Ooohhh de vooraankondiging is nu actief, okay nou snap ik 'mMC Taz Man schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:18:
[...]
En dat is waar ik op doeldeDe vorige flash sale items zijn poef

Ooohhh de vooraankondiging is nu actief, okay nou snap ik 'mMC Taz Man schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:18:
[...]
En dat is waar ik op doeldeDe vorige flash sale items zijn poef
Dank voor de bevestiging! Ga 't nog steeds in de gaten houden, ook al ben ik al ruim over budget gegaansmoken schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:33:
Dank richting diegenen die aangaven dat niet geheel duidelijk was wat wel/niet te verwachten qua "Flash Sale". Gezien --> gecommuniceerd --> aangepast
[Afbeelding]
smoken schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:33:
Dank richting diegenen die aangaven dat niet geheel duidelijk was wat wel/niet te verwachten qua "Flash Sale". Gezien --> gecommuniceerd --> aangepast
[Afbeelding]
Black Friday komt sowieso!MC Taz Man schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:54:
[...]
geen 2e HT deze ronde
Ah well... Black Firday komt vanzelf... Of niet...
Voor oplossen:JorneB schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:42:
[...]
Ik heb, zoals zovelen, interesse in dit apparaat maar dan eigenlijk alleen wanneer het het natte PVA filament droog weet te krijgen, ipv alleen droog weet te houden. Online ervaringen zoeken geeft mij dit resultaat:
'No user has reported loading and successfully drying wet PVA entirely within the AMS HT from a damp state. Instead, experiences show they pre-dry externally, then the AMS HT succeeds in maintaining dryness and enabling clog‑free prints.'
Vandaar mijn vraag. Ik wacht nog even wat bevindingen af, onder andere die van jouTot nu toe volstaat 3 maal 12 uur drogen binnen in de X1C voor mij.
Ik heb vanmorgen een mail ontvangen met een coupon code (50 euro korting) voor de AMS 2 Pro.TheJVH schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:28:
Ik las voordat de actie begon dat P1S eigenaren een coupon zouden ontvangen voor korting op een AMS2. Iemand al wat ontvangen of enig idee of dat nog komt?
Oeh volgens DPD krijg ik vanmiddag 3 pakketten binnenJan-man schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:45:
De P1S is lekker snel binnen4 dagen ondanks de sale
Ik heb een P1S met AMS 2 Pro besteld en ik heb ook zojuist een €50 kortingcoupon gekregen, geldig t/m 30 augustus. Ik ga die even goed bewaren, als het goed bevalt wil ik wel een tweede hebben voor nog meer kleurtjes tegelijkTheJVH schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:28:
Ik las voordat de actie begon dat P1S eigenaren een coupon zouden ontvangen voor korting op een AMS2. Iemand al wat ontvangen of enig idee of dat nog komt?
P1P eigenaar hier .TheJVH schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:28:
Heb hem ook gehad en is gewoon een standaard code: AMS2COUPON veel plezier ermeeTheJVH schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:28:
[ Voor 4% gewijzigd door Jan-man op 27-06-2025 13:50 ]
Hij lijkt toch wel accountgebonden te zijn, want ik heb slechts een A1 mini en ik krijg geen korting als ik een AMS2 bestel met deze code.Jan-man schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:49:
[...]
Heb hem ook gehad en is gewoon een standaard code: AMS2COUPON veel plezier ermee.
*edit: je had hem al zag ik.
Nou, niet per se account gebonden...Robino schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:56:
[...]
Hij lijkt toch wel accountgebonden te zijn, want ik heb slechts een A1 mini en ik krijg geen korting als ik een AMS2 bestel met deze code.
[ Voor 13% gewijzigd door MC Taz Man op 27-06-2025 14:05 ]
Is alleen als je hem bij Bambu zelf hebt besteld. Ik heb hem van een andere webshop, en bij mij werkt de code niet.
Hmm, vaag... Heb je je printer geBind aan je account?joosie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:07:
[...]
Is alleen als je hem bij Bambu zelf hebt besteld. Ik heb hem van een andere webshop, en bij mij werkt de code niet.
Zeker, twee zelfs.MC Taz Man schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:14:
[...]
Hmm, vaag... Heb je je printer geBind aan je account?
