Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Weer een uitstekende keuze van een bijzonder klein deel van de boeren. Het blijft een prestatie hoe ze met hun acties - naar waarschijnlijkheid - meer en meer tegenstand kweken dan dat ze sympatiek gevonden worden.
Geweldige logica. SBB maakt er een zootje van... dat bestrijden we door... er een zootje van te maken. ;w :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Uit het AD liveblog: https://www.ad.nl/binnenl...tte-traangas-in~a0f590a9/
11:40
Vanwege onvrede over het landelijk stikstof- en visserijbeleid roepen de boeren, vissers en burgers op Texel de onafhankelijkheid uit. Dit doen zij vrijdag 8 juli. Daarbij zullen zij paspoorten en andere materialen onthullen die bij de onafhankelijkheid passen.

LTO Noord afdeling Texel noemt het een 'publieksvriendelijke actie' om aandacht te vragen voor 'de volledige verwoesting van de landbouw, economie en leefbaarheid op Texel'. ,,Er is geen sprake van een echte afscheiding."

De Texelaars hebben een kabinet gevormd. Dit kabinet wordt vrijdag 8 juli gepresenteerd. De minister-president is een bekende Nederlander. De naam van de minister-president blijft voorlopig geheim, maar zal een grote verrassing zijn. Vrijdag 8 juli zal dit bekend worden gemaakt.
:+ De onafhankelijkheid _O-

Kan iedereen die het niet eens is met de gang van zaken ook meteen emigreren, en zijn ze toch allemaal vlak bij huis, misschien willen de Russen ook nog even een handje helpen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 05-07-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 20:31

flessuh

Set sail for fail!

[...]

Weer een uitstekende keuze van een bijzonder klein deel van de boeren. Het blijft een prestatie hoe ze met hun acties - naar waarschijnlijkheid - meer en meer tegenstand kweken dan dat ze sympatiek gevonden worden.
Was dat niet dat "natuurgebied" dat door de boeren teruggegeven was als natuur onder voorwaarde dat het voor hun geen gevolgen zou hebben?

Wat CO2 uitstoot van kweekvlees betreft; als dat inderdaad hoger is dan van natuurlijk vlees, is dat dus ook geen oplossing. Dan ben je je stikstof issue aan het oplossen door het CO2 probleem te vergroten, waarvoor we ook aan strenge eisen moeten voldoen.

[ Voor 21% gewijzigd door flessuh op 05-07-2022 11:49 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42
[...]

Wat een klootzakken zijn het ook, niet normaal. Gasten kunnen nog geen 1 plantje of insect determineren, ze weten überhaupt niet eens wat ze hebben vernield. Dom tuig, niets meer niets minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Kojoottii op 05-07-2022 11:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
celshof schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Ook lijkt het Schrodingers boer te zijn. Tegelijkertijd klagen over het niet krijgen van een eerlijke prijs, en recordwinsten kunnen maken door de hoge melkprijs.
ooh dat is een goede term!

we beschermen natuur / zagen oude wilgen dood, bewerken natuurgebied Stroe
we zorgen voor het eten / blokkeren distributiecentra zodat de schappen leeg beginnen te raken
we willlen respect / intimideren volksvertegenwoordigers (thuis)
we doen eerlijk werk / slopen politieauto's en dreigen agenten die net zo eerlijk werk voor de maatschappij doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Kojoottii schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Wat een klootzakken zijn het ook, niet normaal. Gasten kunnen nog geen 1 plantje of insect determineren, ze weten überhaupt niet eens wat ze hebben vernield. Dom tuig, niets meer niets minder.
90% van de (kleinschalige familie-)boeren weet veel meer over de planten etc wat er op hun land kan komen dan de gemiddelde Nederlander. Overigens ook dan de Nederlander die het beleid moet ondertekenen en er dan wat over roept in de media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Republiek Texel?
Pas maar op, voor je t weet stoomt de Spaanse armada op om dat tegen te houden :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Nou, daders opsporen en xx hectare akkerbouw onteigenen en omvormer tot natuur ter compensatie. Ohneee. Zal wel een boete zijn en een 'stevig' gesprek.

Dit is precies wat je ervan krijgt als je niet direct optreedt. Meer en meer van dit soort ongein. Als er direct was aangepakt en doorgepakt dan had je dit niet.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Brunniepoo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Dat er ook bij de productie van kweekvlees CO2 wordt uitgestoten staat vast. Hoeveel, dat staat minder vast. Dat die energie uit niet-duurzame bronnen moet komen, is een aanname en dat de belasting hoger is dan die bij de productie van vlees, is op zijn minst twijfelachtig, zeker over de gehele breedte...

https://www.change.inc/ag...e-wordt-het-gemaakt-37212
https://voormensendier.nl...-Hussain-Kweekvlees-2.pdf
Die belasting is juist veel lager toch?

En tuurlijk is er iets van belasting, maar dat kan wel geminimaliseerd worden door duurzame opwekking van energie, en door delen van onze planeet te herbebossen.

Dat consumptie in de toekomst zal afnemen is een fabeltje en het is gevaarlijk om daarop in te zetten. Dat met moderne techniek de uitstoot echt naar beneden kan heeft de EU als geheel al laten zien. Zonder consumptie te verminderen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
Zo fijn, die kl.... boeren.

Mijn ouders hebben covid en hadden boodschappen besteld. Je raadt het al, nope, wordt niet geleverd.

Nu? Nu gaat mijn moeder dus met covid boodschappen doen (ik woon op ruim 2 uur afstand). Fijn boeren! Mijn ouders wonen in het oosten en waren redelijk pro boer. Dat is iig wel over nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Die belasting is juist veel lager toch?

