• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Gok dat de vernieuwingen ook niet heel spannend maar wel fijn zijn.
Pure gok van mijn kant. Hot-swap nozzles, beter scherm, ventilatie klep zodat de deur dicht kan blijven met PLA, en betere filament sensor.
Wat ik zelf nog wel leuk zou vinden maar er vast niet op zit is de mogelijkheid om ook stickers te snijder en pen erop te doen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 13:50
Hele flow calibration opnieuw doorlopen.
Toch lijkt het dat ik ergens een instelling niet goed heb staan. Top laag is acceptabel. Maar de eerste laag na supports is gewoon slecht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-hBDZIx6BuSWj-b0knGQWb6DYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlyXZbwjxvKDxGlri2BcghbQ.jpg?f=fotoalbum_large
Simpel test printje. 3x geprint in hoeken van 90 graden. Probleem consistent op hetzelfde punt en gewoon niet mooi.
Nozzle vervangen. Flow kalibratie uitgevoerd.

Wat doe ik fout?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-01 12:09
Heb 1 nozzle swap gedaan op mijn P1S en dat is inderdaad een irritant klusje. En ik kan me best voorstellen dat je ook relatief makkelijk iets kapot kan maken. Die kleine stekkertjes en pinnetjes zijn natuurlijk zo stuk als je fijne motoriek je even in de steek laat.

Voor wat betreft de ventilatieklep zou dat voor mij nu niet meer nodig zijn aangezien ik die AMS riser heb geprint waarbij de glasplaat een paar CM boven de printer opgeslagen kan worden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

rhoolwerf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:44:
Oh ik ben erg tevreden met mijn P1S sinds juni, ik ben voornamelijk erg nieuwsgierig wat voor hun een nieuw model rechtvaardigd. Ik gok dat ze hun middensegment gewoon willen updaten om aantrekkelijk te blijven, want op zich loopt de P1-reeks wat achter t.o.v. de H2-reeks en de A1-reeks.

Ik kan mij zo 1-2-3 niet iets inbeelden dat me de upgrade naar P2S zou laten maken, hooguit dat ik een makkelijker-swappable-nozzle wel interessant zou vinden (ik print veel mini's maar heb de overstap naar 0.2mm nozzle nog niet aangedurfd en voor nu is het 'goed genoeg' ;) )

Al zou dat voor mij geen totaal nieuwe printer waardig zijn. Of de prijs is te hoog om het (voor mij) te rechtvaardigen, of de prijs is laag genoeg, maar dan raak je de oude P1S niet meer kwijt (want iedereen koopt een nieuwer model).
Enclosure, de A1-stijl nozzle eventueel lineair rails... Allemaal (imo) legitieme redenen voor een versie update.

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 12:59
Zilverdael80 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:07:
Hele flow calibration opnieuw doorlopen.
Toch lijkt het dat ik ergens een instelling niet goed heb staan. Top laag is acceptabel. Maar de eerste laag na supports is gewoon slecht.
[Afbeelding]
Simpel test printje. 3x geprint in hoeken van 90 graden. Probleem consistent op hetzelfde punt en gewoon niet mooi.

Wat doe ik fout?
Heb zo geen idee, welke printer heb je precies?

• Zilverdael80
lekrutes schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:52:
[...]
Heb zo geen idee, welke printer heb je precies?
H2S

3e nozzle, eerste flow calibration print
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CfVnBHJWYg5H5_ZpKrxm2Uck4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwPeNm1m8TuPZE5dfEgiXNmI.jpg?f=fotoalbum_large

Niet echt om over naar huis te schrijven

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-01 15:47

alienfruit

the alien you never expected

Zul je net zien koop je donderdagochtend de P1S Combo met ASM 2 Pro kondigen komende week een nieuwe versie aan. Maar goed, als beginner in het 3D printen zal de P1S vast ook prima zijn. Denk wel dat ik de doos nog niet open maak als het dit weekend wordt bezorgd.

[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 10-10-2025 10:24 ]

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15
MC Taz Man schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Enclosure, de A1-stijl nozzle eventueel lineair rails... Allemaal (imo) legitieme redenen voor een versie update.
Uit interesse, paar vragen:
  1. Wat voor enclosure? Het is toch al een zo-goed-als-gesloten systeem?
  2. Ik ben niet echt bekend met de techniek, maar wat zijn lineair rails en wat voegt 't toe?

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 11:38
alienfruit schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:23:
Zul je net zien koop je donderdagochtend de P1S Combo met ASM 2 Pro kondigen komende week een nieuwe versie aan. Maar goed, als beginner in het 3D printen zal de P1S vast ook prima zijn. Denk wel dat ik de doos nog niet open maak als het dit weekend wordt bezorgd.
Ach dat zul je altijd zien.
Ik heb hem op 1 september besteld en al goed gebruikt en hij bevalt eigenlijk prima.
Zou inderdaad kijken wat de extra's zijn op de P2S en wat de prijs dan is.
Je kunt wel hebben dat de P1s nu in prijs gaat zakken om van de voorraden af te komen.
Ik heb een A1 gehad en dat display was een stuk beter maar eigenlijk mis ik het zelf nog niet echt op de P1S.
Ik ben zelf gestopt met de strijd om altijd het nieuwste te hebben.
Vaak kun je het toch niet bijbenen.
rhoolwerf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:22:
[...]

Uit interesse, paar vragen:
  1. Wat voor enclosure? Het is toch al een zo-goed-als-gesloten systeem?
  2. Ik ben niet echt bekend met de techniek, maar wat zijn lineair rails en wat voegt 't toe?
Ik zie het nu idd... Ik las ergens (geen idee meer waar, wss TwiX) iemand die zei "a een enclosure". Aangezien ik een X1c heb, had ik niet helder meer in m'n geheugen dat het de P1p is die dat niet heeft :D

Dat zijn de rails die gebruikt worden op de H2 serie. Ik weet niet precies wat de voordelen zijn (dacht preciezere beweging, maar weet het net zeker), maar het grootste voordeel is het onderhoud wat veel moeilijker is op de carbon rods. Ook was er, blijkbaar, de vraag in hoelang die koolstof rods mee zouden gaan & of ze zouden vervormen of niet.

Al met al; beter voor onderhoud & mogelijk toekomstbestendiger.

