Zsub schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:28:
[...]

Boven beiden idd.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 12:02

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:45:
Iemand die misschien weet hoe ik het volgende oplos? Ik heb Bambu Studio v2 geinstalleerd maar als ik de X1 Carbon toevoeg door het IP, toegangscode en serienummer in te voeren, verschijnt ie vervolgens niet in de lijst aan de linkerkant.
Ik heb uiteraard al de Live Chat van Bambu gecontacteerd maar die geven me alleen links naar de info die ik zelf ook al gevonden had (en het probleem dus gewoon niet oplost).

Weet iemand hoe ik dat gefixed krijg? Heb de .conf-file ook al eens hernoemd en de hele applicatie opnieuw geconfigureerd maar de printer verschijnt gewoon niet.
Niemand die dit eerder heeft meegemaakt? Ben ik weer de enige ter wereld die tegen zo'n specifiek issue aanloop? :S :')

Heb v2.3.1.51 nu ook op een andere laptop geinstalleerd, maar zelfde resultaat.. Printer verschijnt gewoon niet. Niemand? :)
MC Taz Man schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:10:
Als ik het goed onthouden heb, was dat 'faint of heart' voor de H2S. Ze gaven, wederom IIRC, vrij expliciet aan dat de H2D een upgrade pad krijgt/heeft.
Nee, voor de H2S zeggen ze dat het technisch mogelijk is, maar dat je even goed hun blog in de gaten moet houden om te voorkomen dat je je tijd en geld verspild.
De H2D krijgt een upgrade mogelijkheid, maar het is best een operatie:
Can I upgrade my H2D to an H2C?

The answer is yes — but it does require some skill, patience, a willingness to carefully follow instructions and a few hours of your time. It’s definitely more involved than swapping out a clogged nozzle and we would not encourage entry level customers to do it.
Can I upgrade my H2S to an H2C, well, technically you can, but we post this blog just to make sure you do not have to waste your time and budget in doing it.
Read between the lines: het is een k-werkje, maar je H2D kan je upgraden, maar een H2S kun je beter niet kopen als je de Vortex wil...

• DeGroteMuis
Zilverdael80 schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:08:
[...]

Ik heb bij de Praxis wat spul gekocht om 2 AMS'en boven elkaar te hebben en via een lade rail naar voor te halen voor wisselen filament rol. Zo is de hoogte 60cm, net iets hoger dan de printer zelf.
Kost ~€20 en een uurtje klussen.
Zal vast mooier / beter kunnen, maar dit was een acceptabele snelle, betaalbare, bruikbare en nette oplossing.

Zorg wel voor lange AMS en PTFE kabels, anders kan je 'm niet naar voor halen en geen rol wisselen
Hier moet het nog wat verticaler vrees ik, er passen 2 printers op het werkblad, maar dan blijft er maar ~20 cm over...
Ik snap trouwens de keuze voor zelfbouw prima. Printen is wel leuk, helemaal als je een eigen model print, maar als je met een uurtje knutselen een even solide of mogelijk betere oplossing hebt die anders als snel 1-2 dagen fulltime printen vergt is dat natuurlijk ook een mooie fix. Kan je de rollen filament voor leukere prints inzetten :)
mphilipp schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:50:
[...]

Nee, voor de H2S zeggen ze dat het technisch mogelijk is, maar dat je even goed hun blog in de gaten moet houden om te voorkomen dat je je tijd en geld verspild.
De H2D krijgt een upgrade mogelijkheid, maar het is best een operatie:

[...]

Read between the lines: het is een k-werkje, maar je H2D kan je upgraden, maar een H2S kun je beter niet kopen als je de Vortex wil...
Merçi, m'n geheugen is zelden goed :D

• Zsub
AzzKickah schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:23:
[...]

Niemand die dit eerder heeft meegemaakt? Ben ik weer de enige ter wereld die tegen zo'n specifiek issue aanloop? :S :')

Heb v2.3.1.51 nu ook op een andere laptop geinstalleerd, maar zelfde resultaat.. Printer verschijnt gewoon niet. Niemand? :)
Ik gebruik geen BS, misschien iets met de instellingen van VLANs op je netwerk oid? Moet je bij BS niet eerst inloggen en zie je dan een lijstje? In Orca kan ik 'gewoon' inloggen en zie ik geloof ik een dropdown. Als je niet in wil loggen, staat je printer in LAN modus? Welke pagina stuurt support je heen?