En tuurlijk is er iets van belasting, maar dat kan wel geminimaliseerd worden door duurzame opwekking van energie, en door delen van onze planeet te herbebossen.
Ook die duurzaam opgewekte energie is natuurlijk maar één keer te gebruiken. Ook daar moeten we bewust zijn hoe we deze energie gebruiken, het mag zeker geen vrijbrief zijn om zomaar energie te verbruiken. Waarbij ik niet zeg dat je dat zo stelt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Een zooitje'
Boeren vinden dat Staatsbosbeheer 'een zooitje maakt' van de natuur. "Ze krijgen verschrikkelijk veel subsidie. Dan moet je grond bewerken en beheren. Dat doen ze niet. Van de landbouw wordt gezegd dat zij de grote boosdoener zijn van het vernielen van natuur. Nou, kijk daarvoor ook naar Staatsbosbeheer."
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Natuur is een Nederlands akkerland?
Sjongejonge... Echt...

Ik hoop dat het een paar kids zijn geweest. En dat die en flinke draai om hun oren krijgen. Maar er lopen genoeg van die lompe chagerijnen rond op het platteland. Wat een kinderlijke, kleuterige, schofterige actie. Complete idioterie.
De stupiditeit, en de narcistische egocentrische bullebakkerigheid straalt er weer vanaf.

Zo ken ik ze wel weer ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:59
LZ86 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:54:
Zo fijn, die kl.... boeren.

Mijn ouders hebben covid en hadden boodschappen besteld. Je raadt het al, nope, wordt niet geleverd.

Nu? Nu gaat mijn moeder dus met covid boodschappen doen (ik woon op ruim 2 uur afstand). Fijn boeren! Mijn ouders wonen in het oosten en waren redelijk pro boer. Dat is iig wel over nu.
Vervelend voor ze, maar je hebt die 2 uur rijden niet voor ze over dan?
Begrijp me overigens niet verkeerd, het is gewoon een vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Napo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Ook die duurzaam opgewekte energie is natuurlijk maar één keer te gebruiken. Ook daar moeten we bewust zijn hoe we deze energie gebruiken, het mag zeker geen vrijbrief zijn om zomaar energie te verbruiken. Waarbij ik niet zeg dat je dat zo stelt.
Nee, tuurlijk. Echter in een wereld waarin 100% duurzaam wordt opgewekt (met dus ook opslag voor piekmomenten en voor lage zon/wind) is het niet erg als iets wat minder efficiënt is. In zo'n wereld kun je ook gewoon vliegen omdat je sustainable aviation fuel hebt die ook 100% duurzaam is.

https://nos.nl/artikel/24...tra-supermarkten-in-stand
Waarom grijpt de politie niet in?? Of ME, desnoods het leger?
Moet ik nu al naar de supermarkt omdat ik straks geen eten kan krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sugarlevi01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:58:
[...]

[...]

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Natuur is een Nederlands akkerland?
Sjongejonge... Echt...

Ik hoop dat het een paar kids zijn geweest. En dat die en flinke draai om hun oren krijgen. Maar er lopen genoeg van die lompe chagerijnen rond op het platteland. Wat een kinderlijke, kleuterige, schofterige actie. Complete idioterie.
De stupiditeit, en de narcistische egocentrische bullebakkerigheid straalt er weer vanaf.

Zo ken ik ze wel weer ja.
Er wordt hier wel geschreven over stadsmens niet veel weten. Nou het stereotype boer wordt nog wel erg vaak bevestigd de laatste tijd.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 22:38
Die reacties van boeren bij distributiecentra is wel geinig (en diep triest in een); dan kan Nederland merken wat er gebeurt als wij er niet meer zijn.

Sjah, als echt 75% voor export is dan valt dat wel te overzien. Snappen ze niet hoe de flow in elkaar steekt of zit iemand al die boeren iets te vertellen wat totaal niet waar is?

En dan maar verwachten dat er naar je geluisterd wordt...maak dan goede punten en kom met een plan. Wat wil je nu?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kojoottii
flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:50:
[...]

90% van de (kleinschalige familie-)boeren weet veel meer over de planten etc wat er op hun land kan komen dan de gemiddelde Nederlander. Overigens ook dan de Nederlander die het beleid moet ondertekenen en er dan wat over roept in de media...
Er zijn zeker uitzonderingen bij de kleine boeren. Maar je gaat mij niet vertellen dat de gemiddelde boer / loonwerker iets weet van de natuur, zo wel, laten ze het in ieder geval nergens aan merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
FabianGTI schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Vervelend voor ze, maar je hebt die 2 uur rijden niet voor ze over dan?
Begrijp me overigens niet verkeerd, het is gewoon een vraag.
Natuurlijk wel, ware het niet dat ik met een ziek kind thuis zit en er nog 2 op school heb.
Mijn zus woont nog verder weg, en mijn moeder is vrij koppig. Die heeft NU iets nodig en dat kan niet 4 uur wachten. Ze wacht tenslotte al sinds gisteren op de boodschappen.

Oude mensen zijn niet zo flexibel helaas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Waarom is er trouwens een noodverordening nodig om de politie een blokkade te laten opheffen? Kan iemand me dat vertellen?

Extinction Rebellion blokkeert een straat in Amsterdam en ze worden met politiebusjes afgevoerd, boeren worden met fluwelen handschoenen behandeld. De rechtsongelijkheid vind ik gewoon eng. Nog nooit heb ik zo sterk de neiging gevoeld om maar gewoon te emigreren, want dit is echt mijn land niet meer :{

in4b good riddance :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Kojoottii schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Er zijn zeker uitzonderingen bij de kleine boeren. Maar je gaat mij niet vertellen dat de gemiddelde boer / loonwerker iets weet van de natuur, zo wel, laten ze het in ieder geval nergens aan merken.
je weet dat die kleinere boeren, de familiebedrijven.. de bedrijven waar het mij om gaat en die ik hier blijkbaar met hand en tand moet verdedigen, dat die bedrijven de natuur om hun bedrijf heen ook beheren?

Dan moet je de kennis wel hebben van wat er groeit en leeft. En dat hebben ze zeker. In ieder geval de boeren die ik ken. En zover ik weet zijn dat wel de gemiddelde boeren.

Dat heb je namelijk als je moet voldoen aan een enorme waslijst aan eisen en certificeringen, dan moet je extra dingen leren en dat doen ze omdat ze door willen met hun bedrijf.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:
Waarom is er trouwens een noodverordening nodig om de politie een blokkade te laten opheffen? Kan iemand me dat vertellen?

