NIeuwe peilingen binnen, dus in navolging van de eerdere post
Silent7 in "Boerenprotesten vanwege de stikstofmaatregelen" gaan we nog een keer

Ik houd weer even mijn arbritraire verdelingen aan, dit was het bij de voorgaande peiling:
Kabinetspartijen (VVD D66 CDA CU) 47 is nu 78
Links (GL PvdA PvdD SP DENK BIJ1) 45 is nu 36
Centrum (VVD D66 CDA VOLT) 45 is nu 76
Rechts (VVD PVV JA21) 44 is nu 54
"Actie rechts" (BBB FVD BVNL) 25 is nu 9
Semi-Religieus (CDA CU SGP DENK) 21 is nu 26
komt ie, de nieuwe informatie:
https://peilingen.maurice...-vvd-op-1-zetel-genaderd/
Kabinetspartijen (VVD D66 CDA CU) 47 is nu 78
Links (GL PvdA PvdD SP DENK BIJ1) 45 is nu 36
Centrum (VVD D66 CDA VOLT) 45 is nu 76
Rechts (VVD PVV JA21) 44 is nu 54
"Actie rechts" (BBB FVD BVNL) 25 is nu 9
Semi-Religieus (CDA CU SGP DENK) 20 is nu 26
Bij deze verdeling is het nagenoeg gelijk als de vorige keer.
Semi-religeus nu 1 minder.
Zelfde onwerkbare situatie
Duidelijk dat de acties van distributiecentra platleggen en vlaggen hangen, incl het schiet debacle voor weinig verandering heben gezorgd.
Kamer zal wel met hun hoofd al op de camping in Frankrijk en hotel in Dubai zitten vrees ik.
Dus ik zie weinig gebeuren zo vlak voor de zomervakantie (ja ze mogen het chique reces noemen, als ze zich als kleuters gedragen dan hebben ze gewoon zomervakantie

)
Tenzij er dingen helemaal uit de klauwen lopen (er raak geschoten wordt, en ambulance te laat komt, iets van deze orde) zullen de protesten vanaf volgende week wel afnemen en zelfs stoppen want dan is er toch niemand om naar ze te luisteren.
Tenminste, tenzij Wilders en Vd PLas en andere "actie-rechtse lieden" zich opeens overal gaan laten zien om nog meer electorale winst te halen, met klaarliggende draaiboeken de kamer of bewindspersonen terug te roepen van vakantie voor spoeddebat als er iets flink over de schreef gaat.
Ook interessant, "actie-rechts" is boeren sterk in steun boeren, links juist iets minder, een zich iets verhardende trend, hakken beginnen al wat kuiltjes in de zand te vormen.

Dijkgraaf bovenaan, persoonlijke noot, vond het een tegenvaller dat hij het kabinet in wilde, dacht dat die echt bezig was met wetenschap bedrijven en we nog wel eens mooie dingen van m konden gaan zien, die kans acht ik kleiner nu (sorry beetje off topic)
En nou is er nog een dingetje waar VVD D66 en CDA vast heel blij mee zijn, tot de boeren losgingen was Omtzigt de held, Zou zo een grote partij kunnen worden leek het, maar daar horen we niemand meer over.
VVD zal er op rekenen nog best wat van BBB en PVV af te kunnen snoepen als het puntje bij paaltje komt
CDA heeft met het partijcongres ook laten zien nog wat van BBB af te willen pakken en zitten diep in de agrarische sector, ervaren, marketing al jaren op orde, die vermoeden vast dat de provinciale verkiezingen wel eens beter kunnen gaan dan de peilingen aangeven
Omtzigt staat stiekem dus wel erg hoog in aanzien, VVD, D66 en CDA hebben dus zeker voordeel bij BBB lekker alle aandacht laten krijgen.
En in deze cijfers tekent de teloorgang van Baudet zich ook steeds scherper af, Haga heeft m.i. ook niet voldoende noten op zijn zang, dus hier is ook nog wel wat te sprokkelen, net als die eenmansfracties waarvan we toch mogen hopen dat die verdwijnen gaan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Silent7 op 11-07-2022 08:36
]