flessuh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:05:
[...]
Het verschil met de boeren protesten is dat je bij antifa weet wie er achter zit, bij de boeren protesten is het zover ik weet ik ieder geval nog niet duidelijk welke (splinter)partij er nou achter de geweldige protesten zitten.
Wat in ieder geval duidelijk is, is dat bijvoorbeeld veevoederbedrijven zaken organiseren nu. Die zien hun omzet natuurlijk kelderen als de veeteelt flink omlaag gaat. Maar ze spannen boeren voor hun karretje.
Wat je ziet is dat de boeren vragen om perspectief. Dat houdt ook een afbakening in van wat mag wel en wat mag of kan niet meer.
De hele sector loopt wat ontwikkeling nu vast omdat er eerst gewacht moet worden op de werkelijke uitwerking van de stikstof plannen.
En ja, perspectief is belangrijk aangezien het aantal zelfdodingen in de sector ook hoog is.
https://www.hartvannederl...nde-regels-en-hij-is-niet
Vragen om perspectief is een groot probleem bij een visieloze overheid. Bedrijven in de grote industrie wachten bijvoorbeeld ook met milieu-investeringen omdat ze dan misschien 19% CO2 besparen maar de overheid over een jaar ineens 20% verplicht en dan je investering weggegooid geld is.
En bij de hele bevolking is het een probleem: energiekosten fors omhoog, sommige mensen zien zichzelf alleen maar verder in de schulden zakken, met soms nog zaken als incassokosten etc. die het nog veel erger maken, terwijl ze gewoon echt niet kunnen betalen.
Intussen is er in de zorg een steeds groter capaciteitsprobleem dat nu langzaam uit de hand loopt en wat ook een reden is waarom mensen ontslag nemen, omdat het verplichte overwerken en de hoge werkdruk uit de hand lopen.
En dan heb je nog de criminaliteit die toeneemt omdat mensen soms geen andere uitweg meer zien, en omdat er ook een algemeen gevoel van onvrede en unheumlichkeit is, een gevoel van disharmonie in de samenleving, wat m.i. voor een groot deel voortkomt uit alle onzekerheid en gebrek aan perspectief.
In andere sectoren hebben ook extreme problemen gespeeld door COVID; horecaondernemers die hun hele pensioen opgegeten hebben om niet failliet te gaan door vaak incompetente overheidsmaatregelen. Faillissementen nemen nu fors toe doordat "te veel ontvangen" steun moet worden terugbetaald, ondanks dat zelfs dat gedeelte "te veel" niet genoeg was. En laten we wel wezen: deze horeca-ondernemers worden niet uitgekocht, maar moeten soms stoppen terwijl ze nu ook geen geld meer hebben. Er zijn hier ook al zelfmoordgevallen van in het nieuws geweest.
TLDR: we hebben een overheid nodig waar je vertrouwen in hebt en die een toekomstvisie en pad uitstippelt, veel problemen die we nu hebben zijn een gevolg van het gebrek daaraan, inclusief indirecte problemen zoals toegenomen criminaliteit die mooi hand-in-hand toeneemt met economische ongelijkheid in het land.
Ik had de hoop dat D66 hier iets aan zou veranderen, maar dit is een flinke teleurstelling. Ze hebben meerdere strategische fouten gemaakt, met de grootste het niet steunen van de motie van wantrouwen jegens Rutte; ze dachten dat mooi strategisch te doen maar het was een grove misinschatting.
Helaas zal het gevolg van dit alles zijn dat we straks partijen als BBB krijgen, dat PVV en FvD groter worden, terwijl die het probleem ook echt niet gaan oplossen. Tegelijkertijd heb ik ook niet veel vertrouwen in GroenLinks wat niet in staat lijkt te zijn om de dialoog aan te gaan wat toch echt nodig is voor een oplossing, en de gezichtsloze PvdA en CDA zie ik dit ook niet doen, en de VVD is een behoorlijk corrupte bende (en daarmee bedoel ik dat iedereen z'n dubbele agenda lijkt te hebben, zelfs Neelie Kroes nu laatst).
Helaas lijkt het erop dat de NL politiek een behoorlijke tyfusbende blijft met veel uitzichtsloosheid als gevolg. Niet vreemd dat boeren nu ook kijken naar verkassen naar veel dunbevolktere gebieden en landen zoals Canada. Als boer kun je je laten uitkopen en dan emigreren natuurlijk.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.