Extinction Rebellion blokkeert een straat in Amsterdam en ze worden met politiebusjes afgevoerd, boeren worden met fluwelen handschoenen behandeld. De rechtsongelijkheid vind ik gewoon eng. Nog nooit heb ik zo sterk de neiging gevoeld om maar gewoon te emigreren, want dit is echt mijn land niet meer :{

mag ik IJsland voorstellen? Compleet verschraalde natuur en geen boeren. Wat wil je nog meer.

Wat betreft ER... Volgens mij is dat ook wel voor eigen bescherming.. ze zetten zichzelf vast en als daar automobilisten alsnog bij langs rijden krijg je ongelukken.
Of misschien is Amsterdam gewoon strenger voor niet aangekondigde demonstraties?

[ Voor 34% gewijzigd door flessuh op 05-07-2022 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

jdh009

FP ProMod
mekkieboek schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Het is bijna Sesamstraat. "Woeeii, samenwerken Bert. Ja Ernie he he he !
Het is maar wat je minder wild noemt.

Gister rellen bij verschillende distributiecentra, het ontregelen van de supermarktketen en een natuurgebied bij Stroe bewerkt en bemest.

Wel een 'grappige' side note: de boeren protesteerde met borden geen boer = geen eten maar kunnen dit alleen bereiken door distributiecentra te blokkeren gezien het meeste voedsel uit het buitenland komt. (en van ons naar het buitenland gaat)
Boeren vernielen natuurgebied bij Stroe
Boeren hebben gisteren met trekkers natuurgebied bij Stroe bewerkt, is nu bekend geworden. Het gaat volgens Laurens Jansen van Staatsbosbeheer om een gebied van zo'n 720 vierkante meter. Wat de boeren daar precies gedaan hebben, willen ze niet zeggen, meldt Omroep Gelderland.

"Het terrein is vernield en ook bemest, heb ik vanochtend geconstateerd", zegt Jansen. Staatsbosbeheer gaat aangifte doen van vernieling. "De boeren zijn Natura2000-gebied ingegaan. Het is niet een heel kwetsbaar stuk grond, maar de boeren zijn met de actie wel een grens overgegaan."

Omroep Gelderland meldt dat gisteren twee verslaggevers in de buurt van het vernielde gebied waren. Ze werden door de boeren tegengehouden en weggestuurd. De boeren hadden het pad waar het stuk grond naast ligt, geblokkeerd.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
TIGER1125 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:43:
Uit het AD liveblog: https://www.ad.nl/binnenl...tte-traangas-in~a0f590a9/

[...]

:+ De onafhankelijkheid _O-

Kan iedereen die het niet eens is met de gang van zaken ook meteen emigreren, en zijn ze toch allemaal vlak bij huis, misschien willen de Russen ook nog even een handje helpen. :+
Krijgt Baudet dan toch zijn Forumland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Krijgt Baudet dan toch zijn Forumland :+
oo serieus zou Baudet de "bekende Nederlander" zijn dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:
[...]

je weet dat die kleinere boeren, de familiebedrijven.. de bedrijven waar het mij om gaat en die ik hier blijkbaar met hand en tand moet verdedigen, dat die bedrijven de natuur om hun bedrijf heen ook beheren?
Ik snap alleen niet wat er te verdedigen valt aan een paar boeren die moedwillig een stuk natuurgebied vernielen. Waarom moet je dan naar de politiek en ‘de gemiddelde Nederlander’ gaan wijzen ipv gewoon te zeggen dat het extreem asociaal gedrag is van deze boeren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kojoottii
[...]

Dan moet je de kennis wel hebben van wat er groeit en leeft. En dat hebben ze zeker. In ieder geval de boeren die ik ken. En zover ik weet zijn dat wel de gemiddelde boeren.

Dat heb je namelijk als je moet voldoen aan een enorme waslijst aan eisen en certificeringen, dan moet je extra dingen leren en dat doen ze omdat ze door willen met hun bedrijf.
Juist ja, en hoe gaat het met de natuur om de boerenbedrijven heen?

Nogmaals, ik ken uitzonderingen, maar dat is juist het probleem, overgrote deel interesseert natuur compleet niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

En hoevele malen zijn ze er wel niet straffeloos mee weggekomen?

Dit voorbeeldje wordt er steeds weer bijgehaald alsof er altijd direct tegen ER opgetreden wordt maar dat is nogal overdreven.
Net als je laatste zin, maar laat ons je niet tegenhouden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Kojoottii schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Juist ja, en hoe gaat het met de natuur om de boerenbedrijven heen?

Nogmaals, ik ken uitzonderingen, maar dat is juist het probleem, overgrote deel interesseert natuur compleet niet.
Prima want dat wordt goed onderhouden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kojoottii
flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Prima want dat wordt goed onderhouden...
:+ Sorry, maar wie denk je voor de gek te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Ah het is niet Republiek Texel maar Vrije Republiek Tessel
https://www.varkensbedrij...en-onafhankelijkheid-uit/
Ben erg benieuwd wie de bekende Nederlander is die minister president mag spelen
Ik zet nav paar posts terug in op Baudet...wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Kojoottii schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:11:
[...]

:+ Sorry, maar wie denk je voor de gek te houden?
gemaakte natuur zoals in Nederland heeft nou eenmaal onderhoud nodig..

Het grootste probleem met stikstof zit hem in de gebieden waar men verschraald land willen houden (want ja door stikstof groeit er meer). Dat is hier in de buurt niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik denk dat een erg groot deel komt van het feit dat de gemiddelde agent, en blijkbaar zelfs de chef, gewoon achter de boeren staat.

Het is geen geheim dat de politie een "klein" probleempje heeft met racisme en seksisme, en somehow heb ik niet het idee dat er erg veel GL-stemmende politieagenten zijn zeg maar.

