Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

unclero

MB EQA ftw \o/

KleineJoop schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:30:
In de relatief nabije toekomst dus een keer kunnen Nederlanders dag zeggen tegen hun pensioenen, economie, dus; bruto nationaal product, inkomens, etc En dan krijg je het, in de euro blijven of niet? Rechtspopulisten zitten/hebben we nu al ready. Nee inderdaad, dit is geen fictie, als de huidige ontwikkelingen zich voortzetten is dit realiteit over 10 a 15 jaar. Het klopt ook in context, geopolitieke ontwikkelingen, instabiliteit/zwakte Europese Unie, etc
Dan bent u nog erg optimistisch. Ik voorzie een halvering van de boerenstand in de komende vijf jaar. Dit beeld schetste ik al in het stikstoftopic, en de Coronapandemie heeft bepaalde factoren alleen maar acceleratie gegeven. (never waste a perfectly good crisis) En dan zullen we de oorlog in Oekraïne maar niet noemen, want er hangen aardig wat donkere wolken boven de financiële markten. En donkere wolken zijn doorgaans slecht voor bubbels.

En de vraag die nu boven de markt hangt: is die halvering gecontroleerd (cq. bail-outs verpakt als uitkoopregelingen), of is dit een ongecontroleerde halvering (de bubbel klapt).
CMD-Snake schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:36:
Dat heet druk op de ketel houden om te zorgen dat het kabinet zich genoodzaakt ziet om grotere concessies te gaan doen. Dit is allemaal tactiek om het maximale eruit te kunnen halen.
Actoren voor gebruik, nimmer factoren voor gewicht.
Goedkoop gereedschap kent geen eigenaren, slechts gebruikers.
Rutte moest de LTO lokken met een telefoontje en de toezegging dat er geen taboes zijn. Dat impliceert wel het een en ander.
LTO, als een van de architecten van het huidige moeras, was al aan boord. Het telefoontje was slechts om te voorkomen dat de achterban zich af gaat vragen waarom ze aan die tafel gingen zitten in de stoel die ze zelf warm hielden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik zag vandaag in het journaal een van de architecten van het door in eerdere regering mislukte PAS wetgeving Henk Bleker en hierdoor oorzaak van de huidige problematiek zich het lef had zich in de kwestie te mengen. Dat was nog niet eens het grootste probleem, hij kreeg ook vrije de ruimte om kritiek te uiten zonder dat z'n eigen rol in de kwestie werd benoemd.

Democratie kan niet functioneren als mensen geen verantwoordelijkheid en rekenschap geven over hun beleid en beslissingen.

Dit raakt aan veel breder probleem dat boeren geen due diligence doen aan de organisaties, bedrijven en personen die zich menen in te zetten voor hun zaak. Zonder dat worden ze simpelweg een pion in een spel waar ze zelf geen invloed of belang bij hebben.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PLAE schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:18:
[...]

Het lijkt erop dat jij protesteren in gedachten beperkt tot iets waarvoor je goedkeuring bij een instantie hebt gekregen. Dat is niet het geval. Zelfs rellen valt onder protesteren.
Rellen valt onder protesteren...? Je maakt een grap toch?

[ Voor 9% gewijzigd door 42erik op 06-08-2022 03:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

jdh009

FP ProMod
https://nos.nl/l/2439543
Boeren die nu ook tegen het verkeer in rijden. Waarschijnlijk weer geen boetes uitgedeeld, geen tractor in geblaat genomen of persoon opgepakt. Ik snap dat deëscaleren een tactiek is maar dit begint toch wel een beetje op wetteloosheid te lijken. Zeker als je ziet hoe snel en hard er bij andere protesten of rellen ingegrepen worden.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 20:56

jdh009

FP ProMod
42erik schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 03:12:
[...]

Ja, een protest kan zowel in een vreedzame als gewelddadig vorm tot uiting komen. Dat laatste is echter in de meeste gevallen onwenselijk, zeker in een democratisch land zoals Nederland.
Protest (van het Lat.: pro is 'voor', testari is 'getuigen') is het uitdrukken van negatieve gevoelens omtrent bepaalde politieke of maatschappelijke problemen. Op deze manier hopen mensen een verandering in de samenleving te bewerkstelligen.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 06-08-2022 04:35 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Bewust spookrijden.

Dus, je gaat MIJ heel erg bewust in mogelijk dodelijke situaties brengen of levenslang letsel? En ik ga geen steun krijgen vanuit de overheid voor mijn veiligheid?

Waar de gloeiende ..... zijn ze mee bezig man?

Ik hou mij netjes, maar ik ben nu echt compleet woest en moet dit even van mij afschrijven. Dit is voorbij complete kolder. "Hardere acties", maniak - je brengt nu mensen helemaal in compleet gevaar en sloopt zeer potentieel gezinnen!

Of dit nou een incident is of niet, doet er niet toe. De toon is behoorlijk, heel behoorlijk gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 06-08-2022 06:01 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
SkyStreaker schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:58:
Bewust spookrijden.

Dus, je gaat MIJ heel erg bewust in mogelijk dodelijke situaties brengen of levenslang letsel? En ik ga geen steun krijgen vanuit de overheid voor mijn veiligheid?

Ik hou mij netjes, maar ik ben nu echt compleet woest en moet dit even van mij afschrijven. Dit is voorbij complete kolder. "Hardere acties", maniak - je brengt nu mensen helemaal in compleet gevaar en sloopt zeer potentieel gezinnen!

Of dit nou een incident is of niet, doet er niet toe. De toon is behoorlijk, heel behoorlijk gezet.
Tja, mij als burger verbaast het niks en een hoop mensen om mij heen denken hetzelfde: die boeren kunnen toch alles maken en er wordt toch niet in gegrepen....

Zolang er niet meerdere doden vallen direct door tractors (anders krijgen we weer een boer op televisie die zegt dat er altijd wel ongelukken gebeuren), zal er niet streng worden ingegrepen...

Ben benieuwd naar de 'positieve acties' vandaag bij de Canal Pride.

En naar hoe ze straks gebruik gaan maken van de NS stakingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
jdh009 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 04:30:
Boeren die nu ook tegen het verkeer in rijden. Waarschijnlijk weer geen boetes uitgedeeld, geen tractor in geblaat genomen of persoon opgepakt. Ik snap dat deëscaleren een tactiek is maar dit begint toch wel een beetje op wetteloosheid te lijken. Zeker als je ziet hoe snel en hard er bij andere protesten of rellen ingegrepen worden.
Het is wachten tot er doden vallen. Je zal maar met je gezinnetje op de snelweg rijden en dan opeens een zooi trekkers spookrijdend tegenkomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vlassie1980 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:30:
[...]

Het is wachten tot er doden vallen. Je zal maar met je gezinnetje op de snelweg rijden en dan opeens een zooi trekkers spookrijdend tegenkomen...
De FDF zal dat wel zien als 'collateral damage' die 'nu eenmaal kan gebeuren'. Had die automobilist maar beter uit moeten kijken. :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Boetes uitdelen voor spookrijden. De politie wilt er dus nog altijd niet echt tegen optreden.

Lekkere protesten zo door mensen moedwillig in gevaar te brengen. Boerderij een maand sluiten lijkt me een betere straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het is even heel zwart/wit gezegd toch duidelijk nu? Bedrijfsbelang gaat voor mensenlevens bij deze... fanatiekelingen.

Hoe moet ik dit anders interpreteren?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

SkyStreaker schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:53:
Het is even heel zwart/wit gezegd toch duidelijk nu? Bedrijfsbelang gaat voor mensenlevens bij deze... fanatiekelingen.

Hoe moet ik dit anders interpreteren?
Boer staat boven de wet en mist enig boerenverstand (pun intended)?

Bewust spookrijdend? Op zijn minst toch rijbewijs per direct inleveren en rijverbod voor 5 jaar?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:49
siggy schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:56:
[...]

Boer staat boven de wet en mist enig boerenverstand (pun intended)?

Bewust spookrijdend? Op zijn minst toch rijbewijs per direct inleveren en rijverbod voor 5 jaar?
Waarom niet vervolgen voor poging tot zware mishandeling? Spookrijdende terrorist neemt overduidelijk de aanmerkelijke kans op zwaar lichamelijk letsel op de koop toe, valt immers heel goed objectief vast te stellen wat de mogelijke gevolgen zijn van het spookrijden.