[…]
5. Subscribe to Claim Your Special Coupon
Who can participate
Customers who meet all the following conditions:
(1) Customers who have purchased X1 series printers or P1 series printers from our official online store before Jul.15th 2025 09:00 (CEST). And backers who have ordered X1 series printers on Kickstarter.
[…]
[ Voor 54% gewijzigd door joosie op 27-06-2025 18:54 ]
Misschien is er iemand die 'm voor jou wil bestellen...Robino schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:50:
Ah hij komt vast nog wel een andere keer in de aanbieding! Ben benieuwd naar de ondersteuning voor de A1-serie.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat is aardig! Maar hij wordt pas in (verwachting) Q3 door de A1-serie ondersteund. Dus moet toch nog wachtenmphilipp schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:36:
[...]
Misschien is er iemand die 'm voor jou wil bestellen...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Sterker, ik heb van de week een p1s gekocht en is nog onderweg maar heb wel al de code binnenOMX2000 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:44:
Begrijp ik het nou goed dat als ik mijn P1S voor de 15e juli registreer dat ik een coupon krijg voor 50 euro korting op een AMS 2 Pro?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Oh cool. Ik heb de mail ook gehad. Dus uiteindelijk zou het dan 450 + 350 - 50 =750 zijn voor een P1S met AMS 2 Pro zijn. Da’s een mooie dealAnkh schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:36:
[...]
Sterker, ik heb van de week een p1s gekocht en is nog onderweg maar heb wel al de code binnen
Bing
Zover was ik ookPedro_Newbie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:46:
De QR code scannen met de Bambu Handy app waarschijnlijk
Bing
In handy de machine loskoppelen van je account en daarna weer opnieuw koppelen. had het zelfde vorige week in de informatie er over is bar slechtbing69 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:50:
Weet niet goed wat hiermee moet, zie plaatje... Iemand een idee??
[Afbeelding]
Hey jij ook hierskank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:27:
Straks is de actie weer open.
Ik overweeg om toch de A1 + AMS combo te bestellen.
Mooie deal lijkt me.
De filamentrollen zou ik bij sunlu bestellen, daar is blijkbaar sinds vandaag ook een actie met goedkopere prijzen dan bambu.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ja we komen elkaar overal in dezelfde topics tegenMimiix schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:46:
[...]
Hey jij ook hier
Ik zou kartonnen rollen vermijden in de AMS. Dat rolt minder goed dan plastic.
Als de Sunlu plastic zijn kan je het zeker doenOverigens zijn de bambu rollen mijn inziens (zeker als je er veel tegelijk koopt) erg goed!
Karton kan wel, maar dan zul je iets moeten printen wat je om de randen monteert. Zo komen de rollers in de AMS niet in contact met het karton, waardoor deze niet slijt, waardoor er geen stof in je AMS komt.skank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Ja we komen elkaar overal in dezelfde topics tegen
Aha goeie tip ivm de rollen, ben nog compleet nieuw... wist zelfs niet dat er daar verschillen in waren.
Es zien of het vermeld staatplastic vs karton
Ik zou tree support eens proberen dan. Dat is een stuk makkelijker te verwijderen.rhoolwerf schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:12:
Ik had mijn bestelling nog niet helemaal gecontroleerd (veel te druk met printen) maar kreeg net mail dat mijn Gifts en Reusable Spool (gekregen vanwege het kopen van genoeg refills) nu ook daadwerkelijk verstuurd worden. Had ik het toch goed gezien dat die ontbraken
![]()
Ondertussen staat de printer vrolijk te werken![]()
Heb ook al twee fails gehad. Eentje was een gecrashte microSD kaart halverwege een print dus daar kon ik helaas niets mee. Kan gebeuren!
Andere was onvoldoende support waardoor een deel verzakte. Ik moet nog goed leren kijken in de slicer, want nu achteraf kan ik zien waar ik het vooraf aan het moeten herkennen.
Ik vind supports verwijderen nog wel tricky. Print momenteel alles met PLA, maar die krengen zitten soms muurvast geplakt en laten ook sporen achter bij verwijderen. Dus daar moet ik nog ff op oefenen.
Al met al, erg blij met de P1S !
