Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Really? Ik was al afgehaakt toen hij vrouwen met make-up afkraakte. De man met een sterke mening, maar die eigenlijk heel zielig is....
Boer zegt ik heb recht om boer te zijn want ik heb een vergunning. Maxim zegt: tja vergunningen kunnen worden ingetrokken als de rest zegt dat je geen boer meer kan zijn is dat zo. Boer zijn is geen recht.

En dan stamelt boer wat verder.
Hij zegt het redelijk recht voor zijn raap maar het is geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Really? Ik hoor toch echt andere geluiden in "mijn bubbel"

Van terecht tot zelfs "toch jammer dat ze mis hebben geschoten". Dus het ligt er maar helemaal aan hoe diep je in boeren territorium zit denk ik.
Ik zit hier op de afdeling ook in m'n eentje in de 'we hebben teveel boeren'-club maar we zijn het er allemaal overeens dat er geen dreigende situatie was en dat die agent niet had mogen schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Playa del C. schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Dit
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100035174_c92b1128
is anders een prima stukje, met daaronder heel veel prima reacties. Het kijken waard. Maxim Hartman die een boer de waarheid zegt.
Goh eindelijk iemand die het zegt wat ik al vaker aan haal. Het is geen recht om boer te zijn. Zo. Ze hebben daar wel het stereotype boer daar wel zitten.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
flessuh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:55:
De politici in de kamer riepen direct dat mensen er heel weinig last van zouden hebben... behalve op het platteland waar je reistijd flink omhoog gaat, wat duidelijk gemeld is en niet naar geluisterd.
De wegen op het platteland zijn 60 en 80. Aangevuld met autowegen (100) en een paar snelwegen (100/120/130). De groep voor wie die snelheidsverlaging significant uitmaakt is sowieso niet heel groot, ook niet op het platteland, en voor dat wel het geval is... was onderdeel van het probleem. Je met een aanzienlijk stuk ongestoord voluit kunnen rijden om je reistijd flink omhoog te laten gaan. Zal best voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 06-07-2022 11:21 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Goh eindelijk iemand die het zegt wat ik al vaker aan haal. Het is geen recht om boer te zijn. Zo. Ze hebben daar wel het stereotype boer daar wel zitten.
Hij zegt wel zoiets als 'ik kan niks anders' wat dan wel weer eerlijk is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:19
Barrycade schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Boer zegt ik heb recht om boer te zijn want ik heb een vergunning. Maxim zegt: tja vergunningen kunnen worden ingetrokken als de rest zegt dat je geen boer meer kan zijn is dat zo. Boer zijn is geen recht.

Tja zo ken ik er nog wel één. "stikstofnorm is ook maar een norm, als de meerderheid van Europa tegen is kan hij zo worden ingetrokken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:50
[...]

Nou ja, die vergunning trek je niet zomaar in. Niet onbelangrijk detail.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

IJzerlijm schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:20:
[...]

*knip* laten we geen discussie starten over de kwaliteit van opvoedingen. Dat is geen enkel argument

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Dumpert of nu.nl ;(

Dan kun je net zo goed gelijk het riool induiken.
Nou kan Tweakers forum er ook een handje van hoor, maargoed, dan zitten we aan onze eigen bubbel. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Eerder in dit topic had ik aangegeven met belangstlling de nieuwe peilingen af te wachten, maar drukte heeft me daar niet op door laten pakken.
Bij deze alsnog :)

En dit is wel dramatisch Maurice 26 juni
https://peilingen.maurice...r-3-zetels-achter-op-vvd/
[Afbeelding]

We zijn nu bijna 2 weken verder, en ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de volgende peiling.
Hier ziet het eruit dat:
Wappers van FvD naar BBB en Haga
Boeren van CDA naar BBB
Millieu bewusten van D66 naar GL en PvdD
Linkse "rakkers" van SP iets meer naar t centrum schoven
Rechte "rakkers" van PVV en VVD naar JA21

Maar goed zondag as nieuwe peilingen, en met deze bizarre peiling zullen we het efect van de aanhoudende actie toch goed moeten kunnen zien.

Dit zou trouwens totaal onwerkbare uitslag zijn, heb de groepsindeling iets gechargeerd want dat kwam wbt totalen zo dicht bij elkaar, kon het niet laten :)

Kabinetspartijen (VVD D66 CDA CU) 47 is nu 78

Links (GL PvdA PvdD SP DENK BIJ1) 45 is nu 36
Centrum (VVD D66 CDA VOLT) 45 is nu 76
Rechts (VVD PVV JA21) 44 is nu 54

"Actie rechts" (BBB FVD BVNL) 25 is nu 9
Semi-Religieus (CDA CU SGP DENK) 21 is nu 26

+16 voor "Actie rechts"
+9 voor links
Hier zit echt geen traditioneel (coalitie vormen en dossiers dichttimmeren) kabinet in.
Duidelijk dat echt niemand op verkiezingen zal zitten te wachten op op BBB na.
Maar goed binnen 9 maanden zijn er verkiezingen, die de Senaat bepalen. Wat een wespennest.

Nou is het waan van de dag en soep eet je altijd minder heet dan opgediend.
En ik vermoed dat we dagwaan terug kunnen zijn bij de komende peiling, zeer interessant
Ik heb geen hoge pet op van Maurice, maar 'men' luistert en kijkt erna. Ik schrik hier wel echt van. Als BBB 10+ zetels haalt lijkt me echt dramatisch voor het toch al lage niveau in de 2e kamer. Kun je je voorstellen, 10 van die lobbyboeren in de 2e kamer. Dan liever PVV als nutteloze oppositiepartij.

Nooit gedacht dat ik dit kabinet door wil zie gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:27:
[...]
*knip* laten we geen discussie starten over de kwaliteit van opvoedingen. Dat is geen enkel argument
*knip* leg mensen geen woorden in de mond en gebruik de TR als je denkt dat iets niet oké is

[ Voor 49% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:39 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:47

ultimateharry

Team Slayer:-)

klaaas schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Nou ja, die vergunning trek je niet zomaar in. Niet onbelangrijk detail.
Ik denk dat wanneer de overheid strikt gaat handhaven op elk denkbare norm, het erg snel afgelopen is met heel veel boerenbedrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Ik heb geen hoge pet op van Maurice, maar 'men' luistert en kijkt erna. Ik schrik hier wel echt van. Als BBB 10+ zetels haalt lijkt me echt dramatisch voor het toch al lage niveau in de 2e kamer. Kun je je voorstellen, 10 van die lobbyboeren in de 2e kamer. Dan liever PVV als nutteloze oppositiepartij.