Zeker op het platteland vinden ze dit waarschijnlijk alleen maar goed, heb ik het idee. De ME die gister in Sneek en Heerenveen hun ding deden, zou ook niet uit Friesland zijn gekomen volgens de wappiekanalen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Enorme voedselverspilling dreigt door acties blokkeerboeren

Ondertussen wordt er blijkbaar eten weggegooid. En voor wie met de opmerking komt 'valt wel mee', het valt dus helemaal niet mee:
Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) zorgen de blokkades elke dag voor miljoenen euro’s schade.
Ik zou zeggen: probeer de blokkeer-boeren te dagvaarden en je kunt wellicht de schade hoofdelijk verhalen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

*knip* of ga serieus een discussie aan of niet, maar een collectief topic van vooroordelen beschuldigen is geen discussietechniek die we hier accepteren

[ Voor 68% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Van de NOS liveblog:
"Burgemeester Peter Snijders van Zwolle zei vanochtend in het NOS Radio 1 Journaal dat de sfeer gisteren in de loop van de avond grimmiger werd. "Er was veel alcoholgebruik, er waren vernielingen en brandjes."

Nadat hij rond 22.30 uur een noodverordening had afgekondigd, kozen de meesten volgens Snijders eieren voor hun geld: "Een kleine groep wilde de confrontatie aangaan, maar dat is in de kiem gesmoord". Er hoefde volgens hem nauwelijks geweld gebruikt te worden. Wel zijn zes aanhoudingen verricht. Dat zouden geen boeren zijn geweest, maar sympathisanten."

sympathisanten eufemisme voor beroepsprotesteerders?
En je ziet dus dat het wel kan, geen enkele reden voor de burgemeesters van de gemeenten waar de nu geblokkeerde distributiecentra zijn om ook in te grijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 16:52
eric.1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:00:
Die reacties van boeren bij distributiecentra is wel geinig (en diep triest in een); dan kan Nederland merken wat er gebeurt als wij er niet meer zijn.

Sjah, als echt 75% voor export is dan valt dat wel te overzien. Snappen ze niet hoe de flow in elkaar steekt of zit iemand al die boeren iets te vertellen wat totaal niet waar is?

En dan maar verwachten dat er naar je geluisterd wordt...maak dan goede punten en kom met een plan. Wat wil je nu?
En naast dat boerenproducten voor 80 procent geëxporteerd worden, wordt de rest van het voedsel voornamelijk geïmporteerd. Als we echt zelfvoorzienend zouden willen zijn, zou de veestapel veel minder groot zijn dan momenteel het geval is en zouden veel boeren juist andere producten moeten produceren die we momenteel importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:15:
[...]
Zeker op het platteland vinden ze dit waarschijnlijk alleen maar goed, heb ik het idee. De ME die gister in Sneek en Heerenveen hun ding deden, zou ook niet uit Friesland zijn gekomen volgens de wappiekanalen.
Bij Op1 lieten ze gisteren een filmpje zien van een agent die karaoke stond te zingen met de actievoerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1

Waarschijnlijk omdat het een middel is om de (verstandige) boeren zelfstandig tot bewegen te krijgen. De politie zelf kan niet zo denderend veel tegen traktors, aldus een woordvoerder van de politievakbond vorige week (meen ik).

En zwaarder materieel aansturen, dan ga je richting het leger en dan wil je ook niet.

Gaat Extinction Rebellion volgende keer met 10 trekkers A'dam in dan wordt het ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:17:
*knip* of ga serieus een discussie aan of niet, maar een collectief topic van vooroordelen beschuldigen is geen discussietechniek die we hier accepteren
welke vooroordelen komen er dan langs? Ik zie graag de waarheid (onderbouwd met feiten).

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
De relboeren doen er ook niet veel aan om deze te laten verdwijnen.

Wat je nu ziet is gewoon ordinair tuig.

Wat @siggy hieronder dus al aangeeft;
siggy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Er wordt hier wel geschreven over stadsmens niet veel weten. Nou het stereotype boer wordt nog wel erg vaak bevestigd de laatste tijd.....
eric.1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:00:
Snappen ze niet hoe de flow in elkaar steekt of zit iemand al die boeren iets te vertellen wat totaal niet waar is?

De welbekende fabeltjesfuik.

En wat ze willen? Gewoon niets veranderen eigenlijk. Want dat heeft het CDA ze de afgelopen dertig jaar beloofd danwel alles maar vooruit geschoven.

[ Voor 65% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Real schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:16:

Ondertussen wordt er blijkbaar eten weggegooid. En voor wie met de opmerking komt 'valt wel mee', het valt dus helemaal niet mee:

[...]

Ik zou zeggen: probeer de blokkeer-boeren te dagvaarden en je kunt wellicht de schade hoofdelijk verhalen.
Schade verhalen op de daders en mochten ze het niet kunnen betalen beslag leggen op hun eigendommen. Mochten het boeren zijn dan kunnen ze meteen het in beslag genomen bedrijf sluiten voor de prijs die de overheid beschikbaar heeft voor het uitkopen ervan. Krijgen de goedwillende boeren meteen wat ademruimte door deze stumperds.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Dat kleine boer vs grote boer een verschil is als kleinbedrijf vs zware industrie is voor iedereen duidelijk. De vraag is of je/we 'een kleine boer' nog wel klein is. Heb je het over iemand die 2000m2 moestuin heeft en dan als permacultuur inricht? OF heb je het over een boer met slechts 10 hectare, waarvan de helft gras en de andere helft met diervoeder (mais bijv) enomringd door hagen?

Een weiland met gras of akkerbouw is niet echt natuur te noemen. single-crop is per definitie geen natuur en juist door de natuur tegen te houden met pesticiden etc is single crop mogelijk zonder al te veel manueel onderhoud.

Ze zullen vast veel meer weten, maar om het natuur te noemen gaat me te ver. En permacultuur zie ik zelf niet op enige schaal toegepast worden. Want dan ga je de natuur voor jezelf laten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn.s
  • Laatst online: 13-09 20:03

En die boeren "protesten" alleen maar voor hun eigen belang, Extinction rebellion ook voor het algemeen belang...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

eric.1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Waarschijnlijk omdat het een middel is om de (verstandige) boeren zelfstandig tot bewegen te krijgen. De politie zelf kan niet zo denderend veel tegen traktors, aldus een woordvoerder van de politievakbond vorige week (meen ik).