Edit: Voor de aardigheid de door de NCTV gebruikte definitie van terrorisme erbij gepakt. Tijd om een man een man en een paard een paard te noemen en FDF officieel als terroristische organisatie te gaan behandelen.

Terrorisme – Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Edit2: Of gewoon de hele zooi verbieden, FDF is toch overduidelijk een antidemocratische organisatie?

[ Voor 43% gewijzigd door BoB_HenK op 06-08-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

BoB_HenK schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:03:
[...]

Waarom niet vervolgen voor poging tot zware mishandeling? Spookrijdende terrorist neemt overduidelijk de aanmerkelijke kans op zwaar lichamelijk letsel op de koop toe, valt immers heel goed objectief vast te stellen wat de mogelijke gevolgen zijn van het spookrijden.
100% eens. En bwust andere mensen in gevaar brengen brengt heel andere straffen in het zicht. Maar het blijft de politie. Zal wel een 'foei' worden, misschien formeel een boete, FDF potje trekt de beurs en niemand leert ervan.

Het is echt wachten op de eerste (tweede) dode.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Die trekkers zijn natuurlijk veel te snel voor de politiewagens dus het is logisch dat de politie niets kon doen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En de boeren stichten weer branden en dumpen weer afval:
Langs de A28 bij Putten is rond middernacht brand gesticht. De brandweer moest er volgens Omroep Gelderland aan te pas komen om het brandende afval, waaronder strobalen, te blussen.

Volgens een correspondent reden boeren bij parkeerplaats Oldenaller door een hekwerk om de brand langs de snelweg te stichten. Eerder deze week was het onder meer al raak langs de A30 bij Lunteren en A1 bij Terschuur. De boeren laten met de brandjes hun onvrede blijken tegen de stikstofplannen van het kabinet.
Aldus Brandende hooibalen langs snelweg A28 bij Putten

En ze blijven er maar mee weg komen. Het is inmiddels wel duidelijk dat boeren overduidelijk een beschermde status hebben gekregen en boven de wet staan, en zich dus nergens meer aan hoeven te houden als ze dat niet willen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

wildhagen schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:19:

[...]

En ze blijven er maar mee weg komen. Het is inmiddels wel duidelijk dat boeren overduidelijk een beschermde status hebben gekregen en boven de wet staan, en zich dus nergens meer aan hoeven te houden als ze dat niet willen.
De-escalatie strategie van de overheid of gewoon angst voor de gevolgen hiervan als men nu potverdorie eens gaat handhaven? Ik begin mij welhaast nu af te vragen waar, van wat ik vindt een schijnvertoning, onze overheid nu écht bang voor is. De onzekerheden en de vragen beginnen mij meer richting de overheid te schuiven dan de boeren. Als DAT de taktiek is achter de acties, dan werkt het.

Het wordt tweezijdig - de agressieve en buitensporige acties van FDF en de, naar mijn mening, veel te passieve houding van ons herhaaldelijk gevallen toneelspel van een overheid.

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 06-08-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
42erik schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 03:12:
[...]

Heb je het linkje gelezen?

Dat het onder protesteren valt wil niet zeggen dat je niet moet optreden/handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
emnich schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:10:
Die trekkers zijn natuurlijk veel te snel voor de politiewagens dus het is logisch dat de politie niets kon doen :X
Hoeveel agenten werken er op een vrijdagavond in dat stukje Friesland denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

emnich schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:10:
Allemaal met Lamborghini's he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Ik ben echt benieuwd hoe het juridisch gaat zitten als een burger eens uitflipt. Doet context er dan toe dat boeren wetteloos lijken te zijn? Of doet het er dan ineens niet toe en zit de burger vast voor een paar dagen, voor de-escalatie uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Trichoglossus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Dat hebben we gezien bij bijvoorbeeld de corona rellen. Winkels geplunderd etc. De gedupeerden moeten tot sint juttemis wachten voordat ze hun schade vergoed krijgen door de relschoppers.

Bij bijna alle protesten wordt er met een fluwelen handschoen opgetreden. Ze kunnen natuurlijk makkelijk tientallen mensen arresteren, maar dat wordt nooit gedaan. Dan worden er eens 2 opgepakt.
Behalve bij bepaalde sit-ins van een groep milieuactivisten.

Misschien dat ik eens al die acties moet gaan opzoeken en noteren hoeveel van de aanwezigen gearresteerd zijn, en dat vervolgens vergelijken met de boerenacties. Volgens mij gaat dat wel een leuk plaatje opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:33:
[...]

Misschien dat ik eens al die acties moet gaan opzoeken en noteren hoeveel van de aanwezigen gearresteerd zijn, en dat vervolgens vergelijken met de boerenacties. Volgens mij gaat dat wel een leuk plaatje opleveren...
Dat was toch tijdens een van de boeren'protesten' dat ER een actie deed en binnen een uur of 2 werden weggesleept? En dan nog dat politie/politiek durfde te stellen dat er geen onderscheid werd gemaakt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:33:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe het juridisch gaat zitten als een burger eens uitflipt. Doet context er dan toe dat boeren wetteloos lijken te zijn? Of doet het er dan ineens niet toe en zit de burger vast voor een paar dagen, voor de-escalatie uiteraard.
Dat antwoord weet je best als je er even over nadenkt. Er zijn weinig burgers die vaker dan 1x fysiek (als in geblokkeerdr weg oid) last hebben gehad van zo’n actie. Behalve mensen thuis zoals enkelen in dit topic die zich extreem op laten naaien. Maak je toch niet zo druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Whataboutism viert hoogtij hier, zo noemen we dat toch op Tweakers?

Die activisten zijn vaak in grote steden (meer politie, meer impact). Makkelijker weg te slepen (geen groot materieel en geen verzet).

Edit: zin verwijdert die als getroll wordt gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door PLAE op 06-08-2022 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Iets als https://www.volkskrant.nl...bellion-protest~b81ffa80/ uit oktober 2021? Een Volkskrant -journalist werd gearresteerd bij een XR-protest:
Bij demonstraties vinden tegenwoordig regelmatig arrestaties plaats. De berichtgeving stopt daar vaak, want journalisten zitten nooit in de arrestantenbus. Maandag werd Volkskrant-verslaggever Mac van Dinther aangehouden. ‘Ik zeg opnieuw dat ik journalist ben, maar in deze fase maakt dat geen enkele indruk meer.’
[...]
Bussen als deze zijn bedoeld om arrestanten te vervoeren. Voor het opsluiten van mensen voor langere tijd zijn ze ongeschikt, daar zijn arrestantencellen voor. Na een kwartier is de zuurstof op. Als we daarover klagen, gebeurt er eerst niets. Later wordt een luikje opengezet.
[...]
In totaal zullen deze dag zo’n zestig arrestaties worden verricht. Ter vergelijking: twee jaar geleden deed ik verslag van de boerenacties waarbij het verkeer van en naar Den Haag volledig werd platgelegd. Toen werd niemand gearresteerd.
Ik vind het echt bizar hoe die verhoudingen alsmaar schever lijken te worden. Ik hoor sommige experts nog steeds pleiten voor de-escalatie, maar neem de welwillende burger daar dan in mee.

Als dit nu wordt afgezwakt dan is voor mij de les dat klimaat, natuur en regels kansloos verliezen van hondsbrutale protestanten met hun 'bedrijfsvoertuigen'. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

*knip* reageer s.v.p. inhoudelijk, dit voegt niets toe.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:39 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:06
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Die activisten zijn vaak in grote steden (meer politie, meer impact). Makkelijker weg te slepen (geen groot materieel en geen verzet).

Waarom leg ik dit al 10x uit maar blijft het gehuil?
Goed dat je dit aanstipt. De suggestie dat de politie politieke voorkeuren laat meewegen bij haar optreden is veel te makkelijk.

De boeren op de A7 van gisteren moeten ze nu wel opsluiten, tractor afpakken en de juridische molen intrekken. Misbruik van fysieke macht mag niet getolereerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door DeKever op 06-08-2022 08:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Ach iedereen roept hier ook steeds dat er geen boetes uitgedeeld worden terwijl het overduidelijk is dat dat later nog wel gaat gebeuren op basis van beelden net zoals bij andere protesten waar men de wet overtreedt...

