Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Precies:
- Rijbewijs schorsen vanwege levensgevaarlijk rijgedrag (met een trekker op de snelweg).
- Trekker in beslag nemen wegens het ontbreken van de verplichte kentekenplaat.
En dan nog een rits boetes voor dingen als het hinderen van het wegverkeer. verboden demonstratie.
Het is vrij typisch voor politie om rechtse protesten met veel meer begrip en medelij te behandelen dan linkse protesten. Bij rechtse protest wordt er pas ingegerpen zodra er echt grends overschrijdend gedrag wordt getoont en bij linkse protesten worden mensen relatief eerder opgepakt en bekeurd.

Affiniteit hebben met authortair denken en rechts gedachtengoed gaat aardig hand in hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frame164 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Bij de acties van eerder deze week snap ik dat nog. Er hangen wel camera's bij snelwegen maar niet overal en boeren zullen nog wel zo slim zijn geweest om niet te dicht bij de camera's hun terroristische acties uit te voeren. Maar de blokkade van de A35 is nu en dus is het heel goed zichtbaar wie het doet. Dus waarom niet de weg schoonvegen, iedereen aanhouden en tractoren en andere spullen die ze hebben meegebracht in beslag nemen. Als 100% van de extinction rebellion groep een paar weken terug kon worden aangehouden omdat ze een weg blokkeerde moet dat nu toch ook kunnen?
Tsjs. Een aantal mensen in dit topic hebben aangegeven dat dat juist escalerend werkt, en dat we juist moeten de-escaleren. Dus niks doen door de politie, en ze hun gang laten gaan.

Dat is dus ook wat de politie blijkbaar doet: de-escaleren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Tsjs. Een aantal mensen in dit topic hebben aangegeven dat dat juist escalerend werkt, en dat we juist moeten de-escaleren. Dus niks doen door de politie, en ze hun gang laten gaan.
Is niets optreden niet juist een uitnodiging voor de boeren om er nog een schepje bovenop te doen, omdat dat een signaal is dat ze ermee weg kunnen komen?

Dat lijkt me dus ook een risico dat het escaleert.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 21:28
wildhagen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Dat is dus ook wat de politie blijkbaar doet: de-escaleren.
De-escaleren is prima, als je na de de-escalatie maar wel iets doet om een nieuwe escalatie te voorkomen. Doe je echter ook achteraf niets, dan ben je helemaal niet meer aan het de-escaleren, dan doe je gewoon echt niets.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Stoney3K schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:56:
[...]

Is niets optreden niet juist een uitnodiging voor de boeren om er nog een schepje bovenop te doen, omdat dat een signaal is dat ze ermee weg kunnen komen?

Dat lijkt me dus ook een risico dat het escaleert.
In mijn ogen, jazeker. De boeren escaleren en blijven maar escaleren. Maar de politie mag wilt niets doen. Zelfs bij de bbq, staan ze bij en lijken niks t doen. Ipv foto's maken, VIN nummers waar mogelijk achterhalen etc ect. Of is dat ook al escaleren?

Het is nu al kip en klaar dat boeren met nagenoeg alles blijven wegkomen. Die paar die zijn opgepakt staat niet in verhouding van het totale aantal terroriserende boeren.

Paar boetes en misschien een paar nachtjes in en cel? That's it zo'n beetje toch? Nou, poeh, ik zou als boer ook te trillen staan om aan een volgende actie mee te doen.

Even cru gezegd, als men zou wegkomen met diefstal van wat dan ook, wie zou dan niet stelen? Acties zonder consequenties doet nagenoeg iedereen wel mee.

[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 28-07-2022 17:01 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SkyStreaker schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:11:
https://www.destentor.nl/...r-protestacties~aa3a7e5c/ - BBQ op de A1/A35.

:F

Zucht, nu neem ik de boel helemaal niet serieus meer, dit is gewoon schoppen, om het schoppen.
Je zou toch zeggen paar ME busjes erheen, paar honden erbij, en die snelweg is zo weer leeg.
Bij voetbalsupporters weten ze ze oh zo snel te vinden die busjes, maar nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ArgantosNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Het is vrij typisch voor politie om rechtse protesten met veel meer begrip en medelij te behandelen dan linkse protesten. Bij rechtse protest wordt er pas ingegerpen zodra er echt grends overschrijdend gedrag wordt getoont en bij linkse protesten worden mensen relatief eerder opgepakt en bekeurd.

Affiniteit hebben met authortair denken en rechts gedachtengoed gaat aardig hand in hand.
Ik herinner me nog tijdens Corona toen de klachten precies omgekeerd gingen, omdat niks mocht qua protesteren, behalve BLM protesten, die mochten wel.

Dat hier de politie veel te laat en weinig ingrijpt ben ik het geheel mee eens, maar dat ze teveel deden bij bijvoorbeeld ER ben ik het weer compleet mee oneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Je zou toch zeggen paar ME busjes erheen, paar honden erbij, en die snelweg is zo weer leeg.
Ook voetbalsupporters kunnen met veel te veel wegkomen. En daar is het zo erg dat de busjes ME preventief moeten komen. Dus laten we die ook niet als lichtend voorbeeld gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Frame164 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Bij de acties van eerder deze week snap ik dat nog. Er hangen wel camera's bij snelwegen maar niet overal en boeren zullen nog wel zo slim zijn geweest om niet te dicht bij de camera's hun terroristische acties uit te voeren. Maar de blokkade van de A35 is nu en dus is het heel goed zichtbaar wie het doet. Dus waarom niet de weg schoonvegen, iedereen aanhouden en tractoren en andere spullen die ze hebben meegebracht in beslag nemen. Als 100% van de extinction rebellion groep een paar weken terug kon worden aangehouden omdat ze een weg blokkeerde moet dat nu toch ook kunnen?

Kan een verantwoordelijke politiecommisaris worden ontslagen voor het niet handhaven van de openbare orde?
De wil om in te grijpen is er gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Sissors schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:00:

Dat hier de politie veel te laat en weinig ingrijpt ben ik het geheel mee eens, maar dat ze teveel deden bij bijvoorbeeld ER ben ik het weer compleet mee oneens.
Die mening is er juist ómdat er nu nagenoeg niet wordt ingegrepen. De verschillen zijn nóg een 2e probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Ook voetbalsupporters kunnen met veel te veel wegkomen. En daar is het zo erg dat de busjes ME preventief moeten komen. Dus laten we die ook niet als lichtend voorbeeld gebruiken.
Ik zeg nergens dat voetbalsupporters lieverdjes zijn oid. Maar daar wordt er toch echt wel eerder ingegrepen. Nog steeds te laat, maar dat wil niet zeggen dat het hier dan ook maar moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:45:
[...]

vdPlas noemt het iets wat het niet is. Ik veroordeel haar reactie in zoverre dat het incorrect is en as per usual m.o. niks toevoegd. Het is alleen maar 'kijk hoe armzielig de boeren zijn. En nu ík ook'. Ze noemt letterlijk dat er een anti-BBB lobby zou zijn. Absurd en dat hoeft ook niet getolereerd te worden.

[...]

"Heeft u getuigen?" Best lastig als je 1 op 1 bedreigd wordt. Been there, done that.

[...]

Actief wetenschap en feiten in twijfel trekken op basis van helemaal niks. Feiten verdraaien. Het laatste debat wat ik gevolgd heb, volgens mij in het begin van dit gedoe, vond ze de acties wel allemaal prima. Misschien die bedreigingen expliciet niet, maar ja, boeren moeten toch kunnen demonstreren met trekker she. Moet kunnen. Zo kwamen haar uitingen over, en nu nog steeds.

[...]

Mwoa, ik vind van wel. Een politici mag zich veel meer permiteren dan een burger. En zeker voor iemand in de 2e kamer anno 2022 gwoon propaganda uitkramen moet gewoon weggezet worden.

Wat betreft die aannames, honderden trekkers en boeren, en wat is er van terecht gekomen? Nit alsof de politie met harde cijfers gaat komen, maar procentueel zal daadwerkelijke aanhoudingen minimaal zijn.
Allereerst #doeslief, niet tegen mij, maar vooral ook tegen jezelf. Bijna elke stelling trek je steeds verder door naar het extreme. Meestal negeer ik dat, omdat het benoemen vaak tot meer opwinding leidt, maar bij elke reactie die ik nu krijg heb ik het idee dat je steeds verder opwind. Hopelijk "lees" ik vooral de frustratie en ben jij niet echt zo opgewonden en ben je vooral een persoon die de zaken graag scherp op papier zet.

Wat inhoudelijker op het onderwerp:
1. Politici hebben (inderdaad) meer rechten, maar ook meer plichten. En daar is (inderdaad) een gebrek aan balans.
2. Helaas is incompleet zijn in de meeste context vaak acceptabel en daar maakt men (waaronder van de Plas) vaak handig gebruik van. Ik heb daar een mening over die zeer waarschijnlijk aansluit bij die van jouw gezien de reactie, maar ga daar verder niet op in gezien dat meer voor NL-politiek is.
3. Haar gedrag en haar bedreigingen kan je los of vast zien. Los is simpeler en heeft mijn voorkeur want dan kunnen we beide negatief beoordelen. Gezamenlijk maakt het meer complexer, maar ik denk dat we eens zullen zijn dat iemand bedreigen, ook als die persoon het over zichzelf afroept, onwenselijk is en blijft. Het maakt op zijn best begrijpelijk.

Wat betreft jouw persoonlijke situatie die is duidelijk niet gelijk aan die van Caroline van de Plas. Maar als jij bewijs had (zoals Caroline) dan ben ik overtuigd dat je meer kans had. En andersom is ook waar als Caroline van de Plas geen bewijs had dan zou men ook vragen of ze getuigen had.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Die mening is er juist ómdat er nu nagenoeg niet wordt ingegrepen. De verschillen zijn nóg een 2e probleem.
Dat er nu niet wordt ingegrepen, betekend niet dat er toen ook niet moest worden ingegrijpen, het betekend dat er nu wel moet worden ingegrepen. (En die ER blokkades konden ook nog best een tijd doorgaan ondanks dat ze lang vantevoren waren aangekondigd, maar lang niet zolang als deze inderdaad. Tegelijk 10 man op een kruispunt zijn natuurlijk makkelijker weg te krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:38:
Nee, Caroline van de Plas doet veel stomme dingen, maar ze is niet dom. Haar uitspraken zijn vaak incompleet en ze houdt strategisch haar mond, maar ze roept zelden op tot actie. Dat maakt haar in mijn ogen gevaarlijker.
Ze is vrij gehaaid in dat opzicht inderdaad, verwacht dat ze daar ook wel in ondersteund wordt qua strategie zonder zelf al te grote risico's te lopen op backfire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

redwing schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Het grote probleem is dat ze dit vanaf het begin al zeggen en dat er nog maar amper iemand gearresteerd is. Op een paar echte excessen na waarbij ze wel zijn opgepakt, zijn alle boeren gewoon weer thuis en hoeven ze nergens bang voor te zijn. En dat weten die boeren ook echt wel, vandaar dat ze het kentekenplaatje er af halen en weten dat ze dan alles kunnen maken zolang ze maar met een groepje bij elkaar blijven.

De politie treedt dus zeer zeker niet op. Sterker nog, bij de protesten dat ze massaal over de snelweg reden werden de boeren begeleid door RWS en politie, waarbij er maar amper bekeuringen zijn uitgedeeld. En een betere kans om een lijstje maken van wie dat deed kun je niet krijgen lijkt me.

[...]

Klopt, dan doen ze wel iets. Gaat het echter om een groep die het doet gebeurt er echter weer veel te weinig.

[...]
Het kentekenplaat op tractoren is volgens mij deze of de volgende maand verplicht. Dat was bij de eerste protesten niet het geval en bij dit soort massa evenementen met zwaar materiaal wil je niet dat de boel escaleert: Hierdoor was direct ingrijpen geen optie en noteren voor later nog onmogelijk tenzij ze om papieren vroegen of de mensen naar huis volgde.

Verder was de politiebegeleiding vooral om de veiligheid van de orde te waarborgen (één van hun taken). Dat er één politiechef zo stom is om zijn steun uit te spreken betekent niet dat de begeleiding was om te helpen. Verder zijn er bij grote manifestaties vaak politie aanwezig om het in goeden banen te begeleiden (maar dat is hier niet het geval en verder ook niet aan de orde).

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Ze is vrij gehaaid in dat opzicht inderdaad, verwacht dat ze daar ook wel in ondersteund wordt qua strategie zonder zelf al te grote risico's te lopen op backfire.
Eens, ik ben vooral benieuwd wanneer die strategie niet werkt omdat ze te groot raakt en mensen expliciet meer duidelijkheid willen over haar uitspraken. Ik had verwacht dat het al zou rommelen in de partij, maar tot dusver hoor ik vrij weinig vanuit de partij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:34:
Waterkanon is toch ideaal voor dit soort dingen? Of wacht, ben ík dan diegene die aanzet tot geweld?
Geweld verzoeken van het bevoegd gezag (de monopolist op geweld) mag toch wel gewoon?
Ben toch bezig met een verbouwing, ik mag dus nu zonder problemen lozen op de A2, wat een service.
Dat mag dat weer niet...
Als jij het doet krijg je waarschijnlijk de rekening voor het opruimen van alle troep 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:21:
[...]
Eens, ik ben vooral benieuwd wanneer die strategie niet werkt omdat ze te groot raakt en mensen expliciet meer duidelijkheid willen over haar uitspraken. Ik had verwacht dat het al zou rommelen in de partij, maar tot dusver hoor ik vrij weinig vanuit de partij zelf.
En wat meer publicaties over de rugnummers die er allemaal achter steken. Wellicht als FTM en Investico weer eens wat tijd hebben, al wordt het misschien nog matig actueel gevonden bij gebrek aan verkiezingen in het directe vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Transportman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Beetje zoals de FDF, die roepen wel op tot actie, maar beweren niets te organiseren/coördineren.
Nee, dat is geen eerlijke vergelijking. Caroline laat zelden weten waar haar steun expliciet ligt.
Zo "vindt" ze demonstratie een groot recht en "vindt" ze dat boeren mogen protesteren. En dat zijn punten waar je in Nederland recht op hebt. Maar vervolgens duurt het vaak vrij lang voordat ze ergens expliciet voor of expliciet tegen spreekt. Overigens is het vaak niet onduidelijk wat ze goed en afkeurt, maar expliciet is ze zelden. Slim, maar niet expliciet.

Als je het video interview op https://nos.nl/nieuwsuur/...e-afhankelijk-van-amerika leest dan zul je rond 6:40 haar over de plannen spreken. Waarbij ze zegt dat "de normen haalbaar moeten zijn", dat kan je op zoveel verschillende manieren invullen.

FDF daarin tegen roept op en biedt mensen de tools aan om het te organiseren. Expliciet, maar niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jake schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Geweld verzoeken van het bevoegd gezag (de monopolist op geweld) mag toch wel gewoon?
Je mag verzoeken tot ingrijpen, maar de keuze en methode waarop is een keuze van het bevoegd gezag en niet de geweldmonopolist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:31:
FDF daarin tegen roept op en biedt mensen de tools aan om het te organiseren. Expliciet, maar niet slim.
Al doen ze recent wel erg hun best om die expliciete link met het organiseren van demonstraties te ontkennen (weliswaar dan weer op een expliciete manier, dus dat kan ook nog wel eens terug slaan mocht er anders bewezen kunnen worden, al zal dat vooral juridisch zijn. Net zoals met Neelie en Uber, weten we het natuurlijk eigenlijk al lang en zit het hem in de onomstotelijkheid van het bewijs.).