Bedenk me nu net dat het óók heel prettig zou zijn als de P/X2-series óók de extruder van de H2 serie zouden krijgen. Deze werkt met een servomotor, welke volgens mensen die er wél verstand van hebben veel preciezer is.

Ook zou ik het toejuichen als de P/X2 series de mogelijkheid voor de snijder/plotter krijgen. Dus eigenlijk gewoon de printkop van de H2-serie :D.

Niet dat ik het geld heb, maar dat zou voor mij een HELE grote verleiding zijn...

• rhoolwerf
Ik snap je punten, maar ik vraag 't me af. Ik gok dat het verschil tussen de P2-reeks en de H2-reeks niet té klein moet worden want dan gaan te weinig mensen over naar hun duurste reeks.

Maarja we kunnen blijven gissen, dinsdag weten we 't pas echt helaas!

• rhoolwerf
AtlAntA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:08:
Voor wat betreft de ventilatieklep zou dat voor mij nu niet meer nodig zijn aangezien ik die AMS riser heb geprint waarbij de glasplaat een paar CM boven de printer opgeslagen kan worden.
Vraagje: waarom zou met PLA de deur uberhaupt open moeten? Temperatuur te hoog?
Ik heb de hele zomer door allerlei dingen geprint en mij is niets opgevallen eigenlijk :?

• alienfruit

alienfruit

Ja, zojuist is de P1S gearriveerd. Ging nog behoorlijk rap! Ik zit te twijfelen of ik de doos moet open maken of wachten tot dinsdag. Ik had een leuke deal gevonden P1S + AMS2 Pro + 4kg filament voor 789euro. Ik denk dat de P2S duurder zal zijn en vraag mij af of de nieuwe functionaliteit de moeite waard zal zijn voor deze beginner.
rhoolwerf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:13:
Ik snap je punten, maar ik vraag 't me af. Ik gok dat het verschil tussen de P2-reeks en de H2-reeks niet té klein moet worden want dan gaan te weinig mensen over naar hun duurste reeks.

Maarja we kunnen blijven gissen, dinsdag weten we 't pas echt helaas!
Snap jouw punt ook :D Maar je moet natuurlijk ook het enorme verschil tussen de platformen zien; Het formaat. Mijn wensdenken over de printkop, is slechts dat. Wensdenken.

Ik verwacht wél dat de nozzle wordt aangepast (H2/A1-stijl) en vind de lineaire rails waarschijnlijk. Verder, gaan we het zien idd :Y

• rhoolwerf
MC Taz Man schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:02:
[...]Ik verwacht wél dat de nozzle wordt aangepast (H2/A1-stijl) en vind de lineaire rails waarschijnlijk. Verder, gaan we het zien idd :Y
Als ze de nozzle aanpassen naar de H2/A1-stijl, hoop ik dat ze voor de P1S een upgrade kit doen O-) Daar zie ik actief winst voor mezelf in :)

En anders moet ik toch eens dit gaat printen denk ik: https://makerworld.com/en...-quick-swap-cable-plug-v2

• AtlAntA
rhoolwerf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Ik heb de hele zomer door allerlei dingen geprint en mij is niets opgevallen eigenlijk :?
Het is wat ik heel veel op het internet heb gelezen. Vooral om warping en minder goede bed adhesion te voorkomen. Maar er zijn ook zat mensen zoals jij die zeggen dat het niet hoeft. Zelf heb ik een paar prints met de deur dicht gedaan en die kwamen inderdaad omhoog na een paar layers. Deurtje open of zoals nu het dak open heeft dit niet weer laten gebeuren.

• rhoolwerf
AtlAntA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:39:
[...]
Het is wat ik heel veel op het internet heb gelezen. Vooral om warping en minder goede bed adhesion te voorkomen. Maar er zijn ook zat mensen zoals jij die zeggen dat het niet hoeft. Zelf heb ik een paar prints met de deur dicht gedaan en die kwamen inderdaad omhoog na een paar layers. Deurtje open of zoals nu het dak open heeft dit niet weer laten gebeuren.
Interessant om eens te onthouden. Misschien dat 't ligt aan hoe warm de kamer wordt ofzo, heb wellicht geluk met de ligging. Maar ga ik komende zomer zeker meenemen!
AtlAntA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:39:
[...]

N=1, maar goed;

Ik heb nagenoeg altijd de deur van m'n X1c dicht en print op 55c bad. Weinig last van slechte bed-adhesie. Af en toe komt er een hoekje los, maar goed.
[...]

Grootste ding waar voor gewaarschuwd wordt, waar ik (nog) geen last van heb gehad, is verstoppingen. Iets met heat-creep.

• alienfruit

alienfruit

Ik zit nu toch hard te twijfelen of deze nacht (het is alweer bijna 23u) de printer toch moet uitpakken en lekker mee aan klungelen ipv. te wachten op de aankondiging.

• Mday
  • Laatst online: 17-01 10:39
Argh, daar gaan we weer. Iedereen aan boord van de hijptrein!

Maar seriously, kan met niet heel veel voorstellen van de refresh, anders dan een beter scherm, waar obviously naar gehint wordt...

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:17
[...]

PLA moet goed gekoeld worden, als de deur dicht is blaas je steeds warmere lucht tegen de print.
De print wordt dan minder mooi, gaat inzakken, overhangs worden lelijk.
Daarnaast wordt je heatbreak minder goed gekoeld, want zuigt warmere lucht aan en krijg je heat-creep en dat veroorzaakt vervolgens weer verstoppingen in de koude zone (retractions bij zacht filament)

Warping zul je daardoor niet zo heel snel krijgen.

Ik print ook wel eens met de deur dicht en kan best even goed gaan. Maar open deur en top is altijd beter.

Je kan ook de case fan op maximaal zetten en de top op een kier, dan wordt er genoeg verse lucht aangevoerd, maar dat maakt net zoveel herrie als een bladblazer.

PETG heeft minder koeling nodig.

Ik hoop dat de P2S een stuk stiller wordt.

• rhoolwerf
rinkel schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:21:
[...]

PLA moet goed gekoeld worden, als de deur dicht is blaas je steeds warmere lucht tegen de print.
De print wordt dan minder mooi, gaat inzakken, overhangs worden lelijk.
Daarnaast wordt je heatbreak minder goed gekoeld, want zuigt warmere lucht aan en krijg je heat-creep en dat veroorzaakt vervolgens weer verstoppingen in de koude zone (retractions bij zacht filament)

Warping zul je daardoor niet zo heel snel krijgen.

