Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Punt hierbij is dat het helemaal niet 'opeens' is. Dit speelt al 20 jaar en er is mede door de boeren zelf tot nu toe niets mee gedaan. Als je dan die 20 jaar niet gebruikt om wel een oplossing te zoeken, kun je niet meer zeggen dat het opeens is.
Dat je hetzelfde over de regering kunt zeggen is natuurlijk ook waar. Die heeft ook al 20 jaar de tijd gehad om een plan te maken en dat is ook niet gebeurd. En ook nu hadden ze toch wel een uitgebreider plan kunnen hebben die duidelijk maakt waar er iets moet gebeuren, waarmee je ook gelijk laat zien wat de andere partijen zijn die iets moeten doen (en zelfs als daaruit blijkt dat het toch echt alleen bij de boeren ligt had je dat dan iig in een rapportje gehad)

Maar heel simpel, als je samen een probleem hebt veroorzaakt zul je het ook samen op moeten lossen. En dus niet alleen naar de ander wijzen. En dat is wel wat er gebeurt, ook door de boeren die vreedzaam demostreren.
Het is natuurlijk niet zo dat er 20 jaar niets is gebeurd, zoals te zien is in dit kaartje van de NOS en schijnbaar hebben boeren sinds 2017 nog 8% minder uitstoot gehad, waardoor de uitstoot nu 7% onder de max. van de EU komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NleTVN1GV9YhiCki5X9hEC43BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60HRZlQu4KQ5ogCWmyRw4EIU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 21:39
RobinHood schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:18:
We proberen al 40 jaar "te verbinden" met de boeren, en dit is wat we terugkrijgen.

Dan kun je wat mij betreft ook wel de vinger krijgen ja.
Het is natuurlijk niet zo dat 'jouw kant' alleen maar met uitgestoken hand heeft gestaan. Er is bv. continue landje-pik geweest voor de groeinde bevolking (40 jaar geleden waren er maar 14 miljoen mensen, nu bijna 18 miljoen), industrie en natuur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dennahz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Volgens mij moeten we eerst maar eens de verbondenheid als land/burgers terugvinden voordat we allerlei verregaande maatregelen gaan invoeren, want op deze manier gaat het echt eens eindigen in een serieuze burgeroorlog.
Er ligt een gerechtelijke uitspraak. Can't have your cake and eat it too.
Daarnaast zou ik voorzichtig zijn met woorden als "oorlog" e.a.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

flessuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Wat je zegt is overigens een groot punt.. natuurBEHEER. Echte natuur hebben we hier bijna niet in Nederland.
Wat is echte natuur?

100% ongerept, geen spoor menselijke beschaving? Dat ga je denk ik niet vinden in Europa. Overal waar je komt is wel iets menselijks gedaan. Die bossen in Zweden zijn productiebossen, de highlands waren ooit bossen, in dat stukje "oerbos" in Polen en Wit-Rusland wordt gekapt, we hebben allerlei dieren laten uitsterven of geïntroduceerd. Oerossen zijn gewoon verdwenen, maar we hebben wel wasberen.

"Echte natuur" is zoiets als "de echte Nederlander", het bestaat niet, het is een term, waarbij iedereen wat anders bedoelt.

Mensen wijzen naar groene raaigras woestijnen en zeggen "kijk eens naar al die groene natuur!", terwijl er meer biodiversiteit is in een gemiddelde woonwijk.
En wie beheren die natuur? Nou dat is dat groepje "terroristen" onder andere.
Ja, en dat gaat dus blijkbaar niet zo goed, vandaar dat er wat regels aan zitten te komen.

En de man met de zaag had ook wel een mening over natuurberheer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
wolly_a schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Het is natuurlijk niet zo dat er 20 jaar niets is gebeurd, zoals te zien is in dit kaartje van de NOS en schijnbaar hebben boeren sinds 2017 nog 8% minder uitstoot gehad, waardoor de uitstoot nu 7% onder de max. van de EU komt.

[Afbeelding]
Klopt natuurlijk, maar gedurende die 20 jaar was ook al bekend dat dit niet voldoende ging zijn. Die 'compensatie stikstof'- regelingen konden nooit lang overeind blijven, al was het maar omdat die compensatie vroeg of laat daadwerkelijk bewezen zou moeten worden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
RobinHood schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:55:
[...

[...]

Ja, en dat gaat dus blijkbaar niet zo goed, vandaar dat er wat regels aan zitten te komen.

En de man met de zaag had ook wel een mening over natuurberheer.
Gelukkig zijn er tal van voorbeelden waar het erg goed gaat, bijv.

https://www.wur.nl/nl/project/Boeren-voor-Natuur.htm

https://www.boerennatuur.nl/

https://www.boerenmetnatuur.nl/

En dit zijn zomaar drie voorbeelden van de eerste pagina van Google. Daarnaast zie ik hier in de Achterhoek steeds vaker dat boeren langs hun maisland een rand zonnebloemen of bloemenmix zaait voor insecten en de afgelopen tijd zag ik regelmatig boeren in de weer met een drone om te kijken of er geen jonge reeën in het gras liggen dat ze willen maaien.

@redwing Ik ben ook met je eens dat er best wat moet gebeuren. Zelf denk ik dat de zeer intensieve bedrijven (de veefabrieken) een mooi begin zijn om te kijken wat daar kan.

[ Voor 9% gewijzigd door wolly_a op 01-07-2022 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat me in de hele voorstellen/discussie/protesten verbaast is dat er weinig nuance is over welke boeren het gaat. Het lukt me ook niet om daar echt iets over te vinden. Heel naief denk ik dat de stikstofmaatregelen alleen de intensieve veeteelt (varkensvlees, rundervlees en koemelk) raken, en dus niet/nauwelijks de tuinders. Maar in alle protesten zie ik daar niets in terug. Quotes van boeren die ik gezien heb op tv zijn "no farmers no food" en "liever een koe die pist dan een veganist". Los van de subtiliteit van de tweede uitspraak trek ik de conclusie dat er meer speelt dan de stikstofreductie, en dat het de (veelteelt) boeren gaat om hun bestaansrecht in het algemeen (dus ook qua klimaat en dierenleed).

Is er iemand die meer inzicht heeft in de protesten? Zijn het alleen de veeteelt boeren die protesteren, of ook de tuinders? Is de overheid puur bezig om de stikstofuitstoot te verminderen, of zit er ook iets anders achter zoals kllimaatverandering? En andersom, protesteren de boeren alleen tegen de stikstofmaatregelen of vermoeden ze dat er nog veel meer andere maatregelen aankomen?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
wildhagen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:27:
Over de aangekondigde landelijk platlegging door de boeren maandag, dit van iemand ontvangen. Het raakt dus ook scholieren met hun examens.

Dit werd door een school gestuurd aan de leerlingen c.q. hun ouders/verzorgers.

[...]

Zou toch lomp zijn als je door de boeren-acties je examen zou missen en een heel jaar over moet doen.
Boeren zouden de weg kunnen blokkeren met een slagboom erbij, burgers kunnen gaan controleren en om een bewijs vragen. Hebben ze examen, dan mogen ze door. Maar blijkt uit antwoorden dat ze het Nederlands belang voor ogen hebben, dan kunnen ze tegen worden houden. Dan hebben alleen de voorstanders van de stikstofmaatregelen er last van en kan het demonstreren gewoon doorgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KabouterSuper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:03:
Wat me in de hele voorstellen/discussie/protesten verbaast is dat er weinig nuance is over welke boeren het gaat. Het lukt me ook niet om daar echt iets over te vinden. Heel naief denk ik dat de stikstofmaatregelen alleen de intensieve veeteelt (varkensvlees, rundervlees en koemelk) raken, en dus niet/nauwelijks de tuinders. Maar in alle protesten zie ik daar niets in terug. Quotes van boeren die ik gezien heb op tv zijn "no farmers no food" en "liever een koe die pist dan een veganist". Los van de subtiliteit van de tweede uitspraak trek ik de conclusie dat er meer speelt dan de stikstofreductie, en dat het de (veelteelt) boeren gaat om hun bestaansrecht in het algemeen (dus ook qua klimaat en dierenleed).