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 28-07-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:20:
[...]
Het kentekenplaat op tractoren is volgens mij deze of de volgende maand verplicht. Dat was bij de eerste protesten niet het geval en bij dit soort massa evenementen met zwaar materiaal wil je niet dat de boel escaleert: Hierdoor was direct ingrijpen geen optie en noteren voor later nog onmogelijk tenzij ze om papieren vroegen of de mensen naar huis volgde.
Feit blijft dat ze hem er bewust afhalen om niet traceerbaar te zijn. Dat het nog niet verplicht is weet ik ook wel, maar doet er niets aan af dat ze bewust onherkenbaar willen zijn.
Verder was de politiebegeleiding vooral om de veiligheid van de orde te waarborgen (één van hun taken). Dat er één politiechef zo stom is om zijn steun uit te spreken betekent niet dat de begeleiding was om te helpen. Verder zijn er bij grote manifestaties vaak politie aanwezig om het in goeden banen te begeleiden (maar dat is hier niet het geval en verder ook niet aan de orde).
Ook dat was mijn hele punt niet. Als je de mogelijkheid hebt om een groep te begeleiden, heb je dus ook de mogelijkheid om de ID-bewijzen te verzamelen zodat je weet om wie het gaat. Dan kun je dus niet achteraf zeggen dat dat niet mogelijk was.

Daarnaast is mijn idee van zoiets in goede banen leiden juist die tractoren van de snelweg halen en ze via de normale weg terug te laten rijden. Ook dan kun je begeleiden trouwens.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Ik herinner me nog tijdens Corona toen de klachten precies omgekeerd gingen, omdat niks mocht qua protesteren, behalve BLM protesten, die mochten wel.

Verschil was dat de BLM protesten vaak geregeld werden in samenspraak met de gemeente en er tenminste een poging werd gedaan om zich aan de corona regels te houden. Dat tegenover de Corona protesten die vrij eenzijdig geplant worden er niet aan de regels gehouden werd en dat die intentie er ook niet was en altijd eindige op slecht 2 manier, een tering bende of een groepje van 10 idioten die afdruipen omdat ze gehoopt hadden op meer volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Nee, dat is geen eerlijke vergelijking. Caroline laat zelden weten waar haar steun expliciet ligt.
Zo "vindt" ze demonstratie een groot recht en "vindt" ze dat boeren mogen protesteren. En dat zijn punten waar je in Nederland recht op hebt. Maar vervolgens duurt het vaak vrij lang voordat ze ergens expliciet voor of expliciet tegen spreekt. Overigens is het vaak niet onduidelijk wat ze goed en afkeurt, maar expliciet is ze zelden. Slim, maar niet expliciet.

Als je het video interview op https://nos.nl/nieuwsuur/...e-afhankelijk-van-amerika leest dan zul je rond 6:40 haar over de plannen spreken. Waarbij ze zegt dat "de normen haalbaar moeten zijn", dat kan je op zoveel verschillende manieren invullen.

Maar de FDF is ook weer slim genoeg om het net vaag genoeg te houden. Ze roepen wel op tot demonstratie (wat mag), maar organiseren vervolgens niets in naam van FDF zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Halve korps is op vakantie en de boeren blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

redwing schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:39:
[...]

Feit blijft dat ze hem er bewust afhalen om niet traceerbaar te zijn. Dat het nog niet verplicht is weet ik ook wel, maar doet er niets aan af dat ze bewust onherkenbaar willen zijn.
Duidelijk.
[...]

Ook dat was mijn hele punt niet. Als je de mogelijkheid hebt om een groep te begeleiden, heb je dus ook de mogelijkheid om de ID-bewijzen te verzamelen zodat je weet om wie het gaat. Dan kun je dus niet achteraf zeggen dat dat niet mogelijk was.

Daarnaast is mijn idee van zoiets in goede banen leiden juist die tractoren van de snelweg halen en ze via de normale weg terug te laten rijden. Ook dan kun je begeleiden trouwens.
Ik ben het niet geheel oneens met je, maar de politie wilt in de eerste plaats escalatie vermijden om verergering van de situatie te voorkomen. Het vragen naar ID-bewijzen kan wel, maar als men dwang moet toepassen wanneer men weigert dan escaleert de boel en is de oproerpolitie nodig. Echter voordat die aanwezig zijn heb je al schade en gewonden. In dat soort situaties is het in Nederland gebruikelijk om ruimte te creëren en proberen achteraf de boetes uit te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Oh gaan we weer doen alsof alle boeren megastallen hebben en enkel vlees produceren?

Werkelijk die cassetebandjes hier op replay. :')
Nee, niet allemaal, maar landbouwers spuiten ons groenten en fruit vol pesticiden zonder regulering.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Transportman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:43:
[...]

Maar de FDF is ook weer slim genoeg om het net vaag genoeg te houden. Ze roepen wel op tot demonstratie (wat mag), maar organiseren vervolgens niets in naam van FDF zelf.
Dat gebeurt vaker. Vaak organiseert een zeer kleine organisatie een demonstratie en sluit er een grote op aan.

Ik heb voor de gein ooit het aanmeld formulier van demonstratie houden in Amsterdam gedaan via hun webform (gewoon dummy data invullen).

Het probleem was dus eerder dat FDF vooral hun eigennaam op papier wilde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

President schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Tja, en verder kunnen en willen ze waarschijnlijk niks... Ze zullen vast niet in loondienst willen gaan, wat ik mij wel kan voorstellen als je al 30 jaar je eigen bedrijf runt... Een oplossing daarvoor heb ik ook niet, bepaalde boerderijen anders uitsluiten van voortzetting na het overlijden van de boer?

Maar een probleem is ook dat de boeren willen dat het familie bedrijf wordt voortgezet door hun kind... Net zoals opa en de vader daarvan...
Dat niet kunnen en willen is aan de boer zelf. Bovendien is er altijd de optie van biologisch boeren. Beter voor de beesten, beter voor de omgeving en beter vlees ook.

Boeken willen vooral dat altijd alles hetzelfde blijft. En dat kan gewoon niet meer.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:38
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:47:
[...]

Duidelijk.

[...]

Ik ben het niet geheel oneens met je, maar de politie wilt in de eerste plaats escalatie vermijden om verergering van de situatie te voorkomen. Het vragen naar ID-bewijzen kan wel, maar als men dwang moet toepassen wanneer men weigert dan escaleert de boel en is de oproerpolitie nodig. Echter voordat die aanwezig zijn heb je al schade en gewonden. In dat soort situaties is het in Nederland gebruikelijk om ruimte te creëren en proberen achteraf de boetes uit te delen.
Ben het wel eens met escalatie voorkomen. Maar nu lijkt het alsof de boeren vrij spel hebben en ik heb ook het idee dat de actievoerende boeren dat zelf ook denken. Dat is ook geen goede vorm van deescalatie. En ook niet zonder risico op onschuldige dodelijke slachtoffers.

Het is wel echt tijd voor een krachtig signaal aan de zijde van de handhavers. Zelf zou ik het een goed idee vinden om bij het opzettelijk veroorzaken van gevaar de landbouwvoertuigen definitief in beslag te nemen. Misschien niet meteen maar ook op basis van camera beelden en eventueel getuigen. Of gebruik drones om de actievoerders in kaart te brengen. Er is genoeg mogelijk maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

evilution schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Dat niet kunnen en willen is aan de boer zelf. Bovendien is er altijd de optie van biologisch boeren. Beter voor de beesten, beter voor de omgeving en beter vlees ook.

Boeken willen vooral dat altijd alles hetzelfde blijft. En dat kan gewoon niet meer.
Precies, er is aanpassing nodig. Hakken in het zand zoals nu gaat niks oplossen. Er is systematische verandering nodig, dus de lobby van randbedrijven zal zich ook aan moeten passen.

Het is imho veel verstandiger voor de boeren om wel aan tafel te gaan zitten om mee te kunnen praten over hoe de transitie vorm gaat krijgen dan om de kont tegen de krib te gooien en eindigen met niks.

Dat er verandering komt lijkt me nonnegotiable.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:47:
[...]

Ik weet wat gebruikelijk is en op zich ben ik het best met die werkwijze eens, maar op een gegeven moment zul je toch wat meer moeten doen. Je ziet nu al dat de akties steeds erger/gevaarlijker worden. De-escaleren is dus leuk, maar er zal dan wel achteraf iets moeten gebeuren om herhaling te voorkomen. Als je dat niet kunt heb je een probleem en dat is wel wat er momenteel gebeurt.

Voornaamste punt is dat ze toch echt een keer de relschoppers zullen moeten identificeren, en als dat niet samenwerkt met de-escaleren, moet je misschien eens de oproerpolitie erbij halen en een groep daadwerkelijk oppakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Want? Ik vind dat er al vanaf het begin keihard ingegrepen had moeten worden.

Dat gebeurt nu niet, en dus is het helaas onvermijdelijk dat er aan beide kanten verharding optreedt. Oorzaak-gevolg.

Mijn voorstel was overigens vooral gebaseerd op het feit dat 'de branche' er niet in slaagt om niet als 'de branche' over een kam geschoren te worden. Als in; er wordt te weinig afstand genomen van de acties. Ook door degenen die welwillend zijn. Uiteindelijk lijden de goeden altijd onder de kwaden.

Het houdt maar niet op ook...
https://www.ad.nl/videos/...op-knooppunt-azelo-318128
En weer een ambulance met sirene en zwaailicht ertussen... :( :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Vanaf 1 juli is er gewoon een kentekenplicht voor praktisch alle trekkers. Alleen de trekkers die niet harder dan 25kmh kunnen hebben hem nog niet nodig, maar die monsters die je ziet op de snelweg gaan ruim over de 25 heen.

Voorts is escalatie voorkomen natuurlijk altijd fijn, of het nou 10 protesterende jeu-de-boulers zijn of 5000 boeren, maar op het moment dat een complete snelweg volledig afgesloten wordt, ben je het stadium van de-escaleren volgens mij al een poosje voorbij. Dan ben je gewoon op een waslijst aan manieren [zwaar] strafbaar bezig, en moet je gewoon kunnen en willen ingrijpen.

Momenteel hebben de boeren gewoon vrij spel. Ik hoor niks over massale boetes, terwijl de politie dat soort dingen normaal graag deelt, en men mag ook vrolijk hun speelgoed houden. Dus tja, dan gaat het van kwaad tot erger.

Polderen is heel leuk, maar niet op de snelweg.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dat er bij 100 boeren met trekkers al niks geprobeerd wordt, want het kán escaleren is nog ergens begrjipelijk. Dat er bij een klein groepje boeren die midden op de snelweg aan het BBQ'en niks wordt gedaan is niet goed te praten. Dan is defacto elk ingrijpen van politie bij een boerenactie al escalerend. Boetes interesseren de boeren niet en zullen van een dergelijke hoogte zijn dat deze nagenoeg geen impact hebben. Ofwel boetes zijn waardeloos.

Linksom of rechtsom, het creeert alleen maar nog meer 'demonstraties' van boeren. Is dát opzichzelf ook geen scalatie? Of gaat dit het nieuwe normaal worden dat elke week wel ergens spontaan een ongeorganiseerde actie van boeren komt en de politie komt er bij te staan om waarschijnlijk de boeren te beschermen tegen en willekeurige burger die de laatste druppel heeft bereikt? Want naar dat scenario gaan we heel hard toe, als we er al niet zijn. Gewoon wachten op echte slachtoffers.

De boeren zijn nu aan het escaleren terwijl de politie blijft 'de-escaleren'. Daar klopt iets niet.

Punt is, voor een juridisch/politie-leek als ik is het voor mij niet meer duidelijk wanneer de politie wel gaat ingrijpen. Boetes zijn niet afschrikwekkend genoeg, of zijn er al inmiddels voorstellen om die boetes met een factor 10 te verhogen?

[ Voor 15% gewijzigd door siggy op 28-07-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Dat het nog niet verplicht is weet ik ook wel,
Weet je dat zeker? Ik snap niet dat daar zo veel onduidelijkheid over is. De plicht is 1 januari 2022 ingegaan. Maar (omdat onze boertjes zo zielig zijn) hebben ze nog een coulanceregeling van 6 maanden gekregen waarin er niet beboet wordt. (Schijnt de politie sowieso niet te doen bij boeren)

https://www.ad.nl/binnenl...dbouwvoertuigen~a91ef875/

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 28-07-2022 18:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

fsfikke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:11:
[...]

Weet je dat zeker? Ik snap niet dat daar zo veel onduidelijkheid over is. De plicht is 1 januari 2022 ingegaan. Maar (omdat onze boertjes zo zielig zijn) hebben ze nog een coulanceregeling van 6 maanden gekregen.

Wow, een boete van 140 euro. Poeh hij. Dat zet zoden aan de dijk. Zet daar maar 2 nulletjes achter. En bij 3x boete trekker inleveren. En aangezien het bedrijfsmateriaal is zal de boete mogelijk ook nog aftrekbaar zijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 28-07-2022 18:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:40

XR: Burgerlijke ongehoorzaamheid: symbolisch saboteren van het economisch verkeer. Deze mensen proberen gearresteerd te worden en gebruiken geen geweld.

BLM: In Nederland hele nette demonstraties, gepland in overleg met de gemeente. In Amsterdam kon te weinig afstand worden gehouden.

Coronaprotesten: Alles van geweldloos coronaregels overtreden tot echt gewelddadige rellen waarbij met stenen werd gegooid en auto's in brand werden gestoken

Boerenprotesten: Machtsvertoon, lijkt zich nu te richten op het zoveel mogelijk saboteren van economisch verkeer. Fysiek geweld wordt niet geschuwd, bedreigingen worden niet geschuwd.

Kortom, deze dingen lijken allemaal niet op elkaar. Het idee dat de politie op een of andere manier "gelijk" moet optreden is verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Wow, een boete van 140 euro. Poeh hij. Dat zet zoden aan de dijk. Zet daar maar 2 nulletjes achter. En bij 3x boete trekker inleveren.
Zet het ook niet, als je nagaat dat een set van 2 banden voor een uit de kluiten gewassen traktor rustig tegen de 5 tot 9000 euro aan tikt. 140 euro is een kwartier kakken op de plee.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

boesOne schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Precies, er is aanpassing nodig. Hakken in het zand zoals nu gaat niks oplossen. Er is systematische verandering nodig, dus de lobby van randbedrijven zal zich ook aan moeten passen.

Het is imho veel verstandiger voor de boeren om wel aan tafel te gaan zitten om mee te kunnen praten over hoe de transitie vorm gaat krijgen dan om de kont tegen de krib te gooien en eindigen met niks.

Dat er verandering komt lijkt me nonnegotiable.
De manier waarop de hakken in het zand zetten helpt hun verder ook niet. Ik denk dat veel mensen best wel sympathie voor de boeren heeft maar met dit soort acties gaat dat rap naar beneden. Ze laten zich echt van hun allerberoerste kant zien.
Ik hoop echt dat er veroordelingen en celstraffen komen voor enkele acties van vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Een groot deel van de Nederlandse boeren betreft melkveehouderij. En die moeten aan dusdanig veel regels voldoen dat zodra jij met antibiotica begint je de melk van die koe enige tijd niet meer kunt gebruiken.

Het is niet voor niets dat het opleidingsniveau van de Nederlandse boeren nog altijd stijgt; je moet van zoveel aspecten wat af weten: medicijnen, kwalen bij je besten (dierenarts-light), bedrijfskunde, ecologie, wiskunde, computers (gezien steeds verdere automatisering) en daarnaast moet je je apparatuur ook nog weten te onderhouden.

En ja, voor een deel daarvan kun je mensen inhuren, maar om dat voor alles te doen is heel veel te duur
En waarom denk je dat die regeltjes er zijn gekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
*knip* niet ranten en niet generaliseren, dus ook geen gekleurde columns posten die dat doen

[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2022 19:32 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
fsfikke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:11:
[...]

Weet je dat zeker? Ik snap niet dat daar zo veel onduidelijkheid over is. De plicht is 1 januari 2022 ingegaan. Maar (omdat onze boertjes zo zielig zijn) hebben ze nog een coulanceregeling van 6 maanden gekregen waarin er niet beboet wordt. (Schijnt de politie sowieso niet te doen bij boeren)

Precies vanwege die coulance regeling. Daarom bekeuren ze er nog niet voor en dat zou vanaf 1 juli wel moeten gebeuren, maar meestal worden dit soort coulance-regelingen wel langer volgehouden dan afgesproken. Vandaar dat ik het nu nog geen plicht wil noemen. We hebben wel meer van dit soort gedoogbeleid ten slotte ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Wat een prietpraat hier dat de politie niet in zou willen grijpen.

Dat willen ze zeker wel maar de mogelijkheden zijn beperkt. Wat hadden ze moeten doen tegen afval wat middden in de nacht wordt gedumpt? Iedere oprit in de gaten houden is vrijwel onmogelijk. Zeker met het bestaande korps in die landelijke gebieden.

De oproep vanuit de politie is nu om de privacywetgeving aan te passen, zodat ze camera's van Rijkswaterstaat mogen gebruiken. Dat is koren op de molen van alle mensen die kritisch naar de overheid kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:17:
[...]

BLM: In Nederland hele nette demonstraties, gepland in overleg met de gemeente. In Amsterdam kon te weinig afstand worden gehouden.
haha je schrijft het op als een mooi sprookje. Maar je lijkt 0 besef te hebben van de impact die het protest in Amsterdam had op de samenleving in relatie tot corona. Misschien goed je politieke bril even af te zetten als je protesten probeert te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:59:
[...]

haha je schrijft het op als een mooi sprookje. Maar je lijkt 0 besef te hebben van de impact die het protest in Amsterdam had op de samenleving in relatie tot corona. Misschien goed je politieke bril even af te zetten als je protesten probeert te vergelijken.
Welke impact had het dan?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 21:18
[...]
Je bedoelt de impact dat het maar weer duidelijk gemaakt is dat racisme en discriminatie nog steeds een ding is in onze samenleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Dat veel mensen die zich netjes aan alle coronamaatregelen hielden zich geschoffeerd voelden om de mensenmassa die daar samen kwam. Had je dat gemist? Het gekissebis tussen Halsema en gebrek aan back-up vanuit Grapperhaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Eikeltje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:06:
[...]

Je bedoelt de impact dat het maar weer duidelijk gemaakt is dat racisme en discriminatie nog steeds een ding is in onze samenleving?
Dat het voor veel van de sprekers een interessant businessmodel is bedoel je?
Nee ik had het over corona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:55:

Dat willen ze zeker wel maar de mogelijkheden zijn beperkt. Wat hadden ze moeten doen tegen afval wat middden in de nacht wordt gedumpt? Iedere oprit in de gaten houden is vrijwel onmogelijk. Zeker met het bestaande korps in die landelijke gebieden.

De oproep vanuit de politie is nu om de privacywetgeving aan te passen, zodat ze camera's van Rijkswaterstaat mogen gebruiken. Dat is koren op de molen van alle mensen die kritisch naar de overheid kijken.
Alles wat zou kunnen doen ze niet onder het mom van de-escaleren. Zelfs bij die zeer kleinschalige 'bbq' lijkt het erop dat er niet is ingegrepen. Als de politie al dermate bang is op escalatie, dan heeft de politie geen functie meer. Ofwel? Dan is het in feite niets meer dan boerenbegeleiders naar het volgende protest en ervoor waken dat ze niet de verkeerde dingen zeggen zoals 'stikstofreductie' en 'uitkoopregeling', want voor je het weet escaleert de boel.

Ik ben absoluut geen kenner op het gebied van politie/handhaving of wie dan ook, maar als non-handhaving doorgaat tov de boeren, dan gaat het nog heel lang duren, misschien totdat er echt slachtoffers vallen. Maar dat is mogelijk al het geval geweest met een dode motorrijder. Mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:55:
Even wat fragmenten uit https://www.rtlnieuws.nl/...st-azelo-afgelopen-a1-a35

De politie was snel na de start van de actie aanwezig bij de blokkade, maar greep niet in.
[...]
Ambulances en brandweer in een groot deel van Twente zouden geen kant op kunnen, zei hij, omdat het verkeer in het gebied op vele plaatsen vastloopt door de blokkade.
"Mensenlevens worden in gevaar gebracht", zei Gerritsen. "Dat is onaanvaardbaar. Een vluchtstrook vrijhouden doet daar niets aan af."

Qua afval dumpen heb je gelijk, dat is lastig aangezien je niet makkelijk weet wie de dader is. Dat was op de snelweg rijkelijk makkelijk, maar alsnog gebeurt er helemaal niks, terwijl er volgens de lokale burgemeester mensenlevens in gevaar gebracht worden.

Dan kun je toch bijna niet anders dan concluderen dat de politie niet wil handhaven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Alles wat zou kunnen doen ze niet onder het mom van de-escaleren. Zelfs bij die zeer kleinschalige 'bbq' lijkt het erop dat er niet is ingegrepen. Als de politie al dermate bang is op escalatie, dan heeft de politie geen functie meer. Ofwel?
Het lukt ze niet even om 30 tractoren weg te halen inderdaad. Luister anders even 'Dit is de dag' terug Radio 1 vandaag 18:30 als je het echt interessant vindt. Daarin ligt een politiechef uit wat ze doen en waarom.
Maar dat is mogelijk al het geval geweest met een dode motorrijder. Mogelijk.
Heb ik iets gemist of doel je op de motorrijder in Rotterdam door een vrachtwagenchauffeur die al eerder een aanrijding had gehad met een agent, wat die agent zijn arm heeft gekost. En waarvoor hij een taakstraf kreeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
42erik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Even wat fragmenten uit https://www.rtlnieuws.nl/...st-azelo-afgelopen-a1-a35

[i]De politie was snel na de start van de actie aanwezig bij de blokkade, maar greep niet in.
[...]
Ambulances en brandweer in een groot deel van Twente zouden geen kant op kunnen, zei hij, omdat het verkeer in het gebied op vele plaatsen vastloopt door de blokkade.

Dan kun je toch bijna niet anders dan concluderen dat de politie niet wil handhaven helaas.
Hoe hadden ze moeten ingrijpen, serieus, heb jij een idee?
Als ze die mensen direct arresteren krijg je daarmee de weg niet vrij binnen een x aantal uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Heb ik iets gemist of doel je op de motorrijder in Rotterdam door een vrachtwagenchauffeur die al eerder een aanrijding had gehad met een agent, wat die agent zijn arm heeft gekost. En waarvoor hij een taakstraf kreeg ?
Nee, gaat over een vrij recent geval:
Agractie riep Nederlanders op om vrijdag 15 juli een kwartier het werk neer te leggen uit solidariteit met de boerenprotesten. Volgens justitie heeft de verdachte trucker die middag rond 15.00 uur zijn verwachtwagen stilgezet op de snelweg. Hierdoor onstond een file en botsten een bestelbusje en een motor op elkaar. De motorrijder overleefde de klap niet.
bron: https://www.hartvannederl...delijk-ongeluk-a28-beilen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ah ja excuus. Had ik bij nader inzien wel gelezen. Was vergeten dat het een motorrijder was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Nu online
PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Als ze die mensen direct arresteren krijg je daarmee de weg niet vrij binnen een x aantal uur.
Maar dan laten ze het voortaan wel uit hun hoofd om de weg te blokkeren. 1x de pijn pakken dat het wat langer duurt, maar daarna wel er vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
[...]

Maar daarmee geef je wel een signaal af dat de grens bereikt is. Nu geef je echter het signaal af dat ze hun gang kunnen blijven gaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Het lukt ze niet even om 30 tractoren weg te halen inderdaad. Luister anders even 'Dit is de dag' terug Radio 1 vandaag 18:30 als je het echt interessant vindt. Daarin ligt een politiechef uit wat ze doen en waarom.
https://www.destentor.nl/...r-protestacties~aa3a7e5c/
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het er niet eens 10 trekkers zijn geweest. En dan nog. Mensen oppikken en laat die trekkers maar door bedrijven ophalen.

Ik vind het veel interessanter om te weten bij welk aantal er wél opgetreden gaat worden. Ik zal dat stukje eens gaan opzoeken en beluisteren.

En nogmaals, als ik zeg 'politie', dan bedoel ik niet uitsluitend de politie maar welke groep ambtenaren dan ook die in mogen grijpen. Excuses dat ik niet alle mogelijkheden weet te kennen. Want hoe je het ook wendt of keert, als ook een beperkt groepje zijn ding kan doen, zonder dat er ingegrepen gaat worden.

En uiteindelijk, hoe langer er gewacht wordt met welke vorm van handhaving dan ook, des te vaker en meer gaan we dit krijgen. Want politie zet gewoon precedenten en verwachtingen, ongeacht welke redenen. Aan rellende boeren wat niks tot nauwelijks wat gedaan. Dat is de tendens nu.

Het zou veel beter geweest zijn om na die eerste massale actie vol te handhaven, dan is het maar even pijn, maar nu laat handhavend NL zien dat de boeren met alles weg kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Op dezelfde manier als je rellende voetbalsupporters en rellende coronaidioten in Rotterdam aanpakt. Je sommeert ze weg te gaan, en als daar niet geluisterd wordt pak je de ME met waterkanon en/of wapenstok erbij.

Een deel zal weg gaan, een deel zal je in een busje moeten afvoeren (laat ze een paar dagen zitten, boodschap afgeven, voorbeeld maken, en kunnen ze meteen morgen niet weer een verkeerde keuze van parkeerplaats maken).

[ Voor 18% gewijzigd door 42erik op 28-07-2022 19:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Laatst online: 02-08 02:49
DevWouter schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Het kentekenplaat op tractoren is volgens mij deze of de volgende maand verplicht.
Een kentekenplaat voor een tractor is per 1 juli verplicht. Maar alleen als je er mee op de openbare weg komt.

(Ik doe vrijwilligerswerk voor een stichting die een natuurterrein beheert. We hebben daar een trekker. Die komt nooit van eigen terrein af, maar een loonwerker wees ons er op dat als we geen kentekenplaat aanvroegen, we dat ding t.z.t. ook nooit meer in kunnen ruilen, door het ontbreken van kentekenplaten. Dat hebben we dus toch maar gedaan.)

Dat brengt me dan wel op het volgende puntje: Bij het aanvragen van kentekenplaten moesten we van alles doorgeven. Chassisnummer, type enzovoort. Als die trekkers toch stil staan op de snelweg, dan kan oom agent best even een foto nemen van die typeplaatjes. Aan de hand van het chassisnummer is die trekker ook zonder kentekenplaat terug te vinden.

Een agent mag o.b.v. de wegenverkeerswet gewoon een chassisnummer controleren. En als de boeren moeilijk doen, zorg dan dat je de hondenbrigade bij hebt bij je verkeerscontrole. Dan is het één keer Wodan, hap d'r in, en Wodan lust die boeren rauw.

Kom je een chassisnummer vaker tegen bij snelwegblokkade ? Dan is er blijkbaar sprake van recidivisme. En dat is reden voor inbeslagname of zelfs verbeurdverklaring van de trekker.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Wow, een boete van 140 euro. Poeh hij. Dat zet zoden aan de dijk. Zet daar maar 2 nulletjes achter. En bij 3x boete trekker inleveren. En aangezien het bedrijfsmateriaal is zal de boete mogelijk ook nog aftrekbaar zijn :+
Het is bedrijfsmateriaal, dus gelijk de FIOD even tippen voor een economisch delict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
In het geval van de A7 bij Midwolde en Frieschepalen hebben er blijkbaar vrachtwagenchauffeurs meegeholpen waarvan de politie nu kentekens heeft. Hopelijk komt er wat uit dat tot bestraffing van de daders leidt.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
42erik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Op dezelfde manier als je rellende voetbalsupporters en rellende coronaidioten in Rotterdam aanpakt. Je sommeert ze weg te gaan, en als daar niet geluisterd wordt pak je de ME met waterkanon en/of wapenstok erbij.

Een deel zal weg gaan, een deel zal je in een busje moeten afvoeren (laat ze een paar dagen zitten, boodschap afgeven, voorbeeld maken, en kunnen ze meteen morgen niet weer een verkeerde keuze van parkeerplaats maken).
Ja prima allemaal. Maar daarmee heb je nog steeds de weg niet vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PLAE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:32:
[...]

Misschien niet op datmoment, maar het zal herhaling mogelijk voorkomen. En daar gat het om, want de huidige politie-inzet zorgt alleen maar voor terugkerende protesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
[...]

*knip*
Hou het respectvol, puur bashen voegt niets toe.

Maar dat past niet in het protocol en RWS is het er ook vast niet mee eens...

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 28-07-2022 21:08 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Waarom doe je alsof dat het heilige doel is? Ook al blijven al die tractoren staan. Zolang die boeren-terroristen maar merken dat ze hier niet de baas zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Transportman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Maar dan laten ze het voortaan wel uit hun hoofd om de weg te blokkeren. 1x de pijn pakken dat het wat langer duurt, maar daarna wel er vanaf.
redwing schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Maar daarmee geef je wel een signaal af dat de grens bereikt is. Nu geef je echter het signaal af dat ze hun gang kunnen blijven gaan.
Daar hebben jullie een goed punt.
fsfikke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:38:
[...]

Waarom doe je alsof dat het heilige doel is? Ook al blijven al die tractoren staan. Zolang die boeren-terroristen maar merken dat ze hier niet de baas zijn.
Dat is wat ik de politie hoor zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Inmiddels heb ik elders gelezen dat Van der Plas bedreigd wordt door mensen die "niet voor de boeren" zijn. Dus wat ik eerder zei klopte niet. Het zijn juist extremisten aan de andere zijde dus, die zijn er blijkbaar ook. Goed triest allemaal.

Intussen verwacht de politie arrestaties binnenkort:
https://nos.nl/artikel/24...wacht-wanneer-onduidelijk

En intussen krijgt die FDF-pipo heel veel gratis media-aandacht in berichten waarin hij in bedekte termen deze manier van protesteren goedkeurt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Nou ja, een deel zal eieren voor zijn geld kiezen, en degene die een paar dagen opgesloten zitten heb je morgen iig geen last van. En van zijn vriendje die ontdekt "oh, er zijn gevolgen aan mijn gedrag...?" misschien ook wel niet.
En de tractor sleep je af, of parkeer je even op de dichtstbijzijnde parkeerplaats ofzo.

En sommige blokkades duurden vandaag 7 uur (and counting?), dus als je 6 uur bezig bent, heb je al winst ook nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:28:
[...]

https://www.destentor.nl/...r-protestacties~aa3a7e5c/
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het er niet eens 10 trekkers zijn geweest. En dan nog. Mensen oppikken en laat die trekkers maar door bedrijven ophalen.
Geen enkel bergingsbedrijf durft nog een trekker aan te raken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:41:
Inmiddels heb ik elders gelezen dat Van der Plas bedreigd wordt door mensen die "niet voor de boeren" zijn. Dus wat ik eerder zei klopte niet. Het zijn juist extremisten aan de andere zijde dus, die zijn er blijkbaar ook. Goed triest allemaal.

