Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerder door de boeren met de dood bedreigde burgemeester van Oldenbroek, omdat ze boerenzakdoeken weg wilde laten halen, gaat nu toch aangifte doen:
Burgemeester Tanja Haseloop-Amsing van Oldebroek heeft vrijdag aangifte gedaan van intimidatie. Haseloop-Amsing wordt geïntimideerd sinds de gemeente aankondigde omgekeerde vlaggen die aan eigendommen van de gemeente hangen weg te halen.

In de nacht van woensdag op donderdag werden er vierkante strobalen in haar tuin gegooid. Een grote ronde strobaal waaruit een aantal vlaggen staken, werd deels op de oprit en deels op het openbare fietspad gelegd. Daarna reden verschillende tractoren toeterend langs haar huis.

Op 16 juli plantten twee mannen, van wie één met een zak over zijn hoofd, een omgekeerde vlag voor het huis van de burgemeester.

Begin deze week liet Haseloop-Amsing weten geen aangifte te doen van het bezoek van de mannen, die na een gesprek vertrokken. Ze wilde "begrip en ruimte geven aan de emoties en de mogelijkheid dat mensen zich gaan realiseren dat dit niet de weg is die we moeten bewandelen met elkaar", aldus een woordvoerder van de gemeente vrijdag. "Inmiddels is helaas de conclusie dat dit geen effect heeft gehad."
Bron, en meer info: Burgemeester Oldebroek doet aangifte van intimidatie na dumpen strobalen in tuin

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Dat je geen gevaarlijke situaties moet creëren (direct of indirect) ben ik het mee eens. Maar dat je medeburgers onredelijk gaat raken door overlast of ordeverstoring, is wel een klein beetje de bedoeling van zo'n protest natuurlijk. Lege schappen in een supermarkt is dan nog te verantwoorden, ambulances die niet op tijd komen gaat te ver.
Waarom moet je onschuldige burgers, het is immers niet de schuld van de burger dat boeren teveel stikstof uitstoten, lastig vallen met protesten?

Ja, stakingen kunnen inderdaad vervelend zijn voor normale burgers, echter heb je naast rechten bij het stakingen, ook de nodige plichten. Het zijn geen wilde, anarchistische protesten zoals de boeren doen.

Wat de boeren doen is gewoon intimidatie, schurkend aan terrorisme. Ze gooien delen van het land plat, en dreigen het vaker en massaler te doen als ze hun zin niet krijgen. Dat heeft sowieso niks meer met demonstreren te maken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobinHood schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:04:
[...]

Waarom moet je onschuldige burgers, het is immers niet de schuld van de burger dat boeren teveel stikstof uitstoten, lastig vallen met protesten?
Nou ja... To be fair...

De consument kan ook wat minder of ander vlees eten.

Maar ergens heb in niet het idee dat dat de insteek van de protesten is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Bossie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Er zit natuurlijk een verschil tussen per ongeluk je lading etc verliezen en het doelbewust dumpen om blokkades te veroorzaken.

Ik treed misschien in herhaling, maar wat mij betreft mag de overheid/politie wel wat harder optreden ook om simpelweg aan te tonen dat ze dat kunnen en willen doen. Momenteel heb ik vooral het gevoel dat alles maar kan |:(
In dit land gelden de regels niet, als je een boer bent. Dat wordt inmiddels steeds duidelijker. In de Volkskrant las ik een artikel dat het heel moeilijk is om de boeren op te sporen.......

https://www.volkskrant.nl...f-brandend-hooi~b7e5dbf9/
De indruk is dat de boeren hun gang kunnen gaan, zonder dat er wordt opgetreden. Wat is daarvan waar?
Onderzoeken naar incidenten lopen nog. ‘Helaas is er nu een beeld ontstaan dat de politie te weinig optreedt, maar een rechercheonderzoek is niet snel klaar’, zegt de politiewoordvoerder van de Landelijke Politie. ‘Daarom zijn er nog geen aanhoudingen verricht.’
Boeren blokkeren een snelweg en barbecuen naast de blokkade, hoeveel onderzoek heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
RobinHood schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:04:
[...]

Wanneer je het punt over wilt brengen, "zonder boer geen voer", lijkt me dat een betere aanpak dan snelwegen blokkeren of het Malieveld bezetten.

In de praktijk zal men er waarschijnlijk weinig van merken, aangezien men vooral voor de export produceert en omdat er een schakel tussen zit met de nodige buffer. Men heeft het natuurlijk wel geprobeerd door de distributiecentra te bezetten. En zo breed als het aanbod in de supermarkten is geloof ik niet dat men de beoogde verstoring, en dus aandacht, op die manier teweeg gebracht gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Hatsjoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Sleutelwoord: "onredelijk". Wij burgers kunnen deze problemen niet oplossen voor de boeren. Ik steun de boeren (tot op zekere hoogte), waarom moet ik dan lege schappen hebben in de winkels? Zo bereik je alleen maar dat al meer burgers de boeren de rug toe keren.

Je zag dat er in het begin veel steun was, deze steun is nu vele malen minder doordat de boeren zichzelf nu toch wel heel erg in de voet schieten met hun gedoe. Je wilt juist breed gedragen steun zodat dat zich uiteindelijk vertaalt in druk op de politiek doordat de achterban van politici anders hun steun intrekken.

De boeren moeten met een charmeoffensief komen en met daadwerkelijke onderbouwde feiten gaan komen. Tot nu toe heb ik bijna exclusief alleen maar geroeptoeter gezien van "Wij hebben het recht om te boeren" (dat is niet zo, je hebt dat privilege) of dat het RIVM en alle wetenschappers er maar naast zitten. Ga aan tafel zitten bij al die talkshows, kom met alternatieve plannen, weerleg fouten met feiten, maar ga niet snelwegen blokkeren en afval dumpen. Dat heeft geen zin.

Je protesteert om aandacht te trekken. Paar maanden terug hadden de boeren de aandacht van heel het land. Het was toen het moment geweest om juist de media in te gaan, met feiten te komen en met oplossingen te komen. Het momentum is er nu vanaf en slaat langzaam om in afgunst.
Het probleem voor de boeren is dat de feiten niet echt aan hun kant staan tenminst met veel van hun geroeptoeter. Er wordt geroepen dat veel uitstoot puur van over de grens zou komen en dat de in duitsland de regels aan hun laars lappen en niets geven over de NO2 limieten. Letterlijk 1 google actie later zie je dat limieten met slecht 2% worden overschreden op gebieden waar veel druk verkeer is.