Nooit gedacht dat ik dit kabinet door wil zie gaan.
Man man wat een haat.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:10

dragonhaertt

@_'.'

flessuh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:
[...]

*knip* leg mensen geen woorden in de mond en gebruik de TR als je denkt dat iets niet oké is
Tja, de boer in kwestie roept het ook wel een beetje over zich uit met "ik kan niks anders".
Zo zijn er ook veel 'pretstudies', waar veel meer studenten zijn dan werkplekken. De markt zal zich daar automatisch op afstellen en mensen zullen ander werk moeten zoeken, diploma of niet.

Natuurlijk zijn niet alle boeren domme holbewoners, maar het is ook niet zo dat 90% van de boeren ineens hun baan kwijtraakt en nieuw werk zoeken onmogelijk is. Een beetje nuance mag wel, want 'ik kan niks anders' is geen argument in deze samenleving.
zo zijn er zat mensen die écht niks anders kunnen en prima hun uitkering krijgen en kunnen blijven doorleven :X

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:40 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
[...]

Maar... dat is zijn gevoel. Ik ken veel boeren en boerinnen. De meesten hebben voor ze op de boerderij kwamen andere banen gehad. Een deel, vooral boerinnen, doet er een andere baan naast. Plus, vrijwel elke boer in deze tijd kan zeker wel wat.

Alleen ze willen vaak niks anders.

Het sentiment dat de voorouders die boerderij ook al hebben gehad. Nee, dat is pas iets van begin vorige eeuw. Dat heeft lang goed gewerkt. Het bedrijf wat nu draait, is niet meer dezelfde als die van opa in 1960. Het gebied is hetzelfde, verder weinig. Zelfs de koeien zijn anders. Die van 1960 waren kleiner, korter, hadden gezondere poten en gaven een stuk minder melk. Tijden veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
ultimateharry schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat wanneer de overheid strikt gaat handhaven op elk denkbare norm, het erg snel afgelopen is met heel veel boerenbedrijven.
Als ze eerst een stoppen met die enorme subsidies lost het probleem zich ook rap op.
flessuh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Tja, je stuurt je kind willens en wetens naar een opleiding waar je leert voor iets waarvan al decennia bekent is dat het geen goede toekomst heeft. En wees nu eerlijk. De interviews die gegeven worden zijn van een dramatisch niveau, veelal ingegeven door die standaard agrarische industrie propaganda waar het gros van de bevolking en zelfs veel boeren zelf zeer makkelijk doorheen prikken.

laten we niet beginnen deze labels te plakken, dit helpt niet voor een gezonde discussie

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Playa del C. schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Maar... dat is zijn gevoel. Ik ken veel boeren en boerinnen. De meesten hebben voor ze op de boerderij kwamen andere banen gehad. Een deel, vooral boerinnen, doet er een andere baan naast. Plus, vrijwel elke boer in deze tijd kan zeker wel wat.

Het sentiment dat de voorouders die boerderij ook al hebben gehad. Nee, dat is pas iets van begin vorige eeuw. Dat heeft lang goed gewerkt. Maar nu, is het bedrijf wat er nu draait, niet meer dezelfde als die van opa in 1960. Het gebied is hetzelfde, verder weinig. Zelfs de koeien zijn anders. Die van 1960 waren kleiner, korter, hadden gezondere poten en gaven een stuk minder melk. Tijden veranderen.
Maar daarnaast is het volgens mij ook niet gezegd dat de meeste boeren moeten stoppen met boeren? Boerenbedrijf op een andere manier voortzetten (biologisch en / of landbouw, tuinbouw, natuurbeheer, recreatie etc) of naar een andere locatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
[...]

Hij wil niet anders. Veel van die jongens bij de protesten komen ook niet verder van (V)MBO niveau 2 of 3 en zullen nooit een eigen boerenbedrijf hebben. Die kunnen met dezelfde inspanning ook een ander beroep leren. Er is veel behoefte aan stukadoors, timmermannen, metselaars, hoveniers.

Je maakt mij niet wijs dat zo iemand geen beroep kan leren, waar vraag naar is vanuit de samenleving en wat hij met plezier kan doen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

Bedoel je die haat van de boeren die zo verblind zijn door haat dat ze het land plat proberen te leggen en bereid zijn mensenlevens in gevaar te brengen?

Of ben je verbaasd dat de haat van die boeren weerstand oproept (die je dan lekker als haat framet, maar dat lijkt een beetje op de situatie dat ik jou in je gezicht sla en dan ga klagen als jij me te gewelddadig terugduwt).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Laatst online: 18:50
[...]

Vast, maar dat is niet wat ie zei. Maxim had het over het intrekken van een vergunning.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Dido schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Bedoel je die haat van de boeren die zo verblind zijn door haat dat ze het land plat proberen te leggen en bereid zijn mensenlevens in gevaar te brengen?

Of ben je verbaasd dat de haat van die boeren weerstand oproept (die je dan lekker als haat framet, maar dat lijkt een beetje op de situatie dat ik jou in je gezicht sla en dan ga klagen als jij me te gewelddadig terugduwt).
Nee ik bedoel het wegzetten van een hoop mensen omdat ze er een andere mening op na houden.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nee niet goed gecheckt. O-)

[ Voor 139% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 11:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

pizzacabonara schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Nee ik bedoel het wegzetten van een hoop mensen omdat ze er een andere mening op na houden.
Andere meningen zijn prima, maar ze uiten op een maatschappij ontwrichtende manier gaat ver.

Vooral omdat de andere meningen meestal worden ondersteund met foute feiten, leugens en holle frasen in plaats van steekhoudende argumenten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

klaaas schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Vast, maar dat is niet wat ie zei. Maxim had het over het intrekken van een vergunning.
Intrekken of handhaven op een vergunning die niet voldoet aan condities ligt natuurlijk in elkaars verlengde. Alleen al de PAS-melders zullen een groot probleem hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Andere meningen zijn prima, maar ze uiten op een maatschappij ontwrichtende manier gaat ver.