*knip* geen meta-discussie in het topic s.v.p.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:23 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wie is er nu extremistisch, wij op een forum of de boeren die blokkeren, plaatsen volhangen met omgekeerde vlaggen en afval dumpen en in de fik steken?

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
flessuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:44:
Ach iedereen roept hier ook steeds dat er geen boetes uitgedeeld worden terwijl het overduidelijk is dat dat later nog wel gaat gebeuren op basis van beelden net zoals bij andere protesten waar men de wet overtreedt...

*knip*
Dat vraag ik me dus wel af en daar lees ik weinig over. Die barbecue afgelopen week was uitgebreid in het nieuws met filmbeelden, maar krijgen de feestvierders daar nog een bekeuring voor? (Die dan weer door FDF betaald kan worden, maar dat is even het punt niet.)

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Dat antwoord weet je best als je er even over nadenkt. Er zijn weinig burgers die vaker dan 1x fysiek (als in geblokkeerdr weg oid) last hebben gehad van zo’n actie. Behalve mensen thuis zoals enkelen in dit topic die zich extreem op laten naaien. Maak je toch niet zo druk.
Het gaat om feitelijk onrecht. Boeren staan blijkbaar boven de wet en kunnen hun zin er op terroristische wijze doordrukken. Dat vind je prima? Dus wat als ze bepalen dat PLAE maar even moet schuiven met zijn gezin en de politie staat er bij en kijkt er naar? Is dat wat je zo graag ziet in Nederland? Een bepaalde groep die zich niet aan de wet hoeft te houden? Zullen we allemaal maar aan de wapens gaan en het recht van de sterkste weer laten gelden? 8)7

*knip*
Niemand haat boeren. Men haat boeren die denken boven de wet een rrechterlijke uitspraken te staan en dan volkomen artelijk nog meer wetten doorbreken. Én dat daar niks tegen gedaan wordt.

Nu geteld ca 100 boetes? n hoevel boeren waren daadwerkelijk aan het rellen? Dat is toch geen verhouding....

Ik heb hier nog geen enkele reactie gezien van 'ik haat boeren omdat ze plantjes groeien verdomme grrr'.... 8)7

Ik zie eerder vele mensen die hier de terroristische acties goed proberen te praten...

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

*knip*
Voor zover ik in de media tot nu toe heb kunnen lezen, is het aantal arrestaties op basis van de "beelden" op 1 hand te tellen (de teller staat op...3 of 4?).

Terwijl ze bij elk van die acties ze ze netjes op heterdaad kunnen betrappen en arresteren, en mocht dan een boer besluiten zijn tractor als wapen in te zetten, dan kan er nog eventjes een aangifte wegens poging to doodslag op een diender bij.

Dat heeft niks met boerenhaat te maken, wel met gelijke behandeling en het handhaven van de wet.

Aan de andere kant, misschien dat we dit slappe optreden in lijn kunnen zetten met de handhaving van de stikstofwetgeving, die ook net zo lang werd uitgesteld totdat er rechtszaken over waren verloren. Beiden een pot nat.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Cartman! schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

Wie is er nu extremistisch, wij op een forum of de boeren die blokkeren, plaatsen volhangen met omgekeerde vlaggen en afval dumpen en in de fik steken?
Ja die omgekeerde vlaggen kan natuurlijk echt niet. Minstens gevangenisstraf daarvoor.

Er zitten helaas wat radicalere - vaak jongere boeren - tussen. Maar bij elke demonstratie loopt het meestal uit de klauwen omdat een bepaald percentage opgefokt is en gaat rellen, plunderen etc. Echt vreedzame demonstraties zijn er amper.

Die knakkers van ER die zicht vastlijmen aan het wegdek worden verwijderd. Waarom laten ze die niet gewoon zitten, eens kijken wanneer ze het zat zijn en zichzelf losscheuren.

*knip* geen meta-discussie in het topic, niet generaliserend andere mensen aanspreken op vermeende onbekendheid met de materie.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12
erwn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Dat vraag ik me dus wel af en daar lees ik weinig over. Die barbecue afgelopen week was uitgebreid in het nieuws met filmbeelden, maar krijgen de feestvierders daar nog een bekeuring voor? (Die dan weer door FDF betaald kan worden, maar dat is even het punt niet.)
Waarom kunnen we daar niet gewoon op vertrouwen? Moet echt elk voorval worden benoemd en of er wel of niet een bekeuring voor is uitgeschreven? Dat is voor mij van hetzelfde niveau als al die online filmpjes waarin de politie tijdens haar werk wordt gefilmd.

Vind over het algemeen het vertrouwen in ons rechtssysteem schrikbarend laag hier.

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 06-08-2022 08:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:51:
[...]
Boeren staan blijkbaar boven de wet en kunnen hun zin er op terroristische wijze doordrukken. Dat vind je prima?
Ik vind het schandelijk dat je continu de term terrorisme in de mond durven te nemen. Respectloos tegenover mensen die echt terrorisme hebben ervaren in dit land.

En nee ik vind niet alles wat protesterende boeren doen prima. Maar veel ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:53
defiant schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:47:
Ik zag vandaag in het journaal een van de architecten van het door in eerdere regering mislukte PAS wetgeving Henk Bleker en hierdoor oorzaak van de huidige problematiek zich het lef had zich in de kwestie te mengen. Dat was nog niet eens het grootste probleem, hij kreeg ook vrije de ruimte om kritiek te uiten zonder dat z'n eigen rol in de kwestie werd benoemd.

Democratie kan niet functioneren als mensen geen verantwoordelijkheid en rekenschap geven over hun beleid en beslissingen.

Dit raakt aan veel breder probleem dat boeren geen due diligence doen aan de organisaties, bedrijven en personen die zich menen in te zetten voor hun zaak. Zonder dat worden ze simpelweg een pion in een spel waar ze zelf geen invloed of belang bij hebben.
Het nos journaal is helaas al een tijd lang een tanden- en kritiekloos doorgeefluik voor allerlei enge gedachten van types die 0,0 uitzendtijd waard zijn. Ze zijn ook bijv. heel goed in ongenuanceerd russische propaganda uit te zenden (zoals meningen van "blogger Igor Girkin" |:( ) Hoe vaak bijv. die FDF, t.o.v die andere 19 boerenorganisaties, ook niet langs komt zonder duiding over hoe eng die partij is of afdoende tegengeluid is absurd.
Helaas is het nos journaal verworden tot een relatief groot onderdeel van het probleem. Democratie kan ook niet functioneren met media die aan afbraak als doorgeefluik doen in plaats van hun journalistisch werk.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Hoeveel agenten werken er op een vrijdagavond in dat stukje Friesland denk je?
Geen idee. Ik zie op de foto minimaal 3 politiewagens staan en ik denk uit de tekst op te maken dat er minimaal 4 wagen waren (waarschijnlijk meer).

Natuurlijk kan je proberen om ze achteraf nog te identificeren maar het is een krachtiger signaal om dat direct te doen. Zowel naar de bevolking als naar potentiële relschoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
emnich schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Geen idee. Ik zie op de foto minimaal 3 politiewagens staan en ik denk uit de tekst op te maken dat er minimaal 4 wagen waren (waarschijnlijk meer).

Natuurlijk kan je proberen om ze achteraf nog te identificeren maar het is een krachtiger signaal om dat direct te doen. Zowel naar de bevolking als naar potentiële relschoppers.
Natuurlijk zou dat sterker zijn. Maar reken er maar op dat ze in dit geval al auto's uit nabijgelegen regio's of korpsen of hoe je dat tegenwoordig noemt hebben opgeroepen. En dat er ook veel politie nodig is bij de Sneekweek. Het vraagt echt veel van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Ik vind het schandelijk dat je continu de term terrorisme in de mond durven te nemen. Respectloos tegenover mensen die echt terrorisme hebben ervaren in dit land.

