Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

DevWouter schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Zucht... Leest niemand fantasieboeken waarin uitgelegd wordt dat namen geven gevaarlijk is?

[...]

Ze is echt geen positief rolmodel. |:(
Dit is ook wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Jemig.

Deed me hieraan denken: YouTube: Mick Lynch has to tell Piers Morgan that Thunderbirds aren't real in...

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Even verder googlen naar T rijbewijs.... ;w

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Nog wat extra olie op het vuur: https://nos.nl/artikel/24...aar-minder-mest-uitrijden

Komt natuurlijk niet op een handig moment.

[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 07-07-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
ok nieuw voor me, T rijbewijs, nou ja invorderen dan maar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Als we dan toch linkjes dumpen...

https://www.nu.nl/nucheck...en-met-brandend-hooi.html

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Tijd voor zeer harde acties richting de “boeren”. Mensen klemrijden, in gevaar brengen, bedreigen, etc.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:28

flessuh

Set sail for fail!

carpebios schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:54:
Tijd voor zeer harde acties richting de “boeren”. Mensen klemrijden, in gevaar brengen, bedreigen, etc.
Je wil er echt een burgeroorlog van maken?

Komt bij dat de meeste shit volgens mij weer van die "beroepsdemonstranten" komt die zich hebben aangesloten.
souljah1h schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:51:
Nog wat extra olie op het vuur: https://nos.nl/artikel/24...aar-minder-mest-uitrijden

Kan er niet helemaal uit opmaken of enkel Nederland de hogere limieten kwijt zou raken of alle daar genoemde landen. Aangezien het limieten per hectare zijn zou het toch gek zijn als het ene land dat nog wel mag en het andere niet. (omdat het per hectare is maakt je totale landoppervlakte niet uit)

[ Voor 62% gewijzigd door flessuh op 07-07-2022 18:57 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

DevWouter schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Zucht... Leest niemand fantasieboeken waarin uitgelegd wordt dat namen geven gevaarlijk is?

[...]

Ze is echt geen positief rolmodel. |:(
Als ik zie hoe de boerenprotesten verlopen, lijkt ma Flodder mij het soort persoon dat die halve terroristen als rolmodel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Boeren: Altijd weer die EU met hun regeltjes en dingen :(
Ook boeren: Oh, wat? Een miljard euro per jaar gratis en voor niets? Graag!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Er is nog wat veel leukers mogelijk met die T-rijbewijzen: Als je hele gekke dingen doet met zo'n trekker, dan kan het CBR je psychisch ongeschikt verklaren om een voertuig te besturen. Je mag dan eerst minimaal 2 keer (op eigen kosten) bij een psychiater langs, om aan te tonen dat je voldoende afgekoeld bent en je agressie weer onder controle hebt. En zo'n 16-jarige met een T-rijbewijs mag in die periode ook niet zijn autorijbewijs halen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

flessuh schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:55:

Kan er niet helemaal uit opmaken of enkel Nederland de hogere limieten kwijt zou raken of alle daar genoemde landen. Aangezien het limieten per hectare zijn zou het toch gek zijn als het ene land dat nog wel mag en het andere niet. (omdat het per hectare is maakt je totale landoppervlakte niet uit)
Of de EU is de "uitzonderingen" die NL in het verleden heeft beklonken aan het opruimen. Het beste zou wat dat betreft een Nexit zijn, weer een stoorzender weg (dan Hongarije, Polen nog...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07

Ben er eigenlijk wel blij om. Laat ze het maar voelen, die terroriserende eencelligen.
Lik op stuk vanuit Brussel. Jammer dat onze eigen regering zich liever achter terroristen lijkt te scharen dan achter de agenten die onze samenleving beschermen.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:00:
Er is nog wat veel leukers mogelijk met die T-rijbewijzen: Als je hele gekke dingen doet met zo'n trekker, dan kan het CBR je psychisch ongeschikt verklaren om een voertuig te besturen. Je mag dan eerst minimaal 2 keer (op eigen kosten) bij een psychiater langs, om aan te tonen dat je voldoende afgekoeld bent en je agressie weer onder controle hebt. En zo'n 16-jarige met een T-rijbewijs mag in die periode ook niet zijn autorijbewijs halen...
Toch vreemd dat daar nog niet mee is gedreigd, gezien de taferelen van grove verkeersovertredingen op de snelweg + het pyromaantje spelen met meegebrachte brandbare goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Captain Slow hier O-)

[ Voor 95% gewijzigd door iamerwin op 07-07-2022 19:05 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Amphiebietje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:02:
[...]

Toch vreemd dat daar nog niet mee is gedreigd, gezien de taferelen van grove verkeersovertredingen op de snelweg + het pyromaantje spelen met meegebrachte brandbare goederen.
Pyromaantje spelen, dat heeft dan weer niks met je rijgedrag te maken. Maar ik hoorde van de week wel dat bij de blokkades er rijkelijk alcohol vloeide... Ook op een trekker mag je niet met meer als 0.4 promille, of 0.2 als beginnend bestuurder. Als ik agent was, had ik ze allemaal laten blazen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023

Dit is geen verrassing. Boeren wisten dat dit een tijdelijke maatregel was, die hun een paar jaar concurrentievoordeel heeft opgeleverd. Nu het met de vervuiling de spuigaten uitloopt, is het logisch dat de uitzondering wordt ingetrokken. Dat betekent dat boeren minder vee moeten houden, of extra geld kwijt zijn aan mest verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
flessuh schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Je wil er echt een burgeroorlog van maken?

Komt bij dat de meeste shit volgens mij weer van die "beroepsdemonstranten" komt die zich hebben aangesloten.

[...]

Een burgeroorlog, wat een bijzondere conclusies trek jij

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
En zoals verwacht gaan ze Jouke niet vervolgen. *knip* geen meta discussie in het topic, reageer inhoudelijk of niet.

[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Tsja losgeslagen lui met iets wat inmiddels ook meer een moordwapen is waarmee je toevallig ook nog iets op een akker zou kunnen doen.
Die volslagen eigenrichting blijft doorgaan, de plaat voor de kop is dik.
Een revaliderende boer van een vermorzelde trekker van de A12 (was het geloof ik), een kogel in een deurstijl in Friesland, het is kennelijk niet genoeg om in te zien waarmee men bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
anandus schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:00:
[...]

Boeren: Altijd weer die EU met hun regeltjes en dingen :(
Ook boeren: Oh, wat? Een miljard euro per jaar gratis en voor niets? Graag!
875miljoen
75K boeren
wow ~11/12K gemiddeld per boer, dat viel me wel tegen eigenlijk, dat is echt niet heel veel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

8)7 wat een idioten met hun stinktrekkers.

