Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Ah, we komen weer aan op het punt van schuimbekkend "Zet het leger maar in!" roepen.

Ik ben heel benieuwd hoe iedereen die dat roept het precies voor zich ziet.
Genisten die met bergepanzers en shovels de bende aan de kant duwen voor doorstroming, kmar rekent de boeren in want KLPD doet toch niks.

Daar hoeft geen schot voor gelost te worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
D-e-n schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:45:
Iemand die biologische boer bij Renze gezien gisteren? Die man had een heel helder verhaal. waarbij de vervuiling en de noodzaak tot verandering breder getrokken werd dan stikstof Jammer dat dit zo weinig gehoord wordt.
Kijk ook eens op landvanons.nl. Dat is een cooperatie die landbouwgronden opkoopt, natuurwaarden herstelt (houtwallen terug, natuurlijke oevers, poelen, kruidenrijk gras en zo) en er vervolgens een biologische boer bij zoekt die het op een verantwoorde manier beheert. Op de site staan meerdere verhalen van stukken grond die ze al verworven hebben.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Ja die zijn boer, ja die zijn al jaren bezig met hun uitstoot te verminderen zover ze kunnen, ja die worden hier uitgemaakt voor terroristen enkel omdat een paar idioten van alles uithalen en mensen hier geen onderscheid maken...
Als die grote meerderheid de volgende blokkade met hun eigen trekkers wegsleept of de gedumpte troep opruimt geloof ik dat ze bestaan. Tot die tijd zijn ze een mythe.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
[...]

Waar mijn frustraties vandaan komen weet ik zeker wel, goede vrienden van mij hebben namelijk hier mee te maken.
Ja die zijn boer, ja die zijn al jaren bezig met hun uitstoot te verminderen zover ze kunnen, ja die worden hier uitgemaakt voor terroristen enkel omdat een paar idioten van alles uithalen en mensen hier geen onderscheid maken...
Laat ze eens de publiciteit zoeken, dan. Door, ik noem eens wat, de zooi van hun collega's op te ruimen bijvoorbeeld.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

IJzerlijm schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:04:
[...]

Als die grote meerderheid de volgende blokkade met hun eigen trekkers wegsleept of de gedumpte troep opruimt geloof ik dat ze bestaan. Tot die tijd zijn ze een mythe.
Niet gezien wat er gedaan werd bij de Vierdaagse?

En vragen of de meerderheid een blokkade wegsleept is hetzelfde als WNF aanhangers vragen met lijmoplosser te komen als ER aanhanger zich weer eens ergens aan vastlijmen... (aangezien jullie graag deze partij in de discussie gooien)

[ Voor 5% gewijzigd door flessuh op 29-07-2022 12:07 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

Bananenplant schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Laat ze eens de publiciteit zoeken, dan. Door, ik noem eens wat, de zooi van hun collega's op te ruimen bijvoorbeeld.
Als de bedrijven die ingehuurd worden om het op te ruimen al bedreigd worden, wat denk je dan dat er gaat gebeuren als andere boeren dat gaan doen?

Zelfs mevrouw van der Plas wordt al uitgemaakt voor 'verrader' omdat haar standpunt niet radicaal genoeg was. Zo ver is de polarisatie door de extremistische boeren al gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 29-07-2022 12:09 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is de enige publieke actie die ik mij kan heugen van boeren die niet direct de kop in het zand staken.

https://www.trouw.nl/duur...onder-kunstmest~bf8bec53/

Buiten dit om hoor ik vrijwel niks van de boer die wel wil veranderen of zich wil laten uitkopen. Het helpt daarin ook niet dat je veel vlaggen/zakdoeken ziet waardoor je een vertekend beeld krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 29-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Als de bedrijven die ingehuurd worden om het op te ruimen al bedreigd worden, wat denk je dan dat er gaat gebeuren als andere boeren dat gaan doen?

Zelfs mevrouw van der Plas wordt al uitgemaakt voor 'verrader'. Zo ver is de polarisatie door de extremistische boeren al gegaan.
De zwijgende meerderheid is wel een dingetje in de geschiedenis. Die maakt een hoop mogelijk.

Het wordt hoog tijd dat er wat meer andere geluiden naar buiten komen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Begrijpen waar de frustratie vandaan komt, dat zouden meer mensen moeten doen. Begrip waarom boeren zijn begonnen te demonstreren ontbreekt het hier veelal aan.
Begrijpen dat dit voor sommige individuele boeren niet is wat ze willen doen we hier volgens mij allemaal wel. Dat er vervolgens weinig begrip is voor de weinig constructieve houding is er dan weer wat minder.

Zoals al vele tientallen keren aan je is verteld, en waar je telkens nogal makkelijk overheen stapt is dat de huidige situatie niet houdbaar is, dat men dit al heel lang had kunnen zien aankomen, dat er grotere machten bezig zijn om op basis van fabeltjes te stoken én dat er bovendien prima mogelijkheden zijn om rendabel verder te gaan in kleinere vorm. Maar ja, wat de boer niet kent'
Er wordt gewoon geroepen "je moet, jammer dan".
"Je mocht al dertig jaar te lang op dezelfde voet voortgaan op oneigenlijke gronden. Het houdt helaas een keer op" lijkt me beter omschreven.
Waar mijn frustraties vandaan komen weet ik zeker wel, goede vrienden van mij hebben namelijk hier mee te maken.
De crux is: zover ze kunnen. Als dit niet genoeg is, zal er toch uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Er zijn hier overigens ook weinig mensen te vinden die geen onderscheid maken. Die uitspraak is echt nergens op gebaseerd.
En dat niet iedereen hier een IT nerd is weet ik wel, ik heb zelf een milieukundige achtergrond, dus ik weet ook wel degelijk waar ik het over heb,
Voor iemand met een milieukundige achtergrond geef je juist op dat vlak weinig blijk van begrip van de situatie eerlijk gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2022 12:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
[...]

Begrijpen waar de frustratie vandaan komt, dat zouden meer mensen moeten doen. Begrip waarom boeren zijn begonnen te demonstreren ontbreekt het hier veelal aan. Er wordt gewoon geroepen "je moet, jammer dan".

En dat niet iedereen hier een IT nerd is weet ik wel, ik heb zelf een milieukundige achtergrond, dus ik weet ook wel degelijk waar ik het over heb,
Rara waarom hebben mensen niet meer begrip voor de frustraties van de boeren?..

Wakker worden: er zijn nog veel meer mensen in dit land die het op dit moment nog veel zwaarder hebben dan welke boer dan ook.

Die mensen worden nu bijna dagelijks geraakt door een groep terroristen (zie letterlijke definitie hierboven) die het halve land platleggen.

En dan gaan klagen over gebrek aan begrip? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:10
[...]

Begrijpen waar de frustratie vandaan komt, dat zouden meer mensen moeten doen. Begrip waarom boeren zijn begonnen te demonstreren ontbreekt het hier veelal aan. Er wordt gewoon geroepen "je moet, jammer dan".

Ik denk dat veel mensen hier die zich hard opstellen tegen deze rellen wel snappen dat het erg verdrietig is als je onderneming moet verdwijnen, en meer boeren zullen tegenstander van de extreme acties zijn dan voorstander (aanname). Maar:

- Ik heb nog geen boer (of groep) gehoord die zich tegen de acties uitspreekt
- Jij noemt dit nog steeds demonstreren. Volgens mij zijn we dat station wel gepasseerd, eens?
- De uitstoot wordt de laatste 20 jaar al nauwelijks minder aldus je eigen geposte plaat van een paar post hierboven.

Die vrienden van je, die weten neem ik ook al jaren dat dit euvel speelt toch? steken die niet hun hand in eigen boezem? Of zijn ze ook doof voor feiten en laten ze zich voor het karretje spannen door andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Niet gezien wat er gedaan werd bij de Vierdaagse?

En vragen of de meerderheid een blokkade wegsleept is hetzelfde als WNF aanhangers vragen met lijmoplosser te komen als ER aanhanger zich weer eens ergens aan vastlijmen... (aangezien jullie graag deze partij in de discussie gooien)
ER blokkades worden door de politie snel opgelost. Als dat bij boeren ook gebeurde zaten we hier niet deze discussie te houden. Boeren die tegen de blokkades zijn zouden de ideale oplossing voor die blokkades zijn aangezien de politie het niet lukt. Dat dat niet gebeurt betekent voor mij dat die meerderheid er helemaal niet is en dat de boeren best collectief mogen worden aangepakt.

De blokkeerders oppakken zal ook niet helpen als er (uit die meerderheid) meteen weer nieuwe komen.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 29-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

MikeyMan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:09:
[...]

[...]

De crux is: zover ze kunnen. Als dit niet genoeg is, zal er toch uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Er zijn hier overigens ook weinig mensen te vinden die geen onderscheid maken. Die uitspraak is echt nergens op gebaseerd.
[...]

Voor iemand met een milieukundige achtergrond geef je juist op dat vlak weinig blijk van begrip van de situatie eerlijk gezegd.
Misschien moet je de posts nog even lezen waar boeren voor terroristen uitgemaakt worden. Nergens staat bij dat ze enkel bepaalde boeren bedoelen, tenzij het een reactie is op een nieuwsartikel van een blokkade.