Vooral omdat de andere meningen meestal worden ondersteund met foute feiten, leugens en holle frasen in plaats van steekhoudende argumenten.
Niet op de persoon reageren

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 13:04 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Playa del C. schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Het sentiment dat de voorouders die boerderij ook al hebben gehad. Nee, dat is pas iets van begin vorige eeuw. Dat heeft lang goed gewerkt. Het bedrijf wat nu draait, is niet meer dezelfde als die van opa in 1960. Het gebied is hetzelfde, verder weinig. Zelfs de koeien zijn anders. Die van 1960 waren kleiner, korter, hadden gezondere poten en gaven een stuk minder melk. Tijden veranderen.
Het gebied is zelfs niet meer hetzelfde. Veel gebieden zijn totaal onherkenbaar geworden door de grootschalige ruilverkavelingen. Van de coulisselandschappen is niet veel meer over.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
LZ86 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Als ze eerst een stoppen met die enorme subsidies lost het probleem zich ook rap op.

[...]

Tja, je stuurt je kind willens en wetens naar een opleiding waar je leert voor iets waarvan al decennia bekent is dat het geen goede toekomst heeft. En wees nu eerlijk. De interviews die gegeven worden zijn van een dramatisch niveau, veelal ingegeven door die standaard agrarische industrie propaganda waar het gros van de bevolking en zelfs veel boeren zelf zeer makkelijk doorheen prikken.

En ze gedragen zich de afgelopen weken best wel als domme holbewoners inderdaad, dus dan snap je ook waar het idee vandaan komt.
Media brengt heel graag alleen die beelden naar buiten. Overal zijn mindere types te vinden. Politici, sporters, doktoren, enz. die zich totaal belachelijk en onnozel gedragen.

In de media zie je een klein deel van de boeren. Het is prima volk, net zo goed en slecht als elke andere groep in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Zo tanks? lekker hoor

Enne zeg, was hier niet ergens iemand die postte dat blokkeren blijkbaar gedoogd wordt en dus dat je beter dat kan doen dan op een normale plek te demonstreren om je acties kracht bij te zetten?
Pas op wat je zegt:
https://twitter.com/NLRebellion/status/1539884474913230849
Extinction Rebellion ziet zich genoodzaakt tot harde actie en kondigt blokkade A12 aan om een stop op fossiele subsidies te eisen. De klimaatcrisis vereist keihard ingrijpen: het is een kwestie van leven of dood. [1/8]

Diepe diepe zucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

pizzacabonara schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Je hebt het een beetje te hoog in de bol, denk ik.
Dat is een mening, maar ik zie nog steeds geen argument of feit. Punt gemaakt denk ik?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:44:
Gelukkig hebben we hier te maken met een rationele en vredelievende protestbeweging. :z
[Twitter]
Ja ik besef me volledig hoe twijfelachtig deze bron is, maar beeldmateriaal zoals dit, liegt niet zo snel. Dit is pure intimidatie.

Echt WTF. Ja je kan in dit land legaal een tank bezitten. Het kanon zal vrijwel zeker onklaar gemaakt moeten zijn, net zoals mitrailleurs, maar toch. Dit is toch geen demonstratie meer? Wat moet de politie hiermee doen? Ze kunnen al weinig doen met al die tractoren omdat die ook zo over menig politieauto kunnen rijden. Moet je nu werkelijk de marechaussee laten komen met een antitank wapen?
Bezitten mag wel, ermee op de openbare weg komen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Nou ja, feit is dat met het versterken van de flanken het nóg lastiger wordt om een kabinet te vormen. Wat ook weer het risico met zich mee brengt dat je binnen een half jaar weer naar de stembus kunt omdat de boel is geklapt. Hoezeer ik ook een grondige hekel heb aan met name de VVD en CDA en ze liever vandaag nog dan morgen zie verdwijnen: dan nog liever een periode dat dan dat we in een situatie terecht komen waarbij partijen als BBB en Ja21 e.d. meer zetels vergaren. Daar hebben we op zowel de korte als lange termijn nog veel minder aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gelukkig hebben we hier te maken met een rationele en vredelievende protestbeweging. :z
[Twitter]
Ja ik besef me volledig hoe twijfelachtig deze bron is, maar beeldmateriaal zoals dit, liegt niet zo snel. Dit is pure intimidatie.

Echt WTF. Ja je kan in dit land legaal een tank bezitten. Het kanon zal vrijwel zeker onklaar gemaakt moeten zijn, net zoals mitrailleurs, maar toch. Dit is toch geen demonstratie meer? Wat moet de politie hiermee doen? Ze kunnen al weinig doen met al die tractoren omdat die ook zo over menig politieauto kunnen rijden. Moet je nu werkelijk de marechaussee laten komen met een antitank wapen?
Als we toch met niet geverifieerde linkjes gooien hier nog eentje:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10

pro_6or

amateur_60r

FastFred schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:35:
Kijk, er zijn ook gewoon verstandige boeren in plaats van alleen maar relboeren

[...]
bron: https://www.nu.nl/binnenl...n-met-tienpuntenplan.html
Dit is waar we naar toe moeten. Het zal ook echt moeten.

De boeren die protesteren zijn voor het meerendeel ook echt mensen die onderdeel van het probleem zijn. schijt aan alles wanneer ik maar mijn "bedrijf" kan voeren. En dat kan echt niet meer, boeren is geen industrie, dat is niet houdbaar. Enorme hoeveelheden veevoer importeren (omdat NL nooit zo veel voer kan produceren) waar al een wereld van ellende achter schuil gaat. Veel te veel antibiotica gebruiken (noodzakelijk) omdat er veel te veel beesten veel te dicht op elkaar zitten om te produceren tegen een te lage prijs voor metname weer de export.

Dit model is zo ingericht en het was een gigantische fout. We zullen allemaal moeten veranderen en dit zal niet zonder slag of stoot gaan.

Dit zal wel zo net mogelijk moeten worden afgehandeld want de boeren zitten in een model waar ze zelf ook niet voor gekozen hebben.