Ik print ook wel eens met de deur dicht en kan best even goed gaan. Maar open deur en top is altijd beter.

Je kan ook de case fan op maximaal zetten en de top op een kier, dan wordt er genoeg verse lucht aangevoerd, maar dat maakt net zoveel herrie als een bladblazer.

PETG heeft minder koeling nodig.

Ik hoop dat de P2S een stuk stiller wordt.
Ik zal eens een print van een mini o.i.d. doen met deur dicht en daarna met deur open, kijken of ik merkbaar verschil zie. Of is dit alleen relevant bij grotere prints?
rhoolwerf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Ik zal eens een print van een mini o.i.d. doen met deur dicht en daarna met deur open, kijken of ik merkbaar verschil zie. Of is dit alleen relevant bij grotere prints?
(zo goed als) Alle minis hier zijn geprint met de deur dicht: https://www.youtube.com/@mctazman407

• rinkel
rhoolwerf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Ik zou zeggen: als het goed gaat, gaat het goed.
Zeker bij kleine prints ga je geen verschil zien.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 11-10-2025 08:56 ]

• alienfruit

alienfruit

Uiteindelijk de printer toch maar uitgepakt! Ik ga er vanuit dat de P2S vast niet meteen in de aanbieding is. Misschien valt de P1S in de toekomst te upgraden naar een P2S voor een meerprijs. Nu moet ik alleen wat meer filament kopen omdat de bundel die ik bij Bambu Labs bestelt heb nog niet aangekomen is.

Verder werd de groene filament die met de printer komt niet herkent door het apparaat? Eerste print liep helemaal in het honderd hierdoor.

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 11-10-2025 10:40 ]

• Mday
alienfruit schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:39:
Uiteindelijk de printer toch maar uitgepakt! Ik ga er vanuit dat de P2S vast niet meteen in de aanbieding is. Misschien valt de P1S in de toekomst te upgraden naar een P2S voor een meerprijs. Nu moet ik alleen wat meer filament kopen omdat de bundel die ik bij Bambu Labs bestelt heb nog niet aangekomen is.

Verder werd de groene filament die met de printer komt niet herkent door het apparaat? Eerste print liep helemaal in het honderd hierdoor.
dubbelcheck of dat groene filament geen support filament is...

• AtlAntA
Mday schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

dubbelcheck of dat groene filament geen support filament is...
Goed punt, bij mijn p1s werd de support fillament ook niet herkend. Nu was die in mijn geval wit en de 2 spools die erbij zaten oranje en groen.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Zilverdael80 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:07:

Wat doe ik fout?
Probeer eens de wall layer speed te verlagen van 200 naar 50 mm/s en ik zou ook de acceleratie van de top layer flink verlagen. Dat maakt hem een heel stuk preciezer.

• alienfruit

alienfruit

Ik heb Sunlu PET filament en Sunlu TPU filament. Ik wilde alleen wat controleren heb ik het goed begrepen dat deze twee door de P1S wordt ondersteunt zelfs met de standaard nozzle. Maar dat het voor de TPU aanbevolen is om de standard te vervangen met de stainless steel nozzle? Maar de PET filament hoewel voordeel heeft van deze andere nozzle het niet echt nodig is. Klopt dit?

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 12:59
Ik wilde zonet een print opstarten op mijn A1 maar omdat ik gisteren merkte dat het versturen van een print van BS naar de printer erg lang duurde ben ik eerst wezen googelen hoe dat kwam. Ik las ergens dat je in de printer de optie Ony Lan moest aanzetten. Hiermee zou je de cloudservice van Bambu omzeilen en zou het versturen een stuk sneller gaan. Dus voordat ik zojuist de print wilde versturen heb ik eerst die optie aangezet. Helaas ging toen van alles mis want na het slicen werd de juiste spoel niet herkend en de kleur ook niet. Ik kreeg een foutmelding 3120 en 403 Internal error. Ik heb toen BS afgesloten en de printer uit- en weer aan gezet. Toen weer de optie Only LAN weer uitgezet en toen bleek ineens de koppeling tussen de printer en mijn account te zijn verbroken. Deze moest ik herstellen, wat gelukkig goed ging en pas toen kon ik de print na het slicen naar de printer sturen. Dat duurt wel ongelofelijk lang ineens! Een print van 13Mb duurt ongeveer 8 á 9 minuten terwijl dat vorige week veel en veel sneller ging. Ik denk dat dit met de laatste update van BS heeft te maken en ik hoop dat ze dit snel herstellen.

• rhoolwerf
Ik lees vaker op Reddit dat het versturen langzaam is, heb er zelf nog geen last van gehad.

Waar ik benieuwd naar ben: is het uploaden van het bestand naar de Cloud langzaam, of het downloaden naar de printer toe langzaam? Want dat laatste heb ik al wel 1x aan de hand gehad, dat het opvallend lang duurde voor de printer de print had ontvangen.

Maar eerlijk gezegd: ik zet een print aan (als in, zeg ik Bambu Studio dattie wat moet gaan doen) en daarna ga ik andere dingen doen tot ik de pingel krijg dat de print klaar is. Maar ik denk dat 8+ minuten me wel zou zijn opgevallen..

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54

Arfman

Drome!

Ik zou ook niet weten waarom je prints via de cloud zou moeten/willen versturen. Zeker sinds het gedoe met de firmware updates van een aantal maanden geleden zou ik er altijd voor kiezen om LAN Only te doen en alle Bambu cloudtoestanden te vermijden.

Sterker nog, het is dé reden dat ik naar een Anycubic aan het kijken ben als multicolor printer en niet naar een Bambu.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Ferret
rhoolwerf schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:21:
Waar ik benieuwd naar ben: is het uploaden van het bestand naar de Cloud langzaam, of het downloaden naar de printer toe langzaam? Want dat laatste heb ik al wel 1x aan de hand gehad, dat het opvallend lang duurde voor de printer de print had ontvangen.
Het versturen naar de cloud gaat snel maar het ontvangen door de printer is wat zo lang duurt.