Ik heb een impopulaire mening, ik weet het :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silent7 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:14:
[...]

875miljoen
75K boeren
wow ~11/12K gemiddeld per boer, dat viel me wel tegen eigenlijk, dat is echt niet heel veel
Haal er maar 20k boeren vanaf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Wellicht geweldadige en ontwrichtende protesten en gedupeerde boeren uit elkaar halen.

Als je dat zelf al niet kunt, dan zal dat voor mensen die in een dialoog geloven met wat er gebeurt ook niet eenvoudig zijn.

En vwbt het schietincident: de rijksrecherche doet onderzoek met het OM en een rechter bepaalt of er iets strafbaars is gebeurd. Niet ik, niet jij, niet iemand in dit topic. De 16 jarige knul had daar sowieso niet moeten zijn op een snelweg in een trekker. Maar das dan weer mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 20:03 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
NiGeLaToR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:20:
[...]
Wellicht geweldadige en ontwrichtende protesten en gedupeerde boeren uit elkaar halen.

Als je dat zelf al niet kunt, dan zal dat voor mensen die in een dialoog geloven met wat er gebeurt ook niet eenvoudig zijn.

En vwbt het schietincident: de rijksrecherche doet onderzoek met het OM en een rechter bepaalt of er iets strafbaars is gebeurd. Niet ik, niet jij, niet iemand in dit topic. De 16 jarige knul had daar sowieso niet moeten zijn op een snelweg in een trekker. Maar das dan weer mijn mening.
En als ze iemand voor je staande houden (waarbij ook al wapens getrokken leken te zijn) dan is het ook nogal verstandig om je gemak even te houden. Maar goed dat lijken Nederlanders in het algemeen en deze boeren in het bijzonder zich niet bepaald altijd te beseffen.

Een beetje je boerengezondverstand gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 07-07-2022 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
MikeyMan schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Haal er maar 20k voeren vanaf.
Ik neem aan dat je boeren bedoeld bij voeren
ok 875000000/55000 = ~ 16K nog geen vetpot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:28

flessuh

Set sail for fail!

[...]

als iedereen daar nou eens mee begint hier...

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
gekkie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:22:
[...]

En als ze iemand voor je staande houden (waarbij ook al wapens getrokken leken te zijn) dan is het ook nogal verstandig om je gemak even te houden. Maar goed dat lijken Nederlanders in het algemeen en deze boeren in het bijzonder zich niet bepaald altijd te beseffen.
Politie in Nederland is lief... <3 Ze zingen zelfs Hazes mee bij je blokkade. Maar je hoeft niet eens zo ver over de grens om politie tegen te komen waar je niet mee moet spotten. Maar dat zijn we hier niet gewend...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
En vwbt het schietincident: de rijksrecherche doet onderzoek met het OM en een rechter bepaalt of er iets strafbaars is gebeurd. Niet ik, niet jij, niet iemand in dit topic.
Het OM heeft geseponeerd, geen sprake van poging tot doodslag dus.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Politie in Nederland is lief... <3 Ze zingen zelfs Hazes mee bij je blokkade. Maar je hoeft niet eens zo ver over de grens om politie tegen te komen waar je niet mee moet spotten. Maar dat zijn we hier niet gewend...
Dat is idd wel een dingetje, ze mogen eigelijk niks en als ze al actie ondernemen zitten ze aan 2 dagen boekhouding vast.

Ik kan me nog wel vakanties herinneren in ljoret de mar of hoe je dat ook schrijft.
Daar werd eerst met de lange stok gemept en dan vragen stellen.

Dan liet je het wel uit je hoofd om bij een opstootje te gaan kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:25:
[...]
Dat zijn en lijken ze heel lang, maar uiteindelijk kan de scheidslijn vrij dun blijken en je (voor iedereen onbedoeld ook voor politie) in de penarie komt.
Dus hou je gemak, verlaat waar mogelijk vroegtijdig een plek waar iets broeit, ga bij een ongeluk als je geen hulp kunt verlenen gewoon weg en lees het eventueel later in de krant als je er behoeften aan hebt.

Het is allemaal niet zo moeilijk, hou jezelf gewoon een beetje in het gareel, is zowel voor jezelf als voor de medemens erg fijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:36
Daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Asociaal gedrag, intimidatie en proberen hun zin af te dwingen. Op deze terrorboeren na, heb ik niks tegen akkerbouw en kleinschalige veeteelt. Daar gaan we gelukkig dan ook vrijwel niks aan veranderen. Intensieve veeteelt vind ik volkomen terecht dat het wordt ingeperkt. Wij krijgen letterlijk alleen de stront.

Al die stemmingmakerij dat alle boeren weg moeten en ons eten in gevaar komt is emotionele onzin.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
hoevenpe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:26:
[...]

Doelde op de agent en of die terecht geschoten heeft. Of is dat ook al afgedaan?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Doelde op de agent en of die terecht geschoten heeft. Of is dat ook al afgedaan?
Dat onderzoek duurt nog wel even.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Sjah, het topic gaat letterlijk over de boerenprotesten. Het sentiment hier is daar niet mals over, maar dat hebben ze met de acties zelf veroorzaakt.

Over de achterliggende redenen en oorzaken zijn de meningen veel genuanceerder.

Ik zie hier dan ook geen boerenhaat, maar een sterke afkeer jegens de extremere relschoppers.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
NiGeLaToR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Zo'n onderzoek duurt inderdaad een paar weken. En als het onterecht was volgen er maatregelen. Waarbij de relboeren zich ook weer in de voet schieten door die agent thuis te bedreigen, waardoor de betreffende agent onder heeft moeten duiken. Dat wordt - als er al maatregelen genomen moeten worden - vast als verzachtende omstandigheid benoemd.

Even wat anders... Kunnen we een petitie starten om bij de volgende uitgave van de Dikke van Dale het woord "boerenverstand" er uit laten halen ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je kan ook met steekhoudende argumenten komen waarom de boeren gelijk hebben en wat mogelijk een oplossing is van dit probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:44:
[...]

Zo'n onderzoek duurt inderdaad een paar weken. En als het onterecht was volgen er maatregelen. Waarbij de relboeren zich ook weer in de voet schieten door die agent thuis te bedreigen, waardoor de betreffende agent onder heeft moeten duiken. Dat wordt - als er al maatregelen genomen moeten worden - vast als verzachtende omstandigheid benoemd.

Even wat anders... Kunnen we een petitie starten om bij de volgende uitgave van de Dikke van Dale het woord "boerenverstand" er uit laten halen ?? :+
Die bedreigingen hebben plaats gevonden na het incident ik zie niet hoe dat verzachtende omstandigheden tijdens het incident zijn.