En nee ik vind niet alles wat protesterende boeren doen prima. Maar veel ook wel.
Zoek de juridische en vanDale definitie op van terroriseren. Dat is gewoon wat er gebeurd. Het land terroriseren om hun eigen zin te krijgen. Tégen gerechterlijke uitspraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renegrunn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Vind over het algemeen het vertrouwen in ons rechtssysteem schrikbarend laag hier.
Is dat gek? Zeker in het kader van deze protesten doen ze er alles aan om dat vertrouwen af te breken. Door niet op te treden wanneer dat nodig is, creëeren ze dat helaas zelf.

We kunnen er niet op vertrouwen, want er gebeurt gewoon te weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2022 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Ja die omgekeerde vlaggen kan natuurlijk echt niet. Minstens gevangenisstraf daarvoor.

Er zitten helaas wat radicalere - vaak jongere boeren - tussen. Maar bij elke demonstratie loopt het meestal uit de klauwen omdat een bepaald percentage opgefokt is en gaat rellen, plunderen etc. Echt vreedzame demonstraties zijn er amper.

Die knakkers van ER die zicht vastlijmen aan het wegdek worden verwijderd. Waarom laten ze die niet gewoon zitten, eens kijken wanneer ze het zat zijn en zichzelf losscheuren.

*knip*
Grote verschil met andere acties is dated boeren meermaals opzettelijk groot gevaar creeeren. Openlijk aangemoedigd door de FDF. Bij ER grijpt de politie hard in bij rotte appels. Dat moet nu ook gebeuren. Alleen begaan de boeren geen overtredingen maar ook misdrijven. Daar past een hardere aanpak en een hogere straf bij.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
renegrunn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Waarom kunnen we daar niet gewoon op vertrouwen? Moet echt elk voorval worden benoemd en of er wel of niet een bekeuring voor is uitgeschreven? Dat is voor mij van hetzelfde niveau als al die online filmpjes waarin de politie tijdens haar werk wordt gefilmd.

Goed punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Los van dat sommige (vooral oudere) mensen er aanstoot aan geven heeft het ook al ongelukken opgeleverd doordat ze losscheuren en op ruiten terecht komen.
Met vreedzame demonstraties zouden de boeren meer steun krijgen dan met het rel-gedrag. Niet van mij overigens, er moet simpelweg iets gebeuren, maatregelen zijn al te lang uitgesteld.
*knip*
Ja hoor, genoeg keren. Grote verschillen tussen kleine boerderijen en mega stallen. Die laatste mag hard aangepakt worden zodat de kleine boerderijen kunnen blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
MikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

We kunnen er niet op vertrouwen, want er gebeurt gewoon te weinig.
Jij werkt er?

Of ga je enkel op je onderbuikgevoel af en een paar krantenkoppen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Cartman! schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

Lees voor de grap eens terug naar toen er gericht geschoten was bij een demonstratie.
Er zaten aardig wat reacties tussen die onder de noemer "verheerlijking van geweld" vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renegrunn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Jij werkt er?

Of ga je enkel op je onderbuikgevoel af en een paar krantenkoppen?
Wat heeft dat er nou mee te maken?

Er worden wetten overtreden en mensen in gevaar gebracht. Daar moet direct op ingegrepen woeden. En er gebeurt -los van wat bekeuringen achteraf- geen reet. Daar heb ik geen onderbuikgevoel of krantenkoppen voor nodig.

Of vind jij het optreden de afgelopen weken wel vertrouwen geven?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik vermoed dat de meeste mensen wel eens op een boerderij zijn geweest. Echter, of dat ook betekent dat ze weten hoe het leven op een boerderij is, is maar de vraag, omdat je bij een kort boerderijbezoek maar een fractie van de werkzaamheden ziet.

Verder hangen de werkzaamheden die er gepleegd worden heel erg af van het soort agrarisch bedrijf (maar dat weet je zelf natuurlijk ook). Een intensieve veehouderij is niet te vergelijken met een paardenfokker, en beiden zijn niet te vergelijken met een kassencomplex, en die laatste is weer niet echt te vergelijken met een grote wijngaard, omdat elk een specifieke set werkzaamheden en bekwaamheden met zich meebrengt die afgezien van een klein deel van de gebruikte machines (o.a. de tractor) onvergelijkbaar zijn. .
In sommige landen wordt de teelt van bepaalde vissoorten en wieren ook meegeteld als een soort tak van de agrarische business, en ook daar vind je vaak dat ene voertuig maar ook heel veel verschillen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Daar krijg ik mijn twijfels bij als ik onderstaande lees.
Grote verschillen tussen kleine boerderijen en mega stallen. Die laatste mag hard aangepakt worden zodat de kleine boerderijen kunnen blijven.
Anders zou je wel weten dat de kleintjes noodgedwongen groter worden om te overleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jahoor, sterker nog een tijd zelfs gewoond. Ondanks dat ben ik van mening dat de boeren veels te ver gaan, onnodig gevaarlijk bezig zijn en zich als kleuters gedragen.

Alleen de afgelopen nacht al spookrijden op de snelweg en brandstichting tijdens een gortdroge zomer 8)7

offtopic:
Uiteraard niet alle boeren.

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:07:
[...]

Daar krijg ik mijn twijfels bij als ik onderstaande lees.

[...]

Anders zou je wel weten dat de kleintjes noodgedwongen groter worden om te overleven.
Gedwongen door de rabo's, lage prijzen voor hun producten en regels gepusht door de agri-lobby ?

Dus waarom betalen die partijen die nodige saneringen niet eigenlijk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
MikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:07:
[...]

Er worden wetten overtreden en mensen in gevaar gebracht. Daar moet direct op ingegrepen woeden. En er gebeurt -los van wat bekeuringen achteraf- geen reet. Daar heb ik geen onderbuikgevoel of krantenkoppen voor nodig.
Alles.

Als ik de kranten mag geloven zijn er afgelopen dagen een paar mensen vastgezet.
  • Wat heeft het nieuws nog niet gehaald?
  • Reken maar dat OM en de politie zich een slag in de ronde werken om er meer te pakken.
  • Wat kan men doen op juridische basis? Is er bewijs genoeg?
Zomaar een paar dingen die spelen. Dus om nou te zeggen dat er niks gebeurt geloof ik niet en is mij te makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:07:
Dat hebben ze echt zelf in de hand. Diverse kleinschalige (bio) boeren in de buurt waar ik wel eens eten koop (vlees, groene, fruit) en die zijn al jaren exact even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Cartman! schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Dat hebben ze echt zelf in de hand. Diverse kleinschalige (bio) boeren in de buurt waar ik wel eens eten koop (vlees, groene, fruit) en die zijn al jaren exact even groot.
Dat is 3,6% van het aantal boerenbedrijven in Nederland. Met het stellen dat ze dat allemaal zelf in de hand hebben vrees ik dat je het wat te simpel maakt. Hierboven zet iemand (ik denk terecht) een deel van het issue uiteen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Deze hier al voorbij gekomen? Moest er toch wel om lachen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
flessuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:05:
Lees voor de grap eens terug naar toen er gericht geschoten was bij een demonstratie.
Er zaten aardig wat reacties tussen die onder de noemer "verheerlijking van geweld" vallen..
Er was ook zeker aanleiding voor de politie/ME om hard op te treden. In eerste instantie moeten we vertrouwen op de inschattingen van de agenten. Sterker nog, ik ben t eens met velen hier dat alles veel te laf is. Schieten hoeft wat mij betreft niet (alleen als er echt noodweer is) maar pak die trekkers af en pak de lui op die erop zitten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:17
Ik vraag me af of die trekkerterroristen wel eens buiten het dorp zijn geweest en hebben ervaren hoe het leven daar is, of dat ze nooit verder hebben gekeken dan het eigen wereldje wat ze met de paplepel ingegoten hebben gekregen.

De aangehaalde argumenten voor hun case spreken boekdelen namelijk. Kijk anders zelf ook even in wat andere topics op tweakers waar het de Nederlandse politiek betreft. Ik kan me niet heugen dat hier in de laatste drie jaar een positief woord is geschreven hoe Den Haag z’n zaken aanpakt.

Het grote verschil is echter dat er hier ruimte is voor nuance en discussie. Vandaar dat er niet met holle termen wordt gesmeten als “judas” en “landverrader”, maar men haarfijn uit kan leggen dat volgens de gevestigde definities we hier met binnenlands terrorisme te maken hebben.