Ik zou ook denken dat Only Lan een goeie optie zou zijn maar zoals ik al schreef was ik de verbinding tussen mijn account en de printer kwijt toen ik die optie had aangezet. Afijn, de print loopt nu dus ik kijk morgen wel weer even hoe dat nou precies zit.
Arfman schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:36:
Ik zou ook niet weten waarom je prints via de cloud zou moeten/willen versturen. Zeker sinds het gedoe met de firmware updates van een aantal maanden geleden zou ik er altijd voor kiezen om LAN Only te doen en alle Bambu cloudtoestanden te vermijden.

Sterker nog, het is dé reden dat ik naar een Anycubic aan het kijken ben als multicolor printer en niet naar een Bambu.
Omdat ik dat makkelijk vind.

• rinkel
Ik draai in lan/developer mode zolang ik me kan herinneren. Voron is alleen maar lan en de Prusa heeft beide, al draait ie nu op klipper.
Als je in lan mode draait verlies volgens mij de cloud bij bambu, dus geen app meer.

• rhoolwerf
Arfman schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:36:
Ik zou ook niet weten waarom je prints via de cloud zou moeten/willen versturen.
rinkel schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:50:
Als je in lan mode draait verlies volgens mij de cloud bij bambu, dus geen app meer.
Precies dat. Ik vind de app wel makkelijk om gewoon even remote te kunnen zien hoe 't ervoor staat en om notificaties op m'n telefoon te krijgen als filament onverhoopt op is, of dat de print klaar is zodat ik de volgende print aan kan zetten.

De app is juist één van de (vele) redenen geweest om een Bambu Lab printer aan te schaffen :)

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:53
alienfruit schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:56:
Ja, zojuist is de P1S gearriveerd. Ging nog behoorlijk rap! Ik zit te twijfelen of ik de doos moet open maken of wachten tot dinsdag. Ik had een leuke deal gevonden P1S + AMS2 Pro + 4kg filament voor 789euro. Ik denk dat de P2S duurder zal zijn en vraag mij af of de nieuwe functionaliteit de moeite waard zal zijn voor deze beginner.
Klinkt als een mooie deal. Waar heb je die gevonden?

Signature

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:03

Ankh

|true

Repsect schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:04:
[...]

Klinkt als een mooie deal. Waar heb je die gevonden?
Bij Bambu zelf volgens mij.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29

_Eend_

🌻🇺🇦

MC Taz Man schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:22:
Kijk eens wat ik net zie op het grote boze TwiX:
[Afbeelding]
Dat ziet er wel erg uit als een door AI gegenereerd plaatje
_Eend_ schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:12:
[...]

Dat ziet er wel erg uit als een door AI gegenereerd plaatje
Wss wel idd, maar het zal me ook niets verbazen als BL zoiets idd uit zou brengen...

• Zilverdael80
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75wNqFEccJmk2qZZh0ctoYiwm3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XuRAF6f2GXGZ1OlczpZzrSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Coming soon in the US???
Europa niet dan?

• Ferret
rinkel schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:50:
Dat merkte ik dus ook. Maar hoe verbind je BS dan met de printer? Ik kon geen bestand naar de printer sturen namelijk. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk...

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:29
Ferret schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Dat merkte ik dus ook. Maar hoe verbind je BS dan met de printer? Ik kon geen bestand naar de printer sturen namelijk. Of ik doe iets verkeerd natuurlijk...
Uitleg van de Bambu Lab wiki: https://wiki.bambulab.com...e-sharing/enable-lan-mode. Let wel dat (voor mij) de printer in hetzelfde VLAN moet zitten dan de PC/laptop. Of althans, anders kreeg ik geen connectie met de printer. :+

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb nu een A1 met AMS lite, gaat de P1S veel extra plezier opleveren? heb op zich geen issues met de A1, maar zou ook graag met andere materialen willen kunnen printen dan de gangbare spullen die de A1 aan kan.
is de core x-y functie een grote upgrade ten opzichte van de bed slinger?
ik wacht sowieso morgen even met de aankondiging van de P2S, dingen zoals beter scherm boeien mij niet zo erg en dat een hotend vervangen op een P1S wat meer moeite kosst is ook geen issue voor mij.

• alienfruit

alienfruit

Tot nu veel plezier met de P1S printer. Mooi spatbord voor mijn fiets geprint met Sunlu PET filament werkte prima. Enige probleem is dat je overal oranje of rode markering hebt in Bambu Studio. Weet nog niet precies wat ik daarmee moet.

Ja, ik begrijp ook niet helemaal wat de toegevoegde waarde is van een nieuw scherm? Makkelijker navigeren maar verder?

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 13-10-2025 11:48 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54

Arfman

Drome!

rhoolwerf schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

[...]

Precies dat. Ik vind de app wel makkelijk om gewoon even remote te kunnen zien hoe 't ervoor staat en om notificaties op m'n telefoon te krijgen als filament onverhoopt op is, of dat de print klaar is zodat ik de volgende print aan kan zetten.

De app is juist één van de (vele) redenen geweest om een Bambu Lab printer aan te schaffen :)
Sinds alle toestanden dat bedrijven zomaar hun cloud uit kunnen schakelen, je account kunnen verwijderen, je de toegang kunnen ontzeggen of je in een wurgpositie dwingen zoals Synology en Bambu gedaan hebben, draai ik dus helemaal niks meer via de cloud wat niet hoeft. Misschien beroepsdeformatie (ben IT-er) maar de prijs die je betaalt voor "lekker makkelijk" is je privacy en je totale overgave aan de grillen van een bedrijf ergens ver weg. Prima als je je daar comfortabel bij voelt, maar voor mij dus een absolute no-go.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

rafvhoof schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:13:
[...]

Uitleg van de Bambu Lab wiki: https://wiki.bambulab.com...e-sharing/enable-lan-mode. Let wel dat (voor mij) de printer in hetzelfde VLAN moet zitten dan de PC/laptop. Of althans, anders kreeg ik geen connectie met de printer. :+
Het is mogelijk vanuit een ander vlan, daarvoor heb je op de vlan scheiding (firewall waarschijnlijk) wel wat extra features nodig, je moet UDP broadcast verkeer laten forwarden tussen de interfaces. Op mijn opnsense firewall heb ik dat uiteindelijk wel werkend gekregen en staat de P1S netjes in zijn afgeschermde LAN zonder internet access.
Arfman schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:10:
[...]

