Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
flessuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Echter is het aantal koeien al decennia nagenoeg gelijk gebleven.
Dat een boerderij opgekocht wordt en daarmee een andere boerderij meer koeien heeft wil niet zeggen dat het totale aantal stijgt; de opgekochte boerderij wordt enkel samengevoegd.

[...]

Er wordt wel degelijk geroepen dat innovaties, technisch of met voer, niet voldoende zijn dus de enige oplossing opkopen is.

Overigens mag ik hopen dat de boeren die uitgekocht worden wel even duidelijk in het contract zetten dat als de grond niet voor natuur maar voor bebouwing gebruikt wordt ze het verschil in grondprijs bijgestort krijgen.
Pak je altijd alleen de cijfers die uitkomen? :+ De totale veestapel is niet gekrompen. En er was al lang bekend dat er minder vee moest komen. Dus als ze niet de boel in stand hadden gehouden (dus stoppende boeren niet overnemen) hadden we een stuk minder problemen gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Moet je eens als Moslim proberen _O-

Dan moet er gelijk afstand worden genomen van standpunten en acties. Maar hier niet hoor :+
Nofi, maar ik wilde die nou net omgekeerd gaan noemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Spoeddebat in de Tweede Kamer zojuist begonnen:

https://debatdirect.tweedekamer.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Real op 30-06-2022 19:36 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
In een debat over de maatschappelijk onrust gaat Vd Plas het niet hebben over maatschappelijke onrust, maar begint weer een heel betoog over de crisis op zich. Maar ja, daar gaat het debat niet over.

Paternotte spreekt in interruptie Vd Plas aan op de gevolgen van de aangekondigde acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Nou Vera Bergkamp zegt eens "nee"
Hoop dat ze het over het protest kunnen blijven hebben.
Attje Kuiken, kunnen we dti soort "protesteerders niet aanmerken als crimineel"
Sophie Hermans: "verwerpelijk gedrag, aanval op rechtsstaat" "goede boeren die zich aan de wet houden die moeten weten dat gesprek mogelijk is." samenvatting: Stop rotgedrag en begin gesprek...

[ Voor 7% gewijzigd door Silent7 op 30-06-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:02:
Nou Vera Bergkamp zegt eens "nee"
Hoop dat ze het over het protest kunnen blijven hebben.
Attje Kuiken, kunnen we dti soort "protesteerders niet aanmerken als crimineel"
Sophie Hermans: "verwerpelijk gedrag, aanval op rechtsstaat" "goede boeren die zich aan de wet houden die moeten weten dat gesprek mogelijk is." samenvatting: Stop rotgedrag en begin gesprek...
How surprising, de ene zwakte na de andere zwakte. Dus crimineel gedrag niet aanmerken als crimineel. Wat een feest in dit land. Ze vrezen kiezers.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:12:
[...]

How surprising, de ene zwakte na de andere zwakte. Dus crimineel gedrag niet aanmerken als crimineel. Wat een feest in dit land. Ze vrezen kiezers.....
En gooien niet onverwachts een hoop olie op het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Nee nee ze zijn net begonnen, dus we weten nog niet wat er uit gaat komen, dit vond ik dan wel nette inbreng (ik ga niet alle interrupties hier neerplempen, maar de fractievoorzitters geven wel een idee wat de fractie zal gaan stemmen bij evt moties dus ik pakte deze even mee dus tikte ze in, nu is het "debat" waar iedereen lekker wil scoren voor zijn.haar eigen electoraat, geen reden voor tikken, dan blijf je bezig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Paternotte: Democratie hoort rekening te houden met minderheden. Je mag in ons land altijd demonstreren, maar geen intimidatie of wetteloosheid (bomen hakken, ministers thuis lastig vallen en grimmige incidenten.
Gaat kabinet ingrijpen tegen trekkers op snelweg en mensen thuis opzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Klaver: geweld door minderheid die regels overtreedt moet de kop in worden gedrukt, wil evenals Paternotte concrete plannen van kabinet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Klaver: Zoek niet het verschil...wat gebeurd is heeft niets te maken met boeren, misscien 1% boeren met corona demonstranten, daar moeten we afstnad van nemen. We moeten een lijn trekken. Kabinet, doe alles wat mogelijk si het geweld de kop in te drukken.Wat doen we tegen de 1% ":rtoboeren" nemen we de trekkers in beslag? We gaan in gesprek met goed willenden, maar boerenclubs, toon leidingschap en roep je achterban tot de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Wilders:
Nl wordt kapot gemaakt, asielzoekers energie wanbeleid Rutte/Kaag blabla
Boeren 99% houdt zich aan de regels, tegen de 1% zeg ik, hou je aan de wet, stop met driegen en intimidatie.

Atifa, akwasi, linkse hypocrisie blabla.
Stop met stikstofbeleid, laat boeren boeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:28:
Wilders:
Nl wordt kapot gemaakt, asielzoekers energie wanbeleid Rutte/Kaag blabla
Boeren 99% houdt zich aan de regels, tegen de 1% zeg ik, hou je aan de wet, stop met driegen en intimidatie.

Atifa, akwasi, linkse hypocrisie blabla.
Stop met stikstofbeleid, laat boeren boeren.
Je had deze ook in het vooruit kunnen schrijven, tamelijk voorspelbaar :+

Haga: copy paste Wilders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Van Haga:
Niet bestaand stikstof probleem, boeren cultuur wordt gedemoniseerd
Wij staan achter de boeren en voor recht op demonstratie, maar binnen de wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Azarkan
mensen boos op burger op politiek en boeren sluiten deze rij
Slecht afgestemd stikstofplan, mensen voelen zicht bedreigd.
oproep aan boeren, laat je niet gek maken, luister naar elkaar, overleg, geen intimidatie.
Geweld is onacceptabel.
Wees umpatiek naar boeren, dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Vd Staaij\
Moedeloze frustratie van vele jaren.
Wat gat het kabinet doen om de kloof te overbruggen.
Gelukkig mag in een rechtstaat demonstraties, maar thuis opzoeken en radicaliseren jaag je samenleving tegen je in het harnas.
MinJus, lopen jullie tegne knelpunten aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Marijnissen, protest goed, maar binnen wet, het is veel te ver gegaan., boeren helpen zichzelf en hun zaak niet.
Hebben de politie etc voldoende middelen?
Zjn we voorbereid?
Zorgen om tweedeling in NL, deel NL gaat goed, mar een grote groep heeft het moeilijk en voelen zich ondervetegenwoordigd en maken zich zorgen, de laatste ziet een politiek die er niet voor hen is, daar zou het meer over moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Segers:
Hamrs, bij mensen thuis langs gaan is slechte zaak, de kloof moet kleiner.
Dank aan de goede boeren en ordediensten.
Boeren hebben onzekerheid en zijn wanhopig, soms terecht soms niet.
Hoe moeten wij communiceren, heft te maken met levenstijl van ons allemaal., het is niet alleeen een boeren probleem. Hoe kunnen we kloof tussen burger en boer kleiner maken en zorgen voor wederzijds respect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
En weer een commissaris, gazant, speciaal gazant, commissie etc.