Er is zo veel onzin vanuit de richting van de boeren gekomen dat van al hun claims niet uit kan gaan dat het waar is. Van het begin van de acties van de boeren waren ze alleen tegen alle nieuwe richtlijnen en ze kwamen met 0 alternativen behalve praat met ons, en als je met ze praat moet je ze gelijk geven over alles anders is er met jou niet te praten. juist. fuck jullie met je kut trekkers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

Cid Highwind schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:12:
[...]
In de praktijk zal men er waarschijnlijk weinig van merken, aangezien men vooral voor de export produceert en omdat er een schakel tussen zit met de nodige buffer.
Dat is dus ook waarom ze het 'protest' op deze manier doen. Als ze zouden staken dan zouden ze het alleen in hun eigen omzet merken, de voorraad in de supermarkt wordt er niet minder op.

Dan komt dus ook de aap uit de mouw dat 'zonder boer geen voer' echt niet op gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Russel88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:10:
[...]

In dit land gelden de regels niet, als je een boer bent. Dat wordt inmiddels steeds duidelijker. In de Volkskrant las ik een artikel dat het heel moeilijk is om de boeren op te sporen.......

https://www.volkskrant.nl...f-brandend-hooi~b7e5dbf9/

[...]

Boeren blokkeren een snelweg en barbecuen naast de blokkade, hoeveel onderzoek heb je nodig?
Afbeeldingslocatie: https://images.frieschdagblad.nl/frd/incoming/tkqk5l-ANP-452395832.jpg/alternates/LANDSCAPE_1280/ANP-452395832.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/w5qxhwvabqy1_xwd1280.jpg/boeren-breken-blokkade-op-a35-bij-azelo-op-verkeer-rijdt-weer.jpg

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om uit te vogelen wie dit waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
migchiell schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie zelfs een paar kentekens. Hoe makkelijk wil je het hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zou me ook niet veel verbazen als ze zo snugger waren om andere kentekenplaten te monteren.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
LZ86 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Ik zie zelfs een paar kentekens. Hoe makkelijk wil je het hebben
Ja dat bedoel ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
drooger schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Het zou me ook niet veel verbazen als ze zo snugger waren om andere kentekenplaten te monteren.
https://voertuig-zoeker.n...fendt/936/vario/64-76-GV/

Ben geen trekkerspotter. Kenners in de zaal? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Dat je geen gevaarlijke situaties moet creëren (direct of indirect) ben ik het mee eens. Maar dat je medeburgers onredelijk gaat raken door overlast of ordeverstoring, is wel een klein beetje de bedoeling van zo'n protest natuurlijk. Lege schappen in een supermarkt is dan nog te verantwoorden, ambulances die niet op tijd komen gaat te ver.
Nee, het doel van een betoging (het Nederlandse woord) is om steun of protest te laten horen waarbij je aandacht van anderen vraagt voor de zaak.

Overlast veroorzaken bij een betoging is bedoeld om nadruk te zetten bij het machtsvertoon. Die overlast kan gaan van tijdelijke hinder tot permanente schade. Machtsvertoon kan zich uiten in de aantal deelnemers of in de overlast die ze veroorzaken.

Overlast waar men schade veroorzaakt is ook niet toegestaan. Wel wordt in Nederland het vaak gedoogd omdat het aanpakken vaak het conflict verder doet oplaaien. De enige uitzondering is wanneer het overlast continue blijft escaleren.

Een betoging moet daarom ook aangemeld worden zodat mensen de mogelijkheid hebben om er rekening mee te houden. Voorbeeld: Een wilde staking bij een bedrijf geeft de partijen die geen onderdeel zijn van het conflict ook niet de mogelijkheid om er rekening meet te houden, dit terwijl ze het ook niet op kunnen lossen. Door het aankondigen kunnen verschillende partijen daar rekening mee houden en blijft het conflict tussen de partijen waar het begon.

Wat de boeren doen is onaangekondigd en daar boven op zorgt men voor erg veel overlast. Overlast waar iedereen in de maatschappij voor moet betalen, ook hun die geen partij zijn in het conflict.

Het gaat niet alleen om de ambulance die vast komt te zitten (voorbeeld) of de vrachtwagen die met een trekker botst (voorbeeld), maar ook om de studenten die niet tijdig kunnen afrijden (voorbeeld) of zelfs in de stress raken omdat ze hun schoolexamen mogelijk niet kunnen maken (voorbeeld). En het blokkeren van een distributiecentrum klinkt misschien onschuldig tot dat je bedenkt dat sommige ook verantwoordelijk zijn voor de distributie van medicijnen.

Ik denk dat we in Nederland wel bewust zijn van het protest van de boeren. Daar is geen extra overlast voor nodig.

Verder is het gebruikelijk in de Nederlandse samenleving om de schade te verhalen bij de veroorzaker. En ben je als organisator ook verplicht om je te identificeren. Het feit dat de boeren met opzet hun kentekenplaten afplakken en hun identiteitsbewijzen missen om schade bij anderen te veroorzaken is een compleet en volledige afwijzing van het Nederlandse recht terwijl ze nog geen eens gebruikt gemaakt hebben gemaakt van het recht.

Het punt van redelijk is daarmee dan ook ruim overschreden en de huidige protesten zijn daarom meer dan onredelijk te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door DevWouter op 29-07-2022 17:51 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 09:55
Ik ben nu op vakantie dus ik volg het nieuws op afstand via NRC, nu.nl etc. Maar ik kan me op basis van de berichtgeving niet aan de indruk onttrekken dat er momenteel snelwegen in het oosten van het land zijn geblokkeerd.
Dat zou je een vorm van eigen-nest-bevuilen kunnen noemen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:37:
[...]

Het is natuurlijk wel een principe van "wie niet horen wil moet maar voelen". Tot welke hoogte is dat dan wel veilig en verantwoord te doen, maar wel op een manier dat het voldoende overlast veroorzaakt dat het protest serieus wordt genomen?
Maar stel je voor dat ik ook ergens boos over ben op de overheid. Ik vind dat Schiphol gesloten moet worden. En ik vind twee medestanders. We worden niet gehoord door de overheid. Dus tja, dan hebben we geen andere keuze dan te beginnen met snelwegen te blokkeren. Drie man per snelweg nodig (of één vrachtwagen / wat brandende spullen achterlaten). We worden nog steeds niet gehoord? Dan gaan we ook de treinverbindingen plat leggen. Netjes aangeven, zodat er geen gevaar is, maar op willekeurige plaatsen de rails blokkeren.