En die boeren waar ik het over had doen al veel, maar zijn zeker wel verbaasd door wat er is aangekondigd. Hun boerderij zit namelijk aan het IJsselmeer, een niet stikstof gevoelig Natura2000 gebied. Echter wordt er wel een bufferzone omheen verwacht waardoor zij een forste strook land niet zouden kunnen gebruiken. (dat is wat hun bij navraag verteld werd, mogelijk ligt dit in de definitieve uitwerking anders)

En wat mijn milieukundige achtergrond betreft, je hebt mij vast al eerder zien roepen dat we geen echte natuur hebben. Dit komt juist vanuit mijn opleiding. Loop je door een heideveld waarbij leuk verteld wordt dat dit zo gemaakt is. Gemaakt door de mens betreft cultuurgrond.
Ja er komen wel planten en beestjes in na verloop van tijd, maar dat heb je in een actief benut stuk land ook.
Overigens ben ik meer van de water kan van milieu. Daar naar kijkende gaan er nog heel veel meer problemen komen. Ben benieuwd wat mensen hier gaan roepen als het medicijngebruik met 70% gereduceerd moet worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:45:

En ja, er is genoeg in het nieuws geweest van extremisten die boeren thuis opzoeken om "in de stal te filmen"..
Je bedoelt niet de dierenrechtenorganisaties die daadwerkelijk dierenleed blootleggen? Zoals bijv. varkens in vrachtwagens buiten slachthuizen op de dag dat het 39 graden warm was in NL?

Da's een ander verhaal namelijk, en ik zou die mensen zeker geen extremisten noemen zo lang ze niets vandaliseren of wat dan ook.

NB: nogmaals, ik denk dat de boeren gelijk hebben met hun woede en dat het gevoel van machteloosheid logisch is. Net als te toeslagenaffaire is dit een gevolg van jarenlang visieloos slecht regeringsbeleid. Als Nederland een bedrijf was dan was het allang failliet geweest nu.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Misschien moet je de posts nog even lezen waar boeren voor terroristen uitgemaakt worden. Nergens staat bij dat ze enkel bepaalde boeren bedoelen, tenzij het een reactie is op een nieuwsartikel van een blokkade.

En die boeren waar ik het over had doen al veel, maar zijn zeker wel verbaasd door wat er is aangekondigd. Hun boerderij zit namelijk aan het IJsselmeer, een niet stikstof gevoelig Natura2000 gebied. Echter wordt er wel een bufferzone omheen verwacht waardoor zij een forste strook land niet zouden kunnen gebruiken. (dat is wat hun bij navraag verteld werd, mogelijk ligt dit in de definitieve uitwerking anders. Het meest bevredigende antwoord op die vraag vond ik nog (de korte versie dan voor hier) dat het begrip een systeem beschrijft wat bestaat uit flora en fauna. Hierdoor zal een stadspark dus ook onder natuur vallen, idem voor de mieren die zich in Amsterdam tussen de stoeptegels door wurmen)

En wat mijn milieukundige achtergrond betreft, je hebt mij vast al eerder zien roepen dat we geen echte natuur hebben. Dit komt juist vanuit mijn opleiding. Loop je door een heideveld waarbij leuk verteld wordt dat dit zo gemaakt is. Gemaakt door de mens betreft cultuurgrond.
Ja er komen wel planten en beestjes in na verloop van tijd, maar dat heb je in een actief benut stuk land ook.
Overigens ben ik meer van de water kan van milieu. Daar naar kijkende gaan er nog heel veel meer problemen komen. Ben benieuwd wat mensen hier gaan roepen als het medicijngebruik met 70% gereduceerd moet worden ;)
'wat is natuur' is een filosofische discussie vanaf een bepaald punt. Jij zegt 'dit is aangelegd, geen natuur meer dus!' een bioloog zegt: 'boeiend of het is aangelegt of niet, hier groeit iets en rennen specifieke beestjes rond, natuur!' (ik heb genoeg biologiecolleges bijgezeten in Nijmegen met diverse professoren om elke mogelijke variant in antwoorden op de vraag 'wat is natuur?' te horen, de enige reden dat die discussie bestaat is omdat we onszelf buiten de natuur lijken te plaatsen, wat misschien wel een hint is waarom we met de huidige problemen te maken hebben qua natuur/klimaat/milieu).

Dan krijg je het reductiedoel: hier komen veel oneigenlijke argumenten langs, zoals bv. 'we hebben al zoveel gedaan!'. Dat is niet relevant. We zitten met een badkuip-probleem als we het metaforisch willen maken: de badkuip is gewoon vol. Dat komt omdat we er vele te veel water in laten lopen. De oplossing is naast extra water uit die badkuip halen, dat we ook de kraan dichtdraaien tot een punt dat we niet meer water erin knallen dan wat afgevoerd kan worden en tot een punt dat het ook op een onderhoudbaar niveau zit. Nu zeg jij me als badkuipbezitter: 'ja maar ik heb mijn kraan al half dicht gedraait!'. Dat is echter gewoon niet interessant, want als ik naar de uitkomst kijk op dat moment loopt die badkuip nog altijd over, dus zal die kraan gewoon nog verder dicht moeten. Dan kun je wel stellen 'ik ben al 40 jaar bezig die kraan verder dicht te draaien', maar dan komen we misschien tot de conclusie dat we er gewoon mee moeten stoppen.

LTO wil in ieder geval in gesprek gaan, maar zelfs dat ging niet van harte. Ik heb voor de rest nog geen enkel plan gehoord, geen enkel initiatief vanuit de actievoerders wat hun oplossing dan is, buiten meer van hetzelfde wat niet voldoende was. Ik begin me zelfs af te vragen of je een FDF of een Agriactie nog aan de tafel moet willen hebben, misschien beter om ze lekker maar in hun eigen sop te laten gaar koken, want het huidige geschreeuw helpt werkelijk niemand met welke oplossing dan ook en dat is ook iets wat we hier vanuit beide perspectieven terug zien.

Het 'ja maar je moet begrip hebben!' kan wel, snap ik ook zeker, maar op een gegeven moment kun je niets meer daarmee, er moeten stappen worden gemaakt en dat lukt niet als er 0 voorstellen komen vanuit de sector zelf die enig raakvlak met de realiteit hebben en men maar blijft hangen in een soort van culture/identity wars voor de groep die zich blijft uiten.

[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 29-07-2022 12:40 . Reden: aanvulling ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Dan doe je de aanname dat iemand daar gelijk alle boeren mee bedoelt. Dat zal in 99% van de gevallen niet zo zijn. Telkens opschrijven dat het om 'boeren die hun ongenoegen uiten door snelwegen vast te zetten met het dumpen van rommel of neerzetten van trekkers' bekt niet zo lekker.
Ga er maar vanuit dat iedereen hier die specifieke boeren bedoelt.
En die boeren waar ik het over had doen al veel, maar zijn zeker wel verbaasd door wat er is aangekondigd. Hun boerderij zit namelijk aan het IJsselmeer, een niet stikstof gevoelig Natura2000 gebied. Echter wordt er wel een bufferzone omheen verwacht waardoor zij een forste strook land niet zouden kunnen gebruiken. (dat is wat hun bij navraag verteld werd, mogelijk ligt dit in de definitieve uitwerking anders)
Hoelang duurt het voordat je eens accepteert dat de totale uitstoot omlaag moet?
Dus, omdat het aangelegde natuur is, mag het allemaal naar de kloten? We stoten gigantisch veel klerezooi uit. Dat moet minder. Veel moeilijker is het echt niet.

Het is een whataboutism, maar ja, er moet nog veel meer gebeuren. Minder gebruik van medicijnen, minder antibiotica, minder drugs, minder drank, minder benzine en gas verbruiken en zo nog 1001 dingen. Maar allemaal geen redenen om de boeren lekker op de oude voet door te laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:30:
[...]

[Afbeelding]

Ja die is heel makkelijk... sinds de jaren 80 is er ook zichtbaar helemaal niets gedaan volgens de meesten hier natuurlijk. Is ook bewijs dat er 0 gereduceerd is omdat de boeren zich niet ingezet hebben... toch? :+

[...]

Tja minder "happen" zeggen ze dan, terwijl een complete sector hier op 1 hoop gegooid wordt en voor terroristen uitgemaakt wordt. In die sector hebben veel kennissen van mij een bedrijf, dus ik gok dat ik toch dichter er op zit als de meesten hier, en ja dan steekt het mij enorm dat je van die onnozele idioten hebt die niet inzien dat er genoeg mensen zijn die wel willen en wat doen.
Laatste 20 jaar is duidelijk te zien dat landbouw het minste heeft gedaan, daarvoor hebben ze groten stappen gezet maar sinds 2000 is dat zo goed als gestopt. Alles was ze doen aan uitstoort per dier reductie wordt teniet gedaan door meer beesten.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

[...]

Het spijt mij maar ik vind je blik kortzichtig. Ik heb 100% begrip voor de reacties. Deze zijn hetzelfde als bij een groot bedrijf waar ontslagrondes worden aangekondigd. Ressie 2008 waren helemaal geen leuke tijden, moesten mensen echt het huis uit en moest de bank bij executie verkopen. Tot hier alle begrip ook voor de boeren. Maar wat er nu gebeurd, is alleen maar omdat de boeren misbruik maken van hun mogelijkheden. Tachtig kantoorpikkies op een snelweg maken geen indruk, 80 tractoren wel. En zelfs hier heb ik nog sympathie maar het escaleert en het meest vreemde: er is nog niets gebeurd! Geen enkele boer zal vandaag, morgen of zelfs volgend jaar huis en haard moeten verkopen, erger nog ten opzichte van 2008 ligt er een zak met geld.

Waar een OR vervolgens probeert uit te vinden waar de mogelijkheden liggen, de belangrijkste medewerkers te behouden en een goede regeling te treffen voor de rest ... zie ik bij de boerenorganisaties geen enkele actie om voor haar leden op te komen. FDF en Agractie, het zit al in de naam, kijken niet vooruit. Men denkt nog steeds na 35+ jaar ontkenning en ontwijking dat de oude situatie kan blijven bestaan. Ik gun elke boer een gezond bedrijf, van mij mag de overheid daar een zak geld voor uittrekken, boeren die niet kunnen moeten we helpen in welke vorm dan ook om in iedergeval huis en haard te behouden.

Boeren die niet willen en denken dat alles blijft zoals vroeger ... heb ik geen respect voor. Deze groep schreeuwt op dit moment luid en daarom ook de reacties van anderen (in dit topic). De nuance is inderdaad weg, je vrienden zullen vast het beste voor hebben, maar wordt ook in hoofdzaak bepaald door geen of halfslachtige reacties uit eigen gelederen.

Je claim van milieukundige achtergrond vind ik opzienbarend. Biodiversiteit is in gevaar, of de natuur nu gecreëerd is of niet, dat is compleet irrelevant, insectenpopulaties nemen in rap tempo af, planten en bomen diversiteit neemt in rap tempo af. Snelbloeiers, dank aan stikstof, overwoekeren de broodnodige andere planten/bomen waardoor het hele jaar door voedsel voor plant en insect/dier aanwezig zou kunnen zijn. Boeren claimden hier voor in de bres te springen maar het tegendeel is op dit moment een feit. Dit alles schuif jij met een zinnetje terzijde dat dat niet belangrijk is ...

... gecensureerd ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 16:12
[...]

Als ik dan even voor mezelf mag spreken, dit vind ik bijzonder gechargeerd. Het gaat mij iig voornamelijk om de manier waarop die echt buiten alle proporties is en de toon.die aangeslagen wordt (zoals het volslagen van de werkelijkheid los zijnde "het is maar blikschade, waar maak je je druk om").
Het hautaine arrogante, in combinatie met de (imo) totale anarchie, dat is wat bij me de reactie opwekt.

Ik snap verder echt heel goed dat ze boos zijn, dat heeft er erg weinig mee te maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Houd nou eens op zeg.

Er is zat begrip over waarom boeren demonstreren. Demonstreren mag ook zeker. Zelfs als dit er al 30, 40 jaar aan zat te komen. Demonstreren is namelijk gewoon een recht.

Alleen wat er nu gebeurt is geen demonstreren, dat is rellen, dat is overlast veroorzaken, dat zijn levensgevaarlijke situaties veroorzaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

42erik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Houd nou eens op zeg.

Er is zat begrip over waarom boeren demonstreren. Demonstreren mag ook zeker. Zelfs als dit er al 30, 40 jaar aan zat te komen. Demonstreren is namelijk gewoon een recht.

Alleen wat er nu gebeurt is geen demonstreren, dat is rellen, dat is overlast veroorzaken, dat zijn levensgevaarlijke situaties veroorzaken.
je zegt het goed, wat er NU gebeurt is geen demonsteren. Dit tuig moeten ze ook oppakken, daar maalt ook geen enkele gematigde boer om gok ik. Wat deze idioten doen gaat ten koste van de grote groep gematigde boeren.

Wat men in het begin na de aankondiging massaal deed was wel demonstreren, maar ook dat mocht van velen hier al niet omdat men er eens last van kon hebben... dus zijn het meteen terroristen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

42erik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Nee, het is letterlijk terrorisme: https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme
'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.'
Daarom is het zo wrang dat reactie uitblijft, als dit prima is dan zijn we politiek en sociaal gezien in feite op het punt vlak voor de Reichstag brand beland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:09:
[...]

je zegt het goed, wat er NU gebeurt is geen demonsteren. Dit tuig moeten ze ook oppakken, daar maalt ook geen enkele gematigde boer om gok ik. Wat deze idioten doen gaat ten koste van de grote groep gematigde boeren.

Wat men in het begin na de aankondiging massaal deed was wel demonstreren, maar ook dat mocht van velen hier al niet omdat men er eens last van kon hebben... dus zijn het meteen terroristen.
Pardon? Demonstreren net na de aankondiging? De eerste actie was een snelweg blokkeren... Of wil je dat demonstreren noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Pardon? Demonstreren net na de aankondiging? De eerste actie was een snelweg blokkeren... Of wil je dat demonstreren noemen?
Zo lang er bij het blokkeren van die snelweg rekening gehouden wordt met de veiligheid en met de doorgang van hulpdiensten (dus de vluchtstrook vrij houden) dan is het vooral vervelend voor het overige verkeer. Dan zou ik dat onder 'demonstreren' of burgelijke ongehoorzaamheid gooien.

Alleen is dat dus niet wat er met de trekkerblokkades is gebeurd. Ga je bewust hulpdiensten verhinderen of mensen aanrijden, dan is het geen demonstreren meer.

Wanneer "demonstreren" alleen is dat je met toestemming van de gemeente op een door de gemeente aangewezen plek met wat spandoekjes mag zwaaien en vooral geen openbare orde mag verstoren, dan verliest het hele demonstreren zijn betekenis en ben je het recht op vrije demonstratie aan het uithollen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 29-07-2022 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Er zijn gewoon regels voor het demonstreren.
Als je je daaraan niet eens poogt te conformeren, dan begin je al met een 1-0 achterstand bij mensen die wel inzien dat die regels er met een reden zijn.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Het zal me benieuwen wat de verhouding is tussen de boeren die het oppakken van het tuig toejuichen en degenen die woedend zijn dat deze onschuldige lieve mensen zijn opgepakt. Is er een enkele boer geweest die in een interview heeft opgeroepen de blokkerende boeren op te pakken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Typisch, ik zie hier behoorlijk wat begrip en nuance naar verschillende groepen. Maar je moet het wel willen zien (zie ook 1 hieronder). Verder heeft @hamsteg hier alles al wel over gezegd.
Ook typisch, deze milieuwetenschapper -die ook nog zeg maar midden in deze maatschappelijke discussie staat- heeft daar een ander beeld bij (tot zoverre deze verkapte ad verecundiam). Vanuit je studie zou je bekend moeten zijn met (1) confirmation bias; (2) cognitieve dissonantie; (3) het Dunning Kruger effect. Loop deze principes eens bij jezelf na en kijk vervolgens hoe je dingen opschrijft. Ik neem aan dat je niet op dezelfde manier dingen uitdrukt en tot conclusies komt op je werk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
42erik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:12:
[...]

En de kinderen van een minister thuis bedreigen, laten we die niet vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

En dat is één...

Hopelijk vinden ze de anderen ook snel.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Hou toch op :D
Het zit hooguit op het randje met dat afvalverhaal (wat voor gevaar zorgt!). Voor de rest is het blokkeren een vorm van protesteren. En dat is zo oud als de weg naar Kralingen zonder als terrorisme te worden gezien. Ik begrijp dat het merendeel van de posters hier het anders zal zien. Maar dat is IMO grotendeels uit woede/afkeer/frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Wanneer "demonstreren" alleen is dat je met toestemming van de gemeente op een door de gemeente aangewezen plek met wat spandoekjes mag zwaaien en vooral geen openbare orde mag verstoren, dan verliest het hele demonstreren zijn betekenis en ben je het recht op vrije demonstratie aan het uithollen.
Dat is onzin, want dan noem je 'demonstreren' zelf ineffectief. Dat mag je prima vinden, maar ga terrorisme niet onder 'vrije demonstratie' scharen. Als je vind dat je zo belangrijk bent en in je recht staat, dan kan je escaleren naar staken. Dát is hoe je je referentiekader afdwingt, en het werkt altijd.

Als schoonmakers staken, zijn de treinen/kantoren/vliegvelden vies. Als accountants staken komt het niet goed met de belastingaangifte en kwartaalcijfers. Als het OV staakt, komen mensen niet op hun school/werk. In alle gevallen komen de partijen die de stakers benadelen vroeg of laat wel aan tafel om een oplossing uit te werken.

Boeren doen dit niet, hun gedrag is terrorisme. Door andere branches te frustreren ben je niet alleen bezig draagvlak weg te nemen, je laat zien dat je vervangbaar bent omdat je blijkbaar niet je punt kan maken door je eigen werk stil te leggen.

Drie keer raden waarom ze daarvoor kiezen en niet staken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02
Punkrocker schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:25:
En dat is één...