Desalniettemin is het natuurlijk te zot voor woorden om hem thuis op te zoeken.
De man zal ook een gezin hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ronald.42 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Die bedreigingen hebben plaats gevonden na het incident ik zie niet hoe dat verzachtende omstandigheden tijdens het incident zijn.

Nee, maar dat het na het incident gebeurd is, kan wel tot de conclusie "is al genoeg gestrafd" leiden... En dan dus geen schorsing of zo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Ronald.42 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Niet voor het incident, maar voor de eventuele strafmaat. Daar kunnen zulke gebeurtenissen best in meewegen.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 07-07-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Nee, maar dat het na het incident gebeurd is, kan wel tot de conclusie "is al genoeg gestrafd" leiden... En dan dus geen schorsing of zo....
Het zou dan inderdaad tot een soort van strafvermindering kunnen leiden.

Maar wat ik hier in de omgeving hoor en dan niet via sensatie kanalen... ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt, meer wil ik er ook niet over zeggen.

Edit een quote van een nieuwsbericht:

Ondertussen gingen er donderdag beelden rond van een tractor die de woning van een betrokken agent zou hebben belaagd met brandende strobalen. De beelden bleken oud en de woning op de beelden was niet van een politieagent.

Einde quote

Overigens is de ondergedoken agent wel benaderd via andere kanalen en is daarom even van het toneel verdwenen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ronald.42 op 07-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
hjs schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Je kan ook met steekhoudende argumenten komen waarom de boeren gelijk hebben en wat mogelijk een oplossing is van dit probleem.
*knip* Maar goed het stikstof probleem gaan we de komende jaren zeker niet oplossen, dat wordt maar al te duidelijk helaas.

*knip* hou het s.v.p. inhoudelijk en constructief.

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DoeEensGek schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:11:
[...]

*knip* Maar goed het stikstof probleem gaan we de komende jaren zeker niet oplossen, dat wordt maar al te duidelijk helaas.
Als we het verzet van de boeren steunen en lekker doorgaan met het probleem ontkennen gaan we zeker niks oplossen nee. Maar de kans dat dat gaat gebeuren is gelukkig klein.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 07-07-2022 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:35
hoevenpe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:26:
[...]

M.a.w. die agent heeft dus gericht geschoten op een onschuldige 16 jarige jongen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Koenoe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:32:
[...]

M.a.w. die agent heeft dus gericht geschoten op een onschuldige 16 jarige jongen.
Ah, jij bent van de rijksrecherche ? Ik had alleen niet verwacht dat jullie je persberichten op Tweakers er uit zouden doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Ah, jij bent van de rijksrecherche ? Ik had alleen niet verwacht dat jullie je persberichten op Tweakers er uit zouden doen...
https://nos.nl/artikel/24...rekkersprotest-heerenveen
Inmiddels is het OM tot de conclusie gekomen dat de jongen niets strafbaars gedaan heeft.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Dat is wat Jouke betreft.

Nu onderzoek afwachten of de agent in kwestie terecht het gevoel mocht hebben om te schieten.

Of dat er een andere reden was dat hij wellicht wat te vlot zijn wapen trok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:30
Maar het een sluit het andere niet uit. Als des betreffende agent dacht en inschatte dat de tractor op hen kwam in rijden, kan best wel geoordeeld worden dat hij de juiste afweging gemaakt heeft. Ondanks dat de 16-jarige niet de intentie had om op hen in te rijden.
Maar dat is aan de rijksrecherche dus om te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Vrietje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:47:
[...]

Maar het een sluit het andere niet uit. Als des betreffende agent dacht en inschatte dat de tractor op hen kwam in rijden, kan best wel geoordeeld worden dat hij de juiste afweging gemaakt heeft. Ondanks dat de 16-jarige niet de intentie had om op hen in te rijden.
Juist wel. Als de jongen niets strafbaars heeft gedaan, kan er ook geen aanleiding zijn geweest om op hem te schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koenoe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Juist wel. Als de jongen niets strafbaars heeft gedaan, kan er ook geen aanleiding zijn geweest om op hem te schieten.
Als meerdere agenten een wapen trekken, dan doen ze dat niet voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat zegt niet dat de agent geen aanleiding had om dat wel te denken. Dus nee, die vlieger gaat niet op. Kan best beide waar zijn.

Wellicht nuttig om artikel 7 van de ambtsinstructie eens te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Achteraf gezien klopt dat.

Maar wat ik al aangaf mischien was er voor het gevoel van de agent wel de noodzaak.
Hoe en of hij dat kan onderbouwen zal moeten blijken.

Maar misschien komt er ook wel wat anders uit dat onderzoek.

Hoe dan ook ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:30
[...]

Nou ja laat ik het anders zeggen als ik tussen rellen ren maar geen intentie heb om agenten te slaan loop toch het risico om klappen van de me te krijgen. Gewoon omdat in tumult het lastig is om mijn intenties in te schatten.
Is het onterecht ja, is de desbetreffende agent dan wat te verwijten niet perse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al een sepot voor de bestuurder van de beschoten trekker? Dat is ook niet best zeg, oom agent heeft wat uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:47:
[...]

Je kunt geen definitief oordeel baseren op tien seconden film dus dat ga ik ook zeker niet doen. Maar ik zat vanmiddag met een stuk of 10 juristen om tafel die er unaniem over eens waren dat een beroep op noodweer of acuut gevaar wel heel erg lastig is als je ziet dat de trekker op het moment van schieten al voorbij de agent is. Dan kan het eigenlijk alleen nog als je dat dat hij op een ander zou inrijden, maar ook dat ligt gelet op de beelden niet direct voor de hand.

Maar goed, de Rijksrecherche gaat het allemaal uitpluizen. Laten we hopen dat ze opschieten, zou maatschappelijk heel goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Je kunt geen definitief oordeel baseren op tien seconden film dus dat ga ik ook zeker niet doen. Maar ik zat vanmiddag met een stuk of 10 juristen om tafel die er unaniem over eens waren dat een beroep op noodweer of acuut gevaar wel heel erg lastig is als je ziet dat de trekker op het moment van schieten al voorbij de agent is. Dan kan het eigenlijk alleen nog als je dat dat hij op een ander zou inrijden, maar ook dat ligt gelet op de beelden niet direct voor de hand.

Maar goed, de Rijksrecherche gaat het allemaal uitpluizen. Laten we hopen dat ze opschieten, zou maatschappelijk heel goed zijn.
Punt is dat aanhoudingsvuur al gerechtvaardigd is bij een vergrijp waar vier jaar of meer op staat. En da's snel geregeld.

En dat kan ook eerder gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Punt is dat aanhoudingsvuur al gerechtvaardigd is bij een vergrijp waar vier jaar of meer op staat. En da's snel geregeld.
En sprake is van zwaar letsel, of in een woning gebeurd of door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.
Je mag niet schieten op een winkeldief. Dus er moet wel iets serieus gebeurd zijn voor je daar bij komt. Negeren stopteken of de politie rechts inhalen is onvoldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Verwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:06:
Nu al een sepot voor de bestuurder van de beschoten trekker? Dat is ook niet best zeg, oom agent heeft wat uit te leggen.
Dat heeft ie ook. Maar dan wel bij de rijksrecherche. Niet hier bij tweakers, en ook niet voor een boerentribunaal voor zijn priveadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:12:
[...]
En dat kan ook eerder gebeurd zijn.
Dat scenario heb ik eerder als optie geopperd hier. Ik ben daar niet blind voor, alleen gelet op het totaalplaatje ligt dat momenteel niet voor de hand. Zowel op de beelden (hij komt achteruit de rij), zijn eigen verklaring als de verklaringen vanuit politie/OM, niets wijst er op.

Maar zoals gezegd, de Rijksrecherche is er mee bezig. We horen het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Dat heeft ie ook. Maar dan wel bij de rijksrecherche. Niet hier bij tweakers, en ook niet voor een boerentribunaal voor zijn priveadres.
Wie zegt dat dan? Ik niet in ieder geval. Laat dat even duidelijk zijn.

Dat opzoeken, bedreigen, beledigen, doxxen etc veroordeel ik ten zeerste.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Dat tribunaal op zijn prive adres is er niet geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het probleem is, wat vaker is aangegeven dat wij alleen met de video als bronmateriaal hier geen conclusie uit kunnen trekken.

We weten niet hoe de agent de situatie ervaarde, inschatte en wat dan uiteindelijk dan de afweging was om ook het pistool te trekken en te schieten.

Daar kunnen we heel lang over door blijven speculeren, maar gelukkig vindt er onderzoek plaatst waar alle partijen hun verhaal kunnen doen. Dat de jongen nu vrij is, is niet ongebruikelijk. Een aanhouding hoeft geen lang vervolg te betekenen.

Het gebeurt vaker dat iemand wordt aangehouden en na verhoor de volgende dag weer naar huis mag, er moet immers wel voldoende aanleiding zijn om iemand ook langer vast te houden na een arrestatie.

Daarnaast wordt er op het moment vooral veel uit emotie gereageerd. De boeren die de vrijlating eisen, mensen die puur hun onderbuik gevoel geven en zelfs diverse demonstraties komen voort uit primaire emotie.

En dat is niet goed, met emotie kom je niet tot de inhoud en de zaak die moet worden opgelost. Dat de LTO niet wil praten met Remkes, begrijp ik ergens wel om een betere onderhandelingspositie af te dwingen, maar zo hou je de patstelling ook in stand.
Deze crisis laat overigens wel zien wat het effect van de versnipperingen aan partijen die de belangen van de boeren vertegenwoordigen. Er is geen centrale regie, er blijven acties ad-hoc ontstaan.

Overigens nog een teken dat ons mestoverschot en daarmee het 'stikstofoverschot' veel te lang in stand is gehouden.
Er dreigt een nieuwe tegenslag voor de veehouders: het ministerie van Landbouw maakt volgens Haagse bronnen waarschijnlijk maandag bekend dat het niet gelukt is om de uitzonderingen voor bemesting te behouden. Dat betekent dat boeren vanaf volgend jaar minder mest mogen uitrijden over hun land.
https://nos.nl/artikel/24...nderingspositie-voor-mest

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Niets strafbaars lijkt me misschien ook weer wat te kort door de bocht van het OM.
Zijn gedraging om bij een staande houding voor je die je weg blokkeert op dat moment zonder aanwijzing over een wegscheiding te gaan rijden en ogenschijnlijk ook een deel tegen de rijrichting in, lijken me ook strafbare overtredingen waar toch gewoon een geldboete voor gebeurd zou kunnen worden. Misschien nog wel iets meer omdat het weggedrag ook de aandacht van agenten heeft gekost die met een andere staandehouding bezig waren.

En als ik de jongeman z'n eigen uitleg beluister kom ik dingen tegen als:
"ik had die agenten niet eens gezien", "het stond stil dus ik dacht ik ga d'r omheen"

Tsja misschien zaken waarom het matig verstandig is om 16-jarigen dit soort dingen te laten doen, zeker op grote wegen met veel en druk verkeer. Al moet ik zeggen dat ik ook op landweggetjes het al vaak genoeg op de fiets heb mogen afleggen tegen een trekker bestuurder, ook regelmatig met niet afgeschermde uitstekende werktuigen er nog op gemonteerd.

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 07-07-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57

drooger

Falen is ook een kunst.

Ronald.42 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:21:
[...]

Dat tribunaal op zijn prive adres is er niet geweest...
Klopt, maar hoe lang blijft dit "fake news"? Er zal maar uiteindelijk iemand op het idee gebracht worden door deze nepfilmpjes en besluiten het daadwerkelijk te doen...
Bij een volgend telefoongesprek laat Groeneweg van ACP weten dat het allemaal "fake news" is.

"Dit was toch niet bij een van de politiecollega's. Dit kan iedereen zijn. Ze hebben dit bij een willekeurig iemand gedaan, puur om een beeld te scheppen. Het lijkt er sterk op dat het in scène is gezet. Het is nog gekker dan het al was."
Bron: https://www.nu.nl/nucheck...en-met-brandend-hooi.html

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:26:
Het probleem is, wat vaker is aangegeven dat wij alleen met de video als bronmateriaal hier niet een conclusie uit kunnen trekken.

We weten niet hoe de agent de situatie ervaarde, inschatte en wat dan uiteindelijk dan de afweging was om ook het pistool te trekken en te schieten.

Daar kunnen we heel lang over door blijven speculeren, maar gelukkig vindt er onderzoek plaatst waar alle partijen hun verhaal kunnen doen. Dat de jongen nu vrij is, is niet ongebruikelijk. Een aanhouding hoeft geen lang vervolg te betekenen.

Het gebeurt vaker dat iemand wordt aangehouden en na verhoor de volgende dag weer naar huis mag, er moet immers wel voldoende aanleiding zijn om iemand ook langer vast te houden na een arrestatie.

Daarnaast wordt er op het moment vooral veel uit emotie gereageerd. De boeren die de vrijlating eisen, mensen die puur hun onderbuik gevoel geven en zelfs diverse demonstraties komen voort uit primaire emotie.