Dé truc, voor mij iig, is Z-distance. Ik heb die op 0.32mm staan bij mijn 0.08mm profiel. Als dat niet genoeg is, dan gaat die naar 0.24 met 0.16 als max.rhoolwerf schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:12:
Ik had mijn bestelling nog niet helemaal gecontroleerd (veel te druk met printen) maar kreeg net mail dat mijn Gifts en Reusable Spool (gekregen vanwege het kopen van genoeg refills) nu ook daadwerkelijk verstuurd worden. Had ik het toch goed gezien dat die ontbraken
![]()
Ondertussen staat de printer vrolijk te werken![]()
Heb ook al twee fails gehad. Eentje was een gecrashte microSD kaart halverwege een print dus daar kon ik helaas niets mee. Kan gebeuren!
Andere was onvoldoende support waardoor een deel verzakte. Ik moet nog goed leren kijken in de slicer, want nu achteraf kan ik zien waar ik het vooraf aan het moeten herkennen.
Ik vind supports verwijderen nog wel tricky. Print momenteel alles met PLA, maar die krengen zitten soms muurvast geplakt en laten ook sporen achter bij verwijderen. Dus daar moet ik nog ff op oefenen.
Al met al, erg blij met de P1S !
Dat doe ik sowieso standaard, precies om die reden. Het zal wellicht referentie kader zijn, maar ik vind ze soms nog best pittig om te verwijderen en laten sporen achter op het model._Eend_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:17:
[...]
Ik zou tree support eens proberen dan. Dat is een stuk makkelijker te verwijderen.
Okay, die ga ik onthouden en eens mee pielen!MC Taz Man schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:19:
[...]
Dé truc, voor mij iig, is Z-distance. Ik heb die op 0.32mm staan bij mijn 0.08mm profiel. Als dat niet genoeg is, dan gaat die naar 0.24 met 0.16 als max.
0.3 bij mijn 0.2 mm profiel en 0.32 bij mijn 0.1mm profiel.
Op die manier is het verwijderen makkelijker.
[ Voor 39% gewijzigd door rhoolwerf op 01-07-2025 13:24 ]
En zelfs dan werkt het ook niet lekker, omdat hij vaak krom is. Daardoor rolt ie niet recht af en als je rol bijna op is, is het vrij irritant.MC Taz Man schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:14:
[...]
Karton kan wel, maar dan zul je iets moeten printen wat je om de randen monteert. Zo komen de rollers in de AMS niet in contact met het karton, waardoor deze niet slijt, waardoor er geen stof in je AMS komt.
Dit zijn mijn support instellingen, op mijn 0.08mm profiel:rhoolwerf schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:21:
[...]
Dat doe ik sowieso standaard, precies om die reden. Het zal wellicht referentie kader zijn, maar ik vind ze soms nog best pittig om te verwijderen en laten sporen achter op het model.
Maar wellicht dat dat gewenning is
[...]
Okay, die ga ik onthouden en eens mee pielen!![]()
Zoals gezegd, ik heb effectief sinds vrijdag 3D-print ervaring dus het is nog veel leren en proberen
Staan 2 pakketten, beide niet gevonden.Tracking Info Not Found
Please check if the order info is correct. Unshipped order can not be tracked.
Ja.Zilverdael80 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:42:
Is het normaal dat wanneer je op zondag DPD tracking info krijgt, deze op woensdag nog altijd niet te zien is op de website van bambu?
[...]
Staan 2 pakketten, beide niet gevonden.
Ik heb echter 3 emails ontvangen met 3 verschillende tracking nummers.
(die alle 3 ook nog steeds niet werken)
Maar de tracking info heb ik zondag ontvangen.Mimiix schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:43:
[...]
Ja.
Meestal als ie savonds zichtbaar word, komt ie de volgende dag.
Wat er op de BL site staat is, imo, minder relevant. Wat zegt DPD? Dat zijn immers de mensen die je levering doen. Niet BL.Zilverdael80 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:44:
[...]
Maar de tracking info heb ik zondag ontvangen.
Het is nu woensdag....
Ik heb de printer er sinds aankoop op staan, en op de poepjes die achter de printer op de grond vallen heb ik geen problemen. Ik heb 2 AMS units boven op de printer staan, dus hoef gelukkig niet veel achter de printer te komen voor filament wissels.rinkel schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:09:
Ik las dat er hier mensen zijn die de H2D op een kastje van 55cm diep hebben gezet. Is dat voldoende diepte voor deze printer?