En zwaarder materieel aansturen, dan ga je richting het leger en dan wil je ook niet.

Gaat Extinction Rebellion volgende keer met 10 trekkers A'dam in dan wordt het ook wel interessant.
Ja dat zeggen ze de hele tijd maar gaat er toch niet helemaal bij mij in. Tractor is ook gewoon een ding op wielen. Afpakken, starten, wegrijden. Hoe moeilijk kan het zijn. Of gewoon wegtrekken met een andere tractor.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kojoottii
flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:13:
[...]

gemaakte natuur zoals in Nederland heeft nou eenmaal onderhoud nodig..

Het grootste probleem met stikstof zit hem in de gebieden waar men verschraald land willen houden (want ja door stikstof groeit er meer). Dat is hier in de buurt niet het geval.
De cijfers zeggen toch wat anders, 90% afname weidevogels en 80% afname vlinders sinds 1900 etc etc

https://www.cbs.nl/nl-nl/...rarisch-gebied-sinds-1900

Zeggen dat het goed gaat op het boerenland en daaromheen slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Nee ik wil je verwijzen naar deze post naarden 4ever in "Boerenprotesten vanwege de stikstofmaatregelen"

Je ziet een feiten opsomming, empathie voor de situatie van de veehouders en in dit topic zie je dat vaker terugkomen, maar de acties gaan zo ver over de schreef dat er naast empathie dan weinig ruimte blijft voor sympathie.

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

bonzz.netninja schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Ja dat zeggen ze de hele tijd maar gaat er toch niet helemaal bij mij in. Tractor is ook gewoon een ding op wielen. Afpakken, starten, wegrijden. Hoe moeilijk kan het zijn. Of gewoon wegtrekken met een andere tractor.
The magic of farmers: YouTube: South Park s14e06 201 ending speech UNCENSORED HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

Is al reeds geprobeerd tijdens de acties op de snelweg, maar loonbedrijven willen niet altijd deze klus aannemen omdat ze bang zijn hun vaste klant (de boer) te verliezen. Degene die het wel doen worden helaas bedreigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
RobinHood schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat een erg groot deel komt van het feit dat de gemiddelde agent, en blijkbaar zelfs de chef, gewoon achter de boeren staat.

Het is geen geheim dat de politie een "klein" probleempje heeft met racisme en seksisme, en somehow heb ik niet het idee dat er erg veel GL-stemmende politieagenten zijn zeg maar.

Zo ging dat vroegah ook andersom. Voor de krakersrellen in Amsterdam in de jaren 70 werden juist politiemensen en ME'ers uit de provincie gehaald om orde op zaken te stellen. Stond mijn oom uit, toen, Finsterwolde ineens in hartje Amsterdam :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
[mbr]*knip* of ga serieus een discussie aan of niet, maar een collectief topic van vooroordelen beschuldigen is geen discussietechniek die we hier accepteren[/mbr]
gebruik een TR in plaats van zo te reageren

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Silent7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:12:
Ah het is niet Republiek Texel maar Vrije Republiek Tessel
https://www.varkensbedrij...en-onafhankelijkheid-uit/
Ben erg benieuwd wie de bekende Nederlander is die minister president mag spelen
Ik zet nav paar posts terug in op Baudet...wat denken jullie?
johan vlemmix :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
Kojoottii schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:20:
[...]

De cijfers zeggen tot wat anders, 90% afname weidevogels en 80% afname vlinders sinds 1900 etc etc

Zeggen dat het goed gaat op het boerenland en daaromheen slaat gewoon nergens op.
Om daar aan toe te voegen: Een andere naam voor boeren(wei)land is ook de groene woestijn... Zegt al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

jdh009 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Is al reeds geprobeerd tijdens de acties op de snelweg, maar loonbedrijven willen niet altijd deze klus aannemen omdat ze bang zijn hun vaste klant (de boer) te verliezen. Degene die het wel doen worden helaas bedreigd.
Hoezo loonbedrijven? Je kan toch gewoon de sleutel pakken en de tractor starten en verplaatsen? Er is er vast wel 1 waar je de sleutel van kan regelen, kun je die mooi gebruiken voor de rest weg te slepen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Een noodverordening is een bevel waar gehoor aangegeven moet worden, bij het niet opvolgen van het bevel zijn er sancties en kan de politie gaan handhaven. Een noodverordening kan alleen uitgegeven worden als de openbare orde of de samenleving in gevaar komt of zal komen.

Het is dus een bevel tot het herstellen van de openbare orde.

Mocht je verder willen inlezen: Wikipedia: Noodverordening legt het aardig uit ondanks dat er letterlijke wetteksten in staan.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
jdh009 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:19:
[...]
Schade verhalen op de daders en mochten ze het niet kunnen betalen beslag leggen op hun eigendommen. Mochten het boeren zijn dan kunnen ze meteen het in beslag genomen bedrijf sluiten voor de prijs die de overheid beschikbaar heeft voor het uitkopen ervan. Krijgen de goedwillende boeren meteen wat ademruimte door deze stumperds.
Inderdaad, maar als de supermarkten dat hoofdelijk doen, dan kun je meer verhalen. Van een kale kip kun je niet plukken en met één blokkeer-boer ben je er niet vermoed ik. Zie art. 6:166 BW (staat in relatie tot art. 6:162 BW):
1 Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.

2 Zij moeten onderling voor gelijke delen in de schadevergoeding bijdragen, tenzij in de omstandigheden van het geval de billijkheid een andere verdeling vordert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Silent7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:18:
Van de NOS liveblog:
"Burgemeester Peter Snijders van Zwolle zei vanochtend in het NOS Radio 1 Journaal dat de sfeer gisteren in de loop van de avond grimmiger werd. "Er was veel alcoholgebruik, er waren vernielingen en brandjes."