Nu nog de lobby van die 4 hyperrijke families (voer, robots, medicamenten) die hier hun kapitaal mee hebben verdiend zien te breken. Wat mij betreft wordt hun invloed en praktijken goed onderzocht door bv de AIVD en wordt er juist tegen hen opgetreden. Een paar mensen die een heel land (en ver daarbuiten) gegijzeld houden. We zitten allemaal in een ellendig systeem waar er maar een paar echt wat mee opschieten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
[Twitter]

Weet niet wat voor een tank het is, maar ziet er wel beetje oud uit, is het niet gewoon iemand van die club die oud militair materieel rijdend houden (Keep M Rollin geloof ik)? https://www.ktr.nl/ Keep Them Rolling, is hun hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

True schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Als we toch met niet geverifieerde linkjes gooien hier nog eentje:

[Twitter]
Die ene keer dat ik eens niet mijn best doe om zoiets te checken. |:( |:( |:(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

SuBBaSS

-has Ryzen

Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:46:
Zo tanks? lekker hoor

Enne zeg, was hier niet ergens iemand die postte dat blokkeren blijkbaar gedoogd wordt en dus dat je beter dat kan doen dan op een normale plek te demonstreren om je acties kracht bij te zetten?
Pas op wat je zegt:
https://twitter.com/NLRebellion/status/1539884474913230849
Extinction Rebellion ziet zich genoodzaakt tot harde actie en kondigt blokkade A12 aan om een stop op fossiele subsidies te eisen. De klimaatcrisis vereist keihard ingrijpen: het is een kwestie van leven of dood. [1/8]

Diepe diepe zucht
"Maar" eentje hoor.

Knuppeltje in het hoenderhok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is een mening, maar ik zie nog steeds geen argument of feit. Punt gemaakt denk ik?
niet op de persoon reageren

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 13:05 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Die ene keer dat ik eens niet mijn best doe om zoiets te checken. |:( |:( |:(
heheh zat ik toch goed in de richting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
Lijk mij onwaarschijnlijk dat je dat ding op de openbare weg mag gebruiken. Zal vast niet goedgekeurd zijn door de RDW. ;) Dus voor zover het al niet strafbaar is om het ding te gebruiken om een DC te blokkeren zal het wel strafbaar zijn dat het ding überhaupt op de openbare weg staat. Maargoed, geeft wel aan hoe de stellingname verhardt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

graag niet op reageren

[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

SuBBaSS schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:50:
[...]

"Maar" eentje hoor.

Knuppeltje in het hoenderhok.
Dat is een Sherman "firefly" (een 77mm kanon met hele lange loop) uit de 2e wereldoorlog. Deze zijn bij de landing in Normandie heel belangrijk geweest omdat ze een goede kans hadden de Duitse tanks uit te schakelen met hun krachtige kanon (in tegenstelling tot het standaard korte loops 75mm kanon). Er staat ook nog een jeep op de trailer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Dido schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Maar jij mag wel mensen wegzetten omdat ze een andere mening hebben?

Daar is ook een woord voor, maar dat zal ik voor me houden ;)
We gaan er hier niet uitkomen, dat is verder niet erg.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Ik denk met elke vorm van ondernemerschap en bedrijven, niet alleen in de agrarische sector.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[...]

Yep, echt een maxim hartman 'ik sla de discussie even dood' opmerking. Van gelijk niveau aan 'ik heb een hekel aan vrouwen met make-up'. Een mening, meer is het niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

SuBBaSS

-has Ryzen

pro_6or schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:53:
[...]

Dat is een Sherman "firefly" (een 77mm kanon met hele lange loop) uit de 2e wereldoorlog. Deze zijn bij de landing in Normandie heel belangrijk geweest omdat ze een goede kans hadden de Duitse tanks uit te schakelen met hun krachtige kanon (in tegenstelling tot het standaard korte loops 75mm kanon). Er staat ook nog een jeep op de trailer.
Dank, leuke info (verder off-topic (gelukkig) :+).

Maar ik durf er bijna wel wat op te wedden dat dit in toekomstige posts langs gaat komen.
"Zaadje geplant" zeg maar.
Kijken welke useful idiot erin trapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:56:
[...]

Yep, echt een maxim hartman 'ik sla de discussie even dood' opmerking. Van gelijk niveau aan 'ik heb een hekel aan vrouwen met make-up'. Een mening, meer is het niet....
Dat vergunningen kunnen worden ingetrokken en boer zijn geen recht is lijken me vrij eenvoudige feiten vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
[...]

Dit
is anders een prima stukje, met daaronder heel veel prima reacties. Het kijken waard. Maxim Hartman die een boer de waarheid zegt.
Dat is niet de waarheid zeggen, dat is gewoon provoceren en dan ook nog zijn hatelijke blik erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 06-07-2022 11:59 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Niet op de persoon reageren.

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 13:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
[...]

Dit
Nou, wat hij vooral zegt, dat je (lees: de boer in dit geval) niet zomaar overal een recht aan kunt ontlenen. En daar heeft hij natuurlijk volkomen gelijk in, los van de emotie de emotie die er bij komt kijken. Je hoor het bijvoorbeeld ook van bij jongeren die geboren zijn in Amsterdam, en nu vinden dat ze het recht hebben om daar te blijven kunnen wonen. Nou, nee dus..

Verder vond ik in deze uitzending Teeven best wel correct, en de burgermeester (Deventer?) evenzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Als je de protesten in de weg zit gebeurd er dus dit

(filmpje in link. auto die tussen trekkers door wil wordt klemgereden met de bedreiging om hem plat te rijden)

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 06-07-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

niet op de persoon reageren

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 13:06 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

"Vergunning kunnen worden ingetrokken" is een stelling. En voor zover mij bekend is die stelling binnen het Nederlandse recht gewoon waar.

"Ik vind dat vergunningen moeten kunnen worden ingetrokken" is een mening, en als je die poneert zul je met argumenten moeten komen. "De Nederlandsche wetgever vindt dat ook" is op zich al een aardige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

ultimateharry schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Maar daarnaast is het volgens mij ook niet gezegd dat de meeste boeren moeten stoppen met boeren? Boerenbedrijf op een andere manier voortzetten (biologisch en / of landbouw, tuinbouw, natuurbeheer, recreatie etc) of naar een andere locatie.
Maar dat mag dus niet als ze uitgekocht zijn. Er mag geen bedrijvigheid plaatsvinden. DAT is hoe het nu gebracht is bij veel boeren. Zal vast wat nuance in zitten, maar dat is uiteraard niet gecommuniceerd.

Net als de stikstofkaart die helemaal niet bindend blijkt te zijn maar wel als knuppel in het hoenderhok gegooid is. Alsof ze protesten willen...
LZ86 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:40:
[...]