Mijn (zelfgemaakte zeer stevige) buro is 60cm diep. De poop-shoot heeft natuurlijk ook wat ruimte nodig.
Ik dacht @Igor92 en @MasterMaceMichu ?
Ik zit als Prusa-fanboy een beetje met een schuin oog naar de H2D te kijken.
DPD weet nergens van. Die kent de trackingnummers ook niet.MC Taz Man schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:03:
[...]
Wat er op de BL site staat is, imo, minder relevant. Wat zegt DPD? Dat zijn immers de mensen die je levering doen. Niet BL.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Hier was het precies zo. P1S is hier gisteren afgeleverd, maar wanneer het “cadeau” gaat komen is een onduidelijk. Track&trace bij dhl geeft 7 juli aan.Ankh schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:44:
Ik heb van Bambu 2 trackingnummers gekregen, beide DPD (14 karakters). Op de bambu website werkt het slecht (niet up2date), maar als ik de tracking codes bij DPD check dan zie ik netjes alle info. Heb vanochtend een mail gehad van DPD dat mijn P1S vandaag wordt afgeleverd.
Dan heb je nog geluk. Volgens hun policy is het 16 euro.[b]skank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:42:[/b
Wel vreemd.
Maar toen kwam er ook nog eens 10 euro shipping bij... nochtans stond er op de site, free shipping naar België indien bestelling boven 50 euro is.
Gratis verzending geldt niet voor printers, of AMS'en, staat ook op hun siteskank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:42:
Printercombo is besteld ! Ik ben officieel lid :pompom:
Wel vreemd.
Op de main page staat de combo aan 439
Toen ik mijn land invulde ging deze plots naar 446,38
Maar toen kwam er ook nog eens 10 euro shipping bij... nochtans stond er op de site, free shipping naar België indien bestelling boven 50 euro is.
Een andere oplossing is met een respooler omzetten op een plastic spool. Beide (respooler en herbruikbare spoelen) kun je zelf printen. Het respoolen is wel een gedoe, zeker als je het filament een beetje mooi op de rol wilt krijgen, maar bij meerdere producenten is het afwachten wat voor spoelen je krijgt. Ik heb ook meerdere dingen geprint die je om een kartonnen spoel kunt doen, maar heb daar nog geen goede ervaringen mee. Er zijn verschillende spoelmaten in omloop, en mijn AMS heeft niet altijd voldoende grip op zo'n omlegspoel. Ik geef daarom dus toch maar de voorkeur aan respoolen.
De Duitse BTW is inclusief de getoonde prijs op de site, en die is 19%; de NL BTW is 21%, dus als je de prijs op de site vermenigvuldigt met 1,21 en deelt door 1,19 dan krijg je de prijs die je in NL moet betalen. weet zo niet wat de BTW in België is, maar zó werkt het, en dat staat ook op hun site, dat de uiteindelijke prijs afhankelijk is van de BTW van het land van bestemming.MC Taz Man schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Gratis verzending geldt niet voor printers, of AMS'en, staat ook op hun site
De verhoging is voor de BTW. Deze wordt automatisch ingevuld, maar niet per se het correcte percentage.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Geen idee, staat idd wel ergens uitgelegd. Ik zie echter altijd de NL BTW, omdat ik altijd ingelogd benNaalroc schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:38:
[...]
De Duitse BTW is inclusief de getoonde prijs op de site, en die is 19%; de NL BTW is 21%, dus als je de prijs op de site vermenigvuldigt met 1,21 en deelt door 1,19 dan krijg je de prijs die je in NL moet betalen. weet zo niet wat de BTW in België is, maar zó werkt het, en dat staat ook op hun site, dat de uiteindelijke prijs afhankelijk is van de BTW van het land van bestemming.
Dacht ik......
Het was toch dinsdag?Zilverdael80 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:44:
[...]
Maar de tracking info heb ik zondag ontvangen.
Het is nu woensdag....
Je hebt volledig gelijk. het was dinsdag .. Nu op woensdag is er overigens nog altijd niks nieuws
In mijn ervaring zitten er vaak 3 werkdagen tussen voordat het komt.Zilverdael80 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 07:40:
[...]