Sinds alle toestanden dat bedrijven zomaar hun cloud uit kunnen schakelen, je account kunnen verwijderen, je de toegang kunnen ontzeggen of je in een wurgpositie dwingen zoals Synology en Bambu gedaan hebben, draai ik dus helemaal niks meer via de cloud wat niet hoeft. Misschien beroepsdeformatie (ben IT-er) maar de prijs die je betaalt voor "lekker makkelijk" is je privacy en je totale overgave aan de grillen van een bedrijf ergens ver weg. Prima als je je daar comfortabel bij voelt, maar voor mij dus een absolute no-go.
Tja, ik heb mijn printer in een apart VLAN (voor domotica) staan en vind het niet erg dat de CCP weet wat ik print. Ik snap de hang en voorzichtigheid mbt privacy, maar overdrijven is ook een vak.

• alienfruit

alienfruit

Snap alleen niet waarom ze de benodigde buffer voor de AMS 2 Pro niet meesturen met dit apparaat. Nu heb ik dus een AMS 2 Pro die ik niet kan gebruiken.
alienfruit schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:21:
Snap alleen niet waarom ze de benodigde buffer voor de AMS 2 Pro niet meesturen met dit apparaat. Nu heb ik dus een AMS 2 Pro die ik niet kan gebruiken.
Als je maar 1 AMS hebt, heb je voor zover ik weet geen speciale buffer nodig.

• alienfruit

alienfruit

Volgens de handleiding wel?
If you have purchased an X1/P1 series printer without an AMS unit, you will need to purchase the PTFE tube coupler, 4-pin cable, filament buffer and power adapter. AMS 2 Pro Upgrade Kit. These accessories are required to connect the AMS 2 Pro and use the drying functions.
De filament buffer heb ik dus niet, en weet ook niet zeker of ik de PTFE tube coupler heb. Ga het kartonnen doosje nog eens doorzoeken maar de buffer lijkt behoorlijk groot en zoiets heb ik niet.
alienfruit schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:35:

[...]

De filament buffer heb ik dus niet, en weet ook niet zeker of ik de PTFE tube coupler heb. Ga het kartonnen doosje nog eens doorzoeken maar de buffer lijkt behoorlijk groot en zoiets heb ik niet.
Heb je helemaal geen buffer? Da's vreemd. FF contact opnemen met support

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-01 10:39
MC Taz Man schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:39:
[...]

Heb je helemaal geen buffer? Da's vreemd. FF contact opnemen met support
Zat bij mij ook in een 3e 5e zending.
Kreeg eerst de printer, toen een doos met ams2. Daarna een doos met rollen fillament, toen nog een doos met plates en ander los spul. En pas daarna (met ander leverbedrijf ook nog) de buffer/hub en adapter. }:O Zat ruim 2 weken tussen de 1e en laatste doos. Allemaal dezelfde order.

Waarbij de zending met die hub niet eens een trackingcode had op de order pagina.

Komt vanzelf bij hem binnen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-10-2025 18:01 ]

• remyz
  • Registratie: Februari 2010
GeleFles schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Het is mogelijk vanuit een ander vlan, daarvoor heb je op de vlan scheiding (firewall waarschijnlijk) wel wat extra features nodig, je moet UDP broadcast verkeer laten forwarden tussen de interfaces. Op mijn opnsense firewall heb ik dat uiteindelijk wel werkend gekregen en staat de P1S netjes in zijn afgeschermde LAN zonder internet access.
Zou je de firewall regel(s) willen delen? Ik heb zelf nog geen Bambu printer en lurk hier om kennis op te doen. Maar als ik eenmaal mijn A1 mini heb, dan zou ik hem op dezelfde manier in mijn netwerk willen hangen. Dank!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:05
Mijn eerste CyberBrick projectje geknutseld. Houten speelgoed anno 2025. Hier wordt ik dus zo ontzettend blij van. Een idee van 35 jaar terug eindelijk eens zien te ontstaan, uit eigen printer _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CepTYlX6ZKfWNde263FBZdtv4vU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZmjKSgZGGrMKnxCOISpY2u8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvyRhOhjuMDiPLEGn8USEIqD8r8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj8Ty6WOJ8nktXlbDt7TkAKN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSgPc9KzzHZRO0SprmY6u75IT1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUJuckhPOMg1umKVwixpBQju.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9RV4R8Ou1HStqLaXnMHlHuirzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pR0gGZX2njo5m4uzEDhwwEN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OE5Qv_DdQ92A-nd8C9CkozmE78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpSicyraBt5OJBU3u4HLXx5W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXBX15fk0V5N8b9KfcA3h7pCjuo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxwqDIBMUJVj1mKa5hJeZDCe.jpg?f=fotoalbum_tile

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 13:19
Snik, mijn eerste "clogged nozzle" op mijn P1S (na een weekje).

Er is een bambulab filmpje dat uitlegt hoe je dat verhelpt, is dat de aangewezen manier, of zijn er andere dingen die je nog kan proberen voordat je de kop uitelkaar haalt?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 13:11
alienfruit schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:35:

[...]

Je hebt het over deze buffer toch?
Die zou gewoon bij je printer moeten zitten als je een combo gekocht hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b_fOnU6hJCYZKogRDyEYhpC2Ns=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HUmHQ0ELeYtKA5z23cIhf2kZ.jpg?f=user_large

• Ankh

Ankh

|true

Ik heb nu een paar maanden mijn P1S en ben qua print kwaliteit erg tevreden. Enkel heb ik het idee dat bij de 1e fase (bed leveling etc) er ander geluid is, alsof er iets aanloopt qua XY motor. Is er ergens een optie om dit te testen? Enige optie die ik zie een uitgebreide zelftest van 30min. Op de Wiki kon ik niet echt wat vinden (of de info is niet accuraat meer).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• thespeed
Ankh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:04:
Ik heb nu een paar maanden mijn P1S en ben qua print kwaliteit erg tevreden. Enkel heb ik het idee dat bij de 1e fase (bed leveling etc) er ander geluid is, alsof er iets aanloopt qua XY motor. Is er ergens een optie om dit te testen? Enige optie die ik zie een uitgebreide zelftest van 30min. Op de Wiki kon ik niet echt wat vinden (of de info is niet accuraat meer).
Ik had na +- 130 uur ook een bijgeluid.
Bij mij waren het de idler rollers aan de achterzijde van de printer of de roller aan de onderzijde van de printer.
Ik heb uiteindelijk de rollers beter afgesteld en alles opnieuw gesmeerd.
Dat afstellen vondt ik trouwens vrij lastig om te doen en ik heb nog het idee dat het misschien niet 100% is.

