Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13
Real schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:54:
[...]
Dat debat donderdag was toch tekenend? Het ging helemaal niet over de blokkades, maar of het Cees Veerman of Stef Blok moest worden die een hapje taart gaat eten met de boeren op de snelweg.
Alles voor de stemmen, dat zag je gisteren toch ook bij dat verslag van die CDA bijeenkomst, dat je als CDA-lid dat ook nog banden met LTO hebt (zag ik in beeld staan) én dan ook nog eens Hoekstra tot de orde durven roepen, is toch helemaal te bizar voor woorden. Maar de actie van je achterban veroordelen is er niet bij en dat is prima blijkbaar?

Je kunt in mijn ogen best zeggen dat de manier waarop het Kabinet het heeft aangepakt anders had gekund, en ook tot wat minder onrust had kunnen lijden wanneer je de plannen wat minder abstract had uitgewerkt, i.p.v. vlakken met percentages.

Ik vermoed overigens dat de Overheid gewoon star vast gaat houden aan de noodzakelijke maatregelen, zal best nog wat ruimte voor maatwerk zijn voor de Provincies, waarbij de akkerbouw redelijk ontzien zal worden ten opzichte van de veeteelt. Zoals de Minister ook al zei, "de nuance ontbreekt."
Rmg schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Ja en welk sleepbedrijf gaat die klus aannemen? Als ik een sleepbedrijf had zou ik de klus laten schieten, weinig zin in doodsbedreigingen..
Defensie zal daar een grote rol in spelen, al zijn er genoeg die gewoon hun contractuele verplichting nakomen, dat hebben ze de voorgaande keren ook gedaan (boeren/Corona protesten.)

Mooiste voorbeeld is het verhaal van bergingsbedrijf A. Barendregt:
https://www.ad.nl/rotterd...niet-wakker-van~a0e46d27/
https://www.omroepwest.nl...ik-lig-er-niet-wakker-van

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2022 10:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Ja en welk sleepbedrijf gaat die klus aannemen? Als ik een sleepbedrijf had zou ik de klus laten schieten, weinig zin in doodsbedreigingen..
En dan kom je simpelweg terug op wat hierboven is geschreven. Boeren worden gewoon compleet niet aangepakt door de rechterlijke macht. Dat beetje wat aangepakt wordt staat niet in verhouding. Boetes interesseren ze niet en schuwen overduidelijk geen geweld en intimidatie. Maar 'ze' laten het gebeuren. Bij Apeldoorn hadden ze iedereen moeten inrekenen, nee ze blokkeren de ingangen van Apeldoorn en loopt het met en sisser af. Dát zal ze leren.

Boeren worden op die manier ook boven de wet gehouden. Dat arrestatieteams met bivakmutsen maar hun werk gaan doen als fatsoenlijke burgers zich niet eens veilig voelen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:27:
Ze moeten met kenteken rijden
BIj niet geheel afgeronde aanvraag/keuring krijgen ze automatisch een tijdelijk kenteken opgestuurd
Kentekens en tijdelijke kentekens worden door de RDW opgestuurd en hier komt ie, op de dagen 27 juni 29 juni en 6 juli
Zouden ze nou zo wijs zijn geweest om een flinke stapel in de bak 6 juli te leggen ipv op te sturen?
En gewoon kenteken niet op de trekker doen.....kunnen ze alleen daar een boete voor krijgen, áls ze zich laten identificeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ja inderdaad. Een tijdje geleden, toen diverse distributiecentra door de boeren werden geblokkeerd ivm het conflict tussen supermarkten en boeren, werden er ook afsleep-diensten bedreigd met "we komen je familie wel even opzoeken" en meer zaken in die categorie.

Denk dat die lui daar ook niet op zitten te wachten....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:15:
[...]
eens met alles behalve je 1e zin, het is namelijk logisch dat de vele beveiligende diensten die rond Schiphol werken niet opeens dat werk staken
Nee, het zijn dus méér maatregelen dan normaal. Dat méér kun je dus wel degelijk elders inzetten, maar de boerenachterban zit vuistdiep in de VVD, het christen democratisch (democratisch, het staat er echt) appel en christenunie. Goh, hoe komt het toch dat ze allemaal het blokkeren van snelwegen 'afkeuren' maar ondertussen niks willen doen anders dan een gezant of een speciaal gezant of een bemiddelaar of een verzoener willen sturen?
dikke boete
Artikel 162 Sr kent een maximale celstraf van 9-15 jaar. Dat hoeft en gaat uiteraard niet opgelegd te worden, maar op vrijheidsberoving met ernstig lichamelijk letsel tot gevolg (art. 282 lid 2 Sr) staat ook negen jaar.

Dan komt die persoon er toch ook niet vanaf met een boete? En het lijkt mij ongeveer 100% kans dat de boeren gaan crowdfunden om de boeren met boetes te betalen. Boetes werken dus niet afschrikwekkend. Een hapje taart eten ook niet. En als beloning voor ontwrichting een 'verzoener' sturen ook niet. Dan geef je precies het verkeerde signaal af.

En zie je al voor je dat iemand wordt verdacht van vrijheidsberoving met ernstig lichamelijk letsel tot gevolg, dat toch niet te bewijzen bleek maar die persoon verdacht blijft voor een minder ernstig delict en de politie vervolgens op camera een taart in ontvangst neemt van die persoon? Welk signaal geef je daarmee af?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:29:
[...]

En gewoon kenteken niet op de trekker doen.....kunnen ze alleen daar een boete voor krijgen, áls ze zich laten identificeren.
Nee dan kan je ze al veel dichter bij vertrekpunt aanpakken, wordt het geen horde, houdt je overzicht.

Oh is er eigenlijk een symbool dat andere mensen laten zien als steun voor deze acties?
TOen hier in Fr de gele hesjes flink bezig waren zag je veel automobilisten die een geel hesje op het dashbord hadden liggen (iedereen moet hesjes in de auto hebben minimaal aantal inzittenden dus meestal heeft iedereen er zoveel als er mensen in de auto kunnen, wij bijv 7)
Dat was wel interessant want je krijgt een redelijk goed beeld hoe niet protesteerders er over denken.
Is er zoiets in Nederland? Bij een klompje aan de spiegel of weet ik veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Nee dan kan je ze al veel dichter bij vertrekpunt aanpakken, wordt het geen horde, houdt je overzicht.

Oh is er eigenlijk een symbool dat andere mensen laten zien als steun voor deze acties?
TOen hier in Fr de gele hesjes flink bezig waren zag je veel automobilisten die een geel hesje op het dashbord hadden liggen (iedereen moet hesjes in de auto hebben minimaal aantal inzittenden dus meestal heeft iedereen er zoveel als er mensen in de auto kunnen, wij bijv 7)
Dat was wel interessant want je krijgt een redelijk goed beeld hoe niet protesteerders er over denken.
Is er zoiets in Nederland? Bij een klompje aan de spiegel of weet ik veel :)
Jij hebt de boerenzakdoek gemist schijnbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
SuBBaSS schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Jij hebt de boerenzakdoek gemist schijnbaar...
Ja want niet in NL en volg wel nieuws maar vermijd Facebook en twitter, even googlen en ik zie het nu.
Met de gele hesjes was het bijna de helft van de automobilisten die hun steun ieten zien, hoe is het in Nl met de zakdoek? Enig idee van percentage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Ja want niet in NL en volg wel nieuws maar vermijd Facebook en twitter, even googlen en ik zie het nu.
Met de gele hesjes was het bijna de helft van de automobilisten die hun steun ieten zien, hoe is het in Nl met de zakdoek? Enig idee van percentage?
Geen idee.
Zit zelf in een regio met veel agrariërs maar zie ze hier nauwelijks met zo'n zakdoek rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SuBBaSS schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Geen idee.
Zit zelf in een regio met veel agrariërs maar zie ze hier nauwelijks met zo'n zakdoek rijden.
Heb er 1 gezien.

Aan de auto van een buurman van mijn ouders.

Die buurman vond het wat jaar geleden een goed idee om bij het voorstellen nogal prat te gaan op dat ie een blokkeerfries was, en later in zijn monoloog kwam er vooral racistische drek uit zijn mond.

Dus tja.

Maar zie hier verder ook geen Joegoslavische vlaggen. Alleen bij de lokale dorps-wap, die zijn brievenbus vol heeft met NOS = FAKE News stickers. blijkbaar komt zijn NOS per post :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Johan Remkes is aangewezen als bemiddelaar die gesprekken met boeren en de politiek moet leiden. De Tweede Kamer had om zo'n bemiddelaar gevraagd vanwege de heftige reactie uit de agrarische sector op de ingrijpende stikstofplannen.

Vanaf 13 juli gaat Remkes aan de slag met voorbereidingen. Het idee is dat de gesprekken in de tweede helft van augustus beginnen, schrijft landbouwminister Henk Staghouwer in een brief aan de Kamer.
Zie https://www.nu.nl/binnenl...n-en-politiek-leiden.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RobinHood schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Heb er 1 gezien.

Aan de auto van een buurman van mijn ouders.

Die buurman vond het wat jaar geleden een goed idee om bij het voorstellen nogal prat te gaan op dat ie een blokkeerfries was, en later in zijn monoloog kwam er vooral racistische drek uit zijn mond.

Dus tja.

Maar zie hier verder ook geen Joegoslavische vlaggen. Alleen bij de lokale dorps-wap, die zijn brievenbus vol heeft met NOS = FAKE News stickers. blijkbaar komt zijn NOS per post :+
Niet eens de Great Reset filmposter? Die komt in de noordkop best veel voor. Niet dat veel mensen zich er wat van aantrekken overigens. Nu moeten ze wel als de wegens afgezet worden, zal mij benieuwen wat het sentiment gaat doen maandag.