[mbr]laten we niet beginnen deze labels te plakken, dit helpt niet voor een gezonde discussie[/mbr]
Je bedoelt die subsidies waarvoor bedrijven aan strenge eisen moeten voldoen om ze überhaupt te ontvangen?

[ Voor 22% gewijzigd door flessuh op 06-07-2022 12:07 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

[...]

Ik ken de oproer niet over die opmerking, maar waarom mag je niet gewoon lekker een mening hebben?

Er is toch ook niet zo veel te discussiëren als een boer zegt ik heb recht om boer te zijn ik weet niet anders en ik kan niet anders? Dat is toch net zo'n dooddoener.

Alleen Maxim zet daar iets meer inzicht tegenover.

En ja lekker ongenuanceerd, want vergunningen kan je niet zo maar intrekken (gelukkig maar) maar die mogelijkheid bestaat. Ook onteigenen kan ook gebeuren, maar daar zijn ook allemaal regels voor. Maar wees reëel, nuance is ver te zoeken bij de protesterende boeren.

Die denken dat ze morgen met kop en kont van hun eigen erf worden gegooid en hun koeien de verbrandingsovens in verdwijnen. Dus nuance lijkt dan paarlen voor de zwijnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

De discussie valt dood omdat boeren niet naar een oplossing toe willen werken maar enkel de status quo in stand willen houden. En dat is simpelweg, wetenschappelijk onderbouwd, geen houdbare optie voor de lange termijn. Er moet verandering plaats vinden en als boeren weigeren te veranderen is het intrekken van vergunningen een optie. Het maatschappelijk belang moet hierbij voor het belang van het individu of van een enkel bedrijf gaan.

Het enige lastige is dat onze regering dat jarenlang vergeten is waardoor bedrijven als Schiphol en Tata Steel hun gang konden gaan en het daarom nu lastiger is geworden om sterk op te treden. Hadden ze dat vanaf begin af aan gedaan was het een stuk makkelijker geweest die lijn door te trekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Laat dat voorvoegsel "boeren" daar in maar gewoon weg. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
FastFred schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Verplicht zelf je voer produceren zou dan wel weer shit zijn. Mijn oom heeft vorig jaar de koeien, de melkmachine en de fosfaatrechten de deur uit gedaan. Hij tikt de 60 aan, had 2 versleten knieën, 2 kinderen die geen boer willen worden, en heeft besloten het rustiger aan te gaan doen en mais te gaan verbouwen voor andere boeren. Toen de laatste mais geplant was dit jaar heeft hij 2 nieuwe knieën gekregen.
Precies hierom gaf ik die ook aan. Je hebt nu eenmaal boeren die puur de koeien hebben, maar niet verbouwen voor voer en andersom. Daar zou je dus iets voor moeten verzinnen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:04:
[...]

Het enige lastige is dat onze regering dat jarenlang vergeten is waardoor bedrijven als Schiphol en Tata Steel hun gang konden gaan en het daarom nu lastiger is geworden om sterk op te treden. Hadden ze dat vanaf begin af aan gedaan was het een stuk makkelijker geweest die lijn door te trekken.
Exact, en diezelfde lijn kun je dus ook doortrekken naar boeren-bedrijven. Teeven gaf het zelf al aan, ook in zijn tijd was de stimulans vanuit de overheid en trots op de landbouw veel te groot, met dit als gevolg.

En waar die boer aan tafel gisteravond wel een punt had (maar in andere bewoordingen), ga nou niet de stikstof-rechten van opgekochte boerderijen aan de industrie geven. Die grappen zijn in het verleden ook vaak voorgekomen. Maar volgens mij is dat ook zeker niet de bedoeling met de huidige richtlijnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:34
[...]

Zo'n beetje de hele Nederlandse industrie kan in dat geval ook de deuren sluiten. De laatste maanden hebben we zo enorm veel verhalen gehoord over lozingen in het milieu en het niet hebben van natuurvergunningen over onze Nederlandse industriële organisaties. Als daar strikt op gehandhaafd wordt kan alles wel dicht.

De hoeveelheid illegale vervuiling die oogluikend wordt toegestaan is best ziek eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Weet niet wat voor een tank het is, maar ziet er wel beetje oud uit, is het niet gewoon iemand van die club die oud militair materieel rijdend houden (Keep M Rollin geloof ik)? https://www.ktr.nl/ Keep Them Rolling, is hun hobby
Het is deze: https://www.facebook.com/sherman.restoration

update 29/6:
Since we sadly couldn’t make it to A&E 2022 and Tankfest 2022 due to issues with customs/export papers etc, we are happy to finally participate in an event nearby.. Ommen 75 Vrijheid!
Zo te zien een filmpje van de voorberidingen van een defile, niks met boeren te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 06-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
flessuh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Maar dat mag dus niet als ze uitgekocht zijn. Er mag geen bedrijvigheid plaatsvinden. DAT is hoe het nu gebracht is bij veel boeren. Zal vast wat nuance in zitten, maar dat is uiteraard niet gecommuniceerd.

Net als de stikstofkaart die helemaal niet bindend blijkt te zijn maar wel als knuppel in het hoenderhok gegooid is. Alsof ze protesten willen...

[...]

Je bedoelt die subsidies waarvoor bedrijven aan strenge eisen moeten voldoen om ze überhaupt te ontvangen?
Als je je uit laat kopen, betekent dat inderdaad dat je geen boerenbedrijf meer mag voeren. Lijkt me inderdaad niet meer dan logisch. Je bedrijfsvoering veranderen naar extensieve, circulaire veeteelt mag natuurlijk wel, daarvoor hoef je niet uitgekocht te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Verplicht zelf je voer produceren zou dan wel weer shit zijn. Mijn oom heeft vorig jaar de koeien, de melkmachine en de fosfaatrechten de deur uit gedaan. Hij tikt de 60 aan, had 2 versleten knieën, 2 kinderen die geen boer willen worden, en heeft besloten het rustiger aan te gaan doen en mais te gaan verbouwen voor andere boeren. Toen de laatste mais geplant was dit jaar heeft hij 2 nieuwe knieën gekregen.
redwing schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Precies hierom gaf ik die ook aan. Je hebt nu eenmaal boeren die puur de koeien hebben, maar niet verbouwen voor voer en andersom. Daar zou je dus iets voor moeten verzinnen.
Kan je hier niet een soortgelijk iets voor introduceren wat in de auto-industrie met emissierechten ook al gebeurt? Alleen dan regio/straal gebonden.

Dan werk je megastallen ook gelijk tegen tenzij daar ineens (bijvoorbeeld) tig maisboeren omheen gaan zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 06-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:00:
[Twitter]

(filmpje in link. auto die tussen trekkers door wil wordt klemgereden met de bedreiging om hem plat te rijden)
Lijken ook voornamelijk weer jonge jochies in te zitten, met hun maten. Op zoek naar reuring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Lijken ook voornamelijk weer jonge jochies in te zitten, met hun maten. Op zoek naar reuring.
Kan wezen, maar met protesteren heeft het niets, maar dan ook niets te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renegrunn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Exact, en diezelfde lijn kun je dus ook doortrekken naar boeren-bedrijven. Teeven gaf het zelf al aan, ook in zijn tijd was de stimulans vanuit de overheid en trots op de landbouw veel te groot, met dit als gevolg.

En waar die boer aan tafel gisteravond wel een punt had (maar in andere bewoordingen), ga nou niet de stikstof-rechten van opgekochte boerderijen aan de industrie geven. Die grappen zijn in het verleden ook vaak voorgekomen. Maar volgens mij is dat ook zeker niet de bedoeling met de huidige richtlijnen.
Er moet een totale verandering plaatsvinden en dat vereist een daadkrachtige regering dus dat zal voorlopig wel uitblijven vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tsurany schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Er moet een totale verandering plaatsvinden en dat vereist een daadkrachtige regering dus dat zal voorlopig wel uitblijven vrees ik.
Dat denk ik niet. Vandaar nu ook deze keiharde chantage/intimidatie.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Tja, een discussie die geen discussie is mag je van mij best doodslaan op deze manier. Het is gewoon een feit dat vergunningen kunnen worden ingetrokken/aangepast. Zeker omdat de reden dat er iets moet veranderen een rechterlijke uitspraak is. De onderbouwing om een vergunning in te trekken is dus nogal makkelijk hard te maken.

Maar dat is naar mijn idee iedere keer het probleem met dit hele gedoe. Je kunt niet doorgaan zoals het nu is, en dat is wel waarvoor er nu door de meeste gedemonstreerd wordt. Er zal juist een discussie moeten komen, maar dan wel over de veranderingen en niet om alles bij hetzelfde te houden. Het probleem is ontstaan door een wisselwerking van boeren en regering, dus zal het ook samen opgelost moeten worden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Dat denk ik niet. Vandaar nu ook deze keiharde chantage/intimidatie.
Het probleem is dat je het als regering nooit goed kan doen.

Ga je met iedereen onderhandelen, dan gaat iedereen lopen piepen dat we een daadkrachtige regering nodig hebben.

Toon je die daadkracht en hak je knopen door, dan gaat de helft lopen mauwen dat er aan hun niets is gevraagd en dat ze vooral inspraak en onderhandelingen willen.

Dat is een situatie waarin je als overheid eigenlijk alleen maar kan verliezen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Caayn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:14:
[...]

[...]
Kan je hier niet een soortgelijk iets voor introduceren wat in de auto-industrie met emissierechten ook al gebeurt? Alleen dan regio/straal gebonden.

Dan werk je megastallen ook gelijk tegen tenzij daar ineens (bijvoorbeeld) tig maisboeren omheen gaan zitten.
Tja, maar je ziet met die emissie-rechten ook al dat het veelal niet gebruikt wordt zoals zou moeten. Het wordt vooral gebruikt om de overstap juist langzamer te kunnen maken. Je zult het dan wel zo moeten inrichten dat het einddoel niet gaat verschuiven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Ga je met iedereen onderhandelen, dan gaat iedereen lopen piepen dat we een daadkrachtige regering nodig hebben.

Toon je die daadkracht en hak je knopen door, dan gaat de helft lopen mauwen dat er aan hun niets is gevraagd en dat ze vooral inspraak en onderhandelingen willen.

Klopt, een rot tijd maar ik hoop dat ze voet bij stuk houden. Dat zou ik zeer waarderen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Ik denk juist dat het grote probleem is dat het weer een halve oplossing is en ik het eerder de benoeming van een probleem zou willen noemen. Het enige wat je nu hebt is een stikstofkaart met daarbij wat en waar er gereduceerd moet worden, maar er is al van gezegd dat daarover te onderhandelen is. Bij wie en hoe de reductie plaats moet gaan vinden is onbekend. Er is niets van een daadwerkelijk plan beschikbaar. Dus ook al ben ik het er mee eens dat een regering het met zoiets nooit goed kan doen, is er genoeg op de huidige aanpak aan te merken wat gewoon beter had gekund en ook beter had gemoeten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Precies, en daar gaat het in mijn ogen dus ook direct ook al fout. Regering neemt haar verantwoording niet, maar knikkert het over de schutting naar de provincies.

Groningen: we gaan niet met de kaart werken. Friesland: gaan we niet doen. Drenthe (gisteren) we gaan niet met de kaart werken. Dus, dat gaat nog een hele lange weg worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Daar gaan we weer, de beschoten boer was een tiener, deed niks verkeerd en wou alleen maar naar huis.

https://www.ad.nl/binnenl...p-weg-naar-huis~a54117dc/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:33:
Daar gaan we weer, de beschoten boer was een tiener, deed niks verkeerd en wou alleen maar naar huis.

Jouke en Sytse. Het zou zomaar uit de Kameleon kunnen komen.

Natuuuuuuuuuuuurlijk net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Komt best wel ongeloofwaardig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:18
[Twitter]

Dit lijkt mij toch gewoon reden voor inbeslagname van de trekkers, intrekken van de rijbewijzen, EMG en een aardige stoot boetes voor alle betrokken trekkers...

Ga maar eens aan een rechter uitleggen dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk, en waarom het nodig was om een automobilist te bedreigen met je trekker. Wat zul je een doodsangsten uitstaan in je auto, als je ineens wordt klemgereden door vijf trekkers, waarna er eentje op je komt inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54

Oh, maar natuurlijk. Emotioneel betrokken (obviously) moeder en meteen waren ze 100% onschuldig, gewoon onderweg naar huis vanaf een protest rijdend in een trekker... Ik zeg, laten we het onderzoek eerst maar eens afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1

"Volgens zijn moeder"

Deden niets verkeerd? Niet luisteren naar de politie + bij de snelwegopgang. 2x mis. Sensatiejournalistiek. Riooljournalistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online

Onderzoek (Rijksrecherche) loopt nog. Maar heel eerlijk, als ik de beelden zie, denk ik niet dat de agent in kwestie er met een berisping vanaf komt. Ik zou ook niet in hun schoenen willen staan, maar dit komt niet best over...

Trieste situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

eric.1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:41:
[...]

"Volgens zijn moeder"

Deden niets verkeerd? Niet luisteren naar de politie + bij de snelwegopgang. 2x mis. Sensatiejournalistiek. Riooljournalistiek.
En om een blokkade heen rijden om met je trekker een weg op te rijden waar je helemaal niet mag komen?
Ik vind dat de politie inderdaad overdreven heeft gereageerd, maar totaal onschuldig is het jong ook niet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Niemand kent het hele verhaal. De politie wil vast, net als volgens mij bij elk schietincident, een intern onderzoek doen en in de tussentijd valt iedereen over elkaar heen om dit geval zo te kleuren dat het in zijn of haar straatje past.

Het enige verstandige is volgens mij: het onderzoek afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:41:
[...]

"Volgens zijn moeder"

Ze komen daar de snelweg juist af.
En dan kun je richting centrum ( de Mac ) of richting industrie terein de spar.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[Twitter]

Boeren die hoog in hun emotie zitten, sommigen stijf van de hormonen omdat het pubers zijn, op zo'n apparaat....

Je ziet dat ze er gewoon niet verantwoord mee om kunnen gaan, want anders doe je dit niet. Als die Renault niet zelf een stukje achteruit was gereden, dan was die voorste trekker gewoon er overheen gereden met alle gevolgen van dien.

Er is te lang teveel toegestaan, het wordt tijd dat die boeren leren dat ze niet de baas zijn in dit land en als dat met geweld en gericht schieten moet (in uitzonderlijk bedreigende situaties), so be it, het is het pad wat de boeren kiezen met dit soort acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
NoFearCreations schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:43:
[...]

En om een blokkade heen rijden om met je trekker een weg op te rijden waar je helemaal niet mag komen?
Ik vind dat de politie inderdaad overdreven heeft gereageerd, maar totaal onschuldig is het jong ook niet.
Dat vind ik ook, maar daar zijn gewoon processen voor om te controleren of het gebruikte geweld inderdaad is overdreven of niet. Laten we daar gewoon op wachten voordat we allemaal weer scheef kijken naar de politie. Zo dodelijk vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:07
[...]

Precies dit! Als je je volwassen genoeg voelt om mee te doen aan de demonstratie en willens en wetens wetten te overtreden moet je niet achteraf de onschuldige tiener uithangen (wat in dit geval de moeder doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
dr.lowtune schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:44:
[...]

Er is te lang teveel toegestaan, het wordt tijd dat die boeren leren dat ze niet de baas zijn in dit land en als dat met geweld en gericht schieten moet, so be it, het is het pad wat de boeren kiezen met dit soort acties.
Echt? In dat land wil ik niet leven.

Ze hebben Holleeder of Taghi ook heel gelaten he? Maar een boer die doorrijd mag dood?

Ik wil alleen maar aangeven dat politie die schiet in Nederland, is vrij uitzonderlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 06-07-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
renegrunn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Echt? Dat land wil ik niet leven.

Ze hebben Holleeder of Taghi ook heel gelaten he? Maar een boer die doorrijd mag dood?
De grenzen zijn open volgens mij! Waar wacht je op, boek vandaag nog een enkeltje Rusland zou ik zeggen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
RodeStabilo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Jouke en Sytse. Het zou zomaar uit de Kameleon kunnen komen.

Natuuuuuuuuuuuurlijk net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Komt best wel ongeloofwaardig over.
Zéér benieuwd of er enige vorm van collectieve verontwaardiging zou zijn wanneer het zou gaan om Mo en Appie. Spoiler-alert: Kans is klein ;w

Voor dit soort artikelen is een woord: riooljournalistiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Hij kwam van de snelweg waar je idd niet mag rijden.
Maar de rotonde waar hij op weg rijd is gewoon open voor brommers, auto's en dus ook tractoren.

Ik vermoed dat de politie ze niet richting het industrieterrein wou hebben dat is op zich gelukt.
De richting waarin hij weg reed zou ook de enige juiste richting dan nog zijn.
Terug was ook geen optie

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Als Holleeder of Taghi met een wapen op politieagenten waren afgelopen, zou er ook geschoten zijn.

We konden hierop wachten. Een totaal overbelast politieapparaat, met ditto agenten, tegenover pubers met zwaar materieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Ja, die mag dood (hoeft van mij overigens niet hoor, want dan had ik wel geschreven dat we die boeren af moeten schieten), als een boer in een tractor recht op een agent afrijd dan mag die agent gewoon schieten om de dreiging te neutraliseren. Het beste is natuurlijk als die boer dat gewoon niet doet, of überhaupt geen dingen blokkeert, dan is er ook geen reden om te schieten.

Edit: heb in mijn originele post er bij gezet dat het wel om uitzonderlijk bedreigende situaties moet gaan, agenten die zomaar schieten zijn nooit te rechtvaardigen.

[ Voor 11% gewijzigd door dr.lowtune op 06-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Joris748 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:48:
[...]

We konden hierop wachten. Een totaal overbelast politieapparaat, met ditto agenten, tegenover pubers met zwaar materieel.
Precies, geheel eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Ronald.42 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Hij kwam van de snelweg waar je idd niet mag rijden.
Maar de rotonde waar hij op weg rijd is gewoon open voor brommers, auto's en dus ook tractoren.

Ik vermoed dat de politie ze niet richting het industrieterrein wou hebben dat is op zich gelukt.
De richting waarin hij weg reed zou ook de enige juiste richting dan nog zijn.
Terug was ook geen optie
Weet je wat wél een optie was? Doen wat een agent van je vraag, maar dat is voor de gemiddelde boer overduidelijk te veel gevraagd.
[...]

Ik wil alleen maar aangeven dat politie die schiet in Nederland, is vrij uitzonderlijk.
Lekkere drogredenatie, valse analogie van de bovenste plank. Weet het echter goed gemaakt, de eerstvolgende keer dat Holleeder of Taghi in zwaar materieel naar politieagenten rijdt terwijl ze orders negeren kan je er zeker vanuit gaan dat er op geschoten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
dr.lowtune schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Ja, die mag dood (hoeft van mij overigens niet hoor, want dan had ik wel geschreven dat we die boeren af moeten schieten), als een boer in een tractor recht op een agent afrijd dan mag die agent gewoon schieten om de dreiging te neutraliseren. Het beste is natuurlijk als die boer dat gewoon niet doet, of überhaupt geen dingen blokkeert, dan is er ook geen reden om te schieten.
In die situatie misschien wellicht wel. Maar als je de filmpjes ziet, is dat niet het geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
Joris748 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:48:
[...]

Als Holleeder of Taghi met een wapen op politieagenten waren afgelopen, zou er ook geschoten zijn.

Zal toch mooi zijn als de politie volgend week gaat protesteren zodat evenementen niet door kunnen gaan! (Bye Bye zwarte cross _/-\o_ ) (ik ga er zelf heen, maar wat dat zal toch schitterend zijn om ze terug te pakken O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
BoB_HenK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:50:
[...]

Weet je wat wél een optie was? Doen wat een agent van je vraag, maar dat is voor de gemiddelde boer overduidelijk te
Dat is ook het lullige in deze, als ze even gewacht hadden hadden ze waarschijnlijk opdracht gekregen om in die richting te vertrekken.
Want dat is de enige kant die ze dan nog uit mochten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
BoB_HenK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:50:
[...]

Weet je wat wél een optie was? Doen wat een agent van je vraag, maar dat is voor de gemiddelde boer overduidelijk te veel gevraagd.

[...]
Niet de gemiddelde boer, toch? Dit is een (heel) klein groepje, dat zich vermengd met beroepsdemonstranten. Bijvoorbeeld: Plan duurzame boeren om crisis op te lossen: geen kunstmest, 'eerlijke' prijzen
Een groep van vier organisaties die duurzame boeren vertegenwoordigen, heeft een plan geschreven hoe de landbouwcrisis op te lossen. In het zogenoemde Groenboerenplan zetten ze in tien punten uiteen hoe de landbouwsector in hun ogen duurzaam en perspectiefrijk kan overleven.

Aan het plan zijn zo'n 2500 boeren verbonden, schrijft Trouw, dat als eerste berichtte over het initiatief. Dat is zo'n 5 procent van alle Nederlandse boeren, afgaande van de CBS-cijfers over de landbouwsector uit 2019 (ruim 53.000 boeren in totaal). Onder meer Triodos Bank steunt het plan.
Ook zeker niet geheel belangeloos, maar wel oplossingsgericht. En zo zullen er nog veel meer groepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

renegrunn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:51:
[...]

In die situatie misschien wellicht wel. Maar als je de filmpjes ziet, is dat niet het geval.
Daar is ruimte voor in de wet, als jij probeert een agent te overrijden, mist en daarna wegrijdt is die agent gemachtigd te schieten ook al is het direkte gevaar geweken. Je bent dan een gevaar voor anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Tsurany schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:04:
[...]

De discussie valt dood omdat boeren niet naar een oplossing toe willen werken maar enkel de status quo in stand willen houden. En dat is simpelweg, wetenschappelijk onderbouwd, geen houdbare optie voor de lange termijn. Er moet verandering plaats vinden en als boeren weigeren te veranderen is het intrekken van vergunningen een optie. Het maatschappelijk belang moet hierbij voor het belang van het individu of van een enkel bedrijf gaan.

Als je als overheid ook naar een andere vorm van veehouderij toe wilt groeien, moet je straks niet +/- de helft van de veehouders gaan uitkopen. Ik denk wat we willen zien zijn kleinere bedrijven en niet dat de bedrijven die overblijven nog groter gaan worden. Dan krijg je niet de biodiversiteit in en rondom de landbouwgrond terug die je nu wel zou willlen. Door oa. die grote en zware machines is de landbouwgrond ook behoorlijk verschraalt en verhard, er leeft daar geen pier meer in de grond. Als de overgebleven bedrijven intensief blijven, blijft dat zo. Want schaalvergroting is nodig om te kunnen blijven concurreren op de Europese markt, iig. zolang wij als consument niet naar meer bio producten vragen.

Die grote bedrijven blijven dan ook op dezelfde manier hun koeien voeren, dat is met oa. veel krachtvoer. In krachtvoer zit soja verwerkt, die soja komt van landbouwgrond uit de Amazone gebieden waarvoor bos gekapt is. Indirect hebben de Nederlandse boeren echt een flink negatieve impact op het Amazoneregenwoud. Het zou mooi zijn als die stikstof plannen hier ook restricties in gaan brengen. Voer moet gewoon van de Nederlandse bodem komen, niet uit het buitenland. Jammer dat zo'n discussie met Maxim bij Renze dan meteen de richting in gaat van: boer zijn is geen recht en we kunnen jouw vergunning gewoon op ieder moment intrekken. Terwijl juist de veehouder en de akkerbouwer een integrale rol kunnen gaan spelen in natuurbehoud en aanleg. Als je nu de boeren gaat wegjagen, dan heb je nu geen probleem, maar wel over 30 jaar wanneer de toekomstige opvolgers er geen zin meer in hadden.

Ik hoop dat de overheid met een plan gaat komen om de boeren te ondersteunen in het verduurzamen en dat de focus van onze trotste productie af gaat, voor de lange termijn is dat niet goed. Maar uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat boeren gewoon uitgekocht worden, die grond gebruikt gaat worden voor industrie en huizen en overgebleven bedrijven nog intensiever gaan worden (want juiste lokatie etc.).

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

renegrunn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:51:
[...]

In het specifieke filmpje waar ik denk dat je op doelt is inderdaad niet direct een aanleiding zichtbaar om te schieten, onderzoek zal ongetwijfeld uitwijzen of die er wel was, of dat er disproportioneel is gehandeld door de agenten.

Punt is wel dat dit een nieuwe verharding in het verhaal is en ik durf niet uit te sluiten dat dit dermate heftige emoties bij sommige boeren losmaakt dat ze ook meer dreiging naar de politie uiten, als daar het (pogen tot)inrijden op agenten bij zit, ja, dan is de kans heel groot dat er (helaas) toch gericht geschoten moet worden.

Idealiter geven we gewoon iedereen per direct een week vakantie om weer af te koelen.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martijn.s
  • Laatst online: 12:58
De demonstranten van Extinction rebellion zijn al na 20 minuten verwijderd van de snelweg door de politie...
Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.