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:33
Hier draait de X1C nog altijd overuren voor mijn hobby...nog niet de neiging gehad om te upgraden vooralsnog. Gisteren weer een groot project afgerond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yMNxjbM7IpZybobC4jg_2XWFNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blyFpu3zZbtXi1QJTLtyIwzu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7vYH09A7X-G-FSBGzI0l7bc19M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XTb42uSRmiyad44dq522XDf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAfkd9TZ_P02qseTxXUCXt3O-BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/da59ZFrhFXIUGlBhOMiA9Sy7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB0mZmChuNrhG4XhRcyk2XnByqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96LiaxXGE6MnepUJ25J4DcNk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWo2VisjcR4eIr_WQ0_qdPUMkuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfBFO5ZRZxQRZlXkLQeQvyNh.jpg?f=fotoalbum_large

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 12:48
DeGroteMuis schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:59:
Ik heb dit systeem en bevalt uitstekend! https://makerworld.com/nl...stacker#profileId-1755531

Bing

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 07:21
stomley schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:44:
Vandaag komen 30 rollen filament binnen + 2 hotends. Nu alleen nog wachten tot mijn P2S verzonden word :P
En zo kom je er al snel achter dat fillament uitgaven al snel boven de aanschaf van de printer uitkomen :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• stomley
AtlAntA schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:26:
[...]

En zo kom je er al snel achter dat fillament uitgaven al snel boven de aanschaf van de printer uitkomen :)
Haha valt nu gelukkig nog mee door de korting die er op kwam, maar inderdaad het gaat hard :P
Maar ja verwacht er ook wel eventjes mee te doen O-)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
Nou, tijd voor zelfgemaakt 3d-model #2. Een kerstbal.
https://makerworld.com/en...nt-collection-base-bauble

Niet heel boeiend of spannend vind ik zelf, maar ik wil kijken of ik een hele serie kerstballen kan maken. Verschillende technieken en tools uitproberen. En een kerstbal lijkt me daarvoor een mooi lijdend voorwerp!
Tips voor tutorials of andere inspiratie is meer dan welkom 🙏🏿

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
Karp schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:53:
Nou, tijd voor zelfgemaakt 3d-model #2. Een kerstbal.
https://makerworld.com/en...nt-collection-base-bauble

Niet heel boeiend of spannend vind ik zelf, maar ik wil kijken of ik een hele serie kerstballen kan maken. Verschillende technieken en tools uitproberen. En een kerstbal lijkt me daarvoor een mooi lijdend voorwerp!
Tips voor tutorials of andere inspiratie is meer dan welkom 🙏🏿
erg cool :)

Ik heb al jaren de kerstboom buiten de deur gehouden onder het mom van ja maar we hebben katten, vanmiddag stond mijn vrouw bij de printer met op haar iPad plaatjes van geprinte kerstballen... dat word wel een uitdaging haha

Gister mijn eerste probleem ervaren met de P2S, hij maakte lawaai tijdens het printen alsof hij ergens vastloopt, na wat zoeken kwam ik de tip tegen om de metalen buizen waarmee de printkop van voor naar achter gaat schoon te maken en opnieuw van Oil te voorzien.... Hij is minder dan een week out heb ik ergens iets gemist in de handleiding tijdens het in gebruik nemen dat je dat moet doen?

wel netjes dat ze wat meeleveren maar als die op is hebben jullie ergens een olie die je kan bestellen en gebruiken?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:50
Wognummer schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:22:wel netjes dat ze wat meeleveren maar als die op is hebben jullie ergens een olie die je kan bestellen en gebruiken?
Ik denk dat een dunne minerale olie het beste is, in ieder geval geen plantaardige olie gebruiken, die gaat plakken.
Een generieke tondeuse- of naaimachine olie is waarschijnlijk goedkoper dan de merkgebonden olie die ze meeleveren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
https://eu.store.bambulab.com/products/lubricant-oil
6x kleine tube voor 17 euro inc verzenden. relatief prijzig maar kan je wel ff vooruit.

Online lees je ook veel over Super Lube. Deze variant specifiek
https://www.amazon.nl/Syn...chtlopende/dp/B0D9P8CBV6/

Maar naaimachine-olie werkt waarschijnlijk ook prima als ik online moet geloven.
belangrijkst is dat het olie is die geen plastic e.d. aantast....

Jammer dat het geen A1 is, dan kun je gewoon WD-40 gebruiken. :+
https://wiki.bambulab.com...h-wd-40-multi-use-product

[ Voor 32% gewijzigd door Waah op 03-11-2025 23:22 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:50
WD-40 is een merknaam. Ze maken 10 tallen producten.
Wees er zeker van dat je het juiste product van hen aanschaft voor de toepassing waarvoor je het wilt gebruiken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Yaksa schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:33:
[...]