Zeg jij dan ook nu ik met 100 man werkelijkwaar heel Nederland heb platgelegd: Tja wat overlast hoort natuurlijk bij protesteren?

Als jij 100k man op de been brengt, ja dan mag die demonstratie wat overlast geven. Maar als je dit accepteert, dan kan dus elke groep met een paar personen snelwegen blokkeren. Want je moet wel impact mogen maken met je demonstratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gefeliciteerd, je weet waar de tractor vandaan komt... En dan moet je nog achterhalen wie er reed: de boer, zijn knecht, de zoon, de buurman die de tractor vanmorgen kwam lenen, of werd ie gejat omdat een boer altijd overal de sleutels in laat zitten?

Verder kunnen ze onderling ook platen uitwisselen. Succes met die groene Fendt als het kenteken bij een rode Case hoort.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:55
_JGC_ schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Gefeliciteerd, je weet waar de tractor vandaan komt... En dan moet je nog achterhalen wie er reed: de boer, zijn knecht, de zoon, de buurman die de tractor vanmorgen kwam lenen, of werd ie gejat omdat een boer altijd overal de sleutels in laat zitten?
Boete naar de eigenaar sturen, net zoals snelheid boetes. Dan moet die maar kijken of die het op een ander kan/wil afschuiven.

Jouw betoog zou wel mooi zijn: dan kan ik met 180 geflitst worden en zeg ik gewoon dat een ander reed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Verder kunnen ze onderling ook platen uitwisselen. Succes met die groene Fendt als het kenteken bij een rode Case hoort.
Kom op, er staat politie recht voor, zo moeilijk is het niet een foto te maken, weet je dat ook weer. Net zo als dat ik heel erg betwijfel of er kentekens uitgewisseld zijn. Is dat wel het geval, dan is of de eigenaar van het kenteken medeverantwoordelijk, of hij moet aangifte doen van diefstal. Hebben we iets extra erbij om ze op te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Laten we eens beginnen met een paar busjes naar die terroristen sturen en legitimatie vorderen. Maar zelfs dat is al teveel moeite voor de “blauwe brigade”, want dat “escaleert”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stel je staat daar met je auto. Links is fysiek nog genoeg plaats. Stel je wordt klemgereden tegen de vangrail, wie is dan fout? Zal dat en examenvraag worden binnen nu en een jaar?

Maar serius, ik wil dit wel eens weten. En hoe zou de politie dit afhandelen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
[...]

De kentekenhouder is verantwoordelijk en wordt aangesproken op de overtreding, tenzij hij/zij aangifte heeft gedaan van diefstal van het voertuig (en daarmee ook afstand heeft gedaan van het voertuig).

Dus nee, die vlieger gaat niet op.

Verwisselen van kentekens lijkt mij trouwens een apart strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
migchiell schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:39:
[...]

De kentekenhouder is verantwoordelijk en wordt aangesproken op de overtreding, tenzij hij/zij aangifte heeft gedaan van diefstal van het voertuig (en daarmee ook afstand heeft gedaan van het voertuig).

Dus nee, die vlieger gaat niet op.

Verwisselen van kentekens lijkt mij trouwens een apart strafbaar feit.
En als die kentekenhouder een BV is? Boete kan je nog opleggen aan de BV, maar rijbewijs afpakken of iemand in de cel wordt een ander verhaal.

Daarom dus onderzoek, je wilt niet dat door een vormfout de hele zooi geseponeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

_JGC_ schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:47:
[...]

En als die kentekenhouder een BV is? Boete kan je nog opleggen aan de BV, maar rijbewijs afpakken of iemand in de cel wordt een ander verhaal.

Daarom dus onderzoek, je wilt niet dat door een vormfout de hele zooi geseponeerd wordt.
Daar moet toch al jurisprudentie over zijn, als een bedrijfsauto op naam van een BV betrapt wordt bij criminele activiteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
[...]

Rijbewijs afpakken of een celstraf mag ook niet tenzij je staande bent gehouden (en dus bekend is wie de bestuurder is).
Dat is ook zo met personenauto's.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
MikeyMan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Nou ja... To be fair...

De consument kan ook wat minder of ander vlees eten.

Maar ergens heb in niet het idee dat dat de insteek van de protesten is :+
Wat heeft minder vlees eten voor zin? Nederland is de grootste vleesexporteur van de EU. Als de Nederlander minder vlees eet gaat dat helemaal geen verschil maken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Onderzoek, jazeker, maar het lijkt mij (disclaimer: ik ben geen rechercheur) dat dat onderzoek een stuk makkelijker wordt als je foto's hebt van de kentekens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Oh wow. Dat is er in ieder geval één.

Taakstraf om opruiende teksten in appgroepen boerenprotesten
https://www.trouw.nl/a-bfecfe1b
V. schreef op 27 juni onder meer dat het “complete oorlog” tegen het kabinet en premier Mark Rutte moest worden. Ook schreef V. dat luchthaven Schiphol en de haven van Rotterdam platgelegd moesten worden en distributiecentra geblokkeerd. Kort na de publicatie in de openbare appgroep pakte de politie V. op en bracht hij een nacht in de cel door.

Toen het OM hem besloot te vervolgen, is er volgens V. ten onrechte niet naar “de context” gekeken waarin zijn woorden zouden moeten worden beschouwd. Ook betoogde hij dat de appgroep “niks met boeren te maken heeft”, al doet de naam ervan het tegendeel vermoeden.

“Uw woorden laten in principe niets aan de verbeelding over”, aldus de rechter. V. is onlangs voor opruiing veroordeeld in een andere zaak, tot een taakstraf van 80 uur en twee maanden voorwaardelijke celstraf. De rechter wilde V. “nog een kans” geven door hem buiten de gevangenis te houden en kwam daardoor tot het opleggen van een taakstraf.
En
OM gaat toch verkeerscamera's inzetten bij gevaarlijke boerenacties
https://www.trouw.nl/a-b18587d8
De roep om het gebruiken van de snelwegcamera’s klonk daarom steeds harder, Rijkswaterstaat meldde echter eerder dat de beelden niet opgeslagen worden. Het OM Oost-Nederland meldt nu dat het in samenwerking van de politie en Rijkswaterstaat “thans mogelijk is gemaakt” beelden veilig te stellen. “Deze beelden kunnen (achteraf) gebruikt worden voor de vaststelling van strafbare feiten en de opsporing daarvan.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelukkig kunnen ze tegenwoordig gewoon netjes de nummerborden opschrijven :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:20:
[...]