Nadat hij rond 22.30 uur een noodverordening had afgekondigd, kozen de meesten volgens Snijders eieren voor hun geld: "Een kleine groep wilde de confrontatie aangaan, maar dat is in de kiem gesmoord". Er hoefde volgens hem nauwelijks geweld gebruikt te worden. Wel zijn zes aanhoudingen verricht. Dat zouden geen boeren zijn geweest, maar sympathisanten."

sympathisanten eufemisme voor beroepsprotesteerders?
En je ziet dus dat het wel kan, geen enkele reden voor de burgemeesters van de gemeenten waar de nu geblokkeerde distributiecentra zijn om ook in te grijpen.
Eerst 100x lief vragen, paar dagen wachten en dán pas 'ingrijpen'. En de boeren komen er dus prima van af. Dus vanaf gisteren is het dus prima legaal om een bedrijf te blokkeren. Je wordt eerst een dag of 1,5 gevraagd om weg te gaan en als er een noodverordering is om je weg te halen, krijg je nóg een kans en mag je gewoon vrij naar huis gaan om het de volgende dag op een andere plek te doen.

Nieuwe vorm van concurrentievervalsing, je concurrent gewoon frustreren door te blokkeren, politie doet toch niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Een noodverordening is een bevel waar gehoor aangegeven moet worden, bij het niet opvolgen van het bevel zijn er sancties en kan de politie gaan handhaven. Een noodverordening kan alleen uitgegeven worden als de openbare orde of de samenleving in gevaar komt of zal komen.
Maar een bevel van de politie moet toch altijd opgevolgd worden? Althans zo ben ik opgevoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Sjah, als het zo makkelijk was dan werd dat wel gedaan. Het zou niet voor het eerst zijn dat een tractor in rijdt op de politie. Begin je hieraan dan lijkt mij dat het op dat moment tot het maximum escaleert. Daar heb je ook niets aan. Dan kan je beter met een verordening de niet-agressieve boeren weg sturen en dan de rest afruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RodeStabilo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Maar een bevel van de politie moet toch altijd opgevolgd worden? Althans zo ben ik opgevoed.
laten we hier niet met vooroordelen beginnen aub

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

eric.1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Sjah, als het zo makkelijk was dan werd dat wel gedaan. Het zou niet voor het eerst zijn dat een tractor in rijdt op de politie. Begin je hieraan dan lijkt mij dat het op dat moment tot het maximum escaleert. Daar heb je ook niets aan. Dan kan je beter met een verordening de niet-agressieve boeren weg sturen en dan de rest afruimen.
Waarin niet allemaal? Je denkt dat deze specifieke boeren nu 'hun lesje geleerd' hebben? Die staan over een paar dagen gewoon weer ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
siggy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:30:
[...]

Waarin niet allemaal? Je denkt dat deze specifieke boeren nu 'hun lesje geleerd' hebben? Die staan over een paar dagen gewoon weer ergens.
Dat zeg ik toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

Volg je aanwijzingen niet op, dan kan dit in bepaalde gevallen worden afgedwongen. Uiteindelijk heb je natuurlijk een vrije wil, je hebt alleen ook met de wet te maken en het niet meewerken aan bepaalde regels kan dan consequenties hebben.

Maar ik denk dat een discussie hierover wat te ver off-topic gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 05-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Goeie opmerking.

Maar de politie kan niet zomaar een bevel geven. De meeste bevelen vinden hun rechtmatigheid in de wet (dit zijn de "normale" verordeningen), maar sommige situaties vereisen een maatwerk omdat ze te specifiek zijn. Voor dat soort situaties is er dus een nieuwe verordeningen nodig en de snelste methode is dan de noodverordeningen.

En mocht het vaak genoeg gebeuren dan wordt het ook opgenomen in de wet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:31:
[...]

Maar wat moet die man bemiddelen vraag ik me af. De kaders zijn glashelder, de boeren willen nergens aan meewerken, las vanochtend in de krant dat hun eis is dat de hele stilstofwet van tafel gaat, tja, dan valt er weinig te praten en bemiddelen. Dat hij van de vvd is maakt daarin niet uit. Je gaat niet een objectief persoon vinden die zegt dat dit niet moet gebeuren, want de cijfers zijn glashelder.
*knip* graag wat beter in/teruglezen, dit soort whataboutism voegt niets toe

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2022 12:47 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Real schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:16:

[...]

Zorgen dat hun identiteit bekend is en het lijkt me vrij kansrijk eigenlijk. Sowieso civielrechtelijk grote kans, wellicht tonnen per persoon aan schadevergoeding. De rechterlijke macht zal niet zo'n problemen hebben hiermee als de handhavende macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Meg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Boeren zorgen voor ruim de grootste hoeveelheid stiktofvervuiling

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Enkel bedrijven met een te hoge uitstoot direct naast een natuurgebied moest weg, en nu is het al ineens de helft van de veehouderij?

Het wordt hier met de dag extremer, nog even en we gaan de boeren uit België en Duitsland uitkopen :o
*knip* dit soort vergelijkingen slaan kant noch wal en mag je dus gewoon achterwege laten

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2022 12:45 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Meg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:34:
[...]
*knip* dit soort vergelijkingen slaan kant noch wal en mag je dus gewoon achterwege laten
De laatste dagen laat zien dat boeren juist geen strobreed (haha) in de weg wordt gelegd...

Extinction Rebellion, die mogen inderdaad hun mening niet geven, dat klopt dan weer wel. (Terwijl we juist naar die partij zouden moeten luisteren...)

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

jdh009 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Volg je aanwijzingen niet op, dan kan dit in bepaalde gevallen worden afgedwongen. Uiteindelijk heb je natuurlijk een vrije wil, je hebt alleen ook met de wet te maken en het niet meewerken aan bepaalde regels kan dan consequenties hebben.
Aanwijzingen van politie, marechaussee en douane (en nog een paar) moeten altijd opgevolgd worden. Een aanwijzing is in deze context dan ook altijd een bevel en nooit een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

eric.1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Wegslepen zodat de weg vrij is, inbeslagname of volledig afslepen kan later volgen. Mensen die in de weg lopen en de politie in hun uitvoering hinderen direct oppakken. Ik zie het probleem niet zo hiermee.

Wil er hierbij trouwens nogmaals aan toevoegen dat veel boeren een punt hebben en dat de regering dit totaal verklooid heeft, dus daar ligt het niet aan, maar dit is geen protesteren meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
Meg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:34:
[...]
Dit...dit is toch wel de grootst mogelijke onzin.