Van harte, trouwens :>

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 21:46

unclero

MB EQA ftw \o/

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:22:
We worden ergens allemaal wel gestuurd. Mijn vraag is dan ook of het sturing is ofdat het richting afpersing gaat. Sturing maakt het nog altijd een eigen keuze, hoe lastig ook, gaat het via foute manipulatie richting de afpersing-kant, dan mag men dat ook zélf realiseren en daar wat tegen doen. Maar ik krijg niet de indruk dat de sector dit weet of wilt weten.
Dat Timmermans een eng gevaarlijk persoon is weet ik allang. Heb alleen nooit meegekregen dat ie ook mbt boeren wat wilt, afgezien in globale zin 'meer natuur, dus landbouwgrond moet verdwijnen'.
U demonstreert precies dat: gebrek aan informatie (al dan niet bewust weggehouden), in combinatie met makkelijke prikkels.
Ja, u mag Timmermans eng vinden. Maar of zijn idee van "boer-tot-bord" een "vitaal platteland" met "rendabele agrarische familiebedrijven" dat ook is, valt nog te bezien. Is dat niet wat de boeren willen dan? Een vitaal platteland en agrarische familiebedrijven met toekomstperspectief?
Of wordt hen dergelijke informatie onthouden door frames te verpakken in makkelijke prikkels.
Heb je hier een nieuwsartikel van? Want zodra zoiets publiekelijk zou zijn kan het herhaald blijven worden totdat het fatsoenlijk opgepikt worden. Maar als boeren alleen maar willen boeren zoals ze al jaaaaren doen.
Europarlementariër Scheijer-Pierik woedend op CDA om landbouwexport
Voor echte zware industrie is een land als NL compleet niet geschikt. Te veel op een kluitje, alles is duur en we drijven op handel.
Ik heb het dan over agrarische industrie.
Als boeren en consumenten het hebben over "cutting out the middle man", dan bedoelen ze handelaren, transporteurs, verwerkers en in mindere mate retailers. Maar als retailers, verwerkers en aan de andere kant veevoedermengers en kredietverstrekkers het hebben over "cutting out the middle man", dan bedoelen ze de boer.
Verticale integratie noemt men dat mooi. De reden dat McNuggets altijd een stabiele prijs hebben is omdat men ooit bedacht dat de prijs van kip louter de prijs van een kuiken plus soja en maïsmeel is, en alle andere kosten potentiële overhead is die óf weggemanaged óf weggeautomatiseerd kan worden.
Een normale ondernemer kan met jaren verlies draaien geen cent lenen. Sterker nog, al ben je net begonnen en je maakt dikke winst, goede marge, goede marktvooruitzichten, zolang je niet 3 jaar aan gezonde financiele gegevens kunt overleggen houdt het op.
De EU staat garant middels landbouwsubsidies. Dus er ís altijd inkomen om leningen mee af te dekken. Subsidies backed securities noemt men de complexe financiële produkten waar agr-banken, veevoedermengers en trekkerleasemaatschappijen tegenwoordig in grossieren.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Ik rij dagelijks door de Beemster, heb er één aan een auto gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

unclero schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:29:
[...]

U demonstreert precies dat: gebrek aan informatie (al dan niet bewust weggehouden), in combinatie met makkelijke prikkels.
Ja, u mag Timmermans eng vinden. Maar of zijn idee van "boer-tot-bord" een "vitaal platteland" met "rendabele agrarische familiebedrijven" dat ook is, valt nog te bezien. Is dat niet wat de boeren willen dan? Een vitaal platteland en agrarische familiebedrijven met toekomstperspectief?
Of wordt hen dergelijke informatie onthouden door frames te verpakken in makkelijke prikkels.
Timmermans is eng omdat hij met extreme ideeen komt en daar nog een platform voor krijgt ook. Dat er verduurzaamd moet worden is duidelijk, maar hij creeeert meer weerstand ipv oplossingen.
Boeren willen de status quo behouden en méér geld verdienen. Ze willen gewoon niet veranderen. Al langer dan 12 jaar.
Thanks.
Ik heb het dan over agrarische industrie.
Industrie betekent al een enorme intensivering, doet er niet toe of het boeren of iets anders is. NL is er niet (meer) geschikt voor om 1001 redenen.
Als boeren en consumenten het hebben over "cutting out the middle man", dan bedoelen ze handelaren, transporteurs, verwerkers en in mindere mate retailers. Maar als retailers, verwerkers en aan de andere kant veevoedermengers en kredietverstrekkers het hebben over "cutting out the middle man", dan bedoelen ze de boer.

Verticale integratie noemt men dat mooi. De reden dat McNuggets altijd een stabiele prijs hebben is omdat men ooit bedacht dat de prijs van kip louter de prijs van een kuiken plus soja en maïsmeel is, en alle andere kosten potentiële overhead is die óf weggemanaged óf weggeautomatiseerd kan worden.
[YouTube: Why Is Costco Opening Its Own Chicken Farm?]
Okay. Boeren worden de markt uitgedrukt? Marktwerking of bewuste richting met het doel om.....?
De EU staat garant middels landbouwsubsidies. Dus er ís altijd inkomen om leningen mee af te dekken. Subsidies backed securities noemt men de complexe financiële produkten waar agr-banken, veevoedermengers en trekkerleasemaatschappijen tegenwoordig in grossieren.
Dus een ongezonde ondernemer kan wel in aanmerking komen voor leningen om een al ongezond bedrijf ongezonder te maken. Maar worden die leningen door de strot geduwd? Want dát vat ik gewoon niet. Worden de boeren onder schot gehouden tijdens het tekenen van contracten? Ik mág niet eens lenen als ik niet aan voorwaarden voldoe en de boeren worden 'gedwongen' om te lenen? Mag/kan een boer dan niet kiezen om niet te lenen? Je kunt je toch niet uit een gat graven door een ander gat te graven?

Hebben de boeren ooit al eens actie gevoerd tegen de banken? Tegen die partijen die achter die sturing zitten? Of weten ze dit zelf niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
ja sorry hoor maar ik heb totaal geen respect meer voor de boeren! Nu ze hebben aangekondigd Maandag Nederland plat te leggen is mijn respect voor ze -1!

Stel je voor dat je al die tijd achter de boeren staat en Maandag op vakantie gaat, je weet van de chaos op schiphol en bent al onzeker omdat je vakantie mogelijk niet door gaat, en dan lees je dat boeren Maandag NL plat gooien. Verwachten die boeren serieus dat die mensen nog achter hen staan na dit zielige gedoe?

Ligt het echt aan mij dat ze met dit soort acties juist mensen tegen hen krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door mugenmarco op 03-07-2022 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Niet toevallig Remkes wordt nu naar voren geschoven uiteraard. Want Remkes was de schrijver van het rapport "Niet alles kan overal" uit 2020, waarna Schouten dat rapport in een van die hele diepe lades heeft gelegd die ze op departementen lijken te hebben.

https://www.rijksoverheid.../08/niet-alles-kan-overal

Remkes was overigens wel altijd kritisch op het kabinetsbeleid wat betreft stikstof en gaat waarschijnlijk niet marchanderen met de doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Real schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Want dat materieel staat in beton gegoten en die mensen moeten per se in de buurt van Schiphol blijven?

Als er ergens een snelweg wordt geblokkeerd moeten verdorie een keer de bestuurders van die tractoren worden aangehouden, vastgezet en worden voorgeleid. Trekkers in beslag en verbeurt verklaren. Met van die grote gele stickers 'AFGEPAKT' erop. Dat gebeurt niet en dáár zit het probleem vooral.

Strafrecht heeft meerdere doelen, waaronder generale preventie. Je laat met strafvervolging als overheid ook zien dat het blokkeren van snelwegen leidt tot een serieuze straf en als dat betekent dat die boeren de gevangenis in moeten door het ontwrichtende karakter van de blokkade, dan houden anderen er waarschijnlijk snel mee op. Het gebeurt ook nog in georganiseerd verband en dat werkt uiteraard strafverzwarend.

Dat debat donderdag was toch tekenend? Het ging helemaal niet over de blokkades, maar of het Cees Veerman of Stef Blok moest worden die een hapje taart gaat eten met de boeren op de snelweg.
n.v.m. je was me net voor, over het Remkes verhaal :9
Real schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Niet toevallig Remkes wordt nu naar voren geschoven uiteraard. Want Remkes was de schrijver van het rapport "Niet alles kan overal" uit 2020, waarna Schouten dat rapport in een van die hele diepe lades heeft gelegd die ze op departementen lijken te hebben.

Remkes was overigens wel altijd kritisch op het kabinetsbeleid wat betreft stikstof en gaat waarschijnlijk niet marchanderen met de doelen.
Ik vraag me alleen af hoe neutraal hij hier dan in kan zijn? De man zelf lijkt me daar niet zo'n probleem mee te hebben en kent het dossier natuurlijk ook gewoon. Ik vraag me alleen af of de andere kant van de tafel hem ook als neutraal kan beschouwen.

de gemiddelde dooddoener, geen boer geen eten, zal wel niet meer op gaan wanneer je tegenover iemand met een brede kennis van zaken zit.

[ Voor 32% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2022 12:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:55:
[...]
Timmermans is eng omdat hij met extreme ideeen komt en daar nog een platform voor krijgt ook. Dat er verduurzaamd moet worden is duidelijk, maar hij creeeert meer weerstand ipv oplossingen.
Boeren willen de status quo behouden en méér geld verdienen. Ze willen gewoon niet veranderen. Al langer dan 12 jaar.
Jij vindt Timmermans misschien wel eng, maar deze man is niet met Nederlands (wan)beleid bezig maar met Europees beleid. En misschien klinkt het gek, maar Nederland is al decennia het vieste jongetje van de klas, de rest van de EU loopt gewoon jaren voor. Dan komt Timmermans misschien streng over voor binnenlands beleid maar dat is niet meer omdat we achterblijver zijn.
Voor de rest van de EU ligt zijn visie in lijn met wat lidstaten willen. Niet vergeten dat zowel Frankrijk (Parijs 2015) als Duitsland (regering met Groenen) echt wel milieubeleid willen hebben en dat niet laten afhangen van shithole Nederland

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Jij vindt Timmermans misschien wel eng, maar deze man is niet met Nederlands (wan)beleid bezig maar met Europees beleid. En misschien klinkt het gek, maar Nederland is al decennia het vieste jongetje van de klas, de rest van de EU loopt gewoon jaren voor. Dan komt Timmermans misschien streng over voor binnenlands beleid maar dat is niet meer omdat we achterblijver zijn.
Voor de rest van de EU ligt zijn visie in lijn met wat lidstaten willen. Niet vergeten dat zowel Frankrijk (Parijs 2015) als Duitsland (regering met Groenen) echt wel milieubeleid willen hebben en dat niet laten afhangen van shithole Nederland
Dat dus. Hoevaak er wel niet geroepen wordt dat "Nederland het braafste jongentje van de klas is" als het om mileu gaat.

Alle feiten geven aan dat dat bullshit is. Nederland is op die vlakken in bijna alles het slechtste jongetje van de (Europese) klas.

