Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
MikeyMan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:30:
[...]

Inderdaad... Nothing to see here...

[Afbeelding]
Klopt we stoten veel stikstof uit. Maar vergelijk het ook even met de opbrengst.

En ja we we weten allemaal wel dat we te veel koeien in Nederland hebben.
Het stukje perspectief ontbreekt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Tito129 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Klopt we stoten veel stikstof uit. Maar vergelijk het ook even met de opbrengst.

Opbrengst? Voor wie?
Perfspectief is er niet, ze willen iets wat onmogelijk is...

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Welke opbrengst precies?
Geloof ook dat er een stel boeren een beetje anders over denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Dit blijft wel een herhaling van zetten.

Boeren in Nederland zijn "efficient"
Er is geen "perspectief"

Het perspectief is dat een de sector te veel stikstof uitstoot en dat de sector (voornamelijk veeteelt) een forse stap terug dient te doen. Het is eveneens een feit dat er in andere sectoren iets dient te gebeuren maar dat doet weinig af aan het "perspectief" van de veeteelt, sterk verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

flessuh

Set sail for fail!

Napo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Dit blijft wel een herhaling van zetten.

Boeren in Nederland zijn "efficient"
Er is geen "perspectief"

Het perspectief is dat een de sector te veel stikstof uitstoot en dat de sector (voornamelijk veeteelt) een forse stap terug dient te doen. Het is eveneens een feit dat er in andere sectoren iets dient te gebeuren maar dat doet weinig af aan het "perspectief" van de veeteelt, sterk verminderen.
Als Tata Steel uitgekocht zou worden, komen er plannen om de werknemers ergens onder te brengen.

Bij de boeren worden de rechten om hun bedrijf te runnen afgekocht, maar blijven ze met restschulden zitten en grond waar ze niks mee kunnen...

snap je het verschil in perspectief?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Welke opbrengst precies?
Geloof ook dat er een stel boeren een beetje anders over denken.
Die 68 miljard export (van in Nederland geproduceerde landbouwprodukten) per jaar. Dat wegstrepen is een beetje wat Rusland momenteel aan economische krimp ondergaat. En ook hier zijn er mensen die beweren dat dat geen enkel probleem is en er wel wat voor in de plaats zal komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

flessuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Als Tata Steel uitgekocht zou worden, komen er plannen om de werknemers ergens onder te brengen.

Bij de boeren worden de rechten om hun bedrijf te runnen afgekocht, maar blijven ze met restschulden zitten en grond waar ze niks mee kunnen...

snap je het verschil in perspectief?
Natuurlijk man. Heb jij de regeling al ingezien?

Ze krijgen een mooie zak geld om te stoppen, mogen het land houden, en zijn eindelijk bevrijd van de leningen die als zwaard boven het hoofd hangen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Die 68 miljard export (van in Nederland geproduceerde landbouwprodukten) per jaar. Dat wegstrepen is een beetje wat Rusland momenteel aan economische krimp ondergaat. En ook hier zijn er mensen die beweren dat dat geen enkel probleem is en er wel wat voor in de plaats zal komen.
Er is geen sprake van 68 miljard wegstrepen, er moet weer een gezonde balans komen tussen productie en uitstoot.
De huidige situatie is voor iedereen uiteindelijk ongezond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Die export kunnen we goeddeels ook zelf opeten. Van opbrengst moet je ook kosten wegstrepen.

Geen enkel probleem is overdreven natuurlijk. Maar ook dat is maar een half verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

flessuh

Set sail for fail!

MikeyMan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Die export kunnen we goeddeels ook zelf opeten. Van opbrengst moet je ook kosten wegstrepen.

Geen enkel probleem is overdreven natuurlijk. Maar ook dat is maar een half verhaal.
zul je eerst wel de import moeten stopzetten.. scheelt weer mooi wat CO2 uitstoot zonder al dat onnodige transport

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 04-07-2022 20:48 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
TheBrut3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:13:
Maar waarom zou dat imagoschade aanrichten bij de politie?
Besluiten om wel of niet in te grijpen gebeurt niet zozeer enkel vanuit de politie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Het is een herhaling van zetten, maar hoeveel perspectief wil je? Ik zou zeggen dat het perspectief 13 miljard + 12 miljard bonus is, gezien berekeningen dat 13 miljard doelgerichte uitkoop de stikstofcrisis kan oplossen, en er dus nog eens 12 miljard wordt uitgegeven om elke boer de kans te geven te profiteren, of zoiets. (Ja, erg cynisch, maar er zijn sectoren, zeker na de corona crisis, die zouden staan te springen om zo een uitweg uit hun niet zo lekker lopende onmogelijk vol te houden bedrijfsvoering te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
PLAE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Sinds 1990 is er een reductie gerealiseerd van 64% door de sector. Maar dat staat nu min of meer stil en gaat (volgens velen) niet snel genoeg.
Dat is niet snel genoeg volgens de doelstellingen die we zelf op papier hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Xa!pt schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:48:
[...]

Besluiten om wel of niet in te grijpen gebeurt niet zozeer enkel vanuit de politie.
In principe bepaalt de burgemeester dat, die is hoofd van de politie in zijn gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
siggy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:20:
[...]

Dus het was een ramp en is nu een iets mindere ramp?
Reductie is leuk, maar als de veestapel maar is blijven groeien dan zet het nog geen zoden aan de dijk.
@PLAE heeft wel een punt, als stikstof door veeteelt afgenomen is de afgelopen 25 jaar terwijl de productie met 24% gestegen is dan is dat per eenheid productie een flinke vermindering.
En ik kan me ook voorstellen dat het razend makend is dat Tesla met alle autofabrikanten in groepen mag gaan zitten waardoor Tesla miljoenen inkomsten krijgt en al die andere merken in de diverse groepen tien jaar extra tijd kregen om EVs te maken. Als de NL boeren het zo goed doen, dan zou een dergelijke constructie ook mogelijk moeten zijn MITS..
MITS (en dat is het struikelblok nu) de Nl natuur niet zou lijden onder de stikstof, dat maakt het opeens net even anders, bijzondere planten verdwijnen, brandnetel en bramen verschijnen, dat zie je , is niet te ontkennen en daarom werken de "oplossingen" waar Tesla mee kwam hier gewoon niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flessuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:46:
[...]

zul je eerst wel de import moeten stopzetten.. scheelt weer mooi wat CO2 uitstoot zonder al dat onnodige transport
Lijkt me goed. Dan kunnen ze in het buitenland ook nog wat uitstoot beperking realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Politie zou volgens de NOS nu aan het arriveren zijn in Nijkerk.

En in Friesland:

Ben benieuwd of ze er niet morgen gewoon weer staan :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Minder vee -> minder binnenlandse concurrentie (wordt vaak vergeten, alle dreiging moet voor de beeldvorming uit het buitenland komen) -> stabielere en hogere melkprijs.

Meer biologisch, daar wil de EU namelijk ook graag naartoe.
Het is voor zover ik heb gelezen nog nergens concreet gemaakt, maar er gaan signalen rond dat men 40% biologisch wil hebben tegen 2030. En zoals gebruikelijk is Nederland een van de hekkensluiters.

Er kan nog wel goed geboerd worden, maar dan óf door minder boeren met meer vee per boer, óf door ongeveer evenveel boeren met minder vee per boer. (maar dat is zeker geen makkelijke weg)

Solidariteit met je medeboeren is leuk en aardig, maar zij zorgen er mede voor dat jij als boer amper verdient op je producten door het enorme aanbod en bereidheid om te leveren voor een lagere prijs.

Vergeet niet, er zijn ook partijen die wél perspectief bieden, alleen het is wellicht geen leuk perspectief.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 12-09 23:22
psychodude schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:43:
[...]
Is natuurlijk niet helemaal waar. Als ik bepaalde fratsen uithaal kan ik ook zo maar geen VOG meer ontvangen. En verlies ik dus ook bepaalde rechten. Diezelfde grondslag kan in deze gebruikt worden.
Zei niet voor niets doorgaans en ik denk niet dat een rechter het niet meer mee mogen doen aan een bepaalde regeling voor de landbouw omdat je een verkeersovertreding met een landbouwvoertuig hebt begaan, heel snel in stand zal laten. Zeker niet als je niet eerst de andere directe sancties hebt uitgeput.
Je zou misschien meer succes hebben met een soort BiBob (uit de horeca) achtige constructie aangaande milieu, dierenwelzijn en financiele /boekhoudkundige overtredingen, die wat direct in verband staan met het leiding geven in een boerenbedrijf en dat daarbij sancties van invloed op uitkoop regelingen wel mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:54:
Politie zou volgens de NOS nu aan het arriveren zijn in Nijkerk.

En in Friesland:
[Twitter]

De eerste is opgepakt. Ik verwacht dat er meerderen zullen volgen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Rockvee2 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:17:
[...]

https://www.ad.nl/rotterd...ers-aangehouden~a63241ba/

Daar wordt wel ingegrepen door de politie en niet bij de distributiecentra van vandaag...
weet je dat zeker? :+
https://www.grootsneek.nl...stributiecentrum-in-sneek

Edit: ah net te laat haha

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:54:
Als ze alleen zeggen: 'Scheer je weg kwajongens!' dan zou mij dat helaas niet verbazen.

Als ze zeggen: 'Sleutel en rijbewijs graag' of 'graag even je armen uitsteken voor de handboeien', dan acht ik die kans een stuk kleiner,

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 19:54
Real schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Als ze alleen zeggen: 'Scheer je weg kwajongens!' dan zou mij dat helaas niet verbazen.

Als ze zeggen: 'Sleutel en rijbewijs graag' of 'graag even je armen uitsteken voor de handboeien', dan acht ik die kans een stuk kleiner,
De gene die worden opgepakt zijn gewoon stom. Als je 3x hoort dat je weg moet gaan. Moet je weggaan.
Burgemeester heeft besloten. Dus als je het er niet mee eens bent moet je daar zijn.

Ik ben best wel wat voorstander van enkele boeren. Maar als de ME voor je staat moet je luisteren of niet klagen dat je tikken krijgt.
Mijn vader zei altijd. Als je tikken van de ME krijgt stond je vooraan en was je niet snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PLAE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:06:
Zo, nou dat viel alles mee toch vandaag?!

Je gooit de boel natuurlijk ook niet plat als alles en iedereen stand-by staat. Dat doe bij voorkeur uit het niets.
Men pleurt wat losse flodders online met 'planningen' waarbij er een soort estafettestaking moet ontstaan van tienduizenden boeren die 2500 kilometer snelweg klem zetten en tegelijkertijd ook nog eens alle distributiecentra, stadhuizen, tunnels, veerponten en nagelstudio's gaan bezetten. 8)7 Zoals bij vriendengroepen of personeelsfeestjes komt de helft niet opdagen omdat ze op maandag bij hun oma eten en zijn alle wilde plannen voornamelijk fictie in het hoofd van een aantal personen die waarschijnlijk zelf nog nooit van hun leven een koe in het echt hebben gezien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

drooger schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Solidariteit met je medeboeren is leuk en aardig, maar zij zorgen er mede voor dat jij als boer amper verdient op je producten door het enorme aanbod en bereidheid om te leveren voor een lagere prijs.
Nee nee, als boeren tegen elkaar worden uitgespeeld dan komt dat door de supermarkt die ze tegen elkaar uitspeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Real schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Voor iedereen met Telegram, hier kan je de geitenbende in Sneek volgen:

https://t.me/wakkersneek

Stel boeren met wat trekkers, wat nieuwsgierige toeschouwers en natuurlijk de lokale dorpsgekken onder geestelijke invloed van Russische desinformatie complotwaarheden.

Stelt allemaal niet zoveel voor, inderdaad een keurige oproep voor omstanders om weg te gaan, bij escalatie kan er geweld ingezet worden.

Dusja als je met blauwe plekken thuiskomt is dat je eigen domme schuld. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
drooger schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:55:

Meer biologisch, daar wil de EU namelijk ook graag naartoe.
Het is voor zover ik heb gelezen nog nergens concreet gemaakt, maar er gaan signalen rond dat men 40% biologisch wil hebben tegen 2030. En zoals gebruikelijk is Nederland een van de hekkensluiters.
Hmm de vader van een vriendin heeft een appel/fruit boerderij in de kop van Noord Holland.
Zijn punt was, bio boeren gebruiken ANDER gif maar wel veel vaker, lastig om het verschil echt te weten.
Wat ik als consument wel weet is dat als ik hier bij de groenten sta en de keuze heb uit Italiaanse tomaten, Spaanse tomaten en Nederlandse tomaten ik de volgende afweging maak:
De Italianen misbruiken goedkope arbeid op grote schaal, uitvloeisel van de oude maffia
De Spanjaarden hebben ze buiten hangen en moeten wel spuiten om ze te beschermen
De Nederlanders hebben ze hangen in kassen, warmte en CO zou als afvalproduct gekocht moeten kunnen worden, maar giffen spuiten is niet nodig, want de kas is gesloten dus met natuurlijke wes[en etc kunnen ze alles gezond onder controle houden.