Begrip voor de boeren als zijnde betroffenen lees ik hier genoeg, aangezien ze herhaaldelijk als pion / speelbal van andere belanghebbenden worden aangehaald. Ik durf wel te stellen dat men hier bovengemiddeld veel kennis heeft van hun situatie en de achterliggende oorzaken hiervan.

Voor mij persoonlijk is dat ook de reden om hun acties te hekelen, ze gooien er hun eigen glazen mee in. Verandering gaat komen, dan kan je beter over het hoe praten, dan je tegen iedere vorm van discussie verzetten.

Oh en op een boerderij is het fijn. Gezellig, altijd welkom, eet je mee? Ja, had er graag eentje als erfenis gehad maar er zijn andere keuzes gemaakt in de familie een generatie eerder.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 07-08-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
hjs schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Dus waarom betalen die partijen die nodige saneringen niet eigenlijk?
De certificaathouders van de Rabo betalen daar via belastingen flink aan mee toch.
Die 25 miljard komt niet bij de gemiddelde student vandaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
MikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:07:
[...]

Dat gebeurt bij elke demonstratie in Nederland, en zelfs onderhand bij elke voetbalwedstrijd. Daar wordt ook amper wat tegen gedaan. Deze protesten zijn - behoudens de idiote dingen als afval storten op de snelweg - niet anders dan de overige demonstraties.

De kleinere boerderijen zijn er vaak niet meer. Met 15 koeien was je in 1940 een grote boer met aanzien. Nu moet de veestapel het tienvoudige zijn wil je nog iets kunnen verdienen. Investeringen doen in allerhande zaken die nooit iets opleveren.
Dankzij een zwalkend overheidsbeleid, wat in meer sectoren voor hoofdpijn zorgt uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renegrunn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Alles.

Als ik de kranten mag geloven zijn er afgelopen dagen een paar mensen vastgezet.
  • Reken maar dat OM en de politie zich een slag in de ronde werken om er meer te pakken.
Zomaar een paar dingen die spelen. Dus om nou te zeggen dat er niks gebeurt geloof ik niet en is mij te makkelijk.
Er gebeurt niks op het moment dat het moet. Ze staan erbij en kijken ernaar. Daar gaat geen enkele afschrikwekkende werking vanuit. En dus blijft het gerommel aan de gang.
Dat ze nu als mosterd na de maaltijd nog een poging doen om een marginaal groepje nog terug te vinden is niet alleen te laat, maar kost ook nog veel extra werk voor een toch al overbelast systeem.
99% komt gewoon overal mee weg. En daarmee is er geen enkele reden om te stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
renegrunn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Alles.

Ik denk dat men ook op momentum wacht. Als zometeen de gesprekken gaande zijn en een groepje hardliners blijft alsnog rellen zonder ook maar enige vorm van constructieve bijdrage of insteek, is het veel makkelijker om zonder teveel tegenprotest en medelijden de duimschroeven aan te draaien. Wellicht dat er na de vakanties ook een hogere bezetting is. Lastig in te schatten.

Verdeel en heers wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

De certificaathouders van de Rabo betalen daar via belastingen flink aan mee toch.
Die 25 miljard komt niet bij de gemiddelde student vandaan.
Och wat erg na 3.700 miljoen winst vorig jaar.
En de student betaald natuurlijk ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:41
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Volgens mij is er los van de uitvoerbaarheid toch wel degelijk sprake van een andere houding richting boeren dan richting milieuactivisten, bij een deel van de bevolking en dus ook de politie.

Ik moet dan denken aan het filmje van Voxpop van een aantal jaren terug waarbij Roel Maalderink straatinteeviews doet over protesten van boeren en Excinction Rebellion. De dubbele moraal bij de geinterviewden in stuitend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
Cid Highwind schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Ik vraag me af of die trekkerterroristen wel eens buiten het dorp zijn geweest en hebben ervaren hoe het leven daar is, of dat ze nooit verder hebben gekeken dan het eigen wereldje wat ze met de paplepel ingegoten hebben gekregen.

De aangehaalde argumenten voor hun case spreken boekdelen namelijk. Kijk anders zelf ook even in wat andere topics op tweakers waar het de Nederlandse politiek betreft. Ik kan me niet heugen dat hier in de laatste drie jaar een positief woord is geschreven hoe Den Haag z’n zaken aanpakt.

Het grote verschil is echter dat er hier ruimte is voor nuance en discussie. Vandaar dat er niet met holle termen wordt gesmeten als “judas” en “landverrader”, maar men haarfijn uit kan leggen dat volgens de gevestigde definities we hier met binnenlands terrorisme te maken hebben.

Begrip voor de boeren als zijnde betroffenen lees ik hier genoeg, aangezien ze herhaaldelijk als pion / speelbal van andere belanghebbenden worden aangehaald. Ik durf wel te stellen dat men hier bovengemiddeld veel kennis heeft van hun situatie en de achterliggende oorzaken hiervan.

Voor mij persoonlijk is dat ook de reden om hun acties te hekelen, ze gooien er hun eigen glazen mee in. Verandering gaat komen, dan kan je beter over het hoe praten, dan je tegen iedere vorm van discussie verzetten.

Oh en op een boerderij is het fijn. Gezellig, altijd welkom, eet je mee? Ja, had er graag eentje als erfenis gehad maar er zijn andere keuzes gemaakt in de familie een generatie eerder.
Natuurlijk komen die buiten het dorp. We leven niet meer in de jaren 30 van de vorige eeuw.
Ook boeren kunnen op vakantie als ze willen tegenwoordig. Om te stellen dat ze nooit verder komen dan hun dorp is wel bijzonder vreemd.

Uiteraard is er kennis over de achterliggende oorzaken. Maar voor velen zal de bedrijfstak toch vrij onbekend zijn. Het is van afstand bekijken. Niet wat het werk inhoudt, hoeveel uren er gemaakt worden. Als je geen passie hebt voor het boerenbedrijf dan ga je daar niet in werken.

De boeren kunnen elke dag met een zakdoekje zwaaien en blokjes kaas uitdelen, maar daar ligt het kabinet zeker niet wakker van.
Zolang ze geen idiote acties doen op de snelwegen om anderen in gevaar te brengen, heb ik wel begrip voor hun standpunt.
Het wordt nog een lange hete zomer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

Natuurlijk komen die buiten het dorp. We leven niet meer in de jaren 30 van de vorige eeuw.
Ook boeren kunnen op vakantie als ze willen tegenwoordig. Om te stellen dat ze nooit verder komen dan hun dorp is wel bijzonder vreemd.

Uiteraard is er kennis over de achterliggende oorzaken. Maar voor velen zal de bedrijfstak toch vrij onbekend zijn. Het is van afstand bekijken. Niet wat het werk inhoudt, hoeveel uren er gemaakt worden. Als je geen passie hebt voor het boerenbedrijf dan ga je daar niet in werken.

De boeren kunnen elke dag met een zakdoekje zwaaien en blokjes kaas uitdelen, maar daar ligt het kabinet zeker niet wakker van.
Zolang ze geen idiote acties doen op de snelwegen om anderen in gevaar te brengen, heb ik wel begrip voor hun standpunt.
Het maakt helemaal niet uit hoeveel passie ze voor hun werk hebben of hoeveel uren ze maken. Ze werken in een branche die moet veranderen omdat het niet meer kan op de manier hoe ze het altijd hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Cartman! schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Er was ook zeker aanleiding voor de politie/ME om hard op te treden. In eerste instantie moeten we vertrouwen op de inschattingen van de agenten. Sterker nog, ik ben t eens met velen hier dat alles veel te laf is. Schieten hoeft wat mij betreft niet (alleen als er echt noodweer is) maar pak die trekkers af en pak de lui op die erop zitten.
Dus als er reden is voor de politie om op te treden, maar een agent gaat te ver dan mag het?