Op een paar uitzonderingen na bungelen we bijna overal onderaan de diverse lijstjes als het om de aanpak van milieu-problemen gaat. Nog achter landen als Roemenië, Bulgarije etc wat (met alle respect voor die landen) toch wel iets zegt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Real schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Remkes lijkt me idd wel iemand die bij de inhoud blijft.

Beter dan oud-landbouwminister Veerman (CDA) die ook genoemd werd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06

drooger

Falen is ook een kunst.

TIGER1125 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:06:
[...]

[...]

Ik vraag me alleen af hoe neutraal hij hier dan in kan zijn? De man zelf lijkt me daar niet zo'n probleem mee te hebben en kent het dossier natuurlijk ook gewoon. Ik vraag me alleen af of de andere kant van de tafel hem ook als neutraal kan beschouwen.

de gemiddelde dooddoener, geen boer geen eten, zal wel niet meer op gaan wanneer je tegenover iemand met een brede kennis van zaken zit.
Niet, hij is namelijk gekozen door een zijde van de discussie en niet door beide zijden of door een onafhankelijke groep. Hij zal met minimaal 1-0 achterstand beginnen in een gesprek met de veehouder.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

[...]

Ik vraag me alleen af hoe neutraal hij hier dan in kan zijn? De man zelf lijkt me daar niet zo'n probleem mee te hebben en kent het dossier natuurlijk ook gewoon. Ik vraag me alleen af of de andere kant van de tafel hem ook als neutraal kan beschouwen. Te meer ook omdat hij het dossier kent maar ook kennis daar omheen heeft.
Precies. De boeren gaan volgens mij niet aan tafel zitten met Remkes. Remkes wordt gezien als een vriendje van Rutte en Rutte heeft al aan gegeven niet te willen luisteren. Sowieso gaan we geen beweging zien van dit kabinet. Het hele plan is onderdeel van het regeerakkoord om D66 aan boord te krijgen. Wie was ookal weer de (in)formateur? Op het moment dat het de regerende partijen het plan laten vallen, valt het kabinet.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Zewatanejo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Precies. De boeren gaan volgens mij niet aan tafel zitten met Remkes. Remkes wordt gezien als een vriendje van Rutte en Rutte heeft al aan gegeven niet te willen luisteren. Sowieso gaan we geen beweging zien van dit kabinet. Het hele plan is onderdeel van het regeerakkoord om D66 aan boord te krijgen. Wie was ookal weer de (in)formateur? Op het moment dat het de regerende partijen het plan laten vallen, valt het kabinet.
Mocht dat gebeuren vinden de politici het wel prima. Geen gezichtsverlies en weer wordt het op de lange baan geschoven want het is overduidelijk 'controversieel'.

Maar goed, dit topic gaat over de protesten zelf, ik ben benieuwd of de politie op de achtergrond actief communicatie tussen de boeren in de gaten houdt, in zoverre dat dat kan. Maar als de politie 'bang/terughoudend' blijft maandag/dinsdag......dan gaat dit een lang jaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

wildhagen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:27:
[...]

Dat dus. Hoevaak er wel niet geroepen wordt dat "Nederland het braafste jongentje van de klas is" als het om mileu gaat.

Alle feiten geven aan dat dat bullshit is. Nederland is op die vlakken in bijna alles het slechtste jongetje van de (Europese) klas.

Op een paar uitzonderingen na bungelen we bijna overal onderaan de diverse lijstjes als het om de aanpak van milieu-problemen gaat. Nog achter landen als Roemenië, Bulgarije etc wat (met alle respect voor die landen) toch wel iets zegt.
Nederland is prut wat betreft natuur, dat weet ik heus wel. Punt is meer dat die Timmermans (al dan niet met de beste bedoelingen) iets gemaakt heeft waar gigantisch veel mis mee is. Die man heeft bijzonder weinig technische inhoud en dan krijg je een dergelijke draak van een 'plan'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49
wildhagen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:27:
[...]

deze uitdrukking hoor ik dan ook vaak vanuit dezelfde echokamer komen die in de kamer vooral vertegenwoordigd wordt door FvD en afgeleiden, nu dus ook BBB. Het probleem is dat men dusdanig feitenvrij denkt en argumenteert dat dergelijke opvatting grenzen aan een geloof. Ik geloof daarom ook niet dat een Remkes er wat aan kan doen. De ervaring leert dat mocht men uiteindelijk toch aan de feiten toegeven, de hakken alsnog in het zand worden gezet. Alles om geen water bij de wijn te hoeven doen.

Bovenstaande klinkt heel cynisch en ik hoop m’n ongelijk aangetoond te krijgen maar zie er vooralsnog geen indicatie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
[...]
Ik vraag me alleen af of de andere kant van de tafel hem ook als neutraal kan beschouwen.
Maar wie dan wel? Stef Blok is qua achternaam wel van toepassing, maar volgens mij nog bezig met Russische blokkades.

Sowieso raar dat we dus een kabinet hebben dat steeds hulptroepen invliegt voor allerlei problemen.

Kieper alles over de schutting bij de gemeenten en provincies en laat Remkes, De Grave, Donner of Blok de rest afhandelen. Waar hebben we eigenlijk nog ministers voor? Om te vergaderen en brieven te sturen waarin ze die oud-politici aankondigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Zewatanejo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:28:
Precies. De boeren gaan volgens mij niet aan tafel zitten met Remkes.
Als de boeren de realiteit niet eens onder de ogen willen zien, lijken ze alleen te willen horen dat het allemaal 'pais en vree' is en dat ze zonder problemen gewoon door mogen blijven gaan. ALs ze in discussie hadden willen gaan, hebben ze daar meer dan 12 jaar de tijd voor gehad. En zeker sinds de PAS uitspraak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik betwijfel of de bemiddeling tussen het kabinet en de boeren gaat slagen.

Het eerste manco is de manier waarop het kabinet het bemiddelingstraject in gaat. Het hele idee van bemiddelen is om partijen weer samen te brengen, dat vergt meestal een compromis waarbij de partijen die bemiddeld worden elkaar iets gunnen. Dat lijkt nu niet mogelijk. Rutte zei al dat de stikstofdoelen niet ter sprake gesteld mochten worden. De wensen van de boeren lopen uiteen van aanpassingen maken tot helemaal van tafel. Dit gaat dus niet werken, als het kabinet niet wenst te bewegen is de enige optie dat de boeren de kabinetsplannen voor de volle 100% gaan omarmen. Die kans is onwaarschijnlijk.

Het tweede manco is de verhouding tussen de bemiddelde partijen en hun bemiddelaar. Bemiddeling vindt normaliter plaats tussen twee gelijkwaardige partijen. Nu is dat niet het geval. Het kabinet stelt zelf een bemiddelaar aan, notabene uit de eigen gelederen. Nu wil dat niet zeggen dat de persoon Remkes niet integer is, maar hij heeft alle schijn tegen. Idealiter zou de bemiddelaar door een derde partij aangesteld moeten worden en iemand zijn die bij zowel het kabinet als de boeren op wat vertrouwen kan rekenen. Nu stelt het kabinet zelf een bemiddelaar gekozen en de boeren moet het er maar mee doen. Nog erger, de bemiddelaar krijgt doordat hij een VVD-coryfee is een sterke geur van oude-jongens-krentenbrood om zich heen.

Een derde manco is dat niet alle boeren vertegenwoordigd zullen zijn in het overleg. Iedereen sprak zijn afschuw uit over de radicale boeren, maar ook die moeten bij dit overleg zijn. Gebeurt dat niet dan zullen ze zeker weten de uitkomst nooit accepteren. Het kabinet zal net zo goed vrede moeten sluiten met het FDF als met andere boerenorganisaties. Zo niet dan zal het FDF actie blijven voeren en de uitkomst van de bemiddeling niet erkennen.
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
Punt is meer dat die Timmermans (al dan niet met de beste bedoelingen) iets gemaakt heeft waar gigantisch veel mis mee is. Die man heeft bijzonder weinig technische inhoud en dan krijg je een dergelijke draak van een 'plan'.
Het probleem met Timmermans en de rest van de Europese Commissie is dat hun besluiten veel weg hebben van een decreet dan wel dictaat. De Europese Commissie heeft zeer veel macht om de koers van EU beleid te bepalen, echter wie zitting nemen in die commissie wordt bepaald door de regeringsleiders van de EU en met name Frankrijk en Duitsland. Dat zorgt voor een gevoelsmatig gebrek aan legitimiteit.
Real schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:53:
Sowieso raar dat we dus een kabinet hebben dat steeds hulptroepen invliegt voor allerlei problemen.
Welkom bij de onmacht van de hedendaagse politiek.

Er zijn veel grote problemen (Groningen, stikstof, corona, toeslagenaffaire, inflatie etc.) en die kan de politiek niet meer aan. Het politieke midden heeft al genoeg te aan hun hoofd met hun eigen sores, ze zakken steeds verder weg in de peilingen en willen wel aan de macht blijven. De traditionele middenpartijen haalde deze verkiezingen net aan een meerderheid, terwijl tien jaar geleden ze bijna alle stemmen kregen. Het kabinet houdt elkaar vast, ook al vinden ze elkaar niet meer zo lief, het zal wel moeten omdat er geen alternatieven zijn voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Maar wie dan wel? Stef Blok is qua achternaam wel van toepassing, maar volgens mij nog bezig met Russische blokkades.

Kieper alles over de schutting bij de gemeenten en provincies en laat Remkes, De Grave, Donner of Blok de rest afhandelen. Waar hebben we eigenlijk nog ministers voor? Om te vergaderen en brieven te sturen waarin ze die oud-politici aankondigen?
Uiteindelijk is iedereen die door het Kabinet gevraagd wordt toch fout in de ogen van de boeren? Ik denk dat iemand van één van de branche organisaties net zo argwanend bekeken zou worden wanneer die door het Kabinet gevraagd wordt.

Ik zie als voordeel in dit geval dat Remkes wel iemand is die kennis van zaken heeft zowel in het stikstof dossier als hoe het land in elkaar zit, waardoor al die mooi dooddoeners van de boeren ook weinig effect zullen hebben.