Er staan meerdere tutorials op Youtube.
YouTube: Your Bambu Lab Printer Is Squeaking? Here’s the Fix You Actually Need

YouTube: Bambulab P1S X1C belt alignment - squeaking fix - prevents premature...

[ Voor 10% gewijzigd door thespeed op 14-10-2025 09:40 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

remyz schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:57:
[...]

Zou je de firewall regel(s) willen delen? Ik heb zelf nog geen Bambu printer en lurk hier om kennis op te doen. Maar als ik eenmaal mijn A1 mini heb, dan zou ik hem op dezelfde manier in mijn netwerk willen hangen. Dank!
Ik heb deze informatie gebruikt: https://nuxx.net/blog/2024/12/19/bambu-lab-p1s-on-iot-vlan/

Er moeten dus een aantal poorten open, maar de firewall zal ook het broadcast verkeer moeten relayen, dat ondersteunen niet alle firewalls.

• JorneB
durian schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:03:
Snik, mijn eerste "clogged nozzle" op mijn P1S (na een weekje).

Er is een bambulab filmpje dat uitlegt hoe je dat verhelpt, is dat de aangewezen manier, of zijn er andere dingen die je nog kan proberen voordat je de kop uitelkaar haalt?
Ik probeer altijd eerst om handmatig de nozzle temperatuur naar de maximale temp voor het gebruikte filament op te schroeven, ff een minuutje zo laten om de nozzle met clog door en door te verwarmen en dan proberen via de printer om wat filament te extruden. Dit wil wel eens helpen. Hier kan wat zeer hete stoom bij vrijkomen dus houd de handjes uit de printer op dat moment. Drie tot vier pogingen, als dat niet helpt de boel weer naar 0 graden zetten, printer uit, nozzle verwijderen en een cold pull uitvoeren.

• alienfruit

alienfruit

FRANQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:13:
Je hebt het over deze buffer toch?
Die zou gewoon bij je printer moeten zitten als je een combo gekocht hebt.
Ja, blijkbaar wordt dit dus apparaat verstuurd en is het momenteel niet op voorraad volgens Customer Service dus ik moet maar wachten. Rete irritant.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 13:11
alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Ja, blijkbaar wordt dit dus apparaat verstuurd en is het momenteel niet op voorraad volgens Customer Service dus ik moet maar wachten. Rete irritant.
Hier heb je hem binnen een paar dagen in huis, en kan je verder.
Misschien met de customer service afspreken dat je een tegoed krijgt voor een rol filament ofzo.

https://www.makerpoint.nl...YDJ1W9g_S54xoCXiEQAvD_BwE

• durian
JorneB schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Ik probeer altijd eerst om handmatig de nozzle temperatuur naar de maximale temp voor het gebruikte filament op te schroeven, ff een minuutje zo laten om de nozzle met clog door en door te verwarmen en dan proberen via de printer om wat filament te extruden. Dit wil wel eens helpen. Hier kan wat zeer hete stoom bij vrijkomen dus houd de handjes uit de printer op dat moment. Drie tot vier pogingen, als dat niet helpt de boel weer naar 0 graden zetten, printer uit, nozzle verwijderen en een cold pull uitvoeren.
Dank, ik zal dat morgen eens proberen.

• Ankh

Ankh

|true

Jeetje, toch wel interessant die P2S:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKK-u2AhQVaoZ3OI176aaEOSpNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oBdaiEhMH77hSmRUD1smKkmM.png?f=fotoalbum_large

https://eu.store.bambulab.com/nl/products/p2s

Niet een 2e nozzle, wel quick swap. Maar goed, ik ben tevreden over mijn P1S. Enige is dat ik nog een keer een AMS wil hebben. Komt vanzelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Ankh op 14-10-2025 15:18 ]

• Gh0stw4lk3r
Gezien de lagere prijs dan verwacht heb ik zojuist de P2S besteld, wilde van de week al een P1S halen, maar het verschil qua prijs is zo klein dat ik voor de P2S ben gegaan.

https://eu.store.bambulab...ducts/p2s?from=navigation

• Mday
Oef, da's best een mooie prijs met de AMS 2 Pro erbij. Dat ding is op zichzelf al 350,-! Dit is serieus echt een goeie deal...

Daarentegen vond ik de marketing eromheen wel tegenvallen. Veel nogal vage uitspraken, P1S vs P2S die gewoon niet kloppen, een paar features die ik mis (geluidsbeperking anyone? Of linear rail?).

• Gh0stw4lk3r
dit is wel een redelijk duidelijke uitleg over de nieuwe features.

• rhoolwerf
Net de P2S gekeken, toch wel verleidelijk! Maar ja, moet ik wel de P1S van een paar maanden oud zien kwijt te raken, ik heb absoluut geen noodzaak voor twee printers...

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik wilde eigenlijk wachten tot blackfriday voor een p1s, maar denk niet dat die prijs heel veel beter gaat worden. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar misschien toch maar bestellen nu.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Dingen die me opvallen (positief en negatief):

- Geen carbon rods meer(!) (al weet ik niet wat het probleem was met de oude, ze hebben het over makkelijker schoonmaken in de FAQ)
- Vloeiende camera! <3
- Combo met AMS2 maar je hebt wel nog steeds een extra voeding nodig om te drogen tijdens het printen (in tegenstelling tot H serie) "If you need to dry filament while printing, you'll need to purchase a Bambu Lab official power adapter to power the AMS 2 Pro.". Wel vreemd, ik had wel verwacht dat hij helemaal "AMS 2 Ready" zou zijn.
- Er is nu een extra optionele cooling fan, dat is wel tof

Gezien de grote veranderingen en zo te zien ook andere interne structuur (camera zit nu achterin bijv.) zal er wel geen upgradekit komen dit keer.

Maar ik weet niet of het de moeite waard is boven mijn P1S. Ik ga de reviews afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 14-10-2025 16:00 ]

• alienfruit

alienfruit

Ik zit nog binnen de 14 dagen maar de P1S is al wel gebruikt. Vraag mij af of het mogelijk is om tegen meerprijs de P1S in te ruilen voor de P2S. Ding is bijna een 4 dagen oud.