En dat is niet goed, met emotie kom je niet tot de inhoud en de zaak die moet worden opgelost. Dat de LTO niet wil praten met Remkes, begrijp ik ergens wel om een betere onderhandelingspositie af te dwingen, maar zo hou je de patstelling ook in stand.
Deze crisis laat overigens wel zien wat het effect van de versnipperingen aan partijen die de belangen van de boeren vertegenwoordigen. Er is geen centrale regie, er blijven acties ad-hoc ontstaan.

Overigens nog een teken dat ons mestoverschot en daarmee het 'stikstofoverschot' veel te lang in stand is gehouden.

[...]

Dat vrij snel vrijlaten is zeker gebruikelijk als het om minderjarigen gaat. Dat ze helemaal geen verdachte meer zijn (hier aan de orde) is van een andere orde, zeker in dit soort publicitair gevoelige zaken. Volkomen mee eens dat je voorzichtig moet zijn met conclusies in dit stadium, alleen deze nuance wil ik toch wel even maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vrietje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:54:
[...]

Nou ja laat ik het anders zeggen als ik tussen rellen ren maar geen intentie heb om agenten te slaan loop toch het risico om klappen van de me te krijgen. Gewoon omdat in tumult het lastig is om mijn intenties in te schatten.
Precies dat.
Agenten staan al op scherp omdat er al wat gekloot is geweest en men gewoon door de blokkade heen probeert te rijden.
Boer Piet rijdt er met een noodgang vandoor, misschien rakelings langs een agent.
Boer Jan zien we ook met een noodgang vandoor gaan.
En Jouke met zijn zestien jaar, die alleen maar een beetje aan het meelopen was, en niets heeft meegekregen van wat er vooraan allemaal is gebeurt, denkt, mwah, weet je wat ik ga er ook achteraan, toedeledokie.

En meneer agent denkt net, ok nu ben ik er helemaal klaar mee. Jij... nu.. kappen...!

Handig, nee. Terecht, nee. Menselijk, dat zeker.

Als ik zo'n stelletje zuigende, niet luisterende trekkertaliban tegenover mij had, had ik ze waarschijnlijk allemaal stuk voor stuk een lekke band geschoten. Niet fokken, maar luisteren, en wel nu!

Gelukkig heeft nog niet niemand mij een wapen in mijn handen gegeven bij handhavingstaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Reinier schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:14:
[...]

8)7 wat een idioten met hun stinktrekkers.

Ik heb een impopulaire mening, ik weet het :D
En dat is inderdaad het filmpje dat ik bedoelde. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
drooger schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:29:
[...]

Klopt, maar hoe lang blijft dit "fake news"? Er zal maar uiteindelijk iemand op het idee gebracht worden door deze nepfilmpjes en besluiten het daadwerkelijk te doen...

[...]

Bron: https://www.nu.nl/nucheck...en-met-brandend-hooi.html
Dat heb ik eerder ook al aangegeven dat het bedreigen via andere kanalen ook niet juist is.
Want dat is de reden van het onderduiken.

Maar ik mag hopen dat we hier toch niet fake nieuws gaan herhalen met bepaalde uitlatingen daarbij.

Ik verwacht eigenlijk dat we genuanceerd en objectief kunnen zijn.
Maar ik zie eigenlijk een hoop gestrekte benen en een enkele gezonde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Vrietje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:54:
[...]

Dat is natuurlijk een totaal andere situatie, maar dit haalt dan gelijk een ander punt aan. Gezien de blokkade en meerdere filmpjes vanuit verschillende kanten, heeft de agent ook de levens van de omstanders in gevaar gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
Silent7 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:14:
[...]

875miljoen
75K boeren
De agrarische sector doet netto ongeveer 600K als je het terug rekent naar aantal boeren. Maar goed dat kost je dan wel 50% van je landverbruik(jnclusief water).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Koenoe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:38:
[...]

Dat is natuurlijk een totaal andere situatie, maar dit haalt dan gelijk een ander punt aan. Gezien de blokkade en meerdere filmpjes vanuit verschillende kanten, heeft de agent ook de levens van de omstanders in gevaar gebracht.
Jouke heeft ontzettend geluk gehad dat de inslag in de stijl tussen twee ramen was.
Het was wel precies op de hoogte van zijn hoofd.

Daarmee heeft meneer agent ook geluk gehad.

Verder heb ik geen zicht op wat er wel of niet in de schootslijn lag.

Maar ik zou het prettig vinden als we deze discussie achter ons laten want we komen er toch niet uit.

Kunnen we alstublieft verder gaan met wat er nu verder gaande is aan acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

tweakduke schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:26:
Het probleem is, wat vaker is aangegeven dat wij alleen met de video als bronmateriaal hier niet een conclusie uit kunnen trekken.
Mee oneens, je kan best een conclusie trekken, het kan alleen incompleet zijn en je moet bereid zijn je standpunt te wijzigen als blijkt dat je conclusie onjuist is.
Het is zelfs geseponeerd.

En dat is niet goed, met emotie kom je niet tot de inhoud en de zaak die moet worden opgelost.
Je mag alleen van een agent verwachten dat hij/zij hier beter mee omgaat dan wat hier te zien was.
Dat de LTO niet wil praten met Remkes, begrijp ik ergens wel om een betere onderhandelingspositie af te dwingen, maar zo hou je de patstelling ook in stand.
Remkes is zo ongeveer de architect van de van de oplossing van het stikstof probleem. Bovendien hebben ze al vastgesteld dat er toch niets gaat wijzigen wat de overheid betreft. Die patstelling is allang daar, daar kan Remkes geen verandering in brengen.
Die versnippering kan je zelfs bij de debatten al aflezen aan de gezichten van sommige (coalitie) partijleden en zelfs binnen die partijen is er al verdeling.

[...]

Met dit in de toekomst verwacht ik nog meer boerenprotesten. De politiek krijgt het nog lastig en mogelijk de burgers ook.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Proberen om politie heen te rijden nadat je bent gesommeerd om te stoppen door agenten met getrokken wapens lijkt me iig niet het allerbeste idee?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
YakuzA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Proberen om politie heen te rijden nadat je bent gesommeerd om te stoppen door agenten met getrokken wapens lijkt me iig niet het allerbeste idee?
Denk even na. Zijn dat geen strafbare feiten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekiejoekie
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:43:
[...]

De agrarische sector doet netto ongeveer 600K als je het terug rekent naar aantal boeren. Maar goed dat kost je dan wel 50% van je landverbruik(jnclusief water).
Over dat waterverbruik gesproken... Kunnen we het ook eens hebben over dat boerenbelangenorganisaties standaard zetels in de besturen van waterschappen krijgen, zodat ze ook meer invloed uit kunnen oefenen op grondwaterstanden, waardoor Nederland verdroogt ?

Boeren zitten overal vuistdiep in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:48:
[...]

