Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:24:
Even snelle recapitulatie van vandaag
[...]
Voelt allemaal veel lichter dan de ellende waar we op af leken te stevenen.
De vraag is of de boeren hiermee dan nu wel hun doelen gaan bereiken, of dat het ongeacht de veroorzaakte ellende sowieso alleen een enorme geldverspilling is door de complete mobilisatie van politie, KMAR en defensie die genoeg beters hadden om te doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Er staan daar wat meer vrachtwagens en andere wagens, dus ga er maar vanuit dat als ze ze echt daar willen houden dat gat ook wel wordt dicht gezet. Gezien ook andere beelden is het echter vooral als tegenreaktie bedoeld en niet om alles helemaal vast te zetten. Ik heb al verschillende keren voorbij zien komen dat ook hulpdiensten niet werden doorgelaten door de boeren en dat dat de voornaamste reden is dat het daar zo staat. Vooral dus als waarschuwing dat ze niet te ver moeten gaan.
Grappig, ik heb ook beelden gezien dat ze dat wel gewoon deden.
Zo zie je maar weer, van zowel de voorstanders als de tegenstanders wordt de informatie beïnvloedt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Von Henkel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:23:
Alle leuke stikstof berekeningen ten spijt onder aan de lijn gaat het gewoon over het verkrijgen van bouwgrond.
Als een boer zich laat uitkopen is het echt niet te bedoeling om er natuur gebied van te maken.
Oftewel niet om de hete brij draaien maar gewoon zeggen waar het op staat.
Nou draai dan maar niet om de hete brij heen! Kom maar door met al die structuurvisies waarin nieuwe wijken pal naast Natura 2000 gebieden zijn gepland!

Graag onderbouwing, er is al onzin genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FabianGTI schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Zo zie je maar weer, van zowel de voorstanders als de tegenstanders wordt de informatie beïnvloedt. ;)
Dus de keren dat het wel gelukt is zijn een vergoelijking voor de keren dat het niet gelukt is? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

We waren toch al tot de conclusie gekomen dat met 140km/h over de snelweg rijden beter is dan tussen de file door zigzaggen om vooraan bij de boeren toestemming te moeten vragen om er alsjeblieft langs te mogen (zie uitspraak FDF-proleet gisteren)?

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 04-07-2022 15:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Lijkt me onluist, als een boerenBEDRIJF is uitgekocht (veehouderij) dan is de grond/woning/stal niet meer verhuurd door de eigenaar aan het bedrijf, maar nog steeds eigendom van degene die ervoor zijn/haar bedrijf had. Die kan daar dan prima akkerbouw of permacultuur, camping, visvijver of wat dan ook beginnen, alleen geen veehouderij. Het idee dat bij uitkopen boerenbedrijf alles direct van de staat is en er woonwijken neergeplempt worden lijkt me beetje kort door de bocht.
Inderdaad. Bovendien heeft de overheid gewoon de mogelijkheid om grond te onteigenen om woningen te bouwen, als dat nodig is in het algemeen belang. Daar hoeft geen stikstoflist voor bedacht te worden.

Dit soort achterdochtig denken is een typisch gevalletje "zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Von Henkel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:23:
Alle leuke stikstof berekeningen ten spijt onder aan de lijn gaat het gewoon over het verkrijgen van bouwgrond.
Dat is het frame wat de boeren graag opgooien, maar is natuurlijk niet daadwerkelijk het geval.

Volgens mij is het niet bijster ingewikkeld om in te zien dat we gewoon daadwerkelijk veel te veel stikstof uitstoten.

Ja, dat je dat met "berekeningen" met 99% zekerheid ipv de gewenste 100% zekerheid toewijst aan bepaalde gebieden, daar kan je een eeuwige discussie over aangaan. Want misschien komen er wel iets meer stikstofdeeltjes op deze vierkante kilometer, dan op de vierkante kilometer er naast.
Hoe dan ook is overduidelijk dat er wel wat moet gebeuren, omdat zo'n beetje overal veel te veel stikstof is.

De landerijen van de meeste boerenbedrijven zijn voorlopig overigens totaal ongeschikt voor aanzienlijke woningbouw, waar het allemaal draait om 'location location location'. Sowieso gaat het uitkopen van boerenbedrijven helemaal niet per se om het afnemen van grondbezit, maar om het uitkopen van rechten om vee te mogen houden.
Als een boer zich laat uitkopen is het echt niet te bedoeling om er natuur gebied van te maken.
Nee, het is de bedoeling om de stikstofuitstoot omlaag te brengen. Dat krijg je door er geen dieren meer op te houden die allemaal mest uitpoepen. Het is niet zo dat we er per se natuurgebieden van moeten maken.
Oftewel niet om de hete brij draaien maar gewoon zeggen waar het op staat.
Dat heeft Den Haag precies gedaan door dat stikstofkaartje eens te publiceren. En als er één ding duidelijk is, is het wel dat bijna iedere politieke partij boos is omdat dat stikstofkaartje 'opeens' 'zomaar' gepubliceerd werd...

[ Voor 22% gewijzigd door Richh op 04-07-2022 15:41 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ja dat zal zeker ongemak geven (en misschien wat creatieve maaltijden met de spullen die wat verder achterop de plank en koelkast staan :) ) maar we hebben geen bejaarden in hete bussen op de snelweg en hulpdiensten lijken we hun werk te kunnen doen nu de trekkers bij distributie centra staan ipv op de weg te rijden.
kom op het is toch aanzienlijk lichter dan we gisteren dachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
monaldo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Ik ben juist een van de weinigen die hier beweert iets 100% zeker te weten, men ziet niet in dat ze zelf constant verkondigen 100% zekerheid te hebben. Telkens haalt met "feiten en wetenschap" aan alsof het 100% zekerheid is.
Schijnbaar is het lastig zelfs met zo een voorbeeld wat ik nu geef om toe te geven dat het zo is, nee we gaan nu discussiëren over 99,9% zekerheid. Toegeven is lastig blijkt maar weer.
Daarnaast werd er gevraagd wat IK nodig zou hebben om het beter te begrijpen, dan stel ik dat ik een open discussie mis. Vervolgens gaat men hier vol tegenin met allerlei verklaringen dat het er wel is maar aangezien ik geen conferenties bezoek het ook niet mee krijg. Oftewel het is er weer ( de wetenschap heeft gesproken), je ziet het niet dus het is een onzin argument.
Vraag dan voortaan ook niet wat een ander zou willen als je dus bij voorbaat je ingenomen standpunt alleen maar gaat verdedigen.
Nogmaals het enige wat ik mis is een open debat over de periode die we nodig hebben voor een transitie. IK ben niet overtuigd van de urgentie, andere mensen wel, prima.
Het begint met snappen wat wetenschap inhoudt in plaats van zaken roepen waarvan je geen benul hebt. Wetenschap hoeft niet 100% sluitend te zijn maar kan ook inhouden dat het rekenkundig de werkelijkheid nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:32:
[...]

Ja dat zal zeker ongemak geven (en misschien wat creatieve maaltijden met de spullen die wat verder achterop de plank en koelkast staan :) ) maar we hebben geen bejaarden in hete bussen op de snelweg en hulpdiensten lijken we hun werk te kunnen doen nu de trekkers bij distributie centra staan ipv op de weg te rijden.
Ja uiteraard had het erger gekund. Maar wij kunnen op de fiets of in de auto stappen om ff naar de supermarkt te gaan.

M'n bejaarde oom en tante die een takke eind weg wonenn niet bijvoorbeeld. Die moeten maar zien of ze morgen de boodschappen krijgen.