Klantenservice is te druk om te vragen :))

[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 14-10-2025 16:03 ]

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Llopigat schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:54:

- Geen carbon rods meer(!) (al weet ik niet wat het probleem was met de oude, ze hebben het over makkelijker schoonmaken in de FAQ)
Carbon rods verslijten. En als je veel abs / asa print, dan moet je vaak de rods schoonmaken met ipa (soms om de paar dagen), want anders krijg je print problemen, zoals cirkels die in de x richting ovaal worden.
MC Taz Man schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:18:
[...]

MC Taz Man schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:48:
[...]

Ik zie het nu idd... Ik las ergens (geen idee meer waar, wss TwiX) iemand die zei "a een enclosure". Aangezien ik een X1c heb, had ik niet helder meer in m'n geheugen dat het de P1p is die dat niet heeft :D

Dat zijn de rails die gebruikt worden op de H2 serie. Ik weet niet precies wat de voordelen zijn (dacht preciezere beweging, maar weet het net zeker), maar het grootste voordeel is het onderhoud wat veel moeilijker is op de carbon rods. Ook was er, blijkbaar, de vraag in hoelang die koolstof rods mee zouden gaan & of ze zouden vervormen of niet.

Al met al; beter voor onderhoud & mogelijk toekomstbestendiger.

Bedenk me nu net dat het óók heel prettig zou zijn als de P/X2-series óók de extruder van de H2 serie zouden krijgen. Deze werkt met een servomotor, welke volgens mensen die er wél verstand van hebben veel preciezer is.

Ook zou ik het toejuichen als de P/X2 series de mogelijkheid voor de snijder/plotter krijgen. Dus eigenlijk gewoon de printkop van de H2-serie :D.

Niet dat ik het geld heb, maar dat zou voor mij een HELE grote verleiding zijn...
Afgezien van de lineaire rods, had ik toch veel goed gegokt *O*

• thespeed
ViNcE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:38:
Ik wilde eigenlijk wachten tot blackfriday voor een p1s, maar denk niet dat die prijs heel veel beter gaat worden. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar misschien toch maar bestellen nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXXS1ySOu6huMuHUmnVGPE2Eews=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4uz2pSPJz5WnQP9BJoFDfx33.png?f=fotoalbum_large

Ze hebben nu verschillende kortingscodes bij de P1S.
P1S combo: 160 euro
P1S : 130 euro
AMS2 Pro combo: 200 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door thespeed op 14-10-2025 16:29 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55

OMX2000

By any means necessary...

Llopigat schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:54:
Dingen die me opvallen (positief en negatief):

- Vloeiende camera! <3
- Combo met AMS2 maar je hebt wel nog steeds een extra voeding nodig om te drogen tijdens het printen (in tegenstelling tot H serie) "If you need to dry filament while printing, you'll need to purchase a Bambu Lab official power adapter to power the AMS 2 Pro.". Wel vreemd, ik had wel verwacht dat hij helemaal "AMS 2 Ready" zou zijn.
- Er is nu een extra optionele cooling fan, dat is wel tof

Gezien de grote veranderingen en zo te zien ook andere interne structuur (camera zit nu achterin bijv.) zal er wel geen upgradekit komen dit keer.

Maar ik weet niet of het de moeite waard is boven mijn P1S. Ik ga de reviews afwachten.
Reviews wacht ik sowieso af. Ik heb nu een p1s zonder ams. Een ams 2 kopen kost inclusief alle benodigdheden 405 euro. Dan kan ik eigenlijk beter upgraden en de p1s verkopen

[ Voor 8% gewijzigd door OMX2000 op 14-10-2025 16:30 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

OMX2000 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

Reviews wacht ik sowieso af. Ik heb nu een p1s zonder ams. Een ams 2 kopen kost inclusief alle benodigdheden 405 euro. Dan kan ik eigenlijk beter upgraden en de p1s verkopen
Da's bij BL meestal het geval, is mij opgevallen. Lijkt wel dat ze geen losse AMS'en willen verkopen.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:43
Dat lijkt me een waardige opvolger van de P1s.
Super prijsje ook zeg..

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 07:58
Oef lastige keuze voor eventuele aanschaf. Inmiddels verhuist en eindelijk ruimte om aankomende periode een eerste 3d printer aan te schaffen, maar ja ga je dan voor de P2S of voor de H1S...

• Ferret
De P1S combo is met die korting van 160 euro toch wel heel verleidelijk. Maarja, ik heb net m'n A1 met AMS Lite. Hoe ga ik dat aan vrouwlief brengen....

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ferret schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:00:
De P1S combo is met die korting van 160 euro toch wel heel verleidelijk. Maarja, ik heb net m'n A1 met AMS Lite. Hoe ga ik dat aan vrouwlief brengen....
Die A1 brengt nog genoeg op op marktplaats.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Joel heeft een paar issues gevonden. Vooral met multi-kleur PETG.

[ Voor 49% gewijzigd door MC Taz Man op 14-10-2025 18:08 ]

• AtlAntA
Ok dus een slightly upgraded X1C voor een erg mooie prijs.

Alhoewel ik wel 2 printers zou willen denk ik dat ik voorlopig maar bij mijn P1S blijf. Heb deze nog maar sinds half september. Heeft wel bijna non stop gedraaid sindsdien dus wel een aantrekkelijk idee om er een 2e naast te zetten maar denk niet dat deze aanvraag door de financieel directeur hier wordt goed gekeurd. :)

Volgens Stefan van CNCkitchen komt de p2s ook standaard met hardened steel nozzle en extruder gears.
Dat maakt de deal nog beter.

YouTube: The Bambu Lab P2S makes the X1 Carbon Obsolete!

Edit Er is nog een price protection prtogram voor als je je p1s op of na 1 oktober hebt ontvangen.
"Price protection applies to orders of P1S printer that were delivered on or after October 1, 2025, and placed before October 14, 2025, 21:00 (UTC+8)."
https://support.bambulab....dc-405c-ba78-a44848c9df37

[ Voor 46% gewijzigd door AtlAntA op 14-10-2025 19:37 ]

• IMirjamI
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:33
durian schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Dank, ik zal dat morgen eens proberen.
Heb je een naald/pin bij de printer gekregen? Afhankelijk van waar de verstopping zit, kun je (verwarmd) filament daarmee lospeuteren.

https://wiki.bambulab.com/en/x1/troubleshooting/nozzle-clog

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hehehe, in aanloop naar de H2C net mijn oude printer verkocht.
Ik zag de aankondiging van de P2S, en ik wilde naar AMS 2 Pro voor de H2C, en ik dacht: nu verkopen.