Is er iemand die meer inzicht heeft in de protesten? Zijn het alleen de veeteelt boeren die protesteren, of ook de tuinders? Is de overheid puur bezig om de stikstofuitstoot te verminderen, of zit er ook iets anders achter zoals kllimaatverandering? En andersom, protesteren de boeren alleen tegen de stikstofmaatregelen of vermoeden ze dat er nog veel meer andere maatregelen aankomen?
Volgens mij zijn het vooral de veeteelt-boeren idd, en niet zozeer de landbouwers die groente/fruit etc verbouwen.

Maar het is inmiddels niet alleen meer boeren wat demonstreert. Ook anticoronamaatregel-clubs als Nederland in Verzet hebben zich inmiddels aangesloten, en gisteren was ook te lezen dat diverse extreem-rechtse groeperingen zich inmiddels ook aansluiten bij de demonstraties.

We zullen zien wat dit maandag voor gevolgen heeft. De boeren hebben inmers aangekondigd het hele land plat te willen leggen. Inclusief energievoorziening, transport en voedselvoorziening.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
wolly_a schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:
[...]
Daarnaast zie ik hier in de Achterhoek steeds vaker dat boeren langs hun maisland een rand zonnebloemen of bloemenmix zaait voor insecten en de afgelopen tijd zag ik regelmatig boeren in de weer met een drone om te kijken of er geen jonge reeën in het gras liggen dat ze willen maaien.
Doen ze dat zonder subsidies? Bij de intensieve landbouw wordt vooral economisch gedacht en pas als de overheid weer met geld over de brug komt, worden akkerranden meer met rust gelaten. Biologische boeren doen het vaak uit zich zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

wildhagen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:12:
[...]

We zullen zien wat dit maandag voor gevolgen heeft. De boeren hebben inmers aangekondigd het hele land plat te willen leggen. Inclusief energievoorziening, transport en voedselvoorziening.
Mocht dit aan de orde zijn dan hoop ik dat de natres word opgeroepen om die zaken te beschermen. De politie en marechaussee houdt dan capaciteit over om her en der de terroristen op te pakken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:15:
[...]

Doen ze dat zonder subsidies? Bij de intensieve landbouw wordt vooral economisch gedacht en pas als de overheid weer met geld over de brug komt, worden akkerranden meer met rust gelaten. Biologische boeren doen het vaak uit zich zelf al.
Van de zonnebloemen weet ik dat het voor boeren nauwelijks verschil maakt in opbrengst. De rand van een maisland wordt ingezaaid met zonnebloemen. Deze rand heeft vaak toch al niet zo’n goede opbrengst. Daarnaast kunnen boeren de zonnebloemen samen met de mais inkuilen. Dit gebeurd in het najaar, dus tijdens de zomerperiode is dit prachtig voor insecten, bijen en vlinders. Er zal vast wel iets geld bijgaan van lokale overheden, maar dat zal niet zoveel zijn.

Dit initiatief is volgens mij geheel subsidieloos: https://www.geldersepost....ans-bij-bloem-bij-en-meer

Anderzijds moeten boeren ook wel een beetje economisch denken. In dit topic is door meerderen al gezegd dat boeren ook gewoon bedrijven zijn en als ze niet kunnen bestaan van hun inkomsten, dan moeten ze hun bedrijf sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door wolly_a op 01-07-2022 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:15:
[...]

Verder offtopic maar boeren tuinders houden iig niet zo van wilde bermen.

Westlanders maaien 'illegaal' gemeentebermen: 'Het gaat er anders zo verpauperd uitzien'
'Ik houd gewoon van een net straatje', zegt Ed van Marrewijk, directeur van een grote orchideekwekerij in Honselersdijk. 'Dat betekent dat ik alles rondom mijn bedrijf goed strak houdt, maar ook het deel bij de weg wat openbaar terrein is en waar mijn reclamebord staat. Het gaat er anders zo verpauperd uitzien.'
>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 14:58
@RobinHood
Ik schat dat daar ook het grootste probleem ligt, veel mensen snappen het verschil niet tussen biodiversiteit en natuur. Je kunt een gebied hebben dat helemaal groen is, maar zonder biodiversiteit gaat er toch iets mis, want dan raak je meer en meer planten en dieren kwijt. En dat gebeurt natuurlijk altijd al, alleen veranderen we de boel nu zo snel dat er niets voor terug kan komen.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

@flessuh kijk bovenstaande eens voor de grap. De boeren doen dat hier ook, terwijl de gemeente bewust het gras laat groeien in deze periode wegens broedende vogels.

Toffe lui, die boeren. Hebben echt geen commerciële insteek ofzo, stuk voor stuk natuurliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Dit gaat over wilde bermen, dat is wat anders dan het inzaaien van een stukje bouwland met (zonnebloemen). Bij bermen heb je als nadeel dat je dit soort overijverige gasten hebt. Bij ons maaien ze bermen ook minder, wat een prachtig resultaat geeft. Nadeel dat er soms wilde gewassen bijzitten die je liever niet wil, zoals de berenklauw of sommige mensen storen zich aan een wat minder overzicht op de weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nst6ldr schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:31:
[...]

@flessuh kijk bovenstaande eens voor de grap. De boeren doen dat hier ook, terwijl de gemeente bewust het gras laat groeien in deze periode wegens broedende vogels.

Toffe lui, die boeren. Hebben echt geen commerciële insteek ofzo, stuk voor stuk natuurliefhebbers.
Daarnaast verwoesten boeren ook nog eens veel natuur. Zo hebben ze in Krimpenerwaard 100 knotwilgen verwoest en dreigen ze in Gronigern een natuurgebied te gaan verwoesten.

Tsja. En dat moeten we dan maar goed vinden en accepteren....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@nst6ldr Goede onderbouwing ook!

@wildhagen Je hebt het artikel over het natuurgebied in Groningen ook gelezen? Voormalig landbouwgrond is omgezet tot natuurgebied met de belofte aan de boeren dat ze hier in de toekomst geen problemen mee zouden krijgen. Nu is dat natuurgebied omgezet tot N2000 gebied met alle gevolgen van dien in het licht vande huidige plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wolly_a schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:42:

@wildhagen Je hebt het artikel over het natuurgebied in Groningen ook gelezen? Voormalig landbouwgrond is omgezet tot natuurgebied met de belofte aan de boeren dat ze hier in de toekomst geen problemen mee zouden krijgen. Nu is dat natuurgebied omgezet tot N2000 gebied met alle gevolgen van dien in het licht vande huidige plannen.
Dat praat nog altijd niet goed dat ze gaan dreigen met het verwoesten van het natuurgebied.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dan moet een tegenargument ook een fluitje van een cent zijn. Laat eens horen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Dan moet een tegenargument ook een fluitje van een cent zijn. Laat eens horen?
Mijn reacties werden eerder gemodereerd omdat ik geen onderbouwing had voor mijn reactie. Ik neem aan dat in dit topic gelijke plichten en rechten gelden? Bovendien heb ik net verschillende voorbeelden gegeven waar dit soort initiatieven prima gaan. Dat jij nu een enkeling gevonden hebt die ergens een klein stukje teniet doet, maakt nog niet dat ik nu van alles moet gaan beargumenteren. Jouw voorbeeld was niet eens een boer, maar een directeur van een bedrijf.

Maar speciaal voor jou, nog wat voorbeelden waar het wel goed gaat…

https://www.meedoeninbron...uurvereniging-t-onderholt

https://www.gelderland.nl...-in-lochem-en-bronckhorst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Dennahz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Grappig. Ik steek juist m'n duim naar ze op als teken van steun. En zo is er wederom een politiek punt dat zorgt voor tweedeling in Nederland :(

Volgens mij moeten we eerst maar eens de verbondenheid als land/burgers terugvinden voordat we allerlei verregaande maatregelen gaan invoeren, want op deze manier gaat het echt eens eindigen in een serieuze burgeroorlog.
Dat is een romantische en tamelijk onzinnige illusie. In ieder land heb je te maken met tegengestelde belangen. Waar de bevolking op de lange termijn gebaat is bij de bescherming van diens leefgebied is dat ook weer direct in strijd met de belangen van bijvoorbeeld bedrijven.

