Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:43:
Ik begin elke dag minder sympathie te voelen voor deze terrorboeren.
Ik denk er zelfs over om geen vlees meer te eten en melk te drinken.
Wie had dat ooit gedacht?!
Geen vlees is ook weer zo wat.
Gisteren een lekkere Argentijnse rib-eye weggewerkt, vergezeld door een mooie volle Italiaanse wijn.
Vanavond Zwitserse kaas met een Franse Sauvignon Blanc.
Ik eet en drink prima zonder Nederlandse boeren 8)

"No farmers, no food" begint steeds meer te klinken als "no woman, no cry".

[ Voor 7% gewijzigd door Dido op 15-07-2022 17:21 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20

flessuh

Set sail for fail!

hmm dat zijn geen blokkerende trekkers maar vrachtwagens. Dus geen boeren

Wat mij betreft zetten ze het hele land paar dagen op slot. Ook al kunnen ze als ik het zo lees beter de havens dicht gooien zodat het import eten er niet meer in komt maar mensen juist het goede eten van Nederlandse bodem moeten eten ;)

[ Voor 62% gewijzigd door flessuh op 15-07-2022 17:28 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan ook (een tijdje) enkel biologisch kopen.
Het gros van de stakende boeren zijn naar mijn weten de traditionele veehouders en de industrie eromheen.

Ik ben iig gestopt met niet-biologische melk kopen.

offtopic:
Was ook wel komisch om te zien hier. Op de dag dat ons land "op slot ging" was alle melk 's ochtends opgekocht, behalve die van Arla.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

drooger schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Je kan altijd een tijdje enkel biologisch kopen.
Het gros van de stakende boeren zijn naar mijn weten de traditionele veehouders en de industrie eromheen.

offtopic:
Was ook wel komisch om te zien hier. Op de dag dat ons land "op slot ging" was alle melk 's ochtends opgekocht, behalve die van Arla.
Bedankt voor de tip. Duurder, maar het is het gewoon waard toch?
Eerlijke prijzen duren het langst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2022 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Bedankt voor de tip. Duurder, maar het is het gewoon waard toch?
Eerlijke prijzen duren het langst.
Ik vind van wel, maar dat is mijn eigen waardeoordeel. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drooger schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Je kan ook (een tijdje) enkel biologisch kopen.

offtopic:
Biologische boeren worden net zo hard geraakt.. Een koe is een koe. Mogelijk misschien zelfs wel harder omdat ze meer buiten komen (en daarmee bepaalde (al dan niet werkende) uitstootbeperkende maatregelen niet mogelijk zijn.). Ze moeten dan net zo goed met xx% inkrimpen, net zo moeilijk op te vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Biologische boeren worden net zo hard geraakt.. Een koe is een koe. Mogelijk misschien zelfs wel harder omdat ze meer buiten komen (en daarmee bepaalde (al dan niet werkende) uitstootbeperkende maatregelen niet mogelijk zijn.). Ze moeten dan net zo goed met xx% inkrimpen, net zo moeilijk op te vangen.
Je hebt de plannen van de provincies ingezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:26:
hmm dat zijn geen blokkerende trekkers maar vrachtwagens. Dus geen boeren

Wat mij betreft zetten ze het hele land paar dagen op slot. Ook al kunnen ze als ik het zo lees beter de havens dicht gooien zodat het import eten er niet meer in komt maar mensen juist het goede eten van Nederlandse bodem moeten eten ;)
Als ze de havens blokkeren wordt exporteren er ook niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

MikeyMan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:27:
[...]

Als ze de havens blokkeren wordt exporteren er ook niet makkelijker op.
win-win toch? Want dan hebben ze de grote jongens in de sector direct te pakken. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Voor zover ik kan zien worden biologische boeren vooral zo hard geraakt, omdat ze minder ingangen hebben bij Den Haag.

Een koe is een koe, maar wat er in een koe gaat verschilt nogal bij een biologische boer. ;)
Het is niet vrij van stikstof, maar er komt wel veel minder vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:26:
[...]

Je hebt de plannen van de provincies ingezien?
Nee.. jij wel? Voor zover ik weet zijn er nog geen plannen. Maar het zou erg vreemd zijn als een biologische koe boven een "gewone" koe gezet wordt.. de uitstoot is niet minder namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De biologische boer stoot aanzienlijk minder uit hoor.
Geen 1000 koeien op dezelfde poep/urinevloer.
De menging is een van de grootste boosdoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drooger schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:29:
[...]
Een koe is een koe, maar wat er in een koe gaat verschilt nogal bij een biologische boer. ;)
Het is niet vrij van stikstof, maar er komt wel veel minder vrij.
Is dat wel zo? Ze schijten beide gewoon ammoniak uit.. dat zit gewoon in het gras. Sterker de uitstoot van methaan is vaak nog hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:38:
De biologische boer stoot aanzienlijk minder uit hoor.
Geen 1000 koeien op dezelfde poep/urinevloer.
De menging is een van de grootste boosdoeners.
Op het land komt dat niet samen. Juist daar is het niet te controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:08

Wokschotel

Op 6 wielen

Toch fijn dat we iemand hebben die onze problemen in de USA wil toelichten:

https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=100035977_eb089651

(waarschuwing vooraf: u kijkt naar Fox News en Eva Vlaardingerbroek)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Nee.. jij wel? Voor zover ik weet zijn er nog geen plannen. Maar het zou erg vreemd zijn als een biologische koe boven een "gewone" koe gezet wordt.. de uitstoot is niet minder namelijk.
Edoch wel minder geconcentreerd, dus er valt wel degelijk differentiatie te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Is dat wel zo? Ze schijten beide gewoon ammoniak uit.. dat zit gewoon in het gras. Sterker de uitstoot van methaan is vaak nog hoger
Maar traditionele veehouders geven niet enkel mais en gras aan de koe, daar zit ook een deel(tje) krachtvoer bij. Sterker nog, je kan ook nog verder gaan door onderscheid te maken in wat voor gras. (en wel of geen kruiden ertussen)
Het voer dat koeien eten en verteren zorgt in meer of mindere mate ook voor stikstofuitstoot. “Zo geven boeren hun koeien vaak voer met net teveel eiwit (waar stikstof in zit), ongeveer 10 procent eiwit te veel. Dat komt in de urine terecht en vervliegt deels als ammoniak.

...

Zo onderzoekt de leerstoelgroep Diervoeding samen met Feed for Future wat er gebeurt als je het eiwitgehalte in het rantsoen verlaagt. “We meten hoeveel stikstof er met het voer ingaat, en hoeveel het dier verlaat in melk, mest en urine. Want stikstof dat de koe niet in gaat, komt er ook niet uit. We kunnen zo’n 10 procent minder eiwit voeren, zonder dat het nadelige effecten heeft op de melk(productie) en de gezondheid van de koe. Bijvoorbeeld door het eiwit in krachtvoer te verminderen en meer snijmais te voeren. Dat levert een ammoniakreductie op van zo’n 15%.
Bron: https://www.wur.nl/nl/art...r-methaan-en-stikstof.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

MikeyMan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:39:
[...]

Edoch wel minder geconcentreerd, dus er valt wel degelijk differentiatie te verwachten.
Ik ben bang dat die differentiatie dan bij de provonicies vandaan moet komen bij de uitvoer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:47:
[...]

Ik ben bang dat die differentiatie dan bij de provonicies vandaan moet komen bij de uitvoer...
Dat was precies het plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Om andere redenen doe ik dat al en het bevalt me erg goed.