P1S verkocht voor €450, 2x AMS 1 verkocht voor €200/stuk en de Sunlu S2 filadryer voor €45.

Ik blij, kopers nu even pijn denk ik, haha.

Mijn pijn komt later dit jaar met de H2C en 2x AMS 2 Pro + AMS HT. :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• alienfruit

alienfruit

Jammer, volgens de klantenservice kan ik mijn P1S niet omruilen voor de P2S. De bestelling is nog niet eens compleet geleverd.

• durian
IMirjamI schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Heb je een naald/pin bij de printer gekregen? Afhankelijk van waar de verstopping zit, kun je (verwarmd) filament daarmee lospeuteren.

https://wiki.bambulab.com/en/x1/troubleshooting/nozzle-clog
ja, er zat een naald bij, ik ga het morgen proberen!

• _eLMo_
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:23:
Jammer, volgens de klantenservice kan ik mijn P1S niet omruilen voor de P2S. De bestelling is nog niet eens compleet geleverd.
Gewoon retourneren? Kost €100 shipping wellicht, maar prima toch? Voor die upgrade.

- Edit: €30 voor retour: https://eu.store.bambulab...nd-policy?skr=yes#Bijlage

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 14-10-2025 21:18 ]

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:32
alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:23:
Dat is tegen de wet, maargoed. Ik heb zojuist dezelfde vraag gesteld, want ik heb vandaag de P1S binnengekregen... Alleen de doos open gemaakt, maar nog niet eens uitgepakt.

• _eLMo_
  • Niet online
Je moet niet vragen om omruilen, je wil retourneren ;)

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar ik heb de PS1 al gebruikt? Voor een paar prints

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 13:35
Mist die P2S iets tov een X1C?
(Behalve 10 graden koudere print plate waar ik geen last van heb)

Ik twijfel zwaar tussen een H2S en een P2S. Doe niet aan multi-materiaal en wat ik print is sowieso fors groter dan printformaat, dus lijmen/bouten moet ik hoe dan ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Autoreply op 14-10-2025 22:13 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:56:
Ja kom op man, je krijgt dat ding binnen, weet dat de P2S er aan komt. Komt hier hardop twijfelen, en hem vervolgens toch uitpakken, dan is de P2S daar, en dan wil je ruilen/retourneren. Hierboven staat al vermeld wat de kosten daarvan zijn, en hoe dat in zijn werk gaat. Op een gegeven moment moet je toch zelf een klap op geven wat je gaat doen.
Autoreply schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:12:
Mist die P2S iets tov een X1C?
(Behalve 10 graden koudere print plate waar ik geen last van heb)

Ik twijfel zwaar tussen een H2S en een P2S. Doe niet aan multi-materiaal en wat ik print is sowieso fors groter dan printformaat, dus lijmen/bouten moet ik hoe dan ook.
Hij mist vooral een hoop euros ;) het lidar gebeuren mist denk ik, heb nog niet gecheckt hoe het met flow control zit, waarschijnlijk door te meten met de extruder, zoals in de A1.
Verder klinkt het alsof je prima uit de voeten kan met de P2S. Het grotere formaat, multi material en temperaturen zijn de USP's van de H2S tov P2S

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 14-10-2025 22:21 ]

• Mday
alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:56:
Sinds wanneer heb je hem in bezit? als het binnen 14 dagen is dan mag je zonder opgaaf van reden retourneren, of Bambulab dat nu 'toestaat' of niet, dat is wettelijk zo. ' Binnen deze periode mag de consument het product testen, zoals in een fysieke winkel. '
Ik heb vaker iets teruggestuurd om die reden. Als je dan alsnog per se moet verklaren dan zeg je 'kwaliteit valt tegen'.

[ Voor 9% gewijzigd door Mday op 14-10-2025 22:28 ]

Iedereen zet de P2S tegen de X1C. Snap ik wel, want dat is wat er nu is. Maar ik denk wel dat er binnenkort een X2C aan komt. Ze zijn duidelijk de hele range aan het upgraden. En Thomas zag al dat er op bepaalde plekken montagepunten lijken te zitten die nu leeg zijn. Dus iets als een X2C met een chamber heater oid en andere upgrades tov de P2S. Als ik in de markt zou zijn voor iets nieuws, zou ik tot de kerst even niets kopen. Er komt vast meer lekkers aan...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• alienfruit

alienfruit

Mday schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Sinds wanneer heb je hem in bezit? als het binnen 14 dagen is dan mag je zonder opgaaf van reden retourneren, of Bambulab dat nu 'toestaat' of niet, dat is wettelijk zo. ' Binnen deze periode mag de consument het product testen, zoals in een fysieke winkel. '
Ik heb vaker iets teruggestuurd om die reden. Als je dan alsnog per se moet verklaren dan zeg je 'kwaliteit valt tegen'.
Sinds 11 Oktober :) Maar goed punt.

• JorneB
Ik heb vandaag in de X1C ook weer een nozzle verstopping gehad. Een nogal bijzondere. Na verhitting tot 300 graden kwam er zowaar een sliertje zwart filament met koolstofvezel uit de nozzle. De laatste keer dat ik met zwart geprint heb is nu drie weken geleden geweest, met PET-CF van Bambu Lab. Sinds die keer heb ik ongeveer 2 kilo houtpoeder gevuld PLA er door gejaagd (op 195-205 graden) en nu komt dus pas op hogere temperatuur die PET-CF verstopping er uit. Hardnekkig spul blijkbaar
durian schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:40:
[...]

ja, er zat een naald bij, ik ga het morgen proberen!
Indien je via internet hebt besteld, mag je zonder opgaaf van reden binnen (uit m'n hoofd) 14 dagen annuleren en je geld terugkrijgen.

Geen idee of dat ook geldt voor 3D printers, ivm slijtage etc. Maar je kan het proberen.
Pagina: 1 ... 116 ... 132 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.