Dat de politiek nu zorgt voor tweedeling en we de verbinding aan moeten gaan met elkaar en het dan allemaal wel goedkomt is nogal eh... ridicuul. Dat komt het niet. Bedrijven hebben niet uit zichzelf oog voor allerlei schadelijke gevolgen van bedrijfsprocessen op de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
KabouterSuper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:03:

inderdaad, ik had het ook al gevraagd
hoop dat de media snel afstapt van de "warme"term boer en het beestje bij de naam gaat noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

wolly_a schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Mijn reacties werden eerder gemodereerd omdat ik geen onderbouwing had voor mijn reactie. Ik neem aan dat in dit topic gelijke plichten en rechten gelden? Bovendien heb ik net verschillende voorbeelden gegeven waar dit soort initiatieven prima gaan. Dat jij nu een enkeling gevonden hebt die ergens een klein stukje teniet doet, maakt nog niet dat ik nu van alles moet gaan beargumenteren. Jouw voorbeeld was niet eens een boer, maar een directeur van een bedrijf.

Maar speciaal voor jou, nog wat voorbeelden waar het wel goed gaat…

https://www.meedoeninbron...uurvereniging-t-onderholt

https://www.gelderland.nl...-in-lochem-en-bronckhorst
Je eerste link gaat over groenbeheer naar de wens van omwonenden, dat heeft weinig te doen met bijstaan van de natuur. De tweede link is een initiatief waar de boeren zelf direct belang bij hebben.

Wat een goede voorbeelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
Ambachtelijke verse boeren spullen

Ambachtelijk
[YouTube: Keuringsdienst Seizoen 2 Aflevering 1 Ambachtelijk]
marketing

vers

niet (meer) bevroren

dus stop nou met boeren zeggen en noem het beestje bij de naam intensieve veehouders acties
Bijvoorbeeld die hele Betuwe vol boomgaarden zal veel minder stikstof problemen hebben laat staan uitgekocht moeten worden, daar gaan N en CO2 de boom/eindproduct in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:18:
[...]

Je eerste link gaat over groenbeheer naar de wens van omwonenden, dat heeft weinig te doen met bijstaan van de natuur. De tweede link is een initiatief waar de boeren zelf direct belang bij hebben.

Wat een goede voorbeelden.
Link 1: Agrarische Natuurvereniging ‘t Onderholt… Agrarisch als in boeren?

Link 2: Mogen boeren niets verdienen volgens jou?

Daarnaast waren er nog de eerder genoemde voorbeelden en nog steeds heb je één enkeling gevonden die een stukje berm heeft gemaaid.

Prima dat je gewoon fel tegen boeren bent, ik denk dat de hele discussie niet oplost met een keihard anti-boeren. We zijn meer gebaat bij dialoog en begrip, niet alleen op dit vlak, maar in het algemeen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
een dialoog komt alleen van twee kanten, en wordt niet gevoerd onder bedreiging en terroriseren.

Overigens ligt er al een hele lange tijd een uitnodiging tot een dialoog maar is er een sector die maar een mantra blijft herhalen en niet beweegt.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
wolly_a schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:24:
[...]

Daarnaast waren er nog de eerder genoemde voorbeelden en nog steeds heb je één enkeling gevonden die een stukje berm heeft gemaaid.

Prima dat je gewoon fel tegen boeren bent, ik denk dat de hele discussie niet oplost met een keihard anti-boeren. We zijn meer gebaat bij dialoog en begrip, niet alleen op dit vlak, maar in het algemeen.
'Dialoog en begrip'. Wat gaat dat dan precies brengen?

Als jij morgen een deurwaarder voor je huis hebt staan die ontruiming vordert met een vonnis in z'n hand dan kun je natuurlijk wel een dialoog en wat begrip verwachten maar het gaat bijzonder weinig uitmaken ten aanzien van de feitelijke situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Bockelaar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:27:
een dialoog komt alleen van twee kanten, en wordt niet gevoerd onder bedreiging en terroriseren.

Overigens ligt er al een hele lange tijd een uitnodiging tot een dialoog maar is er een sector die maar een mantra blijft herhalen en niet beweegt.
‘Minister Van der Wal snapt dat de stikstofplannen keihard aankomen bij boeren. Ze noemt de plannen 'een verschrikkelijke boodschap', maar ze zegt ook dat het kabinet geen keuze heeft. De Tweede Kamer spreekt de hele dag over de stikstofplannen, maar de doelen blijven staan. En echte veranderingen in het beleid zullen na dit debat niet volgen.’

Maar kom vooral nog eens praten, dan kunnen we nogmaals vertellen hoe we je levenswerk gaan vernietigen.

@Xa!pt De deurwaarder komt aan mijn deur als ik mijn rekeningen niet betaal en de aanmaningen negeer. Deze ‘deurwaarder’ komt random wat bedrijven sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door wolly_a op 01-07-2022 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Nogmaals: groenbeheer heeft niks met natuur te maken in de zin waar dieren en planten blij van worden. Groenbeheer is zorgen dat de bermen kort gemaaid zijn (wat in broedperiodes voor dode vogels zorgt), dat er gif op de processierupsen gespoten worden (wat voor dode vogels zorgt), dat ongewenste struiken verdwijnen (wat voor dode vogels zorgt), en zo zijn er wel meer dingen die vooral voor het oog dienen en niet de natuur.
[...]

Dat is niet zo'n sterke terugkomer als je probeert te stellen dat de inzet van boeren goed zijn voor de natuur.
[...]

Moet ik meer voorbeelden zoeken van boeren die afbreuk doen aan de natuur? Zet de TV aan zou ik zeggen, diegene die worden gemaand om milieuvriendelijk te ondernemen hebben de laatste tijd nogal de aandacht.
[...]

Lijkt me bijzonder naïef om te denken dat begrip gaat leiden tot de resultaten die we nodig hebben. De enige uitkomst die gaat leiden tot het terugdringen van terrorisme is de regels terugdringen (en later vanuit de EU zwaarder en met dwang opgelegd krijgen), of de terroristen oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xa!pt
wolly_a schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:33:
[...]

‘Minister Van der Wal snapt dat de stikstofplannen keihard aankomen bij boeren. Ze noemt de plannen 'een verschrikkelijke boodschap', maar ze zegt ook dat het kabinet geen keuze heeft. De Tweede Kamer spreekt de hele dag over de stikstofplannen, maar de doelen blijven staan. En echte veranderingen in het beleid zullen na dit debat niet volgen.’

Maar kom vooral nog eens praten, dan kunnen we nogmaals vertellen hoe we je levenswerk gaan vernietigen.
Daar heeft ze dan ook gelijk in, het zou waanzin zijn om net te doen alsof we hier nog wel heel veel ruimte in hebben. Dan ben je leugens aan het verkopen. Noch de minister, noch het kabinet, noch Rutte hebben hier nog veel in te zeggen. Er liggen recente rechterlijke uitspraken, daar kunnen we niet meer om heen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xa!pt
@Xa!pt De deurwaarder komt aan mijn deur als ik mijn rekeningen niet betaal en de aanmaningen negeer. Deze ‘deurwaarder’ komt random wat bedrijven sluiten.
Nadat er al jarenlang is gewaarschuwd dat er niet voldoende wordt betaald. Zowel de boeren als de overheid hebben allerlei aanmaningen genegeerd. En nu staat de deurwaarder op de stoep en wil men opeens hemel en aarde bewegen. Leuk geprobeerd, maar veel te laat en onmogelijk.

Dit is allesbehalve 'random'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
fijn dat ze het doen, maar ik denk dat de tweede link wel duidelijk maakt dat natuurbeheer niet hun primaire drijfveer is. Ze hebben last van verdroging, wat natuurlijk funest is voor een boerenbedrijf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
[...]

Om de analogie er bij te houden,
Grootveehouders hebben jaren lang uitstel van betaling op hun lening van de omgeving gevraagd, nu worden ze gewaarschuwd door de 'schuldhulpverlener' dat ze heel snel moeten beginnen met die rekening af te betalen omdat anders inderdaad de 'deurwaarder' hun tent gaat sluiten en de schuldeiser zelf ook gaat huishouden.

Maar ondertussen geven ze de schuldhulpverlener de schuld en gooien ze diens ruiten in.

hint* de schuldeiser is niet de overheid.

[ Voor 7% gewijzigd door dakka op 01-07-2022 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
flessuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:18:
Ja blijkbaar is iedere boer een terrorist..

weer lekker niveautje hier.
Het is inderdaad wel heel erg gesteld hier. Moet zeggen dat dit topic ook veel realiteit mist helaas. Maar goed even een positief bericht.