Je hebt volledig gelijk. het was dinsdag .. Nu op woensdag is er overigens nog altijd niks nieuwsMaar het is nog vroeg
Omdat het (gok ik) eerst op Duits btw (19%) stond. Als je dat omrekent: 439 / 1.19 * 1.21 kom je uit op 446,38skank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:42:
Wel vreemd.
Het venijn zit in de kleine lettertjes, snapte het van de week ook niet... totdat ik heel heel goed ging lezenskank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:42:
Wel vreemd.
[ Voor 9% gewijzigd door Zontar op 02-07-2025 12:23 . Reden: link toegevoegd ]
Bambu en verzending is nogal... speciaal.joosie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:47:
Net een bestelling gedaan met veel refills en daardoor een paar gratis spools.
Binnen een half uur een mail dat er nu 1 gratis spool verzonden is, ik hoop niet dat ze alles per stuk gaan sturen...
[ Voor 30% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-07-2025 22:07 ]
https://wiki.bambulab.com...twork-configuration-guideGurdie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:31:
Maar nu geeft de printer aan dat bij het instellen van de WIFI ik dit via de Bambu App moet doen. Zie ik hier iets over het hoofd? Of wat is de juiste procedure om dit in te stellen?
1
2
| ssid: FruitTest08 password: wikitest12 |
Ik had wat PC FR filament besteld. FR = Fire Retardant.Drwho1 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:20:
Ik heb wat 'last' van fomo mbt de promo's in de store van Bambu Lab.
Heb een cool plate en smooth plate in het winkelmandje liggen, dat lijken me echt platen met een functionele meerwaarde en wat ik tot nu toe gelezen heb is ook wel positief.
De 3D effect platen lijken me vooral mooi, maar verder zie ik geen functionele meerwaarde?
Nog aanraders die momenteel in promo staan voor een P1S? Tja filament, maar daar heb ik altijd keuzestress over...zovéél mogelijke soorten kleuren en materialen
Feel free to Buy me a coffee
Herkenbaar, heb ook 't gevoel "nu is het moment om te kopen" ondanks dat ik de SuperTack en de Smooth PEI al hebDrwho1 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:20:
Ik heb wat 'last' van fomo mbt de promo's in de store van Bambu Lab.
Heb een cool plate en smooth plate in het winkelmandje liggen, dat lijken me echt platen met een functionele meerwaarde en wat ik tot nu toe gelezen heb is ook wel positief.
De 3D effect platen lijken me vooral mooi, maar verder zie ik geen functionele meerwaarde?
Nog aanraders die momenteel in promo staan voor een P1S? Tja filament, maar daar heb ik altijd keuzestress over...zovéél mogelijke soorten kleuren en materialen
Niksmusicpixel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:28:
[...]
Benieuwd wat ze over 3,5 uur in de sale hebben.
Beide platen gekocht, dacht het daarbij te houden maar dan zat ik met €10 shipping. Dan maar een rolletje translucent PLA erbij gedaan (van de promokleuren) voor 17€, dan had ik wel verzending inclusief. Nog geen idee wat te maken met de translucent, maar dat komt wel...rhoolwerf schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Herkenbaar, heb ook 't gevoel "nu is het moment om te kopen" ondanks dat ik de SuperTack en de Smooth PEI al heb![]()
Ik heb nog wat extra filament wensen, ik hoop dat de volgende / laatste sale beetje leuke dingen ernaast aanbiedt, moet ergens een grens trekken
Goedkoper dan als via die 50 euro coupon ? Als je in de buurt van midden nederland woont kan ik hem voor je bestellen ? Ik heb nog die code, of als ik adres kan aanpassen rechtstreeks naar jou geshipped ?. Maar zou me niks verbazen als hij nog in de sale gaat komen en anders met black friday wel ?.Mday schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:39:
Mh... Er is echt geen manier om een AMS 2 Pro ergens goedkoper op de kop te tikken, wel? Ik zit al een tijdje te gluren ernaar maar natuurlijk hebben ze hem niet meegenoen in de sale...
[ Voor 5% gewijzigd door Jan-man op 03-07-2025 23:36 ]
Ik ben niet op de hoogte van de coupon, dat is een interessant aanbodJan-man schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:35:
[...]