Bedoelde eigenlijk te zeggen dat ze misschien nog wel rottiger effecten sorteren dan ze bedacht hadden.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 04-07-2022 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Señor Sjon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Denk dat die nuance in alles verdwenen is met de stelligheid waarmee alles de media ingeslingerd wordt. Als het dan niet uitkomt, dan is de geloofwaardigheid weer minder. Rinse & repeat en zo brokkelt vertrouwen steeds verder af. Je zag hetzelfde gebeuren met de coronagrafieken van het RIVM. De laatste Omicrongolf werd bijkans een meme.
Dat, en het is de cultuur er nu ook niet naar: zoeken naar nuance. (en dan oprecht, niet als debatstrategie cq. afleidingsmanoeuvre.)
[...]
Nogmaals het enige wat ik mis is een open debat over de periode die we nodig hebben voor een transitie. IK ben niet overtuigd van de urgentie, andere mensen wel, prima.
Als je iets minder druk was met slachtofferen, dan had je inmiddels gezien dat het open debat er wel is, maar dan jij weigert eraan mee te doen en steeds handig alles wat niet aansluit bij de door jouzelf vermelde gewenste conclusie (iets in het midden) aanwend als obstructie.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De term "open debat" betekent hier "een debat waar ik m'n zin krijg" want als dat niet zo was dan was het niet open genoeg. Zo ook "onafhankelijke" experts en "goed onderbouwde" cijfers die gewoon betekenen dat je eenzijdig kan besluiten dat het niet genoeg voldeed aan je definitie en dus niet telt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
fsfikke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Het is natuurlijk ultiem whataboutism, terwijl het niet eens vergelijkbaar is. De acties van de politie waren maar van korte duur. Ze hebben toen ook niet alles gekregen waar ze om vroegen, toch hebben ze hun acties niet geëscaleerd. Toen de boeren begonnen met actievoeren klaagde ook niemand, maar inmiddels is het gewoon terroriseren geworden omdat ze hun zin niet krijgen en is de maat vol.
Mijn bericht was geen poging om de aandacht af te leiden van wat de boeren doen, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over en moet wat mij betreft heel hard worden aangepakt.

Waar het mij om ging in deze is dat een organisatie als de politie probeert een actie die toen ook al terecht kritiek kreeg probeert goed te praten door te stellen dat deze legitiem was terwijl er wat mij betreft juist nu een heel duidelijk signaal zou moeten komen dat het hinderen van de samenleving op deze manier totaal niet acceptabel is.

Dat de politie dit doet door het niet volledig en juist weergeven van de wet en regelgeving vind ik compleet absurd. Met deze verklaring zegt de politie dat iedereen die dat wil met een paar auto's de snelheid op een snelweg kan vertragen tot 60 km/u en dat dit geen probleem is.

EDIT:
Relevante wetten:
https://wetten.overheid.n...z=2022-05-20&g=2022-05-20
https://wetten.overheid.n...z=2021-07-01&g=2021-07-01

[ Voor 8% gewijzigd door Swoesh op 04-07-2022 16:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36
[...]

Dat ging specifiek over die plek en ik zag het ook op een politiekanaal voorbij komen. Het kan dus best iets tijdelijks zijn geweest, maar slim is het iig niet.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33
Kalentum schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Nou draai dan maar niet om de hete brij heen! Kom maar door met al die structuurvisies waarin nieuwe wijken pal naast Natura 2000 gebieden zijn gepland!

Graag onderbouwing, er is al onzin genoeg.
Specifiek voor de gelderse vallei:
25 mei 2022 : Foodvalley aangewezen als grootschalige woningbouwlocatie
https://vastgoedactueel.n...7UCPgehzymAyb15Wr-2zJPcw8

24 juni 2022 : 25.000 nieuwe huizen in dorp met 1600 inwoners? Gelderland trekt ‘toekomstkaart’ na grote woede weer in
https://www.gelderlander....e-woede-weer-in~a7cccd64/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcgilptY_Vboo_UeW9SGlK8qx0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJinf9ranvIdfQXDyI4EMSQR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Emcee op 04-07-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Wat ik in deze hele discussie niet begrijp is: waar is het beleid / visie van de regering op het gebied van veeteelt?
Dat er te veel veeteelt/vleesexport is voor ons land is duidelijk, maar met het uitkopen van boeren los je de oorzaak toch niet op? Bovendien verplaatst die veeteelt zich dan naar het buitenland als de consumptie niet verandert. Wat is de reden dat intensieve veeteelt in ons land zo aantrekkelijk is op de wereldmarkt?

Waarom wordt de veeteelt niet onaantrekkelijk gemaakt door import/export heffingen op vlees of vergelijkbare constructies? Is er iemand die dat kan uitleggen?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Ik denk dat ze nu inderdaad de akties wat slimmer hebben gedaan dan wat ze voorheen riepen. Wat ze nu doen is irritant en zorgt voor aandacht, maar dan zonder dat het hele land er daadwerkelijk last van heeft. Voor support vanuit de bevolking is dit vele malen slimmer. Alle snelwegen plat gooien zorgt er vooral voor dat mensen anti-boer worden, zonder dat de regering er echt last van heeft. Want heel simpel, zolang de regering de bevolking achter zich heeft kunnen ze die boeren zo naast zich neer leggen. Staat de bevolking achter de boeren, dan wordt het lastiger en zullen ze echt met iets moeten komen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DaWaN schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:44:
Wat ik in deze hele discussie niet begrijp is: waar is het beleid / visie van de regering op het gebied van veeteelt?
Tot nog toe is er binnen de kabinetten Rutte geen plaats voor visie. Ik denk dus dat er geen visie is, de enige reden dat men nu acteert (zo lijkt het althans, ik hou toch even een slag om de arm gezien het trackrecord van m.n. CDA & VVD) is omdat er een uitspraak ligt van de rechter en dat men in Europa ook wel klaar is met ons vermeende exceptionalisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:35:
[...]

Ja uiteraard had het erger gekund. Maar wij kunnen op de fiets of in de auto stappen om ff naar de supermarkt te gaan.

M'n bejaarde oom en tante die een takke eind weg wonenn niet bijvoorbeeld. Die moeten maar zien of ze morgen de boodschappen krijgen.

Bedoelde eigenlijk te zeggen dat ze misschien nog wel rottiger effecten sorteren dan ze bedacht hadden.
Zolang ze het bij vandaag houden wordt een hoop vannacht en morgen wel ingehaald. Gaan ze dit langer doen dan krijgen ze natuurlijk wel weer het volk tegen zich.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:03

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

De N279 is toch een belangrijk knooppunt bij Veghel. Ook voor hulpdiensten. Daar kwam je vanochtend echt niet langs.
En de hooibalen kon je tegen praten wat je wilde. Aan de kant gingen ze niet.

Dus het hele verhaaltje dat je er langs mag als je spoed hebt klopt niet. Want er liggen hooibalen. Die luisteren zo slecht.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Nou moet ik trouwens wel zeggen dat mijn hhuidige ervaring met boeren is dat ze redelijk star zijn.
Wij hebben een eiland van 3.5 hectare officieel "beschermd natuurgebied/landbouwgrond" (een boer mag een jaar iets verbouwen en dan een jaar niets doen voor de natuur, is een dingetje in Frankrijk)
waar ik door strategisch maaien, herplanten bomen, zaaien bomen bezig ben een carbon sink bos te laten ontstaan, nu is ongeveer 0.5 hectare al bossig, erg leuk.

