Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik wilde nog reageren maar is toch totaal pointless. Een agent zal nooit voor een trekker springer als de boer weigert de aanwijzingen van de agent op te volgen. Als de politie dit wel zou doen en wordt omvergereden zal het ook weer afgewenteld worden op de politie in kwestie. Het recht van de sterkste, terug bij af.

Nu maar hopen dat ER eens intelligent is en flink wat groot materieel gaat aanschaffen danwel inhuren. Dan kunnen we eens fatsoenlijk vergelijken, maar op dit moment is het wel overduidelijk het speelveld voor boeren heel anders uit ziet dan voor jou en mij.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:03
siggy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:09:
Als de politie dit wel zou doen en wordt omvergereden zal het ook weer afgewenteld worden op de politie in kwestie.
Natuurlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 22-07-2022 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:09:
Ik wilde nog reageren maar is toch totaal pointless. Een agent zal nooit voor een trekker springer als de boer weigert de aanwijzingen van de agent op te volgen. Als de politie dit wel zou doen en wordt omvergereden zal het ook weer afgewenteld worden op de politie in kwestie. Het recht van de sterkste, terug bij af.

Nu maar hopen dat ER eens intelligent is en flink wat groot materieel gaat aanschaffen danwel inhuren. Dan kunnen we eens fatsoenlijk vergelijken, maar op dit moment is het wel overduidelijk het speelveld voor boeren heel anders uit ziet dan voor jou en mij.
waarom zou je ook voor een trekker springen? Een agent parkeert zijn auto ook niet voor een vrachtwagen om die tegen te houden tenzij die stil staat... waarom zou je dan zelf er voor stappen.

Als ze werkelijk een boer in een trekker op willen pakken hoeven ze er alleen maar achteraan te rijden of ze thuis op te wachten.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
flessuh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:23:
[...]

waarom zou je ook voor een trekker springen? Een agent parkeert zijn auto ook niet voor een vrachtwagen om die tegen te houden tenzij die stil staat... waarom zou je dan zelf er voor stappen.

Als ze werkelijk een boer in een trekker op willen pakken hoeven ze er alleen maar achteraan te rijden of ze thuis op te wachten.
Als ze een beetje hun best doen kunnen ze hem op de fiets wel bij houden.

Het is niet dat die dingen heul snel zijn of zo..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ronald.42 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Als ze een beetje hun best doen kunnen ze hem op de fiets wel bij houden.

Het is niet dat die dingen heul snel zijn of zo..
Sure... Weleens een trekker van dichtbij gezien? Die dingen gaan hier met 60 per uur over de N wegen. Wel met een bordje 40 erop. Maar zo hard fiets ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Heel basaal geredeneerd is het een schuldenpositie ingenomen door de Rabobank en door lobby is die schuldenpositie rendabel gebleven.

In plaats van deze af te bouwen hebben ze bij de Rabobank gedacht , dit kunnen we wel volhouden , de hebzucht en arrogantie hebben het overgenomen en de makkelijke winsten waren te smeuïg om te laten liggen.

Aan de andere kant van die handel zitten de boeren , zij staan er veelal heel anders in , zoals al meermalen aangegeven.

Nu blijkt dat de tijden rap anders worden en de lobby kan het niet zo lang meer rekken zodat de Rabobank uit deze positie kan op een aardige manier.

Zoals zo vaak hebben de banken (eigenlijk bank ) hun hand overspeelt en proberen ze hun positie af te wentelen op de maatschappij.

Als in alle boeren moeten worden uitgekocht en wij doen wel even de waarde bepaling van die stapel rommel.

De bank springt er dan mooi uit de de boer blijft zitten met de problemen. Want als het niet voldoende is om een nieuwe start te maken , wat dan ?

Die stallen slopen zichzelf niet bijvoorbeeld, en diezelfde bank gaat dat vast niet financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:30:
[...]

Sure... Weleens een trekker van dichtbij gezien? Die dingen gaan hier met 60 per uur over de N wegen. Wel met een bordje 40 erop. Maar zo hard fiets ik niet.
Er staat hier één naast huis d:)b
Dat hok waar ze op geschoten hebben zal 35 a 40 doen maar beslist niet meer.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ronald.42 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:32:
[...]

Er staat hier één naast huis d:)b
Dat hok waar ze op geschoten hebben zal 35 a 40 doen maar beslist niet meer.
Dat fiets jij toch ook niet .. ?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

MikeyMan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:30:
[...]

je was me net voor :+ tegenwoordig gaan die dingen zeker wel rap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:50
[...]

Uhm het idee in een rechtstaat is toch dat jij je gemak houdt en stopt indien dat van je verlangt wordt.
Helaas lijkt een niet onaanzienlijk deel in Nederland dat een beetje vergeten, zoals @MikeyMan ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
True schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Dat fiets jij toch ook niet .. ?
35 a 40 lukt je wel, alleen niet heel lang dan moet je je best doen zoals ik al zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

gekkie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:37:
[...]

Uhm het idee in een rechtstaat is toch dat jij je gemak houdt en stopt indien dat van je verlangt wordt.
Helaas lijkt een niet onaanzienlijk deel in Nederland dat een beetje vergeten, zoals @MikeyMan ook al aangaf.
*knip* stop met het strooien van stromannen en whataboutisms, dit heeft geen enkele positief effect op een discussie. ALs je Extinction rebellion wil bespreken staat het je vrij een apart topic daarvoor te openen, maar hier heeft het geen plaats.

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
[...]

Dat zouden ze met alcoholcontroles moeten doen. Kilometers er achteraan rijden tot die dronken rijder thuis is. Dat levert ook leuke dashcamfilmpjes op hoe ze dan nog andere auto's rammen en spiegels er af rijden...

Nee dus. Als je van de politie een stopteken krijgt, dan moet je stoppen. Heel simpel.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
flessuh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:40:
*knip* stop met het strooien van stromannen en whataboutisms, dit heeft geen enkele positief effect op een discussie. ALs je Extinction rebellion wil bespreken staat het je vrij een apart topic daarvoor te openen, maar hier heeft het geen plaats.
ER is geen deel van het topic hier

[ Voor 51% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
flessuh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:40:
[...]

*knip* ER is niet deel van het topic hier

[ Voor 64% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
CornermanNL schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:31:
Heel basaal geredeneerd is het een schuldenpositie ingenomen door de Rabobank en door lobby is die schuldenpositie rendabel gebleven.

In plaats van deze af te bouwen hebben ze bij de Rabobank gedacht , dit kunnen we wel volhouden , de hebzucht en arrogantie hebben het overgenomen en de makkelijke winsten waren te smeuïg om te laten liggen.

Aan de andere kant van die handel zitten de boeren , zij staan er veelal heel anders in , zoals al meermalen aangegeven.

Nu blijkt dat de tijden rap anders worden en de lobby kan het niet zo lang meer rekken zodat de Rabobank uit deze positie kan op een aardige manier.

Zoals zo vaak hebben de banken (eigenlijk bank ) hun hand overspeelt en proberen ze hun positie af te wentelen op de maatschappij.

Als in alle boeren moeten worden uitgekocht en wij doen wel even de waarde bepaling van die stapel rommel.

De bank springt er dan mooi uit de de boer blijft zitten met de problemen. Want als het niet voldoende is om een nieuwe start te maken , wat dan ?

Die stallen slopen zichzelf niet bijvoorbeeld, en diezelfde bank gaat dat vast niet financieren.
De overheid moet boeren uitkopen. Als we nou eens de uitstaande schulden van die boeren verbeurd verklaren want ondernemers risico bank. Scheelt de maatschappij ook weer wat geld.

Helaas geld ondernemers risico niet meer voor banken. Dat is in 2008 definitief geschrapt en banken weten dat ze bijna alles kunnen maken inclusief witwassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:45:
[...]

De gemeente Hoogeveen durft de vlaggen niet weg te halen…: https://www.rtvdrenthe.nl...ven-hangen-op-een-plek-na
Ik vrees dat er misschien nog wel meer gaan volgen. Gelukkig loopt het nog geen storm op het meldpunt. Is iedereen nog uitgeput van de hitte en de druk bezig met de klimaatontkenner uit te hangen en inmiddels uitgevlagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy6YcwGskLSOmIkL0_tQNaAGvhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2aWQ7Fm7HYYymsD7iUBX9Tg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
sugarlevi01 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:27:
[...]

Ik vrees dat er misschien nog wel meer gaan volgen. Gelukkig loopt het nog geen storm op het meldpunt. Is iedereen nog uitgeput van de hitte en de druk bezig met de klimaatontkenner uit te hangen en inmiddels uitgevlagd.

[Afbeelding]
Ondanks het hele vriendelijke "Alvast dank", dit is gewoon strafbare bedreiging. Aanpakken dat tuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:43:
[...]

Dat zouden ze met alcoholcontroles moeten doen. Kilometers er achteraan rijden tot die dronken rijder thuis is. Dat levert ook leuke dashcamfilmpjes op hoe ze dan nog andere auto's rammen en spiegels er af rijden...

Nee dus. Als je van de politie een stopteken krijgt, dan moet je stoppen. Heel simpel.
Helemaal mee eens, alleen is er ook nog zoiets als proportionaliteit. In dit geval ingevuld door de ambtsinstructie die bepaalt wanneer er ter aanhouding mag worden geschoten, een stopteken negeren valt daar niet onder.
En dat is ook volkomen logisch, gericht schieten is de kans op dodelijk letsel op de koop toe nemen. Dat staat in geen enkele verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Ehm, ervoor springen zou niet nodig moeten zijn. Als een agent aangeeft dat hij wil dat je stopt, dan heb je dat te doen. Net als dat als er een agent voor me rijdt met bordje "volgen", dan heb ik te volgen. Dat zijn geen suggesties, maar verplichtingen.