Dus als een groep mensen een goede reden heeft te demonstreren maar een zeer kleine groep gaat te ver dan moet dat dan ook kunnen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:18:
[...]
De kleinere boerderijen zijn er vaak niet meer. Met 15 koeien was je in 1940 een grote boer met aanzien. Nu moet de veestapel het tienvoudige zijn wil je nog iets kunnen verdienen. Investeringen doen in allerhande zaken die nooit iets opleveren.
Maar die ongebreidelde groei komt weer door bijvoorbeeld de afschaffing van het melk quotum.
En je mag 1x raden wie de grote aanjager voor die afschaffing waren.
Na 31 jaar verdwijnt morgen het melkquotum, de dag die door veel boeren gekscherend werd aangekondigd als ‘bevrijdingsdag’.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Dankzij een zwalkend overheidsbeleid, wat in meer sectoren voor hoofdpijn zorgt uiteraard.
Maar naar die kleine boerderijen moeten we dus terug. En de overheid zou de boeren daar dus bij moeten helpen. Ik zou de boeren steunen als ze dat zouden bepleiten. Maar de boeren laten zich paaien door de machtige bedrijven die dat helemaal niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

YakuzA schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Maar die ongebreidelde groei komt weer door bijvoorbeeld de afschaffing van het melk quotum.
En je mag 1x raden wie de grote lobby voor die afschaffing leidde.

[...]
Paar jaar later kwam er een fosfaat beperking wat zelfde effect had. Geeft ook weer eens aan hoe onbetrouwbaar de overheid is als partner op lange termijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
flessuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:38:
Dus als er reden is voor de politie om op te treden, maar een agent gaat te ver dan mag het?
Dat zal dan onderzocht moeten worden, zoals ook gebeurd is.
Dus als een groep mensen een goede reden heeft te demonstreren maar een zeer kleine groep gaat te ver dan moet dat dan ook kunnen toch?
Nee, dat zijn verschillende dingen. De agent heeft er een opleiding voor en een eed afgelegd, de demonstrant niet. Vergeet ook niet dat de demonstranten degenen zijn die ervoor zorgen dat de politie komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BoB_HenK
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Feit dat je een symphatisant bent maakt de definitie nog niet anders

Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Het doel (niet eens het middel) is maatschappij-ontwrichtende zaakschade. De terroristen ondernemen pogingen tot zware mishandeling (spookrijden) en creeren bewust extreem gevaarlijke situaties (op onverlichte wegen afval dumpen) waarbij verlies van menselijk leven een reeel risico vormt. Het doel is tevens (overduidelijk) politieke besluitovrming te beinvloeden, individuen of groepen in de bevolking ernstige vrees aan te jagen. Het enige dat mist zijn doden als gevolg van de wanddaden van deze terroristen.

Heb het eerder gezegd in dit topic en blijf er bij: Indien dit pak 'm beet Syrische asielzoekers zouden zijn (je weet wel, die mensen die dusdanig als vee worden behandeld in ter Apel dat de gemiddelde boer het z'n koeien niet aan zou durven doen) die dit zouden doen zouden we het 1) collectief wel terrorisme willen noemen en 2) al lang hard opgetreden, inclusief schieten met scherp.

[ Voor 15% gewijzigd door BoB_HenK op 06-08-2022 09:53 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

De boeren met agressieve acties waartegen zo hevig wordt geageerd zijn maar een klein deel van de boeren. Dat de algemene opinie is dat zoiets niet kan is dan ook niet meer dan logisch.

Meer een groot deel van de boeren is natuurlijk helemaal niet betrokken bij die acties zoals afval en asbest op de snelweg dumpen, hooibalen in de fik steken en tegen het verkeer in rijden. Misschien dat een deel nog wel willen protesteren maar niet op de manier.

Dat er te slap tegen de extremen wordt opgetreden is duidelijk voor bijna iedereen met ook maar een paar werkende hersencellen bezit..

Tegelijkertijd wordt het ook hoog tijd voor de boeren om naar de eigen organisaties te kijken waar ze door vertegenwoordigd zouden moeten zijn. Ook daar zit wel wat in wat voor de gemiddelde boer misschien helemaal niet zo gunstig is.

Natuurlijk moet er wat gebeuren op het vlak van hoe we in Nederland boeren. Dat is al veel te lang vooruitgeschoven, ondanks de dingen die er ook zijn gebeurt, en kan niet langer meer vooruitgeschoven worden.

Het zou goed zijn als er eens wat beter wordt gekeken naar wat de boeren drijft en wat ze wel kunnen. Dat er ergens wat zeer gaat doen is duidelijk. Dat de RABO ook zal worden aangesproken is noodzaak net als sommige landbouw conglomeraties. Misschien dat daar eens wat beter naar gekeken moet worden.

IK hoorde gister iemand zeggen dat de boeren in het gesprek met Remkes niet aanwezig waren. Daarmee werd bedoeld dat er in ieder geval een deel van de boeren zich ook niet meer vertegenwoordigt voelt door LTO bijvoorbeeld. Ook dat is van belang, praat Remkes wel met de juiste mensen.

Voor zover praten zin heeft, ook onze regering is inmiddels meer van het schock and awe principe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cid Highwind
Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

Het is zoveel meer dan een beroep, daar heb je volledig gelijk in. Ik snap daarom ook dat men zich zo bedreigd voelt. Maar ik vraag me wel oprecht af of men ook daadwerkelijk begrijpt waarom het 5 voor 12 is en de gerechtelijke uitspraak überhaupt op tafel ligt, en waarom het zover is gekomen.

Want in plaats van de logica te begrijpen en feiten te onderkennen zie ik toch echt dat men deze met valse informatie en verdraaiingen poogt te ondermijnen. En ja daarin klinkt men naar mijn mening wel wereldvreemd. Zo zijn er hele zaken die in gijzeling worden gehouden door de stikstofproblematiek. De bouw heeft een flinke knauw gekregen, wat toch al een zorgenkind was. Maar makkelijk te negeren vanaf je ruime woonboerderij. Milieu? Na ons de zondvloed. Zodra dat ter sprake komt gaat de kop in het zand en is men zielig. Dat hun sector decennia gematst is geweest wordt voor het gemak ook aan voorbij gegaan. De boerenzoon van nog geen 30 die z’n toekomst in duigen ziet vallen is wat mij betreft wel het toppunt van wereldvreemd, aangezien de problematiek reeds voor z’n geboorte onhoudbaar was.

Nu is het lastig wanneer je beroep dusdanig sterk met je identiteit verweven en er een zwaard van Damocles boven het hoofd hangt. Die emoties kan ik echt heel goed begrijpen. Maar een reality check is wel op z’n plaats. Het heeft al te lang doorgegaan, helaas. Ja, dankzij de overheid zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
emnich schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Het maakt helemaal niet uit hoeveel passie ze voor hun werk hebben of hoeveel uren ze maken. Ze werken in een branche die moet veranderen omdat het niet meer kan op de manier hoe ze het altijd hebben gedaan.
Sterker nog, het gaat helemaal niet zozeer om "werken zoals ze altijd hebben gedaan". Er heeft de afgelopen decennia alleen maar steeds verder gaande schaalvergroting plaatsgevonden, terwijl het grootste deel van die tijd al lang duidelijk was dat dat onhoudbaar was. De boeren pretenderen dat ze gewoon lekker aan het boeren zijn zoals al eeuwen lang gebeurt, maar de manier waarop er geboerd wordt is echt onvergelijkbaar. Als boeren zo zouden werken als 70 jaar geleden, dan hadden we geen stikstof probleem en ook een nog veel grotere biodiversiteit in het boerenlandschap.

Eerlijk is eerlijk, dan hadden we ook te weinig eten voor de wereld, maar er is zeker een gulden middenweg in combinatie met innovatie juist inzetten voor schoner werken i.p.v. voornamelijk voor winstgevender werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
BoB_HenK schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Het doel (niet eens het middel) is maatschappij-ontwrichtende zaakschade.
Omdat jij dat vindt is het nog niet zo. Zodra jusitie/AIVD er zo naar kijkt wordt het een ander verhaal. We gaan het zien.
De terroristen ondernemen pogingen tot zware mishandeling (spookrijden)
Eerder poging tot doodslag. Geen terroristisch oogmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
hjs schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Och wat erg na 3.700 miljoen winst vorig jaar.
Helemaal niet erg
En de student betaald natuurlijk ook mee.
In the end als we nu langlopende staatsobligaties afsluiten daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Bewust tegen het verkeer in rijden is op zijn minst gewoon een artikel 5. Rijbewijs voor x periode afnemen want dit is gewoon onveilig gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
D-e-n schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Volgens mij is er los van de uitvoerbaarheid toch wel degelijk sprake van een andere houding richting boeren dan richting milieuactivisten, bij een deel van de bevolking en dus ook de politie.