Uiteindelijk zijn de Provincies toch altijd al aan zet geweest in dit dossier? Milieutaak ligt vaak bij de omgevingsdienst die weer direct onder de Provincies vallen. Dat de Provincies er voor hebben gekozen om lekker door te polderen kun je het Kabinet niet aanrekenen. Wel dat ze zonder die nuance waar die Minister het over heeft even die kaartjes hebben gedropt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Cid Highwind schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:47:
[...]
Het probleem is dat men dusdanig feitenvrij denkt en argumenteert dat dergelijke opvatting grenzen aan een geloof.
Dit. Het is niet heel anders dan bij een zekere dansleraar die ook maar feitenvrije onzin bleef roepen de afgelopen twee jaar. Alleen z'n achterban geloofde het, maar gingen daarnaast ook op pad met fakkels en weet ik het wat. Het OM deed ook lange tijd niks of weinig, totdat iemand aangifte deed namens velen.

Ook daarom moet het OM wat mij betreft nu doorpakken en niet wachten totdat een belanghebbende burger aangifte doet en via een art. 12 Sv procedure strafvervolging afdwingt als ze seponeren. Het opzettelijk blokkeren van openbare wegen is zo overduidelijk strafbaar dat het gedogen daarvan steeds meer problemen geeft. Slechts een boete daarvoor slaat echt nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Punkrocker

Mostly harmless

MikeyMan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:58:
[...]

For the umpteenth time:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe hoog moet het water staan om tot de conclusie te komen dat je verzuipt?
Wijzen naar anderen is een gigantisch zwaktebod.
Deze kaart en bar chart en andere duidelijke charts en kaarten worden regelmatig gedeeld hier. Maar zijn van de Nederlandse RIVM.

Er is vast ook zulke data bekend gemaakt door de Europese collega instituten. Die zouden we misschien ook wel moeten delen. Ook daar zal NL als het slechtste jongetje van de klas aangemerkt worden.

Dan wordt het alweer een stuk moeilijker om de cijfers te ontkennen. De RIVM heeft die echt niet allemaal omgekocht....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:55:

Hebben de boeren ooit al eens actie gevoerd tegen de banken? Tegen die partijen die achter die sturing zitten? Of weten ze dit zelf niet?
Waarom denk je dat ik onderstaande bericht plaatste? Je hebt niet even gekeken wat er zit op de Croeselaan 18 te Utrecht he? :)
Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Zouden ze gewoon met de trein naar de Croeselaan 18 in Utrecht gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
[...]

Heb Blok regelmatig ontmoet, ook op ontspannen gelegenheden, de man wordt op het gebied saaiheid enkel door Wiebes voorbij gestreefd, spreekt lekker geaffecteerd en heeft een enorme ambtenaren metaliteit, Doet het goed bij hoge ambtenaren, woonbobo's en internationaal opererende bobo's en diplomaten. Kan me enkel Wiebes als nog slechtere match bij een overleg met boeren voorstellen (daar kan echt nauwelijks een lach af en daarbij valt iedereen na een half uur in slaap, moeten we ook niet willen, we weten waar allemaal slapende ambtenaren voor een ellende bij de belastingdienst zorgden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Over de gedeelde plaatjes, toch denk ik dat deze er wel bij hoort:
Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2022-06/Grafiek%20Emissie%20stikstof%20per%20sector_20220629_2.PNG
Je ziet toch een daling door de jaren, zelfs bij de boeren, niet erg snel maar een daling is een daling desalniettemin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:17:
[...]

Op zich zijn ze bij de supermarkten wel aan het goede adres. Die verdienen meer aan de producten dan de boer. Waar een melkboer 2% verlies maakt op een liter melk, pakt de supermarkt 8% winst.
Het ging toch over stikstof...? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49
Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:35:
[Afbeelding]
Je ziet toch een daling door de jaren, zelfs bij de boeren, niet erg snel maar een daling is een daling desalniettemin
De relatieve daling in de laatste 20 jaar is voor de categorie landbouw echter wel het geringst. Absoluut is het nog de grootste categorie.

De vraag is hoeveel waarde heeft de daling van de jaren ‘90 nog in het huidige debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Het ging toch over stikstof...? ;)
Jawel, maar daar zijn marktomstandigheden ook van invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:21:
[...]

Jawel, maar daar zijn marktomstandigheden ook van invloed op.
Ergens vermoed ik toch dat afschalen niet op het lijstje 'mogelijke concessies' staat bij de boer'n, ook al was de winst groter per volume. De legitiem boze (doch stugge egoïstische) boeren voelen momentum en bijstand en de beroepsdemonstranten en anti-overheid tokkies zien een venster van opportunisme aankomen. Dit gaat niet meer opgelost worden door een uitkomst, alleen ingrijpen opgevolgd door een sisser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Ja inderdaad. Een tijdje geleden, toen diverse distributiecentra door de boeren werden geblokkeerd ivm het conflict tussen supermarkten en boeren, werden er ook afsleep-diensten bedreigd met "we komen je familie wel even opzoeken" en meer zaken in die categorie.

Denk dat die lui daar ook niet op zitten te wachten....
Serieus? Werd dat geroepen...? Wow... Aanwinsten voor de maatschappij zo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06

drooger

Falen is ook een kunst.

nst6ldr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Ergens vermoed ik toch dat afschalen niet op het lijstje 'mogelijke concessies' staat bij de boer'n, ook al was de winst groter per volume. De legitiem boze (doch stugge egoïstische) boeren voelen momentum en bijstand en de beroepsdemonstranten en anti-overheid tokkies zien een venster van opportunisme aankomen. Dit gaat niet meer opgelost worden door een uitkomst, alleen ingrijpen opgevolgd door een sisser.
Eigenlijk zou je kunnen beginnen met dat de traditionele (melk)veehouderij nog maar beperkt plaats gaat hebben in het toekomstbeeld.
Iets dat vele veehouders stiekem ook wel weten, want ze zagen overal om hen heen collega's stoppen in de afgelopen decennia.
Maar als zij net als met 'the American dream' het idee hebben dat zij wel behoren tot de select few die het wel gaan halen, dan zal je ze amper omgepraat krijgen.

Ik kwam nog een aardig artikel tegen (van zo'n linkse site) over een Nederlander die in Denemarken is gaan boeren en overgestapt is naar biologisch.
Zo zou het dus ook kunnen, maar logischerwijs niet voor iedereen.
Het is eind 2016 en Mark Hardebol zit fronsend over de boekhouding van zijn Deense boerderij gebogen. Hij krijgt de cijfers niet bij elkaar. Het ging goed met zijn melkveehouderij, tot vorig jaar het Europese melkquotum verdween. Het quotum remde de overproductie van melk, door een maximum te stellen aan de hoeveelheid liters die elk land produceerde. Het zorgde daarmee ook voor een stabiele melkprijs. Maar sinds de afschaffing is het voor veel boeren, ook voor Hardebol, moeilijk de wedloop van almaar uitbreidende melkveehouders en de dalende prijzen bij te benen. Ongeveer alles wat de boerderij aan inkomsten heeft, gaat er ook weer uit, ziet hij als hij de kosten van machines, arbeid, mest en pesticiden onder elkaar zet.

‘Heel veel werk, eigenlijk voor niets. Dat wilden we niet meer’, roept Hardebol nu, vijf jaar later, over het pompende geluid van zijn melkmachine heen. Zijn zachtbruine koeien staan ervoor in de rij en hebben mijn aanwezigheid meteen opgemerkt. Ze aarzelen en kijken me met grote ogen aan. ‘Heel slimme dieren, die Jerseys. Kom op, meiden, doorlopen!’ Hij geeft de koeien een vriendelijk klopje in de goeie richting. ‘Boeren zijn eigenlijk de melkkoe van de secundaire landbouwindustrie geworden.’

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
[Afbeelding]
Is dat gemeten of berekend en door wetenschappers of door de schetenwappers ? :+
(aangezien het semi-positief lijkt, tenminste op zich zelf staande, zal de sector dit wel willen gebruiken als "bewijs" gok ik).

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 03-07-2022 15:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, de boeren hebben de bemiddelingspoging van Remkes de facto al de nek omgedraaid voor hij uberhaupt is begonnen, door nu al eisen te stellen waarvan nu al bekend is dat ze niet ingewilligd gaan worden:
Boerenorganisatie reageren sceptisch op de aanstelling van Remkes. De gematigde LTO noemt hem een "bestuurlijk zwaargewicht met diepe kennis van het stikstofdossier" en staat in beginsel open voor een gesprek, maar de LTO wil dan wel dat er discussie mogelijk is over de kabinetsdoelen en het tijdspad. Premier Rutte heeft al gezegd dat die niet ter discussie staan.

De meer activistische groepen Agractie en FDF hebben geen goed woord over voor de keuzes van het kabinet. Remkes geniet volgens Agractie geen vertrouwen in de sector; de groep spreekt van een onzinnige keuze.

Ook Farmers Defence Force ziet geen enkel heil in dialoog zolang de stikstofplannen overeind blijven. Vice-voorzitter Jos Ubels zegt tegen het ANP dat hij niet "voor piet snot" met Remkes aan tafel wil gaan.
Bron: https://nos.nl/artikel/24...ren-vinden-keuze-onzinnig

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[Afbeelding]
Vanaf 2010 zie bij andere sectoren een daling, terwijl landbouw ongeveer gelijk blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
wildhagen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:03:
Nou, de boeren hebben de bemiddelingspoging van Remkes de facto al de nek omgedraaid voor hij uberhaupt is begonnen, door nu al eisen te stellen waarvan nu al bekend is dat ze niet ingewilligd gaan worden:
Dat ze niet blij zijn zoals de bemiddeling begint is geheel te verwachten en deels terecht.

Zoals ik al eerder zei: voor bemiddeling is een onafhankelijke bemiddelaar nodig die vertrouwen geniet van beide partijen. Remkes is een VVD-coryfee en aangesteld door het kabinet als de bemiddelaar. Beiden een slecht uitgangspunt omdat voor bemiddeling de twee partijen die bemiddeld worden gelijkwaardig moeten zijn. Nu stelt een partij zijn eigen bemiddelaar aan en de andere partij moet dat maar accepteren en hopen dat de bemiddelaar echt onafhankelijk optreed. Er kan beter gezocht worden buiten de Haagse baantjescarrousel naar iemand met aanzien en wat afstand tot de politiek.

Dat het kabinet zo zou opereren was te verwachten, maar het blijft ronduit dom. Echter je zou net zo goed een casus kunnen bouwen dat het kabinet liever ziet dat deze bemiddeling mislukt. Rutte zei al dat er niet aan de plannen getornd mag worden, wat valt er dan nog te bemiddelen? Bemiddelen is nu eenmaal nader tot elkaar komen en daar hoort compromis bij. Zowel de boeren als het kabinet zullen veren moeten laten in dit proces.

