Brent schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:29:
[...]
Je grapt, maar dit is precies het einddoel. Uiteindelijk zijn veel van die outlets element in de Kochtopus of aangelegen denktanks (lees: science-punditism-for-pay), welke heel alert en reactief zijn in het inzetten van welke 'energie' dan ook ten behoeve van het ondergraven van (het geloof in democratische) overheden. Immers, dictatoren, zoals Poetin, Marcos zijn altijd spinnen in een klein web van oligarchen, het ultieme einddoel van veel Amerikaanse grootkapitalisten. Die kijken verlekkert naar landen met enorme ongelijkheid, zoals Rusland, Brazilië.
Wellicht ten overvloede: Dark Money voor een blik op die kant van onze wereld.
Wat dat betreft worden we van alle kanten aangevallen. Het blijft mij verbazen hoeveel lijntjes op dit soort polariserende vlakken naar buiten toe lopen.
We hebben de Nederlandse bedrijven, die vrezen voor hun groei-en winstmarges.
We hebben de Russen/Chinezen andere autoritaire machthebbers die met alle liefde de boel hier destabiliseren.
Dan nog inderdaad het stukje westers/amerikaans grootkapitaal, dat graag meer naar zich toe trekt.
En de wappies, eigenlijk haat ik dat woord, maar ik weet geen betere, die zich met alle liefde voor de karretjes van dit soort elite krachten laten spannen, om ten strijde te trekken tegen de elite.
De boeren zelf niet te vergeten, waar het uiteindelijk toch om draait.
Ik vraag mij echt af hoe bepaalde politici, zoals bijvoorbeeld een Rutte, hier nou tegenover staat. Wat denkt zo'n man nou, die moet dat toch ook allemaal zien.
In principe laat onze regering, onze politiek, toe dat dit gebeurt. Juist door dat wantrouwen, ook weer net besproken in het Nederlandse politiek topic, juist door met dit problematiek als stikstof, ruimte te laten door een gebrek aan informatie, aan communicatie, aan planning.
Het is echt spelen met vuur, door dit zaken elke keer zo uit de hand te laten lopen.
Zoveel oproepen die ik voorbij zie komen voor een opstand, voor een putsch. Aivd heeft een behoorlijke lijst aan mensen om in de gaten te houden, en rapportjes over te schrijven.
Ik vind het knap dat mensen denken dat ze dit in hun voordeel kunnen laten werken, en niet uiteindelijk keihard in het eigen gezicht gaat opblazen.