Over dat waterverbruik gesproken... Kunnen we het ook eens hebben over dat boerenbelangenorganisaties standaard zetels in de besturen van waterschappen krijgen, zodat ze ook meer invloed uit kunnen oefenen op grondwaterstanden, waardoor Nederland verdroogt ?

Ik doelde op de oppervlakte van Nederland. De totale oppervlakte, inclusief (onbruikbaar) water, daarvan wordt circa 50% voor landbouw gebruikt.

Ik vraag me overigens wel af wat er straks nog wel wenselijk is in Nederland. Multinationals moeten weg want die ontduiken alleen maar belasting, de boeren moeten ook weg. Wat gaan we exporteren?

Wellicht zouden ze een plan moeten maken waarbij 5% van het landverbruik uitgekocht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 07-07-2022 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Koenoe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:47:
[...]

Denk even na. Zijn dat geen strafbare feiten?
Dit bedoel je?
1 Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Twarp schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Mee oneens, je kan best een conclusie trekken, het kan alleen incompleet zijn en je moet bereid zijn je standpunt te wijzigen als blijkt dat je conclusie onjuist is.

[...]

Het is zelfs geseponeerd.

[...]

Je mag alleen van een agent verwachten dat hij/zij hier beter mee omgaat dan wat hier te zien was.
En dat kun je dus niet oordelen zonder de volledige context te weten :)
Remkes is zo ongeveer de architect van de van de oplossing van het stikstof probleem. Bovendien hebben ze al vastgesteld dat er toch niets gaat wijzigen wat de overheid betreft. Die patstelling is allang daar, daar kan Remkes geen verandering in brengen.

[...]

Die versnippering kan je zelfs bij de debatten al aflezen aan de gezichten van sommige (coalitie) partijleden en zelfs binnen die partijen is er al verdeling.

[...]

Met dit in de toekomst verwacht ik nog meer boerenprotesten. De politiek krijgt het nog lastig en mogelijk de burgers ook.
De architect is die zeker, echter in de uitvoering is nog veel onduidelijk. Zie bijvoorbeeld de aanpak van provincie Gelderland. Er is nog voldoende te praten, de deur dichthouden is wat mij betreft onverstandig.

En zolang je die deur dicht houdt is er ook minder draagvlak voor de demonstraties. Je punt maken is gedaan, de primaire emotie mag een keer eruit, maar dan weer aan tafel.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
sugarlevi01 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:31:
[...]

Precies dat.
Agenten staan al op scherp omdat er al wat gekloot is geweest en men gewoon door de blokkade heen probeert te rijden.
Boer Piet rijdt er met een noodgang vandoor, misschien rakelings langs een agent.
Boer Jan zien we ook met een noodgang vandoor gaan.
En Jouke met zijn zestien jaar, die alleen maar een beetje aan het meelopen was, en niets heeft meegekregen van wat er vooraan allemaal is gebeurt, denkt, mwah, weet je wat ik ga er ook achteraan, toedeledokie.

En meneer agent denkt net, ok nu ben ik er helemaal klaar mee. Jij... nu.. kappen...!

Handig, nee. Terecht, nee. Menselijk, dat zeker.

Als ik zo'n stelletje zuigende, niet luisterende trekkertaliban tegenover mij had, had ik ze waarschijnlijk allemaal stuk voor stuk een lekke band geschoten. Niet fokken, maar luisteren, en wel nu!

Gelukkig heeft nog niet niemand mij een wapen in mijn handen gegeven bij handhavingstaken.
Laten we zo niet gaan redeneren. Daarom heb jij geen wapen... De overheid heeft een geweldsmonopolie. Doel daarvan is dat het gereguleerd wordt, dat je gebonden bent aan regels en de juiste training volgt. Wie onder druk call of duty gaat spelen moet geen wapen ontvangen.

Het lijkt er overigens sterk op dat adrenalin cop al met getrokken wapen vooraan die demonstratie stond om iemand uit zijn trekker te krijgen. Waarna hij verplaatst richting de rijdende trekker en gaat schieten. Aanhoudingsvuur dus, alleen er was geen legitimatie voor (gewapende overval, moord / doodslag / wapen). Tijd voor een bureau baantje...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het gedoe met straffen, schieten, wat dan ook. Het enige wat er aan de hand is dat het de boeren sterker zal maken om nog asocialer te zijn. Die strafjes die er zijn hebben geen enkele impact. Als dit een generale repetitie zou zijn, dan gaat het volgende jaar alleen nog maar uit de spuigaten lopen als er echt duidelijk is wat er moet gebeuren, en als dat kwartje gevallen is bij de boeren.

Ik zie alleen maar slechte scenarios:
- Boeren mogen doorgaan en een nog groter gat graven voor zichzelf en de natuur
- Boeren gaan nog harder 'demonstreren' vanwege gedwongen sluitingen

Boeren willen niet dat het om de inhoud gaat, die willen gewoon op hun trekker zitten en geen gedoe met de overheid willen. Doen ze al hun hele leven (bij wijze van), dus waarom nog niet even verder. Het is zonde dat de kabinet het over de schutting heft gegooid, want nu is er praktisch wéér uitstel. En mochten er tussentijdse verkiezingn komen wordt het weer uitstel.

Linksom of rechtsom, het asociale gedrag maar blijven tolereren of gedogen van boeren gaat een keer echt fout..

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@siggy eens met je betoog. Maar wat ook niet helpt is dat er overal en nergens nogal veel feitenvrij gezwets wordt uitgezonden. Zie bijvoorbeeld Op1 van gisteren. Alleen maar populistisch gebrabbel, zonder enig weerwoord. :X

Dat maakt de discussie er ook niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

tweakduke schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:54:
[...]

En dat kun je dus niet oordelen zonder de volledige context te weten :)
[...]
Of je maakt de keuze dat je voldoende context heb voor een conclusie. Volledige context is een illusie, er zullen altijd hiaten blijven in een onderzoek.
De architect is die zeker, echter in de uitvoering is nog veel onduidelijk. Zie bijvoorbeeld de aanpak van provincie Gelderland. Er is nog voldoende te praten, de deur dichthouden is wat mij betreft onverstandig.

En zolang je die deur dicht houdt is er ook minder draagvlak voor de demonstraties. Je punt maken is gedaan, de primaire emotie mag een keer eruit, maar dan weer aan tafel.
Dat is inderdaad jammer van de overheid. Zij zeggen dat ze niets gaan wijzigen, ik vind het dan niet vreemd dat boeren en boerenorganisaties niet om tafel willen. Het besluit is al genomen. Hoe de provincies het aan willen pakken is inderdaad een volgende, alleen dat zou Remkes niet doen volgens mijn info.