Hoe dan ook het uitsluiten van het FDF is net zo goed een fout. Als je wil dat alle boeren nominaal de uitkomst van proces steunen zullen ook de radicale boeren aan tafel moeten zitten. Anders gaan die door met hun verzet tegen de plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
kraanwagen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Vanaf 2010 zie bij andere sectoren een daling, terwijl landbouw ongeveer gelijk blijft.
De productie is wel ~24% gestegen vanaf 1995
https://www.cbs.nl/nl-nl/...dse-economie?onepage=true
Dus er is wel degelijk minder stikstof geproduceerd ten opzichte van de productie, een daling die ongeveer gelijk is met de rest van de sectoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
CMD-Snake schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Dat ze niet blij zijn zoals de bemiddeling begint is geheel te verwachten en deels terecht.

Zoals ik al eerder zei: voor bemiddeling is een onafhankelijke bemiddelaar nodig die vertrouwen geniet van beide partijen. Remkes is een VVD-coryfee en aangesteld door het kabinet als de bemiddelaar. Beiden een slecht uitgangspunt omdat voor bemiddeling de twee partijen die bemiddeld worden gelijkwaardig moeten zijn. Nu stelt een partij zijn eigen bemiddelaar aan en de andere partij moet dat maar accepteren en hopen dat de bemiddelaar echt onafhankelijk optreed. Er kan beter gezocht worden buiten de Haagse baantjescarrousel naar iemand met aanzien en wat afstand tot de politiek.

Dat het kabinet zo zou opereren was te verwachten, maar het blijft ronduit dom. Echter je zou net zo goed een casus kunnen bouwen dat het kabinet liever ziet dat deze bemiddeling mislukt. Rutte zei al dat er niet aan de plannen getornd mag worden, wat valt er dan nog te bemiddelen? Bemiddelen is nu eenmaal nader tot elkaar komen en daar hoort compromis bij. Zowel de boeren als het kabinet zullen veren moeten laten in dit proces.

Hoe dan ook het uitsluiten van het FDF is net zo goed een fout. Als je wil dat alle boeren nominaal de uitkomst van proces steunen zullen ook de radicale boeren aan tafel moeten zitten. Anders gaan die door met hun verzet tegen de plannen.
Ja elke door Den Haag aangestelde is natuurlijk onderdeel van het systeem.
En de boeren zullen graag iemand hebben die helemaal aan hun kant staat.
Wat let ze met een voordracht te komen om samen met de door Den Haag aangedragen persoon aan het werk te gaan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Via de NOS lees ik de volgende alinea:
Hoewel Van den Oever in de video geen details geeft over acties, hint hij wel duidelijk op nieuwe wegblokkades. "Voor mensen die naar het ziekenhuis moeten: zorg dat je over de vluchtstrook naar voren rijdt. Als je daar je verhaal doet, dan mag je er meteen door."
Wie denken ze dat ze zijn? Gaan zij nou bepalen wie er wel en niet door mag? Wat wel en niet urgent is? Dit slaat toch compleet door? Ik moet naar m'n werk en zij gaan bepalen dat ik dat wel/niet mag? Dit helpt nou niet bepaald mee voor dat draagvlak waar ze het steeds over hebben :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:30:
Ja elke door Den Haag aangestelde is natuurlijk onderdeel van het systeem.
En de boeren zullen graag iemand hebben die helemaal aan hun kant staat.
Wat let ze met een voordracht te komen om samen met de door Den Haag aangedragen persoon aan het werk te gaan?
De bemiddelaar zal in dit soort situaties altijd een oud-politicus zijn, dat is nu eenmaal zo. Dat hoeft zeker niet onverteerbaar te zijn voor de boeren als je er beter mee om wil gaan.

Stel nu dat de Tweede Kamer een bemiddelaar kiest en niet het ministerie van Landbouw zoals nu is gebeurt. Verder, stel dat die oud-politicus/bemiddelaar dan vanuit een partij als de SGP, PvdA of SP komt? Drie partijen die zich nog redelijk in het politieke midden bevinden en in de oppositie zitten. Op die manier kan je aan heel wat wensen tegemoet komen denk ik. Omdat er geen banden zijn met de coalitiepartijen is de schijn van onafhankelijkheid al een stuk minder geworden net als dat de aanstelling door de Tweede Kamer gebeurt en niet eenzijdig door een ministerie.

Een paar aanpassingen en je bemiddelaar is mogelijk een stuk acceptabeler voor alle partijen. Is dit nu zo moeilijk te bedenken? Soms vraag ik mij af of het kabinet nu zo dom dan wel arrogant is of simpelweg dat dit zou werken of dat ze nooit de intentie hebben gehad om te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:28:
[...]

De productie is wel ~24% gestegen vanaf 1995
https://www.cbs.nl/nl-nl/...dse-economie?onepage=true
Dus er is wel degelijk minder stikstof geproduceerd ten opzichte van de productie, een daling die ongeveer gelijk is met de rest van de sectoren.
De andere sectoren hebben geen hogere productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
MikeyMan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:47:
[...]

De andere sectoren hebben geen hogere productie?
Geen idee, ben wel benieuwd hoe die grafiek eruit ziet over een tijdje als we de coronajaren erbij zien, dat was toch een flinke deuk in (vlieg)verkeer, oprecht benieuwd of je dat terug kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Herax10NL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:36:

[...]

Wie denken ze dat ze zijn? Gaan zij nou bepalen wie er wel en niet door mag? Wat wel en niet urgent is? Dit slaat toch compleet door? Ik moet naar m'n werk en zij gaan bepalen dat ik dat wel/niet mag? Dit helpt nou niet bepaald mee voor dat draagvlak waar ze het steeds over hebben :(
En zelfs als je daar nog in mee zou gaan... Denken ze nu echt dat een ambulance daar dan niet alsnog vertraging aan over houdt... Vorige week had er al 1 vertraging, tijdens een spoedrit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Ik vind vooral de term bemiddelaar wat gek. Er lijkt me vrij weinig te bemiddelen te zijn.
Doel en uitkomsten staan wel zo ongeveer vast, hoe het te bereiken deels en daar zou de komende tijd ook ruimte zijn voor boeren om hun inbreng in te hebben, ware het niet dat ze voor een ander pad gekozen hebben door te zeggen dat ze "niets" willen (of eigenlijk meer zouden willen),
Dus het enige wat een bemiddelaar kan, is een poging om het nog eens rustig aan boeren uit te leggen wat de huidige stand van zaken is en de opties waar ze in mee zouden kunnen denken om het voor zich zelf zo optimaal en eerlijk mogelijk te maken binnen de randvoorwaarden. Al heb ik niet de illusie dat de boeren daar onderling uit gaan komen, want daar verwacht ik ook wel grote verschillen in de belangen. (en eigenlijk weinig belangenbehartigers van boeren die daar rekenschap aan lijken te geven).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om het niveau van de demonstraties maar even te demonstreren:

Afbeeldingslocatie: https://api.omroepbrabant.nl/img/f/1024/576/0.64/0.32/bWVkaWEvcHJvZC80MTEyMDE3LmpwZz9zdj0yMDE5LTA3LTA3JnN0PTIwMjAtMDEtMDFUMDAlM0EwMCUzQTAwWiZzZT0yMDQwLTAxLTAxVDAwJTNBMDAlM0EwMFomc3I9YiZzcD1yJnNpZz0zTWVGZTBMRSUyRnJrNUc2Y0pFbXlMWklmM2dVRUxWS21hdVNnNGtuJTJCRHlFZyUzRA==

Heerlijke volwassen aanpak ook weer met die tekst bij de minister. En dan loopt er links nog een lekker complot-wappie ook nog.

Ging om een demonstratie in Eindhoven, zie https://www.omroepbrabant...oer-bij-protest-eindhoven

Als dit het gewenste niveau moet voorstellen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:28:
Ik vind vooral de term bemiddelaar wat gek. Er lijkt me vrij weinig te bemiddelen te zijn.
Bemiddeling zou betekenen dat beide partijen bereid zijn om een compromis ergens te sluiten om nader tot elkaar te komen. Dat is niet het geval, Rutte liet daar geen twijfel over bestaan in het debat van vorige week. Het beleid is niet bespreekbaar. De bemiddelaar zal dan als enige taak hebben de boeren zover te bewegen dat ze het accepteren. De kans dat zoiets zal slagen is nihil, zelfs de milde boeren willen aanpassingen zien.

Het plan om te bemiddelen was kansloos vanaf het eerste moment toen het kabinet zei dat ze niet gingen bewegen. D66 houdt het kabinet aan de stikstofdoelen, ondanks dat alle coalitiepartners hem nu knijpen. Wie weet hoopt D66 hier electoraal garen te spinnen als de boel klapt hierdoor. Gezien dat hun 'klimaatdrammer' de kolencentrales weer in de hoogste versnelling heeft gezet kan dat ook tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
42erik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:07:
[...]

En zelfs als je daar nog in mee zou gaan... Denken ze nu echt dat een ambulance daar dan niet alsnog vertraging aan over houdt... Vorige week had er al 1 vertraging, tijdens een spoedrit...
Precies dit!
Als ze vantevoren aankondigen weer snelwegen te gaan blokkeren dan brengen ze daadwerkelijk mensenlevens in gevaar, belemmeren de doorstroming, dit lijkt me bij uitstek een reden om elke ELKE burgemeester een noodverordening uit te laten vaardigen die elk landbouwvoertuig verder dan 10km van de tuisbasis op de openbare weg verbiedt, wij hadden tijdens corona een simpel papiertje (afdrukken) of dingetje op telefoon nodig om te bewijzen waarom we ergens warem (boodschappen, sporten, bezoek, werk etc, gaf je zelf aan) sporten mocht niet verder dan 10km van huis. Nou wonen wij in een ontspannen omgeving dus nooit controle gehad, maar was heel simpel te doen, en te handhaven.

Houd die boeren weg van de snelweg, laat politie ze al veel dichter bij huis inrekenen of sommeren terug te keren. LAAT ZE NIET DIE KRITIEKE MASSA BEREIKEN WAARDOOR IEDEREEN WEER STAAT TE KIJKEN EN IN HET KADER VAN DE-ESCALATIE GAAT PAPPEN EN NATHOUDEN, JE WEET WAT ER GEBEUREN GAAT. lol per abuis caps, maar ik laat t lekker staan zo :)
Schiphol in een vesting veranderen met dit soort aankondigingen, is van de gekke.
Bovendien weten ze met andere rellen en protestacties wie de kopstukken zijn, nu ook, dus daar kan je sowieso een politieauto stationeren om de "leiding" ofwel met de auto te laten gaan of weg te houden.