Maar door de oorlog in Oekraine zie je de ellende met voedsel aankomen dus ik heb twee boeren aangesproken dat ze gratis de resterende 3 hectare mogen beplanten met graan, zonnebloemen of mais, dit jaar en dan praten we volgend jaar wel verder als we weten hoe de oorlog gaat. Denkende dan kan zo'n boer mooi wat extra verdienen, en kunnen we ook bijdragen aan de productie van belangrijke grondstoffen.
Ze keken me aan of ik gek was.
"Ja echt, wij wonen in die molen, als je het zelf niet wilt, stuur maar iemand langs die het wel wil, ik vind het belangrijk dat we de dreigende tekorten iets minder kunnen maken."
OK, knikken, en dat was al weer wat weken terug, niemand gezien en geen enkele activiteit op het eiland (trekkers komen er, we hebben het halve eiland, de andere helft is in gebruik bij een boer die om het jaar mais doet)

Toen we het kochtten van de dochters van onze overleden buurman (zodat ze de middelen hadden rustig het huis klaar te maken voor verkoop) stonden hier vele boeren aan te bieden dan ze hun paarden en ezels wel wilden laten grazen om het netjes te onderhouden (lol we zijn niet gek en weten dat eenmaal dieren erop je een juridisch wespennest van semi verhuur/pacht in stapt) Ze dachten, die Hollanders uit de stad naaien we wel even een oor aan :D

Ze lijken gewoon niet te snappen dat je iets goeds wilt doen waar wij geen geld mee verdienen maar zij wel "waar is dat addertje?" best jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
DaWaN schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:44:
Mark-geen-visie-Rutte houden we nu al 10+ jaar in het zadel. Boeren zijn niet echt zijn aandachtsgebied.
Waarom wordt de veeteelt niet onaantrekkelijk gemaakt door import/export heffingen op vlees of vergelijkbare constructies? Is er iemand die dat kan uitleggen?
Sterker nog, het huidige systeem wordt zwaar gesubsidieerd. Voor varkensboeren is de subsidie meer dan 100% (en nog hebben de boeren het zwaar). Het linkje daarvoor is in een eerder topic in AWM langsgekomen, heb ik helaas niet geboekmarkt. Maar iedereen weet dat de (Europese) landbouwsubsidies flink zijn. En dat het gros naar het buitenland maakt ook niemand een geheim.

Het is inderdaad volslagen kolder, maar dat krijg je als je de sector (via LTO, CDA) zo'n onevenredig overwicht laat hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
Emcee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:44:
[...]

24 juni 2022 : 25.000 nieuwe huizen in dorp met 1600 inwoners? Gelderland trekt ‘toekomstkaart’ na grote woede weer in

[Afbeelding]
Leuke suggestieve kop, maar dat gaat niet over grote bouwplannen recht naast natuurgebieden. Dat gaat er over dat je voor woningbouw ook stikstofbudget nodig hebt. Is die op doordat de boeren het gebruiken voor hun vee, komt dat er op neer dat er geen nieuwe bouwplannen komen (nergens dus).

En die 25k is al vaker uitgelegd, dat was puur een plaatje om te laten zien op welke plekken er allemaal gebouwd zou kunnen worden. Het is nooit het plan geweest om daar 25k nieuwe woningen neer te zetten. Dit plan is dus vooral heel slecht naar buiten gebracht en heeft wederom niets met natuurgebieden te maken.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:19
[...]

Ik ben juist een van de weinigen die hier beweert iets 100% zeker te weten, men ziet niet in dat ze zelf constant verkondigen 100% zekerheid te hebben. Telkens haalt met "feiten en wetenschap" aan alsof het 100% zekerheid is.
Schijnbaar is het lastig zelfs met zo een voorbeeld wat ik nu geef om toe te geven dat het zo is, nee we gaan nu discussiëren over 99,9% zekerheid. Toegeven is lastig blijkt maar weer.
Daarnaast werd er gevraagd wat IK nodig zou hebben om het beter te begrijpen, dan stel ik dat ik een open discussie mis. Vervolgens gaat men hier vol tegenin met allerlei verklaringen dat het er wel is maar aangezien ik geen conferenties bezoek het ook niet mee krijg. Oftewel het is er weer ( de wetenschap heeft gesproken), je ziet het niet dus het is een onzin argument.
Vraag dan voortaan ook niet wat een ander zou willen als je dus bij voorbaat je ingenomen standpunt alleen maar gaat verdedigen.
Maar wat je maar steeds blijft zeggen komt neer op dat je een open discussie mist over dat water nat is. Waarbij beide kanten van het debat aan bod zouden moeten komen. En waarbij de kant die beweert dat water nat is, met 100% zekerheid moet aantonen hoe nat water dan precies is, want voordat dat 100% bewezen is geloof je het niet en stel je jezelf "in het midden" op.

Die open discussie is voortdurend aan de gang, tussen wetenschappers/onderzoekers. En ja, die staan open voor discussie, maar het heeft weinig zin om pas beleid te kunnen maken als ook de aller-, aller-, allerlaatste persoon op aarde persoonlijk overtuigd is geraakt van het feit dat water nat is.

Overigens heeft de agri-business de cijfers van het RIVM zelf nog eens goed nagerekend. Er zou namelijk niks van kloppen. Het resultaat van die open discussie is bekend: het RIVM bleek gewoon gelijk te hebben.

En over "toegeven is lastig blijkt maar weer":
In een toelichting op het rapport stelt Geesje Rotgers van het Mesdagfonds dat de cijfers van het RIVM-model niet alles zeggen. Volgens haar zijn twijfels bij de uitkomsten alsnog op zijn plaats. "Het is namelijk logisch dat je met dezelfde cijfers dezelfde uitkomst krijgt. Maar het gaat om de berekeningen die men niet deed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 13:33
redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:53:
[...]

Leuke suggestieve kop, maar dat gaat niet over grote bouwplannen recht naast natuurgebieden. Dat gaat er over dat je voor woningbouw ook stikstofbudget nodig hebt. Is die op doordat de boeren het gebruiken voor hun vee, komt dat er op neer dat er geen nieuwe bouwplannen komen (nergens dus).

En die25k is al vaker uitgelegd, dat was puur een plaatje om te laten zien op welke plekken er allemaal gebouwd zou kunnen worden. Het is nooit het plan geweest om daar 25k nieuwe woningen neer te zetten. Dit plan is dus vooral heel slecht naar buiten gebracht en heeft wederom niets met natuurgebieden te maken.
Stroe ligt strak naast de veluwe (natura 2000)
Als het nooit het plan is geweest waarom maken ze er dan kaarten van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
[...]

[Afbeelding]
Dat eerste artikel gaat volgens mij niet om de plek, maar om de uitstoot. We hebben ooit met z'n allen in Europa bedacht dat 't voor duurzame vrede en groeiende welvaart, wat duurzame vrede stimuleert, handig is als we een gelijk speelveld hebben en dat 't voor een duurzame toekomst ook handig is als we aan natuur/milieu denken. En dat zulke afspraken alleen werken als ze ook afdwingbaar zijn.

Nu houdt Nederland zich al een eeuwigheid niet aan die afspraken, dus mogen we bijna niets meer.

Maar die afspraken werken dus wel want er zijn weinig periodes in de geschiedenis aan te wijzen waar een bepaalde regio zo langdurig in vrede, vrijheid en voorspoed leeft als wij in Europa. Terwijl tot 80 jaar geleden het vrij regelmatig op meerdere plekken in Europa gedoe was met oorlog/ gebrek aan vrijheid/ een kleine rijke elite.

En omdat wij als land teveel stikstoot uitstoten, kunnen we geen nieuwe stikstofuitstotende activiteiten meer opstarten. Dus moet de stikstofuitstoot omlaag. En hoe je 't ook wendt of keert, die uitstoot komt vooral van boerenbedrijven vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Emcee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Stroe ligt strak naast de veluwe (natura 2000)
Als het nooit het plan is geweest waarom maken ze er dan kaarten van?
Draai dat even om, waarom zouden ze 25k huizen willen bouwen voor 1600 bewoners?
Dus ja er waren plannen om wat woningen neer te zetten, alleen welke locatie was niet bekend. Dus hebben ze op een kaart alle mogelijke plekken neergezet waar bouw mogelijk is/wordt. Niet zo heel slim met de huidige discussie natuurlijk.