Intussen verwacht de politie arrestaties binnenkort:
https://nos.nl/artikel/24...wacht-wanneer-onduidelijk

En intussen krijgt die FDF-pipo heel veel gratis media-aandacht in berichten waarin hij in bedekte termen deze manier van protesteren goedkeurt.
Dit komt omdat er inmiddels emotioneel gereageerd word of wellicht zelfs kleine vormen van massa-hysterie? (inzichtelijke reacties zijn welkom) Dit wordt of dreigt wat mij betreft iets te worden als 100 jaar oorlog voeren, maar men weet eigenlijk niet meer waarom.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Nou er komt toch wat beweging...

https://nos.nl/artikel/24...en-bij-bemiddelaar-remkes

Ben benieuwd of dat wat gaat doen aan de protesten aangezien de extreme partijen niet bepaald aan LTO hangen
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:41:
Dat die er zijn was al lang bekend.. *knip*

En ja, er is genoeg in het nieuws geweest van extremisten die boeren thuis opzoeken om "in de stal te filmen"..

*knip* s.v.p. niet andere deelnemers betrekken bij je argumentatie.

[ Voor 66% gewijzigd door defiant op 29-07-2022 23:08 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Oekiejoekie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Een kentekenplaat voor een tractor is per 1 juli verplicht. Maar alleen als je er mee op de openbare weg komt.

(Ik doe vrijwilligerswerk voor een stichting die een natuurterrein beheert. We hebben daar een trekker. Die komt nooit van eigen terrein af, maar een loonwerker wees ons er op dat als we geen kentekenplaat aanvroegen, we dat ding t.z.t. ook nooit meer in kunnen ruilen, door het ontbreken van kentekenplaten. Dat hebben we dus toch maar gedaan.)

Dat brengt me dan wel op het volgende puntje: Bij het aanvragen van kentekenplaten moesten we van alles doorgeven. Chassisnummer, type enzovoort. Als die trekkers toch stil staan op de snelweg, dan kan oom agent best even een foto nemen van die typeplaatjes. Aan de hand van het chassisnummer is die trekker ook zonder kentekenplaat terug te vinden.

Een agent mag o.b.v. de wegenverkeerswet gewoon een chassisnummer controleren. En als de boeren moeilijk doen, zorg dan dat je de hondenbrigade bij hebt bij je verkeerscontrole. Dan is het één keer Wodan, hap d'r in, en Wodan lust die boeren rauw.

Kom je een chassisnummer vaker tegen bij snelwegblokkade ? Dan is er blijkbaar sprake van recidivisme. En dat is reden voor inbeslagname of zelfs verbeurdverklaring van de trekker.
ben druk en wat stil gebleven hier, maar man man wat een vertoning.

Waarom niet noodwet, alle kentekens intrekken van trekkers die op de snelweg komen, en als ze geen kenteken hebben, dan kunnen ze gelijk niet meer krijgen.
Nog steeds niet genoeg onder de indruk? in beslag nemen en op domeinen in de veiling ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

flessuh schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:45:
Nou er komt toch wat beweging...

https://nos.nl/artikel/24...en-bij-bemiddelaar-remkes

Ben benieuwd of dat wat gaat doen aan de protesten aangezien de extreme partijen niet bepaald aan LTO hangen
Twee dagen geleden stuurde Remkes een brief naar boerenorganisaties om ze uit te nodigen voor een gesprek. Daarin schreef hij dat het kabinet "mij verzekerd heeft dat er ruimte is en gezamenlijke oplossingen mogelijk zijn". Wat Remkes exact bedoelde met "ruimte" werd niet nader toegelicht.
Áls dat waar is..... dan zal dit issue gewoon weer op de lange baan geschoven worden.....Ben benieuwd, maar dit kan alleen maar een klucht worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:40
Irrelevant, de opmerking ging niet over Corona, of de tere zieltjes van Amsterdammers, maar over de verschillende aard van de protesten. "Gepast politieoptreden" bij een geweldloze, aangekondigde demonstratie ziet er anders uit dan "gepast politieoptreden" bij een rel waar auto's in brand worden gestoken. En weer anders dan bij laffe boeren die 's nachts stiekem hooi op de snelweg gooien.

Als jij iets kunt vertellen over die gewelddadige BLM-demonstaties in Nederland, open er eens een apart topic over. Blijkbaar heeft Amsterdam een enorm traumatische gebeurtenis meegemaakt waar verder niemand iets van weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:50:
[...]

[...]

Áls dat waar is..... dan zal dit issue gewoon weer op de lange baan geschoven worden.....Ben benieuwd, maar dit kan alleen maar een klucht worden.
Rutte kennende wordt dit vrolijk weg gelachen en door geschoven naar een volgend kabinet om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:50:
[...]

[...]

Wat ik al eerder zei, gezien hoe er omgegaan wordt met de uitspraak in de Urgenda zaak verwacht ik hier niets anders.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Laatst online: 02-08 02:49
Silent7 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:48:
[...]

ben druk en wat stil gebleven hier, maar man man wat een vertoning.

Waarom niet noodwet, alle kentekens intrekken van trekkers die op de snelweg komen, en als ze geen kenteken hebben, dan kunnen ze gelijk niet meer krijgen.
Nog steeds niet genoeg onder de indruk? in beslag nemen en op domeinen in de veiling ermee
Daar is geen noodwet voor nodig. Bij gerede kans op recidivisme is inbeslagname al mogelijk. Intrekken van het rijbewijs ook, als je weet wie de bestuurder is.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
[...]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er grenzen worden gesteld. Tijd om rijbewijzen/trekkers in te gaan nemen voor de verkeersovertredingen. Alles kan en mag maar. Dit zet de deur open voor alle idoten om hun ‘recht’ af te gaan dwingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:23

ericplan

5180 Wp PV

Het recht om te demonstreren is een groot goed, maar waarom moeten we accepteren dat er bedrijfsmiddelen zoals tractoren ingezet worden? Wat is er mis met een geel/groen/rood/oranje hesje en een spandoek?
Stel dat de verenigde slagers gaan demonstreren en ze nemen hun eigen messen mee? Of de jagers, die tegen een jachtwet zijn? Demonstreren prima, maar in persoon, niet in je tractor.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:23

ericplan

5180 Wp PV

Dat je hard kan schreeuwen wil niet zeggen dat je gelijk hebt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

nst6ldr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:39:
Misschien een beetje off-topic, maar ik kan er echt niet bij dat er 25 miljard beschikbaar is gesteld om ze uit te kopen. Toen defensie 5 miljard erbij kreeg - en hier was een oorlog in Europa voor nodig - ging de kurk van de fles: medewerkers zouden niet meer zelf scherfvesten hoeven te kopen als ze uitgezonden worden, en misschien is er zelfs weer munitie voor een oefening. 5 miljard op een organisatie van 70.000 man met behoorlijk dure hardware was reden voor de minister en de staatssecretaris om trots op TV te verkondigen dat de ellende voor het ministerie én de lokale sector (o.a. Thales, Damen) voorbij zou zijn.

Hoe kan het dan dat een bedrag van 25 miljard op maximaal 55.600 man (en dan tel ik alle boeren) niet adequaat is? Als ik kijk wat een gemiddeld bedrijf kost dan zou ik met dat bedrag echt wel een aantal slimme beleggingen kunnen doen om nooit meer te hoeven werken én een leven van luxe kunnen hebben, met geld en ruimte voor wat voor hobby ik dan ook zou willen beoefenen. Waarschijnlijk krijgen ze nog een extra marge voor de moeite ook.
Zoals eerder aangegeven is het 7 miljard voor uitkoop. En dat is dan vooral om de Rabobank schadeloos te stellen voor de risicovolle leningen die ze bedrijven gegeven hebben in the race to the bottom. Daar komt dat geld terecht voor het grootste gedeelte. Snap je ook waarom die partij vind dat de boeren 100% schadeloos gesteld moeten worden, want anders mogen zijn op die leningen afschrijven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

Bananenplant schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:32:
In het geval van de A7 bij Midwolde en Frieschepalen hebben er blijkbaar vrachtwagenchauffeurs meegeholpen waarvan de politie nu kentekens heeft. Hopelijk komt er wat uit dat tot bestraffing van de daders leidt.
Mag het inderdaad hopen.
In de nacht van woensdag op donderdag werden versperringen gemaakt op de A7 met banden, mest, resthout en andere rommel. Daardoor ontstonden twee ongelukken, volgens de politiewoordvoerder. Bij Midwolde reed een auto in het donker tegen een stapel banden. Bij Frieschepalen crashte ook een auto. Er raakten geen mensen gewond. “Maar de schade is aanzienlijk.’’ Op woensdag reed een auto bij Meppel tegen een versperring. “Die auto is total loss.’’
Hier gelukkig alleen materiële schade tot nu toe maar het gaat geheid een keer goed fout.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Mag het inderdaad hopen.