Gelukkig kunnen ze tegenwoordig gewoon netjes de nummerborden opschrijven :)
Zoals hierboven gezegd: De houder van het kenteken zegt nog niets over de bestuurder (tenzij het om een staande houding gaat). De kentekenhouder is daardoor dus niet bij voorbaat verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:22:
[...]

Zoals hierboven gezegd: De houder van het kenteken zegt nog niets over de bestuurder (tenzij het om een staande houding gaat). De kentekenhouder is daardoor dus niet bij voorbaat verdacht.
Ook als de bestuurder zit blijft dat lastig hoor. Maar in beslag nemen kan gewoon.
Lekker Ventje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Wat heeft minder vlees eten voor zin? Nederland is de grootste vleesexporteur van de EU. Als de Nederlander minder vlees eet gaat dat helemaal geen verschil maken.
Je ziet een logica in die uitspraak? |:(

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 29-07-2022 19:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

fsfikke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Ook als de bestuurder zit blijft dat lastig hoor. Maar in beslag nemen kan gewoon.
Op welke rechtsgronden kan het voertuig in beslag genomen worden dan?

Afgezien daarvan, wat schiet je daar als politie precies mee op in het proces om de verdachten op te sporen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

De kentekenhouder is niet bij voorbaat verdacht maar kan wel verantwoordelijk gesteld worden bij verkeersovertredingen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Op welke rechtsgronden kan het voertuig in beslag genomen worden dan?
Misschien weet jij het beter dan de politiechef hoor, maar waarom zou het niet kunnen?
Door inbeslagnames hoopt de politie te voorkomen dat de tractoren worden ingezet als geweldsmiddel. Dat zegt Gery Veldhuis, politiechef Noord-Nederland, in een interview met NRC.
Afgezien daarvan, wat schiet je daar als politie precies mee op in het proces om de verdachten op te sporen?
Ik hap maar op de troll, het gaat er om boeren-terreur te stoppen. Die boeren zijn heel stoer als ze op hun trekkertjes zitten, als ze het risico lopen deze kwijt te raken piepen ze wel anders.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

fsfikke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Het gaat er om boeren-terreur te stoppen. Die boeren zijn heel stoer als ze op hun trekkertjes zitten, als ze het risico lopen deze kwijt te raken piepen ze wel anders.
Als het een preventief doel dient, soit, mee eens. Het weerhoudt ze alleen niet om ergens anders trekkers vandaan te halen voor een volgende actie. En of inbeslagname achteraf gerechtigd is, dat durf ik te betwijfelen.

Het stoppen van boeren-terreur gaat pas wanneer je de verantwoordelijke personen oppakt. En die ga je niet vinden met alleen nummerplaten van trekkers, daarvoor zal de recherche dus aan de slag moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 29-07-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Als het een preventief doel dient, soit, mee eens. Het weerhoudt ze alleen niet om ergens anders trekkers vandaan te halen voor een volgende actie. En of inbeslagname achteraf gerechtigd is, dat durf ik te betwijfelen.

Het stoppen van boeren-terreur gaat pas wanneer je de verantwoordelijke personen oppakt. En die ga je niet vinden met alleen nummerplaten van trekkers, daarvoor zal de recherche dus aan de slag moeten.
Wanneer de eigenaar van een trekker aansprakelijk gesteld wordt en daarvan de gevolgen ondervind gaat die trekker echt de snelweg niet meer op. En dan heb ik het niet over een enkele keer maar als een trekker meerdere keren voor blokkades misbruikt wordt kan het de eigenaar best wel pijn gaan doen.
Als jij je auto uitleent aan iemand waarvan jij weet dat die persoon geen rijbewijs heeft of strontlazerus is kun ook jij daar de gevolgen van ondervinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Trekkers mogen helemaal niet een snelweg op. Als los van protesten een boer consistent met zijn trekker over de snelweg gaat, zou ik ook verwachten dat die wordt ingenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

Als je stil staat op een snelweg/ De snelweg blokkeert lijkt het mij dat je gewoon bekeurd kan worden op kenteken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het voertuig met het kenteken waarin je rijdt. Is je kenteken gestolen/ontvreemd moet je aangifte doen bij de politie.

Anders kan iedereen wel zeggen bij wat voor boete dan ook van de politie : Ik was het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 29-07-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rockvee2 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Als je stil staat op een snelweg/ De snelweg blokkeert lijkt het mij dat je gewoon bekeurd kan worden op kenteken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het voertuig met het kenteken waarin je rijdt. Is je kenteken gestolen/ontvreemd moet je aangifte doen bij de politie.

Anders kan iedereen wel zeggen bij wat voor boete dan ook van de politie : Ik was het niet.
Een bekeuring schrikt in dit geval dus niet of amper af, als die tractor op naam van GoedGeboerd B.V. staat waar genoeg in kas is om die bekeuring als kleingeld af te schrijven. Dat is een beetje hetzelfde als de CEO in zijn dikke BMW 7-serie een boete geven omdat ie met 150 door de trajectcontrole heen scheurt. Zal hem niet zo veel uitmaken.

Met een bekeuring hou je die tractor dus niet van de snelweg af.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 29-07-2022 20:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Ook tig gebruikers waar het NIET genuanceerd wordt. Ondanks een topicwaarschuwing over het uitdelen van labels. Er wordt misschien niet de grote massa aan boeren bedoeld, maar dat is niet wat met schrijft.
Sorry hoor, maar misschien moet je mijn andere posts eens lezen. Zit zat nuance en begrip richting boeren in, maar niet richting de extremisten die achter gevaarveroorzakende acties zitten.

Jij plaatst nu een post met alleen een deel van wat ik zeg. Je haalt zelf de nuance uit mijn bijdrage in dit topic en ik twijfel nu aan je goede wil.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker Ventje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Minder vlees eten heeft geen zin? Zullen we in Nederland dan alles wat met milieu te maken heeft maar laten zitten? Maakt toch geen verschil.