Goedkoper dan als via die 50 euro coupon ? Als je in de buurt van midden nederland woont kan ik hem voor je bestellen ? Ik heb nog die code, of als ik adres kan aanpassen rechtstreeks naar jou geshipped ?. Maar zou me niks verbazen als hij nog in de sale gaat komen en anders met black friday wel ?.
[ Voor 7% gewijzigd door Mday op 04-07-2025 09:19 ]
In jouw geval? De enige must-haves zijn rollen filament. Wat ik lees uit je verhaal is dat je helemaal nieuw bent en nog niet zeker of je door wil gaan. Dan is printen het enige wat je kan doen.OMX2000 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:52:
Ik had mijn P1S maandag binnen. Gisteravond eindelijk geïnstalleerd. Op zich makkelijk, maar fysieke handleiding, online handleiding en filmpjes steken wat anders in elkaar qua volgorde.
En toen ik mijn eerste print, benchy, wilde printen kwam er geen filament uit. Dus paar “load” gedaan. En toen ging het goed.
Observatie. De calibratie ‘s avonds draaien in een gehorig huis is niet aan te raden. Hij gaat indrukwekkend hard te keer.
Mijn 2e print was een iPhone houder. Print duurde bijna 5 uur, ging ook goed. Maarrr formaat was van een iPhone Max in plaats voor een reguliere. Maar het zag er wel goed uit.
Ik ben een totale n00b. Maar ik was onder de indruk van de kwaliteit, en dat je de lagen wel kunt zien, maar amper voelt.
Kom ik meteen op mijn vraag. Wat zijn echt musthaves. En dan heb ik het niet over iets als een Ams 2 Pro, want die komt nog wel als ik dit ook echt leuk blijf vinden. Dus dingen als extra hotends, build plates, etc.
Oh thanks!!! Hele goede tips waar ik wat mee kan! Filament is altijd goed ja. En de andere zaken komen wel als ik de smaak te pakken heb.MC Taz Man schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:05:
[...]
In jouw geval? De enige must-haves zijn rollen filament. Wat ik lees uit je verhaal is dat je helemaal nieuw bent en nog niet zeker of je door wil gaan. Dan is printen het enige wat je kan doen.
Zodra je weet óf je door wil blijven gaan, kan je gaan kijken naar andere zaken. Wat jij noemt (plate, hotends, etc.) zijn verbruiksartikelen, of use-case afhankelijk. Vér voor jouw spul versleten is, heb jij al je beslissing genomen over het al dan niet verder gaan. Dan kan je altijd nog hardware bijkopen
Verder; Makersworld, printables & thingiverse voor je gratis STL's/3MFs. Tinkercad voor het zelf ontwerpen op het niveau "my first Sony".
Wat belangrijk is aan de 3MFs, deze zijn ingericht op de printer van de maker. Maw; als je een 3MF van nmij download, zie je 2, of 3 AMS'en, met 8/9 rollen filament, met een X1c. FF links bovenin BambuStudio je eigen printer selecteren en filament syncen
Irritant, maar overkomelijk imo. Toch download ik vaak liever de STL's om dit te voorkomen.
Welke coupon?Mday schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:49:
[...]
Ik ben niet op de hoogte van de coupon, dat is een interessant aanbodBlack friday klinkt ook als een goed moment, salestechnisch kan ik me voorstellen dat je de piek early adopters nu wel hebt gehad en dat je dan de rest probeert over te halen met een leuk aanbod. Maar meteen goedkoper dan 50,-? weet ik niet. Ik ga even aan mijn baard plukken.
EDIT: Ik zie nu dat ik gewoon nog kan inschrijven voor de coupon, moet even newslettertje accepteren. Dank voor de tip!
schijnbaar krijgen mensen met een P1 en X1 een coupon voor 50,- in de bus als ze de printer voor 15 juli '25 hebben gekocht en ingeschreven hebben voor de nieuwsbrief voor die datum. Dus even afwachten.
Yep, werkt goed. Kan je alleen niet gebruiken & printen met die AMS2 tegelijk. Geldt ook voor de HT, ik verwachten dat dit in de toekomst er wel in komt, maar uiteraard weet ik helemaal niets.Mday schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:48:
[...]
Iemand al ervaringen met de AMS 2 Pro droogfunctie btw?