Op precies dezelfde manier zou erachteraan rijden of thuis opwachten niet nodig moeten zijn. Gewoon stoppen en je aan de regels die we effectief met zijn allen in NL hebben afgesproken houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
een foto van jou rond... landverraders.... en in dat artikel al dat ambtenaren die gewoon hun werk doen bedreigd worden... de vriendelijkheid is weer ver te zoeken... |:(
Overigens allemaal gewoon strafbaar...

Ook qua inhoud geen hoogstandje... ltbtq...Ik zal niet zeggen dat die afkorting nooit verandert, maar dit is hij sowieso nooit geweest. En sinds wanneer hangen er regenboogvlaggen aan lantaarnpalen :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[Afbeelding]
Gatverdamme zeg... Ik word al elke keer enorm boos als ik die vlaggen zie hangen. Maar dan ook nog anderen voor landverraders uitmaken. Het gore lef |:(

Heb er vandeweek zelf eentje weg gehaald die niet hoog genoeg hing. En als ik er bij kan zal ik niet verzuimen dat vaker te doen. Met je landverraders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

[Afbeelding]
Zozo, met termen als 'landverraders' laten de boeren wel weer even zien wat het niveau van hun protesten/rellen weer is zeg. Om het nog niet eens over de ordinaire bedreiging en intimidatie te hebben in dat berichtje....

En dat slappe geleuter over 'de linkse agenda', terwijl we een kabinet hebben wat zo rechts is als je maar kunt worden zonder naar extreem-rechts te gaan.... :X

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2022 06:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

[...]

[Afbeelding]
*knip* dit zijn claims die je mag gaan onderbouwen ondertussen, dit voegt anders helemaal niets toe aan de discussie

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

flessuh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:37:
[...]

*knip* dit zijn claims die je mag gaan onderbouwen ondertussen, dit voegt anders helemaal niets toe aan de discussie
Je claimt nogal wat. Onderbouw dit alles eens?

[ Voor 41% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:45 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:24

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Daarbij kan men beargumenteren dat ze het ook overgenomen laten worden.
Maar goed, dat krijg je met de instelling van 'het doel heiligt de middelen'.

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:45 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
Roozzz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:47:
[...]

:+ Ik zie het al, jij bent nieuw in dit topic.....

Flesje onderbouwt nooit iets en roept gewoon alleen wat er tegen de mening van de meesten in gaat. Steeds beetje stromannen met vergelijkingen met ER en ga zo maar verder. Zinloze vraag helaas :z ;w

het is natuurlijk complete BS om dit te proberen te vangen in een "links" en "rechts" frame. Dit gedoe overstijfgt dat volledig, maar het bekt wel lekker.

Ik denk ook dat een deel van de boeren die nu protesteren de perfecte "useful idiots" zijn voor de Rabo, DeHeus diervoeders, Friesland campina en ga zo maar door. Ze werken al jaren aan een systeem dat verzuipt onder zijn eigen problemen en dan maar weer gefixt moet worden met of nog meer leningen of weer meer subsidies en uitzonderingen op bepaalde regels.

[ Voor 38% gewijzigd door Fr33z op 23-07-2022 09:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Fr33z schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:59:
[...]

:+ Ik zie het al, jij bent nieuw in dit topic.....

Flesje onderbouwt nooit iets en roept gewoon alleen wat er tegen de mening van de meesten in gaat. Steeds beetje stromannen met vergelijkingen met ER en ga zo maar verder. Zinloze vraag helaas :z ;w

het is natuurlijk complete BS om dit te proberen te vangen in een "links" en "rechts" frame. Dit gedoe overstijfgt dat volledig, maar het bekt wel lekker.

Ik denk ook dat een deel van de boeren die nu protesteren de perfecte "useful idiots" zijn voor de Rabo, DeHeus diervoeders, Friesland campina en ga zo maar door. Ze werken al jaren aan een systeem dat verzuipt onder zijn eigen problemen en dan maar weer gefixt moet worden met of nog meer leningen of weer meer subsidies en uitzonderingen op bepaalde regels.
Dat was exact mijn conclusie van zijn serie (dramatische) posts van afgelopen tijd. Maar goed, vragen staat vrij en misschien prikkelt het tot een seconde zelf nadenken in plaats van roepen uit de onderbuik. Dat dit gedrag tegenwoordig zo kan in awm zegt een hoop

Er is een reden dat ik het niet ging uitkauwen. De omgekeerde bewijslast die tegenwoordig te vaak toegepast wordt is kansloos. Het sloopt iedere discussie.

Ik zie het maar als een illustratie van de tijdsgeest en de stand van het maatschappelijk debat: beroerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 23-07-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

*knip* we spelen de bal en niet de man

[ Voor 57% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

fsfikke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Jij bent dan zo’n rechtse beroepsdemonstrant? Of is het toch enkel een slap excuus om het gedrag van domme boeren recht te praten?
stop met iedereen maar wat te beschuldigen en je eigen aannames niet te onderbouwen.

[ Voor 54% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Hadden al die rechtse beroepsdemonstranten een trekker in de schuur staan voor het geval dat ze de boerenprotesten moesten kapen?

Eerst waren het de 'romeos' die verantwoordelijk waren voor uitwassen, nu rechtse beroepsdemonstranten, het is altijd iemand anders en niet de hardwerkende boer de de schuld draagt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

IJzerlijm schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:55:
Hadden al die rechtse beroepsdemonstranten een trekker in de schuur staan voor het geval dat ze de boerenprotesten moesten kapen?

Eerst waren het de 'romeos' die verantwoordelijk waren voor uitwassen, nu rechtse beroepsdemonstranten, het is altijd iemand anders en niet de hardwerkende boer de de schuld draagt.
Op het moment dat er termen als "Romeo's" gegooid werd bij demonstraties zag je de hoeveelheid geweld ook sterk stijgen.

Ja, dan weet je genoeg over wat voor volk zich bij de demonstraties gevoegd heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
flessuh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:52:
[...]

stop met iedereen maar wat te beschuldigen en je eigen aannames niet te onderbouwen.
Er gaan voortdurend fabrieken dicht er worden heel vaak mensen ontslagen. Bovendien genoeg banen op dit moment. Dan is nu wel het juiste moment.

[ Voor 36% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]
Mensen die hun baan kwijt raken lijkt me momenteel nog de minste zorg. Er is enorme krapte op de arbeidsmarkt.

[ Voor 50% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Vandaar ook mijn vorige verwijzing om de discussie vriendelijk te houden, er komen emoties bij kijken en dat is niet altijd een goede factor in de discussie.

Persoonlijk merk je het in mijn omgeving ook, iemand die meer betrokken is bij een boerenbedrijf kan dit besluit maar moeilijk verteren. Het is immers hun bedrijf, leven en ziel en zaligheid die ze erin gestoken hebben die op het spel staat of dat van een bekende.

En dat is ook precies waar het mis is gegaan bij het presenteren van de plan. Te ver af van de burger, niet meteen de nazorg hiervoor inrichten. Of men heeft dit totaal onderschat wat het teweeg gaat brengen of totaal niet aan gedacht.

Dan kun je wel zeggen, men kan zich omscholen of iets anders gaan doen en abstract gezien kan dat ook. Alleen het is persoonlijk een zware stap, vooral als je er zelf niet direct voor hebt gekozen. Dat geeft emoties en dus ook een reactie.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@tweakduke ik snap ergens het sentiment ook wel. De communicatie had beter gekund. Maar het blijkt maar weer hoe makkelijk sommige groepen zich voor het karretje laten spannen, gevoed door desinformatie.

Tegelijkertijd kan m.i. niemand volhouden dat het er niet aan zat te komen.

En ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat er niet een flinke groep is die maar al te graag onder het juk van de Rabobank uit wil om lekker te komen door uitkoop.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:11:
@tweakduke ik snap ergens het sentiment ook wel. De communicatie had beter gekund. Maar het blijkt maar weer hoe makkelijk sommige groepen zich voor het karretje laten spannen, gevoed door desinformatie.

Tegelijkertijd kan m.i. niemand volhouden dat het er niet aan zat te komen.

En ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat er niet een flinke groep is die maar al te graag onder het juk van de Rabobank uit wil om lekker te komen door uitkoop.
Dat is eigenlijk bij alle groepen het geval: er zitten altijd wat rotte appels tussen die het verpesten voor de rest.

En het uitkopen: ja en nee. Boer zijn doe je eigenlijk vooral, omdat je de levensstijl en alles wat erbij komt kijken je past. Het is niet zomaar een beroep van 9 tot 5, je bent er 7 dagen in de week en altijd aanwezig: al wordt dat door de automatisering wel minder dan vroeger het geval was.

Wij zien van afstand dat dit een doodlopende weg is, de alsmaar groeiende sector met intensieve veeteelt. Ik hoop zelf dat men eens gaat praten na het reces en de acties beschaafd houden. Het is een problematiek waar men elkaar mee heeft opgezadeld, de hakken in het zand gaat niks oplossen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tweakduke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:07:

En dat is ook precies waar het mis is gegaan bij het presenteren van de plan. Te ver af van de burger, niet meteen de nazorg hiervoor inrichten. Of men heeft dit totaal onderschat wat het teweeg gaat brengen of totaal niet aan gedacht.

Dan kun je wel zeggen, men kan zich omscholen of iets anders gaan doen en abstract gezien kan dat ook. Alleen het is persoonlijk een zware stap, vooral als je er zelf niet direct voor hebt gekozen. Dat geeft emoties en dus ook een reactie.
De harde kern tegenstanders met hun WEF/omvolkingsverhalen staan zo ver van de werkelijkheid, daar is niet tegenin te communiceren. En door de 21ste eeuwse maatschappij zijn dat degenen die uiteindelijk de beweging zullen leiden, ze zijn veel gemotiveerder dan degenen die meer rationeel er mee om gaan en kunnen die met een eindeloze stroom desinformatie uit de discussie jagen. En eventueel ook dreigementen, iets waar normale mensen niet aan beginnen maar wel mee kunnen worden geintimideerd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:02:
[...]