Wat was die leus van jaren geleden ook alweer? Een beter milieu begint bij jezelf?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
https://www.rtvnoord.nl/n...effectiever-dan-een-boete

RUG-rechtswetenschapper Jan Brouwer:
'Dit zijn zware misdrijven, die gepleegd worden. Echt zware misdrijven: brandstichting, het dumpen van zwaar milieu-afval, het in gevaar brengen van verkeer. Hier staat bij elkaar meer dan tien jaar gevangenisstraf op.'
Naast strafrechtelijke handhaving (het uitdelen van boetes) ziet Brouwer ook andere mogelijkheden voor justitie om de actievoerders aan te pakken, namelijk via het bestuursrecht. Volgens hem is dat wel zo effectief: 'We hebben altijd het idee dat het strafrecht hard ingrijpt, maar het bestuursrecht kan nog veel ingrijpender zijn. Dan neem je dus tractoren in beslag.'
Het vraagt wel veel van een opsporingsapparaat dat al overbelast is.

'Zeker, dus je moet voorbeelden stellen. Zeggen: dit is wat we doen en als het moet, gaan we het massaler doen. Tot nu toe zijn er alleen boetes uitgedeeld. Daarvoor hebben die boeren van Farmers Defence Force al lang een fonds gecreëerd. Daar zit zoveel in, daar lachen de boeren om. Maar als je een tractor in beslag neemt, is het andere koek. Dan kom je aan hun broodwinning.'
Lekker hoor, een rechterlijke macht die mede dankzij Rutte c.s. overbelast is terwijl je 'm nodig hebt :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bananenplant schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:42:
https://www.rtvnoord.nl/n...effectiever-dan-een-boete

RUG-rechtswetenschapper Jan Brouwer:

[...]

[...]

[...]

Lekker hoor, een rechterlijke macht die mede dankzij Rutte c.s. overbelast is terwijl je 'm nodig hebt :/ .
Dat fonds, als dat waar is, is dat niet iets van moedwillig delicten begaan? Maakt het dan niet de hele situatie erger, net als met voorbedachte rade iemand vermoorden tov spontaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:59
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja hallo! Ze hebben geen naambordjes om hun nek hangen. Dan kan de politie niets, dat snap je toch wel? ;)

Het is de afgelopen 24 uur weer een gezwalk en tegenstrijdige berichten vanuit 'het gezag' wat de klok slaat. Dan weer niet kunnen oppakken vanwege geen naambordjes, dan toch beelden bekijken, dan duurt rechercheonderzoek weer lang, dan krijgt omkeer auto een bekeuring, en dan wordt die weer verscheurd. Nederlands gezag is een soort Louis de Funes-film-achtig iets aan het worden bij calamiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 11:03
Rene44 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Ja hallo! Ze hebben geen naambordjes om hun nek hangen. Dan kan de politie niets, dat snap je toch wel? ;)

Het is de afgelopen 24 uur weer een gezwalk en tegenstrijdige berichten vanuit 'het gezag' wat de klok slaat. Dan weer niet kunnen oppakken vanwege geen naambordjes, dan toch beelden bekijken, dan duurt rechercheonderzoek weer lang, dan krijgt omkeer auto een bekeuring, en dan wordt die weer verscheurd. Nederlands gezag is een soort Louis de Funes-film-achtig iets aan het worden bij calamiteiten.
boer zoekt vrouw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mijn god, ik rij net Drenthe binnen, het is echt waanzin met die vlaggen hier, dan dacht ik dat Noord Holland al erg was. Als je als toerist hier doorheen rijd zou je denken dat er een festival ter ere van Sleeswijk Holstein is georganiseerd. Hele straten met aan weerszijden iedere even of oneven lantaarnpaal is voorzien.

En dan die leuzen, alsof ze groep 7 om input hebben gevraagd :')

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
nst6ldr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:27:
Als je als toerist hier doorheen rijd zou je denken dat er een festival ter ere van Sleeswijk Holstein is georganiseerd. Hele straten met aan weerszijden iedere even of oneven lantaarnpaal is voorzien.
Het kan gekker. Ik zag vandaag een busje uit Nedersaksen met de vlag van Sleeswijk-Holstein achter de voorruit :+ .

Welke hoek van Drenthe, trouwens?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
Mijn god, ik rij net Drenthe binnen, het is echt waanzin met die vlaggen hier, dan dacht ik dat Noord Holland al erg was. Als je als toerist hier doorheen rijd zou je denken dat er een festival ter ere van Sleeswijk Holstein is georganiseerd. Hele straten met aan weerszijden iedere even of oneven lantaarnpaal is voorzien.

Vakantie in Drenthe hier. Vind het nogal meevallen, had erger verwacht. Maar misschien omdat ik onderweg eerst langs Raalte en toen Ommen (holy fuck) ben gekomen. Toen dacht ik nog 'des te noordelijker zal het wel des te erger worden'.

Maar hier in de buurt van de camping zit dan wel meer akkerbouw. Raalte en Ommen lijkt wel alleen veeteelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
[...]

De kentekenhouder is verantwoordelijk voor wat er met een voertuig gebeurt en is aansprakelijk voor overtredingen of misdrijven die er met een voertuig worden begaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

Rene44 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Ze willen gewoon niet. De politie sympatiseert met de boeren, aldus politiechef Willem Woelders.

We hebben te maken met een niet neutrale politiemacht in dit land. Lekker dan.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
migchiell schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:00:
[...]

De kentekenhouder is verantwoordelijk voor wat er met een voertuig gebeurt en is aansprakelijk voor overtredingen of misdrijven die er met een voertuig worden begaan.
:Y
Artikel 165 Wegenverkeerswet: informatieplicht. Als er een misdrijf wordt gepleegd met een voertuig van jouw bedrijf kun je er donder op zeggen dat de politie wel even komt informeren wie de bestuurder was. Stel je voor dat een onderzoek naar een dodelijk verkeersongeluk niet voortgezet zou kunnen worden omdat het een zakelijke auto betreft. En als je dan denkt weg te komen door een slap verhaal op te hangen bij de politie pleeg je nóg een misdrijf. Opsporen en aanpakken geblazen dus!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
boesOne schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:48:
[...]

Ze willen gewoon niet. De politie sympatiseert met de boeren, aldus politiechef Willem Woelders.

We hebben te maken met een niet neutrale politiemacht in dit land. Lekker dan.
Prima toch, dan hij is niet geschikt voor zijn functie en kan hij vertrekken ;w

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeefHazard

Viel mij hier in NH ook wel op. Inmiddels, tja, ze hangen er nog wel maar ik besteed er echt 0 aandacht meer aan. Op z'n best vind ik het nogal sneu dat zo veel mensen vallen voor de engagement farming op social media en zich voor 't karretje van Big Vlag laten spannen. Die boeren goed in deze tijden :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Het verbaast me dat de rest van het land zo tolerant blijft dat er nog geen tegen reactie is. Als de politie niet ingrijpt gaat het uit de hand lopen. Het is een kwestie van tijd voordat iemand gewoon doorrijdt op deze blokkeer terroristen, misschien dat ze dan een keer normaal gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 30-07-2022 09:04 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
ph4ge schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:04:
Het verbaast me dat de rest van het land zo tolerant blijft dat er nog geen tegen reactie is. Als de politie niet ingrijpt gaat het uit de hand lopen. Het is een kwestie van tijd voordat iemand gewoon doorrijdt op deze blokkeer terroristen, misschien dat ze dan een keer normaal gaan doen.
Ik snap waar je vandaan komt, maar wat stel je dan voor om te doen? En wat is precies 'de rest' van het land?