Meh ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Silent7
@Twarp heb je het kranten artikel uit 1988 dat iemand postte meegekregen?
44 34 jaar geleden, zelfde probleem, zelfde oplossing, maar de boeren kregen nog 2 jaar voor zelfregulering.
Dat is 2 generaties boeren geworden in plaats van 2 jaar, tijd om het eindelijk eens op te pakken toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Twarp schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:13:
[...]

Of je maakt de keuze dat je voldoende context heb voor een conclusie. Volledige context is een illusie, er zullen altijd hiaten blijven in een onderzoek.

[...]

Dat is inderdaad jammer van de overheid. Zij zeggen dat ze niets gaan wijzigen, ik vind het dan niet vreemd dat boeren en boerenorganisaties niet om tafel willen. Het besluit is al genomen. Hoe de provincies het aan willen pakken is inderdaad een volgende, alleen dat zou Remkes niet doen volgens mijn info.
Het besluit is al genomen omdat er een gerechtelijke uitspraak ligt.

De politiek doet dit niet omdat ze het leuk vinden ofzo, ze doen dit omdat het moet. Staat zo raar als de EU zich ermee gaat bemoeien.

De reden dat landbouw-boeren de klos zijn, is een simpele kosten-bate analyse. Ze stoten veel stikstof uit, en brengen relatief weinig geld in het laatje.

Natuurlijk kunnen we ook industrie sluiten, maar dat kost heel wat meer, en is dus simpelweg minder interessant dan "dan maar wat minder vee"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Twarp schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:13:

Sorry dat ik jou nu quote, maar samen met de uitspraak van de rechter zijn dit nu 'demonstraties' om frustratie en boosheid te uitten in feite. Beetje als een kind wat geen zin heeft om X te doen.

Probeer je eens in te denken als iedereen zo zou reageren als er iets in zijn/haar gevoel 'onrechtmatigs' of 'extreem tegenvallend' gebeurd.

Hey, toeslagenouders die hun kinderen kwijt zijn. Damn, en de boeren die moeten inkrimpen/omscholen mét een zak geld. Zet wel een paar dingen in perspectief. Heb zelf het eea meegemaakt, maar als ik dat neerzet tov de boeren zijn de boeren een stel verwende kinderen die en keer hun zin niet krijgen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 11:43
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Laten we zo niet gaan redeneren. Daarom heb jij geen wapen... De overheid heeft een geweldsmonopolie. Doel daarvan is dat het gereguleerd wordt, dat je gebonden bent aan regels en de juiste training volgt. Wie onder druk call of duty gaat spelen moet geen wapen ontvangen.

Het lijkt er overigens sterk op dat adrenalin cop al met getrokken wapen vooraan die demonstratie stond om iemand uit zijn trekker te krijgen. Waarna hij verplaatst richting de rijdende trekker en gaat schieten. Aanhoudingsvuur dus, alleen er was geen legitimatie voor (gewapende overval, moord / doodslag / wapen). Tijd voor een bureau baantje...
*knip*

Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Niet direct tenminste.

Begrijpelijk dat je het deelt, maar als de bron niet verifieerbaar is deel het dan niet aub.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:24:
[...]

Ik verwacht ook dat de agent uit zijn functie word gezet. Heb uit vrij betrouwbare bron dat de collega's ter plaatse ook niet begrepen waarom die geschoten heeft.

Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Niet direct tenminste.
Ik heb 9 juni al eens kennis gemaakt met deze meneer, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Laten we eerst maar eens afwachten wat de politie straks nog kan doen als ze ook al niet meer op die terreurboeren mogen schieten als die dreigen met overrijden...ik zie dit enkel op een gegeven moment totaal uit de hand lopen met dode of gewonde dienders tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Silent7 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:16:
@Twarp heb je het kranten artikel uit 1988 dat iemand postte meegekregen?
44 jaar geleden, zelfde probleem, zelfde oplossing, maar de boeren kregen nog 2 jaar voor zelfregulering.
Dat is 2 generaties boeren geworden in plaats van 2 jaar, tijd om het eindelijk eens op te pakken toch?
34 jaar geleden bedoel je. Rekenen blijft een kunst. O en in Nederland rekent men graag met 30 jaar voor een generatie. (Wikipedia: Generatietijd)

Heb je ook gelezen dat er sinds die tijd veel innovaties, nieuwe ontwikkelingen en andere maatregelen zijn genomen om een forse reductie in de NH3 uitstoot te realiseren?

Daarnaast zou jij uit jezelf stoppen als niemand je tegen zou houden?
siggy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Sorry dat ik jou nu quote, maar samen met de uitspraak van de rechter zijn dit nu 'demonstraties' om frustratie en boosheid te uitten in feite. Beetje als een kind wat geen zin heeft om X te doen.

Probeer je eens in te denken als iedereen zo zou reageren als er iets in zijn/haar gevoel 'onrechtmatigs' of 'extreem tegenvallend' gebeurd.
Je mag me quoten hoor, geen probleem.

Natuurlijk is dit puur frustratie en zolang mensen niet agressief tegen elkaar zijn dan is er veel mogelijk. En zo zijn de vissers nu ook bezig we hebben de politie al gezien en heeft het zorgpersoneel ook hun acties gehad. Alles heeft zo zijn gevolg en van de ene groep hebben we meer ongemak dan van de andere.
Hey, toeslagenouders die hun kinderen kwijt zijn. Damn, en de boeren die moeten inkrimpen/omscholen mét een zak geld. Zet wel een paar dingen in perspectief. Heb zelf het eea meegemaakt, maar als ik dat neerzet tov de boeren zijn de boeren een stel verwende kinderen die en keer hun zin niet krijgen.
Het is inderdaad schandalig dat de overheid de zaken niet op orde heeft. De toeslagen affaire is nog steeds niet opgelost, helaas hebben die mensen de middelen niet om hard door te demonstreren. Hetzelfde gaat op voor de mensen in Groningen, die zitten ook al jaren te wachten op een oplossing van de overheid. De politie kampt al jaren met een personeelstekort en zo kunnen we doorgaan.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Twarp schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:47:
[...]

34 jaar geleden bedoel je. Rekenen blijft een kunst. O en in Nederland rekent men graag met 30 jaar voor een generatie. (Wikipedia: Generatietijd)

Heb je ook gelezen dat er sinds die tijd veel innovaties, nieuwe ontwikkelingen en andere maatregelen zijn genomen om een forse reductie in de NH3 uitstoot te realiseren?

Daarnaast zou jij uit jezelf stoppen als niemand je tegen zou houden?

[...]