Hopelijk vinden ze de anderen ook snel.
Das pech. Artikel weg :D

EDIT: https://nos.nl/artikel/24...-voor-dumpen-afval-op-a18

[ Voor 11% gewijzigd door DutchCommando op 29-07-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Dat is onzin, want dan noem je 'demonstreren' zelf ineffectief. Dat mag je prima vinden, maar ga terrorisme niet onder 'vrije demonstratie' scharen. Als je vind dat je zo belangrijk bent en in je recht staat, dan kan je escaleren naar staken. Dát is hoe je je referentiekader afdwingt, en het werkt altijd.

Als schoonmakers staken, zijn de treinen/kantoren/vliegvelden vies. Als accountants staken komt het niet goed met de belastingaangifte en kwartaalcijfers. Als het OV staakt, komen mensen niet op hun school/werk. In alle gevallen komen de partijen die de stakers benadelen vroeg of laat wel aan tafel om een oplossing uit te werken.
Dat is waarom ik onderscheid maakte tussen boeren die met trekkers alleen de rijstroken van een snelweg blokkeren, en boeren die afval dumpen om bestuurders in gevaar te brengen.

Hadden ze alleen het eerste gedaan maar wel ruimte gelaten voor de hulpdiensten op snelwegen (of desnoods het omleiden van verkeer over de vluchtstrook) dan waren hun acties misschien economisch vervelend geweest, maar niet levensbedreigend. Dan zou ik het dus ook geen 'terrorisme' noemen.

Anders was een staking of blokkade van (bijvoorbeeld Franse) vrachtwagenchauffeurs ook 'terrorisme' want het raakt de branches van hun klanten veel meer dan dat het hun eigen omzet raakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 29-07-2022 13:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Zo lang er bij het blokkeren van die snelweg rekening gehouden wordt met de veiligheid en met de doorgang van hulpdiensten (dus de vluchtstrook vrij houden) dan is het vooral vervelend voor het overige verkeer. Dan zou ik dat onder 'demonstreren' of burgelijke ongehoorzaamheid gooien.

Alleen is dat dus niet wat er met de trekkerblokkades is gebeurd. Ga je bewust hulpdiensten verhinderen of mensen aanrijden, dan is het geen demonstreren meer.

Ook een vrije vluchtstrook is gewoon problematisch voor nooddiensten.

Ze kunnen alsnog niet met volle snelheid rijden namelijk. Je kan niet met 150 langs een langdurende file toeteren, je moet dat doen met een gangetje van rond de 40. Er is een reden waarom de [oude?] slogan voor 112 was "als iedere seconde telt", dan kun je dus niet minuten later aankomen waar je nodig bent.

Daarnaast ligt er ook gewoon veel troep op de vluchtstrook, en dat kan je je banden kosten.

Vroeger was er een erg informatief kanaal op youtube van een ambulancechauffeur, die heeft meerdere keren uitgelegd waarom hij bij een file liever zo'n "noodlaan" heeft, in het midden van de weg, dan een vluchtstrook.

Dus ja, letterlijk iedere trekker op de snelweg is het hinderen van hulpdiensten. Er is een reden waarom die dingen niet welkom zijn op de snelweg.

Daarnaast heb je ook nog gewone mensen die bijvoorbeeld voor een operatie naar het ziekenhuis moeten, Of om afscheid te nemen van hun kind/ouder/overbuurvrouw. Die staan ook gewoon vast.

Je kan ook @Dennis1812, die werkt in een ziekenhuis, eens zijn mening vragen. Die is nog wat duidelijker dan ik ben.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

PLAE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Het zit hooguit op het randje met dat afvalverhaal (wat voor gevaar zorgt!). Voor de rest is het blokkeren een vorm van protesteren. En dat is zo oud als de weg naar Kralingen zonder als terrorisme te worden gezien. Ik begrijp dat het merendeel van de posters hier het anders zal zien. Maar dat is IMO grotendeels uit woede/afkeer/frustratie.
De voorzitter van het veiligheidsberaad Bruls zit er toch een stuk minder luchthartig in:
Hij noemt de groep protesterende boeren "geen actievoerders, maar extremisten", die niet voor de grote meerderheid van de boeren staan.
https://www.nu.nl/binnenl...rd-worden-opgetreden.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PLAE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Bij gebrek aan begrijpend lezen:
'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.'
Dit valt niet anders te interpreteren. Als de IT branche uit protest tegen de AVG actie zou voeren door SCADA systemen te formatteren waardoor sluizen en bruggen niet meer werken dan is ook dat terrorisme. Mensen in gevaar brengen, wegdek beschadigen en logistieke ketens frustreren met politieke eisen is 100% terrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Roozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:31:
[...]

De voorzitter van het veiligheidsberaad Bruls zit er toch een stuk minder luchthartig in:

[...]

die niet voor de grote meerderheid van de boeren staan.
toch gek dat Bruls het wel nuanceert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Dat is waarom ik onderscheid maakte tussen boeren die met trekkers alleen de rijstroken van een snelweg blokkeren, en boeren die afval dumpen om bestuurders in gevaar te brengen.

Hadden ze alleen het eerste gedaan maar wel ruimte gelaten voor de hulpdiensten op snelwegen (of desnoods het omleiden van verkeer over de vluchtstrook) dan waren hun acties misschien economisch vervelend geweest, maar niet levensbedreigend. Dan zou ik het dus ook geen 'terrorisme' noemen.
Je zou maar met spoed naar een ziekenhuis moeten en doordat de snelweg vast staat (en de ambulance daardoor dus maar met 50 km/u over de vluchtstrook mag i.p.v. 150km/u over de snelweg) en daardoor komen te overlijden. De snelwegen blokkeren is gewoon levensbedreigend wanneer je een beetje pech hebt.

De distributiecentra blokkeren voor een dag is wat mij betreft een mooie actie waarbij geen gevaar is maar er wel dusdanige sociale impact is dat het meer aandacht krijgt dan met z'n allen rondjes lopen met vlaggen op een grasveld. Snelwegen blokkeren en afval dumpen is gewoon terrorisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Hmmm...
Doet deze het wel?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:33:
[...]

[...]

Net als bijna iedereen hier. Jij wil het alleen niet zien ziet het alleen niet. Ik heb geen behoefte om die discussie te voeren, dat is door tig gebruikers hier al uitgekauwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 29-07-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
mefjoew schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:37:
[...]

Interessante gedachtegang in deze vind ik 'wat als dit zwartepietendemonstranten waren geweest?'

[...]

Duidelijk is dat de snelheidsreductie ook gegrond is. Waar ik me dan aan stoor, is dat ik dagelijks ingehaald wordt door gasten die nog altijd 130+ rijden. In zekere zin net zo asociaal als het gedrag dat sommige boeren vertonen.
De stikstof reductie is alleen bijna nihil, begreep ik? Draaien we dingen die niet werken terug?

Aldus de link niet, bij gebrek aan beter liever dingen die nauwelijks werken dan niets doen. Snap ik wel. Én we kunnen langzamer langs al die protest onzin rijden van boeren die er vooralsnog wél in slagen de boel te frustreren - wellicht word je daarom soms met 130km/u ingehaald, als protest tegen de boerenterreur? ;)

Kortom: het maakt voor de uitstoot helaas niet uit, al is te hard rijden natuurlijk officieel niet toegestaan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
Mooi, en nu nog een voorbeeld stellen voor de rest van deze terroristen en deze mafkees veroordelen tot 12 jaar cel. Scheelt ook meteen weer 1 boerenbedrijf.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Philpend
  • Laatst online: 15-09 10:05
Wat het voor mij ook terrorisme maakt is de bedoeling van het geheel: normaliter voer je actie om een betere onderhandelingspositie te krijgen. Maar de boeren van het FdF willen helemaal niet onderhandelen. Hun gedrag is dus alleen gericht op het veroorzaken van zoveel mogelijk chaos.

Je ziet nu ook dat nu LTO heel voorzichtig in gesprek wil met Remkes dat er vanuit de FdF alles aan gedaan wordt om die gesprekken te saboteren, v.d.Tak wordt uitgemaakt voor landverrader en het zou mij helemaal niet verbazen als er al de nodige bedreigingen zijn binnengekomen. Uiteindelijk los je in een democratie je problemen op door te praten, een groepering die weigert te praten heeft dus weinig op met onze democratische rechtsstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Roozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:31:
[...]

[...]

In die quote heeft hij toch ook gelijk. Maar hij heeft het niet over terrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
nst6ldr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Bij gebrek aan begrijpend lezen:
*knip*
Nergens voor nodig.
Het is gewoon een kwestie van interpretatie.
[...]