NB minderen, ik ben geen veganist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Wokschotel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:39:
Toch fijn dat we iemand hebben die onze problemen in de USA wil toelichten:

https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=100035977_eb089651

(waarschuwing vooraf: u kijkt naar Fox News en Eva Vlaardingerbroek)
oh zo cringe
zelfs de dumpert crowd heeft m ruim 700 keer in de min gezet, dang kan je toch niet afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Silent7 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:28:
[...]

oh zo cringe
zelfs de dumpert crowd heeft m ruim 700 keer in de min gezet, dang kan je toch niet afkijken.
Ze zal er goed voor betaald krijgen. Exact wat ik bedoelde. Politiek als verdien model.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Cyberpope schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Ze zal er goed voor betaald krijgen. Exact wat ik bedoelde. Politiek als verdien model.
heheh ja idd
ze ziet er niet onaardig uit, tot ze haar mond opendoet dat ist opeens een lelik ding :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 15-09 18:58
Ze is in een middagje geloof ik de halve states af geweest aan ieder een die maar een platform wou bieden (zelfde gekleed en achtergrond). Zat ook wel weer zo'n briljante Amerikaan tussen met: Wat is nou het probleem, met koolstofdioxide, er is van alles van koolstof .. en de lucht zit voor zuurstof en nu dan stikstof, de lucht zit er vol mee !!1!, het is gewoon weer een ander element van de periodieke systeem.
Kennelijk niet zo heel ver gekomen met z'n scheikunde lessen.

Je zou hem toch bijna een cilindertje CO sturen als gif(t), niks mis mee, bestaat gewoon uit twee alom aanwezige elementen uit het periodiek systeem.

En de blonde dame (haar voorkomen lijkt me ook de voornaamste reden waarom ze zo populair is), maar braaf mee knikken. Ze ging er wel wijselijk niet verder op in,

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 15-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Ben benieuwd of het Farmers Defence Force nog gaat marcheren tijdens de vierdaags.
Burgemeesters hebben alvast maar wijselijk een noodverordening ingesteld voor Nijmegen en omstreken.

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 15-07-2022 20:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

En toen was er een noodverordening in Nijmegen:

https://www.nu.nl/binnenl...es-rondom-vierdaagse.html

Het is jammer dat er wordt gezocht naar alternatieve locaties voor de boerentokkies in plaats van ze gewoon te behandelen als het stel wannabe terroristen dat het zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
drooger schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:41:
[...]

Maar traditionele veehouders geven niet enkel mais en gras aan de koe, daar zit ook een deel(tje) krachtvoer bij. Sterker nog, je kan ook nog verder gaan door onderscheid te maken in wat voor gras. (en wel of geen kruiden ertussen)

[...]

Bron: https://www.wur.nl/nl/art...r-methaan-en-stikstof.htm
allemaal leuk, maar dat werd in 2019 al geroepen door Schouten en toen gingen de tractoren ook de weg op. Minderen was niet goed voor de koeien, zou niet weten wat er 3 jaar later veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

_JGC_ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:52:
[...]

allemaal leuk, maar dat werd in 2019 al geroepen door Schouten en toen gingen de tractoren ook de weg op. Minderen was niet goed voor de koeien, zou niet weten wat er 3 jaar later veranderd is.
Daar ging het ook niet om, het was om aan te tonen dat de uitstoot niet zomaar gelijk is per koe.
Wat er in gaat, heeft invloed.
(mede) Daardoor is normaliter de stikstofuitstoot van een biologisch gehouden koe lager dan een traditioneel gehouden koe.

offtopic:
En dan hebben we het nog niet eens over het ras v.d. koe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:38
*knip* hou het s.v.p. serieus en constructief, dit voegt niets toe.

[ Voor 121% gewijzigd door defiant op 16-07-2022 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26

[ Voor 91% gewijzigd door defiant op 16-07-2022 00:29 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[ Voor 89% gewijzigd door defiant op 16-07-2022 00:29 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Johan Bogle
Als je nu reacties leest op ad.nl en nu.nl ga je echt denken dat alle NL zwakzinnig zijn. Artikel over de koffers op schiphol en 1 of andere simpleton begint over Rutte en Schwab. Er zit geen normaal topic meer tussen. Alles is de schuld van Rutte of een ander, totaal geen besef van geopolitiek en hoe de wereld in elkaar steekt. Mensen die nooit een dag van hun leven over de grens hebben doorgebracht en denken dat je het in NL slecht hebt 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Johan Bogle schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:22:
Als je nu reacties leest op ad.nl en nu.nl ga je echt denken dat alle NL zwakzinnig zijn. Artikel over de koffers op schiphol en 1 of andere simpleton begint over Rutte en Schwab. Er zit geen normaal topic meer tussen. Alles is de schuld van Rutte of een ander, totaal geen besef van geopolitiek en hoe de wereld in elkaar steekt. Mensen die nooit een dag van hun leven over de grens hebben doorgebracht en denken dat je het in NL slecht hebt 😂
kenmerkende symptomen van een decante samenleving in verval, gepaard aan een gebrek aan zelfnadenkendheid

zoals bijv. recente docs met mensen die zgn. niet meer rond kunnen komen, en die dan klagen dat de benzine zo duur is ... daar kan ik met mn hoofd niet bij, ik bedoel, doe dan die kar de deur uit, win je zo honderden euros per maand mee ... denk zelf na ffs

[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2022 22:34 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Let s.v.p. graag op het niveau van de discussie, hou het serieus en constructief. Het is begrijpelijk dat dit onderwerp de nodige frustraties/onvrede oproept, maar probeer daar inhoudelijk en beargumenteerd mee om te gaan.

Er zijn hierom ook wat berichten verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 16-07-2022 00:37 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23

hneel

denkt er het zijne van

CynicRelief schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:25:
[...]

kenmerkende symptomen van een decante samenleving in verval, gepaard aan een gebrek aan zelfnadenkendheid

zoals bijv. recente docs met mensen die zgn. niet meer rond kunnen komen, en die dan klagen dat de benzine zo duur is ... daar kan ik met mn hoofd niet bij, ik bedoel, doe dan die kar de deur uit, win je zo honderden euros per maand mee ... denk zelf na ffs
Dat is leuk als je in de stad woont maar daarbuiten kan je niet zonder auto. Zonder auto geen brood op de plank, zo simpel is het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Amphiebietje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:44:
En toen was er een noodverordening in Nijmegen:

https://www.nu.nl/binnenl...es-rondom-vierdaagse.html

Het is jammer dat er wordt gezocht naar alternatieve locaties voor de boerentokkies in plaats van ze gewoon te behandelen als het stel wannabe terroristen dat het zijn.
op zich goede post, maar ik heb wel iets moeite met tokkie, sws een echte achternaam als woord gebruiken is tricky waar het met aso ook gezegd kan worden EN de boeren zijn wel hard werkenden
Edit, even opgezocht en inderdaad de vader van het gezin had wel werk, dus op het punt werken kan je de boeren wel tokkies noemen (al blijft mn reservering tav een echte naam geruiken waar aso ook pirma kan gewoon staan)

[ Voor 14% gewijzigd door Silent7 op 16-07-2022 13:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Silent7 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:22:
op zich goede post, maar ik heb wel iets moeite met tokkie, sws een echte achternaam als woord gebruiken is tricky waar het met aso ook gezegd kan worden
Als je het op inhoud niet kan winnen val je de vorm maar aan? De inhoudelijke boodschapo verandert echt niet significant, of je ze nou tokkies of aso's noemt.
EN de boeren zijn wel hard werkenden
Misschien kan iemand eens uitleggen wat dat met de hele discussie te maken heeft? Dat iemand "hard werkt" geeft hem/haar toch geen vrijbrief om maar te doen wat ze willen? Vooralsnog is dit misschien wel de meest absurde non-sequitur die ik in het hele verhaal steeds weer terug hoor komen. Maar als ik me dan even een reductio ad absurdum veroorloof: tsja, het is natuurlijk niet netjes om vliegtuigen in gebouwen te boren, maar het waren wel hard-werkende mannen, hoor! En ja, dat is ook een drogreden, maar wellicht illustreert het de onzin van "hard werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Dido schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Als je het op inhoud niet kan winnen val je de vorm maar aan? De inhoudelijke boodschapo verandert echt niet significant, of je ze nou tokkies of aso's noemt.