Nu eens geen Stef Blok, maar oud-minister Veerman.

Kuiken nu ook kritiek. We hebben een kabinet die moet afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Let op, ik heb niet letterlijk overgenomen maar meer strekking (was al lastig zat om het bij te houden lol, maar dit geeft zeker een goed beeld van het standpunt van de diverse partijen aan het begin van het debat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Lijkt mij ook een uniek slecht plan van CU om oud CDA-minister Veerman die jaren geleden niet heeft gehandeld, nu te laten afhandelen.

Mind you: Schouten (CU) heeft afgelopen jaren ook geen lor gedaan ondanks ABRvS uitspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:41:
Let op, ik heb niet letterlijk overgenomen maar meer strekking (was al lastig zat om het bij te houden lol, maar dit geeft zeker een goed beeld van het standpunt van de diverse partijen aan het begin van het debat.
Ja alleen heeft het weinig van doen met het daadwerkelijke onderwerp van het debat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Real schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:44:
Lijkt mij ook een uniek slecht plan van CU om oud CDA-minister Veerman die jaren geleden niet heeft gehandeld, nu te laten afhandelen.

Mind you: Schouten (CU) heeft afgelopen jaren ook geen lor gedaan ondanks ABRvS uitspraak.
Mee eens, iemand die iets met landbouw van doen heeft gehad hoort niet in zo'n rol thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Real schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:44:

Alsik die strekking van hierboven zo lees is men gewoon bang voor boeren en stemmers. Je kunt niet een minderheid de dienst uit laten maken. Dat heeft niks meer met democratie te maken. Ik vind dat er wel erg softe uitspraken zijn. Kloof tussen boeren en overheid? En wat van de kloof tussen boeren en realiteit?

Lijkt wel alsof ze alles beetje goed proberen te knuffelen, ach het is maar een kleine minderheid die aan het rellen is. En dan honderden tractoren op de snelweg. Yeah right. Boeren zijn overgerepresenteerd in de democratie, durft men niet bepaald te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Jammer dat ik Ouwehand gemist heb...
Dassen, Heerma rn Rppink moeten nog...maar zal niet erg anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:47:
[...]
Alsik die strekking van hierboven zo lees is men gewoon bang voor boeren en stemmers.
Ja, maar Vd Wal doet dat verfrissend niet. Die staat echt voor omlaag brengen stikstof.

Maar laten ze in vredesnaam niet Veerman gaan vragen. Ook Bleeker is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Dassen:
Tijd voor oppakken wat jaren is blijven liggen. Voelbare onveiligheid, giftige mix. Volt staat achter iedereen die hier ernstig last van hebben, incluis de vreedzame boeren/
We moeten een grens trekken tegen misinformatie, is daar een strategie voor?
Hoe gaan we verzoenning vinden?
Neemt het kabinet de regie eindelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Real schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Ja, maar Vd Wal doet dat verfrissend niet. Die staat echt voor omlaag brengen stikstof.

Maar laten ze in vredesnaam niet Veerman gaan vragen. Ook Bleeker is geen optie.
Ze schuift het een jaar voor zicht uit en gooit het over de schutting bij de provincies. Klinkt als harde woorden, uiteindlijk gaat er niks van komen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
monaldo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Je stelling lijkt niet echt te kloppen. Uiteraard gaat het om de periode die je neemt, maar met als alles met klimaat gaat het om een langere periode die representatief moet zijn en niet enkele jaren.

https://www.clo.nl/indica...door-de-land--en-tuinbouw

In de periode 1990-2018 is de berekende emissie van ammoniak door de land- en tuinbouw met 66% afgenomen.
Die reductie was voor in de jaren 1990-2005. Daarna boekt men amper meer vooruitgang. Dus de stelling klopt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Heerma
Hulpdiensten en coillegas lastig vallen, stop daarmee, rechtsvervolging nodig.
Niet alle boeren staan er achter, maar maken zich wel terecht zorgen.
Veerman stelt doelen niet ter discussie maar wil wel perspectief voor ene gezond platteland
Wil kabinet een constructief gesprek organiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Grote punt is dat wij alleen maar de lege zaal hoeven te zien om te weten dit is geen (belangrijk) debat, dit is je eigen partij mening poneren, jammer, gaat natuurlijk weinig uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
ooh flip ik moet een half uurtje met dikke zaklamp een grote hoeveelheid spreeuwen om ons huis heenleiden, anders poepen ze alles onder en het zijn er duizenden, even schijnen en ze vliegen netjes langs. brb ik kan Eppink niet doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:04:
ooh flip ik moet een half uurtje met dikke zaklamp een grote hoeveelheid spreeuwen om ons huis heenleiden, anders poepen ze alles onder en het zijn er duizenden, even schijnen en ze vliegen netjes langs. brb ik kan Eppink niet doen
Jij wilt geen stikstofdepositie in je eigen mini natura 2000 gebiedje ? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:47:
[...]

Alsik die strekking van hierboven zo lees is men gewoon bang voor boeren en stemmers. Je kunt niet een minderheid de dienst uit laten maken. Dat heeft niks meer met democratie te maken. Ik vind dat er wel erg softe uitspraken zijn. Kloof tussen boeren en overheid? En wat van de kloof tussen boeren en realiteit?

Lijkt wel alsof ze alles beetje goed proberen te knuffelen, ach het is maar een kleine minderheid die aan het rellen is. En dan honderden tractoren op de snelweg. Yeah right. Boeren zijn overgerepresenteerd in de democratie, durft men niet bepaald te zeggen.
Met meer dan 50k boeren is dat wat je ziet ook maar een klein deel. Daarnaast is er ook een enorm verschil tussen boeren op de snelweg en de rellen die er zijn gebeurt. Als het puur om die boeren op de snelweg was gegaan, was er weinig commotie over geweest. En als je dan puur naar de grensoverschrijdende gevallen kijkt is dat natuurlijk helemaal een klein deel.
Wat mij daarbij echter het meeste stoort is dat de 'leiders' het niet afkeuren en er maa romheen blijven lullen. Naar mijn idee zijn ze daarmee gewoon medeplichtig. Hetzelfde geldt voor een paar partijen die even snel over de rellen heengaan om weer naar het standaard 'arme boeren' verhaal toe te gaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Mja. Komt vast in buurt BBB. Geen geweld etc. maar laat boeren, boeren.

We gaan het horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Real op 30-06-2022 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Klaver, stel toch geen vragen aan die van Meijeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

redwing schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:06:
[...]

Met meer dan 50k boeren is dat wat je ziet ook maar een klein deel. Daarnaast is er ook een enorm verschil tussen boeren op de snelweg en de rellen die er zijn gebeurt. Als het puur om die boeren op de snelweg was gegaan, was er weinig commotie over geweest. En als je dan puur naar de grensoverschrijdende gevallen kijkt is dat natuurlijk helemaal een klein deel.
Wat mij daarbij echter het meeste stoort is dat de 'leiders' het niet afkeuren en er maa romheen blijven lullen. Naar mijn idee zijn ze daarmee gewoon medeplichtig. Hetzelfde geldt voor een paar partijen die even snel over de rellen heengaan om weer naar het standaard 'arme boeren' verhaal toe te gaan.
Er wordt, ook in de politiek, wel erg bagataliserend gedaan over blokkeren van wegen en rellen. Rellen lijkt erger, maar blokkeren van snelwegen is nog erger, zie verhaal van de ambulance etc etc. Dan zijn rellen bij het huis minder erg omdat het slechts 1 familie raakt.

Het is maar hoe je het wilt bekijken. Als er straks een dode zou vallen, gaan we dan de rellen zijn als 'het was maar rellen'? Je kunt altijd weer iets ergers krijgen zodat het voorgaande sneller geaccepteerd wordt.

Het doet er compleet niet toe dat het slechts een klein deel van de boeren is geweest. Als de meerderheid blijkbaar nog niet eens de eigen gelederen in bedwang wilt of kan houden, dan is het gewoon steun daarvoor. Zie ook de geweldige uitspraken van Agractie frontman.......

Over een jaar gaat de hel pas echt losbreken, en dat gaat ons als belastingbetaler heel veel geld kosten. Want de boeren hebben nul komma nul fatsoen. Van der Wal heeft zichzelf in eenhoek gezet. Alles wat nu gebeurd zal onder een vergrootglas komen. We blijven maar opschuiven. En dat boeren, geen enkele, met een oplossing komt, zegt ook genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Om 21:40 verder met eerste termijn kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
gekkie schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:06:
[...]

Jij wilt geen stikstofdepositie in je eigen mini natura 2000 gebiedje ? :)
heheh ik heb een paar keer met een niet geladen luchtbuks geschoten (we hebben de max aan power dus dat geeft nog best geluid,) het gros van de spreeuwen vloog langs ons huis en als ze eenmaal een route hebben dan houden ze dan wel aan. Ik ben altijd blij als ze over ons fruiteiland gaan, mooie lading gratis extra voeding voor alle bomen daar :D (maar goed wij eten brandnetel als groenten, in soep, en gebruiken het als thee en als meststof (bandnetelgier) dus wat meer van dat is mooi voor ons, ook dovenetel wat heerlijke salade spul is doet het gelijk goed als brandnetel, gelukkig hebben we geen bijzonder plantje te beschermend hiero :D)

ah over 20 minuten komt het kabinet, benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:17:
[...]

Er wordt, ook in de politiek, wel erg bagataliserend gedaan over blokkeren van wegen en rellen. Rellen lijkt erger, maar blokkeren van snelwegen is nog erger, zie verhaal van de ambulance etc etc. Dan zijn rellen bij het huis minder erg omdat het slechts 1 familie raakt.

Het is maar hoe je het wilt bekijken. Als er straks een dode zou vallen, gaan we dan de rellen zijn als 'het was maar rellen'? Je kunt altijd weer iets ergers krijgen zodat het voorgaande sneller geaccepteerd wordt.

Het doet er compleet niet toe dat het slechts een klein deel van de boeren is geweest. Als de meerderheid blijkbaar nog niet eens de eigen gelederen in bedwang wilt of kan houden, dan is het gewoon steun daarvoor. Zie ook de geweldige uitspraken van Agractie frontman.......

Over een jaar gaat de hel pas echt losbreken, en dat gaat ons als belastingbetaler heel veel geld kosten. Want de boeren hebben nul komma nul fatsoen. Van der Wal heeft zichzelf in eenhoek gezet. Alles wat nu gebeurd zal onder een vergrootglas komen. We blijven maar opschuiven. En dat boeren, geen enkele, met een oplossing komt, zegt ook genoeg.
onzin, er zijn ondernemende boeren die wel willen veranderen en mee willen denken, genoeg in de media gezien ook onlangs; maar idd vooralsnog een minderheid

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:44
Zoals verwacht een grote hoop stront van de populistische fascisten: "Gebruik geen geweld, maar ga vooral zo door met de opstootjes, 0 feiten, een constante stroom leugens."
De weg hieruit is via samenwerking, overleg, maar roep daar vooral niet toe op. In plaats daarvan kan je beter om een "revolutie" tegen het "totalitaire regime" vragen.

Mensen krijgen waar ze om vragen, zo lang het achterlijke feesboekvolk van Nederland op deze partijen blijft stemmen gaan we hier niet uitkomen.
En laat linkse politici aub stoppen met interrumperen van die mensen, spreek onderling af elkaar te interrumperen zodat je meer spreektijd krijgt zoals Haga en BBB dat deden. Die populisten krijgen alleen maar langer het podium voor extra feesboekclips waar ze links ownen en ze negeren toch wat je zegt om alleen nog meer poep te spuien, zeker met zo een enorm slappe voorzitter.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
BBB goed protest in Stroe, goed contact politie en boeren daar oa door MKZ affaire....hmm doet geen bel rinkelen...? geen idee waar ze het over heeft: ok gevonden
Wikipedia: MKZ-crisis (2001)

Rutte heeft het vooral over zaken die in het stikstoftopic een betere plek vinden.
Dang zeg die Wilders weet ook echt altijd azielzoekers erbij te slepen, zucht.
Mooie deflectie Rutte "mensen die nu pas kijken.. ik vind het goed dat dhr Wilders afstand neemt van het geweld bij de boerenprotesten, mensen zouden als ze nu inschakelen wel eens iets anders kunnen denken maar dat vond ik goed van dhr Wilders en de rest van de kamer"
Rutte en Wilders beetje ruziën over peilingen, heheh Rutte: "we hebben het allemaal moeilijk met de peilingen......behalve mevrouw vd Plas"'
Goed dat hij het opbrengt, ben benieuwd of al deze boerenacties daar nog effect op gaan hebben, zou wel eens een mooie graadmeter kunnen zijn hoe breder NL denkt over al deze ellende :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Het is 22:00 uur en eindelijk begint het debat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

segil schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Dat voelt als een onzinnige vergelijking die geheel mank gaat :)
Aangezien volgens mij nergens wordt gezegd dat boeren samen moeten gaan wonen.

Maar, om toch in jouw vergelijking te blijven, mocht het toch zo zijn dat over een tijdje blijkt dat mijn beroep een onredig negatief aandeel veroorzaakt op milieu/gezondheidsproblematiek, dan zou ik ook zeker mijn conclusies trekken en kijken naar iets anders. We kunnen er simpelweg niet omheen dat er zeer, zeer grote uitdagingen zijn op gebied van natuur en milieu. Dit is één stapje dat gezet moet worden. Eén van velen. Vervelend, alleen heeft het geen zin om je vingers in je oren te stoppen en te doen alsof er geen problemen zijn.
Ik snap dat je helemaal mank vind gaan, dat vinden de boeren ook. Na jaren zich aan moeten passen en verplichte innovaties toe moeten passen om maar minder uitstoot te genereren is het nu ineens iets waarbij de maatregel het einde betekend van hun bestaan. Het gaat hier om afspraken van de overheid over natuur, en dan willen ze de boeren het zo moeilijk maken dat er bijvoorbeeld grond vrijkomt om er huizen op te bouwen? Lijkt behoorlijk op landjepik met een stikstof labeltje.
-TAZZ- schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Ik overdrijf het wat maar hoe is dit allemaal anders dan iemand met een eigen bedrijf wat geen bestaansrecht meer heeft door economie of overheidsregels. Die bedrijven stoppen en dan moet de eigenaar ook op zoek naar wat anders. Ik heb tijdens de COVID lockdown geen horeca-eigenaren massaal de snelweg zien blokkeren, bermen in de brand steken, politie met vuurwerk bekogelen, etc.
De horeca had ook te maken met lockdown en beperkende horeca regels. En wellicht is de horeca community niet zo hecht zoals bij de boeren.

[...]
En heel eerlijk, de boeren hebben hun eigen sector wel redelijk om zeep geholpen met de massale overproductie waardoor de prijzen nu gewoon belachelijk zijn. 2,- voor een kilo gehakt gaat natuurlijk nergens over. Hopelijk zorgen de stikstofregels er ook voor dat prijzen wat normaler worden zodat boeren eerlijker betaald krijgen zodat het verhaal wat jij schets minder voorkomt. Maar het zal zeker gebeuren.
Spijker op z'n kop, als vlees 2 euro per kilo kost, wie houdt er dan 8 euro aan over? We exporteren naar Duitsland en importeren vanuit Argentinië, vreemd toch?
redwing schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Het grootste gedeelte gebeurt dagelijks in een normale markt. Milieunormen worden aangescherpt, regels veranderen, werk verandert en uiteindelijk verdwijnen de niet rendabele bedrijven en krijg je juist andere bedrijven erbij. Dit geldt zelfs voor het wonen want als de reistijd te lang wordt (teveel files) worden mensen verplicht om dichterbij te gaan wonen etc. Sterker nog soms worden mensen verplicht in een andere stad neergezet en moeten ze het maar zelf oplossen.
Binnen een marktwerking kan ik mij dat inderdaad voorstellen. Alleen is het nu de overheid die door jaren wanbeleid, in europa met de billen bloot moet en dit nu specifiek afreageert op de boeren de bouw en andere stikstof afhankelijke bedrijven.Daarnaast rekenen ze met oude gegevens en met modellen die boeren reductie van 95% moeten bewerkstelligen op een eiland waar geen boeren zitten.
EricEric752 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat je, onbedoeld, exact aangeeft wat er mis is met de boerprotesten. Want wat schrijf je hier eigenlijk: Boeren zijn anders, beter, dan andere burgers. En daarom hebben ze meer rechten (volgens zichzelf dan). Waar anderen geen wegen mogen blokkeren, politici mogen bedreigen, anderen in gevaar mogen brengen, milieunormen overschrijven, grote machines gebruiken om hun zin door te drijven, mogen boeren het wel. Waarom? Omdat ze een bepaalde levenswijze hebben... Aldus de boeren en hun sympathisanten.
Tja de media weet dingen soms mooi te framen. En nee ze denken niet dat ze beter zijn, je trekt dingen expres uit vorm om je punt te maken. Niet netjes van je. O en de politie mag wel als slakken over de weg rijden voor een paar % loonsverhoging (mijn inziens terecht overigens). Waar trek je het verschil dan?
Zo werkt democratie echter niet. Iedereen heeft dezelfde rechten en boeren hebben niet meer en ook niet minder rechten dan anderen. Ook boeren zijn onderworpen aan democratische besluiten en de rechtsorde. Natuurlijk hebben boeren recht op de bescherming van hun eigendomsrecht. Maar dat recht is niet absoluut. De overheid kan dat recht inperken. Daar hoort een natuurlijk een schadevergoeding bij, maar boeren kunnen niet op eigen houtje besluiten dat wetten voor hen niet gelden.
Een referendum zou op zijn plaats zijn dan ... O ja dat heeft de overheid ook al van ons afgepakt ...
SemperFidelis schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:14:
[...]

Al eerder benoemd.
Als ik een grond bezit waarmee ik op papier al miljonair ben en de overheid biedt mij ook nog eens flinke smak geld bied om ander werk te zoeken, doe ik dat met alle liefde en dan help ik ook nog eens de wooncrisis en de stikstofcrisis bestrijden.

Helaas helpen deze hypothetische voorbeelden nergens mee, die ook nog eens compleet overdreven zijn (allemaal in de Bijlmer moeten wonen? Hoe kom je hier bij).
De overheid moet dan ook een eerlijk bod doen op de eigendommen, wie zegt dat dit eerlijk is? En als een boer miljonair is dan zit dit voornamelijk in het bedrijf.

O voor de bijlmer mag je ook oost Groningen doen hoor, het is maar een voorbeeld.
SemperFidelis schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:27:
[...]

[Afbeelding]

het is gewoon de wet van absolute aantallen. Je kunt je wel focussen om 25% te reduceren bij de top 100, maar het overgrote deel komt juist van die ruim 50.000 (!) agrarische bedrijven. Het heeft echt niet heel veel zin om dat te doen.
Mooi propaganda plaatje. Zeker omdat er geen verschil gemaakt wordt tussen NH3 en NOx. Bekijk het vanuit een ander perspectief. De natura 2000 gebieden beschermen voor een steeds grotere populatie waarvoor je bij de boeren land af gaat nemen. Om huizen te plaatsen en nog meer wegen te bouwen.
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:10:
De achterliggende discussie is totaal niet relevant, men heeft zich aan de wet te houden en als men wil demonstreren dan is ook dat een recht. Gebruik je levensgevaarlijke verkeer en burger in gevaar brengende middelen om te demonstreren dan ben je gewoon fout bezig.
En als de politie het doet, wie bekeurt hun dan? Of waren we dat alweer vergeten.
SemperFidelis schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:18:
[...]

Eens, maar realiseer je ook dat ze dure grond hebben én een gunstige uitkoopregeling.
Dat is een hele dikke compensatie.
Zoek even op wat die grond kost, wat ze vaak nog aan een bank moeten betalen en of dan die compensatie nog steeds zo dik is.

Dat boeren demonstreren is prima, dat ze acties doen door langzaam te rijden op de snelweg, geen probleem mee. Het wordt anders als het gaat intimidatie, als het gaat om de harde acties waarbij hulpverleners worden aangevallen, dat is niet ok!

Meh ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Kuiken (ik vat het even samen in eigen woorden): kan HR manager Rutte ook eens iets gaan doen en niet steeds adjudanten (junior ministers) sturen met een half verhaal.

In essentie stelt ze dat Rutte onvoldoende zichtbaar was en mede daarom de zooi is ontstaan. Het letterlijke woord was overigens 'teringzooi' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Real schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:00:
Het is 22:00 uur en eindelijk begint het debat.
Zegt Kuiken nou echt "teringzooi" pff niveau zeg
Paternotte: Het was geen protesteren maar intimideren. Das wel mooi gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Twarp schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:03:

Dat boeren demonstreren is prima, dat ze acties doen door langzaam te rijden op de snelweg, geen probleem mee. Het wordt anders als het gaat intimidatie, als het gaat om de harde acties waarbij hulpverleners worden aangevallen, dat is niet ok!
Ahja, ambulances vertragen is helemaal prima. Als je geen issues hebt met het breken van de wet, waarom dan wel met intimidatie? Is maar een heel klein stapje. Het zal je kind maar zijn die naar het ziekenhuis moet. Maar ach, het is niet gebeurd (dit keer), dus is het prima. We/ze gaan door totdat het wel eens echt misgaat. Wat boeit een kind nou van een niet-boer uiteindelijk? niks toch?

Echt ik word moe van dat gebagataliseer. Er zijn regels en wetten voor een reden, niet omdat iedereen het zo leuk vond. Er horen gewoon consequenties aan overtredingen vast te zitten anders krijg je dit soort gebagataliseer. Ach het is maar 1 kind, ach het zijn maar 10 kinderen. Ach het is maar band. Waar stopt het? Stopt het als het misgaat bij 1?

Klassenjustitie pur sang, vaak genoeg aangehaald. Politiek is verrot, de boeren net zo goed. Burgers nog meer. Wat een feest dit. We gooien maar al het fatsoen, regels en wetten voor de zoveelste schreeuwende minderheid die de meerderheid hun wil wil opleggen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

flessuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Overigens mag ik hopen dat de boeren die uitgekocht worden wel even duidelijk in het contract zetten dat als de grond niet voor natuur maar voor bebouwing gebruikt wordt ze het verschil in grondprijs bijgestort krijgen.
Dat mag ik hopen idd. Als het écht om de natuur gaat, dan ga ik er vanuit dat hun grond ook volgegooid gaat worden met bomen i.p.v. huizen.

Ik denk dat we allemaal wel weten dat er huizen en/of zonnepanelen/windmolens op gaan komen.

Qua spoeddebat en het kabinet kan ik kort wezen: dit huidige kabinet heeft zoveel kapotgemaakt qua vertrouwen in de politiek. Vooral tijdens de pandemie met veel leugens en bedrog. Veel mensen hebben hun vertrouwen verloren in deze groep. Daarom zie je het nu zo extreem ontsporen bij de boeren, maar eigenlijk is het iets wat onder een groot deel van de bevolking aan het broeden is. Zeker buiten de randstad.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennahz op 30-06-2022 22:13 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:06:
[...]

Zegt Kuiken nou echt "teringzooi" pff niveau zeg
Ik neem aan in de context van al die protesten en intimidaties?
Ik kan mij indenken dat de politici ook even wat geprikkeld en emotioneel reageren als collega's thuis opgezocht worden en dat er massaal dwaze en hersenloze acties plaatsvinden door boeren en andere mensen die protesteren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennahz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:11:
[...]

Dat mag ik hopen idd. Als het écht om de natuur gaat, dan ga ik er vanuit dat hun grond ook volgegooid gaat worden met bomen i.p.v. huizen.

Ik denk dat we allemaal wel weten dat er huizen en/of zonnepanelen/windmolens op gaan komen.
Ik denk dat we allemaal wel weten dat er geen enkele vorm van onteigening tegen over de zak met geld gaat staan.

Het vergunningsproces dat op weilanden windmolens en zonnepanelen mogen komen is sowieso al gigantisch verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Real schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:06:
Kuiken (ik vat het even samen in eigen woorden): kan HR manager Rutte ook eens iets gaan doen en niet steeds adjudanten (junior ministers) sturen met een half verhaal.

In essentie stelt ze dat Rutte onvoldoende zichtbaar was en mede daarom de zooi is ontstaan. Het letterlijke woord was overigens 'teringzooi' :+
heheh JA21 doet een rechtse kopie van dit standpunt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat we allemaal wel weten dat er geen enkele vorm van onteigening tegen over de zak met geld gaat staan.

Het vergunningsproces dat op weilanden windmolens en zonnepanelen mogen komen is sowieso al gigantisch verziekt.
de meeste boeren kunnen gewoon door, voor de rest is 25 miljard beschikbaar; 25 ffing miljard!!! gulden middenweg moet met speels gemak te vinden zijn

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CynicRelief schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:17:
[...]

de meeste boeren kunnen gewoon door, voor de rest is 25 miljard beschikbaar; 25 ffing miljard!!! gulden middenweg moet met speels gemak te vinden zijn
Serieus? Ach, dat is maar 1.500 euro per persoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

CynicRelief schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:17:
[...]

Dan moet de stikstofminister het niet zo lomp communiceren met haar: "Heel wat boeren zijn straks aan de beurt". Logisch dat boeren daar enorm kwaad van worden.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
gulden, ouderwets voor gouden niet de florijnen waar we mee betaalden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
Twarp schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:03:

Tja de media weet dingen soms mooi te framen. En nee ze denken niet dat ze beter zijn, je trekt dingen expres uit vorm om je punt te maken. Niet netjes van je. O en de politie mag wel als slakken over de weg rijden voor een paar % loonsverhoging (mijn inziens terecht overigens). Waar trek je het verschil dan?
Je vindt het misschien lastig om je eigen woorden zo terug te lezen, maar het is toch echt wat je zelf hebt gezegd. Dat de situatie voor boeren anders is...
Twarp schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:36:
[...]
Bij een boer ligt dit wel iets anders. Het boerenbedrijf is iets wat eerder een levenswijze is dan een baan.Natuurlijk kan je een boer vertellen dat hij een stevige reductie moet toepassen, wat voor hem/haar betekend dat er een hoeveelheid inkomsten verloren gaat, En soms zoveel dat hij/zij moet stoppen. Dit is niet stoppen met een baan, dit is stoppen met een levenswijze.
Je claimt hiermee een bijzondere positie voor boeren. Het is, voor jou blijkbaar, anders (meer...) dan voor andere mensen. Vandaar dat boeren blijkbaar in hun acties verder mogen gaan dan anderen? Want als je dat NIET wilde zeggen, waarom benoemde je dan uberhaupt het verschil met een "gewone" baan? Het kan niet beide waar zijn: Dat de boeren (of jij) claimen dat ze door hun situatie verder mogen gaan in hun acties dan "gewone" mensen, maar dat ze zich tegelijkertijd NIET anders (meer) voelen dan anderen.

Zoals je hebt kunnen lezen vond ik de politieacties op de snelweg ook niet kunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 30-06-2022 22:22 . Reden: Niet stond verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Serieus? Ach, dat is maar 1.500 euro per persoon....
nee, de meeste boeren kunnen gewoon door, dat heeft vd Wal gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CynicRelief schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:20:
[...]

Serieus? Hahhaha (niet op jou bedoeld) hier gaat echt niks veranderen. Dit is het begin van de zoveelste non-verandering.

Jezus, non stop harde g's......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:09
CynicRelief schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:20:
[...]

Het is volgens mij ook al vaker in de media gezegd. Er zijn juist méér boeren nodig, maar van een andere slag; kleinschalig(er) en biologisch. Hoogwaardigere producten en daarmee ook niet per se minder winstgevend.

Ik vind het vooral heel erg jammer dat we in een situatie terecht zijn gekomen dat de meeste boeren zo vastzitten in het systeem dat ze gewoon oprecht niet meer zien dat het anders kan. Want ook daar zijn voorbeelden genoeg langsgekomen afgelopen weken.

[ Voor 23% gewijzigd door CurlyMo op 30-06-2022 22:31 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Serieus? Hahhaha (niet op jou bedoeld) hier gaat echt niks veranderen. Dit is het begin van de zoveelste non-verandering.

Jezus, non stop harde g's......
wordt beetje circlejerk, zal al vele malen gepasseerd zijn, boeren weten al decennia van deze problematiek + slappe overheid + agrindustrie en keten lobbies; hoe dan ook, er zou geen sprake moeten zijn van 2 kampen; zo’n commissie lijkt me goed idee, want dat politiek misbruik maken van deze problematiek wordt niemand wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Wat zijn ze opgelucht, vrolijk, glas plas, Rutte stapt schoon de kamer uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

BBB weer met de fantasie over voedselzekerheid.

Propaganda ten top. Wat als, en als dat, en als dat. Absurd dat dit soort geblaat wordt toegelaten.

Ik hoor alleen maar stapjes terug van de politiek ipv doorpakken. Ofwel, boeren gaan dit weer winnen. Linksom of rechtsom.

Dat gedoe met de grote meerderheid en minderheid.... De meerderheid doet er niet toe. Zeker niet als ze het gedogen en moreel steunen. Ofwel, rellen is prima. Zolang het maar door een klein groepje praktisch gebeurd en de meerderheid het moreel steunt.

Niet de veestapel halveren maar het gaat wel om stikstof. Wut. Dit is maf. Wat kijk ik nu??

[ Voor 69% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Nou, het wordt dus inderdaad Veerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:34:
BBB weer met de fantasie over voedselzekerheid.

Propaganda ten top. Wat als, en als dat, en als dat. Absurd dat dit soort geblaat wordt toegelaten.

Ik hoor alleen maar stapjes terug van de politiek ipv doorpakken. Ofwel, boeren gaan dit weer winnen. Linksom of rechtsom.

Dat gedoe met de grote meerderheid en minderheid.... De meerderheid doet er niet toe. Zeker niet als ze het gedogen en moreel steunen.
Er zal toch uitvoering gegeven moeten worden aan de gerechtelijke uitspraak. Zijn er daadwerkelijk concessies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Komt Dilan zo nog?
Want dat zou natuurlijk het beste passen bij dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:39:
[...]
Er zal toch uitvoering gegeven moeten worden aan de gerechtelijke uitspraak. Zijn er daadwerkelijk concessies gedaan?
Veerman komt erbij als mediator, of als 'zijwieltje' in de woorden van Klaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Dat lijkt in mijn optiek steeds verder vooruit gschoven te worden. Er word weer gesproken dat ander sectoren ook mee moeten helpen.... terwijl er maar een sector die de overduidelijk grootste 'uitstoter' is van dit probleem. Hoe willen andere sectoren dan meehelpen? Bijna niet eens meetbaar.

Rutte lol met zijn PAS-verdeding. Het bleek achteraf niet goed. Wat een clown.
Ah, PAS is met de beste bedoelingen gedaan. Lol, hij snapt dus helemaal niks van een rechterlijke uitspraak.

[ Voor 15% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
CurlyMo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Het is volgens mij ook al vaker in de media gezegd. Er zijn juist méér boeren nodig, maar van een andere slag; kleinschalig(er) en biologisch. Hoogwaardigere producten en daarmee ook niet per se minder winstgevend.

Ik vind het vooral heel erg jammer dat we in een situatie terecht zijn gekomen dat de meeste boeren zo vastzitten in het systeem dat ze gewoon oprecht niet meer zien dat het anders kan. Want ook daar zijn voorbeelden genoeg langsgekomen afgelopen weken.
dit kan waarschijnlijk ook bij het besef dat 2/3 van onze landbouw voor de export is (en daar zit ook een angel, veel boeren verdienen daar wellicht een goeie boterham aan, en dat moet nu anders, of erger, valt weg)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00
Wat ik een goede oplossing zou vinden is het verdubbelen van de prijs die een boer voor zijn waar krijgt. In relatie tot wat wij betalen in de winkel is dat vrij weinig. Stel dat vlees 50ct per kilo duurder wordt, en de boer daarmee een dubbele opbrengst haalt. Dan kan hij theoretisch met de helft aan dieren een rendabel bedrijf draaien. Maar goed, het monopolie van de supermarkten in prijsbepaling... :F

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:40:
Komt Dilan zo nog?
Want dat zou natuurlijk het beste passen bij dit topic.
Waarschijnlijk ergens om 23:30 gedurende vijf minuten. Dan moties die een herhaling zijn van eerste termijn. Alle moties ontraden behalve motie Veerman en wellicht een motie over daadkrachtig optreden en lekker slapen.

Nu begint Marijnissen weer over inflatie :+

Was getekend: mw. V. Bergkamp, procesbegeleider en mediator.

[ Voor 6% gewijzigd door Real op 30-06-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

caspervc schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:49:
Wat ik een goede oplossing zou vinden is het verdubbelen van de prijs die een boer voor zijn waar krijgt. In relatie tot wat wij betalen in de winkel is dat vrij weinig. Stel dat vlees 50ct per kilo duurder wordt, en de boer daarmee een dubbele opbrengst haalt. Dan kan hij theoretisch met de helft aan dieren een rendabel bedrijf draaien. Maar goed, het monopolie van de supermarkten in prijsbepaling... :F
Dat is niet hoe ht werkt helaas. Ze hebben dan 50 cent per kilo meer omzet. Zegt niks over de kosten, vast of variabel.

De vragen die niet gesteld worden zijn hoezo tekenen de boeren deze contracten? Zit daar dwang bij? Waarom beginnen boeren niet zelf supermarkten? Tenzij er dwang bij is komen kijken zijn het toch volwassen mensen of niet?

Zit Marijnissen nou serieus een lans breken voor de boeren? Klinkt als weer oppositiegelul ipv waar het over moet gaan....Boeren hebben het verdomd goed vergelijken met elke andere inwoner. Beetje raar om dit aan te pakken als kloof tussen burgern en overheid. Extreem vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
mee eens, maar de prijsbeweging was de laatste decennia de andere kant op, leidend tot plofkippen etc; dat wordt ook een vraag, willen (en kunnen, met andere nakende crisi) we dat als consumenten betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dilan "we kunnen niks anders doen dan ingrijpen"

Euh, dat is er dus niet gebeurd. Politie heeft ht geweldig gedaan. Waar zijn rolleyes smiley?

Van Meijeren. 8)7

sorry, ik merk dat ik te actief hier ben

[ Voor 20% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:52:
[...]

Dat is niet hoe ht werkt helaas. Ze hebben dan 50 cent per kilo meer omzet. Zegt niks over de kosten, vast of variabel.

De vragen die niet gesteld worden zijn hoezo tekenen de boeren deze contracten? Zit daar dwang bij? Waarom beginnen boeren niet zelf supermarkten? Tenzij er dwang bij is komen kijken zijn het toch volwassen mensen of niet?

Zit Marijnissen nou serieus een lans breken voor de boeren? Klinkt als weer oppositiegelul ipv waar het over moet gaan....Boeren hebben het verdomd goed vergelijken met elke andere inwoner. Beetje raar om dit aan te pakken als kloof tussen burgern en overheid. Extreem vreemd.
zoals altijd wordt ook nu weer kennelijk enkel politiek bedreven boven de onderhanden problematiek; al jaren schijtziek van, het gaat te weinig over de inhoud en teveel jijbakken en vliegen afvangen; ik kijk er dan ook liever niet meer naar; laat maar komen, die commissie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Die van Meijeren, zou die het nou echt menen of is het puur stemmentrekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:39
^ Oppositie ziet gewoon dat er zetels te scoren zijn natuurlijk. Paar populaire uitspraken doen en tel uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 19:02
Dat theoretische deel moet je dan wel dwingend maken, anders schiet je natuurlijk niets op met zo'n maatregel.

Dan kun je net zo goed UBI invoeren, hebben ze een vast inkomen en kunnen ze wat vee ernaast doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:02:
Dit is extreemrechts. Meer specifiek neo-fascisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

glnk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:05:
^ Oppositie ziet gewoon dat er zetels te scoren zijn natuurlijk. Paar populaire uitspraken doen en tel uit je winst.
T komt inderdaad over van 'we moeten gewoon anti-kabinet zijn', ongeacht wat er aan de hand is. Dat gevoel had ik sterk bij Marijnissen die normaal gesproken behoorlijk feitelijk kan zijn.

Het is te triest voor woorden dat de inhoud er compleet niet meer toedoet, en dat de relln maar afgewenteld worden op een extreem kleine minderheid.... beetje goedpraten in feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

dawg schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Meijeren is Maf, dat er mensen in NL zijn die op zoiets stemmen. Baudet is nog ergens te bgrijpen, al was ht maar dat ie de Guus Meeuwis van de politiek lijkt te zijn. Maar nóg maffer dan v Meijeren.

[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
glnk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:05:
de enige reden om de peilingen te checken zijn voor mij Volt, want mn zoon vindt hun goed, maar deze week ben ik erg benieuwd hoe de peilingen eruit zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:09
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:02:
Meijeren doet me denken aan een oud-collega. Die zei regelmatig tijdens de lunch met een bakje sla e.d.: 'Vroeger aten mensen geen brood.' Waarop mijn standaard antwoord was: 'Vroeger bakte mensen geen vlees en werden we max 30 jaar oud.' Het is maar op welke moment van de tijd je in prikt.

Meijeren zei toen dat Nederland sinds moment X (ik weet niet meer welk jaartal hij noemde) al geen echte natuur meer heeft. Terwijl je ook een ander moment kan pakken en betogen dat Nederland sowieso geen echt bestaansrecht heeft gezien de ligging onder water.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:25
Dat zou een fijne oplossing zijn maar marge is heilig en moet het liefste omhoog. De consument krijgt dus geen 50 cent verhoging, maar het x-voudige hiervan.

Je wilt je aandeelhouders toch niet uit moeten leggen dat de marge geslonken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wat een misselijk figuur die van BBB 'trekker blijft niet thuis, gaat niet gebreuren'. "men wil niet dat trekkers ove rprovinciale wegen waar kinderen fietsen'.

Wat een absurd stille ginsinueerd dreigement.Uiteraard heeft de voorzitter en niemand er geen problemen mee. Het zal wel aan mij liggen.

Vooral lief blijven tegenover wetsovertredende boeren. Want stel je voor....

Ik snap niet wat hier grappig aan is. Te maf voor woorden. Insinuaties over en weer, prima toch. Paar kinderen in onveiligheid brengen, dan is de snelweg toch beter? 8)7 Waarom wordt hier op ingegaan? Dit is toch compleet het gedogen van dit gedrag?

Pff ik word gek. Het lijkt mijn inziens dat er zoveel genormaliseerd wordt wat niet genormaliseerd zou mogen worden. Pseudo dreigementen van de BBB, ach, het is politiek...

[ Voor 36% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
o o
"politie mist bevoegdheid in besloten groepen informatie in te kunnen winnen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:19:
Wat een misselijk figuur die van BBB 'trekker blijft niet thuis, gaat niet gebreuren'. "men wil niet dat trekkers ove rprovinciale wegen waar kinderen fietsen'.

Wat een absurd stille ginsinueerd dreigement.Uiteraard heeft de voorzitter en niemand er geen problemen mee. Het zal wel aan mij liggen.

Ik snap niet wat hier grappig aan is. Te maf voor woorden. Insinuaties over en weer, prima toch. Paar kinderen in onveiligheid brengen, dan is de snelweg toch beter? 8)7 Waarom wordt hier op ingegaan? Dit is toch compleet het gedogen van dit gedrag?

Pff ik word gek.
Oh my, zijn we nou echt gezakt tot het "what about the children" niveau?

Wat ik zie is een regering die zich volledig verslikt heeft in de reacties van de boeren en nu volledig in een politieke correcte kramp schiet bij gebrek aan beter.