Persoonlijk denk ik dat het aan de politie en eventueel het leger is om orde te handhaven. In opdracht van de overheid. Maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:59
Bossie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:00:
[...]

Prima toch, dan hij is niet geschikt voor zijn functie en kan hij vertrekken ;w
Hij is natuurlijk slechts een poppetje. De aansturing komt van boven. En omdat het beleid/de boodschap elke 3 uur verandert en vergezeld gaat met groep 3 retoriek is dat het kenmerk, de zegel van 1 persoon, de bron van al deze chaos, knullig beleid bovenop amateur hour PR wat deze polarisering opwekte: Rutte.

Ik ben benieuwd of Remkes hier chocola van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Playa del C. schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Ik snap waar je vandaan komt, maar wat stel je dan voor om te doen? En wat is precies 'de rest' van het land?

Persoonlijk denk ik dat het aan de politie en eventueel het leger is om orde te handhaven. In opdracht van de overheid. Maar ja...
De rest, als in de overgrote meerderheid van de bevolking?

Vrijwel alles wat gedaan kan worden is illegaal, dus het enige legale alternatief is niks meer kopen wat van Nederlandse boeren komt.... Maar aangezien 70% export is, zullen de boeren dat niet echt gaan merken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
siggy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:13:
[...]

De rest, als in de overgrote meerderheid van de bevolking?

Vrijwel alles wat gedaan kan worden is illegaal, dus het enige legale alternatief is niks meer kopen wat van Nederlandse boeren komt.... Maar aangezien 70% export is, zullen de boeren dat niet echt gaan merken.....
Als je echt wat wil doen in dezelfde lijn blokkeer je loonbedrijven in het oogst-seizoen. Maar ja, dat escaleert natuurlijk in 3 tellen.

Maar er is 1 heel groot verschil wat maakt dat er helemaal niks gaat gebeuren op dat gebied. Boeren voelen zich verbonden (één) in hun strijd. De rest van de overgrote bevolking totaal niet.

Ik zou echt blijven vertrouwen op ons rechtssysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Playa del C. schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:15:
Laten we het netjes houden, maar ik ben er he-le-maal klaar mee. Het is een kwestie van tijd voordat deze terroristen de keerzijde ervaren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Rene44 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:35:
[...]

Hij is natuurlijk slechts een poppetje. De aansturing komt van boven. En omdat het beleid/de boodschap elke 3 uur verandert en vergezeld gaat met groep 3 retoriek is dat het kenmerk, de zegel van 1 persoon, de bron van al deze chaos, knullig beleid bovenop amateur hour PR wat deze polarisering opwekte: Rutte.

Ik ben benieuwd of Remkes hier chocola van kan maken.
Het is slechts een poppetje, om vervolgens met het vingertje naar Rutte te wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wim Woelders is chef van alles wat de politie niet in de openbaarheid doet. De rest zal wel op vakantie zijn als hij op TV verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Laten we het netjes houden, maar ik ben er he-le-maal klaar mee. Het is een kwestie van tijd voordat deze terroristen de keerzijde ervaren.
Afgezien van massaal vegetariër worden heb ik geen enkel idee hoe je op de korte termijn rellende kleuters met een trekker de baas kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Afgezien van massaal vegetariër worden heb ik geen enkel idee hoe je op de korte termijn rellende kleuters met een trekker de baas kunt zijn.
En zelfs dat gaat weinig uithalen omdat meer dan tweederde van de veeproductie in NL bedoeld is voor de export.

Hooguit dat Den Haag nog sancties in kan stellen door exportverboden, maar dat gaan ze niet doen want dat kost klauwen vol belastinginkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@jadjong Met gelijke munt terugbetalen. Je hoort wel eens wat van die milieuterroristen die komen demonstreren bij een mega varkensstal waarna het vee helemaal over de zeik is en sterft van de stress. Dan komt er weer een zielig verhaaltje in de krant dat het de schuld van de actievoerders is.

Je kunt als bevolking gaan demonstreren bij de boer op het erf. Ja dat gaat escaleren en dat kost je je auto (want ze beuken je met geweld van het erf af als ze je zat zijn), maar net zoals de boer heb je als burger het recht om te demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

_JGC_ schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:55:
Je kunt als bevolking gaan demonstreren bij de boer op het erf. Ja dat gaat escaleren en dat kost je je auto (want ze beuken je met geweld van het erf af als ze je zat zijn), maar net zoals de boer heb je als burger het recht om te demonstreren.
En je denkt niet dat dat uiteindelijk gewoon uit gaat draaien op een sneeuwbaleffect van nog meer en meer geweld? ;)

Met wraak veroorzaak je uiteindelijk alleen maar meer wraak.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 30-07-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Stoney3K schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:56:
[...]

En je denkt niet dat dat uiteindelijk gewoon uit gaat draaien op een sneeuwbaleffect van nog meer en meer geweld? ;)

Met wraak veroorzaak je uiteindelijk alleen maar meer wraak.
Als jij gewoon met spandoeken voor de boerderij gaat staan en door de megafoon staat te roepen dat dierenmishandeling en natuurvernietiging moet stoppen is dat geen wraak.

Wat die boer vervolgens doet om je van het erf af te krijgen wel... en als ze weten waar je woont heb je ook een probleem.

Ik denk alleen niet dat politie je gaat beschermen in dit geval. Op het moment dat jij 112 belt als ze je auto op de heftruck nemen gaan die gewoon niet komen of manen ze je om weg te gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
ph4ge schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:04:
Ik wil wel op deze bandwagon springen en de webwinkel ‘protesttrekker.nl’ oprichten en daar bedrijven die trekkers verhuren koppelen aan mensen die aandacht willen voor problemen waar ze over willen protesteren.

Je huurt met je demonstratie groep een zooi trekkers, ik regel er war balen hooi en autobanden bij en je blokkeert zo lang als nodig wat snelwegen.