Let op dit bericht kan een positief beeld over de boer opwekken! ;)
https://www.rtlnieuws.nl/...e-en-me-ben-goed-verzorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
DoeEensGek schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Het is inderdaad wel heel erg gesteld hier. Moet zeggen dat dit topic ook veel realiteit mist helaas. Maar goed even een positief bericht.

Dank voor de waarschuwing!
Mooi gebaar idd. Ik vermoed dat dit voor hem met een sisser gaat aflopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
[...]

Aardig gebaar, maar ik mis het stukje expliciete inzicht dat hij niet handig bezig is geweest met z'n eigen actie en sommige andere boeren of wat er op af komt ook niet in hun behandeling van de politie tijdens hun acties.
Maar goed wellicht is dat bij deze man toch ook wel ingedaald alleen niet expliciet in de video beland.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 01-07-2022 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja vreselijk hier. Niemand die vindt dat we de kop weer in het zand moeten steken.

Volgens mij snapt iedereen dat het voor de individuele boer die misschien zwaar geraakt wordt, heel erg vervelend is. Maar tegelijkertijd snapt men ook dat dit én niet onverwacht is én onvermijdelijk.

En dat er tevens dusdanig veel mis is in de keten dat er nog voldoende ruimte is om de overblijvende boeren een prima bestaan te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2022 20:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wegen afzetten, aankondigen dat je publieke infra gaat aanvallen, op politie inrijden. Het kan allemaal blijkbaar. Taartje brengen met de camera's erbij en alles is mogelijk.

Ieder ander crimineel krijgt deze behandeling niet.

[ Voor 13% gewijzigd door nst6ldr op 01-07-2022 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

wildhagen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:57:
[...]

Dat de een (in dit voorbeeld de politie) iets doet, geeft een ander (de boeren) niet automatisch het recht om ook iets fout te doen.

Dat noemen we whataboutisme.

Als jouw buurman opeens een Napoleon-steek opzet en in de sloot springt, doe jij dat dan ook, "want de buurman doet het ook"?
De politie maak in feite misbruik van hun positie door die kalm aan actie. Dan kan je de boeren niet veroordelen als zij dit ook doen. Want als het voor de politie werkt waarom dan niet voor de boeren?
EricEric752 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:41:
[...]

Blijkbaar kun je een gemiddelde ZZP-er volgens jou niet vergelijken met een boer. Prima. Maar waarom is het voor jou (en mensen als Twarp) toch zo belangrijk of je een boer al of niet kunt vergelijken met een ZZP-er of iemand met een "gewone" baan? Waarom maak je daar uberhaupt een punt van? Dat kan toch alleen maar zijn omdat je daarmee wilt zeggen dat boeren anders, bijzonderder, beter zijn dan anderen en daarmee meer "recht" hebben om hun zaak te verdedigen? En dat je dus vindt dat boeren daarom het "recht" hebben om de samenleving te intimideren.
Het zijn individuen die lopen te rellen, het is de media die het framed en de gehele boerenpopulatie die de schuld krijgt. Dat is er mis. En als hulpverleners al als een bijzondere groep mensen beschouwd mag worden dan kunnen boeren en de rest ook wel bij.

Maar het is schandalig dat eerst je bedrijf de grond in gewaardeerd wordt om vervolgens uitgekocht te worden met een habbekrats en achter te blijven met een schuld waar sommige de hoogte zo hoog vinden dat zij zich ophangen. Ja dat is bijzonder, ja dat is schandalig en ja daar strijden ze voor!

Meh ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xa!pt
Twarp schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:35:
[...]

De politie maak in feite misbruik van hun positie door die kalm aan actie. Dan kan je de boeren niet veroordelen als zij dit ook doen. Want als het voor de politie werkt waarom dan niet voor de boeren?

[...]

Het zijn individuen die lopen te rellen, het is de media die het framed en de gehele boerenpopulatie die de schuld krijgt. Dat is er mis. En als hulpverleners al als een bijzondere groep mensen beschouwd mag worden dan kunnen boeren en de rest ook wel bij.

Maar het is schandalig dat eerst je bedrijf de grond in gewaardeerd wordt om vervolgens uitgekocht te worden met een habbekrats en achter te blijven met een schuld waar sommige de hoogte zo hoog vinden dat zij zich ophangen. Ja dat is bijzonder, ja dat is schandalig en ja daar strijden ze voor!
Individuen? Dit circus zou niet maandenlang duren als ze niet op zoveel steun konden rekenen. Niemand binnen die kliek keurt dit af, ook niet buiten FDF om. Ze menen de rug in de wind te hebben want heel veel draagvlak. Van eenlingen is al een tijdje geen sprake meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hoeveel snelwegen zijn er destijds volledig afgesloten? Inclusief vluchtstroken? Hoeveel ambulances zijn daar stil gezet? Hoeveel ongelukken gebeurd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:46
Het is of nu de pijn nemen en je bedrijf omvormen of over een paar jaar geen koeien meer kunnen houden omdat ze dood neervallen van de hitte en langdurige droogte.

En je kleinkinderen kunnen dan in een documentaire zichzelf afvragen, waarom was opa zo stront eigenwijs.

Het is of gaan voor een gezonde toekomst of afsterven met het verleden. Hoe dan ook niet jij betaald de echte prijs , je nageslacht. Je hebt nu nog de keuze of dat winst of onomkeerbaar verlies gaat inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:27

flessuh

Set sail for fail!

nst6ldr schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:15:
Wegen afzetten, aankondigen dat je publieke infra gaat aanvallen, op politie inrijden. Het kan allemaal blijkbaar. Taartje brengen met de camera's erbij en alles is mogelijk.

Ieder ander crimineel krijgt deze behandeling niet.
ach ja beter dan een "taart" met weet ik het wat er in in het gezicht van een politicus gooien en er mee weg komen..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:04:
[...]

ach ja beter dan een "taart" met weet ik het wat er in in het gezicht van een politicus gooien en er mee weg komen..
Blijf je met whataboutisms aan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:27

flessuh

Set sail for fail!

MikeyMan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Blijf je met whataboutisms aan komen?
Nou ja beter met voorbeelden komen dat het altijd erger kan. Blijkbaar vergeten mensen hier dat vaak.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:24:
[...]

Nou ja beter met voorbeelden komen dat het altijd erger kan. Blijkbaar vergeten mensen hier dat vaak.
Beter niet, want het doet totaal niet terzake.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
[...]
Sorry hoor, maar "een habbekrats is echt totale onzin". Er is 25 miljard gereserveerd om de boeren te compenseren. Dat is meer dan dit land in 2022 aan Defensie en Infrastructuur bij elkaar uit geeft. Je lijkt steeds wanhopiger te worden om recht te praten wat krom is.

Ja, het is onzettend rot voor een boer als je tegen je zin moet stoppen en daarom moeten boeren daarvoor gecompenseerd worden. Dat is zeer terecht.

Maar als je 25 miljard een habbekrats noemt zit je gewoon keihard te liegen. Eerst moesten we onder de indruk zijn van de bijzondere "levenswijze" boeren die hen blijkbaar bijzondere rechten geeft die gewone stervelingen niet toekomen en als we daar niet van onder de indruk zijn, wordt 25 miljard gereduceerd tot een habbekrats. Als je ervoor kiest dat soort argumenten te gebruiken laat je wel heel duidelijk merken dat je blijkbaar geen echte argumenten hebt...

[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 01-07-2022 22:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

Killjoy

Klingon lawn products

Verder speelt (nog) in de achtergrond mee dat het heel onzeker is of Nederland dit jaar derogatie heeft. Dat wordt het volgende pijnpunt.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Shit, lees net dat ze nu ook al hier in Limburg actie gaan voeren. M’n route naar t werk is meestal een stuk A2, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Killjoy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:36:
Verder speelt (nog) in de achtergrond mee dat het heel onzeker is of Nederland dit jaar derogatie heeft. Dat wordt het volgende pijnpunt.
Wat ik me bij zulke regels altijd afvraag is: wie heeft Europa (of de Europese Commissie) zoveel macht gegeven dat ze kunnen bepalen wat wij op lokaal niveau al dan niet op ons land mogen gooien?