[ Voor 3% gewijzigd door arbraxas op 30-06-2022 23:28 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:19:

Pff ik word gek. Het lijkt mijn inziens dat er zoveel genormaliseerd wordt wat niet genormaliseerd zou mogen worden. Pseudo dreigementen van de BBB, ach, het is politiek...
Eensch, gewoon verbieden en keihard optreden tegen trekkers, alsof boeren niet kunnen carpoolen naar en demo en er geen treinen rijden, diep triest ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:38
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Eensch, gewoon verbieden en keihard optreden tegen trekkers, alsof boeren niet kunnen carpoolen naar en demo en er geen treinen rijden, diep triest ja
DIT, precies dit. Waarom moet die traktor mee naar de andere kant van het land? Ga lekker met de auto en regel wat lokale boeren die de acties leiden waar het hoort.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:25
dawg schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Z’n track record spreekt niet in z’n voordeel. Voor iemand die aan de wetgevende kant van de trias politica zit heeft hij een toch wel vrij ongezonde fascinatie voor burgerlijke ongehoorzaamheid.

Op mij komt hij vooral over als de kamertrol die vroeger werd gepest om z’n rare gedachtenkronkels, die toch eindelijk weerklank heeft gevonden verdere “ongehoorden” en er achter is gekomen dat het toch wel erg lekker zittende pluche te behouden is door lekker verder te trollen. Het zou grappig ironisch zijn als het niet zo triest ondermijnend was van wat het FvD zich ooit als doel had gesteld: dialoog en open debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
En hoe wou je dat doen? Afgezien van de snelweg mogen trekkers gewoon de weg op. Ze moeten namelijk tegenwoordig een kenteken hebben en kunnen 40km/u.
Dat betekent dat ze in principe op elke 80km weg mogen rijden. Iets wat een van de vorige kabinetten Rutte zelf mogelijk gemaakt heeft :+

[ Voor 36% gewijzigd door arbraxas op 30-06-2022 23:32 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Maar Dilan bevestigd wel even mooi dat hoewel het er op kan lijken dat mensen wegkomen met hun gedrag ze achteraf alsnog aangepakt worden, dat kwam wel vaken naar voren hier, maar zo helder als ze het nu zegt heb ik nog niet gehoord.
De-escaleren op het moment, daarna alsnog opsporen en aanpakken, dat is een goed begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
carpebios schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:29:
[...]

DIT, precies dit. Waarom moet die traktor mee naar de andere kant van het land? Ga lekker met de auto en regel wat lokale boeren die de acties leiden waar het hoort.
omdat je je protest toch enige kracht wil meegeven? schreeuwen is wat gewoontjes, een dikke trekker daarentegen, dat maakt indruk, ik kan me het wel indenken en als ik boer zou zijn, zou ik ik ook mn trekker pakken (let wel, praat de excessen niet goed, maar kan het gebruik van de beschikbare middelen wel voorstellen)

[ Voor 9% gewijzigd door CynicRelief op 30-06-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Paternotte die goed aangeeft maar niet durft door te pakken door het verschil in ER en de boeren aan te geven. Wat en zwakte over de hele linie. En de minister die claimt dat ze er toch niet mee weg komen. Yup, hoe werkt dat dan anders met ER? Blijft toch altijd feest, dat gelijkheidsbeginsel wat binnen 1ms de deur uitvroegd.

'Daar waar mogelijk worden boetes uitgedeeld van trekkers op de snelweg'. LMFAO Ofwel er gebreud gewoon niks. En men gaat er niet achteraan.

Klaver over inbeslagname bij blokkades. Reactie: Daar waar mogelijk...... lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
arbraxas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:31:
En hoe wou je dat doen? Afgezien van de snelweg mogen trekkers gewoon de weg op. Ze moeten namelijk tegenwoordig een kenteken hebben en kunnen 40km/u.
Dat betekent dat ze in principe op elke 80km weg mogen rijden.
LOL weet je hoe lang je onderweg bent met 40Km/u op privinciale wegen, heen en weer, prima laat ze maar.
Maar op de demo, geen trekkers, komen ze wel direct aanpakken, zoals ik al vaker schreef, een soort wielklem voor trekkers waar de gereedschappen niets aan kunnen doen moet toch te bedenken en maken zijn, ding erop, en pas vrijgeven als de boete betaald is, dan zijn ze de volgende keer echt wel met een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:31:
Maar Dilan bevestigd wel even mooi dat hoewel het er op kan lijken dat mensen wegkomen met hun gedrag ze achteraf alsnog aangepakt worden, dat kwam wel vaken naar voren hier, maar zo helder als ze het nu zegt heb ik nog niet gehoord.
De-escaleren op het moment, daarna alsnog opsporen en aanpakken, dat is een goed begin.
De vergelijken met de bezetting van ht belastingkantoor was schrijnend anders. Die konden ze toch ook prima naar huis laten gaan en achteraf opsporen? Want met boeren doen ze het wel, en dan achteraf niet aangeven wat er mee gebeurd is, want die gegevens zijn nog niet beschikbaar. Altijd makkelijk, alles vooruitschuiven totdat er weer iets anders relevants is.

[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Silent7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:33:
[...]

LOL weet je hoe lang je onderweg bent met 40Km/u op privinciale wegen, heen en weer, prima laat ze maar.
Maar op de demo, geen trekkers, komen ze wel direct aanpakken, zoals ik al vaker schreef, een soort wielklem voor trekkers waar de gereedschappen niets aan kunnen doen moet toch te bedenken en maken zijn, ding erop, en pas vrijgeven als de boete betaald is, dan zijn ze de volgende keer echt wel met een auto.
Bij vorige protesten waren er trekkers onderweg vanuit Groningen naar Den Haag. Hebben ze er blijkbaar voor over. Maar tenzij er een specifieke noodverordening is, waar wil je precies die wielklemmen op baseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:33:
Paternotte die goed aangeeft maar niet durft door te pakken door het verschil in ER en de boeren aan te geven. Wat en zwakte over de hele linie. En de minister die claimt dat ze er toch niet mee weg komen. Yup, hoe werkt dat dan anders met ER? Blijft toch altijd feest, dat gelijkheidsbeginsel wat binnen 1ms de deur uitvroegd.

'Daar waar mogelijk worden boetes uitgedeeld van trekkers op de snelweg'. LMFAO Ofwel er gebreud gewoon niks. En men gaat er niet achteraan.

Klaver over inbeslagname bij blokkades. Reactie: Daar waar mogelijk...... lol
pardon my ignorance, maar, wat is ER? al paar keer voorbij zien komen maar …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CynicRelief schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:38:
[...]

pardon my ignorance, maar, wat is ER? al paar keer voorbij zien komen maar …
Extinction Rebellion
Niet dat dat een hele fijne lieve club is.

[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 23:38 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.