Ideaal voor mensen in de zorg, leerkrachten of etnische minderheden. Die worden nu toch vaak genegeerd omdat ze onvoldoende ontwrichtende middelen hebben. Volgens mij wordt dit een gouden handel, plus dat ik de boeren help met hun toekomstige businessmodel.

spoiler:
En ja, ik ben cynisch.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

NiGeLaToR schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Ik wil wel op deze bandwagon springen en de webwinkel ‘protesttrekker.nl’ oprichten en daar bedrijven die trekkers verhuren koppelen aan mensen die aandacht willen voor problemen waar ze over willen protesteren.

Je huurt met je demonstratie groep een zooi trekkers, ik regel er war balen hooi en autobanden bij en je blokkeert zo lang als nodig wat snelwegen.

Ideaal voor mensen in de zorg, leerkrachten of etnische minderheden. Die worden nu toch vaak genegeerd omdat ze onvoldoende ontwrichtende middelen hebben. Volgens mij wordt dit een gouden handel, plus dat ik de boeren help met hun toekomstige businessmodel.

spoiler:
En ja, ik ben cynisch.
En wie weet kun je je trekkers zo van een faillissementsveiling opkopen binnenkort.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Vegatarier worden helpt niks, aangezien meer dan 80% voor de export is ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Daar zit ook weer enige nuance in ondat gexporteerd vee voor een gedeelte weer terug komt in blik of plastic verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
@jadjong Met gelijke munt terugbetalen. Je hoort wel eens wat van die milieuterroristen die komen demonstreren bij een mega varkensstal waarna het vee helemaal over de zeik is en sterft van de stress. Dan komt er weer een zielig verhaaltje in de krant dat het de schuld van de actievoerders is.

Je vergeet nog een boete voor huisvredebreuk, of iets wat daar op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

[...]

Je kan ook gewoon het Nederlandse vlees en melk overslaan in de supermarkt. Op vlees en eieren etc moet de herkomst vermeld worden, dus doe er je voordeel mee. Hoef je geen vegetariër te worden, maar wel die rellende Nederlandse boeren buitensluiten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Net door Twente gekomen, best gezellig met al die vlaggen.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens in het zuiden (Eindhoven omgeving), zie ik ze nauwelijks, ook niet op het platteland/dorpjes. Echt een uitzondering als er ergens eentje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sissors schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:29:
Overigens in het zuiden (Eindhoven omgeving), zie ik ze nauwelijks, ook niet op het platteland/dorpjes. Echt een uitzondering als er ergens eentje is.
Deurne hangt vol met vlaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zal van regio tot regio verschillen. Ik woon in het westen van Brabant (Roosendaal) en in deze regio heb ik één van die boerenvodjes gezien, en die was 2 dagen later gelukkig alweer verwijderd ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

*knip* geen discussie over vergeldingsacties s.v.p.

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 31-07-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik heb wel vlaggen gezien, naast Eindhoven Airport, bij een van de meest stinkende varkenstenten in de buurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
NiGeLaToR schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:18:
[...]

spoiler:
En ja, ik ben cynisch.
Een andere cynicus Maarten van Rossum was je al voor :+ Hij had een maand geleden al aangekondigd een dergelijke service te gaan aanbieden in zijn podcast :) Concurrentie is nu al moordend ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een aannemersbedrijf is bezig met het opruimen van de rommel die tijdens de boerenprotesten op de op- en afritten van de A1 tussen Bathmen en Enter is gedumpt.

Deze week werd op meerdere op- en afritten van de A1 rommel gedumpt uit protest tegen het (stikstof)beleid van het kabinet. Dat zorgde voor vertraging op verschillende snelwegen.

Het gaat om een aannemersbedrijf dat niet uit de regio Twente komt, maar van verder weg. Eerder riep ReintenInfra uit Borne nog medewerkers terug van de opruimwerkzaamheden. „Wij durven onze medewerkers niet meer in te zetten op de A1. Hun veiligheid is in het geding", liet Karin Rog, directielid van ReintenInfra eerder deze week weten. De medewerkers van het bedrijf werden bedreigd door mensen die vonden dat zij de blokkades niet mochten opruimen.
Zie https://www.bndestem.nl/b...jf-komt-van-ver~a3258e01/

Te bizar voor woorden dat een bedrijf van ver weg moet komen, met alle extra vervuiling van dien, omdat de boeren de lokale bedrijven en hun medewerkers met de dood bedreigen :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Echter demonstreren de boeren op openbare weg, niet op het erf van iemand.
Juridisch heel groot verschil.
Daarom wordt er ook gezocht naar de personen die bij de woning van de minister waren, die hebben zich op privé terrein begeven.
wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Bron: 29-jarige man uit Zwolle opgepakt om brandstichting op A28 tijdens boerenacties

Mooi dat ze steeds meer boerenrelschoppers op weten te pakken. Hopelijk worden de bedrijven verplicht gesloten, dan dragen ze tenminste nog een beetje bij aan de oplossing van het stikstofprobleem.
Wel jammer dat ze er niet bij zetten of het een boer is of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door flessuh op 30-07-2022 15:19 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De politie heeft vrijdag een 29-jarige man uit Zwolle opgepakt die verdacht wordt van brandstichting op de A28 tijdens de boerenprotesten afgelopen woensdag.

De man wordt onder andere verdacht van opruiing en brandstichting, zegt de politie. De brandstichtingen in het kader van de boerenprotesten vonden plaats op de snelweg ter hoogte van het dorp Rogat (gemeente Meppel).

"De afgelopen dagen zijn ernstige strafbare feiten gepleegd, die tot gevaarlijke situaties hebben geleid. Hieronder valt ook deze brandstichting", meldt de politie.

Het rechercheteam sluit niet uit dat de komende tijd meer mensen worden aangehouden. "Samen met het Openbaar Ministerie zetten we ons maximaal in om de daders van strafbare feiten op te sporen en te vervolgen."
Bron: 29-jarige man uit Zwolle opgepakt om brandstichting op A28 tijdens boerenacties

Mooi dat ze steeds meer boerenrelschoppers op weten te pakken. Hopelijk worden de bedrijven verplicht gesloten, dan dragen ze tenminste nog een beetje bij aan de oplossing van het stikstofprobleem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52

Twarp

just grin...