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

Killjoy

Klingon lawn products

Dennahz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:39:
[...]

Wat ik me bij zulke regels altijd afvraag is: wie heeft Europa (of de Europese Commissie) zoveel macht gegeven dat ze kunnen bepalen wat wij op lokaal niveau al dan niet op ons land mogen gooien?
Er is geen 'ze'. Er is alleen een 'wij'. En 'wij' bestaat momenteel uit 27 lidstaten. En lidstaat Nederland heeft dat als 1/27 deel van 'europa' meebepaald. Samen met het andere 26/27 deel van 'europa'.

Nu lijkt alleen dat de andere 26 lidstaten Nederland niet meer laten wegkomen met de praktijken.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

For the umpteenth time:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4g7xvPnzLP3LmXKR_3ySzffBOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fGJz1RNr0sRzsQeaungHWAcc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYGUcbIqxJpixPRjsD7HOqJ9gqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmO90DQZg9cxTyS8YtPE8BBy.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe hoog moet het water staan om tot de conclusie te komen dat je verzuipt?
Wijzen naar anderen is een gigantisch zwaktebod.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Het verhaal is vrij simpel, zoveel intensieve veehouderij bij elkaar op kleine oppervlakte is eigenlijk onhoudbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door PP_Sound op 02-07-2022 00:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

unclero

MB EQA ftw \o/

Wie betaalt, bepaalt. De boeren ontvangen landbouwsubsidie uit Brussel, dan horen daar voorwaarden bij. Even afgezien van zaken als open markt, eerlijke concurrentie, uzw.
En dan zullen we het maar even niet hebben hoe Nederland al sinds Mansholt tempo en richting bepaald als het gaat om Europees landbouwbeleid, inclusief allerlei uitzonderingsregeltjes. Daar is dat andere topic voor.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:58:
[...]

For the umpteenth time:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe hoog moet het water staan om tot de conclusie te komen dat je verzuipt?
Wijzen naar anderen is een gigantisch zwaktebod.
Als ik dat zie vraag ik me wel af waarom je per land zou kijken, in plaats van per regio (dan is een groot deel van NL natuurlijk nog steeds bij de top, maar eigenlijk is het natuurlijk zot dat we de wereld opdelen in min of meer arbitraire administratieve eenheden, terwijl de relevante dingen (stikstof in dit geval) zich niets van lands-, provincie- of gemeentegrenzen aantrekken. (Niet dat landsbeleid en -gebruik geen invloed heeft natuurlijk, dat het dat heeft wordt ook duidelijk uit de plaatjes)

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 02-07-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

begintmeta schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:18:
[...]

Als ik dat zie vraag ik me wel af waarom je per land zou kijken, in plaats van per regio (dan is een groot deel van NL natuurlijk nog steeds bij de top, maar eigenlijk is het natuurlijk zot dat we de wereld opdelen in min of meer arbitraire administratieve eenheden, terwijl de relevante dingen (stikstof in dit geval) zich niets van lands-, provincie- of gemeentegrenzen aantrekken. (Niet dat landsbeleid en -gebruik geen invloed heeft natuurlijk, dat het dat heeft wordt ook duidelijk uit de plaatjes)
Wellicht omdat we geen regio regeringen hebben. En ook deze gedachte leidt enkel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:21:

Wellicht omdat we geen regio regeringen hebben.
Dat hebben we op zich wel, nationale overheden zijn ook -een soort- regio-regeringen, maar het lijkt me steeds zinvoller om het nationale niveau er radicaal tussenuit te knippen.
En ook deze gedachte leidt enkel af.
Is in dit topic inderdaad niet relevant.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 02-07-2022 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
[...]

die regio is er: Europa

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
De volgende slachtoffers gaan de intensieve tuinbouwers worden.
Gas om de kassen te verwarmen zal te duur worden, de stroomrekening voor de lampen wordt te hoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

PP_Sound schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:43:
Gas om de kassen te verwarmen zal te duur worden, de stroomrekening voor de lampen wordt te hoog.
Dat zagen de glastuinbouwers jaren geleden al aan komen. De tijd van bijna-gratis Gronings gas is simpelweg voorbij.
Wie nu nog niet heeft geïnvesteerd in nieuwe technieken (geothermie) of maatregelen is simpelweg te laat.
Een jaar of vijf á zes geleden werd er zelfs nog geopperd dat glastuinbouwers - met name rond het Westland - eens geld bij elkaar zouden moeten leggen voor een kerncentrale (á la Borssele, dat ook privaat bekostigd is). Op wat rapporten uit de branche die vooral op de voordelen ervan wezen, is daar nooit meer wat mee gedaan.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De politie vermoedt dat een organisatie verantwoordelijk is voor de recente uit de hand gelopen boerenacties. De acties worden op hoog organisatorisch niveau besproken, zegt nationaal commandant van de politie Willem Woelders in gesprek met NU.nl. Het is niet duidelijk om welke organisatie het gaat.

Eerder deze week lieten Farmers Defence Force en Agractie weten niets te maken te hebben met de recente onrust. De Land- en Tuinbouw Organisatie (LTO, de grootste boerenorganisatie van Nederland) nam afstand van de wilde boerenacties.

Sinds maandag zijn al twintig relschoppers gearresteerd en enkele honderden boetes uitgedeeld, blijkt uit cijfers van de politie.

"Als je naar de acties kijkt, dan kan je alleen maar concluderen dat het onderling is afgesproken. Dit gebeurt niet zomaar", aldus Woelders. Maar het is voor de politie moeilijk om dat te bewijzen, beaamt hij. "Het probleem is dat je heel weinig informatie daarover naar buiten krijgt."

Woelders wijst onder meer op de incidenten bij het huis van stikstofminister Christianne van der Wal en de plannen van de boeren om gearresteerde boeren in Apeldoorn uit de cel te halen. Volgens hem zijn de acties sinds maandag omgeslagen in radicalisering.

"Het is zorgelijk dat betogers over grenzen heen gaan met bedreigingen en openlijke geweldpleging", aldus Woelders. Hij zegt dat onder meer particuliere afsleepbedrijven bedreigd zijn door boeren nadat hun trekker in beslag werd genomen.
Bron en meer info: Politiecommandant: 'Boerenactiegroep achter de schermen betrokken bij rellen'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

unclero schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 03:08:
[...]

Dat zagen de glastuinbouwers jaren geleden al aan komen. De tijd van bijna-gratis Gronings gas is simpelweg voorbij.
Wie nu nog niet heeft geïnvesteerd in nieuwe technieken (geothermie) of maatregelen is simpelweg te laat.
Een jaar of vijf á zes geleden werd er zelfs nog geopperd dat glastuinbouwers - met name rond het Westland - eens geld bij elkaar zouden moeten leggen voor een kerncentrale (á la Borssele, dat ook privaat bekostigd is). Op wat rapporten uit de branche die vooral op de voordelen ervan wezen, is daar nooit meer wat mee gedaan.
Het is de eigen schuld van de tuinbouwers dat ze geen geld voor een kerncentrale over hebben? Zelfs als zouden ze dat geld hebben neergelegd dan nog was er nul draagvlak tot dit jaar voor kerncentrales, overbodig dankzij de energietransitie en Russisch gas. En de ultieme NIMBY angst.

Het VVD programma van 2010 (Orde Op Zaken) en 2012 (Niet Doorschuiven Maar Aanpakken) hadden ook de als standpunt er een bij te bouwen. Als de grootste partij van Nederland niet een kerncentrale kan bouwen, hoe kunnen tuinbouwers dat wel?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Killjoy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:36:
Neem aan dat die regeling niet verlengd wordt. Boeren doen immers te weinig om afspoeling van mest te voorkomen. Dit leidt tot slechte waterkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
[...]

Serieus?! Je bedoelt andersom: regels die voor in heel EU gelden mogen lokaal versoepeld worden. Je vergeet dat de machtigste lobbygroep van Nederland ook in Europa de machtigste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
PP_Sound schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:43:
Terwijl ze al enorme subsidies op de gasprijs krijgen. Kijk maar eens wat jij aan belasting per eenheid energie betaalt en wat een tuinder daaraan betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Nogal logisch, maar wat schiet de politie er mee op om dit naar buiten te brengen? 'We zijn jullie op de hielen? ' of vragen ze hier nou iemand om naar voren te komen? Ik bedoel, voor de rest is het beetje een open deur intrappen. Ze weten toch wie de mensen zijn, mogen ze niet telefoondata opvragen?
IJzerlijm schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 06:59:
[...]