Geen kenteken? prima, afslepen naar dienst domeinen en in de veiling, dus geen boete van €140 maar laat ze hun door eigen handelen vergeven trekkers maar terugkopen voor een echt bedrag, moet je eens kijken hoe snel het stopt.

Ik begin me echt kapot te schamen voor Nederland, toeslagen affaire laat Nl een plee-figuur slaan. Ik sprak onlangs de kolonel van de plaatselijke Gendarmerie.
Die zijn hier een paar jaar geleden met een intrnationaal arrestatiebevel binnen gevallen omdat de NL justitie (onder Opstelten die ik bij lunches wel eens sprak en mijn nummer gewoon in zijn mobiel had staan, hoezo koude douche) dacht dat we een Nl jochie verborgen hielden voor Nl jeugdzorg. (heb er nog een blogje hier op tweakblogs over geschreven)
Stapels bewapende mensen met machine geweren, de week ervoor hadden ze ergens anders een NL drugsvangst gedaan dus die waren op alles voorbereid met Nederlanders, we werden klemgereden bij thuiskomst boodschappen allemaal getrokken wapens op je gericht en de tuin, het huis wemelde van de Gendarmerie mensen met getrokken wapens.
Die heel ons huis doorlichtten en orders hadden ons direct in te rekenen en gevangen te zetten.
Tijdens die uren durende huiszoeken en verhoor hier thuis legden we uit dat mn vrouw zich kritisch uitte over het jeugdzorg beleid op Facebook en hoe meer mn vrouw vertelde hoe zachter de ogen werden van de kolonel, majoor en de begeleidende interpol inspecteur. Ze hebben ter plekke met minister van justitie Fr gebeld en geregeld dat we niet opgesloten zouden worden en we konden erna rustig op de plaatselijke kazerne komen voor verhoor.
Die kolonel, leuke man, we tutoyeren nu en we komen elkaar dus wel eens tegen, redelijk klein stadje.
Weet je waar HIJ over begon? Hij had het nieuws gezien over de kinderen die ten onrechte uit huis waren geplaatst tijdens de toeslagen affaire en hoe ze nog steeds niet naar hun ouders mogen. Hij sprak zijn afschuw uit en vroeg me mijn vrouw de hartelijke groeten te doen en respect over te brengen voor haar schrijven want dat was blijkbaar hard nodig.

Nog een voorbeeld van het plee-figuur dat NL slaat? De postbode begon met afgrijzen over de teloorgang van Postnl, ooit goed bedrijf zoals La Poste, nu puinhoop met schimmige ZZP constructies, het deed haar pijn het hier als nobel en eerlijk beroep geziene vak van postbode te hebben zien afglijden in Nederland, wederom klein stadje en dat nieuws was ook doorgedruppeld.

Eindelijk stoten de Nl boeren Frankrijk van de troon als het aankomt op wilde acties, ze vinden het geweldig hier, lekker meewarig eindelijk naar een ander land kunnen wijzen.
Oh voor Nl en iedereen hoop ik dat ze gewoon normaal kunnen gaan doen en zich aan de wetten houden en constructief aan een oplossing kunnen gaan werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54

[...]

complete waanzin inderdaad. Trekkerterroristen aanpakken. Zou een mooie boel worden als iedereen die het ergens niet mee eens is de wegen gaat blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:34:
[...]
Bemiddeling zou betekenen dat beide partijen bereid zijn om een compromis ergens te sluiten om nader tot elkaar te komen. Dat is niet het geval, Rutte liet daar geen twijfel over bestaan in het debat van vorige week. Het beleid is niet bespreekbaar.
Volgens mij niet helemaal waar, want dat ging om doel en uitkomsten (in stikstof termen).
Niet om hoe dat precies binnen de landbouw te bereiken, volgens mij was daar nog ruimte voor om dat de komende tijd verder uit te werken. O.a. door een inventarisatie van hoeveel boeren wellicht zouden willen stoppen bij een bepaald bod. Dus een groot deel van het beleid behoeft nog niet zo vast te staan als boeren het doen lijken.
De bemiddelaar zal dan als enige taak hebben de boeren zover te bewegen dat ze het accepteren. De kans dat zoiets zal slagen is nihil, zelfs de milde boeren willen aanpassingen zien.
Volgens mij is er dus meer ruimte, maar niet qua doel in stikstof termen. Dus op dat punt is inderdaad niet veel te bemiddelen. Voor de rest lijkt het beleid nog niet echt gevormd te zijn en zijn de boeren in een kramp geschoten, maar ook dat proberen er weer wat uit te masseren zou ik geen "bemiddelen" willen noemen.
Het plan om te bemiddelen was kansloos vanaf het eerste moment toen het kabinet zei dat ze niet gingen bewegen. D66 houdt het kabinet aan de stikstofdoelen, ondanks dat alle coalitiepartners hem nu knijpen. Wie weet hoopt D66 hier electoraal garen te spinnen als de boel klapt hierdoor. Gezien dat hun 'klimaatdrammer' de kolencentrales weer in de hoogste versnelling heeft gezet kan dat ook tegenvallen.
Ik zou het geen bemiddelen willen noemen, maar als iemand het geheel nog eens relatief rustig zou kunnen uitleggen aan de boeren dan zou dat wellicht kunnen helpen. Maar goed dat dat bij het militante deel van die boeren niet zou werken dat zat er wel in na de Godwin's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Precies dit!
Als ze vantevoren aankondigen weer snelwegen te gaan blokkeren dan brengen ze daadwerkelijk mensenlevens in gevaar, belemmeren de doorstroming, dit lijkt me bij uitstek een reden om elke ELKE burgemeester een noodverordening uit te laten vaardigen die elk landbouwvoertuig verder dan 10km van de tuisbasis op de openbare weg verbiedt
Toch is dat wat ze aankondigen voor morgen:
Er is een structuur opgezet van tientallen appgroepen per provincie, waarop boeren lokale acties kunnen aankondigen. "Er gaan weer veel langzaam rijden acties komen mits de politie ze niet blokkeert", staat in een van de aankondigingen op chatapp Telegram. Acties worden pas kort voor aanvang bekendgemaakt, staat erbij.

Radicale boerenactiegroep FDF zegt geen idee te hebben wat er maandag gaat gebeuren. Leider Mark van den Oever spreekt in een videoboodschap op Facebook wel over een aanstaand 'megaprotest'. "De opkomst wordt heel groot, maar de Farmers Defence Force organiseert uiteraard helemaal niets."

Hoewel Van den Oever in de video geen details geeft over acties, hint hij wel duidelijk op nieuwe wegblokkades. "Voor mensen die naar het ziekenhuis moeten: zorg dat je over de vluchtstrook naar voren rijdt. Als je daar je verhaal doet, dan mag je er meteen door."
Zie https://nos.nl/artikel/24...ussee-bij-schiphol-paraat (met meer info).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
wildhagen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:32:
Om het niveau van de demonstraties maar even te demonstreren:

[Afbeelding]

Heerlijke volwassen aanpak ook weer met die tekst bij de minister. En dan loopt er links nog een lekker complot-wappie ook nog.

Ging om een demonstratie in Eindhoven, zie https://www.omroepbrabant...oer-bij-protest-eindhoven

Als dit het gewenste niveau moet voorstellen....
Tsja anti-overheids wappies met het volgende gelegenheidsonderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
gekkie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:48:
[...]

Tsja anti-overheids wappies met het volgende gelegenheidsonderwerp.
Daarom, laat ze lekker met de trein naar Utrecht centraal, 2 minuten lopen voor de Croeselaan 18
Voer voor wappies ook en vele Nederlanders zullen de financiele crisis nog wel weten dus een dergelijk protest vergroot dragvlak onder de bevolking misschien nog wat, ipv iedereen niet naar werk te laten gaan en mensenlevens in gevaar te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
gekkie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Volgens mij niet helemaal waar, want dat ging om doel en uitkomsten (in stikstof termen).
Niet om hoe dat precies binnen de landbouw te bereiken, volgens mij was daar nog ruimte voor om dat de komende tijd verder uit te werken. O.a. door een inventarisatie van hoeveel boeren wellicht zouden willen stoppen bij een bepaald bod. Dus een groot deel van het beleid behoeft nog niet zo vast te staan als boeren het doen lijken.
Precies. En als ik de mening van Remkes hier lees dan zijn er m.i. ook best wel inhoudelijke aanknopingspunten.

Hij wil.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
"Voor mensen die naar het ziekenhuis moeten: zorg dat je over de vluchtstrook naar voren rijdt. Als je daar je verhaal doet, dan mag je er meteen door."
Tja... toch blij dat er blijkbaar boeren zijn die bepalen of ik morgen naar het ziekenhuis mag...

Nee dus. Absurd...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:53:
[...]
Precies. En als ik de mening van Remkes hier lees dan zijn er m.i. ook best wel inhoudelijke aanknopingspunten.
Yups, maar het militante gedeelte komt niet veel verder dan het suggestieve "no farmers no food", waar 0,0 sprake van is. En dat resoneert dan weer aardig bij andere groepen die maatschappelijk gezien op andere onderwerpen nou ook niet echt super genuanceerd zijn zullen we maar zeggen.

En daarmee wordt dan getracht het geheel op slot te zetten en houden en het gram te halen met vrij radicaal protest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009

[...]

42erik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:07:
[...]

Zover ik heb gelezen mogen ambulances zeker 140 km/u rijden op de snelweg. Staat er een file en pakken ze de vluchtstrook, dan is dit maximaal 50 km/u. Stel je hebt iemand in de ambu liggen die echt met spoed naar het ziekenhuis moet... De vertraging heb je dan zeker al te pakken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:55
RobinNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:00:
[...]

[...]

Zover ik heb gelezen mogen ambulances zeker 140 km/u rijden op de snelweg. Staat er een file en pakken ze de vluchtstrook, dan is dit maximaal 50 km/u. Stel je hebt iemand in de ambu liggen die echt met spoed naar het ziekenhuis moet... De vertraging heb je dan zeker al te pakken.
De kans hierop is natuurlijk minimaal. Maar we vergroten het wel maximaal uit. Dat is een beetje het niveau van de gemiddelde politicus op dit moment en dit topic sluit daar feilloos bij aan.

En dan zou je normaal hieronder nu de opmerking krijgen 'wat als het jouw moeder oid is'.