[...]

Misschien kan iemand eens uitleggen wat dat met de hele discussie te maken heeft? Dat iemand "hard werkt" geeft hem/haar toch geen vrijbrief om maar te doen wat ze willen? Vooralsnog is dit misschien wel de meest absurde non-sequitur die ik in het hele verhaal steeds weer terug hoor komen. Maar als ik me dan even een reductio ad absurdum veroorloof: tsja, het is natuurlijk niet netjes om vliegtuigen in gebouwen te boren, maar het waren wel hard-werkende mannen, hoor! En ja, dat is ook een drogreden, maar wellicht illustreert het de onzin van "hard werken".
Winnen?
ik doe niet aan een wedstrijd of spel mee :)
Eens met je post.
De Tokkie familie waren(/zijn ik weet het niet) een aso familie die levend van uitkering zich volvraten en dronken, dus die niet werkten, daarom vind ik de vergelijking Tokkie en boer niet opgaan en daarom noemde ik de boeren hardwerkend, niet als vrijbrief voor wat dan ook.
Dat de protesten en het grensoverschrijdend gedrag aso is daar ben ik het mee eens en dat zei ik ook.

Het is aso om niet werkend met een uitkering schreeuwne en overlast te veroorzaken door het leven te gaan
Het is aso om het halve land plat te leggen, mensen te bedreigen, inderdaad terrorboer of terroristisch zouden ok goed passen,
Dus relax :) ik sprak je niet tegen noch ben ik het met je oneens, er is geen wedstrijd te winnen.

EDIT en oh ik weet dat een uitkering hebben echt niet betekend dat iemand gelijk aso of "tokkie" voor iemand dat zo leest :)

EDIT 2 heb even de familie Tokkie opgezocht, had me er nooit zo in verdiept dus weer wat geleerd, ik zat er naast ze leefden niet van een uitkering maar de vader des huizes had werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent7 op 16-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Silent7 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:22:
[...]

op zich goede post, maar ik heb wel iets moeite met tokkie, sws een echte achternaam als woord gebruiken is tricky waar het met aso ook gezegd kan worden EN de boeren zijn wel hard werkenden
En toch hebben die "hardwerkende mensen" demonstraties die al weken dag in dag uit duren op de gekste momenten van de dag op allerlei plekken in Nederland waar ze met hun diesel-slurpende voertuigen heen rollen...

Als hardwerkende ICT'er zou ik overigens ook graag miljoenen aan subsidie willen opstrijken in vijf jaar tijd, immers ook ik moet maandelijks heel veel bugs (dat zijn een soort beesten) temmen en er voor zorgen dat mijn productie maximaal is. Misschien dat ik de PC's gewoon maar wit met zwarte vlekken moet schilderen... }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Amphiebietje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:03:
[...]

En toch hebben die "hardwerkende mensen" demonstraties die al weken dag in dag uit duren op de gekste momenten van de dag op allerlei plekken in Nederland waar ze met hun diesel-slurpende voertuigen heen rollen...

Als hardwerkende ICT'er zou ik overigens ook graag miljoenen aan subsidie willen opstrijken in vijf jaar tijd, immers ook ik moet maandelijks heel veel bugs (dat zijn een soort beesten) temmen en er voor zorgen dat mijn productie maximaal is. Misschien dat ik de PC's gewoon maar wit met zwarte vlekken moet schilderen... }:O
offtopic:
Vergeet ook deze niet: COW programming language

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Dido schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:20:
[...]

[...]

Bovendien: er zijn genoeg boeren die niet hard werken. ‘Grote’ boeren huren medewerkers in om het echte werk te doen.
De tijd die vrij komt wordt met name ingezet om in besturen enzo te zitten met als doel de overheid en publieke opinie te beïnvloeden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Interessant filmpje van nieuwsuur over fakenews irl de boerenprotesten:

TLDR: Er wordt veel daadwerkelijke fakenews op allerlei social media gezet. Plaatjes die gekoppeld worden aan recente gebeurtenissen maar die daadwerkelijk jaren eerder geschoten schoten zijn. Daar worden dan ophitsende berichtjes mee geschreven op de socials.

Als je als boze boer alleen vanuit die bronnen je nieuws haalt, dan wordt je alleen maar bozer en bozer. En die boosheid is dan gebaseerd op complete onzin. Daarom is het ook zo pijnlijk dat de voorzitter van de BBB dit soort onzin ook in de kamer verkondigt, dat sterkt de boeren in het idee dat het geen fakenews is.

[ Voor 3% gewijzigd door pingkiller op 17-07-2022 20:30 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:03:
[...]

https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/wbso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

pingkiller schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:37:
Interessant filmpje van nieuwsuur over fakenews irl de boerenprotesten:
[YouTube: Boerenprotesten: de rol van complotmedia]

TLDR: Er wordt veel daadwerkelijke fakenews op allerlei social media gezet. Plaatjes die gekoppeld worden aan recente gebeurtenissen maar die daadwerkelijk jaren eerder geschoten schoten zijn. Daar worden dan ophitsende berichtjes mee geschreven op de socials.

Als je als boze boer alleen vanuit die bronnen je nieuws haalt, dan wordt je alleen maar bozer en bozer. En die boosheid is dan gebaseerd op complete onzin. Daarom is het ook zo pijnlijk dat de voorzitter van de BBB dit soort onzin ook in de kamer verkondigt, de versterkt de boeren in het idee dat het geen fakenews is.
Tja, zo zijn ook veel mensen tegen de boeren "want ze gaan zo slecht om met hun dieren"... veel van die filmpjes zijn ge-edit op basis van beelden uit het buitenland, niet uit Nederland.
Maar noem dat fake news en je wordt aan het kruis geslagen online.

fake news is in elke crisis goed vertegenwoordigd. Vooral interessant om de bron er van te achterhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 16-07-2022 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

flessuh schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Tja, zo zijn ook veel mensen tegen de boeren "want ze gaan zo slecht om met hun dieren"...
Dat gaat toch meer om de vleesindustrie/megastallen ?

Dat zijn geen boeren, dat zijn managers die dat runnen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

hjs schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Dat gaat toch meer om de vleesindustrie/megastallen ?

Dat zijn geen boeren, dat zijn managers die dat runnen. >:)
Zeker, echter hebben veel mensen hier moeite dat uit elkaar te houden. En vleesindustrie hier of in het buitenland is alsnog een verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 17:23

hneel

denkt er het zijne van

Toch lopen akkerbouwers net zo hard te protesteren, terwijl zij eigenlijk niks te duchten hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hneel schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:46:
Toch lopen akkerbouwers net zo hard te protesteren, terwijl zij eigenlijk niks te duchten hebben.
Niet meedoen is riskant, voor je het weet staan ze ook jou te blokkeren. Of erger.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:35
IJzerlijm schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:59:
[...]

Niet meedoen is riskant, voor je het weet staan ze ook jou te blokkeren. Of erger.
En die uitspraak is gebaseerd op?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:31
alexbl69 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:47:
[...]

En die uitspraak is gebaseerd op?
Het gedrag van protesterende boeren in de afgelopen weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
migchiell schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Het gedrag van protesterende boeren in de afgelopen weken.
Kan me niet herinneren dat er boeren zijn die boerderijen hebben geblokkeerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• migchiell
Kalentum schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Wel allerlei andere vermeende tegenstanders, ook hun eigen afnemers, ook om redenen die compleet niets met stikstofmaatregelen te maken hebben. Waaronder een bedrijf dat toevallig dezelfde naam heeft als de achternaam van de vorige minister van landbouw.