Het is de eigen schuld van de tuinbouwers dat ze geen geld voor een kerncentrale over hebben? Zelfs als zouden ze dat geld hebben neergelegd dan nog was er nul draagvlak tot dit jaar voor kerncentrales, overbodig dankzij de energietransitie en Russisch gas. En de ultieme NIMBY angst.

Het VVD programma van 2010 (Orde Op Zaken) en 2012 (Niet Doorschuiven Maar Aanpakken) hadden ook de als standpunt er een bij te bouwen. Als de grootste partij van Nederland niet een kerncentrale kan bouwen, hoe kunnen tuinbouwers dat wel?
Ik weet even niet hoe EU regels toen tot stand zijn gekomen mbt importheffingen op Chinese zonnepanelen nadat de Europese PV sector nagenoeg gedecimeerd was, dus ik kan geen 'schuld' geven aan een specifieke NL partij wat betreft 'onze' stem/rol daarin. Maar die actie heeft PV in Nederland een jaar of 5? minimaal achterstand opgeleverd. En nu gaat de installaties van zonnepaneelsystemen niet snel genoeg en dat met stijgende PV prijzen! 5 jaar significant verlies aan de energietransitie die ingehaald mag worden. Ga maar na waar we nu hadden kunnen staan. Kerncentrale bouwen duurt 5+? jaar? En miljard(en) aan investeringen? Zelfs als je de afval magischerwijs wegdenkt kun je dat geld veel beter investeren in zonnepanelen en infra. Maar ook daar (importheffing en kernenergie) zitten dikke lobbies achter. Zodra NL hun daken vol hebben met solar icm betere infra (accu's bijv), dan is de stroomprijs zo laag, daar kan geen kernenergie tegen op.

Sorry voor de OT....

Wel grappig dat de huisartsen gisteren/eergisteren meteen werden tegengehouden en de boeren begeilding krijgen. Misschien hadden de huisartrs maar vieze naalden moeten meenemen en daarmee de politie/burgers moeten 'dreigen'. Triest dat overduidelijk verschil. Benieuwd wat er maandag gaat gebeuren.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

kraanwagen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:39:
[...]

Terwijl ze al enorme subsidies op de gasprijs krijgen. Kijk maar eens wat jij aan belasting per eenheid energie betaalt en wat een tuinder daaraan betaalt.
Wil ik wel eens oprecht weten. Gaat dit puur om reductie op basis van quantumverbruik zoals de 'staffels' op elektra? Heb zelf nog recentelijk na de prijsstijgingen die staffels gezien, maar zo geweldig goedkoop als 10 jaar geleden is het ook niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door siggy op 02-07-2022 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kraanwagen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:39:
[...]

Veel minder idd:
De doorgaans kleinschalige glastuinbouwbedrijven verbruiken veel energie. Vanaf 2015 betalen tuinders tot een verbruik van 170.000 kubieke meter 3,1 cent per kubieke meter gas in plaats van 19,3 cent.
Zie https://www.boerderij.nl/tuinders-betalen-minder-voor-gas

Dit zijn wel de oude prijzen nog, maar verhoudingsgewijs tov burgers betalen ze dus minder dan 1/6e van wat een gewone burger betaalt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

wildhagen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:45:
[...]

Veel minder idd:

[...]

Zie https://www.boerderij.nl/tuinders-betalen-minder-voor-gas

Dit zijn wel de oude prijzen nog, maar verhoudingsgewijs tov burgers betalen ze dus minder dan 1/6e van wat een gewone burger betaalt.
Woah ziek. Kun je bijna beter als wijk een cooperatie starten met een gasmeter om zoe quantumkorting te regelen. Nederland BV in actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:47:
[...]

Woah ziek. Kun je bijna beter als wijk een cooperatie starten met een gasmeter om zoe quantumkorting te regelen. Nederland BV in actie.
Jep. En dat is alleen voor kleinschalige tuinders. De écht grote jongens betalen nóg minder dan dat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kraanwagen
wildhagen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Jep. En dat is alleen voor kleinschalige tuinders. De écht grote jongens betalen nóg minder dan dat.
Met water is het net zo. Een gezin betaalt volgens FTM per jaar 60 euro aan waterbelasting. En een groot bedrijf, Tata Steel bijvoorbeeld:
spoiler:
100 Euro…
per jaar. Raad maar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

IJzerlijm schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 06:59:
[...]

Niet om voor @unclero te spreken, maar ik neem aan dat het een illustratief voorbeeld was van een sector die de poep wel richting de ventilator ziet vliegen en dus intern met plannen komt.
Dat niet alle plannen worden uitgevoerd is logisch.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 21:44
[...]

En dan? Mijn interpretatie zou dan zijn dat wij het als nagenoeg geheel Nederland het in dat geval dan ongeveer even slecht doen als een aantal kleine regionen binnen Europa. Ik weet nu niet zozeer of het daar nu direct beter mee wordt.

Feit is en blijft natuurlijk gewoon, dat we in Nederland heel erg de neiging hebben om te wijzen naar andere landen. Maar tegelijkertijd op veel klimaatdoelen hier gewoon echt ontzettend slecht scoren. We bungelen op veel van dit soort doelen echt onderaan de lijsten. Of we het nu hebben over stikstof waarin onderaan de lijst staan. Of CO2 per capita, waar we in 2019 gezakt waren tot binnen de top 3 slechtste landen van Europa (ik weet even niet of er inmiddels meer recente data beschikbaar is).

En in relatie met dit alles, we qua vervuilingsindicatoren met schadelijke impact op onze eigen gezondheid, we als Nederland dan dus ook veel meer in lijn staan met diverse oost Europese landen dan noord west Europa.

Zelfs dan ook ongeacht het gedrag van de boeren, wat natuurlijk niet te tolereren is en keihard aangepakt moet worden waar de wet overtreden wordt, moeten we in het grotere plaatje natuurlijk ook gewoon kijken naar de impact op onze omgeving en onze gezondheid. Dit verder overigens niet alleen zozeer voor wat betreft de boeren, maar ook gewoon in het algemeen. De focus moeten we verleggen van de rest van de EU, zeker van onze buurlanden waar mogelijk een aantal kleine gebieden zijn waar te verbeteren valt, terwijl wij als geheel land slecht presteren.

We zijn in dit geval niet eens meer een zesjescultuur, we scoren gewoon steevast onvoldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

wildhagen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Dit is gewoon de BV Nederland in actie. Precies hetzelfde met het betalen van belasting.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:42:
[...]

Nogal logisch, maar wat schiet de politie er mee op om dit naar buiten te brengen? 'We zijn jullie op de hielen? ' of vragen ze hier nou iemand om naar voren te komen? Ik bedoel, voor de rest is het beetje een open deur intrappen. Ze weten toch wie de mensen zijn, mogen ze niet telefoondata opvragen?
1 Dit is een dreigement aan de boeren, in feite zegt ie "we onderzoeken of we dergelijke boeren als criminele organisatie kunnen aanmerken, daar kunnen we meer tegen doen en hardere strafeisen opleggen"
2 Dit geruststelling aan de bevolking in feite zegt ie ook: "we weten wat we doen, minister niet in gevaar en beter in overleg een bus vol ouderen uit de brandende hitte krijgen dan overal op scherp te gaan"
Volgens mij helder en prima uitingen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Oogje op 02-07-2022 12:43 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oogje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Wat gaat er gebeuren als elk land zo gaat redeneren in de huidige wereldeconomie? Gaan we met zn allen wel jaren terug in de tijd want dan stoppen ze bv in Congo met de winning van kobalt.
Goed voor t milieu daar, slecht voor de accu's in de rest van de wereld. Nou is t probleem van kobalt natuurlijk dat we dat hier niet zo uit de grond kunnen halen, en vee zou je wel ergens anders kunnen houden. Maar of de milieu impact dan niet groter is dan in NL....i dont know :)
Ik snap niet helemaal wat je denkt dat daar zeg?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boeren willen land platleggen, leider roept op: ‘Hou vluchtstrook vrij voor mensen die naar ziekenhuis moeten’
Mensen die maandag met spoed naar het ziekenhuis moeten, moeten langs boerenblokkades kunnen. Die oproep doet Mark van den Oever, leider van boerenactiegroep Farmers Defence Force (FDF).