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Welk bedrijf bedoel je dan? Want ik kan er zo snel niet uit halen dat die een boerenbedrijf zou moeten zijn. Even gelet op boerenrelschoppers ...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
HEY_DUDE schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Een andere cynicus Maarten van Rossum was je al voor :+ Hij had een maand geleden al aangekondigd een dergelijke service te gaan aanbieden in zijn podcast :) Concurrentie is nu al moordend ;)
Whaha, ik voel me vereerd - dat ik inmiddels nét zo cynisch ben over deze situatie. :+

Toch is het een typische situatie. De onmacht druipt er aan alle kanten vanaf.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52

Twarp

just grin...

wildhagen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:42:
[...]
Klopt. Als we de definitie van de AIVD erbij pakken:

[...]

(zie https://www.aivd.nl/onder...d/inlichtingenwoordenboek), is het idd terrorisme:

- plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld: check, ze zijn al met trekkers ingereden op diverse mensen bij eerdere acties
- aanrichten van ernstige materiele schade: check, nu al voor vele tonnen danwel miljoenen aan schade
- maatschappelijke veranderingen voor elkaar krijgen: check, ze willen het beleid veranderen
- bevolking ernstige vrees aanjagen: check, er zijn al ongevallen door hun acties gebeurd, plus intimidatie-acties
- politieke besluitvorming beinvoeden: check, ze willen het beleid veranderen

Ze voldoen dus letterlijk aan de definitie voor terrorisme.
Als je dit van de andere kant bekijkt kan je dit exact ook zeggen van de overheid. Het heet dan wat anders, alleen is het effect hetzelfde.

Meh ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Twarp schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Als je dit van de andere kant bekijkt kan je dit exact ook zeggen van de overheid. Het heet dan wat anders, alleen is het effect hetzelfde.
Misschien moet je die toelichten want ik lees er anarchisme en populisme in en dat bedoel je vast niet zo :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Twarp schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Dat is gelul, want dan heb je het impliciet over een staatsgreep.

Taalfilter is er sinds gisteren af bij mij trouwens.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

gekkie schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:09:
Ik heb wel vlaggen gezien, naast Eindhoven Airport, bij een van de meest stinkende varkenstenten in de buurt.
Ik zie overal vlaggen. Zag zelfs lantaarnpalen met een blauw-wit-rode tape eromheen. En ik zit in de randstad.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Toch ben ik blij weinig vlees te eten.

Overigens trekken boeren het zich wel aan als men de voorkeur geeft aan vegetarische producten. Uit https://www.nrc.nl/nieuws...-minder-gevraagd-a4136282 :
De Coffee Company rekent niet meer iets extra’s voor klimaatvriendelijkere plantaardige melk. Intussen zien boeren liever niet dat koemelk wordt vervangen.

[...]

Niet iedereen is te spreken over de opmars van de soja- en haver lattes, die buiten de Randstad vooral worden gezien als statussymbolen voor grootstedelijke millennials. Sommige boeren zien met lede ogen aan dat de havermelkconsumptie in koffiezaken stijgt ten koste van hun koemelk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 21:40

hneel

denkt er het zijne van

erwn schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:26:
Overigens trekken boeren het zich wel aan als men de voorkeur geeft aan vegetarische producten.
Waarom? Vegetarisch eten komt toch ook van boeren vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

hneel schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:39:
[...]

Haver lijkt me mogelijk, soja niet. Kijkende naar de genoemde melk en vervangers.

[ Voor 8% gewijzigd door flessuh op 30-07-2022 16:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

flessuh schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Haver lijkt me mogelijk, soja niet. Kijkende naar de genoemde melk en vervangers.
Soja komt ook van boeren. Of dacht je dat het op magische wijze uit de lucht kwam vallen ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

De stikstof uitstoot komt met name uit mest. En plantjes produceren geen mest.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Soja komt ook van boeren. Of dacht je dat het op magische wijze uit de lucht kwam vallen ofzo?
Zover ik kan vinden 132 hectare, wat mij zeker niet veel lijkt voor namaak melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Niet van de veehouders, oftewel niet van díé boeren.
Of denk je dat veehouders blij moeten zijn dat akkerbouwers en/of tuinders nu ook steeds meer marktaandeel van hen afpakken?

Alles leuk en aardig, maar boeren zijn gewoon concurrenten van elkaar.
En zeker als door die concurrentie hun eigen product minder afgenomen gaat worden... dan is het meer concurrent dan collega.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
wildhagen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Klopt. Als we de definitie van de AIVD erbij pakken:

[...]

(zie https://www.aivd.nl/onder...d/inlichtingenwoordenboek), is het idd terrorisme:

- plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld: check, ze zijn al met trekkers ingereden op diverse mensen bij eerdere acties
- aanrichten van ernstige materiele schade: check, nu al voor vele tonnen danwel miljoenen aan schade
- maatschappelijke veranderingen voor elkaar krijgen: check, ze willen het beleid veranderen
- bevolking ernstige vrees aanjagen: check, er zijn al ongevallen door hun acties gebeurd, plus intimidatie-acties
- politieke besluitvorming beinvoeden: check, ze willen het beleid veranderen

Ze voldoen dus letterlijk aan de definitie voor terrorisme.
Een nog mooiere definitie van terrorisme vind ik 'performance violence', ik vertaal het als geweldsspektakel. Je trekker gebruiken om in te rijden op gebouwen en mensen of om blokkades op te werpen valt ook onder de definitie van geweld: dwangmatige kracht van meer dan geringe betekenis uitoefenen op personen of zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RocketKoen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
[...]

De stikstof uitstoot komt met name uit mest. En plantjes produceren geen mest.
Die mest wordt wel over het land uitgereden om de plantjes te kunnen laten groeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

Stoney3K schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:49:
[...]

En zelfs dat gaat weinig uithalen omdat meer dan tweederde van de veeproductie in NL bedoeld is voor de export.

Hooguit dat Den Haag nog sancties in kan stellen door exportverboden, maar dat gaan ze niet doen want dat kost klauwen vol belastinginkomsten.
Flink veel accijns heffen op vlees; ook/juist voor export.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Stoney3K schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:22:
[...]

Die mest wordt wel over het land uitgereden om de plantjes te kunnen laten groeien.
Daar is geen tekort aan. Zelfs een enorm overschot.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
timovd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Flink veel accijns heffen op vlees; ook/juist voor export.
Iets met een vrije handelszone enzo... mag dus niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

RocketKoen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:28:
[...]

Iets met een vrije handelszone enzo... mag dus niet.
En de vrije handelszone staat dus boven een klimaat-/stikstofprobleem?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 50 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.