De aanname dat boeren andere boeren zouden blokkeren lijkt me niet vergezocht, gezien de willekeur en irrationaliteit die sommige boeren de afgelopen weken hebben laten zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Sterker nog, die akkerbouwers zijn ontzettend afhankelijk van bio-diversiteit. Ze hebben juist last van die vee-fabrieken. De juiste vogels, insecten en bijen maken het leven voor hun juist makkelijker. Maar die dieren krijgen het moeilijker als er overal alleen Engels raaigras en ammoniak is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kalentum schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:02:
[...]
Behalve de bedreigingen van boeren die positief stonden tegenover het uitkopen?
https://www.tubantia.nl/d...-monddood-maken~a686345d/
Boer Bennie uit Deurningen bedreigd door collega boeren: Ze willen mij monddood maken
Of bedreigingen om het praten met de minister?
https://www.metronieuws.n...minister-henk-staghouwer/
Boer geïntimideerd na toezegging tot gesprek met landbouwminister: ‘Vreest voor wat er op zijn erf gebeurt’

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2022 10:33 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
celshof schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Sterker nog, die akkerbouwers zijn ontzettend afhankelijk van bio-diversiteit. Ze hebben juist last van die vee-fabrieken. De juiste vogels, insecten en bijen maken het leven voor hun juist makkelijker. Maar die dieren krijgen het moeilijker als er overal alleen Engels raaigras en ammoniak is.
Ahum, ben je wel is door een polder gereden of door een akkerland gebied?
Misschien moet je dat is eerst doen, ipv papieren "werkelijkheden" te verzinnen.

In de akkerland gebieden heb je geen grasland, het is een en al akkerland.
Op de randen van de goede akkerlandgebieden, waar de grond slechter begint te worden, krijg je hoogstens weer is wat grasland.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
bangkirai schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Misschien moet je dat is eerst doen, ipv papieren "werkelijkheden" te verzinnen.

Op de randen van de goede akkerlandgebieden, waar de grond slechter begint te worden, krijg je hoogstens weer is wat grasland.
Drie keer in één post is wel echt storend en het leest extreem kut, want 'is' is een persoonsvorm (slechts één 'is' is wel correct).

Eens schrijf je zo: eens. Doe dat maar eens.

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 17-07-2022 19:26 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
bangkirai schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:11:
[...]

De polders die ik ken staan anders ramvol met weiland, een en al gras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:33

Nox

Noxiuz

migchiell schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:53:
[...]

De polders die ik ken staan anders ramvol met weiland, een en al gras.
Ja, de meesten die ik ken ook. Of er staat mais. Maar de polders waar ik kom zijn dan ook meer in de beemster en zaanstreek. Vooral veeteelt. Dus misschien verschilt het per regio. Ze zijn er ook waar kilometers bieten of aardappels staan.

Vooral fruittelers hebben volgens mij moeite met bestuiving. Aardappels kunnen door zelfbestuiving verder gaan maar ik ben er geen expert in :P Van bijvoorbeeld appel, peren en kersen weet ik dat er toch echt bijtjes nodig zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Een Amerikaanse blik op deze protesten. Ontnuchterend:
Last week on Fox News' Tucker Carlson show, a young Dutch media personality introduced American viewers to a frightening new vision: The government of the Netherlands, she said, was stealing Dutch farmland "under the guise" of a fabricated environmental crisis, but actually as part of a communist plot to transform Holland's countryside into mass housing for immigrants and to enact something called the "Great Reset."

[..]

Half a year after it went all-in for the Canadian trucker convoy protesting COVID-19 vaccine mandates, the American right has adopted a new international cause: Dutch farmers who are demonstrating against environmental regulations by parading tractors down highways, lining roads with burning hay bales, blocking food distribution centers, international borders and airports, and spraying liquid manure on government buildings.

Much as during the Canadian trucker protests last January, right-wing Twitter is overflowing with praise and protest tributes: montages of tractors chugging down highways and protesters kicking police vans, all to the tune of AC/DC's "Thunderstruck." The conspiracy-theory outlet Epoch Times dedicated much of the past week to dispatches from the Netherlands, including an interview with far-right Dutch politician Thierry Baudet, who claims the government is trying to sever the Dutch people's connection to their land to further a "post-identitarian" agenda of "Great Reset mass migration." Canadian website Rebel News, long affiliated with white nationalist and far-right groups, sent three young reporters to embed themselves among the protesters. And right-wing outlets from LifeSiteNews to Robert F. Kennedy, Jr.'s anti-vaccination website to the New York Post have cast the protests as a working-class uprising against authoritarian global elites.
Daarna volgen meer details over hoe deze wind in de VS is begonnen en aangewakkerd wordt en hoe typen zoals Eva Vlaardingerbroek als Amerikaanse politieke entrepreneurs daar leuk aan verdienen.

Leesvoer voor iedereen denkt dat """""boeren""""" hier protesteren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Brent schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:03:
Een Amerikaanse blik op deze protesten. Ontnuchterend:

[...]

Daarna volgen meer details over hoe deze wind in de VS is begonnen en aangewakkerd wordt en hoe typen zoals Eva Vlaardingerbroek als Amerikaanse politieke entrepreneurs daar leuk aan verdienen.

Leesvoer voor iedereen denkt dat """""boeren""""" hier protesteren.
Eigenlijk meer voor het VS topic maar hebben ze daar geen journalistieke plichten? Valt nog mee dat ze het niet over een block chain heeft.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DevWouter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Eigenlijk meer voor het VS topic maar hebben ze daar geen journalistieke plichten? Valt nog mee dat ze het niet over een block chain heeft.
We hebben nog wel een self proclaimed expert op gebied van blockchain die hier los loopt :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

And right-wing outlets from LifeSiteNews to Robert F. Kennedy, Jr.'s anti-vaccination website to the New York Post have cast the protests as a working-class uprising against authoritarian global elites.
Framing next-level :D

De zinsnede "a working-class uprising against authoritarian global elites" lijkt rechtstreeks uit het communistisch manifest te komen (of toch minstens uit de pen van Marx of Engels) maar wordt nu gebruikt door rechts? Maar goed, dat is dan het land dat doodsbang is voor communisme, maar waar ze als eerste land ter wereld labour day als feestdag invoerden en waar vakbonden machtiger zijn dan de maffia.
En die leveren dan commentaar op de situatie in Nederland, waar de meest klassieke vertegenwoordigers van de working class hun uiterste best doen om iedereen te laten zien dat ze als investerende ondernemers enorme ondernemersrisico's lopen - het traditionele verhaal van de kapitalistische elite 8)7

Misschien word ik onderhand echt te oud voor deze wereld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dido schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:25:
[...]

De zinsnede "a working-class uprising against authoritarian global elites" lijkt rechtstreeks uit het communistisch manifest te komen (of toch minstens uit de pen van Marx of Engels) maar wordt nu gebruikt door rechts?
De interesse vanuit het buitenland komt niet zozeer van rechts maar tegendraadsheid (contrarianism). De trend lijkt de afgelopen maanden meer te draaien om het niet eens zijn met 'current thing', dan dat er echt een logisch navolgbare ideologie achter schuilt. De complotdenkers zijn inmiddels zo vaak full-circle gegaan dat het één grote contradictie is. Kijk bijvoorbeeld naar het sentiment over Oekraïne: Poetin is Oekraine aan het denazificeren om de Joden (Zelensky) te stoppen.

Daar valt echt geen andere oorzaak meer aan te verbinden dan gewoon tegendraads willen zijn. Boeren doen niet-populaire dingen -> dan moet het wel goed zijn.

Edit: nu ik er over nadenk, het gaat volgens mij vooral om anti-overheid sentiment.

[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 18-07-2022 14:05 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
nst6ldr schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:04:
[...]

De interesse vanuit het buitenland komt niet zozeer van rechts maar tegendraadsheid (contrarianism). De trend lijkt de afgelopen maanden meer te draaien om het niet eens zijn met 'current thing', dan dat er echt een logisch navolgbare ideologie achter schuilt. De complotdenkers zijn inmiddels zo vaak full-circle gegaan dat het één grote contradictie is. Kijk bijvoorbeeld naar het sentiment over Oekraïne: Poetin is Oekraine aan het denazificeren om de Joden (Zelensky) te stoppen.