Dit is trouwens precies hoe dit soort projecten meestal werken. Een gemeente maakt een overzicht van alle mogelijkheden om daarna net zo lang te discussieren totdat ze op 1 locatie uitkomen. En dan kan het inderdaad zijn dat je met een plan van 25k huizen begint om uiteindelijk maar 500 huizen te bouwen.

Punt blijft daarbij dat de meeste gebieden waar boeren zitten helemaal niet gewild zijn om te wonen door de slechte locatie. En je zult dus best wel een paar geschikte locaties kunnen vinden die toch naast natuurgebieden liggen, maar dat daarvoor de boeren massaal moeten minderen is gewoon geen logische combinatie. Dan zouden ze veel specifieker bep. boeren aanpakken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:09:
[...]
Kan zijn, stilstaan is iets anders dan -buiten de spits- langzamer rijden.
Dat is ook zo, maar waarom moeten langzaam-aan acties wel kunnen?

Deze verkeersrechtadvocaat is er vrij helder over. Kan niet:

https://smartadvocaten.nl/nl/langzaam-aan-actie-politie

Dat statement op de website van de politie komt op mij wel apart over als je het interview met die verkeersrechtadvocaat hebt geluisterd.

En (dus niet voor jou) omdat het blijkbaar lastig is voor sommige Tweakers: je kunt zowel tegen dit soort langzaam-aan acties zijn én tegen de blokkades van de boeren. Echt waar. Beiden zijn namelijk onveilig (en volgens mij heeft de politie recent ook geen langzaam-aan acties meer gedaan).

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Ik hoopte eigenlijk op structuurvisies ofzo. Die door provinciale staten zijn aangenomen. Niet een aangenomen kamermotie (verdiep je daar maar eens in, wat er wordt aangenomen en waar je dan nooit meer wat voor hoort), niet een 'toekomstverkenning'.

En ik geloof best dat er ruimte voor woningbouw vrijkomt op locatie X als een boer op locatie Y stopt met zijn bedrijf. Maar woningen levert minder stikstof op dan landbouw (bron: https://www.clo.nl/indica...erkomst-stikstofdepositie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Real schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Dat is ook zo, maar waarom moeten langzaam-aan acties wel kunnen?

Deze verkeersrechtadvocaat is er vrij helder over. Kan niet:

https://smartadvocaten.nl/nl/langzaam-aan-actie-politie

Dat statement op de website van de politie komt op mij wel apart over als je het interview met die verkeersrechtadvocaat hebt geluisterd.

En (dus niet voor jou) omdat het blijkbaar lastig is voor sommige Tweakers: je kunt zowel tegen dit soort langzaam-aan acties zijn én tegen de blokkades van de boeren. Echt waar. Beiden zijn namelijk onveilig (en volgens mij heeft de politie recent ook geen langzaam-aan acties meer gedaan).
Tja, als je het zwart/wit bekijkt mag het beide niet. Als je er grijstinten bij pakt dan waren de akties van de agenten toen toch een stuk lichter grijs dan wat een gedeelte van de boeren de afgelopen tijd op de snelweg heeft laten zien (hooibalen en dan ook nog in de fik steken, politie blokkeren, bewust prime-time de boel blokkeren e.d.). Daarmee vind ik die statement alsnog niet zo slim, maar het geeft wel goed aan waarom de aktie van de politie toen een stuk lichter grijs was dan wat er nu gebeurt.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ik probeer die acties van vandaag toch positief te zien. Hopelijk zijn er zo veel boetes uitgeschreven dat ze daarmee hun eigen uitkoop financieren...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
migchiell schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Maar wat je maar steeds blijft zeggen komt neer op dat je een open discussie mist over dat water nat is. Waarbij beide kanten van het debat aan bod zouden moeten komen. En waarbij de kant die beweert dat water nat is, met 100% zekerheid moet aantonen hoe nat water dan precies is, want voordat dat 100% bewezen is geloof je het niet en stel je jezelf "in het midden" op.
Het is onnodig om mij te proberen te framen richting een bepaalde hoek wat je nu toch een paar keer probeert te doen. Ik heb nu meermaals aangegeven dat ik een discussie mis mbt de tijd die we hebben en niet dat de zaken niet moeten veranderen. Jouw water verhaal betreft dus de stelling of er überhaupt iets moet gebeuren, je gaat hier dus bewust weer een frame creëren wat men vaker hier doet. Jammer maar blijkbaar gaan we als samenleving die kant op.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@monaldo een open discussie over de tijd de benodigd is, is inmiddels wel een moot point, gezien het feit dat de stikstofproblematiek al in de jaren 80 bekend was. Er was dus tijd zat. Moet je wel wat doen natuurlijk. Dat is niet gedaan, maar dat kan niet inhouden dat we - wederom - enkele decennia moeten gaan uittrekken voor iets wat men moedwillig nagelaten heeft.

Vind ik althans. Tijd is het probleem nooit geweest, onwil wel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:10
Niemand framet je een bepaalde richting op. Het is alleen zo pijnlijk duidelijk dat je niet begrijpt hoe wetenschap en concensus werkt en dat je erg graag wil dat de werkelijkheid niet zo nijpend is zoals die is. Zo werkt het helaas niet, die hele discussie is al geweest en die nogmaals overdoen is dus nutteloos.

En nu stoppen met Sealioning s.v.p. Het begint behoorlijk vervelend en kwaadaardig te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brent
monaldo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:11:
[...]

Ik heb nu meermaals aangegeven dat ik een discussie mis mbt de tijd die we hebben
En er is meermaals op in gegaan door mensen hier (ik vroeg bijv.: wachten we op het afschaffen van Europese landbouwsubsidies of gaan we dat voor zijn?), en er zijn links je aangereikt waarin je sporen van eerdere discussie terug kunt vinden. Dat leg jij subiet links en gaat vrolijk door alsof je genegeerd wordt.

Ik zal wel weer aan het framen zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
(jarig!)
[...]

Het is onnodig om mij te proberen te framen richting een bepaalde hoek wat je nu toch een paar keer probeert te doen. Ik heb nu meermaals aangegeven dat ik een discussie mis mbt de tijd die we hebben en niet dat de zaken niet moeten veranderen. Jouw water verhaal betreft dus de stelling of er überhaupt iets moet gebeuren, je gaat hier dus bewust weer een frame creëren wat men vaker hier doet. Jammer maar blijkbaar gaan we als samenleving die kant op.
Ik vind 't eerlijk gezegd wel lastig dat, o.a. ik, al een paar keer is aangegeven hoe lang dit al speelt, maar dat je daar geen reactie op geeft.

Een discussie waarin jij niet reageert is toch wat lastig discussiëren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]

De tijd die we hebben was 10 jaar geleden (of eigenlijk al veel eerder op). Hoe langer we wachten hoe meer impact het gaat hebben. En dan hebben we het alleen over de natuur zelf, maar met de uitspraak van de rechter erbij, hebben we ook juridisch niet veel tijd.
Die discussie over tijd komt dus op precies hetzelfde neer, daarmee doe je net of je het wel even uit kunt stellen. En dat kan/mag dus niet meer en er zal dus iets moeten veranderen.

[removed]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Als je ziet hoeveel boeren de tijd hebben om actie te voeren, kunnen we het blijkbaar makkelijk af met een heel pak minder.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

moppentappers schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:23:Wie kan het gek vinden dat de boeren zo heftig protesteren, vrijwel geen enkele burger is het eens met dit beleid, maar het kabinet heeft daar geen oor voor. Vreedzaam demonstreren had niks uitgehaald.