Demonstraties genoeg, ook discutabele. Ze (ME) grijpen alleen in wanneer het de spuigaten uit loopt. En nu, er is juist de visie dat er te weinig of te laat wordt ingegrepen.

Doe eens rustig.

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Verdiep je anders even in de problematiek. Wellicht denk je dan ook anders en herzie je je Noord-Korea opmerking.

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:24:
[...]
Een noodverordening is een bevel waar gehoor aangegeven moet worden,
Maar de vraag van @Sorcerer8472 is toch volkomen terecht? Zo is bijvoorbeeld het opzettelijk blokkeren van een openbare weg strafbaar als daar gevaar van te duchten is (art. 162 Sr).

Nodeloos stilstaan op een openbare weg is het hinderen van verkeer en ook strafbaar (art. 5 WVW).

Het parkeren in openbaar groen mag waarschijnlijk ook niet (APV van een gemeente).

Er zijn dus talloze argumenten om te handhaven, maar de politie doet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]
gebruik een TR hiervoor

[ Voor 59% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 12:50 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Het moet niet gekker worden |:(

Telegraaf liveblog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3lZ1BlRYW4C1TOk_Cf59D0kBX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHRUKWqWPZW7fqHlufdb5mRx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
BlazeMuis schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:41:

Telegraaf liveblog.

[Afbeelding]
Aldus de speld? Maar serieus, dan heb je het als LTO toch even niet goed goed begrepen.

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 05-07-2022 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 16:56

Telegraaf liveblog.

[Afbeelding]
Ik hoop dat ze streven naar zelfvoorzienendheid van Texel, want als niet-EU-lid gaan ze waarschijnlijk niet zonder importheffingen toegangen krijgen tot de Europese markt en dat is best onhandig als producerenden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Was dat niet dat "natuurgebied" dat door de boeren teruggegeven was als natuur onder voorwaarde dat het voor hun geen gevolgen zou hebben?

Wat CO2 uitstoot van kweekvlees betreft; als dat inderdaad hoger is dan van natuurlijk vlees, is dat dus ook geen oplossing. Dan ben je je stikstof issue aan het oplossen door het CO2 probleem te vergroten, waarvoor we ook aan strenge eisen moeten voldoen.
Das wel een aardige als trouwens. Hoeveel O2 zet een koe in zijn leven wel niet om naar CO2. Tel daar nog het voer bij op... :+ en de lage waterpeilen die we hanteren wat ook voor veel Co2 zorgt uit die gebieden.

Het zou kunnen, maar ik verwacht van niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Brunniepoo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:48:
[...]

Ik hoop dat ze streven naar zelfvoorzienendheid van Texel, want als niet-EU-lid gaan ze waarschijnlijk niet zonder importheffingen toegangen krijgen tot de Europese markt en dat is best onhandig als producerenden... :P
En geen subsidie. En als ik het zo lees is bijna 2/3e van de inkomsten subsidie (1,5 miljard totaal, waarvan 800 miljoen EU subsidie en 100 miljoen NL subsidie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Gewoon de stroom afschakelen naar het eiland.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

jdh009 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Aldus de speld? Maar serieus, dan heb je het als LTO toch even niet goed goed begrepen.
Jammer genoeg niet: https://www.texelsecouran...els-kabinet-gepresenteerd

Ze noemen het een ludieke actie om aandacht te vestigen, zal daar ook wel bij blijven. Als er iets is waar ik beroepsdemonstranten niet van kan betichten dan is het een ruggengraat.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ha deze is mooi :D Video met een biologische boer in de link.

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-62491495

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2022 12:51 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Das wel een aardige als trouwens. Hoeveel O2 zet een koe in zijn leven wel niet om naar CO2. Tel daar nog het voer bij op... :+ en de lage waterpeilen die we hanteren wat ook voor veel Co2 zorgt uit die gebieden.

Het zou kunnen, maar ik verwacht van niet :+
We hoeven niet te gokken, het is vrij duidelijk:
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/es200130u

In comparison to conventionally produced European meat, cultured meat involves approximately 7–45% lower energy use (only poultry has lower energy use), 78–96% lower GHG emissions, 99% lower land use, and 82–96% lower water use depending on the product compared. Despite high uncertainty, it is concluded that the overall environmental impacts of cultured meat production are substantially lower than those of conventionally produced meat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Real schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Maar de vraag van @Sorcerer8472 is toch volkomen terecht? Zo is bijvoorbeeld het opzettelijk blokkeren van een openbare weg strafbaar als daar gevaar van te duchten is (art. 162 Sr).

Nodeloos stilstaan op een openbare weg is het hinderen van verkeer en ook strafbaar (art. 5 WVW).

Het parkeren in openbaar groen mag waarschijnlijk ook niet (APV van een gemeente).

Er zijn dus talloze argumenten om te handhaven, maar de politie doet het niet.
Klopt, maar de middelen tot handhaving zijn dan nog beperkt. Met een noodbevel kan er afgeweken worden en kan meer doen dan een bon schrijven. Overigens handhaaft de politie wel, maar op een grote schaal bonnen schrijven heeft weinig zin en kan juist de situatie verergeren. En de politie heeft als doel om de veiligheid te waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Basekid schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:36:
[...]

De laatste dagen laat zien dat boeren juist geen strobreed (haha) in de weg wordt gelegd...

Extinction Rebellion, die mogen inderdaad hun mening niet geven, dat klopt dan weer wel. (Terwijl we juist naar die partij zouden moeten luisteren...)
Hoe noemen we zoiets tegenwoordig?
Desinfo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Telegraaf liveblog.

[Afbeelding]
Mooi, hoeven we die geen subsidie meer te geven.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

En natuurlijk ook niet tot de Euro. Iedereen mag daar straks in Tex gaan betalen.

Yeehaw! :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:55:
[...]
kan meer doen dan een bon schrijven
Heb je de hyperlink in art. 162 Sr ook aangeklikt en gelezen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mogen we hier een wedstrijd beginnen met de domste slogan van een boer?