Mensen die hun baan kwijt raken lijkt me momenteel nog de minste zorg. Er is enorme krapte op de arbeidsmarkt.
Ik denk dat je daar niet te snel overheen moet stappen. Het gaat vaak om lokale mbo(+) banen. Een paar fabrieken sluiten in Friesland levert lokaal echt sociale problemen op.. Dan mag zoveel banen in de randstad hebben. Dit is ook voor lokale bestuurders echt een grote zorg. (zeker omdat de landelijke politiek gericht is op randstad en beetje regio Eindhoven.
Mijn oom werkt bij de provincie limburg en ziet die angst bij bestuurders in zuid-Limburg, (nedcar, chemelot), daar gaat de komende 10-15 jaar een hoop veranderen. Hopenlijk de goede kant op, maar het zou zo maar Wallonië 2.0 kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
*knip* niet happen op overduidelijk slechte reacties, gebruik de TR hiervoor

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Het veraf staan van de burger is precies waar die burger al decennia op stemt. Meer zelfredzaamheid en meer ruimte voor markt en marktoplossingen. We kunnen het allemaal zo goed zelf. Het plan en de presentatie is beroerd, maar doet niets af aan het simpele feit dat er veel te veel uitstoot is. En dan moet nu worden opgelost.

Zelfredzaamheid betekend niet alles blijft bij het oude. En ook niet ik kan tot in de eeuwigheid een dode business blijven bestieren omdat ik het wil. De overheid heeft afstand genomen en ruimte gelaten in het kader van het neo liberale denken dat de markt alle problemen wel oplost, als wij als overheid maar een beetje aangeven waar de richting heen is.

Ondertussen wordt er enorm veel ruimte gelaten voor allerhande schijnoplossingen, het in stand houden van de situatie zoals die is en dan maar hopen dat iemand anders, de buren, een enorme innovatie , een andere sector, het probleem als vanzelf oplost.

En dat gebeurd niet, innovatie duurt enorm lang en is historisch gezien altijd een bezigheid van de overheid geweest veelal vanuit onderzoekcentra van het leger, dan wel instanties als de NASA en universiteiten. Pas heel laat haakt de markt aan en gaat met die uitvindingen een product ontwikkelen.

Het rare is dat mensen dus geen idee hebben op wat voor (ik noem het maar even zo) systeem ze stemmen. Maar wel verwachten dat er als alles misgaat de overheid wel even het probleem oplost. Of negeert zodat alles bij het oude blijft.

Het idiote idee van zelfredzaamheid en marktwerking die wel zorg voor de oplossing is nu wel ten einde. Je kan jezelf maar zo goed ontplooien als de toegang en mogelijkheden van de infrastructuur die we als samenleving hebben opgetuigd dat toestaat.

En die infrastructuur wordt al decennia afgebroken. En dat biedt ruimte aan winstmaximalisatie op een manier die op geen enkele wijze bijdraagt aan lange termijn denken en oplossingen , immers ieder kwartaal wordt het management weer afgerekend op de cijfers.

Nu zijn het de boeren, maar het waren al de minima, de slachtoffers van de toeslagen affaire, de zwakkeren in de samenleving die het al jarenlang merken, aan den lijve , vaak letterlijk.

Zo langzamerhand komen we allemaal aan de beurt , en we zijn er zelf verantwoordelijk voor. Als we niet onze ogen gaan opendoen en gezamenlijk als samenleving de problemen van deze tijd gaan oplossen. Want anders is er straks een wei meer waar ooit nog een koe op kan grazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Vandaar ook mijn vorige verwijzing om de discussie vriendelijk te houden, er komen emoties bij kijken en dat is niet altijd een goede factor in de discussie.

Persoonlijk merk je het in mijn omgeving ook, iemand die meer betrokken is bij een boerenbedrijf kan dit besluit maar moeilijk verteren. Het is immers hun bedrijf, leven en ziel en zaligheid die ze erin gestoken hebben die op het spel staat of dat van een bekende.

Tsja het lastige is hoe ga je een beroepsgroep dan betrekken bij het opstellen van het plan, als je het niet over het doel laat staan de mogelijke inhoud mag gaan hebben. Bij een volledig zonder hun inbreng in hermetisch afgesloten ministerie (voor zover hypothetisch mogelijk) ontwikkeld masterplan en dat droppen, is niet goed.
Een vrij helder doel met daarbij een begin van een plan en daarbij de sector voor de invulling ook (vroegtijdig) willen betrekken, is ook niet goed.
Om in de sector te blijven , een tikkie een kip en ei dingetje, waarbij het vervelend is dat sommige stukken vanuit het ministerie niet volledig lijken te kloppen, anderzijds (delen van) de sector er vanaf het begin volledig met een gestrekt been in zijn gegaan en daarbij niets schuwen, wat varieert van eigen misinformatie tot intimidatie en het plegen van overige strafbare feiten, bij herhaling. En enig gesprek pertinent afwijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

siggy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:08:
[...]
Ik vraag me af wat de politie doet als een burger eens uitflipt op een boer terwijl de boer weer zich als een boer gedraagd. Gaat de politie dan de burger oppakken en de boer beschermen of worden ze allebei opgepakt en met eengoed gesprek weeer heen gestuurd. Ik heb geen idee meer wat ik van de politie kan verwachten in dit land.
Dan staat de boer gewoon op zijn land te werken, als een burger daarvan uitflipt, dat is dat de fout van die burger. Als de boer dan inderdaad de politie heeft ingeschakeld, dan zal deze op passende wijze de burger van het land van de boer verwijderen.

Als boeren zich als boer gedragen is er niets aan de hand. Hetzelfde als een timmerman zich als een timmerman gedraagt.

Het is jammer en zeer tekenend dat jij boeren gedrag een negatieve lading meegeeft. Zeker omdat een aantal boeren zich als demonstrant gedragen. En het lijkt mij dat jij moeite heb met boeren die zich als demonstrant gedragen en als dit ook zo is, zeg het dan ook zo!

Meh ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
CornermanNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:26:
Het veraf staan van de burger is precies waar die burger al decennia op stemt. Meer zelfredzaamheid en meer ruimte voor markt en marktoplossingen. We kunnen het allemaal zo goed zelf. Het plan en de presentatie is beroerd, maar doet niets af aan het simpele feit dat er veel te veel uitstoot is. En dan moet nu worden opgelost.

Zelfredzaamheid betekend niet alles blijft bij het oude. En ook niet ik kan tot in de eeuwigheid een dode business blijven bestieren omdat ik het wil. De overheid heeft afstand genomen en ruimte gelaten in het kader van het neo liberale denken dat de markt alle problemen wel oplost, als wij als overheid maar een beetje aangeven waar de richting heen is.

Ondertussen wordt er enorm veel ruimte gelaten voor allerhande schijnoplossingen, het in stand houden van de situatie zoals die is en dan maar hopen dat iemand anders, de buren, een enorme innovatie , een andere sector, het probleem als vanzelf oplost.

En dat gebeurd niet, innovatie duurt enorm lang en is historisch gezien altijd een bezigheid van de overheid geweest veelal vanuit onderzoekcentra van het leger, dan wel instanties als de NASA en universiteiten. Pas heel laat haakt de markt aan en gaat met die uitvindingen een product ontwikkelen.

Het rare is dat mensen dus geen idee hebben op wat voor (ik noem het maar even zo) systeem ze stemmen. Maar wel verwachten dat er als alles misgaat de overheid wel even het probleem oplost. Of negeert zodat alles bij het oude blijft.

Het idiote idee van zelfredzaamheid en marktwerking die wel zorg voor de oplossing is nu wel ten einde. Je kan jezelf maar zo goed ontplooien als de toegang en mogelijkheden van de infrastructuur die we als samenleving hebben opgetuigd dat toestaat.

En die infrastructuur wordt al decennia afgebroken. En dat biedt ruimte aan winstmaximalisatie op een manier die op geen enkele wijze bijdraagt aan lange termijn denken en oplossingen , immers ieder kwartaal wordt het management weer afgerekend op de cijfers.

Nu zijn het de boeren, maar het waren al de minima, de slachtoffers van de toeslagen affaire, de zwakkeren in de samenleving die het al jarenlang merken, aan den lijve , vaak letterlijk.

Zo langzamerhand komen we allemaal aan de beurt , en we zijn er zelf verantwoordelijk voor. Als we niet onze ogen gaan opendoen en gezamenlijk als samenleving de problemen van deze tijd gaan oplossen. Want anders is er straks een wei meer waar ooit nog een koe op kan grazen.
Je ziet het nu ook gebeuren, de provincie mag namelijk de uitvoering oplossen. Remkes wordt ingeschakeld om de partijen aan tafel te krijgen.

Maar wat doen de ministers of in het specifieke geval Rutte zelf? Wie is er dan precies verantwoordelijk als er wat mis gaat? Neo liberaal het land besturen gaat rustig door.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Dat is ook wat ik steeds roep. Met betere communicatie had je een groot deel van de demonstraties niet gehad.

Komt nog bij dat ik het persoonlijk gek vindt dat bij veel ingrepen die banen gaan kosten eerst een gedegen "reddingsplan" moet komen en hier alleen gezegd wordt "hier is een zak geld, de provincies zien wel hoe ze het gebruiken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
gekkie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:29:
[...]