De politiek moet daarin toch vooral de hand in eigen boezem steken, want het vertrouwen is tot een dieptepunt gedaald. SMS'jes van Rutte, leugens van Hugo, Siewert, functie elders Omtzigt, toeslagen affaire, de datsja van Poetin, de actieve herinneringen van Rutte, afschaffing van het referendum, het negeren van de uitslagen van de referenda en ongetwijfeld van alles wat ik nog vergeten ben.
Hoe vaak ik die al niet gehoord heb. Waarom zou dit kabinet de hand écht in eigen boezem steken? Dat lijstje waar je het over hebt is als een tijdje te lang, maar als de Nederlander een rood potlood vast heeft dan heeft het ze tot nu toe nog niet genoeg geïnteresseerd. Sterker nog, over een maand is Mark Rutte gewoon de langstzittende Minister President ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
(jarig!)
Patriot schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Hoe vaak ik die al niet gehoord heb. Waarom zou dit kabinet de hand écht in eigen boezem steken? Dat lijstje waar je het over hebt is als een tijdje te lang, maar als de Nederlander een rood potlood vast heeft dan heeft het ze tot nu toe nog niet genoeg geïnteresseerd. Sterker nog, over een maand is Mark Rutte gewoon de langstzittende Minister President ooit.
De marketingafdeling van de VVD werkt gewoon heel goed. En wij als mensheid zijn gewoon beter in korte-termijn denken dan in lange-termijn denken, waar politici sowieso goed gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Voor mij nieuw woord, dank!
Dean Martin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
Als je ziet hoeveel boeren de tijd hebben om actie te voeren, kunnen we het blijkbaar makkelijk af met een heel pak minder.
Zo hier moest ik even om proesten, al is dat wel een beetje de bocht afsnijden natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:20:

[...]

Zo hier moest ik even om proesten, al is dat wel een beetje de bocht afsnijden natuurlijk :)
Natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 04-07-2022 16:21 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
Hier kan je live meekijken.
N233 brug Rhenen, Kesteren live HD PTZ

Boeren blokkade
YouTube: N233 brug Rhenen, Kesteren live HD PTZ

[ Voor 15% gewijzigd door Calamor op 04-07-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

rik86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:19:
[...]

De marketingafdeling van de VVD werkt gewoon heel goed. En wij als mensheid zijn gewoon beter in korte-termijn denken dan in lange-termijn denken, waar politici sowieso goed gebruik van maken.
En wat is je conclusie? Dat een groep boeren met trekkers het beter weet en daarom een actieve poging mag doen om de samenleving stil te leggen, of op z'n minst mag verstoren?

Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt de boeren die alleen aan kortetermijndenken doen en niet aan de toekomst denken. Dan bied ik vooraf mijn verontschuldigingen aan.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:10
Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:20:
[...]
Voor mij nieuw woord, dank!
Moet toegeven dat ik hem eerder vandaag hier tegenkwam (in eigenlijk dezelfde discussie), maar het is exact wat er nu gebeurt.

Maar het is eigenlijk offtopic, want het gaat om het stikstofbeleid en niet om de protesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Excuus, het was niet mijn bedoeling om je een kant op te framen. Het was mij niet duidelijk waarover je die open discussie dan wilde hebben.

Discussie over tijdspaden en plannen van aanpak zijn decennialang ontweken door alle belanghebbenden (door agribusiness en boeren beïnvloede politiek, agribusiness, banken, boeren), nu heeft de rechter geoordeeld dat de wetten toch echt nageleefd moeten worden.

Dus er kan gediscussieerd worden zoveel men wil, als de regels maar worden gevolgd. Overigens hoor ik bij de protesterende boeren geen roep om een discussie over een tijdspad, uberhaupt niet een roep om discussie, maar alleen een tot mislukken gedoemde roep om te stoppen met die klimaatonzin en de boerenvervolging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Calamor schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:22:
Hier kan je live meekijken.
N233 brug Rhenen, Kesteren live HD PTZ
YouTube: N233 brug Rhenen, Kesteren live HD PTZ
Wat zou hierop te zien zijn?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
(jarig!)
Sharky schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:22:
[...]

En wat is je conclusie? Dat een groep boeren met trekkers het beter weet en daarom een actieve poging mag doen om de samenleving stil te leggen, of op z'n minst mag verstoren?

Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt de boeren die alleen aan kortetermijndenken doen en niet aan de toekomst denken. Dan bied ik vooraf mijn verontschuldigingen aan.
Ik reageerde op de opmerking waarom Rutte al zo lang zit

Dat de politiek dit stikstofbeleid nu doet is denk ik vooral omdat ze gedwongen worden. En omdat 't net na verkiezingstijd is. Bij de volgende verkiezingen zijn de meesten dit dossier vast al weer vergeten.

En boeren zijn inderdaad ook goed in korte-termijn denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
Dean Martin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:24:
[...]

Daar blokkeren ze de weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Beelden van de geblokkeerde weg, momenteel niet echt spannende televisie, maar beter dan Tell Sell.

Ik bedoel, er rijdt net iemand een 1 richtingsweg in, van de verkeerde kant. Spanning en sensatie.

En natuurlijk het NK-straatje-keren.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 04-07-2022 16:28 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:27:
[...]

Beelden van de geblokkeerde weg, momenteel niet echt spannende televisie, maar beter dan Tell Sell.

Ik bedoel, er rijdt net iemand een 1 richtingsweg in, van de verkeerde kant. Spanning en sensatie.
Nouja, ik zat net naar een leeg stuk weg te kijken. Dacht vraag het maar voordat ik die sensatie mis.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dean Martin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Nouja, ik zat net naar een leeg stuk weg te kijken. Dacht vraag het maar voordat ik die sensatie mis.
Het verspringt iedere 10 seconden ofzo.

En op dat lege stuk weg reed dus iemand zonet tegen het verkeer in :o

Overigens, als hier een ambulance of brandweerwagen langs moet toeteren, dan staat die ook gewoon vast, die trekkers heb je niet zo 1-2-3 weg.

"We hinderen hulpdiensten niet", tuurlijk joh.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinHood op 04-07-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Het verspringt iedere 10 seconden ofzo.

En op dat lege stuk weg reed dus iemand zonet tegen het verkeer in :o

Overigens, als hier een ambulance of brandweerwagen langs moet toeteren, dan staat die ook gewoon vast, die trekkers heb je niet zo 1-2-3 weg.

"We hinderen hulpdiensten niet", tuurlijk joh.
Als de weg leeg is, lijkt het me moeilijk tegen verkeer in rijden :P

In elk geval, wilde stakingen zoals deze mogen toch helemaal niet? Mag je dan een burgerarrest doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Net begrepen dat ze hier voor 4 dagen de ingang van het distributiecentrum willen blokkeren.
Ze schijnen steeds elkaar af te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 12-09 23:23
Nou vraag ik mij af:
Als de politie niet ingrijpt bij de blokkades, kan je als bedrijf wel de boeren aansprakelijk stellen voor de schade? Jij blokkeert mijn distributiecentrum? Alsjeblieft een rek van een paar duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

FabianGTI schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:32:
Net begrepen dat ze hier voor 4 dagen de ingang van het distributiecentrum willen blokkeren.
Ze schijnen steeds elkaar af te lossen..
Ik mag hopen dat tegen die tijd er wel een mooie rechtsgrond is om al die trekkers in beslag te nemen.