WD-40 is een merknaam. Ze maken 10 tallen producten.
Wees er zeker van dat je het juiste product van hen aanschaft voor de toepassing waarvoor je het wilt gebruiken.
Klopt. Vandaar de link met instructies erbij waar ze benoemen wat de JUISTE WD-40 is die je moet hebben.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-01 13:24
Verdorie, AMS Hub voor de A1 weer uitgesteld voor levering bij Bambu.
Had deze graag met de AMS 2 Pro willen bestellen voor mijn A1, maar zonder Hub gaat hem dat niet worden...

• daan1211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 14:59
Veel sneller dan verwacht, maar gisteren is de H2D al geleverd, zou eigenlijk pas 7-11 verstuurd worden maar mij hoor je niet klagen.

WAT EEN PAKKET!

De doos met wat moeite naar boven gekregen door het gewicht en de de grootte van de doos ging de draai op de trap maar net.

Nog niet kunnen testen maar wat zie die er gaaf uit! Ik had al een AMS 2 pro extra dus kan er straks meteen 1 AMS 2 pro per nozzle opzetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kr28sfHop-HMpUGgoNIk7r8WdOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKozOU4MninviMt74wuFxO7e.jpg?f=fotoalbum_large

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Van de zomer een tijdje mogen spelen met een gekregen oude Ender 3, vooral om te kijken of ik een 3D printer wat zou vinden. En ondanks dat het een takke ding was beviel het wel dus rustig gaan 'sparen' tot Black Friday en dus vorige week een A1 combo gescoord met 10 rollen fillament voor de prijs wat normaal de A1 combo kost :)

Vrijdag kwam hij binnen en tot gistermiddag bijna continue aan gestaan met vanalles en nog wat maar helaas moest hij naar zolder en daar heb ik nog geen goede plek om hem te stallen.
Hij stond van het weekend op de eiken/stalen tafel en daarbij schudde het geheel al lekker heen en weer.

Hoe hebben andere A1 eigenaren hun printer staan? Ik zat nu te denken aan een tafeltje met een rubber tegel erop ofzo voor de massa en de AMS Lite aan de muur bevestigen. Bovenop de printer zie ik niet zitten op lange termijn :X

Gabriël AM5

• Zsub
daan1211 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:49:
Veel sneller dan verwacht, maar gisteren is de H2D al geleverd, zou eigenlijk pas 7-11 verstuurd worden maar mij hoor je niet klagen.

WAT EEN PAKKET!

De doos met wat moeite naar boven gekregen door het gewicht en de de grootte van de doos ging de draai op de trap maar net.

Nog niet kunnen testen maar wat zie die er gaaf uit! Ik had al een AMS 2 pro extra dus kan er straks meteen 1 AMS 2 pro per nozzle opzetten. [Afbeelding]
Ben heel benieuwd naar je ervaring met één AMS per nozzle! Dat leek mij het 'optimale' scenario :)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 09:42
sapphire schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:27:
Hoe hebben andere A1 eigenaren hun printer staan? Ik zat nu te denken aan een tafeltje met een rubber tegel erop ofzo voor de massa en de AMS Lite aan de muur bevestigen. Bovenop de printer zie ik niet zitten op lange termijn :X
Die van mij staat op een massieve tafel. Maar tis eigenlijk niet zo nodig, er is een dude die op YT de printer op zijn kop in zijn handen heeft tijdens een print. Mijn AMS zit nog in de post maar komt er denk onder in een kastje zoals BIQU nu aangekondigd heeft

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-01 13:24
MusicMaikel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:48:
Verdorie, AMS Hub voor de A1 weer uitgesteld voor levering bij Bambu.
Had deze graag met de AMS 2 Pro willen bestellen voor mijn A1, maar zonder Hub gaat hem dat niet worden...
Zul je altijd zien, rond 12:30 een bestelling kunnen plaatsen met de Hub er bij :+ Leuke upgrade voor mijn A1 in ieder geval :)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

Ik wil extra PTFE buisjes bestellen voor een P1S met een AMS 2 Pro. Ik zie even door de bomen het bos niet meer bij Bambu. Weet iemand welke ik zou kunnen/moeten bestellen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Zilverdael80
OMX2000 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:41:
Ik wil extra PTFE buisjes bestellen voor een P1S met een AMS 2 Pro. Ik zie even door de bomen het bos niet meer bij Bambu. Weet iemand welke ik zou kunnen/moeten bestellen?
Bij bambu zelf:
https://eu.store.bambulab.com/nl/products/ptfe-tubes
Lengte moet je zelf bepalen en kleur is volgens mij ook meer voor de show dan functie.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-01 00:21