Tsja het lastige is hoe ga je een beroepsgroep dan betrekken bij het opstellen van het plan, als je het niet over het doel laat staan de mogelijke inhoud mag gaan hebben. Bij een volledig zonder hun inbreng in hermetisch afgesloten ministerie (voor zover hypothetisch mogelijk) ontwikkeld masterplan en dat droppen, is niet goed.
Een vrij helder doel met daarbij een begin van een plan en daarbij de sector voor de invulling ook (vroegtijdig) willen betrekken, is ook niet goed.
Om in de sector te blijven , een tikkie een kip en ei dingetje, waarbij het vervelend is dat sommige stukken vanuit het ministerie niet volledig lijken te kloppen, anderzijds (delen van) de sector er vanaf het begin volledig met een gestrekt been in zijn gegaan en daarbij niets schuwen, wat varieert van eigen misinformatie tot intimidatie en het plegen van overige strafbare feiten, bij herhaling. En enig gesprek pertinent afwijzen.
Het probleem zit inderdaad in een paar factoren: het kabinet die een bom dropt zonder nazorg.
De boeren die zelf behoorlijk versplinterd zijn en geen grote organisatie meer hebben die voor hun staat en namens hun fatsoenlijk aan tafel kan zitten.
Inderdaad de radicalisering die daardoor ook nog volgt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
tweakduke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:37:
[...]
Het probleem zit inderdaad in een paar factoren: het kabinet die een bom dropt zonder nazorg.
Maar is het wel een "plan" in de zin van een volledig plan, waar "nazorg" een onderdeel van zou moeten zijn.
Of is het vooral een "plan" om een plan te maken, waarbij een doel, met globale uitwerking per regio (het beruchte kaartje) zijn gepresenteerd. En er verder met lagere overheden (provincies) en de sector verder zou moeten worden gekeken hoe dat doel te realiseren. Waarbij (vrijwillig) uitkopen een optie is, waarbij je dus ook nog moet inventarissen hoeveel boeren daar toe bereid zijn en tegen welke prijs om te bezien of dat een haalbare oplossing is met het minste gedoe, in tegenstelling tot onvrijwillig uitkopen en daar ongetwijfeld uit voortkomende rechtszaken.
Dus ja ik zie niet in hoe je hier beleid had kunnen maken en een proces had kunnen volgen zonder dat er weerstand zou zijn en waar alles volstrekt helder en voor iedereen acceptabel was geweest en toch het doel gehaald.
De boeren die zelf behoorlijk versplinterd zijn en geen grote organisatie meer hebben die voor hun staat en namens hun fatsoenlijk aan tafel kan zitten.
Inderdaad de radicalisering die daardoor ook nog volgt.
Tsja het is ook bepaald geen eenheidsworst "de boer", zowel in gekozen bedrijfsvoering en omvang, als wel hoe men er financieel voor staat en eventuele belangen heeft in (semi-)coöperaties zoals FrieslandCampina. Alsmede hoe hun eigen situatie is bijvb ten aanzien van opvolging.

Dat valt op zich ook lastig te vertegenwoordigen, waarbij de grotere partijen in deze het volledig naar hun hand kunnen zetten (zowel in de al langer bestaande vertegenwoordiging zoals LTO, als wel met onderliggende sponsoring van de nieuwe radicale groeperingen). De inzet lijkt daarbij vooral te zijn dat er "niets" gaat gebeuren en alles zoveel en zo lang mogelijk gefrustreerd en geïntimideerd moet worden. Zonder dat hun eigen dubieuze rol in de jaren lange lobby die, door dat het succesvol is geweest, voor het volledig klem zitten van de sector heeft gezorgd. Waarvan exit melkquota en derogatie voor NL toch aardige betrekkelijk recente wapenfeiten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 23-07-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
IJzerlijm schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:17:
[...]

De harde kern tegenstanders met hun WEF/omvolkingsverhalen staan zo ver van de werkelijkheid, daar is niet tegenin te communiceren. En door de 21ste eeuwse maatschappij zijn dat degenen die uiteindelijk de beweging zullen leiden, ze zijn veel gemotiveerder dan degenen die meer rationeel er mee om gaan en kunnen die met een eindeloze stroom desinformatie uit de discussie jagen. En eventueel ook dreigementen, iets waar normale mensen niet aan beginnen maar wel mee kunnen worden geintimideerd.
Als ik lees wat voor clubs zich er ook vanuit het buitenland mee bemoeien gaan de rillingen toch over mijn rug. Er schijnt ook een oud adviseur van Trump aanwezig te zijn.

Het zorgwekkende eraan is dat dit soort fascistenclubs boze boeren gebruiken om zieltjes te winnen, net zoals ze eerder corona misbruikten. En die boeren laten zich gebruiken, net zoals ze zich decennia hebben laten gebruiken door de machtige landbouwlobby van bedrijven die vooral veel geld willen verdienen, over de rug van mens en dier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Ik denk dat je daar niet te snel overheen moet stappen. Het gaat vaak om lokale mbo(+) banen. Een paar fabrieken sluiten in Friesland levert lokaal echt sociale problemen op.. Dan mag zoveel banen in de randstad hebben. Dit is ook voor lokale bestuurders echt een grote zorg. (zeker omdat de landelijke politiek gericht is op randstad en beetje regio Eindhoven.
Mijn oom werkt bij de provincie limburg en ziet die angst bij bestuurders in zuid-Limburg, (nedcar, chemelot), daar gaat de komende 10-15 jaar een hoop veranderen. Hopenlijk de goede kant op, maar het zou zo maar Wallonië 2.0 kunnen worden.
En regeren is vooruitzien, de meeste grote veranderingen komen niet uit de lucht vallen en kunnen die bestuurders nu al op voorsorteren, niet alleen lokaal, maar juist ook vanuit de rijksoverheid. Moeten ze wel er nu voor kiezen actie te ondernemen en niet de kop in het zand te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Begin overal die vlaggen en allerhande meuk wel wat zat te worden, wat is daar het doel ook alweer van?
[...]

Des te sneuer, want FC heeft innovatie en duurzaamheid hoog in het vaandel staan, althans, zeggen ze. Die hadden allang moeten en kunnen weten dat dit niet schaalbaar is als je de juiste randvoorwaarden gebruikt.

Kennelijk hebben de boeren zichzelf dusdanig laten uitmelken door FC dat het zelfs voor FC een investering waard was met het risico straks plants te moeten sluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 23-07-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Transportman schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:51:
[...]

En regeren is vooruitzien, de meeste grote veranderingen komen niet uit de lucht vallen en kunnen die bestuurders nu al op voorsorteren, niet alleen lokaal, maar juist ook vanuit de rijksoverheid. Moeten ze wel er nu voor kiezen actie te ondernemen en niet de kop in het zand te steken.
(deels offtopic, maar raakvlak met de boerenproblemen)
Zeker, maar daar zit m.i. de crux. De rijksoverheid kijkt alleen naar de randstad en doet geen landelijk beleid. Geeft alleen de keiharde boodschap voor de papieren tijgers: dit moet gebeuren en succes. Bv wel willen dat de industrie vergroent, maar vervolgens geen energiekabel kunnen leggen tot 2030... Dan kan je aps bedfijf geen kant op. Als je als overheid niet zorgt voor infrastructuur en betrouwbaar langjarig beleid, zullen bedrijven niet investeren. Enja dan is het het uitmelken van de huidige installaties, met de angst van verliezen van duizenden banen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Roozzz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Er klakkeloos van uit gaan dat de geschreven tekst afkomstig is van iemand met een traktor en 100 koeien in de achtertuin is ook een gemakkelijke aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
gekkie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Maar is het wel een "plan" in de zin van een volledig plan, waar "nazorg" een onderdeel van zou moeten zijn.
Of is het vooral een "plan" om een plan te maken, waarbij een doel, met globale uitwerking per regio (het beruchte kaartje) zijn gepresenteerd. En er verder met lagere overheden (provincies) en de sector verder zou moeten worden gekeken hoe dat doel te realiseren. Waarbij (vrijwillig) uitkopen een optie is, waarbij je dus ook nog moet inventarissen hoeveel boeren daar toe bereid zijn en tegen welke prijs om te bezien of dat een haalbare oplossing is met het minste gedoe, in tegenstelling tot onvrijwillig uitkopen en daar ongetwijfeld uit voortkomende rechtszaken.
Dus ja ik zie niet in hoe je hier beleid had kunnen maken en een proces had kunnen volgen zonder dat er weerstand zou zijn en waar alles volstrekt helder en voor iedereen acceptabel was geweest en toch het doel gehaald.
In alle eerlijkheid had ik in het begin ook even mijn bedenkingen bij wat voor nazorg er zou moeten zijn. De doelen zijn kip en klaar.
Maar dan bedenk je nu toch: open een punt waar men terecht kan voor vragen, zoiets simpels bijvoorbeeld. Ook het punt: de uitvoering ligt bij de provincies is onduidelijk en daar creëer je onrust mee, daar had een punt voor vragen en uitingen van zorg ook mee geholpen.
Tsja het is ook bepaald geen eenheidsworst "de boer", zowel in gekozen bedrijfsvoering en omvang, als wel hoe men er financieel voor staat en eventuele belangen heeft in (semi-)coöperaties zoals FrieslandCampina. Alsmede hoe hun eigen situatie is bijvb ten aanzien van opvolging.

Dat valt op zich ook lastig te vertegenwoordigen, waarbij de grotere partijen in deze het volledig naar hun hand kunnen zetten (zowel in de al langer bestaande vertegenwoordiging zoals LTO, als wel met onderliggende sponsoring van de nieuwe radicale groeperingen). De inzet lijkt daarbij vooral te zijn dat er "niets" gaat gebeuren en alles zoveel en zo lang mogelijk gefrustreerd en geïntimideerd moet worden. Zonder dat hun eigen dubieuze rol in de jaren lange lobby die, door dat het succesvol is geweest, voor het volledig klem zitten van de sector heeft gezorgd. Waarvan exit melkquota en derogatie voor NL toch aardige betrekkelijk recente wapenfeiten zijn.
Zeker en er spelen heel veel belangen en krachten op achtergrond mee. De boer zelf is maar een kleine schakel in het gehele proces. Ik zie Friesland Campina langskomen: ja die heeft de boer zeker gestimuleerd.