Mday schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:48:
[...]
schijnbaar krijgen mensen met een P1 en X1 een coupon voor 50,- in de bus als ze de printer voor 15 juli '25 hebben gekocht en ingeschreven hebben voor de nieuwsbrief voor die datum. Dus even afwachten.
Iemand al ervaringen met de AMS 2 Pro droogfunctie btw?
Zie voor nog meer info:(1) Customers who have purchased X1 series printers or P1 series printers from our official online store before Jul.15th 2025 09:00 (CEST). And backers who have ordered X1 series printers on Kickstarter.
(2) Customers who have successfully subscribed to our newsletter before Jul.15th 2025 09:00 (CEST).
(3) Customers whose orders for X1 series printers or P1 series printers have not been cancelled or refunded.
(4) Each eligible account can receive only one coupon.
Bij mij was het eerder een kwestie van enkele weken tussen zaadje dat aan het kiemen was en aankoopthespeed schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:42:
Na jaren erover gedacht te hebben nu ook maar een 3d printer gekocht.
Had eerst al de A1 Mini besteld maar deze uiteindelijk toch maar geannuleerd en voor de normale A1 gegaan.
Was toch wat bang dat ik spijt zou krijgen vanwege het kleinere formaat.
Voor nu besteld zonder de AMS Lite vanwege de kosten en omdat ik niet weet hoe het printen mij gaat bevallen.
In ieder geval 2 rollen PLA meebesteld in het wit en het zwart.
Zal me benieuwen hoeveel ik het ga gebruiken.
zie in ieder geval al veel handige toepassingen en ook onderdelen voor reparaties die ik er mee kan doen.
Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.
Nou ik had hier thuis wel wat overtuigingskracht nodig voor de WAF.Drwho1 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:55:
[...]
Bij mij was het eerder een kwestie van enkele weken tussen zaadje dat aan het kiemen was en aankoop![]()
Eerst ging ik voor een A1, maar toen begon ik me bij die bedslinger toch vragen te stellen en dan vooral het open concept icm 2 katten die hier overal rondlopen...dan toch maar de P1S die ik dan weer ging nemen icm de gewone AMS, tot ik begon te lezen over de AMS2.
[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 05-07-2025 21:42 ]
Heb je direct bij Sunlu besteld?skank schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:42:
De mijne is net geleverd, het tweede deel komt achter...
Nu zoiezo wachten tot mn bday de 20ste om uit te pakken..
De PLA komt vna sunlu, die is zelfs nog niet verzonden(sinds 2 july)
Ik heb een P1S, collega een A1.Idr548 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:08:
Ik wil me graag een 3D printer kopen.
Mijn keuze zou vallen op een Bambu Lab omdat ik veel positieve dingen lees.
Echter twijfel ik sterk tussen de P1S of de A1 (beide met AMS).
Misschien trekken jullie me mee over de streep kwa keuze.
ABS printen is misschien wel leuk als je eens iets voor buiten print of zo.
Missen jullie het betere scherm op de P1S, of is dat toch vooral de app?
Ik lees ook dingen over kortingscodes, maar is dit ook van toepassing op een nieuwe printer samen met AMS?
Scherm op de P1S nog maar amper gebruikt eerlijk gezegd. Ik doe het meeste in Bambu Studio op m'n pc, soms gebruik ik de app. Ik heb de P1S (+ AMS2) voornamelijk gekocht owv de gesloten kast en huisdieren (2 katten). Had dat niet het geval geweest of kon ik de printer buiten bereik van de katten zetten, dan had ik waarschijnlijk een A1 gekocht met AMS.Idr548 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:08:
Ik lees ook dingen over kortingscodes, maar is dit ook van toepassing op een nieuwe printer samen met AMS?
Welk scherm heb je het over? Als e het bedienings-ding bedoelt, da's verre van goed. De A1 heeft een touchscreen waar iedereen positief over is (heb geen van beide printers), de P1s heeft een monochroom scherm, met niet hele goede bediening.Idr548 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:08:
Ik heb sinds deze anniversary deal een P1S in bezit. Deze heeft een simpel monochroom scherm waarvan ik me vooraf afvroeg of dit voor uitdagingen ging zorgen.Idr548 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:08:
Het scherm van de p1s is eigenlijk het enige minpunt, gelukkig kun je die gewoon vervangen voor een xtouch(of xtouch pro). De hardware(scherm etc) daarvoor koop je gewoon voor een 10tje van aliexpress.Idr548 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:08:
BL filamentSyraW85 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:37:
Ik heb maar weer een lading filament gekocht van esun voor de p1s. Heb de smaak wel redelijk te pakken sinds ik hem had gekocht. 18kg aan pla+/petg en tpu.