Daar valt echt geen andere oorzaak meer aan te verbinden dan gewoon tegendraads willen zijn. Boeren doen niet-populaire dingen -> dan moet het wel goed zijn.

Edit: nu ik er over nadenk, het gaat volgens mij vooral om anti-overheid sentiment.
En nu actueel, inclusief de stikstof crisis, de klimaathysterie, ontkennen van klimaatverandering en chemtrails die er vandaag weer lekker trending zijn op de diverse media, want “ze hoeven geen instructies van de overheid en kunnen #zelfdenken”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

nst6ldr schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:04:
Je vergeet een cirkeltje: boeren bedrijven populisme, maar er is tegengeluid, dus is het niet populair.
Als we een paar begraven semantisch onderlegde taalkundigen kunnen vinden kunnen we genoeg stroom opwekken voor West Europa :D
Klopt, overheid is slecht! Democratie is evil! Ik beroep me op mijn vrijheid van meningsuiting, maar iedereen die het niet met me eens is moet zijn bek houden!

Misschien moeten we in Nederland maar eens leren van de Filipijnen, en de volgende verkiezingen massaal stemmen op iemand die zich openlijk als dictator presenteert. En dan het liefst een kind van een vorige dictator. Dat werkt daar immers uitstekend O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Dido schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:14:
[...]

Misschien moeten we in Nederland maar eens leren van de Filipijnen, en de volgende verkiezingen massaal stemmen op iemand die zich openlijk als dictator presenteert. En dan het liefst een kind van een vorige dictator. Dat werkt daar immers uitstekend O-)
Je grapt, maar dit is precies het einddoel. Uiteindelijk zijn veel van die outlets element in de Kochtopus of aangelegen denktanks (lees: science-punditism-for-pay), welke heel alert en reactief zijn in het inzetten van welke 'energie' dan ook ten behoeve van het ondergraven van (het geloof in democratische) overheden. Immers, dictatoren, zoals Poetin, Marcos zijn altijd spinnen in een klein web van oligarchen, het ultieme einddoel van veel Amerikaanse grootkapitalisten. Die kijken verlekkert naar landen met enorme ongelijkheid, zoals Rusland, Brazilië.

Wellicht ten overvloede: Dark Money voor een blik op die kant van onze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dido schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:14:

Uiteindelijk heeft Duterte zich netjes aan de wet gehouden die hem (en elke andere president) tot een enkele termijn beperkt. Misschien iets om hier eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
IJzerlijm schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Uiteindelijk heeft Duterte zich netjes aan de wet gehouden die hem (en elke andere president) tot een enkele termijn beperkt. Misschien iets om hier eens te proberen.
Regeringshoofd is geen direct verkozen positie, dus termijnen daarop zouden anderszins wel omzeilbaar zijn (zie Polen voor een voorbeeld). Rutte IV (en Balkenende IV daarvoor) zijn indicatief voor iets anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik woon in een gebied met veel akkerbouw, en een gebied dat behoorlijk rood was op het kaartje. Ze zullen toch iets moeten, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:37
Brent schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:44:
[...]

Ik woon in een gebied met veel akkerbouw, en een gebied dat behoorlijk rood was op het kaartje. Ze zullen toch iets moeten, niet?
Ja, akkerbouw gebruikt namelijk ook mest, en je akker bemesten zorgt ook voor stikstof depositie verderop. Dus dat die groep ook met zorgen zit lijkt mij zeer begrijpbaar.

Voor mij blijft dat gewoon het ergste, de onzekerheid, en onwetendheid omdat er nog gewoon geen uitgewerkte plannen zijn. Niemand weet waar ze aan toe zijn en wat er gaat gebeuren, je weet alleen dat er gereduceerd gaat en moet worden, dat is wat je hoort van de regering.

Het is ook niet zo gek, dat met die onzekerheid, dat roeptoeters daar vat op krijgen.

Het is gewoon een stukje machteloosheid over je eigen toekomst, dat is ook gewoon verschrikkelijk om mee te leven.

Ik hoop dat de boeren snel helderheid van zaken krijgen, over het hoe en wat in welke regios, en dat we dan gewoon op inhoud maatwerk kan worden geregeld.

Maar nu is het gewoon schreeuwen om een statusquo geregisseerd vanuit angst

vergeet niet, boeren die wel uitgekocht willen worden zitten ook in onzekerheid, over hoe en wat, en over waardering, en of er wel budget zal komen? v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

Jos_V schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:29:
[...]
Voor mij blijft dat gewoon het ergste, de onzekerheid, en onwetendheid omdat er nog gewoon geen uitgewerkte plannen zijn. Niemand weet waar ze aan toe zijn en wat er gaat gebeuren, je weet alleen dat er gereduceerd gaat en moet worden, dat is wat je hoort van de regering.

Het is ook niet zo gek, dat met die onzekerheid, dat roeptoeters daar vat op krijgen.

Het is gewoon een stukje machteloosheid over je eigen toekomst, dat is ook gewoon verschrikkelijk om mee te leven.
Overigens kun je daarin wel een parallel trekken met de reactie op de coronamaatregelen. Omdat de overheid daar van week tot week beslissingen nam, waren het ook de sectoren die het hardste getroffen waren en niet wisten waar ze aan toe waren (oa. muziek, horeca) die ook het eerste aanhaakten bij alle roeptoeters en anti-maatregel-anarchisten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Jos_V schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:29:
[...]
Ja, akkerbouw gebruikt namelijk ook mest, en je akker bemesten zorgt ook voor stikstof depositie verderop. Dus dat die groep ook met zorgen zit lijkt mij zeer begrijpbaar.
Op zich lijkt *enige* bemesting het probleem ook niet te zijn.

Meer het gedurende lange tijd overbemesten van die graslanden met drijfmest (ongetwijfeld de goedkoopste methode) die men kwijt moet (en waar men dus (tijdelijk) een ruimere limiet voor heeft weten te verkrijgen vanuit Brussel, omdat men veel te veel vee heeft rond piesen en poepen tov het land wat op een redelijke manier bemestbaar is (en kennelijk overige mestverwerking daar ook geen afdoende oplossing voor is).

En dan komt er dus ook nog kunstmest bij.

Bij de akkerbouw zou je daar dan wel van moeten kunnen aftrekken alle N-verbindingen (en overige) die niet het land zijn afgegaan door de lucht of door het water, maar door oogst. Kortom de handel in balans krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 18-07-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brent schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Je grapt, maar dit is precies het einddoel. Uiteindelijk zijn veel van die outlets element in de Kochtopus of aangelegen denktanks (lees: science-punditism-for-pay), welke heel alert en reactief zijn in het inzetten van welke 'energie' dan ook ten behoeve van het ondergraven van (het geloof in democratische) overheden. Immers, dictatoren, zoals Poetin, Marcos zijn altijd spinnen in een klein web van oligarchen, het ultieme einddoel van veel Amerikaanse grootkapitalisten. Die kijken verlekkert naar landen met enorme ongelijkheid, zoals Rusland, Brazilië.

Wellicht ten overvloede: Dark Money voor een blik op die kant van onze wereld.
Wat dat betreft worden we van alle kanten aangevallen. Het blijft mij verbazen hoeveel lijntjes op dit soort polariserende vlakken naar buiten toe lopen.

We hebben de Nederlandse bedrijven, die vrezen voor hun groei-en winstmarges.
We hebben de Russen/Chinezen andere autoritaire machthebbers die met alle liefde de boel hier destabiliseren.
Dan nog inderdaad het stukje westers/amerikaans grootkapitaal, dat graag meer naar zich toe trekt.
En de wappies, eigenlijk haat ik dat woord, maar ik weet geen betere, die zich met alle liefde voor de karretjes van dit soort elite krachten laten spannen, om ten strijde te trekken tegen de elite. :F
De boeren zelf niet te vergeten, waar het uiteindelijk toch om draait.