Eerder was nog het melkquota, als je goede kwaliteitsmelk levert en voldoet aan het quota dan krijg je ieder jaar een certificaat en na zoveel jaar kun je nog leuke schalen of andere dingen mee verdienen. Leuk, maar ook uiteindelijk dat men toch de Friesland Campina trouw blijft. Er valt wat dat betreft ook weinig te kiezen en dan is dit alleen maar de melkveehouderij die wordt uitgelicht.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:14:
[...]
De rijksoverheid kijkt alleen naar de randstad en doet geen landelijk beleid.
Mwah, is die quote ook niet een beetje bevestiging van calimero gedrag vanuit de provincie? De kabinetten Rutte hebben ook genoeg maatregelen genomen die slecht zijn voor de Randstad. Denk aan het woonbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jadjong schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Er klakkeloos van uit gaan dat de geschreven tekst afkomstig is van iemand met een traktor en 100 koeien in de achtertuin is ook een gemakkelijke aanname.
Gevalletje Occam's razor, als jij of @flessuh aannemelijk kunnen maken dat dit ergens anders vandaan komt horen we dat graag. Maar elke keer als de boeren shit bouwen beweren dat onzichtbare andere krachten daar achter zitten wordt ook een beetje oud. Die boer die de deur van het gemeentehuis er uit ramde was zeker ook helemaal geen boer maar… antifa ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Zeker, maar daar zit m.i. de crux. De rijksoverheid kijkt alleen naar de randstad en doet geen landelijk beleid. Geeft alleen de keiharde boodschap voor de papieren tijgers: dit moet gebeuren en succes. Bv wel willen dat de industrie vergroent, maar vervolgens geen energiekabel kunnen leggen tot 2030... Dan kan je aps bedfijf geen kant op. Als je als overheid niet zorgt voor infrastructuur en betrouwbaar langjarig beleid, zullen bedrijven niet investeren. Enja dan is het het uitmelken van de huidige installaties, met de angst van verliezen van duizenden banen.
Dat beleid af en toe verandert is een logisch gevolg van een democratie. De ene keer stemmen we wat linkser, en de andere keer wat rechtser. Het zou raar zijn als dat geen enkel effect heeft. Afgelopen verkiezingen is wat linkers gestemd dan bij de vorige verkiezingen dus is het niet gek dat het (in de context van deze discussie) het milieu hoger op de agenda staat. Het zou raar zijn als D66 zoveel stemmen krijgt dat er niets van hun plannen op de agenda zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frame164 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Dat beleid af en toe verandert is een logisch gevolg van een democratie. De ene keer stemmen we wat linkser, en de andere keer wat rechtser. Het zou raar zijn als dat geen enkel effect heeft. Afgelopen verkiezingen is wat linkers gestemd dan bij de vorige verkiezingen dus is het niet gek dat het (in de context van deze discussie) het milieu hoger op de agenda staat. Het zou raar zijn als D66 zoveel stemmen krijgt dat er niets van hun plannen op de agenda zou staan.
En dan moet je het niet gek vinden als bedrijven harde afspraken/garanties eisen van de overheid voor ze investeren. De politieke wil om gloednieuw kolencentrales te sluiten heeft de maatschappij een flinke zak geld gekost. Of dat de boeren nu (incl bijbehorende keten) flink gecomponeerd moeten worden voor investeringen van de afgelopen jaren.

Al met al vrees ik dat dit zwabberbeleid uiteindelijk zorgt dat veel industrie in Nederland zal vertrekken. (hopelijk alleen naar buurlanden).
Neemt niet weg dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
tweakduke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:17:
[...]
In alle eerlijkheid had ik in het begin ook even mijn bedenkingen bij wat voor nazorg er zou moeten zijn. De doelen zijn kip en klaar.
Maar dan bedenk je nu toch: open een punt waar men terecht kan voor vragen, zoiets simpels bijvoorbeeld. Ook het punt: de uitvoering ligt bij de provincies is onduidelijk en daar creëer je onrust mee, daar had een punt voor vragen en uitingen van zorg ook mee geholpen.
Staat weer tegen over dat er nu relatief snel gehandeld moet worden gezien de gerechtelijke uitspraak.
En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de vorige keer dat stikstof ter sprake is gekomen (en er meer tijd en minder druk was), de sector ook gelobbyd heeft voor hetzelfde als ze nu doen "niets veranderen (of vooral nog wat extra subsidies en regelingen)", waar de politiek vervolgens spijtig genoeg gehoor aan heeft gegeven (en ongetwijfeld gezien de politieke samenstelling ook welwillend in is geweest).
Zeker en er spelen heel veel belangen en krachten op achtergrond mee. De boer zelf is maar een kleine schakel in het gehele proces. Ik zie Friesland Campina langskomen: ja die heeft de boer zeker gestimuleerd.
Maar toch ook enige zelf-bevrediging dan, aangezien boeren als lid een stem hebben (en tegelijkertijd ook weer deels financieel afhankelijk zijn middels certificaten) van de coöperatie. Al kan het best zo zijn dat de distributie van die stemverhouding, financiële en bedrijfsbelangen van de ledenboeren ondertussen ook niet meer reflecteert wat het zou moeten reflecteren, vanuit een coöperatieve gedachte. Door alle fusies is er eigenlijk nog maar één coöperatie over, ben je het er niet mee eens, vette pech weinig keuze.

De enige alternatieve keuze lijkt te zijn echt weer naar kleinschalig (zelf of nieuwe coöperatie oprichten, of stoppen. Waarbij zo'n nieuwe coöperatie ook een wezenlijk andere markt moet zoeken, want anders worden ze er toch uit geconcurreerd door FC.
Eerder was nog het melkquota, als je goede kwaliteitsmelk levert en voldoet aan het quota dan krijg je ieder jaar een certificaat en na zoveel jaar kun je nog leuke schalen of andere dingen mee verdienen. Leuk, maar ook uiteindelijk dat men toch de Friesland Campina trouw blijft. Er valt wat dat betreft ook weinig te kiezen en dan is dit alleen maar de melkveehouderij die wordt uitgelicht.
Het gehele systeem bevorderd nogal groei, zowel aan de boeren kant, als wat we de afgelopen decennia in de politiek hebben gehad (zowel boer als economisch neoliberalisme).

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 23-07-2022 11:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Frame164 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Afgelopen verkiezingen is wat linkers gestemd dan bij de vorige verkiezingen dus is het niet gek dat het (in de context van deze discussie) het milieu hoger op de agenda staat. Het zou raar zijn als D66 zoveel stemmen krijgt dat er niets van hun plannen op de agenda zou staan.
Kunnen we svp eens stoppen met dit soort verkeerde frames? D66 is progressief op klimaat en asiel maar (sociaal-economisch gezien) absoluut het tegenovergestelde van "links". D66 is niet minder schuldig aan de uitverkoop van de publieke sector dan de VVD.

Dat dit soort verkeerde benamingen maar blijven terugkomen is iets waar linkse partijen ook heel erg last van hebben. SP, PvdA en GL zijn samen nog kleiner dan de VVD en nog steeds gaat het sprookje rond dat vertelt dat ze veel macht hebben. Klopt gewoon niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

D-e-n schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Kunnen we svp eens stoppen met dit soort verkeerde frames? D66 is progressief op klimaat en asiel maar (sociaal-economisch gezien) absoluut het tegenovergestelde van "links". D66 is niet minder schuldig aan de uitverkoop van de publieke sector dan de VVD.

Dat dit soort verkeerde benamingen maar blijven terugkomen is iets waar linkse partijen ook heel erg last van hebben. SP, PvdA en GL zijn samen nog kleiner dan de VVD en nog steeds gaat het sprookje rond dat vertelt dat ze veel macht hebben. Klopt gewoon niet.
Mjah, het idee dat het huidige beleid komt door SP/PVDA/GL is dan ook gewoon achterlijk.
Ik snap niet hoe mensen dat in hun bolle kop krijgen, dan is er toch echt een schroefje los.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

jadjong schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Schreef ik dat ergens?
Of ga jij er klakkeloos vanuit dat ik dat aanneem? :+

Wel mooi trouwens dat je denkt dat mijn reactie inhaakt op de persoon en niet zozeer op de inhoud van zijn bericht. It figures.

[ Voor 15% gewijzigd door Roozzz op 23-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Dat kun je zo niet stellen. Zelfs VNO-NCW & MKB Nederland hebben daarin het licht gezien na jarenlang verblind te zijn geweest door geld waardoor ze vooral heel hard gelobbyd hebben voor een dergelijke structuur (even slag om de arm houden of ze het enkel zien of ook daadwerkelijk ter harte nemen), en stelt dat ze jarenlang alles bij de overheid heeft gedumpt zonder eens in de spiegel te kijken. Eindelijk is men tot de conclusie gekomen dat dat niet gaat werken. Logisch ook natuurlijk want de overheid heeft zichzelf sinds Lubbers in de jaren ~80 zodanig uitgekleed v.w.b. kennis, kunde & ervaring dat ze een hele hoop slagkracht en sturingscapaciteiten kwijt is geraakt (de zgn. 'externe consultatie').

https://www.vno-ncw.nl/si...n_voor_brede_welvaart.pdf
'Zo zijn we er aan gewend geraakt de overheid exclusief verantwoordelijk te maken voor maatschappelijke vraagstukken. Dat geldt ook voor ondernemers. Het is een beetje geworden ‘ieder voor zich en de overheid voor ons allen’. We hebben vraagstukken buiten ons directe eigen domein geparkeerd bij de overheid. Gevolgen van ons eigen handelen die nadelig zijn voor de samenleving als geheel laten we de overheid oplossen. Dit model heeft niet opgeleverd wat we er van verwachtten.
Wij gaan dus naar een Rijnlands model 2.0. Daarin nemen ondernemers en ondernemingen de verantwoordelijkheid voor zowel de technische als de sociale duurzaamheid van hun bedrijfsprocessen en benutten zij hun relatie met hun leveranciers en klanten om ook hen daarin te stimuleren. Rijnlandse ondernemers zijn transparant over hun impact op de samenleving. Bovendien helpen zij actief met het oplossen van maatschappelijke vraagstukken in hun omgeving, op lokaal, regionaal en nationaal niveau. Een nieuw Rijnlands elan vraagt ook iets van de overheid. Op dit moment is er enerzijds een roep om een
sterkere overheid, maar is anderzijds ook zichtbaar dat de overheid is ‘overbelast’ in uitvoeringstaken. De afstand tussen beleid en uitvoering is te groot. We zien ook dat het de overheid door afslanking en decentralisaties aan kennis en stuurkracht ontbreekt.
Blijft dus even afwachten of men het daadwerkelijk meent, ik neem dat niet op voorhand aan zijnde een zekerheid

Echter zou je dus beter kunnen stellen dat de overheid niet naar de Randstad kijkt, maar naar economisch gewin. 'We' zijn natuurlijk niet voor niets zo innig betrokken bij het wel en wee van de Zuidas en hun harde werk voor allerlei gespuis wat weigert belasting te betalen, of bij de grootschalige bomenkap in de Amazone, t.b.v, de creatie van landbouwgronden waar (o.a.) diervoeders op verbouwd worden voor onze miljoenen industrieel gehouden dieren. Om maar eens enkele voorbeelden te noemen.

De - onze - overheid heeft dus wel degelijk jarenlang gezorgd voor infrastructuur en betrouwbaar langjarig beleid. Echter niet t.b.v. Nederlandse burgers zoals jij en ik. Er is ook wel degelijk heel erg veel geïnvesteerd, echter in de verkeerde en/of niet-werkende zaken blijkt nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

fsfikke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Gevalletje Occam's razor, als jij of @flessuh aannemelijk kunnen maken dat dit ergens anders vandaan komt horen we dat graag. Maar elke keer als de boeren shit bouwen beweren dat onzichtbare andere krachten daar achter zitten wordt ook een beetje oud. Die boer die de deur van het gemeentehuis er uit ramde was zeker ook helemaal geen boer maar… antifa ofzo?
Onzichtbare krachten zijn het niet. Het is al bewezen dat er redelijk onfrisse (extreem rechtse) partijen zich mengen in de demonstraties. Dit was ook vooral goed te zien in het nieuws item op de Amerikaanse televisie wat eerder in dit topic gelinkt is.

En een boer die een gemeentehuis ramt uit emotie wordt gewoon aangepakt.
Iedere grote demonstratie heeft wel rotte appels er tussen zitten. En helaas worden die rotte appels vooral uitgelicht waardoor de punten van de echte demonstranten er niet uit komen.
Kijk naar demonstraties waar het door jou genoemde antifa zich heeft laten gelden, veelal hoor je weinig meer van de demonstratie waar ze zich "bij hebben aangesloten".

Het verschil met de boeren protesten is dat je bij antifa weet wie er achter zit, bij de boeren protesten is het zover ik weet ik ieder geval nog niet duidelijk welke (splinter)partij er nou achter de geweldige protesten zitten.

Wat je ziet is dat de boeren vragen om perspectief. Dat houdt ook een afbakening in van wat mag wel en wat mag of kan niet meer.
De hele sector loopt wat ontwikkeling nu vast omdat er eerst gewacht moet worden op de werkelijke uitwerking van de stikstof plannen.

En ja, perspectief is belangrijk aangezien het aantal zelfdodingen in de sector ook hoog is.
https://www.hartvannederl...nde-regels-en-hij-is-niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De zelfmoord cijfers in die sector zijn niet hoger dan in andere sectoren, is al regelmatig langs gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

hjs schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:17:
De zelfmoord cijfers in die sector zijn niet hoger dan in andere sectoren, is al regelmatig langs gekomen in dit topic.
"Tussen 2013 en 2016 steeg het suïcidecijfer van 12,5 naar 17,4 per 100.000 agrariërs. Dit is een stuk hoger dan het landelijke suïcidecijfer van 10,6 per 100.000 inwoners"

https://www.113.nl/voor-p...-sector/agrarische-sector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:47
flessuh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:31:
[...]

"Tussen 2013 en 2016 steeg het suïcidecijfer van 12,5 naar 17,4 per 100.000 agrariërs. Dit is een stuk hoger dan het landelijke suïcidecijfer van 10,6 per 100.000 inwoners"

Dat is een periode van 3 jaar.. is dat representatief met de getallen voor 2013 en hoe zijn de getallen na 2016? En gaat dit om de eigenaren of de werknemers?

Edit: https://www.google.com/ur...Vaw1-dUqlS69zP-pCUdLeccva

PS. Het aantal zelfmoorden per 100.000 agrariërs kan je natuurlijk niet afzetten naar het aantal zelfmoorden per alle inwoners van Nederland. In bovenstaand bestand is het per sector uitgewerk.

[ Voor 30% gewijzigd door President op 23-07-2022 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:38

Sorcerer8472

Mens sana?

flessuh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Het verschil met de boeren protesten is dat je bij antifa weet wie er achter zit, bij de boeren protesten is het zover ik weet ik ieder geval nog niet duidelijk welke (splinter)partij er nou achter de geweldige protesten zitten.
Wat in ieder geval duidelijk is, is dat bijvoorbeeld veevoederbedrijven zaken organiseren nu. Die zien hun omzet natuurlijk kelderen als de veeteelt flink omlaag gaat. Maar ze spannen boeren voor hun karretje.
Wat je ziet is dat de boeren vragen om perspectief. Dat houdt ook een afbakening in van wat mag wel en wat mag of kan niet meer.
De hele sector loopt wat ontwikkeling nu vast omdat er eerst gewacht moet worden op de werkelijke uitwerking van de stikstof plannen.

En ja, perspectief is belangrijk aangezien het aantal zelfdodingen in de sector ook hoog is.
https://www.hartvannederl...nde-regels-en-hij-is-niet
Vragen om perspectief is een groot probleem bij een visieloze overheid. Bedrijven in de grote industrie wachten bijvoorbeeld ook met milieu-investeringen omdat ze dan misschien 19% CO2 besparen maar de overheid over een jaar ineens 20% verplicht en dan je investering weggegooid geld is.

En bij de hele bevolking is het een probleem: energiekosten fors omhoog, sommige mensen zien zichzelf alleen maar verder in de schulden zakken, met soms nog zaken als incassokosten etc. die het nog veel erger maken, terwijl ze gewoon echt niet kunnen betalen.

Intussen is er in de zorg een steeds groter capaciteitsprobleem dat nu langzaam uit de hand loopt en wat ook een reden is waarom mensen ontslag nemen, omdat het verplichte overwerken en de hoge werkdruk uit de hand lopen.

En dan heb je nog de criminaliteit die toeneemt omdat mensen soms geen andere uitweg meer zien, en omdat er ook een algemeen gevoel van onvrede en unheumlichkeit is, een gevoel van disharmonie in de samenleving, wat m.i. voor een groot deel voortkomt uit alle onzekerheid en gebrek aan perspectief.

In andere sectoren hebben ook extreme problemen gespeeld door COVID; horecaondernemers die hun hele pensioen opgegeten hebben om niet failliet te gaan door vaak incompetente overheidsmaatregelen. Faillissementen nemen nu fors toe doordat "te veel ontvangen" steun moet worden terugbetaald, ondanks dat zelfs dat gedeelte "te veel" niet genoeg was. En laten we wel wezen: deze horeca-ondernemers worden niet uitgekocht, maar moeten soms stoppen terwijl ze nu ook geen geld meer hebben. Er zijn hier ook al zelfmoordgevallen van in het nieuws geweest.

TLDR: we hebben een overheid nodig waar je vertrouwen in hebt en die een toekomstvisie en pad uitstippelt, veel problemen die we nu hebben zijn een gevolg van het gebrek daaraan, inclusief indirecte problemen zoals toegenomen criminaliteit die mooi hand-in-hand toeneemt met economische ongelijkheid in het land.

Ik had de hoop dat D66 hier iets aan zou veranderen, maar dit is een flinke teleurstelling. Ze hebben meerdere strategische fouten gemaakt, met de grootste het niet steunen van de motie van wantrouwen jegens Rutte; ze dachten dat mooi strategisch te doen maar het was een grove misinschatting.

Helaas zal het gevolg van dit alles zijn dat we straks partijen als BBB krijgen, dat PVV en FvD groter worden, terwijl die het probleem ook echt niet gaan oplossen. Tegelijkertijd heb ik ook niet veel vertrouwen in GroenLinks wat niet in staat lijkt te zijn om de dialoog aan te gaan wat toch echt nodig is voor een oplossing, en de gezichtsloze PvdA en CDA zie ik dit ook niet doen, en de VVD is een behoorlijk corrupte bende (en daarmee bedoel ik dat iedereen z'n dubbele agenda lijkt te hebben, zelfs Neelie Kroes nu laatst).

Helaas lijkt het erop dat de NL politiek een behoorlijke tyfusbende blijft met veel uitzichtsloosheid als gevolg. Niet vreemd dat boeren nu ook kijken naar verkassen naar veel dunbevolktere gebieden en landen zoals Canada. Als boer kun je je laten uitkopen en dan emigreren natuurlijk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zijn er wel boeren op de Dam vandaag eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
hjs schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:45:
Wel in Den Haag. Maar, ‘t is ongelooflijk, er wordt tegen opgetreden!: https://www.nu.nl/binnenl...se-vlag-bij-torentje.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hjs schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:45:
Jawel:
Naar schatting een paar duizend mensen hebben in Amsterdam meegedaan aan een demonstratie als steunbetuiging aan onder meer boeren, vissers en truckers en als protest tegen een heleboel andere dingen. Ze verzamelden zich op de Dam en liepen een ronde door de stad. De demonstratie verliep zonder problemen.

De demonstratie die door de stad trekt doet denken aan Het carnaval der burgers van Menno ter Braak. Enkel qua titel, maar toch. De parade van antivaxers, complotdenkers, ‘bezorgde’ stadslui, een enkele verdwaalde boer, Forum voor Democratie-prominenten, stikstofontkenners en wat er nog meer tussen loopt wordt vooral bij elkaar gehouden door één woord: tegen.

Tegen het uitkopen van boeren. Tegen de ‘liegende media’, afgeleide van Lügenpresse, een term die vooral populair was onder nazi’s in de jaren ‘30 en ‘40. Tegen Mark Rutte, over wie vanaf het podium wordt gesuggereerd dat hij ‘misschien een man als partner heeft’. Tegen vluchtelingen, die inwoning zouden krijgen bij onwillige burgers – het nieuws over de misstanden in Ter Apel is nog niet bij iedereen doorgedrongen. Tegen het toeslagenschandaal, waarvan vooral Nederlanders met een migratieachtergrond slachtoffer waren. En tegen nog meer. Altijd tégen.
Bron, en meer info: Bonte demonstratie op de Dam: tegen stikstof, media en ‘het coronagebeuren’

Waar de groep, waar dus ook boeren bij zitten, voor staat:
De sprekers en aanwezigen maken de gehele bingokaart van complottheorieën, met soms een antisemitisch tintje, vol: ze strijden tegen ‘de globalisten’, waarmee wordt gerefereerd aan een verzonnen Joods wereldcomplot met een internationale elite die achter de schermen aan de touwtjes trekt. Ook beschuldigen aanwezigen de Amerikaanse president Joe Biden van pedofilie. Een enkele keer is er een prinsenvlag te zien, een lap stof waarmee de NSB in de jaren ‘30 ook gretig wapperde.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2022 18:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 16:17

Dido

heforshe

Dan plaatsen ze deze foto
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/1N_kZDAksnaVj-yqNcvEEojt4AI/diocontent/219297246/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp
Met dit onderschrift:
Steunbetuiging uit Canada © ANP
Zal wel aan mij liggen, maar dit lijkt toch meer op een steunbetuiging uit Nederland aan Canada :?
Niet dat ik verwacht dat er nou veel Canadezen beter slapen in de wetenschap dat "Holland" van ze houdt :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dido schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:24:
[Afbeelding]
Met dit onderschrift:

[...]

Zal wel aan mij liggen, maar dit lijkt toch meer op een steunbetuiging uit Nederland aan Canada :?
Niet dat ik verwacht dat er nou veel Canadezen beter slapen in de wetenschap dat "Holland" van ze houdt :X
Dat is Evert, van de rookworsten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[Afbeelding]
Met dit onderschrift:

[...]

Lijkt me logischer inderdaad. Aangezien ze daar nu ook met de regering in de clinch liggen.

https://torontosun.com/ne...nces-and-farmers-cry-foul

En gezien de inmenging van de andere kant van de oceaan.
De laatste weken heeft zich weer een nieuwe partij gemeld: buitenlandse alternatieve, rechtse media als Rebel News en The Counter Signal.

Beide zijn rechts-populistische onlineplatforms uit Canada en stuurden Canadese en Britse medewerkers naar Nederland om verslag te doen van de ‘Nederlandse opstand’. De verslaggever van The Counter Signal, Keean Bexte, roept de Canadese boeren en truckers op dit weekend solidair te zijn met de Nederlandse boeren. ,,Want wat er in Nederland gebeurt, is een glazen bol voor Canada.” Ook wordt een video verspreid over de internationale demonstratie ‘voor de Nederlandse boeren’.
Op de Dam is de ‘demonstratie van de eeuw’ voor Nederlandse boeren (alleen wisten de boeren van niets)

*Ik ga echt stuk van die artikelen van BNdeStem één lange dis
Hoe de dames weten dat ‘de media’ propaganda verspreiden, terwijl ze zelf die kranten lezen? ,,Dat voelen wij aan.”
Het grootste slachtoffer van deze demonstratie is logisch nadenken.
Maar goed, we hebben weer kunnen lachen. Maar dit is wel een serieus probleem. Of is dit iets aan de rand van de maatschappij waar we mee moeten gaan leren leven? Dit gaat uiteindelijk toch een keer echt goed mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[Afbeelding]
Met dit onderschrift:

[...]

Misschien refererend naar het stadje Holland in Canada ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Roozzz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Schreef ik dat ergens?
Of ga jij er klakkeloos vanuit dat ik dat aanneem? :+

Wel mooi trouwens dat je denkt dat mijn reactie inhaakt op de persoon en niet zozeer op de inhoud van zijn bericht. It figures.
Ik had eigenlijk jou niet moeten quoten maar Wildhagen een paar posts eerder.
"Zozo, met termen als 'landverraders' laten de boeren wel weer even zien wat het niveau van hun protesten/rellen weer is zeg. Om het nog niet eens over de ordinaire bedreiging en intimidatie te hebben in dat berichtje...."
Tot op heden is er niet vast gesteld of het bericht voor, door of samen met boeren de wereld in geslingerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
kraanwagen schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Wel in Den Haag. Maar, ‘t is ongelooflijk, er wordt tegen opgetreden!: https://www.nu.nl/binnenl...se-vlag-bij-torentje.html
Toch niet heel erg...

Verbetering: In een eerdere versie van dit artikel stond de politie boetes had uitgeschreven naar aanleiding van de actie. Dat bleek niet te kloppen en werd later gecorrigeerd door de politie, waarna we ons artikel hebben aangepast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekiejoekie
42erik schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:20:
[...]

Toch niet heel erg...

Verbetering: In een eerdere versie van dit artikel stond de politie boetes had uitgeschreven naar aanleiding van de actie. Dat bleek niet te kloppen en werd later gecorrigeerd door de politie, waarna we ons artikel hebben aangepast.
Oke, de softe aanpak dus weer... Ik heb vandaag een melding ingediend bij de gemeente. Er hangt hier in de straat een bord met "steun de boeren, stop omvolking". Ik heb gevraagd of ze die extreemrechtse uiting weg kunnen halen. Volgende week maar eens kijken of ze ook echt het lef hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:50:
[...]

Helaas lijkt het erop dat de NL politiek een behoorlijke tyfusbende blijft
Maar wie heeft die politici gekozen? Is de politiek wellicht een afspiegeling van de staat van het land?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Er zijn honderden, zo niet duizenden, boeren die er op dit moment een puinhoop van maken met hun demonstraties. Allen zeer herkenbaar als boer vanwege dat zware apparaat op vier wielen waar ze zich op voort bewegen, in tegenstelling tot de zwarte northface hoodie is het nogal een investering wat de beroepsdemonstrant of gelegenheidsrelschopper waarschijnlijk niet kan betalen. :+ Of ze gaan ook naar de Rabobank. :X Dus de fysieke uitingen kan je voor 99% op de boeren af schuiven. Maar dan online... De betreffende telegramgroep is een en al anonieme gebruikers, ook de beheerders zijn onbekend. Wat opvalt is de schrijfstijl, die zie je terug in andere groepen met dezelfde soort oproepen. Alleen het onderwerp is anders; covid, Rusland, lege pinautomaten en zelfs kankerverwekkende zonnebrand-creme. 8)7

Het originele bericht, waar het screenshot op gebaseerd is, komt uit de groep @convoy op telegram. Een verzameling van zo'n 30.000 figuren die denken dat het vrijheidsconvoi uit Canada(met al die truckers langs de weg) ook hier gaat plaats vinden. Verklaart misschien die vlag met onze steunbetuigingen aan Canada hier boven. :P
Voor mij staat vast dat al deze telegram groepen(of eigenlijk de beheerders daar van) en hun opruiende berichten het frustreren van de overheid als doel hebben. Boeren zijn hierin slechts een middel, als failliete alleenstaande ouders uit het toeslagenschandaal zo intimiderend waren dan had men ongetwijfeld ook hun pijlen op die groep ontevreden burgers gericht. Het bericht van enkele maanden geleden, waarin de politie aangaf dat ME-inzet 'op' is en ME werkonderbrekingen gaat houden werd als overwinning gezien met reacties als: 'we zijn er bijna, laten we die overuren op maken met een demo op bla bla bla...'.

Wel weer grappig dat de daar groots aangekondigde demonstratie tegen alles van vandaag op de Dam in Amsterdam toch niet zo groot is als gehoopt.
Er zouden internationale sprekers komen, een of andere Canadese militair, en misschien wel een optreden van de Village People. :+
Afbeeldingslocatie: https://hetanderenieuws.nl/wp-content/uploads/2022/07/WhatsApp-Image-2022-07-15-at-11.43.39-AM-728x1024.jpeg
Zaterdag 23 juli, burgers en boeren! 12.00 Amsterdam.

Maar ook aandacht voor:

– 1675 verdwenen kinderen
– De toeslagen affaire
– Inflatie
– Te kort aan zorg én bedden
– Scheuren in Groningen
– Falend corona beleid
– Explosieve groei voedselbanken
– De macht van Brussel
– Inperking visserij
– Overbevolking
– Schending grondrechten
– Geen WEF inmenging
– Leugen op leugen

De wereld leeft mee en staat op.
De vlag op z’n kop. Nederland in nood.
De wereld in nood. No Great Reset.
Het is nu opOF nooit!

Mocht je mijn relaas niet voor zoete koek aannemen dan heeft het Parool ook nog een stukje geschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een groot open lucht wappie-feest dus.. uiteraard FvD ook weer volop aanwezig zo te zien op de foto's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
flessuh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Ook weer niet veel hoger als je aanneemt dat het gros van de boeren man is
In 2021 lag het aantal zelfdodingen onder vrouwen op 6,4 per 100 duizend vrouwen, en onder mannen op 14,9 per 100 duizend mannen. Daarmee is het aantal zelfdodingen onder mannen meer dan twee keer zo hoog als onder vrouwen.26 apr. 2022
Heb zo’n vermoeden dat het onder zelfstandige ondernemers ook wel iets hoger ligt. Als je al je spaargeld in je bedrijf stopt geeft dat de nodige stress ongeacht of dat een boerenbedrijf is of een restaurant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

D-e-n schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Maar wie heeft die politici gekozen? Is de politiek wellicht een afspiegeling van de staat van het land?
Zo simpel is het niet met politici die het volk bespelen in een realiteit waarbij het moeilijk is om nou bij te houden wie echt waarvoor stemt.