Ik zou zeggen: ga lekker een dagje niet naar kantoor, ga vroeg op pad, neem het OV or whatever. Maar maak je vooral niet te druk om weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
PLAE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:14:
[...]

De kans hierop is natuurlijk minimaal. Maar we vergroten het wel maximaal uit. Dat is een beetje het niveau van de gemiddelde politicus op dit moment en dit topic sluit daar feilloos bij aan.

En dan zou je normaal hieronder nu de opmerking krijgen 'wat als het jouw moeder oid is'.

Ik zou zeggen: ga lekker een dagje niet naar kantoor, ga vroeg op pad, neem het OV or whatever. Maar maak je vooral niet te druk om weinig.
Er is hier een klein militant groepje, wat het voor een grote groep boeren aan het verzieken is. Dus niet pappen en nathouden en dan maar een dagje thuiswerken en morgenavond weer de politie op het journaal dat ze met hun golfjes niks konden beginnen tegen die grote trekkers...

Laat ze morgen maar eens echt ingrijpen. Ik begrijp dat ze met name rond Schiphol al groot materieel hebben klaar staan om trekkers in beslag te nemen. Wat mij betreft bonuspunten als ze er ook een schrootpers bij hebben >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Een minimale kans die vorige week al gebeurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
[...]

Dit gaat niet om de kans op ongelukken en het niet op tijd komen van een ambulance. Dit gaat over het ondermijnen van onze democratische rechtstaat. Ondersteund door allerlei beroeps demonstranten die nog eens olie op het vuur gooien.

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt in de afgelopen 40 jaar, maar wat we nu hebben is een totale scheve verhouding met weinig achtergrond over hoe wij hier met zijn allen als samenleving in terecht zijn gekomen.

Op persoonlijk niveau doet het je niets , nu nog niet nee , maar geef het een paar jaar en de problemen komen vanzelf op je stoep terecht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
[...]
Sorry hoor, maar dat slaat werkelijk nergens op. Ik ga mij toch niet door een stel boeren laten vertellen dat ik maar een dagje niet naar kantoor moet? We leven volgens mij in een land waarin ik zoiets (in overleg met m'n werkgever) zelf mag bepalen. Het moet niet gekker worden zeg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oekiejoekie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Er is hier een klein militant groepje, wat het voor een grote groep boeren aan het verzieken is. Dus niet pappen en nathouden en dan maar een dagje thuiswerken en morgenavond weer de politie op het journaal dat ze met hun golfjes niks konden beginnen tegen die grote trekkers...

Laat ze morgen maar eens echt ingrijpen. Ik begrijp dat ze met name rond Schiphol al groot materieel hebben klaar staan om trekkers in beslag te nemen. Wat mij betreft bonuspunten als ze er ook een schrootpers bij hebben >:)
Schrootpers hoeft niet eens. Gewoon een gerechtelijke bevel aan John Deere om de trekker op afstand onklaar te maken.

Klaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Jeroenneman schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Schrootpers hoeft niet eens. Gewoon een gerechtelijke bevel aan John Deere om de trekker op afstand onklaar te maken.

Klaar.
Schrootpersen zijn leuk <3 Maar bovenal: Ze geven een vrij duidelijk signaal: Doe je mee aan dit extreme gedrag, dan ben je je trekker gewoon kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Oekiejoekie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Schrootpersen zijn leuk <3 Maar bovenal: Ze geven een vrij duidelijk signaal: Doe je mee aan dit extreme gedrag, dan ben je je trekker gewoon kwijt.
Is er een wet waar dit op gebaseerd is, vernietiging van bezit waarmee de wet overtreden wordt? Deze trekkers zijn, in tegenstelling tot patserbakken van dealers, niet gekocht met illegale inkomsten. En ook die worden niet voor de ogen van de voormalige bezitter verschrot maar gaan naar Domeinen. Waar een andere boef 'm weer kan kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door IJzerlijm op 03-07-2022 17:48 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Oekiejoekie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:36:
[...]

dat gaat natuurlijk te ver, maar aanmerken als crimineel, in beslag nemen, en op de veiling bij domeinen, boem die voelen ze wel meer dan een €140 boete

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Geachte heer/mevrouw,

Onze excuses dat uw zoontje onderweg naar het ziekenhuis is overleden. Wij boeren hadden een risico analyse gemaakt en hieruit bleek dat de gevaren niet groter waren dan het belang van onze ondernemers. Het gezegde luidt dan ook "waar gehakt wordt, vallen spaanders".

Zoals in voorgaande scenario's gaan wij ook mondeling ons excuses aanbieden onder het genot van een Dunselman taart en het oog van uw lokale nieuwszender en/of Hart van Nederland.

Met vriendelijke groet,

Boer Harry
Incidentafhandelaar FDF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
[...]

De kans is klein dat het kan gebeuren, maar een ambulance moet gewoon op volle snelheid naar een ongeval of ziekenhuis kunnen rijden als het nodig is en niet door een of meerdere tractoren worden gehinderd.

Zoals eerder al werd aangegeven... Vorige week was het al raak.

Politie adviseert: Werk morgen thuis vanwege onvoorspelbare boerenacties
De politie adviseert morgen thuis te werken, nu totaal onvoorspelbare acties van boze boeren op het programma staan. In het hele land staan politiemensen klaar om in te grijpen als het uit de hand loopt.

Bron: https://www.ad.nl/binnenl...re-boerenacties~a22afb8a/

[ Voor 18% gewijzigd door RobinNL op 03-07-2022 18:05 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RobinNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Politie adviseert: Werk morgen thuis vanwege onvoorspelbare boerenacties
De politie adviseert morgen thuis te werken, nu totaal onvoorspelbare acties van boze boeren op het programma staan. In het hele land staan politiemensen klaar om in te grijpen als het uit de hand loopt.

Bron: https://www.ad.nl/binnenl...re-boerenacties~a22afb8a/
Ik ga morgen naar kantoor :) mocht ik en mijn collega's gehinderd worden dan gaan we zien hoe de marechaussee met opstandige boeren omgaat. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
nst6ldr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Ik ga morgen naar kantoor :) mocht ik en mijn collega's gehinderd worden dan gaan we zien hoe de marechaussee met opstandige boeren omgaat. _/-\o_
Ik werk morgen ook op kantoor. Denk dat ik geen trekkers tegen ga komen. Mijn kantoor is op zolder. En zo'n trekker is hier iets te groot voor binnen. En het is er denk ik ook allemaal niet bouwkundig op berekend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Kan VNO-NCW of andere werkgevers organisatie mbt bouw (die kunnen niet lekker thuis werken die moeten naar locatie om daadwerkelijk aan het werk te gaan) niet FDF aanklagen voor geleden schade en imago schade?Gooi dr een claim van etterlijke miljoenen tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:27:
Kan VNO-NCW of andere werkgevers organisatie mbt bouw (die kunnen niet lekker thuis werken die moeten naar locatie om daadwerkelijk aan het werk te gaan) niet FDF aanklagen voor geleden schade en imago schade?Gooi dr een claim van etterlijke miljoenen tegenaan.
Daar zat ik ook al aan te denken. Of Transport en Logistiek Nederland etc. Maar ik denk dat ze allemaal hun vingers er niet aan durven te branden, omdat je dan dat zooitje ongeregeld bij jou voor de deur hebt staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
RobinNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:59:
[...]
De kans is klein dat het kan gebeuren,
Is dat zo? Hoeveel ambulances rijden er per dag met spoed over de snelweg?
maar een ambulance moet gewoon op volle snelheid naar een ongeval of ziekenhuis kunnen rijden als het nodig is en niet door een of meerdere tractoren worden gehinderd.

Zoals eerder al werd aangegeven... Vorige week was het al raak.
En als iemand dat met de dood moest bekopen is het dus niet 9 maar maximaal 15 jaar brommen in de cel:

Art. 162 lid 2 Sr

Hoewel je nog kunt discussiëren of de ambulance daarvoor dan eigenlijk ter plaatse moet verongelukken bijvoorbeeld of dat langzaam rijden ook als blokkade moet worden gezien. Maar het opzettelijk blokkeren van (snel)wegen is dus hartstikke strafbaar. En niet iets waar je als politie kunt volstaan met een boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:27:
Ik vermoed dat VNO-NCW geen trek heeft om door de boeren met de dood bedreigd te worden, net als hun gezinnen etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:45:

[...]

Volgens mij is er dus meer ruimte, maar niet qua doel in stikstof termen. Dus op dat punt is inderdaad niet veel te bemiddelen. Voor de rest lijkt het beleid nog niet echt gevormd te zijn en zijn de boeren in een kramp geschoten, maar ook dat proberen er weer wat uit te masseren zou ik geen "bemiddelen" willen noemen.
Rutte zijn bewoording is, bewust, voor meerdere interpretaties vatbaar. Ik kijk dan meer naar D66, de tweede partij in deze coalitie, die zeer duidelijk is over dit onderwerp. De partijtop van D66 kreeg behoorlijk wat steun op hun laatste congres om voet bij stuk te houden tegenover de 'pruttelende provincies'.

D66 is bereid om het kabinet te laten vallen hierover of om elk geval heel dicht op die afgrond te komen en de overige coalitiegenoten willen dit niet. Het nam een hoop bloed, zweet en tranen om tot dit kabinet te komen van vier middenpartijen en een volgende verkiezingsronde zou dat wel eens onmogelijk worden zonder iemand op de flanken te moeten accepteren. VVD, CDA en CU zitten nu in verschillende mate klem tussen hun achterban en hun wens om in Vak K te blijven zitten. In dat opzicht kan D66 vanuit een luxe positie handelen en desnoods het vuurtje wat meer opstoken als ze zin hebben.

De coalitie zit net zo goed vast, in meerdere krampen zelfs.
Ik zou het geen bemiddelen willen noemen, maar als iemand het geheel nog eens relatief rustig zou kunnen uitleggen aan de boeren dan zou dat wellicht kunnen helpen. Maar goed dat dat bij het militante deel van die boeren niet zou werken dat zat er wel in na de Godwin's.
Dat station zijn we allang voorbij, bij vrijwel alle boeren. Vergeet niet dat vele kabinetten de boeren aangemoedigd hebben om steeds groter te denken en steeds meer te doen.

