Ik heb sinds een kleine week de P2S. Ik wist niet dat printen zo makkelijk kan zijn (als je een eerste generatie printer gewend bent). Waarom schud de printer heel hard? Normaal zou je zeggen dat de machine stabiel moet staan.
Ja dat merkte ik ook. Er zitten hele zachte voetjes onder. Maar desondanks print 'ie perfect.ErwinN174 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:01:
Ik heb sinds een kleine week de P2S. Ik wist niet dat printen zo makkelijk kan zijn (als je een eerste generatie printer gewend bent). Waarom schud de printer heel hard? Normaal zou je zeggen dat de machine stabiel moet staan.
Ja hij print zeker goed, het zal wel horen maar ziet er apart uit.Tranquility schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:07:
[...]
Ja dat merkte ik ook. Er zitten hele zachte voetjes onder. Maar desondanks print 'ie perfect.
Wordt veroorzaakt door hoge acceleratie instellingen. Dat staat standaard hoog, omdat bijna iedereen op topsnelheid wil printen.ErwinN174 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:01:
Lage acceleratie = veel minder bonken en mooiere prints, maar langer wachten tot ie klaar is.
Zet alles maar eens op bijvoorbeeld 2500 mm/s2...
Dit bij de P2S combo besteld.stomley schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:22:
Oke denk dat ik toch maar voor de p2s ga om eerst mee in aanraking te komen met 3d printen.
Iemand nog tips qua shoppinglist om als eerste aankoop te doen zoals extra plates, nozzles etc?
Om volgende te kunnen maken Dry box voor de AMS en inserts voor de filament spoelen
* Drysafe Silicagel
* hygrometer
Scheelde aardig wat centjes om hier filament te bestellen.
* Sunlu Filament (PLA+, PLA Matt en PETG) gekocht op aliexpress (kies voor versturen vanuit Duitsland. Dan heb je het snel en prijs is erg gunstig) Zijn nu nog wat aanbiedingen en zo nu en dan zie je kortingscodes.
* modelbouw hobby set kan handig zijn als je de tools nog niet hebt
Op Bambu wat extra's mee besteld: (Niet echt nodig)
Extra Air Filter
Smooth PEI Plate
Bambu High Flow Hotend gehard staal (0.4 en 0.6)
Had eerst de P1S combo besteld, maar die was volgens DPD kwijt geraakt. Bestel ik de P2S. Komt dag later de P1S nog binnen. De AMS 2 en upgrade kit had ik al binnen. Mocht het terug sturen, maar de P1S binnen paar uur verkocht aan een mede Tweaker. Nog wel overwogen om de AMS 2 ook te verkopen, maar P2S met twee keer AMS 2. Is ook geen straf....
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.
Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.