Ik vraag mij echt af hoe bepaalde politici, zoals bijvoorbeeld een Rutte, hier nou tegenover staat. Wat denkt zo'n man nou, die moet dat toch ook allemaal zien.

In principe laat onze regering, onze politiek, toe dat dit gebeurt. Juist door dat wantrouwen, ook weer net besproken in het Nederlandse politiek topic, juist door met dit problematiek als stikstof, ruimte te laten door een gebrek aan informatie, aan communicatie, aan planning.

Het is echt spelen met vuur, door dit zaken elke keer zo uit de hand te laten lopen.
Zoveel oproepen die ik voorbij zie komen voor een opstand, voor een putsch. Aivd heeft een behoorlijke lijst aan mensen om in de gaten te houden, en rapportjes over te schrijven.

Ik vind het knap dat mensen denken dat ze dit in hun voordeel kunnen laten werken, en niet uiteindelijk keihard in het eigen gezicht gaat opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Dido schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:25:
[...]

De zinsnede "a working-class uprising against authoritarian global elites" lijkt rechtstreeks uit het communistisch manifest te komen (of toch minstens uit de pen van Marx of Engels) maar wordt nu gebruikt door rechts?
Nah, dat is meer een dogwhistle voor joden, i.e., het is meer bruin dan rechts of links.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

sugarlevi01 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Ik vind het knap dat mensen denken dat ze dit in hun voordeel kunnen laten werken, en niet uiteindelijk keihard in het eigen gezicht gaat opblazen.
Daarom faciliteert het grootbedrijf (die het meest baat hebben bij status quo en uitbreiding industriële landbouw en veeteelt) juist de protesten, gesteund door het inbrengen van twijfel omtrent daadwerkelijke feiten. Dan blijven mensen kwaad en onzeker en woede en angst maakt dat mensen niet meer rationeel nadenken en zo inzien dat ze slechts gereedschap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
dawg schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:36:
[...]

Daarom faciliteert het grootbedrijf (die het meest baat hebben bij status quo en uitbreiding industriële landbouw en veeteelt) juist de protesten, gesteund door het inbrengen van twijfel omtrent daadwerkelijke feiten. Dan blijven mensen kwaad en onzeker en woede en angst maakt dat mensen niet meer rationeel nadenken en zo inzien dat ze slechts gereedschap zijn.
Ik zat eigenlijk meer aan de kant van het grootbedrijf te denken, dat het in hun gezicht kan opblazen.
Meutes zijn volgens mij niet altijd even makkelijk te sturen.
En als je het alleen om de chaos te doen is, dan moet je wel heel zeker van jezelf zijn dat jij in die chaos overleeft en er profijt uit kan halen. Het kan zich net zo goed tegen je keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Stoney3K schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Overigens kun je daarin wel een parallel trekken met de reactie op de coronamaatregelen. Omdat de overheid daar van week tot week beslissingen nam, waren het ook de sectoren die het hardste getroffen waren en niet wisten waar ze aan toe waren (oa. muziek, horeca) die ook het eerste aanhaakten bij alle roeptoeters en anti-maatregel-anarchisten.
Vrij logisch toch? Ze gooien een balletje op en daarna is het maar afwachten wat Den Haag nu weer beslist en of je bedrijf wel of niet moet sluiten. De coronaperiode heeft echt een flinke deuk in het vertrouwen in de overheid geslagen. Willekeurige maatregelen, bedrijven sluiten met een vingerknip, veel grote woorden en dreigementen richting ondernemers die het ook maar waagden om toch op één of andere manier toch wat omzet te halen (denk aan kappers die thuis bij mensen gingen knippen, of horecazaken die niet meededen met die QR). Ik denk niet dat dat vertrouwen nog te herstellen valt met deze club aan de macht.

Het protest zal steeds heftiger worden de komende tijd. Niet alleen vanuit de boeren.

Twitter

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Dennahz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Vrij logisch toch? Ze gooien een balletje op en daarna is het maar afwachten wat Den Haag nu weer beslist en of je bedrijf wel of niet moet sluiten. De coronaperiode heeft echt een flinke deuk in het vertrouwen in de overheid geslagen. Willekeurige maatregelen, bedrijven sluiten met een vingerknip, veel grote woorden en dreigementen richting ondernemers die het ook maar waagden om toch op één of andere manier toch wat omzet te halen (denk aan kappers die thuis bij mensen gingen knippen, of horecazaken die niet meededen met die QR). Ik denk niet dat dat vertrouwen nog te herstellen valt met deze club aan de macht.

Het protest zal steeds heftiger worden de komende tijd. Niet alleen vanuit de boeren.
Onzekere tijden...? Bedrijven sluiten met een vingerknip?

En een record in nog nooit zo weinig faillissementen geweest in Nederland in deze eeuw als 2021. De overheid heeft enorm veel bedrijven geholpen, die normaliter allang failliet waren geweest.

Maar idd lekker zeiken op de overheid weer lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
sugarlevi01 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:43:
[...]

Ik zat eigenlijk meer aan de kant van het grootbedrijf te denken, dat het in hun gezicht kan opblazen.
En als je het alleen om de chaos te doen is, dan moet je wel heel zeker van jezelf zijn dat jij in die chaos overleeft en er profijt uit kan halen. Het kan zich net zo goed tegen je keren.
Men heeft inmiddels al wel een eeuw aan ervaring hiermee. De echte bruinhemden werden net zo makkelijk aan de kant geschoven; tegenwoordig hoef je daar niemand meer voor overhoop te schieten. Met een eenvoudige tweak in de botvloot op Twitter/Telegram/Facebook komt er niets meer bovendrijven, en 'lijkt' het net alsof het issue niet meer leeft, en kan het volgende cohort useful idots/issue ingezet worden.

Vergelijk met met reclame: The Coca Cola Company maakt heus wel eens een sisser van een product, maar de truuk is er veel tegelijk te 'creëren', niet-aflatend te zijn in de reclame-uitingen, en te rekenen op het korte geheugen van de klant. Het bedrijf is ook al een eeuw in bedrijf, en zal dat ook nog wel een eeuw zijn, met behulp van dezelfde technieken als grootkapitalistische propaganda. Als mensen niet weten dat het oorlog is, hoef je lang niet elke slag te winnen. Bovendien ziet die push er ook niet verenigd uit op eerste gezicht, je moet echt diep en lang graven (gelukkig heeft Jane Mayer en een paar anderen dat voor ons gedaan) om het patroon te zien bovendrijven. Maar als je het dan ziet, dan is het evident ze hier in de protesten te zien opduiken. Precies daar waar het goed gedijt: net achter genoeg schermen dat het voor de meesten niet opvalt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Johan Bogle
Dennahz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:49:
[...]

In geen enkel ander land zijn de ondernemers zo goed beschermt tijdens Corona als in NL. Voor sommige mensen is het nooit goed… het gebrek aan faillisementen spreekt voor zich. Ik word zo moe van die mensen die altijd de overheid de schuld geven van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Johan Bogle schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:55:
[...]
In geen enkel ander land zijn de ondernemers zo goed beschermt tijdens Corona als in NL. Voor sommige mensen is het nooit goed… het gebrek aan faillisementen spreekt voor zich. Ik word zo moe van die mensen die altijd de overheid de schuld geven van alles.
O wacht, maar als je dat zegt, dan zeg ik: we betalen met zijn allen veel te veel om grote bedrijven overeind te houden. Allemaal slechte mensen bij de roverheid.

Hoe kan het dat Bulgaren frauderen, keihard aanpakken - hoe kunnen we profileren toestaan, keihard aanpakken.

Hoe kunnen we Groningers laten stikken.. Direct stoppen! - Snel meer gas uit de grond halen, anders zijn we afhankelijk van de Russen.

De meeste van deze problemen komen door het vooruitschuiven en daarna ad-hoc proberen op te lossen.