Ik moet dan denken aan het filmje van Voxpop van een aantal jaren terug waarbij Roel Maalderink straatinteeviews doet over protesten van boeren en Excinction Rebellion. De dubbele moraal bij de geinterviewden in stuitend.
Dat werkt toch ontelbare kanten op. Een agent op het platteland heeft waarschijnlijk meer sympathie voor een lokale boer die hetzelfde dialect spreekt en een weg blokkeert. En een agent van een bepaalde afkomst in Amsterdam west heeft waarschijnlijk meer sympathie voor een lokale jongen met dezelfde afkomst die een homostel heeft uitgescholden. Toch zullen ze allebei moeten ingrijpen.

[ Voor 4% gewijzigd door PLAE op 06-08-2022 10:06 . Reden: van 2 kanten ontelbare gemaakt. Hier kun je legio voorbeelden aan verbinden. ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Dat werkt toch 2 kanten op. Een agent op het platteland heeft waarschijnlijk meer sympathie voor een lokale boer die hetzelfde dialect spreekt en een weg blokkeert. En een agent van Marokkaanse afkomst in Amsterdam west heeft waarschijnlijk meer sympathie voor een lokale jongen die een homostel heeft uitgescholden.
Het feit dat je nu een ander, kleinschaliger, voorbeeld noemt geeft wel aan dat het niet helemaal klopt wat je zegt. Voor zover ik het weet is er in de Randstad ook geen breed gedragen begrip voor het uitschelden van homostellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:07
D-e-n schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:26:
XR presenteert zichzelf als kritisch op de gevestigde orde, de Boeren presenteren zichzelf als verdedigers van de gevestigde orde. XR wil dat je nadenkt over je biefstukje en je vliegvakantie naar Benidorm, de boeren vinden dat het gewoon moet kunnen.

Nogal logisch dat mensen veel sympathie hebben voor de boeren; als alles de schuld is van een clubje zeurende milieuhippies, hoef je ook niet naar jezelf te kijken.
Lapa schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:50:
Sterker nog, het gaat helemaal niet zozeer om "werken zoals ze altijd hebben gedaan". Er heeft de afgelopen decennia alleen maar steeds verder gaande schaalvergroting plaatsgevonden, terwijl het grootste deel van die tijd al lang duidelijk was dat dat onhoudbaar was. De boeren pretenderen dat ze gewoon lekker aan het boeren zijn zoals al eeuwen lang gebeurt, maar de manier waarop er geboerd wordt is echt onvergelijkbaar. Als boeren zo zouden werken als 70 jaar geleden, dan hadden we geen stikstof probleem en ook een nog veel grotere biodiversiteit in het boerenlandschap.
Maar die schaalvergroting is natuurlijk nodig omdat de marges onder druk staan. Je hebt als boer hoge vaste lasten, dus hoe meer je produceert, hoe lager je productiekosten per liter melk.

Maar vreemd genoeg gaat de prijs per liter melk telkens weer naar beneden, juist als jij en je buurman net hebben geinvesteerd in forse nieuwe stallen. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Jij maakt nu zelf van Amsterdam West de Randstad. En niet het beste voorbeeld idd.
Je kunt flauw gaan doen maar je begrijpt prima wat ik zeg toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:07:
Jij maakt nu zelf van Amsterdam West de Randstad. En niet het beste voorbeeld idd.
Nee. Ik begrijp totaal je punt niet. Je vergelijkt appels met peren. Ik vergelijk begrip voor demonstratie A met begrip voor demonstratie B. En dan concludeer ik een dubbele moraal. Denk jij dat milieuactivisten een vega barbecue hadden kunnen houden op de snelweg?

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 06-08-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
D-e-n schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Nee. Ik begrijp totaal je punt niet. Je vergelijkt appels met peren. Ik vergelijk begrip voor demonstratie A met begrip voor demonstratie B. En dan concludeer ik een dubbele moraal. Denk jij dat milieuactivisten een vega barbecue hadden kunnen houden op de snelweg?
Als ze met groot materiaal de boel hadden geblokkeerd wel ja.

Mijn punt was dat mensen altijd en overal hun persoonlijke voorkeuren zullen hebben, ook agenten. Bij ieder onderwerp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:54:
[...]
Omdat jij dat vindt is het nog niet zo. Zodra jusitie/AIVD er zo naar kijkt wordt het een ander verhaal. We gaan het zien.
Het is een feitelijke vaststelling, de herhaaldelijke verstopping van het wegennet als gevolg van de terreurdaden hebben al honderden miljoenen gekost, met nog vele miljoenen te gaan. Er zijn in het verleden talloze groeperingen als terroristische organisaties benoemd met maar een fractie van de verrichte schade als de boeren.
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:07:
Het is helder dat je zegt dat agenten op het platteland doorgaans sympthatisant van terroristen zijn en Marokaanse agenten in Amsterdam West de facto homofoob zijn :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:06:

Maar die schaalvergroting is natuurlijk nodig omdat de marges onder druk staan. Je hebt als boer hoge vaste lasten, dus hoe meer je produceert, hoe lager je productiekosten per liter melk.

Maar vreemd genoeg gaat de prijs per liter melk telkens weer naar beneden, juist als jij en je buurman net hebben geinvesteerd in forse nieuwe stallen. Onbegrijpelijk.
Dat is allemaal gevolg van de sector zelf. Lely komt even langs: "och arme boer, u staat elke ochtend en middag te melken, dat kan geautomatiseerd worden". Investering van enkele tonnen, servicecontract erbij en hop daar is de melkrobot. Hoe moet dat betaald worden? Meer melk dus meer koeien. Wat doet dat met de melkprijs? Naar beneden.
Vervolgens komt de leverancier van krachtvoer: als u ons voer met extra veel eiwitten voert gaat de productie onhoog. Meer geld naar veevoer, opbrengst omhoog, melkprijs omlaag.
Hoe compenseren ze dat? Nog meer koeien. Vervolgens weer goto start, want de melkrobot kan het niet meer aan, er moet nog eentje bij.

En de kleine boer die hier niet aan meedoet? Die stopt uiteindelijk en verkoopt land en fosfaatrechten aan de buurman zodat die het circus nog verder kan opblazen.

Overigens is door de droogte en de slechte kwaliteit van het gras daardoor de melkprijs op dit moment enorm vanwege lager aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Als ze met groot materiaal de boel hadden geblokkeerd wel ja.

Mijn punt was dat mensen altijd en overal hun persoonlijke voorkeuren zullen hebben, ook agenten. Bij ieder onderwerp.
Persoonlijke voorkeur voor het onderwerp is prima zolang zich dat niet uit in voorkeur voor wat wel en niet toelaatbaar is. En daar is het toch echt zo dat een deel van de bevolking, en dus ook de politie, meer accepteert van boeren dan van milieuactivisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Het stelt allemaal nog niet zoveel voor. Je kunt hoog en laag springen maar het zijn tot nu toe druppels op een gloeiende plaat en niet maatschappij ontwrichtend. En dus zijn het protesten en geen terreur.

- Geen woord over terrorisme vanuit overheid/justitie
- Geen terreurverdachten gezocht
- Niemand opgepakt onder verdenking van terrorisme
- Niemand vervolgt voor een actie met een terroristisch oogmerk
- Niemand veroordeeld voor iets met een terroristisch oogmerk

Zodra dat zichtbaar wordt kunnen we praten over terrorisme inzake de boerenprotesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jdh009 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 04:34:
[...]

Ja, een protest kan zowel in een vreedzame als gewelddadig vorm tot uiting komen. Dat laatste is echter in de meeste gevallen onwenselijk, zeker in een democratisch land zoals Nederland.

