42erik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:07:
[...]
En zelfs als je daar nog in mee zou gaan... Denken ze nu echt dat een ambulance daar dan niet alsnog vertraging aan over houdt... Vorige week had er al 1 vertraging, tijdens een spoedrit...
Precies dit!
Als ze vantevoren aankondigen weer snelwegen te gaan blokkeren dan brengen ze daadwerkelijk mensenlevens in gevaar, belemmeren de doorstroming, dit lijkt me bij uitstek een reden om elke ELKE burgemeester een noodverordening uit te laten vaardigen die elk landbouwvoertuig verder dan 10km van de tuisbasis op de openbare weg verbiedt, wij hadden tijdens corona een simpel papiertje (afdrukken) of dingetje op telefoon nodig om te bewijzen waarom we ergens warem (boodschappen, sporten, bezoek, werk etc, gaf je zelf aan) sporten mocht niet verder dan 10km van huis. Nou wonen wij in een ontspannen omgeving dus nooit controle gehad, maar was heel simpel te doen, en te handhaven.
Houd die boeren weg van de snelweg, laat politie ze al veel dichter bij huis inrekenen of sommeren terug te keren. LAAT ZE NIET DIE KRITIEKE MASSA BEREIKEN WAARDOOR IEDEREEN WEER STAAT TE KIJKEN EN IN HET KADER VAN DE-ESCALATIE GAAT PAPPEN EN NATHOUDEN, JE WEET WAT ER GEBEUREN GAAT. lol per abuis caps, maar ik laat t lekker staan zo

Schiphol in een vesting veranderen met dit soort aankondigingen, is van de gekke.
Bovendien weten ze met andere rellen en protestacties wie de kopstukken zijn, nu ook, dus daar kan je sowieso een politieauto stationeren om de "leiding" ofwel met de auto te laten gaan of weg te houden.
Geen kenteken? prima, afslepen naar dienst domeinen en in de veiling, dus geen boete van €140 maar laat ze hun door eigen handelen vergeven trekkers maar terugkopen voor een echt bedrag, moet je eens kijken hoe snel het stopt.
Ik begin me echt kapot te schamen voor Nederland, toeslagen affaire laat Nl een plee-figuur slaan. Ik sprak onlangs de kolonel van de plaatselijke Gendarmerie.
Die zijn hier een paar jaar geleden met een intrnationaal arrestatiebevel binnen gevallen omdat de NL justitie (onder Opstelten die ik bij lunches wel eens sprak en mijn nummer gewoon in zijn mobiel had staan, hoezo koude douche) dacht dat we een Nl jochie verborgen hielden voor Nl jeugdzorg. (heb er nog een blogje hier op tweakblogs over geschreven)
Stapels bewapende mensen met machine geweren, de week ervoor hadden ze ergens anders een NL drugsvangst gedaan dus die waren op alles voorbereid met Nederlanders, we werden klemgereden bij thuiskomst boodschappen allemaal getrokken wapens op je gericht en de tuin, het huis wemelde van de Gendarmerie mensen met getrokken wapens.
Die heel ons huis doorlichtten en orders hadden ons direct in te rekenen en gevangen te zetten.
Tijdens die uren durende huiszoeken en verhoor hier thuis legden we uit dat mn vrouw zich kritisch uitte over het jeugdzorg beleid op Facebook en hoe meer mn vrouw vertelde hoe zachter de ogen werden van de kolonel, majoor en de begeleidende interpol inspecteur. Ze hebben ter plekke met minister van justitie Fr gebeld en geregeld dat we niet opgesloten zouden worden en we konden erna rustig op de plaatselijke kazerne komen voor verhoor.
Die kolonel, leuke man, we tutoyeren nu en we komen elkaar dus wel eens tegen, redelijk klein stadje.
Weet je waar HIJ over begon? Hij had het nieuws gezien over de kinderen die ten onrechte uit huis waren geplaatst tijdens de toeslagen affaire en hoe ze nog steeds niet naar hun ouders mogen. Hij sprak zijn afschuw uit en vroeg me mijn vrouw de hartelijke groeten te doen en respect over te brengen voor haar schrijven want dat was blijkbaar hard nodig.
Nog een voorbeeld van het plee-figuur dat NL slaat? De postbode begon met afgrijzen over de teloorgang van Postnl, ooit goed bedrijf zoals La Poste, nu puinhoop met schimmige ZZP constructies, het deed haar pijn het hier als nobel en eerlijk beroep geziene vak van postbode te hebben zien afglijden in Nederland, wederom klein stadje en dat nieuws was ook doorgedruppeld.
Eindelijk stoten de Nl boeren Frankrijk van de troon als het aankomt op wilde acties, ze vinden het geweldig hier, lekker meewarig eindelijk naar een ander land kunnen wijzen.
Oh voor Nl en iedereen hoop ik dat ze gewoon normaal kunnen gaan doen en zich aan de wetten houden en constructief aan een oplossing kunnen gaan werken.