[...]
Hier gelukkig alleen materiële schade tot nu toe maar het gaat geheid een keer goed fout.
Op de snelweg onverwacht tegen een blokkade opknallen doet mentaal ook wel wat met je volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

D-Ed schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:22:
[...]

Op de snelweg onverwacht tegen een blokkade opknallen doet mentaal ook wel wat met je volgens mij..
Ik mag toch hopen dat je op een snelweg ver genoeg voor je uit kijkt om een obstakel op tijd te kunnen zien en veilig te kunnen stoppen. :F

Het is niet alsof die boeren zichzelf als lemmingen ineens tussen 120 per uur rijdende auto's werpen met hun tractoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 28-07-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
[...]

Stel je voor dat je met kleine kinderen in de auto zit. Je knalt ineens ergens op, je kroost begint te huilen en je maakt je boven alles zorgen of ze er niks aan over hebben gehouden. Dat lijkt me wel een ervaring die flink wat verwerkingstijd vraagt, zeker als je daarna weer de moed moet opbouwen om weer de weg op te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Stoney3K schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:32:
[...]

Ik mag toch hopen dat je op een snelweg ver genoeg voor je uit kijkt om een obstakel op tijd te kunnen zien en veilig te kunnen stoppen. :F
Op een afrit, in het donker? Mwa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bananenplant schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Op een afrit, in het donker? Mwa.
Dus als er op een afrit 's nachts een defecte auto of een afgevallen lading ligt dan knal je er met volle vaart bovenop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Cyberpope schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Zoals eerder aangegeven is het 7 miljard voor uitkoop. En dat is dan vooral om de Rabobank schadeloos te stellen voor de risicovolle leningen die ze bedrijven gegeven hebben in the race to the bottom. Daar komt dat geld terecht voor het grootste gedeelte. Snap je ook waarom die partij vind dat de boeren 100% schadeloos gesteld moeten worden, want anders mogen zijn op die leningen afschrijven.
Dit, dat geld is gewoon op te halen bij die bank en alle bovengemiddeld betaalde corrupte medewerkers van die en andere banken (denk ook aan kredietcrisissen, woekerpolissen etc. etc.) van de afgelopen 40 jaar die zich ten koste van maatschappij en natuur hebben verrijkt.
En anders haal je het gewoon bij Shell die het laatste kwartaal hun al vrij schandalige winst van het vorige kwartaal met 11 miljard verhoogd hebben. Al die energieprijs gekte blijkt een en al leugens en bedrog, het is pure zakkenvullerij van bedrijven die zich verrijken ten koste van onze maatschappij, ons klimaat en natuur.
Hadden we de afgelopen jaren links gestemd, dan was het wellicht al geregeld/wellicht ook niet, helaas zijn er te veel profiteurs die lekker meegraaien en de ondersteunende rechtse nietsnutten in het zadel houden en we zien hoe dat uitpakt.. een grote klotezooi.

Een kwartaaltje winst voor Shell lost het hele probleem op. Normale jaarwinst is rond de 20-25 miljard voor ze, dankzij de "energiecrisis"/grote verrijkingstruc haalden ze dit jaar al 7+18 miljard binnen voor een jaarwinst van 25 miljard tot nu toe. Dus hebben ze hun jaarlijks winst al binnen. De laatste 2 kwartalen confisqueer je en los de boerencrisis en de europese energiecrisis mee op. Hebben ze de groningers overigens al uitbetaald voor hun schade?
https://nos.nl/artikel/24...-olie-en-gasbedrijf-shell

Dus boeren vanaf maandag in plaats van hardwerkende, net rondkomende burgers pesten, ga eens Pernis etc blokkeren *knip*
Dat laten we dus achterwege.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 28-07-2022 22:39 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
Stoney3K schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:32:
[...]

Het is niet alsof die boeren zichzelf als lemmingen ineens tussen 120 per uur rijdende auto's werpen met hun tractoren.
En wat als het nacht is en ze hebben net een berg mest en donker puin daar gestort? Komt hard aan...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Stoney3K schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Dus als er op een afrit 's nachts een defecte auto of een afgevallen lading ligt dan knal je er met volle vaart bovenop?
Oja de rommel had de verplichte verlichting vast aan....

Een dode maar is eigen schuld dikke bult...

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 28-07-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 18:27
[...]

ik denk dat je vergeet dat op dat stuk van de a7 de snelweg totaal niet verlicht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

siggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:38:
[...]

Oja de rommel had de verplichte verlichting vast aan....
Daarom had ik het over een afgevallen lading. (En bij een defecte auto moet je daar ook niet van uit gaan).

Punt is gewoon, als je niet genoeg kan zien om veilig te kunnen stoppen als er spontaan een stilstaand object opdoemt, dan rij je dus ook gewoon te hard...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Stoney3K schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Daarom had ik het over een afgevallen lading. (En bij een defecte auto moet je daar ook niet van uit gaan).

Punt is gewoon, als je niet genoeg kan zien om veilig te kunnen stoppen als er spontaan een stilstaand object opdoemt, dan rij je dus ook gewoon te hard...
Een auto heeft ook nog reflectoren, een berg mest of autobanden niet. Als het ook nog regent is het helemaal feest, me dunkt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Bij gebrek aan de Nederlandse vertaling van dit gezegde: you picked a strange hill to die on.

Gezien de situatie echt een heel vreemd standpunt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Jouw stelling is dus dat het totaal ongevaarlijk is om voorwerpen op snelwegen te dumpen aangezien iedereen die daar rijdt sowieso wel genoeg op moet letten om die op tijd te ontwijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Een bult zwart zand/zwarte banden, onder een viaduct in het donker dumpen..... Man man, dit soort acties nog gaan bagataliseren..? Dit is moedwillig gewonden of doden willen veroorzaken, niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Oekiejoekie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:58:
[...]

Daar is geen noodwet voor nodig. Bij gerede kans op recidivisme is inbeslagname al mogelijk. Intrekken van het rijbewijs ook, als je weet wie de bestuurder is.
nou daar ga je, sleutels vorderen, ding naar doeinen rijden en klaar ben je.
Dan zullen ze volgende keer vast met hun normale auto komen en andere boeren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

fsfikke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:01:
[...]

Jouw stelling is dus dat het totaal ongevaarlijk is om voorwerpen op snelwegen te dumpen aangezien iedereen die daar rijdt sowieso wel genoeg op moet letten om die op tijd te ontwijken?
Tot op zekere hoogte: Ja. Er kan net zo makkelijk een ongeval voor je neus gebeuren of een lading van een vrachtwagen vallen. Wat doe je dan?

Dat je niets op de snelweg moet dumpen heeft heel weinig te maken met "er volle vaart op klappen". Tenzij iemand iets bewust voor een snel rijdende auto gooit, heeft de bestuurder van de auto net zo goed een verantwoordelijkheid.

Nee, leuk gaat het niet zijn en het is een gevaarlijke klootzak-actie, maar "er op klappen" en "poging tot doodslag" zijn termen die compleet uit proportie zijn.

Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.