[...]
En ook als reactie op @PLAE

Ja, op die manier heb je feitelijk gelijk, da's waar. Maar even in het extreme doortrekken om duidelijk te maken waar ik op doel: een moordaanslag op rutte kan je dan ook protesteren noemen... Dat lijkt me qua defenitie misschien wel kloppend, maar lijkt me niet een gesprek wat we op die manier willen voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jdh009 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 04:30:
Klopt als een zwerende vinger:
De politie heeft geen boetes uitgedeeld of mensen aangehouden nadat meerdere boeren afgelopen nacht in hun trekkers langzaam over de A7 tussen Drachten en Heerenveen reden. Zo'n vijftien trekkers, waarvan de meeste zonder kenteken, reden ook tegen het verkeer in.

De boeren reden eerst in de goede richting over de snelweg. Bij Tjalleberd stuitten ze op een politieblokkade, waarna ze zich omdraaiden en spookrijdend de andere kant op reden. Daar kwamen ze opnieuw een blokkade van de politie tegen, waarna ze bij Tijnje de snelweg verlieten.
Zie https://www.nu.nl/binnenl...op-snelweg-friesland.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Politie deelt geen boetes uit aan spookrijdende boeren op snelweg Friesland https://www.nu.nl/binnenl...op-snelweg-friesland.html (via @NUnl)

Hier gaan m'n haren van overeind staan :( Ze komen dus gewoon weer weg met levensgevaarlijke acties zo.

Edit: spuit 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
PLAE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Het stelt allemaal nog niet zoveel voor. Je kunt hoog en laag springen maar het zijn tot nu toe druppels op een gloeiende plaat en niet maatschappij ontwrichtend. En dus zijn het protesten en geen terreur.

- Geen woord over terrorisme vanuit overheid/justitie
- Geen terreurverdachten gezocht
- Niemand opgepakt onder verdenking van terrorisme
- Niemand vervolgt voor een actie met een terroristisch oogmerk
- Niemand veroordeeld voor iets met een terroristisch oogmerk

Zodra dat zichtbaar wordt kunnen we praten over terrorisme inzake de boerenprotesten.
Ah duidelijk terrorisme kunnen we uitbannen door voortaan geen onderzoek meer te doen naar terrorisme. Er is weinig verschil tussen een bom tot ontploffing brengen met alleen materiele schade en een aanslag met een nauwelijks zichtbare afvaldump op een weg midden in de nacht met materiele schade tot gevolg. Beide zijn een aanslag met als doel politieke verandering te weeg brengen, beide brengen schade aan aan publieke middelen, beide kunnen angst oproepen bij mensen. Vergelijkbare middelen, vergelijkbare doelen, vergelijkbare gevolgen, maar het ene is terrorisme, het andere niet, puur op basis van het soort onderzoek.

De meeste aanslagen door extremisten zijn ook niet maatschappij ontwrichtend, 99% van de maatschappij heeft er geen last van, behalve dat men wordt banggemaakt door sensatie-media.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:58:
Bewust spookrijden.

Die mafketel oppakken voor opruiing mag inmiddels zeker ja...

We hebben al levensgevaarlijke acties gezien met snelwegen blokkeren en afval dumpen, waar wil je heen escaleren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
De politie heeft geen boetes uitgedeeld of mensen aangehouden nadat meerdere boeren afgelopen nacht in hun trekkers langzaam over de A7 tussen Drachten en Heerenveen reden. Zo'n vijftien trekkers, waarvan de meeste zonder kenteken, reden ook tegen het verkeer in.

De boeren reden eerst in de goede richting over de snelweg. Bij Tjalleberd stuitten ze op een politieblokkade, waarna ze zich omdraaiden en spookrijdend de andere kant op reden. Daar kwamen ze opnieuw een blokkade van de politie tegen, waarna ze bij Tijnje de snelweg verlieten.
Politie is zo goed bezig en dan vergeten ze de laatste stap, politie volgt boeren naar huis en beboet de wetovertreders en neemt trekkers in beslag. :N
Tja hopelijk dan achteraf als er nummerborden zichtbaar waren.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De_Bastaard schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:56:
Bewust tegen het verkeer in rijden is op zijn minst gewoon een artikel 5. Rijbewijs voor x periode afnemen want dit is gewoon onveilig gedrag.
Vergeet een EMG-cursus niet.

Ik houd mijn hart vast voor wat de FDF / achterban gaat uitvoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2022 11:35 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
emnich schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Omdat we krampachtig vast willen houden aan die paar postzegels aangelegde natuur in Nederland die tot Natura 2000 gebieden zijn gepromoveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:07
Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:35:
Omdat we krampachtig vast willen houden aan die paar postzegels aangelegde natuur in Nederland die tot Natura 2000 gebieden zijn gepromoveerd?
Dat is wel een interessante discussie. Veel Randstedelingen denken dat "het Groene hart" een natuurgebied is, terwijl het eigenlijk volledig ingericht is voor landbouwproductie.

Als de gemiddelde Nederlander niet meer weet wat een natuurgebied is, en de gemiddelde ecoloog het liefst de gemiddelde Nederlander niet in een natuurgebied wil zien, voor wie doen we het eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:47
Trichoglossus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Stel dat we de stikstof richtlijnen zouden loslaten. Dan is de landbouw nog steeds een probleem. Waterkwaliteit en biodiversiteit staan ook zwaar onder druk. Uitstoot van broeikasgassen is hoog. De sector is door en door ziek.

Niet doorpakken in het stikstofdossier, betekent alleen uitstel. Uitstel betekent dat de problemen alleen maar groter worden en toekomstige ingrepen nog verstrekkender.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

D-e-n schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Oh in gevaar brengen van anderen is terrorisme.*knip* extraordinary claims require extraordinary evidence, onderbouw dit soort beweringen altijd met betrouwbare bronnen.
En die zie je niet door hun vele lampen zoals een trekker op de snelweg.

Wat betreft Natura2000... Het idee daar achter is dat de natuur niet achteruit mag gaan. Nergens staat dat het enkel om stikstof gaat, sterker nog, een aantal gebieden waar volgens de overheid veel actie nodig is toonden reeds herstel. Toch gek want die stikstof uitstoot is er nog.
Daarom pleiten de boeren voor nader onderzoek om een realistische waarde aan te merken, zeker aangezien er geen lijn binnen Europa is voor uitstoot.(het is uitstoot per hectare dus ja, dan kun je voor heel Europa op 1 lijn zetten)
En ja, dat komt er op neer dat je per natuurgebied constante monitoring nodig hebt om te bepalen of je binnen de waarde blijft.. maar ja dat kan van die miljarden prima. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 06-08-2022 23:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

flessuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Oh in gevaar brengen van anderen is terrorisme. *knip*
En die zie je niet door hun vele lampen zoals een trekker op de snelweg.
Subsidieert de overheid Greenpeace? Nooit geweten. Of verzin je dit ter plekke?

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 06-08-2022 23:47 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joris748 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Stel dat we de stikstof richtlijnen zouden loslaten. Dan is de landbouw nog steeds een probleem. Waterkwaliteit en biodiversiteit staan ook zwaar onder druk.
Dat is een understatement. Minder dan één procent van ons water voldoet aan de Europese kwaliteitseisen voor gezond water..
Nederland stevent af op een impasse vergelijkbaar met de stikstofcrisis. Dit blijkt uit onderzoek van Natuurmonumenten, uitgevoerd door Witteveen+Bos, FloLegal en TwynstraGudde. ‘We moeten nú alles op alles zetten om Europese waterdoelen te halen.’

Over vijf jaar moet het oppervlakte- en grondwater in Nederland van goede kwaliteit en kwantiteit zijn. Nog niet één procent van onze oppervlaktewateren voldoet aan alle eisen die Europa stelt. De waterkwaliteit verslechtert zelfs en (grond)waterstanden zijn structureel te laag. Plannen om de wateren te verbeteren zijn er, maar deze zijn te weinig concreet. Natuurmonumenten waarschuwt: als we nu geen politieke daadkracht tonen, kan dat verstrekkende gevolgen hebben voor natuur én economie.

Voldoende schoon water is de basis is voor ons hele land; voor onze natuur, voor drinkwater, de landbouw en ook voor de industrie. Volgens internationale afspraken vastgelegd in de Kaderrichtlijn Water (KRW) moet het Nederlandse water in 2027 schoon en gezond zijn. Een uiterste deadline, nadat eerder al twee keer uitstel was verleend.
Zie https://www.natuurmonumen...isis-lijkt-onvermijdelijk (en tig andere bronnen).

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 54 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.