Komende maandag hebben boeren aangekondigd het land ‘plat te leggen’ en massaal naar Schiphol en andere vliegvelden zoals Eindhoven en Maastricht te komen. De vrees is dat een grote verkeerschaos ontstaat en talloze mensen veel te laat of niet op afspraken kunnen komen.

In een video aan de aanhang van FDF vertelt de boer uit het Brabantse Sint Hubert dat hij een mega protest verwacht. ,,Ik hoor veel rumoer in de groepen, er komt een grote opkomst’’, zegt Van den Oever. Die claimt dat FDF zelf niks met het opzetten van het protest te maken heeft: ,,Wij organiseren helemaal niks.’’

Van den Oever vraagt deelnemers aan de protestactie rekening te houden met verkeersdeelnemers die naar een arts moeten of om een andere reden met spoed in het ziekenhuis moeten zijn. Hij roept die mensen op via de vluchtstrook te rijden.

,,Zorg dat je over de vluchtstrook komt. Zie er voorbij te komen. Doe je verhaal, dan mag je er meteen door’’, vertelt hij in een video. ,,Zorg -ook de andere weggebruikers- dat ze die baan vrijlaten, dat de mensen die echte spoed hebben, door naar voren kunnen’’, aldus Van den Oever.
(meer info in het artikel)

WTF? Wat is dit nou weer, nu ook al illegale adviezen geven? Rijden over de vluchtstrook is illegaal....

Belachelijk dat de boeren dit als advies gaan geven. Ik heb een beter advies: ga met je trekker ergens op een polderweg staan, niet op de snelweg. Daar horen die thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Plus dat je, als je dat doet, je overgeleverd bent aan de gratie gods boers.

Wat nou als Heike vindt dat je uit je nek lult, en weigert zijn tractor te verzetten? Sta je dan, en de andere mensen met spoed ook.

Plus dat de aanrijtijden voor hulpdiensten dus ook enorm oplopen door geblokkeerde snelwegen, zelfs met een vrije vluchtstrook.

Naja, ben benieuwd of ze inderdaad de vliegvelden proberen te bereiken, en hoe de Kmar daarop gaat reageren. Blijkbaar staan de YPR's, shovels en vrachtwagens al klaar. En nu maar hopen dat in de rest van het land de politie ook eens gaat ingrijpen.

En ondertussen hebben de boeren blijkbaar nog steeds niks nuttigers te doen: https://www.omropfryslan....n-tweede-kamerlid-de-jong

Die hebben blijkbaar de memo niet ontvangen dat politici opzoeken en familie intimideren ongewenst is.

Vooral zo door gaan jongens, zorgt er echt voor dat de rest van de bevolking jullie steunt :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ondertussen worden boeren door de wederom het CDA naar de mond gepraat.
De voorman van de regeringspartij zegt dat hij "ook zou steigeren" en "razend zou worden op het moment dat je het gevoel hebt: ik wil wel door, maar ik kan niet". Zorgen voor "fatsoenlijke natuur" past ook bij het CDA, maar daarnaast moet het kabinet "zorgen voor een goede boterham voor onze boeren".

Veel leden die tijdens de sessie het woord namen zijn verbolgen over de positie van het CDA. Ze lieten weten dat de partijtop en vooral partijleider Hoekstra hen teleurgesteld hebben. Er is veel kritiek op de stikstofkaart, maar verschillende leden eisen ook dat de stikstofnormen in natuurgebieden (de zogenoemde kritische depositiewaarde) worden losgelaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Uit dit
https://www.nu.nl/politie...-waardeloze-situatie.html
De voorman van de regeringspartij zegt dat hij "ook zou steigeren" en "razend zou worden op het moment dat je het gevoel hebt: ik wil wel door, maar ik kan niet". Zorgen voor "fatsoenlijke natuur" past ook bij het CDA, maar daarnaast moet het kabinet "zorgen voor een goede boterham voor onze boeren".
Wait, what?

Ik wist niet dat het kabinet als taak had er voor te zorgen dat de boeren een goede boterham te eten hadden..... Je zou toch denken met zoveel voedselproductie dat dat geen punt zou zijn >:) ;)

Nee serieus. Ik snap de context, maar voor mijn gevoel wringt zo'n uitspraak een beetje. Schijt aan de zorg, schijt aan het onderwijs, maar boeren, já daar komen ze voor op. Het zal wel aan mij liggen.

@hierboven, veel kritiek op de kaart. Omg. Wat een narcistisch hoopje ongeregeld.....

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 02-07-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Zo te zien zitten er al wat voorgeleidingen op:

https://www.rechtspraak.n...-via-videoverbinding.aspx

Verder zal het OM ook zelf wel zittingen gaan houden voorafgaand aan strafbeschikkingen vermoed ik.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:17:
Ondertussen worden boeren door de wederom het CDA naar de mond gepraat.
Op de NOS ook verslaggeving, maar dit viel mij op:
Jo-Annes de Bat, CDA-gedeputeerde in Zeeland, is naar eigen zeggen "woest" om de plannen, die veel boeren hun bedrijf zullen kosten. "Wat er gebeurt is echt fout. Als het kabinet het voor elkaar krijgt om alle partijen boos te krijgen, doe je iets goed fout", maakte hij duidelijk.

Partijleider en minister van Buitenlandse Zaken Hoekstra moet wat hem betreft naar Brussel om de "onrealistische doelen" die ons land worden opgelegd bij te stellen.
Nog even afgezien dat Hoekstra echt niet af gaat wijken van de plannen, ze zien "Mr. Austerity" in Brussel al aan komen. Twee jaar geleden nog staan te hameren op dat de regels strakker moeten en steviger gehandhaafd, en nu met de klak in de hand om weer eens een tranche "Dutch exceptionalism" te kunnen toucheren. Alle landen die níet tot de Frugal Four behoren, zitten nu al te grijnzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:55
siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:17:
Nee serieus. Ik snap de context, maar voor mijn gevoel wringt zo'n uitspraak een beetje. Schijt aan de zorg, schijt aan het onderwijs, maar boeren, já daar komen ze voor op.
Haha je zegt het gelukkig zelf al, dat lijkt mij inderdaad vooral gevoel ipv ratio. Het zijn alle 3 traditionele klaaggroepen. Waarvan in mijn ogen geen enkele groep echt veel te klagen heeft op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
RobinHood schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:10:
Vooral zo door gaan jongens, zorgt er echt voor dat de rest van de bevolking jullie steunt :+
Nou vooralsnog pakt dat emotie vs emotie qua publieke opinie ten gunste van de boeren uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 11:06

drooger

Falen is ook een kunst.

siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:17:
Uit dit
https://www.nu.nl/politie...-waardeloze-situatie.html

[...]

Wait, what?

Ik wist niet dat het kabinet als taak had er voor te zorgen dat de boeren een goede boterham te eten hadden..... Je zou toch denken met zoveel voedselproductie dat dat geen punt zou zijn >:) ;)

Nee serieus. Ik snap de context, maar voor mijn gevoel wringt zo'n uitspraak een beetje. Schijt aan de zorg, schijt aan het onderwijs, maar boeren, já daar komen ze voor op. Het zal wel aan mij liggen.

@hierboven, veel kritiek op de kaart. Omg. Wat een narcistisch hoopje ongeregeld.....
Private zorg en privaat onderwijs lijkt mij geen probleem voor de CDA Business Club.
Dat het resterende deel van de achterban, a.k.a. de traditionele achterban, voor zichzelf opkomt, dat is niet zo gek nee.

Overigens net terug van een ritje over de N-wegen door Overijssel en Gelderland, ik vind het wel triest hoeveel mensen de vlag ondersteboven hebben hangen daar.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PLAE schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Nou vooralsnog pakt dat emotie vs emotie qua publieke opinie ten gunste van de boeren uit :Y)
Overigens lijkt me dit meer anti-overheid sentiment dan 'joepie, boeren!'. Net als bij de corona crisis komt er een bak wantrouwen en laaggeletterdheid om de hoek kijken waar werkelijk niemand wat mee kan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Als men voor de zoveelste keer weer snelwegen gaat blokkeren waarom nemen we die trekkers dan niet in beslag ?