Van mijn part een APV over het parkeren van overmaatse voertuigen op de openbare weg, dit is Nederland, er is altijd wel een stok om mee te slaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Minneyar schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:34:
Nou vraag ik mij af:
Als de politie niet ingrijpt bij de blokkades, kan je als bedrijf wel de boeren aansprakelijk stellen voor de schade? Jij blokkeert mijn distributiecentrum? Alsjeblieft een rek van een paar duizend euro.
Waarom denk je dat clubs als FDF en Agractie zo druk zijn met roepen dat zij dit niet organiseren ? Nou, daarom dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Oekiejoekie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Waarom denk je dat clubs als FDF en Agractie zo druk zijn met roepen dat zij dit niet organiseren ? Nou, daarom dus.
Dat maakt het niet beter toch? Je behoort een demonstratie aan te melden, anders is het illegaal en dus strafbaar. Ik ga er maar even vanuit dat niemand ze aanmeld, dus zijn de individuele boeren die op komen dagen strafbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nice, ze weren vooral hun eigen producten uit de supermarkt :+
De gevolgen van de blokkade van verschillende supermarktdistributiecentra begint inmiddels zichtbaar te worden in veel supers, zegt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) maandag tegen NU.nl. Het is vooral te zien aan gaten in schappen waar normaal gesproken versproducten, zoals eieren, fruit en vlees, liggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 12-09 23:23
Oekiejoekie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Dan maar de individuele boeren aansprakelijk stellen, is wat meer werk, maar voorruit :P
Als de schade hoog genoeg is, hoeven ze wegens faillissement, meteen niet meer uitgekocht te worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Minneyar op 04-07-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Brent schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:37:
[...]

Dat maakt het niet beter toch? Je behoort een demonstratie aan te melden, anders is het illegaal en dus strafbaar. Ik ga er maar even vanuit dat niemand ze aanmeld, dus zijn de individuele boeren die op komen dagen strafbaar.
Maar dat lijkt mij knap lastig, dat lijken mij civiele zaken, en dan moet je als Aldi ofzo dus zien te bewijzen dat Tjeerd jou 100k aan schade heeft opgeleverd.

Overigens bizar dat bij die brug-blokkade, de enige brug in een flinke omtrek, er welgeteld 2 politiemotoren te zien zijn. Het is echt zeer belangrijk voor ze, de verkeersveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Maar dat lijkt mij knap lastig, dat lijken mij civiele zaken, en dan moet je als Aldi ofzo dus zien te bewijzen dat Tjeerd jou 100k aan schade heeft opgeleverd.

Overigens bizar dat bij die brug-blokkade, de enige brug in een flinke omtrek, er welgeteld 2 politiemotoren te zien zijn. Het is echt zeer belangrijk voor ze, de verkeersveiligheid.
Ik dacht meer aan dat politie ter plekke ze mag inrekenen. Wat ze niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
YakuzA schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:39:
Nice, ze weren vooral hun eigen producten uit de supermarkt :+

[...]
Die producten worden voornamelijk nu door de boeren zelf gekocht, volle karren met eieren en zuivel verlaten de winkel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Strafbaar zelfs? Een demonstratie, zelfs als die niet gemeld is mag plaatsvinden. Een gemeente kan niet enkel op basis van het niet aanmelden van een demonstratie ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
[...]

Tja boeren doppen hun eigen boontjes blijkbaar, of was het nou dat ze elkaar steunen?

Maar ja degene bij FDL zijn blijkbaar te dom/bang of weten al precies dat het hun geld zou kunnen gaan kosten als zij de verantwoordelijkheid op zich zouden nemen "als we alle betrokkenheid ontkennen dan kost het ons geen cent en kunnen die domme boertjes de schuld op zich nemen, en doen ze nog graag ook onder het 'verzet' "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:01
FabianGTI schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:43:
[...]

Die producten worden voornamelijk nu door de boeren zelf gekocht, volle karren met eieren en zuivel verlaten de winkel. ;)
Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
[...]

ik zie een DPD busje met een ongetwijfeld gefrusteerde bezorgen die per bezorgd pakketje betaald krijgt en nu benzine/diesel staat verstoken zonder geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Napo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Strafbaar zelfs? Een demonstratie, zelfs als die niet gemeld is mag plaatsvinden. Een gemeente kan niet enkel op basis van het niet aanmelden van een demonstratie ontbinden.
Ik geef toe dat het niet de meest gelukkige formulering is, maar als de demonstratie de openbare orde verstoort, wat een stuk waarschijnlijker is met een demo die niet is aangemeld, mag daar tegen opgetreden worden. Wegen blokkeren lijkt mij een flinke verstoring van de openbare orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FabianGTI schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:43:
[...]

Dan mogen ze wel een flinke spaarrekening hebben als ze een deuk in dit pakje boter willen slaan ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent7
heb het eerder geschreven, maar dit topic gaat snel
Was voor mij wel een inzicht hoor (imho)

we zien veehouders en vissers actie voeren
Allemaal ambachtelijken die hun geld verdienen met doden
Dat moet wat doen met je
En een redelijke argumentatie zou kunnen zijn "wij staan bovenaan, het recht van de sterksten"
Dus dan is met een stapel trekkers "de sterksten" zijn passend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
https://twitter.com/agri_...&t=uViSG33bcf9EdIT8hLOOMw

En een andere bron was een paar collega's die naar de supermarkt gingen en dat zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:41:
[...]

In Veghel heeft de Politie, volgens de berichtgeving, de gegevens van de aanwezige boeren genoteerd. Die gegevens zullen via hun advocaat wel in de handen van Jumbo komen bij een aangifte om een dikke claim neer te leggen.

Ik vermoed dat het voor een organisatie als Jumbo of AH een kleine moeite is de geleden schade inzichtelijk te maken.
FabianGTI schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:52:
[...]

https://twitter.com/agri_...&t=uViSG33bcf9EdIT8hLOOMw

En een andere bron was een paar collega's die naar de supermarkt gingen en dat zagen.
_O- what's next? De vissers kopen alle vis op? :+

Zal snel gaan dan met de kaalslag van de boeren en vissers... maar dan hebben ze in ieder geval wel voldoende vis, melk en eieren.. :+

[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 04-07-2022 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Brent schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:49:
[...]

Ik geef toe dat het niet de meest gelukkige formulering is, maar als de demonstratie de openbare orde verstoort, wat een stuk waarschijnlijker is met een demo die niet is aangemeld, mag daar tegen opgetreden worden. Wegen blokkeren lijkt mij een flinke verstoring van de openbare orde.
Als ik vannacht om 03.00 uur mijn stereo keihard zet, dan worden mijn buren daar niet blij van. Die komen dan bij mij aan de deur, en ik weiger om hem zachter te zetten. Dan komt de politie, die zegt dat hij uit moet, en een kwartier later zet ik hem weer vol open... Bij het tweede of derde verzoekje nemen ze dan ook gewoon mijn stereoinstallatie mee.

Vervang stereo door trekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Brent schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:49:
[...]

klopt redelijk, maar dan moet de driehoek een demo verbieden op goede gronden (die we hier imho zeker zien bv verkeersveiligheid, veiligheid) Dan kan politie optreden.
Met de gekke acties lijken veel leden van driehoeken in den lande er weinig zn in te hebben al te hard op te treden. Ik zou zeggen, laat ze allemaal 1 lijn trekken dan is het zonlos om bij 1 burgemeester langs te gaan dan doen ze allemaal mee, te veel "targets" maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oekiejoekie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:53:
[...]

Als ik vannacht om 03.00 uur mijn stereo keihard zet, dan worden mijn buren daar niet blij van. Die komen dan bij mij aan de deur, en ik weiger om hem zachter te zetten. Dan komt de politie, die zegt dat hij uit moet, en een kwartier later zet ik hem weer vol open... Bij het tweede of derde verzoekje nemen ze dan ook gewoon mijn stereoinstallatie mee.

Vervang stereo door trekker...
Maar de lange arm der wet is blijkbaar niet sterk genoeg om een trekker mee te nemen.

Ondertussen zijn er bij de brug een politie-auto en een busje aangekomen. Spannend hoor allemaal.
TIGER1125 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:52:
[...]

In Veghel heeft de Politie, volgens de berichtgeving, de gegevens van de aanwezige boeren genoteerd. Die gegevens zullen via hun advocaat wel in de handen van Jumbo komen bij een aangifte om een dikke claim neer te leggen.

Ik vermoed dat het voor een organisatie als Jumbo of AH een kleine moeite is de geleden schade inzichtelijk te maken.
Dat ze de gegevens hebben scheelt al dan, ik ben benieuwd of er inderdaad rechtszaken komen.