Welk merk vinden jullie fijn eigenlijk.
Uhm, hier moet je heel erg mee oppassen. Dit kan enkel en alleen bij P1s printers die niet de laatste firmware hebben. Of iig ernstig oppassen met updaten. BL heeft de firmware (verder) dichtgegooid, waardoor zaken als Orca en xtouch niet/niet goed/minder goed meer werken.[...]
Het scherm van de p1s is eigenlijk het enige minpunt, gelukkig kun je die gewoon vervangen voor een xtouch(of xtouch pro). De hardware(scherm etc) daarvoor koop je gewoon voor een 10tje van aliexpress.
In essentie niet. Maar meer walls is ook meer stevig. 2 muren is wel heel weinig, helemaal voor een vogelhuis. Iets waar beesten in gaan wonen. Infill levert je nauwelijks, tot geen, stevigheid op.mikekiwi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:51:
Kleine wat universelere vraag tussendoor.
Heb een vogelhuisje geprint met 2 walls en fuzzy skin. Je ziet duidelijk de lijnen van de infill erdoorheen. Logische redenering zou zijn om het aantall walls te verhogen naar 4 of 5. Maar dat levert uiteraard een langere printtijd en heel veel meer filamentverbruik op.
Zijn er slimmere opties dan dat die ik niet kan bedenken?
[Afbeelding]
Dat valt wel mee hoor. Als je inderdaad alles wilt behouden moet je de p1 series downgraden naar 1.07.00.00 via de handy app. Zit je op de nieuwste firmware(01.08.02.00) dan hoef je enkel Lan mode en developer mode. Je verliest dan wel Bambu handy app functionaliteit, maar dat is wel weer op te vangen met home assistant en je eigen goedkope webcam camera(werkt nog beter ook dan de 1-2 frame camera die er inzit)MC Taz Man schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:42:
[...]
BL filament
[...]
Uhm, hier moet je heel erg mee oppassen. Dit kan enkel en alleen bij P1s printers die niet de laatste firmware hebben. Of iig ernstig oppassen met updaten. BL heeft de firmware (verder) dichtgegooid, waardoor zaken als Orca en xtouch niet/niet goed/minder goed meer werken.
Valt qua stevigheid niet tegen hoor, maar hij draait nu met 4 walls, we gaan zien wat dat oplevert. Er is geen infilltype dat uit zichzelf al minder “doorschijnt”?MC Taz Man schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:13:
[...]
In essentie niet. Maar meer walls is ook meer stevig. 2 muren is wel heel weinig, helemaal voor een vogelhuis. Iets waar beesten in gaan wonen. Infill levert je nauwelijks, tot geen, stevigheid op.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
En het is niet de infill die doorschijnt, het is de wand die doorschijnend is.mikekiwi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:09:
[...]
Valt qua stevigheid niet tegen hoor, maar hij draait nu met 4 walls, we gaan zien wat dat oplevert. Er is geen infilltype dat uit zichzelf al minder “doorschijnt”?
met PetG waarin ik het print zou ik dat toch al afgedekt moeten hebben?Naalroc schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:42:
Huisje netjes schilderen, dat maakt het ook uv bestendig, en mogelijk ook regenbestendig (?)
Ha, correct!Naalroc schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:44:
[...]
En het is niet de infill die doorschijnt, het is de wand die doorschijnend is.
Wanneer je de infill maar fijn genoeg maakt, dan overlapt de gyroid infill zichzelf. In theorie zou dit de het 'doorschijnen' moeten tegengaan. Wellicht kun je hiermee experimenteren....mikekiwi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:09:
[...]
Er is geen infilltype dat uit zichzelf al minder “doorschijnt”?
thanks, ik ga eens een vergelijking draaienOemfoefoe schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 00:27:
[...]
Wanneer je de infill maar fijn genoeg maakt, dan overlapt de gyroid infill zichzelf. In theorie zou dit de het 'doorschijnen' moeten tegengaan. Wellicht kun je hiermee experimenteren....
[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq