Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

tuinïnen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:40:
Denk dat vooral de vraag is waarom wel? Het is niet alsof hij nooit meer gepakt kan worden (tractor gaat niet hard) en als het is omdat het verkeer ontregeld / gevaarzetting ontstaat dan had er de afgelopen tijd wel wat harder ingegrepen mogen worden.
Ik heb de filmpjes nog niet gezien, maar misschien dat agenten ook een limiet hebben? De wet is blijkbaar geen limiet voor de boeren. En wat is nou de pakkans van een boer? Ik denk dat er honderden boeren gewoon een ontbijtje hebben aan eigen tafel terwijl ze gewoon vast hadden mogen zitten.
Zoals ik zei, ik denk dat er iets teveel met wapens is gezwaaid, en als je een wapen zo vast houdt is het wachten op een ongeluk. Dit zie je toch nergens?

[Afbeelding]
Gangsta!

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Denk dat vooral de vraag is waarom wel? Het is niet alsof hij nooit meer gepakt kan worden (tractor gaat niet hard) en als het is omdat het verkeer ontregeld / gevaarzetting ontstaat dan had er de afgelopen tijd wel wat harder ingegrepen mogen worden.

Zoals ik zei, ik denk dat er iets teveel met wapens is gezwaaid, en als je een wapen zo vast houdt is het wachten op een ongeluk. Dit zie je toch nergens?

[Afbeelding]
Dat is ook absoluut niet volgens de instructies. Daarom ook mijn vermoeden van paniek of frustratie. Of deze man heeft iets teveel westerns gekeken. Ik heb ooit maar 1 keer een middagje op een schietbaan gestaan (lange geleden, Oostblok, daar kon echt alles, wel bizar) en dan weet je snel genoeg dat het niet zo werkt als bij Lucky Luke of The A Team. Onee, wacht.... ik heb in Nederland ook eens geschoten bij een schietvereniging (teambuilding uitje). Dat ging heel anders dan in het Oostblok destijds. :) Heel anders. :)

Edit:
Rijksrecherche (genoemd verderop) komt hier trouwens niet bij kijken. Geen gewonden, geen doden.... niets bijzonders. VIK doet dit afhandelen en aan hoe er nu vanuit "de bonden" gereageerd wordt, weet je eigenlijk al wel waar het heen LIJKT te gaan.. Ze weten al van levensgevaarlijke situaties vlak voor de beelden, die de agent mogelijk toch gedwongen zouden hebben tot het schieten op een wegrijdende tractor. En als ze dat aanhouden, dan zit de agent conform NL wetgeving goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2022 09:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het filmpje op zichzelf lijkt inderdaad weinig aanleiding te geven om te schieten, maar kans natuurlijk dat er verderop iets staat, of eerder gebeurd, waardoor de conclusie was voor de agenten dat schieten nodig was.

Wat ik triester vind is dat we op dit punt terecht zijn gekomen, ik zie dit als een flinke stap verder op de escalatieladder.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dat zien we nu weer. Leuk dat de afgelopen dagen er zo “deëscalerend “ is opgetreden overal, maar dan is het daarna een stuk lastiger om een grens te trekken (iedereen die kinderen heeft weet dat je consequent en consistent moet zijn). Ook de politiek is hier schuldig aan met hun zwakke laissez-faire beleid op dit dossier. Ik kan alleen maar hopen dat dit tot wat bezinning leidt en niet tot verdere escalatie.

Die agenten gaan ongetwijfeld ook nog genoeg over zich heen krijgen en zijn eigenlijk gewoon ook in de steek gelaten door de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Johan Bogle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:53:
[...]
Agent raakte in paniek en verloor de controle lijkt het. Op de banden schieten was beter geweest.
Dat is en minder effectief dan veel mensen denken, en als zo'n band wel zou klappen, is dat letterlijk levensgevaarlijk; zelfs nog zonder de vraag of die trekker dan nog controleerbaar is en/of omslaat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tweede Kamerlid Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging heeft direct na de escalatie laten weten dat zij woensdag een spoeddebat met premier Mark Rutte wil. Ook Kamerlid Gideon van Meijeren van Forum voor Democratie wil dat.
Het woord 'escalatie' mag worden aangepast in de van Dale heb ik het idee. Boeren kunnen alles maken, zodra de politie maar iets van ingrijpt praten we over 'escalatie'. :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:56:
[...]

Dat is en minder effectief dan veel mensen denken, en als zo'n band wel zou klappen, is dat letterlijk levensgevaarlijk; zelfs nog zonder de vraag of die trekker dan nog controleerbaar is en/of omslaat.
Die banden zijn uitzichzelf al stijf zat. Daar zal een boer weinig van merken ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

In Hollywood niet nee, maar dit is zo ongeveer hoe wapenretentie er uit ziet. Nu heb ik niet met de Nederlandse politie getraind, maar als hun regime er veelal zo uitziet (wat ik me kan voorstellen gezien ons drukbevolkte gebied) dan is deze houding voorkeursgedrag. De passieve houding die ik onderwijs ziet er ongeveer ook zo uit (op de borst).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bouke-p schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:58:
[...]

Welke paniek? Ik zie alleen een trekker die eruit naait en een agent die schiet.

En op de banden schieten? Met 9mm? Op een tractor band? Dan kun je er net zo goed tegenaan schoppen.

Beter was geweest dat die boer doorhad dat ie te ver ging en gestopt was toen de agent zijn wapen trok.
Politie schiet Action3 hé, daar gaat een band wel van open.

Dat gezegd hebbende, de doorsnee agent krijgt iets van 18 schietbeurten per jaar - daar zit niet eens echt training onder stress bij. Combineer dat met onderbezetting, laaggeletterd dom volk wat inmiddels al drie dagen het bloed onder je nagels vandaan haalt, en dan krijg je dit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:56:
[...]

Nogmaals, gemiddelde agent schiet geen deuk in een pakje boter. Wordt -behoudens AT- veel te weinig op getraind.

Veel gebezigde uitspraak bij vrienden van me is dat als er wapens getrokken worden, de kogels alle kanten op kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:58:
[...]

Het woord 'escalatie' mag worden aangepast in de van Dale heb ik het idee. Boeren kunnen alles maken, zodra de politie maar iets van ingrijpt praten we over 'escalatie'. :X ;(
Dit is in zijn geheel niet verwonderlijk. Van incident naar incident met spoeddebatten en in beginsel geen vertrouwen lijken te hebben in het onderzoek dat gedaan gaat worden na dit incident. Van BBB had je ook niet anders moeten verwachten dan dit. Enerzijds delen ze video's over het omploegen van een natuurgebied zonder enige kritische noot en - wat misschien wel terecht is - nu direct de baricades op.

Een spoeddebat voeren zonder achtergrond is bjizonder kansarm, waar wil je het effectief over hebben? Agenten mogen niet schieten op demonstraties? We moeten voorkomen dat de politie het laat escaleren? Effectief veel voor de buhne hoe partijen schande kunnen uitspreken over de specifieke handeling van een agent, dat men anders om moet omgaan met de demonstraties (zowel milder vanuit waarschijnlijk partijen als BBB en FvD en strikter vanuit andere partijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Napo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:08:
[...]

Dit is in zijn geheel niet verwonderlijk. Van incident naar incident met spoeddebatten en in beginsel geen vertrouwen lijken te hebben in het onderzoek dat gedaan gaat worden na dit incident. Van BBB had je ook niet anders moeten verwachten dan dit. Enerzijds delen ze video's over het omploegen van een natuurgebied zonder enige kritische noot en - wat misschien wel terecht is - nu direct de baricades op.

Een spoeddebat voeren zonder achtergrond is bjizonder kansarm, waar wil je het effectief over hebben? Agenten mogen niet schieten op demonstraties? We moeten voorkomen dat de politie het laat escaleren? Effectief veel voor de buhne hoe partijen schande kunnen uitspreken over de specifieke handeling van een agent, dat men anders om moet omgaan met de demonstraties (zowel milder vanuit waarschijnlijk partijen als BBB en FvD en strikter vanuit andere partijen).
Als het aan FvD en BBB ligt komen die agenten ongetwijfeld voor een of ander tribunaal op Texel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:21:
Volgens mij ook de belangrijkste reden om een taser toe te voegen. Dan worden die cijfers misschien wat rooskleuriger.
...maar niet voor overmatig taser-gebruik en de daaraan gekoppelde hartkwalen bij doelwitten.

Maar dat komt nog wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:58:
[...]

Het is inderdaad vreselijk eenzijdig, politieagenten krijgen letterlijk alles naar hun hoofd geslingerd en men durft nog van vreedzame protesten te spreken. 8)7

Rijksrecherche zal gewoon net zoals ieder schietincident een onderzoek gaan uitvoeren, vervolgens zie je een boatload aan mensen reageren op de socials dat het wel in het voordeel van de agent zal zijn. (Nou nee, genoeg agenten die worden vervolgt of een stevige duw krijgen bij het overtreden van de geweldsinstructies) en daarmee hebben we het gewoon af te wachten.

Daarnaast de camerabeelden zijn vaak zo neergezet dat je niet het hele beeld te zien krijgt (hebben we ook genoeg bij die coronademonstraties gezien) speaking of, het is wel zo typerend dat de covid ontkenners en populisten op de boerenkar springen alleen maar om "Anti overheid" te zijn.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:45:
[...]

Ik heb de filmpjes nog niet gezien, maar misschien dat agenten ook een limiet hebben? De wet is blijkbaar geen limiet voor de boeren. En wat is nou de pakkans van een boer? Ik denk dat er honderden boeren gewoon een ontbijtje hebben aan eigen tafel terwijl ze gewoon vast hadden mogen zitten.

[...]

Gangsta!
Ik ben het met je eens dat er veel eerder ingegrepen had moeten worden. Echter op basis van de beelden lijkt schieten me ietwat overtrokken. Ook als je de reactie van de filmer hoort lijkt het niet alsof de situatie extreem gevaarlijk was. Maar goed, we waren er niet bij.

Los daarvan; als je als agent zoals je stelt je limiet hebt bereikt, dan is grijpen naar je wapen mijns inziens niet het meest verstandige. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Allemachtig moeten er echt doden gaan vallen voordat er weer normaal gedaan gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

En *knip* FvD en BBB vragen direct om een spoeddebat met Rutte:

https://www.nu.nl/binnenl...s-op-agenten-inreden.html
Tweede Kamerlid Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging heeft direct na de escalatie laten weten dat zij woensdag een spoeddebat met premier Mark Rutte wil. Ook Kamerlid Gideon van Meijeren van Forum voor Democratie wil dat.

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 10:34 . Reden: laten we niet onnodig gaan labelen, dit voegt niets toe ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heerlijk wat een onzin er voorbij komt sinds de politie eindelijk besloten heeft op te treden tegen dit clubje militante boeren.

Gelijk is de Nederlandse politie schietgraag, krijgen ze te weinig training, laten zij de boel escaleren etc..
(Denkt terug aan de tientallen filmpjes waarbij je de politie koffie ziet drinken met boeren, rustig de boeren met het ME busje laat spelen, waar een agente zelfs Twister speelt met een boer, en waar de politieleiding op TV toegeeft dat ie de demonstranten eigenlijk wel sympathiek vindt)

Grappig genoeg zag je die mensen niet terug in dit topic voordat de politie z'n werk ging doen. Toen waren de boerenprotesten in z'n geheel geen issue natuurlijk, en ging alles er vredig aan toe...

Iets met oogkleppen.

De boeren hebben nu ondervonden: play stupid games, win stupid prizes.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:59:
[...]

Die banden zijn uitzichzelf al stijf zat. Daar zal een boer weinig van merken ja.
*als* zo'n band gaat, is het niet zelden dodelijk voor omstanders, net als bij vrachtwagenbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Boeren blokkeren opnieuw distributiecentrum Aldi in Drachten

Boeren hebben in de nacht van dinsdag op woensdag met trekkers opnieuw een distributiecentrum van supermarkt Aldi in Drachten geblokkeerd. Volgens lokale media is de politie in gesprek met de boeren bij het distributiecentrum aan het Helmhout. Het is nog onduidelijk hoelang de blokkade zal duren.

Een woordvoerder van Aldi was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

Dinsdagochtend blokkeerden boeren ook al hetzelfde distributiecentrum. Die blokkade werd in de middag weer opgeheven.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 06-07-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
nst6ldr schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:05:
[...]

Politie schiet Action3 hé, daar gaat een band wel van open.
offtopic:
Action 3 was enige generaties geleden, en had bekende issues met penetratie van juist dat soort objecten. Daarna kwamen Action Effect, Action 4 en vrij recent ActionNP, ik verwacht eerlijk gezegd dat die laatste twee nu gebruikt worden. Ben verder slechts geinteresseerd amateur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:24:
[...]

*als* zo'n band gaat, is het niet zelden dodelijk voor omstanders, net als bij vrachtwagenbanden.
:S

De druk in een tractor band is 1,6 bar die gaat niet boem doen van een kogelgat hoor...

Een nieuwere tractor is waarschijnlijk in staat de band op druk te houden met zo'n klein gaatje. Middels het banden inflatie/deflatie systeem

Een vrachtwagen band zit rond de 10 bar dat kan wel leuke klappen geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Ronald.42 op 06-07-2022 08:36 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
whyz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:15:
speaking of, het is wel zo typerend dat de covid ontkenners en populisten op de boerenkar springen alleen maar om "Anti overheid" te zijn.
Er zit een hele grote overlap tussen die groepen.

@Ronald.42 Ik verzin het niet, er zijn zat trieste berichten te vinden over doden en gewonden door ontploffende traktorbanden. Ik kan niet oordelen of dat foutief gebruik is of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 06-07-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:35:
[...]

Ik heb inderdaad hier ook mensen bij de protesten gezien die met covid allerhande wappie spreuken op viaducten stonden te spuiten.
Dat volk sluit zich nu aan bij de huidige protesten, maar die zijn vooral anti overheid en op rellen uit.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:35:
[...]

@Ronald.42 Ik verzin het niet, er zijn zat trieste berichten te vinden over doden en gewonden door ontploffende traktorbanden. Ik kan niet oordelen of dat foutief gebruik is of niet.
Dat gebeurde vroeger vaak met velgen die middels een ring deelbaar waren.

En het gebeurt nu nog wel eens met oudere banden die weer om de velgrand moeten springen.
Je pompt ze dan vaak extra hard op( vaak veel te veel druk als het jiet goed wil) zodat ze goed om de velg springen.
Helaas ontploffen ze dan ook wel eens.
Dat is een werkje dat eigenlijk in een bandenkooi moet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald.42 op 06-07-2022 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:27
https://www.ad.nl/binnenl...kamer-blokkeren~a88c8df1/

Dat was te verwachten… De staat heeft te zwak opgetreden en nu ruiken anderen hun kans. Dit wordt het nieuwe normaal als je het ergens nie mee eens bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Ronald.42 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:39:
[...]

Ik heb inderdaad hier ook mensen bij de protesten gezien die met covid allerhande wappie spreuken op viaducten stonden te spuiten.
Dat volk sluit zich nu aan bij de huidige protesten, maar die zijn vooral anti overheid en op rellen uit.
Dat gevoel had ik ook bij dit filmpje op timestamp 2:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Johan Bogle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:42:

Dat was te verwachten… De staat heeft te zwak opgetreden en nu ruiken anderen hun kans. Dit wordt het nieuwe normaal als je het ergens nie mee eens bent.
Zul je zien dat dat binnen een uurtje is opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Johan Bogle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:42:

Deze demonstratie is twee weken geleden aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:00
siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Zul je zien dat dat binnen een uurtje is opgeruimd.
Gegarandeerd, of ze moeten wat traktors lenen. Zonder traktor ga je het, liggend op de A-12, niet lang volhouden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

markisoke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Dat gevoel had ik ook bij dit filmpje op timestamp 2:37

[YouTube: NIJKERK - Boeren blokkeren Boni]
Ben ik nou de enige die hier met cringe in het kwadraat naar zit te kijken? Ben nog geen 3 min ver en heb het gevoel dat ze een achterstandswijk zijn ingelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

eric.1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Gegarandeerd, of ze moeten wat traktors lenen. Zonder traktor ga je liggend op de A-12 het niet lang volhouden.
Zijn gewoon te huur hé. Ook vrachtwagens kun je huren.

Lijkt me dé nieuwe aanpak voor ER: een paar lieden een vrachtwagen rijbewijs laten halen, en dan een huren en parkeren op de snelweg. Blijkbaar mag dat in Nederland zonder al teveel problemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Amphiebietje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:19:
En *knip* FvD en BBB vragen direct om een spoeddebat met Rutte:

[...]
Wanneer gaan ze daar eens echt aan de slag? Ieder incident wordt gebruikt voor een spoeddebat en vinger wijzen.

Ik kan me echt niet herinneren dat het vroeger ook zo ging in de Tweede Kamer. Het lijkt allemaal zo voor de bühne.

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tuinïnen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Wanneer gaan ze daar eens echt aan de slag? Ieder incident wordt gebruikt voor een spoeddebat en vinger wijzen.

Ik kan me echt niet herinneren dat het vroeger ook zo ging in de Tweede Kamer. Het lijkt allemaal zo voor de bühne.
Het wordt pas echt eng als BBB dadelijk een flink aantal zetels krijgt. Dit kabinet is nog steeds shit, maar stl je eens voor een BBB met 10 zetels. Liever de duivel die je kent......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tuinïnen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:49:
[...]
Sinds debatten live worden uitgezonden is het een circus geworden. Daarmee stoppen zou een zegen zijn, je kan het de volgende dag nalezen in de Staatscourant.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Johan Bogle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:39:
[...]
Lama, beelden gezien en gerichtschieten was onnodig. Er was geen direct gevaar. Alleen de zoveelste niet luisterende terrorboer die een weg gaat blokkeren. Agent raakt in paniek door de dreiging.

https://video.twimg.com/e...ctIuOBkbweyITd.mp4?tag=12
*knip*

[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 09:05 . Reden: niets toevoegende oneliner ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:33:
[...]

offtopic:
Action 3 was enige generaties geleden, en had bekende issues met penetratie van juist dat soort objecten. Daarna kwamen Action Effect, Action 4 en vrij recent ActionNP, ik verwacht eerlijk gezegd dat die laatste twee nu gebruikt worden. Ben verder slechts geinteresseerd amateur
Action4 werd afgeschoten (hah) omdat het kankerverwekkende elementen bevatte. Daarom maakte de politie hun voorraad op bij een pistoolwedstrijd op deze kazerne }:|

Heb echt een miljoen van die gele klotedopjes opgeveegd die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
[...]
Lama, beelden gezien en gerichtschieten was onnodig. Er was geen direct gevaar. Alleen de zoveelste niet luisterende terrorboer die een weg gaat blokkeren. Agent raakt in paniek door de dreiging.

Altijd mooi dat er maar de helft van het verhaal bekend is en dan toch al een conclusie trekken. Wat ik voorlopig aan beelden zie is dat hiervoor die tractoren op die politie-auto's aan het inrijden waren (niet geraakt, wel heel dreigend). Dan kan ik me voorstellen als je dan een tractor zo weg ziet rijden, richting collega's, dat er zoiets gebeurt. Ik schat dat uiteindelijk de conclusie zal zijn dat ie op dat moment niet meer had moeten schieten, maar met alleen het stuk dat je in dit filmpje ziet heb je maar het halve verhaal te pakken.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
nst6ldr schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:02:
[...]

Action4 werd afgeschoten (hah) omdat het kankerverwekkende elementen bevatte. Daarom maakte de politie hun voorraad op bij een pistoolwedstrijd op deze kazerne }:|

Heb echt een miljoen van die gele klotedopjes opgeveegd die dag.
Kankerverwekkend? Man, word je in je mik geschoten, krijg je er ook nog kanker van. Dat is wel een enorme domper :P

Maar terug naar die boerenrellen. Ik mag toch hopen dat de burgemeesters er klaar mee zijn en die distributiecentra een stuk sneller gaan ontzetten dan gisteren. Onderhandelen met terroristen moet nu maar eens klaar zijn, al helemaal nu die protesten gekaapt worden door rechts extremisten en covid wappies. Enige doel wat die hebben is rellen en leuke bewerkte filmpjes schieten voor hun "wakker worden propaganda"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

siggy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Het wordt pas echt eng als BBB dadelijk een flink aantal zetels krijgt. Dit kabinet is nog steeds shit, maar stl je eens voor een BBB met 10 zetels. Liever de duivel die je kent......
Liever de BBB op 10 zetels dan dit flutkabinet met D66 en teveel macht.

Tijd voor nieuwe verkiezingen als je het mij vraagt. De onvrede over de koers waarop Nederland vaart is nog nooit zo groot geweest. Zeker buiten de randstad.

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
https://www.folia.nl/wete...e-authentieke-nederlander

Interessant stukje over de romantisering van de boer en het platteland, een beeld dat boeren en agrobusiness graag in stand houden getuige het pluggen hiervan door o.a. een dikbetaalde Yvon Jaspers. De werkelijkheid is een stuk minder aantrekkelijk. Viel mij al eerder op die confederate flags op sommige trekkers en ook in mijn meivakantie in het oosten diverse nare complotdenkersposters gezien. Niet iedereen zal zo zijn, maar helemaal fris is het niet.

[ Voor 67% gewijzigd door Luiaard op 06-07-2022 09:30 ]

Import van EVs

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
EXACT hetzelfde recept als tijdens de corona demo's; (beroeps!)demonstranten gaan de Politie net zo lang lopen zieken, treiteren en terroriseren totdat de Politie optreedt.

Daarna; alle (beroeps!)demonstranten en hun moeder lopen janken hoe fout de agenten wel niet waren

*(beroeps!)demonstranten nu in dit geval vervangen door boeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Dennahz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Ah natuurlijk, D66 is het probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
[...]

Tijd voor nieuwe verkiezingen als je het mij vraagt. De onvrede over de koers waarop Nederland vaart is nog nooit zo groot geweest. Zeker buiten de randstad.
Je spelt VVD verkeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:09
[...]

Er ligt een rechterlijke uitspraak, een andere regering gaat de uitkomst/beleid in dit verhaal niet veranderen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Het lastige is natuurlijk dat zelfs nieuwe verkiezingen deze uitdaging (stikstofmaatregelen) niet oplost. De BBB of welke partij dan ook kan gemakkelijk vanuit de oppositie roepen dat deze maatregelen onacceptabel zijn en dat we weer in conclaaf moeten om tot een werkbare situatie te komen maar dat is in geens zin een directie richting een acceptabele situatie.

Met de doelstellingen waar wij ons aan hebben gecommiteerd, de eisen die we samen met de andere Europese landen hebben afgesproken en de stok van de rechter achter de deur kan je niet bijzonder veel ruimte nemen.

Daarbij niet zeggende dat de genomen stappen allemaal zo handig zijn geweest maar het jaar en dag afstellen van maatregelene is dat nog minder.

Tot op heden weinig tot niets kunnen zien vanuit de BBB wat constructief en realistisch is in dit dosier. Roepen vanuit de oppositie maar verder niet met wetsvoorstellen komen, enkel stellen dat het kabinet dat dient te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 09:33
ijdod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Ah natuurlijk, D66 is het probleem.
Naar mijn mening is het in elke partij een zooitje, wat mij betreft zou er helemaal schoon schip gemaakt mogen worden met overal nieuwe mensen.
Dat is ook het lastige met nieuwe verkiezingen, het is kiezen tussen het kwade... :/

Het is hier nu rustig, de ontruiming gisteren was ook zonder problemen verlopen en verder is er eigenlijk ook niets meer gebeurd hier in de regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:05
TheRicolaa10 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:19:
[...]
Er ligt een rechterlijke uitspraak, een andere regering gaat de uitkomst/beleid in dit verhaal niet veranderen.
Jawel hoor. Maar dan nog meer ten koste van niet boeren.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
En dan komt er toch ook nog een uitspraak aan over mest?

Tja, door eigen gelobby en vooruitschuiven door voornamelijk het CDA van het probleem loop je er nu eenmaal tegenaan. De rechter heeft gesproken. Geen enkele partij kan het meer negeren.

Maar dat vertellen de populisten er natuurlijk niet bij, want dan gaat hun stemvee ( :+ ) niet meer op op ze stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:21:
Heerlijk wat een onzin er voorbij komt sinds de politie eindelijk besloten heeft op te treden tegen dit clubje militante boeren.

Gelijk is de Nederlandse politie schietgraag, krijgen ze te weinig training, laten zij de boel escaleren etc..
(Denkt terug aan de tientallen filmpjes waarbij je de politie koffie ziet drinken met boeren, rustig de boeren met het ME busje laat spelen, waar een agente zelfs Twister speelt met een boer, en waar de politieleiding op TV toegeeft dat ie de demonstranten eigenlijk wel sympathiek vindt)

Grappig genoeg zag je die mensen niet terug in dit topic voordat de politie z'n werk ging doen. Toen waren de boerenprotesten in z'n geheel geen issue natuurlijk, en ging alles er vredig aan toe...

Iets met oogkleppen.

De boeren hebben nu ondervonden: play stupid games, win stupid prizes.
Winnen doen de boeren op dit moment toch wel. Niemand heeft het meer over stikstof, het gaat nu alleen maar over "die politieagent die schiet". En de beelden die online verschijnen werken daar ook totaal niet mee:
- Agent die zijn pistool erg onhandig gebruikt.
- Je ziet niet het incident wat daarvoor heeft plaatsgevonden, enkel de agent die schiet.

Het beeld wat nu ontstaat is dat die "schattige" boeren nu gewoon keihard en onrechtmatig gepakt worden door police brutality. De ideale bliksemafleider en maximale PR voor de boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheRicolaa10 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:19:
[...]
Tegelijk hebben boeren rechtelijke beschermingen tegen onteigeningen en andere dwangmiddelen die nodig zijn om de beoogde vermindering van de uitstoot te bereiken. Dat kan jaren duren en dan moeten er andere zaken worden gedaan om de verplichte reductie te bereiken, zaken die veel meer mensen raken dan alleen de boeren zoals autoloze zondagen of een bouwstop. Jammer als je een huis wil of een energietransitie, er wordt niet meer gebouwd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:27
IJzerlijm schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Tegelijk hebben boeren rechtelijke beschermingen tegen onteigeningen en andere dwangmiddelen die nodig zijn om de beoogde vermindering van de uitstoot te bereiken. Dat kan jaren duren en dan moeten er andere zaken worden gedaan om de verplichte reductie te bereiken, zaken die veel meer mensen raken dan alleen de boeren zoals autoloze zondagen of een bouwstop. Jammer als je een huis wil of een energietransitie, er wordt niet meer gebouwd.
Nee joh, ligt allemaal aan Rutte. Laten we het vooral simpel houden toch? 😂 Niet iedereen beseft nog dat dit pas het begin is van een hele reeks milieumaatregelen die afgedwongen kunnen worden. Al die mooie afspraken halen we nooit zonder keiharde aanpassingen aan onze way of life.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Kijk, er zijn ook gewoon verstandige boeren in plaats van alleen maar relboeren
Een groep boeren die al duurzaam werken, presenteert woensdag het Groenboerenplan met aanbevelingen die ook hun collega's perspectief zullen bieden, meldt Trouw.
bron: https://www.nu.nl/binnenl...n-met-tienpuntenplan.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Napo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Tot op heden weinig tot niets kunnen zien vanuit de BBB wat constructief en realistisch is in dit dosier. Roepen vanuit de oppositie maar verder niet met wetsvoorstellen komen, enkel stellen dat het kabinet dat dient te doen.
Sjah, niet heel veel anders dan tijdens de Corona-crisis. Ze gebruiken een crisis als campagne-periode. Totaal niet open staan voor de realiteit om maar een doelgroep te kunnen bereiken. Zulk gedrag zou imo verbannen moeten worden uit de politiek.

Het debat zou eerder moeten zijn gehouden over waarom de politie niet kon ingrijpen of waarom ze dit niet deden, niet over waarom ze nu juist wel ingrijpen wanneer een boer in een trekker niet luisterde (wat per definitie levensgevaarlijk is).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30

hneel

denkt er het zijne van

Luiaard schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:15:
https://www.folia.nl/wete...e-authentieke-nederlander

Interessant stukje over de romantisering van de boer en het platteland, een beeld dat boeren en agrobusiness graag in stand houden getuige het pluggen hiervan door o.a. een dikbetaalde Yvon Jaspers. De werkelijkheid is een stuk minder aantrekkelijk. Viel mij al eerder op die confederate flags op sommige trekkers en ook in mijn meivakantie in het oosten diverse nare complotdenkersposters gezien. Niet iedereen zal zo zijn, maar helemaal fris is het niet.
Tja, valse romantiek. De boer als een soort "working class hero".
Als ze nou 1 ding niet zijn, dan is het wel "working class".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
JanW schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Je spelt VVD verkeerd.
Wat fout gegaan is bij de boeren is vooral het CDA aan te rekenen, kijk je naar de toeslagenaffaire is dat weer typisch VVD en D66 doet vrolijk mee zolang ze maar in de regering zitten. Houd het er maar op dat het hele huidige kabinet her en der nogal wat steken heeft laten vallen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

hneel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:38:
[...]

Tja, valse romantiek. De boer als een soort "working class hero".
Als ze nou 1 ding niet zijn, dan is het wel "working class".
Het gras is van het land gehaald dus de meesten hebben nu wel even tijd tussendoor hoor. :P

Wat politiek betreft zijn de meeste mensen in het land het er wel mee eens dat de bezem er wel doorheen kan om mensen met verstand van zaken op de juiste departementen te zetten. Vooral na het heen en weer geschuif met het laatste kabinet gaat het toch helemaal nergens meer over.

Overigens lees ik nog veel mensen refereren aan subsidies die de boeren ontvangen. Vergeten jullie niet dat je om subsidies te ontvangen ook moet voldoen aan een eisen-pakket?

[ Voor 41% gewijzigd door flessuh op 06-07-2022 09:47 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
FastFred schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:35:
Kijk, er zijn ook gewoon verstandige boeren in plaats van alleen maar relboeren

[...]
bron: https://www.nu.nl/binnenl...n-met-tienpuntenplan.html
Ik zat hun plannen (voor zover te vinden) eens door zitten kijken en daar zitten toch heel wat slimme dingen in. Sommige stukken zullen lastig zijn voor een deel van de boeren (b.v. verplicht eigen voer verbouwen), maar het geeft wel duidelijk aan dat een rendabel bedrijf mogelijk is binnen wat er nodig is aan stikstof-reductie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
https://www.volkskrant.nl...worden-gehouden~b391156b/ over het verhalen van schade en het "wij organiseren niets" van FDF. Ik ben benieuwd of het CBL uiteindelijk (een deel van) de schade kan verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
_Bailey_ schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:
EXACT hetzelfde recept als tijdens de corona demo's; (beroeps!)demonstranten gaan de Politie net zo lang lopen zieken, treiteren en terroriseren totdat de Politie optreedt.

Daarna; alle (beroeps!)demonstranten en hun moeder lopen janken hoe fout de agenten wel niet waren

*(beroeps!)demonstranten nu in dit geval vervangen door boeren.
De overeenkomst die ik zie met corona is dat NA elke actie Dukruutjes vertellen wat de politie wel niet fout heeft gedaan.
Volgens mij werd er echt wel sneller opgetreden bij wappiedemos dan bij de boeren.

En van Nu.nl
"De afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten (VIK) van de politie gaat onderzoeken of de agent terecht heeft geschoten, meldt het Openbaar Ministerie Noord-Nederland aan NU.nl."
Ik hoop intents dat deze agent er minder lang last van heeft dan de relveehouders, maar acht de kans dat dit zo te klein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

erwn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:
https://www.volkskrant.nl...worden-gehouden~b391156b/ over het verhalen van schade en het "wij organiseren niets" van FDF. Ik ben benieuwd of het CBL uiteindelijk (een deel van) de schade kan verhalen.
Paywall...

Los daarvan, je kan het toch gewoon verhalen op de boeren die daar fysiek met hun materieel staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:57
*knip* deze stellingen staan haaks op de huidige realiteit. Zonder enige onderbouwing gaan we niet nogmaals deze discussie voeren.

[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:59

Punkrocker

Mostly harmless

erwn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:
Ik zou daar niet moeilijk over doen. Ik had gisteren alle niet afgeplakte kentekens genoteerd (foto) en daar de schade op verhalen...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Dat is de normale gang van zaken. Wetgeving in dit soort complexe dossiers is te ingewikkeld om van de partijen zelf concrete wetsvoorstellen te verwachten. Daar hebben ze gewoon de expertise niet voor. De expertise zit bij de ministeries en dus is de gebruikelijke methode om het kabinet middels een motie te vragen om een wetsvoorstel te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
redwing schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Ik zat hun plannen (voor zover te vinden) eens door zitten kijken en daar zitten toch heel wat slimme dingen in. Sommige stukken zullen lastig zijn voor een deel van de boeren (b.v. verplicht eigen voer verbouwen), maar het geeft wel duidelijk aan dat een rendabel bedrijf mogelijk is binnen wat er nodig is aan stikstof-reductie.
Verplicht zelf je voer produceren zou dan wel weer shit zijn. Mijn oom heeft vorig jaar de koeien, de melkmachine en de fosfaatrechten de deur uit gedaan. Hij tikt de 60 aan, had 2 versleten knieën, 2 kinderen die geen boer willen worden, en heeft besloten het rustiger aan te gaan doen en mais te gaan verbouwen voor andere boeren. Toen de laatste mais geplant was dit jaar heeft hij 2 nieuwe knieën gekregen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mooie stuk van een boerenzoon:

https://www.thebestsocial.media/nl/draadje-boerenopstand-bo/

Dit is een linkdrop. In het vervolg graag uitleggen wat er in de link staat en waarom het relevant is voor de discussie.

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Laatst online: 13-09 16:56
downtime schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Dat is de normale gang van zaken. Wetgeving in dit soort complexe dossiers is te ingewikkeld om van de partijen zelf concrete wetsvoorstellen te verwachten. Daar hebben ze gewoon de expertise niet voor. De expertise zit bij de ministeries en dus is de gebruikelijke methode om het kabinet middels een motie te vragen om een wetsvoorstel te ontwikkelen.
Kamerleden kunnen gewoon ondersteuning van wetgevingsjuristen krijgen. Tweede Kamer heeft ook niet voor niets Recht van Initiatief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

FabianGTI schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Naar mijn mening is het in elke partij een zooitje, wat mij betreft zou er helemaal schoon schip gemaakt mogen worden met overal nieuwe mensen.
Dat is ook het lastige met nieuwe verkiezingen, het is kiezen tussen het kwade... :/

Het is hier nu rustig, de ontruiming gisteren was ook zonder problemen verlopen en verder is er eigenlijk ook niets meer gebeurd hier in de regio.
Met het gevaar om offtopic te gaan: wat we nodig hebben als Kabinet is een afspiegeling van de maatschappij. Ze hebben het wel altijd over diversiteit en inclusiviteit, maar waar zijn de normale mensen? Dit zijn grotendeels hoogopgeleide mensen uit de randstad met weinig ervaring in de echte wereld.

Wat dat betreft vind ik iemand als Caroline idd een verademing, omdat ze veel meer feeling heeft met mensen van het "platteland" (en daar schaar ik dan gebieden zoals Zeeland/Zeeuws-Vlaanderen) ook onder. Daarom heeft die partij zo'n succes.

We moeten als land bepaalde doelen halen, maar de echte vraag is: zijn die doelen wel realistisch? Het is niet dat de wereld opeens vergaat als we de doelen in 2030 niet behaalt hebben. We gaan prioriteiten moeten stellen, want er zijn enorm veel "crisissen" momenteel. Je kan niet alles tegelijk oplossen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brunniepoo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Kamerleden kunnen gewoon ondersteuning van wetgevingsjuristen krijgen. Tweede Kamer heeft ook niet voor niets Recht van Initiatief...
Ik vermoed dat dat wel aan regels gebonden is en dat een kleine partij niet zomaar even een team juristen kan inzetten om een kansloos wetsvoorstel te ontwikkelen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14

ultimateharry

Team Slayer:-)

Dennahz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:20:
[...]

We moeten als land bepaalde doelen halen, maar de echte vraag is: zijn die doelen wel realistisch? Het is niet dat de wereld opeens vergaat als we de doelen in 2030 niet behaalt hebben. We gaan prioriteiten moeten stellen, want er zijn enorm veel "crisissen" momenteel. Je kan niet alles tegelijk oplossen.
Zo lust ik er nog wel een paar. Laat ik het omdraaien: vergaat de wereld als een deel van de boeren moet stoppen, hun activiteiten moet aanpassen en / of verplaatsen, en daar ruim voor beloond worden? Nee dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

[...]

We zien niet alles. Aanname dat die boer iets daarvoor met zijn tractor is ingereden op politieagenten of -voertuigen (wat kan worden uitgelegd als poging doodslag) en dan is, zodra hij zich aan zijn aanhouding probeert te onttrekken, aanhoudingsvuur geoorloofd.

Artikel 7 Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren

Geen idee of de rijksrecherche die denkwijze gaat volgen, maar er is gewoon te weinig context bij deze beelden om daar vanachter je computer een oordeel over te kunnen vellen. Laten we dus gewoon de uitspraak van de rijksrecherche maar afwachten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
eric.1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Sjah, niet heel veel anders dan tijdens de Corona-crisis. Ze gebruiken een crisis als campagne-periode. Totaal niet open staan voor de realiteit om maar een doelgroep te kunnen bereiken. Zulk gedrag zou imo verbannen moeten worden uit de politiek.
Eerder in dit topic had ik aangegeven met belangstlling de nieuwe peilingen af te wachten, maar drukte heeft me daar niet op door laten pakken.
Bij deze alsnog :)

En dit is wel dramatisch Maurice 26 juni
https://peilingen.maurice...r-3-zetels-achter-op-vvd/
Afbeeldingslocatie: https://maurice.nl/wp-content/uploads/2022/06/Zetelverdeling-26-6-2022.jpg

We zijn nu bijna 2 weken verder, en ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de volgende peiling.
Hier ziet het eruit dat:
Wappers van FvD naar BBB en Haga
Boeren van CDA naar BBB
Millieu bewusten van D66 naar GL en PvdD
Linkse "rakkers" van SP iets meer naar t centrum schoven
Rechte "rakkers" van PVV en VVD naar JA21

Maar goed zondag as nieuwe peilingen, en met deze bizarre peiling zullen we het efect van de aanhoudende actie toch goed moeten kunnen zien.

Dit zou trouwens totaal onwerkbare uitslag zijn, heb de groepsindeling iets gechargeerd want dat kwam wbt totalen zo dicht bij elkaar, kon het niet laten :)

Kabinetspartijen (VVD D66 CDA CU) 47 is nu 78

Links (GL PvdA PvdD SP DENK BIJ1) 45 is nu 36
Centrum (VVD D66 CDA VOLT) 45 is nu 76
Rechts (VVD PVV JA21) 44 is nu 54

"Actie rechts" (BBB FVD BVNL) 25 is nu 9
Semi-Religieus (CDA CU SGP DENK) 21 is nu 26

+16 voor "Actie rechts"
+9 voor links
Hier zit echt geen traditioneel (coalitie vormen en dossiers dichttimmeren) kabinet in.
Duidelijk dat echt niemand op verkiezingen zal zitten te wachten op op BBB na.
Maar goed binnen 9 maanden zijn er verkiezingen, die de Senaat bepalen. Wat een wespennest.

Nou is het waan van de dag en soep eet je altijd minder heet dan opgediend.
En ik vermoed dat we dagwaan terug kunnen zijn bij de komende peiling, zeer interessant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Met het gevaar om offtopic te gaan: wat we nodig hebben als Kabinet is een afspiegeling van de maatschappij. Ze hebben het wel altijd over diversiteit en inclusiviteit, maar waar zijn de normale mensen? Dit zijn grotendeels hoogopgeleide mensen uit de randstad met weinig ervaring in de echte wereld.

Wat dat betreft vind ik iemand als Caroline idd een verademing, omdat ze veel meer feeling heeft met mensen van het "platteland" (en daar schaar ik dan gebieden zoals Zeeland/Zeeuws-Vlaanderen) ook onder. Daarom heeft die partij zo'n succes.

Niet om het een of ander, maar een normaal gemiddeld persoon bestuurt het land ook niet. We hebben gezien wat een school-meester als Minister van VWS is tijdens een crisis; om te huilen. Mijn inziens is er juist al te weinig kennis in de politiek, want als deze kennis er al is dan sneeuwt het onder bij het politieke geschreeuw en gaan ze wel elders aan de slag voor een dubbel salaris.

Ja, de doelen zijn realistisch. Of je doel moet zijn om geen rekening te houden met nieuwe generaties, dan moet je vooral zo door blijven gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:50
*knip* laten we niet beginnen met dit soort, niet te verifieren social media berichten

[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:04 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
[...]

Moet dat? En kan dat? Kun je van alle groepen en sectoren een geschikt persoon in de tweede kamer krijgen?

Ik heb liever een klein aantal mensen die alle sectoren overzien en in balans houden. Caroline doet haar werk prima, maar is de laatste dagen ook wat de populistische kant op geslagen. Uiteraard enorm populair daardoor, maar komt zij met de oplossing? Of is ze eigenlijk alleen maar een grote rem op de stikstofcrisis?

Ik kom zelf van de boerderij en ik kom nog regelmatig op verschillende boerenbedrijven langs. Ik roep het ook al langer, net als Bo in de link hierboven. Iedereen wist dat er problemen waren met de schaalvergroting, het beleid, de markt. Ik heb boeren regelmatig gezegd dat als ik boer was, ik mij zou richten op andere inkomstenbronnen. De melkprijs is te laag. Er is meer te verdienen met eigen winkel, verhuur van ruimte, zonnepanelen op de stal, natuur-educatie, enz. En toch is het al jaren vooral schaalvergroting wat ze nastreven. Een 'deathloop' naar mijn mening.

Moet een dokter een ziekte hebben gehad voor hij een patiënt goed kan behandelen? Politici maken zeker fouten, maar je hoeft niet zelf een boer te zijn geweest (of daar dichtbij hebben gestaan) om goed beleid te maken voor de agrarische sector.

Wat je zegt over het doelen halen in 2030. Die houding is precies waarom er nu ellende is. Het uitstellen en bagatelliseren. De kogel is eindelijk door de kerk, het roer gaat nu om. Het is nu tijd om de zaak eerlijk en duurzaam aan te pakken. Niet opnieuw er omheen lullen en deadlines uitstellen. Net als de opmerkingen dat we de norm ook kunnen verstellen, naar die van Duitsland. Nee dus, wij zijn niet Duitsland, in onze situatie wensen wij als land een bepaalde norm te halen. Dan moeten we daar ook voor gaan en het dit keer goed doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

iamerwin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:45:
*knip* laten we niet beginnen met dit soort, niet te verifieren social media berichten
*knip* zie moderatie hierboven

[ Voor 59% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:18

Dat roepen we al decennia, dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, en ergens in de toekomst zullen er vast wel oplossingen worden bedacht, door iemand anders, door onze kinderen of kleinkinderen.

Maar we zijn inmiddels al bijna beland bij de achterkleinkinderen van de Club van Rome, en die oplossingen zijn nog niet echt in zicht, en als ze er al zijn worden ze van harte en volop tegengewerkt door ons aller kortzichtigheid en egoïsme, daarbij ook van harte en volop aangemoedigd door rechtse politici (die nu eenmaal, voor zover ze al een visie hebben, voornamelijk door egoïsme gedreven worden).

Je hebt gelijk als je zegt dat de wereld (hoogstwaarschijnlijk) niet zal vergaan op 1 januari 2031. Zo snel gaat klimaatverandering nu eenmaal niet. Maar er zijn wel degelijk kantelpunten in zicht, die, eenmaal gepasseerd, niet meer teruggedraaid kunnen worden, en enorme gevolgen gaan hebben voor onze wereld.

Er is eigenlijk gewoon geen tijd meer te verliezen, en geen enkele ruimte voor laksheid mbt. maatregelen om klimaatverandering zoveel mogelijk tegen te gaan.

KNMI geeft wat onderbouwing.
Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:37:

Bedankt voor je uitgebreide analyse!

Als BBB nu ineens 17 mensen en daarnaast nog wat ministers/staatssecretarissen zou moeten leveren dan vermoed ik dat we nog met heimwee gaan terugdenken aan hoe goed georganiseerd de LPF was... daarnaast heeft BBB, denk ik, alleen maar fors te verliezen bij het moeten waarmaken van hun feitenvrije propaganda en dogwhistles. Ze bereiken hun doelen nu optimaal, regeringsdeelname gaat dat niet verbeteren.

[ Voor 16% gewijzigd door migchiell op 06-07-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Eerder in dit topic had ik aangegeven met belangstlling de nieuwe peilingen af te wachten, maar drukte heeft me daar niet op door laten pakken.

[Afbeelding]

We zijn nu bijna 2 weken verder, en ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de volgende peiling.
Hier ziet het eruit dat:
Boeren van CDA naar BBB

Maar goed zondag as nieuwe peilingen, en met deze bizarre peiling zullen we het efect van de aanhoudende actie toch goed moeten kunnen zien.

Dit zou trouwens totaal onwerkbare uitslag zijn, heb de groepsindeling iets gechargeerd want dat kwam wbt totalen zo dicht bij elkaar, kon het niet laten :)

+16 voor "Actie rechts"
+9 voor links
Hier zit echt geen traditioneel (coalitie vormen en dossiers dichttimmeren) kabinet in.
Maar goed binnen 9 maanden zijn er verkiezingen, die de Senaat bepalen. Wat een wespennest.

En ik vermoed dat we dagwaan terug kunnen zijn bij de komende peiling, zeer interessant
En met Remkes als spindoctor die het servies moet redden.... Mocht het kabinet klappen binnenkort dan word het pas echt interessant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eric.1

[ Voor 65% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

[ Voor 62% gewijzigd door polthemol op 06-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58

Suggereer je hier nu dat hoogopgeleide mensen uit de Randstad niet in de echte wereld leven? Dat ze minder kennis van en daardoor begrip voor het boerenleven hebben is een ding, maar dat ze in een soort fantasiewereld leven gaat wat ver.

En dat Caroline een verademing lijkt is omdat ze lekker met de meute mee lult. Ze komt goed over omdat ze hetzelfde soort vragen stelt als "gewone burgers" zouden doen in de 2e kamer. Dat is bewust, dat heet marketing. Daar is ze best goed in. Dat betekent overigens niet dat ze zinnige oplossingen voor problemen aandraagt, dus extra stemmen voor de BBB levert niks anders op dan dat je nog minder oplossingen uit de 2e kamer kunt verwachten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Laatst online: 13-09 16:56
downtime schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Ik vermoed dat dat wel aan regels gebonden is en dat een kleine partij niet zomaar even een team juristen kan inzetten om een kansloos wetsvoorstel te ontwikkelen.
Er bestaat een richtlijn: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-855202.pdf

Maar in principe maakt het niet uit of de partij klein of groot is. Sterker, het is zo te zien sowieso iets wat wordt toegekend aan een kamerlid en niet aan partij. En ik vraag me af of men zich wil wagen aan de kansloosheid van het een en ander...

Wel is het zo dat het initiatief ligt bij het kamerlid: die moet een helder idee hebben. Ik denk dat het daar al behoorlijk fout kan gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Robkazoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Winnen doen de boeren op dit moment toch wel. Niemand heeft het meer over stikstof, het gaat nu alleen maar over "die politieagent die schiet". En de beelden die online verschijnen werken daar ook totaal niet mee:
- Agent die zijn pistool erg onhandig gebruikt.
- Je ziet niet het incident wat daarvoor heeft plaatsgevonden, enkel de agent die schiet.

Het beeld wat nu ontstaat is dat die "schattige" boeren nu gewoon keihard en onrechtmatig gepakt worden door police brutality. De ideale bliksemafleider en maximale PR voor de boeren.
Really? Ik hoor toch echt andere geluiden in "mijn bubbel"

Van terecht tot zelfs "toch jammer dat ze mis hebben geschoten". Dus het ligt er maar helemaal aan hoe diep je in boeren territorium zit denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:49:
[...]

En met Remkes als spindoctor die het servies moet redden.... Mocht het kabinet klappen binnenkort dan word het pas echt interessant.
Hoi, jij bent nieuw hier in Nederland zie ik. Rutte kabinetten en klappen? Misschien in dromenland, maar niet hier. Alles zit dichtgetimmerd in een regeerakkoord, "één lijn" en regering boven partijen, partijen boven de individuele Tweede Kamer leden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]
Het zou op zich niet erg zijn als er weer eens een regeerakkoord is wat niet volledig is dichtgetimmerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 12:57
[...]

Verbazingwekkend dat de VVD nog steeds de grootste partij blijft, bij de volgende peiling zal BBB wel de grootste zijn denk ik. Grappig om te zien dat Rutte en Geert het in de tweede kamer hadden over de slechte peilingen, want beide falen in de taak die ze hebben. Als de PVV nou eens wat constructiever was als grootste oppositiepartij i.p.v. roeptoeteren dan zou de PVV al veel meer zetels hebben in de peilingen. Als het niveau van de VVD kamerleden/ministers zo bedroevend slecht blijft dan zakken ze alleen maar verder weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Malfunctions schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Suggereer je hier nu dat hoogopgeleide mensen uit de Randstad niet in de echte wereld leven? Dat ze minder kennis van en daardoor begrip voor het boerenleven hebben is een ding, maar dat ze in een soort fantasiewereld leven gaat wat ver.

En dat Caroline een verademing lijkt is omdat ze lekker met de meute mee lult. Ze komt goed over omdat ze hetzelfde soort vragen stelt als "gewone burgers" zouden doen in de 2e kamer. Dat is bewust, dat heet marketing. Daar is ze best goed in. Dat betekent overigens niet dat ze zinnige oplossingen voor problemen aandraagt, dus extra stemmen voor de BBB levert niks anders op dan dat je nog minder oplossingen uit de 2e kamer kunt verwachten.
Nou ja veel beslissingen die genomen worden lijken wel vooral gericht te zijn op de Randstad. Om even een voorbeeld te noemen: Weet je nog dat we 100km/u moesten gaan rijden? De politici in de kamer riepen direct dat mensen er heel weinig last van zouden hebben... behalve op het platteland waar je reistijd flink omhoog gaat, wat duidelijk gemeld is en niet naar geluisterd.

Dat soort dingen helpen absoluut niet dus zijn er steeds meer en meer mensen die zich niet gehoord voelen. Dat zijn de mensen die zich nu wel vertegenwoordigd voelen door Caroline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Hier ziet het eruit dat:
Boeren van CDA naar BBB

+16 voor "Actie rechts"
+9 voor links

Mwa, straks is dat stikstof gebeuren voorbij, zijn die boeren weer in hun hok en is er een ander actueel thema en is die BBB weer op 1 af 4 zetels. Je zag het bij forum ook in coronatijd. In de peilingen gigantisch, maar in het stemhokje is de drempel om daadwerkelijk op een wappiepartij of populistenpartij te stemmen toch hoger en valt het weer reuze mee.

Dat, en Maurice de hond kan je ook amper serieus nemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Really? Ik hoor toch echt andere geluiden in "mijn bubbel"

Van terecht tot zelfs "toch jammer dat ze mis hebben geschoten". Dus het ligt er maar helemaal aan hoe diep je in boeren territorium zit denk ik.
In mijn bubbel is dat niet anders. Maar kijk eens even op Dumpert of in de reacties van AD of nu.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Robkazoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Hoi, jij bent nieuw hier in Nederland zie ik. Rutte kabinetten en klappen? Misschien in dromenland, maar niet hier. Alles zit dichtgetimmerd in een regeerakkoord, "één lijn" en regering boven partijen, partijen boven de individuele Tweede Kamer leden.
Haha... Misschien kun je er nog eens wat geschiedenisboekjes op na slaan. Ik zeg ook niet dat ze deze maand opstappen en al helemaal niet om het stikstofbeleid. Ik hintte slechts op een 'raar kabinet' als daarin partijen als de BBB, groen links etc. etc. de meerderheid gaan behalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Robkazoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:56:
[...]

In mijn bubbel is dat niet anders. Maar kijk eens even op Dumpert of in de reacties van AD of nu.nl.
Dumpert of nu.nl ;(

Dan kun je net zo goed gelijk het riool induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Jeroenneman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Dumpert of nu.nl ;(

Ik ga niet zeggen dat het hoogstaande kringen zijn, maar het zijn wel andere kringen die misschien niet in je bubbel zitten. En dan zie je wel echt een draai ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Dumpert of nu.nl ;(

Ik duik liever in het riool dan in de comments van nu.nl

Maar ik heb liever niet dat de kamer een 1 op 1 afspiegeling van de maatschappij wordt. Dan zouden er te veel wappies in de kamer komen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Robkazoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Ik ga niet zeggen dat het hoogstaande kringen zijn, maar het zijn wel andere kringen die misschien niet in je bubbel zitten. En dan zie je wel echt een draai ontstaan.
Op Dumpert? Ik weet niet waar je precies kijkt, maar zelfs daar is de consensus de laatste tijd dat de boeren maar eens normaal moeten gaan doen en iedereen het stikstofprobleem moet oplossen. Inclusief de boeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Robkazoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Tja, dat zijn dan ook weer andere bubbels.

Maar ja, dit zal voor sommige mensen zeker een reden kunnen zijn om het nog wat meer uit de hand te laten lopen.

Ik maak me geen zorgen, maar ik denk dat de tijden wel nog wat interessanter kunnen worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Och, de 2e kamer gaat straks eerst met reces. Dus dit blijft nog wel even door etteren.

Overigens waren de eerste reacties misschien van "terecht", maar nu er meer beelden opduiken dat die agent al veel langer met een wapen stond te slingeren, slaat die mening wel aardig om.
Playa del C. schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Dit
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100035174_c92b1128
is anders een prima stukje, met daaronder heel veel prima reacties. Het kijken waard. Maxim Hartman die een boer de waarheid zegt.
Wie? Heeft die kennis op gebied van dit dossier of is dat weer zo'n figuur die als knuppel er bij in gegooid is om wat headlines te creëren?

[ Voor 99% gewijzigd door flessuh op 06-07-2022 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
[...]

Dumpert of nu.nl ;(

Dit
is anders een prima stukje, met daaronder heel veel prima reacties. Het kijken waard. Maxim Hartman die een boer de waarheid zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Playa del C. schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Dit
Really? Ik was al afgehaakt toen hij vrouwen met make-up afkraakte. De man met een sterke mening, maar die eigenlijk heel zielig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32
Ik ben ook wel blij om te lezen dat er steeds meer en meer hardop geroepen wordt dat het totaal oneerlijk is dat boeren hun gang mogen gaan, maar dat (oa) Extinction Rebellenion binnen de korste keren worden afgevoerd.

Niet de wet, maar degene met de grootste (trekkers?) bepalen de regels lijkt het momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
LZ86 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Mwa, straks is dat stikstof gebeuren voorbij, zijn die boeren weer in hun hok en is er een ander actueel thema en is die BBB weer op 1 af 4 zetels. Je zag het bij forum ook in coronatijd. In de peilingen gigantisch, maar in het stemhokje is de drempel om daadwerkelijk op een wappiepartij of populistenpartij te stemmen toch hoger en valt het weer reuze mee.
Deels waar en daarom ben ik nog benieuwder naar de komende peilingen want het verschil/overeenkomst met de huidige zal een mooie indicatie geven hoe "de mensen in het land" aankijken tegen hoe het gaat, superinteressant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:04

dragonhaertt

@_'.'

stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Really? Ik was al afgehaakt toen hij vrouwen met make-up afkraakte. De man met een sterke mening, maar die eigenlijk heel zielig is....
Dat een persoon een mening heeft, die jou niet aanstaat, en dat enigszins onhandig brengt, betekent niet dat hij altijd ongelijk heeft.

In dit stukje snijd hij redelijk direct de kern van het probleem aan. Een aantal boeren denken het recht te hebben om, kostte wat het kost, altijd boer te blijven.

Op het moment dat de helft van de schoenenwinkels failliet gaat is het 'marktwerking', maar als het privé zo verwikkeld is met het bedrijf wordt het gezien als een persoonlijke aanval.

Ik snap best waar ze vandaan komen, maar het lijkt me wel belangrijk om realistisch te blijven en hier de marktwerking ook zijn gang te laten gaan. Zonder subsidies was een groot deel van de boeren hier al veel eerder weggeconcurreerd door de goedkopere buitenlandse producten.
Dat dat al jaren afgevangen wordt is geen garantie voor de toekomst imho.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.