Dit valt niet anders te interpreteren. Als de IT branche uit protest tegen de AVG actie zou voeren door SCADA systemen te formatteren waardoor sluizen en bruggen niet meer werken dan is ook dat terrorisme. Mensen in gevaar brengen, wegdek beschadigen en logistieke ketens frustreren met politieke eisen is 100% terrorisme.
Ik mis de maatschappijontwrichtende schade. Voor zover daar sprake van is stelt het nog niet zoveel voor.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 07-08-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Philpend schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:40:
Je ziet nu ook dat nu LTO heel voorzichtig in gesprek wil met Remkes dat er vanuit de FdF alles aan gedaan wordt om die gesprekken te saboteren, v.d.Tak wordt uitgemaakt voor landverrader en het zou mij helemaal niet verbazen als er al de nodige bedreigingen zijn binnengekomen. Uiteindelijk los je in een democratie je problemen op door te praten, een groepering die weigert te praten heeft dus weinig op met onze democratische rechtsstaat.
Heel goed ook dat hij dat doet. Naar ik begreep na een telefoontje van Rutte zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Met zulke collega's...
LTO Nederland verraadt de landbouwsector, zo zegt voorzitter van actiegroep Farmers Defence Force (FDF), Mark van den Oever, in een donderdagavond verspreide video. Eerder op de dag maakte LTO-voorzitter Sjaak van der Tak bekend dat hij toch een „verkennend gesprek” wil voeren over het stikstofbeleid, nadat premier Mark Rutte hem toezegde dat er voor het kabinet „geen taboes zijn.”
Bron: https://www.telegraaf.nl/...egging-verkennend-gesprek

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Roozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Net als bijna iedereen hier. Jij wil het alleen niet zien ziet het alleen niet. Ik heb geen behoefte om die discussie te voeren, dat is door tig gebruikers hier al uitgekauwd.
Ook tig gebruikers waar het NIET genuanceerd wordt. Ondanks een topicwaarschuwing over het uitdelen van labels. Er wordt misschien niet de grote massa aan boeren bedoeld, maar dat is niet wat met schrijft.

*knip* we zijn een gemodereerd forum, s.v.p. niet andere deelnemers betrekken bij de discussies, maak een topic report als je vind dat een post de regels overtreed.

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 29-07-2022 21:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

RobinHood schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:30:
[...]
Je kan ook @Dennis1812, die werkt in een ziekenhuis, eens zijn mening vragen. Die is nog wat duidelijker dan ik ben.
Kleine correctie. Ik werk voor de ambulancedienst. Dus direct 100% last van boerenacties.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:33:
[...]

[...]

Hou hier nou eens mee op, al is het maar voor je eigen gemoedsrust...

Lang niet alle boeren zijn extremisten, maar die lui die snelwegen blokkeren (met kankerverwekkend afval, met mest, met bbq-feestjes...) allemaal wel.

Hoe vaak wil je hier horen dat niet alle boeren terroristen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
migchiell schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:24:
[...]

En de kinderen van een minister thuis bedreigen, laten we die niet vergeten.
Die kinderen zijn niet bedreigd, die kinderen voelde zich bedreigd.

Daar zit toch weldegelijk verschil in. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FabianGTI schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Niet genoeg om er daadwerkelijk een punt van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MrOleo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:35:
[...]

Dit, dat geld is gewoon op te halen bij die bank en alle bovengemiddeld betaalde corrupte medewerkers van die en andere banken (denk ook aan kredietcrisissen, woekerpolissen etc. etc.) van de afgelopen 40 jaar die zich ten koste van maatschappij en natuur hebben verrijkt.
En anders haal je het gewoon bij Shell die het laatste kwartaal hun al vrij schandalige winst van het vorige kwartaal met 11 miljard verhoogd hebben. Al die energieprijs gekte blijkt een en al leugens en bedrog, het is pure zakkenvullerij van bedrijven die zich verrijken ten koste van onze maatschappij, ons klimaat en natuur.
Hadden we de afgelopen jaren links gestemd, dan was het wellicht al geregeld/wellicht ook niet, helaas zijn er te veel profiteurs die lekker meegraaien en de ondersteunende rechtse nietsnutten in het zadel houden en we zien hoe dat uitpakt.. een grote klotezooi.
Gezien het stemgedrag van de samenleving sinds b.v. de bankencrisis is dat niet de wens van de bevolking. Zo simpel is het.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

FabianGTI schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Die kinderen van tegenwoordig kunnen ook niets meer hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Hup, 5 jaar de bak in. Laten we hier maar een voorbeeld aan stellen.
Wie heeft er vijanden nodig als je Van den Oever aan je zijde hebt. Wat een treurwilg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Cyberpope schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Gezien het stemgedrag van de samenleving sinds b.v. de bankencrisis is dat niet de wens van de bevolking. Zo simpel is het.
Het zijn toch ook domme onzinnige teksten. Hij noemt honderdduizenden bankmedewerkers corrupt. Terwijl slechts een fractie bezig was met het ontwikkelen van een woekerpolis of het handelen in hypotheekportefeuilles die eigenlijk waardeloos waren. De gemiddelde kas-balie medewerker wist niet dat het speelde en kon er ook niks aan doen. Dat is van hetzelfde niveau als beweren dat alle medewerkers van Oxfam gestraft moeten worden voor misdragingen van collega's in Haiti....zij faciliteerden dat mede bladiebla.

Waarom mag dat soort onzin hier blijven staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 18-09 15:26
NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:35:
[...]

De stikstof reductie is alleen bijna nihil, begreep ik? Draaien we dingen die niet werken terug?

Aldus de link niet, bij gebrek aan beter liever dingen die nauwelijks werken dan niets doen. Snap ik wel. Én we kunnen langzamer langs al die protest onzin rijden van boeren die er vooralsnog wél in slagen de boel te frustreren - wellicht word je daarom soms met 130km/u ingehaald, als protest tegen de boerenterreur? ;)

Kortom: het maakt voor de uitstoot helaas niet uit, al is te hard rijden natuurlijk officieel niet toegestaan.
Hmm, een verlaging van de maximum snelheid heeft natuurlijk ook andere voordelen...
Minder geluidsoverlast, en beter voor de verkeersveiligheid, ook beter voor het milieu in de vorm van minder verbruik natuurlijk.

Met 100 tegen een hoop afval op de snelweg rijden is minder gevaarlijk dan met 130. :+

Ben er zelf ook geen fan van, maar als ik "te" hard zou willen rijden doe ik dat op dat moment, dat ik dat nodig vind/wil, toch wel... of de maximum snelheid dan 100 of 130 is, enige verschil is dan hoeveel te hard. :9

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 29-07-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Robkazoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Hup, 5 jaar de bak in. Laten we hier maar een voorbeeld aan stellen.

[...]

Wie heeft er vijanden nodig als je Van den Oever aan je zijde hebt. Wat een treurwilg.
Op heterdaad betrapt dus die zal niet zo snel wegens gebrek aan bewijs straf ontlopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
emnich schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Pussies, volgens de FDF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Wat ik dank niet snap, als dit een vocale en radicale minderheid is, waar is de gematigde meerderheid om zich hier tegen uit te spreken? Dat is toch ook bij uitstek een rol voor BBB en Carolien van der Plas? Het is note bene de Boer Burger Beweging.. Burgers worden geterroriseerd door Boeren. In de woorden van Edith Schippers: 'ik vind het té toevallig' dat zij precies nu de nood hoog is om de rust te bewaren zich terugtrekt vanwege bedreigingen. Dat ben je m.i. ook niet geschikt voor die functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Ook tig gebruikers waar het NIET genuanceerd wordt. Ondanks een topicwaarschuwing over het uitdelen van labels. Er wordt misschien niet de grote massa aan boeren bedoeld, maar dat is niet wat met schrijft.
Dat is logisch als er gedreigd wordt met "Wat mij betreft zetten ze het hele land paar dagen op slot.", een actie die een hoop levens gaat kosten als die ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Zo'n uitspraak is dreigen met terreur en mag als zodanig worden behandeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

In ál deze voorbeelden lees jij erin dat ze de hele boerengemeenschap bedoelen. Ik niet, het lijkt mij overduidelijk over de activistische subset te gaan. Wij worden het niet eens. Nogmaals, confirmation bias speelt hier een rol.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

[...]
Grappig dat je dan een quote van mij aanhaalt waarin ik het juist specifiek de terroristische boeren benoem. Misschien toch eens ophouden met dat Calimero-gedrag.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hatsjoe
Wat is terrorisme?

Ook terroristen willen politieke besluitvorming beïnvloeden en veranderingen in de samenleving bewerkstelligen.

Zij doen dat door aanslagen te plegen - of daarmee te dreigen - waarbij slachtoffers worden gemaakt of ontwrichtende schade wordt aangericht. Zo wordt angst gezaaid in grote groepen in de samenleving.

Aanslagen vinden bijvoorbeeld plaats vanuit bepaalde ideologische motieven (bijvoorbeeld jihadisme of radicaal-islamisme) of vanuit een streven naar een eigen leefgebied (separatisme).

Terrorisme onderscheidt zich van extremisme doordat terroristische daden een maatschappij-ontwrichtend effect hebben.
https://www.aivd.nl/onder...-extremisme-en-terrorisme

Snelwegen blokkeren en afval dumpen daarop is dus gewoon terrorisme. Ze proberen hiermee immers de democratische rechtstaat te ondermijnen om politieke besluitvorming te beïnvloeden door angst te saaien. Wanneer je als politicus niet doet wat de boeren willen, dan moet je bang zijn dat ze bij je thuis langs komen, of slachtoffers veroorzaken door hun daden.

Ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de boeren simpelweg activisten zijn (die al dan niet soms een stap te ver gaan), en het maar een klein deel is dat terroristen zijn. Maar laten we het alsjeblieft noemen wat het is wat er nu gaande is, en dat is terrorisme. Door het "protesten" of "boeren acties" te blijven noemen doe je alsof het niet extreem is dat nu gaande is. En dat is het dus wel. Wanneer het collectief "terrorisme" genoemd wordt gaan hopelijk de activistische boeren die tegen extremisme aan leunen zich achter de oren krabben en zich afvragen of dit wel is wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PLAE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Niet zo naar doen. Het is gewoon een kwestie van interpretatie.
Oh, die emoji was miet belerend maar juist lief bedoelt. Duidelijk.
PLAE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Ik mis de maatschappijontwrichtende schade. Voor zover daar sprake van is stelt het nog niet zoveel voor.
"Ja maar zoveel schade is er nog niet"

Dit werkt zo niet natuurlijk. Als je het wilt hebben over verzachtende omstandigheden of context, dan moet je op z'n minst naar intentie kijken, en die is nu vrij eenvoudig: we gaan frustreren, gevaarlijke situaties creëren en infrastructuur beschadigen totdat we onze zin krijgen.
[...]

Wat is er mis met het inzetten van de natres, kmar en politie waar ze voor bedoeld zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 20:37
[...]

Men schrijft toch ook niet dat wél alle boeren worden bedoeld? In veel reacties gaat het over de boerenacties en wordt vervolgens gesproken over DIE terroristen, dat verwijst toch vrij duidelijk naar degenen die de acties uitvoeren en niet naar alle boeren. Moet er bij iedere opmerking hierover dan expliciet vermeld worden dat dat alleen gericht is op de boeren die op deze belachelijke wijze actie voeren? Volgens mij snapt het overgrote deel hier best op welk deel van de boeren men hier doelt.

Ik vind bewoordingen als terroristen ook niet perse nodig, maar je blijft nu wel een beetje rondjes draaien in steeds hetzelfde punt. Dat gaat meer over bewoording en interpretatie dan de daadwerkelijke inhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door Erwin186 op 29-07-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
flessuh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Op heterdaad betrapt dus die zal niet zo snel wegens gebrek aan bewijs straf ontlopen
Ik zou het persoonlijk wel mooi vinden als we weer snelrecht gaan invoeren voor deze ellende. Er staat maximaal 12 jaar voor het lozen van zooi op de snelweg. Zoals eerder genoemd: Laten we vijf jaar als eis stellen (mocht de persoon geen strafblad hebben). Denk dat de rechter hier wel in mee wil gaan. En mocht de dader het daar niet mee eens zijn, mag hij/zij lekker verder procederen bij de hogere rechters. Dan houden de idiote capriolen hopelijk snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TIGER1125 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Hmm, een verlaging van de maximum snelheid heeft natuurlijk ook andere voordelen...
Minder geluidsoverlast, en beter voor de verkeersveiligheid, ook beter voor het milieu in de vorm van minder verbruik natuurlijk.
Dat geldt natuurlijk maar tot op zekere hoogte. Als de maximumsnelheid op de snelweg 50 was, dan zou iedereen gewoon te hard gaan rijden.

Daarnaast vind ik een maximumsnelheid van 100 niet per sé veiliger: Als je het bijvoorbeeld met Duitsland vergelijkt waar iemand je met 140 inhaalt en je binnen een paar seconden voorbij is, zie je dat er in Nederland heel veel inhaal-treintjes voorkomen die een auto met 103,5 kilometer per uur voorbij willen gaan.

Je zal dus een Vmax van 100 dan moeten combineren met een permanent inhaalverbod, en ik denk niet dat je dat kan handhaven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik begrijp niet dat dat figuur überhaupt nog door iemand serieus genomen wordt, behalve door z'n geïndoctrineerde achterban natuurlijk. Gewoon de Willem Engel van de boeren, compleet van de pot gerukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De politie meldt dat donderdagavond een 42-jarige verdachte uit de gemeente Oost-Gelre is aangehouden voor het dumpen van afval op de A18 bij Westendorp. Hij is op heterdaad betrapt.

Rond tien uur s' avonds trof de politie een groep van ongeveer dertig trekkers aan. Ze reden op de N18, richting de snelweg A18. Toen ze naar de A18 reden, vonden ze een blokkade van gedumpt afval, zo zegt de politie.

Eenmaal daar is de 42-jarige verdachte op heterdaad betrapt terwijl hij afval aan het dumpen was. De man is direct aangehouden. De politie Oost-Nederland bevestigt dat dit de eerste aanhouding is sinds deze acties zijn begonnen.

Willem Woelders, nationaal commandant van de politie, zei donderdag dat de politie "maximaal inzet op het opsporen van boeren die tijdens de protestacties de wet overtreden." Rijkswaterstaat liet diezelfde avond weten aangifte te gaan doen van vernieling wegens de aangerichte schade.
Van https://www.nu.nl/binnenl...-dumpen-afval-op-a18.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Conclusie is dat de overheid de afgelopen tientallen jaren veel te veel begrip voor de boeren heeft getoond. De natuur delfde daarbij steeds het onderspit.

Het landbouwbeleid is te ver doorgeschoten en nu moet er een correctie op plaats vinden.

En dat is overigens ook geen enkel probleem. 65 procent van het landoppervlak van Nederland bestaat immers uit landbouw. Veel meer dan nodig voor ons drukbevolkte land. Laten ze dat naar bijvoorbeeld 30 procent terugbrengen en Nederland kan weer van het slot, met meer ruimte om te wonen, recreëren en de natuur.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

*knip* geen meta discussie s.v.p. over andere deelnemers, maak s.v.p. een topic report aan.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 29-07-2022 23:12 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
nst6ldr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:56:
[...]

"Ja maar zoveel schade is er nog niet"

Dit werkt zo niet natuurlijk. Als je het wilt hebben over verzachtende omstandigheden of context, dan moet je op z'n minst naar intentie kijken, en die is nu vrij eenvoudig: we gaan frustreren, gevaarlijke situaties creëren en infrastructuur beschadigen totdat we onze zin krijgen.
Daar ben ik het mee eens. Lijkt mij ook logisch dat de AIVD nu extra aandacht heeft. Al neem ik aan dat ze dat voor vd Oever al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
emnich schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Nou, dat is wel een feit inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kraanwagen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:01:
[...]

En dat is overigens ook geen enkel probleem. 65 procent van het landoppervlak van Nederland bestaat immers uit landbouw. Veel meer dan nodig voor ons drukbevolkte land. Laten ze dat naar bijvoorbeeld 30 procent terugbrengen en Nederland kan weer van het slot, met meer ruimte om te wonen, recreëren en de natuur.
Laten we die 30 procent dan vooral ook gebruiken voor onze binnenlandse voedselvoorziening en geen prijzen meer opdrijven door voedsel te exporteren en tegelijkertijd hetzelfde voedsel weer te importeren uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 18-09 15:26
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Dat geldt natuurlijk maar tot op zekere hoogte. Als de maximumsnelheid op de snelweg 50 was, dan zou iedereen gewoon te hard gaan rijden.

Daarnaast vind ik een maximumsnelheid van 100 niet per sé veiliger: Als je het bijvoorbeeld met Duitsland vergelijkt waar iemand je met 140 inhaalt en je binnen een paar seconden voorbij is, zie je dat er in Nederland heel veel inhaal-treintjes voorkomen die een auto met 103,5 kilometer per uur voorbij willen gaan.

Je zal dus een Vmax van 100 dan moeten combineren met een permanent inhaalverbod, en ik denk niet dat je dat kan handhaven.
Het gaat er niet om wat wij vinden, of wat we ervaren, de verkeersveiligheid wordt namelijk afgemeten aan het aantal slachtoffers en en type slachtoffers. Verkeersveiligheid is een papieren iets, kijk voor de grap maar eens hoe je zelf bepaalde situaties ervaart, die volgens de Overheid "veilig" zijn, maar alles behalve dat over komen.

Die inhaaltreintjes houdt je in Nederland toch wel, zijn namelijk genoeg mensen die op de cruise control rondrijden en niet even gas bijgeven bij het inhalen.

Dat ga je nooit voorkomen, en dan heb ik het nog niet eens over de treintjes die gemaakt worden door het "illegaal" inhalen door vrachtwagen in inhaalverboden en het overtreden van Artikel 43 lid 4 van de RVV (Bij drie of meer rijstroken mag een voertuig langer dan 7 meter alleen gebruik maken van de 2 rechtse rijbanen, tenzij er voor gesorteerd moet worden, leuk detail is dat de boeren bij hun blokkades Art. 43 in sommige gevallen volledig overtreden. :+)

Maar verkeershandhaving gaat niet over die paar auto's die bij het inhalen even te hard rijden, ja in een traject cash controle of net bij een flitser wel ja, maar vooral over de excessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TIGER1125 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Het gaat er niet om wat wij vinden, of wat we ervaren, de verkeersveiligheid wordt namelijk afgemeten aan het aantal slachtoffers en en type slachtoffers.

Verkeersveiligheid is een papieren iets, kijk voor de grap maar eens hoe je zelf bepaalde situaties ervaart, die volgens de Overheid "veilig" zijn, maar alles behalve dat over komen.
Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat de verkeersveiligheid niet omgekeerd evenredig is met de maximumsnelheid. Dat kun je niet eindeloos doortrekken. Op een gegeven moment schiet de maatregel 'verlagen van de maximumsnelheid' dan zijn doel voorbij en wordt het verkeer er onveiliger van omdat niemand zich er meer aan gaat houden.

