siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:45:
[...]
vdPlas noemt het iets wat het niet is. Ik veroordeel haar reactie in zoverre dat het incorrect is en as per usual m.o. niks toevoegd. Het is alleen maar 'kijk hoe armzielig de boeren zijn. En nu ík ook'. Ze noemt letterlijk dat er een anti-BBB lobby zou zijn. Absurd en dat hoeft ook niet getolereerd te worden.
[...]
"Heeft u getuigen?" Best lastig als je 1 op 1 bedreigd wordt. Been there, done that.
[...]
Actief wetenschap en feiten in twijfel trekken op basis van helemaal niks. Feiten verdraaien. Het laatste debat wat ik gevolgd heb, volgens mij in het begin van dit gedoe, vond ze de acties wel allemaal prima. Misschien die bedreigingen expliciet niet, maar ja, boeren moeten toch kunnen demonstreren met trekker she. Moet kunnen. Zo kwamen haar uitingen over, en nu nog steeds.
[...]
Mwoa, ik vind van wel. Een politici mag zich veel meer permiteren dan een burger. En zeker voor iemand in de 2e kamer anno 2022 gwoon propaganda uitkramen moet gewoon weggezet worden.
Wat betreft die aannames, honderden trekkers en boeren, en wat is er van terecht gekomen? Nit alsof de politie met harde cijfers gaat komen, maar procentueel zal daadwerkelijke aanhoudingen minimaal zijn.
Allereerst #doeslief, niet tegen mij, maar vooral ook tegen jezelf. Bijna elke stelling trek je steeds verder door naar het extreme. Meestal negeer ik dat, omdat het benoemen vaak tot meer opwinding leidt, maar bij elke reactie die ik nu krijg heb ik het idee dat je steeds verder opwind. Hopelijk "lees" ik vooral de frustratie en ben jij niet echt zo opgewonden en ben je vooral een persoon die de zaken graag scherp op papier zet.
Wat inhoudelijker op het onderwerp:
1. Politici hebben (inderdaad) meer rechten, maar ook meer plichten. En daar is (inderdaad) een gebrek aan balans.
2. Helaas is incompleet zijn in de meeste context vaak acceptabel en daar maakt men (waaronder van de Plas) vaak handig gebruik van. Ik heb daar een mening over die zeer waarschijnlijk aansluit bij die van jouw gezien de reactie, maar ga daar verder niet op in gezien dat meer voor NL-politiek is.
3. Haar gedrag en haar bedreigingen kan je los of vast zien. Los is simpeler en heeft mijn voorkeur want dan kunnen we beide negatief beoordelen. Gezamenlijk maakt het meer complexer, maar ik denk dat we eens zullen zijn dat iemand bedreigen, ook als die persoon het over zichzelf afroept, onwenselijk is en blijft. Het maakt op zijn best begrijpelijk.
Wat betreft jouw persoonlijke situatie die is duidelijk niet gelijk aan die van Caroline van de Plas. Maar als jij bewijs had (zoals Caroline) dan ben ik overtuigd dat je meer kans had. En andersom is ook waar als Caroline van de Plas geen bewijs had dan zou men ook vragen of ze getuigen had.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel