eric.1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:36:
[...]
Sjah, niet heel veel anders dan tijdens de Corona-crisis. Ze gebruiken een crisis als campagne-periode. Totaal niet open staan voor de realiteit om maar een doelgroep te kunnen bereiken. Zulk gedrag zou imo verbannen moeten worden uit de politiek.
Eerder in dit topic had ik aangegeven met belangstlling de nieuwe peilingen af te wachten, maar drukte heeft me daar niet op door laten pakken.
Bij deze alsnog
En dit is wel dramatisch Maurice 26 juni
https://peilingen.maurice...r-3-zetels-achter-op-vvd/
We zijn nu bijna 2 weken verder, en ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de volgende peiling.
Hier ziet het eruit dat:
Wappers van FvD naar BBB en Haga
Boeren van CDA naar BBB
Millieu bewusten van D66 naar GL en PvdD
Linkse "rakkers" van SP iets meer naar t centrum schoven
Rechte "rakkers" van PVV en VVD naar JA21
Maar goed zondag as nieuwe peilingen, en met deze bizarre peiling zullen we het efect van de aanhoudende actie toch goed moeten kunnen zien.
Dit zou trouwens totaal onwerkbare uitslag zijn, heb de groepsindeling iets gechargeerd want dat kwam wbt totalen zo dicht bij elkaar, kon het niet laten
Kabinetspartijen (VVD D66 CDA CU) 47 is nu 78
Links (GL PvdA PvdD SP DENK BIJ1) 45 is nu 36
Centrum (VVD D66 CDA VOLT) 45 is nu 76
Rechts (VVD PVV JA21) 44 is nu 54
"Actie rechts" (BBB FVD BVNL) 25 is nu 9
Semi-Religieus (CDA CU SGP DENK) 21 is nu 26
+16 voor "Actie rechts"
+9 voor links
Hier zit echt geen traditioneel (coalitie vormen en dossiers dichttimmeren) kabinet in.
Duidelijk dat echt niemand op verkiezingen zal zitten te wachten op op BBB na.
Maar goed binnen 9 maanden zijn er verkiezingen, die de Senaat bepalen. Wat een wespennest.
Nou is het waan van de dag en soep eet je altijd minder heet dan opgediend.
En ik vermoed dat we dagwaan terug kunnen zijn bij de komende peiling, zeer interessant