Ik begrijp het niet. Als ik met een groep gelijkgestemden een snelweg meerdere keren blokkeer dan wordt ik opgepakt en onze voertuigen in beslag genomen. Dan ben ik gewoon letterlijk zwaar de l*l.
Maar als je boer bent en al sinds het jaar 2000 weet dat het boeren in Nederland lastig tot niet te doen is vanwege verschillende regelgevingen(regelgevingen waarvan ik mag hopen dat als je in de branche werkt je daar ook van op de hoogte bent.)
Waarom ga je dan nog als een klein kind staan te janken en je zin door te drukken.

Het doet mij heel erg denken aan een boekhouder/administratief medewerker/archivaris in de jaren 90 die ondanks de automatisering vast wil blijven houden aan z'n oude manier van werken zonder computer.
Soms moet je je gewoon omscholen meegaan met de ontwikkelingen en inderdaad in sommige gevallen wordt je dan gedwongen om iets anders te gaan doen.

Ik ben opgegroeid tussen de boerderijen en heb in de klas gezeten met jongens die hun boerderij van hun ouders overnamen. Van degene waar ik nog contact mee heb zijn op grootschalige manier allemaal gestopt in Nederland en vertrokken naar oa Oost Duitsland en Denemarken.
Waarom? omdat hun wisten dat het op grootschalige wijze boer zijn in Nederland niet op elke plek een goede toekomst heeft.

Hoe kan dat nou dat ik hun op mooie wijze hun vak zie beoefenen en op de snelweg een aantal zure boeren zie staan? Met de kreet: "No farmers no food" als je zelf als boer niet weet dat 70a 80% van ons vlees wordt geëxporteerd wat sta je daar dan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
nst6ldr schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Overigens lijkt me dit meer anti-overheid sentiment dan 'joepie, boeren!'. Net als bij de corona crisis komt er een bak wantrouwen en laaggeletterdheid om de hoek kijken waar werkelijk niemand wat mee kan.
Dat is natuurlijk een beetje een ongunstige selectieve selectie maar vooruit, eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38
drooger schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Overigens net terug van een ritje over de N-wegen door Overijssel en Gelderland, ik vind het wel triest hoeveel mensen de vlag ondersteboven hebben hangen daar.
Ik heb laatst een vlag ondersteboven zien hangen bij een huis waar vorig jaar een verkiezingsposter voor Wybren van Haga hing :Y) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Vlaggen ondersteboven? Zoals in de VS om anti-overheid ten toon te stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

unclero schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Op de NOS ook verslaggeving, maar dit viel mij op:

[...]

Nog even afgezien dat Hoekstra echt niet af gaat wijken van de plannen, ze zien "Mr. Austerity" in Brussel al aan komen. Twee jaar geleden nog staan te hameren op dat de regels strakker moeten en steviger gehandhaafd, en nu met de klak in de hand om weer eens een tranche "Dutch exceptionalism" te kunnen toucheren. Alle landen die níet tot de Frugal Four behoren, zitten nu al te grijnzen.
Hoewel ik denk dat je gelijk hebt, ben ik er toch niet helemaal gerust op, zou niet de eerste keer zijn dat deze partijen slappe knieën krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De distributiecentra van supermarkten in Brabant bereiden zich voor op de boerenprotesten die maandag gaan plaatsvinden. ,,Het is onacceptabel dat voedselvoorzieningen zo worden platgelegd", vertelt een woordvoerster van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).

,,We doen er alles aan om de distributiecentra maandag draaiende te houden. Alle mogelijke scenario's worden op het moment besproken", gaat de woordvoerster verder. ,,We zijn in overleg met de politie, zodat eventuele blokkades gelijk kunnen worden weggehaald.”

Het CBL is de branchevereniging voor alle grote supermarkten met distributiecentra in Brabant. Daaronder vallen onder andere de Jumbo in Veghel en Breda, de Plus in Oss, de Albert Heijn in Tilburg en de Spar in Waalwijk. ,,Het blokkeren van deze distributiecentra kan de supermarkten miljoenen kosten. Oftewel, het gaat om heel veel geld.”

In een statement dat CBL-directeur Marc Jansen woensdag gaf gaat hij ervan uit dat de politie daadkrachtig zal optreden als er maandag daadwerkelijk actievoerders zijn die distributiecentra proberen te blokkeren. Vorig jaar is volgens Jansen al met de politie afgesproken dat blokkades in zo’n situatie meteen door de autoriteiten worden opgeruimd.

Jansen vindt het vreemd dat een ‘radicale groep boeren’ de supers nu in één adem noemt met bijvoorbeeld Schiphol of de Rotterdamse haven. ,,Dit is een discussie tussen de boeren en het kabinet. Wij zijn daar helemaal geen partij in.” Op de vraag wat de supers vinden van de manier waarop de boeren de afgelopen dagen actievoeren, wil de CBL-directeur geen antwoord geven.

,,Het kan niet weer gebeuren dat de voedselvoorziening zo in gevaar wordt gebracht”, zegt hij. ,,Alle mensen in Nederland zouden dan worden gedupeerd en voor de supermarkten zou er dan enorme schade zijn.”

Boeren worden op sociale media opgeroepen maandag heel Nederland plat te leggen. ‘Plattelanders, het is tijd voor grote acties vanaf 4 juli. Nederland dicht, maar houd het netjes’, is te lezen in verschillende Telegramgroepen, waaronder Boeren in Opstand.

De oproep stelt dat de regering nog niet onder de indruk is van de acties die de agrarische sector de afgelopen dagen heeft gehouden. Als een soort ultimatum wordt 4 juli genoemd. ‘Tot deze tijd heeft onze regering de tijd om de plannen in de prullenbak te gooien’.

De boeren roepen op onder meer Schiphol, Eindhoven Airport, Rotterdam The Hague Airport, de Rotterdamse havens, alle distributiecentra voor levensmiddelen en ‘alle grote vervuilers van Nederland’ te blokkeren.
Bron: Distributiecentra in Brabant maken zich klaar voor boerenprotesten: ‘Blokkades gaan supermarkten miljoenen kosten’

Ik mag toch aannemen dat de supermarkten die schade op de boeren gaan verhalen. En als die weigeren te betalen, dan simpelweg minder betalen voor hun produkten, net zolang tot alle schade verrekend is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

wildhagen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:49:
[...]

Bron: Distributiecentra in Brabant maken zich klaar voor boerenprotesten: ‘Blokkades gaan supermarkten miljoenen kosten’

Ik mag toch aannemen dat de supermarkten die schade op de boeren gaan verhalen. En als die weigeren te betalen, dan simpelweg minder betalen voor hun produkten, net zolang tot alle schade verrekend is.
Krijgen die dan niet politie begeleiding / bewaking? Heb geen idee om hoeveel het gaat, maar kan me niet voorstellen dat het meer is dan het aantal locatie van boerenprotesten....? Hogedrukreiniger klaarzetten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Ik zou als supermarkt per direct het hele koelschap ontdoen van Campina producten en vrolijk dat spul bij de oosterburen inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Krijgen die dan niet politie begeleiding / bewaking? Heb geen idee om hoeveel het gaat, maar kan me niet voorstellen dat het meer is dan het aantal locatie van boerenprotesten....? Hogedrukreiniger klaarzetten :P
Met die grote distributievrachtauto's kunnen ze boeren met trekkers op hun beurt weer vastzetten, dan heeft de politie alle tijd om bekeuringen uit te schrijven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 11:06

drooger

Falen is ook een kunst.

siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:14:
Vlaggen ondersteboven? Zoals in de VS om anti-overheid ten toon te stellen?
Noodsituatie, opstand, ongehoorzaamheid, elite die niet luistert naar het volk... er is tegenwoordig niet echt meer een eenduidige reden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
[...]
Dat doen ze bij voorbaat al. Pricewise worden de boeren al goed uitgeknepen door AH en Jumbo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:15:
[...]

Dat doen ze bij voorbaat al. Pricewise worden de boeren al goed uitgeknepen door AH en Jumbo.
Ik blijf dat zo vreemd vinden. Boeren kunnen zich prima organiseren met demonstraties, maar als het gaat om verkopen van hun spullen lijken het een stel kinderen....

Pagina: 1 ... 6 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.