Ik irriteer me namelijk mateloos aan het domme gezwets van die boeren. Bijna elke keer als een boer de microfoon onder z'n neus krijgt komt er een partij onzin uit.
Ik trap vast af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoTH8ozoTsGXC_AoU58yCUMVKew=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKzwnDAPuOK1CEYdTf7BLH5R.jpg?f=fotoalbum_medium

'Kom maar kind', die kinderen die meteen bij de koe worden weggehaald zodat ze niet gaan hechten? Ow die kinderen. Nee, die lopen samen de zon tegemoet. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheGhostInc schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:01:

Ik irriteer me namelijk mateloos aan het domme gezwets van die boeren. Bijna elke keer als een boer de microfoon onder z'n neus krijgt komt er een partij onzin uit.
Ik trap vast af:
[Afbeelding]

'Kom maar kind', die kinderen die meteen bij de koe worden weggehaald zodat ze niet gaan hechten? Ow die kinderen. Nee, die lopen samen de zon tegemoet. 8)
Als ik en actiegroep had zou ik wel 10x nadenken wie ik voor de microfoon laat komen. Zeker bij een protest waar eensgezind één stem moet zijn. En dan zou ik toch met enorme zorg de slimste pakken en ook zorgen dat er over de hele linie geen onzin wordt uitgedragen.

Bij de boeren lijkt het precies het omgekeerd het geval te zijn. En als het niet is, dan maak ik me nog meer zorgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Telegraaf liveblog.

[Afbeelding]
Ze moeten oppassen met dat soort grapjes, voor je het weet komen er Russische groene mannetjes en roept Putin de Volksrepubliek Texel (VRT) uit en dat de VRT altijd al onderdeel van het moederland is geweest :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
flessuh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Werkgelegenheid heb je met alle sectoren te pakken. Ondersteunend aan de agrarische sector heb je het ook over veel banen. Dat houd je bij elke krimp.

Wel gek dat van jou de Rotterdamse haven wel innovaties mag gebruiken maar de boeren niet? Die zijn met genoeg plannen gekomen maar die werken volgens de mensen hier niet. Waarom zouden die wel werken voor andere sectoren?
De innovaties die boeren hebben gebruikt blijken niet of maar voor een deel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ze moeten oppassen met dat soort grapjes, voor je het weet komen er Russische groene mannetjes en roept Putin de Volksrepubliek Texel (VRT) uit en dat de VRT altijd al onderdeel van het moederland is geweest :+
En dan gaat ie ons bestormen met 20 schapen vanaf de veerpont? 8)7 ;)

Echt, ik dacht eerst serieus dat het een artilkel van de Speld was.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 05-07-2022 13:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

anandus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ze moeten oppassen met dat soort grapjes, voor je het weet komen er Russische groene mannetjes en roept Putin de Volksrepubliek Texel uit en dat altijd al onderdeel van het moederland is geweest :+
Ooit zaten en vochten er Sovjet troepen, daarmee is het voor eeuwig bij het Moederland gevoegd. Wikipedia: Opstand van de Georgiërs

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

kraanwagen schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:05:
[...]

De innovaties die boeren hebben gebruikt blijken niet of maar voor een deel te werken.
Als het voor een deel werkt heb je in ieder geval een deel van het probleem weggewerkt werkelijk, niet enkel administratief.

En exact mijn punt... wie zegt dat innovaties in andere sectoren wel werken dan? Innovaties om emissies van auto's naar beneden te brengen werkten zo goed dat alle fabrikanten nu miljarden aan boetes betalen omdat ze met de cijfers moesten sjoemelen om te voldoen... en dat waren werkelijk gemeten cijfers..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kraanwagen schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Nou, en een hoop innovaties willen de boeren ook niet gebruiken. Neem bijvoorbeeld het stikstofarme veevoer. Weet je nog? Grote paniek, want de scheetjes gaan er anders van ruiken.
Maar wel onderdeel van de oplossing.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
TheGhostInc schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:01:
Ik vind het wel geraffineerd eigenlijk de manier waarop de boeren met dit soort slogans de publieke opinie proberen te bespelen (want wie weet nou werkelijk van de scheiding van kalf en koe?). Hier zit vast een of ander marketingbureau achter, betaald door de bioindustrie. Welk soort bedrijf hebben de medeoprichters van de BBB trouwens? :7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
biobak schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Ik vind het wel geraffineerd eigenlijk de manier waarop de boeren met dit soort slogans de publieke opinie proberen te bespelen
No Farmers No Food blijf ik de meest vervelende vinden omdat het pertinent onjuist is.

Ik zou het willen veranderen in No Distribution No food.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:05
Kojoottii schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:20:
[...]

De cijfers zeggen toch wat anders, 90% afname weidevogels en 80% afname vlinders sinds 1900 etc etc

Feiten zijn niet besteed aan mensen die uit emotie spreken…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Nou, en een hoop innovaties willen de boeren ook niet gebruiken. Neem bijvoorbeeld het stikstofarme veevoer. Weet je nog? Grote paniek, want de scheetjes gaan er anders van ruiken.
Maar wel onderdeel van de oplossing.
De grootste klap komt natuurlijk door het aanpakken van de vraagkant. Dus wanneer we als consumenten minder vlees en zuivel gaan consumeren en meer over gaan stappen op plantaardige varianten.

Dat hoeft niet te betekenen dat iedereen religieus vegan gaat eten, maar wel dat we dat stuk vlees misschien naar 1 of 2 keer in de week gaan minderen.

Uitdaging daarin is dat het in feite een globaal probleem is want de grootste hap aan zuivel/vlees van de Nederlandse boeren gaat de export in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

biobak schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Ik vind het wel geraffineerd eigenlijk de manier waarop de boeren met dit soort slogans de publieke opinie proberen te bespelen (want wie weet nou werkelijk van de scheiding van kalf en koe?). Hier zit vast een of ander marketingbureau achter, betaald door de bioindustrie. Welk soort bedrijf hebben de medeoprichters van de BBB trouwens? :7
'Melkkoeien' klinkt ook heel anders dan 'continu-zwangere koeien'.

Pagina: 1 ... 17 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.