De huidige gang van zaken kan geen bemiddelen genoemd worden en het jammere is dat het niet zo had hoeven zijn. Zoals ik eerder beschreef is er een route om een bemiddelaar aan te stellen die een stuk neutraler is voor beide partijen en daarmee acceptabeler. Remkes kan dan zeer capabel zijn, maar hij begint op 10-0 achterstand bij een van de partijen.
Silent7 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:49:
dat gaat natuurlijk te ver, maar aanmerken als crimineel, in beslag nemen, en op de veiling bij domeinen, boem die voelen ze wel meer dan een €140 boete
Alleen zo werkt het niet. Je kan dan wel je machtsfantasie de vrije loop laten, maar dit gaat het niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Oekiejoekie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:24:
[...]
Ik werk morgen ook op kantoor. Denk dat ik geen trekkers tegen ga komen. Mijn kantoor is op zolder. En zo'n trekker is hier iets te groot voor binnen. En het is er denk ik ook allemaal niet bouwkundig op berekend :+
Gaat je vrouw toch nog net even voor je met de trekker door de badkamer, kom je toch nog te laat op zolder aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Oekiejoekie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:29:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken. Of Transport en Logistiek Nederland etc. Maar ik denk dat ze allemaal hun vingers er niet aan durven te branden, omdat je dan dat zooitje ongeregeld bij jou voor de deur hebt staan...
Zij zullen het juist begrijpen.

Zonder transport staat alles stil is de kreet uit de tijd dat de transportsector zwaar werd bedreigd. Talloze blokkades geweest destijds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:34:
[...]
Alleen zo werkt het niet. Je kan dan wel je machtsfantasie de vrije loop laten, maar dit gaat het niet worden.
Als een tractor wordt gebruikt om opzettelijk een openbare weg te blokkeren kan de politie dat voertuig uiteraard vorderen, desnoods in beslag nemen als er wordt vermoed dat de betrokkene in de toekomst recidiveert en kan een rechter bij veroordeling zonodig dat voertuig onttrekken aan het economisch verkeer (art. 36b, 36c en 36d Sr).

Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Real schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Als een tractor wordt gebruikt om opzettelijk een openbare weg te blokkeren kan de politie dat voertuig uiteraard vorderen, desnoods in beslag nemen als er wordt vermoed dat de betrokkene in de toekomst recidiveert en kan een rechter bij veroordeling zonodig dat voertuig onttrekken aan het economisch verkeer (art. 36b, 36c en 36d Sr).

Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat ze bang zijn voor represailles. Intimidatie, etc etc. Staan boeren best wel bekend om. Vraag aan dierenactivisten, die worden genoeg geintimideerd en bedreigd, inclusief familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
https://www.sikkom.nl/gro...bulance-en-donorvluchten/

Hier had ik inzake vliegvelden nog niet bij stilgestaan: traumaheli's :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Omdat ze bang zijn voor represailles. Intimidatie, etc etc. Staan boeren best wel bekend om. Vraag aan dierenactivisten, die worden genoeg geintimideerd en bedreigd, inclusief familie.
Oke, we zitten dus op het punt dat de boeren de baas zijn ?

Ik dacht het niet... En daarom hoop ik dat ze morgen goed doorpakken. En het zijn niet alle boeren die fout zijn. Dat is ook maar een klein groepje. Er zijn ook een aantal beroepsprotestanten bezig. De leider van het protest was volgens de Volkskrant procesoperator bij Aviko. In de volksmond noemen we dat frietensnijder. Maar dat soort staat nu wel de zaak op te jutten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:34:
[...]
Rutte zijn bewoording is, bewust, voor meerdere interpretaties vatbaar. Ik kijk dan meer naar D66, de tweede partij in deze coalitie, die zeer duidelijk is over dit onderwerp. De partijtop van D66 kreeg behoorlijk wat steun op hun laatste congres om voet bij stuk te houden tegenover de 'pruttelende provincies'.

D66 is bereid om het kabinet te laten vallen hierover of om elk geval heel dicht op die afgrond te komen en de overige coalitiegenoten willen dit niet. Het nam een hoop bloed, zweet en tranen om tot dit kabinet te komen van vier middenpartijen en een volgende verkiezingsronde zou dat wel eens onmogelijk worden zonder iemand op de flanken te moeten accepteren. VVD, CDA en CU zitten nu in verschillende mate klem tussen hun achterban en hun wens om in Vak K te blijven zitten. In dat opzicht kan D66 vanuit een luxe positie handelen en desnoods het vuurtje wat meer opstoken als ze zin hebben.

De coalitie zit net zo goed vast, in meerdere krampen zelfs.
Ik mis hoe de invulling van het beleid om het doel te behalen al geheel en al vast staat.
Dat station zijn we allang voorbij, bij vrijwel alle boeren. Vergeet niet dat vele kabinetten de boeren aangemoedigd hebben om steeds groter te denken en steeds meer te doen.
Op voorspraak van "boeren"organisaties, of wat daar voor door gaat.
Het is nou niet echt dat daar alleen het probleem zit, want daar zou je het prima over kunnen hebben, bij je uitkoop premie.
De huidige gang van zaken kan geen bemiddelen genoemd worden en het jammere is dat het niet zo had hoeven zijn. Zoals ik eerder beschreef is er een route om een bemiddelaar aan te stellen die een stuk neutraler is voor beide partijen en daarmee acceptabeler. Remkes kan dan zeer capabel zijn, maar hij begint op 10-0 achterstand bij een van de partijen.
Als je die van den Oever hebt gehoord, dan valt er van die kant ook niets te bemiddelen, want die wil nog steeds of niets veranderen, of nog meer kunnen.
Helemaal mee eens, dat een aantal boeren, aangevuld met wappies zo'n machtsfantasie hebben dat ze denken dat ze op deze manier zonder *enig* overleg over de inhoudt denken dat ze op deze manier volledig hun zin kunnen door drukken, terwijl het al jaren zo niet decennia wel duidelijk is dat het niet bepaald haalbaar is op deze wijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Oekiejoekie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Oke, we zitten dus op het punt dat de boeren de baas zijn ?

Ik dacht het niet... En daarom hoop ik dat ze morgen goed doorpakken. En het zijn niet alle boeren die fout zijn. Dat is ook maar een klein groepje. Er zijn ook een aantal beroepsprotestanten bezig. De leider van het protest was volgens de Volkskrant procesoperator bij Aviko. In de volksmond noemen we dat frietensnijder. Maar dat soort staat nu wel de zaak op te jutten...
Je hebt de beelden gezien dat de politie lekker praatjes maakt met de boeren terwjil ze hooibalen en tractoren midden op de snelweg hadden zijn? Geeft dat de indruk dat de politie iets doet? Alleen Apeldoorn hebben ze geblokkeerd, ipv iedereen ingerekend. Ze doen te weinig, ze houden tegen, maar straffen niet/nauwelijks. Boetes zijn zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Bananenplant schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:46:
https://www.sikkom.nl/gro...bulance-en-donorvluchten/

Hier had ik inzake vliegvelden nog niet bij stilgestaan: traumaheli's :/ .
Die vluchten uit Antalya en Gran Canaria hadden ze niet moeten noemen.
Dat zijn juist de vluchten die je mag schrappen om uitstoot te beperken. Op vakantie kan ook duurzamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Heb je het over de dieren'activisten'(terroristen dekt de lading beter) die eigendommen van boeren slopen en dieren 'bevrijden'? Kun je daar iets over delen? Ik heb wel talloze filmpjes vanuit de activistenhoek gezien met daarop hele nare acties. Maar ik ken geen veroordelingen/filmpjes oid waarin boeren het recht daar in eigen hand nemen. Zou ik wel interessant vinden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
nst6ldr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Normaliter is maandag voor mij een kantoordag, maar morgen ga ik toch maar eens niet.

Voornamelijk omdat ik op Mallorca in de zon zit. ;)

Ik hoop eigenlijk dat ik morgenavond aan de rand van het zwembad kan lezen hoe de politie en ME dit soort kansloze lieden nu eindelijk wel eens van repliek dient. Met een waterkanon kom je ook door de voorruit van de gemiddelde John Deere. En dan wegslepen met diepladers van Defensie.

Ik ben er zo klaar mee dat zorgmedewerkers te lakken worden gezet, milieuactivisten bij de minste scheet in een arrestantenbus worden geflikkerd (twee groepen die het beste voorhebben met ons allemaal) en je blijkbaar onschendbaar bent wanneer je (puur om eigen gewin) met je trekker gaat protesteren.

De volgende stap is met scherp schieten. Hopelijk komt het niet zover.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:52:
[...]

Je hebt de beelden gezien dat de politie lekker praatjes maakt met de boeren terwjil ze hooibalen en tractoren midden op de snelweg hadden zijn? Geeft dat de indruk dat de politie iets doet?
De-escaleren is onderdeel van hun werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

PLAE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Heb je het over de dieren'activisten'(terroristen dekt de lading beter) die eigendommen van boeren slopen en dieren 'bevrijden'? Kun je daar iets over delen? Ik heb wel talloze filmpjes vanuit de activistenhoek gezien met daarop hele nare acties. Maar ik ken geen veroordelingen/filmpjes oid waarin boeren het recht daar in eigen hand nemen. Zou ik wel interessant vinden!
Oh ja. Ook een optie:
Boeren die hun dieren zo behandelen direct sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
dreamscape schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:54:
[...]
milieuactivisten bij de minste scheet in een arrestantenbus worden geflikkerd (twee groepen die het beste voorhebben met ons allemaal)
Milieuactivisten worden toch ook alleen gearresteerd als zij de wet overdreven of niet luisteren naar vorderingen vanuit hulpverleners :S
En toon je nu sympathie voor milieuactivisten die aan de lopende band wegen blokkeren door er op te gaan zitten :?

Wat een ingewikkeld topic dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Punkrocker schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Oh ja. Ook een optie:
Boeren die hun dieren zo behandelen direct sluiten.
Meestal ging het om nertsfokkerijen en die sluiten al of zijn al gesloten (en meestal uitgekocht door de overheid).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Neen, lokale politici van de PvdD die geen dergelijke acties doet was doelwit van intimidatie van boeren. Moest camera's installeren en de politici gaf het advies geen aangifte te doen. Tsja.

Overigens die dierenterroristen zoals jij dat zegt, dat is het equavilent van de boeren vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

PLAE schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:57:
[...]

Meestal ging het om nertsfokkerijen en die sluiten al of zijn al gesloten (en meestal uitgekocht door de overheid).
Dat is waar.

Nertsenfokkerijen.
Over nutteloze dierenmishandeling gesproken....
Is dat wel een dieptepunt.

Pagina: 1 ... 8 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.