Op papier klinkt dat heel leuk, maar die modellen hebben maar een beperkt werkgebied waarin ze je nuttige informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat de verkeersveiligheid niet omgekeerd evenredig is met de maximumsnelheid. Dat kun je niet eindeloos doortrekken. Op een gegeven moment schiet de maatregel 'verlagen van de maximumsnelheid' dan zijn doel voorbij en wordt het verkeer er onveiliger van omdat niemand zich er meer aan gaat houden.

Op papier klinkt dat heel leuk, maar die modellen hebben maar een beperkt werkgebied waarin ze je nuttige informatie geven.
offtopic:
Nou ja, als de snelheid 0 is dan gaat de verkeersveiligheid toch aardig naar de 100% hoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:34
Klinkt alsof iemand z'n positie bedreigd ziet, net nu z'n merchandise zo lekker loopt. Want waarom jou je je constructief opstellen wanneer je zelf toch vooral baat hebt bij verdere escalatie en polarisering?

Het zou van de LTO wel erg naïef zijn niet in te zien dat je een dergelijk figuur beter kwijt dan rijk kunt zijn. Leuk om even de boel op stelten te zetten en wat politieke speelruimte proberen af te dwingen, vervolgens zijn kop op het blok terwijl de grote mensen verder praten.

Snap z'n frustratie wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Robkazoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Ik zou het persoonlijk wel mooi vinden als we weer snelrecht gaan invoeren voor deze ellende. Er staat maximaal 12 jaar voor het lozen van zooi op de snelweg. Zoals eerder genoemd: Laten we vijf jaar als eis stellen (mocht de persoon geen strafblad hebben). Denk dat de rechter hier wel in mee wil gaan. En mocht de dader het daar niet mee eens zijn, mag hij/zij lekker verder procederen bij de hogere rechters. Dan houden de idiote capriolen hopelijk snel op.
er gaat natuurlijk nooit 5 jaar als eis gelden voor afval op de weg dumpen....

paar 100 uurtjes werkstraf denk ik eerder dat het word

en hoge straffen werken goed ?.... ja kijk maar naar Amerika

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-07-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mr. Detonator schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:53:
[...]

er gaat natuurlijk nooit 5 jaar als eis gelden voor afval op de weg dumpen....

paar 100 uurtjes werkstraf denk ik eerder dat het word

en hoge straffen werken goed ?.... ja kijk maar naar Amerika
Schijnbaar kun je voor afval dumpen op de snelweg 6 maanden in de gevangenis en 8.700 Euro boete krijgen. Dat is dan nog los van het stilstaan op de snelweg zelf, waar je ook 9 jaar achter de tralies gezet kan worden of 76.000 Euro boete. Dat wordt in ieder geval hier gesteld.

Speculatie van mijn kant is dat ze toch wel voorbeelden gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:02:
[...]

Schijnbaar kun je voor afval dumpen op de snelweg 6 maanden in de gevangenis en 8.700 Euro boete krijgen. Dat is dan nog los van het stilstaan op de snelweg zelf, waar je ook 9 jaar achter de tralies gezet kan worden of 76.000 Euro boete. Dat wordt in ieder geval hier gesteld.

Speculatie van mijn kant is dat ze toch wel voorbeelden gaan stellen.
ja dat is de maximale straf.... die geven ze als iemand keer op keer in de fout gaat en al voor de zoveelste keer een ongeluk heeft veroorzaakt

maar niet de 1e keer vermoed ik, en al helemaal niet als er verder niks is gebeurd dan wat afval dumpen op de weg

het rijden zonder rijbewijs staat ook een maximale straf op van 6 maanden, maar er zijn mensen die al 5 tot 10 keer gepakt zijn zonder rijbewijs en nog nooit 1 dag hebben vastgezeten

https://nos.nl/artikel/24...p-rijden-zonder-rijbewijs

9x gepakt in 3 jaar tijd...nou dan zullen we zijn auto maar eens af gaan nemen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-07-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mr. Detonator schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:05:
[...]

ja dat is de maximale straf.... die geven ze als iemand keer op keer in de fout gaat en al voor de zoveelste keer een ongeluk heeft veroorzaakt

maar niet de 1e keer vermoed ik, en al helemaal niet als er verder niks is gebeurd dan wat afval dumpen op de weg

het rijden zonder rijbewijs staat ook een maximale straf op van 6 maanden, maar er zijn mensen die al 10+ keer gepakt zijn zonder rijbewijs en nog nooit 1 dag hebben vastgezeten
We gaan het vanzelf zien natuurlijk, ik ben geen jurist. Verder weten we ook niet of de betreffende persoon al meer op z'n kerfstok heeft staan en, zoals ook in het artikel aangegeven, kunnen er andere verzwarende omstandigheden zijn.

Edit: er is ook wel een trend gaande waarbij vaker de zwaarste straf geëist om een voorbeeld te stellen, zie onder andere de eis tegen de verdachten van de moord op Peter R. de Vries. Of de straf dan gelijk wordt aan de eis, is daarmee natuurlijk niet gezegd.

[ Voor 19% gewijzigd door SayWhatAgain! op 29-07-2022 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• belly89
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Jij quote mij hier met de beschuldiging dat ik alle boeren terroristen noem. Over woorden in mijn mond plaatsen zeg. Ik zeg dat de burgemeester de kant kiest van de, in mijn ogen, terroristen. Duidelijk is toch dat ik de mensen bedoel die expres de wet overtreden door snelwegen en bedrijven blokkeren en andere levensgevaarlijke capriolen uithalen onder de noemer "demonstreren. Nergens staat dat ik een boer die hier niet aan meedoet een terrorist noem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Mr. Detonator schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:05:
[...]

het rijden zonder rijbewijs staat ook een maximale straf op van 6 maanden, maar er zijn mensen die al 5 tot 10 keer gepakt zijn zonder rijbewijs en nog nooit 1 dag hebben vastgezeten

https://nos.nl/artikel/24...p-rijden-zonder-rijbewijs

9x gepakt in 3 jaar tijd
Er zit natuurlijk een verschil tussen per ongeluk je lading etc verliezen en het doelbewust dumpen om blokkades te veroorzaken.

Ik treed misschien in herhaling, maar wat mij betreft mag de overheid/politie wel wat harder optreden ook om simpelweg aan te tonen dat ze dat kunnen en willen doen. Momenteel heb ik vooral het gevoel dat alles maar kan |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
[...]

Term terrorisme is pas gekomen nadat acties uit de hand liepen er er al meerdere ongelukken plaats hebben gevonden. Militante organisaties zoals agractie en FDF keuren de acties niet krachtig af en geven daarmee omzichtig openlijke steun. Probleem is heel veel groter dan een paar rotte appels. De gematigde boer moet zijn mond houden anders dreigementen. Ik dacht dat de BBB ook inmiddels bedreigt werd omdat ze niet extreem genoeg waren.

Een gezellige BBQ op de snelweg als actie kan best gedoogd worden. De timing valt echter ook weer samen met de militante acties s nachts. Het is dan erg lastig omdat los van elkaar te zien. En mijn gevoel zegt dat dat ook niet los van elkaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
HEY_DUDE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:35:
[...]

Een gezellige BBQ op de snelweg als actie kan best gedoogd worden.
Eens dat dit minder ernstig is. Maar dit kan je toch ook niet serieus nemen. Ze hebben allemaal lol en gezelligheid, lekker de BBQ aan. Zo ernstig vinden ze zelf dus ook allemaal niet. En je ziet allemaal kinderen rondlopen en mee "demonstreren". Dat kan je dan toch niet serieus nemen als je een neutrale burger bent en daar uren voor in de file hebt gestaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
belly89 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Eens dat dit minder ernstig is. Maar dit kan je toch ook niet serieus nemen. Ze hebben allemaal lol en gezelligheid, lekker de BBQ aan. Zo ernstig vinden ze zelf dus ook allemaal niet. En je ziet allemaal kinderen rondlopen en mee "demonstreren". Dat kan je dan toch niet serieus nemen als je een neutrale burger bent en daar uren voor in de file hebt gestaan.
En diezelfde kinderen worden waarschijnlijk over een aantal jaar onder druk gezet om het familiebedrijf over te nemen, terwijl nu al een generatie lang duidelijk is dat het een doodlopende weg is met hoe de sector als geheel met milieuproblematiek omgaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
belly89 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Jij quote mij hier met de beschuldiging dat ik alle boeren terroristen noem. Over woorden in mijn mond plaatsen zeg. Ik zeg dat de burgemeester de kant kiest van de, in mijn ogen, terroristen. Duidelijk is toch dat ik de mensen bedoel die expres de wet overtreden door snelwegen en bedrijven blokkeren en andere levensgevaarlijke capriolen uithalen onder de noemer "demonstreren. Nergens staat dat ik een boer die hier niet aan meedoet een terrorist noem.
Gewoon negeren. Als er 1 ding is dat ik heb geleerd van o.a. de covid topics is dat je dat soort lui niet moet voeren door erop te reageren. Gezien de posts die ik van betreffende persoon voorbij zie komen is het een kansloos verhaal. Bespaar je de energie en lees de overige posts mét inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Dit meen je niet echt toch? Het begint er al mee dat dit gewoon onwettelijk is. Dit veilig doen is daarna zo ongeveer onmogelijk (de politie mag niet eens bewust een file creëren voor zover ik weet), en voor hulpdiensten zal sowieso de doorstroom verminderen en dat risico moet je niet willen nemen (nog afgezien van het feit dat ook niet-hulpdiensten met haast naar een ziekenhuis onderweg kunnen zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:34
HEY_DUDE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:35:
[...]
Een gezellige BBQ op de snelweg als actie kan best gedoogd worden. De timing valt echter ook weer samen met de militante acties s nachts. Het is dan erg lastig omdat los van elkaar te zien. En mijn gevoel zegt dat dat ook niet los van elkaar staat.
Dat die kinderen een goede reden vormen om niet met hulp van een waterkanon of traangasgranaat de boel schoon te vegen is natuurlijk enkel een handige bijkomstigheid...