Bij ongeveer gelijke prijs ga ik voor Nl daarna Spaans en dan pas Italiaans
Maar goed ik vind het echt leuk om me in het proces te verdiepen en hoe het hele traject ervoor staat. En ik heb die keuze, de Eleclerck dichtbij heeft een goed vers deel.
Als ik naar de Lidl ga, dan zie ik enkel Nederlandse groenten en misschien wat Belgische en Poolse champignons.

Ik pluk liever lindenbladeren uit de tuin dan de Italiaanse maffia te steunen dus alle Italiaanse verse groenten vallen af. Maar goed je kan niet verwachten dat iedereen er in duikt.

Oeps helemaal off topic, biologisch, geef mij maar een NEderlandse paprika of tomaat uit de kasboven een biologische paprika of tomaat uit welk land dan ook waar ze buiten hangen, hoe biologisch dan ook ze zullen met troep moeten spuiten, de kas niet, dus stiekem veel biologischer.

En dat is het probleem, het is zo lastig om alles mee te nemen, ik ga er vanuit dat ik ook te simpel denk en doe. laat staan mensen die gewoon zonder denken hun boodschappen willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:22:
[...]

Voor iedereen met Telegram, hier kan je de geitenbende in Sneek volgen:

https://t.me/wakkersneek

Stel boeren met wat trekkers, wat nieuwsgierige toeschouwers en natuurlijk de lokale dorpsgekken onder geestelijke invloed van Russische desinformatie complotwaarheden.

Stelt allemaal niet zoveel voor, inderdaad een keurige oproep voor omstanders om weg te gaan, bij escalatie kan er geweld ingezet worden.

Dusja als je met blauwe plekken thuiskomt is dat je eigen domme schuld. :Y
Wat leuk dat je ook aanwezig was O-) :+

Miss Waah is ook even gaan kijken. Was in de buurt toevallig... En zou zelf ook wel bij de ME willen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Miss Waah is ook even gaan kijken. Was in de buurt toevallig... En zou zelf ook wel bij de ME willen _O-
Ik ben daar absoluut niet aanwezig, die druktemakers zoeken het maar mooi uit daar _O-

Zolang ze de boel maar schoonvegen voordat ik morgenvroeg naar mijn werk rijd op de sparta.

Betaal tenslotte genoeg belasting voor het privilege van een schoon fietspad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:18
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Die reacties....of je nou voor of tegen de boeren ben t je weet dat als de ME komt je kunt kiezen om te vertrekken of te blijven.

Blijf je, dan kun je wel eens klappen krijgen. Maar het is altijd de schuld van de politie 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:27:
[...]

De Nederlanders hebben ze hangen in kassen, warmte en CO zou als afvalproduct gekocht moeten kunnen worden, maar giffen spuiten is niet nodig, want de kas is gesloten dus met natuurlijke wes[en etc kunnen ze alles gezond onder controle houden.
Goed plan om de kassen onder CO te zetten, werken gelukkig geen mensen daar ook, en plantjes vinden het ook heerlijk :+

Of doel je op CO2? Dat wordt idd bijv. uit de Rotterdamse havens via pijpleidingen naar het Westland gepompt. Goed voor de uitstoot zou je denken, ware het niet dat maar 3% wordt opgenomen door de planten (waar het natuurlijk ook niet heel lang blijft). Als ze geen CO2 in kunnen kopen verbranden ze overigens gewoon aardgas voor warmte en CO2, alles voor de efficiëntie :D

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 04-07-2022 21:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Xa!pt schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Dat is niet snel genoeg volgens de doelstellingen die we zelf op papier hebben gezet.
Gelukkig kunnen we die aanpassen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
@fsfikke yeah missed the 2 ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Silent7 op 04-07-2022 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bouke-p schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Die reacties....of je nou voor of tegen de boeren ben t je weet dat als de ME komt je kunt kiezen om te vertrekken of te blijven.

Blijf je, dan kun je wel eens klappen krijgen. Maar het is altijd de schuld van de politie 😂
Die luitjes zijn echt knetteridioot, helemaal gebrainwashed. Staan ze daar te schuilen in 1 of andere loods, berichten erbij 'voorlopig veilig hier...'

Ja joh, de ME jaagt op je ofzo. De tering.

Je kunt ook gewoon een mening hebben en lekker een wijntje pakken op een terras in plaats van er bewust voor kiezen om de onrust op te zoeken en daarna slachtoffer te gaan spelen.

Maar dat gaat er bij deze 'strijders' niet in.

Geen enkel besef meer van realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Patriot schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Nee nee, als boeren tegen elkaar worden uitgespeeld dan komt dat door de supermarkt die ze tegen elkaar uitspeelt.
Waarom kan dat niet deels door veehouders zelf zijn? (of eigenaars van megastallen, voor zover die nog veehouder te noemen zijn)

Niet iedere veehouder is die geromantiseerde boer met familiebedrijf met een nobel hart en weet ik veel wat.

Waarom zou iets dat we in zoveel sectoren zien, niet gebeuren in de agrarische sector?
Lijkt mij juist een simpele strategie, zorgen dat je groot genoeg bent dat je voor een lage melkprijs kan leveren.
De buur die dat niet kan, kan je over een paar jaar opkopen voor een relatief zacht prijsje en dan kan jij weer verder groeien.
Rinse, repeat.

En dat is natuurlijk volop in een stroomversnelling gegaan met het afschaffen van het melkquotum.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
Verwijderd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Die luitjes zijn echt knetteridioot, helemaal gebrainwashed. Staan ze daar te schuilen in 1 of andere loods, berichten erbij 'voorlopig veilig hier...'

Ja joh, de ME jaagt op je ofzo. De tering.

Je kunt ook gewoon een mening hebben en lekker een wijntje pakken op een terras in plaats van er bewust voor kiezen om de onrust op te zoeken en daarna slachtoffer te gaan spelen.

Maar dat gaat er bij deze 'strijders' niet in.

Geen enkel besef meer van realiteit.
Je ziet het ook op Twitter. Het niveau is er gewoon laag met zulke protesten (wat het altijd wel is als er iets gaande is).

Protesten zoals hieronder kan ik echter wel waarderen. Ze vragen er ook aandacht voor, maar houden het wel gezellig.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Bouke-p schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Heb al wat filmpjes gekregen, en ze staan ze gewoon uit te lokken. En daarna een filmpje op Twitter gooien "Oh hij maakte alleen een foto"

Ze meppen mij nog lang niet hard genoeg. Vind dat ze nog veel te veel geduld hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/24...schappen-in-de-supermarkt

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2022/07/04/875548/1152x864a.jpg

Nou, en de volgende dreun aan je draagvlak.

Oh, dit is om te laten zien dat boeren onmisbaar zijn? Je laat vooral zien dat als distributiecentrums geblokkeerd worden er geen distributie is. Dat wisten we alleen al. Dat kunnen docenten ook doen de volgende keer dat ze staken, en dan claimen dat ze onmisbaar zijn voor het voedsel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dit acteurs, ingehuurd voor ons vermaak?

Ik vraag het me soms af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

42erik schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:

[Afbeelding]

Oh, dit is om te laten zien dat boeren onmisbaar zijn? Je laat vooral zien dat als distributiecentrums geblokkeerd worden er geen distributie is. Dat wisten we alleen al. Dat kunnen docenten ook doen de volgende keer dat ze staken, en dan claimen dat ze onmisbaar zijn voor het voedsel
Gaan we lekker naar de boerderijwinkel :)F

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

PLAE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:40:
[...]

Eh nee, dat kan dus niet. Want de rechter heeft al geoordeeld dat de Nederlandse staat te laks is geweest in de aanpak tot nu toe.

Was het maar zo makkelijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Verwijderd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:51:

[Twitter]

Ik vraag het me soms af.
Als dit een boer is, dan had hij beter een van z'n koeien naar het protest kunnen sturen. Dat had het niveau al meteen stukken hoger gemaakt :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15

Dennis1812

Amateur prutser

[Twitter]

Ik vraag het me soms af.
Dit is het resultaat van bezuinigingen op de GGZ. Vroeger zou deze man geholpen worden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Benieuwd of de slachtoffers van de toeslagenaffaire en de slachtoffers van de aardbevingsproblematiek ook snelwegen gaan blokkeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:59:
[...]

Als dit een boer is, dan had hij beter een van z'n koeien naar het protest kunnen sturen. Dat had het niveau al meteen stukken hoger gemaakt :+
Sommige mensen moet je gewoon geen toegang tot internet geven.

Teveel voor het brein om te verwerken.

Deze man is vermoedelijk twee jaren in lockdown overspoeld met YouTube algoritmes na het klikken van 1 link op Facebook en nu probeert ie dat in 3 minuten even uit te leggen.

Gewoon een slachtoffer van de fuik :+ 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
[...]

Neuh, dat is praktisch onmogelijk. Het zou ook wel een behoorlijk onbetrouwbare overheid opleveren als we eerst allerlei afspraken maken en doelstellingen vastleggen in allerlei akkoorden en verdragen en als dat dan even te moeilijk wordt besluiten om dat allemaal terug te draaien. Ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen, als dat hiermee kan dan kan dat op allerlei andere gebieden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Deruxian schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:03:
Benieuwd of de slachtoffers van de toeslagenaffaire en de slachtoffers van de aardbevingsproblematiek ook snelwegen gaan blokkeren?
He, maar we leven toch in Nederland ? Het land waar we het polderen hebben uitgevonden ? Kunnen we niet gewoon een nationale blokkadedag in het leven roepen ? Eén dag in het jaar dat je alles mag blokkeren, je auto dwars over straat mag parkeren, waar het dan ook voor is ? Voor de boeren, voor het klimaat, voor aardbevingen of desnoods voor zieke zeehondjes...

Heeft iedereen trouwens het bier en de nootjes al klaar staan ? Zometeen komt Willem Woelders van de nationale politie bij Op1.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

Nope
Alleen de manier waarop valt over te praten.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Hmm de vader van een vriendin heeft een appel/fruit boerderij in de kop van Noord Holland.
Zijn punt was, bio boeren gebruiken ANDER gif maar wel veel vaker, lastig om het verschil echt te weten.
Wat ik als consument wel weet is dat als ik hier bij de groenten sta en de keuze heb uit Italiaanse tomaten, Spaanse tomaten en Nederlandse tomaten ik de volgende afweging maak:
De Italianen misbruiken goedkope arbeid op grote schaal, uitvloeisel van de oude maffia
De Spanjaarden hebben ze buiten hangen en moeten wel spuiten om ze te beschermen

Bij ongeveer gelijke prijs ga ik voor Nl daarna Spaans en dan pas Italiaans
Maar goed ik vind het echt leuk om me in het proces te verdiepen en hoe het hele traject ervoor staat. En ik heb die keuze, de Eleclerck dichtbij heeft een goed vers deel.
Als ik naar de Lidl ga, dan zie ik enkel Nederlandse groenten en misschien wat Belgische en Poolse champignons.

Ik pluk liever lindenbladeren uit de tuin dan de Italiaanse maffia te steunen dus alle Italiaanse verse groenten vallen af. Maar goed je kan niet verwachten dat iedereen er in duikt.

Oeps helemaal off topic, biologisch, geef mij maar een NEderlandse paprika of tomaat uit de kasboven een biologische paprika of tomaat uit welk land dan ook waar ze buiten hangen, hoe biologisch dan ook ze zullen met troep moeten spuiten, de kas niet, dus stiekem veel biologischer.

En dat is het probleem, het is zo lastig om alles mee te nemen, ik ga er vanuit dat ik ook te simpel denk en doe. laat staan mensen die gewoon zonder denken hun boodschappen willen doen.
Bij de Nederlandse tomaten zou ik de afweging van misbruik van goedkope arbeid eigenlijk ook wel meenemen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Dennis1812 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Dit is het resultaat van bezuinigingen op de GGZ. Vroeger zou deze man geholpen worden.
Vroeger moesten ze zelf ook gewoon geholpen willen worden. Pas als ze echt problemen creëeren kon je er wat mee.

Dus nee, deze mensen waren er al. Alleen waren het eenlingen. Nu zitten ze allemaal in dezelfde telegram.

Waarvan bedankt voor de link. Vermaak me er kostelijk mee. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:23:
[...]

Vroeger moesten ze zelf ook gewoon geholpen willen worden. Pas als ze echt problemen creëeren kon je er wat mee.

Dus nee, deze mensen waren er al. Alleen waren het eenlingen. Nu zitten ze allemaal in dezelfde telegram.

Waarvan bedankt voor de link. Vermaak me er kostelijk mee. :+
Het zijn wel speciale mensen ja.

Slim dat iedereen zijn eigen naam gebruikt, en trots is dat iemand gefilmd heeft hoe de ander met de politie heeft gevochten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Gelukkig zijn zulke misstanden ons vreemd. Oh, wacht...

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Patriot schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:14:
[...]
Wat dan eigenlijk ook weer knap is, voor bijvoorbeeld het vlees, waar VION de grootste slachter is, waar de boeren dan weer zelf aandeelhouder van zijn. Dus hoe die zich dan laten uitspelen door de supermarkt ?
(en uiteraard zelf drijven op oost-europese arbeid)

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 04-07-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:18
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Heb al wat filmpjes gekregen, en ze staan ze gewoon uit te lokken. En daarna een filmpje op Twitter gooien "Oh hij maakte alleen een foto"

Ze meppen mij nog lang niet hard genoeg. Vind dat ze nog veel te veel geduld hebben.
Ik zit in een WhatsApp groep met leden uit Sneek eo. Het is echt om te huilen.... Ik ben opzich pro boeren en sta echt niet achter het in mijn ogen boeman spelen richting de boeren.

Maar deze acties hebben geen enkel nut. En dat gehuil over hoe kut de ME is heb ik helemaal een hekel aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie

[Twitter]

Ik vraag het me soms af.
Ik moet bekennen dat het voor deze meneer (en de maatschappij als geheel) misschien inderdaad wel het beste is als hij z'n dagbesteding kan behouden op de (zorg)boerderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heerenveen is waarschijnlijk zo aan de beurt met de ME, maar als ik het zo zie zijn de wappies en boeren alweer terug in Sneek.

Gaat een gezellige avond worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:51:
Heerenveen is waarschijnlijk zo aan de beurt met de ME, maar als ik het zo zie zijn de wappies en boeren alweer terug in Sneek.

Zo te horen in de verte is het hier wel gezellig, hoorde ze net nog zingen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Xa!pt schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:04:
Neuh, dat is praktisch onmogelijk.
Alles wat op papier staat kun je aanpassen. We draaien helemaal door inzake het stikstofverhaal. We zijn net een slang die zich in zichzelf aan het verslikken is zonder dat ie het doorheeft. En nee daarmee bedoel ik niet de uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:39:
[...]

Wat dan eigenlijk ook weer knap is, voor bijvoorbeeld het vlees, waar VION de grootste slachter is, waar de boeren dan weer zelf aandeelhouder van zijn. Dus hoe die zich dan laten uitspelen door de supermarkt ?
(en uiteraard zelf drijven op oost-europese arbeid)
Om dezelfde reden dat coca cola ook weleens een paar weken uit het schap van de AH verdwijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:51:

Daar komen ze voor de LIDL zo te zien en niet voor het naast gelegen "a-ware" van de agri-industrie die ze wel wellicht wel zal sponsoren. Als ik de traffic overlay op google maps zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:58:
[...]
Om dezelfde reden dat coca cola ook weleens een paar weken uit het schap van de AH verdwijnt.
Waar het altijd wel de vraag blijft wie van de twee er uiteindelijk extra water bij de cola-siroop heeft gedaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Waah
PLAE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:56:
[...]

[...]

[...]

Alles wat op papier staat kun je aanpassen. We draaien helemaal door inzake het stikstofverhaal. We zijn net een slang die zich in zichzelf aan het verslikken is zonder dat ie het doorheeft. En nee daarmee bedoel ik niet de uitstoot.
Oogkleppen op en door!
En nee, de rechterlijke macht heeft gesproken. En gelukkig moet ook Den Haag zich gewoon aan de wet houden en de uitspraken van de rechters volgen.

Er zijn wel landen waar de president alles maar kan aanpassen als je dat ff beter uitkomt. China en Rusland zijn mooie voorbeelden :Y)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

Misschien moet je je even inlezen
De Raad van State oordeelt dat het systeem in strijd is met Europese regelgeving en geeft de milieuorganisaties dus gelijk. Het Europese Hof kwam al eerder tot die conclusie.
https://nos.nl/collectie/...anpak-stikstof-deugt-niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Politie zet nu traangas in in Heerenveen:

Da's behoorlijk zeldzaam voor de Nederlandse politie, op de groepen die ik nu heb gevonden lijkt het ook wel behoorlijk uit de klauwen te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
42erik schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Misschien moet je je even inlezen
Of jij probeert een beetje uit te zoomen. Uiteindelijk is alles op papier te wijzigen. Ook al vindt een rechter/Europa daar iets van. Stap even uit je bubbel svp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

[...]

[...]

Juist andersom: de overheid zou ongelooflijk onbetrouwbaar zijn als ze een gerechtelijke uitspraak in de wind slaan.

Face it: de easy way out zijn we al lang voorbij.
We hebben te lang doorgekut, zonder visie (want dat vind Rutte een vies woord), zonder oplossing, zonder urgentie.

En toen besloot een burger de overheid even te herinneren aan bepaalde verdragen. En dat lukte wonderwel goed.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:42
Een beetje een bijzaak in dit alles. Ik merk aan mezelf dat ik me erger aan de polarisatie die alweer is ontstaan. Na corona was het net weer een beetje minder. Op het werk vooral collega’s die met tanks op trekkers willen schieten. Een uitzondering rijdt rond met een rode zakdoek op zijn auto. Op de weg naar huis door landelijk gebied juist het tegenovergestelde met om de paar huizen landbouwvoertuigen met de Nederlandse vlag ondersteboven en veel borden. Mijn social media staat vol met oud collega’s die aan het protesteren zijn waar daar weer veel sympathie voor is, terwijl reacties in de media weer vooral tegen de boeren zijn. De politiek is wat dat betreft een goede afspiegeling hiervan.

Er lijkt weinig belangstelling te zijn om de discussie wat te matigen. Men zoekt een plek op waar hard geschreeuwd kan worden, het liefst zonder tegenspraak, graaft zich in en gaat dan vooral zo hard mogelijk schreeuwen. En voor mijn gevoel zit ik er tussenin.

Kan je zeggen, als je hier niet tegen kan sluit je er dan voor af. Maar dat lukt me dan ook weer niet.
Het helpt ook niet dat ik zowel vind dat de boeren volledig gelijk hebben dat ze onredelijk worden behandeld als dat ik het er volledig mee eens ben met dat sommige demonstraties veel te ver gaan.
Dat kamp lijkt niet te bestaan. Het is vinden dat de boeren ongelijk hebben en de demonstraties te ver gaan. Of de boeren hebben gelijk en de demonstraties moeten allemaal maar kunnen.

Dus nu hou ik maar vooral mijn mond bij dit onderwerp terwijl ik me ondertussen een beetje op loop te vreten van binnen. En op de een of andere manier heb ik tussendoor ook nog een gigantische hekel aan het woord draagvlak gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Jeroenneman schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:06:
[...]
En toen besloot een burger de overheid even te herinneren aan bepaalde verdragen.
Een burger, haha mooi onschuldig omschreven :D :D
Ik hou het even hierbij wat dit stukje betreft.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PLAE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Of jij probeert een beetje uit te zoomen. Uiteindelijk is alles op papier te wijzigen. Ook al vindt een rechter/Europa daar iets van. Stap even uit je bubbel svp.
Als je het papier waarop de grondwet staat door de versnipperaar gooit en daarmee de hele rechtsstaat, dan kan het inderdaad anders. Maar zullen we het even realistisch houden en geen theoretische onzin verkondigen ? Je hebt het over een bubbel, maar je leeft niet in de realiteit als je denkt dat het maar papier is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:57
[...]

Als oprechte vraag, hoe zie je dat voor je dan?

Dat gaat dan toch leiden tot een reactie vanuit de EU, korten op bijdrages (subsidies) en waarschijnlijk een "stikstof"heffing op alles wat je exporteert? Dat doet je per saldo als land toch veel meer pijn dan deze maatregelen zouden doen.

Die heffingen, op o.a. staal, wordt ondertussen al op voorgesorteerd voor producten van buiten de Unie waar bij de productie het milieu zwaar belast wordt.

Overigens zegt @PilatuS het het meest treffend wanneer je dat nu zou doen, welke garantie heb je dan dat je grondrechten intact blijven of welke vorm van rechtsbescherming dan ook? Dan kan alles door de versnipperraar als het een partij niet goed uitkomt.

Besef je overigens dat je opmerkingen 2 kanten op kan werken, je kan de stikstof regels weggooien maar je kan ook even doorpakken, de grondrechten van iedere Nederlander weggooien, en op naar 0% uitstoot. :+ Het is denk ik maar goed dat we niet alles wat op papier staat zonder meer veranderen of versnipperen.

[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 04-07-2022 23:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

PLAE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:09:
[...]

Een burger, haha mooi onschuldig omschreven :D :D
Ik hou het even hierbij wat dit stukje betreft.
speel niet op de man, als iets niet zou kloppen gebruik de TR

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 07:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:

[Afbeelding]

Mjah en de kwaliteitsmedia zoals nu.nl blijft dan toch fijn dit soort quotes onbesproken neerplempen:
Van Maanen geeft toe dat de actie zo ook burgers raakt, maar hij zegt dat de actie als waarschuwing geldt: "Zo snel kan het gaan en zijn de schappen leeg. Door de stikstofregels komt de voedselvoorziening in gevaar."
Als die schappen werkelijk zo makkelijk en snel leeg waren, waarom dan niet gewoon thuis gebleven met de meid in het hooi en een dagje niks geoogst en af laten leveren ?

Owhhh dan was er voor de meeste producten voorlopig weinig te merken ?
Ahhhhhh dus zo snel komt de voedselvoorziening niet eens in gevaar ?

"No farmers no foot", want daar hebben ze zelf al in geschoten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

eh, nee, zo werkt de wereld simpelweg niet. Stap even uit je fantasiewereld svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sneek zou momenteel klaar zijn, men gaat volledig los in Heerenveen tegen de ME.

Men roept wat over dat het arrestatieteam er nu ook is. maarja, lastig te verifiëren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:21:
Sneek zou momenteel klaar zijn, men gaat volledig los in Heerenveen tegen de ME.

Men roept wat over dat het arrestatieteam er nu ook is. maarja, lastig te verifiëren natuurlijk.
Filmpje gezien, beetje de ME uitdagen. "Kom dan! Kom dan!"

Laat maar komen die ME, ff de lui daar laten weten dat er gevolgen zitten aan dit soort gedrag. En dat ze niet boven de wet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:21:

Laat maar komen die ME, ff de lui daar laten weten dat er gevolgen zitten aan dit soort gedrag. En dat ze niet boven de wet staan. Teveel van dit soort jochies denken dat ze alles maar kunnen roepen tegen politie en ME.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:26:
[...]

Laat maar komen die ME, ff de lui daar laten weten dat er gevolgen zitten aan dit soort gedrag. En dat ze niet boven de wet staan.
Denk dat de ME ook wel moe begint te worden, nu deze veldslag in Heerenveen, en dan mogen ze ook nog Drachten en ergens in Groningen de boel schoonvegen.

Kan de Kmar niet wat van hun YPR'tjes sturen? Schiphol heeft ze niet nodig, en Drachten heeft ook een vliegveld :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:22

Zewatanejo

Fine Thanks!

42erik schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:18:
[...]

eh, nee, zo werkt de wereld simpelweg niet. Stap even uit je fantasiewereld svp
Nou, de waarheid ligt in het midden. Het feit dat we voor natura 2000 gebieden hebben gekozen voor met specifieke natuurdoelen/habitattypen staat vast. We zijn daarbinnen wettelijk ook verplicht de stiktsof gevoelige habitattypen te beschermen.
Wat wel een NLse keuze is om hier de KDW voor te gebruiken als matstaaf. Als de KDW op een Natura 2000-gebied wordt overschreden, betekent namelijk niet dat vaststaat dat een aantasting van de kwaliteit van een habitattype plaatsvindt. Die overschrijding betekent wel dat de mogelijkheid van een aantasting niet zonder meer afwezig is. Overschrijding van de KDW is juridisch dus niet bindend. Het gaat er namelijk om of een toename van stikstofdepositie de natuurlijke kenmerken van het betrokken Natura 2000-gebied al dan niet aantast. Dat deel van het papier is dus aan te passen. Sterker nog ik denk dat dit deel van deze nieuwe stikstofwet juridisch niet houdbaar kan blijken. Het gaat er op zn minst toe leiden dat de overheid in de toekomst (bij aanvechting) tot een ecologische beoordeling gedwongen zal worden. Als ik de boeren was zou ik mn energie op het juridische traject richten en niet op dit soort kansloze protesten.

[ Voor 17% gewijzigd door Zewatanejo op 04-07-2022 23:43 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:30:
[...]
Denk dat de ME ook wel moe begint te worden, nu deze veldslag in Heerenveen, en dan mogen ze ook nog Drachten en ergens in Groningen de boel schoonvegen.

Kan de Kmar niet wat van hun YPR'tjes sturen? Schiphol heeft ze niet nodig, en Drachten heeft ook een vliegveld :P
In Sneek hebben ze niet zoveel hoeven doen volgens mij. Vooral toeschouwers wegsturen en wat wappies opvegen. Heerenveen is een grotere groep en zal wel lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:31:
[...]

In Sneek hebben ze niet zoveel hoeven doen volgens mij. Vooral toeschouwers wegsturen en wat wappies opvegen. Heerenveen is een grotere groep en zal wel lastiger zijn.
Ja, zeker nu er getoeterd wordt dat er iemand is "vermoord" door de politie.

Dat is een gast die 3 dagen geleden overleed na inzet van de taser. Staat zelfs in de tweet die ze als bron gebruiken 8)7

Inmiddels al 3 mensen aangehouden in Heerenveen.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 04-07-2022 23:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3dy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:07:
Een beetje een bijzaak in dit alles. Ik merk aan mezelf dat ik me erger aan de polarisatie die alweer is ontstaan. Na corona was het net weer een beetje minder. Op het werk vooral collega’s die met tanks op trekkers willen schieten. Een uitzondering rijdt rond met een rode zakdoek op zijn auto. Op de weg naar huis door landelijk gebied juist het tegenovergestelde met om de paar huizen landbouwvoertuigen met de Nederlandse vlag ondersteboven en veel borden. Mijn social media staat vol met oud collega’s die aan het protesteren zijn waar daar weer veel sympathie voor is, terwijl reacties in de media weer vooral tegen de boeren zijn. De politiek is wat dat betreft een goede afspiegeling hiervan.

Er lijkt weinig belangstelling te zijn om de discussie wat te matigen. Men zoekt een plek op waar hard geschreeuwd kan worden, het liefst zonder tegenspraak, graaft zich in en gaat dan vooral zo hard mogelijk schreeuwen. En voor mijn gevoel zit ik er tussenin.

Kan je zeggen, als je hier niet tegen kan sluit je er dan voor af. Maar dat lukt me dan ook weer niet.
Het helpt ook niet dat ik zowel vind dat de boeren volledig gelijk hebben dat ze onredelijk worden behandeld als dat ik het er volledig mee eens ben met dat sommige demonstraties veel te ver gaan.
Dat kamp lijkt niet te bestaan. Het is vinden dat de boeren ongelijk hebben en de demonstraties te ver gaan. Of de boeren hebben gelijk en de demonstraties moeten allemaal maar kunnen.

Dus nu hou ik maar vooral mijn mond bij dit onderwerp terwijl ik me ondertussen een beetje op loop te vreten van binnen. En op de een of andere manier heb ik tussendoor ook nog een gigantische hekel aan het woord draagvlak gekregen :+
Oh maar dat kan prima, ik vind de boeren ook een goed punt hebben omtrent hun behandeling maar tevens dat de rellen rondom de demonstraties die nu ontstaan gewoon keihard afgestraft dienen te worden en ook bijzonder hoog beboet mogen worden in mijn optiek.

Protesteren is één ding maar dan wel vreedzaam, als dat niet kan de botte bijl erdoor wat mij betreft.

Maak van de mensen die geweld en escalatie normaal vinden maar een stevig voorbeeld met name en shame en de hele mikmak.

Opbokken met die lui.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:50:
[...]

Oh maar dat kan prima, ik vind de boeren ook een goed punt hebben omtrent hun behandeling maar tevens dat de rellen rondom de demonstraties die nu ontstaan gewoon keihard afgestraft dienen te worden en ook bijzonder hoog beboet mogen worden in mijn optiek.

Protesteren is één ding maar dan wel vreedzaam, als dat niet kan de botte bijl erdoor wat mij betreft.

Maak van de mensen die geweld en escalatie normaal vinden maar een stevig voorbeeld met name en shame en de hele mikmak.

Opbokken met die lui.
Amen. En de gematigde boeren (om ze zo maar te noemen) zouden zich ook tegen dit soort acties moeten uitspreken. En moeten aangeven de dialoog aan te willen gaan om tot een goede oplossing te komen.

Het is juist goed dat er ju opgetreden word. Want juist dit volk wil je niet als vertegenwoordiger hebben van je protest-actie.

Probleem is alleen dat de "orgisanitoren" van de protesten zich dus niet distantiëren van dit soort acties. En dan krijg je inderdaad die tweedeling in de maatschappij.

We zien gewoon weer dezelfde tendens ontstaan als bij de vorige protesten. De agressieve boeren graven het graf voor alle boeren, want door de acties verliezen ze de steun van het volk. En dat maakt het voor Den Haag makkelijk om straks veel rigoureuzer te snijden in de boeren, met het volk achter zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52

[Twitter]

Ik vraag het me soms af.
Is dit nou het spreekwoordelijke boerenverstand?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:31:
[...]

Ik kom er net vandaan (heerenveen) zag op Twitter dat ze onderweg waren met een aantal eenheden. Dus maar even weer op de fiets ramptoerist spelen.
Er werden wat flesjes en blikjes gegooid en binnen 5 minuten regende het traangas en waren de demonstranten aan het rennen.
Stelde al met al eigenlijk niet zoveel voor.

De busjes stopten en gelijk kwam de mededeling dat ze moesten vertrekken anders zou er geweld en traangas gebruikt worden.

En vanmiddag was het er zo gezellig, patatkraam en een mobiel toilet gebouw.
Een mobiel podium met muziek en een hoop energiedrankjes en bijzonder weinig bier eigenlijk.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:17
SnowDude schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:07:
[...]

Is dit nou het spreekwoordelijke boerenverstand?
Helaas zie je wat een fabeltjesfuik kan doen met minder stabiele personen. Opgehitst worden met allerlei leugens binnen social media en chatgroep kanalen. Je ziet daarbij ook dat de boerenprotesten langzamerhand ook worden overgenomen door allerlei vage wappies die de WEF en meer van dat soort ongein er met de haren bijslepen.

Het wordt tijd dat we een breed maatschappelijk debat gaan voeren over nepnieuws en politieke partijen die hun achterban daar in ophitsen. Nog even en we gaan Amerika achterna in een tweedeling van de samenleving.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdsfOqB3oJ0YiuHoGkkQpDYOF_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TInDd6tsxHEMiuWv9Fehpc7P.jpg?f=user_large

Hahaha mijn god. Gegeizeld, steun ons met een tikkie 7(8)7

Het enige wat deze mensen 'gegeizeld' houdt is hun incompetente rozijnenbrein.

Wel weer genoeg internet voor vandaag, welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Ik weet niet of ik hierom moet lachen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
PP_Sound schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:17:
Ik weet niet of ik hierom moet lachen eigenlijk
Ik heb meer het gevoel dat dit iemand buiten een dergelijke groep is die wat centen probeert te sprokkelen

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:15:
[Afbeelding]

Hahaha mijn god. Gegeizeld, steun ons met een tikkie 7(8)7

Het enige wat deze mensen 'gegeizeld' houdt is hun incompetente rozijnenbrein.

Wel weer genoeg internet voor vandaag, welterusten.
Gegijzeld in de Mac, en de Big Mac is zo duur geworden :P

Overigens moet geld aftroggelen van die wappies echt bizar simpel zijn, denk dat je met zo'n verhaal binnen no time een paar honderd euro op kan halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:15:
[...]
Het wordt tijd dat we een breed maatschappelijk debat gaan voeren over nepnieuws en politieke partijen die hun achterban daar in ophitsen. Nog even en we gaan Amerika achterna in een tweedeling van de samenleving.
Het is al lang begonnen hier.

In de VS is het gedaan door 20+ jaar Fox News en toen dat niet extreem genoeg meer was, nog verder met Newsmax en OAN. Daar komt dan nog Facebook en Twitter bij. Nu hebben wij hier in NL alweer Ongehoord Nederland waar niemand behalve ver rechts iets mag zeggen. Als de feiten niet meer bevallen, dan verzin je maar een complete andere realiteit. Dan is alles links van daklozen neerschieten voor de lol het radicale links waarbij alleen extreem rechts de waarheid verteld. Het valt hier gelukkig nog wel mee, maar het duidelijk dat we ook hier die kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
[...]

[...]

[...]

Alles wat op papier staat kun je aanpassen.
Het ligt allemaal iets gecompliceerder dan dat, dat snap jij hopelijk ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Zewatanejo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:31:
[...]

Nou, de waarheid ligt in het midden. Het feit dat we voor natura 2000 gebieden hebben gekozen voor met specifieke natuurdoelen/habitattypen staat vast. We zijn daarbinnen wettelijk ook verplicht de stiktsof gevoelige habitattypen te beschermen.
Wat wel een NLse keuze is om hier de KDW voor te gebruiken als matstaaf. Als de KDW op een Natura 2000-gebied wordt overschreden, betekent namelijk niet dat vaststaat dat een aantasting van de kwaliteit van een habitattype plaatsvindt. Die overschrijding betekent wel dat de mogelijkheid van een aantasting niet zonder meer afwezig is. Overschrijding van de KDW is juridisch dus niet bindend. Het gaat er namelijk om of een toename van stikstofdepositie de natuurlijke kenmerken van het betrokken Natura 2000-gebied al dan niet aantast. Dat deel van het papier is dus aan te passen. Sterker nog ik denk dat dit deel van deze nieuwe stikstofwet juridisch niet houdbaar kan blijken. Het gaat er op zn minst toe leiden dat de overheid in de toekomst (bij aanvechting) tot een ecologische beoordeling gedwongen zal worden. Als ik de boeren was zou ik mn energie op het juridische traject richten en niet op dit soort kansloze protesten.
Interessante toelichting, dank je wel 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Xa!pt schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:53:
[...]

Het ligt allemaal iets gecompliceerder dan dat, dat snap jij hopelijk ook wel.
Natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip* sneren

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:30:
[...]

*knip* sneren

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 05-07-2022 07:46 ]

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:15

Amphiebietje

In de blubber

Miki schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:15:
[...]

Ik weet al wat er uit dat "breed maatschappelijk debat" gaat komen: alles moet worden toegestaan onder het mom van vrije meningsuiting, en die problemen dat dat veroorzaakt, dat is een zorg voor later.

Ze zullen vast en zeker weer wat van de maatschappij losgekoppelde hoogleraren laten opdraven die een mooi theoretische en uitermate idealistisch verhaal gaan houden waar de realiteit ver te zoeken is, en gelijktijdig wat pipo's van de 'gevaarlijke' groeperingen die eveneens van de werkelijkheid losgeslagen discours gaan ophangen (ontogenie verhaal iets anders dan van hoogleraren, kwaliteit op praktisch niveau ongeveer hetzelfde), allemaal onder het mom van 'de diverse kanten hun verhaal laten toelichten' zoals het de huidige kritiek- en journalistieke waarde-loze NL'se media betaamt.

Dat is namelijk wat er uit het huidige maatschappelijke debat komt en hoe het gaat, en met het gebrek aan zelfreflectie in dit land verwacht ik niet dat het gaat veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:57:
[...]

Amen. En de gematigde boeren (om ze zo maar te noemen) zouden zich ook tegen dit soort acties moeten uitspreken. En moeten aangeven de dialoog aan te willen gaan om tot een goede oplossing te komen.
Gisteren waren er ook publieksvriendelijke acties (oa in Woensdrecht) waar worst, melk, appels en zakdoeken werden uitgedeeld.
Dat wekt een hoop meer sympathie op.

Overigens vraag ik me af waarom er überhaupt nog acties zijn, er is nu toch een bemiddelaar aangesteld?
Zouden ze niet eerst even wachten wat daaruit komt voor ze de maatschappij nog verder tegen zich in het harnas jagen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:12:
[...]
Gisteren waren er ook publieksvriendelijke acties (oa in Woensdrecht) waar worst, melk, appels en zakdoeken werden uitgedeeld.

Overigens vraag ik me af waarom er überhaupt nog acties zijn, er is nu toch een bemiddelaar aangesteld?
Zouden ze niet eerst even wachten wat daaruit komt voor ze de maatschappij nog verder tegen zich in het harnas jagen?
Er is al gezegd dat die niet aan de uitgangspunten gaat toornen. Dus dat vinden ze bij voorbaat al niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
[...]

Och zeker. Er gaat genoeg goed met protesten. Maar dat komt nauwelijks in het nieuws door deze idioten. En dat is natuurlijk jammer voor de boeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:57
[...]

"Ze" moeten geen bemiddelaar die aangewezen is door de Overheid, en ook nog eens kennis van zaken heeft. Vermoedelijk weten ze toch al wat er uit zo'n gesprek gaat komen en dat is dat ze gewoon te voldoen hebben milieuwetgeving.

Of dat dan 75% of 50% inkrimping op plek X of Y maakt niet zoveel voor ze uit, het moet helemaal van tafel en dan kan de kop weer terug in het zand, want er zijn geen problemen.
MikeyMan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:17:
[...]

Er is al gezegd dat die niet aan de uitgangspunten gaat toornen. Dus dat vinden ze bij voorbaat al niet genoeg.
Laten we eerlijk zijn, dat is toch ook gewoon de lijn die gevolgd moet worden. Anders gaan we dit riedeltje over 10 jaar opnieuw doen en dan wordt die 75% ineens 90% inkrimping. Omdat de natuur anders niet kan herstellen.

Hoe je het dan invult kun je over discussiëren en volgens mij is dat ook iets wat Remkes gisteren ook in een interview heeft gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 05-07-2022 08:21 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.