_Eend_

🌻🇺🇦

sapphire schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:27:
Van de zomer een tijdje mogen spelen met een gekregen oude Ender 3, vooral om te kijken of ik een 3D printer wat zou vinden. En ondanks dat het een takke ding was beviel het wel dus rustig gaan 'sparen' tot Black Friday en dus vorige week een A1 combo gescoord met 10 rollen fillament voor de prijs wat normaal de A1 combo kost :)

Vrijdag kwam hij binnen en tot gistermiddag bijna continue aan gestaan met vanalles en nog wat maar helaas moest hij naar zolder en daar heb ik nog geen goede plek om hem te stallen.
Hij stond van het weekend op de eiken/stalen tafel en daarbij schudde het geheel al lekker heen en weer.

Mijn A1 staat stond* in een IKEA kastje, de kast heeft TPU voetjes gekregen en nu merk ik eigenlijk weinig van getril. Als ik op de hoogste snelheid printte zag ik 'm daarvoor nog wel de "wasmachinedans" doen, dat valt nu wel mee, hooguit wat gewiebel maar dat hou je toch met een bedslinger als de A1.

* ik heb nu ook een P1S, die heeft de A1 uit de kast verstoten

• bszz
  • Laatst online: 23:22
Zojuist mijn AMS HT binnengekregen en aangesloten op P1S met AMS (Met een 4-in-1 PTFE adapter).
P1S -> AMS -> AMS-HT

Echter:
-In Bambu Studio zie ik alleen de gewone AMS, niet de HT
-In Bambu Handy zie ik twee AMS'en, beide met 4 slots AMS-B moet de HT zijn. In slot 1 wordt wel een filament gevonden maar kleur en type worden niet gedetecteerd. Ook worden handmatig ingegeven type en kleur niet bewaard.

Firmware P1S: 01.07.00.00
Meeste recente firmware is 01.09.00.00

Correctie: In Bambu Studio wordt wel iets gevonden maar niet herkend:

Van de gewone AMS worden S/N en firmware gelezen, van de HT niet. Er wordt wel een AMS gevonden maar geen S/N en firmware versie.

Wie heeft enig idee?

[ Voor 45% gewijzigd door bszz op 04-11-2025 20:19 ]

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:51
bszz schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:02:
Zojuist mijn AMS HT binnengekregen en aangesloten op P1S met AMS (Met een 4-in-1 PTFE adapter).
P1S -> AMS -> AMS-HT

Echter:
-In Bambu Studio zie ik alleen de gewone AMS, niet de HT
-In Bambu Handy zie ik twee AMS'en, beide met 4 slots AMS-B moet de HT zijn. In slot 1 wordt wel een filament gevonden maar kleur en type worden niet gedetecteerd. Ook worden handmatig ingegeven type en kleur niet bewaard.

Firmware P1S: 01.07.00.00
Meeste recente firmware is 01.09.00.00

Van de gewone AMS worden S/N en firmware gelezen, van de HT niet. Er wordt wel een AMS gevonden maar geen S/N en firmware versie.

Wie heeft enig idee?
Dan zul je de firmware even moeten updaten. AMS HT is pas vanaf firmware v01.08 op de P1S (link)

• bszz
  • Laatst online: 23:22
rafvhoof schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:11:
[...]

Dan zul je de firmware even moeten updaten. AMS HT is pas vanaf firmware v01.08 op de P1S (link)
Ah thanks. Dat ga ik dan maar doen.

Dat was het inderdaad.... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 04-11-2025 20:18 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kan helaas niet vinden wat de juiste manier is om derde AMS aan te sluiten op P2S. Bambu website vindt ik helaas niet de wat ik zoek.

Wil naast 2X AMS 2 nog een AMS HT aansluiten (deze is nog onderweg). Mijn idee was om een PTEE 4 in 1 adapter voor het buffer aan te sluiten op de eerste tube poort. En daar de 2x AMS 2 op aan te sluiten en op de tweede tube poort de AMS HT. Iemand die mij juiste richting op kan sturen hoe deze aan te sluiten ;-)
Afbeeldingslocatie: https://www.a7lab.xyz/wp-content/uploads/2025/10/bambu-lab-p2s-review-buffer-1024x576.png

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 05-11-2025 07:47 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 132 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.