Het is inderdaad schandalig dat de overheid de zaken niet op orde heeft. De toeslagen affaire is nog steeds niet opgelost, helaas hebben die mensen de middelen niet om hard door te demonstreren. Hetzelfde gaat op voor de mensen in Groningen, die zitten ook al jaren te wachten op een oplossing van de overheid. De politie kampt al jaren met een personeelstekort en zo kunnen we doorgaan.
oops, 44 in 34 aangepast
En dan jou te quoten met een kleine edit " schandalig dat de (edit red.) boeren (edit red.) de zaken niet op orde heeft" na 34 jaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:59

Killjoy

Klingon lawn products

Ronald.42 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:50:
[...]

Even verder googlen naar T rijbewijs.... ;w
Hoewel dat t rijbewijs een hele verbetering is. Voorheen was dat er niet. Op mijn 18e (1995) reed ik namelijk met een 10 tons combinatie. Toen mocht dat. Een Fiat agri met aanhanger met daarop 8 kuubskisten met tulpen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:24
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:48:
[...]

Historisch gezien is het correcter te stellen dat burgers inmiddels aardig diep in een boerenbolwerk zitten. Bedenk daarbij dat het ook de oorspronkelijke taak van de waterschappen is om de boel droog te houden. Dat we daar inmiddels anders tegenaan kijken is evengoed waar, maar het is niet alsof de waterschappen een orgaan zijn waar de boeren zich naar binnen gelobbyd hebben.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Killjoy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:53:
[...]

Hoewel dat t rijbewijs een hele verbetering is. Voorheen was dat er niet. Op mijn 18e (1995) reed ik namelijk met een 10 tons combinatie. Toen mocht dat. Een Fiat agri met aanhanger met daarop 8 kuubskisten met tulpen.
Ja ik mocht ook al vroeg tractor rijden bij de buurman maar dat was al doende leert men.
Zo ben ik al eens de oprit van de boerderij voorbij gereden omdat 30 ton een wat langere remweg had dan ik bedacht had.

Dat was met een fendt 6 cilinder 4 wiel aangedreven dat was in die tijd een monster het precieze typenummer heb ik niet paraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:36
Amphiebietje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:38:
Laten we eerst maar eens afwachten wat de politie straks nog kan doen als ze ook al niet meer op die terreurboeren mogen schieten als die dreigen met overrijden...ik zie dit enkel op een gegeven moment totaal uit de hand lopen met dode of gewonde dienders tot gevolg.
Uiteraard mogen ze schieten als iemandze probeert te overrijden, maar zoals je in het filmpje duidelijk kon zien was de beschoten traktor dat geenszins van plan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Die filmpjes zijn in dit topic al besproken en ik heb eigenlijk beloofd om er over op te houden.
Maar.... het zijn er drie die zich genoodzaakt hebben gevoeld hun wapen te trekken op de nu bekende beelden, en een vierde die haar hand er angstvallig ophoudt. De agent die bij de eerste trekker staat is niet degene die tot de twee agenten behoort die hun wapen richten op de trekker die wegrijdt en waar op geschoten lijkt te worden. Die twee stonden namelijk bij de mercedes.
Terwijl hij nog bij de trekker blijft staan. Er rent wel een andere agent achter hem die kant op. Maar hij blijft staan. Terwijl we twee anderen twee seconden later al klaar zien staan voor de wegrijdende trekker.

Dus ik hoop ook niet dat half Nederland nu zomaar een agent uitkiest om te demoniseren. Want als ik aan de hand van deze beelden zou moeten gokken wie er geschoten heeft. Dan is dat geloof ik niet degene waarvan ik foto's en naam heb zien rondgaan. Helaas wel een van de weinige die herkenbaar op de beelden staat. Dus misschien moet iedereen ook even stoppen met roddelen, en eens goed kijken wat er daadwerkelijk gebeurt?

Maar het is dus niet één adrenaline agent, het zijn er vier, die zich zo bedreigd voelen dat ze het gevoel hebben dat wapen mogelijk nodig te hebben.

Deze zijn van betere kwaliteit en dan heb je ze alle vier bij elkaar, alhoewel ze zo her en der een beetje ingekort zijn: https://www.rtlnieuws.nl/...hoten-blokkeren-snelwegen

Wij hebben geen idee wat zich verder allemaal heeft afgespeeld buiten deze beelden om. Maar ik ken onze agenten niet als een stel cowbows die met hun pistolen rondzwaaien. Dus ik er ga ervan uit dat ze dat met goede reden doen. Naief misschien, maar wel mijn beste werkthesis op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Johan Bogle schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:02:
[...]
Uiteraard mogen ze schieten als iemandze probeert te overrijden, maar zoals je in het filmpje duidelijk kon zien was de beschoten traktor dat geenszins van plan…
En zoals hier ook al vaker betoogd, is dat niet perse het overtuigende bewijs dat er onterecht geschoten is. Maar we vallen in herhaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 23:57

tuinïnen

Eventus stultorum magister

MikeyMan schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:05:
[...]

En zoals hier ook al vaker betoogd, is dat niet perse het overtuigende bewijs dat er onterecht geschoten is. Maar we vallen in herhaling.
Ik weet dat je graag blijft hangen, maar er is juist helemaal geen bewijs tegen de bestuurder van de tractor (omdat dat ook niet bestaat) en daarom ook volledig geseponeerd. Hopelijk doet Rijksrecherche de rest, want dit soort agenten ben je liever kwijt dan rijk. Een paar cm naar rechts en de kogel was dwars door of in zijn hoofd gegaan, dat zijn geen spelletjes..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tuinïnen schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:08:
[...]

Ik weet dat je graag blijft hangen, maar er is juist helemaal geen bewijs tegen de bestuurder van de tractor (omdat dat ook niet bestaat) en daarom ook volledig geseponeerd. Hopelijk doet Rijksrecherche de rest, want dit soort agenten ben je liever kwijt dan rijk. Een paar cm naar rechts en de kogel was dwars door zijn hoofd gegaan, dat zijn geen spelletjes..
Voor de zoveelste keer...

Dat de poging doodslag geseponeerd is, maakt het nog geen onwettig aanhoudingsvuur. Is het nou zo moeilijk om die dingen los van elkaar te zien?

Ik zeg nergens dat het wel terecht is, maar er kunnen legio zaken gebeurd zijn die we niet zien, maar het schieten wel verdedigen. Je loopt hier wederom ongefundeerd op de zaken vooruit.

Dat gezegd hebbende, ik ben nog nooit beschoten door een agent. Dus het lijkt wel enigszins te voorkomen te zijn. Play stupid games, win stupid prizes zeg maar.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2022 23:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
Blijft toch wonderlijk van die Ouders die tegen hun minderjarige kroost niet verder komen dan "doe voorzichtig", met hun over de snelweg en tegen rijrichtingen in crossende koters in aardig wat tonnen staal.
Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.