Ik had dit topic gemist, maar ik ben sinds februari aan de slag met een A1 Mini. Prachtig apparaat, maar ik merkte toch dat ik enorm spijt had dat ik er geen AMS bij had genomen

. Daarom bij de laatste sale mezelf laten gaan en de upgrade gemaakt naar een P1S Combo

.
Het display is echt een achteruitgang. Wat dat betreft slaat Bambu m.i. de plank hiermee compleet mis. De AMS daarentegen heb ik echt gemist. De A1 Mini is en blijft nog steeds een prachtig apparaat. Duidelijk veel vriendelijker in onderhoud en extreem gemakkelijk in gebruik. Qua oppervlakte scheelt het gek genoeg niet zoveel omdat het bed van de A1 in tegenstelling tot die van de P1 serie nog in X--Y richting moet bewegen.
Een andere reden dat ik heb geüpgraded is omdat ik al vrij vlug met wat andere materialen dan PLA ben gaan printen. Zowel PETG en TPU 95A. Mijn transparante Sunlu TPU was met de instellingen van de A1 Mini ook op de P1S echt een eitje. Het print mooi en wat makkelijker door het gesloten karakter van de P1S. Wel gaf de printer na het verwijderen aan dat er nog filament in de extruder zat. Die melding ging ook niet weg, maar heb ik op kunnen lossen door PLA in te voeren. Daarmee kwam het TPU los, waarna ik de PLA regulier kon verwijderen.
Het Overture PETG was een groter probleem. Ook die had ik al redelijk gekalibreerd met mijn A1 Mini, maar de eerste wall wilde maar niet plakken. Als de printkop dan een bocht om ging was het prima

. Ook de kalibratielijnen waren goed

. En het filament was meer dan voldoende gedroogd.
De specs op de rol en
TDS klopte ook totaal niet met mijn ervaring van de A1 Mini. Met 240 graden kreeg ik het spul nauwelijks geprint en werd het eerder een blob aan de printkop. Ook met een max flow rate van maar 3 of 4 mm³/s. Een instelling van 255 - 270 graden kwam veel beter in de buurt. Maar wederom problemen met de initiële aanhechting.
Ik heb ook nog het print profile van Overture geprobeerd, maar dat was hetzelfde profiel als Generic PETG. En kwam dus totaal niet overeen met de TDS

.
Gisteren heb ik toch na veel pijn en moeite met succes een calibration cube kunnen printen

. Daarvoor heb ik de travel speed en first layer speed fors omlaag gebracht. Die stonden in Orca Slicer op de standaard, maar heb ik verlaagd naar de max print speed. Daarmee plakt het nog steeds niet bijster makkelijk, maar werkte het in ieder geval wel. Het enige 'defect' wat mij opviel was blobjes na het eindigen van de letters X en Y. Maar dat zou ook best met de Z-seam te maken kunnen hebben. Of iets te hoge temperature of flow rate. Nog iets om uit te zoeken

.