In de jaren '60 werden er tientallen moties per jaar ingediend, in de jaren '80 honderden, en nu zitten we aan duizenden. En vaak is het drek van een paragraaf vaag geformuleerde crap waar veel partijen dan tegen stemmen (omdat het drek is), en dan komt er weer een screenshotje op Twitter want "oh het establishment is tegen deze duidelijk positieve motie!"

Je kunt het mensen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen en daar hun aandacht fulltime bij hebben niet echt kwalijk nemen dat ze dit niet allemaal doorzien. Hoe verder en hoe deze shit te doorbreken? Goede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Je kunt het mensen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen en daar hun aandacht fulltime bij hebben niet echt kwalijk nemen dat ze dit niet allemaal doorzien. Hoe verder en hoe deze shit te doorbreken? Goede vraag.
Strenger handhaven op slechte journalistiek (ON bijv.). Eventueel social media uitschakelen. Maar dat laatste gaat richting censuur.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
xabre16v schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:05:
Een groot open lucht wappie-feest dus.. uiteraard FvD ook weer volop aanwezig zo te zien op de foto's
FvD is overal te vinden, zolang het maar anti-overheid is, dat is een vereiste. Beetje hetzelfde als dat enge clubje van Michel Reijinga (Nederland in Verzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Waren het alleen maar dat soort mensen zou ik dan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

True schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Strenger handhaven op slechte journalistiek (ON bijv.). Eventueel social media uitschakelen. Maar dat laatste gaat richting censuur.
Tja dat is alleen een lastige, want dan heb je een werkelijk onafhankelijk orgaan nodig om te bepalen wat slechte journalistiek is. (Ook al is het bij ON wel duidelijk wat er mis ging)

En hoe goed je ook je best doet, 100% onafhankelijk ga je niet vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Dit ontbrak er nog net aan. De boeren zijn volledig de controle over hun narratief kwijt. Ze zitten nu echt allemaal op een hoop met complotdenkers en deze gek. Tijd dat het redelijke midden van de boeren zich laat horen. Dit schaadt de positie van de boeren enorm en de meeste hebben dat niet door denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:47
HEY_DUDE schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:18:
Dit ontbrak er nog net aan. De boeren zijn volledig de controle over hun narratief kwijt. Ze zitten nu echt allemaal op een hoop met complotdenkers en deze gek. Tijd dat het redelijke midden van de boeren zich laat horen. Dit schaadt de positie van de boeren enorm en de meeste hebben dat niet door denk ik.
Nouja, in dat artikel staat er toch een deel wat klopt, al geloof ik niet zo in een mondiaal voedseltekort... Aan de andere kant is er al een voedseltekort in delen van de wereld.

Maar
Ze zeggen dus gewoon dat je niet zelf mag bepalen wat je doet met jouw grond. Dat je geen mest mag gebruiken. Dat je je vee moet weg doen...
Dat klopt toch gewoon?

[ Voor 21% gewijzigd door President op 24-07-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij iedere demonstratie moet je altijd goed kijken wie er precies meelopen. Indien nu Trump en zijn halve nazi-clan meeloopt moet je je toch gaan afvragen wat je doel precies is. Het is niet dat ik zeg dat boeren Trumpaanhangers zijn, maar Trump vindt die boeren blijkbaar erg interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Nederland is voor Amerika alleen twee seconden interessant als het in iemands politieke straatje past. En op het moment is het straatje van de radicale Repubikeinen dat er een wereldwijd complot is om onze westerse levensstandaard te ondermijnen. We staan even in de schijnwerper, maar het betekent helemaal niets.

Die complottheoriën zijn natuurlijk manieren om je politieke tegenstanders te delegitimeren: je gelooft hier niet echt in, je bent een zetbaas van allerlei sinistere organisaties. Andersom werd Trump natuurlijk door zijn tegenstanders als marionet van het Kremlin weggezet.

En op het moment gebeurt hetzelfde met de boeren: er wordt gesuggereerd dat ze gemanipuleerd worden door de "agri-business". Het is goed dat de onderzoeksjournalistiek tijd steekt in het kritisch kijken naar de geldstromen, maar ik denk dat je niet ter goeder trouw kunt praten over een uitweg uit een conflict als je niet gelooft dat je tegenstander zelf beslissingen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
President schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:59:
Maar

[...]

Dat klopt toch gewoon?
Dat klopt ook, maar dat is niet alleen voor boeren het geval, maar voor iedereen. Ik mag ook niet alles in mijn woning, en mijn werkgever heeft zich ook aan regels te houden op wat ze in hun gebouw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Mooi toch, laat ze hun eigen glazen maar ingooien. Met een beetje hulp van de eerder genoemde groepen.

Het redelijke midden zou zich af moeten splitsen van de extremisten en de agra-lobby, door met houdbare plannen te komen. Pas je aan aan de werkelijkheid. Blijf niet hangen in het verleden, want dan word je zelf verleden tijd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Dat er een voedseltekort is, is wel algemeen bekend. Maar dat is meer vanwege hoge prijzen en mensen het niet meer kunnen betalen, of mensen die in afgelegen gebieden wonen waardoor het lastig is om daar voedsel heen te sturen (kijk maar naar Afrika waar jaar in jaar uit mensen dood gaan van de honger).

Maar het is dan vreemd dat dit probleem direct aan de boeren gelinkt moet worden, want dan zouden ze als oplossing de helft van hun productie gratis moeten weggeven i.p.v. dat ze er zelf nog wat aan verdienen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:42

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Oekiejoekie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Oke, de softe aanpak dus weer... Ik heb vandaag een melding ingediend bij de gemeente. Er hangt hier in de straat een bord met "steun de boeren, stop omvolking". Ik heb gevraagd of ze die extreemrechtse uiting weg kunnen halen. Volgende week maar eens kijken of ze ook echt het lef hebben.
*knip* we zijn een discussie forum, beargumenteer s.v.p. je standpunten i.p.v. alleen maar statements te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 24-07-2022 22:18 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

True schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Nee dat is het punt, je moet geen censuur willen.

Zorgen dat er minder ontevredenheid is in de samenleving scheelt waarschijnlijk al heel wat. Er is nu een soort wantrouwen richting de overheid, en dat heeft de nare bijwerking dat men alles wat een overheid verkondigt niet meer vertrouwt.

De inhaligheid van corrupte VVD'ers heeft als gevolg dat men vaccins niet meer vertrouwt. In combinatie met grote inkomensongelijkheid en uitzichtloosheid naar de toekomst grijpt men dan naar partijen als FvD en in de VS de GOP, zelfs al zouden die partijen juist beleid willen uitvoeren wat ongunstig voor hen is.

In feite is dit eerder al gebeurd bij CDA en PvdA: die hebben deze puinhoop laten ontstaan; de gevolgen van maatregelen naar de toekomst schuiven, ondanks meerdere waarschuwingen van de Raad van State. Boeren stemden vroeger massaal op de CDA maar juist Henk Bleker heeft het daar voor ze verpest. Bleker stemt nu trouwens ook FvD omdat hij nu het beleid doorgeschoten vindt.

Het is allemaal dus een triest zootje en een soort neerwaartse spiraal. Oplossingen zouden o.a. zijn het aanscherpen van lobby-regels, aanscherpen van nevenverdiensten-regels en duidelijke straffen op het schenden daarvan.

Helaas is het een beetje een tendens dat mensen tegenwoordig hun "eigen werkelijkheid" creëren, of totaal lak hebben aan anderen, of aan het milieu. Een reden daarvan is dus wel juist de ondraaglijkheid van de échte werkelijkheid. En inkomensongelijkheid is daarin waarschijnlijk verreweg het grootste probleem. Helaas moeilijk hard te maken, maar zelfs zonder deze kennis vind ik het onbegrijpelijk dat het kabinet armere mensen totaal in de kou laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Onbekend schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:03:
Dat er een voedseltekort is, is wel algemeen bekend. Maar dat is meer vanwege hoge prijzen en mensen het niet meer kunnen betalen, of mensen die in afgelegen gebieden wonen waardoor het lastig is om daar voedsel heen te sturen (kijk maar naar Afrika waar jaar in jaar uit mensen dood gaan van de honger).

Maar het is dan vreemd dat dit probleem direct aan de boeren gelinkt moet worden, want dan zouden ze als oplossing de helft van hun productie gratis moeten weggeven i.p.v. dat ze er zelf nog wat aan verdienen.
Degene die het voedseltekort heeft veroorzaakt en in stand houdt, doneert flink aan de campagnes van de politici die plotseling "de boeren steunen". toevallig...

(dan heb ik het over Trump en Thierry, niet BBB)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Dat is niet zomaar een bordje. Dat zijn uitingen die extreemrechts steeds meer normaliseren.

[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 24-07-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Goed moment om bij jezelf te rade te gaan en kijken wat precies dat gevoel opwekt. Ik sta er ook niet achter natuurlijk, maar het toont vooral de onwetendheid en angst van degene die zo'n bordje plaatst.

Hopelijk wordt het gevoel wat minder bij het meerde keren zien van dat bordje voor deze tweaker :)

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 24-07-2022 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:42

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Joris748 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Dat is niet zomaar een bordje. Dat zijn uitingen die extreemrechts steeds meer normaliseren.
*knip* we zijn een discussie forum, beargumenteer s.v.p. je standpunten i.p.v. alleen maar statements te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 24-07-2022 22:20 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
Joris748 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Maar vrijheid van meningsuiting is een groot goed, ook al is het een mening waar jij en ik het niet mee eens zijn.
Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.