Ik geloof echt dat het vaak met de goede bedoelingen is, maar dat het gewoon onkunde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

sugarlevi01 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:43:
[...]

Dat klopt, maar niets doen en het grootbedrijf weet zeker dat de winsten kleiner worden. Dat is gewoon een afweging die men maakt, waarbij de tactiek die men nu hanteert ze vooralsnog niet veel kost en het voorheen ook altijd heeft gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:55:
[...]
De vraag is natuurlijk of dat zo blijft. En als dat niet gebeurt (omdat toch blijkt dat corona een blijvertje is) en ondernemingen dus permanent in de onzekerheid terecht komen, dan kun je nog wel eens een vergelijkbare situatie krijgen als met de boeren.

Banken zullen dan een gedwongen sluiting gewoon zien als 'ondernemersrisico' en de lening die je kan krijgen zal daardoor een heel stuk minder zijn. Net zoals een boerenkrediet ook een stuk minder gaat zijn als het risico op een gedwongen uitkoop ineens groot wordt.

Dus afhankelijk van hoe het beleid het komende jaar uit gaat pakken sluit ik echt niet uit dat horeca, contactberoepen en entertainment straks aan gaan sluiten bij de boeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:57:
[...]

Dus afhankelijk van hoe het beleid het komende jaar uit gaat pakken sluit ik echt niet uit dat horeca, contactberoepen en entertainment straks aan gaan sluiten bij de boeren.
Voor wat, nog 100 miljard overheidssteun? Het geld daarvoor is aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:35:
[...]

Voor wat, nog 100 miljard overheidssteun? Het geld daarvoor is aardig op.
Eerder voor een lange-termijn strategie.

Aan steun heb je niks als je altijd de kans hebt om over een week voor onbepaalde tijd te moeten sluiten.

Maar als je een beetje kan voorspellen wanneer dat gebeurt dan kun je daar als ondernemer op inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
dangerousp schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Hoe kan het dat Bulgaren frauderen, keihard aanpakken - hoe kunnen we profileren toestaan, keihard aanpakken.
Lol je weet hoe de toeslagenaffaire tot stand is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Johan Bogle schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:22:
Wat een over simplificatie.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Stoney3K schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Eerder voor een lange-termijn strategie.

Aan steun heb je niks als je altijd de kans hebt om over een week voor onbepaalde tijd te moeten sluiten.

Maar als je een beetje kan voorspellen wanneer dat gebeurt dan kun je daar als ondernemer op inspelen.
Heb het zelfs nog geweten dat pretparken in België moesten sluiten, terwijl er al bezoekers onderweg waren en personeel al bezig was met voorbereidingen. Dus beslissing at random genomen s 'ochtends en dezelfde dag nog verplicht om te sluiten op straffe van boete.

*knip*

En de overheidssteun was voor veel mensen écht niet genoeg hoor. Veel ondernemers hebben er - dankzij het beleid - heel wat spaargeld in moeten stoppen of gaan alsnog failliet omdat ze veel moeten terugbetalen. Zo rooskleurig is het allemaal niet.

Dus moesten ze inderdaad beslissen om weer die toer op te gaan, dan gaat de protesterende groep alsmaar groter worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over extra belastingen voor huizenbezitters, enz, enz, enz. Er is telkens een nieuwe groep de dupe. Op een gegeven moment is de maat écht vol. En dat zie je nu wereldwijd steeds meer gebeuren. Wat dat betreft best enge tijden.

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 20-07-2022 07:49 . Reden: laten we het feitelijk houden en niet beginnen met rants ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
SemperFidelis schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Lol je weet hoe de toeslagenaffaire tot stand is gekomen?
Mijn punt is dat een slechte oplossing voor een probleem, zorgt voor een nieuw probleem dat ook slecht wordt opgelost. Bulgaren vs toeslagenaffaire / aardbeving vs afhankelijkheid gas / innovatie landbouw vs sluiten boerenbedrijven etc

Ik geloof echt dat het met de beste bedoeling is, maar dat het gewoon onkunde is.. Van de regen in de drup.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Dennahz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:54:
[...]

En de overheidssteun was voor veel mensen écht niet genoeg hoor. Veel ondernemers hebben er - dankzij het beleid - heel wat spaargeld in moeten stoppen of gaan alsnog failliet omdat ze veel moeten terugbetalen. Zo rooskleurig is het allemaal niet.
Bron voor die bewering? Vooralsnog lijkt dat "alsnog failliet gaan" niet te gebeuren.

Bron: https://www.volkskrant.nl...e-kan-dat-ineens~v542827/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zALI6d7tQu2AhPtCOX9I6Cxk-ow=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PsXYQvnPh5bJSERCJZzxG9qW.png?f=user_large
Dennahz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:54:
[...]
Dus moesten ze inderdaad beslissen om weer die toer op te gaan, dan gaat de protesterende groep alsmaar groter worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over extra belastingen voor huizenbezitters, enz, enz, enz. Er is telkens een nieuwe groep de dupe. Op een gegeven moment is de maat écht vol. En dat zie je nu wereldwijd steeds meer gebeuren. Wat dat betreft best enge tijden.
Is de maat vol? Of is er gewoon een vocale minderheid die makkelijk op te jutten is en snel overgaat tot compleet absurde acties? De bestorming van 't Capitool in de VS. De trucker protesten in Canada. Deze boerenprotesten in Nederland.

Als ik dan de stemresultaten zie van de tweede kamerverkiezingen, dan lijkt 't er toch niet op dat "de maat vol is". Dan zijn veel mensen schijnbaar tevreden met hoe 't gaat en zien ze dat beleid graag doorgetrokken worden. Ik ben het er niet mee eens, zie de VVD graag verdwijnen als regeringspartij in ruil voor een socialer beleid i.p.v. het huidige wegschuifbeleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:58
Ik vind het interessant dat het frame is ontstaan dat de Nederlandse regering boerenland wil onteigenen om woningen te bouwen. Ik zie het overal rondsuizen op het internet, alsof het een feit is, terwijl er natuurlijk helemaal geen sprake van is. Het merendeel van de problematische gebieden ligt naast Natura-2000 terrein, en is over het algemeen helemaal niet zo interessant voor woningbouw(*)

Overigens is het natuurlijk wel zo dat de stikstofruimte van boerderijen gebruikt kan worden voor woningbouw; misschien is dat zijn eigen leven gaan leiden.

(*) Aan de andere kant vermoed ik dat er zeker wat grondspeculanten kansen gaan grijpen in deze crisis.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:35:
Ik vind het interessant dat het frame is ontstaan dat de Nederlandse regering boerenland wil onteigenen om woningen te bouwen.
Sterker nog, het narratief wat je vaak hoort (vooral uit de anti-overheid hoek) is dat de overheid boeren zou willen onteigenen om huizen te bouwen voor asielzoekers.

Waardoor het extreem-rechtse kringetje weer rond is. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:58
Stoney3K schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:37:
Sterker nog, het narratief wat je vaak hoort (vooral uit de anti-overheid hoek) is dat de overheid boeren zou willen onteigenen om huizen te bouwen voor asielzoekers.

Waardoor het extreem-rechtse kringetje weer rond is. |:(
Ik vermoed dat de meeste mensen genoeg gezond (boeren)verstand hebben om te snappen dat dat borrelpraatjes van Neo-nazi's zijn.

Maar de woningcrisis is natuurlijk voor veel mensen voelbaar. Boeren onteigenen en huizen bouwen klinkt als iets wat de overheid zou kunnen doen in een dichtbevolkt land. Op de juiste plaatsen zou het zelfs een heel redelijke oplossing zijn: 1 boer krijgt een zak geld en kan met pensioen in Benidorm, honderden mensen blij met een nieuw huis. Alleen klopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

JanW schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:16:
[...]

Bron voor die bewering? Vooralsnog lijkt dat "alsnog failliet gaan" niet te gebeuren.