In 2019 werd het platleggen van distributie-centra al verboden door de rechter, dus dat helpt de supermarkten al wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
De boeren halen letterlijk oude koeiennieuwsartikelen uit de sloot door hun argumenten (onder andere) te baseren op dit artikel. Ik zie 'm weer massaal gedeeld worden door FB vrienden die achter de boeren staan

klik voor groot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXrAqfH_4KIfC4m7d4C3qm1-Nac=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cisEyOHDpJPHHOmb3OlWnG18.jpg?f=fotoalbum_medium

Doe je even 20 seconden de moeite om het artikel in kwestie op te zoeken en te lezen dan vind je onder aan dat artikel de laatste alinea
Hoewel de voetafdruk per geproduceerde kilo relatief laag is, is de impact van de sector overigens wel groot. Naar Europese begrippen is de Nederlandse intensieve landbouw immens. Het is de grootste ruimtegebruiker op het platteland en zorgt onder meer voor de hoogste stikstof- en fosfaatoverschotten in de EU.
De titel is dus gewoon compleet kut, je zou het bijna fakenews/clickbait kunnen noemen, maar hier basseren de boeren zich nu wel op "ja maar de NOS zegt dit, kijk die titel maar".

Ik ga zo nog snel ff boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14

flessuh

Set sail for fail!

dawg schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:15:
@monaldo een open discussie over de tijd de benodigd is, is inmiddels wel een moot point, gezien het feit dat de stikstofproblematiek al in de jaren 80 bekend was. Er was dus tijd zat. Moet je wel wat doen natuurlijk. Dat is niet gedaan, maar dat kan niet inhouden dat we - wederom - enkele decennia moeten gaan uittrekken voor iets wat men moedwillig nagelaten heeft.

Vind ik althans. Tijd is het probleem nooit geweest, onwil wel.
Dat gaswinning aardbevingen veroorzaakt was ook sinds begin jaren 90 bekend, en in loop jaren 80 al geroepen door een enkeling.

Toch is het beleid van aardbeving bestendig bouwen amper geïmplementeerd, en zijn er hele potten geld heen gegaan wat naar andere dingen dan de bewoners met schade zijn gegaan.

Zoveel dossiers was tijd zat voor maar heeft de overheid mee zitten slapen. Waarom dan specifiek voor dit dossier de nucleaire optie gekozen wordt stoot mij vooral.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:55:
[...]

klopt redelijk, maar dan moet de driehoek een demo verbieden op goede gronden (die we hier imho zeker zien bv verkeersveiligheid, veiligheid) Dan kan politie optreden.
Met de gekke acties lijken veel leden van driehoeken in den lande er weinig zn in te hebben al te hard op te treden. Ik zou zeggen, laat ze allemaal 1 lijn trekken dan is het zonlos om bij 1 burgemeester langs te gaan dan doen ze allemaal mee, te veel "targets" maar ja.
Dit laat ook wel zien dat die driehoek simpelweg niet opgewassen is tegen dit soort extremen.

Die driehoek is een prima idee bij normale demonstraties, gedaan door normale mensen.

Maar "demonstraties" die alles platleggen, uitgevoerd door een groep mensen die al erg duidelijk heeft gemaakt geweld niet te schuwen, tja, dan is het opeens allemaal erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Patriot schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
[...]

In de Filipijnen is de zoon van een dictator gekozen, welke het land voor miljarden hebben besloten. Mensen zijn helaas niet rationeel en er is ook niet echt iets te kiezen.

Wilders wordt buitengesloten, maar zal ook nooit in staat zijn om ons land te leiden, Thierry Baudet is niet eens in staat zijn eigen partij te leiden, dus stem je op VVD omdat anders wellicht D66 of GroenLinks de grootste worden.

Kijk naar Amerika, Hillary of Trump. Trump of Biden.. als het beste wat je te bieden hebt bestaat uit 2 bejaarde mannen gaat er gewoon iets niet goed.

Ik denk persoonlijk dat je zou kunnen stellen dat het feit dat je een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging hebt niet perse hoeft te betekenen dat je in een democratie leeft, althans niet zoals ik die voor me zie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
Wat mij hier in de supermarkt opviel is dat alle biologische melk/yoghurt/kwark uitverkocht is en de schappen met 'goedkope' zuivel nog vol. Ergens hoop ik dat het winkelend publiek met opzet zijn geld niet meer wil uitgeven aan de blokkeerboer. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
(jarig!)
flessuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:56:
[...]

Dat gaswinning aardbevingen veroorzaakt was ook sinds begin jaren 90 bekend, en in loop jaren 80 al geroepen door een enkeling.

Toch is het beleid van aardbeving bestendig bouwen amper geïmplementeerd, en zijn er hele potten geld heen gegaan wat naar andere dingen dan de bewoners met schade zijn gegaan.

Zoveel dossiers was tijd zat voor maar heeft de overheid mee zitten slapen. Waarom dan specifiek voor dit dossier de nucleaire optie gekozen wordt stoot mij vooral.
Maar er zit toch niet zo verschil tussen? Bij de gaswinning is toen 't eenmaal echt mis leek te gaan ook heel snel een afbouwschema opgebouwd en in 5 jaar afgebouwd, hoewel we 't al decennia aan zagen komen.

Bij stikstof is de rechterlijke uitspraak inmiddels 3 jaar geleden, is er nu een aanzet tot een plan gepresenteerd wat door de provincies uitgewerkt moet worden 't komende jaar en dan in 8 jaar tot de gewenste afbouw moet leiden volgens mij.

Of bedoel je dat Groningen te snel is gegaan? Want dat gaat sneller dan dit dossier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FastFred schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:56:
De boeren halen letterlijk oude koeiennieuwsartikelen uit de sloot door hun argumenten (deels) te baseren op dit artikel. Ik zie 'm weer massaal gedeeld worden door FB vrienden die achter de boeren staan

[...]

De titel is dus gewoon compleet kut, je zou het bijna fakenews/clickbait kunnen noemen, maar hier basseren de boeren zich nu wel op "ja maar de NOS zegt dit, kijk die titel maar".
Die hyperefficientie is juist het issue. Per kilo ben je dan weliswaar schoner, maar in absolute zin is het een drama. Vreemde titel van de NOS inderdaad. Wel mooi dat de NOS nu ineens het toonbeeld is van betrouwbaar nieuws voor de actievoerende medemens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Nederlandse politie, een kort verhaal, via de NOS liveblog:
35 minuten geleden
Blokkade A37 bij Zwartemeer voorbij

De boeren die de grensovergang van de A37 bij Zwartemeer blokkeerden, zijn vertrokken. Dat gebeurde nadat de ME was gearriveerd. De actievoerders reden achter de ME-busjes aan, in de richting van Emmen en Hoogeveen.
[was ook nog wat over bedreiging, maar na een laatste waarschuwing was het toch okay]

en toen:
6 minuten geleden
A37 opnieuw geblokkeerd

Boeren die de A37 blokkeerden leken te vertrekken na daartoe te zijn gesommeerd door de ME, maar na een ommetje zijn ze toch weer teruggekeerd, meldt RTV Drenthe. Ze reden achter ME-busjes de snelweg af, om vervolgens opnieuw de A37 op te rijden.
:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:37
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:02:

[...]

[was ook nog wat over bedreiging, maar na een laatste waarschuwing was het toch okay]

en toen:

[...]

:+

Wat verwachten ze dan. De politie wordt met die laffe “deëscalerende” gedrag natuurlijk nooit serieus genomen.

Het is heel simpel: dit houdt niet vanzelf op. Vandaag niet, morgen niet, komende weken niet.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

en toen:

[...]

Tijd om de boeren de ME-busjes een keer van binnen te laten zien lijkt me dan toch? Wat een slap geouwehoer toch telkens.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:50
FirePuma142 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:01:
Wel mooi dat de NOS nu ineens het toonbeeld is van betrouwbaar nieuws voor de actievoerende medemens.
All is fair in love and war.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
moppentappers schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:59:
[...]

In de Filipijnen is de zoon van een dictator gekozen, welke het land voor miljarden hebben besloten. Mensen zijn helaas niet rationeel en er is ook niet echt iets te kiezen.

Wilders wordt buitengesloten, maar zal ook nooit in staat zijn om ons land te leiden, Thierry Baudet is niet eens in staat zijn eigen partij te leiden, dus stem je op VVD omdat anders wellicht D66 of GroenLinks de grootste worden.

Kijk naar Amerika, Hillary of Trump. Trump of Biden.. als het beste wat je te bieden hebt bestaat uit 2 bejaarde mannen gaat er gewoon iets niet goed.

Ik denk persoonlijk dat je zou kunnen stellen dat het feit dat je een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging hebt niet perse hoeft te betekenen dat je in een democratie leeft, althans niet zoals ik die voor me zie.
Het toont aan dat democratie een werkwoord is: het is aan ons. De feiten zijn dat we er een potje van maken, want dat is precies wat we zien. We moeten beter worden in democratie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
BlackLabel01 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:01:
Wat mij hier in de supermarkt opviel is dat alle biologische melk/yoghurt/kwark uitverkocht is en de schappen met 'goedkope' zuivel nog vol. Ergens hoop ik dat het winkelend publiek met opzet zijn geld niet meer wil uitgeven aan de blokkeerboer. >:)
Kak, de Skyr is deze week in de bonus voor me... beter is die niet op!

En die komt authentiek uit Scandinavië dus heeft niks te maken met Nederlandse stikstof :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

VidaR-9 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:04:
[...]

Wat verwachten ze dan. De politie wordt met die laffe “deëscalerende” gedrag natuurlijk nooit serieus genomen.

Het is heel simpel: dit houdt niet vanzelf op. Vandaag niet, morgen niet, komende weken niet.
Ik mag hopen dat de ME nu wel direct ingrijpt, of begint het hele riedeltje weer overnieuw, inclusief bedreigingen?

Normaal vind ik de-escaleren zeker een goed idee, maar ik denk dat we dat stadium voorbij zijn sinds onze democratie letterlijk wordt aangevallen.

En ballen tonen helpt ook gewoon. Het was erg duidelijk dat iedere trekker in de buurt van Schiphol afgepakt ging worden, dus lo and behold, geen terreurboer te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30

[...]

en toen:

[...]

_O- _O- _O-

Wat een mooie politie hebben we toch in dit land, kunt zo'n beetje alles maken als je maar een trekker hebt, tenzij je onderweg bent naar een politie bureau :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
VidaR-9 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:04:
[...]

Tja, ik ben ook bang dat geen enkel bergingsbedrijf een trekker weg gaat takelen. Zodra die trekker achter een auto van jouw bedrijf hangt, is het bedreigingen in 3,2,1...

Dat zag je ook bij de eerdere protesten in Den Haag. Een bedrijf regelde daar de afzettingen (containers met zand en zo neerzetten, zodat de trekkers niet naar het Binnenhof konden). Dat bedrijf kreeg doodsbedreigingen binnen. Bij de latere protesten hebben ze defensie het maar op laten knappen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FastFred schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:56:
De boeren halen letterlijk oude koeiennieuwsartikelen uit de sloot door hun argumenten (onder andere) te baseren op dit artikel. Ik zie 'm weer massaal gedeeld worden door FB vrienden die achter de boeren staan

klik voor groot
[Afbeelding]

Doe je even 20 seconden de moeite om het artikel in kwestie op te zoeken en te lezen dan vind je onder aan dat artikel de laatste alinea

[...]

Ik ga zo nog snel ff boodschappen doen.
De veeboeren proberen mee te liften op het goede gedrag/imago van hun gewassen verbouwende vrienden volgens dat artikel.
Kijk, hun doen het goed, dus dan wij ook ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oekiejoekie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Tja, ik ben ook bang dat geen enkel bergingsbedrijf een trekker weg gaat takelen. Zodra die trekker achter een auto van jouw bedrijf hangt, is het bedreigingen in 3,2,1...

Dat zag je ook bij de eerdere protesten in Den Haag. Een bedrijf regelde daar de afzettingen (containers met zand en zo neerzetten, zodat de trekkers niet naar het Binnenhof konden). Dat bedrijf kreeg doodsbedreigingen binnen. Bij de latere protesten hebben ze defensie het maar op laten knappen...
Maar waarom laten we het dan ook niet dit keer massaal door defensie opknappen? Natuurlijk niet het uitelkaar timmeren van de demonstraties, maar het verplaatsen van het landbouwmateriaal?

Defensie heeft allerlei leuk speelgoed, laat ze dat dan ook eens gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
https://www.tubantia.nl/e...hting-duitsland~ab13e653/

De politie staat er naast en kijkt er maar naar, snap niet dat ze nog steeds zo'n beetje alles toelaten. Keihard aanpakken kunnen ze dus niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:40

Punkrocker

Mostly harmless

BlackLabel01 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:01:
Een tijdje geleden was ik in de winkel van een boer om aardappels te kopen en keek wat rond naar de andere producten.
Nu waren de aardappels al niet goedkoper dan in de supermarkt ook alle andere groente en fruit was duurder. Komt lokaal dacht ik, ik steun ze wel.
Maar toen ik een zak uien pakte las ik het label: Spaanse uien! Ik vroeg hem waar de uien van zijn buurman waren en kreeg als antwoord dat die voor de export waren! Dus zelfs in een boerenwinkel! 8)7
Nu met al dat terrorisme haal ik alles bij de supermarkt en vermijd ik de Nederlandse producten. Ik neem de Spaanse uien daar wel mee en neem dan direct de Israëlische aardappels mee. Stelletje asociale terroristen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Gedurfde actie daar op die Rijnbrug, daar staat het het zonder blokkerende trekkers toch al vast op dit tijdstip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een van de redenen om distributiecentra te blokkeren is, zo lees ik, de te lage prijs die boeren voor hun product krijgen. Nu zijn supermarkten door hun schaal natuurlijk in staat om de beste deals af te dwingen, maar volgens mij gaat het gros van de inkopen via enorme coöperaties en andersoortige agrarisch productmammoeten. Wellicht ook daar even aan de bel trekken.

Het is natuurlijk ook wel een teken aan de wand dat de verhoudingen in productie en vraag zo verschrikkelijk slecht liggen dat de meest efficiënte landbouw en veehouderij ter wereld dat er zoveel meer aanbod dan vraag is, waardoor je als leverancier een rampzalige onderhandelingspositie hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Maar waarom laten we het dan ook niet dit keer massaal door defensie opknappen? Natuurlijk niet het uitelkaar timmeren van de demonstraties, maar het verplaatsen van het landbouwmateriaal?

Het leger inzetten heeft beeldvormende consequenties die met het grootste gemak tot extra escalaties kunnen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Wat ik me afvraag: zijn er al peilingen die nagaan wat dit doet met de populariteit van de boze boeren? Want de gemiddelde Nederlander die nu achter de boeren staat is opportunistisch genoeg om daar mee te kappen als het eigen eten in het gedrang komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:37
RobinHood schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Tractor onklaar maken kan de agent wel doen en dan op gemakje alles in beslag nemen en laten wegslepen door defensie.

Vooral daar op de Rijnbrug kan dat toch makkelijk. Twee kanten vastzetten en de tractoren kunnen geen kan op en in beslag genomen worden.

Ja, dat kost tijd en frustratie voor de burger, maar ik zie niet op hoe dit anders ooit gaat stoppen zonder een paar hele concrete voorbeelden van inbeslagname.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.