Ga dan bij het gemeente- of provinciehuis zitten en nodig de raad uit om te genieten van de lokale productie. Midden op de snelweg is pure provocatie, en dat weten ze zelf natuurlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Cid Highwind schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:34:
[...]

Dat die kinderen een goede reden vormen om niet met hulp van een waterkanon of traangasgranaat de boel schoon te vegen is natuurlijk enkel een handige bijkomstigheid...
Kinderen als menselijk schild :X . Maar zo cynisch zal het hopelijk toch niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Dit meen je niet echt toch? Het begint er al mee dat dit gewoon onwettelijk is. Dit veilig doen is daarna zo ongeveer onmogelijk (de politie mag niet eens bewust een file creëren voor zover ik weet), en voor hulpdiensten zal sowieso de doorstroom verminderen en dat risico moet je niet willen nemen (nog afgezien van het feit dat ook niet-hulpdiensten met haast naar een ziekenhuis onderweg kunnen zijn)
Het is natuurlijk wel een principe van "wie niet horen wil moet maar voelen". Tot welke hoogte is dat dan wel veilig en verantwoord te doen, maar wel op een manier dat het voldoende overlast veroorzaakt dat het protest serieus wordt genomen?

Als volgens iedereen hier de enige uitweg is dat de boeren braaf gaan opzitten en pootjes geven, dan zal dit van kwaad tot erger gaan. Niet omdat ik het met de boeren eens ben, maar omdat dat voor de boeren geen acceptabele oplossing is. Die zitten namelijk aan het andere uiteinde: Laat de overheid maar alle maatregelen intrekken, en er is gewoon geen enkel pad dat naar een de-escalerende middenweg leidt.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 29-07-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Bananenplant schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:37:
[...]

Kinderen als menselijk schild :X . Maar zo cynisch zal het hopelijk toch niet zijn.
Dat zag je bij die wappie protesten rondom Corona toch ook. Hele gezinnen die kwamen protesteren en oudere die hun jonge kinderen borden met vage teksten laten vasthouden.

En als het dan misgaat: “DOE FF NORMAAL LANDVERRADER ER ZIJN KINDEREN BIJ WEET JE”.

zoiets iig.

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 29-07-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
De_Bastaard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:39:
[...]

Dat zag je bij die wappie protesten rondom Corona toch ook. Hele gezinnen die kwamen protesteren en oudere die hun jonge kinderen borden met vage teksten laten vasthouden.

En als het dan misgaat: “DOE FF NORMAAL LANDVERRADER ER ZIJN KINDEREN BIJ WEET JE”.

zoiets iig.
offtopic:
Het lijkt Hamas wel :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bananenplant schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:37:
[...]

Van de boeren zou het me écht niet verbazen als ze hun kinderen idd inzetten als pressie-middel. Wellicht niet letterlijk een menselijk schild, dan toch iig een figuurlijk schild.

Waarom neem je anders kinderen mee naar een demonstratie? Wat moet daar de toegevoegde waarde van zijn, anders dan op de emotie spelen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:37:
[...]

Het is natuurlijk wel een principe van "wie niet horen wil moet maar voelen". Tot welke hoogte is dat dan wel veilig en verantwoord te doen, maar wel op een manier dat het voldoende overlast veroorzaakt dat het protest serieus wordt genomen?

Als volgens iedereen hier de enige uitweg is dat de boeren braaf gaan opzitten en pootjes geven, dan zal dit van kwaad tot erger gaan. Niet omdat ik het met de boeren eens ben, maar omdat dat voor de boeren geen acceptabele oplossing is. Die zitten namelijk aan het andere uiteinde: Laat de overheid maar alle maatregelen intrekken, en er is gewoon geen enkel pad dat naar een de-escalerende middenweg leidt.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Als je je ongehoord voelt door de politiek moet je geen gevaarlijke situaties gaan creëren of situaties waarbij de medeburgers onredelijk geraakt worden.

Na de demonstraties op het Malieveld was er volgens mij al meer dan genoeg aandacht. Politiek wilde graag spreken met boeren maar het enige dat de boeren wilde was een bindende verklaring van de regering "Wij zullen nooit aan de boeren zitten en deze kunnen doorgaan zoals ze willen". Dat gaat er niet komen.

Toen de overheid aangaf geen dikke vette streep te zetten door de plannen maar wel in gesprek te willen ging het van kwaad tot erger (op de snelweg gaan staan en uiteindelijk dus blokkades opwerpen).

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsjoe op 29-07-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hatsjoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Als je je ongehoord voelt door de politiek moet je geen gevaarlijke situaties gaan creëren of situaties waarbij de medeburgers onredelijk geraakt worden.
Dat je geen gevaarlijke situaties moet creëren (direct of indirect) ben ik het mee eens. Maar dat je medeburgers onredelijk gaat raken door overlast of ordeverstoring, is wel een klein beetje de bedoeling van zo'n protest natuurlijk. Lege schappen in een supermarkt is dan nog te verantwoorden, ambulances die niet op tijd komen gaat te ver.
Na de demonstraties op het Malieveld was er volgens mij al meer dan genoeg aandacht. Politiek wilde graag spreken met boeren maar het enige dat de boeren wilde was een bindende verklaring van de regering "Wij zullen nooit aan de boeren zitten en deze kunnen doorgaan zoals ze willen". Dat gaat er niet komen.

Toen de overheid aangaf geen dikke vette streep te zetten door de plannen maar wel in gesprek te willen ging het van kwaad tot erger (op de snelweg gaan staan en uiteindelijk dus blokkades opwerpen).
Precies. Je ziet hier ook veel gelijkenissen met de protesten tegen de coronamaatregelen: Alle maatregelen per direct van tafel of we gaan er mee door. Dat zijn lui die niet voor onderhandeling of polderen vatbaar zijn.

De strategie van politie om te de-escaleren werkt om die reden dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Hatsjoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Boeren willen wel in discussie gaan zolang ze zicht maar aan de woorden lijst houden.
De woorden lijst:
- Oke
- Ja
- Mee eens

zelfde boeren, "ze willen niet een discussie met ons hebben".

Waarom moeten nog doen alsof de FDF geen terreur organisatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Stoney3K schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Dat je geen gevaarlijke situaties moet creëren (direct of indirect) ben ik het mee eens. Maar dat je medeburgers onredelijk gaat raken door overlast of ordeverstoring, is wel een klein beetje de bedoeling van zo'n protest natuurlijk. Lege schappen in een supermarkt is dan nog te verantwoorden, ambulances die niet op tijd komen gaat te ver.

[...]

Precies. Je ziet hier ook veel gelijkenissen met de protesten tegen de coronamaatregelen: Alle maatregelen per direct van tafel of we gaan er mee door. Dat zijn lui die niet voor onderhandeling of polderen vatbaar zijn.
Sleutelwoord: "onredelijk". Wij burgers kunnen deze problemen niet oplossen voor de boeren. Ik steun de boeren (tot op zekere hoogte), waarom moet ik dan lege schappen hebben in de winkels? Zo bereik je alleen maar dat al meer burgers de boeren de rug toe keren.

Je zag dat er in het begin veel steun was, deze steun is nu vele malen minder doordat de boeren zichzelf nu toch wel heel erg in de voet schieten met hun gedoe. Je wilt juist breed gedragen steun zodat dat zich uiteindelijk vertaalt in druk op de politiek doordat de achterban van politici anders hun steun intrekken.

De boeren moeten met een charmeoffensief komen en met daadwerkelijke onderbouwde feiten gaan komen. Tot nu toe heb ik bijna exclusief alleen maar geroeptoeter gezien van "Wij hebben het recht om te boeren" (dat is niet zo, je hebt dat privilege) of dat het RIVM en alle wetenschappers er maar naast zitten. Ga aan tafel zitten bij al die talkshows, kom met alternatieve plannen, weerleg fouten met feiten, maar ga niet snelwegen blokkeren en afval dumpen. Dat heeft geen zin.

Je protesteert om aandacht te trekken. Paar maanden terug hadden de boeren de aandacht van heel het land. Het was toen het moment geweest om juist de media in te gaan, met feiten te komen en met oplossingen te komen. Het momentum is er nu vanaf en slaat langzaam om in afgunst.
Pagina: 1 ... 49 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.