Bron: https://www.volkskrant.nl...e-kan-dat-ineens~v542827/
[Afbeelding]
Heb m'n mening gebaseerd o.a. op dit artikel. Maar als het statistisch gezien niet vaker voorkomt.... vind het wel behoorlijk jammer dat er veel ondernemers zijn die hun spaargeld hebben moeten opeten doordat ze hun werk niet mochten uitvoeren. Imo, als je bedrijven sluit als overheid zijnde, moet je ook voor 100% opdraaien voor de kosten.
Is de maat vol? Of is er gewoon een vocale minderheid die makkelijk op te jutten is en snel overgaat tot compleet absurde acties? De bestorming van 't Capitool in de VS. De trucker protesten in Canada. Deze boerenprotesten in Nederland.

Als ik dan de stemresultaten zie van de tweede kamerverkiezingen, dan lijkt 't er toch niet op dat "de maat vol is". Dan zijn veel mensen schijnbaar tevreden met hoe 't gaat en zien ze dat beleid graag doorgetrokken worden. Ik ben het er niet mee eens, zie de VVD graag verdwijnen als regeringspartij in ruil voor een socialer beleid i.p.v. het huidige wegschuifbeleid.
De verkiezingen zijn alweer een tijdje geleden. Met alles wat er het afgelopen jaar weer gebeurd is denk ik dat de uitslag nu wel heel anders gaat zijn. Al blijft de VVD in de peilingen toch op #1 staan.

Puur vanuit mezelf gezien heb ik ook liever de VVD aan de macht dan D66/GL/... heb een eigen huis & eigen vermogen. Hoe "socialer" de partij, hoe meer ze daaraan willen knabbelen natuurlijk.

Is overigens offtopic, misschien eens voer voor een ander topic (over de algemene politieke richting in Nederland).

Wat betreft de boeren: volgens mij is het nu behoorlijk rustig qua demonstraties. Denk dat ze ook even gaan afwachten wat er nou precies gaat gebeuren. Het kabinet weet nu iig dat ze toch een beetje water bij de wijn gaan moeten doen en ook naar andere sectoren moeten gaan kijken.

Het moet beter. Stukken beter. Maar de last moet wel eerlijk verdeeld worden over alle vervuilende sectoren.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennahz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:14:
[...]

Het moet beter. Stukken beter. Maar de last moet wel eerlijk verdeeld worden over alle vervuilende sectoren.
Wordt dat sprookje nog steeds verkondigd?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2022/06/28/873554/768x432a.jpg
https://nos.nl/collectie/...en-bedrijfstak-afschuiven

Ja we moeten ons echt veel meer op de industrie focussen 8)7

Edit: Of bedoel je de verschillende sectoren van de land- en veeteelt?

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 19-07-2022 18:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

fsfikke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Wordt dat sprookje nog steeds verkondigd?

[Afbeelding]
https://nos.nl/collectie/...en-bedrijfstak-afschuiven

Ja we moeten ons echt veel meer op de industrie focussen 8)7
En wat krijgen we dan: we gaan weer 10 jaar klootzakken (excusez-le-mot, maar dat is gewoon wat de overheid doet) om er achter te komen dat het gewenste effect niet is behaald en dat er nog steviger ingegrepen moet worden. Het zou lachwekkend zijn als het niet tegelijkertijd zo verschrikkelijk droevig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:35:
Ik vind het interessant dat het frame is ontstaan dat de Nederlandse regering boerenland wil onteigenen om woningen te bouwen. Ik zie het overal rondsuizen op het internet, alsof het een feit is, terwijl er natuurlijk helemaal geen sprake van is. Het merendeel van de problematische gebieden ligt naast Natura-2000 terrein, en is over het algemeen helemaal niet zo interessant voor woningbouw(*)

Overigens is het natuurlijk wel zo dat de stikstofruimte van boerderijen gebruikt kan worden voor woningbouw; misschien is dat zijn eigen leven gaan leiden.

(*) Aan de andere kant vermoed ik dat er zeker wat grondspeculanten kansen gaan grijpen in deze crisis.
Hele simpele verklaring: omdat er verschillende provincies al druk bezig zijn met plannen om veel landbouwgrond te gebruiken.
En dit zijn plannen, waar ze al wat jaren aan sleutelen, die zijn niet verzonnen na de stikstofplannen.

Lees gewoon even artikel uit een krant van de veluwe, daar willen ze even 25000 woningen inplannen.
En ja, de enige beschikbare grond daar is landbouwgrond.

https://www.barneveldsekr...ing-stroe-25-000-woningen

Het is niet toevallig, dat er in dorpje Stroe geprotesteerd werd door de boeren.

[ Voor 3% gewijzigd door bangkirai op 19-07-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

bangkirai schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Hele simpele verklaring: omdat er verschillende provincies al druk bezig zijn met plannen om veel landbouwgrond te gebruiken.
En dit zijn plannen, waar ze al wat jaren aan sleutelen, die zijn niet verzonnen na de stikstofplannen.

Lees gewoon even artikel uit een krant van de veluwe, daar willen ze even 25000 woningen inplannen.

Het is niet toevallig, dat er in dorpje Stroe geprotesteerd werd door de boeren.
Of het is een kaartje dat volledig uit zijn verband getrokken is.
Er worden jaarlijks tig van die kaartjes gemaakt, net zoals er kaarten zijn waarbij het groene hart omgetoverd wordt tot het blauwe hart.
Volgens woordvoerder Michel Hulsink van de provincie berust dat allemaal op een misverstand. "Wij zijn allerlei verschillende scenario's aan het ontwikkelen voor de uitdagingen die we de komende jaren in Gelderland verwachten. Daarbij kijken we onder meer naar landbouw, natuur, water, economie en ook naar wonen. Over die thema's hebben we losse kaartjes ontwikkeld, met daarin de mogelijkheden die er zijn. Die kaartjes gebruiken we de komende tijd als we in gesprek gaan met de regio's, omdat we dan over concrete zaken kunnen spreken."
Betekent dat dan dat de provincie 25.000 woningen wil bouwen in Stroe? "Nee, absoluut niet. Op dit kaartje kijken we wat er mogelijk zou zijn als we alle andere aspecten buiten beschouwing laten."
"Als er dus geen landbouw is en geen natuur waar we rekening mee moeten houden, dan zouden we theoretisch 25.000 woningen in Stroe kunnen bouwen. En zelfs dan, dan moet de regio er ook nog mee akkoord gaan, en het lijkt me duidelijk dat dat niet zal gebeuren. We hebben met die regio al vergevorderde gesprekken over de verstedelijkingsstrategie, en dat is juist niet in Stroe."
Bron: https://www.gld.nl/nieuws...maar-wel-olie-op-het-vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bangkirai schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Hoeveel ruimte is er nodig voor woningen? En hoeveel moet de landbouw inkrimpen.

Is al eerder aan bod gekomen. Zelfs een miljoen woningen bouwen kost maar een klein percentage van de landbouwgrond. Dus zelfs als er een kern van waarheid in zit, is het zwaar overdreven. En geenszins de reden om de landbouw te moeten aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Hoeveel ruimte is er nodig voor woningen? En hoeveel moet de landbouw inkrimpen.

Is al eerder aan bod gekomen. Zelfs een miljoen woningen bouwen kost maar een klein percentage van de landbouwgrond. Dus zelfs als er een kern van waarheid in zit, is het zwaar overdreven. En geenszins de reden om de landbouw te moeten aanpakken.
Komt bij, landbouwgrond is in principe geen stuiver waard, want je kunt er alleen op landbouwen. Zodra die grond verkocht wordt voor een nieuwbouwproject gaat die boer dat echt niet voor een paar stuivers verkopen.

Nu zijn er wel smerige spelletjes waardoor bovenstaande wel gebeurt overigens, Groningen is zo'n voorbeeldje waarbij grond waardeloos verkocht werd omdat er geen nieuwe bestemming op kon komen, eenmaal verkocht, handjeklap met ambtenaar en hop nieuwe bestemming erop...
Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.